[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:02:
Gisteren samen met mijn duo maar weer wat placement matches gedaan. Nu 6 wins 1 loss.

Helaas kan je sommige losses gewoon niet voorkomen. Het begon al bij de champion select toen de 3rd pick in heel slecht engels vanalles begon te zeggen als "I are Diamond jungler" (met lagere mmr dan mij). Had hem op lolking gechecked en hij was inderdaad vroeger Diamond maar was in 2 weken teruggezakt naar Silver. Ietwat verdacht dus. Ik vraag netjes "Do you mind if I jungle?" (Hij had ook nog gezegd dat hij alles kon behalve ADC). Geen antwoord, dus ik pak als first pick Vi.
Uiteindelijk ging hij Fiddle middle maar begon al direct met trollen en flamen. Ik was "Waneby jungler" (Wannabe jungler) "I are not gonna carry this team" etc. etc. Ik ging niet de discussie met hem aan aangezien ik nog goede hoop had dat we nog konden winnen..
Echter hadden we nog twee extra problemen. Top Jax feede Riven ondanks hulp en aandringen van safe play en ging vervolgens ook dreigen afk te gaan en begon te flamen op ons spel (terwijl hij regelmatig bijvoorbeeld 1v4 er in dook). Ook had onze ADC regelmatig verbindingsproblemen (tijdens de game zo'n 10 keer geDC'd).
Uiteindelijk ging het nog redelijk gelijk op (Fiddle was naast het weigeren samen te werken en flamen niet slecht), maar door het trollen en niet samenwerken pakte de enemy alle objectives stuk voor stuk en verloren we.

Tijdens deze hele game ben ik gewoon stil geweest in de chat naast de standaard dingen zoals "Play safe, I will gank your lane soon", "They are doing dragon" etc. maar soms is het gewoon echt onmogelijk om een loss te voorkomen.
Ik heb gisteren ItsNotRudy zijn placements zitten spectaten... Wat mij vooral opviel is dat mensen vaak random een guide volgen voor een build volgens mij. De eerste game, staat de enemy Nasus vrolijk even zijn spirit visage in elkaar te draaien. Geen probleem zou je zeggen als hij de MR nodig heeft vs zijn laneopponent. Maar hey, daar staat Olaf, daar was wat mij betreft toch een Glacial Shroud meer van toepassing geweest. En voordat iemand roept, ja maar Olaf doet Truedamage, dus armor helpt je niet. Klopt maar je voorkomt iig wat damage van zijn Q die hij continu naar je gooit terwijl jij onder je toren staat te farmen.

Olaf daarentegen ook een complete trololol build. Maar wat maakt het verder nog uit, hij wint zijn lane met gemak en Nasus begrijpt niet wat er verkeerd gaat. Dan vervolgens de teamfights. Het enemy team initiated en wat gebeurt er vervolgens, ze krijgen 1 klap van Olaf en gaan dan vluchten. Prima maar dan was je dus met de verkeerde mindset aan het initiaten. Tevens begrijp ik het ook niet dat als je 100% zeker ervan bent dat je dood zult gaan dat je nog maar door blijft rennen. Draai je dan maar om en probeer nog enigsinds je enemy laag genoeg te maken of te stallen zodat je overblijvende teammates nog een kans maken.

De game erna, weer een topper. ItsNotRudy komt op 0/2/0 vs een Kayle. Waarna je denkt, de game is gespeeld die Kayle bouwt het goed uit en domineert de rest van de game. Nee hoor niet deze Kayle. 0/2/0 en de build gaat vervolgens naar Nashor's (die ik overigens een core item op Kayle vindt dus niets op tegen), maar dan Guinsoo's Rageblade, Wits End, Hextech gunblade. Mooi man. Q die amper dmg doet. En dan lekker shredden met je E zonder dat je damage doet. Needless to say hij lag dus vanaf het moment dat hij maar wat random items aanklikte in de shop elke keer op de grond. Prima uitgespeeld en ItsNotRudy naar 12/2/nogwat op Fizz.

Erg motiverend om mijn placements te starten...

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:
Ik begin het systeem meer te begrijpen na 14 potjes gespeeld. Alleen wil ik nu wel een champion kopen met mijn ip maar weet niet welke ik nu moet kiezen.

Ik zie da ik behoorlijk kan spelen met marksmans maar naar het schijnt zijn het meestal AD Carry. De vraag is wa is het echte taak van ad carry buiten de enemy in de lanes pushen en minions doden.

Is tristina een goede champ. Als ik kijk naar de abilities is zij wel een heel goede range champ.
AD carry is het type champ welke (tegenwoordig) ranged is en naarmate het spel vordert extreem veel damage gaat doen. Echter gaan deze wel vaak snel dood en heb je dus bescherming nodig van je team en moet je voorzichtig spelen.
Ik zie het ook wel een zo uitgelegd worden: Een AD carry is een champion welke in het begin door zijn team ondersteund moet worden (gecarried) en later de game voor zijn team kan carryen.

De taak van de AD carry is in eerste instantie minions farmen (zorg dat je zo min mogelijk minion kills mist). Later in het spel is je taak om zo snel mogelijk tegenstanders uit te schakelen terwijl je wel op veilig afstand van de vijanden blijft (anders ben je snel dood).
De items die je koopt zijn Attack damage, attack speed en lifesteal kopen (en eventueel een guardian angel).
Tristana is zeker een goede champ om het mee te leren. Een andere goede en enigszins makkelijke champ is Ashe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Tristana is inderdaad een goede champ, en inderdaad een marksman (ADC). De taak van een ADC? Jij bent degene die de Attack damage moet doen. Daarom bouw je zoveel mogelijk attack damage (en armor pen), attack speed, critical chance, en life leech items. Als je zover komt wordt eigenlijk je laatste item eventueel een defensive item, voor de rest van je defense ben je afhankelijk van je team.

Zoals je zelf al zeg, lanes pushen en minions doden, maar vooral dat laatste, om zo snel mogelijk bovenstaande items te kunnen kopen.

Doordat je erg snel doodgaat, maar wel degene bent die veel dmg doet is het vooral heel belangrijk jezelf goed te positioneren. Tristana is een mooie champion om het mee te leren, aangezien ze ook nog een soort van escape heeft (haar jump). Dit maakt het iets meer vergevingsgezind als je toch fout staat gepositioneerd. En met positioneren bedoel ik: in teamfights ga je zo staan dat je 1. binnen autoattack range staat; 2. niet makkelijk zelf de target kan worden (achter team); 3. herpositioneringsopties open houden (in een hoekje sta je al gauw vast). Maargoed, die dingen kan je leren door youtube te openen :).

Overigens, ik ben absoluut geen Tristana speler, dus de exacte build kan ik je niet geven. Ik weet dat ze ook scaled met wat AP namelijk, dus misschien is een Trinity Force bijvoorbeeld wel goed op haar, waar die op Cailyn zonde van je gold is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
zo de eerste spelletjes zitten erop. allemaal nog wel tegen de AI. wil nu tegen andere gaan spelen als n00b zijnde. welke van de huidige gratis champs kan je dan het beste pakken?

ik zag ook allemaal runes enzo die je kon zetten in een page. krijg je die tijdens het spelen of moet je die ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:15:

De eerste game, staat de enemy Nasus vrolijk even zijn spirit visage in elkaar te draaien. Geen probleem zou je zeggen als hij de MR nodig heeft vs zijn laneopponent. Maar hey, daar staat Olaf, daar was wat mij betreft toch een Glacial Shroud meer van toepassing geweest.

Hah! Dat eerste verhaal deed mij zo hard denken aan de Jax waar ik het over had. Die rushte dus spirit visage tegen een Riven (terwijl hij aan het verliezen was). Derp!
Hoe zou jij Kayle bouwen eigenlijk? Zelf ga ik meestal voor Nashor Rush en dan Rabandons --> Guinsoo, maar speel haar te weinig om te weten wat nou het beste is.

Ik ben het daarom ook eens met dat je zegt dat het lijkt alsof mensen gewoon echt klakkeloos recommended of een guide volgen zonder zelf na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:
Ik begin het systeem meer te begrijpen na 14 potjes gespeeld. Alleen wil ik nu wel een champion kopen met mijn ip maar weet niet welke ik nu moet kiezen.

Ik zie da ik behoorlijk kan spelen met marksmans maar naar het schijnt zijn het meestal AD Carry. De vraag is wa is het echte taak van ad carry buiten de enemy in de lanes pushen en minions doden.

Is tristina een goede champ. Als ik kijk naar de abilities is zij wel een heel goede range champ.
De naam verhult al wat van de taak van AD "Carry", uiteindelijk is het aan jou de taak om vanaf mid tot lategame het team te carryen door de meeste dps (damage per second te doen).

Early game, zal je dus zoveel mogelijk moeten farmen (primair: creeps secundair: kills en towers).
Natuurlijk kunnen kills voor gold income zorgen, maar ook dat je enemy adc farm en experience gaat missen.

Paar coreitems zijn vaak Bloodthirster, Infinity edge, Last whisper, Phantom Dancer voor de meeste ADC's.
Als je merkt dat je snel wordt opgeblazen doordat de enemy assassins heeft, kan je dit aanvullen met een Guardian Angel (defensive item die ervoor zorgt dat je revived met 30% health)

Al zal het af en toe voorkomen dat je zoveel denied bent early game, enemy is sterker of je bent aantal keer doodgegaan, dat je lategame te weinig dps doet (door het gemis van essentiele items)

En het komt vaak genoeg voor dat een andere lane fed is, bijv top of mid hebben het heel goed gedaan, en kan 1 van hun het team carryen.

[ Voor 10% gewijzigd door Turismo op 23-01-2014 10:28 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

jaydenjarno schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:20:
zo de eerste spelletjes zitten erop. allemaal nog wel tegen de AI. wil nu tegen andere gaan spelen als n00b zijnde. welke van de huidige gratis champs kan je dan het beste pakken?

ik zag ook allemaal runes enzo die je kon zetten in een page. krijg je die tijdens het spelen of moet je die ergens kopen?
Gewoon spelen en het spel leren kennen. Runes niet druk om maken en nog zeker niet kopen. Pas vanaf lvl20. Voor guides/build orders etc solomid of mobafire.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx mannen voor de verduidelijking heb nu al een hele goede beeld van wat ik moet doen als ad carry en wat ik kan verwachten van tristina.

Alleen wil ik ook wel runes kopen maar er werd mij hier gisteren gezegd dat het onnodig is pas als je lvl 20 bent dan kun je ineens tier 3 runes unlocken. Zou ik deze advies nog steeds moeten volgen?

Kan een ad carry in elke lane spelen of heeft het ook een specifieke lane volgens de meta. Ik heb ook gelezen dat er een ap carry is wat houdt deze eigenlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:24:
[...]

Hah! Dat eerste verhaal deed mij zo hard denken aan de Jax waar ik het over had. Die rushte dus spirit visage tegen een Riven (terwijl hij aan het verliezen was). Derp!
Hoe zou jij Kayle bouwen eigenlijk? Zelf ga ik meestal voor Nashor Rush en dan Rabandons --> Guinsoo, maar speel haar te weinig om te weten wat nou het beste is.

Ik ben het daarom ook eens met dat je zegt dat het lijkt alsof mensen gewoon echt klakkeloos recommended of een guide volgen zonder zelf na te denken.
Heb dit seizoen haar opzich weinig gespeeld, maar laatste keer was de build: Nashor's Tooth, Lich Bane, Rabadons, Sorcerer's Shoes, Zhonya's en laatste item afhankelijk van hoeveel MR het enemy team heeft maar vaak gewoon een Void Staff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Ik zou MissFortune en Tryndamere eens proberen. Runepage, ligt aan je level maar zo te horen ben je onder level 5 en dan zou ik er niet eens aan beginnen. Ga eerst maar gewoon spelen en kijk volgende maand maar eens naar runes enzovoorts :-)

Het beste is om pas runes te kopen als je level 20 of hoger bent zodat je gelijk Tier 3 runes kan kopen, alhoewel de prijs van Tier 1 runes zo laag is dat je eventueel ook een overweging kan maken om T1 runes te kopen om zo een beetje voordeel in het spel te behalen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
zo dat zijn nog eens snelle en handige reacties. geweldig. ik ga dan gewoon lekker spelen en wacht tot level 20 voor de runes. en missfortune it is then om in ieder geval wat potjes mee te spelen zodat ik die een klein beetje ga begrijpen. ben helemaal nieuw dus alles is nog leren enzo. al moet ik wel zeggen dat het nu al verslavend is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Overigens mensen! Hij komt eraan:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-FXBxFMudAUk/UuAUnJn0gcI/AAAAAAAALWE/EysHYtwRlc4/s1600/Renekton_Splash_5.png

Mijn favo skin op de PBE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmlk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:27:
Thx mannen voor de verduidelijking heb nu al een hele goede beeld van wat ik moet doen als ad carry en wat ik kan verwachten van tristina.

Alleen wil ik ook wel runes kopen maar er werd mij hier gisteren gezegd dat het onnodig is pas als je lvl 20 bent dan kun je ineens tier 3 runes unlocken. Zou ik deze advies nog steeds moeten volgen?

Kan een ad carry in elke lane spelen of heeft het ook een specifieke lane volgens de meta. Ik heb ook gelezen dat er een ap carry is wat houdt deze eigenlijk in.
Als tip, onthou even dat zowel Tristana als Alistar allebei champions zijn die je free kan krijgen door je te abonneren op youtube channel van LoL en de facebook pagina. Ik zou zeggen, zeker even het googlen waard.
Op deze manier heb je meteen een goede ADC en een goede support om te leren spelen!
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

jaydenjarno schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:29:
zo dat zijn nog eens snelle en handige reacties. geweldig. ik ga dan gewoon lekker spelen en wacht tot level 20 voor de runes. en missfortune it is then om in ieder geval wat potjes mee te spelen zodat ik die een klein beetje ga begrijpen. ben helemaal nieuw dus alles is nog leren enzo. al moet ik wel zeggen dat het nu al verslavend is haha
Vooral plezier hebben als je speelt. En als iemand begint te schelden of flamen etc, druk op TAB en klik dan op het kleine chat balonnetje naast diegene zijn of haar naam. En dan gewoon vrolijk verder spelen.. :)

Lees ook gewoon wat guides, bijv: http://www.mobafire.com/l...-league-of-legends-277555

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rmlk

Aha, thx wel een leuke tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:50

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Op 5v5 speelt de ADC meestal op bot lane samen met een support champ. De jungler in je team zal dan af en toe komen helpen ganken. Miss Fortune zou ik inderdaad eens gaan proberen.

Haar E is een fijne poke die een redelijk korte cooldown heeft, en haar Q kan erg veel damage doen als je eenmaal de juiste items hebt.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmlk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-07 23:21

En over het algemeen is de meta als volgt:

Bottom lane --> ADC + Support
Mid lane --> AP carry
Top lane --> AP of een tanky champion
Jungle

Ook kan mid eerder wat wisselen, gezien je deze vele manieren kunt spelen. Lees zeker wat Top rated guides op mobafire.com. Daar leer je veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

m0nk schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:33:
[...]

Vooral plezier hebben als je speelt. En als iemand begint te schelden of flamen etc, druk op TAB en klik dan op het kleine chat balonnetje naast diegene zijn of haar naam. En dan gewoon vrolijk verder spelen.. :)

Lees ook gewoon wat guides, bijv: http://www.mobafire.com/l...-league-of-legends-277555
Was wat huiverig toen ik Mobafire zag staan, maar na het klikken ziet het er tegenwoordig een stuk beter uit dan een kleine 2/3 jaar geleden. Nu ook keurig aangegeven wat de rank is van degene die de guide heeft gepost. Gelukkig geen 6 Zeal Tryndamere builds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaydenjarno schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:29:
Idd, gewoon wachten tot een hoger lvl en dan je runes unlocken. Mijn tip: koop IP/XP-boosts om sneller te lvlen en IP-punten te krijgen. Daarnaast ff zoeken op YouTube om gewoon eens wat spelletjes te kijken: wie speelt waar, hoe verloopt het spel enzo. Zelf ben ik fan van Anklespankin ( YouTube: Anklespankin ).

En natuurlijk zijn de andere tips ook ontzettend handig (guides etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Opzicht is een hybride build op kayle niet slecht, Q scaled met 1.0 ap en 1.0 Bonus AD dus die doet dan toch nog steeds flink damage.
Optimaal misschien niet, maar zeker geen trololol

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Ja klopt, de mid lane is vaak een AP carry/Assassin type ala Kassadin, Zed, Fizz, Ziggs, Katarina, Kayle etc.
Champs die vaak high mobility hebben en veel burst damage hebben om een ADC in 1x uit te schakelen.

Early game farm, farm, farm en ergens mid game beginnen te roamen om elders kills op te pakken, late game ADC of degene die fed is uit te schakelen.
Zoning is ook belangerijk, bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je de enemy ADC buiten de range van jou team laat (maar net wat beter uitkomt, als je niet zeker bent van een kill oppakken, maar wel invloed hebt op hun positionering kan dat zowiezo al helpen)

Ik vindt dit wel een aardige guide, die het meeste opsomt voor beginners om een goed idee van de game en meta te krijgen.

http://www.mobafire.com/l...-league-of-legends-277555

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 23-01-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Fanatic_FS schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:43:
Opzicht is een hybride build op kayle niet slecht, Q scaled met 1.0 ap en 1.0 Bonus AD dus die doet dan toch nog steeds flink damage.
Full AP Kayle vs deze "Hybrid" Kayle dan weet ik de uitkomst wel...

Want dit heeft niets met Hybrid build te maken dit is gewoon random wat atk speed items aanklikken en hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rmlk schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:36:
[...]

En over het algemeen is de meta als volgt:

Bottom lane --> ADC + Support
Mid lane --> AP carry
Top lane --> AP of een tanky champion
Jungle

Ook kan mid eerder wat wisselen, gezien je deze vele manieren kunt spelen. Lees zeker wat Top rated guides op mobafire.com. Daar leer je veel van.
Ik zou liever Solomid of Lolpro pakken.
Fanatic_FS schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:43:
Kun je je dus beter volledig op AP storten want daar krijg je meer van en je heal scaled door ook op. En je Nashors. En je Arcane Blade. Guinsoo's heeft eigenlijk niet zoveel plek meer in LoL. Jax, maybe.
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:27:
[...]

Heb dit seizoen haar opzich weinig gespeeld, maar laatste keer was de build: Nashor's Tooth, Lich Bane, Rabadons, Sorcerer's Shoes, Zhonya's en laatste item afhankelijk van hoeveel MR het enemy team heeft maar vaak gewoon een Void Staff.
U vergeet DFG ;) die kun je het best early pakken wanneer MR laag is. DFG+Q is zwaar pijnlijk en Nashors+DFG CDR verhoogt de frequentie van je burst gigantisch.

Overigens was het 15/2/13, ze gingen zo geweldig bij elkaar staan tijdens engages, 3 man in de Fizz ult O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:06:
[...]

[...]

Kun je je dus beter volledig op AP storten want daar krijg je meer van en je heal scaled door ook op. En je Nashors. En je Arcane Blade. Guinsoo's heeft eigenlijk niet zoveel plek meer in LoL. Jax, maybe.

[...]

U vergeet DFG ;) die kun je het best early pakken wanneer MR laag is. DFG+Q is zwaar pijnlijk en Nashors+DFG CDR verhoogt de frequentie van je burst gigantisch.
Niet vergeten hoor ;) Bewust niet gepakt. Vindt haar passive al voldoende armor/mr shred geven (voor de damage output/burst). Zou kunnen uiteindelijk tegen high-health targets maar blijft een beetje persoonlijke voorkeur ;). Zelf zou ik een DFG eerder op bursty mages doen bijvoorbeeld. Maar nogmaals het kan uiteraard gewoon, ik zou alleen niet weten in mijn eigen build wat ik eruit zou gooien om er plaats voor te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 23-01-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Lol een 3 man in een Fizz ult, dan was enemy-team niet al te snugger, aangezien de shark maar op 1 persoon locked, dus alle anderen kunnen daar zowiezo van weglopen (snares/stuns/fears buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:32:
Overigens mensen! Hij komt eraan:

[afbeelding]

Mijn favo skin op de PBE.
O+

Dat is idd een van de beste skins voor renekton (heb al de galactic, outback en pool party). Als deze komt mag die er zeker bij!

Overigens wordt er wel veel verteld over een renekton nerf. Het enige wat ik heb gelezen is dat z'n Q niet meer 4x meer van champions zou healen. Dat zou hem inderdaad iets minder sustain geven early game maar denk niet dat het zeer dramatisch is.

Anderen vertellen dat ze z'n early game willen nerfen maar z'n late game willen pushen door betere AD scaling te geven. En als dit het geval is, is het misschien zelfs geen nerf meer want het is waar dat, buiten een initiate met ult +stun, renekton relatief weinig damage doet late game en niet echt een grote impact heeft op het spel, tenzij je al de aandacht naar jou kan trekken waardoor je ADC ze allemaal inmaakt met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

misterdoom schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:12:
[...]

O+

Dat is idd een van de beste skins voor renekton (heb al de galactic, outback en pool party). Als deze komt mag die er zeker bij!

Overigens wordt er wel veel verteld over een renekton nerf. Het enige wat ik heb gelezen is dat z'n Q niet meer 4x meer van champions zou healen. Dat zou hem inderdaad iets minder sustain geven early game maar denk niet dat het zeer dramatisch is.

Anderen vertellen dat ze z'n early game willen nerfen maar z'n late game willen pushen door betere AD scaling te geven. En als dit het geval is, is het misschien zelfs geen nerf meer want het is waar dat, buiten een initiate met ult +stun, renekton relatief weinig damage doet late game en niet echt een grote impact heeft op het spel, tenzij je al de aandacht naar jou kan trekken waardoor je ADC ze allemaal inmaakt met gemak.
Er was gisteren nog een post van 1 van de developers dat we alle "nerfs" op de PBE niet te serieus moeten nemen aangezien het puur uittesten is om naar een goede oplossing te komen. Heb er dan ook wel vertrouwen in dat ze tot een betere oplossing komen. Kijk bijvoorbeeld naar de Riven nerfs, tot nu toe kan iedereen volgens mij nog prima met haar uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Niet vergeten hoor ;) Bewust niet gepakt. Vindt haar passive al voldoende armor/mr shred geven. Zou kunnen uiteindelijk tegen high-health targets maar blijft een beetje persoonlijke voorkeur ;).
DFG heeft geen Mpen/ArPen o.o dan zou je juist een argument kunnen maken tegen Void Staff als enemy geen of weinig MR koopt.

Overigens, om aan de Kayle discussie toe te voegen, deze Runes gebruik ik zelf het liefst:

Ability Power
+ 14.9 (Quintessences)
Armor
+ 12.7 (Seals)
Magic Resist
+ 5.4 (Glyphs)
Magic Resist / Level
+0.74 (13.36 @ 18) (Glyphs)
Attack Speed
+15.28% (Marks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:17:
[...]

DFG heeft geen Mpen/ArPen o.o dan zou je juist een argument kunnen maken tegen Void Staff als enemy geen of weinig MR koopt.

Overigens, om aan de Kayle discussie toe te voegen, deze Runes gebruik ik zelf het liefst:

Ability Power
+ 14.9 (Quintessences)
Armor
+ 12.7 (Seals)
Magic Resist
+ 5.4 (Glyphs)
Magic Resist / Level
+0.74 (13.36 @ 18) (Glyphs)
Attack Speed
+15.28% (Marks)
Had al een aanpassing gemaakt in mijn comment om een misverstand te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Had al een aanpassing gemaakt in mijn comment om een misverstand te voorkomen ;)
Boefje, beetje ninja editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

I know :'( Maar ik las het nog eens na en dacht, goh die opmerking die je maakt slaat nergens op icm DFG ;). Soms heb je dat he ;)

Je runesetup ben ik het mee eens, zo'n page had ik ook. Heb alleen alles nu omgegooid naar toplane pages en nu zit hij er dus helaas niet meer bij dus gebruik ik nu:

(Diana top page)
Ability Power
+ 9.9
Armor
+ 12.7
Armor Pen.
+ 6.3
Magic Resist
+ 4
Magic Pen.
+ 4.5
Attack Speed
+6.79%
Cooldown Reduction
-5%

Niet ideaal, maar dit kwam het dichts in de buurt wat ik voor Kayle wilde gebruiken. Ik vind jouw page stukken beter voor Kayle.

[ Voor 44% gewijzigd door Damien op 23-01-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zou ik Hourglass of als het moet Deathcap in de eerste instantie laten voor DFG. Ik pak hem altijd lekker vroeg die DFG. Nashor, LB, DFG zeg maar. Het gaat me niet zo zeer om de HP%, maar de damage amp, dan komen je auto-attacks ook snoeihard aan. Met je shred, Mpen van Sorcs en Masteries kom je tegen mid/ADC/support waarschijnlijk al op True Damage en dan nog 20% amp eroverheen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:
Overigens zou ik Hourglass of als het moet Deathcap in de eerste instantie laten voor DFG. Ik pak hem altijd lekker vroeg die DFG. Nashor, LB, DFG zeg maar. Het gaat me niet zo zeer om de HP%, maar de damage amp, dan komen je auto-attacks ook snoeihard aan. Met je shred, Mpen kom je tegen mid/ADC/support waarschijnlijk al op True Damage en dan nog 20% amp eroverheen ;)
True het is een bijna gegarandeerde flash burn / kill. Maar ja, dan kijk ik wel weer naar het kostenplaatje ;) Bij elkaar tikt dat toch vrij hard aan. Maar ja als je dan toch aan het snowballen bent dan dat liever dan onze Kayle van gisteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik zou voor jaydenjarno nog willen toevoegen:
Speel de verschillende type chars. Kijk wat jou het beste ligt maar zorg ervoor dat je minstens 3 rollen kan spelen met jouw favoriete char oor die rol.

ADC (Ashe, graves, MF etc) = ranger achtig type dat van afstand minions moet killen en er late game voor zorgt dat er veel damage gedaan wordt.

Prioriteiten: zorg dat je veel gold income hebt (gefed) wordt. Dat kan door te farmen, kills te scoren of objectives te halen (towers down, dragon down etc).

Speeltypes om aan te wennen: veel autoattacks maken, heel goed lasthits oefenen. Zorg dat je op je ADC een voor jou fijne escape vindt (Tristana heeft rocket jump, graves bijvoorbeeld zijn dash etc.), vergeet nooit dat jouw initiate skill ook een ontsnapping skill is!
Zorg dat je in teamfights altijd laatste linie staat en dat je tanks/supports jou kunnen beschermen. Jouw rol hierin is zeer belangrijk, blijf mobiel, blijf rennen, ontwijk alle CC/dmg aanvallen. Dat alles moet, terwijl jij blijft AA'en. Kijk bij de guides of er synergy is tussen jouw ADC en degene die jouw support speelt. sommige combinaties zijn minder effectief. Zorg als ADC dat je Dragon helpt als dit gevraagd wordt. Communiceer met je jungler de ganks!!

Classic Support: soraka. Medium classic support: Blitz/tresh/nunu etc. New meta support: AP mages
Ik wil dit onderscheid maken omdat ik vind dat er verschil is tussen deze 3 types support. Classic support hebben volgens mij een heal kit met weinig CC. Medium classic supports hebben niet perse een heal maar veel utility: stuns, pulls etc. New meta support zijn sinds S4 populairder geworden. Dit zijn over het algemeen AP MID champions die een vorm van CC hebben of een boost geven aan ADC's op 1 of andere manier. Voorbeelden: annie, cho'gath (eventueel), ryze, morgana etc. Ook “gekke” keuzes zoals poppy, Sion, singed, Zilean, Shen komen vaker voor nu de “nieuwe meta” een beetje is losgeslagen. De gekke keuzes worden over het algemeen gezien als 1: slechte gameplay keus en 2: trollpicks.

Support: char dat alles in dienst stelt om een ander char te beschermen/feeden. Dit kan door heel tanky te gaan bouwen en utility dingen te bouwen (dit was tot S3 een beetje de standaard). Utility is oa => wards, items met stuns of andere actives zoals sprint of shields.
Voor support is belangrijk wat wil je: wil je veel CC en tankyness of wil je CC en damage of wil je gewoon heal/mana (soraka bijvoorbeeld).

Speeltypes om aan te wennen: Voor support kan het soms beter zijn om je op te offeren om de ADC in lane te houden/te feeden (misschien knalt de enemy ADC jou dood en kan jouw ADC hem net killen en verder pushen). Zorg dat je veel wardt, let op je ward timers, let op het moment dat je wardt dat er geen kans is dat een enemy jungler jouw kant op komt (easy ganks voor hem), zorg als support dat je dragon helpt als dit gevraagd wordt. In late game ben jij midden linie/frontlinie afhangende hoe tanky je bent en hoeveel CC je hebt. Gebruik je CC/heals om je ADC’s te beschermen, die zouden de meeste damage moeten doen. Als de ADC niet goed is of niet genoeg damage doet, kijk dan of de andere damagers of de tank jouw meeste aandacht nodig heeft.

Top: Voornamelijk AD gebaseerde chars (renekton, riven, jax, etc). Soms staat hier een char dat AP zou kunnen gaan (Cho’gath kan beiden, net als bijvoorbeeld een Teemo).

Prioriteiten: zorg dat je niet verliest, zorg hier zelf voor via wards/juiste summoner skills/awareness. Tweede prioriteit is het helpen pakken/beschermen van de jungle(r) en eventueel voor de blue/red buff.
Speeltypes om aan te wennen: let op de ganks, weet waar welke enemy jungler begint en ongeveer weten wanneer de jungler langs kan komen qua tijdsduur (verwacht een enemy jungler die rood start bijvoorbeeld als je begint rond 3 minuten, als je boven staat (blauwe zijde geloof ik). Als je beneden staat (paars geloof ik) zou je een enemy jungle die rood start verwachten rond minuut 7-8. Mocht je niet weten of de enemy jungler blauwe buff of rode buff start, vraag dit dan even bij de start van de game. Communiceer met je jungler de ganks!! Over het algemeen wordt van OF de jungle OF de top verwacht dat ze tank gaan. Bouw dan ook de items die werken tegen jouw tegenstander eerst om vervolgens bij je derde/vierde item defense te gaan bouwen die je nodig zal hebben bij de teamfights.

Endgame sta je als tank frontlinie, als top damager normaal gesproken midden linie.

Mid: voornamelijk AP gebaseerde chars (gragas, ryze, orianna) en de meer “assassins” type chars zoals katarina en akali.

Prioriteit: niet verliezen, zorg hier zelf voor via wards/juiste summoner skills/awareness. Tweede prioriteit is het helpen pakken/beschermen van de jungle(r) en eventueel voor de blue/red buff en dragon. Eventueel kun je jungle invade bij wraiths om de enemy jungler op verdere achterstand te zetten.
Speeltypes om aan te wennen: let op de ganks. Zelfde verhaal als hierboven, let op de tijd die nodig is voor de enemy jungler en wanneer en van waar die gaat komen. Mocht je niet weten waar hij start, vraag dit dan even.

Endgame sta je midden linie.

Jungle: over het algemeen chars die een sustain hebben zoals Cho’gath, Olaf, Udyr, fiddle maar ook damage/CC georienteerde tanks zoals Lee of Jarvan4 of pure damage AP/AD chars zoals bijvoorbeeld Elise/Nocturne/Evelynn.

Prioriteiten: Zorg dat jij je buffs krijgt en verdeel deze onder jouw team zoals het hoort (meestal krijgt mid blue buff na de eerste ronde). Verdedig jouw jungle/probeer de enemy jungler op achterstand te zetten door verantwoord te counter junglen. Tweede prioriteit: ganken; jezelf feeden of de lane feeden. Beide gevallen is goed maar situationeel. Als een lane achterstaat is het misschien beter om hen te feeden, als ze veel te ver achterstaan is het misschien beter om zelf gefed te worden en dat te handhaven. Initieer dragon gevechten en zorg OF dat je met jouw extra ward trinket jouw jungle/team verdedigd OF met jouw lens dat de enemy jou niet ziet aankomen/zorg dat je enemy wards weghaalt zodat jouw team er beter voor staat.

Speeltypes om aan te wennen: train jezelf om te het enemy jungle schema te weten qua tijd en waar de junglers beginnen. Communiceer ganks helder door bijvoorbeeld op een char te pingen en een ping dat jij eraan komt. Je kan eventueel een app gebruiken die jungle timers heeft. Dat scheelt jou weer aandacht die je beter kan gebruiken voor map awareness. Er wordt eventueel van jou verwacht dat je tanky bouwt. Zie ook tank top voor die info. Zorg dat je genoeg mana hebt voor combo’s als je ganks wil initieren.

Endgame sta je frontlinie (tank) of middenlinie.

Ik zal vast wel onzin geschreven hebben maar dat helpt de discussie alleen maar ;) Ik hoor graag waar de anderen het niet mee eens zijn/aanvullingen hebben.

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
wow. das nog eens een nuttige post. weinig onzin voor mij. juist heel duidelijk. maakt geliijk wel wat meer duidelijk voor mij en hoe ik me moet positioneren. dank je wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pete_Sampras schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:25:

DPS top: Voornamelijk AD gebaseerde chars (renekton, riven, jax, etc). Soms staat hier een char dat AP zou kunnen gaan (Cho’gath kan beiden, net als bijvoorbeeld een Teemo).
Je gebruikt het woord DPS niet erg goed. Dat kan verwarrend zijn. Cho, Riven, Renekton hebben enkel burst damage en hele lage DPS. Telt voor de meeste mages/casters.

Burst is a high amount of damage in a short amount of time.
DPS is a high amount of damage over an extended period of time.

Een Leblanc doet haar hele combo in praktisch 2 seconden, en doet daar misschien 2.4k mee.
Een Ashe doet misschien diezelfde 2.4k damage over 5 seconden, maar kan daarna vrolijk doorgaan.

Dan zou je dus beweren dat Leblanc een hogere DPS heeft, maar je houdt dan geen rekening met de periode dat ze niks kan na skillgebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:22:
Nashor, LB, DFG zeg maar. Het gaat me niet zo zeer om de HP%, maar de damage amp, dan komen je auto-attacks ook snoeihard aan.
Met een LeBlanc erbij kan ik het ook :( (geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:31:
[...]

Je gebruikt het woord DPS niet erg goed.

Burst is a high amount of damage in a short amount of time.
DPS is a high amount of damage over an extended period of time.

Een Leblanc doet haar hele combo in praktisch 2 seconden, en doet daar misschien 2.4k mee.
Een Ashe doet misschien diezelfde 2.4k damage over 5 seconden, maar kan daarna vrolijk doorgaan.

Dan zou je dus beweren dat Leblanc een hogere DPS heeft, maar je houdt dan geen rekening met de periode dat ze niks kan na skillgebruik.
Eens en aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Met een LeBlanc erbij kan ik het ook :( (geintje)
Haha, gisteren in ARAM, 140 MR op Lee Sin, maakte niets uit hoor de enemy LeBlanc deed gewoon even een combo en ik stond weer in de fountain...

Zag later dat het zijn/haar main was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pete_Sampras schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:25:
Classic Support: soraka. Medium classic support: Blitz/tresh/nunu etc. New meta support: AP mages
Ik wil dit onderscheid maken omdat ik vind dat er verschil is tussen deze 3 types support. Classic support hebben volgens mij een heal kit met weinig CC. Medium classic supports hebben niet perse een heal maar veel utility: stuns, pulls etc. New meta support zijn sinds S4 populairder geworden. Dit zijn over het algemeen AP MID champions die een vorm van CC hebben of een boost geven aan ADC's op 1 of andere manier. Voorbeelden: annie, cho'gath (eventueel), ryze, morgana etc. Ook “gekke” keuzes zoals poppy, Sion, singed, Zilean, Shen komen vaker voor nu de “nieuwe meta” een beetje is losgeslagen. De gekke keuzes worden over het algemeen gezien als 1: slechte gameplay keus en 2: trollpicks.

[...]
Ik zal vast wel onzin geschreven hebben maar dat helpt de discussie alleen maar ;) Ik hoor graag waar de anderen het niet mee eens zijn/aanvullingen hebben.
Onzin? Dat valt reuze mee hoor. Ik mis alleen Sona (sorry, Sonafanboy hier 8)7 ), Taric en Alistair in je lijst. Overigens vind ik Soraka een stuk minder sterk geworden, tuurlijk is die ult handig tegen een Karthus ult maar verder kan ik een stuk minder met haar dan met de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Haha, gisteren in ARAM, 140 MR op Lee Sin, maakte niets uit hoor de enemy LeBlanc deed gewoon even een combo en ik stond weer in de fountain...

Zag later dat het zijn/haar main was...
Ja, het valt mij wel op dat LB momenteel weer erg sterk is. Ik zie haar heel erg veel in ranked (en normals) en eigenlijk altijd winnen ze hun lanes aangezien ze (zelfs als het early slecht gaat) op lvl 6 alsnog iemand in 1x neer bursten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:37:
[...]

Onzin? Dat valt reuze mee hoor. Ik mis alleen Sona (sorry, Sonafanboy hier 8)7 ), Taric en Alistair in je lijst. Overigens vind ik Soraka een stuk minder sterk geworden, tuurlijk is die ult handig tegen een Karthus ult maar verder kan ik een stuk minder met haar dan met de anderen.
Sona, alistair en taric zou ik medium classic support noemen maar ik heb bewust niet alle champs opgenoemd :)

Ik speel voornamelijk Soraka als ik support moet spelen, dat gaat over het algemeen beter dan als ik Blitz support ofzo speel. Bij zo'n ult als Soraka vind ik het belangrijk dat jij je timer tot ult weer beschikbaar communiceert zodat het team weet wanneer ze een beetje extra hp kunnen verwachten bij een gank/trade/towerdive etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Er was gisteren nog een post van 1 van de developers dat we alle "nerfs" op de PBE niet te serieus moeten nemen aangezien het puur uittesten is om naar een goede oplossing te komen. Heb er dan ook wel vertrouwen in dat ze tot een betere oplossing komen. Kijk bijvoorbeeld naar de Riven nerfs, tot nu toe kan iedereen volgens mij nog prima met haar uit de voeten.
Renekton
•Cull the Meek ( Q ) damage lowered to to 20/40/60/80/100 from 60/90/120/150/180
•Cull the Meek ( Q ) AD ratio now 70/75/80/85/90% TOTAL AD from yesterday's PBE value of 15/20/25/30/35% total AD.

•[ Context : Live values for his Q are currently 60/90/120/150/180 + 80% Bonus AD. The heal values still remain reduced to o 3/3.5/4/4.5/5% from 5% at all ranks ( champions 12/14/16/18/20% from 20% at all ranks ]
•Cull the Meek ( Q ) fury damage bonus 105/112.5/120/127.5/135% total AD
•Cull the Meek ( Q ) fury base damage increased to 30/60/90/120/150

•[ Context: This number always 1.5x the normal damage values ]
•Slice and Dice ( E ) damage returned to to 30/60/90/120/150 ( .9 bonus AD )

•[ z: Back to live damage values, still has 25% slow instead of armor pen. ]

Met een 76 AD gemiddeld als start voor renekton komt je Q damage uit op 20+53,2 = 73,2 tov 60+nog wat weinig dmg tot geen.

Als de heal zo zou blijven dat die ik geen probleem erin. Je doet vermoedelijk iets meer damage maar je healed het minder makkelijk terug en late game doet je Q massive damage.

De slow ipv armor shred met je E vind ik eigenlijk wel een goed alternatief zodat je, als je bv 50 fury hebt en je door minions => door champion gaat, deze geslowed is zodat je betere sticking power hebt.

Maar zoals je zelf al aangeeft: de wispelturigheid waarmee er wordt gewisseld tussen verschillende opties/percentages wijst erop dat ze gewoon nog niet weten wat ze precies willen doen. Ik maak me er zeker niet druk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Gisteren voor het eerste tegen een yorick gelaned, jezus wat die die spookjes verrekte veel damage zeg. In het begin valt het nog mee al je snel genoeg bent om weg te lopen. En zijn mana gaat er redelijk hard doorheen. Maar als hij eenmaal mana regen heeft dan ben je de sjaak, ik was jayce dus ik had wel een beetje range maar dat deed toch niet erg veel tegen hem, hij was door die spookjes zo weer bij gehealed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Heimer is echt een troll champion. Speelde gisteren tegen een Jax mid en eindigde op 15/4/5 (ze gaven het op rond de 20 minuten toen we hun nexus turrets aanvielen).

Iedere keer wat turrets in bosjes verstoppen, doen alsof ik vlucht, en ze rennen recht de turrets in. Of bij hun base naar binnen lopen, er 3 tegen de muur aan zetten, en zodra ze me aan vallen over de muur flashen en ze stunnen.

Neem aan dat dit soort tactieken vanaf silver niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:15:
[...]

Ik heb gisteren ItsNotRudy zijn placements zitten spectaten... Wat mij vooral opviel is dat mensen vaak random een guide volgen voor een build volgens mij. De eerste game, staat de enemy Nasus vrolijk even zijn spirit visage in elkaar te draaien. Geen probleem zou je zeggen als hij de MR nodig heeft vs zijn laneopponent. Maar hey, daar staat Olaf, daar was wat mij betreft toch een Glacial Shroud meer van toepassing geweest. En voordat iemand roept, ja maar Olaf doet Truedamage, dus armor helpt je niet. Klopt maar je voorkomt iig wat damage van zijn Q die hij continu naar je gooit terwijl jij onder je toren staat te farmen.

Olaf daarentegen ook een complete trololol build. Maar wat maakt het verder nog uit, hij wint zijn lane met gemak en Nasus begrijpt niet wat er verkeerd gaat. Dan vervolgens de teamfights. Het enemy team initiated en wat gebeurt er vervolgens, ze krijgen 1 klap van Olaf en gaan dan vluchten. Prima maar dan was je dus met de verkeerde mindset aan het initiaten. Tevens begrijp ik het ook niet dat als je 100% zeker ervan bent dat je dood zult gaan dat je nog maar door blijft rennen. Draai je dan maar om en probeer nog enigsinds je enemy laag genoeg te maken of te stallen zodat je overblijvende teammates nog een kans maken.

De game erna, weer een topper. ItsNotRudy komt op 0/2/0 vs een Kayle. Waarna je denkt, de game is gespeeld die Kayle bouwt het goed uit en domineert de rest van de game. Nee hoor niet deze Kayle. 0/2/0 en de build gaat vervolgens naar Nashor's (die ik overigens een core item op Kayle vindt dus niets op tegen), maar dan Guinsoo's Rageblade, Wits End, Hextech gunblade. Mooi man. Q die amper dmg doet. En dan lekker shredden met je E zonder dat je damage doet. Needless to say hij lag dus vanaf het moment dat hij maar wat random items aanklikte in de shop elke keer op de grond. Prima uitgespeeld en ItsNotRudy naar 12/2/nogwat op Fizz.

Maar als jouw teammates deze onzin bouwen doen je tegenstanders dat ook toch? Als je echt beter bent zou je je daar gewoon doorheen moeten carryen lijkt me. Bovendien: silver is gewoon een niveau waarop elke speler meerdere flaws heeft. Mijn gamekennis is goed, maar je zult bij mij over het algemeen zien dat ik achter sta in lane qua farm. Zeker vanaf midgame als mensen gaan roamen heb ik moeite om mijn farm op te houden en neem ik ook vaak verkeerde beslissingen hieromtrent. In teamfights daarentegen weet ik over het algemeen wat ik moet doen, en mijn builds zijn over het algemeen ook prima in orde.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Maar als jouw teammates deze onzin bouwen doen je tegenstanders dat ook toch? Als je echt beter bent zou je je daar gewoon doorheen moeten carryen lijkt me. Bovendien: silver is gewoon een niveau waarop elke speler meerdere flaws heeft. Mijn gamekennis is goed, maar je zult bij mij over het algemeen zien dat ik achter sta in lane qua farm. Zeker vanaf midgame als mensen gaan roamen heb ik moeite om mijn farm op te houden en neem ik ook vaak verkeerde beslissingen hieromtrent. In teamfights daarentegen weet ik over het algemeen wat ik moet doen, en mijn builds zijn over het algemeen ook prima in orde.
Dit waren zijn tegenstanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:03:
[...]

Dit waren zijn tegenstanders...
Helemaal mooi dan toch? Gratis wins! Ik snap je punt niet helemaal dat die builds zo demotiverend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Helemaal mooi dan toch? Gratis wins! Ik snap je punt niet helemaal dat die builds zo demotiverend zijn...
Tja ik weet niet, als ik zie dat men zelfs de basics in Silver niet door hebben. Dan vraag ik me af met hoe zo'n learning-curve de meeste de game spelen. Wat mag je dan van Bronze verwachten? Helemaal niets meer? Terwijl ik toch menig Bronze speler met betere builds heb zien rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Tja ik weet niet, als ik zie dat men zelfs de basics in Silver niet door hebben. Dan vraag ik me af met hoe zo'n learning-curve de meeste de game spelen. Wat mag je dan van Bronze verwachten? Helemaal niets meer? Terwijl ik toch menig Bronze speler met betere builds heb zien rondlopen.
Die zijn dan waarschijnlijk mechanisch minder sterk of maken hele domme beslissingen (random enemy jungle in lopen zonder vision etc.) . Dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn zijn voor anderen dingen waar ze nog nooit over nagedacht hebben. Gebeurt andersom waarschijnlijk ook wel eens als jij met wat gold/plat spelers in een game zit. Ik zie het probleem niet zo: als je beter bent kom je daar boven en hoef je daar dus niet mee/tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Omdat het op beide teams gebeurd, lol. Als ik soms naar Runes/Masteries e.d. op lolnexus kijk op beide teams zijn er maar 3-4 mensen die weten wat ze doen. Zag laatst een Alistar met 1x Manaregen/lvl quint, een mix van Mpen/ArPen/Aspd marks, Manaregen Seals en Cooldown + Armor Glyphs. 8)7 die Olaf in het voorbeeld vas ook wazig bezig. Kan me er wel doorheen carryen voor het grootste gedeelte, maar in close games kunnen die builds je team gigantisch fucken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Die zijn dan waarschijnlijk mechanisch minder sterk of maken hele domme beslissingen (random enemy jungle in lopen zonder vision etc.) . Dingen die voor jou vanzelfsprekend zijn zijn voor anderen dingen waar ze nog nooit over nagedacht hebben. Gebeurt andersom waarschijnlijk ook wel eens als jij met wat gold/plat spelers in een game zit. Ik zie het probleem niet zo: als je beter bent kom je daar boven en hoef je daar dus niet mee/tegen te spelen.
Er stond ook niet in de post dat ik verwacht dat iedereen een probleem gaat zien, ik zeg alleen dat ik zelf er weinig trek in heb om met dit soort lui in placements te moeten zitten. Leuk als ze in je enemy team zitten, maar de kans bestaat gewoon dat ze vrolijk bij jezelf rondlopen en dat noem ik simpelweg je tijd verdoen. Een game verliezen door wat knullige beslissingen qua objectives (prima) een game verliezen omdat men maar wat kreupel loopt te bouwen (zwaar irritant).

En wat ItsNotRudy hierboven ook zegt, die optie heb je ook nog eens...

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 23-01-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Maar dit spel gaat over veel meer dan alleen builds.

Vul me aan wat ik nog mis, maar om te beginnen:
  • Reactievermogen
    1. Reageren op fouten van tegenstanders
    2. Reageren op je eigen fouten
  • Inschattingsvermogen
    1. Damage van jou en tegenstanders
    2. Objectives pakken
  • Kennis
    1. Champions
    2. Abilities/spells
    3. Routes van junglers
    4. Vision
  • Flexibiliteit
    1. Builds aan kunnen passen
    2. In kunnen spelen op onverwachtse situaties
  • 5v5 teamfights
    1. Kiezen wanneer je moet engagen en disengagen
    2. Rustig kunnen blijven
    3. Juiste beslissingen maken
Naar mijn mening heb je om een goede speler te zijn alles in het rijtje nodig. In hoe hogere leagues je komt hoe beter het over het algemeen wordt. Ik zie liever een speler die verkeerd bouwt en wel voor de rest weet hoe die moet spelen dan iemand die goed bouwt, maar verder foute keuzes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mjah dat is allemaal inherent aan soloqueue. Als je in dat soort ongein geen trek heb moet je denk ik vooral premades spelen, daar heb je veel meer invloed op je teammates en hun keuzes. Bovendien bepaal je dan met wie je wel en met wie je niet wil spelen. Ook in Gold zul je mensen hebben die rare dingen builden of soms een rare beslissing nemen die je de game kan kosten, en daar heb je geen invloed op. Als je goed genoeg bent zul je echter wel meer dan de helft winnen en blijven stijgen waardoor dit minder vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:19:
[...]

• Reactievermogen
  • Inschattingsvermogen
    2. Objectives pakken
  • Kennis
    1. Champions
    2. Abilities/spells
    3. Routes van junglers
    4. Vision
  • Flexibiliteit
  • 5v5 teamfights
    2. Rustig kunnen blijven
Naar mijn mening heb je om een goede speler te zijn alles in het rijtje nodig. In hoe hogere leagues je komt hoe beter het over het algemeen wordt. Ik liever een speler die verkeerd bouwt en wel voor de rest weet hoe die moet spelen dan iemand die goed bouwt, maar verder foute keuzes maakt.
Tuurlijk gaat het over veel meer, maar je hebt aan de rest weinig als de beste jongen al zijn lane/game verliest doordat hij nog niet eens kan nadenken wat het beste zou werken vs zijn lanematchup waardoor hij nog WEL een kans maakt.

En tuurlijk, dat is je vrije recht om ervoor te kiezen dat je liever met mensen speelt die geen logica zien in hun build maar de rest wel doorhebben. Ik kies dan toch liever voor de variant dat de build in orde is, dan valt er nog iets te carryen ipv iemand die door een zucht wind om valt omdat hij liever MR bouwt vs een full AD champ.

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 23-01-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:14
Goh voor een aantal rollen kan je met dezelfde build (toch de eerste drie items) meestal wel ver komen ongeacht de tegenstander. Ik denk dan aan een adc, support en een jungler.
Op top als tanky is het dan wel weer belangrijk om meteen te focussen op MR of armour afhankelijk van je tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Tuurlijk gaat het over veel meer, maar je hebt aan de rest weinig als de beste jongen al zijn lane/game verliest doordat hij nog niet eens kan nadenken wat het beste zou werken vs zijn lanematchup waardoor hij nog WEL een kans maakt.
True, maar theoretisch gezien heeft het enemy team evenveel van dat soort mensen en zal je, zoals vicarious al zei, stijgen in leagues en vanzelf met mensen komen die er meer van bakken.

Zie dit niet als belediging (want ik heb totaal geen idee wat je niveau van spelen is), maar als jij vast blijft zitten in Silver dan weet jij misschien wel hoe je moet bouwen, maar mis je wat van de andere punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Mijn tip: koop IP/XP-boosts om sneller te lvlen en IP-punten te krijgen.
a) Waarom zou je geld verspillen om sneller te levelen op je eerste account? Het is geen World of Warcraft of zo waar je kan gaan raiden op max level. Als je een smurf hebt die je snel naar level 30 wil kan ik het nog enigszins begrijpen.
b) IP boosts zijn het de RP niet waard, tenzij je echt belachelijk veel speelt (35+ potjes per week, met een 30 day boost). Je kunt veel beter gelijk champions e.d. met RP kopen. Dat heb ik hier al eens uitgerekend:
Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ach het is heel simpel: Veel mensen builden verkeerd, heb je daarnaast wel goede skills met lasthitting en map awereness kan je gold nog halen. Je build wel fout, maar staat doordat je niet geganked wordt en veel meer CS hebt 2 items voor op je laner, dus die ene foute maakt niet meer uit.

Als je altijd optimaal build, en ook nog eens bij kan blijven met je laner, en ook goede map awereness hebt, en ook nog eens goed bent met teamfights, dan kom je simpelweg hoger uit dat Bronze / Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:20:
Mjah dat is allemaal inherent aan soloqueue. Als je in dat soort ongein geen trek heb moet je denk ik vooral premades spelen, daar heb je veel meer invloed op je teammates en hun keuzes. Bovendien bepaal je dan met wie je wel en met wie je niet wil spelen. Ook in Gold zul je mensen hebben die rare dingen builden of soms een rare beslissing nemen die je de game kan kosten, en daar heb je geen invloed op. Als je goed genoeg bent zul je echter wel meer dan de helft winnen en blijven stijgen waardoor dit minder vaak voorkomt.
Ondanks dat je statement helemaal goed is. Gaat het mij er meer om de tijd die je erin steekt ;). Placements doe je vaak niet omdat je voor de grap even wat ranked wil doen. Ik denk dat merendeel ranked ingaat om daadwerkelijk iets te doen aan de plaats waar ze staan. Als je games verliest door dit soort knulligheden dan hakt dat wel op de motivatie. Ik heb ook vorig jaar bewust ervoor gekozen om nog in 3on3 wat moeite te doen voor de rewards want om in soloqueu de kans te lopen uren te verdoen aan dit soort dingetjes was mij het simpelweg niet waard. In de 3on3's die ook niet altijd even geweldig verliepen kun je iig de schuld 100% bij jezelf neerleggen wat betreft de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Lointje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:22:
Goh voor een aantal rollen kan je met dezelfde build (toch de eerste drie items) meestal wel ver komen ongeacht de tegenstander. Ik denk dan aan een adc, support en een jungler.
Op top als tanky is het dan wel weer belangrijk om meteen te focussen op MR of armour afhankelijk van je tegenstander.
Voor jungler is dat zeker niet waar, daar moet je goed de inschatting maken wat jou team nodig heeft, de samenstelling van het enemy team om uiteindelijk objectives en victory te behalen.

Puur damage, off tank, of tank.

Want als jij een Teemo of een hybrid tank top hebt, dan kan het beste zijn voor jou team om een tank build met wellicht 1 damage item te bouwen.

Wat je bouwt vanuit je hunters machete is al een belangerijke keus, ga je voor damage of voor health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Turismo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Puur damage, off tank, of tank.
Ik ben het eens met wat je in je post zet. Echter had ik wel even een lol-momentje met deze woordspeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Thormodo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:26:
[...]

a) Waarom zou je geld verspillen om sneller te levelen op je eerste account? Het is geen World of Warcraft of zo waar je kan gaan raiden op max level. Als je een smurf hebt die je snel naar level 30 wil kan ik het nog enigszins begrijpen.
b) IP boosts zijn het de RP niet waard, tenzij je echt belachelijk veel speelt (35+ potjes per week, met een 30 day boost). Je kunt veel beter gelijk champions e.d. met RP kopen. Dat heb ik hier al eens uitgerekend:
Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"
Ik zelf kan het iedereen 100% afraden om te rushen tot level 30. Ik heb zelf niets anders gedaan dan XP boosts kopen zodat ik zo snel mogelijk ranked in kon duiken. Dit resulteerde in een 2-8 score bij mijn placement matches waardoor ik in Bronze IV kwam ongeveer in het midden van S3. Ik heb ondertussen al ergens tussen de 8 & 12 keer promo-matches Mogen doen en nog nooit gepromote 8)7 :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Ik ben het eens met wat je in je post zet. Echter had ik wel even een lol-momentje met deze woordspeling.
Haha ik zag het ook nadat ik het terug las, ga het niet eens editten, maar het staat inderdaad wel beetje raar ook al is het juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:06:
Schrijf Moba niet te snel af; met name op Lolpro vind je vaak weinig informatie over bijvoorbeeld counters en combo's.
Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:37:
Ja, het valt mij wel op dat LB momenteel weer erg sterk is. Ik zie haar heel erg veel in ranked (en normals) en eigenlijk altijd winnen ze hun lanes aangezien ze (zelfs als het early slecht gaat) op lvl 6 alsnog iemand in 1x neer bursten.
Was ze ooit minder sterk dan? In de laatste patches is LB toch niet (wezenlijk) veranderd?
Volgens mij werd ze gewoon stukken minder gespeeld vorig seizoen, en nu heeft men/meta haar weer 'herontdekt'. Ik zie niet direct waarom ze nu weer zo populair is; heeft dat misschien te maken met het feit dat je nu minder assassins op mid ziet, maar juist weer wat meer de ap casters, waartegen ze beter opgewassen is?

[ Voor 61% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-01-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:19:
[...]

• Reactievermogen
  • Inschattingsvermogen
    2. Objectives pakken
  • Kennis
    1. Champions
    2. Abilities/spells
    3. Routes van junglers
    4. Vision
  • Flexibiliteit
  • 5v5 teamfights
    2. Rustig kunnen blijven
Er zit wel een correlatie tussen fout builden en veel punten op je lijst, dikgedrukt waar relevant. Mensen die maar wat doen qua build, laten ook zien dat ze een groter aantal van het bovenstaande niet snappen/willen/kunnen.

Als jij niet weet wat items doen, kun je nooit inschatten wanneer je moet engagen, je kunt namelijk totaal niet peilen hoe sterk iedereen is op beide teams. Voor de meeste mensen in placement en low Bronze/Silver zijn items een soort automatisch pad. "Dit bouwen mensen op <champ>, dus ik bouw dit op <champ>" lijkt de algehele mentaliteit. Build order en de nummertjes word achterwege gelaten.

Je hebt dan dus ook laten zien dat je helemaal niet flexibel bent, dus op onverwachtse situaties speel je niet in. Zo is Nasus een mooi voorbeeld omdat je die donders vaak ziet. Een Nasus in mijn game had een Draven tegen zich top, Nasus gaat 2x dood (verwacht, beginnend met een Mana Crystal) en negeert alle teamies die roepen dat hij voor een Glacial/Randuins moet gaan beginnen te bouwen. Nee, Nasus die denkt nog steeds dat ie een passieve melee laner tegen zich heeft en gaat vrolijk door met zijn Triforce rushen en staat bij nexus down op 1/7/0 en scheld op zijn jungler waar de ganks nou bleven.

Champion/Ability kennis, precies hetzelfde verhaal. Diegene heeft totaal geen verstand van hoe alle abilities en champs werken en weet dus ook niet wat te builden. Anders zou deze persoon immers een passend item kopen om zijn lane te winnen, toch?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Aardig lijstje Nelus

Vision zou ik persoonlijk een apart kopje geven en niet als subcategorie onder 'kennis' brengen. Vind ik een te belangrijke waarde; verdient zelfstandigheid :P
Veel te vaak zie ik nog mensen overextenden, zich niet bewust zijn van hun risicovolle positie op de map, en dan ook nog eens het gebrek aan inschattingsvermogen om de conclusie te trekken: hee, misschien moet ik hier de nabije jungle maar eens warden of wegwezen.

Btw, zoals Rudy al terecht opmerkte, er zit wel wat overlap/correlatie tussen aantal punten. Maar dat hou je toch.
  • Reactievermogen
  • Inschattingsvermogen
    2. Objectives pakken
  • Kennis
    1. Champions
    2. Abilities/spells
    3. Routes van junglers
  • Flexibiliteit
  • 5v5 teamfights
    2. Rustig kunnen blijven
  • Vision
    1. Warden (op de juiste plekken)
    2. Vision denyen d.m.v. Lens
    3. Regelmatige check van de minimap waar enemies zich bevinden t.o.v. van jouw positie
    4. Ben je bewust van waar je teammates zijn (voordat je engaged).
    5. Death timers in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:16:
[...]

Er zit wel een correlatie tussen fout builden en veel punten op je lijst, dikgedrukt waar relevant. Mensen die maar wat doen qua build, laten ook zien dat ze een groter aantal van het bovenstaande niet snappen/willen/kunnen.
Natuurlijk zit er correlatie tussen maar niet zo zwart-wit als jij het neer zet.
Om een aantal voorbeelden te geven. Het kan nog steeds zijn dat een speler de damage van een tegenstander goed kan inschatten terwijl hij verkeerd bouwt. Ja als hij fout bouwt en niet de damage voorkomt is dom, maar er is geen 100% correlatie tussen die traits.
Engagen/disengagen heeft wat mij betreft vrij weinig met builds te maken en meer met het inschatten van de goede momenten te maken (iemand wordt gecaught, gebruik je nou je ulti of is het een trap).
Er is correlatie en als je heel pro ben in het een ben je waarschijnlijk geen noob in het ander, maar het kan nog steeds zijn dat als je goed bent in itemization dat je zuigt in teamfights.
Je struikelt blijkbaar over dat ik het zo algemeen mogelijk heb geprobeerd op te schrijven en gaat in op de letterlijke betekenis van woorden. Bijvoorbeeld met in kunnen spelen op onverwachtse situaties daar bedoel ik expliciet de situaties die niks met builds te maken hebben mee (E.G. iemand popped uit de bosjes), die heb ik namelijk al apart genoemd.

@Koekie
Ik denk dat je iets te veel subpuntjes onder vision hebt (heb mijn punten juist zo kort en bondig geprobeerd te houden). Maar een hele belangrijke die ik was vergeten (en die er bij jou wel bij staat) is map-awareness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Weet je wat ook lekker was met een potje jungle gisteravond (in mijn voordeel). De enemy amumu zegt in All chat. Report mid and botlane for no help @ blue rond de 2 minuten.

Dat was een vrijbrief voor mij om zijn topjungle leeg te maken. Amumu solo blue buff @ level 1, sjah die begint niets meer zonder een recall.

Heb wel even zijn ingang geward, maar nadat ik Top jungle leeg had gemaakt inclusief gank was hij er nog niet.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
iCy schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:09:
Weet je wat ook lekker was met een potje jungle gisteravond (in mijn voordeel). De enemy amumu zegt in All chat. Report mid and botlane for no help @ blue rond de 2 minuten.

Dat was een vrijbrief voor mij om zijn topjungle leeg te maken. Amumu solo blue buff @ level 1, sjah die begint niets meer zonder een recall.

Heb wel even zijn ingang geward, maar nadat ik Top jungle leeg had gemaakt inclusief gank was hij er nog niet.
Haha prachtig voorbeeld hoe een jungler het voor zichzelf kan verkloten!
Daarom zeg ik ook nooit wat in de /all chat tenzij het niks met het spel te maken heeft of aan het einde. "Report XXXX" geeft voor mij ook altijd aan dat er wat onroer is tussen het team (waar je ook misbruik van kan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ach, mensen begrijpen niet dat /all report xxxx for xxxx niemand laat reporten als er niets zichtbaar gebeurt is.

En op den duur is het toch allebei de kanten die zegt om elkaar te reporten.

Kan inderdaad goed zijn voor je game als je er op inspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Het callen van report heeft toch geen nut meer, persoonlijk speel ik zelfs nu liever door bijna ieder direct te muten of degene die al begint te flamen, zodat ik daar geen aandacht aan besteedt en relax kan blijven spelen en ook gefocused ! Daarnaast hoe gaat het bij u allen qua placement matches?

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukea
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 06:30
Ik stel het spelen van m'n placements nog even uit tot volgende week. Dan kan ik namelijk ook 's ochtends spelen, en heb zelf de ervaring dat het dan een stuk beter gaat.

In season 3 was ik geplaatst in bronze 4, daarna een paar maanden geen ranked gespeeld. Vlak voor het einde van season 3 nog wat ranked games gespeeld (ong. 50) en nog op Silver 3 uitgekomen. Ben benieuwd waar ik nu geplaatst wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joukea schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:14:
heb zelf de ervaring dat het dan een stuk beter gaat.
Mijn eerste 5 placements de laatste 3 dagen s'avonds

Spel 1: Spel gaat gelijk op, na 30mins gaat onze adc afk (hij had geen zin meer)
Gelukkig nog kunnen winnen omdat onze fizz mid & nasus top goed gefarmed hadden

Spel 2: Dik gewonnen, ik speelde adc lucian :-) (dacht eerst dat we deze verloren hadden)

Spel 3: Onze top connect gewoon niet (in loading screen) -> verloren in 15mins

Spel 4: Onze mid gaat afk na 13min, terwijl we goed voorstaan. Enemy team kan stand houden en en late game breekt de 4v5 ons op -> verloren

Spel 5: Spel begint, onze cait bot begint te lachen en kondigt aan dat ze gaat trollen. En zowaar dat doet ze ook. Ze gaat bij de enemy adc staan dansen. We spelen dus zonder adc, tegen een enemy varus die cait zowat 10x gekilled heeft de eerste 15mins -> verloren

Echt, fuck this!

3 games met een AFKer langs onze kant & 1 met een troll.
Hoeveel van die games had de tegenstander dit? 0

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Mijn eerste 5 placements de laatste 3 dagen s'avonds

Spel 1: Spel gaat gelijk op, na 30mins gaat onze adc afk
Gelukkig nog kunnen winnen omdat onze fizz mid & nasus top goed gefarmed hadden

Spel 2: Verloren, enemy team was gewoon beter

Spel 3: Onze top connect gewoon niet (in loading screen) -> verloren in 15mins

Spel 4: Onze mid gaat afk na 13min, terwijl we goed voorstaan. Enemy team kan stand houden en en late game breekt de 4v5 ons op -> verloren

Spel 5: Spel begint, onze cait bot begint te lachen en kondigt aan dat ze gaat trollen. En zowaar dat doet ze ook. Ze gaat bij de enemy adc staan dansen. We spelen dus zonder adc, tegen een enemy varus die cait zowat 10x gekilled heeft de eerste 15mins -> verloren

Echt, fuck this
Ik snap je gevoel/reactie. De 1 heeft gewoon wat meer geluk dan een ander als het matches betreft. Gisteravond maar eens de proef op de som gedaan met een maat. 10 ARAM games (aangezien die verder toch weinig boeien), van de 10 games had ik 7(!)x een AFK in mijn team. Mijn maat daarentegen 2x. Dus ja behalve het feit dat je statisch gezien altijd meer kans hebt op een troller/afker/dcer in het enemy team, komt er ook nog wat geluk bij kijken ;). Ik heb overigens wel merendeel van die ARAM's gewonnen omdat we desondanks het nog met z'n 4en goed konden carryen gezien de champs die we kregen.

Maar geluk speelt toch zeker een rol bij je matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mjah vooral in je placements kan dat heel fucked up zijn. Uiteindelijk kom je er wel weer uit als je beter bent, maar dat kan soms best een grind zijn, en soms is dat gewoon onterecht. Ben bang dat je daar echter weinig aan doet, behalve als Riot AFK'ers en trollers nu eens echt hard gaat aanpakken (account met al hun investeringen gewoon permabannen en als ze het met hun smurf nog eens flikken gelijk een IP ban eroverheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Ach het blijft zo dat AFK-ers en trolls free-elo zijn. Echter geld daarvoor wel de wet van de grote getallen. Dat is het nadeel van 10 placements, daar gaat dit nog niet echt op. De kans dat je 3 x achter elkaar 6 gooit, is nu eenmaal heel wat groter dan dat je dat 100x achter elkaar gooit. Toch is de kans bij elke worp weer 1 op 6 :)

Vraag aan experts: Twee populaire mids op dit moment: Gragas en Ziggs. Als ik plat de skills en scaling tegenover elkaar leg wint Gragas het op alle vlakken behalve de Q cooldown/potentiële range.
Verder scaled hij harder met AP, en doet meer base dmg op skills.

Gragas kan ik vrij redelijk mee speler, Ziggs wat minder. What's the big difference? Ziggs meer poke/farm champions en Gragas meer all-in champion?

In teamfights zijn ze allebij echt helden, met dikke AOE low cooldown Q's en dikke ult :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:47:

Gragas kan ik vrij redelijk mee speler, Ziggs wat minder. What's the big difference? Ziggs meer poke/farm champions en Gragas meer all-in champion?
Pretty much. Ziggs hoeft niet all-in. Ook heeft Ziggs meer damage en een stun op lager CD dan Grag ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik denk dat Nasus me vervloekt heeft. Iedere maal ik jungle ga de laatste tijd verliezen we.

Deze keer ging het goed voor mij als Skarner. Is nog een leuke champ. Wat ging er fout? Champion select.

Teemo had op zijn scherm dat hij mid eerst zei maar iedereen zag het anders. Dus dan Riven/Ahri/Skarner/ashe/teemo(support).
Enemy: Fiora & Ashe top/Tristana/vayne & leona bot

Ok goed, riven vs 2, moet toch lukken als je wat voorzichtig bent? Nee dus, je pushed de lane zo hard als je kan zodat fiora erop kan springen ...

Bot: feed de vayne maar als Ashe door ook constant te pushen. Mid Ahri viel mee, hoewel ook niet zo denderend.

Geen wards, geen pings, ... geen vision dus.

En natuurlijk, na 4 deaths van Riven kwam het "1vs2 top and no help jungler". Juist ja, iedere keer dat ik klaar sta voor te ganken pushed riven top of ging ze gewoon in offensief en stief (ik kon 2x een kill nemen dan, zo sterk waren ze nog niet).

En toen begon Fiora te roamen. Geen wards, je kan het al raden. Dan was ik bot, zeg ik "don't push, I'll gank", moet natuurlijk niet opvolgen en ga je vol pushen zodat ik m'n tijd verspil en top opnieuw dood ging.

Leuke games zijn het zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:51:
[...]

Pretty much. Ziggs hoeft niet all-in. Ook heeft Ziggs meer damage en een stun op lager CD dan Grag ult.
Ziggs heeft toch geen stun?

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Het zijn inderdaad verschillende champions, ja. Ik snap niet wat je met je vergelijking wil bereiken? Ik zou ze gewoon allebei spelen.

Ziggs is beter in pushen/waves clearen. Helemaal als je zijn ulti gebruikt om side waves te pushen (double damage to minions), aangezien die nu ook weer niet zo veel damage doet voor teamfights. Daarnaast is hij uiteraard ranged, wat een groot voordeel kan zijn.

Gragas heeft meer burst (je blaast vrij makkelijk bijv. de ADC op) en kan zijn ultimate gebruiken om het enemy team te verplaatsen. Als je besluit je body slam aanvallende te gebruiken in een teamfight heb je dan wel weer liever een Zhonyas :P.
Overigens staat Gragas momenteel ook op generfed op de PBE (-0.1 scaling op Q,E) en langere ulti CD.

Beide zijn ze imo helden in poken bij turrets.

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 23-01-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:37
Het is een 'knockback' omdat je de champ verplaatst maar daarna kan je voor 1 seconden lang niks doen. Dus je kan het ook als stun zien :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Mebus schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Het is een 'knockback' omdat je de champ verplaatst maar daarna kan je voor 1 seconden lang niks doen. Dus je kan het ook als stun zien :)
Ja, ok maar ik zou het niet onder 1 noemer gooien. Met een stun sta je vast op je plek, met een knockback kan je niks doen maar je verplaatst wel.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vergeet niet dat Ziggs naast pushen/siegen ook prima is voor roamen/ganken d.m.v. zijn ulti. En als je dan toch in range kan komen voor je andere spells, zijn E en W ook ideaal.

Met Ziggs kun je Gragas trouwens vrij effectief 'counteren' early on. Gragas moet in melee range komen voor last hits en zijn Q is dan nog niet sterk genoeg. Alle kans voor Ziggs om zijn range te abusen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ziggs heerlijke poke champ en goed voor zoning door middel van je bommetjes spammen en je mine field.

En heerlijke escape door middel van zijn W, dit maakt voor mij vaak het grote verschil tussen wel of niet geganked worden, heeft mij al zo vaak gered.

En inderdaad goed voor roamen, ik speel Ziggs vaak met teleport ipv ignite, vaak zijn er wel (trinket) wards en heb ik wel snelle waveclear, hierdoor kan ik zomaar spontaan op bot of top lane zijn mocht dat nodig zijn.

Gragas zijn barrels hebben een stuk kortere range daarintegen, en zijn ook makkelijker te ontwijken.

In teamfights komen zijn abilities zeer sterk naar voren, zeker door zijn ult wat een groot verschil maakt, als je er zo kan voor zorgen dat een ADC displaced wordt naar jou team bijv.. Volgens mij zagen we daarom Gragas ook bijna in iedere LCS match, wat ook helpt is die dikke steroid op zijn W en korte cooldowns

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 23-01-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euphanasia schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:06:
[...]

Ja, ok maar ik zou het niet onder 1 noemer gooien. Met een stun sta je vast op je plek, met een knockback kan je niks doen maar je verplaatst wel.
Als je de vijand op de juiste plek raakt, zal deze nauwelijks geknocked worden, maar op bijna dezelfde plek stil staan. De knock range lijkt te veranderen relatief aan waar de enemy staat als deze afgaat, waarschijnlijk doordat de skill moet bepalen welke kant de characters geknocked moeten worden. Ook kun je met de knock bepalen welke kant ze opgaan.

Vooralsnog lijkt het anders te werken. Met vele knockups ben je tijdens je vlucht gestunned en daarna niet meer. Mensen die door Ziggs worden geraakt zijn 0.5sec na de vlucht niet in staat om te bewegen. Dus ik vind dit meer een stun wanneer je het vergelijkt met Cho. Het werkt eigenlijk net als die van Alistar, ook al staat het niet expliciet in de skill description van Ziggs.

EDIT WIKIA:

"The knockback obeys game physics. Being closer to the charge increases the knockback distance. Aligning directly on top of the charge will only result in a knockup."

Dus als je het direct bovenop iemand gooit word hij/zij omhoog geknocked en vrijwel niet een andere kant op. Zo hou ik vaak mensen binnen mijn ult. W+R en je garandeert in een duel dat deze raakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:37
Euphanasia schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:06:
[...]

Die seconden word gedaan nadat je bent verplaatst. Dus beiden worden geloof ik uitgevoerd ;)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Om nog eens een discussie op te starten.
Wat denken jullie van de utility masteries voor support? Zijn de gold masteries het nu waard of kan je beter voor extra defence of offence gaan (afhankelijk vd champ uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ik ga altijd 0/9/21 op supports

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Dat is ook geen goede score ;) Wat een slechte humor weer vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Teemo support speel ik 7/2/21, en frost begin gold item.
geeft een goeie poke als je start met blind en daarna meteen 1 of 2autoattacks, wat in veel gevallen je vijand enorm op de zenuwen gaat werken, z'n farm aantast, hij geen mogelijkheid heeft om jou te dmgen met autoattacks ivm blind, en geflamed gaat worden door zn team om z'n farm, wat nog meer psychologisch doorwerkt waardoor z'n spel steeds onzekerder wordt. Vind ik op mijn leeftijd (kuch 30) nog steeds boeiende materie, iets teveel over psychologie en hersenwerking gelezen denk ik.

Verder die 2,5% armor/mr mastery rest support, zsm zhonya start item en daarna liandry, dan pas sightstone, shrooms zijn opzich voldoende voor vision.
verder met armor of mr boots (alleen als ik teemo mid speel, sorc shoes), en na sightstone meteen banshee (bij vervelende hooks als cc waarna je doodgeburst zou worden) of frozen mallet (tegen low cc team, of met low cc team, of als je al dik aan het winnen bent ivm added cc) / of frozen heart (tegen 4/5x ad vooral), soms aegis tegen 4x ap bvb, of als je team tanky genoeg is, doe je lich bane of rab cap oid.

Dan heb je redelijke survival plus tank - hp leeching shrooms, passive gebruiken om bij teamfights vijand adc/apc te bursten / verrassen (welke glass cannon er maar het meeste dmg doet)
Zodra je middenin het opgekropte circus staat (soms moet je er suicidal in flashen voor de sake van je team) drop je wat shrooms.
Geregeld games waarbij ik als teemo sup meeste dmg heb gedealt to champions van team (dat zijn meestal de verloren games) en bij wins meestal meer dmg dealt to champions dan 3 tot 5 van vijand team hebben gedaan.

Teemo spelen wil me maar niet vervelen nog.
Mijnveld aanleggen bij baron is soms nog wel eens tricky, als je team je niet proper begeleiden wil. Kan nog wel eens een game kosten o.O

ohwja in #got chat ben ik Bezdrev

[ Voor 3% gewijzigd door bartie op 23-01-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

SemperEgo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:53:
Om nog eens een discussie op te starten.
Wat denken jullie van de utility masteries voor support? Zijn de gold masteries het nu waard of kan je beter voor extra defence of offence gaan (afhankelijk vd champ uiteraard)?
Je geeft zelf het antwoord al: afhankelijk van de champ :)

Ik zorg wel dat ik als support vrijwel altijd die Wealth mastery (+40 start gold) heb. Dat betekent dat je zo'n support item + stealth ward + 2 pots kan meepakken op lvl 1.
En de talent ernaast, Scavenger, is +1 gold elke keer dat minion in je nabijheid neergaat.
Die twee zijn in mijn ogen behoorlijk nuttig, dus 14 punten Utility is dan sowieso nodig.

Bandit mastery is voor sommige champs ook zeeeer goed. Een type Leona zal daar niet veel aan hebben, maar bijvoorbeeld een Lulu/Annie/Lux/ zullen veel proberen te poken en daarmee haal je behoorlijk wat extra gold binnenhalen, nog even los van wat Spellthief eraan toevoegt. Een aa op enemy laner = hup weer 7 gold erbij als je Spellthief pakt op lvl 1. Poken = gold farmen. En dat tikt aan...
Dus met dergelijke support champs wil je nog dieper in Utility.

Voor Lulu gebruik ik 0/12/18, al kun je 3 punten in Defensive (armor) opofferen voor 21 in Utility of nog wat extra in CD reduction in offense gooien. Uiteraard kun je ook 9/0/21 gaan, maar met Spellthief Edge en runes heb je vaak al genoeg ability power waardoor die 9 in offense imo niet heel hard nodig zijn, zeker na de nerf van Arcane mastery.

Voor Leona gebruik ik 0/16/14, omdat ik die gold talents belangrijk vind, maar Bandit niet nodig heb.

[ Voor 85% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-01-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb geloof ik 0/13/17 voor melee supports en 9/0/21 voor mage supports.

edit: zie http://www.lolking.net/summoner/euw/20299705#masteries voor mijn volledige masteries en runes.

[ Voor 19% gewijzigd door Vicarious op 23-01-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ja hoor het is zover... Mordekaiser in LCS.

Rest van de week Mordekaiser in soloqueue :)

ItsNotRudy's vooruitziende blik ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Damien op 23-01-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:26:
Ja hoor het is zover... Mordekaiser in LCS.

Rest van de week Mordekaiser in soloqueue :)
Mooi, komen mijn 3 Mordekaiser skins goed van pas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Koekiemonsterr schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:20:
[...]

Mooi, komen mijn 3 Mordekaiser skins goed van pas :P
mordekaiser es # uno hue hue hue hue

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

blamauci schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:21:
[...]

mordekaiser es # uno hue hue hue hue
Mooi ook dat die twee shoutcasters 1 sec na de Morde pick meteen ook de hue hue hue hue deden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Koekiemonsterr schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:26:
[...]

Mooi ook dat die twee shoutcasters 1 sec na de Morde pick meteen ook de hue hue hue hue deden :)
hue hue hue HUE HUE HUE hue hue hue

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Leuk om Mordekaiser te zien in de LCS, yeey
spoiler: SHC vs Roccat
Maar ja, SHC gaf Mordekaiser van Roccat ook wel alle kans om te shinen.

Op zich slim om Morde te picken wetende dat je Shyvana als enemy jungler hebt. Shyv kan zeker pre lvl 6 niet echt ganken en dat ganken is juist hét grote gevaar voor Morde. Morde zal altijd zijn lane pushen als een malle, en zonder escapes is ie dan heel kwetsbaar, zeker omdat ie early game nog niet heel snel passive shield kan opbouwen.

En dan pickt SHC Morgana tegen Mordekaiser. Nogal dom. Haar Q is te easy to dodgen en dan heb je ook niet veel aan W om Morde's shield weg te poken. Ziggs had tien keer beter tegen Morde gewerkt. Morde haat ranked opponents die zonder problemen buiten zijn E range kunnen blijven en continue kunnen poken.

Pick een betere ap mid tegen Morde die beter Morde's passive shield weg kan poken, en een betere ganking jungler (Elise, Olaf, Vi), en Morde hadden ze onder de duim kunnen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 23-01-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anderen ook last van lag? Ben disconnected en kan blijkbaar niet direct reconnecten.

Het is weer van dat hoor. Wat een vervelende troep.

Haha, blijkbaar was de game al gedaan en hadden we gewonnen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Death1ord op 23-01-2014 22:55 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.