[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
Vicarious schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 07:36:
[...]

1 op 1 wel ja, maar in een teamfight kan Shyvana erin duiken met de ult en moet Mundo nog maar zien hoe hij in de buurt komt. Mijn broertje speelt veel Mundo en vooral als we achter staan heb ik het idee dat hij alleen maar een beetje rondrent om te proberen bij de carries te komen om vervolgens als allerlaatste 1v4 te sterven als de rest van het team dood is.
Vind ze beide erg irritant eigenlijk, hoewel ik Mundo vaker (gebanned/gepicked) zie dan Shyvana. Nadeel van Mundo is ook nog eens dat het hitten van cleavers essentieel is. Meest irritante champion voor mij is echter met stip Vi. Tanky, redelijke damage en te veel gap closers..

Echter blijven er ook een boel mensen die maar random wat picken, terwijl ze er geen fluit van kunnen, daarom ban ik Shen ook nog regelmatig. Er zijn gewoon te veel mensen die maar wat pakken omdat het open is: "OMG Nasus free! Pick Nasus!"

Gister in een ranked match hetzelfde; Onze 4th pick laat ons in caps even weten dat hij highly jungle preferred, of anders top. Picks/bans verlopen prima, waarna (helaas voor hem) zijn highly preferred roles worden gepicked. Vervolgens kiest hij maar ADC, want stel je voor dat je moet supporten. We verliezen we de laning phase onwijs hard omdat hij totaal geen benul heeft van positioning en harass in lane. Gelukkig kon ik hem wel steeds in leven houden en bleef de achterstand beperkt tot enkel cs. Daarnaast gingen de andere lanes wel prima, waardoor hij in de teamfights later enkele kills op kon picken en van daaruit alsnog enigszins snowballde. Aan het einde van de game meent hij ook nog te hebben gecarried 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:30

Qon

Vond ons potje gisteren ook wel leuk. Had er beste lol in dat ik als annie support, het ene moment alles keihard verknalde met m'n lompe hoofd, door bv terug te lopen naar de nexus, zonder dat ik in de gaten had dat de tegenstanders de 2de turret in midlane al 60% neerhadden.en het andere moment een 4 man stun raak, waardoor we de teamfights konden winnen.

OMG frozen heart on Renek, gg! lollll _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Qon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:22:
Vond ons potje gisteren ook wel leuk. Had er beste lol in dat ik als annie support, het ene moment alles keihard verknalde met m'n lompe hoofd, door bv terug te lopen naar de nexus, zonder dat ik in de gaten had dat de tegenstanders de 2de turret in midlane al 60% neerhadden.en het andere moment een 4 man stun raak, waardoor we de teamfights konden winnen.

OMG frozen heart on Renek, gg! lollll _O-
"Frozen Heart op Renek, mana tank op" - Tja, ze hadden ook best na kunnen gaan met een (gefeede) Yasuo en een Vayne dat ik dat item niet voor de mana haalde |:(

Was inderdaad een leuke pot! Vooral omdat we alsnog wonnen nadat zij zo hoog van de toren bliezen na de early game. Wat er op mid/bot gebeurde heb ik niet echt meegekregen vanwege de moeilijkheden die ik op top had. Kwalitatief kon er wat mij betreft ook wel eea beter. Speel Renekton niet heel vaak en had het moeilijk nadat ik de eerste keer dood ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 08:40:
[...]

"Frozen Heart op Renek, mana tank op" - Tja, ze hadden ook best na kunnen gaan met een (gefeede) Yasuo en een Vayne dat ik dat item niet voor de mana haalde |:(
De reden dat ik de suggestie Frozen Heart gaf met Yasuo en Vayne behoorlijk fed, is omdat jij als Renekton niet per se hun doelwit bent, en bijvoorbeeld Randuin's dan geen enkel nut heeft buiten de korte slow om als ze jou niet hitten, waar FH gewoon een dikke aura debuff is. We hadden ook geen andere tank om die item op te zetten. Support had gekund, maar die staat niet zo midden in het gevecht als Renekton.

Vond het wel prachtig dat die gasten het echt niet snappen. Er zijn zoveel items met veel stats waarvan iemand eventueel 1 stat niet gebruikt. Lich Bane op Akali en in diezelfde game had ik als laatste finished item een item met manaregen (WotA) op Vlad, wat ook totaal geen negatieve impact heeft gehad.
Was inderdaad een leuke pot! Vooral omdat we alsnog wonnen nadat zij zo hoog van de toren bliezen na de early game. Wat er op mid/bot gebeurde heb ik niet echt meegekregen vanwege de moeilijkheden die ik op top had. Kwalitatief kon er wat mij betreft ook wel eea beter. Speel Renekton niet heel vaak en had het moeilijk nadat ik de eerste keer dood ging.
Vond het echt geweldig, ze verloren een teamfight en liepen jou af te zeiken om je Frozen Heart, "Janna: we win anyway (:" 5 minuten later werden ze finaal afgetrapt 4v5 bij Baron en verloren ze nog twee teamfights. Ja ja, "we win anyway" :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Waren inderdaad leuke games gisteren! Vooral de laatste waarbij ik het net aan overleef van Vayne maar Tetsuryu nog even de creeps wou opruimen van red, aggro, en ga alsnog dood :O Uiteindelijk alsnog de game gewonnen :-)

Tijdens die ranked game met jappie was het inderdaad het geval van 'OP champs pakken' omdat je dan altijd wint, dachte het andere team (Mumu, tryn, Kayle, Leona, Sivir). Maar we hadden dankzij een goede early game een goede voorsprong op ze.. Ondanks hun sterke ults :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Voordat ze generfed gaat worden moet je even niet vergeten dat Shyvana letterlijk beestachtig hoge base damage heeft. Ze hoeft gewoon geen damage items te bouwen om een gevaar te blijven voor al je rollen, je moet er alleen voor zorgen dat je niet achter gaat lopen in levels/tank items.

Mundo kan dit ook. Mijn laatste game deed ik het goed in lane, maar was ik zeker niet fed. Wat teleport kills hier en daar, met volle tankset (wel Sunfire rush) alsnog hoogste champion damage in game. Had wel mijn AP Magic Pen rune page voor leuke cleavers in lane ;)

Kha'zix is trouwens mijn go-to jungler geworden aangezien Eve permabanned is (en nerfed gaat worden). Iedere game goede score, goede ganks (minimaal 50% HP weg als isolated gank), goede assassination late game. 2 verloren games nog weten te winnen door de fed AD carry te kunnen deleten.

Damage is gewoon extreem. In leap Q+Hydra en dan landing+W+AA is vaak al goed voor 70% damage. Leuk als mensen een turret defenden met ~60% HP, gratis kills :) Een game zelfs weten te spelen (we hadden nog wel een DC!) alsof het een botgame was, iets van 24-3-10 geëindigd.

Deze week Lucian/Jinx maar proberen, wil 1 van de 2 toevoegen aan mijn set aangezien deze atm iets te veel sterker zijn dan de andere keuzes... Sivir is niet leuk om mee te lanen als ze nog Cait kunnen picken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Gisteren toch een nieuwtje meegemaakt.

Had altijd al eens Brand willen spelen, dus blij met de free champs. Had een paar Co-op potjes gespeeld met Brand zodat ik hem wat onder de knie had.

Een game gevonden en ik zeg als eerste Mid. Er wordt wat top en bot gezegd en plots wat later een zed lockin die "I'm mid" zegt.

Nu ja, ik erop wijzen dat ik toch eerst was en plots de andere "Zed going mid or we report you", "We are 4, we will all report you if zed no mid".

Dat is nu net wat je niet moet doen met mij, blackmail ... Heb dan maar in de eerste fase 2 mid gedaan totdat zed ging gaan roamen en ofwel KSte ofwel gepwned werd wanneer hij het alleen moest doen.

En die gast maar klagen of hij niet mid wou. Indien hij het gewoon gevraagd had, was ik gewoon jungle gegaan wat ik tegenwoordig altijd doe, maar op zo'n manier mag je het echt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Zebby, ik vind het zelf ook jammer dat ze Evelynn gaan aanpassen.. Gewoon omdat mensen niet weten hoe je tegen der moet spelen :( Ik las overigens wel ergens dat ze met de nieuwe aanpassingen nog sterker schijnt te zijn als je haar AD bouwt :-)

http://community.pbe.leag...uT2g-ad-eve-is-better-imo

Dus hoewel ik het niet leuk vind zal ik ook uitkijken naar de veranderingen op haar. Zolang ze maar niet haar passive veranderen.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Mebus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:11:
Waren inderdaad leuke games gisteren! Vooral de laatste waarbij ik het net aan overleef van Vayne maar Tetsuryu nog even de creeps wou opruimen van red, aggro, en ga alsnog dood :O Uiteindelijk alsnog de game gewonnen :-)

Tijdens die ranked game met jappie was het inderdaad het geval van 'OP champs pakken' omdat je dan altijd wint, dachte het andere team (Mumu, tryn, Kayle, Leona, Sivir). Maar we hadden dankzij een goede early game een goede voorsprong op ze.. Ondanks hun sterke ults :-)
Ja dat was idd een klote death :P
Ik stond red te pakken en rende toen naar jullie toe waarna de agro van de 2 kleine lizards naar jou ging toen je lang me rende =\

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Fanatic_FS schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:16:
[...]

Ja dat was idd een klote death :P
Ik stond red te pakken en rende toen naar jullie toe waarna de agro van de 2 kleine lizards naar jou ging toen je lang me rende =\
Het idee erachter was goed natuurlijk :-) Alleen de timings waren wat minder :p Ik had echt zoiets '@#%tydjze$y|w', NEEEEEEEEEE! Maar uiteindelijk de game nog wel gewonnen. Onze early ging niet zo goed.. Maar mid/late gingen we veel beter spelen :*)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Ja Duijtzer had een aantal hele goeie tibbers stuns en ook goeie ganks van jou als eve.
Blij dat ik tristana had gepicked, zowat de enige adc die vayne kan bijbenen lategame

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
SindsLucian F2P ben ik fan van hem.
Eerste keer online al penta kill met hem, vindt hem eerlijk spelen.
Maar wat voor runes past bij hem? Toch geen normale ADC? Want hij is niet zoals die andere ADC like vayne?

En werkt Trinity Force dat werkelijk op hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llovesoccerx7 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:55:
Maar wat voor runes past bij hem? Toch geen normale ADC? Want hij is niet zoals die andere ADC like vayne?

En werkt Trinity Force dat werkelijk op hem?
Ja, vanwege zwaar skillshot gebruik en passive werkt TF prima. Standaard ADC (AD, Armor, Mres of LS, AD Armor, Mres) page is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Voor zover ik de terminologie begrijp die hier gebezigd word volg ik dit topic met interesse.
Ik speel sinds een aantal dagen (lvl 7 nu) en moet zeggen dat ik al aardig hooked begin te raken.
M'n voordeel is dat ik een vriendin heb die het spel veel speelt en 't ook aardig in de vingers heeft.
http://www.twitch.tv/xSyoss

Ik ben zelf begonnen met Master Yi en moet zeggen dat ik hem erg leuk vind spelen, wel merk ik dat ik end-game behoorlijk ge-target word en dat ik weinig klappen kan vangen ,wat doe ik verkeerd?

Verder vind ik het micro aspect van de game echt heerlijk, ben zelf groot fan van Starcraft (1 en 2) en heb allebei fanatiek gespeeld (Diamond & Master league).

Wat mij alleen erg tegenvalt is de kennis die je moet vergaren van de verschillende hero's om te weten welke lane dit type champion speelt en welke counter hij heeft. Dit maakt het eigenlijk erg lastig om voor een beginner direct te snappen en goed te kunnen spelen.

Misschien heeft iemand hier echte absolute beginner tips? Zijn er handige shortcuts bijvoorbeeld? Of wat is essentieel om te doen als beginner of als master yi ? Alle tips zijn hartelijk welkom. Thanks in advance.

Edit: Las ergens iets over Shyvana , nou daar heb ik gister in een tweetal potten tegen gespeeld. Die ult van haar was end-game echt verschrikkelijk voor Yi. 1v1 hoefde ik niet eens te proberen en zelfs met team-mates kregen we haar amper kapot. Ze waren wel 'fed' en hoger gelevelled dan ons maar ik vond het bizar toen we met zijn 4 'en op haar in aan het hakken waren en ze bleef gewoon leven en ik en een team-mate waren dood.

[ Voor 15% gewijzigd door troyk op 08-01-2014 12:18 ]

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
@itsrudy, en speciale page voor Lucian of is dat gewoon zelfde als de standaard ADC runes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:
Voor zover ik de terminologie begrijp die hier gebezigd word volg ik dit topic met interesse.
Ik speel sinds een aantal dagen (lvl 7 nu) en moet zeggen dat ik al aardig hooked begin te raken.
M'n voordeel is dat ik een vriendin heb die het spel veel speelt en 't ook aardig in de vingers heeft.

Ik ben zelf begonnen met Master Yi en moet zeggen dat ik hem erg leuk vind spelen, wel merk ik dat ik end-game behoorlijk ge-target word en dat ik weinig klappen kan vangen ,wat doe ik verkeerd?

Verder vind ik het micro aspect van de game echt heerlijk, ben zelf groot fan van Starcraft (1 en 2) en heb allebei fanatiek gespeeld (Diamond & Master league).

Wat mij alleen erg tegenvalt is de kennis die je moet vergaren van de verschillende hero's om te weten welke lane dit type champion speelt en welke counter hij heeft. Dit maakt het eigenlijk erg lastig om voor een beginner direct te snappen en goed te kunnen spelen.

Misschien heeft iemand hier echte absolute beginner tips? Zijn er handige shortcuts bijvoorbeeld? Of wat is essentieel om te doen als beginner of als master yi ? Alle tips zijn hartelijk welkom. Thanks in advance.

Edit: Las ergens iets over Shyvana , nou daar heb ik gister in een tweetal potten tegen gespeeld. Die ult van haar was end-game echt verschrikkelijk voor Yi. 1v1 hoefde ik niet eens te proberen en zelfs met team-mates kregen we haar amper kapot. Ze waren wel 'fed' en hoger gelevelled dan ons maar ik vond het bizar toen we met zijn 4 'en op haar in aan het hakken waren en ze bleef gewoon leven en ik en een team-mate waren dood.
De eerste tip: speel geen Yi. Voor beginners is het een aantrekkelijke champ, maar het is een van de mindere champions in het spel. Als je wint kun je met Yi harder en sneller winnen, maar zodra je achter komt te staan kun je helemaal niks meer als Yi. Bovendien is hij met 1 stun op zn hoofd zo neergeburst terwijl hij een melee character is.

Over het leren: inderdaad lastig. Toen ik startte waren er zo'n 55 champions, nu zijn het er 113 ofzo? Gewoon spelen en leren, met ervaring komt het vanzelf. Je kan wel proberen om al die abilities uit je hoofd te leren uit guides en video's etc. maar dan blijft het toch niet lang hangen. Pas als je 2x in korte tijd gesniped bent door de Lux laser vergeet je niet meer wat haar ult is en hoe kort de cooldown daarop is ;)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:16:

Ik weet niet hoe je speelt, maar Master Yi moet niet de eerste in het gevecht zijn, wacht tot tanks er vol in gaan of probeer vijanden van je AD carry af te halen.
Wat bedoel je precies met micro? Behalve Annie/Mordekaiser pet is er niet echt veel micro in LoL vergeleken met Dota, waar je hele control groups hebt op sommige heroes, of er zelfs meerdere tegelijk speelt.
Dat is een beetje de aard van het beestje. Bijhouden wie/wat/waar speelt. Nerfs/buffs bijhouden en eventueel van lane ruilen tijdens een game als het niet goed gaat. Ook is over de afgelopen jaren de lane-positie van elke type champ drastisch veranderd. De ranged AD stonden meestal op mid en sinds de laatste paar maanden kunnen mages ook met groot succes bottom lane spelen, wat eerder vrijwel nooit gebeurde.
Leer je skills met CTRL+Q/W/E/R levelen, zo kun je tijdens een gevecht waarin je levelt soms nog als winnaar uit het gevecht komen. Smartcast je skills (kun je re-binden in options) dit zorgt ervoor dat je skill cast op de positie/vijand direct onder je muis ipv twee keer hoeven te klikken. Je krijgt dan geen range indicator meer, maar als je aan een champ gewend bent, ken je de afstanden wel een beetje.
Shyvana is een tank, dat is sowieso niet het type champion waar Yi zich op moet concentreren. Ga achter de squishies aan en bewaar de tank voor het laatst. En ja, momenteel is zij als character een stuk sterker dan Yi. Yi is ook heel erg afhankelijk van snowballing (ergo, in het begin van de game kills en/of veel creeps pakken, anders later in het spel useless vanwege afhankelijkheid van item stats) en word daarom niet als een goede pick gezien of veel gespeeld. En hoger level en fed maakt sowieso een verschil. Vooral tank characters hebben lak aan 3 man die op hun inbeuken als ze veel meer items en levels hebben dan de aanvallers. Daar zijn ze nu eenmaal tank voor.

Ik zou eens kijken naar wat andere champs die goedkoop zijn maar wel erg viable.

Bot lane ADC
Ashe - Vrij basic ADC met een lange stun, extra gold-per-kill en slows
Tristana (gratis door Facebook-Like) - Goede escape, gemixte damage en long-range
Sivir - ADC met movement speed buffs, een long-range skillshot die veel damage doet en een shield die stuns en spells tegenhoudt.

Mid lane
Kayle - Vrij gemakkelijke mid-champ met heal en een ulti die haar of een teamgenoot tijdelijk invincible maakt.
Morgana - Tanky mage met snares, slows, stuns en healed zichzelf door spellcasts

Jungle
Rammus - Makkelijke jungler-tank die vooral goed is voor zijn CC tijdens ganks. Kan met Taunt mensen naar zijn team toetrekken en stunnen door tegen ze aan te rollen.
Warwick - Jungler-tank die vooral magic damage doet, heeft een heal on-hit, dus is heel veilig om jungle mee te oefenen.

Top lane
Garen - Tank character met passieve heal wanneer hij een tijd niet geraakt is, veel base damage, hoge movespeed en een ultimate skill die enemies met lage HP execute.
Malphite - Tank character met automatisch schild en zelf-buffs. Vooral met ultimate een goede teamfighter, aangezien hij van afstand een heel team kan stunnen. Kan ook AP of hybrid gebouwd worden voor meer focus op damage.
llovesoccerx7 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:34:
@itsrudy, en speciale page voor Lucian of is dat gewoon zelfde als de standaard ADC runes?
Standaard ADC Runes zijn prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Vicarious schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:42:
[...]
Over het leren: inderdaad lastig. Toen ik startte waren er zo'n 55 champions, nu zijn het er 113 ofzo?
Geloof dat er op het moment 117 champs zijn, jinx was namelijk volgens mij 116.

uhm om even in te haken op het master yi stukje, master yi is in de jungle een goede champ als je veel kan farmen en kills kan pakken bij ganks, maar er zijn gewoon champs die op het moment yi hard outscalen:

shyvana, mundo om er maar 2 te noemen, tanks zijn in de huidige meta door masteries enorm viable geworden.

vandaar ook dat nasus op het moment enorm unballenced is, zijn LS in combo met de masteries hebben zo veel voordeel voor hem dat hij full damage kan gaan en als nog als tank functioneert en late game gewoon je hele team molt. zo bloed irritant, hij heeft echt een nerf nodig IMO

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Vicarious schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:42:
[...]

De eerste tip: speel geen Yi. Voor beginners is het een aantrekkelijke champ, maar het is een van de mindere champions in het spel. Als je wint kun je met Yi harder en sneller winnen, maar zodra je achter komt te staan kun je helemaal niks meer als Yi. Bovendien is hij met 1 stun op zn hoofd zo neergeburst terwijl hij een melee character is.

Over het leren: inderdaad lastig. Toen ik startte waren er zo'n 55 champions, nu zijn het er 113 ofzo? Gewoon spelen en leren, met ervaring komt het vanzelf. Je kan wel proberen om al die abilities uit je hoofd te leren uit guides en video's etc. maar dan blijft het toch niet lang hangen. Pas als je 2x in korte tijd gesniped bent door de Lux laser vergeet je niet meer wat haar ult is en hoe kort de cooldown daarop is ;)
Bedankt. Welke champ zou jij aanraden om mee te starten? En inderdaad, die stuns op Yi end-game zijn gewoon devastating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:46:
[...]

Ik weet niet hoe je speelt, maar Master Yi moet niet de eerste in het gevecht zijn, wacht tot tanks er vol in gaan of probeer vijanden van je AD carry af te halen.

[...]

Wat bedoel je precies met micro? Behalve Annie/Mordekaiser pet is er niet echt veel micro in LoL vergeleken met Dota, waar je hele control groups hebt op sommige heroes, of er zelfs meerdere tegelijk speelt.

[...]

Dat is een beetje de aard van het beestje. Bijhouden wie/wat/waar speelt. Nerfs/buffs bijhouden en eventueel van lane ruilen tijdens een game als het niet goed gaat. Ook is over de afgelopen jaren de lane-positie van elke type champ drastisch veranderd. De ranged AD stonden meestal op mid en sinds de laatste paar maanden kunnen mages ook met groot succes bottom lane spelen, wat eerder vrijwel nooit gebeurde.

[...]

Leer je skills met CTRL+Q/W/E/R levelen, zo kun je tijdens een gevecht waarin je levelt soms nog als winnaar uit het gevecht komen. Smartcast je skills (kun je re-binden in options) dit zorgt ervoor dat je skill cast op de positie/vijand direct onder je muis ipv twee keer hoeven te klikken. Je krijgt dan geen range indicator meer, maar als je aan een champ gewend bent, ken je de afstanden wel een beetje.

[...]

Shyvana is een tank, dat is sowieso niet het type champion waar Yi zich op moet concentreren. Ga achter de squishies aan en bewaar de tank voor het laatst. En ja, momenteel is zij als character een stuk sterker dan Yi. Yi is ook heel erg afhankelijk van snowballing (ergo, in het begin van de game kills en/of veel creeps pakken, anders later in het spel useless vanwege afhankelijkheid van item stats) en word daarom niet als een goede pick gezien of veel gespeeld. En hoger level en fed maakt sowieso een verschil. Vooral tank characters hebben lak aan 3 man die op hun inbeuken als ze veel meer items en levels hebben dan de aanvallers. Daar zijn ze nu eenmaal tank voor.

Ik zou eens kijken naar wat andere champs die goedkoop zijn maar wel erg viable.

Bot lane ADC
Ashe - Vrij basic ADC met een lange stun, extra gold-per-kill en slows
Tristana (gratis door Facebook-Like) - Goede escape, gemixte damage en long-range
Sivir - ADC met movement speed buffs, een long-range skillshot die veel damage doet en een shield die stuns en spells tegenhoudt.

Mid lane
Kayle - Vrij gemakkelijke mid-champ met heal en een ulti die haar of een teamgenoot tijdelijk invincible maakt.
Morgana - Tanky mage met snares, slows, stuns en healed zichzelf door spellcasts

Jungle
Rammus - Makkelijke jungler-tank die vooral goed is voor zijn CC tijdens ganks. Kan met Taunt mensen naar zijn team toetrekken en stunnen door tegen ze aan te rollen.
Warwick - Jungler-tank die vooral magic damage doet, heeft een heal on-hit, dus is heel veilig om jungle mee te oefenen.

Top lane
Garen - Tank character met passieve heal wanneer hij een tijd niet geraakt is, veel base damage, hoge movespeed en een ultimate skill die enemies met lage HP execute.
Malphite - Tank character met automatisch schild en zelf-buffs. Vooral met ultimate een goede teamfighter, aangezien hij van afstand een heel team kan stunnen. Kan ook AP of hybrid gebouwd worden voor meer focus op damage.

[...]

Standaard ADC Runes zijn prima.
Hele nuttige post voor een beginner , zou bijna vragen om delen hiervan te sticky'en.
Ik probeerde gister al met CTRL+shortcutkey te levellen, dit ging de eerste paar keer niet goed maar het initiatief is er dus dat komt op termijn wel goed. Smartcast ken ik nog niet maar lijkt me een heel interessante optie om die belangrijke millisecondes te winnen.

Ik dacht overigens dat Yi een ADC champ is? Anyway, ik pak het inderdaad in gevechten ook zeker niet altijd slim aan. Meestal probeer ik gewoond e low-health champ er uit te pikken en daar in te gaan met Q , E en als hij vlucht er met mijn ult achteraan. Verder had ik al wel begrepen dat Yi moet farmen dus dat probeer ik erg veel te doen.

Met Micro bedoel ik dat je door continue op het randje van eigen range / range enemy te opereren je beter kunt spelen dan je tegenstander. Korte attacks op enemy, snel die extra minion pakken, je Spells timen, etc. Dat is toch zeker micro te noemen?

Ik moet eigenlijk nog een beetje uitzoeken wie de squishy's zijn, dan ga ik me daar inderdaad op focussen. Of staat die per definitie in een bepaalde lane?

Ik heb inmiddels wel wat IP dus kan vanavond wel een paar characters uitkiezen die ik er ook nog 's leuk uit vind zien. Heb al wel Kayle gekocht gister, even geprobeerd maar ik vond haar melee attack heel slap en het kwam er pretty much op neer dat ik met E aan het aanvallen was. Misschien hang ik wel meer naar melee champs in het algemeen.

Ik zal vanavond ook eens het Tweakers channel joinen en als mensen me op weg willen helpen dan graag: Mijn naam is Torwahl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Hele nuttige post voor een beginner , zou bijna vragen om delen hiervan te sticky'en.
Ik probeerde gister al met CTRL+shortcutkey te levellen, dit ging de eerste paar keer niet goed maar het initiatief is er dus dat komt op termijn wel goed. Smartcast ken ik nog niet maar lijkt me een heel interessante optie om die belangrijke millisecondes te winnen.

Ik dacht overigens dat Yi een ADC champ is? Anyway, ik pak het inderdaad in gevechten ook zeker niet altijd slim aan. Meestal probeer ik gewoond e low-health champ er uit te pikken en daar in te gaan met Q , E en als hij vlucht er met mijn ult achteraan. Verder had ik al wel begrepen dat Yi moet farmen dus dat probeer ik erg veel te doen.

Met Micro bedoel ik dat je door continue op het randje van eigen range / range enemy te opereren je beter kunt spelen dan je tegenstander. Korte attacks op enemy, snel die extra minion pakken, je Spells timen, etc. Dat is toch zeker micro te noemen?

Ik moet eigenlijk nog een beetje uitzoeken wie de squishy's zijn, dan ga ik me daar inderdaad op focussen. Of staat die per definitie in een bepaalde lane?

Ik heb inmiddels wel wat IP dus kan vanavond wel een paar characters uitkiezen die ik er ook nog 's leuk uit vind zien. Heb al wel Kayle gekocht gister, even geprobeerd maar ik vond haar melee attack heel slap en het kwam er pretty much op neer dat ik met E aan het aanvallen was. Misschien hang ik wel meer naar melee champs in het algemeen.

Ik zal vanavond ook eens het Tweakers channel joinen en als mensen me op weg willen helpen dan graag: Mijn naam is Torwahl :).
Kayle is ook grotendeels een hybrid/ap champ, haar normale AA is vrij zwak maar met de E bonus is deze wel in orde.

ik speel kayle altijd APAS, hiermee kan je iemand heel makkelijk met E neer slaan.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:13:
[...]

Kayle is ook grotendeels een hybrid/ap champ, haar normale AA is vrij zwak maar met de E bonus is deze wel in orde.

ik speel kayle altijd APAS, hiermee kan je iemand heel makkelijk met E neer slaan.
Okay.

APAS ? Attack Power , Attack Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Okay.

ability power attack speed ;)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:19:
[...]

ability power attack speed ;)
Wat ik al eerder zei: Voor zover ik de terminologie begrijp ;).

AD / AP :
Attack Damage / Attack Power.

Ik begrijp dat AP vooral met je spells te maken heeft en AD met je base damage en wat je krijgt uit items .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:21:
[...]

Wat ik al eerder zei: Voor zover ik de terminologie begrijp ;).

AD / AP :
Attack Damage / Attack Power.

Ik begrijp dat AP vooral met je spells te maken heeft en AD met je base damage en wat je krijgt uit items .
hmm ap staat voor Ability power, niet attack power ;) en niet helemaal correct er zijn genoeg skills die ook met AD scalen.

voornamelijk mages zijn AP based en ADC/markmans zijn AD based, alle melee champs zijn AD based.

AD is wel dat je Basic attack hoger is.
uit items krijg je zowel ad als ap, ligt eraan welk item je hebt.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:24:
[...]

hmm ap staat voor Ability power, niet attack power ;) en niet helemaal correct er zijn genoeg skills die ook met AD scalen.

voornamelijk mages zijn AP based en ADC/markmans zijn AD based, alle melee champs zijn AD based.

Ik moet ook gewoon m'n mond houden als noob :+ .

Welke champ speel je zelf het liefst en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:31:
[...]

Ik moet ook gewoon m'n mond houden als noob :+ .

Welke champ speel je zelf het liefst en waarom?
Het is niet erg, we helpen graag hier op het forum, tips zijn nooit verkeerd ;).

uhm is laan afhankelijk.

Adc: vayne en Varus de laatste tijd
Sup: Taric en Tresh en Leona
Jungle: Nasus, Shyvana
Top: kayle, riven en rumble
Mid: Lux, Maltz en Talon

maar eigenlijk speel ik net waar ik zin in heb en vaak pak ik de laatste rol op die overblijft, teminste in de Yoloq
(zoals laatst Top bleef over, dus ga ik top, had voorgevoel dat ik tegen een Teemo ofzo zou komen, dus ik pick Panteon, kom ik tegen gangplank te staan en die gangplank heeft gewoon niks kunnen doen :D)

[ Voor 25% gewijzigd door Martin0 op 08-01-2014 13:39 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:00:
[...]
vandaar ook dat nasus op het moment enorm unballenced is, zijn LS in combo met de masteries hebben zo veel voordeel voor hem dat hij full damage kan gaan en als nog als tank functioneert en late game gewoon je hele team molt. zo bloed irritant, hij heeft echt een nerf nodig IMO
Ben dit maar gedeeltelijk met je eens. Ja hij is bloedirritant, maar dat zijn er wel meer. En je wilt als Nasus echt niet full damage gaan, want dan lig je zo. Nasus is juist sterk omdat hij veel damage doet terwijl hij geen (full) damage items hoeft te halen. Key is het farmen van je Q, en als je hierin niet gehinderd wordt, kan je de game makkelijk dragen.
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:01:
[...]
Welke champ zou jij aanraden om mee te starten?
Sowieso geeft de (ip) prijs wel een indicatie; de 'makkelijke / instap' champs zijn met reden niet zo duur gemaakt zodat ze snel toegankelijk zijn. (Let op; de prijs zegt helemaal niets over hoe goed / slecht een champion is)

Ik denk dat ItsNotRudy een mooi lijstje met geschikte champs heeft gegeven, al wil ik daar Cho Gath en Annie nog aan toevoegen. Zelf zou ik Ashe het meest aanraden; ze is ranged waardoor je net even wat veiliger kan spelen en dus net iets veiliger kan leren last hitten.

Tot slot kan ik je aanraden om veel guides te lezen. Hierdoor krijg je idee van de mogelijkheden en beperkingen, maar hierin staan ook vaak tips en tricks. Let wel op dat niet elke site met guides even betrouwbaar is; zelf raadpleeg ik www.lolpro.com regelmatig. Hier staan (als ik het goed heb) enkel guides van professionele spelers. Daarnaast kan je ook streams kijken via Twitch, maar gevaar hierbij is wel dat de streamers niet allemaal even informatief zijn en eigenlijk allemaal nog wel eens de neiging tot ouwehoeren hebben (waardoor het soms wel amusant maar weinig educatief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Ben dit maar gedeeltelijk met je eens. Ja hij is bloedirritant, maar dat zijn er wel meer. En je wilt als Nasus echt niet full damage gaan, want dan lig je zo. Nasus is juist sterk omdat hij veel damage doet terwijl hij geen (full) damage items hoeft te halen. Key is het farmen van je Q, en als je hierin niet gehinderd wordt, kan je de game makkelijk dragen.
haha idd de key is het farmen van je q, maar zoals ik al zei Late game molt hij je team als hij goed kan farmen maar omdat hij op het moment zo veel lifesteal heeft dat je hem early game amper kan stoppen van farmen plus dat hij makkelijk jungle creeps enzo kan farmen voor 6 stacks ipv 3 is het niet zo heel moeilijk om snel stacks te krijgen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als beginner zou ik persoonlijk niet al teveel IP uitgeven aan champions, deze ga je later nog hard nodig hebben voor je lvl 20 runes, die je uiteindelijk ook zal gebruiken op lvl 30 in ranked games.

Als je teveel IP uitgeeft aan champions in het begin zal je een zwaar tekort komen aan IP voor je runes.

Naar mijn mening zijn de volgende champions het "makkelijkste" om te spelen en dus een aanrader voor beginners

ADC : Ashe
Support : Leona / Annie
Mid : Annie
Top : Renekton
Jungle : Jarvan IV

Ze zijn redelijk straight to the point :-)

P.S: Ik zag hier iets verder terug een discussie over het gebruik van SS en MIA.

Ik heb altijd geleerd dat

SS = Summoner Spell betekende. (Flash/Ignite/... ) - Zeer handig voor de jungler om te weten.
MIA : Missing in Action.

Zou anders niet weten waar SS anders voor zou kunnen staan om zo een missing champ te vermelden?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:42:
Als beginner zou ik persoonlijk niet al teveel IP uitgeven aan champions, deze ga je later nog hard nodig hebben voor je lvl 20 runes, die je uiteindelijk ook zal gebruiken op lvl 30 in ranked games.

Als je teveel IP uitgeeft aan champions in het begin zal je een zwaar tekort komen aan IP voor je runes.

Naar mijn mening zijn de volgende champions het "makkelijkste" om te spelen en dus een aanrader voor beginners

ADC : Ashe
Support : Leona / Annie
Mid : Annie
Top : Renekton
Jungle : Jarvan IV

Ze zijn redelijk straight to the point :-)
hmmm renekton heeft toch nog een best moeilijke skillset, je moet precies weten wanneer welke skill te gebruiken en de combo, bvb in laning fase: e erin dan w dan q en dan e er weer uit en alles precies goed timen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als beginner ben je best van niet te junglen voor lvl 20 eenmaal je tier 3 runes in je runepage hebt zitten en dan zeker armor seals
gewoon even vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:45:
en als beginner ben je best van niet te junglen voor lvl 20 eenmaal je tier 3 runes in je runepage hebt zitten en dan zeker armor seals
gewoon even vermelden
Ik kan volgens mij nog helemaal niets met Runes, althans heb er wel over gelezen maar die pagina's bestaan bij mij nog niet.

Heb nog een vraag: Ik speel dus met die level 30 vriendin van me , daardoor kom ik ook te spelen tegen veel hogere level gasten dan ik. Hebben zij geen enorm voordeel door masteries en runes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik kan volgens mij nog helemaal niets met Runes, althans heb er wel over gelezen maar die pagina's bestaan bij mij nog niet.

Heb nog een vraag: Ik speel dus met die level 30 vriendin van me , daardoor kom ik ook te spelen tegen veel hogere level gasten dan ik. Hebben zij geen enorm voordeel door masteries en runes?
Kort antwoord : Ja :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:42:
[...]

haha idd de key is het farmen van je q, maar zoals ik al zei Late game molt hij je team als hij goed kan farmen maar omdat hij op het moment zo veel lifesteal heeft dat je hem early game amper kan stoppen van farmen plus dat hij makkelijk jungle creeps enzo kan farmen voor 6 stacks ipv 3 is het niet zo heel moeilijk om snel stacks te krijgen.
Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ik ben redelijk van overtuigd dat juist zijn lifesteal recentelijk is generfd (voor de laatste W wither nerf). Juist early game is hij makkelijk(er) te stoppen doordat de cooldown op zijn Q dan het grootst is en zijn resistances het laagst. Dat hij games kan maken; zonder meer.
Renekton is volgens mij 1) niet heel goedkoop qua ip en 2) niet heel eenvoudig door zijn Fury mechanisme. Beter zou zijn Garen of Cho Gath naar mijn idee.

Jungle hoef je je nog niet op te concentreren, omdat in 95% van games op zijn level geen jungler is. Daarnaast is Warwick een stuk veiliger (en goedkoper?) naar mijn idee.
[...]
Ja en nee. Ja ze hebben een voordeel, maar nee dat voordeel is niet enorm.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap. op 08-01-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Runes geven inderdaad een voordeel dat niet onbelangrijk is, maar ik denk dat je gewoon wat moet volharden en safe leren spelen in lane en in teamfights is dat voordeel bijna verwaarloosbaar.
Ondertussen zal je toch meer en kwalitatiever bijleren van mensen die hoger lvl hebben dan dat je solo tegen mensen met gelijk lvl uitkomt.
Je zal waarschijnlijk wel af en toe gestompt worden maar je zal met sprongen vooruit gaan waar anderen met stapjes vooruit gaan.
Vanaf lvl20 kan je Tier3 runes zorg dat je tegen dan al behoorlijk wat ip hebt opgespaard zodat je toch basis pagina's kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Renekton is volgens mij 1) niet heel goedkoop qua ip en 2) niet heel eenvoudig door zijn Fury mechanisme. Beter zou zijn Garen of Cho Gath naar mijn idee.
Om heel eerlijk te zijn let ik zelf ook amper op de Fury bij Renekton en ondanks dat win ik meestal alsnog mijn lane. Die champion is momenteel dusdanig sterk dat hij ook nog sterk is als je hem suboptimaal speelt zoals ik. Neemt niet weg dat hij 6300 IP kost en dat best een heftige investering is.

Mijn advies voor champions: haal de 450 IP champions en wellicht enkele 1350 IP champions die je leuk vindt. Probeer in de free weeks de wat duurdere champions uit. Als er een champ tussen zit die je helemaal geweldig vindt koop je hem gewoon van RP (echt geld dus). Je IP kun je dan bewaren voor de runes, want die kun je gewoonweg niet met RP kopen.

@Japie: je nadeel is best groot. Je verliest al gauw ongeveer 2k gold aan stats ten opzichte van een lvl 30 met full runes en masteries. Daar komt nog eens bij dat die lvl 30 veel meer ervaring heeft. Je wordt als beginner dus eigenlijk dubbel genaaid in dit spel wat dat betreft, best krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Runes geven inderdaad een voordeel dat niet onbelangrijk is, maar ik denk dat je gewoon wat moet volharden en safe leren spelen in lane en in teamfights is dat voordeel bijna verwaarloosbaar.
Ondertussen zal je toch meer en kwalitatiever bijleren van mensen die hoger lvl hebben dan dat je solo tegen mensen met gelijk lvl uitkomt.
Je zal waarschijnlijk wel af en toe gestompt worden maar je zal met sprongen vooruit gaan waar anderen met stapjes vooruit gaan.
Vanaf lvl20 kan je Tier3 runes zorg dat je tegen dan al behoorlijk wat ip hebt opgespaard zodat je toch basis pagina's kan maken.
lvl 20 heb je ongeveer 10 tot 20 k ip en daar kan je 1 a 2 runepages meer vullen
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:42:

P.S: Ik zag hier iets verder terug een discussie over het gebruik van SS en MIA.

Ik heb altijd geleerd dat

SS = Summoner Spell betekende. (Flash/Ignite/... ) - Zeer handig voor de jungler om te weten.
MIA : Missing in Action.

Zou anders niet weten waar SS anders voor zou kunnen staan om zo een missing champ te vermelden?
ss staat voor Stay Safe.
eigenlijk is het gewoon hetzelfde als Mia

[ Voor 24% gewijzigd door Martin0 op 08-01-2014 14:16 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:12:
ss staat voor Stay Safe.
eigenlijk is het gewoon hetzelfde als Mia
ss is "miss" afgekort, idd hetzelfde als mia/missing/?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Vicarious schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:12:
[...]

Om heel eerlijk te zijn let ik zelf ook amper op de Fury bij Renekton en ondanks dat win ik meestal alsnog mijn lane. Die champion is momenteel dusdanig sterk dat hij ook nog sterk is als je hem suboptimaal speelt zoals ik. Neemt niet weg dat hij 6300 IP kost en dat best een heftige investering is.

Mijn advies voor champions: haal de 450 IP champions en wellicht enkele 1350 IP champions die je leuk vindt. Probeer in de free weeks de wat duurdere champions uit. Als er een champ tussen zit die je helemaal geweldig vindt koop je hem gewoon van RP (echt geld dus). Je IP kun je dan bewaren voor de runes, want die kun je gewoonweg niet met RP kopen.

@Japie: je nadeel is best groot. Je verliest al gauw ongeveer 2k gold aan stats ten opzichte van een lvl 30 met full runes en masteries. Daar komt nog eens bij dat die lvl 30 veel meer ervaring heeft. Je wordt als beginner dus eigenlijk dubbel genaaid in dit spel wat dat betreft, best krom.
Akkoord, maar dan speel je Renekton, zoals je zelf ook aangeeft, wel suboptimaal. Dat kan zonder problemen, maar naar mijn idee is hij niet de meest ideale champion om de game mee te leren.

Wat betreft runes en masteries; ik speelde gister Fiora met ap runes en masteries (te druk met andere dingen in champion select waardoor ik simpelweg vergat te veranderen) en je merkt het inderdaad zeer zeker, maar aangezien Troyk er op dit moment toch niets aan kan veranderen wilde ik er niet te diep op ingaan. Ja, het is lastiger spelen en ja, de enemy heeft een voordeel, maar je hebt niet per definitie al verloren.

Het laatste wat je zegt over dat een nieuwe speler dubbel wordt genaaid is weliswaar krom, maar aan de andere kant het is zijn eigen keus om te gaan queuen met iemand die al tientallen / honderden potjes heeft gespeelt, daar verplicht niemand hem toe. Als hij gewoon solo gaat komt hij uiteraard tegen mensen van zijn eigen level.
Turismo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:20:

Assassins vind ik ook noemenswaardig, aangezien die in de huidige meta een grote rol vervullen, zoals Kassadin, Kha'zix, Vi.
Vi een assassin? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 08-01-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 10:31
[...]

Mage: (also known as APC: Ability Power Carry) waarbij sommige ook de rol van bot ADC kunnen spelen zoals Teemo en Twisted Fate.

Assassins vind ik ook noemenswaardig, aangezien die in de huidige meta een grote rol vervullen, zoals Kassadin, Kha'zix, Vi.

De officiele champion categorien kan je hier vinden incl. bijbehorende uitleg.

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_attributes

En neem ook eens de guides door om het 1 en ander van champions en rollen te weten te komen
http://www.lolking.net/guides/

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

[...]

Melee is AD based.... heeft melee niet juist alleen betrekking op de afstand van de auto attacks?
Melee = range < 175
Ranged = range > 475
Tussen deze ranges zitten als het goed is geen champions

Ik dacht namelijk ook dat Katarina, Diana, Akali etc. melee waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Qon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Melee is AD based.... heeft melee niet juist alleen betrekking op de afstand van de auto attacks?
Melee = range < 175
Ranged = range > 475
Tussen deze ranges zitten als het goed is geen champions

Ik dacht namelijk ook dat Katarina, Diana, Akali etc. melee waren...
katrina, diana en akali zijn AP casters, deze gebruiken amper Autoattacks en moeten de damage halen uit hun Spells.
(maar ik moet je gelijk geven ze zijn melee champs)

beetje hetzelfde als Talon, dat is dan een AD caster, die haalt zijn damage ook uit zijn spells

[ Voor 4% gewijzigd door Martin0 op 08-01-2014 14:34 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Yi is vooral een jungler na lv30 en eventueel op lagere levels een geschikte top laner. Yi is afhankelijk van resets (tijdens ult kills maken = cooldowns reset), dus probeer je ult pas te poppen als je er zeker van bent dat je daarmee iemand's laatste HP kunt slopen of als je in gevaar bent kun je er ook mee ontsnappen.
Voor zover ik weet, in ieder geval in Starcraft en andere RTS (aangezien de term daar gecoined is), is micro de efficientie waarmee je meerdere units kunt bewegen of de skills van meerdere units kunt gebruiken. Hoe jij micro definieert is misschien meer een persoonlijk waarde die je aan het woord hebt gegeven, maar wat jij beschrijft is gewoon het spelen van het spel. Korte attacks noemen we in LoL "trades", als in je staat allebei in elkaar's range, wie doet er meer damage/dodged de ander beter. Het doel is dan ook om tijdens trades meer damage te doen dan de ander en/of ervoor zorgen dat hij na/tijdens de trade geen creeps meer kan pakken of tower kan verdedigen.

"Snel" minions pakken snap ik niet helemaal, je farmed gewoon zoveel minions en je hoort ook niet ver weg van ze te staan, dus snel erheen moeten rennen om een minion te pakken is sowieso een no-no. Dit betekent dat je eruit gezoned bent. Meer over zoning hier:

De mages, supports en ranged AD carries zijn vrijwel altijd squishy. Het ligt natuurlijk ook aan items en of ze voorstaan in level, maar op gelijk niveau zijn zij meestal de zwakkere groep qua defenses. Maar ook daar zijn weer uitzonderingen. ADC Graves is vrij tanky door passive, support Taric en Leona zijn tank characters en Morgana is door haar shield, regen en stuns eigenlijk veel beter als je half/half AP/tank bouwt ipv volledig voor damage gaan.
Kayle is eigenlijk vooral ranged+mage, zie uitleg hieronder.
troyk schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Okay.

AD = Attack Damage, deze stat heeft direct effect op je basic attacks en skills die ermee scalen. Attack Damage word ook opgenomen in de berekening van Critical Hits. (2x AD)
AP = Ability Power. Als je AP hoger is dan je AD, is de schade die je op gebouwen doet met basic attacks een percentage van je AP.
ArPen = Armor Penetration, dit bepaald hoeveel Armor van de vijand jouw character negeert wanneer deze physical damage of basic attacks gebruikt.
MPen = Magic Penetration, hetzelfde als ArPen, enkel dan voor spells en basic attacks die magic damage doen.
AS = Attack Speed, het aantal keer dat je character per seconde aanvalt
CDR = Cooldown Reduction, gecapped op 40%, CDR vermindert de wachttijd op je spells.
MS = Movement Speed, het aantal units dat je character per seconde beweegt.

Kayle is in dit geval een character dat zich heel erg richt op CDR, AS, Mpen en AP. Als midlaner koop je dan ook zo snel mogelijk Nashor's Tooth (geeft AS, CDR, AP en een passive die magic damage toevoegt aan je basic attacks) en Sorcerer Shoes (MS, Mpen)

Verder koop je op haar Lich Bane (AP, Mana, MS en een passive die magic damage toevoegt aan je volgende basic attack)
en DFG (AP, CDR en een active spell die magic damage doet en tijdelijk jouw magic damage sterker maakt)

Met wat Cooldown Reduction kun je permanent je E aanhouden, dus dan hoef je nooit meer melee te gebruiken, daar is Kayle ook niet voor. Je ranged E aanvallen scalen met AP, dus door AP te kopen gaan ook je basic attacks omhoog op Kayle.

Hier een game van mij op Kayle met wat andere Tweakers, als je eventueel wil zien hoe je kunt bouwen en wat je skill order ongeveer moet zijn:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bl3SBuv3gX4]
JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:50:

Ja en nee. Ja ze hebben een voordeel, maar nee dat voordeel is niet enorm.
Inderdaad. Mijn aanraders zijn allemaal geselecteerd uit de pool van goedkope champs. Ik zou pas voor dure champs gaan als je die veel hebt gespeeld tijdens een week dat ze gratis te spelen zijn en ze echt leuk vind en niet zomaar even 3-6k IP op droppen. De pool die ik heb gegeven heeft vrij uiteenlopende champs die een erg grote aanwinst zijn voor het team en dit blijven op veel verschillende spelniveaus. Kayle en Malphite worden momenteel bijvoorbeeld ook op het pro-niveau veel gespeeld, dus zelfs als je erg goed bent in het spel is het niet alsof je een paar noob-champs hebt aangeschaft die later onbruikbaar zijn.

En het voordeel van Runes/Masteries, tja dat ligt soms een beetje aan de champ. Als je tegen een Riven staat die lv30 is maakt het namelijk een ziekelijk groot verschil of je +25 AD en 6% ArPen van Runes/Masteries hebt op lv3, aangezien zij zo ziekelijk goed scaled. Speel het safe, maar als je weet dat je tegen een tegenstander staat met runes, ga dan het gevecht niet aan tenzij hij veel minder HP dan jou overheeft.
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:34:
[...]

katrina, diana en akali zijn AP casters, deze gebruiken amper Autoattacks en moeten de damage halen uit hun Spells.

beetje hetzelfde als Talon, dat is dan een AD caster, die haalt zijn damage ook uit zijn spells
Maar Diana en Akali spells moedigen AutoAtks aan. Zijn niet compleet zonder, zeg maar. Akali's hele skillset draait om Q+AutoAtk+Lich Bane af te krijgen, dus zonder AA geen damage. Ook is last-hitten exclusief met AA's. Een Gunblade is ook geen gek item op Akali.

En Diana's auto-attack scaled dankzij haar passive vrij goed met AP, verder is zij ook melee en blijft met haar spells in melee-range. Met haar zul je heel veel AA gebruiken. Vooral als je haar jungled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:34:
[...]

(maar ik moet je gelijk geven ze zijn melee champs)

Nu vertel je me eigenlijk niks nieuws :P... wat ik bedoel is dat 'melee' niet onder dezelfde categorie valt als 'AD caster' of 'ADC' of 'AP caster' etc.

Naar mijn weten zijn Tryndamere, Fiora, Master Yi, Gankplank en nu Yasuo 'zowel' melee champions als 'ADC'. Net zoals dat Rumble een melee AP tank is, en katarina een melee AP caster etc.

Ik weet niet of ik nu dingen fout aangeleerd heb, wellicht kan iemand anders even zeggen hoe het zit :P... met bronnen?

EDIT: n.a.v. reactie hierboven, dan zitten itsnotrudy en ik op een lijn lijkt het zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Qon op 08-01-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Qon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Nu vertel je me eigenlijk niks nieuws :P... wat ik bedoel is dat 'melee' niet onder dezelfde categorie valt als 'AD caster' of 'ADC' of 'AP caster' etc.

Naar mijn weten zijn Tryndamere, Fiora, Master Yi, Gankplank en nu Yasuo 'zowel' melee champions als 'ADC'. Net zoals dat Rumble een melee AP tank is, en katarina een melee AP caster etc.

Ik weet niet of ik nu dingen fout aangeleerd heb, wellicht kan iemand anders even zeggen hoe het zit :P... met bronnen?

EDIT: n.a.v. reactie hierboven, dan zitten itsnotrudy en ik op een lijn lijkt het zo.
its not rudy legt het geweldig uit hierboven zoals je zelf in de edit al zegt ;) ik zat een beetje fout met mijn opmerking mijn excusses hiervoor.

@itsnotrudy +1 voor je geweldige uitleg ;)

echter heb ik een andere kayle build maar dat is een klein detail waar we het vaker over hebben gehad dat andere builds ook kunnen werken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Martin0 op 08-01-2014 14:54 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Zo lastig is het niet; melee champions zijn champions die autoattacks van dichtbij uitvoeren. Ranged champions, de naam zegt het al, vallen vanaf een afstand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
[...]

Voor mijn gevoel haal je nu primary en secondary attributes door elkaar wat het alleen maar verwarrender maakt.

Hou gewoon dit aan: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_attributes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Kayle is wat mij betreft echt een burst caster geworden. Met Lichbane+AP item doe je al reteveel damage. De AS item is ook super sterk, maar door de korte range en extreme squishyheid van Kayle (en dus haar wat lagere sustained damage waardoor je eigenlijk een melee/ad carry wilt ulten ipv jezelf) prefereer ik te bursten.

Met Sorcs, Lichbane, Void Staff, Death Cap heb je wat mij betreft wel de core. Dan kan je dus de AS maken *is het nou Stinger? Ik vergeet het steeds* voor wat meer sustained damage, al vind ik zelf Liandry's ook erg goed door extra MP en de passive die leuk werkt met enige AoE die je kan doen. Met DFG zou je je ult kunnen gebruiken om te engagen/1shotten maar is wel wat te risky.

En volgens mij zijn er AD Carries (nu Marksmen) en Melee Carries (squishy melee champions). Dit zijn Fiora's, Master Yi, Tryndamere en wat mij betreft Yasuo ook. Je zal geen tank bouwen en hebt extreme 1 target damage. Vaak heb je mobility om dichtbij te kunnen komen, en je zal bijna iedereen 1v1 aankunnen, maar in een teamfight is het lastig omdat je ook zo omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Zebby schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:06:
Kayle is wat mij betreft echt een burst caster geworden. Met Lichbane+AP item doe je al reteveel damage. De AS item is ook super sterk, maar door de korte range en extreme squishyheid van Kayle (en dus haar wat lagere sustained damage waardoor je eigenlijk een melee/ad carry wilt ulten ipv jezelf) prefereer ik te bursten.

Met Sorcs, Lichbane, Void Staff, Death Cap heb je wat mij betreft wel de core. Dan kan je dus de AS maken *is het nou Stinger? Ik vergeet het steeds* voor wat meer sustained damage, al vind ik zelf Liandry's ook erg goed door extra MP en de passive die leuk werkt met enige AoE die je kan doen. Met DFG zou je je ult kunnen gebruiken om te engagen/1shotten maar is wel wat te risky.

En volgens mij zijn er AD Carries (nu Marksmen) en Melee Carries (squishy melee champions). Dit zijn Fiora's, Master Yi, Tryndamere en wat mij betreft Yasuo ook. Je zal geen tank bouwen en hebt extreme 1 target damage. Vaak heb je mobility om dichtbij te kunnen komen, en je zal bijna iedereen 1v1 aankunnen, maar in een teamfight is het lastig omdat je ook zo omvalt.
+Riven, alleen zou ik die niet direct squishy noemen, behalve early game dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zebby schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:06:

Nashor's is de buildout van Stinger (AS/CDR) en deze zou ik het liefst early pakken. Vooral vroeg in de game doen je E-powered auto attacks gigantisch veel damage. Je Q reduced Armor en Mres, en E doet Physical+Magic damage. Nashor's en 21 in Offense zet ook nog eens je AP om in auto-attack damage, dus eigenlijk zonde als je Nashor's niet rushed. Nashor's zorgt ervoor dat E altijd te gebruiken is en maakt farmen ook veel makkelijker. Juist tegen high farm mids zoals Morg, Brand, Heimer die binnen enkele seconden wave-clearen, heb je als full AP meer nadeel.

Als je dan toch full AP gaat, snap ik je build niet helemaal. Geen DFG terwijl je je compleet focused op burst damage. Die kun je beter kopen in deze setup dan Void of Deathcap. Sowieso zou Void een laatste keuze zijn, aangezien Kayle al uit zichzelf veel defense (21% met full stacks) shred en Sorcs koopt.

Persoonlijk vind ik Kayle niet de burst mage die Ahri/Leblanc oid is en zou ook niet hetzelfde gebouwd moeten worden. Zonder je snelle auto-attacks heb je bar weinig aan je passive en je E, en haar kit is niet offensive genoeg om niet in E te investeren (aangezien Q+E je enige damage is en deze elkaar helpen door passive on-hit te stacken)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Nashor's is de buildout van Stinger (AS/CDR) en deze zou ik het liefst early pakken. Vooral vroeg in de game doen je E-powered auto attacks gigantisch veel damage. Je Q reduced Armor en Mres, en E doet Physical+Magic damage. Nashor's en 21 in Offense zet ook nog eens je AP om in auto-attack damage, dus eigenlijk zonde als je Nashor's niet rushed. Nashor's zorgt ervoor dat E altijd te gebruiken is en maakt farmen ook veel makkelijker. Juist tegen high farm mids zoals Morg, Brand, Heimer die binnen enkele seconden wave-clearen, heb je als full AP meer voordeel.

Als je dan toch full AP gaat, snap ik je build niet helemaal. Geen DFG terwijl je je compleet focused op burst damage. Die kun je beter kopen in deze setup dan Void of Deathcap. Sowieso zou Void een laatste keuze zijn, aangezien Kayle al uit zichzelf veel defense (21% met full stacks) shred en Sorcs koopt.

Persoonlijk vind ik Kayle niet de burst mage die Ahri/Leblanc oid is en zou ook niet hetzelfde gebouwd moeten worden. Zonder je snelle auto-attacks heb je bar weinig aan je passive en je E, en haar kit is niet offensive genoeg om niet in E te investeren (aangezien Q+E je enige damage is en deze elkaar helpen door passive on-hit te stacken)
wat mijn build meestal is:

sorcs > Nashor > deadcap > Rylias(de hp en slow ding) > huricane > void staff

het leuke is dat de E van kayle er voor zorgt dat de passive van de huricane popt en aangezien je je e ongeveer constant op kan houden is dat wel lekker(btw dit is mijn Top kayle build)

PS. is S4 nou al officieel begonnen ?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:21:
[...]

wat mijn build meestal is:

sorcs > Nashor > deadcap > Rylias(de hp en slow ding) > huricane > void staff

het leuke is dat de E van kayle er voor zorgt dat de passive van de huricane popt en aangezien je je e ongeveer constant op kan houden is dat wel lekker(btw dit is mijn Top kayle build)

PS. is S4 nou al officieel begonnen ?
Waarom Hurricane? En waarom Rylais?

Rylais werkt niet op E, en Q slowed al, dus de slow% van Rylais gaat flink achteruit (slows stacken niet gunstig)

Hurricane snap ik ook niet, want die past een % van je Attack Damage toe op de bolts, en aangezien je geen Attack damage bouwt... is dat denk ik niet erg efficient. Hurricane zou alleen een farm tool kunnen zijn (maar farmen met Kayle E opzich is al super easy dus nog niet nodig), maar daar ben je als 5e item te laat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:29:
[...]

Waarom Hurricane? En waarom Rylais?

Rylais werkt niet op E, en Q slowed al, dus de slow% van Rylais gaat flink achteruit (slows stacken niet gunstig)

Hurricane snap ik ook niet, want die past een % van je Attack Damage toe op de bolts, en aangezien je geen Attack damage bouwt... is dat denk ik niet erg efficient. Hurricane zou alleen een farm tool kunnen zijn (maar farmen met Kayle E opzich is al super easy dus nog niet nodig), maar daar ben je als 5e item te laat mee.
rylais was voornamelijk voor defensieve redenen(de hp). en de hurricane is 70% as wat heerlijk scaled met de e van kayle aangezien dit je voornaamste damage source is.

daarnaast is dit niet helemaal de volgorde die ik volg hoor, het wisselt bij mij vaak, alleen ik begin wel met de stinger.(maar goed ik heb kayle ook al een tijd niet meer gespeeld).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Turismo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:53:
[...]

Voor mijn gevoel haal je nu primary en secondary attributes door elkaar wat het alleen maar verwarrender maakt.

Hou gewoon dit aan: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_attributes
Haha thx, vat het goed samen. Je ziet echter niet vaak iemand de term 'I will play mage on mid' oid, of 'marksmen bot', dan zeggen ze toch al gauw AP mid en ADC... maakt het allemaal nog verwarrender....
Moet zeggen dat ik het als beginner ook altijd erg lastig vond om alle afkortingen etc. te begrijpen en toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Qon schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:52:
[...]

Haha thx, vat het goed samen. Je ziet echter niet vaak iemand de term 'I will play mage on mid' oid, of 'marksmen bot', dan zeggen ze toch al gauw AP mid en ADC... maakt het allemaal nog verwarrender....
Moet zeggen dat ik het als beginner ook altijd erg lastig vond om alle afkortingen etc. te begrijpen en toe te passen.
Zeker waar, klinkt nog best gek ook eigenlijk.

Gewoon MID or FEED :P, who cares of diegene AP of AD assassin is, ik zie in de selectie screen of de team comp gaat werken.

Binnen aanzienbare tijd krijgen we trouwens Team builder, zal helaas nog wel even duren aangezien het nog niet eens op PBE (Public Beta Environment :)), en het best een uitgebreide functie gaat worden die gebaseerd op matchmaking de juiste personen in een team zet.

Dus als jij highly MID prefereert, zal die niet een ander matchmaken die perse Mid or feed moet.

Zal een goede oplossing zijn voor hoe t nu eraan toe gaat.

http://forums.euw.leagueo...showthread.php?p=13575345

Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/October_2013/TBDP/EN_thumb.jpg

Saillant detail, hier houden ze wel bijv. "Midlane / Assassin" / "Bottomlane / Marksmen" aan zo te zien.

[ Voor 36% gewijzigd door Turismo op 08-01-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Turismo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Gewoon MID or FEED :P, who cares of diegene AP of AD assassin is, ik zie in de selectie screen of de team comp gaat werken.
Dat werkt voor mij ook het beste ja, MID OR FEED! |:( AP Rengar FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:32:
[...]

rylais was voornamelijk voor defensieve redenen(de hp). en de hurricane is 70% as wat heerlijk scaled met de e van kayle aangezien dit je voornaamste damage source is.
Die bolts zijn weinig waard. Je zou nog beter voor een Wit's End kunnen gaan, dan heb je magic damage die je kunt ampen met DFG, Aspd en Mres tegen de enemy mid. Runaan's is het eigenlijk niet waard als item. Vooral in een duel is deze zijn geld niet eens waard stat/money wise. (Runaans is alleen gold efficient met passive actief)

Runaan is eigenlijk alleen voor characters met hele sterke on-hit, en zelfs dan enkel als je fed genoeg bent. Je geeft wel een slot op waar je normaal een Phantom Dancer in kan drukken, je geeft zeker 1v1 DPS op voor die extra bolts. Dus zoiets werkt alleen goed op Teemo, Kog. Runaans radius is ook kleiner dan bepaalde auto-attack ranges, dus vijanden moeten dichterbij dan jouw max range staan om geraakt te worden. Het zijn een beetje niche situaties en vooral op een 1v1 lane zie ik het nut van een Runaan's niet. Het is te duur en voegt pas wat toe als je daadwerkelijk 3 man tegelijk kan pakken die dicht bij elkaar staan. En dit kan Kayle al met haar E. Al met al is Runaan's vrij useless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Die bolts zijn weinig waard. Je zou nog beter voor een Wit's End kunnen gaan, dan heb je magic damage die je kunt ampen met DFG, Aspd en Mres tegen de enemy mid. Runaan's is het eigenlijk niet waard als item. Vooral in een duel is deze zijn geld niet eens waard stat/money wise. (Runaans is alleen gold efficient met passive actief)

Runaan is eigenlijk alleen voor characters met hele sterke on-hit, en zelfs dan enkel als je fed genoeg bent. Je geeft wel een slot op waar je normaal een Phantom Dancer in kan drukken, je geeft zeker 1v1 DPS op voor die extra bolts. Dus zoiets werkt alleen goed op Teemo, Kog. Runaans radius is ook kleiner dan bepaalde auto-attack ranges, dus vijanden moeten dichterbij dan jouw max range staan om geraakt te worden. Het zijn een beetje niche situaties en vooral op een 1v1 lane zie ik het nut van een Runaan's niet. Het is te duur en voegt pas wat toe als je daadwerkelijk 3 man tegelijk kan pakken die dicht bij elkaar staan. En dit kan Kayle al met haar E. Al met al is Runaan's vrij useless.
Ik kan een voorbeeld geven van zo'n niche situatie;
Ik heb een tijd terug (voor worlds season 3) voyboy een keertje caitlin top zien spelen, met frozen mallet en Runaans, voorderest vooral tanky items volgens mij. Met die range van caitlin kon hij constant vrijwel 't complete enemy team kiten. Weet de setup niet meer, maar dat was echt lachen om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:11:
[...]

ik gebruik runaan's op vrijwel iedere adc overigens, maar dit heeft te maken dat ik meestal de meer waarde van een PD niet meer zie sinds dit item is gekomen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:47:
[...]

ik gebruik runaan's op vrijwel iedere adc overigens, maar dit heeft te maken dat ik meestal de meer waarde van een PD niet meer zie sinds dit item is gekomen.
Crit en movementspeed geven voor mij (en voor elke ADC) wel meerwaarde denk ik...
Die 20% extra AS en de passive zijn een beetje 'mwah' in tegenstelling tot de 30% crit en 5% movementspeed van PD... En daarbij kun je ook nog door minions heen rennen!

Ik denk dat je runaans en Statik shiv door elkaar haalt?

EDIT: Haal ik zelf PD en Shiv door elkaar haha xD PD heeft 5% ms, shiv 6% ms.

[ Voor 10% gewijzigd door Qon op 08-01-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:47:
[...]

Sorry, maar dit moet je toch echt heroverwegen. Runaan is een niche item dat echt maar op enkele champs van toegevoegde waarde is, met een on hit build.

Phantom Dancer: 50% attack speed, 30% critical strike en 5% movement speed. What's not to like? Statik shyv verkiezen over Phantom Dancer kan ik nog begrijpen, hij is o.a. goedkoper..

Runaan geeft je enkel 70% attack speed (welke normaliter niet eens useful is als die extra attacks geen damage doen) en je hit 2 extra targets met 50% van je AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JapieTalent schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Sorry, maar dit moet je toch echt heroverwegen. Runaan is een niche item dat echt maar op enkele champs van toegevoegde waarde is, met een on hit build.

Phantom Dancer: 50% attack speed, 30% critical strike en 5% movement speed. What's not to like? Statik shyv verkiezen over Phantom Dancer kan ik nog begrijpen, hij is o.a. goedkoper..

Runaan geeft je enkel 70% attack speed (welke normaliter niet eens useful is als die extra attacks geen damage doen) en je hit 2 extra targets met 50% van je AD
ik speel uberhaupt een beperkt aantal ADC's waarvan 1 vayne is, daarvan zie ik de meerwaarde van de Runaans wel in aangezien je w sneller proct of zie ik dit dan verkeerd in.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:58:
[...]

ik speel uberhaupt een beperkt aantal ADC's waarvan 1 vayne is, daarvan zie ik de meerwaarde van de Runaans wel in aangezien je w sneller proct of zie ik dit dan verkeerd in.
Dan helemaal een Phantom Dancer!
50% attack speed, 30% critical strike en 5% movement speed en je avoid unit collision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
http://www.twitch.tv/xdmebusdx

Ben nu wat aan het streamen.. Eens zien of dat gaat :-) Zal kwaliteit nog proberen te verbeteren. Speel niet echt serieus nu trouwens.

Met stiekem Osu! tussendoor als ik op Japie moet wachten

[ Voor 16% gewijzigd door Mebus op 08-01-2014 18:07 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:58:
[...]

Je W procced op maar 1 persoon, niet de bolts. Je kunt als, Vayne beter voor Botrk gaan. Zoals al eerder gezegd, zonder on-hit effects is Runaan niets waard, en Vayne's on-hit werkt niet op Runaans. Je moet zelf weten wat je build, maar jouw vaste plek voor Runaans in je Kayle en ADC builds gimpen je damage keihard. Enkel Aspeed verhoogt je damage niet echt zoals een mix van Crit/AS/AD. Ook is all-in gaan op Aspd, zelfs op Vayne een slecht idee. Dat betekent dat buiten je W om je auto-attacks en trades niets waard zijn en je Tumble zal ook niet veel schade doen. Je kunt beter Botrk>PD>IE>PD/SS>MS en Boots gaan op Vayne en de Hurricane weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Mebus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:14:
...... als ik op Japie moet wachten
PRESENT SERGEANT!

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 08-01-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:14:
http://www.twitch.tv/xdmebusdx

Ben nu wat aan het streamen.. Eens zien of dat gaat :-) Zal kwaliteit nog proberen te verbeteren. Speel niet echt serieus nu trouwens.

Met stiekem Osu! tussendoor als ik op Japie moet wachten
Ik zie een zwart scherm... geluid doet het wel. Ik hoor dat je Eve speelt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Zit de laatste week met enige regelmaat Lux bot support te spelen met een enigszins 'onorthodoxe' build:

- Runes: 26 ap, 13 armor en 7.8 magic pen
- Masteries: 12/0/18
- Items op lvl 1: in ieder geval Spellthief Edge

Werkt behoorlijk goed.

Op deze manier heb je early game zeer veel ap; ik geloof iets van 43 ofzo. Het komt er dan op neer om je E te lvlen en daarmee de enemy kapot te poken. Met name met 2 punten in E gaat ie behoorlijk wat dmg doen, mits je na een E hit wel zoveel mogelijk een aa gebruikt om je passive te igniten.

Op deze manier abuse je je early game dmg, terwijl je via de gold masteries met je E hits en aa's + Spellthief Edge passive een behoorlijke steady gold income hebt. Kan eventueel nog meer gold binnenhalen door wat dmg opofferen en gold runes in te zetten. Soms verbazingwekkend hoeveel gold je binnenhaalt door de enemly laners voortdurend met je E en aa's te poken. Bovendien blijf je met Lux een zeer aardige support role vervullen: Met Q ben je zowel offensive als defensive zeer effectief, je hebt met W nog een klein shieldje en menigeen vergeet dat E ook slowt.

In de meeste gevallen raakte ik dermate fed voor een support dat ik gaandeweg in feite een volwaardige 2e mid ap werd en zelfs een paar keer het meeste gold binnenhaalde van allemaal. Blijft toch ook altijd te leuk om op long range enemies die dreigen weg te komen, te snipen met je ulti

Echter, het is allemaal niet altijd ideaal en zonder risico's:
- Lux is geen tank, en dus moet je wel zeker een top en/of tanky jungler hebben.
- Het is een glass canon build, dus Lux kan (überhaupt) weinig hebben; fouten kun je je niet echt veroorloven.
- Het risico van de lane net wat te hard pushen ligt ook op de loer, want via de aoe dmg van E gaan minions ook nogal eens wat te snel neer.
- Deze manier van Lux support is minder echt supportive in de zin dat je je W shield maxt.
- Je moet het hebben van de high dmg pokes. Dus als je een enemy healer als support treft, heb je tot op zekere hoogte al een aardige counter voor dit hele verhaal te pakken.

Maar met name als je een non-healing support tegenover je hebt, en je bent bijvoorbeeld Cait + Lux, berg je dan maar voor hun high dmg long range poke en twee ulti's die elkaar goed aanvullen om het karwei af te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Turismo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:59:
[...]

Binnen aanzienbare tijd krijgen we trouwens Team builder, zal helaas nog wel even duren aangezien het nog niet eens op PBE (Public Beta Environment :)), en het best een uitgebreide functie gaat worden die gebaseerd op matchmaking de juiste personen in een team zet.

Dus als jij highly MID prefereert, zal die niet een ander matchmaken die perse Mid or feed moet.

Zal een goede oplossing zijn voor hoe t nu eraan toe gaat.

http://forums.euw.leagueo...showthread.php?p=13575345

[afbeelding]

Saillant detail, hier houden ze wel bijv. "Midlane / Assassin" / "Bottomlane / Marksmen" aan zo te zien.
Dit zal zeker nog een tijdje duren maar het is zeker wel op de PBE (geweest). Ze hebben het echter weggehaald vanwege pre-season 4 en season 4 changes. Deze week ergens komt het weer terug met een aantal aanpassingen en dergelijke. Als Season 4 helemaal is gepatched zullen ze waarschijnlijk veel aandacht besteden aan Team Builder.

Overigens is het zo dat het systeem zoekt naar een team wat op een soortgelijke manier als jij wilt spelen. Dus als jij AP Mid wilt spelen kun je instellen dat je een tank/AD top wilt waarna het systeem naar een tank/AD top zoekt welke in jouw team past (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Momenteel lekker aan het streamen op http://www.twitch.tv/best_junglah_euw,

Doe eerst ff een ARAM en daarna ga ik Ranked spelen en eventueel commentaar geven op mijn slechte acties, als er genoeg mensen zouden kijken iig.

Zie je daar <3

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Bah, even een paar daagjes geen league voor mij, modem heeft het begeven T_T

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik moet echt meer Yolo Q spelen....
Ik heb gisteren 2 games met een full premade gedaan en ik dacht hoop te krijgen om weer is een keer full premade te gaan. 1e game ging lekker met Warwick jungle 18/3/14 ik was vrij wel de carry geworden omdat de bot lane slecht ging. M'n 2e game ging ik Renekton top en op bot stonden weer dezelfde personen. Dit ging weer nie goed. Ik rage echt meer in een premade team dan een Solo Q team.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iThunda schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:46:
Ik moet echt meer Yolo Q spelen....
Ik heb gisteren 2 games met een full premade gedaan en ik dacht hoop te krijgen om weer is een keer full premade te gaan. 1e game ging lekker met Warwick jungle 18/3/14 ik was vrij wel de carry geworden omdat de bot lane slecht ging. M'n 2e game ging ik Renekton top en op bot stonden weer dezelfde personen. Dit ging weer nie goed. Ik rage echt meer in een premade team dan een Solo Q team.
Met wie premade je dan? Lijkt me dat je normaal juist betere communicatie hebt met premades dmv Skype oid. Als je premade met random sjakies die je na games toevoegt zonder coordinatie, is het eigenlijk solo queue alleen dan erger, omdat de andere premade5 wel met elkaar praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Heb dat ook in normal games hier. 2x een eerste maal Jinx gehad in een team die erin slaagden 0 of 1 kill te hebben op het einde van de game.

In beide games was ik Renekton waarbij ik beter en beter wordt aangezien ik hem nog maar 2 dagen speel. Maar je moet echt geluk hebben met je team. Ofwel weten ze hoe ze moeten spelen en wanneer te pushen en wanneer te retreaten maar soms hebben ze geen flauw idee en lopen ze gewoon wat rond terwijl je net een goede initiate hebt gedaan met renekton ult + Armor shred + stun.

En dan komen ze veel te laat af wanneer ik al zo goed als dood ben en dan is er geen hoop niet meer voor hen aangezien ze al zwaar aan het verliezen waren in de bot lane.

Het enige waar ik nog moeite mee heb bij renekton is wanneer ik een tiamat(?) of een Hydra heb dat ik gewoonweg vergeet om deze te activeren om de stun animatie te cancelen. Zelfde met HP pots, ik kan deze gewoon weg vergeten te gebruiken waardoor ik dus net niet de laatste turret shot overleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ben weer aan het streamen: http://www.twitch.tv/xdmebusdx

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

En gelijk val ik achterover omtrent de comments op jullie TS3(?)/Ventrilo(?). "Nasus kun je beter niet voor de jungle pakken want hij pakt amper stacks". Lolwut?

Siphoning StrikeCOOLDOWN: 8 / 7 / 6 / 5 / 4COST: 20 MANA
Siphoning Strike
ACTIVE: Nasus' next attack within the next 10 seconds will deal bonus physical damage.
BONUS DAMAGE: 30 / 50 / 70 / 90 / 110 (+1 per stack of Siphoning Strike)
If the attack kills its target, Nasus gains 3 stacks of Siphoning Strike. The number of stacks gained is doubled for killing champions, large minions and large monsters. Siphoning Strike's bonus damage is increased by an amount equal to his current stacks.

Gelukkig kent men de champions goed...

Overigens na het lezen van de rest van de thread is er weinig veranderd zie ik ;) Runaan op Kayle, waarom ook niet he 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 09-01-2014 11:13 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Damienx2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:08:
[...]

En gelijk val ik achterover omtrent de comments op jullie TS3(?)/Ventrilo(?). "Nasus kun je beter niet voor de jungle pakken want hij pakt amper stacks". Lolwut?

Siphoning Strike
ACTIVE: Nasus' next attack within the next 10 seconds will deal bonus physical damage.
If the attack kills its target, Nasus gains 3 stacks of Siphoning Strike. The number of stacks gained is doubled for killing champions, large minions and large monsters. Siphoning Strike's bonus damage is increased by an amount equal to his current stacks.

Haha lekker deze ja :)

Overigens vind ik wel met Nasus in SoloQ, waarbij je je laners dus niet kent een gevaar kleven aan jungle. Als er 2 of alle lanes kut gaan, mis je veel te veel farm doordat je te vaak moet ganken. Als je daarentegen vertrouwen kan hebben in je laners, en het ganken beperken, farm je in jungle keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Siphoning Strike

Ik zat niet in dat gesprek, maar kan me er wel in vinden.

Als top laner kan je veel harder je Q farmen dan in de jungle.
Niet dat Nasus een slechte jungler is, maar als ik hem jungle, dan max ik eerst W, voor extra slow bij ganks. (haal ik meer uit bij ganks dan met een gemaxte Q)
Natuurlijk probeer je in de jungle je Q zoveel mogelijk te stacken, maar vergeleken met een top-lane farming nasus, haal je niet zoveel stacks.

Neemt nog steeds niet weg dat Nasus een prima jungler is, z'n slow en debuff zijn heerlijk bij ganks!

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 09-01-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Jungle nasus pak je ook niet voor de Q stacks, je pakt hem voor zijn W die een adc verneukt en omdat hij heel snel dragon en baron pakt door zijn ult.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
En omdat je (als je E maxed) nog best serieuze damage hebt, snel kan clearen en zeer goed kan duellen? Q max je niet in de jungle, je pakt gewoon de grote creeps ermee en zo mogelijk de kleine. En inderdaad, op level 6 kan je gelijk dragon solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Fanatic_FS schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:33:
Jungle nasus pak je ook niet voor de Q stacks, je pakt hem voor zijn W die een adc verneukt en omdat hij heel snel dragon en baron pakt door zijn ult.
Klopt, maar hem niet pakken vanwege het feit dat je geen Q stacks zou pakken is onzin. Je komt in 3 lanes gedurende de game en neem daar nog een de jungle creeps bij dan komen er alsnog meer dan genoeg stacks op je Q terecht om nuttig te zijn.

Daarbij zijn Nasus ganks met name voor zijn W prima te doen.

@Mebus: Goed om te zien hoe je meer op objectives tegenwoordig gefocussed bent dan voorheen op kills. 1 ding zou ik wel veranderen in je speelstijl. Je botlane stond gedurende de game de hele tijd achter. Dus initiaten voor een underfed Ezreal levert weinig tot niets meer op tenzij je zeker bent om een kill voor hem binnen te halen, anders zou ik gewoon je skillset behouden om hem te protecten/laten farmen in de hoop dat hij er dan nog iets uit kan halen. Je hebt nu een aantal deaths op je naam die niet nodig waren.

[ Voor 36% gewijzigd door Damien op 09-01-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
[...]

Siphoning Strike

Overigens na het lezen van de rest van de thread is er weinig veranderd zie ik ;) Runaan op Kayle, waarom ook niet he 8)
Blijkbaar heb je niet goed geluisterd; ik zei dat IK Nasus liever niet voor de jungle pak omdat IK denk dat Nasus top beter tot zijn recht komt qua stackfarm (en indirect dus liever andere junglers speel). Dat het in de jungle wel kan, weet mijn oma ook, maar als je dat wil maximaliseren dan ben jij level 3 terwijl de rest 6 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zitten op TS :-) En ik denk dat Nasus jungle makkelijker zou moeten kunnen stacken dan op top lane.. Dit is als je een champ tegen je hebt die ervoor zorgt dat je niet kan stacken op top. Of je meer of minder Q's kan stacken in jungle dan op top weet ik verder niet.

Japie en ik hadden een meningsverschil, maar we weten beiden dat ik gelijk heb natuurlijk :p

[ Voor 16% gewijzigd door Mebus op 09-01-2014 11:58 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

JapieTalent schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Blijkbaar heb je niet goed geluisterd; ik zei dat IK Nasus liever niet voor de jungle pak omdat IK denk dat Nasus top beter tot zijn recht komt qua stackfarm (en indirect dus liever andere junglers speel). Dat het in de jungle wel kan, weet mijn oma ook, maar als je dat wil maximaliseren dan ben jij level 3 terwijl de rest 6 is.
Beetje overdreven wat betreft de levels, maar goed dat je het iig weet ;) misschien klopt dat talent gedeelte dan toch nog.
Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:57:
Zitten op TS :-) En ik denk dat Nasus jungle makkelijker zou moeten kunnen stacken dan op top lane.. Dit is als je een champ tegen je hebt die ervoor zorgt dat je niet kan stacken op top. Of je meer of minder Q's kan stacken in jungle dan op top weet ik verder niet.

Japie en ik hadden een meningsverschil, maar we weten beiden dat ik gelijk heb natuurlijk :p
Duidelijk ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Damien op 09-01-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
@Kayle builds, mijne was wat meer voor ARAM, stom dat ik dat niet erbij gezet heb. Hier stacked men al snel MR en ga je in sustained gevechten (vaak met veel te veel ranged) niet lang genoeg leven om Nashor's te kunnen benutten. Ik kan me wel setups voorstellen dat het wel werkt.

Voor normals zou ik inderdaad gaan voor Nashor's, dit geeft je veel hogere (consistente) damage output. Belangrijk is wel om daarna nog wat AP of MP te scoren, want dit item alleen - sterk als het is - zal niet voldoende zijn. Liandry's is dan inderdaad fantastisch om te hebben, en zorgt ervoor dat je eventueel Void Staff kan vertragen of zelfs kan vergeten.
Als ze daarna geen MR hebben zou ik deathcap of lichbane maken voor meer burst.

Speel haar echter zelden. Als ik tegen een Zed zit vind ik het wel leuk om te doen. Q poke is niet te negeren na een paar levels, en een all-in wint hij wel op bepaalde momenten, maar zeker niet gemakkelijk. En dit is uiteraard te voorkomen, maar skill matchups...
Oh, en zijn "delete" is wat minder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo nieuwe jaar is weer begonnen en het word weer tijd om wat actiever te spelen laatste periode echt enorm veel 3v3 gespeeld ivm tijd lekker korte potjes.

Ik zal waarschijnlijk dit weekend wat onderhoud doen aan de TeamSpeak server als in even de server weer updaten en beginnen met een correcte rechtenstructuur, zodat ik wat admins kan toewijzen en dergelijke.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
ShadowBumble schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:59:
Zo nieuwe jaar is weer begonnen en het word weer tijd om wat actiever te spelen laatste periode echt enorm veel 3v3 gespeeld ivm tijd lekker korte potjes.

Ik zal waarschijnlijk dit weekend wat onderhoud doen aan de TeamSpeak server als in even de server weer updaten en beginnen met een correcte rechtenstructuur, zodat ik wat admins kan toewijzen en dergelijke.
Server draait tot nu toe super! Indien nodig kan ik eventueel op digitalocean ook wel een server opzetten als het nodig is :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:59:
[...]

Beetje overdreven wat betreft de levels, maar goed dat je het iig weet ;) misschien klopt dat talent gedeelte dan toch nog.
Overdrijven maakt de zaak duidelijk ;)
Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:57:
Jij kan geen gelijk hebben over mijn voorkeur ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Jaap. op 09-01-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Server draait tot nu toe super! Indien nodig kan ik eventueel op digitalocean ook wel een server opzetten als het nodig is :-)
Je stream lagged wel af en toe trouwens. Blijft een paar seconden hangen en dan gaat hij weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:07:
[...]

Je stream lagged wel af en toe trouwens. Blijft een paar seconden hangen en dan gaat hij weer verder.
Weet niet precies waar dit door komt. Maar als het niet heel erg is is het denk wel te doen toch? Zal eens zien of ik dit kan fixen :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zebby schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:59:
@Kayle builds, mijne was wat meer voor ARAM, stom dat ik dat niet erbij gezet heb. Hier stacked men al snel MR en ga je in sustained gevechten (vaak met veel te veel ranged) niet lang genoeg leven om Nashor's te kunnen benutten. Ik kan me wel setups voorstellen dat het wel werkt.
Ik theorycraft ook nooit voor ARAMs omdat daar zoveel shit werkt die in normaals totaal niet opgaan.
Voor normals zou ik inderdaad gaan voor Nashor's, dit geeft je veel hogere (consistente) damage output. Belangrijk is wel om daarna nog wat AP of MP te scoren, want dit item alleen - sterk als het is - zal niet voldoende zijn. Liandry's is dan inderdaad fantastisch om te hebben, en zorgt ervoor dat je eventueel Void Staff kan vertragen of zelfs kan vergeten.
Als ze daarna geen MR hebben zou ik deathcap of lichbane maken voor meer burst.
MP? Mana? Krijg je vanuit je Lich Bane, en meestal zijn mijn starter items Flask of 2x Dorans, verder is Kayle niet erg mana-hungry en is er natuurlijk altijd nog de blue buff.

Liandry's is een slecht idee. Proct niet op je E. Voor een DoT op Q hoef je het eigenlijk niet te doen. Op Kat, Teemo, Brand, Vlad e.d. is Liandry's viable omdat je veel AoE spells hebt. Op Kayle heb je enkel een single-target nuke, dus Rylais, Liandry's en andere on-spell-hit items zijn een beetje useless. Je gaat lategame alleen voor een Void Staff voor je Mpen.

Ik denk dat mensen op dit forum wat kritischer moeten gaan kijken naar het daadwerkelijke nut van de items die ze bouwen. Liandry's, Rylais, Runaans e.d. op Kayle en AD Carries... Dat is echt te slecht voor woorden. Kijk beter naar wat een item nou daadwerkelijk voor je doet. Enkel de passive van een item lezen is niet genoeg.
Speel haar echter zelden. Als ik tegen een Zed zit vind ik het wel leuk om te doen. Q poke is niet te negeren na een paar levels, en een all-in wint hij wel op bepaalde momenten, maar zeker niet gemakkelijk. En dit is uiteraard te voorkomen, maar skill matchups...
Oh, en zijn "delete" is wat minder effectief.
Een Kayle zou een Zed eruit moeten spelen. Zo'n gevecht is duidelijk in jouw voordeel. Jouw ult canceled de zijne volledig en ook heb je hardere push, sustain, sustained damage en heb je geen skillshots, dus zijn jukes worden al minder effectief.
Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:12:
[...]
Weet niet precies waar dit door komt. Maar als het niet heel erg is is het denk wel te doen toch? Zal eens zien of ik dit kan fixen :-)
Bitrate, Quality/Bitrate van je stream naar beneden gooien. Ik had hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@ItsNotRudy, zet hem gewoon even op 1920x1080. Eerst schaalde ik hem naar 720p. Misschien dat ie daardoor ook lagged. En geloof dat je met 6 mbits makkelijk 1080p stream kan streamen toch?

Heb de kwaliteit al wat anders ingesteld.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 23:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Neuh opzich niet nodig, deze server heeft 2 TB traffic per maand en we hitten misschien net 2 GB per maand tops. Dus nog meer dan genoeg ruimte over kwa capaciteit, geheugen en cpu load is ook nagenoeg nihil.
Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:29:
@ItsNotRudy, zet hem gewoon even op 1920x1080. Eerst schaalde ik hem naar 720p. Misschien dat ie daardoor ook lagged. En geloof dat je met 6 mbits makkelijk 1080p stream kan streamen toch?

Als je gaat downscalen ( dus alles streamen wat anders is dan je scherm resolutie gaat CPU power gebruiken en dat wil je eigenlijk niet :D)

EDIT: ( Meer info zie post Rudy hieronder )
Aangepast na een kleine mix up :D Die settings gebruik ik nagenoeg ook misschien dat ik alleen delay wat heb veranderd en de buffer iets vergroot

[ Voor 54% gewijzigd door ShadowBumble op 09-01-2014 12:44 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:29:

6mbit is 700-800kb/s max. OBS zegt:
  • Your upload speed is sufficient for 720p / 1080p
  • Enable CFR for compatibility with streaming services
  • Enable CBR for improved stream stability
  • Recommended max bitrate: 3500
  • Recommended buffer size: 3500
  • Set FPS to 30
  • Use game capture if possible for maximum performance.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:39:
[...]

6mbit is 700-800kb/s max. OBS zegt:
  • Your upload speed is sufficient for 720p / 1080p
  • Enable CFR for compatibility with streaming services
  • Enable CBR for improved stream stability
  • Recommended max bitrate: 3500
  • Recommended buffer size: 3500
  • Set FPS to 30
  • Use game capture if possible for maximum performance.
Dankje! Zet hem nu op 30 fps. Osu! lijkt een beetje laggy, maar dat komt omdat ik hem op 24 fps had. Zal hem nu even op 30 fps proberen :-)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mebus schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:43:
[...]

Dankje! Zet hem nu op 30 fps. Osu! lijkt een beetje laggy, maar dat komt omdat ik hem op 24 fps had. Zal hem nu even op 30 fps proberen :-)
Dat krijg je sowieso op 24FPS ;) De meeste monitoren zijn 60Hz, een snelheid die je niet door 24 kan delen. Met elke iteratie verlies je dan 4 frames. Dus 20 of 30 streamen, maar 20 is weer te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:20:
[...]

Ik theorycraft ook nooit voor ARAMs omdat daar zoveel shit werkt die in normaals totaal niet opgaan.

[...]

MP? Mana? Krijg je vanuit je Lich Bane, en meestal zijn mijn starter items Flask of 2x Dorans, verder is Kayle niet erg mana-hungry en is er natuurlijk altijd nog de blue buff.

Liandry's is een slecht idee. Proct niet op je E. Voor een DoT op Q hoef je het eigenlijk niet te doen. Op Kat, Teemo, Brand, Vlad e.d. is Liandry's viable omdat je veel AoE spells hebt. Op Kayle heb je enkel een single-target nuke, dus Rylais, Liandry's en andere on-spell-hit items zijn een beetje useless. Je gaat lategame alleen voor een Void Staff voor je Mpen.

Ik denk dat mensen op dit forum wat kritischer moeten gaan kijken naar het daadwerkelijke nut van de items die ze bouwen. Liandry's, Rylais, Runaans e.d. op Kayle en AD Carries... Dat is echt te slecht voor woorden. Kijk beter naar wat een item nou daadwerkelijk voor je doet. Enkel de passive van een item lezen is niet genoeg.

[...]

Een Kayle zou een Zed eruit moeten spelen. Zo'n gevecht is duidelijk in jouw voordeel. Jouw ult canceled de zijne volledig en ook heb je hardere push, sustain, sustained damage en heb je geen skillshots, dus zijn jukes worden al minder effectief.

[...]

Bitrate, Quality/Bitrate van je stream naar beneden gooien. Ik had hetzelfde.
MP als in Magic Pen (je gebruikt het verder zelf ook). Ik dacht dat het wel procte op E, maar als dit niet het geval is dan is Liandry's de moeite niet nee. Ik vermoed echter dat je ongelijk hebt, want er staat "When dealing spell damage..." en dit doe je met je E procs.

De matchup tegen Zed vind ik sterk afhankelijk van de skill van de spelers. Voor het grootste deel van de game zal Zed Kayle echt wel outdamagen. Hij kan veiliger poken en kan prima wave clearen. Als hij kiest om je gewoon head-on aan te vallen en dan denk ik niet dat je wint in damage tot je wat duurdere items hebt (early tot wat verder in de midgame).
Ja, de ult cancelled die van Zed, maar dat betekent ook dat je het kunt juken. Ik zou sowieso nooit een 100% hp Kayle ulten, of erin gaan als ik laag ben.
Afhankelijk van de Kayle pak je het aan. Als hij gelijk ult zodra jij ult zet je gewoon je shadow erachter, juke je gelijk terug naar je ult positie om zijn damage te vermijden en ga je terug naar je W zodra zijn ult weg is en doe je dan al je damage. Zonde van je ult? Ja, maar zo haal je er nog genoeg uit.

Ik vind dit soort theoretische matchups altijd een beetje krom, ook met "2 even goede spelers", want je speelt en past je aan op de ander. Daarnaast is een lane matchup lang niet het einde van de wereld, want Zed kan bijvoorbeeld veel beter roamen dan Kayle, anders zou Kassadin ook niet zo heel eng zijn.

Ik ben het eens wat betreft je kritiek op de item keuzes, en doe zelf ook niet "vaste" builds, maar voor een forumdiscussie kan je gezien de variabelen voor het gemak toch kiezen uit je geprefereerde items.
Hurricane bijvoorbeeld bouw ik gewoon niet, op niemand. Dat is simpel. Maar Trinity Force... Super sterk op sommige champions, maar dat zegt niet dat je hem altijd bouwt. Op Ezreal is het nu 95% "core", maar ik heb games gehad waar ik toch een BT eerst haalde, of een Iceborn als ik zeer bewust blue build ga (slappe counterlane, langere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zal zo even mijn CPU nog wat overklokken.. Hij draait nu op standaard na een bios update. Anders draait ie makkelijk 4.5-5 Ghz :-) Denk dat dat nog wat lagg issues op mijn eigen pc verhelpen..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
De matchup tegen Zed vind ik sterk afhankelijk van de skill van de spelers.
Dit moet wel de grootste dooddoener zijn die ik de afgelopen tijd gelezen heb.
Pagina: 1 ... 129 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.