[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 10:17
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 23:58:
Ik neem aan dat je sarcastisch bent? De games waren stomps of gewoon saai, ik heb echt grote delen van de 2e en 3e KMT vs NiP geskipt omdat het gewoon te saai was. Kan iedereen aanraden deze niet te kijken verf zien drogen is leuker. dan waren de matches van gisteren echt 10x beter. Daar zat volgens mij minstens 1 comeback bij, waren de games closer en sowieso veel meer actie.
Nee ik was echt serieus. Games van TSM waren echt mooi om te zien, zeker om bjergsen weer echt in actie te zien :p

En ik vond de games van KMT toch interessant om te zien. Het was puur tactisch en ze wisten precies hoe nip speelde. Volgens mij heeft nip op geen enkel moment een kans gehad aangezien zij niet echt met iets anders kwamen. KMT heeft het gewoon rustig uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Ik moet zeggen dat ik na een aantal ranked games toch moest zeggen dat de moed me een beetje in de schoenen zakte iedere keer als er weer iemand die nieuwe champ lockte.... het is een nieuwe champ man... ga eerst effe ~50 games oefenen zodat je precies weet hoe je met hem moet werken...

Ik ben niet van hem onder de indruk.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Bjarne666 schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:33:
Ik moet zeggen dat ik na een aantal ranked games toch moest zeggen dat de moed me een beetje in de schoenen zakte iedere keer als er weer iemand die nieuwe champ lockte.... het is een nieuwe champ man... ga eerst effe ~50 games oefenen zodat je precies weet hoe je met hem moet werken...

Ik ben niet van hem onder de indruk.
Correctie je bent niet onder de indruk van de spelers die hem momenteel hanteren. Het moment dat 1 of andere Koreaan hem in OGN oppakt en we krijgen weer youtube filmpjes met "things Faker does" wordt het nog maar eens duidelijk hoe goed een champion kan zijn, mits in de goede handen. Over het algemeen verwacht ik ook niet dat de gemiddelde speler deze champ even oppakt om er hard mee te domineren.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:36:
[...]

Correctie je bent niet onder de indruk van de spelers die hem momenteel hanteren. Het moment dat 1 of andere Koreaan hem in OGN oppakt en we krijgen weer youtube filmpjes met "things Faker does" wordt het nog maar eens duidelijk hoe goed een champion kan zijn, mits in de goede handen. Over het algemeen verwacht ik ook niet dat de gemiddelde speler deze champ even oppakt om er hard mee te domineren.
Ja, okee, dat is ook wel weer zo. maar persoonlijk klooi ik nooit met een nieuwe champ in Ranked, en snap ik ook niet dat andere mensen het wel doen.
Pak gewoon comfort champs... het is Ranked... je speelt dan meer om hogerop te komen dan iets nieuws uit te proberen lijkt me.

Ja ik ben een beetje pissig daarom, want het gebeurde 2x in mn promo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ranked is voor veel mensen wat voor andere normals zijn. Die zien ranked als normal games waar een rating aan vast hangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Bjarne666 schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:38:
[...]

Ja, okee, dat is ook wel weer zo. maar persoonlijk klooi ik nooit met een nieuwe champ in Ranked, en snap ik ook niet dat andere mensen het wel doen.
Pak gewoon comfort champs... het is Ranked... je speelt dan meer om hogerop te komen dan iets nieuws uit te proberen lijkt me.

Ja ik ben een beetje pissig daarom, want het gebeurde 2x in mn promo :(
Oh dat gevoel ken ik maar al te goed. Vandaar dat ik ook nog altijd hoop dat Riot nieuw uitgebrachte champs in de toekomst de eerste 2/3 weken in ranked zal uitzetten. Je lost hier het probleem niet 100% mee op, maar de kans wordt kleiner dat je met mensen te maken krijgt die de champion nog niet 1x in een normal gespeeld hebben. Beetje zelfde gedachte als toen je nog free to play champs in ranked kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:40:
[...]

Oh dat gevoel ken ik maar al te goed. Vandaar dat ik ook nog altijd hoop dat Riot nieuw uitgebrachte champs in de toekomst de eerste 2/3 weken in ranked zal uitzetten. Je lost hier het probleem niet 100% mee op, maar de kans wordt kleiner dat je met mensen te maken krijgt die de champion nog niet 1x in een normal gespeeld hebben. Beetje zelfde gedachte als toen je nog free to play champs in ranked kon spelen.
Tuurlijk.... zo simpel, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Mensen die deze champ voor de 1e keer in een ranked game proberen hebben al zo goed als verloren... Ik vind hem zelf best lastig te spelen en hij heeft ook nog een paar bugs die er asap uit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

De reden dat ze dat niet doen is dat iemand ook een oude champion voor het eerst in ranked kan proberen. Ik heb nog nooit 1 game met Shaco gespeeld maar ik kan hem natuurlijk zo kopen en gelijk proberen in een ranked game. Op zich is dat geen verschil met Yasuo momenteel.

edit: je zou wel als requirement kunnen stellen dat iemand minstens een aantal normals met een champ moet hebben gespeeld, maar of mensen daar nou blij van worden... Voor sommige mensen is ranked de enige game modus die ze überhaupt aanraken...

[ Voor 31% gewijzigd door Vicarious op 16-12-2013 09:45 ]

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:42
Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:42:
De reden dat ze dat niet doen is dat iemand ook een oude champion voor het eerst in ranked kan proberen. Ik heb nog nooit 1 game met Shaco gespeeld maar ik kan hem natuurlijk zo kopen en gelijk proberen in een ranked game. Op zich is dat geen verschil met Yasuo momenteel.

edit: je zou wel als requirement kunnen stellen dat iemand minstens een aantal normals met een champ moet hebben gespeeld, maar of mensen daar nou blij van worden... Voor sommige mensen is ranked de enige game modus die ze überhaupt aanraken...
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden. Om te beginnen val ik onder die categorie die je beschrijft; en ik speel eigenlijk alleen maar ranked. Alleen 3on3 wil ik nog wel eens normal games doen (omdat dit ranked soloQ niet kan).

Daarnaast vraag ik me af of een dergelijke matchen eis instellen werkt. op mezelf geprojecteerd: ik acht mezelf ervaren genoeg om een nieuwe champ te kunnen spelen en een game tot een fatsoenlijk eind te kunnen brengen. Dat ik de volle potentie van een champ dan niet benut; so be it: dat doe ik bij oude champs ook niet, want dan had ik niet in Silver gespeeld maar wel in Diamond.

Dus aan de ene kant snap ik de frustratie wel; sommigen locken een nieuwe champ en falen hopeloos, maar zoals jij terecht aangeeft kan dit net zo goed met een oude champ die ze net hebben aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:42:
Verschil is dat Shaco al door een paar dozijn patches is heengedraaid en gamebreaking bugs waarschijnlijk niet meer heeft. Nieuwe champs however...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:21:
[...]

Verschil is dat Shaco al door een paar dozijn patches is heengedraaid en gamebreaking bugs waarschijnlijk niet meer heeft. Nieuwe champs however...
Tja... er zijn ook vaak zat nieuwe bugs op oude champions, zoals laatst op Skarner waardoor hij disabled was. Een champ moet gewoon fatsoenlijk getest worden voordat hij überhaupt live komt. En met testen bedoel ik niet voor de fun er een paar lollige potjes met andere Rioters mee spelen en een spotlight videootje maken maar daadwerkelijk verschillende scenario's en interacties met andere champions en abilities testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:27:
[...]

Tja... er zijn ook vaak zat nieuwe bugs op oude champions, zoals laatst op Skarner waardoor hij disabled was. Een champ moet gewoon fatsoenlijk getest worden voordat hij überhaupt live komt. En met testen bedoel ik niet voor de fun er een paar lollige potjes met andere Rioters mee spelen en een spotlight videootje maken maar daadwerkelijk verschillende scenario's en interacties met andere champions en abilities testen.
Skarner was gedisabled omdat ze een fout hadden gemaakt met zijn changes. Rudy doelt er meer op dat de champion in kwestie gewoon iets meer gebalanceerd dient te zijn, voordat ze hem beschikbaar stellen voor ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:32:
[...]
Rudy doelt er meer op dat de champion in kwestie gewoon iets meer gebalanceerd dient te zijn, voordat ze hem beschikbaar stellen voor ranked.
Hier een theorie eens kijken of ik gek ben :

De eerste week/2weken dat een nieuwe champion gereleased word is hij gegarandeerd OP in nagenoeg alle scenario's omdat er veel mensen zijn die hem dan echt intensief gaan testen, hiervoor betaal je dan ook 7800 IP en als alle bugs eruit zijn ( wat in 95% van de gevallen in de eerste 2 weken aan het licht komt ) dan zakt de prijs naar 6300 IP.

Kortom in mijn ogen doet Riot het semi express omdat je dan een 1500 extra IP sink hebt en een lichtelijk voordeel in zeker de eerste paar dagen.

Paranoia ?

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 16-12-2013 10:37 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:32:
[...]

Skarner was gedisabled omdat ze een fout hadden gemaakt met zijn changes. Rudy doelt er meer op dat de champion in kwestie gewoon iets meer gebalanceerd dient te zijn, voordat ze hem beschikbaar stellen voor ranked.
Gezien zijn eerdere posts over gefaalde ulti's doelt hij denk ik toch echt op keiharde bugs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ShadowBumble schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:37:
[...]

Hier een theorie eens kijken of ik gek ben :

De eerste week/2weken dat een nieuwe champion gereleased word is hij gegarandeerd OP in nagenoeg alle scenario's omdat er veel mensen zijn die hem dan echt intensief gaan testen, hiervoor betaal je dan ook 7800 IP en als alle bugs eruit zijn ( wat in 95% van de gevallen in de eerste 2 weken aan het licht komt ) dan zakt de prijs naar 6300 IP.

Kortom in mijn ogen doet Riot het semi express omdat je dan een 1500 extra IP sink hebt en een lichtelijk voordeel in zeker de eerste paar dagen.

Paranoia ?
Helaas niet in alle gevallen waar. Riven was op release niet goed genoeg, Fiora nog steeds niet en zo kun je nog wel een aantal opnoemen die simpelweg niet OP waren tijdens release (waar dus de hoge prijs voor betaald werd).
Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:38:
[...]

Gezien zijn eerdere posts over gefaalde ulti's doelt hij denk ik toch echt op keiharde bugs :P
Maar dat van Skarner was geen bug, maar een release issue ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Damien op 16-12-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:39:
[...]

Helaas niet in alle gevallen waar. Riven was op release niet goed genoeg, Fiora nog steeds niet en zo kun je nog wel een aantal opnoemen die simpelweg niet OP waren tijdens release (waar dus de hoge prijs voor betaald werd).
De enige reden (naar mijn mening) dat Fiora niet echt viable is, komt door de lack aan CC en geen echt geweldige escape zoals bijv. een ezreal die heeft.
Daarnaast vind ik haar ook te squishy.

Maargoed, net zoals iedere champ moet je haar natuurlijk niet gaan feeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:39:
[...]

Sja ik heb tot nu toe alleen Lucian, Jinx & Yasao bewust mee gemaakt nu.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ShadowBumble schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:44:
[...]

Sja ik heb tot nu toe alleen Lucian, Jinx & Yasao bewust mee gemaakt nu.
De voorbeelden waren meer om je paranoia te ontkrachten ;) aangezien er genoeg voorbeelden zijn van zwakke champs op release. Daarentegen heb je natuurlijk ook nog Xin Zhao op release of Zed, of Kha'zix of Rengar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:38:
[...]

Inderdaad. Stel alles zou werken, dan kunnen we over balance praten.

Om verder te gaan op Shadows paranoia, Vlad was ook niet geweldig on-release, Lucian's Q was useless en Irelia is ook weak gereleased en na een paar patches OP gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:03:
[...]

Om verder te gaan op Shadows paranoia, Vlad was ook niet geweldig on-release, Lucian's Q was useless en Irelia is ook weak gereleased en na een paar patches OP gemaakt.
Zijn het geconfirmeerde bugs? Of doel je erop dat hij clunky aanvoelt? Daar zit namelijk nogal wat verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb nu sinds release Yasuo lopen spammen, en ik moet zeggen, hij is heel gebalanceerd. Niet zo UP zoals Lucian release en al helemaal niet OP zoals Jinx/Zac release. Speelt heel lekker, je moet vooral wennen aan zijn combo's maar ik vind het wel goed dat hij anders speelt. Heeft een heel moeilijke laning phase, maar indien je het mannetje goed kent kun je gewoon all-in gaan en de trade winnen. Het is een high risk, high-reward champ. En daar houd ik van :)

Zal vermoedelijk wel even onder de hamer gaan, maar niet om te nerfen maar hem waarschijnlijk iets te buffen, maakt hem FotM en dan nerfen ze hem de grond in :( Nu nog spelen nu het nog kan :)

Ik weet trouwens niet waar al die zogenaamde "bug" reports vandaan komen, heb hem nu al een hele zooi potjes gespeeld en voelt totaal niet buggy aan ofzo. Ulti doet het ook gewoon, geen rare dingen meegemaakt (qua bugs dan)

[ Voor 14% gewijzigd door The Great HooD op 16-12-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Met yasuo is het wel als je 2 early pre-6 ganks krijgt en een CC heavy tegenstander hebt dat je na de lane fase zo'n 10 minuten nodig hebt om echt weer nuttig te worden en niet meteen elke keer afgemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:06:
[...]

Zijn het geconfirmeerde bugs? Of doel je erop dat hij clunky aanvoelt? Daar zit namelijk nogal wat verschil tussen.
Confirmed bugs. Tornado procced op verkeerde stacks at random, ult procced op knockback van een aantal champs, maar vervolgens blijf je stunned 2-3 sec naast je target location staan ipv damage doen (Lee Sin R, Thresh E, Riven Q hoge reproduction rate)

http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=4113732

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:21:
[...]

Confirmed bugs. Tornado procced op verkeerde stacks at random, ult procced op knockback van een aantal champs, maar vervolgens blijf je stunned 2-3 sec naast je target staan ipv damage doen (Lee Sin R, Thresh E, Riven Q hoge reproduction rate)
Deze lijkt me makkelijk te fixen door zijn ult gewoon een lichte knockup te geven waardoor je dus niet telaat bent of mist. Of zal dat niet de oplossing zijn? Ik heb Yasuo nu al een keer of 10 gespeeld maar nog niet echt last gehad van de tornado bug. Ik heb nog niet met een lee of riven in een game gezeten, wel met een thresh die zijn e bijna nooit gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:47

Wootlock

Evilution

Mooi om te zien dat mensen inzien dat deze champ totaal niet OP is :) (de reacties op de spotlight: OP champ, nurf pls)
Heb er een aantal keer tegen gespeeld nu, indien fed (net zoals iedere champ) niet te stoppen, maar met normale farm is het gewoon een tweede yi, stun hem / exhaust hem en zie hier een champion die weinig doet.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Wootlock schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:32:
Mooi om te zien dat mensen inzien dat deze champ totaal niet OP is :) (de reacties op de spotlight: OP champ, nurf pls)
Heb er een aantal keer tegen gespeeld nu, indien fed (net zoals iedere champ) niet te stoppen, maar met normale farm is het gewoon een tweede yi, stun hem / exhaust hem en zie hier een champion die weinig doet.
klopt, ik een slecht potje gehad tegen een annie, de stun viel in het begin nog goed tegen te vechten maar al snel stond er een xin te campen en het is snel over in het begin, en na 2 keer dood te zijn gegaan(wel nog een paar keer kunnen ontsnappen waarna ik moet recallen) was het helemaal niet meer te doen yey tibbers!!! stun xin erop en weer dood. Hij is fed inderdaad sterk maar dat is vrijl ieder champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:03:
[...]

Euhhhhhhhh vlad was meer broken dan Xin op release zo sterk
Ook irelia en lucian totaal op op de lucian Q bug dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:46:
[...]

Euhhhhhhhh vlad was meer broken dan Xin op release zo sterk
Ook irelia en lucian totaal op op de lucian Q bug dan.
Irelia is pas na een week OP geraakt. Week 1 was een beetje bs tot patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50

Thompson

Beeromaniac

Wootlock schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:32:
Ik heb sowieso bij LoL heel erg het gevoel CC = Win.
Een teamcomp met veel damage maar vrijwel geen CC zal het denk ik altijd verliezen van een teampcomp met minder damage maar wel een bak CC.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:49:
[...]

Irelia is pas na een week OP geraakt. Week 1 was een beetje bs tot patch.
En nu dichtbij het afvalputje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:11:
[...]

En nu dichtbij het afvalputje...
ze is heel skill en item based, ik heb irelia's tegen gehad die goed waren en als je 5v1 bespringt loop je met 1 kill weg en zijn er nog maar 2 man over. Irelia is niet nutteloos, ze is heel moeilijk om mee te spelen er zijn meer van dit soort champs die in de handen van een gemiddelde speler niet veel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ArgantosNL schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:22:
[...]

ze is heel skill en item based, ik heb irelia's tegen gehad die goed waren en als je 5v1 bespringt loop je met 1 kill weg en zijn er nog maar 2 man over. Irelia is niet nutteloos, ze is heel moeilijk om mee te spelen er zijn meer van dit soort champs die in de handen van een gemiddelde speler niet veel waard zijn.
Het probleem(?) momenteel met Irelia is meer dat ze een leuke bruiser is, maar zo'n beetje voor al haar taken een betere optie klaar staat. En aangezien Morello vaak genoeg heeft aangegeven dat haar huidige skillset amper changes toelaat zal er een rework moeten plaatsvinden om haar weer een plek te geven in de huidige meta.

Om even op je statement terug te komen dat de gemiddelde speler er weinig mee kan. Wickd staat negatief in wins/losses op Irelia. Volgens mij geldt voor Kev1n hetzelfde. Dan heb je het al over 2 spelers die Irelia aanzienlijk meer hebben gespeeld dan de gemiddelde Tweakers-forum gebruiker.

[ Voor 15% gewijzigd door Damien op 16-12-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Wickd staat algemeen bekend als een van de de beste Irelia spelers in EUW dus die weet waar hij mee bezig is. Dat zegt inderdaad een hoop. Ik vind Irelia persoonlijk een hele complete bruiser met haar skillset, maar om haar wat meer viable te maken denk ik dat er iets met haar nummertjes getweaked moet worden. Bovendien vind ik haar ulti nogal underwhelming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:25:
Wickd staat negatief in wins/losses op Irelia. Volgens mij geldt voor Kev1n hetzelfde. Dan heb je het al over 2 spelers die Irelia aanzienlijk meer hebben gespeeld dan de gemiddelde Tweakers-forum gebruiker.
Maar ook op een heel ander niveau acteren dan de gemiddelde Tweakers-forum gebruiker, waarbij de foutmarge veel kleiner is. Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt; als ik op mijn eigen ervaringen af ga zou ik je niet kunnen noemen wanneer ik voor het laatst een Irelia ben tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Thompson schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:04:
[...]

Ik heb sowieso bij LoL heel erg het gevoel CC = Win.
Een teamcomp met veel damage maar vrijwel geen CC zal het denk ik altijd verliezen van een teampcomp met minder damage maar wel een bak CC.
Niet waar, daarom vond ik het interessant om gister de matches ook te zien.

spoiler:
Gister LD vs TSM:
LD team: Malphite top, amumu jungle, ziggs mid, lucian + annie bot
TSM team: renek top, elise jungle, leblanc mid, taric +sivir bot.

Lemondogs had geen schijn van kans ook al hadden zij een volle CC/AoE team. TSM was goed in disengages en wist precies hoe ze de wombo combo van LD konden handelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

De laatste irelia game die ik gespeeld heb en me kan herinneren is in S2 geweest in een ranked game: 22-1-12 o.i.d (let op: ik zat toen in de regio van 1100-1200 elo :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik kwam laatst dit tegen: https://mobile.twitter.com/moobeat/status/410269491289796608

Mogelijk dat dit onze donder draakje Ao Shin wordt? Het werdt sowieso wel weer eens tijd voor een nieuwe support dus ik ben heel benieuwd.

asuo trekt mij namelijk niet echt, en de vorige champions zoals Jinx, Lucian, Aatrox heb ik ook al niet gekocht terwijl ik Vi, Zac, Lissandra en Thresh wel allemaal heb gekocht . Nog steeds 0 spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

DivineNL schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:45:
[...]

Niet waar, daarom vond ik het interessant om gister de matches ook te zien.

spoiler:
Gister LD vs TSM:
LD team: Malphite top, amumu jungle, ziggs mid, lucian + annie bot
TSM team: renek top, elise jungle, leblanc mid, taric +sivir bot.

Lemondogs had geen schijn van kans ook al hadden zij een volle CC/AoE team. TSM was goed in disengages en wist precies hoe ze de wombo combo van LD konden handelen :p
Volgens mij had TSM ook veel CC hoor: renek stun / Elise stun / Taric stun
Waar het fout ging was dat imsofresh niets deed tegen die 3 man turret push op top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 11:39
Xanthian schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:46:
Ik kwam laatst dit tegen: https://mobile.twitter.com/moobeat/status/410269491289796608

Mogelijk dat dit onze donder draakje Ao Shin wordt? Het werdt sowieso wel weer eens tijd voor een nieuwe support dus ik ben heel benieuwd.

asuo trekt mij namelijk niet echt, en de vorige champions zoals Jinx, Lucian, Aatrox heb ik ook al niet gekocht terwijl ik Vi, Zac, Lissandra en Thresh wel allemaal heb gekocht . Nog steeds 0 spijt van.
Wie weet Ao Shin, mage en hij zou abilities hebben die supportend zijn.
Begreep wel dat die nog een hele hoop rework nodig had, maar daar is PBE natuurlijk ook voor, dus mischien de volgende champ die we daar zien.

Jinx, Lucian, Aatrox zou ik zeker wel overwegen te kopen.

Deze champs vind ik dan juist wel aantrekkelijk.
Jinx en Lucian zijn snelle mobility ADC's wat mij weer aanspreekt en zeker Lucian werkt goed met Trinity Force.

Aatrox komt gewoon met een hele hoop utility en mobility wat hem goed maakt voor team fights.
Knock up, slow en zijn blood well, hierdoor is het niet meteen een all-in champ.

Vi, Zac, Lissandra en Thresh heb ik trouwens ook, en bevallen mij ook prima, passen goed in de huidige meta.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Wootlock schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:48:
[...]

Volgens mij had TSM ook veel CC hoor: renek stun / Elise stun / Taric stun
Waar het fout ging was dat imsofresh niets deed tegen die 3 man turret push op top.
+ Leblanc een root van 1.5 sec :), dus 4 van de 5 champs hebben CC, behoorlijk wat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Ja maar 4 van de 5 champions hebben 2 stuns/slows/knockups of snares. Annie haar combo bijvoorbeeld, als je die goed doet heb je in een teamfight 2 stuns van haar. Amumu heeft een stun + een dikke AoE snare. Malphite heeft een slow + een dikke knockup op een team, Ziggs heeft een dikke AoE slow + zijn TNT bommetje. Als je dan nog lucian zijn R op afstand rekent die en vol gestund team kan raken dan heeft TSM in dat opzicht geen schijn van kans.

Lemondogs kreeg het alleen nooit echt tot een 5 vs 5. Ze waren altijd allemaal gesplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Dat is inderdaad het probleem, als je een enemy team niet echt kan uitlokken tot een team fight, en je hebt een fed Renekton die alle damage opzuigt en alles op de front linie blokkeert.

Dan heb je dus aan zo'n team comp weinig als je geen wombo combo kan uitvoeren, vrij zeker dat TSM daar zich op had aangepast.

Moet de match nog steeds zien trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:20

Qon

Zou er iemand kunnen vertellen hoe het verloop een beetje was van afgelopen seizoenen, en welke champions er bij elke match bijna standaard ban/pick waren in hogeren elo?

Ik speel pas sinds seizoen 3, maar volgens mij was seizoen 3 een beetje zoiets als dit:

Top: Renekton - Shen - ??
Mid: Fizz - Ahri - Zed - Gragas - Orianna - ??
Jungle: Jarvan - Lee sin - ??
ADC: Caitlin - Ezreal - Vayne - ??
Support: Thresh - Sona - ??

Ik ben erg benieuwd naar wat dit was tijdens preseason 3, (pre)season 2 en (pre)season 1.
Wellicht wat globalere uitleg (zo van, dit item was goed dus daarom deze champs etc.). Dan kan ik misschien voor mezelf een soort verloop of overzicht krijgen hoe de 'meta' is verschoven afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:22:
[...]

5 - 1 = 2? Irelia is momenteel zwaar outclassed en alle nerfs op haar sustain hebben haar geen goed gedaan aangezien top lane tegenwoordig vol staat met tanky fuckers met shields en sustain. Haar lv1-4 is vrij waardeloos en ze spamt veel mana voor een enkele trade of engage. Irelia heeft veel QoL changes of een revert/rework nodig om weer echt bij de goede top laners te horen.

Overigens vereist Irelia niet meer skill dan menig ander champion. Haar skills zijn vooral targeted, build is vrij straightforward.

Source: Irelia een jaar gemaind give or take.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

rSNNN

Titel ondertitel

Sowieso shaco jungle soloQ stomper season1

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:42:
Wickd staat algemeen bekend als een van de de beste Irelia spelers in EUW dus die weet waar hij mee bezig is. Dat zegt inderdaad een hoop. Ik vind Irelia persoonlijk een hele complete bruiser met haar skillset, maar om haar wat meer viable te maken denk ik dat er iets met haar nummertjes getweaked moet worden. Bovendien vind ik haar ulti nogal underwhelming.
Irelia heeft nu best veel problemen.

Ten eerste is de nieuwe mastery tree vrij waardeloos voor haar, de offense en defensive tree zijn voor andere champs vaak beter.
Dan is er nu ook nog een meta met gigantisch tanky gasten met heel veel sustain top, Mundo, Renekton, Nasus, Rengar, Shyvana. Daartegen ga je bijna altijd oom voordat ze low zijn als ze weten wat ze doen. En vervolgens kunnen die champs full tank bouwen. Terwijl als je dat met irelia doet je minder damage hebt en onzekere CC en verder 0 utility.
Ook als je een squishy build neemt zijn er gewoon champions die de assasin rol beter vertolken.
Sowieso zijn de ADCs die in deze meta gespeeld worden heel moeilijk te killen met irelia, Lucian, Cait en in mindere mate Jinx zijn echt moeilijk in 1 rotatie te killen, meer tijd zul je niet hebben voordat je zelf dood bent. En je hebt niet veel andere keuze dan de ADC te diven want tanks peelen en killen is nou niet echt Irelias specialiteit.

Ik heb over 3 seizoenen zeker meer dan 1000 irelia games gespeeld en ze is al een tijdje niet goed, maar nu is ze ronduit slecht. Ze heeft op dit moment of een numbers tweak nodig of betere attack speed opties of gewoon een rework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:23:
Ik speel pas sinds seizoen 3, maar volgens mij was seizoen 3 een beetje zoiets als dit:

Top: Renekton - Shen - Riven
Mid: Fizz - Ahri - Zed - Gragas - Orianna - Twisted Fate
Jungle: Jarvan - Lee sin - Vi - Shyvana - Eve (pre DFG/Ult nerf)
ADC: Caitlin - Ezreal - Vayne - Corki
Support: Thresh - Sona - Fiddlesticks
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

rSNNN schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:27:
Sowieso shaco jungle soloQ stomper season1
@Itsnotrudy

Thx oOo
Waarom was shaco zo goed? Volgens mij was zijn constante slow veel hoger dan nu ofzo toch? Dat was toch de main reason?

[ Voor 4% gewijzigd door Qon op 16-12-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Nu online

rSNNN

Titel ondertitel

Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:32:
[...]

Waarom was shaco zo goed? Volgens mij was zijn constante slow veel hoger dan nu ofzo toch? Dat was toch de main reason?
Ik kan niet precies zeggen wat er beter was toen als nu, maar heb veel shaco's hard zien stijgen door alleen maar shaco te spelen.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
[...]
Hier kun je de patchnotes van alle champions/items terugvinden: http://lol-patch.com/shaco.html
Shaco kon o.a. in S1 zelfs een tijd Jack in the Box casten zonder zijn stealth te breaken. Daarnaast is zijn hele kit inmiddels generfd.

[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 16-12-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Shaco was toen veel sterker qua ratios, stealth was veel langer, zijn kloon nam ook Guardian Angel e.d. in rekening, nam minder schade en deed full damage, er waren geen ward-items (wards werden sowieso toen een stuk minder geplaatst) jungle was easy-peasy om te clearen en we hadden toendertijd niet zo'n meta als nu waar iedereen en z'n moeder ingebouwde double/triple-dash heeft (hello Riven, Ahri, Lee) of super tanky was (kijk maar eens naar de oude lineup van champions) en gold income per minute was lager (passively)

Ook was Madred's Razor en Bloodrazor een sterk item toendertijd op Shaco, dus op lv6 2x Madreds door kloon + passive damage = easy solo dragon. Ook kon je het verschil tussen kloon en niet-kloon niet goed zien, aangezien deze iets meer schade ontving, maar niet zoals nu dat deze binnen 2-3 klappen dood is.. Vroeger kon de clone zelfs een tijdje towertanken. Backdoor Shaco was heel annoying.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Zou er iemand kunnen vertellen hoe het verloop een beetje was van afgelopen seizoenen, en welke champions er bij elke match bijna standaard ban/pick waren in hogeren elo?

Ik ben erg benieuwd naar wat dit was tijdens preseason 3, (pre)season 2 en (pre)season 1.
Wellicht wat globalere uitleg (zo van, dit item was goed dus daarom deze champs etc.). Dan kan ik misschien voor mezelf een soort verloop of overzicht krijgen hoe de 'meta' is verschoven afgelopen jaren.
Best lastig, voor toplane in Season 2, waren Jax, Singed, Irelia en Renekton vrij populair. Irelia met name door Ionic Spark. Singed met name door Force of Nature. Maar ja dan had je ook nog een tijdje Olaf (Voyboy 1v2 vs Koreaans team).

Jungle was veel Dr. Mundo, Maokai, Rammus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nautilus was er ook heel veel in de jungle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Interessant... vinden jullie dit ook, als ik zeg dat door de komst van high mobility champions (met dash/blink abilities) bepaalde champions, met name carries, vrijwel onspeelbaar zijn geworden op hoge elo? Denk aan anivia, twitch, varus, syvir, viktor, brand, Cassiopeia, lux, malzahar en noem maar op (champions zonder dash, en/of goede escape (discuteerbaar))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:03:
Interessant... vinden jullie dit ook, als ik zeg dat door de komst van high mobility champions (met dash/blink abilities) bepaalde champions, met name carries, vrijwel onspeelbaar zijn geworden op hoge elo? Denk aan anivia, twitch, varus, syvir, viktor, brand, Cassiopeia, lux, malzahar en noem maar op (champions zonder dash, en/of goede escape (discuteerbaar))?
Dat is algemeen bekend, denk niet dat er veel zijn die het daar NIET mee eens zijn. Kijk maar eens naar hoeveel Kog'maw competitief nog gespeeld wordt terwijl er volgens mij al maanden niets aan gepatcht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Nu volg ik high elo niet zo heel goed, maar ik heb wel eens eea opgevangen ten aanzien van sommige champions die jij noemt.

Anivia - Froggen was heel goed met de vogel, hoe dit recentelijk is durf ik niet te zeggen.
Cassiopeia - Ocelote heb ik onlangs een paar keer gevolgd via de stream en hij speelt best regelmatig Cassiopeia.

Sivir zie ik eigenlijk steeds meer in matches van zowel mijzelf als de streams die ik af en toe volg. Met name sinds de aanpassing van zijn attack animation heb ik de indruk dat hij veel vaker wordt gepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Onbespeelbaar niet, maar wel minder viable omdat ze erg gank gevoelig nu zijn. Ik bedoel de damage-output van elk is nog steeds relatief goed, alleen de kans om daadwerkelijk je target nu te bereiken is lastiger geworden. Zelfde geldt enigsinds voor de escapes. Maar ja, elke keer als ik zo'n uitspraak doe, zie ik weer een Froggen / Alex Ich / Faker totaal het tegenovergestelde bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Niemand houdt echt een overzicht/geschiedenis bij van de meta's per season en pre-season.

Ik vond dit wel een vrij duidelijke uitleg, deze gaat tot eind season 2
http://forums.na.leagueof.../showthread.php?t=3112440

Ik had begrepen dat voor season 1 een Ashe of Twitch mid vrij gebruikelijk was indertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:09:
[...]

Onbespeelbaar niet, maar wel minder viable omdat ze erg gank gevoelig nu zijn. Ik bedoel de damage-output van elk is nog steeds relatief goed, alleen de kans om daadwerkelijk je target nu te bereiken is lastiger geworden. Zelfde geldt enigsinds voor de escapes. Maar ja, elke keer als ik zo'n uitspraak doe, zie ik weer een Froggen / Alex Ich / Faker totaal het tegenovergestelde bewijzen.
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat bij die LCS tournooien en bij de world's je eigenlijk niet heel veel variatie zag. Zou daar geen oplossing meer voor te bedenken zijn?

Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om te zien wat er gaat gebeuren als je op hoog niveau bijvoorbeeld 10 of zelfs 14 champion bans doorvoert. Natuurlijk heb je dan meer gerichte counter bans, maar dan zien we denk ik wel weer vaker teams met bv anivia in de hoofdrol of een kog'maw. (m.a.w. je banned gewoon alle champions met een gapcloser/dash).

Denk niet dat dit een complete oplossing is, maar het lijkt me wel erg leuk...
Ik herinner me nog een match van Curse, waardoor ik eigenlijk een erg grote fan van Voyboy ben geworden. Ze hadden Tryndamere top, blitz support, nautilus jungle en nog twee (idk). Was zo vet om te zien dat de 'counter' van tryndamere (gekite/cc'ed) worden eigenlijk op die manier werd vermeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:17:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel jammer dat bij die LCS tournooien en bij de world's je eigenlijk niet heel veel variatie zag. Zou daar geen oplossing meer voor te bedenken zijn?

Het lijkt me bijvoorbeeld leuk om te zien wat er gaat gebeuren als je op hoog niveau bijvoorbeeld 10 of zelfs 14 champion bans doorvoert. Natuurlijk heb je dan meer gerichte counter bans, maar dan zien we denk ik wel weer vaker teams met bv anivia in de hoofdrol of een kog'maw. (m.a.w. je banned gewoon alle champions met een gapcloser/dash).

Denk niet dat dit een complete oplossing is, maar het lijkt me wel erg leuk...
Ik herinner me nog een match van Curse, waardoor ik eigenlijk een erg grote fan van Voyboy ben geworden. Ze hadden Tryndamere top, blitz support, nautilus jungle en nog twee (idk). Was zo vet om te zien dat de 'counter' van tryndamere (gekite/cc'ed) worden eigenlijk op die manier werd vermeden.
Dit zal je niet eerder kunnen creëren dan ervoor te zorgen dat alle skillsets zo dicht mogelijk tegen elkaar aanliggen dat het enige verschil in de champions haast nog de skin/model zal zijn. Want hoe je de mastery tree/item sets ook aanpast er zullen er altijd maar een paar champions zijn die het maximale eruit kunnen halen, waardoor ze de beste keuze voor die plek zullen zijn.

Ik ben het helemaal met je eens dat het vrij saai wordt om elke game een Mundo ban of pick te zien. Maar ja als hij onder die patch OP is, ben je als team ook gek om hem niet te nemen. Waarom Amumu driemaal(?) gepicked werd het afgelopen weekend is mij wel een raadsel, aangezien er zoveel betere opties zijn, die tevens veiliger zijn om resultaten mee te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk alle ADC wel viable hoor. Alleen doet bijna niemand meer aan bijvoorbeeld een protect the Kog comp waar iedereen alleen maar aan het peelen is voor Kogmaw. Nu speelt iedereen gewoon ADC's die op zichzelf minder damage doen maar wel goed met Bruisers/Assasins kunnen dealen.

De skillshot mids die je noemt zijn om 2 redenen niet erg in trek. De eerste is inderdaad mobility want je word makkelijk geganked. Maar de 2e is gewoon dat bij champions als Cassio en Lux het missen van een spell nogal veel damage scheelt. Waarom zon moeilijke champ spelen als je ook Fizz of Kass kan spelen waar je nooit een spell kunt missen en tegelijk safer bent.

Ik denk eigenlijk dat als de huidige meta een beetje doorzet champs als Cass en ADC's zonder escapes weer meer gespeeld gaan worden. De toplaners en junglers die nu veel gespeeld worden zijn allemaal wel heel tanky maar lang niet allemaal goede divers. Dus het zal aantrekkelijker worden om backline champs met veel damage te nemen ipv backliners met goede escapes en minder damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik vond het gisteren toch mooi om te zien bij de LCS Promo's . Dat KMT, zonder grote teamnaam/sponsor, gewoon de doorgewinterde profs van NiP eruit kegelen. Ja en dat was misschien saai, maar wel met heel veel discipline. En discipline is juist vaak waardoor de pro teams het van de challenger teams winnen, want die hebben dat vaak niet. Een hele leuke verrassing zo aan het eind van het weekend.
KMT liet precies zien waar het bijv. bij Lemondogs aan ontbrak (bij Battle of the Atlantic). Die gingen er wild in tegen TSM en werden compleet afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Dit zijn zulke leuke/fijne discussies hè ^^. Ik word hier gewoon echt veel wijzer van, zonder dat iemand zich aangevallen voelt!

Dat essay over het meta verloop is erg interessant (ben het aan het lezen), en ik hoop echt dat protect the kogmaw of andere 'niet standaard' teams weer in trek komen en dat er vaker afgewisseld gaat worden.

Kan iemand me trouwens een goede replay site geven (please dont say search youtube!) voor alle huidige tournaments? (dat is LCS promo en nog eentje?)

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:32:
Kan iemand me trouwens een goede replay site geven (please dont say search youtube!) voor alle huidige tournaments? (dat is LCS promo en nog eentje?)
In eerste plaats lijkt me het YouTube kanaal van de Championships (van Riot) toch wel het meest praktisch. Dus "search YouTube" was een goede comment geweest: YouTube: LoLChampSeries
Sowieso is het (vooral live) fijn om op YouTube te kijken, want je kunt gewoon pauzeren en eventueel later doorspoelen.
Daarnaast heb je ook nog sites zoals: http://vods.leaguepedia.com/

Overigens weet ik niet hoe je Sivir in je lijstje unviable champions hebt gekregen :P Varus werd in S3 nog veel gespeeld, maar nu heb je ook Jinx en Lucian.

Edit: Deze melding ben ik trouwens ook nog niet eerder tegengekomen. Nogal zuur; heb je ééntje die DC is en nog één die AFK gaat omdat die andere DC is en dan krijg je zelfs geen IP :(.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zydqp0.png

[ Voor 23% gewijzigd door Thormodo op 16-12-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@Itsnotrudy

Thx oOo
Toen de tijd was shaco zo OP met Idd Madred's Bloodrazor en geloof dat het item Starks favor was met lifesteal erop, kon je al de baron solo'en. Plus je clone kreeg toen nog alle bonussen van de items die je kocht. Mis die tijd wel en ook gewoon met ashe mid gaan!

Edit: Sorry beetje over itsnotrudy's post heen gelezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Thormodo schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:35:
[...]

In eerste plaats lijkt me het YouTube kanaal van de Championships (van Riot) toch wel het meest praktisch. Dus "search YouTube" was een goede comment geweest: YouTube: LoLChampSeries
Sowieso is het (vooral live) fijn om op YouTube te kijken, want je kunt gewoon pauzeren en eventueel later doorspoelen.

Daarnaast heb je ook nog sites zoals: http://vods.leaguepedia.com/

Overigens weet ik niet hoe je Sivir in je lijstje unviable champions hebt gekregen :P Varus werd in S3 nog veel gespeeld, maar nu heb je ook Jinx en Lucian.
Ik heb het eigenlijk wel over de 'pre-rework' syvir :P... huidige syvir wordt natuurlijk op dit moment, en vooral een maandje terug erg veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ashe mid was leuk als je vlad speelde. Dan outrangede je haar Vlad Q had 650 range Ashe auto attack 600 deed je meer damage, had je meer sustain en een zieke escape. Oh ja en endgame kreeg je ongeveer een gratis warmogs van de AP die je had gebouwd. En Deathcap en Zhonya waren 1 en hetzelfde item.

5 Sunfire cape Garen zou ik ook graag nog een keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja! Mooie dingen waren dat. Ik weet nog een potje met evelyn, 5 sunfire capes. Geen wards of oracles, en ze werden helemaal gek. Hoe konden ze nou langzaam dood gaan er was helemaal niks ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:22:
[...]

Ik vind eigenlijk alle ADC wel viable hoor. Alleen doet bijna niemand meer aan bijvoorbeeld een protect the Kog comp waar iedereen alleen maar aan het peelen is voor Kogmaw. Nu speelt iedereen gewoon ADC's die op zichzelf minder damage doen maar wel goed met Bruisers/Assasins kunnen dealen.

De skillshot mids die je noemt zijn om 2 redenen niet erg in trek. De eerste is inderdaad mobility want je word makkelijk geganked. Maar de 2e is gewoon dat bij champions als Cassio en Lux het missen van een spell nogal veel damage scheelt. Waarom zon moeilijke champ spelen als je ook Fizz of Kass kan spelen waar je nooit een spell kunt missen en tegelijk safer bent.

Ik denk eigenlijk dat als de huidige meta een beetje doorzet champs als Cass en ADC's zonder escapes weer meer gespeeld gaan worden. De toplaners en junglers die nu veel gespeeld worden zijn allemaal wel heel tanky maar lang niet allemaal goede divers. Dus het zal aantrekkelijker worden om backline champs met veel damage te nemen ipv backliners met goede escapes en minder damage.
De voornaamste reden dat ze die protect comps niet meer spelen is simpelweg omdat je je ADC niet meer veilig kan beschermen. Een assassin kan er gewoon betrouwbaar langskomen en je ADC van 100 naar 0 bursten zonder dat je er echt iets aan kan doen. Dat maakt je teamcompositie dus bijzonder kwetsbaar, dan is het veiliger om te zorgen voor meerdere bedreigingen en dat je ADC eventueel nog een escape heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er worden toch helemaal geen assasins gespeeld in de huidige meta?
Zie competitive alleen Kass, Zed, Khazix en Fizz. In NA misschien Akali.
Maar ik zou toch niet zeggen dat die 100% betrouwbaar je carry gaan killen als je hem helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:53:
Maar ik zou toch niet zeggen dat die 100% betrouwbaar je carry gaan killen als je hem helpt.
Geen assassins? Kassadin, Zed en Fizz tellen mee in de klasse assassins.

Hun taak is de ADC zo snel mogelijk uit te schakelen, zij zijn de enige die snel dichtbij kunnen komen en in 1 klap kunnen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:58:
[...]

Geen assassins? Zed en Fizz tellen mee in de klasse assassins.

Hun taak is de ADC zo snel mogelijk uit te schakelen, zij zijn de enige die snel dichtbij kunnen komen en 1 in klap kunnen uitschakelen.
1 Zed gezien afgelopen weekend, werd compleet voor gek gezet door het enemy team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:22:
[...]

Cassio kan je alleen niet met Lux vergelijken. Cassio is meer een DPS APC en Lux een burst APC. Je moet wel je Q of W raken om je E te kunnen blijven spammen, maar als je dat kan doe je de hoogste DPS van alle midlaners. Met een jungle, top en support die hard kunnen peelen is cassio lastig te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel tof vond dat bjergsen Le Blanc speelde, dat is ook een assasin,
ik dnek dat we die de komende tijd ook meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:59:
[...]

1 Zed gezien afgelopen weekend, werd compleet voor gek gezet door het enemy team.
Ook gezien, assassins zijn natuurlijk squishy en gevoelig voor cc.

Probeer maar s dichtbij te komen dan als je keihard ge'cc'd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:00:
[...]

Wat ik heel tof vond dat bjergsen Le Blanc speelde, dat is ook een assasin,
ik dnek dat we die de komende tijd ook meer gaan zien.
Wordt trouwens syndra standaard tegen TSM (bjergsen) gebanned? Of zijn ze hier niet bang voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Turismo schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
[...]

Ook gezien, assassins zijn natuurlijk squishy en gevoelig voor cc.

Probeer maar s dichtbij te komen dan als je keihard ge'cc'd wordt.
Probleem ligt hem meer in dat de current meta bijna geen squishies meer heeft en zodra dan een AP / AD carry een GA heeft wordt Zed vrij snel een nutteloos geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qon schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
[...]

Wordt trouwens syndra standaard tegen TSM (bjergsen) gebanned? Of zijn ze hier niet bang voor?
Weet ik niet zeker ik begon met kijken na de loading screen , als ze hun research hebben gedaan zou ik denken dat ze dat wel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:02:
[...]

Probleem ligt hem meer in dat de current meta bijna geen squishies meer heeft en zodra dan een AP / AD carry een GA heeft wordt Zed vrij snel een nutteloos geheel.
Of een Zonyha :+ dat doe ik meestal tegen Zed wanneer die ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Evelynn, Kha'zix, Rengar, Nocturne (alhoewel die je niet 100-0 kan krijgen in no-time, dus daar valt nog tegen te peelen), Ahri, Talon (was ook een tijdje populair in S3)

Die komen allemaal vrij makkelijk bij je ADC en je kan er lang niet altijd wat aan doen. Maar in dit preseason zie ik ze inderdaad allemaal een stuk minder en worden er vooral tanks gespeeld. In een tank meta is Kog uitstekend, evenals bijvoorbeeld Tristana (die zelfs een escape heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:06:
[...]

Evelynn, Kha'zix, Rengar, Nocturne (alhoewel die je niet 100-0 kan krijgen in no-time, dus daar valt nog tegen te peelen), Ahri, Talon (was ook een tijdje populair in S3)

Die komen allemaal vrij makkelijk bij je ADC en je kan er lang niet altijd wat aan doen. Maar in dit preseason zie ik ze inderdaad allemaal een stuk minder en worden er vooral tanks gespeeld. In een tank meta is Kog uitstekend, evenals bijvoorbeeld Tristana (die zelfs een escape heeft).
Zal ik je zeggen dat ik niet wist dat Nocturne onder een assassin viel? Die andere 5 snap ik opzich vanwege hun hoge burst capaciteit maar dat heb ik bij Nocturne absoluut niet.

(verder dan 3 tellen is ook een kunst >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 16-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik dus bedoel met een protect de Kog iets is bijvoorbeeld het soort teams dat ze in season 2 hadden. Laten we zeggen Malphite top, Anivia mid, Skarner Jungle, Ali Support, Kog ADC. Bij zon team gaat het voor een assasin echt wel heel moeilijk zijn om die Kog te pakken. Als de tegenstander dan nog een Shyvana Jungle en Mundo top heeft bijvoorbeeld wat niet ondenkbaar is in deze meta denk ik echt wel dat Kog heel sterk kan zijn. Of het in praktijk ook zo werkt weet ik niet, sowieso is er natuurlijk grote kans dat er nog het een en ander verandert word voor Seizoen 4.

En ik zie lux niet veel gespeeld worden omdat Ziggs ongeveer dezelfde kwaliteiten heeft maar veel safer.
Hij poked en wavecleared ongeveer even goed maar zijn spells zijn beter te raken en hij heeft een escape.
Hij heeft wel wat minder oneshot potential maar voor pros is de veiligheid het duidelijk waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:11:
[...]

Zal ik je zeggen dat ik niet wist dat Nocturne onder een assassin viel? Die andere 5 snap ik opzich vanwege hun hoge burst capaciteit maar dat heb ik bij Nocturne absoluut niet.

Mee eens, Nocturne heeft niet de potentie om een ADC in 1x uit te schakelen (assassinaten), uitzonderingen daar gelaten als de ADC al minder hp heeft.
Wel met de hulp van ander, zoiets zag je in 1 van de LCS matches.

Nocturne + Vi ult tegelijk, want in principe moeten beide doorbeuken om de ADC om te leggen, maar met ze 2en is dat klusje zo geklaard natuurlijk.

Of wombo combo Nocturne + Shen ult, lijkt mij ook erg nice :+

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 16-12-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:11:
[...]

Nouja hoge burst is niet het enige criterium. Het gaat er vooral om dat hij met zijn ulti direct naast je staat zonder dat je er iets tegen kunt doen. MAargoed, ik denk dat we het allemaal redelijk met elkaar eens zijn: in s3 waren niet-mobile carries minder viable, dit seizoen misschien weer wat meer doordat full tanks weer populairder worden en die niet zo snel bij je kunnen komen in de back line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:31:
[...]

Nouja hoge burst is niet het enige criterium. Het gaat er vooral om dat hij met zijn ulti direct naast je staat zonder dat je er iets tegen kunt doen. MAargoed, ik denk dat we het allemaal redelijk met elkaar eens zijn: in s3 waren niet-mobile carries minder viable, dit seizoen misschien weer wat meer doordat full tanks weer populairder worden en die niet zo snel bij je kunnen komen in de back line.
Het is toch mogelijk om nocturnes ult te blocken met een anivia Wall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:37:
[...]

Het is toch mogelijk om nocturnes ult te blocken met een anivia Wall ?
Noctures die over alle mogelijke muren kan vliegen met zijn ultimate zou waarom precies niet over een Anivia Wall heen kunnen? Tenzij je hem op miraculeuze wijze op zijn hoofd land tijdens zijn ulti, want daarmee push je alle units weg. Dat zou dan ook met Malphite's ultimate e.d. moeten kunnen.
En met Trundle's pillar zou je dan ook dat soort ultimates moeten kunnen blokken.

[ Voor 27% gewijzigd door Thormodo op 16-12-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het kan maar dan moet je wel precies de goede hoek te pakken hebben. Ook kan het lastig zijn te zien waar noc vandaan komt als hij ult. Als je dat in een game 1 op de 20 keer lukt ben je er erg goed in imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thormodo schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:39:
[...]

Noctures die over alle mogelijke muren kan vliegen met zijn ultimate zou waarom precies niet over een Anivia Wall heen kunnen?
Is/was ooit een bug die Noct tegen de maar aan liet crashen met ult, of het nou allied of enemy Anivia was.

EDIT: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=HsI_7nGjKa0]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Protect the kog comps worden niet meer gespeeld oa door assasin meta, maar ook omdat teams slimmer zijn. Net als de wombo combo AOE comps niet meer gespeeld worden.

Splitpushen met sterke champs om teamfights te vermijden werkt ook erg goed tegen deze comps.

Daarbij is de laning fase sterk verkort. Kog heeft wat meer goud en levels nodig om zijn rol te kunnen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja C9 heeft wel de NA LCS gedomineerd met Wombo Combo teams die vanaf level 6 erg sterke AOE teamfights hebben. En de assasin meta is volgens mij juist grotendeels over.
De lanephase vind ik tegenwoordig ook eerder langer duren. In pro games zie je vaak de ADC nog best lang solo bot farmen. Moet wel gezegd worden dat Kog daar minder geschikt voor is gezien hij 1v1 niet erg sterk is.

Verder vind ik hem nu ook niet direct een super pick hoor maar wat Vicarious ook zegt de tanks die nu veel gespeeld worden in de jungle en top hebben niet zulke geweldige mogelijkheden om Kog aan te pakken en hij is daar wel sterk tegen.

Een adc die er veel erger aan toe is is Graves. Wanneer heb je die voor het laatst gezien?
Is door veel mannetjes in lane outclassed en is later ook niet echt goed in teamfights door de tanks en zijn korte range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:14:
En ik zie lux niet veel gespeeld worden omdat Ziggs ongeveer dezelfde kwaliteiten heeft maar veel safer.
Hij poked en wavecleared ongeveer even goed maar zijn spells zijn beter te raken en hij heeft een escape.
Hij heeft wel wat minder oneshot potential maar voor pros is de veiligheid het duidelijk waard.
Ben ff uit de running geweest, dus zal vast e.e.a. gemist hebben, maar wat is precies de reden dat mid laners a la Ziggs/Lux kennelijk weer als viable worden gezien?

Zag Ziggs regelmatig terug in de matchups van Copenhagen Wolves vs Meet your Makers. Voorheen zag je Ziggs/Lux zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lux zie ik nog steeds nooit, maar Ziggs is vooral gewoon lekker veilig. Op afstand bommetjes gooien terwijl je een soort van escape hebt met je TNT, redelijk wat utility door dat mijnenveld en een redelijke burst icm zijn ulti. Het lastigste is om bij hem in de buurt te komen. Bovendien zijn veel andere mid laners generft (vooral assassins a la zed/fizz/khazix) waardoor hij juist weer meer viable wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50

Thompson

Beeromaniac

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:41:
[...]

Is/was ooit een bug die Noct tegen de maar aan liet crashen met ult, of het nou allied of enemy Anivia was.

EDIT: [video]
Die Thresh+Akali play _O_ NICE!

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:46:
Protect the kog comps worden niet meer gespeeld oa door assasin meta, maar ook omdat teams slimmer zijn. Net als de wombo combo AOE comps niet meer gespeeld worden.

Splitpushen met sterke champs om teamfights te vermijden werkt ook erg goed tegen deze comps.

Daarbij is de laning fase sterk verkort. Kog heeft wat meer goud en levels nodig om zijn rol te kunnen vervullen.
Ik heb gisteravond de match tussen Lemondogs en TSM zitten kijken (game 1) en LD had volgens mij wel een wombo combo team. Malphite top, Amumu jungle, Lucian adc, Ziggs mid, Annie support. Volgens mij is dit toch een effectieve wombo combo.
spoiler:
Echter lukte het ze niet om dit toe te passen, vooral omdat die jungler van ze, met Amumu geen schijn van kans had terwijl theoddone makkelijke elke lane geganked kreeg. Jammer dat het ze niet gelukt is! Maar wel super leuk om eens wat minder conventionele picks te zien. Die play van Dyrus met 1v4 was echt gruwelijk. Voorderest, ietwat matige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
  • Laatst online: 02-12-2022
Gisteravond weer is Soraka gespeeld. Ik moest een AP MF supporten die gewoon toe gaf dat ze slecht speelde deze game. (Kans van 1 tot 1 Triljoen om dit tegen te komen) Onze Lee op top was lekker gefeed terwijl MF en ik kapot werden gemaakt op bot lane. Maar alles kwam uiteindelijk goed omdat we de teamfights veel beter aanpakte dan de enemy team.
Geweldig soms hoe je aan de verliezende kant zit maar toch wint.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

iThunda schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:53:
Gisteravond weer is Soraka gespeeld. Ik moest een AP MF supporten die gewoon toe gaf dat ze slecht speelde deze game. (Kans van 1 tot 1 Triljoen om dit tegen te komen) Onze Lee op top was lekker gefeed terwijl MF en ik kapot werden gemaakt op bot lane. Maar alles kwam uiteindelijk goed omdat we de teamfights veel beter aanpakte dan de enemy team.
Geweldig soms hoe je aan de verliezende kant zit maar toch wint.
Hahahaaa... Dat was tegen mij! xD... Ik gaf die lee sin een first blood, gevolgd door Evelynn die een double kill gaf, vervolgens nog twee keer geganked.... Pff wat een drama zeg. Cho'Gath tegen een fed lee sin is niet leuk. 0% kans dat ik m'n slow raakte, hopping all over the place.

Die lee sin was overigens wel Diamond 8)7 en ik level 28... :+ ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Qon op 17-12-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Qon schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:17:
[...]

Hahahaaa... Dat was tegen mij! xD... Ik gaf die lee sin een first blood, gevolgd door Evelynn die een double kill gaf, vervolgens nog twee keer geganked.... Pff wat een drama zeg. Cho'Gath tegen een fed lee sin is niet leuk. 0% kans dat ik m'n slow raakte, hopping all over the place.
Wacht serieus? Speelde ik gisteren tegen jou? Das lachen :P Jij speelde dus Cho. Zie ik nu pas :P
Ja echt raar man. Ik ben zelf lvl 24 en ik ging Yolo Q doen en toch kwam ik bij iemand die zo hoog was :P

[ Voor 9% gewijzigd door iThunda op 17-12-2013 09:21 ]

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon

Qon

iThunda schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:20:
[...]

Wacht serieus? Speelde ik gisteren tegen jou? Das lachen :P Jij speelde dus Cho. Zie ik nu pas :P
Ja echt raar man. Ik ben zelf lvl 24 en ik ging Yolo Q doen en toch kwam ik bij iemand die zo hoog was :P
Ik speelde Cho ja :P... Niet een van m'n beste games haha... _O-

Kwam waarschijnlijk omdat onze Talon Gold III was.. maar nog niet helemaal eerlijk natuurlijk :P...
Vandaar trouwens dat die Talon continu op me aan het zeiken was...

[ Voor 17% gewijzigd door Qon op 17-12-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Qon schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:23:
[...]

Ik speelde Cho ja :P... Niet een van m'n beste games haha... _O-

Kwam waarschijnlijk omdat onze Talon Gold III was.. maar nog niet helemaal eerlijk natuurlijk :P...
Vandaar trouwens dat die Talon continu op me aan het zeiken was...
Ik ben wel blij dat ik ongeveer 1200 Assists meer heb dan m'n totale kills :P

LoL - Golden Fail (Lv29)

Pagina: 1 ... 121 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.