[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.666 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Yasuo heeft wel een team member met een knockup nodig voor zijn ult. Want als hij alleen zijn eigen knockup heeft kan je hem volledig uitschakelen door een goed getimede silence of stun.

Hoop trouwens dat ze snel iets doen aan de link issues. Ik heb zelf weinig lag en geen disconnects, maar het is erg frustrerend als de adc opeens een 2.5s ping krijgt of wanneer mensen continu disconnecten. En natuurlijk is het altijd mijn team waar dat gebeurd, niet het andere team :P

[ Voor 43% gewijzigd door Skyclad op 20-01-2014 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:07
Musigo schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:14:
Ik zelf wacht ook nog een weekje met me placements, vooral om met wat stabielere servers te kunnen spelen dan dat ze op dit moment zijn. Hoop gewoon dat het dan wat rustiger is.
Ik heb inmiddels een kleine 20 matches gespeeld en de enige instabiliteit die ik persoonlijk heb ervaren is dat ranked er om de haverklap uit ligt. Ingame heb ik eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad.

De reset heeft voor mij nog niet heel ongelukkig uitgepakt. Voor de reset had ik net opnieuw silver 1 bereikt en zat er incidenteel een gold speler in mijn team. De placements met 6 3 afgesloten (1 forgiven), waar ik louter in volledige gold teams kwam en ik werd geplaatst in Silver V. Vervolgens verder gaan spelen en ik krijg nu ongeveer 30-35 per win en ik verlies 7-9en ik speel meer met platinum spelers dan met silvers of gold op het moment.

Hopelijk kan ik dit seizoen dus de stap naar gold zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyclad schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:21:
Yasuo heeft wel een team member met een knockup nodig voor zijn ult. Want als hij alleen zijn eigen knockup heeft kan je hem volledig uitschakelen door een goed getimede silence of stun.

Hoop trouwens dat ze snel iets doen aan de link issues. Ik heb zelf weinig lag en geen disconnects, maar het is erg frustrerend als de adc opeens een 2.5s ping krijgt of wanneer mensen continu disconnecten. En natuurlijk is het altijd mijn team waar dat gebeurd, niet het andere team :P
Als hij silenced is tijdens knockup van teammate heeft het nog geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:32:
[...]

tuurlijk, maar da's wel heel situationeel. Het maakt in ieder geval de kans een stuk groter dat je je ult kunt doen tijdens een teamfight als een van je teammates ook een (liefst AoE) knockup heeft.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:32:
[...]

Kan hij ulten als hij silenced is? Kan zijn dat ik alleen newbie Yasuo's heb gehad tot nu toe (zou zeker mogelijk zijn op mijn niveau ;) ), maar ik merk dat wanneer ik Blitz speel en mijn grab + knockup + ult combo loslaat het moment dat hij zijn knockup cast dat mijn teamgenoten al weer geland zijn tegen de tijd dat hij weer iets kan doen. Kan ook puur aan de stuns van de grab + knockup liggen, dat weet ik niet zeker.

Edit: Oh, je bedoelt een knockup door zijn teammate, ipv zijn knockup op die van mij :D (is nog vroeg)

[ Voor 7% gewijzigd door Skyclad op 20-01-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Over placements; wellicht interressant om een beetje bij te houden wat er gebeurd:
S3: Silver 5
Pacements: 4W/6L
S4: Bronze 5

Mijn MMR was dus duidelijk erg laag voorheen, maar dit lijkt me nogal een verzakking :)
Maargoed, mooie uitdaging voor S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke ranked...

1e was als Nami met een ADC die continu wegrende of juist ging engagen nádat ik riep dat ik OoM was. 2e was met Jinx, niemand wou ADC zijn (ook voor het eerst). Ik geef netjes aan dat ik best wel wat junglehulp kon gebruiken, komt er dus niemand. Het niveau was dan ook belabberd: flamers, trolls, suicidale kleuters. En met dat tuig moet ik dan mijn placement halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Heerlijke ranked...

1e was als Nami met een ADC die continu wegrende of juist ging engagen nádat ik riep dat ik OoM was. 2e was met Jinx, niemand wou ADC zijn (ook voor het eerst). Ik geef netjes aan dat ik best wel wat junglehulp kon gebruiken, komt er dus niemand. Het niveau was dan ook belabberd: flamers, trolls, suicidale kleuters. En met dat tuig moet ik dan mijn placement halen...
ik had in me eerste game dat onze mid(talon) 5 min afk was daarnaast hadden we geen Tank. die game was gewoon lost.

daarna ging ik supporten en toen wonnen we makkelijk :D

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Nog 2.3 levels dan kan ik ook eindelijk ranked gaan doen.
Niet dat ik daarop zit te wachten want hoogst waarschijnlijk wordt het Bronze of Silver maar ik moet ermee leven en beter worden door toch ooit Gold of hoger te worden.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001

m0nk

16-09-2003 15.15

Zou lekker even bij de normals blijven als je net lvl30 aantikt, en je gaan focussen op de roles en zorgen dat je wat volle runepages hebt voordat je uberhaupt pas aan ranked gaat denken.. ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Heerlijke ranked...

Verwacht gewoon dat elk seizoen het ietsje moeilijker zal worden, totdat LoL zijn piek heeft bereikt en langzaam afzwakt qua populariteit. Elke seizoen ga je meer en meer mensen aantreffen die het bloed letterlijk onder je nagels wegzuigen.

Ik gok zelf dat ik deze week de poging voor mijn placements ga doen, en verwacht dat ik ergens in Bronze zal eindigen, vindt ik verder prima want eerlijk gezegd is het vrijwel in elke divisie hetzelfde qua ragers / dc'ers / afk'ers. Alleen heb ik in Bronze weer de kans om Champs te spelen die ik vroeger als main had ;).

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
m0nk schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:07:
Zou lekker even bij de normals blijven als je net lvl30 aantikt, en je gaan focussen op de roles en zorgen dat je wat volle runepages hebt voordat je uberhaupt pas aan ranked gaat denken.. ;)
Ik heb al wel wat rune pages maar niet echt geweldige. :P ik zou Armor en Magic pen runes nog moeten kopen.
Want ik heb nu Pure Armor en Pure AD Rune page + nog een Support rune page met CDR glyphs en Gold p/10s Seals en Quins.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:55:
[...]

Servers laggen momenteel gigantisch dus alle losses worden tijdelijk vergeven (tellen niet)
Is raar, heb tijdens de rank een loss prevented of 4 had en toch ben ik Bronze 2 geraakt? ( niet dat ik erg vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:07:
[...]

.... eerlijk gezegd is het vrijwel in elke divisie hetzelfde qua ragers / dc'ers / afk'ers.
Komt nog eens bij dat je nu na de reset de mensen hebt die vorig seizoen hoger zijn geeindigd en nu denken dat ze 1v5 wel kunnen carryen omdat ze toch 'maar' in Bronze/Silver spelen en zelf vééél beter zijn..

Desondanks heb ik zelf wel ervaren dat de frequentie van dc'ers en afk'ers wel iets afneemt naarmate je in de hogere divisies van een tier komt (bronze 1/2 / silver 1/2). Ragers heb je helaas wel overal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren op puur doorzettingsvermogen toch nog een fijne win in de wacht gesleept.

spel begint en onze kayle top disconnect
Onze taric support is afk
Dus cait staat alleen bot, teemo staat in mid.
Ik Olaf jungle sta te wachten bij mn blue & ja hoor, 3 man invade.
Dus ik kan gaan lopen.

Taric connect 2 mins later, loopt naar de lane & engaged. Bot lane double kill voor de enemy adc :(
Tegen dat de enemy Pantheon top lvl 6 is connect kayle terug. Na 2 keer gekilled te worden door pantheon gaat kayle maar mee mid en verliezen we de top turrets beneden tot aan inhib. Ik sta telkens als enige de turret te defenden, terwijl enemy ze met 3 man diven. En je zou dan denken dat gezien onze mid dus vrij spel heeft, er daar ook turrets down gaan? Nee hoor. Bot wordt nog 2x gedoublekilled

Na een tijdje is kayle het beu en disconnect definitief. Op dit moment staan we 6-15, 3 turrets kwijt.
Alleen ik heb 3 kills & onze mid teemo. En dan gebeurt het, teamfight fase begint, we gaan er met 4v5 in, en we acen ze ... we kunnen wat pressure zetten en de volgende teamfight acen we ze terug. We pakken een paar turrets en pushen tot in hun kamp. Na dan nog 10min heldhaftig in hun base te vechten winnen we nog ook

/feelgood evening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 21:13
JapieTalent schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Komt nog eens bij dat je nu na de reset de mensen hebt die vorig seizoen hoger zijn geeindigd en nu denken dat ze 1v5 wel kunnen carryen omdat ze toch 'maar' in Bronze/Silver spelen en zelf vééél beter zijn..

Desondanks heb ik zelf wel ervaren dat de frequentie van dc'ers en afk'ers wel iets afneemt naarmate je in de hogere divisies van een tier komt (bronze 1/2 / silver 1/2). Ragers heb je helaas wel overal..
Vorig seizoen vond ik persoonlijk dat alle afk-ing/trolling ophield bij Gold. Ook heb je dan niet meer mensen die er helemaal niks van bakken. Echter krijg je er een hoop mensen voor terug die zichzelf geweldig vinden en zichzelf overschatten (omdat ze in gold zitten). Uiteraard is het dan de schuld van de jungler (mij) :)

Heb overigens zelf door alle verhalen niet heel veel vertrouwen meer in de placement matches. Was vorig seizoen Gold IV maar ben afgezakt door inactiviteit naar Silver I (geen rewards, herpderp). Zit nu tijdens de placement alleen maar tegen Gold mensen (En duo met een Silver V iemand). Mijn MMR is blijkbaar nog goed genoeg om het gemiddelde van onze MMR naar Gold ~V te tillen.
Heb nu 4 gewonnen 0 verloren, maar als ik de verhalen hoor mag ik in mijn handjes knijpen als ik in Silver wordt geplaatst.
Overigens hele leuke potjes (alle 4). Goed overleg tijdens champion select, geen "mid or feed" mensen. 2 waren er ook nog echt spannend. Geen flamers (ook niet bij de enemy), ik zou zeggen zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Deefje85 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:22:
[...]

Is raar, heb tijdens de rank een loss prevented of 4 had en toch ben ik Bronze 2 geraakt? ( niet dat ik erg vind).
Als je 4x een loss prevent heb is je rekensom nadeliger of voordeliger. 2 van de 6 winnen betekent 33,3% winning rate. In theorie had je dus 6 van de 10 kunnen winnen, dus je nadeel.

Als je 5 van de 6 wint he b je 83% winningrate. In theorie had je dus ook 5 van de 10 kunnen winnen en dus 50% winningrate.

Helaas zit ik in het nadelige geval. Vorig seizoen vanuit brons 5 naar silver 1 weten te komen (daarna helaas weer gezakt naar S5 in 2 weken tijd....). Dus kijken waar we nu komen verder in het seizoen. Zit nu in Brons 4. Ik had 3 gewoonweg niet hoeven te verliezen, maar in je 1tje de game carrie-en is gewoonweg te moeilijk en dat lukt mij niet met mijn skills/kennis/kunde. Zilver zal wel haalbaar zijn :-). Heb de eerste in B4 al gewonnen.

17/6/19 Vi
12/5/9 Syndra
9/3/5 Vi

Helaas buiten beeld, maar ik weet dat ik onderstaande scores ook met syndra heb gehaald en wat ook een loss was:
12/2/11 Syndra
11/5/3 Syndra

De andere games weet ik de scores niet meer van, maar daar heb ik de lane niet uitbundig gewonnen.

http://www.lolking.net/summoner/euw/24153168#matches

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Vorig seizoen vond ik persoonlijk dat alle afk-ing/trolling ophield bij Gold. Ook heb je dan niet meer mensen die er helemaal niks van bakken. Echter krijg je er een hoop mensen voor terug die zichzelf geweldig vinden en zichzelf overschatten (omdat ze in gold zitten). Uiteraard is het dan de schuld van de jungler (mij) :)

Heb overigens zelf door alle verhalen niet heel veel vertrouwen meer in de placement matches. Was vorig seizoen Gold IV maar ben afgezakt door inactiviteit naar Silver I (geen rewards, herpderp). Zit nu tijdens de placement alleen maar tegen Gold mensen (En duo met een Silver V iemand). Mijn MMR is blijkbaar nog goed genoeg om het gemiddelde van onze MMR naar Gold ~V te tillen.
Heb nu 4 gewonnen 0 verloren, maar als ik de verhalen hoor mag ik in mijn handjes knijpen als ik in Silver wordt geplaatst.
Overigens hele leuke potjes (alle 4). Goed overleg tijdens champion select, geen "mid or feed" mensen. 2 waren er ook nog echt spannend. Geen flamers (ook niet bij de enemy), ik zou zeggen zoals het hoort.
Afgaand op mijn eigen placements lijkt me dat jij, mits je deze lijn voortzet, sowieso halverwege Silver wordt geplaatst.

Wat betreft je laatste regels; ik heb zelf ook het idee dat iedereen na de reset net even iets schappelijker is in het genoegen nemen met een bepaalde rol omdat ze toch zelf ook belang hebben bij een goede plaatsing. Heb sinds de reset ook al meer echt spannende, close games gespeeld dan de afgelopen twee maanden voor de reset, toen het eigenlijk na een minuut of 10 al wel duidelijk was wie er ging winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik denk dat dit nog wel meevalt. Het picken gaat inderdaad super, maar ingame gaat geregeld in mijn games met meerdere lanes fout waardoor het wel spannend wordt voor mij, maar goed in je 1tje kan je geen game winnen.

Als je als jungler elke lane moet helpen omdat elke lane verliest, sjah dan kan je vaak het einde wel voorspellen :-).

Maar goed, vol goede moed lekker stug doorgaan en op den duur kom ik wel waar ik zou moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
Van mijn laatste 10 games zijn er 5 die meer dan 55 minuten duurden, 1 van 54, en 4 die 30-40 minuten duurden. Vraag me af waar de snelle games gebleven zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Skyclad schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:04:
Van mijn laatste 10 games zijn er 5 die meer dan 55 minuten duurden, 1 van 54, en 4 die 30-40 minuten duurden. Vraag me af waar de snelle games gebleven zijn :(
Wellicht dat er nu steeds meer de motto aanhouden, never surrender in ranked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:45:
[...]

Als je 4x een loss prevent heb is je rekensom nadeliger of voordeliger. 2 van de 6 winnen betekent 33,3% winning rate. In theorie had je dus 6 van de 10 kunnen winnen, dus je nadeel.

Als je 5 van de 6 wint he b je 83% winningrate. In theorie had je dus ook 5 van de 10 kunnen winnen en dus 50% winningrate.

Helaas zit ik in het nadelige geval. Vorig seizoen vanuit brons 5 naar silver 1 weten te komen (daarna helaas weer gezakt naar S5 in 2 weken tijd....). Dus kijken waar we nu komen verder in het seizoen. Zit nu in Brons 4. Ik had 3 gewoonweg niet hoeven te verliezen, maar in je 1tje de game carrie-en is gewoonweg te moeilijk en dat lukt mij niet met mijn skills/kennis/kunde. Zilver zal wel haalbaar zijn :-). Heb de eerste in B4 al gewonnen.

17/6/19 Vi
12/5/9 Syndra
9/3/5 Vi

Helaas buiten beeld, maar ik weet dat ik onderstaande scores ook met syndra heb gehaald en wat ook een loss was:
12/2/11 Syndra
11/5/3 Syndra

De andere games weet ik de scores niet meer van, maar daar heb ik de lane niet uitbundig gewonnen.

Vorig seizoen was ik bronze 1 en nu bronze 2.

Sommige potjes had ik wel moeten winnen.
Er gingen al spelers afk omdat er iemand 1 keer dood ging, ks en we zijn vertrokken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
[...]

Helaas zit ik in het nadelige geval. Vorig seizoen vanuit brons 5 naar silver 1 weten te komen (daarna helaas weer gezakt naar S5). Dus kijken waar we nu komen verder in het seizoen. Zit nu in Brons 4. Ik had 3 gewoonweg niet hoeven te verliezen, maar in je 1tje de game carrie-en is gewoonweg te moeilijk en dat lukt mij niet met mijn skills/kennis/kunde. Zilver zal wel haalbaar zijn :-). Heb de eerste in B4 al gewonnen.

17/6/19 Vi
12/5/9 Syndra
9/3/5 Vi

12/2/11 Syndra
11/5/3 Syndra

Mooie scores, niks mis mee zou ik zeggen. Blijkbaar is er niks mis met je laning/jungle skills, maar is het nog een kwestie van carry skill waar je aan moet werken.
Daarbij is het (naar mijn mening) een stuk makkelijker om te carryen als je wat tankier bent (Vi is natuurlijk wel goed daarvoor). Je kan dan denken aan solo queue te gaan doen met bvb Gragas/Diana i.p.v. Syndra. Ik denk dat je als Syndra te makkelijk gefocussed wordt (ook niet echte escapes zoals Lissandra).

Het is natuurlijk heel persoonlijk bij Vi, maar ik bouw haar heel anders (ook dan alle guides):
- Ik max eerst Q > E > W (Jaja ik weet dat meeste mensen eerst E, maar die discussie ga ik niet opnieuw aan).

In standaard situaties bouw ik haar alsvolgt (natuurlijk hebben teams/composities hier invloed op).Als allereerste ga ik voor deze twee (afhankelijk van de situatie neem ik eerst de een, dan de ander).
- Boots of mobility
- Spirit stone
Dan ga ik voor:
- Spirit for the Ancient Golem
Vervolgens ga ik meestal voor:
- Sunfire Cape
- Null-Magic Mantle (bouw ik later verder)
Afhankelijk van de situatie ga ik op verschillende volgorde voor:
- Warmogs
- Wit's end
- Merc treads
Uiteindelijk als je echt lategame komt (maak ik praktisch nooit mee) dan kan je nog hetvolgende doen:
- BT of GA (afhankelijk van de situatie)
- Spirit of the Ancient Golem inwisselen voor BT/GA/BC

Ik weet dat heel veel mensen gaan vallen over mijn build etc. maar dan is het goed om te weten dat Vi mijn main is en vorig seizoen had ik 70+% winrate met haar en nu 4 games, 4 wins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:05:
[...]

Wellicht dat er nu steeds meer de motto aanhouden, never surrender in ranked :)
Waren allemaal unranked (ben nog steeds niet level 30 ;) ), maar het waren allemaal potjes waar of mensen niet wilden surrenderen, of waar het de hele tijd een kwestie was van er op of er onder (wie een goed getimede ace zou krijgen zou winnen).

Zo'n potje waar iemand continu disconnect, en waar al onze turrets dood waren, en op 1 na alle van hun. We moesten altijd iemand hebben die onze nexus zou verdedigen, dus er waren meestal maar 3 die konden aanvallen. En 3 tegen 4 of 5 verloren ze vaak. Ik was (zoals gewoonlijk Blitz) aan het verdedigen, aangezien ik mensen van de nexus kon blijven wegtrekken en ze kon stunnen en zo. Kreeg daarmee een redelijk aantal kills, maar op een gegeven moment was de death timer zo hoog dat toen mijn team dood ging ze nog 50 seconden plat bleven tegen de tijd dat ze de basis bereikten. En 4 tegen 1 kon ik ook niet overleven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Je maxing levels is hetzelfde als die van mij. Q, want 2x een E in een gank haal je vaak niet. Ik zal jou build eens proberen, want zo slecht lijkt mij deze ook niet.

Qua escapes met Syndra, escapen gaat me vrij makkelijk af want in Bronze/Silver kennen ze dodgen niet zo goed en dan werkt mijn Q+E behoorlijk goed. 8/9 van de 10 potjes chasen ze je in een rechte lijn wat resulteert in een aoe stun :-)

Gragas heb ik early season 3 veel gespeeld. Wellicht de draad weer oppakken.

Mijn laning/jungle skills zijn aardig, tenzij ik wat nieuws ga proberen. Sorry Damien (K)

[ Voor 52% gewijzigd door Meneer iCy op 20-01-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:38:
[...]
Was vorig seizoen Gold IV maar ben afgezakt door inactiviteit naar Silver I (geen rewards, herpderp). Zit nu tijdens de placement alleen maar tegen Gold mensen (En duo met een Silver V iemand). Mijn MMR is blijkbaar nog goed genoeg om het gemiddelde van onze MMR naar Gold ~V te tillen.
Je MMR zakt niet door inactiviteit.
http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/League_system
Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:07:
Het is natuurlijk heel persoonlijk bij Vi, maar ik bouw haar heel anders (ook dan alle guides):
- Ik max eerst Q > E > W (Jaja ik weet dat meeste mensen eerst E, maar die discussie ga ik niet opnieuw aan).
Q eerst maxen is per definitie beter zolang je hem raakt. En dat is dan ook gelijk de reden dat veel mensen E eerst maxen, valt weinig over te discussieren :P.

PS: Misschien wel handig als men de quotes wat korter kan houden. Het is niet bepaald nodig om een hele (lange) post te quoten, helemaal als je post twee posts onder die van de andere staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Thormodo op 20-01-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Thanks voor de info, dat zou een hoop verklaren. Wel zo fijn dat ik nog met dezelfde soort mensen speel, heb eerlijk gezegd geen zin om me weer door Bronze heen te worstelen.

Haha nou ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik mijn Q bijna altijd raak (flashes niet meegerekend, als een vijand flasht vind ik het een geslaagde Q :P). Soms zijn ze trouwens zo dom om uit zenuwen al te flashen voor ik mijn Q release :X

Maar ik heb meerdere malen (met tweakers en non-tweakers) discussies gehad dat E zogenaamd beter zou zijn (volgens mij als je echt de numbers crunched is E ook meer damage, maar dat is niet waarom ik Q max). Het valt me dus alleszins mee dat er al twee mensen zijn die het met me eens zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:42:
[...]

Maar ik heb meerdere malen (met tweakers en non-tweakers) discussies gehad dat E zogenaamd beter zou zijn (volgens mij als je echt de numbers crunched is E ook meer damage, maar dat is niet waarom ik Q max). Het valt me dus alleszins mee dat er al twee mensen zijn die het met me eens zijn :P
Daar zat ik ook bij (in ieder geval 1 van die discussies). Ook ik vond het beter om Q eerst te maxen, dus je hebt er al 3 ;) . Mijn voornaamste argument is dat je zelden veel auto-attacks kunt doen tijdens een gank, dus kun je beter voor de hogere burst damage gaan van Q.

[ Voor 12% gewijzigd door Vicarious op 20-01-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 20 januari 2014 @ 08:39:
[...]

tuurlijk, maar da's wel heel situationeel. Het maakt in ieder geval de kans een stuk groter dat je je ult kunt doen tijdens een teamfight als een van je teammates ook een (liefst AoE) knockup heeft.
Ik vind silenced worden tijdens je tornado charge ook wel heel situational. Vooral omdat er nauwelijks silences in de huidige meta zitten en omdat die charge 10s duurt waar de silence max 2sec duurt.
[...]

17/6/19 Vi
12/5/9 Syndra
9/3/5 Vi

12/2/11 Syndra
11/5/3 Syndra
Maar eh, op wie waren die kills dan? Je kunt hun mid wel 9x achter elkaar afslachten, maar dat voegt na de 4e keer nog weinig toe aan het spelletje. Ik heb genoeg 999/0 ish Syndra games waar ook losses in zaten gehad gewoon omdat ze mid veel anderen genadeloos afslacht. Verder carried Syndra minder hard dan bijvoorbeeld een Akali of Ziggs.

Probeer ook je farm te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Damage met E is uiteraard meer, mits je hem 2x kan plaatsen. Vaak lukt het bij een gank maar 1 keer ;-)

Wat ik ook wel eens met VI doe is als ze flashen, mits de turrent niet te dichtbij is of ik moet zeker weten dat ik de kill kan pakken in een turretdive en uiteraard zelf overleven is flashen met de Q aan. Dit werkt gewoon ;-)

@Rudy, de games waarbij geen farm heb van +- 300 @ 40 minuten, daarbij roam ik te veel om andere lanes te helpen. Net zoals bij de extreem lage farm met jungle Vi, gewoonweg te veel moeten ganken == minder farm.

@Damien, klopt ik was de boosdoener

Maar Rudy en Damien, dus meer farmen en minder de andere lanes helpen die het moeilijk hebben icm andere champs of een betere tussenweg in zien te vinden?

[ Voor 30% gewijzigd door Meneer iCy op 20-01-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:43:
Maar eh, op wie waren die kills dan? Je kunt hun mid wel 9x achter elkaar afslachten, maar dat voegt na de 4e keer nog weinig toe aan het spelletje. Ik heb genoeg 999/0 ish Syndra games waar ook losses in zaten gehad gewoon omdat ze mid veel anderen genadeloos afslacht. Verder carried Syndra minder hard dan bijvoorbeeld een Akali of Ziggs.

Probeer ook je farm te verbeteren.
^ Dit! Ik vind scores posten wel zo'n dooddoener, voorbeeld ik stond 18/8/11 op Shyvana in een bepaalde game. Die verloren we ook. Het zegt verder niets over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Ik vind silenced worden tijdens je tornado charge ook wel heel situational. Vooral omdat er nauwelijks silences in de huidige meta zitten en omdat die charge 10s duurt waar de silence max 2sec duurt.
[...]
Ohhh bedoelde je het zo. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat een extra knockup in je team nemen niet zoveel zin heeft omdat je gesilenced kan worden terwijl je teammate zijn knockup doet. Dat komt namelijk volgens mij weinig voor. Jij doelde gewoon op het feit dat je met een silence de Yasuo knockup niet echt stopt.

Daar ben ik het op zich mee eens, maar het kan soms best lang duren voordat je er eentje af krijgt in een teamfight, en soms ben je dan (dankzij een stun of silence waardoor je niet weg kunt dashen of windwallen) al dood. Vandaar dat ik een extra knockup in het team toch wel erg praktisch vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Vicarious schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Ohhh bedoelde je het zo. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat een extra knockup in je team nemen niet zoveel zin heeft omdat je gesilenced kan worden terwijl je teammate zijn knockup doet. Dat komt namelijk volgens mij weinig voor. Jij doelde gewoon op het feit dat je met een silence de Yasuo knockup niet echt stopt.

Daar ben ik het op zich mee eens, maar het kan soms best lang duren voordat je er eentje af krijgt in een teamfight, en soms ben je dan (dankzij een stun of silence waardoor je niet weg kunt dashen of windwallen) al dood. Vandaar dat ik een extra knockup in het team toch wel erg praktisch vind.
gister speelde we tegen een team die was helemaal gebouwt om yasuo heen, vi, malph. zodra die mij (draven) knockupten was ik dood gewoon insta kill voor yasuo

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Haha nou ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik mijn Q bijna altijd raak (flashes niet meegerekend, als een vijand flasht vind ik het een geslaagde Q :P).
Nou daar kan ik andere verhalen over vertellen, Nelus :p

Vi jungle max ik ook altijd Q en niet eerst E.

Ik vind Vi jungle trouwens nog sterker dan vorig seizoen. Vi, Olaf en Elise vind ik atm de sterkste junglers. Shyvana ook wel, maar ik mis toch echt een ganking tool pre lvl 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:17:
[...]

Nou daar kan ik andere verhalen over vertellen, Nelus :p

Vi jungle max ik ook altijd Q en niet eerst E.

Ik vind Vi jungle trouwens nog sterker dan vorig seizoen. Vi, Olaf en Elise vind ik atm de sterkste junglers. Shyvana ook wel, maar ik mis toch echt een ganking tool pre lvl 6.
De laatste keren dat ik Olaf speelde ging ik beestachtig goed terwijl het normaal gesproken wel een aardige jungler voor mij is maar niet bijzonder goed. Ik ga hem in ieder geval zeker vaker spelen, ook omdat het net als Warwick een van mijn oldskool-favorieten is. Ik heb ook de Brolaf skin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Haha Nice Brolaf :p Jammer genoeg vind ik Olaf niet één leuke skin hebben.

Olaf is met zijn Q een snelle jungler en goeie ganker (permaslows), heeft prima sustain met W, kan een tik uitdelen met E en is tanky.

Alleen ivm met Vi mis ik wel dat duiken op de carry. Sprint poppen + ulti is niet zo sterk als bijv Vi's Q + ulti. En Vi doet meestal ook iets meer dmg in ganks op het moment dat ze haar Q raakt. Als Olaf in een gank Q raakt, moet je er nog wel op tijd zien te komen om er een E op te gooien.

Pakken jullie trouwens met Vi jungle attack speed marks of attack damage marks?

[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Koekiemonsterr schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:27:
Haha Nice Brolaf :p Jammer genoeg vind ik Olaf niet één leuke skin hebben.

Olaf is met zijn Q een snelle jungler en goeie ganker (permaslows), heeft prima sustain met W, kan een tik uitdelen met E en is tanky.

Alleen ivm met Vi mis ik wel dat duiken op de carry. Sprint poppen + ulti is niet zo sterk als bijv Vi's Q + ulti. En Vi doet meestal ook iets meer dmg in ganks op het moment dat ze haar Q raakt. Als Olaf in een gank Q raakt, moet je er nog wel op tijd zien te komen om er een E op te gooien.

Ik heb geloof ik Armorpen marks en AS quints voor Vi. Maar ik ben geen hele goede Vi speler :P Ik mis die Q dus wel behoorlijk vaak, met name omdat ik hem te vroeg oplaad en je hem dan niet meer kunt cancelen.

Over Olaf: op zich waar, maar ik vind hem bijvoorbeeld weer sterker bij bijvoorbeeld die early/mid game dragon scrims. Bovendien vind ik hem qua damage beter scalen naar lategame, met name vanwege zijn true damage op E. Ook vind ik hem in langdurige teamfights beter omdat hij betere survivability heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Vicarious schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:43:
[...]

Daar zat ik ook bij (in ieder geval 1 van die discussies). Ook ik vond het beter om Q eerst te maxen, dus je hebt er al 3 ;) . Mijn voornaamste argument is dat je zelden veel auto-attacks kunt doen tijdens een gank, dus kun je beter voor de hogere burst damage gaan van Q.
Zal ik even tegengas geven dan ;)

Ik prefereer toch de E te maxen.
bij early game ganks krijg ik toch zeker wel 2 auto-attacks af, vooral als ik redbuff heb.
Ook gaat het jungle-farmen een stuk vlotter met een maxed E.

Als ik echt weet dat ik continu ga/moet ganken, dan max ik wel mijn Q eerst, maar dan meer om de cooldown naar beneden te halen, dan voor de extra damage.

Maargoed, ieder zijn voorkeur natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

RonnieB82 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Zal ik even tegengas geven dan ;)

Ik prefereer toch de E te maxen.
bij early game ganks krijg ik toch zeker wel 2 auto-attacks af, vooral als ik redbuff heb.
Ook gaat het jungle-farmen een stuk vlotter met een maxed E.

Als ik echt weet dat ik continu ga/moet ganken, dan max ik wel mijn Q eerst, maar dan meer om de cooldown naar beneden te halen, dan voor de extra damage.

Maargoed, ieder zijn voorkeur natuurlijk!
Nouja de CD is inderdaad ook belangrijk. Soms kun je 2x een Q doen tijdens een gank als de CD kort genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Niet vergeten als je spirit of the ancient golem bouwt dat je dan geen mercs hoeft voor de tenacity en dus eigenlijk altijd mobi's of tabi kan kopen.
Ikzelf level in de volgende volgorde R>Q>W>E
E hou ik op lvl 1, vind de extra damage en asp van hoger W meer opleveren dan een beetje meer burst en lagere cd op E om eerlijk te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Fanatic_FS op 20-01-2014 12:50 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:45:
[...]
Maar Rudy en Damien, dus meer farmen en minder de andere lanes helpen die het moeilijk hebben icm andere champs of een betere tussenweg in zien te vinden?
Farmen (als je de kans hebt, altijd doen). En lanes helpen die het moeilijk hebben? Dat hangt er puur vanaf wat je ermee wilt bereiken. Zie jij een champ die een zwakke early game heeft maar gedurende de game een beslissende factor kan zijn voor je team / overwinning, dan zou ik deze early game zeker helpen. Maar praat je over een lane waar degene inmiddels al 3x is doodgegaan door junglepressure van de enemy dan kun je er net zo goed voor kiezen om te counterjunglen of een andere lane te ganken en zorgen dat je de objectives via de andere lanes behaald.

Iemand die zijn lane hard verliest hoeft niet per definitie je target te worden om te helpen. Het moet een meerwaarde hebben voor de rest van de game om diegene nog te helpen, is die er niet leg er dan vooral niet de focus op. Hoe erg diegene ook zal klagen, niets van aantrekken. Jij bent er om de game te winnen niet om zijn handje vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Bedankt voor deze waardevolle informatie. Hier heb ik wat aan! Bij de vorige keer over het feit van minder goede teammembers werd geadviseerd om ze te helpen en dat heb ik inderdaad geprobeerd maar als tegenprestatie is dat minder farm. Ik ging inderdaad meer hun handje vasthouden. Maar ik zal je informatie proberen toe te passen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Koekiemonsterr schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:27:

Nounou je kan veel klagen over mijn skillshots met andere niet-geoefende champs maar ik mis Vi's Q echt niet vaak hoor :P. De afgelopen vier potjes ook geen "gemist" (afgezien van flashes of Q's die voor ontsnapping/gapclosing bedoeld waren).

Moet eerlijk zeggen dat ik (te) weinig speel met verschillende runes. Heb nu alle champs en ben dus pas net begonnen met het kopen van meer verschillende runes.
Ik gebruik momenteel een standaardpage met AD, armor en mr/lvl. Maar toegegeven kan ik daar nog een hoop verbeteren/varieren.
Ik vind de AD/armor wel heel goed/fijn in early game ganking trouwens, het hangt er ook vanaf of je wil farmen of ganken natuurlijk. Ik speel met Vi eigenlijk altijd voor de extreme gank hoeveelheden.

Edit:
Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:01:
Iemand die zijn lane hard verliest hoeft niet per definitie je target te worden om te helpen. Het moet een meerwaarde hebben voor de rest van de game om diegene nog te helpen,
Hier ben ik het compleet mee eens. Ook als je jungled overigens. In alle eerlijkheid help ik de lanes in moeilijkheden als allerlaatste (tenzij er om een of andere reden een groot voordeel aan vast zit om te helpen).
Ik probeer altijd spelers in te schatten op hun skill en op hun snowball potentieel. Vaak heeft een goede top/mid speler maar 1 kill nodig om groot voordeel te halen. Eerst die ganken en dan kijken wat je voor de rest kan betekenen.
Een snowballende lane heeft bij mij voorrang over het proberen een lane in moeilijkheden te helpen (vaak is het ganken ook succesvoller bij zulke lanes).

[ Voor 32% gewijzigd door Nelusz op 20-01-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik max e als laatste op Vi, Q>W>E. Echt powerfarmen doe je toch zelden met Vi en in ganks krijg je toch nooit je e meer dan 2 keer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:05:
[...]

Bedankt voor deze waardevolle informatie. Hier heb ik wat aan! Bij de vorige keer over het feit van minder goede teammembers werd geadviseerd om ze te helpen en dat heb ik inderdaad geprobeerd maar als tegenprestatie is dat minder farm. Ik ging inderdaad meer hun handje vasthouden. Maar ik zal je informatie proberen toe te passen :>
Graag gedaan, overigens op de PBE een update omtrent Rumble ;) Visual... maar een zeer positieve imo.

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-6T0hyix9kpA/UtznoSFbMUI/AAAAAAAALTQ/T3EJxLpjUjM/s1600/re.png

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 20-01-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Als jungler kijk ik ook altijd maar wat er gebeurd in de lanes. In een notendop houd ik altijd aan:
3 losing lanes: dan help ik mid om z.s.m. de turret neer te pushen, zodat we daarna samen kunnen roamen om andere lanes kills/mid te geven en te pushen.

Ook kijk ik naar late-game potential: staat Nasus top tegen een ranged (meestal Teemo :) ) dan gank ik daar altijd maar graag, om Nasus zo veel mogelijk free farm Q te geven. Maar als er een Dr. Mundo top staat, dan moet hij meestal zichzelf maar zien te redden, tanky wordt ie toch wel en dmg-wise heeft hij geen gold nodig. Ook kan hij prima onder turret farmen, en heel lang in lane blijven.

Voor Botlane houd ik altijd de ADC farm in de gaten, als die goed gelijk blijft of meer is dan de enemy ADC, en ze worden niet gebabysit heb je er ook weinig werk aan. Dan type ik meestal dat ik er over 1 minuut ben, pak ik een kampje en hoop ik maar dat ze begrijpen dat ze zich wat terug laten zakken voor een makkelijke gank.

Alles is natuurlijk afhankelijk wat de enemy jungler doet. En ik sta open voor meer tips, want ik blijf het een moeilijke rol vinden. Zeker omdat je met veel junglers relatief weinig dmg doet, en de lanes in Bronze niet altijd even prettig reageren. Om die reden jungle ik graag met Jax, omdat je zelf ook echt wat kunt betekenen in ganks dmg wise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Graag gedaan, overigens op de PBE een update omtrent Rumble ;) Visual... maar een zeer positieve imo.

[afbeelding]
Ziet er wel gaaf uit. Nu maar eerst even met Rumble oefenen (zonder tweakers) :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:34:
[...]

Ziet er wel gaaf uit. Nu maar eerst even met Rumble oefenen (zonder tweakers) :9 8)
Maar doe het dan op toplane ;) zodat je maar vanaf 1 kant geganked kan worden en merendeel te maken hebt met andere "Melee range" champions.

Alsjeblieft: http://cloud9.gg/rumble-guide/

Balls was er in s3 vrij succesvol mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 20-01-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Ero-Sensei schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:29:
Alles is natuurlijk afhankelijk wat de enemy jungler doet. En ik sta open voor meer tips, want ik blijf het een moeilijke rol vinden. Zeker omdat je met veel junglers relatief weinig dmg doet, en de lanes in Bronze niet altijd even prettig reageren. Om die reden jungle ik graag met Jax, omdat je zelf ook echt wat kunt betekenen in ganks dmg wise.
Niet dat ik echt een expert ben. Maar de junglers die ik aardig speel zijn Nasus, Vi, Xin, J4, Elise en Fiddle. Ik ben het met je eens dat je graag wat extra dps op de tafel wilt brengen (zeker in Bronze en het hangt van je speelstijl af).
In het bovenstaande lijstje valt alleen J4 qua damage afentoe een beetje tegen, je krijgt er wel hardere cc voor terug. Andere die er goed inpassen, maar ik niet goed kan spelen zijn Lee, Shyv, Mundo, Olaf en Nocturne.
Het is natuurlijk allemaal mijn persoonlijke mening, maar dat zijn in ieder geval de junglers die ik je kan aanraden.

Edit: Overigens heb ik de laatste tijd erg veel succes in de jungle met Darius, maar heb het nog niet aangedurfd tijdens een ranked potje :P

[ Voor 6% gewijzigd door Nelusz op 20-01-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 23:01
Derp, van plat 1 naar gold 1 :(

net in een game: Yasuo, wukong, nami en vi. ahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Maar doe het dan op toplane ;) zodat je maar vanaf 1 kant geganked kan worden en merendeel te maken hebt met andere "Melee range" champions.

Alsjeblieft: http://cloud9.gg/rumble-guide/

Balls was er in s3 vrij succesvol mee.
Toplane was ook de bedoeling ;-)

Mijn rijtje voor S4 om beter in te worden:

Mid: Gragas/Fizz
Botlane: Geen, nami en leona worden mijn mains en adc rol sla ik liever over
Jungle: Olaf
Toplane: Geen op het oog wat me leuker lijkt dan Jax, Riven of Singed, alhoewel ik met Riven wel eerst nog wat meer speeltijd mag hebben.

Champs die ik op het moment speel en redelijk tot goed onder de knie heb in volgorde van Goed tot redelijk:
Mid: Syndra, Malzahar, Swain, Gragas, Fizz
Jungle: Hecarim O+ /3 , Vi, Udyr, J4,
Support: Nami, Leona, Blitz, Thresh
Top: Jax, Singed, Udyr, Riven
Adc: Die vermijd ik het liefst en anders Cait, Tristana, Ezreal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat iedereen lichtelijk problemen heeft met het feit dat ze een tier lager beginnen o.i.d. sorry hoor maar is dit niet de bedoeling van een reset? Je kunt simpelweg niet verwachten dat als je in plat 1 geëindigd bent dat je dan ook weer in plat begint. Een tier lager is simpelweg goed en niet eens slecht te noemen.

Ik heb ergere scenario's voorbij zien komen, waarbij mensen uit plat 1 in silver 5 moeten beginnen, of zelfs lager. Dus denk dat mensen die een tier lager beginnen redelijk tevreden kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:44:
[...]

Niet dat ik echt een expert ben. Maar de junglers die ik aardig speel zijn Nasus, Vi, Xin, J4, Elise en Fiddle. Ik ben het met je eens dat je graag wat extra dps op de tafel wilt brengen (zeker in Bronze en het hangt van je speelstijl af).
In het bovenstaande lijstje valt alleen J4 qua damage afentoe een beetje tegen, je krijgt er wel hardere cc voor terug. Andere die er goed inpassen, maar ik niet goed kan spelen zijn Lee, Shyv, Mundo, Olaf en Nocturne.
Het is natuurlijk allemaal mijn persoonlijke mening, maar dat zijn in ieder geval de junglers die ik je kan aanraden.

Edit: Overigens heb ik de laatste tijd erg veel succes in de jungle met Darius, maar heb het nog niet aangedurfd tijdens een ranked potje :P
Dank je, ook bevestiging is een goede tip. Wat betreft je lijstje: Lee Sin, die moet ik echt beter leren spelen, een goede LeeSin carried alle games op Bronze nivuea, mits niet té tanky gebouwd. Denk dat Lee, en ook Xin bijvoorbeeld heerlijke junglers zijn met een tanky top en support erbij. Dan heb je minder de noodzaak off-tank te gaan, en kunnen je eerste 3 items 'gewoon' dmg zijn (behalve boots offc).

Volgens mij is dat de enige manier om Bronze games te carryen als jungle. Heca kan dat early/mid game ook wel aardig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
Heeft iemand nog tips voor mij hoe te spelen Shyvana vs Aatrox top.

Ik dacht pre match dat ik die trade wel zou winnen door de tanky stats van Shyv, voor lvl 3 was dat ook zo en kon ik m flink harassen, helaas kon hij gewoon weer lifestealen van minions om in lane te blijven, vanaf lvl3 was het omgedraaid en kreeg ik flinke klappen te verduren van Aatrox en wist ik niet echt hoe ik 1v1 nog kon traden zonder zelf dood te gaan.

Ik probeerde al zijn skillshots (knockup+slow) te vermijden en dan te traden, maar ook dit werkte niet :(

Had ik toch behoorlijk onderschat die matchup, aangezien ik wel eens Aatrox jungle speel dus wel ervaring met hem heb kwa abilities sustain e.d.

Grrr...blijkbaar hulp nodig van jungler volgens guides, of gewoon safe onder tower blijven farmen, meer tips blijven welkom.

http://www.lolpro.com/gui...quas/strategy-and-tactics
This is generally a pretty even lane but both champions has the potential to snowball so it is really up to the jungler. Aatrox and Shyvana won't be able to kill one or the other but Aatrox will be able to out sustain in lane as Shyvana does not have any in her kit.

[ Voor 38% gewijzigd door Turismo op 20-01-2014 14:27 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:19:
Heeft iemand nog tips voor mij hoe te spelen Shyvana vs Aatrox top.

Ik dacht pre match dat ik die trade wel zou winnen door de tanky stats van Shyv, voor lvl 3 was dat ook zo en kon ik m flink harassen, helaas kon hij gewoon weer lifestealen van minions om in lane te blijven, vanaf lvl3 was het omgedraaid en kreeg ik flinke klappen te verduren van Aatrox en wist ik niet echt hoe ik 1v1 nog kon traden zonder zelf dood te gaan.

Ik probeerde al zijn skillshots (knockup+slow) te vermijden en dan te traden, maar ook dit werkte niet :(

Had ik toch behoorlijk onderschat die matchup, aangezien ik wel eens Aatrox jungle speel dus wel ervaring met hem heb kwa abilities sustain e.d.

Grrr...blijkbaar hulp nodig van jungler volgens guides, of gewoon safe onder tower blijven farmen, meer tips blijven welkom.

http://www.lolpro.com/gui...quas/strategy-and-tactics
This is generally a pretty even lane but both champions has the potential to snowball so it is really up to the jungler. Aatrox and Shyvana won't be able to kill one or the other but Aatrox will be able to out sustain in lane as Shyvana does not have any in her kit.
Sustain bouwen, Hydra of BotRK en voor de rest flink wat armor stacken. Randuins voor een decrease op zijn atk speed + Sunfire cape, neem er nog Ninja Tabi's + Spirit Visage en alleen traden nadat hij zijn skills heeft gemist. En voor de rest is het dan gewoon outskillen. Want Aatrox is simpelweg net als Riven, als dat eenmaal begint te snowballen is er weinig houden meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:29:
[...]

Sustain bouwen, Hydra of BotRK en voor de rest flink wat armor stacken. Randuins voor een decrease op zijn atk speed + Sunfire cape, neem er nog Ninja Tabi's + Spirit Visage en alleen traden nadat hij zijn skills heeft gemist. En voor de rest is het dan gewoon outskillen. Want Aatrox is simpelweg net als Riven, als dat eenmaal begint te snowballen is er weinig houden meer aan.
Hmm, dat was precies mijn build dus.

Dorans shield, BotRK, Randuins en Ninja Tabi.

Ben maar voor BotRK gerushed, aangezien ik geoutrade werd early dus had die lifesteal hard nodig + de active slow op BotrK leek mij wel nuttig in geval van emergency.

Daar staat tegenover dat Aatrox ook een BotRK had gerushed, dus alsnog outtrade die met lifesteal

Denk dat het probleem was dat hij aardig aan het snowballen was , een gank op mij had en top tower vrij snel down, begon te roamen en hier en daar wat kills oppakte.

Volgende keer zal ik toch heel safe spelen door meer bij tower te farmen, niet mijn favoriete speelstijl als Shyvana :(

[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 20-01-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:35:
[...]

Hmm, dat was precies mijn build dus.

Dorans shield, BotRK, Randuins en Ninja Tabi.

Ben maar voor BotRK gerushed, aangezien ik geoutrade werd early dus had die lifesteal hard nodig + de active slow op BotrK leek mij wel nuttig in geval van emergency.

Daar staat tegenover dat Aatrox ook een BotRK had gerushed, dus alsnog outtrade die met lifesteal

Denk dat het probleem was dat hij aardig aan het snowballen was , een gank op mij had en top tower vrij snel down, begon te roamen en hier en daar wat kills oppakte.

Volgende keer zal ik toch heel safe spelen door meer bij tower te farmen, niet mijn favoriete speelstijl als Shyvana :(
Ik zou eerlijk gezegd ook geen Shyvana vs een Aatrox picken, maar ja weet niet of het blind of draft was. Dan liever een Jax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:37:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd ook geen Shyvana vs een Aatrox picken, maar ja weet niet of het blind of draft was.
Was Blind pick, maar goed om te weten dat Aatrox toch best een counter is tegen Shyvana.
Vond het niet echt cool dat die mij de hele tijd farm deniede, door suprise knockup en paar AA waardoor ik ook niet kon lifestealen van minions zonder het risico te lopen dat die een kill op mij kreeg.

Werd gewoon noodgedwongen om safe dicht bij tower te farmen mid game en wat vanuit de jungle om toch niet teveel te verliezen.

Niet 1 van mijn leukste matches, aangezien ik late ook niet echt van nut kon zijn voor het team.

[ Voor 40% gewijzigd door Turismo op 20-01-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Wat denken jullie dat eigenlijk de beste manier is van spelen:

Blind pick of draft?

Ik heb 1 draft gedaan en het enige wat me opviel is dat er geen direct gevecht was van waar wie zou staan t.o.v. de meeste normal games tegenwoordig. Was dit toeval of is de sfeer/teamwork vaak beter bij draft dan Blind pick?

Natuurlijk heb je het voordeel dat je wat kan counterpicken, hoewel dat nog niet helemaal duidelijk is wie je het best tegen wie picked, maar dat zal wel komen met ervaring vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Was Blind pick, maar goed om te weten dat Aatrox toch best een counter is tegen Shyvana.
Vond het niet echt cool dat die mij de hele tijd farm deniede, door suprise knockup en paar AA waardoor ik ook niet kon lifestealen van minions zonder het risico te lopen dat die een kill op mij kreeg.

Werd gewoon noodgedwongen om safe dicht bij tower te farmen mid game en wat vanuit de jungle om toch niet teveel te verliezen.

Niet 1 van mijn leukste matches, aangezien ik late ook niet echt van nut kon zijn voor het team.
Tja aangezien je al achter stond, had je er voor kunnen kiezen om alleen nog puur te splitpushen (waar Shyvana sterk in is) zodat je de focus van je teammembers afhaalt. Probleem is alleen dat je team dat 9 van de 10x niet zal begrijpen en elke keer zal initiaten wanneer ze slechts hoeven te verdedigen / poken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

misterdoom schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:45:
Wat denken jullie dat eigenlijk de beste manier is van spelen:

Blind pick of draft?

Ik heb 1 draft gedaan en het enige wat me opviel is dat er geen direct gevecht was van waar wie zou staan t.o.v. de meeste normal games tegenwoordig. Was dit toeval of is de sfeer/teamwork vaak beter bij draft dan Blind pick?

Natuurlijk heb je het voordeel dat je wat kan counterpicken, hoewel dat nog niet helemaal duidelijk is wie je het best tegen wie picked, maar dat zal wel komen met ervaring vermoed ik.
Blind pick om een champion te oefenen zodra je de mechanics onder de knie hebt. Draft pick om een champion te oefenen vs zijn counterpicks (want dat gaan mensen toch proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Dat deed ik ook, op het moment dat ik Aatrox zag roamen en ik vision op m had waar die was ging ik split pushen.

Kreeg nog 2 top towers down, inderdaad begreep 1 van mijn team leden niet wat ik deed, want onze tower en daarna potentieel inhib waren ook onder attack (als in ze hadden mij blijkbaar nodig).

Precies het moment nadat dat team lid vroeg wat ik aan het doen was, had ik de enemy tower down, dus dat antwoord was duidelijk genoeg.

Helaas was hun Viktor ook behoorlijk gefeed vanuit mid met op het eind 17/3/9, daar was ook geen houden meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
misterdoom schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:45:
Dat gevecht heb je ook vaak in draft hoor. Of dan roept iemand mid, neemt de eerste alsnog mid en dan gaan ze met 2 lopen irritant doen op de mid lane en volgt de eeuwige discussie of het pick first of call first is.
Mensen roepen wel minder hun positie als het niet uitmaakt, dan nemen ze gewoon wat nog over is omdat je per 1/2 pickt. Dus het komt misschien minder voor, maar het gebeurt wel. Hangt gewoon van je teammates af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Soms gebeurd het in draft, maar in 90% van de gevallen houd word er een rol geroepen en als er iemand voor hem die rol picked komt het vaak niet verder dan een 'omg'. Iedereen weet immers dat dit nu eenmaal zo zal gaan.

Het enige wat je nog vaak ziet is "omg, i'm always last pick, i'm really bad support". Ik reageer dan altijd maar met "Glad we have someone experienced" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ero-Sensei schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:29:
Als jungler kijk ik ook altijd maar wat er gebeurd in de lanes. In een notendop houd ik altijd aan:
3 losing lanes: dan help ik mid om z.s.m. de turret neer te pushen, zodat we daarna samen kunnen roamen om andere lanes kills/mid te geven en te pushen.

Ook kijk ik naar late-game potential: staat Nasus top tegen een ranged (meestal Teemo :) ) dan gank ik daar altijd maar graag, om Nasus zo veel mogelijk free farm Q te geven. Maar als er een Dr. Mundo top staat, dan moet hij meestal zichzelf maar zien te redden, tanky wordt ie toch wel en dmg-wise heeft hij geen gold nodig. Ook kan hij prima onder turret farmen, en heel lang in lane blijven.

Voor Botlane houd ik altijd de ADC farm in de gaten, als die goed gelijk blijft of meer is dan de enemy ADC, en ze worden niet gebabysit heb je er ook weinig werk aan. Dan type ik meestal dat ik er over 1 minuut ben, pak ik een kampje en hoop ik maar dat ze begrijpen dat ze zich wat terug laten zakken voor een makkelijke gank.

In mijn 2500+ LoL games heb ik het meeste gejungled en ik kan me aardig vinden in je gedachtengang. Het risicovolle aan het ganken van een verliezende lane is dat je er vaak OF alleen tijd aan verspeelt, OF zelfs 1 of 2 kills aan de tegenstander weggeeft (en met een beetje pech nog buffs ook!). DAn is de lane dus helemaal over. Het is dus per situatie inschatten wat de meeste kans van slagen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Lointje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Dat gevecht heb je ook vaak in draft hoor. Of dan roept iemand mid, neemt de eerste alsnog mid en dan gaan ze met 2 lopen irritant doen op de mid lane en volgt de eeuwige discussie of het pick first of call first is.
Mensen roepen wel minder hun positie als het niet uitmaakt, dan nemen ze gewoon wat nog over is omdat je per 1/2 pickt. Dus het komt misschien minder voor, maar het gebeurt wel. Hangt gewoon van je teammates af.
Natuurlijk heb je trollers/griefers ook altijd in draft, maar een heel stuk minder.
Naar mijn mening zijn mensen in draft een stukje flexibeler in de zin dat de meeste wel bereid zijn 2 roles/lanes te doen (i.p.v. "Mid or feed").
Maar je moet dan ook zelf wel iets flexibeler zijn, als je zelf alleen maar 1 champion/role/lane wilt spelen dan roep je ook alleen maar vergelijkbaar gedrag op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Het is zo dat ik ben begonnen als ADC met Ashe, zoals zo velen het doen, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik er echt goed in ben. Ik speel het dan ook een stuk minder dan vroeger maar ik kan er altijd op terug vallen.

Support ben ik gewoon slecht. De enige support champion die ik heb is Allistar (via Youtube) maar vind het een vrij moeilijke champion. Andere supports buiten Taric heb ik nog niet gespeeld. Ik weet in basis wel hoe een support te spelen maar de executie is nog niet echt goed. Indien er niemand support gaat of ik moet support spelen ga ik het wel doen, ben geen troll die dan gaat lopen klagen en de game dwarsbomen.

Mid champions zijn vaak AP en heb nog geen enkele AP rune page (gebruik dus dan m'n Sej page met AS/armor/mrlvl/MS). Ahri spelen dat je niet verliest valt goed mee qua moeilijkheid (hoewel goed spelen een stuk moeilijker is), brand ook wat geprobeerd als hij F2P was en dat ging ook nog wel. Ik ben geen extreem slechte mid-laner, ik heb er niet echt de champions voor.

Jungle heb ik een lange tijd aan een stuk gespeeld. WW, Sejuani en vooral Hecarim heb ik gespeeld maar tegenwoordig als ik jungle gaat het niet zo goed meer. Ganks mislukken en ik begin bijna te feeden. Het komt ook vaak doordat lanes hard verliezen of als je een gank opzet, dat ze bijna niets doen en je dan doodgaat. Het heeft me een beetje van de jungle gehouden en weet niet hoe goed Hecarim nog is na z'n nerf op z'n heal.

Toplane is wat ik tegenwoordig het vaakste speel. Vnl met Renekton. Win gemakkelijk trades en outpush de tegenstanders gemakkelijk.

Al bij al, buiten support, kan ik wel redelijk wat champions spelen dus misschien maar eens de tijd dat ik wat meer draft mode doe aangezien ik de sfeer van die ene game toch wel leuker vond dat de meeste blind picks.

Wat vinden jullie van het fenomeen "premade"?
Gisteren 3 games na elkaar 3-4 "premades" gehad. Opzich niet erg, ware het niet dat ze daarom denken dat ze ook maar van de eerste keer hun favoriete rolletjes nemen en dat er geen discussie aan is. Het vervelendste vind ik dan ook dat ze vaak enkel maar oog hebben voor hun eigen vrienden en daar dus ook veel ganken maar als je zelf ergens solo staat je maar alleen laten en dan "feeder" roepen als ze je constant ganken (hoewel m'n J4 play enkele weken geleden wel héél slecht was maar ik kreeg dan ook geen enkele hulp van de jungler).

Daarom dat ik toch wel zo snel mogelijk in de chat zet welke rol ik wil spelen want die premades hoeven dat niet te doen en picken dan toch wat ze willen en de rest kan hun niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als je draft gaat spelen, zorg dan wel dat je wat meer ervaring hebt met de andere rollen, en daar ook de champs en runepages voor hebt.
Vooral als solo draft speler krijg je vaak niet de rol die je zou willen.

Als je als midlaner geen AP runepage hebt, dan heb je het early game echt zwaar...

En met Taric en alistar heb je gelijk de saaiste supports die er zijn ;) Probeer eens een blitz, lulu, nami, leona... daar kan je ook echt leuke dingen mee doen! Vooral blitz is een leuke instap support, op de lagere elo is het pullen dan ook niet super moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
misterdoom schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:55:

Wat vinden jullie van het fenomeen "premade"?
Gisteren 3 games na elkaar 3-4 "premades" gehad. Opzich niet erg, ware het niet dat ze daarom denken dat ze ook maar van de eerste keer hun favoriete rolletjes nemen en dat er geen discussie aan is. Het vervelendste vind ik dan ook dat ze vaak enkel maar oog hebben voor hun eigen vrienden en daar dus ook veel ganken maar als je zelf ergens solo staat je maar alleen laten en dan "feeder" roepen als ze je constant ganken (hoewel m'n J4 play enkele weken geleden wel héél slecht was maar ik kreeg dan ook geen enkele hulp van de jungler).

Daarom dat ik toch wel zo snel mogelijk in de chat zet welke rol ik wil spelen want die premades hoeven dat niet te doen en picken dan toch wat ze willen en de rest kan hun niet schelen.
Zelf speel ik bijna altijd minimaal met 1 of meer vrienden en ben ik dus een premade. Meestal dan wel draft, maar dan houden we onszelf vaak gewoon aan de pick-order en proberen te overleggen met de andere spelers.
Vaak genoeg dat ik uiteindelijk dan zeg tegen 1 van mijn vrienden (als we niet krijgen wat we eigenlijk willen), we gaan samen wel botlane (minst favoriete lane over het algemeen).
Wel is het zo dat ik als jungler inderdaad voorkeur heb voor het ganken van hun lane, ik weet tenslotte wat ik aan ze heb en ik kan over skype ganks coordineren. Dit vergroot de slagingskans aanzienlijk. Ik weet dat mensen dat vervelend vinden, maar het is de logische keus. Ik had van de week zelfs in ranked een midlaner die zei "Are you premade?" toen zei ik ja "Babysit him". Uiteindelijk twee ganks op top (bij mijn premade) en vervolgens ging hij als een malle. Het is de logische keus.

Ik wil nog wel even een aparte opmerking maken over je gedachtegang aangezien ik een voorgevoel heb waar die heen gaat.
Een jungler is niet verantwoordelijk voor het winnen van je lane. Zelfs al komt hij 0x langs is het jouw verantwoordelijkheid om jezelf te beschermen tegen ganks, te farmen en niet te feeden.
(Ook heb je 0 recht op buffs, het is aan de jungler om deze op een juiste manier te verdelen over je team)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Ik wil nog wel even een aparte opmerking maken over je gedachtegang aangezien ik een voorgevoel heb waar die heen gaat.
Een jungler is niet verantwoordelijk voor het winnen van je lane. Zelfs al komt hij 0x langs is het jouw verantwoordelijkheid om jezelf te beschermen tegen ganks, te farmen en niet te feeden.
(Ook heb je 0 recht op buffs, het is aan de jungler om deze op een juiste manier te verdelen over je team)
100% eens... zovaak dat gebitch dat als een lane verliest, dat het de schuld van de jungler is omdat ie niet komt.

Imo moet een lane zich gewoon goed kunnen redden, tenzij de andere jungler de lane babysit. (maar dat moet voor andere lanes het signaal zijn om er hard in te kunnen gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Aangezien ik zelf jungle weet ik dat een jungler er niet is om je lane te winnen. Het was m'n eerste keer J4 en het bleek niet echt m'n type champion te zijn om het netjes uit te drukken. Ik probeerde zo safe mogelijk te spelen maar als ze je iedere maal diven onder je turret weet ik het ook niet meer wat te doen.

Mijn lane was hard aan het verliezen terwijl de anderen het zeer goed deden door de vele ganks, maar als je nooit een gank hebt top en je enemy top/mid/jungler heeft dat door, wordt je constant gedived en ben je achteraf de feeder.

Ik begrijp volledig dat je vaker met je premades gaat ganken omdat je weet wat er zal gebeuren, maar indien er early game wat ganks zouden geweest zijn, dan had ik tenminste wat meer ademruimte gehad.

M'n skills zijn wel al een heel stuk hoger dan toen J4 vrij te spelen was (ik was toen ook net weer beginnen te spelen) dus zo heel erg gaat het niet meer worden, maar op dit moment voel je je wel uitgesloten als ze constant met 4 aan het chatten zijn en aan het gamen alsof jij niet eens bestaat.

Het grappige was dat het blijkbaar Nederlanders waren en ze niet wisten dat ik een Belg was waardoor ik hun chat kon meevolgen, die overigens niet heel interessant was maar het was overduidelijk dat ze enkel aan Mid en Bot aan het denken waren.

EDIT: En ik doelde meer op het teamplay van ganks dan het winnen-van-de-lane ganks. Als je wordt behandelt alsof je niet bestaat in het team dan is het gewoon moeilijk om je eigen ding te doen, rekening houdend met een veel lagere skill op dat moment t.o.v. de enemies én de "team mates"

[ Voor 7% gewijzigd door Death1ord op 20-01-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Dat wordt op Bronze en Silver ELO echt niet begrepen hoor. Dat gaat ongeveer zo:
na 4 minuten: eerste ping 'need assistance'
na 5 minuten: andere 2 lanes beginnen te pingen
na 7 minuten: lane (vul maar in welke) gaat voor de 2e/3e keer dood en roep 0 ganks.
na 10 minuten: 3 lanes flamen op de jungler dat hij niet constant in 3 lanes is
na 14 minuten: de eerste reacties komen van '/all omg look at our jungler he's only level 5'
in diezelfde minuut: 'surrender @20 pls its 4vs5 with this jungler'
ondertussen: jij als jungler hebt 3 lanes willen carryen, daardoor veel farm misgelopen, wel een score van 1-0-2 maar je hele team is over de zeik omdat ze de game niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Ero-Sensei schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:38:
[...]

Dat wordt op Bronze en Silver ELO echt niet begrepen hoor. Dat gaat ongeveer zo:
na 7 minuten: lane (vul maar in welke) gaat voor de 2e/3e keer dood en roep 0 ganks.
na 14 minuten: de eerste reacties komen van '/all omg look at our jungler he's only level 5'
ondertussen: jij als jungler hebt 3 lanes willen carryen, daardoor veel farm misgelopen, wel een score van 1-0-2 maar je hele team is over de zeik omdat ze de game niet snappen.
Life of a jungler:
Afbeeldingslocatie: http://st.elohell.net/public/chill/aa6e3b95f2c884faf0fb740707c1baf1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
Ero-Sensei schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:38:
[...]

Ahh the memories. Helemaal gelijk heb je, maar je kan het dus sowieso nooit goed doen omdat je niet in alle 3 de lanes tegelijk kan zijn.
Het heeft dus ook geen zin je iets aan te trekken van wat mensen zeggen. Gewoon zelf inschatten wat het meeste voor je team oplevert als daar een succesvolle gank is (samen met slagingskans natuurlijk).

Edit:
Je vergeet trouwens nog. "Omg you took blue?????" of "Omg you gave .... blue??".

[ Voor 3% gewijzigd door Nelusz op 20-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Nelusz schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:53:
[...]

Ahh the memories. Helemaal gelijk heb je, maar je kan het dus sowieso nooit goed doen omdat je niet in alle 3 de lanes tegelijk kan zijn.
Het heeft dus ook geen zin je iets aan te trekken van wat mensen zeggen. Gewoon zelf inschatten wat het meeste voor je team oplevert als daar een succesvolle gank is (samen met slagingskans natuurlijk).

Edit:
Je vergeet trouwens nog. "Omg you took blue?????" of "Omg you gave .... blue??".
wat denk je van omg you took my kill etc etc

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Het zou mooi zijn als spelers ook een rating op behavior zou kunnen geven (losstaand van bestaand: "Teamwork","friendly" etc.)

En dat de matchmaking systeem alle goede behavior spelers met elkaar matched ipv alleen jouw skill, ervaring en eligible opponents.

Gooi al die toxic players maar bij elkaar, en laat ze elkaar helemaal kapot flamen.

Ik weet dat Riot dit niet envisioned, want ze willen dat wij die toxic spelers hun gedrag verbeteren, worst case door middel van reporting als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1569375

Yasuo disabled :-)

Eerder vandaag nog een ranked game met Hecarim, maar vond hem om de één of andere reden best laggy/glitching.. Weet niet of dit kwam door mijn eigen pc of dat de animatie niet helemaal super is.. Sta momenteel 4-2 met placements :) Nog 4 te gaan.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:04:
[...]

wat denk je van omg you took my kill etc etc
Helemaal leuk als je Sunfire cape hebt :P en de laatste tik damage pakt de kill.

Moet je ze helemaal uitleggen dat je niet de kill wilde pakken, alleen maar verspilling van kostbare tijd waar je farm of objectives kan pakken.

Doe tegenwoordig dat mijn neus gewoon bloed :+
Mebus schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:09:
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1569375

Yasuo disabled :-)

Eerder vandaag nog een ranked game met Hecarim, maar vond hem om de één of andere reden best laggy/glitching.. Weet niet of dit kwam door mijn eigen pc of dat de animatie niet helemaal super is.. Sta momenteel 4-2 met placements :) Nog 4 te gaan.
Hmm t is dus waar, zag de posts al vandaag gereport op Reddit over potentiele bug.
http://www.reddit.com/r/l...y_gamebreaking_yasuo_bug/

Best gaar, die bug zit er wss al in vanaf introductie dan.

Ik vond dit hele afgelopen weekend laggy/glitching en momenten alsof je door stroop bewoog (animation, skillshots, AA), kon op het laatst ook geen game meer spelen nadat die bleef hangen op "waiting for game statistics", de game bleef volhouden dat ik nog in game zat en dat ik die game moest joinen elke keer ik de client herstarte, vandaag maar s kijken of die dat nog steeds vindt.

Nou is dit (helaas) vrij normaal voor weekend met veel server load, hoop niet dat het is gebleven dan.

[ Voor 59% gewijzigd door Turismo op 20-01-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ben sedert deze week begonnen met wat cases te reviewen op de tribunal ( http://euw.leagueoflegends.com/tribunal ). Het is soms grappig waarvoor sommigen worden gereport lol. Soms voor swearing/noob/bad player terwijl er niet echt een duidelijk aanwezige reden is.

Kan wel voor wat vermaak zorgen :p
Sona [00:34:07] nice noobs

Sona [00:34:23] omg

Sona [00:34:52] all mid idiots

Taric [All] [00:35:04] ...
Taric [All] [00:35:16] i can't even recall in peace
Sona [00:35:18] mid

Sona [00:36:33] idiots
Sona [00:36:54] why no foxcus noobs
Draven [00:37:32] full build
Draven [00:37:47] mundo more tank pls
Sona [00:38:16] miiiiiiiiiiiiiiiid
Sona [00:38:20] nooooobs

Sona [00:38:51] all mid
Sona [00:39:00] mo coment idiots

Sona [00:39:08] report
Yasuo [00:39:09] then stop commenting it
Dr. Mundo [00:39:14] stop flaming

Sona [00:40:12] stioo solo noob
Of dan heb je zo iemand in je team, we kennen ze toch allemaal :')

[ Voor 54% gewijzigd door Death1ord op 20-01-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Haha nou ik durf met redelijke zekerheid te zeggen dat ik mijn Q bijna altijd raak (flashes niet meegerekend, als een vijand flasht vind ik het een geslaagde Q :P).
Haha mooi, je gaat er nog op in ook :P Neu kan ook niet zeggen dat je ze mist, maar ik zal Marnix' opinie eens vragen over jouw Vi Q's :P
True that, altijd irritant als gastjes jou als jungler gaan blamen omdat ze hun lane niet winnen.

Maar, er is in mijn ogen wel een maar :) Een jungler is soms medeverantwoordelijk om een lane niet te verliezen.

Stel nou dat ik op bot sta als adc/supp, de enemy jungler gankt bot met enige regelmaat, terwijl mijn eigen jungler nog niet één keer langs is geweest. In theorie kun je dergelijke enemy ganks opvangen door te warden en goed op te letten, maar ja het is ook niet altijd op te vangen.
Stel de enemy jungler voert een geslaagde gank uit, waardoor je als adc en supp zwaar gehavend doch levend je turret hebt kunnen bereiken. Dan kun je niet veel meer doen dan cs'en onder je toren, proberen te verdedigen en wachten tot de enemy mid/jungler je de genadeklap geeft, of je gaat recallen. Either way, je wordt je lane uitgedrukt en je toren gaat dan waarschijnlijk ook neer.
Ik vind in zo'n situatie, waarin de enemy adc+supp het overwicht op bot lane behalen simpelweg door de voortdurende pressure/aanwezigheid en ganks van de enemy jungler, dat het dan wel aan jou als allied jungler is om dat zelf op te merken en erop te reageren door bot niet te negeren. Doe je dat dan wel, dan mag je het verliezen van bot lane ook je eigen jungler aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
misterdoom schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:55:
Jungle heb ik een lange tijd aan een stuk gespeeld. WW, Sejuani en vooral Hecarim heb ik gespeeld maar tegenwoordig als ik jungle gaat het niet zo goed meer. Ganks mislukken en ik begin bijna te feeden. Het komt ook vaak doordat lanes hard verliezen of als je een gank opzet, dat ze bijna niets doen en je dan doodgaat. Het heeft me een beetje van de jungle gehouden en weet niet hoe goed Hecarim nog is na z'n nerf op z'n heal.
Hecarim is nog steeds erg goed. Je hebt endgame iets minder sustain in teamfights, maar nog altijd niet slecht. En dankzij de Spirit Stone wijziging is junglen met Hecarim (en anderen) opeens weer een stuk makkelijker geworden. Clear 1x je eigen jungle zodat je rond level 4 bent, recall, en haal spirit stone + boots. Door de life en mana steal can je zelfs zonder blue je q blijven spammen, en daardoor erg snel clearen. Ook raak je (vrijwel) geen health kwijt zodat je vrijwel altijd klaar bent om te ganken of te counter junglen. Als ze weinig of geen AP hebben en je dus full pdef kan gaan krijgen ze je op endgame zowieso nog steeds nauwelijks neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hecarim is nog effectiever op vroege ganks. Ik ga na de red buff @ level 3 direct de mid of top ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
iCy schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Hecarim is nog effectiever op vroege ganks. Ik ga na de red buff @ level 3 direct de mid of top ganken.
Deed ik vroeger ook altijd, ben denk ik te 'roestig' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Net 2 leuke games gedaan met wat mede tweakers en beide games gewonnen! :) Eerste game ging in het begin wat slecht maar door goede samenwerking de game gewonnen. Tweede game, easy, Evelynn op..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:21
Mebus schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:53:
Net 2 leuke games gedaan met wat mede tweakers en beide games gewonnen! :) Eerste game ging in het begin wat slecht maar door goede samenwerking de game gewonnen. Tweede game, easy, Evelynn op..
Eens, die eerste wilde ik al surr @ 20 doen, ging 0/5 in lane tegen een lucian die 10-2 de lane uitkwam ofzo. Hoe we die nog gewonnen hebben geen idee (wel enigzins Nasus aan hun kant participeerde niet helemaal lekker). Tevens kwam ik later in gevechten wel lekker van de grond kon mooi op een afstandje mijn targets kiezen om zo toch nog 12-7 oid te eindigen, goed werk mannen!

2de was net zo eenzijdig als het begin van die eerste pot, maar dan voor ons, dat leverde de surrender op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:33:
[...]

100% eens... zovaak dat gebitch dat als een lane verliest, dat het de schuld van de jungler is omdat ie niet komt.
Oneens. Waar is de jungler anders voor? Plays maken in de lanes. Als de jungler nooit op komt dagen (zo vaak gehad, niet grappig meer) terwijl hun mid en jungler om de beurt bezoekjes brengen aan mijn lane... waar denk je als jungler dan dat je goed voor bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:57:
[...]

Oneens. Waar is de jungler anders voor? Plays maken in de lanes. Als de jungler nooit op komt dagen (zo vaak gehad, niet grappig meer) terwijl hun mid en jungler om de beurt bezoekjes brengen aan mijn lane... waar denk je als jungler dan dat je goed voor bent?
Mee eens, dat laatste zei ik ook al in mijn voorlaatste post, met iets teveel woorden... :)

Maar uiteraard is dit géén vrijbrief voor een laner om de jungler te blamen als ie gewoon 1vs1 verliest.

[ Voor 11% gewijzigd door Koekiemonsterr op 20-01-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor ... 2e placement game en het is al weer prijs.
Malhazar: jaja ik counter fizz mid
10min in game ... Fizz 4 malh 0
Nasus: jaja ik weet hoe ik tegen renek moet spelen
15min in game ... renek 5 nasus 1
En allemaal zonder de enemy jungler, want die babysitte bot

End score: malhazar 7/15, nasus 5/12
Om zeep

Ja jungler, je komt nooit ...
Ja laner, je ward niet, je ontward niet, je pushed tot enemy turret, en als ik dan toch kom,
sta je gewoon te ver weg om uberhaupt iets te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:57:
[...]

inderdaad, plays maken in de lanes, om een voordeel te creeren...
maar een lane moet niet afhankelijk van de jungler zijn om wat te kunnen. Als je lane ruk gaat, speel dan safe, en zorg dat je niet doodgaat.
Als een botlane in 10 minuten al een gigantische achterstand heeft opgebouwd door slechte plays aan hun kant, dan heeft het voor mij als jungler ook weinig zin meer om daar naartoe te gaan.

Dan help ik liever mid, zodat die sterk word, de mid toren kan wegpushen, en dan met 4 man richting bot...
Als je ADC 2 of meer levels achterstaat op de tegenstander, dan win je een 3v2 ook niet.

'Never gank a losing lane'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Er zal vast een tijd komen dat je er een paar achter elkaar win. Het was met mij niet veel beter vanavond haha.

Zo probeer je top te helpen en gank je tot 4x toe en tot 4x toe sta je alleen tegen Fiora terwijl Wukong staat te kijken met 3 kwart leven.

2x een troll support genaamd Riven en het waren 2x een verschillend persoon maar beide faalde hard :)

De reden van 1 van de riven trolls, ach ik ben toch brons 5 geworden en het boeit me niet meer.

Achja, komt vast ene betere en serieuze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
IS altijd leuk om dit te lezen in een spel als een speler dit zegt :

Ik ben wel zilver en jullie zijn brons. leer jullie spel, noob team,idiots :p
Ondertussen heeft meneer zilver wel Brand lekker gefeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Gisteren beetje op een losing spree gegaan op Aram. Maarja het is vrijwel een gok spel.
Mijn team heeft vrijwel nooit een ADC gekregen of iemand die redelijk goed z'n AOE ulti kon gebruiken.
Wel moet ik toegeven dat Udyr en Warwick best useless zijn op Aram hetzelfde geld voor Nasus.
Vrijwel niemand bouwt tank (Ik ook niet :S ) Terwijl de enemy team wel 1 tanky persoon heeft.
Maar waren wel wat leuke games.
Vandaag maar ff lvl 28 worden

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:01:
[...]

inderdaad, plays maken in de lanes, om een voordeel te creeren...
maar een lane moet niet afhankelijk van de jungler zijn om wat te kunnen. Als je lane ruk gaat, speel dan safe, en zorg dat je niet doodgaat.
Die keuze heb je niet altijd. Welgeplaatste Tibbers en tanky jungler die je dived terwijl enemy ADC los gaat betekent vaak minstens een kill.

Het argument dat je je 1v1 in je lane maar staande moet houden is onzin. Iemand gaat de lane verliezen en die persoon gaat hulp nodig hebben. Zo werkt het spelletje nou eenmaal.
'Never gank a losing lane'
Achterlijke uitspraak, van wie je het ook quote. Heb ook zware matchups gehad waar ik achterstond in een beetje farm en wat kills en door goede jungle ganks weer bij kunnen komen of zelfs lane gewonnen.

Snap eigenlijk niet waarom de mentaliteit van sommige junglers zo is, dat ze denken dat ze geen impact moeten hebben op de game en dat de lanes een perfecte performance moeten leveren om een gank waardig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:54:

Achterlijke uitspraak, van wie je het ook quote. Heb ook zware matchups gehad waar ik achterstond in een beetje farm en wat kills en door goede jungle ganks weer bij kunnen komen of zelfs lane gewonnen.

Snap eigenlijk niet waarom de mentaliteit van sommige junglers zo is, dat ze denken dat ze geen impact moeten hebben op de game en dat de lanes een perfecte performance moeten leveren om een gank waardig te zijn.
Ik heb dat redelijk vaak wanneer ik Jungle WW speel, Het is meestal mijn mid of bot lane die slecht gaat en dan gank ik gewoon vaker en bezorg ik ze kills. Het is nu al een paar games gelukt om m'n ADC terug in de game te krijgen. Warwick ulti gewoon mensen diven omdat high sustain met Blade of the Meta king en Spirit Visage.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Die keuze heb je niet altijd. Welgeplaatste Tibbers en tanky jungler die je dived terwijl enemy ADC los gaat betekent vaak minstens een kill.

Het argument dat je je 1v1 in je lane maar staande moet houden is onzin. Iemand gaat de lane verliezen en die persoon gaat hulp nodig hebben. Zo werkt het spelletje nou eenmaal.
Hulp nodig hebben is geen probleem, achterstaan in CS (en 1 of 2 kills) ook niet. Ik zit als jungler echt niet stil. zodra ik goeie gank-mogelijkheden zie, kom ik echt wel.
Maar als een botlane constant damage ontvangt, gepullt word, enz... dan kom ik niet. Als ik een botlane goed wil ganken, dan moeten ze qua level, health en mana wel op een redelijk niveau zitten.
Zo vaak zie ik een botlane slecht spelen, dat ze constant met 30-50% hp in de lane staan. (of elke 3 minuten recallen)
Zo bouw je een te grote achterstand op, en hoe graag ik ze dan ook kills wil geven, dat gaat echt niet lukken.

Ik heb het nu dan even specifiek over de botlane, die zijn altijd erg goed in schreeuwen 'why no ganks', vooral als ze het slecht doen... constant de lane pushen, en dan low hp terugvallen onder de toren, en recallen. Daar zie ik geen opening om te ganken, dus dan kom ik ook niet. en dan voor level 6 al 3 of meer kills weggeven. Als je dan als jungler toch die lane gaat ganken, neem je zo'n groot risico. Dan besteed ik mijn tijd liever op een andere lane, zodat wij ook een 'fed' lane hebben.

Ik verwacht geen perfecte performance, maar je jungler blamen dat je lane slecht gaat, dat is bs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelusz
[...]

[...]

Ik denk dat je nogal overreageerd, het lijkt of je je het je persoonlijk aantrekt.

Mensen snappen het doel van mijn en andermans opmerkingen niet. Ik (en ik denk dat ik ook voor anderen spreek) bedoel niet dat een jungler niet verantwoordelijk is voor de lanes, ik bedoel ook niet dat een jungler nooit hoeft te helpen.
Het doel van de opmerkingen was dat mensen in solo queue (iig in Bronze en Silver en ook gedeeltelijk in Gold) de volledige verantwoordelijkheid voor het winnen van alle 3 de lanes bij de jungler neerleggen.
Het is mij vaak genoeg overkomen dat alle 3 lanes slecht gaan. Dat ik een keuze maak, 1 lane blij en de andere 2 lanes in flame modus. "OMG no help jungler". Je kan als jungler niet in alle lanes zijn en je moet dus prioriteiten gaan stellen.
Dat is waar "never gank a losing lane" vandaan komt. Ik weet niet of je zelf vaak jungled, maar ik heb het uitgeprobeerd (was vroeger altijd juist de slechtste lane aan het helpen). Als je de beste lanes eerst helpt heb je een grotere kans dat je de game win (Let op het woordje eerst). Deze lanes snowballen (hoogstwaarschijnlijk) makkelijker en daarna kan je de andere lanes babysitten.
Eerst babysitten en dan de andere lane laten snowballen is overduidelijk de verkeerde volgorde.

Kort samengevat, mijn mening:
Is een jungler die nooit/weinig gankt een slechte jungler? Ja. Moet een jungler zijn team helpen? Ja. Is een jungler in zijn eentje verantwoordelijk voor alle lanes? Nee. Is een jungler verantwoordelijk voor alles wat er op het veld gebeurd? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
'Never gank a losing lane' is natuurlijk wel erg zwart/wit. Op die manier wordt de discussie dan ook weer uit z'n verband getrokken. Maar duidelijker gezet: een lane die zo hard verliest dat die jungle babysit nodig heeft om het tij te keren, kan wel eens voor de veel kwetsbaarheid op andere lanes zorgen.

Als jungler is het dan vaak verstandig aan te geven bijvoorbeeld mid te pushen en vervolgens samen met mid die andere lane helpen. Om maar een voorbeeld te noemen.

Kortom: Als jungler kun jij het verschil maken in lanes, maar je kan niet zorgen voor 3 winning lanes over het algemeen. En inderdaad: iemand gaat zijn lane verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Ik ben het eens met de "Never gank a losing lane" regel, als deze lane ook daadwerkelijk heel hard aan het verliezen is. Het is veel beter om dan tijd te stoppen in de 1/2 andere lane(s) en daar door te pushen. Als die toren op de losing lane neer gaat kun je gaan ganken als de enemy over extend. Dan heeft die ook geen kans om onder zijn toren te gaan staan om je daar alsnog 1 vs 2 te pakken.

Alleen bij mid maak ik hier vaak een uitzondering op, daar wil ik voorkomen dat er verloren wordt. Als de mid toren neer is dan geeft dit de enemy te veel vrijheid. Ook kan de mid goed helpen bij het ganken van enemies die overextend zijn omdat hij er via de jungle ook makkelijk kan komen.

Wat ik tegenwoordig vaak doe als ik jungle (meestal Vi of lee omdat die goede escapes hebben) is counter junglen en proberen buffs van de tegenstander te timen. Heb gisteren en eergisteren constant blue buffs en red buffs gestolen. 1 game had enemy ziggs die goed speelde geen enkele keer zijn buff kunnen pakken/krijgen. Alleen toen die bijv. onze mid afmaakte. Is toch wel lache, iedere keer dat het lukt om een buff te stelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren was het voor mij eindelijk zo ver om deze moba eens te proberen. Trouwens heb nooit mmorpgs of moba games gespeeld maar deze trok mij enorm aan wegens de hype die erom is sinds aantal jaren geleden en terecht ook alhoewel ik waarschijnlijk al te laat ben omdat er mijoenen mensen voorsprong hebben.

Als ik eerlijk moet zijn echt een hele toffe game.Het is wel net als alsof ik in een woestijn ben gedropt zonder kompas maw moet nog allerlei aspecten ontdekken want ben nog een beginner. Alleen wil ik meer weten over de basics die u verder laten groeien in het spel.

hebben jullie enige beginners tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:00:
hebben jullie enige beginners tips?
Het ligt eraan hoe veel je jezelf erin wilt verdiepen;

De Basics leer je vooral door het vele doen. Het spelen tegen Bots (de eerste levels verplicht volgens mij tegenwoordig) is een goede eerste stap.

Een paar eenvoudige stelregels:

- Probeer zo veel mogelijk goud te verdienen (dit doe je voornamelijk door die minions te 'lasthitten')
- Zelf niet doodgaan is belangrijker dan de tegenstander dood te krijgen (er zijn uitzonderingen)
- Speel veel verschillende champions als ze "Free to Play" zijn en kijk wat je goed bevalt
- Lees bepaalde guides over Champions op verschillende websites alvorens je ze gaat spelen
- Bekijk Streams (Twitch TV) en Champions Spotlights op Youtube

- Trek je absoluut NIETS aan van de RageChat linksonder op je scherm. Als je begint dan leer je voornamelijk door fouten te maken, dit hoort erbij. Helaas heb je vaak mensen in dit spel die alles beter lijken te weten en dit zullen ze proberen aan je kenbaar te maken op niet zachtzinnige manieren. De ChatBox linksonder is volgens mij de grootste reden dat mensen ophouden met dit spel

PSN RobinNova

Pagina: 1 ... 134 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.