[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.664 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Captain Teemo, Captain Teemo! One Hut, Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!

[ Voor 183% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Captain Teemo, Captain Teemo! One, Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
Jij maakt je wel populair zeg :P

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Captain Teemo, Captain Teemo! One Hut(?), Two, Three, Four, Captain Teemo Captain Teemo!
[video]
Teemo is eerder deze week nog gespeeld in NA LCS (C9 vs TSM W1D1) :D, zeker de moeite waar om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 17:19

Qon

En wat vinden jullie van de nieuwe rumble animation! (stop met QQ plz)?

Zag hem vandaag voorbij komen, niet dat ik rumble vaak speel, maar ik had altijd wel een beetje moeite om te range van z'n flamethrower te bepalen, nu zal dat een stuk makkelijker worden:

[bron]

[ Voor 29% gewijzigd door Qon op 21-01-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:En nu is het afgelopen met dat gerage/geflame. Een beetje normaal met elkaar omgaan zou alles voorkomen hebben, net zoals de vele posts over gerage ingame

teemo <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:

Zag hem vandaag voorbij komen, niet dat ik rumble vaak speel, maar ik had altijd wel een beetje moeite om te range van z'n flamethrower te bepalen, nu zal dat een stuk makkelijker worden:

[afbeelding]
Ik vindt hem heel nice, en zoals ik ook al las zijn ze weer bezig met de Renekton skin die al tijden in de koelkast op de PBE staat. Heb het idee dat met die nieuwe visual update op zijn flamethrower de range van de spel ook wat beter weergeeft. (wat jij dus al getypt had).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Rumble flame ziet er wel goed uit, range lijkt alleen een stuk groter. Was de oude flamespitter dan te klein in vergelijking met de hitbox of de nieuwe te groot?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:40:
Als jullie in-game net zo ragen als hier ben ik blij dat ik niet met jullie hoef te spelen zeg :/
Als je dit al erg vind dan heb je op LoL nog nooit iemand zien ragen denk ik, haha. Menig solo queuer die:

Batst iedereen de moeder;
Eventueel je vader/zus;
Is een smurf van Diamond player;
сука

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46:
Nieuwe Rumble flame ziet er wel goed uit, range lijkt alleen een stuk groter. Was de oude flamespitter dan te klein in vergelijking met de hitbox of de nieuwe te groot?

[...]

Als je dit al erg vind dan heb je op LoL nog nooit iemand zien ragen denk ik, haha. Menig solo queuer die:

Batst iedereen de moeder;
Eventueel je vader/zus;
Is een smurf van Diamond player;
сука
De oude animatie laat idd een kleiner raakvlak zien dan die je daadwerkelijk hebt. Met deze visual update zou dat iig vriendelijker maken voor mensen met minder Rumble ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:43:

[/url]
Mijn PBE account is op inactive gezet. QQ :(

Zal hier wel mee te maken hebben gehad:
PBE access will now be granted for a limited period of time (usually about a month or so, depending on testing needs), instead of permanently.
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1439241

Die oude rumble flamespitter had inderdaad meer range dan bleek uit zijn particles.

[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:46:

[...]
STOP IT PLZ!
Daar had ik altijd moeite mee, zn hitbox was namelijk veel groter dan dat de animatie weergaf, daarnaast had het ook een hoop vertraging, die flames verspreide zich erg langzaam, en als je dan omdraaide deed je toch al dmg op het uiterste puntje van de hitbox... Dus deze flamethrower is als je 't mij vraagt een goede verbetering! (ook minder 'red alert' 1996 animatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Juist wel QQ spammen met die nieuwe rumble visual update! :P Ziet er veel beter uit moet ik zeggen. Ook mooi dat hij nu beter overeen lijkt te komen met de daadwerkelijke range, normaal kon je iemand burnen die buiten de visuele range van je vlammen zat.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Juist wel QQ spammen met die nieuwe rumble visual update! :P Ziet er veel beter uit moet ik zeggen. Ook mooi dat hij nu beter overeen lijkt te komen met de daadwerkelijke range, normaal kon je iemand burnen die buiten de visuele range van je vlammen zat.
Hoop nu ook op een nieuwe Rumble skin ;) Want geen van allen zijn echt om over naar huis te schrijven, terwijl er meer dan genoeg goede ideeën op bijvoorbeeld Reddit voorbij zijn gekomen.

Deze bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://s.cghub.com/files/Image/328001-329000/328452/914_max.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

of zoiets... hehe... mecha warrior rumble ftw!

[ Voor 54% gewijzigd door Qon op 21-01-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Misschien dat met deze visual upgrade iCy wel beter gaat spelen met Rumble op mid lane? :p Grapje

Ziet er verder wel beter uit!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:56:
[afbeelding] of zoiets... hehe... mecha warrior rumble ftw!
Wat dacht je van:

Afbeeldingslocatie: http://www.linger.com/Dave/Sonic/Backups/Characters/Eggman.gif

Maar dan Rumble! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

@Nelusz: Whahahaaaa! Maar dan krijg je dat dr Robotnik misschien teveel op Sonic gaat lijken :P.. sonic lijkt immers veel op een yordle... omg.. ik voorzie een rammus sonic skin!

pff zoveel vette fanart te vinden op het web... die spidermumu is vet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik wil Yasuo terug :(
En dat al die flamers terug gaan naar ranked. Laatste paar games allemaal stomp van 1 zijde met al het bijbehorende geflame :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Qon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:04:
@Nelusz: Whahahaaaa! Maar dan krijg je dat dr Robotnik misschien teveel op Sonic gaat lijken :P.. sonic lijkt immers veel op een yordle... omg.. ik voorzie een rammus sonic skin!

pff zoveel vette fanart te vinden op het web... die spidermumu is vet xD
Mjah de ideetjes zijn wel leuk, maar dan krijg je een onwijs gezeik met rechten etc. zodat het meer geld gaat kosten voor Riot dan dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Op zich zou je met die skins kunnen spelen (dan zie alleen jij ze). Maar dan moet je het niet erg vinden om een beetje te prutsen. Hetzelfde als wat een tijdje geleden hier langskwam met map "skins".
Met die Spiderman Amumu skin kun je in ieder geval niet per ongeluk je W meer aan laten staan :P

@Vicarious: Wat betreft rechten. Ze hebben ook overduidelijk bijvoorbeeld een Bane skin gemaakt voor Singed. Helaas is zo'n Spiderman skin wat lastiger zo te maken dat het toegestaan is ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Hoop nu ook op een nieuwe Rumble skin ;) Want geen van allen zijn echt om over naar huis te schrijven, terwijl er meer dan genoeg goede ideeën op bijvoorbeeld Reddit voorbij zijn gekomen.

Deze bijvoorbeeld: [afbeelding]
Geniaal _/-\o_ Ik zou die gelijk kopen, no doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn er dus 3 lanes en de "exploring area" zou ni weten welke term ik ervoor moet gebruiken. Dan heb ik het over de wegen die tussen de lanen zijn.

Elke lane dus top, mid en low heeft zijn voordelen en nadelen lees ik hier. Aangezien men specifieke classes gebruikt vooor bepaalde lanen. Dan heb je die "exploring area" zoals ik het noem weer voor een bepaalde clas is bedoeld.

Ben ik juist of helemaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:54:
Als ik het goed begrijp zijn er dus 3 lanes en de "exploring area" zou ni weten welke term ik ervoor moet gebruiken. Dan heb ik het over de wegen die tussen de lanen zijn.

Elke lane dus top, mid en low heeft zijn voordelen en nadelen lees ik hier. Aangezien men specifieke classes gebruikt vooor bepaalde lanen. Dan heb je die "exploring area" zoals ik het noem weer voor een bepaalde clas is bedoeld.

3 Lanes Top,Mid en Bot en Jungle jah.
Iedere lane heeft volgens de Meta gewoon een standaard maar jij maak de keuze of jij nou wel of niet een ADC met Supp op Bot gooit.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:54:

Het klopt ongeveerd wel wat je zegt. Ik zou je gezien het feit dat je niet eens (logisch hoor) de benamingen van lanes niet kent eerst eens inlezen in de basis. Lees bijvoorbeeld eens http://passthejelly.hubpa...ds-Understanding-the-Meta

Tips vragen is geen enkel probleem natuurlijk, maar wat hier gezegd wordt als beginner tips is door 'ons' en andere al 100x op het internet geploft. Voor specifiekere dingen is vragens tellen handig. De basis moet je eens goed inlezen, en vooral ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
AP champions zijn m'n minst gespeelde champions maar omdat je het toch soms moet spelen vroeg ik me het volgende af:

Wat zou de beste runepage zijn die werkt op de meeste AP champions? Aangezien ik niet al te veel IP heb had ik graag een "standaard" AP runepage gemaakt maar er is zoveel variatie te zien dat ik het niet meer weet.

Ik dacht aan: Magic Pen/Mana regen/AP/AP
of is het verstandiger om gewoon grotendeels m'n runes te gebruiken en gewoon:

Magic Pen/Armor/MR/AP te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:45:
AP champions zijn m'n minst gespeelde champions maar omdat je het toch soms moet spelen vroeg ik me het volgende af:

Wat zou de beste runepage zijn die werkt op de meeste AP champions? Aangezien ik niet al te veel IP heb had ik graag een "standaard" AP runepage gemaakt maar er is zoveel variatie te zien dat ik het niet meer weet.

Het makkelijkst/best is dan.

Flat AP Quints (+15)
Flat Mpen Marks (+8)
Flat Armor Seals (+12)
Flat MR Glyphs (+12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Het antwoord wat mij het beste lijkt geef je zelf al:
In geval van een zo 'generiek mogelijke' ap runepage, en met in acht name van wat jij zegt; "weinig IP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo

Dat tweede is prima. Ik wissel afhankelijk van de AP mid die ik speel (en tegen wie ik speel) tussen die twee pages. Op Ahri (maar ook Ziggs) wil je bijvoorbeeld liever wat armor, o.a. omdat je meer in auto attack range bent (ook in de lane). Als je weinig IP hebt zou ik er geen IP aan uitgeven in ieder geval. Ziggs is dan bijvoorbeeld wel mana hungry, maar je bouwt toch ook een chalice op hem.
Op Brand gebruik ik bijvoorbeeld die eerste page.

Page 1 en Page 6: http://www.lolking.net/summoner/euw/19558997#runes Flat mana regen is tegenwoordig overigens misschien beter (runes werden nog wel eens aangepast), maar ik heb weinig zin om daarvoor nog weer een berg IP neer te leggen. En daarnaast is de scaling versie vanaf level 6 al beter, hoewel je natuurlijk vooral voor de early game regen gaat als je die runes gebruikt.

[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:58:
Misschien dat met deze visual upgrade iCy wel beter gaat spelen met Rumble op mid lane? :p Grapje

Ziet er verder wel beter uit!
Ik ga knetterhard op mid met Rumble, tssss

Zeg alleen niet voor welke partij. Friendly of Enemy :9

Zal dit vast nog welk vaker aanhoren :>

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 21-01-2014 18:40 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
"I've got an update on the situation for you all. Our provider was performing live network maintenance for the EUW, EUN, Russia and Turkey servers, and something went wrong. They're still investigating what happened, but the end result was a large reconnect spike across all four platforms. We also lost connectivity to Russia and Turkey, including monitoring or even the ability to log in on those platforms.

We were able to activate loss forgiven on EUW and EUN, but were unable to do so for Russia and Turkey due to the loss of connectivity. As things have stabilized currently, loss forgiven is disabled and ranked queues are re enabled. Our provider has reverted the work and the issue has subsided for now. We will be finding out exactly what went wrong before attempting any further work of this nature."

http://forums.euw.leagueo...read.php?t=1571407&page=9

Match van mij en japie was gewoon beëindigt :( Vind het zo jammer dat ze nog steeds zoveel problemen hebben...

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Placements gespeeld, 6W 4L uiteindelijk. Geplaatst in Bronze 3. Eerste potje gelijk met een adc die ingame roept dat het haar eerste x Jinx is =)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 18:12
Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:50:
"I've got an update on the situation for you all. Our provider was performing live network maintenance for the EUW, EUN, Russia and Turkey servers, and something went wrong. They're still investigating what happened, but the end result was a large reconnect spike across all four platforms. We also lost connectivity to Russia and Turkey, including monitoring or even the ability to log in on those platforms.

We were able to activate loss forgiven on EUW and EUN, but were unable to do so for Russia and Turkey due to the loss of connectivity. As things have stabilized currently, loss forgiven is disabled and ranked queues are re enabled. Our provider has reverted the work and the issue has subsided for now. We will be finding out exactly what went wrong before attempting any further work of this nature."

http://forums.euw.leagueo...read.php?t=1571407&page=9

Match van mij en japie was gewoon beëindigt :( Vind het zo jammer dat ze nog steeds zoveel problemen hebben...
Het valt me op dat het de laatste tijd vooral aan de providers ligt i.p.v. aan de servers zelf. Ik geloof het meteen, want het verschil tussen een haperende server en een omlegging van de route is vaak wel te merken in de latency (serverproblemen = hoge spikes, andere route = stabiele hoge ping). Maar ook ik had hier last van. Gelukkig was ik op dat moment in een 3v3 normal aan het relaxen tot mijn team klaar was.

Inmiddels 5-2 in placement, vorig jaar Gold III. Dat wordt dus waarschijnlijk... alsnog bronze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@naarden 4ever, Seizoen 3 silver 1 en vandaag mn placements 4-6, zit nu in silver 4 :-) Maar het verschilt nog best per persoon..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Ik kan ook met tweakers normal blind pick spelen met champs op de normale positie :P

Ging wel lekker als olaf, voor de eerste keer in een normal. Waarschijnlijk was mijn build niet ok als jungler. Iemand de perfecte olaf build?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

iCy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:
Ik kan ook met tweakers normal blind pick spelen met champs op de normale positie :P

Ging wel lekker als olaf, voor de eerste keer in een normal. Waarschijnlijk was mijn build niet ok als jungler. Iemand de perfecte olaf build?
Spirit of Ancient Golem, Ninja Tabi, Randuins, Spirit Visage. Meer heb je niet nodig. Eventueel Randuins vervangen door Sunfire Cape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:03
iCy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:02:

Ging inderdaad wel goed, al snap ik nog steeds niet hoe we die match gewonnen hebben.. Gragas pakte early game zo veel kills en eigenlijk geen enkele van onze lanes ging goed..

Gelukkig draaiden we in de teamfights de match om en wonnen we..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Die Gragas was echt goed early game en ook in top en bot lane hadden ze goede ganks maar hun team was gewoon minder late game. We hadden enkele goede initiates en in teamfights konden we ze goed de baas, mede door een slechte gragas build.

Mensen vergeten soms dat je nog steeds moet nadenken en je best doen zelfs al ben je redelijk aan het snowballen.

Onze skills waren gewoon beter in teamfights, vooral die Renekton, wat een pro player :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:16:
[...]

Spirit of Ancient Golem, Ninja Tabi, Randuins, Spirit Visage. Meer heb je niet nodig. Eventueel Randuins vervangen door Sunfire Cape.
Yup, al pak ik voor Olaf jungle vaak bij mijn eerste recall naast de Spirit Stone ook een Doran's Blade. Dat maakt je ganks iets sterker, geeft je aardig wat hp erbij en dat stukje lifesteal is ideaal voor Olaf in de jungle.

Overigens gebruik ik voor Olaf jungle ook 2 x lifesteal quints. Met zijn W op rank 2 + de overige lifesteal kun je jezelf vaak al prima healen in de jungle, waardoor je niet perse hoeft te recallen. Bovendien gaat extra lifesteal je aardig helpen op het moment dat je in een trade zit en door je low hp steeds sneller gaat slaan (passive). Pop ook W en de enemy kan zich nog wel eens op je verkijken.

Als je erg goed gaat, gooi er dan rustig ook een Brutalizer/Tiamat in zodra je je Spirit of Ancient Golem af hebt.

In theorie kun je trouwens ook met een Doran's Blade beginnen op lvl 1, ook al is dat geen echte aanrader :P

En spreekt misschien voor zich, maar start met Olaf altijd op Blue. Je snelle jungle (aoe) clear komt met name door het blijven gooien en oprapen van je Q axe, gecombineerd met aa's terwijl je W hebt gepopped. Het spammen van Q kost zeker early veel mana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 02:36:
[...]

Yup, al pak ik voor Olaf jungle vaak bij mijn eerste recall naast de Spirit Stone ook een Doran's Blade. Dat maakt je ganks iets sterker, geeft je aardig wat hp erbij en dat stukje lifesteal is ideaal voor Olaf in de jungle.
Ik ben daar geen fan van. De damage heb je niet nodig en het maakt je minder tanky dan direct voor die health crystal te gaan om uit te bouwen naar je spirit of the ancient golem.

Maargoed, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik heb anderen ook Dorans zien kopen op Olaf en als het voor jou werkt, vooral blijven doen. Maar deze manier werkt voor mij het lekkerst.

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 22-01-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Vraagjeuuu?

Stel je speelt amumu jungle (ranked ^^). Je begint blue, krijgt help van darius (top) maar Fizz (mid) vind het niet nodig om te guarden of te helpen....je raad het..."Invade"...met als gevolg jij geraakt weg, maar darius is eraan.

Ok, geen probleem...je pakt je red, en farmed verder. Je zit natuurlijk met een serieuze achterstand qua lvl en CS, dus je farmed gewoon verder en laat de lanes ff voor wat ze zijn.(geen kritische lanes)

ding ding..07:15...tijd voor tweede blue....je pinged voor blue...je vermoed iets...je begint blue en ineens 2 man achter je...."smak"...dood!...en bye bye blue. (no help from midlane or top)

...zo begin je aan je game....wat doe je dan verder om toch nog een goede game te kunnen maken? wetende dat je ongeveer 2 levels achterstaat en behoorlijk wat farm mist tenopzichte van de rest?

Graag wat feedback ;-)

(misschien klinkt dit scenario iemand bekend in de oren? twas namelijk een gameke van gisterenavond)

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Brain3 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:03:
Vraagjeuuu?

Stel je speelt amumu jungle (ranked ^^). Je begint blue, krijgt help van darius (top) maar Fizz (mid) vind het niet nodig om te guarden of te helpen....je raad het..."Invade"...met als gevolg jij geraakt weg, maar darius is eraan.

Ok, geen probleem...je pakt je red, en farmed verder. Je zit natuurlijk met een serieuze achterstand qua lvl en CS, dus je farmed gewoon verder en laat de lanes ff voor wat ze zijn.(geen kritische lanes)

ding ding..07:15...tijd voor tweede blue....je pinged voor blue...je vermoed iets...je begint blue en ineens 2 man achter je...."smak"...dood!...en bye bye blue. (no help from midlane or top)

...zo begin je aan je game....wat doe je dan verder om toch nog een goede game te kunnen maken? wetende dat je ongeveer 2 levels achterstaat en behoorlijk wat farm mist tenopzichte van de rest?

Graag wat feedback ;-)

(misschien klinkt dit scenario iemand bekend in de oren? twas namelijk een gameke van gisterenavond)
Ik denk dat je de situatie had kunnen voorkomen door simpelweg een ward te plaatsen. Er kwam 2 man, dus het had duidelijk moeten zijn dat er 1 lane missing was, waarschijnlijk mid.
Mocht het je toch overkomen is farmen je enige optie denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Brain3 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:03:
Vraagjeuuu?

Graag wat feedback ;-)

Eerlijk gezegd had je er al voor moeten zorgen dat je wards rond je blue had staan voordat hij up zou komen, tevens kijken naar waar top / mid (enemy) zijn ten tijde dat jij naar je blue loopt en eventueel pingen/vragen aan je mid/toplaner waar hun laneopponent is.

Voor de rest klinkt het na die 2e blue invade alsof je een lost game speelt. Als je lanes verder niet uit zichzelf winnen zou ik gewoon de loss accepten en hop naar de volgende game, winnen je lanes wel dan zou je er nog voor kunnen kiezen om dan maar geen ganks te doen en door te farmen en af en toe CS pakken in de lanes die recallen.

Maar niet alle games zijn te winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 00:16:
[...]

ik zou randuins vervangen door thornmail, je hebt immers toch al een permaslow met je axes en de dmg on return van thornmail is nuttiger dan de 15% AS reduction van randuin imho

En de dmg return van thornmail is dan nog eens magic dmg, zorgt bij olaf dat je effectief 3 verschillende dmg types hebt

Golem neem ik eigenlijk nooit. Zeker niet nu ze de regen eraf gehaald hebben. Ofwel doran, ofwel sword voor een early brutalizer (die na mijn tankitems black cleaver wordt)

mijn normale build (ik main olaf jungle eig):
Ninja, spirit visage, thornmail, banshee, black cleaver en dan meestal nog een vamp scepter (zelden dat ik die nog tot in een BT krijg)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:17:
[...]

ik zou randuins vervangen door thornmail, je hebt immers toch al een permaslow met je axes en de dmg on return van thornmail is nuttiger dan de 15% AS reduction van randuin imho
Thornmail is niet echt een core item. Zou het in ieder geval niet moeten zijn. Deze gebruik je alleen als de ADC super fed is of er meerdere auto-attackers met een leuke score tegenover je staan. Je axe is een skillshot en slowed niet het hele enemy team. Ook kun je health op Olaf goed gebruiken. i.c.m. zijn passive en Reckless Swing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die axe is een aoe slow ... minder breed als randuin, ok, maar wel aoe
*nee ik ben fout ... tis in een rechte lijn, dus geen echte aoe

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

En de dmg return van thornmail is dan nog eens magic dmg, zorgt bij olaf dat je effectief 3 verschillende dmg types hebt

Golem neem ik eigenlijk nooit. Zeker niet nu ze de regen eraf gehaald hebben. Ofwel doran, ofwel sword voor een early brutalizer (die na mijn tankitems black cleaver wordt)

mijn normale build (ik main olaf jungle eig):
Ninja, spirit visage, thornmail, banshee, black cleaver en dan meestal nog een vamp scepter (zelden dat ik die nog tot in een BT krijg)
Tja, ieder zijn ding, maar zo zou ik Olaf dus nooit bouwen. Een Banshee op Olaf vind ik niet nuttig want je gaat gegarandeerd wat poke ontvangen en met je tankyness moet je dat makkelijk kunnen hebben. Een Banshees vind ik eerder nuttig op een backline champion om een eerste initiate tegen te gaan en wat langer te kunnen overleven als de tegenstander voorbij je tank line komt diven. Verder vind ik Thornmail zeker niet nuttiger dan een Randuins. Als het goed is vallen ze jou namelijk niet aan en dan heb je dus niks aan je thornmail. Die Randuins helpt je teammates ook. Ik neem hem niet voor de slow alhoewel een extra slow altijd mooi meegenomen is (als ik hem niet vergeet :P)

Black Cleaver heb je niet nodig, je doet op je E al true damage genoeg om zelfs lategame relevant te zijn. Daarvoor offer je een hoop tankyness op waardoor je snel van de map gedelete wordt. Lifesteal klinkt leuk, maar voor mij heeft je W icm Spirit Visage genoeg sustain, in ieder geval genoeg om er niet nog meer tankyness voor op te geven. Bloodthirster EN Black Cleaver lijkt me op Olaf geen goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:29:
[...]

Tja, ieder zijn ding, maar zo zou ik Olaf dus nooit bouwen. Een Banshee op Olaf vind ik niet nuttig want je gaat gegarandeerd wat poke ontvangen en met je tankyness moet je dat makkelijk kunnen hebben. Een Banshees vind ik eerder nuttig op een backline champion om een eerste initiate tegen te gaan en wat langer te kunnen overleven als de tegenstander voorbij je tank line komt diven. Verder vind ik Thornmail zeker niet nuttiger dan een Randuins. Als het goed is vallen ze jou namelijk niet aan en dan heb je dus niks aan je thornmail. Die Randuins helpt je teammates ook. Ik neem hem niet voor de slow alhoewel een extra slow altijd mooi meegenomen is (als ik hem niet vergeet :P)

Black Cleaver heb je niet nodig, je doet op je E al true damage genoeg om zelfs lategame relevant te zijn. Daarvoor offer je een hoop tankyness op waardoor je snel van de map gedelete wordt. Lifesteal klinkt leuk, maar voor mij heeft je W icm Spirit Visage genoeg sustain, in ieder geval genoeg om er niet nog meer tankyness voor op te geven. Bloodthirster EN Black Cleaver lijkt me op Olaf geen goed idee...
Ik zou eerlijk gezegd liever een Hydra's op Olaf bouwen en eventueel een Maw of Malmortius. Maar zoals al vaker aangegeven dat is ieder zijn eigen keuze. Hydra omdat het al een hp/5 geeft en je hoeft geen stacks op te bouwen die je in de jungle sowieso al minder gaat krijgen dan in een lane. Maw voor de extra MR (hangt natuurlijk van het enemy team af, maar het blijft 1 van de betere items op Olaf imo aangezien hij nog altijd sneller slaat hoe meer HP hij verliest icm meer AD hoe lager je HP wordt.)

Personal prefference ;)

Compleet plaatje: Ninja Tabi's, Hydra's, Maw, Spirit Visage, Randuins, Golem (eventueel late game vervangen door Sunfire).

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 22-01-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BT is dan ook maar zelden dat ik die kan halen (moet ik al echt fed zijn)
Reden voor banshee is simpel: als ik initiate, krijg ik sowieso alles op mn kop.
Ik wil de eerste stun/root kunnen vermijden zonder mijn ult al te verspillen.
Met de items die ik heb kom ik rond de 220ar & 197mr als ik me niet vergis.
Veel hoger dan dat is niet wreed kostefficient niet meer

En dat blackcleaver niet nodig is, is maar deels waar (vind ik).
Ja je hebt true dmg, maar, je hebt niet teveel CDR of AS, waardoor de CD van je true dmg
niet superlaag ligt en je der nog wel een paar autoattacks moet tussen weaven.

Nu, ik ben sowieso nog met builds aan het spelen, heb een D1 speler (olaf main) bekeken die Olaf wat offensiever maakt (berserker, randuin, spirit, ruined king, malmortius) en dat vind ik ook nog wel fijn.
Maar als ik dat bouw, krijg ik gelijk opmerkingen dat ik olaf niet kan spelen (en dat was in een game dat ik 5/0 begonnen was, en 2 lanes controlleerde en we notabene al 2 tanks hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:37:
Reden voor banshee is simpel: als ik initiate, krijg ik sowieso alles op mn kop.

Ja je hebt true dmg, maar, je hebt niet teveel CDR of AS, waardoor de CD van je true dmg

Nu, ik ben sowieso nog met builds aan het spelen, heb een D1 speler (olaf main) bekeken die Olaf wat offensiever maakt (berserker, randuin, spirit, ruined king, malmortius) en dat vind ik ook nog wel fijn.
Maar als ik dat bouw, krijg ik gelijk opmerkingen dat ik olaf niet kan spelen (en dat was in een game dat ik 5/0 begonnen was, en 2 lanes controlleerde en we notabene al 2 tanks hadden)
Dus als je Randuims zou inruilen voor sunfire en dan je spirit viasage dan heb je geen black cleaver nodig voor de CDR. Je doet wat meer AOE dmg dan, maar mist de slow van Randuims. Dan zou je wel voor een Hydra kunnen gaan.

Je hebt dan meer dmg (aoe) en wat meer sustain.Maar wel een stukje minder HP.

Edit: ik praat poep hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:37:

BotRK zou ik ook geen slechte keuze vinden. Ja Olaf heeft zijn W met lifesteal, maar die hou je geen 100% van de tijd up. Dus wat extra lifesteal / atk speed kan ik goed inkomen tevens heb je een manier om ervoor te zorgen dat die AD Carry niet gewoon van je wegrent als je een axe zou missen.

In mijn build heb ik puur de Hydra gedaan vanwege de lifesteal/aoe damage en extra auto die je dan doet (waardoor je dus ook sneller kunt splitpushen eventueel), maar een BotRK zou idd die plek ook kunnen opvullen dan is het iets meer single target.

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 22-01-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
[...]

Een machete item halen is tegenwoordig voor een jungler, naar mijn mening, echt een must voor early/mid-game.
Ik baal ook dat de (mana)-regen er af is gehaald (mana tijdens ganks draint nu als een malle). Echter zal je zolang je in de jungle blijft niet oom gaan of moeten recallen als je eenmaal een spirit item hebt (zit mana en health regen op voor damage die je tegen minions doet).
Maar het belangrijkste waarom je hem moet halen (is niet het bovenstaande) is dat je er early- en midgame een flinke goldincome voor krijgt. Wat mij opvalt met de update van de spirit items is dat ik als jungler aan het einde van de games vaak een van de hoogste gold incomes heb (ook als ik niet fed ben en mijn farm laag is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:35:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd liever een Hydra's op Olaf bouwen en eventueel een Maw of Malmortius. Maar zoals al vaker aangegeven dat is ieder zijn eigen keuze. Hydra omdat het al een hp/5 geeft en je hoeft geen stacks op te bouwen die je in de jungle sowieso al minder gaat krijgen dan in een lane. Maw voor de extra MR (hangt natuurlijk van het enemy team af, maar het blijft 1 van de betere items op Olaf imo aangezien hij nog altijd sneller slaat hoe meer HP hij verliest icm meer AD hoe lager je HP wordt.)

Personal prefference ;)

Compleet plaatje: Ninja Tabi's, Hydra's, Maw, Spirit Visage, Randuins, Golem (eventueel late game vervangen door Sunfire).
Maw bouw ik lategame vaak ook zodra ik mijn standaard tank items af heb en wat MR nodig heb. Als ik eerder wat MR nodig heb maak ik nog wel eens een hexdrinker die ik pas super lategame uitbouw naar de Maw. Hydra heb ik eigenlijk nooit gebouwd op Olaf, evenals BotRK. Olaf is zo makkelijk te kiten en op afstand te harassen dat als ik niet tanky genoeg bouw ik gewoon niet lang genoeg overleef imo. Meestal bouw ik dus dusdanig tanky dat ze de moeite niet eens nemen om mij aan te vallen. En dan wordt het leuk, want met die E + sunfire + axe spam doe ik hoe dan ook behoorlijke damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:47:
[...]
Een machete item halen is tegenwoordig voor een jungler, naar mijn mening, echt een must voor early/mid-game.
Ik heb ergens een filmpje gezien die de nieuwe gold income mechanic van de spirit items onder de loep neemt en uitlegt in welke gevallen je deze best neemt of niet neemt. Op Olaf vond die speler de terugverdientijd van die spirit veel te hoog en das ook het gevoel dat ik heb. Je offert er early/mid game veel trading power mee op tov een early spirit visage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:53:
[...]

Ik heb ergens een filmpje gezien die de nieuwe gold income mechanic van de spirit items onder de loep neemt en uitlegt in welke gevallen je deze best neemt of niet neemt. Op Olaf vond die speler de terugverdientijd van die spirit veel te hoog en das ook het gevoel dat ik heb. Je offert er early/mid game veel trading power mee op tov een early spirit visage
Uiteraard vind ik het trading power een goed argument (het enige goede argument om geen Golem te nemen). Maar ik vind het dan raar dat je spirit visage opnoemt als beter alternatief.
Je betaald 750 gold meer en krijgt daar 50 health, 55 magic resist en health regen voor (wel natuurlijk de passive). Laten we zeggen dat de 750 gold wegvalt tegen de magic resist, dan blijft er grofweg alleen de passives over om te vergelijken.
Dan geeft de visage je inderdaad meer health regen in fights tegen champions, maar Golem weer meer in de jungle en Golem geeft je ook nog eens extra gold income. Daar komt nog bij dat het als jungler niet regelmatig voorkomt dat je early game 1v1 met allebei even veel HP moet vechten.

Edit: De tenacity is ook fijn tijdens ganken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelusz: dat (allebei evenveel hp) is net de reden voor die spirit visage. Olaf jungled redelijk low hp (om dmg & dus cleartime te maximalizeren), dus als ik engage in lane, heb ik die passive nodig om icm mijn w toch een beetje staande te houden :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:13:
Nelusz: dat is net de reden voor die spirit visage. Olaf jungled redelijk low hp (om dmg & dus cleartime te maximalizeren), dus als ik engage in lane, heb ik die passive nodig om icm mijn w toch een beetje staande te houden :-)
Tsjah, dat is een persoonlijke keuze dan, en iets wat ik zelf nooit zal doen. Ik jungle Olaf niet, maar ik zou het redelijk risky vinden om low hp te junglen.
Ik wil namelijk nogwel eens de enemy jungle warden (en weet dat veel andere junglers dat ook doen). Dan ben je een makkelijke prooi terwijl je red/blue zit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Op een veilige manier met low hp junglen kan mijn inziens alleen als je zelf, en alle lanes goed en veel warden. Dan moet je je afvragen of je teamgold wat je spendeerd om echt constant alle entrences geward te houden opweegt tegen de inkomsten van dat beetje clearspeed (en je moet meer lopen waar je niet in farmed, om te gaan warden).

Of zie ik het helemaal fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:33:
Op een veilige manier met low hp junglen kan mijn inziens alleen als je zelf, en alle lanes goed en veel warden. Dan moet je je afvragen of je teamgold wat je spendeerd om echt constant alle entrences geward te houden opweegt tegen de inkomsten van dat beetje clearspeed (en je moet meer lopen waar je niet in farmed, om te gaan warden).

Of zie ik het helemaal fout ?
Nee. Expres low HP gaan junglen is een afschuwelijk idee. Je kan makkelijk counterjungled worden en je bent niet instaat om effectief te ganken of te counterganken. Voor dat beetje clearspeed (veel zal het niet schelen) al deze zaken opofferen is... wel een beetje dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het allemaal van persoon tot persoon afhangt.
Er zijn topjunglers die olaf full HP junglen, er zijn er die hem op 50% junglen
Je hebt er die randuin gaan, je hebt er die thornmail gaan, en die blackcleavers & dorans?
Wel de jungler van curse bouwt hem zo, das een challenger. Is dat de beste jungler die er is? Wellicht niet, maar ik denk niet dat er veel beter rondlopen. T komt ook allemaal neer op je speelstijl, je teamcomposition & enemy team composition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:02:
Ik denk dat het allemaal van persoon tot persoon afhangt.
Er zijn topjunglers die olaf full HP junglen, er zijn er die hem op 50% junglen
Je hebt er die randuin gaan, je hebt er die thornmail gaan, en die blackcleavers & dorans?
Wel de jungler van curse bouwt hem zo, das een challenger. Is dat de beste jungler die er is? Wellicht niet, maar ik denk niet dat er veel beter rondlopen. T komt ook allemaal neer op je speelstijl, je teamcomposition & enemy team composition
Ook is er een gigantisch verschil tussen junglen in team 5v5 en in solo queue. Zou ik low hp durven junglen in team 5v5? Absoluut. Maar ik zal het nooit doen in solo queue. Mijn ervaring is dat er slecht geward wordt en heel slecht opgelet.
Daar komt dan nog bij dat je in solo queue zo wil bouwen dat je zelf de maximale carry potential hebt en in team 5v5 zo wil bouwen dat je je team maximaliseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je natuurlijk wel een sterk punt. soloQ is geen team 5v5, anderzijds, carry potential met de standaard Olaf tanky build is maar beperkt hoor. Ja je doet wat damage, ja je bent tanky, maar je zal de enemy adc/apc niet neerbursten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Had gisteren een Olaf die als 2e bot callde (ik had daarvoor al support gecalled). Top was een Nasus die solo top wilde, Caitlyn adc en Ziggs mid. Ik vroeg Olaf of die van plan was Olaf support te spelen (aangezien hij Olaf meteen gelocked had kon hij niet meer switchen) of dat hij jungle wilde gaan. Geen antwoord natuurlijk. Aangezien op kurk V het meestal belangrijker is een support te hebben dan een jungler en ik toch al Tresh wilde proberen koos ik Tresh support in de laatste secondes.
En ja, Olaf ging natuurlijk toch bot support. Dus heb ik eens gekeken hoe viable Tresh is in de jungle. Simpel gezegd: Niet, zeker niet als je een support setup hebt :P
Wraith kamp solo kostte al veel moeite, en daarna moest ik zeker recallen om te healen. Af en toe wat presure mid en top gegeven (zij hadden geen jungler, dat scheelde weer), en nadat ik early-mid iets van 3 levels achter liep op de rest begon ik daarna wat meer schade te doen en merkte dat ik door de range toch wat meer kon clearen, en zelfs voor kwam op levels. Maar het gaat in het begin zo traag dat het niet waard is om te junglen. We wonnen wel, en ik denk dat ik ga sparen voor Tresh. Vond het leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Skyclad schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:
Had gisteren een Olaf die als 2e bot callde (ik had daarvoor al support gecalled). Top was een Nasus die solo top wilde, Caitlyn adc en Ziggs mid. Ik vroeg Olaf of die van plan was Olaf support te spelen (aangezien hij Olaf meteen gelocked had kon hij niet meer switchen) of dat hij jungle wilde gaan. Geen antwoord natuurlijk. Aangezien op kurk V het meestal belangrijker is een support te hebben dan een jungler en ik toch al Tresh wilde proberen koos ik Tresh support in de laatste secondes.
En ja, Olaf ging natuurlijk toch bot support. Dus heb ik eens gekeken hoe viable Tresh is in de jungle. Simpel gezegd: Niet, zeker niet als je een support setup hebt :P
Wraith kamp solo kostte al veel moeite, en daarna moest ik zeker recallen om te healen. Af en toe wat presure mid en top gegeven (zij hadden geen jungler, dat scheelde weer), en nadat ik early-mid iets van 3 levels achter liep op de rest begon ik daarna wat meer schade te doen en merkte dat ik door de range toch wat meer kon clearen, en zelfs voor kwam op levels. Maar het gaat in het begin zo traag dat het niet waard is om te junglen. We wonnen wel, en ik denk dat ik ga sparen voor Tresh. Vond het leuk om te spelen.
Zo heb ik ook een keer Vladimir jungle (een lange tijd geleden toen machete er ook nog niet was) geprobeerd. Huilen was dat zeg, ik weet nog wel dat ik toen na elke camp moest recallen totdat ik een paar items had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haha op die manier heb ik Kayle in de jungle voor het eerst geprobeerd, dat ging eigenlijk verrassend goed (Kayle werd toen nog geheel niet in de jungle gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Skyclad schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:21:
In dit geval was ik lekker Nasus gaan supporten... zeker aangezien zij geen jungler hadden en dus waarschijnlijk een duo top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ja, maar Nasus wilde perse solo top. Als hij dat zo graag wilde liet ik hem wel een tijdje dat proberen :)
(hij ging een paar keer dood, daarna had ie minder problemen als ik af en toe langs kwam, ook al was ie duidelijk bang dat ie een kill of wat xp zou missen).

Mid had minder problemen als ik af en toe kwam buurten, ook al was ie niet blij toen ik per ongeluk met een AA een kill stal (kwam net in range toen ik stond te wachten of hij hulp nodig had of niet). Maar daarna heb ik genoeg kills terug gegeven dat hij er niet zo'n problemen mee had. Ik eindigde op 2/7/16, waar veel van de deaths kwamen doordat ik wanneer we team fights verloren ze bezig ging houden tot mijn team weer terug zou zijn. Ging dan wel zelf dood, maar dan konden ze tenminste niet turrets or inhibitors plat krijgen in de tussentijd.

(Tresh wordt trouwens in lange games echt tanky! Had 100+ armor en AP bonus aan het eind!)

[ Voor 5% gewijzigd door Skyclad op 22-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Gamepje Fiddle jungle blijft leuk :) Besloot dit keer mijn Wraith af te maken, maar dat helpt echt een heleboel in je early jungle! Je drained je hp en mana zo weer vol, en het geeft je toch best een flinke damage boost.

Beetje jammer dan Fiddle fear nog steeds een terror effect is en ze dus rechtdoor weg lopen van je :/ Volgens mij laten ze het lekker zo, aangezien ze hadden aangegeven dit wel een idee was, maar oh nee toch nog niet, maar toch wel! Blah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Ero-Sensei schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Mocht het je toch overkomen is farmen je enige optie denk ik zo.
Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:16:
[...]

Eerlijk gezegd had je er al voor moeten zorgen dat je wards rond je blue had staan voordat hij up zou komen, tevens kijken naar waar top / mid (enemy) zijn ten tijde dat jij naar je blue loopt en eventueel pingen/vragen aan je mid/toplaner waar hun laneopponent is.

Voor de rest klinkt het na die 2e blue invade alsof je een lost game speelt. Als je lanes verder niet uit zichzelf winnen zou ik gewoon de loss accepten en hop naar de volgende game, winnen je lanes wel dan zou je er nog voor kunnen kiezen om dan maar geen ganks te doen en door te farmen en af en toe CS pakken in de lanes die recallen.

Maar niet alle games zijn te winnen...
Was ook mijn idee....en inderdaad ik had misschien beter een ward geplaatst (ben niet gewoon van mijn eigen buffs te warden)

Wat was het verdere verloop van de game? ...ik krijg langs alle kanten hopen geflame, gezaag, geklaag, "noob" hier en "noob" daar rond men hoofd....ik speel gewoon verder en probeer me niets aan te trekken van al dat geklaag en blijf stevig doorfarmen in men jungle....wanneer de teamfights kwamen, deed ik mee....en uiteindelijk toch verloren...maar ik was hoogste in lvl en bijna meeste farm.

Je krijgt het gewoon niet uitgelegd aan je teammates dat je wegens die grote achterstand niet kan ganken, maar eerst wat moet farmen om bij te blijven....en ben jij de oorzaak dat zij hun lane 1v1 niet kunnen winnen.

Life as a jungler is hard!!!

Love the game, hate the players :?

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:17:
carry potential met de standaard Olaf tanky build is maar beperkt hoor. Ja je doet wat damage, ja je bent tanky, maar je zal de enemy adc/apc niet neerbursten
En met een build met Black Cleaver en BT lukt dat wel? Een beetje fatsoenlijke carry schiet jou dan toch zo kapot voordat je in de buurt bent? Juist met de tank build heb ik veel meer games om weten te draaien, ook omdat je op die manier de druk van de rest van je team af haalt. Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:46:
Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.
BROMACIA!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:46:
[...]

En met een build met Black Cleaver en BT lukt dat wel? Een beetje fatsoenlijke carry schiet jou dan toch zo kapot voordat je in de buurt bent? Juist met de tank build heb ik veel meer games om weten te draaien, ook omdat je op die manier de druk van de rest van je team af haalt. Je trekt namelijk hoe dan ook focus als je met Ghost aan al bijltjes gooiend een fight in rent.
Eens, een paar pagina's terug gaf ik ook al het advies aan een andere jungler om tanky te gaan. Mijn voorkeur gaat dan uit naar champions die alsnog damage doen als je tanky gaat (Vi O+ ). Als tank is je carry potentiaal gewoon een stuk hoger aangezien je niet snel dood gaat, je kan initiaten en je chaos kan creeren in het tegenstander hun team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:13:
Nelusz: dat (allebei evenveel hp) is net de reden voor die spirit visage. Olaf jungled redelijk low hp (om dmg & dus cleartime te maximalizeren), dus als ik engage in lane, heb ik die passive nodig om icm mijn w toch een beetje staande te houden :-)
Daar ben ik ook geen fan van, Olaf met low hp junglen.

Weliswaar kan Olaf dat als geen ander door zijn W en passive, maar ganks worden met low hp riskanter, om nog maar te zwijgen van een onverwachte counterjungle. Je kan tenslotte niet alles voorspellen/warden. Bovendien vind ik zeker in de early lvls het spammen van Olafs Q effectiever dan relyen op snelle aa's via je passive. Ook al sluit dat elkaar natuurlijk niet uit.
Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:30:
[...]
Ik ben daar geen fan van. De damage heb je niet nodig en het maakt je minder tanky dan direct voor die health crystal te gaan om uit te bouwen naar je spirit of the ancient golem.

Maargoed, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik heb anderen ook Dorans zien kopen op Olaf en als het voor jou werkt, vooral blijven doen. Maar deze manier werkt voor mij het lekkerst.
Ja precies, zo'n Doran's Blade is ook niet perse zaligmakend.

Alleen een Doran's maakt je jungle clear iets sneller en effectiever (door de lifesteal), en die extra attack dmg kan nét het verschil maken in een gank. Bovendien is het teamfight stadium dan nog niet aangebroken, dus ja hoe tanky moet je nou echt al zijn? Ik koop dan ook het liefst een Spirit Stone + Doran's + boots bij mijn first return.

Komt nog bij dat Olaf meestal niet enorm veel dmg kan doen in een gank. Ervan uitgaande dat je je Q raakt op max range, duurt het nog wel even voordat je in aa range en E range bent. In de tussentijd is je target - ondanks de slow van Q - toch alweer dichter bij zijn veilige turret geraakt. Dus met Olaf is de hoeveelheid dmg die je doet in een gank misschien wat minder dan bijv Vi doet, als ze haar Q, E en eventueel één of meer aa's kan landen. Om die Olaf-ganks dus toch nét iets meer dmg mee te geven, vind ik een Doran's een prima keuze.
En in solo queue vind ik het meestal niet handig om al teveel te vertrouwen op je laners; je moet zelf als jungler niet alleen de cc brengen voor een gank, maar ook zoveel mogelijk eigen dmg. Daarom gebruikte ik in S3 voor J4 jungle altijd een 21/9/0 spec, waarna ik hem uiteraard wel tanky bouwde.
Nelusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:01:
Mijn voorkeur gaat dan uit naar champions die alsnog damage doen als je tanky gaat (Vi O+ ).
Ga eens voor méér ankers liggen, Nelus :P Die eenzijdige liefde voor Vi kennen we nou wel :P

Al moet ik toegeven dat Vi's initiation power een stukje beter is dan die van Olaf. Een Vi Q naar voren, eventueel flash en dan ulti op de carry, is toch echt een stukje harder en sneller in vergelijk met Olaf die sprint + ulti popt en dan eerst nog naar de carry moet rennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Koekiemonsterr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:07:
Ik koop dan ook het liefst een Spirit Stone + Doran's + boots bij mijn first return.
Kun je met Olaf zo lang je jungle farmen of ga je hier ervanuit dat je wat kills pakt?

Ik jungle voornamelijk voli, udyr en elise, en bij mijn eerste back heb ik meestal net genoeg voor spirit stone, boots en 1 of 2 wards...
Alleen als ik first blood heb kunnen pakken (en daarna heb kunnen doorfarmen), heb ik gold voor andere items.
Moet daarbij wel zeggen dat ik meestal bij lvl3 direct voor een gank ga, dus daar verlies ik wat farmtijd.
(En ik wil altijd wel voor 6:00 gerecalled hebben, zodat ik op tijd hun blauw kan warden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz

Ga eens voor méér ankers liggen, Nelus :P Die eenzijdige liefde voor Vi kennen we nou wel :P
Nou niet jaloers worden Koekie, O+ you too!

Edit:
Om ook nog maar even wat ontopic te zeggen :P Ik neem eigenlijk ook altijd runes en masteries voor dps (early ganks) en bouw dan tanky.
Je kan ook voor lategame gaan classificeren of ze nog damage doen (zoniet dan zijn ze meestal wel betere tanks). Nasus, Vi, Elise, Fiddle en Mundo zou ik persoonlijk classificeren als degene die nog damage doen (grotendeels) ondanks de tanky build. Xin, J4, Lee, Shyv, en Olaf vind ik persoonlijk dan een beetje tegenvallen (qua dps).
Naar mijn idee zijn de "DPS tank" junglers beter in solo queue (meer carry potentiaal) en de wat "puurdere" tanks beter in team 5v5. Maar dat betekend natuurlijk niet dat het onmogelijk is, alle genoemde junglers zijn zeker niet slecht.

[ Voor 57% gewijzigd door Nelusz op 22-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Al moet ik toegeven dat Vi's initiation power een stukje beter is dan die van Olaf. Een Vi Q naar voren, eventueel flash en dan ulti op de carry, is toch echt een stukje harder en sneller in vergelijk met Olaf die sprint + ulti popt en dan eerst nog naar de carry moet rennen.
De initiate van Vi is ook beter, en imo is Vi ook een veelzijdigere jungler dan Olaf. Echter heb ik persoonlijk een voorkeur voor Olaf omdat ik hem lekker vind spelen. I'm weird like that. Ik vind Warwick ook nog steeds goed :D

Anyway, zo'n goede initiate is wel leuk, maar je moet goed oppassen wanneer je dat doet. Op die manier een teamfight starten is meestal een slecht idee. Je teammates kunnen namelijk nooit zo snel volgen dus blaast de tegenstander jou op en heb je een 4v5. Dit is een van de vele fouten die ik vroeger heel vaak maakte. Ik had regelmatig initiates met J4 met een flash + E + Q + ult waarbij ik 2 a 3 man ultte, maar je moet wel goed opletten dat je team hierop ingesteld is en ook de tijd heeft om voor de follow-up te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Zeg je op ventrilo: "Kutzooi, Heimer... nou als ik hier ooit een penta op score, uninstall ik gelijk".

Halverwege de game: "PENTAKILL"

Ik: ".........."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dag Damien, het was leuk je gekend te hebben :D Wat zul je een vrije tijd hebben ineens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:06:
Dag Damien, het was leuk je gekend te hebben :D Wat zul je een vrije tijd hebben ineens :P
;w :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Ik wou dat ik nog een scholier was zodat ik meer tijd had om te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

StevenzeN schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:10:
Ik wou dat ik nog een scholier was zodat ik meer tijd had om te spelen :(
Ik werk vandaag vanuit huis, wou even een korte ontspanning hebben. Dus dacht even een ARAM game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wat is er nou meer ontspannen dan pentakills scoren op Heimerdinger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:12:
Wat is er nou meer ontspannen dan pentakills scoren op Heimerdinger :D
Rot op ;). Ik heb serieus een hekel aan die Yordle rommel, en dan vooral Heimer / Teemo. Heimer merendeel omdat ik hem totaal niet kan spelen en Teemo omdat ik er nog van gruwel alle keren dat ik hem toplane tegen mij heb gehad. Ja je wint je lane, maar die shrooms maken je tijd op top niet leuk.

Maar goed krijg gedurende de dag elke keer van die fijne champs die ik amper tot niet speel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja dat is ARAM toch? Juist leuk voor de afwisseling. Laatst weer een keertje lol gehad met Urgot, in ARAM is die zo slecht nog niet. En Teemo is inderdaad een homo om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Rot op ;). Ik heb serieus een hekel aan die Yordle rommel, en dan vooral Heimer / Teemo. Heimer merendeel omdat ik hem totaal niet kan spelen en Teemo omdat ik er nog van gruwel alle keren dat ik hem toplane tegen mij heb gehad. Ja je wint je lane, maar die shrooms maken je tijd op top niet leuk.

Maar goed krijg gedurende de dag elke keer van die fijne champs die ik amper tot niet speel ;)
Ziggs en Kennen FTW

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Je hebt gelijk ik moet mijn beeld iets bijstellen:

- Ziggs, prima AP carry;
- Kennen, is opzich een prima champ, maar ik ben zeer slecht met hem;
- Rumble, tijd lang getoplaned, leuke champ en die visual update op zijn particles is top;
- Tristana, lategame beest en ook 1 van de eerste champs die ik heb leren spelen in LoL;
- Satan, tja zoals ik al zei ik heb merendeel van de tijd tegen hem gespeeld en dat heeft mij hem niet meer weten te waarderen ;);
- Heimerdinger, kan er weinig tot niets mee;
- Lulu, heerlijke poke support;
- Corki, na de TF weer een stuk minder interessant;
- Veigar, kan er weer weinig mee, terwijl ik genoeg mensen heb zien domineren met hem;
- Amumu, leuke jungler, maar te gevoelig voor counterjungling;
- Poppy, als Riot ooit haar mana problemen fixed een te sterk poppetje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

RonnieB82 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:37:
[...]

Kun je met Olaf zo lang je jungle farmen of ga je hier ervanuit dat je wat kills pakt?

Ik jungle voornamelijk voli, udyr en elise, en bij mijn eerste back heb ik meestal net genoeg voor spirit stone, boots en 1 of 2 wards...
Nee true, ik ging even uit van het ideale scenario; doorgaans is het een Spirit Stone + Doran's bij de eerste recall en dan zijn we weer platzak. Maar het ging even om de vraag: Doran's Blade pakken bij eerste recall of meteen doorbouwen voor Spirit of Ancient Golem. Ik kies dan voor het eerste.
Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:00:
[...]

De initiate van Vi is ook beter, en imo is Vi ook een veelzijdigere jungler dan Olaf. Echter heb ik persoonlijk een voorkeur voor Olaf omdat ik hem lekker vind spelen. I'm weird like that. Ik vind Warwick ook nog steeds goed :D
Hehe ja zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeuren. Zo vind ik bijvoorbeeld Lux heerlijk om te supporten, of als ap mid; misschien weird want het is niet ideaal, maar ach :) Speelt wel lekker :)
Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:31:
Je hebt gelijk ik moet mijn beeld iets bijstellen:

- Lulu, heerlijke poke support;
Met Lulu heb ik toch elke keer weer twijfel. Ik heb een zwak voor Lulu support, maar het is het toch net niet.

Leuk die vrij sterke early game, maar toch redelijk snel vlakt die early power af. Dan hou je wel haar prima utility over, maar dat is het dan ook. En voor solo queue vind ik dat niet goed genoeg.
Je hebt geen keiharde engage, geen sustain en je dmg is na een tijd ook niet meer top. Voor poken vind ik bijvoorbeeld Lux een betere support, om maar iets onorthodox' te noemen. Kun je ook net zo goed Sona nemen, die dan ook nog sustain heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:45
Gragas jungle lijkt me zeker sterk athans als ik de stream bekijk, maar kan daar beter even een aparte runepage voor maken. Ik zzat zelf te denken aan:

Ability, Armor, Armor Pen en Magic Pen.

Weet heeft hier enige ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:31:
- Poppy, als Riot ooit haar mana problemen fixed een te sterk poppetje ;).
Poppy support ftw. Toen ik Varus speelde was het gratis kill na gratis kill v/a level 2 (zal ook aan de skills v.d. tegenstander hebben gelegen, maar toch) :P.

@Koekie: Lulu haar kit is compleet anders als die van Sona. Jij schrijft haar utility wel heel makkelijk af. Ze heeft slows (meerdere), shields, polymorphs, speedups. Waarom zou je bijvoorbeeld een Sona ult nodig hebben voor de engage als je Shyvana hebt? Doe een Lulu ult op haar na de jump en het feest kan beginnen.
Haar Q is ook 10x makkelijker te raken dan die van Lux, dus die vergelijking volg ik niet.

@llovesoccerx7: Ik hoop dan dat je met armor pen en magic pen, hybrid pen bedoeld? Maar hij heeft een dikke AD steroid op zijn W, dus AS marks zijn optimaal. Daarnaast Armor, Magic res/lvl (of AP/lvl) en AP quints.

[ Voor 18% gewijzigd door Thormodo op 22-01-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
llovesoccerx7 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:20:
Gragas jungle lijkt me zeker sterk athans als ik de stream bekijk, maar kan daar beter even een aparte runepage voor maken. Ik zzat zelf te denken aan:

Ability, Armor, Armor Pen en Magic Pen.

Weet heeft hier enige ervaringen mee?
Je zou wat lolking guides kunnen lezen en dan met name de notes bestuderen, zit altijd wel goede onderbouwde info tussen:

Bijv.
AS Marks - I prefer to take Attack Speed over Magic Penetration because you will clear faster with your autos and the fact that Drunken Rage (W) buffs his AD tremendously

Armor Seals - Standard seals, you will die in the jungle without these.

AP/Level Glyphs - Optimal quints for fast clear times and overall damage, you will melt jungle creeps fast with your E and Q.

Flat AP Quints - Optimal quints for fast clear times and overall damage, you will melt jungle creeps fast with your E and Q.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Thormodo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Poppy support ftw. Toen ik Varus speelde was het gratis kill na gratis kill v/a level 2 (zal ook aan de skills v.d. tegenstander hebben gelegen, maar toch) :P.

@Koekie: Lulu haar kit is compleet anders als die van Sona. Jij schrijft haar utility wel heel makkelijk af. Ze heeft slows (meerdere), shields, polymorphs, speedups. Waarom zou je bijvoorbeeld een Sona ult nodig hebben voor de engage als je Shyvana hebt? Doe een Lulu ult op haar na de jump en het feest kan beginnen.
Haar Q is ook 10x makkelijker te raken dan die van Lux, dus die vergelijking volg ik niet.

@llovesoccerx7: Ik hoop dan dat je met armor pen en magic pen, hybrid pen bedoeld? Maar hij heeft een dikke AD steroid op zijn W, dus AS marks zijn optimaal. Daarnaast Armor, Magic res/lvl (of AP/lvl) en AP quints.
Poppy is idd een beest zolang ze haar skills niet te vaak hoeft te gebruiken, want anders is ze oom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Damienx2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 14:14:
[...]

pak dan yorrick, dan zijn die schrooms geen probleem ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Teemo heerlijke champ, kill je tegenstander en spam dan zijn laugh ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Edit: Komt weer een stortvloed aan woorden....be prepared
Ik haalde Sona aan puur t.a.v. het 'poken'. Uiteraard heeft Sona een heel andere kit dan Lulu. Damien noemde Lulu voor het poken; mijn stelling is dat je dan net zo goed Sona kan nemen als het om poken gaat. Of Lux for that matter. Dan heb ik het dus niet over de rest; puur het poken.

Lulu heeft trouwens maar één slowing ability. Q kan via Pix inderdaad twee slows opleveren, maar goed.
Uiteraard doel ik met Lux op haar E, niet haar Q. Lulu's Q is een stuk sneller dan Lux' Q, ook al is de range van Lux' Q groter, tenzij je als Lulu eerst Pix via E op een minion voor je zet en dan Q afvuurt.

Maar het gaat me dus om Lux' E. Dat is haar poke ability. Vanaf rank 2 (die ik pak op lvl 3) gevolgd door een aa (Lux passive) gaat dat behoorlijke damage doen. Ten overvloede: E is ook een slow en prima voor vision in de bushes.
Lux' E is bovendien behoorlijk vlot en heeft een flinke range, dus die is bijna niet te missen (ook handig voor gold income i.c.m. masteries en eventueel Spellthief), zeker als je rekening houdt met waar de enemy adc gaat staan om te lasthitten. Je blijft zelf dus buiten schot, en vangt misschien hooguit een aa als je zelf een aa eroverheen gooit om je passive te igniten, maar that's it. Die E poke van Lux is imo beter dan Lulu's poke. En imo gaat er meer dreiging uit van Lux' Q dan Lulu's Q.

Echter, Lulu heeft natuurlijk naast haar Q ook nog Pix met de extra aa voor de poke, en plaats E op je enemy en dat zal ze ook tegenvallen qua dmg.

Maar goed, wat sowieso in het voordeel van Lulu spreekt, is dat jij met Lux of je adc in feite geen fout mag maken. Lulu is meer 'vergevingsgezind', meer een echte support in die zin (ook al stond Lux een tijdje terug wel officieel als 'support' te boek). Knalt een Leona/Thresh op je ADC, dan poly + Q slow de enemy adc en shield je eigen adc, eventueel nog met een ult.
In vergelijking, in zo'n situatie heb je vaak niet veel aan Lux' Q, omdat er toch te vaak minions in de weg staan. Haar shield is doorgaans minder sterk dan die van Lulu, en de E slow heb je ook niet veel aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-01-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
hmm enig sinds ben ik blij met de lag op euw, ik sta nu in me 10 placements 2 win en 1 loss prefented xD dus eig 2-0 van de 9 matches

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:32
Martin0 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:51:
hmm enig sinds ben ik blij met de lag op euw, ik sta nu in me 10 placements 2 win en 1 loss prefented xD dus eig 2-0 van de 9 matches
Let op loss prevented telt gwn mee in je placements, voor zo ver ik weet word die als neutraal meegerekend, dus gwn een game die niet meetelt, maar dat weet ik niet zeker, dus loss prevented is altijd jammer van de eventuele win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

lhjlu schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:48:
[...]

Let op loss prevented telt gwn mee in je placements, voor zo ver ik weet word die als neutraal meegerekend, dus gwn een game die niet meetelt, maar dat weet ik niet zeker, dus loss prevented is altijd jammer van de eventuele win!
Hij telt als neutraal, dus nog altijd beter als een reguliere loss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Vicarious schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:00:
[...]

Hij telt als neutraal, dus nog altijd beter als een reguliere loss ;)
precies ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Uberhaupt de regelingen van Riot kloppen niet helemaal, zou je eens reddit moeten lezen

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Gisteren samen met mijn duo maar weer wat placement matches gedaan. Nu 6 wins 1 loss.

Helaas kan je sommige losses gewoon niet voorkomen. Het begon al bij de champion select toen de 3rd pick in heel slecht engels vanalles begon te zeggen als "I are Diamond jungler" (met lagere mmr dan mij). Had hem op lolking gechecked en hij was inderdaad vroeger Diamond maar was in 2 weken teruggezakt naar Silver. Ietwat verdacht dus. Ik vraag netjes "Do you mind if I jungle?" (Hij had ook nog gezegd dat hij alles kon behalve ADC). Geen antwoord, dus ik pak als first pick Vi.
Uiteindelijk ging hij Fiddle middle maar begon al direct met trollen en flamen. Ik was "Waneby jungler" (Wannabe jungler) "I are not gonna carry this team" etc. etc. Ik ging niet de discussie met hem aan aangezien ik nog goede hoop had dat we nog konden winnen..
Echter hadden we nog twee extra problemen. Top Jax feede Riven ondanks hulp en aandringen van safe play en ging vervolgens ook dreigen afk te gaan en begon te flamen op ons spel (terwijl hij regelmatig bijvoorbeeld 1v4 er in dook). Ook had onze ADC regelmatig verbindingsproblemen (tijdens de game zo'n 10 keer geDC'd).
Uiteindelijk ging het nog redelijk gelijk op (Fiddle was naast het weigeren samen te werken en flamen niet slecht), maar door het trollen en niet samenwerken pakte de enemy alle objectives stuk voor stuk en verloren we.

Tijdens deze hele game ben ik gewoon stil geweest in de chat naast de standaard dingen zoals "Play safe, I will gank your lane soon", "They are doing dragon" etc. maar soms is het gewoon echt onmogelijk om een loss te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Damn was nooit een fan van MonteChristo, maar ik ben het toch wel grotendeels eens met zijn statements omtrent de LoL-teams.

Zijn laatste Twitter bericht (via Reddit):
I also like how C9′s non-appearance is linked to the Dig loss. They never should have been top 10 no matter what happened in the LCS.
En daar heeft hij een punt, want ja ze hebben Fnatic verslagen in BotA maar voor de rest hebben ze niets laten zien behalve tegen NA teams. Hetzelfde geldt voor TSM / CLG / Dignitas / etc etc. En voordat hier alle TSM fans weer roepen: Ja maar TSM heeft wel gewonnen van een aantal EU teams. Ja dat klopt, maar van hoeveel Aziatische teams heeft TSM gewonnen? Nu moet ik er wel aan toevoegen dat sinds er een aantal EU spelers over zijn gegaan richting NA lijken sommige teams wel sterker. TSM met Bjergsen is al een stuk leuker om naar te kijken, al blijf ik Dyrus maar random vinden (begrijp me niet verkeerd, ik mag hem als speler/mens, maar het voelt vaak alsof hij champs speelt die hij zelf liever niet speelt).

En ook CLG met Dexter lijkt een team om uiteindelijk rekening mee te houden. Maar voor de rest is er na C9, TSM, CLG maar weinig om je echt zorgen om te maken, en al helemaal niet als je een Koreaans team bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin het systeem meer te begrijpen na 14 potjes gespeeld. Alleen wil ik nu wel een champion kopen met mijn ip maar weet niet welke ik nu moet kiezen.

Ik zie da ik behoorlijk kan spelen met marksmans maar naar het schijnt zijn het meestal AD Carry. De vraag is wa is het echte taak van ad carry buiten de enemy in de lanes pushen en minions doden.

Is tristina een goede champ. Als ik kijk naar de abilities is zij wel een heel goede range champ.
Pagina: 1 ... 136 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.