Sona speel ik eigenlijk niet zo superveel. Ik heb haar in S3 wel een aantal keren gespeeld, maar met de nieuwe patch nog niet.
Ik had toen Health quints Hybrid marks (Magicpen/armorpen), armor Seals, magic resist per level Glyphs en een 0/9/21 mastery build.
De runes zodat ze toch wat tankier is, want ze is nog al squishy natuurlijk, en de hybrid marks om toch nog een klein beetje pijn te doen met pokes van de Q en auto attack.
Sona is een redelijk lastige champ om mee om te gaan, vind ik persoonlijk, want als je gepakt word ben je ook zo dood.
Wat ik vaak zie, en dus zelf ook deed. is met sona gewoon in de brush gaan staan, er af en toe uitkomen als de enemy wat te dicht in de buurt komt en dan even een Q erop als een poke. Verder gewoon wat defensiever en afwachten wat de enemy doet.
In teamfights is eigenlijk het lastigste op sona om je ult zo effectief mogelijk te gebruiken. Het liefste wil je natuurlijk alle 5 de champs laten stunnen/dansen.
Ook moet je goed op je aura's letten. als je de verdediging opzoekt moet je natuurlijk niet met je Q aura rondlopen, maar eerder met je Heal aura.
En de passive is een redelijk wapen, aangezien die (vooral early) nog aardig wat damage wil doen, dus houd in de gaten wanneer je die 3 spells gebruikt hebt. want dan doet je volgende auto attack meer damage.
Als mijn build zou ik vandaag de dag waarschijnlijk iets in de vorm van:
Basic items:
Rode Trinket voor ward kills
Ruby Sightstone
Merc boots, Lucidity boots of ninja tabi, afgaande van het team
Talisman of Ascention (ofzo? de oude shurelia's in ieder geval), kan je stacken met je W skill voor superspeed.
Locket of Iron Soldari voor utility en wat tankiness.
Athene's holy grail voor wat damage en de Obvious stats
Situatie gerichte Items:
Rabadons (voor als je zelf wat extra damage wil doen, met de pre-season wilde riot dat je als support iets meer te zeggen had ook)
Crystal Scepter (voor de slow, HP en beetje extra damage)
Randuins Omen (als het een AD heavy team is)
EDIT: Pin me hier niet op vast hoor. in het pre-season zijn er een boel veranderingen dus ik heb geen idee of het uberhaubt een goede build is.
Misschien kan iemand anders je hier dan beter mee helpen, als diegene ervaringen met sona heeft, of inderdaad zoals hierboven genoemd werd, guides!
[
Voor 11% gewijzigd door
Drunken_Bear op 11-12-2013 16:08
]
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah