Als we serieus hadden gedaan en echt na hadden gedacht hadden we wel beter geplaatst. maar +27LP per game zorgt ervoor dat we zo gold zijn we gaan gewoon voor Shadowbumble to challenger.Thormodo schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:08:
Het elite team van GoTPoW is zojuist geplaatst in de mooiste league die er is:
[afbeelding]
In 3vs3 hadden we deze prestigieuze ranking al eerder behaald.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Zat wel meer in idd (ja, ook zeker aan mijn kantblamauci schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:34:
[...]
Als we serieus hadden gedaan en echt na hadden gedacht hadden we wel beter geplaatst. maar +27LP per game zorgt ervoor dat we zo gold zijn we gaan gewoon voor Shadowbumble to challenger.
Oh, jullie speelden niet serieus... En ik maar tryharden.blamauci schreef op zondag 08 december 2013 @ 01:34:
[...]
Als we serieus hadden gedaan en echt na hadden gedacht hadden we wel beter geplaatst. maar +27LP per game zorgt ervoor dat we zo gold zijn we gaan gewoon voor Shadowbumble to challenger.
Maar iemand die amper level 30 is als Ezreal tegen een Platinum Draven laten ADCen is ook wel tamelijk kansloos (doe je niks aan, maar toch). Sta je dan als Shen top met first blood te niksen
Die game daarna ging bij mij helemaal nergens over (toch nog gewonnen). In ieder geval zag ik daar wel al enorme vooruitgang in de item keuze van ShadowBumbleBee.
[ Voor 36% gewijzigd door Thormodo op 08-12-2013 12:05 ]
Verwijderd
Uberhaupt een Ez tegen een Draven is al een lane waar je zwaar in het nadeel bent. Sowieso tegenwoordig Ez kiezen is vaak een zwaar nadeel.Thormodo schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:08:
[...]
Oh, jullie speelden niet serieus... En ik maar tryharden.
Maar iemand die amper level 30 is als Ezreal tegen een Platinum Draven laten ADCen is ook wel tamelijk kansloos
Hadden wij hem ook gezegd jaVerwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:08:
[...]
Uberhaupt een Ez tegen een Draven is al een lane waar je zwaar in het nadeel bent. Sowieso tegenwoordig Ez kiezen is vaak een zwaar nadeel.
[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 08-12-2013 12:23 ]
Of gewoon een andere rol. Als jungler kun je als relatief nieuwe speler denk ik het minst kwaad in een team met wat meer ervaren spelers. Zeker als je een farmende jungler a la shyvana neemt en gewoon je jungle continue snel leeg farmt en af en toe hulp biedt aan lanes die het toevallig moeilijk hebben. Als de ervaren spelers in het team dan hun lane grotendeels winnen heb je een goede kans op winst in de game uiteindelijk. Echter als je met een 0/5 AD carry de teamfights in moet terwijl die van hun vrij fed is... tja, dan wordt het gewoon een lastig verhaalThormodo schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:18:
[...]
Hadden wij hem ook gezegd ja. Maar dat was geloof ik de enige ADC die hij kende. Dus een nieuwe ADC leren staat nu op zijn TODO lijstje.
Vicariously I live while the whole world dies
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Probeer Draven, Jinx of Sivir. Ez, Vayne, Corki e.d. kun je beter bij wegblijven. Vooral Vayne na de laatste ronde nerfs. Grote probleem met Ez is dat ie niet goed scaled en blue build is ook niet meer nuttig na nerf van Ezreal W. Ik zou hem enkel nog als counter gebruiken, maar in Blind Pick is dit irrelevant.ShadowBumble schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:55:
komt goed komt goedIk merk aan mijzelf ook dat ik stukken minder speelde de eerste potje mijn laatste pot met Sona ging wel weer lekker maar ja, moet zeker nog meer oefenen en een nieuwe ADC staat op het lijstje
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 15:12 ]
Dan word dus J!nx of Sivir die heb ik namelijk al.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:10:
[...]
Probeer Draven, Jinx of Sivir. Ez, Vayne, Corki e.d. kun je beter bij wegblijven. Vooral Vayne na de laatste ronde nerfs. Grote probleem met Ez is dat ie niet goed scaled en blue build is ook niet meer nuttig na nerf van Ezreal W. Ik zou hem enkel nog als counter gebruiken, maar in Blind Pick is dit irrelevant.
no worries shadowbumble als wij klaar met je zijn ben jij challenger jonguh xDShadowBumble schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:59:
[...]
Dan word dus J!nx of Sivir die heb ik namelijk al.
Overigens best wel Gay we zijn bronze maar team MMR is 1800-1900 Elo...
Dus slaat ook echt nergens op we worden gematched tegen teams die ver in gold 5v5's zitten
[ Voor 24% gewijzigd door blamauci op 08-12-2013 16:07 ]
Verwijderd
Valt eigenlijk ook geen lijn aan te trekken als je met random combinaties van 10 verschillende personen die in van Unranked to Plat zijn steeds ranked gaat spelen. Welk niveau ben je dan als team? In dit geval denk ik dat je dan net zo sterk bent als je zwakste speler. Als jij 2 bronzes meeneemt en de rest is Gold/Plat, dan is de kans groot dat de vijandelijke Gold/Plats die 2 bronzes er al snel uitpikken en die lane volledig trashen.blamauci schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:03:
[...]
no worries shadowbumble als wij klaar met je zijn ben jij challenger jonguh xD
Overigens best wel Gay we zijn bronze maar team MMR is 1800-1900 Elo...
Dus slaat ook echt nergens op we worden gematched tegen teams die ver in gold 5v5's zitten
Dus tja, ik denk niet dat de MMR/Division van Team5 ook maar enigzins vergeleken kan worden met solo queue. Net als dat de Diamond/Challenger spelers ook niet vergeleken kunnen worden met leden Pro teams (en andersom), ook al zijn ze skillwise (bijna) net zo ver.
Verwijderd
Caitlyn is ook een hele fijne ADC! Ze is veilig omdat ze een ingebouwde escape heeft met haar net, kan flink damage doen en outranged elke andere ADC waardoor poken erg makkelijk is. Enige grote nadeel vind ik haar mana management, ze gaat vrij snel OOM als je d'r abilities veel gebruikt maar daar wen je na verloop van tijd aan en ga je er beter mee om. In elk geval een fijne champion om het op botlane mee te lerenShadowBumble schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:55:
komt goed komt goedIk merk aan mijzelf ook dat ik stukken minder speelde de eerste potje mijn laatste pot met Sona ging wel weer lekker maar ja, moet zeker nog meer oefenen en een nieuwe ADC staat op het lijstje
Verwijderd
Dit is een reactie op?badboyqxy schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:41:
dit is nooit een bug geweest maar is juist bewust zo ingesteld
Voortaan ff zo'n quote'je gebruiken, kunnen we zien aan welke opmerking je refereert, en dan maakt het niet uit van hoelang geleden die opmerking is... Haha..badboyqxy schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:46:
Was op een onderwerp van dat wards, tijdelijk zichtbaar zijn na het plaatsen. Maar blijkbaar stond mijn topiclijst niet op de laatste pagina
Ikke Nautilus jungle tegen Fiora Jungle....amai...wat doet die Fiora damage! Was niets tegen te beginnen...snelheid, damage, shield....
IS het gedaan om te junglen met de echte junglers? moet je nu zo'n champs in de jungle beginnen spelen? zijn die echt viable in ieder game?
Hoe counter je bijvoorbeeld Fiora jungle? (haar red altijd stealen is al een goed begin denk ik..maarja)
<GoT> Brain3#2873
- IS het gedaan om te junglen met de echte junglers?Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:36:
Gisteren nog snel een normal gespeeld...
Ikke Nautilus jungle tegen Fiora Jungle....amai...wat doet die Fiora damage! Was niets tegen te beginnen...snelheid, damage, shield....
IS het gedaan om te junglen met de echte junglers? moet je nu zo'n champs in de jungle beginnen spelen? zijn die echt viable in ieder game?
Hoe counter je bijvoorbeeld Fiora jungle? (haar red altijd stealen is al een goed begin denk ik..maarja)
Nee, maar de meeste jungle champions hebben specifieke kwaliteiten in sustain/aoe clear. Denk hierbij aan Amumu, Shyvana qua aoe, of sustain via Trundle. Maar ook een Diana kan prima junglen en in geval van een wat meer skilled player lukt Gragas ook.
- moet je nu zo'n champs in de jungle beginnen spelen?
Nee, er zijn genoeg junglers die ook in lane vrij goed kunnen werken. Denk hierbij aan Trundle / Udyr / Lee Sin / Shyvana etc.
- Hoe counter je bijvoorbeeld Fiora jungle? (haar red altijd stealen is al een goed begin denk ik..maarja)
Champion met een atk speed debuff of CC. Udyr / Trundle werken prima vs Fiora. Desnoods een Jax, maar die vindt ik niet echt geweldig in de jungle. (Fiora's ult vs Jax zijn E is gg)
[ Voor 4% gewijzigd door Damien op 09-12-2013 09:43 ]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Nautilus is in mijn ogen nogsteeds een veel betere jungler. Als Fiora breng je eigenlijk alleen maar dmg bij teamfights en ganks. Ik zou juist denken dat Nautilus een counter is voor fiora... Je hebt een slow, een snare en een 'dash'(hook tegen muur) en ook nog een ultimate waardoor je haar op afstand kunt houden.Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:36:
Gisteren nog snel een normal gespeeld...
Je moet natuurlijk niet één op één tegen fiora gaan duellen, ze heet niet voor niets 'the duelist' oid. Je moet er enkel voor zorgen dat je haar uit 't teamfight haalt, na haar ult heeft zo vrij weinig nut meer, behalve als ze gruwelijk fed is.
Als je Cait speelt op botlane en je weet ong. een ward staan, leg er dan een trap op. Zodra een enemy in je trap loopt wordt de ward ook zichtbaar
Weet niet of dit met bijv. de traps van Nidalee ook is maar met Cait is het me al vaak opgevallen.
Ik heb ergens gelezen dat je dit ook met jungle monsters kunt doen. Dus als je weet dat er bv ergens een ward in de jungle staat kun je een trap in dat bosje neerleggen, en als je dan een jungle creep eroverheen laat lopen schijnt de ward ook zichtbaar te worden. Ik heb het zelf niet getest, misschien kan iemand dit beamen?DivineNL schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:48:
Over wards gesproken:
Als je Cait speelt op botlane en je weet ong. een ward staan, leg er dan een trap op. Zodra een enemy in je trap loopt wordt de ward ook zichtbaar
Weet niet of dit met bijv. de traps van Nidalee ook is maar met Cait is het me al vaak opgevallen.
Wist ik niet, maar klinkt een beetje als een bug?DivineNL schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:48:
Over wards gesproken:
Zit er al best lang in volgens mij, maar zag dat het over wards ging dus wilde ik even zeggenDamienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:59:
[...]
Wist ik niet, maar klinkt een beetje als een bug?
Of het een bug is weet ik dus niet, lijkt mij dat ze het er dan wel uit zouden hebben gehaald.
Gisteren trouwens voor de eerste keer rengar gespeeld, meteen ranked natuurlijk want mijn dag kon toch niet slechter. Wat een beest is dat zeg
Wat ik wel merk is dat je best snel te greedy wordt want rengar is wel makkelijk te kiten. Een yorick helemaal afgemaakt op top en tegen gp ging het ook wel goed alleen was er een vervelende hecarim die regelmatig top was. 2x gespeeld met rengar en 2x gewonnen, mooi begin dus.
EDIT: Over AFK's gesproken, gister zat ik bij een morgana die tot aan level 10-12 constant disconnecte/reconnecte. (zij bleef dus hangen op level 2). Net voor de 20 minuten was ze terug en wij wilden dus niet surrenderen, gaat katarina AFK omdat ze er niets meer in zag terwijl ik 3-0-1 stond met shyvana en udyr ook al wat damage kon pakken. Jammer maar helaas verloren. Gister nog wel zo'n potjes gehad maar geen zin om een heel jank verhaal op te zetten
Die katarina was gewoon het hoogtepunt omdat ze heel de game aan het roepen was "report morgana" en als de problemen bij morgana dan weg zijn gaat ze zelf maar AFK.
[ Voor 28% gewijzigd door DivineNL op 09-12-2013 10:10 ]
Netjes gedaan. Over het algemeen heeft Renekton het niet zwaar vs een Rengar. Ik heb zelf helaas niet meer dan ARAM's gespeeld de afgelopen dagen na 1 Normal eerder deze week waar iedereen last had van lag. Op de ARAM map merk je er minder van blijkbaar. Ik hoop wel dat ze alles binnen 2 weken fixen (vakantieVicarious schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:00:
Ik speelde gister Renekton top weer eens sinds lange tijd. Het kan te maken hebben gehad met mijn tegenstander (Rengar), maar ik heb hem aardig geslooptNa 15 minuten in game stond ik geloof ik 6/1 (die ene death was omdat zij met 4 man onze red gingen invaden en ik mijn flash over een muurtje failde op 1 minuut in game). Onze bot lane stompte ook hard dus het was een van de simpelste wins die ik ooit gehad heb, AFK's niet meegerekend. Ook wel eens lekker vlak voor het slapen gaan
Gisteren 3 potjes gespeeld, 2x quitte er iemand zodra we iets achter stonden en begonnen een ander surrender votes te spammen (verloren), en het laatste potje stonden we op een gegeven moment 3 turrets tegen 8 turrets en 2 inhibitors toen we eindelijk samen gingen werken (ik speelde voor het eerst mid, annie vs teemo) en ik was de enige op het team die wards gebruikte tot ik ze van het nut overtuigde door naar een brush te lopen, een ward erin te knallen, en door de 5 die daar in stonden te wachten af werd gemaakt. de minion waves farmen, steeds meer teamfights winnen, en uiteindelijk mid pushen. Van 1/5/3 (was ik ook niet trots op) werd het voor mij uiteindelijk nog 7/11/22, en we wonnen het potje.
Nouja klein nadeeltje wat ik had was dat Rengar begon met een assist en extra itempje (en snellere level-up) dus de eerste 2 levels waren even lastig, die bola van hem is best irritant. Maakte ik echter snel ongedaan toen hun Shaco bij ons in de jungle liep. Ik had hem gespot via een trinket ward toen Jarvan naar onze golems ging en schatte in dat Shaco onze J4 wilde verrassen. Ik dus snel ernaartoe en samen met J4 snel die Shaco gekilld.Damienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:09:
[...]
Netjes gedaan. Over het algemeen heeft Renekton het niet zwaar vs een Rengar. Ik heb zelf helaas niet meer dan ARAM's gespeeld de afgelopen dagen na 1 Normal eerder deze week waar iedereen last had van lag. Op de ARAM map merk je er minder van blijkbaar. Ik hoop wel dat ze alles binnen 2 weken fixen (vakantie) want ik wil wel graag weer eens LoL spelen ipv van level 18 naar level 52 in Guild Wars 2.
Ik had het ook over een gelijke start heVicarious schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:31:
[...]
Nouja klein nadeeltje wat ik had was dat Rengar begon met een assist en extra itempje (en snellere level-up) dus de eerste 2 levels waren even lastig, die bola van hem is best irritant. Maakte ik echter snel ongedaan toen hun Shaco bij ons in de jungle liep. Ik had hem gespot via een trinket ward toen Jarvan naar onze golems ging en schatte in dat Shaco onze J4 wilde verrassen. Ik dus snel ernaartoe en samen met J4 snel die Shaco gekilld.
Er zijn er zoveel... momenteel wordt Gragas weer veel gespeeld, maar ook bijv. Ahri, Syndra, Orianna zijn prima picks.Bakkertje_01 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:33:
Wat is nu begin S4 een goede ap midlaner?, ik wil er 1 kopen maar heb geen idee wie er op dit moment goed is. ryze, veigar heb ik al, maar ik zoek iets anders.
Zoals hierboven al aangegeven zijn er vrij veel keuzes, maar ik zou zeggen om toch iets te hebben wat vrij lastig te counteren valt: Fizz en goede snowball potentie.Bakkertje_01 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:33:
Wat is nu begin S4 een goede ap midlaner?, ik wil er 1 kopen maar heb geen idee wie er op dit moment goed is. ryze, veigar heb ik al, maar ik zoek iets anders.
Snap ik, was ook niet om jouw punt aan te vallen ofzoDamienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:33:
[...]
Ik had het ook over een gelijke start he
Had je die nou van mij gekregen? Of was dat alleen Ashe? Ben het al helemaal vergeten...Vicarious schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:45:
[...]
Snap ik, was ook niet om jouw punt aan te vallen ofzoWas trouwens tevens mn eerste win met de pool party renekton skin!
Amethyst Ashe, Pool Party Renekton en volgens mij nog een of andere vage Mordekaiser skin.Damienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:46:
[...]
Had je die nou van mij gekregen? Of was dat alleen Ashe? Ben het al helemaal vergeten...
Klopt!Vicarious schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:47:
[...]
Amethyst Ashe, Pool Party Renekton en volgens mij nog een of andere vage Mordekaiser skin.
Alleen jammer dat Fizz in heel veel matches direct wordt gebanned.. samen met Kassadin.Damienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:37:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven zijn er vrij veel keuzes, maar ik zou zeggen om toch iets te hebben wat vrij lastig te counteren valt: Fizz en goede snowball potentie.
(over mijn niveau gezien van S5 t/m G2 zijn die twee veruit het meest gebanned bij mij)
simpele doch doeltreffende oplossing: plaats zelf een ward.DivineNL schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:58:
Wat me trouwens ook is opgevallen is dat mensen veel minder wards plaatsen sinds die trinkets. Erger ik mezelf wel aan als ik via onze eigen jungle wordt gekilld omdat mid zijn lane niet ward... Nu kan ik die tri bush wel warden maar dan kan de enemy nog altijd via de golems komen...
Als ik jungle heb ik standaard 2 extra wards bij, het is solo queue en als een ander niet ward dan doe ik het zelf wel
"Don't let your dreams be memes"
Verwijderd
Plaats zelf een ward op je tri-bush? Mid kan ook niet 24/7 2x ward plaatsen op de jungle chokepoints.DivineNL schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:58:
Wat me trouwens ook is opgevallen is dat mensen veel minder wards plaatsen sinds die trinkets. Erger ik mezelf wel aan als ik via onze eigen jungle wordt gekilld omdat mid zijn lane niet ward... Nu kan ik die tri bush wel warden maar dan kan de enemy nog altijd via de golems komen...
Sommige mids die warden pas na 7 minuten in de gameVerwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:15:
[...]
Plaats zelf een ward op je tri-bush? Mid kan ook niet 24/7 2x ward plaatsen op de jungle chokepoints.
Was ook mijn ervaring....ik kon haar wel een beetje tanken, maar 1v1 ga je toch ten onder....en zeker als ze al een paar kills achter de kiezen heeft.Qon schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:42:
[...]
Nautilus is in mijn ogen nogsteeds een veel betere jungler. Als Fiora breng je eigenlijk alleen maar dmg bij teamfights en ganks. Ik zou juist denken dat Nautilus een counter is voor fiora... Je hebt een slow, een snare en een 'dash'(hook tegen muur) en ook nog een ultimate waardoor je haar op afstand kunt houden.
Je moet natuurlijk niet één op één tegen fiora gaan duellen, ze heet niet voor niets 'the duelist' oid. Je moet er enkel voor zorgen dat je haar uit 't teamfight haalt, na haar ult heeft zo vrij weinig nut meer, behalve als ze gruwelijk fed is.
<GoT> Brain3#2873
Niet om lullig te doen, maar dat geldt zo'n beetje vs iedereen die fed is. Daar ga je niet 1v1 mee staan duelen...Brain3 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:25:
[...]
Was ook mijn ervaring....ik kon haar wel een beetje tanken, maar 1v1 ga je toch ten onder....en zeker als ze al een paar kills achter de kiezen heeft.
dit is vaak ook een van de redenen waarom ik snel disengage, zodra ik een TF lost zie gaan dan ga ik alvast terug om te healen en daarna te deffenDamienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:31:
[...]
Niet om lullig te doen, maar dat geldt zo'n beetje vs iedereen die fed is. Daar ga je niet 1v1 mee staan duelen...
- Het verschil tussen pink en green wards is dat pink wards niet een timer hebben en ook altijd alle invisible dingen kunnen zien (dus ook andere pink en green wards), terwijl green een beperkte levensduur hebben en alleen een paar seconden nadat je ze neerzet andere wards laat zien?
- Ik neem aan dat de pink wards mee worden gerekend bij de max 3 wards die je kan hebben?
- Als een ward invisible is en je doet aoe damage, raak je dan ook de ward?
- Zijn green wards die je in 'een open veld' plaatst ook invisible voor de vijand?
Mijn vraag over de surrender votes staat ook nog open trouwens
Klopt(green laat standaard niet andere wards zien trouwens), Nee, Nee, Ja(alleen de eerste paar seconden zijn ze zichtbaar)Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:33:
Paar vraagjes over wards:
- Het verschil tussen pink en green wards is dat pink wards niet een timer hebben en ook altijd alle invisible dingen kunnen zien (dus ook andere pink en green wards), terwijl green een beperkte levensduur hebben en alleen een paar seconden nadat je ze neerzet andere wards laat zien?
- Ik neem aan dat de pink wards mee worden gerekend bij de max 3 wards die je kan hebben?
- Als een ward invisible is en je doet aoe damage, raak je dan ook de ward?
- Zijn green wards die je in 'een open veld' plaatst ook invisible voor de vijand?
Mijn vraag over de surrender votes staat ook nog open trouwens
En nog de vraag over surrender votes: Nee, helaas niet mogelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Rann op 09-12-2013 11:36 ]
Hmm, aangezien ik de eerste tijd nog niet op een hoog niveau speel is het misschien een goed idee om dan meer pink wards te gaan gebruiken
Oh, bedenk nog een vraag: Als ik een ward bij een vijandelijke turret zet (terwijl mijn minions het target zijn), en de minions zijn allemaal dood, switcht de turret dan naar de (invisible) ward, of negeert ie die? Neem aan dat ie de ward sloopt, anders werd dit wel vaker gebruikt, maar gewoon voor de zekerheid toch ff vragen
Daarbij is een sweeper in de tri bush doeltreffend om een ward te vernietigen, een ward rond onze jungle in mid lane is al wat lastiger te vinden. Ook weet je dat je enemy jungler dan in jouw jungle zit en dan kun je hem gaan ganken met je jungler en mid als top zijnde...
Even over Evelynn:
Zag haar gister toevallig gepakt worden in de promotions en een goede manier (misschien wel de enige
Evelynn moest direct weg flashen om safe te zijn omdat ze heel squishy is.
Kortom: Als je een gevoel hebt dat eve je komt ganken omdat je overextend vraag je aan je jungler of die in de buurt wilt komen omdat evelynn wel eens top zou kunnen komen.
[ Voor 46% gewijzigd door DivineNL op 09-12-2013 11:50 ]
Lijkt me niet. Dan zou towerdiven wel heel makkelijk worden. Eerst een ward plaatsen, en dan go time.Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:42:
Thanks!
Hmm, aangezien ik de eerste tijd nog niet op een hoog niveau speel is het misschien een goed idee om dan meer pink wards te gaan gebruiken(vrijwel niemand ward nog pre-30)
Oh, bedenk nog een vraag: Als ik een ward bij een vijandelijke turret zet (terwijl mijn minions het target zijn), en de minions zijn allemaal dood, switcht de turret dan naar de (invisible) ward, of negeert ie die? Neem aan dat ie de ward sloopt, anders werd dit wel vaker gebruikt, maar gewoon voor de zekerheid toch ff vragen
Maar je kunt er ook zelf achterkomen door het een keer te proberen.
Hij maakt hem alleen zichtbaar maar zal hem niet aanvallen.Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:42:
Thanks!
Hmm, aangezien ik de eerste tijd nog niet op een hoog niveau speel is het misschien een goed idee om dan meer pink wards te gaan gebruiken(vrijwel niemand ward nog pre-30)
Verwijderd
Is toch niet zo vreemd? Pas na 7 minuten ga ik op mid (als het goed gaat!) de eerste keer terug.. Daarvoor heb ik slechts de trinket ward.Damienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:19:
[...]
Sommige mids die warden pas na 7 minuten in de game. Maar goed dat klopt helemaal wat je zegt, wat assistentie van de jungler is opzich wel wenselijk. Als de mid de ingang van de enemy jungle ward kan zijn eigen jungler zorgen voor een ward bij zijn ingang.
Beide kanten ward ik ook niet als mid, ik ward 1 kant, en aan die kant blijf ik dan hangen zodat ik veilig kan farmen etc.
Vroeger werd dit gebruikt om turrets te pushen maar dit is er al uitgehaald. De toren maakt de wards zichtbaar maar valt ze niet aan.Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:42:
Thanks!
Zou het (tot mensen het door krijgen) niet verstandig te zijn om als newbie op de niet-standaard locaties pink wards neer te zetten? De meesten zie ik, als ze op mijn newbie niveau uberhaubt al wards gebruiken of sweepen, alleen een paar default locaties gebruiken. De bushes, en de ingang van dragon en baron. Een paar welgeplaatste pink wards in de river zouden niet in range moeten zijn van andere wards of die standaard sweeps, maar wel vrijwel het hele pad waar mensen standaard over lopen moeten tonen.
Wordt er op hoger niveau op dat soort locaties ook gekeken? Want ik wil ook niet verkeerde gewoontes aanleren.
Verwijderd
Zo plaats ik als mid of top vaak een pink in dat kleine enkele bosje bij baron aan het begin van de laning fase. Geeft je veel zicht en niet veel mensen lopen erdoorheen.
Ook het bosje aan de voorkant van je eigen redbuff (dus die in de buurt bij de dragon / baron pit) is daar een goeie voor. Het zicht dat je hiervan krijgt is minder, maar dit is vaak een plek waar je controle over hebt, dus niet zomaar te clearen.
Pinks zijn trouwens door iedereen te zien. Geen idee of je dat weet, als ik tussen de regels doorlees in je reacties weet je dit volgens mij niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 12:13 ]
Edit: Dat wist ik dus niet
Dacht dat pink wards ook onzichtbaar werden, maar die zijn dus altijd gewoon zichtbaar? Dan moet ik iets voorzichtiger ermee zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Skyclad op 09-12-2013 12:23 ]
Voordat het preseason van start ging was dat ook zo echter is dat 1 van de wijzigingenSkyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:22:
Dacht dat pink wards ook onzichtbaar werden, maar die zijn dus altijd gewoon zichtbaar? Dan moet ik iets voorzichtiger ermee zijn
gewone wards worden wel ontzichtbaar voor 3 min(correct me if im wrong) alleen de pinkies blijven nu de hele match staan tenzij ze gesloopt worden omdat ze zichtbaar zijn.Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:45:
Ah vandaar. Dat maakt die 'sweeper' een stuk minder nuttig, aangezien een sight stone vaker gebruikt kan worden en je met een eigen ward de vijandelijke ook even te zien krijgt (en je daarna ook nog even zicht blijft houden).
Verwijderd
Gragas is lastiger te counteren dan Fizz imo.Damienx2 schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:37:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven zijn er vrij veel keuzes, maar ik zou zeggen om toch iets te hebben wat vrij lastig te counteren valt: Fizz en goede snowball potentie.
Ben zelf begonnen met het oppoetsen van mijn Poppy skills. Ik dacht dat Nasus hard scalede, maar Poppy breekt alle records. Vijandelijke vayne is fe...oh...ze is al dood. Zodra je triforce, gunblade en hydra hebt one shot je alle squishies
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 13:30 ]
Verwijderd
Martin0 schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:58:
[...]
gewone wards worden wel ontzichtbaar voor 3 min(correct me if im wrong) alleen de pinkies blijven nu de hele match staan tenzij ze gesloopt worden omdat ze zichtbaar zijn.
Hee, laat ik nu net Noxus Poppy hebben gekregen bij de mystery giftsVerwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:25:
Ben zelf begonnen met het oppoetsen van mijn Poppy skills. Ik dacht dat Nasus hard scalede, maar Poppy breekt alle records. Vijandelijke vayne is fe...oh...ze is al dood. Zodra je triforce, gunblade en hydra hebt one shot je alle squishies. Het enige nadeel is dat je wel een tanky support of jungler erbij zou willen hebben en dat niet altijd het geval is in soloq.
Ikzelf heb de laatste dagen ontzettend plezier aan Teemo op top/mid. Helaas wel met wisselend succes, maar dat ligt niet alleen aan mijzelf helaas. De eekhoorn gaat gauw liggen, maar als je daar rekening mee houdt en veilig speelt tot je je mijnenveld hebt liggen, harass beperkt tot korte trades (die je vervolgens kan winnen door je blind). Door zijn poison farm je redelijk eenvoudig, ganks kun je makkelijk zien komen / voorkomen door je shrooms en W. Mocht je enemy de lane verlaten kun je hard pushen. Zwakste punt is wel je presence in teamfights; deze is niet zo hoog. Desondanks vind ik 'm zelf wel erg vermakelijk om te spelen.
Verwijderd
Een Sweeper schakelt een ward uit, dus als jungler kun je zo ongezien langs een ward lopen, tenzij je deze inderdaad probeert kapot te maken. Sweeper is dus zéér nuttig.Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:45:
Ah vandaar. Dat maakt die 'sweeper' een stuk minder nuttig, aangezien een sight stone vaker gebruikt kan worden en je met een eigen ward de vijandelijke ook even te zien krijgt (en je daarna ook nog even zicht blijft houden).
Video laat het zien:
Verwijderd
Verwijderd
Je ziet als ward-plaatsend team niets. Het gebied blijft "zichtbaar" enkel de Sweep-caster is onzichtbaar.Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:47:
Ik ging er altijd van uit dat je de ward uit zag gaan? dwz dat dan je fog of war plek weer donker wordt als je de sweeper aanzet?
De visie rondom de ward verkleint wel om vervolgens weer te vergroten (rond 0:09 wordt het kleiner en 0:14 weer groter). Maar omdat het geleidelijk gaat is dat lastig te zien.Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:56:
[...]
Je ziet als ward-plaatsend team niets. Het gebied blijft "zichtbaar" enkel de Sweep-caster is onzichtbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 09-12-2013 15:09 ]
Verwijderd
Dus tijdens het lanen lets je daar totaal niet op. Volgens mij zou 99.9% van alle spelers het niet eens doorhebben als de vision daar 1sec even zwart zou worden.Thormodo schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:05:
[...]
De visie rondom de ward verkleint wel om vervolgens weer te vergroten (rond 0:09 wordt het kleiner en 0:14 weer groter). Maar omdat het geleidelijk gaat is dat lastig te zien.
Dat is wel waar maar ik heb nu mijn Mini-map links geplaatst in plaats van rechts en nu heb ik meer map awareness.Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:20:
[...]
Dus tijdens het lanen lets je daar totaal niet op. Volgens mij zou 99.9% van alle spelers het niet eens doorhebben als de vision daar 1sec even zwart zou worden.
LoL - Golden Fail (Lv29)
Moet ik nog altijd een keer proberen aangezien mijn rechteroog een stuk minder goed is dan mijn linker.iThunda schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:33:
[...]
Dat is wel waar maar ik heb nu mijn Mini-map links geplaatst in plaats van rechts en nu heb ik meer map awareness.
BTW BARON STEAL OLAF IN GOT Ranked 5v5's met een Axe OP.
Wie weet het nog hsahhahah
[ Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 09-12-2013 16:04 ]
Welk level ik ben staat ook naast mijn HP bar... dat vergeet ik nou eigenlijk nooitblamauci schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:57:
voor mij is het juist zeer awkward. Als de minimap links is ga ik elke keer vergeten welk level ik ben. Dat staat dan rechts en fuck ik mijn smites up.
En op zich wordt het van linksonder normaal gesproken niet beter, maar in mijn specifieke geval waarschijnlijk wel omdat ik een lui rechteroog heb (werkschuw tuig).
[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 09-12-2013 16:09 ]
Ik heb aangepaste HP bars xD.Vicarious schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:08:
[...]
Welk level ik ben staat ook naast mijn HP bar... dat vergeet ik nou eigenlijk nooitLet ik ook altijd goed op bij trades (aangezien je als jungler vaak underleveled bent tov solo laners).
Geen level er langs. Puur goed zichtbare HP''s level heb ik daar niet zo gauw nodig eigenlijk.
LoL - Golden Fail (Lv29)
ach ik speel ook een bak dota 2 maar daar heb je ook de optie de minimap aan de andere kant te zetten.iThunda schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:28:
Ik heb mijn mini-map links staan omdat ik ook redelijk wat Dota 2 heb gespeeld.
Dus ook daar staat ie rechts voor mij.
Wel heb ik nog het idee dat mijn brein denkt dat er met hem gefuckt wordt (aangezien ik al 3+ jaar met de minimap aan de andere kant speel) en ik dus een soort van "motion sickness" ervan krijg
[ Voor 9% gewijzigd door Thormodo op 09-12-2013 16:37 ]
Beeromaniac
Ook op toplane kan het je wel helpen denk ik. Namelijk je minimap blokkeert dan niet de river bush als je op je toren gepushed bent op blue side. als voorbeeld.
Niet leaven. Gewoon Muten en verderspelen. Niet zeggen dat je ze mute maar gewoon doen en je eigen game spelen.Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:41:
Pff sinds ik level 30 ben wordt ik vaak met silvers geranked in normal games (ik ben zelf nog unranked). Maar wat kunnen die mensen zeiken/janken zeg. Ben gewoon al een paar keer een game geleaved omdat er niks anders wordt gedaan dan zeiken op elkaar. Zulk volk verpest dit spel echt.
Je krijgt niet met een eigen groene (stealth) ward de wards van een tegenstander te zien. alleen als JIJ hem plaatst ziet de tegenstander hem voor 1 seconde ongeveer. of als een Enemy hem plaatst zie jij het voor 1-2 seconden (mits het in open veld is. in de bosjes zie je natuurlijk niets).Skyclad schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:45:
Zo kunnen ze hem ongeveer 1-2x auto attacken en als botlane er alert op is zelfs verwijderen voor hij gestealthed is.
Om je tegenstanders wards te zien moet je of een Pink ward of een sweeper gebruiken.
Je realiseert je hopelijk wel dat je dan een Ban kan krijgen he? AFK gaan in een game is een stuk irritanter dan al die "jankerds en zeikerds" waar je het over hebt.Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:41:
Pff sinds ik level 30 ben wordt ik vaak met silvers geranked in normal games (ik ben zelf nog unranked). Maar wat kunnen die mensen zeiken/janken zeg. Ben gewoon al een paar keer een game geleaved omdat er niks anders wordt gedaan dan zeiken op elkaar. Zulk volk verpest dit spel echt.
Als er iemand ragequit krijg ik altijd de neiging om die gozer door zijn monitor te trekken als dat mogelijk zou zijn.... echt hatelijke acties zijn dat. niet doen dus.
[ Voor 30% gewijzigd door Drunken_Bear op 09-12-2013 16:48 ]
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Je ziet ook in de bosjes wel degelijk iets. Je ziet namelijk als je vision hebt van degene die de ward plaatst die animatie van het plaatsenBjarne666 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:46:
[...]
Je krijgt niet met een eigen groene (stealth) ward de wards van een tegenstander te zien. alleen als JIJ hem plaatst ziet de tegenstander hem voor 1 seconde ongeveer. of als een Enemy hem plaatst zie jij het voor 1-2 seconden (mits het in open veld is. in de bosjes zie je natuurlijk niets).
Zo kunnen ze hem ongeveer 1-2x auto attacken en als botlane er alert op is zelfs verwijderen voor hij gestealthed is.
Om je tegenstanders wards te zien moet je of een Pink ward of een sweeper gebruiken.
Ja ik ga er dan vanuit dat je die vision niet hebt.... alsnog kan je het wel een beetje merken als je ziet dat een persoon naar een brush loopt en weer terug (als je je settings op high heb zie je dan ook een spoortje van de ward die geplaatst word)blamauci schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:48:
[...]
Je ziet ook in de bosjes wel degelijk iets. Je ziet namelijk als je vision hebt van degene die de ward plaatst die animatie van het plaatsen
Of als een persoon in de brush verdwijnt en een aantal seconden later terug is kan je snappen dat hij hem rond baron/drake (ligt aan de lane) geplaatst heeft. (hoeft niet, maar is vaak wel zo)
Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah
Je ziet inderdaad een spoortje waar de ward ongeveer geplaatst word. Als de persoon buiten de brush staat en hij plaatst er 1 in de bush kun je zo 9/10 keer exact pinpointen waar er geward is.Bjarne666 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:51:
[...]
Ja ik ga er dan vanuit dat je die vision niet hebt.... alsnog kan je het wel een beetje merken als je ziet dat een persoon naar een brush loopt en weer terug (als je je settings op high heb zie je dan ook een spoortje van de ward die geplaatst word)
Of als een persoon in de brush verdwijnt en een aantal seconden later terug is kan je snappen dat hij hem rond baron/drake (ligt aan de lane) geplaatst heeft. (hoeft niet, maar is vaak wel zo)
Die was inderdaad erg goedblamauci schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:57:
Verwijderd
Dat is dus een auto-loss en zo kom je alleen nog maar lager in de MMR en krijg je meer zeikerds en trolls.Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:41:
Ik heb liever 1000 flamers dan 1 afker.... Flamers kun je muten en een AFKer dan is je spel helemaal verkloot. Zulk volk verpest het spel pas echt. Gewoon muten die flamers en verder spelen.Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:41:
Als je leaved dan gaat je MMR zelfs harder omlaag als bij een normale lose. Tenminste voor normals.Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:56:
[...]
Dat is dus een auto-loss en zo kom je alleen nog maar lager in de MMR en krijg je meer zeikerds en trolls.
Voor ranked is het some stiekem slimmer om te leaven omdat je maar 5 lp verliest. Wil niet zeggen dat ik leaven goedkeur. Helemaal niet zelfs. Maar ik snap de mindset van sommigen wel. liever -5 als -20 denken ze en dat snap ik wel. alleen verpest je het gewoon voor de rest.
Beeromaniac
Jij wilt zeggen dat je al een aantal keer geleaved omdat 4 mensen op jou aan het schelden waren?Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:10:
Ik zie het nog steeds als een teamgame en ik game voor mijn plezier. Een game spelen waarin alleen maar mensen elkaar en mij aan het afzeiken zijn toch blijven spelen? Nee bedankt. Dan riskeer ik maar een ban en hebben die mensen een grote hekel aan mij, moeten ze misschien eens normaal leren communiceren met andere mensen. Als ik word uitgemaakt voor een kankerdebiel (excuseer het taalgebruik) omdat ik de 2e blue buff zelf pak i.p.v. deze aan mid geef (hij zat continu OOM omdat hij vrijwel al z'n skillshots miste) dan ga ik niet met zulk volk verder spelen.
Zo vaak komt dat niet voor hoor... Er zit er altijd wel 1 bij die zijn mond dicht houdt en speelt en zijn spel verkloot je dan
Nee, niet elke keer alle 4. Heb het wel een keer gehad dat het 2 premades van 2 elkaar aan het afzeiken waren, vanaf de 1e seconde al want ze wouden eigenlijk allebei bot premade duo spelen. Ik heb geprobeerd om de gemoederen te bedaren en gevraagd of we niet gewoon een leuke ronde konden spelen maar toen was het allemaal mijn fout en moest ik mijn puta moeder maar gaan vervelen...DivineNL schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:12:
[...]
Jij wilt zeggen dat je al een aantal keer geleaved omdat 4 mensen op jou aan het schelden waren?
Zo vaak komt dat niet voor hoor... Er zit er altijd wel 1 bij die zijn mond dicht houdt en speelt en zijn spel verkloot je dan
En ik verkloot dan voor die ene persoon het spel misschien wel, maar de aanleiding lijkt me toch overduidelijk ergens anders te liggen. Namelijk bij degene die als een idioot gaat schelden op alles en iedereen (vaak omdat ze zelf slecht spelen en dat kan natuurlijk nooit aan hun eigen spel liggen...). Dus dat is de echte schuldige. Als je niet kunt gamen zonder te flamen/schelden dan moet je misschien maar singleplayer games gaan spelen.
Beeromaniac
Ik zeg niet dat je niet een keer een game mag leaven. heb zelf ook wel een aantal leaves. en soms gaat het inderdaad ook gewoon echt te ver. maar tegenwoordig ga ik dan in IDGAF modus. en als ik dan dus jungle speel gaat iedereen op mute!!! smite ik alle buffs onder de laners hun neuzen vandaan en tax ik elke lane.Thompson schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:10:
Ik zie het nog steeds als een teamgame en ik game voor mijn plezier. Een game spelen waarin alleen maar mensen elkaar en mij aan het afzeiken zijn toch blijven spelen? Nee bedankt. Dan riskeer ik maar een ban en hebben die mensen een grote hekel aan mij, moeten ze misschien eens normaal leren communiceren met andere mensen. Als ik word uitgemaakt voor een kankerdebiel (excuseer het taalgebruik) omdat ik de 2e blue buff zelf pak i.p.v. deze aan mid geef (hij zat continu OOM omdat hij vrijwel al z'n skillshots miste) dan ga ik niet met zulk volk verder spelen.
Zodat ik mischien de kans heb om de game in mijn eentje te carryen. Lukt dat niet dan heb ik goede smiteoefening gehad.
Vraag tevens bijvoorbeeld maar aan rudy of thormodo. Als die hun lane verliezen reken er maar op dat die blue en red buff gewoon van de udyr is. Dat geef ik dan ook bij ze aan.
Stonewall008 noemt dit Triage. Is schijnbaar een of ander duur woord. maar waar het op neer komt is dat je op dat moment gewoon geen vertrouwen meer hebt in je verliezende lane. en daarom dus JOU buff voor JEZELF houd.
Waarom doe je dat? je hebt invloed op JOU spel maar niet altijd op hun spel.
Mjah dat muten moet ik waarschijnlijk maar eens wat vaker gebruik van gaan maken. Want de hoop dat je goed communicerende teammaten hebt die gewoon in het Engels (of desnoods Nederlands als je met 5 NL speelt) normaal kunnen comminuceren heb ik niet echt meer. Dan maar muten en proberen om zelf goed te spelen. Dan zie ik die normals maar gewoon als oefenpotjes voor als ik zelf premades kan spelen.blamauci schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:18:
[...]
Ik zeg niet dat je niet een keer een game mag leaven. heb zelf ook wel een aantal leaves. en soms gaat het inderdaad ook gewoon echt te ver. maar tegenwoordig ga ik dan in IDGAF modus. en als ik dan dus jungle speel gaat iedereen op mute!!! smite ik alle buffs onder de laners hun neuzen vandaan en tax ik elke lane.
Zodat ik mischien de kans heb om de game in mijn eentje te carryen. Lukt dat niet dan heb ik goede smiteoefening gehad.
Vraag tevens bijvoorbeeld maar aan rudy of thormodo. Als die hun lane verliezen reken er maar op dat die blue en red buff gewoon van de udyr is. Dat geef ik dan ook bij ze aan.
Stonewall008 noemt dit Triage. Is schijnbaar een of ander duur woord. maar waar het op neer komt is dat je op dat moment gewoon geen vertrouwen meer hebt in je verliezende lane. en daarom dus JOU buff voor JEZELF houd.
Waarom doe je dat? je hebt invloed op JOU spel maar niet altijd op hun spel.
Beeromaniac
Dit topic is gesloten.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.