[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:00:
Gisteren was het voor mij eindelijk zo ver om deze moba eens te proberen. Trouwens heb nooit mmorpgs of moba games gespeeld maar deze trok mij enorm aan wegens de hype die erom is sinds aantal jaren geleden en terecht ook alhoewel ik waarschijnlijk al te laat ben omdat er mijoenen mensen voorsprong hebben.

Als ik eerlijk moet zijn echt een hele toffe game.Het is wel net als alsof ik in een woestijn ben gedropt zonder kompas maw moet nog allerlei aspecten ontdekken want ben nog een beginner. Alleen wil ik meer weten over de basics die u verder laten groeien in het spel.

hebben jullie enige beginners tips?
Probeer in het begin vooral 1 champion te spelen, het is belangrijk dat je eerst het spel leert begrijpen voordat je allerlei champs gaat proberen te masteren :)

EDIT: Ohja! Disable all chat (mocht je tegen spelers gaan spelen).. de hoeveelheid flamende mensen in deze game is unreal. Probeer je er niks van aan te trekken en speel lekker verder!

[ Voor 9% gewijzigd door Vayne op 21-01-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:08:
[...]

Probeer in het begin vooral 1 champion te spelen, het is belangrijk dat je eerst het spel leert begrijpen voordat je allerlei champs gaat proberen te masteren :)
Uhm, juist niet. Leren wat elke champion kan is cruciaal. En je gaat je favorieten nooit vinden als je er maar 1 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:17
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:08:
[...]

Ik begrijp je beredenering en ga daar eigenlijk in grote lijnen in mee.
Maar je zult toch eerst moeten uitzoeken welke soort champion je het fijnste vindt spelen.

Ben je een pur sang Support of ben je iemand die Tanky wilt spelen.
Speel je graag ranged of wil je melee spelen.
Hier kom je toch echt alleen achter door verschillende champions te proberen.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Uhm, juist niet. Leren wat elke champion kan is cruciaal. En je gaat je favorieten nooit vinden als je er maar 1 speelt.
Ik heb het over het absolute begin, hoe ga je met 5 verschillende champs goed leren last hitten? Misschien wel het belangrijkste in de hele game. Als je dat onder controle hebt kun je je bezig gaan houden met andere champions.. maar juist het kennen van die andere champions maakt het verschil tussen spelers en GOEDE spelers.. iets waar de nieuweling zich nog niet mee bezig hoeft te houden denk ik?
Kronos1979 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Ik begrijp je beredenering en ga daar eigenlijk in grote lijnen in mee.
Maar je zult toch eerst moeten uitzoeken welke soort champion je het fijnste vindt spelen.

Ben je een pur sang Support of ben je iemand die Tanky wilt spelen.
Speel je graag ranged of wil je melee spelen.
Hier kom je toch echt alleen achter door verschillende champions te proberen.
Ben ik met je eens! Eerst even aanvoelen wat voor type champ je chill vind

[ Voor 30% gewijzigd door Vayne op 21-01-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:11:
[...]

Ik heb het over het absolute begin, hoe ga je met 5 verschillende champs goed leren last hitten?
Door het last-hitten zelf te masteren, niet alleen met bepaalde champs. Als hij bvb Ziggs 100 games achter elkaar speelt, dan weet hij dat ie met 2 Doran Rings en Q+E hele waves kan clearen. Dan kan hij nog steeds niet lasthitten op Vayne, Leblanc, Fizz etc.

Het concept blijft veelal hetzelfde. Ook onder de tower is het voor iedereen Tower-Tower-Auto of Auto-Tower-Auto voor een creepkill. Je autistisch vastklampen aan 1 character is en blijft een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:57:
[...]

Oneens. Waar is de jungler anders voor?
Beetje late reactie, maar af en toe gaat dit topic ook zo snel...

een jungler is ook om een solo lane te creeren. Hierdoor wordt er in het totaal meer xp gefarmed door de champions waardoor het gemiddelde level hoger ligt dan wanneer er geen jungler is. Echter om er voor te zorgen dat de jungler niet te ver achter loopt (door het hebben van geen lane) moet hij ook farmen in de jungle. Dit is iets wat helaas veel mensen vergeten. Vaak zijn dit de mensen die de jungler zien als ganking machine. Ja, junglers kunnen ganken, ja dat kan je erg help en ja het kan je helpen je lane te winnen maar ik vind niet dat je daar als lane op moet wachten/vertrouwen/bouwen/afhankelijk van moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:20:
[...]
maar ik vind niet dat je daar als lane op moet wachten/vertrouwen/bouwen/afhankelijk van moet zijn.
Je bent er sowieso van afhankelijk als de enemy jungler het wel op zich neemt de lanes vaak te bezoeken. Als jouw jungler dan niet reageert ben je de sjaak. Je bouwt sowieso op je team, dus ook de jungler. Als ADC bouw je squishy omdat je er op bouwt dat je jungler/top de tanks zijn. Als top/jungle bouw je tanky omdat je er op bouwt dat je mid/bot de damage dealers zijn. Het is een teamgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:19:
[...]

Door het last-hitten zelf te masteren, niet alleen met bepaalde champs. Als hij bvb Ziggs 100 games achter elkaar speelt, dan weet hij dat ie met 2 Doran Rings en Q+E hele waves kan clearen. Dan kan hij nog steeds niet lasthitten op Vayne, Leblanc, Fizz etc.

Het concept blijft veelal hetzelfde. Ook onder de tower is het voor iedereen Tower-Tower-Auto of Auto-Tower-Auto voor een creepkill. Je autistisch vastklampen aan 1 character is en blijft een slecht idee.
I guess we have to agree to disagree then. Het heeft voor m'n neefje veel geholpen om Varus only te spelen vanaf level 5 tot 12(dacht ik). Je hebt dan genoeg tijd gehad om de projectile speed en target selection van de (caster) minions in te leren schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Jongens (en meisjes als die hier uberhaupt zitten) zoals jullie momenteel de rol van de jungler zitten in te vullen kun je beter helemaal stoppen met de discussie, want het hangt van veelste veel factoren af wat een jungler dient te doen. Er is simpelweg geen goed/fout pad te benoemen zolang je er niet de gehele setup er in mee neemt. Elke jungler werkt weer verschillend en hetzelfde geldt voor de lanepicks.

Zou je een verliezende lane moeten ganken? Hangt van een hoop zaken af. Is je midlaner instaat een kill op te pakken of een objective eruit te halen? Gaan jullie met z'n 2en genoeg damage leveren om daadwerkelijk de kill te pakken? Is er genoeg CC om de kill te securen? Gaat je midlaner er daadwerkelijk profijt van hebben door die ene kill of kun je beter toplane helpen zodat die mee kan helpen pressure uit te voeren op mid? etc. etc.

Zonder compleet plaatje kun je geen uitspraken doen als: "Never gank a losing lane"...

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
De jungler's #1 priority is objective control. Buffs, Towers, Dragon en Baron. Ganks zijn mooi meegenomen, maar een jungler is er niet om je lane te winnen.. dat moet je zelf kunnen, anders moet je gewoon jungler worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst en vooral bedankt voor de snelle reactie en tips.

In rpg games zoals diablo, elder scrolls, kingdoms of Amalur enz... was ik uiteindelijk of koos ik altijd de tovenaars klasse. Dit was altijd mijn voorkeur geweest omdat ik graag ranged speel dus zal het met deze game waarschijnlijk ook hetzelfde zijn.

Als ik het goed begrijp zou je met veel champs moeten spelen en dan hieruit één champ kiezen die uw vaste player wordt of kun je veel vaste champs hebben. Met vaste champs bedoel ik diegene waarmee je groeit en echt wil masteren.

Ik heb uiteraard ook al die tutorials in-game gedaan waardoor je het spel meer begrijpt en zeker als het over turrets, minions, nexus, jungle, lanes en shop gaat. Helaas zijn zulke tutorials niet echt uitgebreid om het echt allemaal onder te knie te krijgen maar dit neem ik hun ni kwalijk aangezien je een game goed begrijpt tot je het ook veel speelt en zo zelf alles ontdekt.

Ik speel nu alleen tegen bots: Players vs bots. Wanneer moet ik tegen players spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

RonnieB82 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:33:
[...]

100% eens... zovaak dat gebitch dat als een lane verliest, dat het de schuld van de jungler is omdat ie niet komt.

Imo moet een lane zich gewoon goed kunnen redden, tenzij de andere jungler de lane babysit. (maar dat moet voor andere lanes het signaal zijn om er hard in te kunnen gaan)
das nu eens echt "de waarheid"...life as a jungler is hard!!!

Ooit een game gespeeld met Vi jungle...ik stond al snel 0/3 door mooi teamwork van de enemy jungler+mid. Ik kreeg flames van onze mid Heimer en onze Top....sjonge jonge, en maar flamen 8)7 . Daar werd ik redelijk lastig van, maar heb gewoon verder gespeeld en stevig gefarmed.....na een tijdje volgden mijn eerste kills en was het flamen al een stuk minder.....toen ik uiteindelijk meer farm en meer kills had dan onze top en mid (en ik nog hoger level had).....was het helemaal gedaan met roepen en tieren. Uiteindelijk heb die game gecarried....om maar te zeggen....niets van aan trekken...gewoon blijven spelen!!!

Mijn gouden tip als jungler: farmen, farmen, farmen....en als er een mooie kans is...Gankeuuuu !!!! en nadien...weer farmen, farmen, farmen.

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damien +1
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:26:
[...]

I guess we have to agree to disagree then. Het heeft voor m'n neefje veel geholpen om Varus only te spelen vanaf level 5 tot 12(dacht ik). Je hebt dan genoeg tijd gehad om de projectile speed en target selection van de (caster) minions in te leren schatten.
Maar 5-12 zijn niet zoveel games...(20-30)

Maar Varus is een mooi voorbeeld. Varus doet on-hit magic damage, dus is veel meer vergevend als je 'te vroeg' schiet (wanneer creep HP meer is dan je AD)
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:31:
De jungler's #1 priority is objective control. Buffs, Towers, Dragon en Baron. Ganks zijn mooi meegenomen, maar een jungler is er niet om je lane te winnen.. dat moet je zelf kunnen, anders moet je gewoon jungler worden :)
Objectives kun je op veel junglers niet alleen pakken. Voor Dragon zal je bot moeten ganken (succesvol), voor tower moet je ook succesvol ganken en voor Baron moet je enemy team down zijn en je eigen team moet meewerken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:31:

Ik speel nu alleen tegen bots: Players vs bots. Wanneer moet ik tegen players spelen?
Zo snel mogelijk. Je leert meer van echte games en je helpt het systeem je tegen spelers te plaatsen die even goed zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Ik ben pas op level 30 begonnen tegen spelers te spelen :), anderen doen het vanaf level 1. Tegenwoordig zijn er veel "smurfs" op low level PVP, zijn spelers met een level 30 account die noobs willen stompen. Het niveau van toxicity in deze games is unreal.. Begin met pvp als je denkt dat je de game door hebt :)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:35:
Damien +1

[...]

Maar 5-12 zijn niet zoveel games...(20-30)

Maar Varus is een mooi voorbeeld. Varus doet on-hit magic damage, dus is veel meer vergevend als je 'te vroeg' schiet (wanneer creep HP meer is dan je AD)
Ja klopt, maar ik bedoel meer het ritme van klikken etc.. niet de exacte ad ratios van elke champs etc.

Wij hebben echt een compleet andere mindset over deze game.. dat moge duidelijk zijn :P

[ Voor 34% gewijzigd door Vayne op 21-01-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Brain3 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:32:
[...]

das nu eens echt "de waarheid"...life as a jungler is hard!!!
Nee hoor, zodra iemand whined dat ik hem nooit kom ganken, kom ik ook inderdaad zijn lane nooit ganken. Hetzelfde geldt voor een mid die standaard denkt dat de 2e blue voor hem is, ik ben er inmiddels vanaf gestapt om elke mid maar blue te geven. We spelen immers geen LCS waarbij de jungler als complete bitch voor zijn team speelt. My jungle, my buffs, mocht je er ook gebruik van willen maken dan hoop ik dat je meer damage doet dan mijn smite, tenzij je natuurlijk braaf je lane domineert dan geef ik je graag die blue / red buff. Zoniet? Dan loopt Elise fijn met een 2 buff aura en gank ik braaf je lane. Kun je van die 300g toch nog een leuke Athene's Holy Grail kopen, scheelt je weer een blue buff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979

Als ik het goed begrijp zou je met veel champs moeten spelen en dan hieruit één champ kiezen die uw vaste player wordt of kun je veel vaste champs hebben. Met vaste champs bedoel ik diegene waarmee je groeit en echt wil masteren.

Volgens mij vanaf summoner level 5 kun je in een queue gaan tegen echte spelers.
Dan zijn niet alleen je teamgenoten maar ook je tegenstanders van vlees en bloed (en een mond waar echt veel rotzooi uit kan komen in de chat).

Ik zou zeggen: speel gewoon champions die je interessant lijken en die onderdeel zijn van de weekly Free To Play. Je kunt op een champion klikken en zie je ook wat Riot aangeeft met betrekking tot de moeilijkheids graad, of ze tanky zijn en of ze veel magic damage of attack damage doen.

Als je een champion gevonden hebt dan speel je daar minstens 3 potjes mee (je kunt namelijk altijd in één potje enorm goed of slecht gaan en dan heb je niet echt een objectief beeld van die champion).
Voordat je gaat spelen check even de Champion Spotlight van Riot zelf. Die duren maar een paar minuten en geven je erg veel tips.

In general heb je 5 verschillende rollen die je kunt spelen:

- Support (vaak in botlane en kun je zien als een healer type bij veel andere games, ik weet dat ze niet altijd healen maar qua simpele vergelijking is dit het eenvoudigst om te vergelijken).
- Ranged ADC (dit is vaak een Archer / Hunter achtig type en zit samen met de support in de Botlane)
- Mid (Dit zijn vaak casters die veel Ability Power gebruiken, ook al zie je de laatste twee seizoenen ook steeds meer mid spelers met een Attack Damage rol, je kunt ze vergelijken met Wizzards en Magiërs)
- Toplane (dit zijn vaak de ietwat tankier types)
- Jungle (ook vaak Tanky types of Assassin achtige types)

Op bovenstaande stelregels zijn een HELEBOEL uitzonderingen!

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Ik ben pas op level 30 begonnen tegen spelers te spelen :), anderen doen het vanaf level 1. Tegenwoordig zijn er veel "smurfs" op low level PVP, zijn spelers met een level 30 account die noobs willen stompen. Het niveau van toxicity in deze games is unreal.. Begin met pvp als je denkt dat je de game door hebt :)
Als je de game door wilt hebben moet je niet tegen bots gaan spelen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen dat toch zo graag doen. Op die manier leer je jezelf alleen maar verkeerde dingen aan. Als je niet tegen een beetje flame in chat kan, kun je dat altijd nog op ignore zetten.
Als je de mechanics van een champion een beetje onder de knie wilt krijgen kun je ook bijvoorbeeld Dominion spelen. Eén potje met een nieuwe champion tegen bots kan natuurlijk ook geen kwaad.

En naast dat Varus ook nog die W heeft (waardoor last hitten onder de turret opeens een stuk makkelijker wordt dan bij andere ADC's) heeft hij ook nog een passive attack speed boost na elke minion kill (die dus het "ritme" verandert). Als klein nadeel is zijn attack animatie wat 'clunky', maar i.c.m. zijn prima range toch echt één van de makkelijkste champions om mee te last hitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Als je de game door wilt hebben moet je niet tegen bots gaan spelen. Ik heb nooit begrepen waarom mensen dat toch zo graag doen. Op die manier leer je jezelf alleen maar verkeerde dingen aan. Als je niet tegen een beetje flame in chat kan, kun je dat altijd nog op ignore zetten.
Omdat je volgens mij tegenwoordig de eerste 5 summoner levels niet tegen andere mensen kunt spelen (ik dacht dat dit level 5 was trouwens)
Tegenwoordig worden alle mogelijkheden stapgewijs vrijgespeel op basis van je level

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:49:
[...]

Als je de mechanics van een champion een beetje onder de knie wilt krijgen kun je ook bijvoorbeeld Dominion spelen. Eén potje met een nieuwe champion tegen bots kan natuurlijk ook geen kwaad.

En naast dat Varus ook nog die W heeft (waardoor last hitten onder de turret opeens een stuk makkelijker wordt dan bij andere ADC's) heeft hij ook nog een passive attack speed boost na elke minion kill. Als klein nadeel is zijn attack animatie wat 'clunky', maar i.c.m. zijn prima range toch echt één van de makkelijkste champions om mee te last hitten.
Ja, want tegen mijn smurf gaat deze nieuwe gozer echt het spel leren spelen. Precies om die reden raad ik juist aan om in ieder geval voor de eerste 10 levels tegen bots te spelen, veel mensen haken daarna af met hun smurf.

Don't get me wrong, ik begrijp je uitgangspunt en ben het er deels mee eens. Maar er is weinig plek om te leren als je met 3 smurfs in een game komt, wat tegenwoordig 80% van de games het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Kronos1979 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Omdat je volgens mij tegenwoordig de eerste 5 summoner levels niet tegen andere mensen kunt spelen (ik dacht dat dit level 5 was trouwens)
Tegenwoordig worden alle mogelijkheden stapgewijs vrijgespeel op basis van je level
Ik heb het dan uiteraard ook niet over de eerste 5 levels (dat duurt sowieso maar een paar games), maar over bijvoorbeeld iemand als DirtyDiaz, die tot level 30(!) tegen bots heeft lopen spelen. Heb wel meer mensen iets dergelijks zien posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:52:
[...]

Ja, want tegen mijn smurf gaat deze nieuwe gozer echt het spel leren spelen. Precies om die reden raad ik juist aan om in ieder geval voor de eerste 10 levels tegen bots te spelen, veel mensen haken daarna af met hun smurf.

Don't get me wrong, ik begrijp je uitgangspunt en ben het er deels mee eens. Maar er is weinig plek om te leren als je met 3 smurfs in een game komt, wat tegenwoordig 80% van de games het geval is.
Je leert meer van bots die weglopen zodra ze een damagespike ontvangen? Wat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Je krijgt de game pas door als je je tussen andere spelers mengt. En die smurfen hebben een insane win/loss rate, dus na lv10 met een normale winrate zal smurfgehalte wel meevallen.

Hoe iemand het volhoudt tot lv30 tegen bots... LoL is totaal niet interessant tegen hersenloze bots en je bent dan ook totaal niet voorbereid tegen lv30s die al wel PvP hebben gedaan als je er dan mee begint.

Toen ik vroeger klein was... hadden we nog geen bots.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Nee hoor, zodra iemand whined dat ik hem nooit kom ganken, kom ik ook inderdaad zijn lane nooit ganken. Hetzelfde geldt voor een mid die standaard denkt dat de 2e blue voor hem is, ik ben er inmiddels vanaf gestapt om elke mid maar blue te geven. We spelen immers geen LCS waarbij de jungler als complete bitch voor zijn team speelt. My jungle, my buffs, mocht je er ook gebruik van willen maken dan hoop ik dat je meer damage doet dan mijn smite, tenzij je natuurlijk braaf je lane domineert dan geef ik je graag die blue / red buff. Zoniet? Dan loopt Elise fijn met een 2 buff aura en gank ik braaf je lane. Kun je van die 300g toch nog een leuke Athene's Holy Grail kopen, scheelt je weer een blue buff!
als ze whinen ist idd niet zo leuk, maar dan niet meer ganken vind ik niet kunnen. Dan gank ik liever en neem ik de kill ;-)

en wat de buffs betreft...idd "my jungle = my buffs" . Ik geef ook niet altijd mijn 2de blue buff zomaar weg aan de mid. Als ze goed gaan, dan kan ik wel zonder men blue...anders niet. Heb al meermaals m'n blue afgegeven en 10s later zijn ze dood... :?

Ach "the junlger"...is toch wel een leuke rol hoor ;-)...maar je krijgt wel behoorlijk wat gezeik rond je kop }:O

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
En dan die eerste keer PVP vliegen er ineens 3 champions op je af. Ben je net 200 games gewend aan stilstaande bots :)

Gisteren weer zo'n lekkere game: In championselect geven 1st en lastpick aan dat ze DuoQ zijn en op bot willen. Nouja prima dan, kan voordelen opleveren. Picked de eerste Jax als support. Dat doet al zeer aan je hart, maar ok, in een DuoQ met de juiste coördinatie kan het misschien werken.

De rest picked, en lastpick: Darius.
Jax + Darius botlane. Ik verzoek nog vriendelijk om een echte ADC, die scalen wat lekkerder zeg maar. Maar nee dit zou heel goed gaan volgens de mannen.

En ik met m'n stomme kop nog denken van: tja met aggresive play early zou het kunnen werken.
De tegenstander Varus had geen honger meer na de game zullen we maar zeggen..

[ Voor 73% gewijzigd door Ero-Sensei op 21-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
ik ga vanavond beginnen met dit spel. gisteren gedownload en vandaag eerst werken. Nu wil ik het graag gaan spelen omdat ik veel naar twitch toenooien heb gekeken de laatste tijd. ziet er geweldig uit.

denk dat ik voor een damage ga. een melee dan wel te verstaan.
is er iemand die mij op weg kan helpen met de naam van een leuke champion om mee te leren spelen op de melee damage manier. lieft uiteraard een gratis. kan ik namelijk als ik wat verder ben een champ kiezen om echt mee te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Ero-Sensei schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:02:
En dan die eerste keer PVP vliegen er ineens 3 champions op je af. Ben je net 200 games gewend aan stilstaande bots :)
^This, of dat je niet moet chasen tot in hun basis omdat bots nou eenmaal niets terugdoen zodra ze aan het vluchten zijn.

Goed voorbeeld van mensen die voor de eerste keer PVP spelen na alleen tegen bots te hebben gespeeld:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7b7HvYep1nU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Laatst online: 16-09 21:13
Ik zou ook zeggen "begin zo snel mogelijk tegen spelers". Persoonlijk raad ik je wel aan om met een ranged class te beginnen tegen spelers. Dat maakt het toch net iets makkelijker om te last-hitten zonder dat een smurf (lvl 30 op een lagere account) je genadeloos afstraft (ookal zal dit waarschijnlijk alsnog gebeuren).

Zorg wel dat je een dikke huid hebt. Je gaat namelijk "uitgescholden" worden (het grootste minpunt van het spel) en hoogst waarschijnlijk heel hard afgemaakt. Maar hoe langer je speelt hoe beter je wordt en hoe meer je met mensen van je eigen niveau komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
jaydenjarno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:05:
ik ga vanavond beginnen met dit spel. gisteren gedownload en vandaag eerst werken. Nu wil ik het graag gaan spelen omdat ik veel naar twitch toenooien heb gekeken de laatste tijd. ziet er geweldig uit.

is er iemand die mij op weg kan helpen met de naam van een leuke champion om mee te leren spelen op de melee damage manier. lieft uiteraard een gratis. kan ik namelijk als ik wat verder ben een champ kiezen om echt mee te spelen
Op dit moment zijn Riven en Tryndamere gratis (t/m maandag). Dit zullen wellicht champions zijn die in je straatje passen. Maar zoals hierboven ook al is gemeld: speel ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Het is waar dat mensen anders reageren dan de bots maar co-op spelen kan toch écht helpen de game onder de knie te krijgen in termen van last hit, limieten van je champions, ...

En als je Intermediate bots neemt is het spel niveau van de bots wel een stuk hoger dan de Beginners hoor. Ik weet genoeg mensen die kunnen verliezen tegen intermediate bots hoor.

Eenmaal je weet hoe het spel werkt, wat de objectives zijn, hoe je champion werkt, dan pas zou ik echt enkel PvP spelen.
Als je nog niet zeker bent, doe af en toe een PvP spelletje en zie hoe het je bevalt.

Maar pas op: Ik denk dat het relatief gevaarlijk is om te lang in de Co-op fase te blijven hangen. Het is goed voor in het begin om het spel te leren maar daarna ga je zodanig richten op bots dat wanneer je PvP gaat je gewoon afgeslacht gaat worden omdat die niet zo weglopen/safe spelen als dat bots soms doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Champs zijn sowieso niet gratis. Ze kosten allemaal in-game currency (IP) of als je echt niet kunt wachten om een champ te spelen kun je met echt geld betalen (RP)

Elke week zijn er een handjevol champs vrij te spelen. Je kunt dus elke week een nieuw setje proberen. Er zijn niet heel veel opties in Melee+Damage. De meeste melee characters hebben tank items nodig om te functioneren, uitzonderingen:

Fiora, Tryndamere, Master Yi, Aatrox, Jax, Yasuo en Xin Zhao. Dit zijn de enige characters die hun main damage uit melee hits halen en vooral damage items bouwen. Er zijn wel meer melee champs, maar die gebruiken voornamelijk spellcasts op melee afstand voor damage (Riven, Pantheon, Fizz, Talon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo

Ik heb een keertje een lijst gemaakt: Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"
En ItsNotRudy zijn post: Verwijderd in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Helaas is de komende Free Champion Rotatie (elke week zijn er 10 champions gratis te spelen, zonder dat je ze hoeft te unlocken) niet echt "noob" friendly: http://euw.leagueoflegend...tation-2014-season-week-1
Tryndamere is dan wel een champion die in de catogorie: "melee + damage" valt (en dus voor een week gratis te spelen is).

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:57:
[...]

Je krijgt de game pas door als je je tussen andere spelers mengt. En die smurfen hebben een insane win/loss rate, dus na lv10 met een normale winrate zal smurfgehalte wel meevallen.

Hoe iemand het volhoudt tot lv30 tegen bots... LoL is totaal niet interessant tegen hersenloze bots en je bent dan ook totaal niet voorbereid tegen lv30s die al wel PvP hebben gedaan als je er dan mee begint.

Toen ik vroeger klein was... hadden we nog geen bots.
Zal wel aan mij liggen dan, ik heb er nooit last van gehad.
misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:10:
Het is waar dat mensen anders reageren dan de bots maar co-op spelen kan toch écht helpen de game onder de knie te krijgen in termen van last hit, limieten van je champions, ...

En als je Intermediate bots neemt is het spel niveau van de bots wel een stuk hoger dan de Beginners hoor. Ik weet genoeg mensen die kunnen verliezen tegen intermediate bots hoor.

Eenmaal je weet hoe het spel werkt, wat de objectives zijn, hoe je champion werkt, dan pas zou ik echt enkel PvP spelen.
Als je nog niet zeker bent, doe af en toe een PvP spelletje en zie hoe het je bevalt.

Maar pas op: Ik denk dat het relatief gevaarlijk is om te lang in de Co-op fase te blijven hangen. Het is goed voor in het begin om het spel te leren maar daarna ga je zodanig richten op bots dat wanneer je PvP gaat je gewoon afgeslacht gaat worden omdat die niet zo weglopen/safe spelen als dat bots soms doen.
Precies dit dus. Ik heb ook nergens gezegd dat de goede man 30 levels tegen bots moet spelen, maar vanaf minuut 1 tegen spelers raad ik echt af. Zo makkelijk als jij de beginner bots afslacht, slachten de smurfs nieuwe spelers af. Ik zou zelf nu ook niet meer 1-30 tegen bots spelen overigens.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik de eerste 20 potjes in een game royaal afgeslacht word vind ik het een stuk minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
wow wat een reacties :D. dank jullie wel voor de uitleg en de namen. denk wel dat ik er dan uit ga komen. zal in de "gratis" versies kijken wat het beste is. denk ook eerst het spel een beetje onder de knie krijgen en dan een champ kiezen die ik langer wil spelen.. echt geld voor een champ vind ik niet erg als het maar geen wereldbedragen zijn.
heb nu al zin in vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
Het is niet zo dat PVP of PVE een kwestie van "beter" is. Naar mijn mening is het vooral erg persoonlijk en bepaald het vooral hoe sterk je de leercurve wilt maken.

PVE beginneris tacties eenvoudig. De beginner bots pushen bijvoorbeeld niet. Hierdoor kun je wanneer je aan het panieken bent nog eventjes rustig aan doen of de eigenschappen van de items te lezen.

PVE intermediate leert vooral om niet dood te gaan. Wanneer je dood gaat tegen deze bots worden/werden ze héél snel sterker.

PVP is erg verschillend qua niveau en de matchmaking is naar mijn mening best goed. Je wordt altijd rondom je eigen niveau ingedeeld. Helaas is dat niet het eerste, tweede of derde potje maar best snel wordt je niveau aan de hand van de resultaten bijgesteld.

Wat mij veel heeft geholpen is om samen met iemand anders samen te spelen die (een stuk) beter is. Deze persoon kan goed aangeven wanneer je offensief of defensief moet spelen. Door de ervaring krijgen de meeste spelers meer overzicht (map-control) dat een beginnende speler nog moet opbouwen.

Of je toe bent aan een nieuwe uitdaging moet je niet aan anderen vragen. Ik ken mensen die na 2 potjes de standaard reacties van de bots kennen en dat daarom als oninteressant ervaren. Andere spelers hebben dat na 100 potjes nog niet door waardoor deze spelers na 100 potjes nog steeds kunnen genieten van een botgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Ik heb een keertje een lijst gemaakt: Thormodo in "[PC] League of Legends - Deel 8"

Helaas is de komende Free Champion Rotatie (elke week zijn er 10 champions gratis te spelen, zonder dat je ze hoeft te unlocken) niet echt "noob" friendly: http://euw.leagueoflegend...tation-2014-season-week-1
Tips kan iedereen hier geven.
Welke laan je ook neemt;
Vision is belangrijk, teamplay, niet schelde, niet lopen feeden, probeer te farmen en leer op all lanes wat champs en speel voor je plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Miss Fortune is nog rededelijk makkelijk te spelen als ranged character. Maar inderdaad, het het zijn allemaal moeilijke characters (wat ik niet erg vind want deze week dacht ik dat ik Olaf en Tryndamere eens wou spelen, en kijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:13:
Precies dit dus. Ik heb ook nergens gezegd dat de goede man 30 levels tegen bots moet spelen, maar vanaf minuut 1 tegen spelers raad ik echt af. Zo makkelijk als jij de beginner bots afslacht, slachten de smurfs nieuwe spelers af. Ik zou zelf nu ook niet meer 1-30 tegen bots spelen overigens.

Weet niet hoe het met jullie zit, maar als ik de eerste 20 potjes in een game royaal afgeslacht word vind ik het een stuk minder leuk.
Dat is meestal voor mij allang het moment om na te denken wat ik anders doe dan de spelers die mij afmaken. Bij een bot is het simpel: "Ik was te greedy en dook toch achter de toren waar ik dat beter niet had kunnen doen."

Bij een human: "Misschien heb ik niet de correcte build?", "Misschien moet ik niet in melee staan als Marksman (AD Carry)", "Misschien toch de rivier maar warden aangezien er mensen weg kunnen komen". Hoppa al 3 leermomenten eruit gehaald die ik niet uit een botgame zou halen. En zo leer je het spel sneller, ga je sneller op een hoger niveau acteren, ga je meer nadenken bij wat je in het spel zou kunnen veranderen om een loss om te zetten naar een win.

Liever 20 keer op mijn bek gaan dan 20 keer een botgame winnen waar ik niets meer uit haal dan XP die mij dichter richting 30 brengt en waar ik dus niet uit de voeten zal kunnen tegen "betere" tegenstanders.

Prima als mensen willen lasthitten vs bots, maar hou het daarbij en ga zo snel mogelijk tegen human spelers spelen, die zijn in de meeste gevallen niet voorspelbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Damien op 21-01-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
jaydenjarno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:13:
wow wat een reacties :D. dank jullie wel voor de uitleg en de namen. denk wel dat ik er dan uit ga komen. zal in de "gratis" versies kijken wat het beste is. denk ook eerst het spel een beetje onder de knie krijgen en dan een champ kiezen die ik langer wil spelen.. echt geld voor een champ vind ik niet erg als het maar geen wereldbedragen zijn.
Je vergaart IP (Influence Points) door potjes te spelen. Daarmee kun je champions unlocken, die van 450 IP heb je met een paar potjes spelen al. Je krijgt voor je eerste win van de dag namelijk 150 bonus IP, voor zo'n 260 IP totaal.
Ik heb dan ook nooit één cent aan champions uitgegeven (hoewel ik er nog steeds een paar mis, ondanks dat ik al 3+ jaar speel), alleen aan skins e.d. (die puur cosmetisch zijn). Tegenwoordig zijn er echter zo veel champions dat het praktisch onmogelijk is om alles nog te unlocken zonder te betalen, maar je hebt dan ook absoluut niet alle champions nodig om het spel te spelen.
misterdoom schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Miss Fortune is nog rededelijk makkelijk te spelen als ranged character.
Ze is op zich wel makkelijk te spelen, maar niet echt sterk in vergelijking met de andere champions (hoewel dat natuurlijk tamelijk irrelevant is op lagere levels). Daarnaast is haar grootste probleem, zeker als beginner, dat ze geen manier heeft om weg te komen (een "escape").

[ Voor 17% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Bots zijn gewoon veel te voorspelbaar. Na een tijdje weet je precies wat ze gaan doen en ga je daar ook naar spelen. Het is heus niet erg om af en toe een game tegen botjes te spelen om even de basics van een nieuwe champ onder de knie te krijgen (zodat je er niet in een game achter moet komen hoe je de ulti van nocturne precies moet gebruiken :P), maar over het algemeen leer je er slechte gewoontes van aan.

De argumenten over smurfs... tja, er zijn inderdaad smurfs. Als je wat meer verliest daalt je matchmaking rating terwijl smurfs over het algemeen winnen en een hogere matchmaking rating krijgen. Na verloop van tijd kom je dus steeds minder smurfs tegen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

jaydenjarno schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:13:
Kijk eerst naar de cheap champs (alles onder de 3100IP), deze zijn ook vaak wat makkelijker te spelen.
Als je het niet erg vind om wat echt geld uit te geven, dan zou je een champ pack kunnen kopen, dat geeft redelijk wat champs voor weinig geld.

Zorg wel dat je eenmaal bij lvl20 wat IP gespaard hebt, dan kan je wat runes gaan kopen.
Pas vanaf lvl20 zijn de runes interessant (dan kan je lvl3 runes gebruiken), daarvoor zou ik geen runes kopen, zonde van je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 14-09 15:47
Als je een beginner bent zijn deze video's ook wel handig;

Geef gewoon de linkjes voor de skins + champion, want de videos zijn spam en waarschijnlijk ook winstgevend voor jouw

http://euw.leagueoflegends.com/youtube

http://euw.leagueoflegends.com/facebook

[ Voor 51% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:18:
[...]

Dat is meestal voor mij allang het moment om na te denken wat ik anders doe dan de spelers die mij afmaken. Bij een bot is het simpel: "Ik was te greedy en dook toch achter de toren waar ik dat beter niet had kunnen doen."

Bij een human: "Misschien heb ik niet de correcte build?", "Misschien moet ik niet in melee staan als Marksman (AD Carry)", "Misschien toch de rivier maar warden aangezien er mensen weg kunnen komen". Hoppa al 3 leermomenten eruit gehaald die ik niet uit een botgame zou halen. En zo leer je het spel sneller, ga je sneller op een hoger niveau acteren, ga je meer nadenken bij wat je in het spel zou kunnen veranderen om een loss om te zetten naar een win.

Liever 20 keer op mijn bek gaan dan 20 keer een botgame winnen waar ik niets meer uit haal dan XP die mij dichter richting 30 brengt en waar ik dus niet uit de voeten zal kunnen tegen "betere" tegenstanders.
Denk je nou echt dat een nieuwe speler zich af gaat vragen of hij correct build? Er is niet voor niets een recommended item list (die overigens ballen zuigt, maar dat ter zijde). Ik snap je punt dat ze niet alleen maar tegen bots moeten spelen, maar die eerste 10-20 games gaan ze alleen maar smurfs tegenkomen. Je leert helemaal niks van de games waar je na 8 minuten al 0-8 staat.

Ik weet overigens niet hoe de andere tweakers er over denken, maar ik raad zelf af om voor level 20 runes te kopen. Je koopt namelijk minder sterke runes voor relatief veel geld. Vanaf level 20 kun je runes kopen die je voor de rest van de game gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dat laatste is vrijwel iedereen het mee eens alhoewel je kan overwegen om wel voor weinig IP de tier 1 runes te kopen. Die kosten geen drol en leveren toch een geinig voordeeltje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addo2
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 22:12
Persoonlijk kocht ik alleen Tier1 runes tot ik tier 3 kon kopen. Tier1 runes doen best wel wat en zijn erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:24:
[...]

Denk je nou echt dat een nieuwe speler zich af gaat vragen of hij correct build?
Ik mag het toch hopen van wel ja. Je wilt je verbeteren in een spel om beter te worden? Als je casual wilt rond slaan hoef je ook niet zoveel games te doen, dan kun je namelijk gelijk ARAM in en daar je geluk op doen.
Ik snap je punt dat ze niet alleen maar tegen bots moeten spelen, maar die eerste 10-20 games gaan ze alleen maar smurfs tegenkomen. Je leert helemaal niks van de games waar je na 8 minuten al 0-8 staat.
Je gaat overal smurfs tegenkomen. Dus of je er nu mee start of niet, wees dan gewoon eerlijk bij het invullen van je kennis van het spel. De smurfjes die beginner invullen en 2 a 3 games winnen worden gelijk al hoger ingescaled dus die ga je niet weer tegenkomen.
Ik weet overigens niet hoe de andere tweakers er over denken, maar ik raad zelf af om voor level 20 runes te kopen. Je koopt namelijk minder sterke runes voor relatief veel geld. Vanaf level 20 kun je runes kopen die je voor de rest van de game gaat gebruiken.
Opzich wel, tenzij je zo casual bent dat je iig zeker weet dat je het komende jaar geen 30 gaat dingen of uberhaupt een boost zult kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
[...]
Er is niet voor niets een recommended item list (die overigens ballen zuigt, maar dat ter zijde).
Er is weinig mis met de recommended items (behalve soms dan de trinkets). Zolang je niet met een champion bijvoorbeeld top gaat, terwijl de recommended items verwachten dat je jungle speelt.
addo2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:28:
Persoonlijk kocht ik alleen Tier1 runes tot ik tier 3 kon kopen. Tier1 runes doen best wel wat en zijn erg goedkoop.
Ze zijn goedkoop omdat ze feitelijk niks doen. Je kunt zelf beter 1% beter worden dan Tier 1 runes kopen naar mijn idee.

@StevenzeN: Tristana is inderdaad op zich ook wel een leuke champion om mee te beginnen :P. En je kunt ze dus beide gratis krijgen (eentje via Facebook, eentje via YouTube).

[ Voor 10% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:32:
[...]

Er is weinig mis met de recommended items (behalve dan de trinkets). Zolang je niet een champion speelt waarvan de recommended items verwachten dat je jungle speelt, maar bijvoorbeeld top gaat.
Muramana Miss Fortune disagrees with you haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:34:
[...]

But Genja approves!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Haha ja.. dat was echt een succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:34:
[...]

Muramana is niet recommended voor Miss Fortune... In het verleden misschien, maar tegenwoordig zijn de recommended items sterk verbeterd.

Starting: Doran's Sword + Potion + Trinket Ward
Essential: Boots + BT
Offensive: BC, LW, IE
Defensive: GA, Banshee's, Merc scimitar
Cons: Heath Potions, wards

(Sorry voor de beginnelingen hier, maar ik ben even te lui om de namen vol uit te schrijven :P.)
Dat gezegd hebbende: hier staat een uitleg voor alle afkortingen die in LoL gebruikt worden:
http://leagueoflegends.wi...ue_of_Legends_terminology

[ Voor 42% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Muramana is niet recommended voor Miss Fortune... In het verleden misschien, maar tegenwoordig zijn de recommended items sterk verbeterd.

Starting: Doran's Sword + Potion + Trinket Ward
Essential: Boots + BT
Offensive: BC, LW, IE
Defensive: GA, Banshee's, Merc scimitar
Cons: Heath Potions, wards
Oh damn, ik zou zweren dat het max 2 maanden geleden is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
PvE intermediate bots zijn na ongeveer 20 minuten erg sterk. Ze gaan full damage of tank, dus het is goed om survivability te oefenen en de zwakke punten van verschillende champions te vinden. Maar het is erg moeilijk te verliezen van bots. Zelfs als ze 70/0 staan en alle turrets plat hebben rennen ze nog vaak terug naar hun lane om te farmen als ze een ace krijgen. Ook junglen ze niet, dus als je team genoten in leven zijn en in hun eigen lane rondhangen kan je al zien wanneer een bot de lane verlaten heeft. Bij een jungler is het moeilijker dat de zien tenzij je veel wards hebt.

Ik zou ook aanraden vroeg te beginnen met normal games. Ik ben helaas pas op level 16 ermee begonnen. PvE of custom solo games kan je gebruiken om de skills van een champion door te krijgen en lasthitten te oefenen, maar een champion echt spelen zal je toch in normal games moeten doen simpelweg omdat tactieken die tegen bots effectief zijn bij de meeste spelers niet werken. Als 3 bots op je springen en met je ult breng je ze alle 3 tot 20% health of zo dan rennen ze alle 3 weg, en kan je dus of vluchten of zelfs ze killen. Als je dat tegen spelers probeert ulten ze terug en ben je dood. Ook hebben spelers minder de neiging om 20x achter elkaar in dezelfde grap te trappen.

Speel in het begin vooral wat je leuk vindt. Als je verder komt kan je altijd nog meer kijken wat goed samenwerkt, maar in het begin is het belangrijker de basis van het spel onder de knie te krijgen, en dat lukt beter met een champion waar je je op je gemak bij voelt. Volg wel een beetje de verschillende posities. Op laag niveau is het geen probleem als er geen jungler is, dus je kan altijd met top samenwerken als alle andere posities al bezet zijn. Of duo adc gaan op bot of zo.

Als je een champion vindt die interessant lijkt raad ik je aan om eens te kijken of er videos te vinden zijn van top spelers die het spelen in Season 4 (of het preseason). Dan zie je hoe die classes nu gespeeld worden en op welke posities ze wat kunnen. Reken er niet op dat je direct kan doen wat zij ermee kunnen, ook al was het omdat je nog niet level 30 bent en dus nog niet de masteries en runes hebt die zij gebruiken. Ook heb je natuurlijk nog niet de ervaring en de skills, en zal je minder snel kunnen farmen en dus langer nodig hebben om je items te krijgen. Maar je kan wel zien welke items ze pakken, wanneer ze aanvallen of juist vluchten, en welke skills ze in welke situatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Ik heb het gevoel alsof ik in bronze ga komen.. Net 2 placements verloren -_- Na ja, dan wil ik weleens zien hoe het daar is :D Nog 2 games te gaan..

[ Voor 7% gewijzigd door Mebus op 21-01-2014 11:59 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:11
ARAM is ook niet verkeerd voor beginners (niet om 24/7 te doen). Je leert een beetje de verschillende champs kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren een heerlijk potje met volibear gehad trouwens...
Enemy jungler Elise heeft in de 20 minuten dat het potje duurde, misschien 2 of 3 van dr buffs kunnen pakken ;)

http://www.twitch.tv/dwergienl/c/3582868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:58:
Ik heb het gevoel alsof ik in bronze ga komen.. Net 2 placements verloren -_- Na ja, dan wil ik weleens zien hoe het daar is :D Nog 2 games te gaan..
Succes met de trolls :-)

Gisteren 3 games gedaan en 3x was er ruzie om de TOP lane. Er was 2x een support Riven en 1x een support Yorick.

Support Yorick ging nog wel erg goed, jammer genoeg moest de ADC het potje verneuken. Ging bewust nooit teamfights joinen en ging bewust feeden :-(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Nu het seizoen weer is begonnen lijkt het of de trollen weer uit hun grotten zijn gekomen.
Helaas gisteravond maar één leuke pot kunnen spelen terwijl de andere games gedomineerd werden door één of meerdere mensen die het voor de rest verzieken.

Volgens mij heeft het te maken met het gegeven dat de meerderheid na de placements iets lager is ingeschaald dan hij was gedurende het preseason.

Hierdoor krijg je veel mensen die in Goud zaten zich nu opeens 'te goed' voelen voor Zilver waar ze nu in zitten (terwijl dus bijna iedereen in die matches ook voorheen in Goud zat). Een klasse lager spelen is dan opeens een vrijkaartje om te gaan trollen / ragen / quitten / feeden.

Ik heb er geen enkel probleem mee als mensen een slechte pot spelen, dat gebeurt iedereen. Maar opzettelijk feeden of gewoonweg AFK gaan is echt killing...

Zal vanzelf wel weer beter gaan en anders maar lekker relaxed normals gaan spelen

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
iCy schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Succes met de trolls :-)

Gisteren 3 games gedaan en 3x was er ruzie om de TOP lane. Er was 2x een support Riven en 1x een support Yorick.

Support Yorick ging nog wel erg goed, jammer genoeg moest de ADC het potje verneuken. Ging bewust nooit teamfights joinen en ging bewust feeden :-(
Zit ook in bronze hoor.
Sommige zijn silver of gold en horen daar zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Denk je nou echt dat een nieuwe speler zich af gaat vragen of hij correct build? Er is niet voor niets een recommended item list (die overigens ballen zuigt, maar dat ter zijde). Ik snap je punt dat ze niet alleen maar tegen bots moeten spelen, maar die eerste 10-20 games gaan ze alleen maar smurfs tegenkomen. Je leert helemaal niks van de games waar je na 8 minuten al 0-8 staat.
En waarom zou je in elke game 0-8 moeten gaan? Wat is dit voor nonsens? LoL is ooit non-PvE geweest en toen gingen ook niet alle beginners 0-8 en verloren ze de game. Van een van beide noob teams moet er toch een winnen? Zit de smurf (wanneer deze gematched word) dan altijd op enemy team? Beetje onzin.

En ik neem aan dat iemand die begint zich toch daadwerkelijk gaat afvragen waarom hij/zij iets build. Deed ik ook toen ik begon. Het kan misschien nog niet helemaal logisch zijn qua build, maar ik hoop dat zelfs een beginner doorheeft dat een mage niet veel kan met crit en een ranged AD niet veel met magic pen. Logica enzo.

Spoiler alert: zelfs op lv30 krijg je smurfs in je games. Get used to it.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:58:
Als je al die verhalen van tier drops leest, ondanks de soms goeie resultaten in de 10 placements, dan kun je nu wel met enige mate van zekerheid stellen dat vrijwel iedereen die in Silver is geëindigd, in Bronze zal belanden. Yeey! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Maakt mij anders niet zoveel uit waar ik kom.. Vind het prima, als ik niet in bronze hoor kom ik er vanzelf wel uit. En net niet zozeer troll pick maar meer lane picks terwijl ze de lane helemaal niet kunnen spelen :(

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:40:
[...]

En waarom zou je in elke game 0-8 moeten gaan? Wat is dit voor nonsens? LoL is ooit non-PvE geweest en toen gingen ook niet alle beginners 0-8 en verloren ze de game. Van een van beide noob teams moet er toch een winnen? Zit de smurf (wanneer deze gematched word) dan altijd op enemy team? Beetje onzin.

En ik neem aan dat iemand die begint zich toch daadwerkelijk gaat afvragen waarom hij/zij iets build. Deed ik ook toen ik begon. Het kan misschien nog niet helemaal logisch zijn qua build, maar ik hoop dat zelfs een beginner doorheeft dat een mage niet veel kan met crit en een ranged AD niet veel met magic pen. Logica enzo.

+1!

Verder niets meer aan toe te voegen. Volgens mij maakt het niet uit welk spel je start je zal het toch (hopelijk) altijd met common sense gaan behandelen en niet alles maar lukraak opvolgen wat men je verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
(Weet niet meer wanneer dit kwam want ineens zijn er 50 berichten meer omdat er bij mij wat tussen kwam)
Maar op 1/2 champs focussen moet je pas doen als je van plan bent echt te gaan voor ranked. Leer eerst zo veel mogelijk champions kennen en probeer uit te vinden wat voor role(s) je leuk vind.

Kan best zijn dat dit al eens is gezegd in die 50 berichten maar goed, wilde mijn bericht toch plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:00:
(Weet niet meer wanneer dit kwam want ineens zijn er 50 berichten meer omdat er bij mij wat tussen kwam)
Maar op 1/2 champs focussen moet je pas doen als je van plan bent echt te gaan voor ranked. Leer eerst zo veel mogelijk champions kennen en probeer uit te vinden wat voor role(s) je leuk vind.

Kan best zijn dat dit al eens is gezegd in die 50 berichten maar goed, wilde mijn bericht toch plaatsen :D
Maar... in solo queue ranked krijg je niet altijd de lane die je wilt hebben. Dus als je je volledig stort op bvb. Ahri en Singed dan heeft het team niet heel veel aan je als je een keer moet junglen of bot lane. Als je ranked wil spelen, zorg dan dat je adequaat kan omgaan met elke rol. Natuurlijk zul je altijd je favoriete en sterke champs hebben, maar reken er niet op dat je die altijd mag spelen. (daarbij zijn er ook nog bans en een enemy team die jouw 1/2 champs kunnen picken en daar sta je dan)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Maar... in solo queue ranked krijg je niet altijd de lane die je wilt hebben. Dus als je je volledig stort op bvb. Ahri en Singed dan heeft het team niet heel veel aan je als je een keer moet junglen of bot lane. Als je ranked wil spelen, zorg dan dat je adequaat kan omgaan met elke rol. Natuurlijk zul je altijd je favoriete en sterke champs hebben, maar reken er niet op dat je die altijd mag spelen. (daarbij zijn er ook nog bans en een enemy team die jouw 1/2 champs kunnen picken en daar sta je dan)
Ja, maar 2 champions masteren, waar je heel goed en graag mee speelt, kan nooit kwaad. Tuurlijk is iedere role belangrijk om te kunnen maar stel dat je je lane krijgt dat je zo hard over de enemy heen kan lopen dat het bijna altijd zeker een win is.

Dit is trouwens ook iets wat de "pro" spelers adviseren. Ik geloof zelfs dat Cyanide het pas nog heeft gezegd op zijn facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:09:
[...]

Dit is trouwens ook iets wat de "pro" spelers adviseren. Ik geloof zelfs dat Cyanide het pas nog heeft gezegd op zijn facebook.
Als ik met Cyanide in een team kom laat ik hem wel junglen ja. Ik weet wie hij is en wat hij kan. Maar als 420WeedWizardNoScope360 zegt dat hij een pro ahri is en dat hij mid moet hebben.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Vicarious schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Als ik met Cyanide in een team kom laat ik hem wel junglen ja. Ik weet wie hij is en wat hij kan. Maar als 420WeedWizardNoScope360 zegt dat hij een pro ahri is en dat hij mid moet hebben.... ?
Mijn ervaring is trouwens ook dat de mensen die het hardste roepen dat ze pro zijn en een lane moeten hebben het slechtste zijn.
Als iemand vriendelijk vraagt of hij een bepaalde lane mag en dat hij dat goed kan, maar dat hij anders het liefste XX speelt, heb ik veel betere ervaring mee.
Laatst ook iemand die zij "Prefer jungle" en ik "Me too, do you mind if I jungle?" (was first pick). "Sure then I'll support". Beste Leona die ik ooit heb gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Ik wil voor mijn favoriete posities (support en jungle) elk proberen 3 champions goed onder de knie te hebben tegen de tijd dat ik met ranked begin, en dan tenminste 1 of 2 redelijk op de andere posities. De kans dat ze 3 champions op dezelfde positie bannen of 2 en de derde picken is niet heel erg groot (zolang je niet voor de top 5 meest gebande champions gaat tenminste), dus de kans is redelijk dat je tenminste 1 van je favorieten kan kiezen. Als je ook een paar champs hebt die multi inzetbaar zijn (Udyr of Shyvana voor top en jungle, Annie voor mid en support, etc) dan heb je iets meer vrijheid.

Op hoog niveau zal ik toch niet terecht komen, en op laag niveau is de kans niet groot dat ze 1 speler targetten bij de bans en picks. Als mijn support picks gebanned worden kan ik altijd nog mijn team vragen me jungle te laten spelen, of in het uiterste geval top of mid (ADC is mijn zwakste punt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
THIS GAME.. 4-6 en ik eindig in silver 4 :D Net zoals in S3..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Mebus schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:25:
THIS GAME.. 4-6 en ik eindig in silver 4 :D Net zoals in S3..
Netjes! "So there is still hope"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ik durf mijn matches nog niet te spelen. Er is een vreemde bug dat ik wordt omgestuurd via een Amerikaanse server. Heb er ook al over op forums gelezen. Dan heb ik bijv. een stabiele ping van 120, het spel erna weer gewoon ong. 30. Hangt af van de server waar ik op terecht kom. Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:15
DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:31:
Ik durf mijn matches nog niet te spelen. Er is een vreemde bug dat ik wordt omgestuurd via een Amerikaanse server. Heb er ook al over op forums gelezen. Dan heb ik bijv. een stabiele ping van 120, het spel erna weer gewoon ong. 30. Hangt af van de server waar ik op terecht kom. Echt vreemd.
Had hier het hele weekend ook last van, gister 1,5 pot fatsoenlijk kunnen spelen en toen was de lagg weer terug. Het gekke is ook dat het volgens mij alleen i.c.m. aantal providers is en dat andere spelers vaak nergens last van hebben. Hierdoor ben ik vaak niks waard als marksman omdat CS'en en traden niet te doen is met zo'n ping.

Heb ook nog geen placements durfen doen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Mvdbeld op 21-01-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Mvdbeld schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:32:
[...]

Had hier het hele weekend ook last van, gister 1,5 pot fatsoenlijk kunnen spelen en toen was de lagg weer terug. Het gekke is ook dat het volgens mij alleen i.c.m. aantal providers is en dat andere spelers vaak nergens last van hebben. Hierdoor ben ik vaak niks waard als marksman omdat CS'en en traden niet te doen is met zo'n ping.

Heb ook nog geen placements durfen doen ;)
Heb je toevallig UPC? Heb namelijk gelezen dat het vooral UPC gebruikers zijn die hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:15
DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Heb je toevallig UPC? Heb namelijk gelezen dat het vooral UPC gebruikers zijn die hier last van hebben.
Goed geraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Omdat je vrijwel elke game tot level 10 smurfs tegen je krijgt. Daarnaast is er wel een degelijk verschil tussen een diamond smurf die net level 30 is gedinged (terwijl je dus zelf ook level 30 bent) of als LoL noobie tegen een level 30 bronzie moeten spelen.. die new guy heeft dan echt wel een zwaardere dag.

Ik spreek uit ervaring, zoals eerder gemeld heb ik met mijn neefje meegespeeld op een fresh account. Van de ~10 games die ik gespeeld heb, zat ik alle 10 de games tegen 3 of meer smurfs.

Wat betreft itemization heb je waarschijnlijk eerder een RPG o.i.d. gespeeld. Mensen die direct vanuit shooters komen hebben vaak geen clue (als ze zich niet ingelezen hebben). Hoe verklaar je anders die bronze AD Katarinas met full attack speed runes? Het is lang niet voor alle nieuwe mensen logisch hoe of wat te kopen, vandaar de recommended items :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:31:
Riot heeft extra servers voor EUW in New York staan. Speelde ooit tijdens server troubles met een vriend van me uit NY, hij had 10 ping, ik 114.
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:40:
[...]
Ik spreek uit ervaring, zoals eerder gemeld heb ik met mijn neefje meegespeeld op een fresh account. Van de ~10 games die ik gespeeld heb, zat ik alle 10 de games tegen 3 of meer smurfs.
Dus je smurft zelf en klaagt dan over dat er overal smurfs in zitten... juist ja. Als jij een paar gigantische wins behaald pikt het systeem je er zo uit en kom je met de rest van je soort te zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Kan inderdaad zijn dat ze sommige IPs in de verkeerde regio plaatsen. Dan zou je kunnen proberen te spelen via een proxy, kijken of je dan wel een stabiele ping krijgt.

Ga eens oefenen met Tresh deze week. Aangezien ik Blitz zo leuk vind om te spelen vraag ik me af of ik Tresh ook leuk zal vinden.

Welke posities is Heimer allemaal redelijk voor trouwens? Speel dat de laatste tijd ook regelmatig, en op laag niveau is die erg sterk. Veel ADCs/APs denken dat ze je hebben als je richting wat bosjes rent, in plaats van zich af te vragen waar je turrets zijn. Ik heb ook een paar keer triples gekregen omdat de ADC/Support/Jungler me besprongen en nadat ik dood ging niet meteen weg renden/flashten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

[...]

Omdat je vrijwel elke game tot level 10 smurfs tegen je krijgt. Daarnaast is er wel een degelijk verschil tussen een diamond smurf die net level 30 is gedinged (terwijl je dus zelf ook level 30 bent) of als LoL noobie tegen een level 30 bronzie moeten spelen.. die new guy heeft dan echt wel een zwaardere dag.

Wat betreft itemization heb je waarschijnlijk eerder een RPG o.i.d. gespeeld. Mensen die direct vanuit shooters komen hebben vaak geen clue (als ze zich niet ingelezen hebben). Hoe verklaar je anders die bronze AD Katarinas met full attack speed runes? Het is lang niet voor alle nieuwe mensen logisch hoe of wat te kopen, vandaar de recommended items :).
Ook in shooters gebruik je common sense, kom zelf uit de CS wereld, en daar denk je ook na over hoeveel geld je hebt wat je het beste voor de ronde kunt kopen en of je door middel van je aankopen je team versterkt of verslapt. Dus die redenatie dat het vanuit een shooter anders zou zijn gaat niet op. Tenzij je een random pub-hero bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45:

Welke posities is Heimer allemaal redelijk voor trouwens? Speel dat de laatste tijd ook regelmatig, en op laag niveau is die erg sterk. Veel ADCs/APs denken dat ze je hebben als je richting wat bosjes rent, in plaats van zich af te vragen waar je turrets zijn. Ik heb ook een paar keer triples gekregen omdat de ADC/Support/Jungler me besprongen en nadat ik dood ging niet meteen weg renden/flashten.
Vooral mid en eventueel top. Als support heb je er niet veel aan dat er een mannetje steeds loopt te pushen en jungle creeps maken kort werk van je turrets early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:46:
[...]

Ook in shooters gebruik je common sense, kom zelf uit de CS wereld, en daar denk je ook na over hoeveel geld je hebt wat je het beste voor de ronde kunt kopen en of je door middel van je aankopen je team versterkt of verslapt. Dus die redenatie dat het vanuit een shooter anders zou zijn gaat niet op. Tenzij je een random pub-hero bent.
Dus de allereerste ronde CS begon jij met een eco om vervolgens in ronde 2 een AK te kopen? Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Riot heeft extra servers voor EUW in New York staan. Speelde ooit tijdens server troubles met een vriend van me uit NY, hij had 10 ping, ik 114.

[...]

Dus je smurft zelf en klaagt dan over dat er overal smurfs in zitten... juist ja. Als jij een paar gigantische wins behaald pikt het systeem je er zo uit en kom je met de rest van je soort te zitten.
Zou kunnen maar had al gelezen dat het vooral UPC gebruikers zijn, dat is dan wel vreemd toch? Maar goed, ik was sowieso niet van plan ranked te doen tot dat datapark in amsterdam klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
[...]

Een LoL beginner hoeft ook niet tegen een Diamond smurf te spelen, daarvoor bestaat er zoiets als een matchmaking systeem. Daarnaast is de kans net zo groot dat er smurfs in jouw team zitten dan in die van de tegenstander.
DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Zou kunnen maar had al gelezen dat het vooral UPC gebruikers zijn, dat is dan wel vreemd toch? Maar goed, ik was sowieso niet van plan ranked te doen tot dat datapark in amsterdam klaar is :P
Ik zou wel beginnen aan ranked binnen een maand na de reset. Anders ga je zakken door decay.

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Dus de allereerste ronde CS begon jij met een eco om vervolgens in ronde 2 een AK te kopen? Yeah right.
Eerste ronde beslis je vanuit CT kant wie de defuses koopt en wie de armor, eerste ronde T wie armor koopt wie misschien een deagle neemt. Misschien dat jij niet naar logica kijkt in een game, dat geldt dus niet voor iedereen.

Merendeel van de tijd op basis van positie. Hey kijk eens aan rolverdeling, dat heb je ook in LoL. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Damien op 21-01-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Een LoL noobie hoeft ook niet tegen een Diamond smurf te spelen, daarom bestaat er zoiets als een matchmaking systeem. Daarnaast is de kans net zo groot dat er smurfs in jouw team zitten
Lees de zin nog een keer.

Ik reageer op het feit dat Rudy zegt dat er op level 30 ook smurfs zijn. Ik weet toch zeker dat ik het een stuk gemakkelijker heb tegen een diamond smurf dan dat onze vriend die net begint met spelen het tegen mij zou hebben.

De kans dat er in het enemy team smurfs zitten is 1 plek groter, aangezien die nieuwe geen smurf is

[ Voor 0% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verklaar je anders die bronze AD Katarinas met full attack speed runes? Het is lang niet voor alle nieuwe mensen logisch hoe of wat te kopen, vandaar de recommended items :).
Het blijft een game vol kinderen en non-Engels sprekers die het eventueel niet snappen door taal of kennisbarriere. Nu hoop ik dat niemand in deze thread om die redenen fouten maakt.

Ook zijn er mensen die hun IP aan kloterunes hebben uitgegeven (heb zelf ook 2 setjes door de Rune Combiner heengetrokken die ik vroeger heb gekocht) die niets anders kunnen kiezen door te weinig spelen of natuurlijk per ongeluk de verkeerde page hebben gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Ik reageer op het feit dat Rudy zegt dat er op level 30 ook smurfs zijn. Ik weet toch zeker dat ik het een stuk gemakkelijker heb tegen een diamond smurf dan dat onze vriend die net begint met spelen het tegen mij zou hebben.

De kans dat er in het enemy team smurfs zitten is 1 plek groter, aangezien die nieuwe geen smurf is
En jij dan? Je geeft zelf aan dat je met je maat meespeelt. 1 smurf vs 1 smurf. 4 randoms erom heen aan beide kanten.

[ Voor 0% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50:
[...]

De kans dat er in het enemy team smurfs zitten is 1 plek groter, aangezien die nieuwe geen smurf is ;)
Ik hoef die zin niet nog een keer te lezen, omdat jij het niet snapt. Die level 30 Diamond smurf wordt niet standaard geplaatst tegen een level 30 beginner, aangezien de winrate van de beginner een stuk lager zal liggen.
Daarnaast was jij ook aan het smurfen...

[ Voor 15% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:48:
[...]

Eerste ronde beslis je vanuit CT kant wie de defuses koopt en wie de armor, eerste ronde T wie armor koopt wie misschien een deagle neemt. Misschien dat jij niet naar logica kijkt in een game, dat geldt dus niet voor iedereen.

Merendeel van de tijd op basis van positie. Hey kijk eens aan rolverdeling, dat heb je ook in LoL. :+
Vriend, ik heb het over de allereerste keer dat je die game opstart. Die ene keer dat je nog lekker door de GUI heen klikte om te kijken wat voor coole wapens er allemaal zijn.

Wie de armor en defuses koopt doe je pas vanaf het moment dat er enige vorm van teamplay is, die bestaat NIET op level 1 als je LoL opstart.
Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51:
[...]

En jij dan? Je geeft zelf aan dat je met je maat meespeelt. 1 smurf vs 1 smurf. 4 randoms erom heen aan beide kanten.
Ik heb het toch over die nieuwe gozer, is dat zo moeilijk om te begrijpen?
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:52:
[...]

En die Diamond smurf wordt niet geplaatst tegen een beginner, hoe moeilijk is dat om te begrijpen....
Dus jij impliceert dat als die nieuwe speler (die om advies vroeg) NU een nieuwe account aan maakt en ik dat ook NU doe, ik NIET tegen hem gematched kan worden?

Teveel mensen om te quoten, welk stuk aan het woord "fresh" begrijpen jullie niet? De account is net aangemaakt en 10 games mee gespeeld, dat is NET genoeg om je een MMR te gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Vayne op 21-01-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:55:
Dus jij impliceert dat als die nieuwe speler (die om advies vroeg) NU een nieuwe account aan maakt en ik dat ook NU doe, ik NIET tegen hem gematched kan worden?
We hadden het over level 30 (ik quote jou immers over je level 30). Ja de eerste 10 potjes zul je nog met Diamond smurfen gematcht worden, daarna al niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Thormodo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:56:
[...]

We hadden het over level 30 (ik quote jou immers over je level 30). Ja de eerste 5 potjes zul je nog met Diamond smurfen gematcht worden, daarna al niet meer.
De hele discussie gaat over iemand die net met het spel begint, iemand anders begint ineens te janken over level 30 smurfs.

[ Voor 0% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Aangezien je tegenwoordig eerst tegen bots komt vind ik de kans klein dat jij tegen een nieuwe speler uit kunt komen als je op je smurf speelt. Tenzij je expres bagger gaat spelen de eerste potjes. Maar als jij alles wint tegen bots dan zal het systeem wel ruiken dat jij geen echte beginner bent en eventueel al wat ervaring hebt van andere MOBA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:55:
[...]
Vriend, ik heb het over de allereerste keer dat je die game opstart. Die ene keer dat je nog lekker door de GUI heen klikte om te kijken wat voor coole wapens er allemaal zijn.

Wie de armor en defuses koopt doe je pas vanaf het moment dat er enige vorm van teamplay is, die bestaat NIET op level 1 als je LoL opstart.
a. Ik ben je vriend niet
b. Jij geeft aan dat deze jongen uit een shooter komt, dus ik ga ervanuit dat hij dan redelijk wat ervaring daar heeft opgedaan en dus ook beschikt over een vorm van common sense. Schijnbaar heeft hij dat dus niet, en is het gewoon een random pub-hero, wat boeit het dan of hij wel of niet tegenover een smurf komt te staan? Uiteindelijk is hij een casual die het spel niet voor de win speelt maar gewoon voor de grap.
Ik heb het toch over die nieuwe gozer, is dat zo moeilijk om te begrijpen?
En die nieuwe "gozer" die komt echt niet elke game tegenover een smurf te staan, plus wat is er mis met tegenover een smurf te staan? Betekent niet gelijk dat de beste jongen godmode aan heeft staan. Je leert er meer van dan suf op bots in te lopen hakken, waar deze hele discussie al vanaf het begin over begon. Dat jij een mindless grind t/m level 30 tegen bots hebt kunnen doen om vervolgens nog eens de game te gaan leren moet je zelf weten, het is gewoon een vrij kansloos advies om dat aan merendeel van de community te verkopen, daarom heb je brons nu ook vol zitten elk seizoen.
Nee als jij tenminste eerlijk invult hoeveel ervaring jij met die game hebt. Als jij gaat zeggen dat je een beginner bent en je maat ook, dan gaat het systeem jullie matchen. Zolang je daar niet zit te lamen dan zullen jullie niet gematched worden tenzij je maat alle games na het invullen van zijn profiel wint. Maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Deze post moet een stuk minder aggressief

[ Voor 1% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
Damienx2 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:00:
[...]

a. Ik ben je vriend niet
b. Jij geeft aan dat deze jongen uit een shooter komt, dus ik ga ervanuit dat hij dan redelijk wat ervaring daar heeft opgedaan en dus ook beschikt over een vorm van common sense. Schijnbaar heeft hij dat dus niet, en is het gewoon een random pub-hero, wat boeit het dan of hij wel of niet tegenover een smurf komt te staan? Uiteindelijk is hij een casual die het spel niet voor de win speelt maar gewoon voor de grap.

[...]

En die nieuwe "gozer" die komt echt niet elke game tegenover een smurf te staan, plus wat is er mis met tegenover een smurf te staan? Betekent niet gelijk dat de beste jongen godmode aan heeft staan. Je leert er meer van dan suf op bots in te lopen hakken, waar deze hele discussie al vanaf het begin over begon. Dat jij een mindless grind t/m level 30 tegen bots hebt kunnen doen om vervolgens nog eens de game te gaan leren moet je zelf weten, het is gewoon een vrij kansloos advies om dat aan merendeel van de community te verkopen, daarom heb je brons nu ook vol zitten elk seizoen.

[...]

Nee als jij tenminste eerlijk invult hoeveel ervaring jij met die game hebt. Als jij gaat zeggen dat je een beginner bent en je maat ook, dan gaat het systeem jullie matchen. Zolang je daar niet zit te lamen dan zullen jullie niet gematched worden tenzij je maat alle games na het invullen van zijn profiel wint. Maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch.
B. Ik zeg nergens dat iemand uit een shooter komt, ik probeer een voorbeeld te schetsen voor iemand die duidelijk moeite heeft met begrijpend lezen.
C. Ik ben van 1-30 bots only en vervolgens normals toch vrij eenvoudig in platinum 3 geeindigd vorig seizoen, dus ook daarmee sla je volledig de plank mis.
D. Je impliceert dat onze nieuweling LCS niveau wilt halen, want hij moet er volgens jou al vanaf minuut 1 mee bezig zijn wat het maximale te behalen resultaat is.
E. Ik adviseer de nieuwe speler om de eerste games tegen bots te spelen om de game te leren begrijpen, niet dat hij net als mij van level 1-30 tegen bots moet spelen (als je daadwerkelijk zou lezen, zie dat ik dat later nog specifiek gezegd heb).

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:07:
[...]
C. Ik ben van 1-30 bots only en vervolgens normals toch vrij eenvoudig in platinum 3 geeindigd vorig seizoen, dus ook daarmee sla je volledig de plank mis.
Wut? Waarom zou je dat doen XD.

Wel knap dat je plat 3 zit maar daar voor heb je ook nog een hoop normals gespeeld denk ik toch?

Als je helemaal nieuw bent in het spel en genre dan denk ik dat je tegen bots moet blijven spelen tot je het gevoel hebt dat het te makkelijk voor je is, en dan heb ik het niet over beginner bots. Kan best zijn dat je iedere match wint maar zorg er voor dat jij zelf het dan ook makkelijk had in lane en niet dat je zwaar bent gecarried door een andere kerel.

Zodra je denkt: Ik ben er klaar voor, dan ga je gewoon normals spelen. Toen ik begon ben ik niet begonnen tegen bots maar ik kwam van HoN af en ik speelde met mensen die het spel al speelde en mij een beetje uitleg gaven.

Koop ook geen runes voor level 20, dat is puur IP weggooien, weet niet of dat hier al voorbij is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Alles wat je zegt hierboven is al voorbij gekomen. Lees eens terug zou ik zeggen voordat er weer opnieuw een rijtje open deuren ingetrapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
DivineNL schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:12:
[...]

Wel knap dat je plat 3 zit maar daar voor heb je ook nog een hoop normals gespeeld denk ik toch?

Koop ook geen runes voor level 20, dat is puur IP weggooien, weet niet of dat hier al voorbij is gekomen?
Ik heb nu ongeveer ~1800 normals (~1050 wins) en 300(?) ranked gespeeld in 1,5 seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

DirtyDiaz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:07:
[...]

B. Ik zeg nergens dat iemand uit een shooter komt, ik probeer een voorbeeld te schetsen voor iemand die duidelijk moeite heeft met begrijpend lezen.
D. Je impliceert dat onze nieuweling LCS niveau wilt halen, want hij moet er volgens jou al vanaf minuut 1 mee bezig zijn wat het maximale te behalen resultaat is.
E. Ik adviseer de nieuwe speler om de eerste games tegen bots te spelen om de game te leren begrijpen, niet dat hij net als mij van level 1-30 tegen bots moet spelen (als je daadwerkelijk zou lezen, zie dat ik dat later nog specifiek gezegd heb).
B:
D. Ik impliceer helemaal niets, ik geef alleen aan dat er niets mis mee is om tegen smurfs te spelen. Niet iedere smurf is gelijk een geweldige. Plus je kunt ook van de smurf leren ipv er alleen maar vanuit te gaan dat hij je gaat steamrollen.
E. Jij loopt hier de hele tijd te roepen dat je tot level 10 niet veilig bent vanwege smurfs. Als je echt denkt dat er geen smurfaccounts zijn die van 1 tot 30 functioneren wordt het toch een keer tijd om wakker te worden. Vanaf level 10 gaat hij net zoveel smurfs tegenkomen als op elk ander level, er is geen veilige "no smurf" zone.

[ Voor 9% gewijzigd door Gropah op 21-01-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Vicarious schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:13:
Alles wat je zegt hierboven is al voorbij gekomen. Lees eens terug zou ik zeggen voordat er weer opnieuw een rijtje open deuren ingetrapt wordt.
Sorry :D

Zoals ik al een keer zei, moest tussendoor weg en toen waren er ineens 50 berichten. Spijt me zeer maar ga ik niet allemaal lezen.

Maar zal wel ophouden met tips te geven want alles wat ik zeg is waarschijnlijk dan toch al voorbij gekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Just feed Teemo!

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Captain Teemo, on duty!
Pagina: 1 ... 135 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.