troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Ik dacht overigens dat Yi een ADC champ is? Anyway, ik pak het inderdaad in gevechten ook zeker niet altijd slim aan. Meestal probeer ik gewoond e low-health champ er uit te pikken en daar in te gaan met Q , E en als hij vlucht er met mijn ult achteraan. Verder had ik al wel begrepen dat Yi moet farmen dus dat probeer ik erg veel te doen.
Yi is vooral een jungler na lv30 en eventueel op lagere levels een geschikte top laner. Yi is afhankelijk van resets (tijdens ult kills maken = cooldowns reset), dus probeer je ult pas te poppen als je er zeker van bent dat je daarmee iemand's laatste HP kunt slopen of als je in gevaar bent kun je er ook mee ontsnappen.
Met Micro bedoel ik dat je door continue op het randje van eigen range / range enemy te opereren je beter kunt spelen dan je tegenstander. Korte attacks op enemy, snel die extra minion pakken, je Spells timen, etc. Dat is toch zeker micro te noemen?
Voor zover ik weet, in ieder geval in Starcraft en andere RTS (aangezien de term daar gecoined is), is micro de efficientie waarmee je meerdere units kunt bewegen of de skills van meerdere units kunt gebruiken. Hoe jij micro definieert is misschien meer een persoonlijk waarde die je aan het woord hebt gegeven, maar wat jij beschrijft is gewoon het spelen van het spel. Korte attacks noemen we in LoL "trades", als in je staat allebei in elkaar's range, wie doet er meer damage/dodged de ander beter. Het doel is dan ook om tijdens trades meer damage te doen dan de ander en/of ervoor zorgen dat hij na/tijdens de trade geen creeps meer kan pakken of tower kan verdedigen.
"Snel" minions pakken snap ik niet helemaal, je farmed gewoon zoveel minions en je hoort ook niet ver weg van ze te staan, dus snel erheen moeten rennen om een minion te pakken is sowieso een no-no. Dit betekent dat je eruit gezoned bent. Meer over zoning hier:
Ik moet eigenlijk nog een beetje uitzoeken wie de squishy's zijn, dan ga ik me daar inderdaad op focussen. Of staat die per definitie in een bepaalde lane?
De mages, supports en ranged AD carries zijn vrijwel altijd squishy. Het ligt natuurlijk ook aan items en of ze voorstaan in level, maar op gelijk niveau zijn zij meestal de zwakkere groep qua defenses. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen. ADC Graves is vrij tanky door passive, support Taric en Leona zijn tank characters en Morgana is door haar shield, regen en stuns eigenlijk veel beter als je half/half AP/tank bouwt ipv volledig voor damage gaan.
Ik heb inmiddels wel wat IP dus kan vanavond wel een paar characters uitkiezen die ik er ook nog 's leuk uit vind zien. Heb al wel Kayle gekocht gister, even geprobeerd maar ik vond haar melee attack heel slap en het kwam er pretty much op neer dat ik met E aan het aanvallen was. Misschien hang ik wel meer naar melee champs in het algemeen.
Kayle is eigenlijk vooral ranged+mage, zie uitleg hieronder.
AD = Attack Damage, deze stat heeft direct effect op je basic attacks en skills die ermee scalen. Attack Damage word ook opgenomen in de berekening van Critical Hits. (2x AD)
AP = Ability Power. Als je AP hoger is dan je AD, is de schade die je op gebouwen doet met basic attacks een percentage van je AP.
ArPen = Armor Penetration, dit bepaald hoeveel Armor van de vijand jouw character negeert wanneer deze physical damage of basic attacks gebruikt.
MPen = Magic Penetration, hetzelfde als ArPen, enkel dan voor spells en basic attacks die magic damage doen.
AS = Attack Speed, het aantal keer dat je character per seconde aanvalt
CDR = Cooldown Reduction, gecapped op 40%, CDR vermindert de wachttijd op je spells.
MS = Movement Speed, het aantal units dat je character per seconde beweegt.
Kayle is in dit geval een character dat zich heel erg richt op CDR, AS, Mpen en AP. Als midlaner koop je dan ook zo snel mogelijk Nashor's Tooth (geeft AS, CDR, AP en een passive die magic damage toevoegt aan je basic attacks) en Sorcerer Shoes (MS, Mpen)
Verder koop je op haar Lich Bane (AP, Mana, MS en een passive die magic damage toevoegt aan je volgende basic attack)
en DFG (AP, CDR en een active spell die magic damage doet en tijdelijk jouw magic damage sterker maakt)
Met wat Cooldown Reduction kun je permanent je E aanhouden, dus dan hoef je nooit meer melee te gebruiken, daar is Kayle ook niet voor. Je ranged E aanvallen scalen met AP, dus door AP te kopen gaan ook je basic attacks omhoog op Kayle.
Hier een game van mij op Kayle met wat andere Tweakers, als je eventueel wil zien hoe je kunt bouwen en wat je skill order ongeveer moet zijn:
[
YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bl3SBuv3gX4]
JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:50:
Renekton is volgens mij 1) niet heel goedkoop qua ip en 2) niet heel eenvoudig door zijn Fury mechanisme. Beter zou zijn Garen of Cho Gath naar mijn idee.
Ja en nee. Ja ze hebben een voordeel, maar nee dat voordeel is niet enorm.
Inderdaad. Mijn aanraders zijn allemaal geselecteerd uit de pool van goedkope champs. Ik zou pas voor dure champs gaan als je die veel hebt gespeeld tijdens een week dat ze gratis te spelen zijn en ze echt leuk vind en niet zomaar even 3-6k IP op droppen. De pool die ik heb gegeven heeft vrij uiteenlopende champs die een erg grote aanwinst zijn voor het team en dit blijven op veel verschillende spelniveaus. Kayle en Malphite worden momenteel bijvoorbeeld ook op het pro-niveau veel gespeeld, dus zelfs als je erg goed bent in het spel is het niet alsof je een paar noob-champs hebt aangeschaft die later onbruikbaar zijn.
En het voordeel van Runes/Masteries, tja dat ligt soms een beetje aan de champ. Als je tegen een Riven staat die lv30 is maakt het namelijk een ziekelijk groot verschil of je +25 AD en 6% ArPen van Runes/Masteries hebt op lv3, aangezien zij zo ziekelijk goed scaled. Speel het safe, maar als je weet dat je tegen een tegenstander staat met runes, ga dan het gevecht niet aan tenzij hij veel minder HP dan jou overheeft.
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:34:
[...]
katrina, diana en akali zijn AP casters, deze gebruiken amper Autoattacks en moeten de damage halen uit hun Spells.
beetje hetzelfde als Talon, dat is dan een AD caster, die haalt zijn damage ook uit zijn spells
Maar Diana en Akali spells moedigen AutoAtks aan. Zijn niet compleet zonder, zeg maar. Akali's hele skillset draait om Q+AutoAtk+Lich Bane af te krijgen, dus zonder AA geen damage. Ook is last-hitten exclusief met AA's. Een Gunblade is ook geen gek item op Akali.
En Diana's auto-attack scaled dankzij haar passive vrij goed met AP, verder is zij ook melee en blijft met haar spells in melee-range. Met haar zul je heel veel AA gebruiken. Vooral als je haar jungled.