Waarom iets fixen wat al 3 jaar zo is en daarbij op het moment balanced is? Het probleem is niet Annie, het probleem is dat alle supports de grond in zijn generfed early game omdat ze nu meer Gold krijgen. Het hele doel was dat supports net zo volwaardig werden als offensive champs door meer items en gold, wat voor sommigen, zoals Janna totaal niet opgaat.Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:02:
[...]
Ikzelf ook niet om eerlijk te zijn, ik zie nog steeds veel traditionele S3 supports.
Verandering is altijd moeilijk denk ik, de shift in bepaalde regionen is sneller dan anderen.
Annie is gewoon one-trick-pony Stun/Tibbers of Flash/Stun/Tibbers, hoop dat Riot daar eigenlijk wat aan gaat doen, wordt gewoon tot het saaie toe.
Sorry ik snap je reactie niet helemaal? ik vind Annie gewoon een one-trick pony
Daarbij Patch notes 3.15
Janna
"Given our recent support changes, Janna could use a mana cost decrease like the other ult cost reductions we've made. We're still keeping an eye on this weather lady, so stay tuned for more change."
We zijn nog helemaal nog niet zover, S4 moet nog officieel beginnen, er worden nog zat aanpassingen gedaan om de balans erin te krijgen.
Daarbij Patch notes 3.15
Janna
"Given our recent support changes, Janna could use a mana cost decrease like the other ult cost reductions we've made. We're still keeping an eye on this weather lady, so stay tuned for more change."
We zijn nog helemaal nog niet zover, S4 moet nog officieel beginnen, er worden nog zat aanpassingen gedaan om de balans erin te krijgen.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Eeeeen over aanpassingen die eraan zitten te komen gesproken: Soraka gaat een complete overhaul krijgen van Riot.
Kan wel even op zoek naar de post als iemand nieuwsgierig hiernaar is...
Kan wel even op zoek naar de post als iemand nieuwsgierig hiernaar is...
Meer banana's
Even voortbordurend op Mundo quints: hp regen/5 secs of 1.5% hp?
Op zich is de regen per 5 versie natuurlijk beter als je een echte (ranged) poker tegenover je krijgt op top. Maar ja, ik heb ook weer geen karrenvracht aan IP om 3 stuks van beide quints aan te schaffen. Dus welke is overall beter? Ik denk de +1.5% hp variant?
En bij die regen/5 sec, is de scaling variant daarvan ook niet interessant?
Op zich is de regen per 5 versie natuurlijk beter als je een echte (ranged) poker tegenover je krijgt op top. Maar ja, ik heb ook weer geen karrenvracht aan IP om 3 stuks van beide quints aan te schaffen. Dus welke is overall beter? Ik denk de +1.5% hp variant?
Ik ben absoluut niet sterk in theory crafting oid, maar volgens mij kunnen alle drie de soorten die je noemt wel, maar is het een persoonlijke voorkeur. Gevoelsmatig lijkt mij het onderstaande:Koekiemonsterr schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:20:
Het ligt een beetje aan waar je je problemen ervaart. Is dit in de early game; fixed hp regen/5; je krijgt dan een vaste hoeveelheid hp terug. Kom je de early game meestal goed door, dan zijn scaling hp regen/5 of de 1.5% runes beter, omdat deze beter scalen naarmate de game vordert.
[ Voor 24% gewijzigd door Jaap. op 23-12-2013 16:33 ]
What he said....JapieTalent schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:29:
[...]
Gevoelsmatig zou ik zeggen hp regen/5; daarbij krijg je een vaste hoeveelheid hp terug, terwijl 1.5% van relatief weinig hp geen zoden aan de dijk zet, terwijl je juist early game je voordeel kan doen met runes.. Neemt niet weg dat 1.5% hp goed scaled naarmate de game vordert.
Runes hebben over het algemeen early game de meeste impact. Daar zou ik mijn rune keuze dan ook op baseren. 1,5% health quints heb je qua abilities pas iets aan vanaf level 6 (enkel ulti gaat uit van jouw max. hp). De hp/5 quints hebben gedurende je hele laning fase effect (ik ga er vanuit dat je vaker niet fully healed rondloopt dan wel).
Dus... hoe beter jij het doet early game...hoe groter je voorsprong wordt....hoe beter je het kan blijven doen...etc. etc....da snowballing effect!
Verwijderd
tgoh of de flat HPKoekiemonsterr schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:20:
je moet rekenen dat de flat hp meer oplevert early game dan de 1.5% hp variant, het is lang geleden dat ik dit nog eens berekend heb maar ik dacht even uit mijn hoofd 26HP per flat quint dus 78HP dus vanaf 1733 HP zijn de 1.5% hp runes beter want 4.5% van 1733HP = 78 HP
endgame voegt dit nog meer toe bij 3000 HP gaan die al 135 HP bezorgen maar ik denk dat in een snowballgame je best focust op early game en dus de 1.5%HP runes kan laten vallen en HP/regen of flat hp moet nemen
en dan is het een afweging of wil ik standaard meer kunnen incasseren en langer mijn abilities doen (toggle) of wil ik meer sustain zodat ik mijn abilities meer kan doen
puur theoretisch lijkt me hp regen beter omdat die scalet met spirit visage dat toch core is op mundo
maar gevoelsmatig kan het wel prettig zijn om een combinatie van beide te hebben (icm seals) om op lvl1 net wat meer health te hebben
PS edit : net omdat early game het belangrijkste is zou ik geen scaling HP of HP regen nemen
als je de runepages hebt en de runes en je vaak mundo speelt zou ik verschillende variaties nemen voor ranked, allez ja ik heb niet alle wijsheid in pacht maar dat is wat ik zou doen zonder al te veel theoriecrafting, het zou kunnen dat een bepaalde combi met seals en quints je net iets meer kan opleveren
1) Tanky AntiAP
red : armor
yellow : HP
blue : mr
quint : HP/regen
2) Tanky AntiAD
red: hybrid pen of magpen
yellow: armor
blue: mr/lvl
quint: HP/regen
3) DEMACIAAAAA (dmg)
red: hybrid pen
yellow: HP
blue: mr/lvl
quint: HP
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 16:47 ]
is er iemand die nog skins wil giften aan elkaar om die icoontjes te krijgen? wil namelijk die winter lulu skin voordat hij 1350 wordt
Ik gebruik meestal spell vamp quints.
Voelt veel beter aan dan hp regen quints. Omdat je Q's percentage based zijn krijg je er ook aardig wat voor terug.
Voelt veel beter aan dan hp regen quints. Omdat je Q's percentage based zijn krijg je er ook aardig wat voor terug.
Verwijderd
zelfs nooit bij stil gestaanmarkvis14 schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:43:
Verwijderd
Dat mag je prima vinden. Snap alleen niet waarom er iets aan verandert moet worden? Er zijn zat champs die 1 doel hebben en daar een hele kit voor hebben. Als jij dat saai vind, waarom moet iemand anders daar dan onder lijden? Ik vind champs die anderen leuk vinden weer boring, om dat nu als argument te gebruiken voor changes... nee.Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:06:
Sorry ik snap je reactie niet helemaal? ik vind Annie gewoon een one-trick pony
Kan leuk uitpakken maar enkel effectief als je reeds los bent op Mundo en goed trades kan winnen. Als je daar nog niet zo goed in bent zou ik toch echt voor hp5 gaan.markvis14 schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:43:
Ik uit hier gewoon mijn persoonlijke mening, ik snap niet wat hier zo op tegen is.
Waarom moet iemand hier onder lijden, omdat ik iets vindt wil niet zeggen dat dit wordt doorgevoerd? waarom wordt hier van een mug een olifant gemaakt.
Je doet alsof mijn stelling de maatstaf wordt ofzo.
Waarom moet iemand hier onder lijden, omdat ik iets vindt wil niet zeggen dat dit wordt doorgevoerd? waarom wordt hier van een mug een olifant gemaakt.
Je doet alsof mijn stelling de maatstaf wordt ofzo.
[ Voor 25% gewijzigd door Turismo op 23-12-2013 16:54 ]
Verwijderd
Je geeft zelf aan dat je een rework wil vanuit Riot. Omdat ze "saai" is.Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:52:
Ik uit hier gewoon mijn persoonlijke mening, ik snap niet wat hier zo op tegen is.
Waarom moet iemand hier onder lijden? waarom wordt hier van een mug een olifant gemaakt.
Ik mag als persoon toch wel wat hopen, wat is hier zo op tegen? Wil niet zeggen dat dit gebeurtVerwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:54:
[...]
Je geeft zelf aan dat je een rework wil vanuit Riot. Omdat ze "saai" is.
Ik vindt haar saai, dat is andere context dan "Omdat ze "saai" is." dat klinkt meer als een stelling die bijna feit is.
Wordt veel door de regels gelezen, en als je een mening hebt wordt dit meteen zwaar overtrokken, denk dat ik voorlopig mijn pers. mening maar even voor mij hou, alleen al vandaag 2 discussies over niks.
En merk dat dit typisch is voor het LoL topic, en hang toch wel enige jaartjes op GoT, maar zelfs voor mij is dit uniek.
[ Voor 44% gewijzigd door Turismo op 23-12-2013 16:59 ]
De LoL Community is dan ook geen positieve communityTurismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:55:
[...]
Ik mag als persoon toch wel wat hopen, wat is hier zo op tegen? Wil niet zeggen dat dit gebeurt
Ik vindt haar saai, dat is andere context dan "Omdat ze "saai" is." dat klinkt meer als een stelling die bijna feit is.
Wordt veel door de regels gelezen, en als je een mening hebt wordt dit meteen zwaar overtrokken, denk dat ik voorlopig mijn pers. mening maar even voor mij hou, alleen al vandaag 2 discussies over niks.
En merk dat dit typisch is voor het LoL topic, en hang toch wel enige jaartjes op GoT, maar zelfs voor mij is dit uniek.
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Maar dude, didn't you hear? Vandaag is het "Haat-Turisomo-Dag"Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:55:
[...]
Ik mag als persoon toch wel wat hopen, wat is hier zo op tegen? Wil niet zeggen dat dit gebeurt

I'm with you on this one boy, niks verkeerd gezegd, enkel mening gegeven hier.
Nou ja, niet om vervelend te doen; maar nu doe jij het zelfde (mug/olifant). Volgens mij vat jij het in deze gewoon niet helemaal goed op: Rudy geeft enkel aan dat skillset op zich geen reden is voor een rework en dat dat dus ook niet gaat gebeuren. Dat jij haar saai vind; prima. Ik vind Garen saai en een one trick pony.Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:55:
[...]
Rework gebeurt wanneer een champion dusdanig achter blijft bij de 'meta' en een modificatie van skills niet meer voldoende is.
Ero-Sensei schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:27:
[...]
Als jij daarvoor report voor trollen ben jij mijn inziens nou net één van de mensen die de LoL community wel kan missen (niks persoonlijks overigens). Een fout maken is namelijk wat anders dan trollen. Ik durf te wedden dat 95% van de reports is naar mensen die hun lane verliezen (wat 50 % over het algemeen doet in een game), die toevallig niet optimale runes gebruiken, een item verkeerd bouwen, een keer een domme dive doen en al dat soort dingen. Dat zijn simpelweg fouten, die niemand bewust maakt. En mensen maken nu eenmaal fouten, niks mis mee, als er maar van geleerd wordt lijkt me?
Hiervoor hebben ze geen tribunal opgericht, hiervoor hebben ze MMR bedacht. Mensen die dit allemaal consequent verkeerd doen, komen namelijk niet hoger dan Bronze terwijl mensen die van dit soort fouten leren, en ze dan ook consequent níet meer maken, zichzelf naar Gold carrieën.
Troll report moet je geven aan mensen die Caitlyn jungle gaan, 5x Zeal bouwen, 900 wards in base zetten enz enz. Intentionally Feeding geef je aan mensen die constant zonder terug te slaan het enemy team inloopt, niet aan iemand die 0-3 staat na lanefase (hoevaak dat niet gebeurd). Assisting enemy team geef je aan iemand die in /all typt wanneer Baron gedaan wordt en niet aan een Jarvan die met z'n ult meer teammembers dat tegenstanders opsluit![]()
Maarja ik zal wel een STFU krijgen omdat ik ook maar een Silver5 noob ben. Jammer dat reports zo misbruikt worden door elitaire persoonlijkheden die denken dat Tribunal er voor is all spelers uit te sluiten die het spel minder kunnen dan hen (nogmaal, dit is geen flame op jouw Blamauci, ik kan en zal namelijk niet over je oordelen aangezien ik nooit met je gespeeld heb, dit is een reactie op de reden die je geeft op reports).
Goed verwoord ! hulde
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
Ok, je post dit in een draadje waar LoL besproken wordt, had je een valide reden gehad, dan viel er een discussie te hebben (het originele doel van een forum-topic). In een poging nog een discussie te starten gaf ik aan dat er wel meer champs zijn die vrijwel een enkel doel hebben. Jij doet hier zelf aan af door weer te gaan lopen blaten over jouw mening. Onderbouw het tenminste als er commentaar op je post wordt gemaakt, of hou het voor jezelf als je geen tegenspraak aankan.Turismo schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:55:
[...]
Een argument als "2x 1.75 stun in een paar seconden is te veel voor een support character" of "ze heeft door haar auto-atk range te veel poke voor een 2v2 lane" of "ze heeft voor een support te veel defense tegen de andere ADC door shield en daarbij ook hoge offense" dat zouden punten zijn die te bespreken vallen. Ik vind zelf dat Annie ook overweldigend is op bot lane, een rework vind ik niet nodig omdat Annie vooral een goede plek bot heeft vanwege nerfs op alle andere bot laners.
Anything, of het nu gegrond is of niet. Alles is beter dan "ik vind dat ze een rework moet omdat saaie stunbot" en dan lopen zaniken als je er respons op krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 17:13 ]
Nu trinkets al tijdje in het spel zijn: wat is voor een support de beste volgorde van kopen trinkets? En dan heb ik het niet over super pokey pro play, maar gewoon bronze play. Ik koop altijd, omdat het recommended is, blue. Maar beginnen met yellow kan ook wel handig zijn, omdat ik nu vaak Relic Shield koop en dan weinig geld overhoud.
ik start altijd met yellow, rood is voor de jungler.
Pas als ik mijn sightstone upgrade verkoop ik trinket en koop ik ook een rode.
Ik pak altijd 1 normale ward, een gold generating item en een biscuit (red pot + mastery) en de ward trinket.apNia schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:34:
Nu trinkets al tijdje in het spel zijn: wat is voor een support de beste volgorde van kopen trinkets? En dan heb ik het niet over super pokey pro play, maar gewoon bronze play. Ik koop altijd, omdat het recommended is, blue. Maar beginnen met yellow kan ook wel handig zijn, omdat ik nu vaak Relic Shield koop en dan weinig geld overhoud.
Als ik eenmaal de sightstone heb switch ik die voor een rode ward sweeper trinket. imho vind ik die blauwe net zo nutteloos als dat clairvoyance tegenwoordig is.
What he said ^Fanatic_FS schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:36:
is blauw dan echt compleet nutteloos?
Niet compleet, maar je moet goed weten waar je hem gebruikt. ik weet van mijzelf dat ik niet de map awareness heb om met dat trinket een champion te spotten, tenzij ik de jungler of top net van de map zie verdwijnen, en in zo'n geval ping ik liever de plek waar ik hem zag verdwijnen (plus eventueel een pad van pings waar hij hoogstwaarschijnlijk heen gaat).apNia schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:20:
is blauw dan echt compleet nutteloos?
Sweeper kan je je eigen lane goed helpen door de weg voor je jungler vrij te maken.
en een 60 seconden ward kan ook redelijk goed gebruikt worden (word later 120)
De blauwe is maar 5 seconden een klein vlekje op de map laten zien met eventuele champs die in de bushes staan... nou whooptiedoo.. met die ward trinkets zou iedereen moeten kunnen warden, dus vind ik de blauwe niet echt meer nodig dan.
[ Voor 14% gewijzigd door Drunken_Bear op 23-12-2013 20:27 ]
Verwijderd
Je hebt toch geen global range met de basic blue trinket, dus het is enkel goed voor bush reveal in en om je laan heen. Kun je net zo goed een ward nemen.Bjarne666 schreef op maandag 23 december 2013 @ 20:25:
[...]
Niet compleet, maar je moet goed weten waar je hem gebruikt. ik weet van mijzelf dat ik niet de map awareness heb om met dat trinket een champion te spotten, tenzij ik de jungler of top net van de map zie verdwijnen, en in zo'n geval ping ik liever de plek waar ik hem zag verdwijnen (plus eventueel een pad van pings waar hij hoogstwaarschijnlijk heen gaat).
Als jungler begin ik ook nog regelmatig met een gele trinket. Om mijn eigen rood te warden als ik blauw start, of om in de jungle van de tegenstander te plaatsen als ik bij hun rood begin.Fanatic_FS schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:36:
Mocht ik later merken dat er goed geward word door de tegenstander, dan haal ik snel de rode trinket, anders wacht ik met de rode, totdat ik direct de geupgrade rode trinket kan kopen.
En de blauwe kan viable zijn op Caitlyn, als ze visie nodig heeft voor haar ult
[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 24-12-2013 10:08 ]
Verwijderd
Niet altijd overigens. Als ik zie dat de enemy blue start (lol) dan neem ik een yellow, ward ik zijn red en gank hem daar vlak nadat ik klaar ben met de mijne. Ook voor spelers die kunnen ward jumpen vanuit de jungle is het wel praktisch.Fanatic_FS schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:36:
Klein detail; jij redeneert als jungler zijnde (tenzij je als support ook red doet?Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:11:
[...]
Niet altijd overigens. Als ik zie dat de enemy blue start (lol) dan neem ik een yellow, ward ik zijn red en gank hem daar vlak nadat ik klaar ben met de mijne. Ook voor spelers die kunnen ward jumpen vanuit de jungle is het wel praktisch.
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap. op 24-12-2013 11:16 ]
Verwijderd
Hij zegt dat de jungler red pakt, terwijl dit dus niet altijd zo is. Dat wilde ik even aangeven. Dat de free ward als jungler heel nuttig kan zijn. Ik heb de laatste tijd in al mijn jungle games een ward gekocht en in de meeste gevallen enemy red kunnen outsmiten of de jungler kunnen killen of blijven bullyen als ie weer terug komt.JapieTalent schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:15:
[...]
Klein detail; jij redeneert als jungler zijnde (tenzij je als support ook red doet?), terwijl Fanatic_FS redeneert vanuit support.
Als support neem ik juist altijd de rode. Ik vind namelijk dat de blauwe weinig toevoegd, de gele heeft early game slechts 60 seconden ward. Graag spendeer ik dan een extra 75 gold om 2 minuten langer bush geward te hebben én de wetenschap dat de enemy hem niet geward heeft (door Sweeping Lens).
Als je op dat moment gepushed wordt is 60 seconden zeer weinig, en makkelijk te timen door de enemy.
Als jungler doe ik het vaak andersom, daar vind ik het juist prettig om een extra ward te hebben, Sweeping Lens neem ik pas later.
Vraag: wat ik nog niet getest heb (nog niet tegen Akali gestaan) maar maakt je Sweeping Lens Akali ook zichtbaar?
Als je op dat moment gepushed wordt is 60 seconden zeer weinig, en makkelijk te timen door de enemy.
Als jungler doe ik het vaak andersom, daar vind ik het juist prettig om een extra ward te hebben, Sweeping Lens neem ik pas later.
Vraag: wat ik nog niet getest heb (nog niet tegen Akali gestaan) maar maakt je Sweeping Lens Akali ook zichtbaar?
[ Voor 9% gewijzigd door Ero-Sensei op 24-12-2013 11:47 ]
Ik pak als jungler ALTIJD rode trinklet. Mocht ik wards nodig hebben, dan koop ik ze gewoon. Als jungler is het belangrijk dat je weet of iets geward is, zodat je kan ganken. Mocht een plek geward zijn, un-ward em en kom later terug. Ik neem altijd 2 a 3 wards mee als jungler. Vision is gewoon belangrijk en als jungler moet je gewoon weten wat er gebeurd op de map. Plus ik speel 80% Lee Sin waardoor ward jumpen wel zo handig is.
Voor supports
Beginnen met yellow trinket, totdat je Sightstone hebt. Zodra je deze hebt stap je over op red trinket zodat je andere wards kunt sweepen. Dit zie ik het meeste gebeuren. Ondanks dat de yellow trinket maar een 1 minute ward geeft, zal je adc ook een yellow ward meenemen, dus in totaal al 2 minuten ward. Het slim gebruiken van deze wards (lees: minimap in de gaten houden. Als enemy jungler top is, zul je komende 30 - 60 seconden echt geen ward nodig hebben in de rivier). Op deze manier bespaar je geld doodat je minder groene wards hoeft te kopen.
Uiteraard is red trinket een optie om direct mee te beginnen. Ik zou dit echter enkel aanraden wanneer je verwacht (ivm. teamcomp) de lane zal "domineren" en weinig tot geen vision in de lanebush(es) nodig hebt.
Voor Junglers
Red trinket is idd een redelijke must voor junglers. Verwijder een ward in de river om een minuut later terug te komen voor een gank; works like a charm. Het kopen van groene wards is eigenlijk ook een must voor junglers zodat je enemy jungle kunt warden (en vaak wil je langer dan een minuut vision hebben op dergelijke plekken). Als enemy jungler in top jungle gespot wordt, weet bv. bottom lane dat een ward nog niet nodig is.
Beginnen met yellow trinket, totdat je Sightstone hebt. Zodra je deze hebt stap je over op red trinket zodat je andere wards kunt sweepen. Dit zie ik het meeste gebeuren. Ondanks dat de yellow trinket maar een 1 minute ward geeft, zal je adc ook een yellow ward meenemen, dus in totaal al 2 minuten ward. Het slim gebruiken van deze wards (lees: minimap in de gaten houden. Als enemy jungler top is, zul je komende 30 - 60 seconden echt geen ward nodig hebben in de rivier). Op deze manier bespaar je geld doodat je minder groene wards hoeft te kopen.
Uiteraard is red trinket een optie om direct mee te beginnen. Ik zou dit echter enkel aanraden wanneer je verwacht (ivm. teamcomp) de lane zal "domineren" en weinig tot geen vision in de lanebush(es) nodig hebt.
Voor Junglers
Red trinket is idd een redelijke must voor junglers. Verwijder een ward in de river om een minuut later terug te komen voor een gank; works like a charm. Het kopen van groene wards is eigenlijk ook een must voor junglers zodat je enemy jungle kunt warden (en vaak wil je langer dan een minuut vision hebben op dergelijke plekken). Als enemy jungler in top jungle gespot wordt, weet bv. bottom lane dat een ward nog niet nodig is.
Zeker waar; met Lee Sin bijvoorbeeld is elke ward mooi meegenomen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:28:
[...]
Hij zegt dat de jungler red pakt, terwijl dit dus niet altijd zo is. Dat wilde ik even aangeven. Dat de free ward als jungler heel nuttig kan zijn. Ik heb de laatste tijd in al mijn jungle games een ward gekocht en in de meeste gevallen enemy red kunnen outsmiten of de jungler kunnen killen of blijven bullyen als ie weer terug komt.
Ik vind het juist wel prettig om early game een extra ward te hebben als support, al is het maar 60 seconden. Zeker in de early game heb je niet 'extra 75 gold' om een ward te kopen en is elke vorm van vision welkom naar mijn idee. Daarnaast zit je al direct zonder wanneer zij de rode trinket hebben en 'm vernietigen.Ero-Sensei schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:
de gele heeft early game slechts 60 seconden ward. Graag spendeer ik dan een extra 75 gold om 2 minuten langer bush geward te hebben én de wetenschap dat de enemy hem niet geward heeft (door Sweeping Lens).
Nadat ik mijn gold item en boots heb gaatie eruit voor de rode trinket.
Smaken verschillen
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 24-12-2013 12:27 ]
Als jungler koop ik inderdaad ook veel groene wards, bij de eerst back is het meestal spirit stone kopen, boots en 2 of 3 wards.Vonkjeb93 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:49:
Ik pak als jungler ALTIJD rode trinklet. Mocht ik wards nodig hebben, dan koop ik ze gewoon. Als jungler is het belangrijk dat je weet of iets geward is, zodat je kan ganken. Mocht een plek geward zijn, un-ward em en kom later terug. Ik neem altijd 2 a 3 wards mee als jungler. Vision is gewoon belangrijk en als jungler moet je gewoon weten wat er gebeurd op de map. Plus ik speel 80% Lee Sin waardoor ward jumpen wel zo handig is.
Meestal ward ik dan rond 6:30 hun blauw, dat is vaak een easy smite-steal. (en geeft ook veel info over hun jungler)
Maar de eerste paar levels vind ik de yellow trinket meer waarde geven dan de red trinket. Vooral in solo-q houden ze niet bij waar de wards geplaatst worden, dus is het lastig clearen als jungler.
Na lvl 9 word de range groter, dus dan is het makkelijker gokken
Verwijderd
De initiele lens niet, enkel na de lv9 upgrade + purchase.Ero-Sensei schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:
En qua junglers vind ik een ward trinket start vrij mandatory als enemy een blue start heeft. Met de huidige jungle ben je niet meer lv3 na Blue buff + Wolves + Wraiths. Dus het beste wat je kunt doen is Red pakken, asap naar enemy red toe lopen, ward op zijn red spawn droppen. Enemy jungler heeft of minder health dan jij (jij zult full-life zijn na red buff leash + 1x health pot/regen), jij hebt een buff die hij niet heeft en eventueel nog een summoner spell die offensive is. De meeste blue starters (Nasus, Skarner, Malph, Mao) zijn standard smite/flashers en offensive junglers (Shyvana, Eve, Shaco) meestal smite/ignite of smite/exhaust. Je zult dus altijd de enemy red buff moeten kunnen stelen of de jungler kunnen killen/weg bullyen.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 13:02 ]
Als je hem ge-upgrade hebt: Ja.Ero-Sensei schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:
Lens neem ik pas later.
Dan dient hij ook als een oracle's elixir voor een aantal seconden.
Sorry wut? Niet meer level 3 na blue buff, wolves en wraiths? In welk seizoen speelde jij?Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:57:
[...]
En qua junglers vind ik een ward trinket start vrij mandatory als enemy een blue start heeft. Met de huidige jungle ben je niet meer lv3 na Blue buff + Wolves + Wraiths. Dus het beste wat je kunt doen is Red pakken, asap naar enemy red toe lopen, ward op zijn red spawn droppen.
Blue buff + red buff of omgekeerde volgorde = level 3 in seizoen 3. Niks vooraf/tussendoor.
Huh? In de HUIDIGE jungle, dus preseason 4, ben je GEEN level 3 na blue + red als je geen XP masteries of quints hebt. Dan heb je echt nog een ander kampje nodig. In seizoen 3 was je WEL level 3 na alleen blue + red.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:11:
[...]
Sorry wut? Niet meer level 3 na blue buff, wolves en wraiths? In welk seizoen speelde jij?
Blue buff + red buff of omgekeerde volgorde = level 3 in seizoen 3. Niks vooraf/tussendoor.
Vicariously I live while the whole world dies
Even goed lezen wat de vorige poster zei Vicarious...Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:57:
[...]
Met de huidige jungle ben je niet meer lv3 na Blue buff + Wolves + Wraiths.
Hij zegt (impliceert letterlijk) met deze zin dat in vorig seizoen je level 3 was na blue buff, wolves en wraiths. Wat ik vraag in welke wereld deze volgorde werd gebruikt in het vorige seizoen.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoriel op 24-12-2013 14:29 ]
Verwijderd
en ja er zijn junglers die hun jungle gewoon afgaan om zo snel mogelijk zo veel mogelijk xp te hebbenAnoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]
Even goed lezen wat de vorige poster zei Vicarious...
Hij zegt (impliceert letterlijk) met deze zin dat in vorig seizoen je level 3 was na blue buff, wolves en wraiths. Wat ik vraag in welke wereld deze volgorde werd gebruikt in het vorige seizoen.
ik prefereer blue + wraiths + red de dag van vandaag
wat hij voornamelijk bedoelt vermoed ik is dat je vroeger als je zelf red deed en naar hun red ging je mogelijks een lvl 3 aantrof waardoor je counterjungle mogelijks gevaarlijk werd
zeker als die jungler verstandig genoeg is om red in de bushes te killen want dan ziet hij jou komen
In het begin van het vorige seizoen spawnden wolves volgens mij VOOR de golem en kon je dus wolves + blue met leash doen en hun wraiths counterjunglen. Er waren gewoonweg veel meer routes, vooral als je een jungler met een snelle clear had. Er was geen 1 clear-cut beste route.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]
Verwijderd
Wolves, Blue, Wraiths, Wolves, Red was een vrij common route waar je lv3 van werd. Op heel veel junglers was het voordeliger om pas op lv3 te ganken en zo geen red buff te wasten om nog lv3 te worden (denk aan Rammus, Olaf, Amumu die pas op lv3 hun gank tool kregen)Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]
Even nieuwsgierig waarom jou voorkeur naar blue > wraiths > red uitgaat. Ik jungle namelijk zelf ook vrij veel. Als ik bv. Trundle jungle neem ik vaak maar 2 health pots en een ward mee. Die plaats ik voordat alle ellende begint bij enemy wraiths (bush) zodat ik zie wat enemy jungler doet/wanneer hij eraan komt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:36:
[...]
en ja er zijn junglers die hun jungle gewoon afgaan om zo snel mogelijk zo veel mogelijk xp te hebben
ik prefereer blue + wraiths + red de dag van vandaag
wat hij voornamelijk bedoelt vermoed ik is dat je vroeger als je zelf red deed en naar hun red ging je mogelijks een lvl 3 aantrof waardoor je counterjungle mogelijks gevaarlijk werd
zeker als die jungler verstandig genoeg is om red in de bushes te killen want dan ziet hij jou komen
Als ik enemy jungler wraiths zie doen, is red buff van mij.
maw. ik zie het voordeel niet van eerst wraiths en dan red. Je hebt een hogere kans op een gestolen red, maar wat is het voordeel?
edit: ik moet zelf beter lezen, het voordeel is een latere red dus meer tijd met red tijdens ganks.
Dan nog vind ik het voordeel niet opwegen tegen het nadeel om eerlijk te zijn....
[ Voor 7% gewijzigd door Anoriel op 24-12-2013 14:48 ]
In de huidige jungle? Dat je smite weer up is als je die op blue gebruikt hebt.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:45:
[...]
maw. ik zie het voordeel niet van eerst wraiths en dan red. Je hebt een hogere kans op een gestolen red, maar wat is het voordeel?
Verwijderd
Dit seizoen? Tijd passeren tot Smite weer up is, health regainen van pots/big wraith en XP. Als je zeker weet dat enemy jungler je niet loopt te campen that is.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:45:
[...]
In 9 van de 10 (enkel wanneer er enemy ward geplaatst is en mogelijk enemy smite steal gaat doen niet) gevallen open ik met smite op blue. Blue is daarmee altijd op tijd klaar bij red.Vicarious schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:47:
[...]
In de huidige jungle? Dat je smite weer up is als je die op blue gebruikt hebt.
Verwijderd
Ik vind de Smite starts nog steeds een bagger slecht idee. Hoe speel ik grabs/skillshotters/Eves in de hand? off-the-bat smites, lol. Je hebt niet genoeg wards om te voorkomen dat er een grapjoker een shuriken/spear/whatever de muur over gooit of je ineens besluipt. Heb zelf al vaak zat een Nidalee spear of Zed Shuriken tegen m'n blue buff aangekregen om te weten dat insta-smite vaak een slecht idee is.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:49:
[...]
In 9 van de 10 (enkel wanneer er enemy ward geplaatst is en mogelijk enemy smite steal gaat doen niet) gevallen open ik met smite op blue. Blue is daarmee altijd op tijd klaar bij red.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 14:54 ]
Verwijderd
inderdaad seizoen 4 of toch nu in preseason is smite terug op als je rechtstreeks naar red ga na blue te smiten maar ik doe toch liever eerst wraiths puur omwille van level potentiaal na red en red zo lang mogelijk te benutten
maar in jungle doe ik niet consequent hetzelfde, soms doe ik wel blue - red, hangt af van teamcomps en hoeveel premades enzo
ik schat gewoon het mogelijke gevaar in en start bijna altijd met yellow trinket op jungler om mijn eigen red te warden, ik heb liever een safe start zeker in soloq
ik vind de sweeping lens te beperkt early game want je teammates pingen niet waar er geward word en er word soms wel creatief geward de dag van vandaag, trouwens je eigen ward ergens pompen waar enemy jungler kan passeren heeft meestal ook wel een positief effect op het spelverloop
maar in jungle doe ik niet consequent hetzelfde, soms doe ik wel blue - red, hangt af van teamcomps en hoeveel premades enzo
ik schat gewoon het mogelijke gevaar in en start bijna altijd met yellow trinket op jungler om mijn eigen red te warden, ik heb liever een safe start zeker in soloq
ik vind de sweeping lens te beperkt early game want je teammates pingen niet waar er geward word en er word soms wel creatief geward de dag van vandaag, trouwens je eigen ward ergens pompen waar enemy jungler kan passeren heeft meestal ook wel een positief effect op het spelverloop
Niet genoeg wards? Je hebt feitelijk maar 1 plekje nodig (achterkant blue buff). Als ze via de standaard ramp komen is het suicide aangezien je daar staat met je team.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:52:
[...]
Ik vind de Smite starts nog steeds een bagger slecht idee. Hoe speel ik grabs/skillshotters/Eves in de hand? off-the-bat smites, lol. Je hebt niet genoeg wards om te voorkomen dat er een grapjoker een shuriken/spear/whatever de muur over gooit of je ineens besluipt. Heb zelf al vaak zat een Nidalee spear of Zed Shuriken tegen m'n blue buff aangekregen om te weten dat insta-smite vaak een slecht idee is.
Verwijderd
9/10 keer is mid al terug naar zijn lane wanneer jij met de laatste chunk blue bezig bent, ook dekt jouw mid de river bush weinig en staat er geen ward direct achter de blue buff in de bushes. In a perfect world maybe, maar zelfs in pro matches zie ik dit niet. Er is geen argument vóór insta-smiten really. Die paar seconden cooldown? Nee.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:02:
[...]
Niet genoeg wards? Je hebt feitelijk maar 1 plekje nodig (achterkant blue buff). Als ze via de standaard ramp komen is het suicide aangezien je daar staat met je team.
Die paar seconden cooldown? Ja. Als ik dat niet doe moet ik of eerst wraiths doen of paar seconden wachten, anders ga ik red net doodmaken wanneer smite van cooldown afkomt. DaaromVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:06:
[...]
9/10 keer is mid al terug naar zijn lane wanneer jij met de laatste chunk blue bezig bent, ook dekt jouw mid de river bush weinig en staat er geen ward direct achter de blue buff in de bushes. In a perfect world maybe, maar zelfs in pro matches zie ik dit niet. Er is geen argument vóór insta-smiten really. Die paar seconden cooldown? Nee.
Plus hoeveel seconden scheelt het nu werkelijk tussen starten met smite en blue finishen met smite? Hooguit een paar seconden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:52:
[...]
Ik vind de Smite starts nog steeds een bagger slecht idee. Hoe speel ik grabs/skillshotters/Eves in de hand? off-the-bat smites, lol. Je hebt niet genoeg wards om te voorkomen dat er een grapjoker een shuriken/spear/whatever de muur over gooit of je ineens besluipt. Heb zelf al vaak zat een Nidalee spear of Zed Shuriken tegen m'n blue buff aangekregen om te weten dat insta-smite vaak een slecht idee is.
Ik heb de context niet zo goed gelezen, maar als ik dit op zichzelf lees, betekend het dus dat je OF op het begin al gelijk smite gebruikt, waardoor je blue makkelijk door een verstopte jungler gejat zou kunnen worden, of je bent echt heel traag als je van blue gelijk naar red loopt en je smite up is.Anoriel schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:49:
[...]
In 9 van de 10 (enkel wanneer er enemy ward geplaatst is en mogelijk enemy smite steal gaat doen niet) gevallen open ik met smite op blue. Blue is daarmee altijd op tijd klaar bij red.
Daarnaast bent je dan nog level 2 geloof ik, en een extra level maakt toch redelijk wat verschil, al lijkt het weinig. maar je krijgt een extra skill + betere (base)stats. not to mention some extra gold
Ik ben het met iedereen eens die zegt Blue -> Wraiths -> Red -> Gank
Voor mij is het maar net hoe mn pet staat die dag, ik merk soms wel dat ik iets te vaak de botlane moet 'wegpingen' als ik wil smitekillen. (ik wil niet dat ze xp krijgen, dat remt mij weer teveel af)
Met mijn main junglers start ik bijna altijd bottom, dan ben ik na mijn 2e buff aan de bovenkant van de map, mid en top zijn vaak makkelijker te ganken.
Tenzij ik tegen een jungler sta die 100% zn blauw nodig heeft (fiddle, eve, amumu), en daar dus zal starten... dan start ik bij hun rood. In silver word de 2e buff vaak niet goed verdedigd, zodat ik die makkelijk kan pakken.
Met mijn main junglers start ik bijna altijd bottom, dan ben ik na mijn 2e buff aan de bovenkant van de map, mid en top zijn vaak makkelijker te ganken.
Tenzij ik tegen een jungler sta die 100% zn blauw nodig heeft (fiddle, eve, amumu), en daar dus zal starten... dan start ik bij hun rood. In silver word de 2e buff vaak niet goed verdedigd, zodat ik die makkelijk kan pakken.
Ok, duidelijke onderbouwing; kan me er ook wel in vinden. Andere vraag dan.Bjarne666 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:28:
[...]
Ik heb de context niet zo goed gelezen, maar als ik dit op zichzelf lees, betekend het dus dat je OF op het begin al gelijk smite gebruikt, waardoor je blue makkelijk door een verstopte jungler gejat zou kunnen worden, of je bent echt heel traag als je van blue gelijk naar red loopt en je smite up is.
Daarnaast bent je dan nog level 2 geloof ik, en een extra level maakt toch redelijk wat verschil, al lijkt het weinig. maar je krijgt een extra skill + betere (base)stats. not to mention some extra gold
Ik ben het met iedereen eens die zegt Blue -> Wraiths -> Red -> Gank
Hoe voorkom jij dat je Red wordt afgepakt terwijl je wraiths aan het doen bent? 1 Minute ward in de top bush bij red buff?
Verwijderd
Het meest logische wat je in dit preseason kan doen; niet achterlijk zijn en gewoon niet blue starten. Op niemand. Tenzij je graag gekilled wordt in je eigen jungle. Of je nou wraiths doet of niet, enemy jungler kan en zal bij jou red komen voordat jij klaar bent als hij enkel red start en gelijk doorloopt. Vooral junglers met MS boosts of jumps zoals Noc/Shyv/Udyr/Lee.Anoriel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:35:
[...]
Ok, duidelijke onderbouwing; kan me er ook wel in vinden. Andere vraag dan.
Hoe voorkom jij dat je Red wordt afgepakt terwijl je wraiths aan het doen bent? 1 Minute ward in de top bush bij red buff?
Als ik wraiths doe na blue, dump ik vaak een trinket ward bij mijn red neer voordat ik wraiths start.Anoriel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:35:
[...]
mocht ie dan m'n red proberen te stelen als ik wraiths doe, dan moeten de laners even bijspringen om een kill op te pakken.
Trouwens niet helemaal mee eens dat je altijd red zou moeten starten.
Als je aan de bovenkant van de map begint, heb je een midlaner en 2 botlaners die je kunnen helpen met blue. dat geeft je genoeg tijdvoordeel om op tijd bij je red te zijn.
In dat geval zou ik wel bue -> red doen, en blue direct smiten zodat je smite weer up is bij je red.
[ Voor 23% gewijzigd door GeleFles op 25-12-2013 14:01 ]
Verwijderd
Aannemend dat de andere jungler dezelfde hulp krijgt, dan ben je niet klaar met red voordat hij er is. Als we onder de veronderstelling gaan dat je eigen team alles perfect doet en de enemy jungler in zn eentje maar wat aanklooit kunnen we gelijk ophoudenRonnieB82 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:58:
[...]
Als ik wraiths doe na blue, dump ik vaak een trinket ward bij mijn red neer voordat ik wraiths start.
mocht ie dan m'n red proberen te stelen als ik wraiths doe, dan moeten de laners even bijspringen om een kill op te pakken.
Trouwens niet helemaal mee eens dat je altijd red zou moeten starten.
Als je aan de bovenkant van de map begint, heb je een midlaner en 2 botlaners die je kunnen helpen met blue. dat geeft je genoeg tijdvoordeel om op tijd bij je red te zijn.
In dat geval zou ik wel bue -> red doen, en blue direct smiten zodat je smite weer up is bij je red.
NOFI, maar hoe dan? de afstand van red -> red is veel groter dan blue->red... tenzij hij bij midlane afsnijdt kan ie misschien op tijd komen voor de smitesteal, maar dan zie je hem aankomen.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:35:
[...]
Aannemend dat de andere jungler dezelfde hulp krijgt, dan ben je niet klaar met red voordat hij er is. Als we onder de veronderstelling gaan dat je eigen team alles perfect doet en de enemy jungler in zn eentje maar wat aanklooit kunnen we gelijk ophouden
Ik zeg ook niet dat blue -> red altijd de beste keuze is, maar het is ook zeker niet een domme keuze. Voor de enemy jungler is een red -> red invade een high risk move, en kan ook slecht uitpakken. gaat het fout, geeft ie FB weg, is ie zn red buff kwijt, en is z'n early game naar de klote.
Het ligt ook heel erg aan de champs, er zijn genoeg champs die je niet wilt invaden.
Andere champs zijn dan weer goed om een red -> red invade te doen... speel je daartegen, wees er dan van bewust dat ze kunnen komen, ward de jungle ingang en trek je golem de bosjes in.
anyhows, IMO maakt het niet uit waar je begint, iedereen heeft zn voorkeur. Mijn voorkeur is aan onderkant van de map te starten, zodat ik bij lvl3 aan de bovenkant ben om top of mid te ganken.
Verwijderd
Bij red aankomen != er klaar mee zijn. Maar goed, waarom mij geloven, ik heb het alleen niet al tig keer succesvol geganked op m'n junglers, what do I know. Smitesteal is ook het enige moment dat je nodig hebt. Zelfs al zou je hem vlak na zijn red pakken, hij heeft een groot health-nadeel en wordt onverwachts gepakt.RonnieB82 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:18:
[...]
NOFI, maar hoe dan? de afstand van red -> red is veel groter dan blue->red... tenzij hij bij midlane afsnijdt kan ie misschien op tijd komen voor de smitesteal, maar dan zie je hem aankomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2013 15:21 ]
Rudy heb je trick2G gekeken ofzo. Aan de ene kant ben ik het wel met je eens maar aan de andere kant overdrijf je wel een beetjeVerwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:20:
[...]
Bij red aankomen != er klaar mee zijn. Maar goed, waarom mij geloven, ik heb het alleen niet al tig keer succesvol geganked op m'n junglers, what do I know. Smitesteal is ook het enige moment dat je nodig hebt. Zelfs al zou je hem vlak na zijn red pakken, hij heeft een groot health-nadeel en wordt onverwachts gepakt.

Blue starten kan best ''ALS'' je weet hoe je een enemy invade tegen gaat. In de ranked team games hebben ze tig maal geprobeerd mijn red te jatten, is ze letterlijk 1 keer gelukt waarna onze mid die gast weer uitschakelde en dus een doublebuff had,
Als je een beetje kan junglen dan kan je best blue starten zolang je maar niet als een mongool gaat Presmiten en gewoon een trinket ward in je redbush pleurt
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Verwijderd
Snap deze discussie echt niet trouwens. Bijna niemand invade. Het is veel safer om zelf ook gewoon je beide buffs te pakken en 99% van de games doen junglers dat ook gewoon.
Sowieso is het met trinkets bijna onmogelijk om ongestraft een invade te plaatsen.
Misschien dat het in lagere elos wel kan maar dan nog is het veel risico lopen voor weinig winst.
Sowieso is het met trinkets bijna onmogelijk om ongestraft een invade te plaatsen.
Misschien dat het in lagere elos wel kan maar dan nog is het veel risico lopen voor weinig winst.
Mjah op zich wordt er niet gek veel geinvade, maar op hogere elo's en in teamgames waarin communicatie een stuk beter is via voice chat loop je toch wel aardig wat risico om geinvade te worden. Dan kun je maar beter zorgen dat je OF zo veilig mogelijk gaat en red eerst doet zoals Rudy aangeeft, OF zorgen dat de ingang van je jungle richting red geward is zodat je een eventuele red -> red invade van de tegenstander kan tegengaan en zelfs kan omdraaien.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:23:
Snap deze discussie echt niet trouwens. Bijna niemand invade. Het is veel safer om zelf ook gewoon je beide buffs te pakken en 99% van de games doen junglers dat ook gewoon.
Goed punt kerel. Smitesteal is het moment om hem te pakken + het health nadeel wat enemy jungler heeft na red buff maakt het makkelijk(er). Kan me er goed in vinden.Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:20:
[...]
Bij red aankomen != er klaar mee zijn. Maar goed, waarom mij geloven, ik heb het alleen niet al tig keer succesvol geganked op m'n junglers, what do I know. Smitesteal is ook het enige moment dat je nodig hebt. Zelfs al zou je hem vlak na zijn red pakken, hij heeft een groot health-nadeel en wordt onverwachts gepakt.
Kanttekening: je brengt het wel op een nare/arrogante manier; "maar goed, waarom mij geloven...etc." Zou overwegen het op een andere manier te brengen. Alleen hierom al zullen genoeg mensen zeggen "Fuck dat guy and his b/s".
Vandaag 2 keer top-lane hard verloren tegen een Yasou.
1x met Darius en 1x met Nasus.
Iemand tips?
Waar ik vooral last van heb is dat hij goed kan poken met zijn Q en als je terug poked dan heeft ie z'n shield. Daarnaast heb ik vaak last van minion block en Yasuo haalt daar juist voordeel uit door te dashen.
Iemand tips?
Waar ik vooral last van heb is dat hij goed kan poken met zijn Q en als je terug poked dan heeft ie z'n shield. Daarnaast heb ik vaak last van minion block en Yasuo haalt daar juist voordeel uit door te dashen.
Beeromaniac
Dit gaat even heel stom klinken maare.....2 seconden wachten voordat je terugpoked. Dan is het shield sowieso weg.Thompson schreef op woensdag 25 december 2013 @ 18:33:
Vandaag 2 keer top-lane hard verloren tegen een Yasou.
Iemand tips?
Was dit overigens Normal blind pick of kon je champion vooraf kiezen. Als je het vooraf kon kiezen kun je natuurlijk gaan voor een Jax (reduced dmg) en Mundo (regeneration).
Normal blind pick. Jax en Mundo zijn dus sterke picks tegen Yasou?Anoriel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:12:
[...]
Dit gaat even heel stom klinken maare.....2 seconden wachten voordat je terugpoked. Dan is het shield sowieso weg.
Was dit overigens Normal blind pick of kon je champion vooraf kiezen. Als je het vooraf kon kiezen kun je natuurlijk gaan voor een Jax (reduced dmg) en Mundo (regeneration).
Thanks voor de 2-seconden tip, dat is inderdaad iets waar ik gewoon geen rekening mee heb gehouden. Moet ook wel zeggen dat ik eigenlijk veelste weinig lanes speel en daarmee veelste weinig het lasthitten/harass etc. oefen. Jungle is veruit mijn favoriete roll en daarna support.
Beeromaniac
Wat kun je er aan doen in SoloQ? niet veel. als je botlane kan defenden bij red, maar ze pakken m, weet jij dat je naar enemy red kan, en dan eventueel top ganken.Anoriel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:35:
[...]
Hooguit kan je beginnen met ward trinket en dan je red idd warden voor je naar blue snelt.
In het geval dat ze jou red stelen zou ik mijn pad veranderen naar Blue > Enemy red > gank > large wraith bij blue. en dan vanuit daar door, of een back en switchen naar de sweeper + spirit stone.
[ Voor 10% gewijzigd door Drunken_Bear op 25-12-2013 19:23 ]
Ik weet EXACT hoe dat voelt. Ik main ook Jungle/Support (redelijk 50/50). Wanneer je dan toch een keer moet lanen voel je je flink noob, vooral omdat je voor je niveau vaak veel minder ervaring in lanes hebt dan je tegenstander.Thompson schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:13:
[...]
Normal blind pick. Jax en Mundo zijn dus sterke picks tegen Yasou?
Thanks voor de 2-seconden tip, dat is inderdaad iets waar ik gewoon geen rekening mee heb gehouden. Moet ook wel zeggen dat ik eigenlijk veelste weinig lanes speel en daarmee veelste weinig het lasthitten/harass etc. oefen. Jungle is veruit mijn favoriete roll en daarna support.
Om nog even terug te komen op lanen tegenover Yasuo. Als je dan toch top moet en je verwacht Yasuo tegen te komen, neem een build mee die er rekening mee houdt; minder dmg van critical hits ( even vergeten hoe de masterie heet).
mid Swain met blue buff en chalice+spirit visage is leuk
Bijna niet kapot te krijgen.
Beeromaniac
Verwijderd
jungle blue-red discussie:
ok ik zal meestal blue-wraiths-red gaan en ja ik instasmite blue, je krijgt toch altijd hulp waardoor een vijand die helemaal niet zo rap ongemerkt komt stelen, zeker niet aangezien de meeste invades op red gebeuren nu en niet op blue. Ok dus als je dan op red invade, dat health voordeel is zo goed als nihil bij mij aangezien ik na wraiths nog full hp ben door pots en machete + eenmaal ik bij red aankom ward ik met trinket de bush bij red voordat ik eraan begin, dan weet ik als er iemand hem komt stelen. Die invade is bijna gedoemd om te falen of op zijn minst haalt hij er geen voordeel uit. In tegendeel het is kostbaar tijdverlies want hij zal moeten teruglopen naar zijn eigen jungle terwijl ik al een camp extra heb gedaan.
Ik begin met de gele trinket om verschillende redenen en schakel pas iets later over naar de rode trinket. Ten eerste om zeker te zijn dat mijn early jungle route niet geimpacteerd word door invades, als hij op een ward staat krijg ik 90% van de tijd wel hulp van een van de laners omdat hij langer duidelijk op de map zichtbaar is ipv hide and seek in bushes.
Ten tweede omdat de meeste early wards die van trinkets zijn en minder de moeite waard zijn om op te kuisen aangezien ze toch maar een minuut vision geven, tevens moet je ze zo goed als exact weten staan wat toch een beetje lastig kan zijn.
Ten derde kan een extra minuut wardje op een smerig plaatsje de enemy jungler duidelijker worden om early enemy ganks tegen te gaan.
Meestal ga ik pas red trinket eenmaal de enemy support richting sightstone gaat.
Vanaf lvl 6+ koop ik ook een pinkje om op een goed moment drake te checken, bot ganken, drake oppikken.
High elo is het volgende waarschijnlijk geen goed idee maar low elo is het vrij hard nl.:
op ad junglers zonder mana start machete + pots en op eerste back vamp scepter voor een Botrk
je mist wat incasseringsvermogen maar je hebt meer oumph op je ganks vanaf dat je de cutlass hebt
en eenmaal af clear je je jungle sneller en drake is een piece of cake... mmm sweet cake
op deze manier farm je sneller gold en heb je genoeg sustain waardoor je kan snowballen, uiteindelijk verkoop ik mn machete en maak ik geen echt jungle item, voor mij is Botrk de nieuwe wriggles toch zeker op champs zonder mana, op andere zou ik toch spirit stone overwegen
ok ik zal meestal blue-wraiths-red gaan en ja ik instasmite blue, je krijgt toch altijd hulp waardoor een vijand die helemaal niet zo rap ongemerkt komt stelen, zeker niet aangezien de meeste invades op red gebeuren nu en niet op blue. Ok dus als je dan op red invade, dat health voordeel is zo goed als nihil bij mij aangezien ik na wraiths nog full hp ben door pots en machete + eenmaal ik bij red aankom ward ik met trinket de bush bij red voordat ik eraan begin, dan weet ik als er iemand hem komt stelen. Die invade is bijna gedoemd om te falen of op zijn minst haalt hij er geen voordeel uit. In tegendeel het is kostbaar tijdverlies want hij zal moeten teruglopen naar zijn eigen jungle terwijl ik al een camp extra heb gedaan.
Ik begin met de gele trinket om verschillende redenen en schakel pas iets later over naar de rode trinket. Ten eerste om zeker te zijn dat mijn early jungle route niet geimpacteerd word door invades, als hij op een ward staat krijg ik 90% van de tijd wel hulp van een van de laners omdat hij langer duidelijk op de map zichtbaar is ipv hide and seek in bushes.
Ten tweede omdat de meeste early wards die van trinkets zijn en minder de moeite waard zijn om op te kuisen aangezien ze toch maar een minuut vision geven, tevens moet je ze zo goed als exact weten staan wat toch een beetje lastig kan zijn.
Ten derde kan een extra minuut wardje op een smerig plaatsje de enemy jungler duidelijker worden om early enemy ganks tegen te gaan.
Meestal ga ik pas red trinket eenmaal de enemy support richting sightstone gaat.
Vanaf lvl 6+ koop ik ook een pinkje om op een goed moment drake te checken, bot ganken, drake oppikken.
High elo is het volgende waarschijnlijk geen goed idee maar low elo is het vrij hard nl.:
op ad junglers zonder mana start machete + pots en op eerste back vamp scepter voor een Botrk
je mist wat incasseringsvermogen maar je hebt meer oumph op je ganks vanaf dat je de cutlass hebt
en eenmaal af clear je je jungle sneller en drake is een piece of cake... mmm sweet cake
op deze manier farm je sneller gold en heb je genoeg sustain waardoor je kan snowballen, uiteindelijk verkoop ik mn machete en maak ik geen echt jungle item, voor mij is Botrk de nieuwe wriggles toch zeker op champs zonder mana, op andere zou ik toch spirit stone overwegen
Geen jungle item? Ik rush meestal toch wel de Golem of Wraith (Die andere eigenlijk vrijwel nooit). De conservation gold bonus kun je bijna altijd wel triggeren voor die op 80 staat. Levert je dus 40 gold per minuut extra op. Als je dat item rushed zijn er games waarbij je daar dus 30min of meer van kunt profiteren -> 1200+ extra goldVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:59:
jungle blue-red discussie:
Ik verkoop hem dan vaak wel zodra ik 5 overige core items compleet heb om voor meer tank/damage te gaan afhankelijk van wat nodig is. Zodra iedereen full build is kap je buffs toch in no-time neer, is dragon niet meer belangrijk en haal je baron ook zonder problemen neer.
[ Voor 4% gewijzigd door Thompson op 26-12-2013 11:10 ]
Beeromaniac
Verwijderd
Point taken, zal er sterker op letten dat ik niet te negatief overkom.Anoriel schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:29:
[...]
Goed punt kerel. Smitesteal is het moment om hem te pakken + het health nadeel wat enemy jungler heeft na red buff maakt het makkelijk(er). Kan me er goed in vinden.
Kanttekening: je brengt het wel op een nare/arrogante manier; "maar goed, waarom mij geloven...etc." Zou overwegen het op een andere manier te brengen. Alleen hierom al zullen genoeg mensen zeggen "Fuck dat guy and his b/s".
Verwijderd
mja om een of andere reden spreekt het me niet aan om golem te halen op bvb shyvana, wat moet ze met de mana regen?Thompson schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:08:
[...]
Geen jungle item? Ik rush meestal toch wel de Golem of Wraith (Die andere eigenlijk vrijwel nooit). De conservation gold bonus kun je bijna altijd wel triggeren voor die op 80 staat. Levert je dus 40 gold per minuut extra op. Als je dat item rushed zijn er games waarbij je daar dus 30min of meer van kunt profiteren -> 1200+ extra goldEn alle overige stats zijn ook zeer bruikbaar voor junglers natuurlijk.
Ik verkoop hem dan vaak wel zodra ik 5 overige core items compleet heb om voor meer tank/damage te gaan afhankelijk van wat nodig is. Zodra iedereen full build is kap je buffs toch in no-time neer, is dragon niet meer belangrijk en haal je baron ook zonder problemen neer.
ik heb liever de snellere clear (waardoor ik ook meer gold binnenhark en meer kan ganken)
+ de active van Botrk is leuk om te hebben als je gankt
tevens om tanky te gaan heb ik liever andere items, tenacity zit meestal op mn boots, spirit visage, randuins...
Hmm ja op jungler's die geen mana gebruiken is het een stuk minder nuttig inderdaad, die speel ik op het moment nog geen maar wel een goed punt om rekening mee te houdenVerwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:34:
[...]
mja om een of andere reden spreekt het me niet aan om golem te halen op bvb shyvana, wat moet ze met de mana regen?
ik heb liever de snellere clear (waardoor ik ook meer gold binnenhark en meer kan ganken)
tevens om tanky te gaan heb ik liever andere items, tenacity zit meestal op mn boots, spirit visage, randuins...
Beeromaniac
Verwijderd
Zelfs zonder dat beetje regen is de Golem cost effective. Het geeft je voor vrij weinig geld zeer uitlopende stats, Tenacity, regen, Health, CDR en meer Gold. Je zou inderdaad Mercs kunnen kopen, maar tegenwoordig is het ratio magic damage / physical damage een stuk minder met alle physical mids, tops en junglers die nu in trek zijn. Mercs is ook duurder.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:34:
[...]
mja om een of andere reden spreekt het me niet aan om golem te halen op bvb shyvana, wat moet ze met de mana regen?
Kijk vooral naar wat je terugkrijgt voor Botrk, wat AD, Lifesteal en Attackspeed. Voor wel heel veel geld en je wordt er 0% tankier van. Is dat jouw rol? Op AD afgaan en niet echt kunnen tanken of initiaten? Vooral in de early game rolt het geld niet zo snel, dus die Botrk zal voor de volgende paar ganks, teamfights en dragon contests je enige tool zijn. (toch zeker wel 5-7min met succesvolle ganks voordat je een volledig nieuwe item naast boots/Botrk of boots/Golem kan kopen)
Verwijderd
Daar heb je 100% gelijk in en toch vind ik het aangenaam spelen vooral op shyvana, meestal ook wel omdat mijn early ganks altijd slagen kom ik toch vrij snel aan Botrk en eenmaal ik hem heb snowball ik snel in mijn eerste items die mn hp boosten. Die tenactity op de golem is wel nice maar vind ik early game minder nodig tov de teamfights. CDR gaat in de early ganks ook minder een rol spelen dan eenmaal in de teamfights. De health en de regen zijn dan wel weer heel aangenaam early game.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:35:
[...]
Zelfs zonder dat beetje regen is de Golem cost effective. Het geeft je voor vrij weinig geld zeer uitlopende stats, Tenacity, regen, Health, CDR en meer Gold. Je zou inderdaad Mercs kunnen kopen, maar tegenwoordig is het ratio magic damage / physical damage een stuk minder met alle physical mids, tops en junglers die nu in trek zijn. Mercs is ook duurder.
Kijk vooral naar wat je terugkrijgt voor Botrk, wat AD, Lifesteal en Attackspeed. Voor wel heel veel geld en je wordt er 0% tankier van. Is dat jouw rol? Op AD afgaan en niet echt kunnen tanken of initiaten? Vooral in de early game rolt het geld niet zo snel, dus die Botrk zal voor de volgende paar ganks, teamfights en dragon contests je enige tool zijn. (toch zeker wel 5-7min met succesvolle ganks voordat je een volledig nieuwe item naast boots/Botrk of boots/Golem kan kopen)
ok waarom ik echt voorkeur geef aan botrk is omdat vanaf cutlass je altijd een slow meehebt op shyvana haar zo goed als ccless kit en met haar speed boost kan ik toch wel succesvol een gank initieren en eenmaal ik er ben hebben we advantage in numbers en is het niet zo erg dat ik nog niet zo tanky ben. Die tankyness volgt erna.
Tja naar mijn persoonlijke smaak vind ik de golem het toch afleggen tegen botrk, maar ik ben dan ook maar silver en kan goed begrijpen dat tegen ietwat uitdagendere tegenstanders dat de golem de betere route is.
Meer ad en meer as + de active zorgt gewoon voor mij wat gemakkelijke ganks lijken waarbij ik meer "burst"-potentieel heb. (ik weet het het is niet echt burst
Maar nogmaals ik versta je redenering en geef je gelijk, het is gewoon een persoonlijke voorkeur en een berekend risico voor mij op shyvana. De rest van mijn build gaat het gemis van die golem wel opvangen qua tankyness, Botrk is meestal mijn enige aggressieve item op shyvana tenzij ik echt ver voor loop dan pomp ik er soms wel nog een trinity op.
En ja het grootste nadeel aan Botrk rushen is je lack aan early toughness waardoor je meer assassin-like moet te werk gaan. Als het mislukt zit je in een lastigere spot waarschijnlijk dan als je golem start. Maar als het lukt kan je wel zolang blijven junglen zonder te backen net door die lifesteal. En botrk gaat mn early machete ook wel goed boosten die ik pas verkoop eenmaal ik mn 5e of 6e item verkoop.
tja volharding in koppigheid lijkt het wel
Verwijderd
Tenacity + ninja tabi...werkt zo goed tegen adc's. En de HP van golem levert een mooie synergy met je build-in resists als shyv.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:34:
[...]
Voor de rest rush je cutlass maar niet bork (veel te duur).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2013 17:51 ]
Als het je om de slow gaat kun je toch ook voor Randuins Omen gaan? Als je de attack speed prettig vindt: ik zie ook vrij veel mensen Wits End bouwen op Shyvana. Geeft je ook wat extra MR. Trinity vind ik overigens wel lekker omdat die Q een redelijk spambare ability is, dus heb je best veel voordeel van je sheenproc. Bovendien geeft hij extra movespeed, een slow op die phageproc en wat extra health. Eigenlijk heeft Shyvana baat bij alle stats die een triforce geeft, dus dat vind ik een betere keuze dan BotRK.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:31:
[...]
Daar heb je 100% gelijk in en toch vind ik het aangenaam spelen vooral op shyvana, meestal ook wel omdat mijn early ganks altijd slagen kom ik toch vrij snel aan Botrk en eenmaal ik hem heb snowball ik snel in mijn eerste items die mn hp boosten. Die tenactity op de golem is wel nice maar vind ik early game minder nodig tov de teamfights. CDR gaat in de early ganks ook minder een rol spelen dan eenmaal in de teamfights. De health en de regen zijn dan wel weer heel aangenaam early game.
ok waarom ik echt voorkeur geef aan botrk is omdat vanaf cutlass je altijd een slow meehebt op shyvana haar zo goed als ccless kit en met haar speed boost kan ik toch wel succesvol een gank initieren en eenmaal ik er ben hebben we advantage in numbers en is het niet zo erg dat ik nog niet zo tanky ben. Die tankyness volgt erna.
Tja naar mijn persoonlijke smaak vind ik de golem het toch afleggen tegen botrk, maar ik ben dan ook maar silver en kan goed begrijpen dat tegen ietwat uitdagendere tegenstanders dat de golem de betere route is.
Meer ad en meer as + de active zorgt gewoon voor mij wat gemakkelijke ganks lijken waarbij ik meer "burst"-potentieel heb. (ik weet het het is niet echt burst)
Maar nogmaals ik versta je redenering en geef je gelijk, het is gewoon een persoonlijke voorkeur en een berekend risico voor mij op shyvana. De rest van mijn build gaat het gemis van die golem wel opvangen qua tankyness, Botrk is meestal mijn enige aggressieve item op shyvana tenzij ik echt ver voor loop dan pomp ik er soms wel nog een trinity op.
En ja het grootste nadeel aan Botrk rushen is je lack aan early toughness waardoor je meer assassin-like moet te werk gaan. Als het mislukt zit je in een lastigere spot waarschijnlijk dan als je golem start. Maar als het lukt kan je wel zolang blijven junglen zonder te backen net door die lifesteal. En botrk gaat mn early machete ook wel goed boosten die ik pas verkoop eenmaal ik mn 5e of 6e item verkoop.
tja volharding in koppigheid lijkt het welik weet dat je gelijk hebt en zal het misschien toch nog een paar keer moeten testen om golem te starten totnogtoe vond ik Botrk gewoon heel prettig werken, misschien verbeterd mijn spel nog als ik golem start.
Nou kreeg net 3 skins van mijn broertje via de mystery gift.
1. Bladecraft Orianna (Yeah, ondanks dat ik TPA Orianna heb.)
2. Gothic Orianna (Meh, waarom nog een orianna skin?)
3. Dark Valkery Diana (Yeah, een reden om diana eens goed uit te proberen)
Thanks Bro.
1. Bladecraft Orianna (Yeah, ondanks dat ik TPA Orianna heb.)
2. Gothic Orianna (Meh, waarom nog een orianna skin?)
3. Dark Valkery Diana (Yeah, een reden om diana eens goed uit te proberen)
Thanks Bro.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Verwijderd
i hear you ..Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 17:50:
[...]
Tenacity + ninja tabi...werkt zo goed tegen adc's. En de HP van golem levert een mooie synergy met je build-in resists als shyv.
Voor de rest rush je cutlass maar niet bork (veel te duur).
ahuh de meer standaard buildVicarious schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:15:
[...]
Als het je om de slow gaat kun je toch ook voor Randuins Omen gaan? Als je de attack speed prettig vindt: ik zie ook vrij veel mensen Wits End bouwen op Shyvana. Geeft je ook wat extra MR. Trinity vind ik overigens wel lekker omdat die Q een redelijk spambare ability is, dus heb je best veel voordeel van je sheenproc. Bovendien geeft hij extra movespeed, een slow op die phageproc en wat extra health. Eigenlijk heeft Shyvana baat bij alle stats die een triforce geeft, dus dat vind ik een betere keuze dan BotRK.
phage geeft wel geen slow meer
en shyvana heeft geen baat bij mana maar ja dat is vrij verwaarloosbaar het lijkt mij gewoon minder efficient maar puur gevoelsmatig dan want ik weet dat het meer dan een ok item is, het is net zoals golem waarom een item nemen met manaregen maar ik weet dat dat net de stat is die er het minst toe doet op dat item toch zeker voor shyvana
ik maak ook randuins
voor mij is het Botrk , merc threads , sv, randuins, (optionals : sunfire, GA, Warmogs, Wits end, trinity)
en de standaard build is meer Golem, ninja tabi, wits, randuins, trinity, GA
tja ik denk dat het grootste probleem voor mij gevoelsmatig bij de lifesteal ligt, ik heb dat altijd een aangenaam iets gevonden voor junglers, ik mis de oude wriggles
gank, go jungle, en met meer hp uit de jungle komen en opnieuw ganken
soit ik zal de standaard build nog wel eens een kans geven, ik kan niet meer zoveel games spelen als vroeger sinds de geboorte van mn zoon
Grom.
Twee fantastische games met Eve jungle, maar beide verloren door een slechte AD Carry. In de 2e game stond hun AD Carry zo ver achter (constant out of position, nul damage) dat ik het bijna niet fout kon zien gaan.
Tot de game zo lang door ging dat hij (Lucian) 6 item was en mij kon doden toen ik zichtbaar werd vanuit stealth... Echt 3 shot (dus 1 AA + ability + double AA).
Dafuq man. En ik had alle lanes rollende x.x
Twee fantastische games met Eve jungle, maar beide verloren door een slechte AD Carry. In de 2e game stond hun AD Carry zo ver achter (constant out of position, nul damage) dat ik het bijna niet fout kon zien gaan.
Tot de game zo lang door ging dat hij (Lucian) 6 item was en mij kon doden toen ik zichtbaar werd vanuit stealth... Echt 3 shot (dus 1 AA + ability + double AA).
Dafuq man. En ik had alle lanes rollende x.x
Verwijderd
Ik pak vrij vroeg de Phage, die je eigenlijk net zoveel chasing power geeft en opbouwt naar Trinity. Meestal is Trinity ook m'n enige offensive item, tenzij er offense stats toevallig in mijn defense item zit.Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:31:
[...]
Daar heb je 100% gelijk in en toch vind ik het aangenaam spelen vooral op shyvana, meestal ook wel omdat mijn early ganks altijd slagen kom ik toch vrij snel aan Botrk en eenmaal ik hem heb snowball ik snel in mijn eerste items die mn hp boosten. Die tenactity op de golem is wel nice maar vind ik early game minder nodig tov de teamfights. CDR gaat in de early ganks ook minder een rol spelen dan eenmaal in de teamfights. De health en de regen zijn dan wel weer heel aangenaam early game.
Meer ad en meer as + de active zorgt gewoon voor mij wat gemakkelijke ganks lijken waarbij ik meer "burst"-potentieel heb. (ik weet het het is niet echt burst)
tja volharding in koppigheid lijkt het welik weet dat je gelijk hebt en zal het misschien toch nog een paar keer moeten testen om golem te starten totnogtoe vond ik Botrk gewoon heel prettig werken, misschien verbeterd mijn spel nog als ik golem start.
Noem me een noob maar ben je zo niet ongelooflijk squishyVerwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:37:
voor mij is het Botrk , merc threads , sv, randuins, (optionals : sunfire, GA, Warmogs, Wits end, trinity)
en de standaard build is meer Golem, ninja tabi, wits, randuins, trinity, GA
Ik ga ook ook voor de meest standaard build (rush golem / tabi -> Randuins -> wits end -> vrije keuze)
Met de stats die van van de golem krijgt in combinatie met ninja tabi kun je vrij vroeg in de game al towerdives doen en met alleen een botrk gaat dit volgens mij toch vrij moeilijk worden.
Verwijderd
Dat en volgens de stats van Shyvana games is soms tot op 2/3e van je damage magic, dus dat lifesteal je al niet eens. In teamfights ga je dus waarschijnlijk niet op die lifesteal kunnen rekenen om je langer in leven te houden.Wootlock schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:15:
[...]
Noem me een noob maar ben je zo niet ongelooflijk squishy![]()
Ik ga ook ook voor de meest standaard build (rush golem / tabi -> Randuins -> wits end -> vrije keuze)
Met de stats die van van de golem krijgt in combinatie met ninja tabi kun je vrij vroeg in de game al towerdives doen en met alleen een botrk gaat dit volgens mij toch vrij moeilijk worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 10:19 ]
Verwijderd
squishy?Wootlock schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:15:
[...]
Noem me een noob maar ben je zo niet ongelooflijk squishy![]()
spirit visage + randuins met eventueel nog een sunfire en GA zou ik echt niet squishy noemen als je mn early game bedoelt, tja jawel je bent squishier maar ik heb mn spirit visage of randuins al eenmaal de teamfights beginnen
ja dat is volledig waar, een wits end zal dan wel beter zijn vermoed ikVerwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 10:18:
[...]
Dat en volgens de stats van Shyvana games is soms tot op 2/3e van je damage magic, dus dat lifesteal je al niet eens. In teamfights ga je dus waarschijnlijk niet op die lifesteal kunnen rekenen om je langer in leven te houden.
ok ok ik zal het proberen van het weekend als ik tijd vind voor een potje
Verwijderd
Ik bouw bork zodat ik sustain heb. Randuins Omen bouw ik ook, maar die slow is lastiger te gebruiken omdat de range net iets kleiner is. Meestal open ik met mijn bork active en als die uitgewerkt is gooi ik Randuins er nog eens overheen. Ik ben het eens met triforce, dat is meestal mijn 5de of 6de item. Cutlass in bork veranderen doe ik pas na boots en wat meer defensive items. Ik merk dat ik met de active van cutlass/bork toch meer mensen te pakken kan krijgen dan met alleen wits end.Vicarious schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:15:
[...]
Als het je om de slow gaat kun je toch ook voor Randuins Omen gaan? Als je de attack speed prettig vindt: ik zie ook vrij veel mensen Wits End bouwen op Shyvana. Geeft je ook wat extra MR. Trinity vind ik overigens wel lekker omdat die Q een redelijk spambare ability is, dus heb je best veel voordeel van je sheenproc. Bovendien geeft hij extra movespeed, een slow op die phageproc en wat extra health. Eigenlijk heeft Shyvana baat bij alle stats die een triforce geeft, dus dat vind ik een betere keuze dan BotRK.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 13:29 ]
De slow van randuins is lastiger te gebruiken ? als Shyvana duik je toch op het enemy team ?Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:27:
[...]
Ik bouw bork zodat ik sustain heb. Randuins Omen bouw ik ook, maar die slow is lastiger te gebruiken omdat de range net iets kleiner is. Meestal open ik met mijn bork active en als die uitgewerkt is gooi ik Randuins er nog eens overheen. Ik ben het eens met triforce, dat is meestal mijn 5de of 6de item. Cutlass in bork veranderen doe ik pas na boots en wat meer defensive items. Ik merk dat ik met de active van cutlass/bork toch meer mensen te pakken kan krijgen dan met alleen wits end.
Wat betreft Botrk er is één situatie wanneer ik deze rush, en dat is als ik toplane sta tegen bv een nasus/renekton.
Verwijderd
Misschien in een teamfight, maar normaal gesproken gebruik ik mijn ultimate pas nadat de tegenstanders hun escapes geburned hebben. Zeker tegen teams met knock-back zoals Vayne en Jayce: het is zo lullig als je in dragon form naar hun team moet lopen nadat ze je weggeslagen hebben. De range op bork is ook iets groter lijkt het wel.Wootlock schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:38:
[...]
De slow van randuins is lastiger te gebruiken ? als Shyvana duik je toch op het enemy team ?dus dan heb je minstens 3 / 4 man die erdoor geraakt worden.
Wat betreft Botrk er is één situatie wanneer ik deze rush, en dat is als ik toplane sta tegen bv een nasus/renekton.
In de top lane snap ik het nog wel, maar in de jungle is BotRK naar mijn mening echt suboptimaal ten opzichte van een Spirit of Ancient Golem rushen. In top lane is sustain erg handig zodat je na een slechte trade altijd weer kunt bij healen op minions maar in de jungle heb je aan een beetje regen en de health die je van de minions terugkrijgt over het algemeen voldoende. Echter zou ik in top lane dan eerder gaan voor Hydra. Die active met auto-attack reset zorgt dat dan ook aardig kan bursten.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:27:
[...]
Ik bouw bork zodat ik sustain heb. Randuins Omen bouw ik ook, maar die slow is lastiger te gebruiken omdat de range net iets kleiner is. Meestal open ik met mijn bork active en als die uitgewerkt is gooi ik Randuins er nog eens overheen. Ik ben het eens met triforce, dat is meestal mijn 5de of 6de item. Cutlass in bork veranderen doe ik pas na boots en wat meer defensive items. Ik merk dat ik met de active van cutlass/bork toch meer mensen te pakken kan krijgen dan met alleen wits end.
Lategame kun je als jungler naar behoefte alsnog een BotRK bouwen, maar volgens mij zijn er ook dan betere keuzes.
Verwijderd
Ik zeg dan ook nergens dat je een bork moet rushen. In de jungle ga ik voor een cutlass icm lvl 1 boots en golem. Ik heb geen vaste volgorde, maar de cutlass maak ik pas af nadat ik iig 3 complete andere items (boots + golem + sunfire bijv) heb. Hydra is maar meh, je doet al AOE met je Q als dragon. Kan je beter meer Q's krijgen door meer AA's te doen (helpt tevens je W langer up te houden). Zonder de active van je cutlass zijn je ganks ook een stuk minder.Vicarious schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:56:
[...]
In de top lane snap ik het nog wel, maar in de jungle is BotRK naar mijn mening echt suboptimaal ten opzichte van een Spirit of Ancient Golem rushen. In top lane is sustain erg handig zodat je na een slechte trade altijd weer kunt bij healen op minions maar in de jungle heb je aan een beetje regen en de health die je van de minions terugkrijgt over het algemeen voldoende. Echter zou ik in top lane dan eerder gaan voor Hydra. Die active met auto-attack reset zorgt dat dan ook aardig kan bursten.
Lategame kun je als jungler naar behoefte alsnog een BotRK bouwen, maar volgens mij zijn er ook dan betere keuzes.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 14:21 ]
Hydra noem ik specifiek voor top lane omdat het je wat extra burst kan geven door die active, en het zorgt dat je NOG sneller kunt splitpushen. Als jungler zou ik inderdaad eigenlijk NOOIT een Hydra kopen in een serieuze game.Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:18:
[...]
Ik zeg dan ook nergens dat je een bork moet rushen. In de jungle ga ik voor een cutlass icm lvl 1 boots en golem. Ik heb geen vaste volgorde, maar de cutlass maak ik pas af nadat ik iig 3 complete andere items (boots + golem + sunfire bijv) heb. Hydra is maar meh, je doet al AOE met je Q als dragon. Kan je beter meer Q's krijgen door meer AA's te doen (helpt tevens je W langer up te houden). Zonder de active van je cutlass zijn je ganks ook een stuk minder.
Ik doe het wel op Wukong, en behaal eigenlijk prima resultaten. Ik rush de spirit of the ancient golem en daarna hydra. Je kunt inderdaad ontzettend goed pushen, met name icm de E van Wukong. Vind het eerlijk gezegd wel prettig werken..Vicarious schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:40:
[...]
Hydra noem ik specifiek voor top lane omdat het je wat extra burst kan geven door die active, en het zorgt dat je NOG sneller kunt splitpushen. Als jungler zou ik inderdaad eigenlijk NOOIT een Hydra kopen in een serieuze game.
Maar waarom zou je als jungler willen splitpushen? Dat doe je toch juist voor objectives en dan heb je toch juist die smite van de jungler nodig? Lijkt mij dat je beter je top laner kan laten splitpushen, eventueel met een teleport erbij.JapieTalent schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:42:
[...]
Ik doe het wel op Wukong, en behaal eigenlijk prima resultaten. Ik rush de spirit of the ancient golem en daarna hydra. Je kunt inderdaad ontzettend goed pushen, met name icm de E van Wukong. Vind het eerlijk gezegd wel prettig werken..
Hallo alle,
Ik heb een vraag. Hoe oefenen jullie het last hitten? Vooral early game vind ik dat moeilijk omdat je items build nog niet heel ver is. Ik vind ADC namelijk best een leuke rol maar schaam me er gewoon voor als ik dit moet spelen.
Ik heb een vraag. Hoe oefenen jullie het last hitten? Vooral early game vind ik dat moeilijk omdat je items build nog niet heel ver is. Ik vind ADC namelijk best een leuke rol maar schaam me er gewoon voor als ik dit moet spelen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.