Captain Teemo, Captain Teemo! One Hut, Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
[ Voor 183% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:43 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Captain Teemo, Captain Teemo! One Hut, Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
[ Voor 183% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:43 ]
Jij maakt je wel populair zegThormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:26:
[...]
Captain Teemo, Captain Teemo! One, Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Teemo is eerder deze week nog gespeeld in NA LCS (C9 vs TSM W1D1)Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:26:
[...]
Captain Teemo, Captain Teemo! One Hut(?), Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
[video]
[ Voor 29% gewijzigd door Qon op 21-01-2014 15:35 ]
Ik vindt hem heel nice, en zoals ik ook al las zijn ze weer bezig met de Renekton skin die al tijden in de koelkast op de PBE staat. Heb het idee dat met die nieuwe visual update op zijn flamethrower de range van de spel ook wat beter weergeeft. (wat jij dus al getypt had).Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:
En wat vinden jullie van de nieuwe rumble animation! (stop met QQ plz)?
Zag hem vandaag voorbij komen, niet dat ik rumble vaak speel, maar ik had altijd wel een beetje moeite om te range van z'n flamethrower te bepalen, nu zal dat een stuk makkelijker worden:
[afbeelding]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Als je dit al erg vind dan heb je op LoL nog nooit iemand zien ragen denk ik, haha. Menig solo queuer die:Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:40:
Als jullie in-game net zo ragen als hier ben ik blij dat ik niet met jullie hoef te spelen zeg
De oude animatie laat idd een kleiner raakvlak zien dan die je daadwerkelijk hebt. Met deze visual update zou dat iig vriendelijker maken voor mensen met minder Rumble ervaring.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46:
Nieuwe Rumble flame ziet er wel goed uit, range lijkt alleen een stuk groter. Was de oude flamespitter dan te klein in vergelijking met de hitbox of de nieuwe te groot?
[...]
Als je dit al erg vind dan heb je op LoL nog nooit iemand zien ragen denk ik, haha. Menig solo queuer die:
Batst iedereen de moeder;
Eventueel je vader/zus;
Is een smurf van Diamond player;
сука
Mijn PBE account is op inactive gezet. QQQon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:
En wat vinden jullie van de nieuwe rumble animation! (stop met QQ plz)?
Zag hem vandaag voorbij komen, niet dat ik rumble vaak speel, maar ik had altijd wel een beetje moeite om te range van z'n flamethrower te bepalen, nu zal dat een stuk makkelijker worden:
[/url]
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1439241PBE access will now be granted for a limited period of time (usually about a month or so, depending on testing needs), instead of permanently.
[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 14:49 ]
Daar had ik altijd moeite mee, zn hitbox was namelijk veel groter dan dat de animatie weergaf, daarnaast had het ook een hoop vertraging, die flames verspreide zich erg langzaam, en als je dan omdraaide deed je toch al dmg op het uiterste puntje van de hitbox... Dus deze flamethrower is als je 't mij vraagt een goede verbetering! (ook minder 'red alert' 1996 animatie).Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46:
Nieuwe Rumble flame ziet er wel goed uit, range lijkt alleen een stuk groter. Was de oude flamespitter dan te klein in vergelijking met de hitbox of de nieuwe te groot?
[...]
STOP IT PLZ!
Juist wel QQ spammen met die nieuwe rumble visual update!Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:
(stop met QQ plz)?
Vicariously I live while the whole world dies
Hoop nu ook op een nieuwe Rumble skinVicarious schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:50:
[...]
Juist wel QQ spammen met die nieuwe rumble visual update!Ziet er veel beter uit moet ik zeggen. Ook mooi dat hij nu beter overeen lijkt te komen met de daadwerkelijke range, normaal kon je iemand burnen die buiten de visuele range van je vlammen zat.
[ Voor 54% gewijzigd door Qon op 21-01-2014 15:35 ]
Wat dacht je van:Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:56:
[afbeelding] of zoiets... hehe... mecha warrior rumble ftw!
Mjah de ideetjes zijn wel leuk, maar dan krijg je een onwijs gezeik met rechten etc. zodat het meer geld gaat kosten voor Riot dan dat het oplevert.Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:04:
@Nelusz: Whahahaaaa! Maar dan krijg je dat dr Robotnik misschien teveel op Sonic gaat lijken.. sonic lijkt immers veel op een yordle... omg.. ik voorzie een rammus sonic skin!
pff zoveel vette fanart te vinden op het web... die spidermumu is vet xD
[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 15:30 ]
Verwijderd
GeniaalDamienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:52:
[...]
Hoop nu ook op een nieuwe Rumble skinWant geen van allen zijn echt om over naar huis te schrijven, terwijl er meer dan genoeg goede ideeën op bijvoorbeeld Reddit voorbij zijn gekomen.
Deze bijvoorbeeld: [afbeelding]
Verwijderd
3 Lanes Top,Mid en Bot en Jungle jah.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:54:
Als ik het goed begrijp zijn er dus 3 lanes en de "exploring area" zou ni weten welke term ik ervoor moet gebruiken. Dan heb ik het over de wegen die tussen de lanen zijn.
Elke lane dus top, mid en low heeft zijn voordelen en nadelen lees ik hier. Aangezien men specifieke classes gebruikt vooor bepaalde lanen. Dan heb je die "exploring area" zoals ik het noem weer voor een bepaalde clas is bedoeld.
Ben ik juist of helemaal verkeerd.
LoL - Golden Fail (Lv29)
Het klopt ongeveerd wel wat je zegt. Ik zou je gezien het feit dat je niet eens (logisch hoor) de benamingen van lanes niet kent eerst eens inlezen in de basis. Lees bijvoorbeeld eens http://passthejelly.hubpa...ds-Understanding-the-MetaVerwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:54:
Als ik het goed begrijp zijn er dus 3 lanes en de "exploring area" zou ni weten welke term ik ervoor moet gebruiken. Dan heb ik het over de wegen die tussen de lanen zijn.
Elke lane dus top, mid en low heeft zijn voordelen en nadelen lees ik hier. Aangezien men specifieke classes gebruikt vooor bepaalde lanen. Dan heb je die "exploring area" zoals ik het noem weer voor een bepaalde clas is bedoeld.
Ben ik juist of helemaal verkeerd.
Verwijderd
Het makkelijkst/best is dan.misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:45:
AP champions zijn m'n minst gespeelde champions maar omdat je het toch soms moet spelen vroeg ik me het volgende af:
Wat zou de beste runepage zijn die werkt op de meeste AP champions? Aangezien ik niet al te veel IP heb had ik graag een "standaard" AP runepage gemaakt maar er is zoveel variatie te zien dat ik het niet meer weet.
Ik dacht aan: Magic Pen/Mana regen/AP/AP
of is het verstandiger om gewoon grotendeels m'n runes te gebruiken en gewoon:
Magic Pen/Armor/MR/AP te gaan?
Het antwoord wat mij het beste lijkt geef je zelf al:misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:45:
Dat tweede is prima. Ik wissel afhankelijk van de AP mid die ik speel (en tegen wie ik speel) tussen die twee pages. Op Ahri (maar ook Ziggs) wil je bijvoorbeeld liever wat armor, o.a. omdat je meer in auto attack range bent (ook in de lane). Als je weinig IP hebt zou ik er geen IP aan uitgeven in ieder geval. Ziggs is dan bijvoorbeeld wel mana hungry, maar je bouwt toch ook een chalice op hem.misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:45:
Ik dacht aan: Magic Pen/Mana regen/AP/AP
[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 17:01 ]
Ik ga knetterhard op mid met Rumble, tssssMebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:58:
Misschien dat met deze visual upgrade iCy wel beter gaat spelen met Rumble op mid lane?Grapje
Ziet er verder wel beter uit!
[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 21-01-2014 18:40 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Het valt me op dat het de laatste tijd vooral aan de providers ligt i.p.v. aan de servers zelf. Ik geloof het meteen, want het verschil tussen een haperende server en een omlegging van de route is vaak wel te merken in de latency (serverproblemen = hoge spikes, andere route = stabiele hoge ping). Maar ook ik had hier last van. Gelukkig was ik op dat moment in een 3v3 normal aan het relaxen tot mijn team klaar was.Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:50:
"I've got an update on the situation for you all. Our provider was performing live network maintenance for the EUW, EUN, Russia and Turkey servers, and something went wrong. They're still investigating what happened, but the end result was a large reconnect spike across all four platforms. We also lost connectivity to Russia and Turkey, including monitoring or even the ability to log in on those platforms.
We were able to activate loss forgiven on EUW and EUN, but were unable to do so for Russia and Turkey due to the loss of connectivity. As things have stabilized currently, loss forgiven is disabled and ranked queues are re enabled. Our provider has reverted the work and the issue has subsided for now. We will be finding out exactly what went wrong before attempting any further work of this nature."
http://forums.euw.leagueo...read.php?t=1571407&page=9
Match van mij en japie was gewoon beëindigtVind het zo jammer dat ze nog steeds zoveel problemen hebben...
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Spirit of Ancient Golem, Ninja Tabi, Randuins, Spirit Visage. Meer heb je niet nodig. Eventueel Randuins vervangen door Sunfire Cape.iCy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:
Ik kan ook met tweakers normal blind pick spelen met champs op de normale positie
Ging wel lekker als olaf, voor de eerste keer in een normal. Waarschijnlijk was mijn build niet ok als jungler. Iemand de perfecte olaf build?
Ging inderdaad wel goed, al snap ik nog steeds niet hoe we die match gewonnen hebben.. Gragas pakte early game zo veel kills en eigenlijk geen enkele van onze lanes ging goed..iCy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:
Ik kan ook met tweakers normal blind pick spelen met champs op de normale positie
Ging wel lekker als olaf, voor de eerste keer in een normal. Waarschijnlijk was mijn build niet ok als jungler. Iemand de perfecte olaf build?
Yup, al pak ik voor Olaf jungle vaak bij mijn eerste recall naast de Spirit Stone ook een Doran's Blade. Dat maakt je ganks iets sterker, geeft je aardig wat hp erbij en dat stukje lifesteal is ideaal voor Olaf in de jungle.Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:16:
[...]
Spirit of Ancient Golem, Ninja Tabi, Randuins, Spirit Visage. Meer heb je niet nodig. Eventueel Randuins vervangen door Sunfire Cape.
Ik ben daar geen fan van. De damage heb je niet nodig en het maakt je minder tanky dan direct voor die health crystal te gaan om uit te bouwen naar je spirit of the ancient golem.Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 02:36:
[...]
Yup, al pak ik voor Olaf jungle vaak bij mijn eerste recall naast de Spirit Stone ook een Doran's Blade. Dat maakt je ganks iets sterker, geeft je aardig wat hp erbij en dat stukje lifesteal is ideaal voor Olaf in de jungle.
[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 22-01-2014 07:48 ]
<GoT> Brain3#2873
Ik denk dat je de situatie had kunnen voorkomen door simpelweg een ward te plaatsen. Er kwam 2 man, dus het had duidelijk moeten zijn dat er 1 lane missing was, waarschijnlijk mid.Brain3 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:03:
Vraagjeuuu?
Stel je speelt amumu jungle (ranked ^^). Je begint blue, krijgt help van darius (top) maar Fizz (mid) vind het niet nodig om te guarden of te helpen....je raad het..."Invade"...met als gevolg jij geraakt weg, maar darius is eraan.
Ok, geen probleem...je pakt je red, en farmed verder. Je zit natuurlijk met een serieuze achterstand qua lvl en CS, dus je farmed gewoon verder en laat de lanes ff voor wat ze zijn.(geen kritische lanes)
ding ding..07:15...tijd voor tweede blue....je pinged voor blue...je vermoed iets...je begint blue en ineens 2 man achter je...."smak"...dood!...en bye bye blue. (no help from midlane or top)
...zo begin je aan je game....wat doe je dan verder om toch nog een goede game te kunnen maken? wetende dat je ongeveer 2 levels achterstaat en behoorlijk wat farm mist tenopzichte van de rest?
Graag wat feedback ;-)
(misschien klinkt dit scenario iemand bekend in de oren? twas namelijk een gameke van gisterenavond)
Eerlijk gezegd had je er al voor moeten zorgen dat je wards rond je blue had staan voordat hij up zou komen, tevens kijken naar waar top / mid (enemy) zijn ten tijde dat jij naar je blue loopt en eventueel pingen/vragen aan je mid/toplaner waar hun laneopponent is.Brain3 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:03:
Vraagjeuuu?
Stel je speelt amumu jungle (ranked ^^). Je begint blue, krijgt help van darius (top) maar Fizz (mid) vind het niet nodig om te guarden of te helpen....je raad het..."Invade"...met als gevolg jij geraakt weg, maar darius is eraan.
Ok, geen probleem...je pakt je red, en farmed verder. Je zit natuurlijk met een serieuze achterstand qua lvl en CS, dus je farmed gewoon verder en laat de lanes ff voor wat ze zijn.(geen kritische lanes)
ding ding..07:15...tijd voor tweede blue....je pinged voor blue...je vermoed iets...je begint blue en ineens 2 man achter je...."smak"...dood!...en bye bye blue. (no help from midlane or top)
...zo begin je aan je game....wat doe je dan verder om toch nog een goede game te kunnen maken? wetende dat je ongeveer 2 levels achterstaat en behoorlijk wat farm mist tenopzichte van de rest?
Graag wat feedback ;-)
(misschien klinkt dit scenario iemand bekend in de oren? twas namelijk een gameke van gisterenavond)
Verwijderd
ik zou randuins vervangen door thornmail, je hebt immers toch al een permaslow met je axes en de dmg on return van thornmail is nuttiger dan de 15% AS reduction van randuin imhoVicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:16:
[...]
Spirit of Ancient Golem, Ninja Tabi, Randuins, Spirit Visage. Meer heb je niet nodig. Eventueel Randuins vervangen door Sunfire Cape.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 09:25 ]
Verwijderd
Thornmail is niet echt een core item. Zou het in ieder geval niet moeten zijn. Deze gebruik je alleen als de ADC super fed is of er meerdere auto-attackers met een leuke score tegenover je staan. Je axe is een skillshot en slowed niet het hele enemy team. Ook kun je health op Olaf goed gebruiken. i.c.m. zijn passive en Reckless Swing.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:17:
[...]
ik zou randuins vervangen door thornmail, je hebt immers toch al een permaslow met je axes en de dmg on return van thornmail is nuttiger dan de 15% AS reduction van randuin imho
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 09:27 ]
Tja, ieder zijn ding, maar zo zou ik Olaf dus nooit bouwen. Een Banshee op Olaf vind ik niet nuttig want je gaat gegarandeerd wat poke ontvangen en met je tankyness moet je dat makkelijk kunnen hebben. Een Banshees vind ik eerder nuttig op een backline champion om een eerste initiate tegen te gaan en wat langer te kunnen overleven als de tegenstander voorbij je tank line komt diven. Verder vind ik Thornmail zeker niet nuttiger dan een Randuins. Als het goed is vallen ze jou namelijk niet aan en dan heb je dus niks aan je thornmail. Die Randuins helpt je teammates ook. Ik neem hem niet voor de slow alhoewel een extra slow altijd mooi meegenomen is (als ik hem niet vergeetVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:17:
[...]
ik zou randuins vervangen door thornmail, je hebt immers toch al een permaslow met je axes en de dmg on return van thornmail is nuttiger dan de 15% AS reduction van randuin imho
En de dmg return van thornmail is dan nog eens magic dmg, zorgt bij olaf dat je effectief 3 verschillende dmg types hebt
Golem neem ik eigenlijk nooit. Zeker niet nu ze de regen eraf gehaald hebben. Ofwel doran, ofwel sword voor een early brutalizer (die na mijn tankitems black cleaver wordt)
mijn normale build (ik main olaf jungle eig):
Ninja, spirit visage, thornmail, banshee, black cleaver en dan meestal nog een vamp scepter (zelden dat ik die nog tot in een BT krijg)
Ik zou eerlijk gezegd liever een Hydra's op Olaf bouwen en eventueel een Maw of Malmortius. Maar zoals al vaker aangegeven dat is ieder zijn eigen keuze. Hydra omdat het al een hp/5 geeft en je hoeft geen stacks op te bouwen die je in de jungle sowieso al minder gaat krijgen dan in een lane. Maw voor de extra MR (hangt natuurlijk van het enemy team af, maar het blijft 1 van de betere items op Olaf imo aangezien hij nog altijd sneller slaat hoe meer HP hij verliest icm meer AD hoe lager je HP wordt.)Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:29:
[...]
Tja, ieder zijn ding, maar zo zou ik Olaf dus nooit bouwen. Een Banshee op Olaf vind ik niet nuttig want je gaat gegarandeerd wat poke ontvangen en met je tankyness moet je dat makkelijk kunnen hebben. Een Banshees vind ik eerder nuttig op een backline champion om een eerste initiate tegen te gaan en wat langer te kunnen overleven als de tegenstander voorbij je tank line komt diven. Verder vind ik Thornmail zeker niet nuttiger dan een Randuins. Als het goed is vallen ze jou namelijk niet aan en dan heb je dus niks aan je thornmail. Die Randuins helpt je teammates ook. Ik neem hem niet voor de slow alhoewel een extra slow altijd mooi meegenomen is (als ik hem niet vergeet)
Black Cleaver heb je niet nodig, je doet op je E al true damage genoeg om zelfs lategame relevant te zijn. Daarvoor offer je een hoop tankyness op waardoor je snel van de map gedelete wordt. Lifesteal klinkt leuk, maar voor mij heeft je W icm Spirit Visage genoeg sustain, in ieder geval genoeg om er niet nog meer tankyness voor op te geven. Bloodthirster EN Black Cleaver lijkt me op Olaf geen goed idee...
[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 22-01-2014 09:48 ]
Verwijderd
Dus als je Randuims zou inruilen voor sunfire en dan je spirit viasage dan heb je geen black cleaver nodig voor de CDR. Je doet wat meer AOE dmg dan, maar mist de slow van Randuims. Dan zou je wel voor een Hydra kunnen gaan.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:37:
BT is dan ook maar zelden dat ik die kan halen (moet ik al echt fed zijn)
Reden voor banshee is simpel: als ik initiate, krijg ik sowieso alles op mn kop.
Ik wil de eerste stun/root kunnen vermijden zonder mijn ult al te verspillen.
Met de items die ik heb kom ik rond de 220ar & 197mr als ik me niet vergis.
Veel hoger dan dat is niet wreed kostefficient niet meer
En dat blackcleaver niet nodig is, is maar deels waar (vind ik).
Ja je hebt true dmg, maar, je hebt niet teveel CDR of AS, waardoor de CD van je true dmg
niet superlaag ligt en je der nog wel een paar autoattacks moet tussen weaven.
Nu, ik ben sowieso nog met builds aan het spelen, heb een D1 speler (olaf main) bekeken die Olaf wat offensiever maakt (berserker, randuin, spirit, ruined king, malmortius) en dat vind ik ook nog wel fijn.
Maar als ik dat bouw, krijg ik gelijk opmerkingen dat ik olaf niet kan spelen (en dat was in een game dat ik 5/0 begonnen was, en 2 lanes controlleerde en we notabene al 2 tanks hadden)
BotRK zou ik ook geen slechte keuze vinden. Ja Olaf heeft zijn W met lifesteal, maar die hou je geen 100% van de tijd up. Dus wat extra lifesteal / atk speed kan ik goed inkomen tevens heb je een manier om ervoor te zorgen dat die AD Carry niet gewoon van je wegrent als je een axe zou missen.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:37:
BT is dan ook maar zelden dat ik die kan halen (moet ik al echt fed zijn)
Reden voor banshee is simpel: als ik initiate, krijg ik sowieso alles op mn kop.
Ik wil de eerste stun/root kunnen vermijden zonder mijn ult al te verspillen.
Met de items die ik heb kom ik rond de 220ar & 197mr als ik me niet vergis.
Veel hoger dan dat is niet wreed kostefficient niet meer
En dat blackcleaver niet nodig is, is maar deels waar (vind ik).
Ja je hebt true dmg, maar, je hebt niet teveel CDR of AS, waardoor de CD van je true dmg
niet superlaag ligt en je der nog wel een paar autoattacks moet tussen weaven.
Nu, ik ben sowieso nog met builds aan het spelen, heb een D1 speler (olaf main) bekeken die Olaf wat offensiever maakt (berserker, randuin, spirit, ruined king, malmortius) en dat vind ik ook nog wel fijn.
Maar als ik dat bouw, krijg ik gelijk opmerkingen dat ik olaf niet kan spelen (en dat was in een game dat ik 5/0 begonnen was, en 2 lanes controlleerde en we notabene al 2 tanks hadden)
[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 22-01-2014 09:46 ]
Een machete item halen is tegenwoordig voor een jungler, naar mijn mening, echt een must voor early/mid-game.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:17:
[...]
Golem neem ik eigenlijk nooit. Zeker niet nu ze de regen eraf gehaald hebben. Ofwel doran, ofwel sword voor een early brutalizer (die na mijn tankitems black cleaver wordt)
Maw bouw ik lategame vaak ook zodra ik mijn standaard tank items af heb en wat MR nodig heb. Als ik eerder wat MR nodig heb maak ik nog wel eens een hexdrinker die ik pas super lategame uitbouw naar de Maw. Hydra heb ik eigenlijk nooit gebouwd op Olaf, evenals BotRK. Olaf is zo makkelijk te kiten en op afstand te harassen dat als ik niet tanky genoeg bouw ik gewoon niet lang genoeg overleef imo. Meestal bouw ik dus dusdanig tanky dat ze de moeite niet eens nemen om mij aan te vallen. En dan wordt het leuk, want met die E + sunfire + axe spam doe ik hoe dan ook behoorlijke damage.Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:35:
[...]
Ik zou eerlijk gezegd liever een Hydra's op Olaf bouwen en eventueel een Maw of Malmortius. Maar zoals al vaker aangegeven dat is ieder zijn eigen keuze. Hydra omdat het al een hp/5 geeft en je hoeft geen stacks op te bouwen die je in de jungle sowieso al minder gaat krijgen dan in een lane. Maw voor de extra MR (hangt natuurlijk van het enemy team af, maar het blijft 1 van de betere items op Olaf imo aangezien hij nog altijd sneller slaat hoe meer HP hij verliest icm meer AD hoe lager je HP wordt.)
Personal prefference
Compleet plaatje: Ninja Tabi's, Hydra's, Maw, Spirit Visage, Randuins, Golem (eventueel late game vervangen door Sunfire).
Verwijderd
Ik heb ergens een filmpje gezien die de nieuwe gold income mechanic van de spirit items onder de loep neemt en uitlegt in welke gevallen je deze best neemt of niet neemt. Op Olaf vond die speler de terugverdientijd van die spirit veel te hoog en das ook het gevoel dat ik heb. Je offert er early/mid game veel trading power mee op tov een early spirit visageNelusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:47:
[...]
Een machete item halen is tegenwoordig voor een jungler, naar mijn mening, echt een must voor early/mid-game.
Uiteraard vind ik het trading power een goed argument (het enige goede argument om geen Golem te nemen). Maar ik vind het dan raar dat je spirit visage opnoemt als beter alternatief.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:53:
[...]
Ik heb ergens een filmpje gezien die de nieuwe gold income mechanic van de spirit items onder de loep neemt en uitlegt in welke gevallen je deze best neemt of niet neemt. Op Olaf vond die speler de terugverdientijd van die spirit veel te hoog en das ook het gevoel dat ik heb. Je offert er early/mid game veel trading power mee op tov een early spirit visage
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 10:14 ]
Tsjah, dat is een persoonlijke keuze dan, en iets wat ik zelf nooit zal doen. Ik jungle Olaf niet, maar ik zou het redelijk risky vinden om low hp te junglen.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:13:
Nelusz: dat is net de reden voor die spirit visage. Olaf jungled redelijk low hp (om dmg & dus cleartime te maximalizeren), dus als ik engage in lane, heb ik die passive nodig om icm mijn w toch een beetje staande te houden :-)
Verwijderd
Nee. Expres low HP gaan junglen is een afschuwelijk idee. Je kan makkelijk counterjungled worden en je bent niet instaat om effectief te ganken of te counterganken. Voor dat beetje clearspeed (veel zal het niet schelen) al deze zaken opofferen is... wel een beetje dom.Ero-Sensei schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:33:
Op een veilige manier met low hp junglen kan mijn inziens alleen als je zelf, en alle lanes goed en veel warden. Dan moet je je afvragen of je teamgold wat je spendeerd om echt constant alle entrences geward te houden opweegt tegen de inkomsten van dat beetje clearspeed (en je moet meer lopen waar je niet in farmed, om te gaan warden).
Of zie ik het helemaal fout ?
Verwijderd
Ook is er een gigantisch verschil tussen junglen in team 5v5 en in solo queue. Zou ik low hp durven junglen in team 5v5? Absoluut. Maar ik zal het nooit doen in solo queue. Mijn ervaring is dat er slecht geward wordt en heel slecht opgelet.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:02:
Ik denk dat het allemaal van persoon tot persoon afhangt.
Er zijn topjunglers die olaf full HP junglen, er zijn er die hem op 50% junglen
Je hebt er die randuin gaan, je hebt er die thornmail gaan, en die blackcleavers & dorans?
Wel de jungler van curse bouwt hem zo, das een challenger. Is dat de beste jungler die er is? Wellicht niet, maar ik denk niet dat er veel beter rondlopen. T komt ook allemaal neer op je speelstijl, je teamcomposition & enemy team composition
Verwijderd
Zo heb ik ook een keer Vladimir jungle (een lange tijd geleden toen machete er ook nog niet was) geprobeerd. Huilen was dat zeg, ik weet nog wel dat ik toen na elke camp moest recallen totdat ik een paar items had.Skyclad schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:
Had gisteren een Olaf die als 2e bot callde (ik had daarvoor al support gecalled). Top was een Nasus die solo top wilde, Caitlyn adc en Ziggs mid. Ik vroeg Olaf of die van plan was Olaf support te spelen (aangezien hij Olaf meteen gelocked had kon hij niet meer switchen) of dat hij jungle wilde gaan. Geen antwoord natuurlijk. Aangezien op kurk V het meestal belangrijker is een support te hebben dan een jungler en ik toch al Tresh wilde proberen koos ik Tresh support in de laatste secondes.
En ja, Olaf ging natuurlijk toch bot support. Dus heb ik eens gekeken hoe viable Tresh is in de jungle. Simpel gezegd: Niet, zeker niet als je een support setup hebt
Wraith kamp solo kostte al veel moeite, en daarna moest ik zeker recallen om te healen. Af en toe wat presure mid en top gegeven (zij hadden geen jungler, dat scheelde weer), en nadat ik early-mid iets van 3 levels achter liep op de rest begon ik daarna wat meer schade te doen en merkte dat ik door de range toch wat meer kon clearen, en zelfs voor kwam op levels. Maar het gaat in het begin zo traag dat het niet waard is om te junglen. We wonnen wel, en ik denk dat ik ga sparen voor Tresh. Vond het leuk om te spelen.
In dit geval was ik lekker Nasus gaan supporten... zeker aangezien zij geen jungler hadden en dus waarschijnlijk een duo top?Skyclad schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:
Had gisteren een Olaf die als 2e bot callde (ik had daarvoor al support gecalled). Top was een Nasus die solo top wilde, Caitlyn adc en Ziggs mid. Ik vroeg Olaf of die van plan was Olaf support te spelen (aangezien hij Olaf meteen gelocked had kon hij niet meer switchen) of dat hij jungle wilde gaan. Geen antwoord natuurlijk. Aangezien op kurk V het meestal belangrijker is een support te hebben dan een jungler en ik toch al Tresh wilde proberen koos ik Tresh support in de laatste secondes.
En ja, Olaf ging natuurlijk toch bot support. Dus heb ik eens gekeken hoe viable Tresh is in de jungle. Simpel gezegd: Niet, zeker niet als je een support setup hebt
Wraith kamp solo kostte al veel moeite, en daarna moest ik zeker recallen om te healen. Af en toe wat presure mid en top gegeven (zij hadden geen jungler, dat scheelde weer), en nadat ik early-mid iets van 3 levels achter liep op de rest begon ik daarna wat meer schade te doen en merkte dat ik door de range toch wat meer kon clearen, en zelfs voor kwam op levels. Maar het gaat in het begin zo traag dat het niet waard is om te junglen. We wonnen wel, en ik denk dat ik ga sparen voor Tresh. Vond het leuk om te spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Skyclad op 22-01-2014 11:59 ]
Ero-Sensei schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:15:
[...]
Mocht het je toch overkomen is farmen je enige optie denk ik zo.
Was ook mijn idee....en inderdaad ik had misschien beter een ward geplaatst (ben niet gewoon van mijn eigen buffs te warden)Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:16:
[...]
Eerlijk gezegd had je er al voor moeten zorgen dat je wards rond je blue had staan voordat hij up zou komen, tevens kijken naar waar top / mid (enemy) zijn ten tijde dat jij naar je blue loopt en eventueel pingen/vragen aan je mid/toplaner waar hun laneopponent is.
Voor de rest klinkt het na die 2e blue invade alsof je een lost game speelt. Als je lanes verder niet uit zichzelf winnen zou ik gewoon de loss accepten en hop naar de volgende game, winnen je lanes wel dan zou je er nog voor kunnen kiezen om dan maar geen ganks te doen en door te farmen en af en toe CS pakken in de lanes die recallen.
Maar niet alle games zijn te winnen...
<GoT> Brain3#2873
En met een build met Black Cleaver en BT lukt dat wel? Een beetje fatsoenlijke carry schiet jou dan toch zo kapot voordat je in de buurt bent? Juist met de tank build heb ik veel meer games om weten te draaien, ook omdat je op die manier de druk van de rest van je team af haalt. Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:17:
carry potential met de standaard Olaf tanky build is maar beperkt hoor. Ja je doet wat damage, ja je bent tanky, maar je zal de enemy adc/apc niet neerbursten
BROMACIA!!!!Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:46:
Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.
Eens, een paar pagina's terug gaf ik ook al het advies aan een andere jungler om tanky te gaan. Mijn voorkeur gaat dan uit naar champions die alsnog damage doen als je tanky gaat (ViVicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:46:
[...]
En met een build met Black Cleaver en BT lukt dat wel? Een beetje fatsoenlijke carry schiet jou dan toch zo kapot voordat je in de buurt bent? Juist met de tank build heb ik veel meer games om weten te draaien, ook omdat je op die manier de druk van de rest van je team af haalt. Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.
Daar ben ik ook geen fan van, Olaf met low hp junglen.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:13:
Nelusz: dat (allebei evenveel hp) is net de reden voor die spirit visage. Olaf jungled redelijk low hp (om dmg & dus cleartime te maximalizeren), dus als ik engage in lane, heb ik die passive nodig om icm mijn w toch een beetje staande te houden :-)
Ja precies, zo'n Doran's Blade is ook niet perse zaligmakend.Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:30:
[...]
Ik ben daar geen fan van. De damage heb je niet nodig en het maakt je minder tanky dan direct voor die health crystal te gaan om uit te bouwen naar je spirit of the ancient golem.
Maargoed, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik heb anderen ook Dorans zien kopen op Olaf en als het voor jou werkt, vooral blijven doen. Maar deze manier werkt voor mij het lekkerst.
Ga eens voor méér ankers liggen, NelusNelusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:01:
Mijn voorkeur gaat dan uit naar champions die alsnog damage doen als je tanky gaat (Vi).
[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 13:17 ]
Kun je met Olaf zo lang je jungle farmen of ga je hier ervanuit dat je wat kills pakt?Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
Ik koop dan ook het liefst een Spirit Stone + Doran's + boots bij mijn first return.
Nou niet jaloers worden Koekie,Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
Ga eens voor méér ankers liggen, NelusDie eenzijdige liefde voor Vi kennen we nou wel
[ Voor 57% gewijzigd door Nelusz op 22-01-2014 14:04 ]
De initiate van Vi is ook beter, en imo is Vi ook een veelzijdigere jungler dan Olaf. Echter heb ik persoonlijk een voorkeur voor Olaf omdat ik hem lekker vind spelen. I'm weird like that. Ik vind Warwick ook nog steeds goedKoekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
[...]
Al moet ik toegeven dat Vi's initiation power een stukje beter is dan die van Olaf. Een Vi Q naar voren, eventueel flash en dan ulti op de carry, is toch echt een stukje harder en sneller in vergelijk met Olaf die sprint + ulti popt en dan eerst nog naar de carry moet rennen.
Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:06:
Dag Damien, het was leuk je gekend te hebbenWat zul je een vrije tijd hebben ineens
Ik werk vandaag vanuit huis, wou even een korte ontspanning hebben. Dus dacht even een ARAM game.StevenzeN schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:10:
Ik wou dat ik nog een scholier was zodat ik meer tijd had om te spelen
Rot opVicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:12:
Wat is er nou meer ontspannen dan pentakills scoren op Heimerdinger
Ziggs en Kennen FTWDamienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Rot op. Ik heb serieus een hekel aan die Yordle rommel, en dan vooral Heimer / Teemo. Heimer merendeel omdat ik hem totaal niet kan spelen en Teemo omdat ik er nog van gruwel alle keren dat ik hem toplane tegen mij heb gehad. Ja je wint je lane, maar die shrooms maken je tijd op top niet leuk.
Maar goed krijg gedurende de dag elke keer van die fijne champs die ik amper tot niet speel
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Je hebt gelijk ik moet mijn beeld iets bijstellen:
Nee true, ik ging even uit van het ideale scenario; doorgaans is het een Spirit Stone + Doran's bij de eerste recall en dan zijn we weer platzak. Maar het ging even om de vraag: Doran's Blade pakken bij eerste recall of meteen doorbouwen voor Spirit of Ancient Golem. Ik kies dan voor het eerste.RonnieB82 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:37:
[...]
Kun je met Olaf zo lang je jungle farmen of ga je hier ervanuit dat je wat kills pakt?
Ik jungle voornamelijk voli, udyr en elise, en bij mijn eerste back heb ik meestal net genoeg voor spirit stone, boots en 1 of 2 wards...
Hehe ja zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren. Zo vind ik bijvoorbeeld Lux heerlijk om te supporten, of als ap mid; misschien weird want het is niet ideaal, maar achVicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:00:
[...]
De initiate van Vi is ook beter, en imo is Vi ook een veelzijdigere jungler dan Olaf. Echter heb ik persoonlijk een voorkeur voor Olaf omdat ik hem lekker vind spelen. I'm weird like that. Ik vind Warwick ook nog steeds goed
Met Lulu heb ik toch elke keer weer twijfel. Ik heb een zwak voor Lulu support, maar het is het toch net niet.Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:31:
Je hebt gelijk ik moet mijn beeld iets bijstellen:
- Lulu, heerlijke poke support;
[ Voor 23% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 14:44 ]
Poppy support ftw. Toen ik Varus speelde was het gratis kill na gratis kill v/a level 2 (zal ook aan de skills v.d. tegenstander hebben gelegen, maar toch)Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:31:
- Poppy, als Riot ooit haar mana problemen fixed een te sterk poppetje.
[ Voor 18% gewijzigd door Thormodo op 22-01-2014 15:35 ]
Je zou wat lolking guides kunnen lezen en dan met name de notes bestuderen, zit altijd wel goede onderbouwde info tussen:llovesoccerx7 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:20:
Gragas jungle lijkt me zeker sterk athans als ik de stream bekijk, maar kan daar beter even een aparte runepage voor maken. Ik zzat zelf te denken aan:
Ability, Armor, Armor Pen en Magic Pen.
Weet heeft hier enige ervaringen mee?
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Poppy is idd een beest zolang ze haar skills niet te vaak hoeft te gebruiken, want anders is ze oomThormodo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Poppy support ftw. Toen ik Varus speelde was het gratis kill na gratis kill v/a level 2 (zal ook aan de skills v.d. tegenstander hebben gelegen, maar toch).
@Koekie: Lulu haar kit is compleet anders als die van Sona. Jij schrijft haar utility wel heel makkelijk af. Ze heeft slows (meerdere), shields, polymorphs, speedups. Waarom zou je bijvoorbeeld een Sona ult nodig hebben voor de engage als je Shyvana hebt? Doe een Lulu ult op haar na de jump en het feest kan beginnen.
Haar Q is ook 10x makkelijker te raken dan die van Lux, dus die vergelijking volg ik niet.
@llovesoccerx7: Ik hoop dan dat je met armor pen en magic pen, hybrid pen bedoeld? Maar hij heeft een dikke AD steroid op zijn W, dus AS marks zijn optimaal. Daarnaast Armor, Magic res/lvl (of AP/lvl) en AP quints.
pak dan yorrick, dan zijn die schrooms geen probleemDamienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:
[...]
Rot op. Ik heb serieus een hekel aan die Yordle rommel, en dan vooral Heimer / Teemo. Heimer merendeel omdat ik hem totaal niet kan spelen en Teemo omdat ik er nog van gruwel alle keren dat ik hem toplane tegen mij heb gehad. Ja je wint je lane, maar die shrooms maken je tijd op top niet leuk.
Maar goed krijg gedurende de dag elke keer van die fijne champs die ik amper tot niet speel
"Don't let your dreams be memes"
Ik haalde Sona aan puur t.a.v. het 'poken'. Uiteraard heeft Sona een heel andere kit dan Lulu. Damien noemde Lulu voor het poken; mijn stelling is dat je dan net zo goed Sona kan nemen als het om poken gaat. Of Lux for that matter. Dan heb ik het dus niet over de rest; puur het poken.Thormodo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:29:
@Koekie: Lulu haar kit is compleet anders als die van Sona. Jij schrijft haar utility wel heel makkelijk af. Ze heeft slows (meerdere), shields, polymorphs, speedups. Waarom zou je bijvoorbeeld een Sona ult nodig hebben voor de engage als je Shyvana hebt? Doe een Lulu ult op haar na de jump en het feest kan beginnen.
Uiteraard doel ik met Lux op haar E, niet haar Q. Lulu's Q is een stuk sneller dan Lux' Q, ook al is de range van Lux' Q groter, tenzij je als Lulu eerst Pix via E op een minion voor je zet en dan Q afvuurt.Thormodo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:29:
Haar Q is ook 10x makkelijker te raken dan die van Lux, dus die vergelijking volg ik niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 17:32 ]
Let op loss prevented telt gwn mee in je placements, voor zo ver ik weet word die als neutraal meegerekend, dus gwn een game die niet meetelt, maar dat weet ik niet zeker, dus loss prevented is altijd jammer van de eventuele win!Martin0 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:51:
hmm enig sinds ben ik blij met de lag op euw, ik sta nu in me 10 placements 2 win en 1 loss prefented xD dus eig 2-0 van de 9 matches
Hij telt als neutraal, dus nog altijd beter als een reguliere losslhjlu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:48:
[...]
Let op loss prevented telt gwn mee in je placements, voor zo ver ik weet word die als neutraal meegerekend, dus gwn een game die niet meetelt, maar dat weet ik niet zeker, dus loss prevented is altijd jammer van de eventuele win!
preciesVicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:00:
[...]
Hij telt als neutraal, dus nog altijd beter als een reguliere loss
Heracles Almelo | Borussia Dortmund
En daar heeft hij een punt, want ja ze hebben Fnatic verslagen in BotA maar voor de rest hebben ze niets laten zien behalve tegen NA teams. Hetzelfde geldt voor TSM / CLG / Dignitas / etc etc. En voordat hier alle TSM fans weer roepen: Ja maar TSM heeft wel gewonnen van een aantal EU teams. Ja dat klopt, maar van hoeveel Aziatische teams heeft TSM gewonnen? Nu moet ik er wel aan toevoegen dat sinds er een aantal EU spelers over zijn gegaan richting NA lijken sommige teams wel sterker. TSM met Bjergsen is al een stuk leuker om naar te kijken, al blijf ik Dyrus maar random vinden (begrijp me niet verkeerd, ik mag hem als speler/mens, maar het voelt vaak alsof hij champs speelt die hij zelf liever niet speelt).I also like how C9′s non-appearance is linked to the Dig loss. They never should have been top 10 no matter what happened in the LCS.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq