[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.701 views

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 13:21

Qon

llovesoccerx7 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:46:
Ik speel vooral op de midlane en ik denk er over om een Full AP page te gaan maken want heb nog 1 over.
Is dat handig?
Bij de marks zijn magic pens effectiever (meer stats per slot)
Bij glyphs kun je het beste (als je voor de ap midlaner build gaat) ap pakken, volgens mij zijn de scaling AP glyphs vanaf level 7 sterker dan flat ap glyphs, dus dat moet je even afwegen bij de champions die je speelt.
Bij seals zou ik armor of mana/5 pakken aangezien deze (weet ik niet zeker!) het meest rendabel zijn.

Als je zeker weet dat je nooit gepakt gaat worden, en alleen voor de dmg build kun je volgens mij het beste magic pen reds, scaling ap blues en ap yellow (weet ik niet zeker!) pakken. QUints spreken voor zich.

Verwijderd

als je op verloop van tijd echt wil investeren in runes raad ik de meeste mensen aan om op zn minst 5 runepages te hebben voor je ranked begint (en een runepage bundel kopen kan echt geen kwaad, dan heb je asap 9/10 runepages)

ik gebruik generiek dan ook 5 verschillende runepages voor elke role 1 en heb er persoonlijk 16 in het totaal met verschillende kenmerken

ik ga ze even opsommen zodat je kan zien welke vaak terugkomen

AD:
quints : lifesteal of ad of ms
red : ad
yellow : armor
blue : mr/lvl

support:
quints : gold
red : armor
yellow : gold

AP
quints : AP of AP/lvl
red : magpen
yellow : manaregen of armor
blue : AP of AP/lvl

Jungle
quints : MS
red : AD of AS

Tank/Bruiser (tja is misschien het meest afhankelijk van welke champ en moeilijker om een generieke build voor te geven)
quints : MS of health
red : AD

ik verkies mr/lvl boven flat mr omdat de meeste roles early game niet zoveel magic damage pakken en dat de mr/lvl dan gewoon veel efficienter zijn
ik verkies meestal ook MS quints boven health quints, maar dat is puur persoonlijke smaak

in elk geval wat zwaar opvalt is dat je voor yellow en blue twee heel solide keuzes hebt nl :
armor yellows
mr/lvl blues (evt flat mr naargelang je het zelf wilt)
op mijn 16 pagina's zijn er maar enkele speciale gevallen waar deze van afwijken

• iThunda
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:05:
als je op verloop van tijd echt wil investeren in runes raad ik de meeste mensen aan om op zn minst 5 runepages te hebben voor je ranked begint (en een runepage bundel kopen kan echt geen kwaad, dan heb je asap 9/10 runepages)

ik gebruik generiek dan ook 5 verschillende runepages voor elke role 1 en heb er persoonlijk 16 in het totaal met verschillende kenmerken

ik ga ze even opsommen zodat je kan zien welke vaak terugkomen

AD:
quints : lifesteal of ad of ms
red : ad

support:
quints : gold
red : armor
yellow : gold

AP
quints : AP of AP/lvl
red : magpen
yellow : manaregen of armor
blue : AP of AP/lvl

Jungle
quints : MS
red : AD of AS

Tank/Bruiser (tja is misschien het meest afhankelijk van welke champ en moeilijker om een generieke build voor te geven)
quints : MS of health
red : AD

ik verkies mr/lvl boven flat mr omdat de meeste roles early game niet zoveel magic damage pakken en dat de mr/lvl dan gewoon veel efficienter zijn
ik verkies meestal ook MS quints boven health quints, maar dat is puur persoonlijke smaak

in elk geval wat zwaar opvalt is dat je voor yellow en blue twee heel solide keuzes hebt nl :
armor yellows
mr/lvl blues (evt flat mr naargelang je het zelf wilt)
op mijn 16 pagina's zijn er maar enkele speciale gevallen waar deze van afwijken
Kost wel veel IP, Vraagje is het handig om dan IP Boosts te kopen en welke is het voordeligst om te halen?

LoL - Golden Fail (Lv29)

Verwijderd

iThunda schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:39:
Kost wel veel IP, Vraagje is het handig om dan IP Boosts te kopen en welke is het voordeligst om te halen?
Ligt aan hoeveel games je speelt per dag dat de boost actief is. IP per Win is meestal duurder, maar de enige oplossing als je bijvoorbeeld maar 1 game per dag kan spelen. Als jij een zaterdagmiddag opzij zet om LoL te spelen, dan kan een IP x Days boost beter zijn (je krijgt dan immers meer IP des te meer je speelt in die tijdsduur)

Weeg zelf de kosten af en reken uit wat je kan binnenhalen.

Verwijderd

tja persoonlijk heb ik enkel RP uitgegeven aan rune bundels en aan champs
al de rest heb ik met IP gekocht
maar ja 1000+ normal wins + nog een hoop ranked games, tja het kost IP en tijd en veel spelen
qua boosts kan ik niet helpen die info zal iemand anders moeten geven

om je nog een iets beter inzicht te geven

deze heb ik persoonlijk :

Quint x3
MovSpeed
ArmPen
Flat AP
Healthregen
Flat AD
Att Spd
Gold/sec

Red x9
ArmPen
MagPen
Crit chance
Att Spd
Flat AD
Flat armor

Yellow x9
Flat Armor
Crit chance
Flat manaregen
Gold/sec

Blue x9
MR / lvl
CDR
Flat AP
Flat MR

deze wil ik nog
Blue
AP/lvl

Quints
Lifesteal
AP/lvl
HP

en misschien ook nog de dualpens voor de fun

maarja ik moet dan ook niet veel IP meer opzij houden voor champs want ik heb ze bijna allemaal uitgezonderd 2 die mij toch niet echt intresseren nl victor en xerath

aja en voor ik het vergeet ik heb cdr blues maar gebruik ik nooit meer en healthregen quints ook nog zelden ze zijn wel goed voor sustain in top lane en de critchance runes enkel als ik nog eens wil "trollmode" gaan met tryn of gp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 16:18 ]

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04:41
Qon schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:56:
[...]

Bij de marks zijn magic pens effectiever (meer stats per slot)
Bij glyphs kun je het beste (als je voor de ap midlaner build gaat) ap pakken, volgens mij zijn de scaling AP glyphs vanaf level 7 sterker dan flat ap glyphs, dus dat moet je even afwegen bij de champions die je speelt.
Bij seals zou ik armor of mana/5 pakken aangezien deze (weet ik niet zeker!) het meest rendabel zijn.

Als je zeker weet dat je nooit gepakt gaat worden, en alleen voor de dmg build kun je volgens mij het beste magic pen reds, scaling ap blues en ap yellow (weet ik niet zeker!) pakken. QUints spreken voor zich.
Ik speel Syndra, Ori, Lb en TF vooral

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
iThunda schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:08:
[...]

IP boosts zijn extreem duur in vergelijking met bijvoorbeeld champions, tenzij je echt ontzettend veel speelt.
Voor 1020 RP kun je bijvoorbeeld een 7 day IP boost kopen. Terwijl je voor 975 RP een 6300 IP champion kunt kopen (of de helft als hij in de aanbieding is).

Stel je speelt 3 potjes per dag. Dat is ~150*3 = 450 extra IP per dag. In zeven dagen tijd is dat dus 3150 IP. Terwijl je voor hetzelfde geld ook een 6300 IP champion had kunnen kopen.
(In dit geval is het dan handiger om een 20 wins boost te kopen voor 1250 RP, maar de conclusie blijft hetzelfde, Bovendien heb je met win boosts het probleem dat je minder waar voor je geld krijgt als je dominion/3vs3 speelt, want daar krijg je minder IP voor je win.)
Zelfs als je bijvoorbeeld voor 3 dagen een boost koopt (520 RP) en dan 21 potjes speelt krijg je 3150 IP voor 520 RP.
Edit: Klopt, het is inderdaad een vaste bonus, dus getalletjes aangepast. Conclusie blijft hetzelfde.

Dus als je al geld wilt uitgeven kun je dat het beste aan alles behalve IP boosts doen. Dan kun je je IP opsparen om runes mee te kopen. Overigens is het tegenwoordig ook niet echt meer te doen om het merendeel van de champions zonder geld uit te geven te bemachtigen als je pas onlangs bent begonnen.

Overigens zijn runes ook weer niet zo extreem belangrijk, dat je perse de 'beste' pagina's voor elke champion moet hebben. Met die twee pagina's van Rudy ben je eigenlijk al klaar, totdat je op een gegeven moment IP over hebt. Het verschil tussen die pagina's en 'optimale' pagina's is vrij miniem.

[ Voor 38% gewijzigd door Thormodo op 28-11-2013 17:25 ]

Verwijderd

Thormodo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:49:
[...]

IP boosts zijn extreem duur in vergelijking met bijvoorbeeld champions, tenzij je echt ontzettend veel speelt.
Voor 1020 RP kun je bijvoorbeeld een 7 day IP boost kopen. Terwijl je voor 975 RP een 6300 IP champion kunt kopen (of de helft als hij in de aanbieding is).

Stel je speelt 3 potjes per dag. En je wint er 2 van. Dan krijg je bijv. 220+220 voor de eerste win (met de win of the day bonus), voor je tweede win krijg je 80+80 en voor je loss krijg je 50+50. Dus 350 extra IP per dag. In zeven dagen tijd is dat dus 2450 IP. Terwijl je voor hetzelfde geld ook een 6300 IP champion had kunnen kopen.
Je sommetje klopt niet. Win Boosts geven een flat amount, niet het dubbele van je verdiensten. Dit hebben ze gedaan zodat mensen met Win Boosts die een serie korte games hebben niet genaaid worden in vergelijking met anderen. Dus bij een loss krijg je zelfs meer IP erbij dan je base IP. Duration boosts verdubbelen je base IP, maar niet je win of the day bonus.

Per Win:
SR: 143-145 / 158-166 (ranked)
TT: 120-143
CS: 78-85
HA: 96

Voor bot games gaat er ongeveer 1/3e af. Dus een 10-Win bonus = 1450 IP tenzij je het verspilt aan de andere modes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 20:21 ]

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
10 Win IP boost kost hier 670 RP en 50 win boost kost 2560 RP. Dus je betaalt dan 2560 RP voor 7250 IP.
Jij hebt volgens mij naar de XP boost prijzen gekeken :P.

Voor een 30 Day boost betaal je 3490 RP (wat goedkoper is dan bijv 2x 14 dagen).
Voor een 6300 IP champion betaal je 975 RP (mits niet in de uitverkoop).
Dus je zou 3490/975 * 6300 = 22550 bonus IP moeten krijgen voordat je waar voor je geld krijgt. Dat is 22550/150 = 150 potjes in 30 dagen. Oftewel gemiddeld 5 per dag. En dan alleen maar SR, nog iets meer als je helemaal geen ranked speelt.

[ Voor 112% gewijzigd door Thormodo op 28-11-2013 17:27 ]

Verwijderd

Thormodo schreef op donderdag 28 november 2013 @ 17:14:
10 Win IP boost kost hier 670 RP en 50 win boost kost 2560 RP. Dus je betaalt dan 2560 RP voor 7250 IP.
Jij hebt volgens mij naar de XP boost prijzen gekeken :P.

Voor een 30 Day boost betaal je 3490 RP (wat goedkoper is dan bijv 2x 14 dagen).
Voor een 6300 IP champion betaal je 975 RP (mits niet in de uitverkoop).
Dus je zou 3490/975 * 6300 = 22550 bonus IP moeten krijgen voordat je waar voor je geld krijgt. Dat is 22550/150 = 150 potjes in 30 dagen. Oftewel gemiddeld 5 per dag. En dan alleen maar SR, nog iets meer als je helemaal geen ranked speelt.
Inderdaad verkeken, my bad. IP boosts zuigen.

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Damienx2 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:07:
[...]
Toch blij om te zien dat ik niet de enige ben met dezelfde gedachte qua runes. Wanneer men vraagt om globale runes en als eerste komt er een Health quint voorbij, dan speel ik blijkbaar sommige roles totaal verkeerd qua runesetups.
Het voornaamste punt van flat health quintessences is dat die overal wel redelijk goed op werken, maar eigenlijk nooit de beste zijn. Toen ik nog maar drie runepages had, gebruikte ik op alle drie een setje health quints; nu ik twintig pages heb (en health quints generfed zijn, toegegeven), gebruik ik er in totaal welgeteld ééntje, omdat die pages niet meer algemeen bruikbaar hoeven te zijn.
llovesoccerx7 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:23:
[...]
Ik speel Syndra, Ori, Lb en TF vooral
Voor die vier champions zou ik heb gewoon houden bij de standaard page voor AP mids:
hybrid pen marks, armour seals, MR glyphs en AP quints (alles flat).

Afhankelijk van hoeveel runepages (en IP) je te besteden hebt, kun je er een paar aanmaken met wat variaties, bijvoorbeeld:
  • movespeed quints voor iemand als TF die in range wil kunnen komen voor zijn abilities, of tegen skillshot champs
  • manaregen/level seals voor als je je abilities wat meer wilt spammen, of manaregen items wilt overslaan, of als je weinig physical damage krijgt in lane (alleen als je al een aparte page hebt met armour seals tegen AD mids)
  • AP glyphs voor champions die een sterke early game hebben (of tegen champions met een zwakke early game) en de tegenstander vroeg onder druk willen zetten (LB), of als je tegen een mid speelt die niet zo heel veel magic damage doet early (in dat geval kun je ook prima scaling AP nemen)
  • magic pen marks voor champions die niet 2,3 mpen willen inleveren voor 8,1 arpen (oftewel, champions die early game niet of relatief weinig met auto-attacks willen harassen ten opzichte van hun magic damage output, zoals Kassadin en Karthus) (ook zou ik het bij mpen marks houden als je die al hebt, en 820 IP per hybrid pen mark je wat te duur is)
Er zijn natuurlijk nog meer, specifiekere opties, maar dit zijn toch de gebruikelijkste aanpassingen.
Lointje schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:02:
[...]
MR wordt over het algemeen wel als MR/lvl genomen omdat in het begin iedereen vrij weinig AP heeft en dus vrij weinig magic damage doet. (hoewel tegenwoordig met de nieuwe supports dit ook minder is). Dan ben je beter van ervoor te zorgen dat je mid to late game wat meer magic resist hebt.
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:05:
[...]
[...]
Wat betreft de keuze tussen flat en scaling MR (voor mijn voorbeeld gaat het om de botlane, maar het principe geldt algemeen): het hangt af van hoeveel risico je wilt nemen. Het beste is om twee pages te nemen; eentje met flat en eentje met scaling. Als je daar de ruimte niet voor hebt, moet je echter kiezen. Het best-case-scenario is scaling MR tegen een lane als Ashe/Soraka; het worst-case-scenario is scaling MR tegen bijvoorbeeld Corki/Leona. Scaling is dus iets meer 'high risk, high reward' dan flat.

Wat je ook kunt doen, is een combinatie van beide. Ik heb op mijn page 6x flat en 3x scaling; dit geeft 8 MR van de flat runes, plus nog eens 8 MR op level 18 van de scaling.

Verwijderd

the Virtual schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:08:
[...]

Voor die vier champions zou ik heb gewoon houden bij de standaard page voor AP mids:
hybrid pen marks, armour seals, MR glyphs en AP quints (alles flat).
Wacht... hij noemt 3 mages die enkel met AP scalen. Hoezo hybrid pen?

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 22:15:
[...]

Wacht... hij noemt 3 mages die enkel met AP scalen. Hoezo hybrid pen?
Misschien omdat je een grote aa range hebt en ondanks dat je mage bent er toch veel aa bijgooit bij trades, zeker tegen melee tegenstanders. Zelfde reden dat Kennen en Annie wel eens dorans blade starten (Toegegeven dat zal top lane beter werken, waar Kennen vaak staat). Ik zou ook mpen kiezen voor de meeste gevallen, maar als je tegen een Fizz staat als Orianna bv. zou ik toch in het begin er zoveel mogelijk aa's op gooien (zonder cs te missen uiteraard).

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Leuk filmpje over 2 van onze zuiderburen en LoL: YouTube: Koppen: League of Legends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Toevallig kwam ik deze op Reddit ook tegen en heb ik hem net gezien. Leuk filmpje inderdaad wel. De twee bekendste LoL-Belgen Krepo en Sjokz staan centraal overigens.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vicarious schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:09:
[...]

Toevallig kwam ik deze op Reddit ook tegen en heb ik hem net gezien. Leuk filmpje inderdaad wel. De twee bekendste LoL-Belgen Krepo en Sjokz staan centraal overigens.
Sja ik moet heel eerlijk zijn dat ik niet wist dat Sjokz een Belg was beetje slordig maar vond het wel een heel leuk filmpje om te zien dat wel. Zeker aangezien zowel Krepo als Sjokz blijkbaar erg goede vrienden zijn.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ShadowBumble schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 08:53:
[...]

Sja ik moet heel eerlijk zijn dat ik niet wist dat Sjokz een Belg was beetje slordig maar vond het wel een heel leuk filmpje om te zien dat wel. Zeker aangezien zowel Krepo als Sjokz blijkbaar erg goede vrienden zijn.
Logisch ook. Ondanks dat de meeste EU pro's prima Engels kunnen praten communiceer je toch een stuk makkelijker in je moedertaal. Veel makkelijker om grapjes te maken of bepaalde gevoelens uit te drukken terwijl je in een vreemde taal misschien je mond houdt omdat je niet weet hoe je iets precies moet zeggen/uitleggen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik hoor vaak dat nasus OP is, maar ik merk daar niet heel veel van.
Ja, hij kan erg sterk zijn maar ik kom bijna nooit bij de AP carry of de AD carry.
Meestal wordt je zo gefocussed met CC dat je bijna verplicht bent om de tank neer te meppen.

Als Nasus begin ik nooit een gevecht, ik probeer er altijd iets later in te komen, gebruik Ghost als ik dat heb, daarna Wither op de ADC en als ik geluk heb kom ik dichtbij genoeg om de ADC op de APC te meppen. Maar meestal kost dat zoveel tijd dat ik volgens mij beter af ben om de support of tank te meppen. Doe ik het zo goed of moet ik het anders aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 22:19
Xanthian schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:16:
Ik hoor vaak dat nasus OP is, maar ik merk daar niet heel veel van.
Ja, hij kan erg sterk zijn maar ik kom bijna nooit bij de AP carry of de AD carry.
Meestal wordt je zo gefocussed met CC dat je bijna verplicht bent om de tank neer te meppen.

Als Nasus begin ik nooit een gevecht, ik probeer er altijd iets later in te komen, gebruik Ghost als ik dat heb, daarna Wither op de ADC en als ik geluk heb kom ik dichtbij genoeg om de ADC op de APC te meppen. Maar meestal kost dat zoveel tijd dat ik volgens mij beter af ben om de support of tank te meppen. Doe ik het zo goed of moet ik het anders aanpakken?
Ik denk dat Nasus end game 1 van de beste champions is die er zijn. Je hoeft dan niet eens eerst naar de ADC toe te lopen, je verdedigt gewoon jouw adc want hun tanks sla je toch gewoon kapot als nasus zijnde. Als jij jouw carry kan verdedigen en je krijgt hun tanks/ninja's sneller neer dan win je 9/10 een team fight wel.

Een tank/bruiser hoeft niet altijd naar de enemy adc te gaan, je eigen adc beschermen is ook goed. Ninja's zijn meer bedoeld voor het uitschakelen van enemy ad carries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
DivineNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:18:
[...]
Ik denk dat Nasus end game 1 van de beste champions is die er zijn. Je hoeft dan niet eens eerst naar de ADC toe te lopen, je verdedigt gewoon jouw adc want hun tanks sla je toch gewoon kapot als nasus zijnde. Als jij jouw carry kan verdedigen en je krijgt hun tanks/ninja's sneller neer dan win je 9/10 een team fight wel.

Een tank/bruiser hoeft niet altijd naar de enemy adc te gaan, je eigen adc beschermen is ook goed. Ninja's zijn meer bedoeld voor het uitschakelen van enemy ad carries.
Ik ben het met je eens dat hij waarschijnlijk één van de sterkste is. Maar ik denk dat mijn probleem is dat ik dan de verkeerde focus. Soms krijg je nog wel eens van die verwijten naar je hoofd dat je niet op de ADC gaat o.i.d.

Moet je dan nog steeds (bijna) altijd Wither op de ADC gebruiken? De meeste ninja's hebben niet zoveel met AA's geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Xanthian schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:30:
[...]

Ik ben het met je eens dat hij waarschijnlijk één van de sterkste is. Maar ik denk dat mijn probleem is dat ik dan de verkeerde focus. Soms krijg je nog wel eens van die verwijten naar je hoofd dat je niet op de ADC gaat o.i.d.

Moet je dan nog steeds (bijna) altijd Wither op de ADC gebruiken? De meeste ninja's hebben niet zoveel met AA's geloof ik.
Als je echt niet bij de ADC kan komen is het naar mijn mening beter om je eigen adc te verdedigen. Gebruik whither op de champion die achter jouw adc aan gaat. Van een beetje adc verwacht ik wel dat die kan kiten en iemand met wither op zich kiten lijkt me nu niet moeilijk. Als nasus zijnde kun je gewoon niet altijd makkelijk bij de adc komen. Vooral niet als het enemy team over genoeg CC beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Xanthian schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:30:
[...]

met j
DivineNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:33:
[...]

Als je echt niet bij de ADC kan komen is het naar mijn mening beter om je eigen adc te verdedigen. Gebruik whither op de champion die achter jouw adc aan gaat. Van een beetje adc verwacht ik wel dat die kan kiten en iemand met wither op zich kiten lijkt me nu niet moeilijk. Als nasus zijnde kun je gewoon niet altijd makkelijk bij de adc komen. Vooral niet als het enemy team over genoeg CC beschikt.
Wat wel handig is aan Nasus is dat hij langzaam dood gaat. Hij kan de ADC beschermen terwijl ze Nasus en je ADC focussen kan bijvoorbeeld jou Assassin heel snel hun AP caster en ADC vermoorden.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Martin0 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:58:
[...]

ja ik vind het ook belachelijk, de ap mage supports zijn op het moment viabler dan de normale supports, ik werdt gister als tresh support ook zwaar overschaduwt door die annie support >.> haalt voor mij eigenlijk de lol uit het spelletje
Probeer Taric. sowieso een broken champ nu.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:49
Bjarne666 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:54:
[...]

Probeer Taric. sowieso een broken champ nu.
ach ja gister hadden we " troll" botlane binnen mijn vriendenclub(5 man premade) fizz - annie combo, waarbij ik annie was, ging op zich wel goed, aan het begin lastig omdat hun ons konden outpoken maar zodra we richting lvl 6 gingen en fizz en ik toch wat beefier werden konden we ze 1 vs 2 en iedere keer.
daardoor hadden ze ook snel gesurrenderd.

potje erna was ik ez en had me maatje rumble supportachtig gepakt, werkte ook wel leuk, had goede positionering, ook in teamfights alleen me banana was soms wat scheef maar dat gebeurt wel vaker bij mij xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:58:
[...]

ach ja gister hadden we " troll" botlane binnen mijn vriendenclub(5 man premade) fizz - annie combo, waarbij ik annie was, ging op zich wel goed, aan het begin lastig omdat hun ons konden outpoken maar zodra we richting lvl 6 gingen en fizz en ik toch wat beefier werden konden we ze 1 vs 2 en iedere keer.
daardoor hadden ze ook snel gesurrenderd.

potje erna was ik ez en had me maatje rumble supportachtig gepakt, werkte ook wel leuk, had goede positionering, ook in teamfights alleen me banana was soms wat scheef maar dat gebeurt wel vaker bij mij xD
Als ik ADC speel vind ik het altijd vervelend om een AP Supp te hebben (afgezien van zyra, dat kan nog) omdat de kans dat de kills naar de AP gaan vaak een stuk groter is.
AP supports zorgen er idd voor dat je de lane sneller wint, maar als de enemy's jungler een BEETJE oplet dan ganked hij bot dan gewoon een stuk vaker.
Ik ben dan ook meer een fan van mensen die traditionele supports kiezen :P

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 09:34:
[...]

met j
[...]

Wat wel handig is aan Nasus is dat hij langzaam dood gaat. Hij kan de ADC beschermen terwijl ze Nasus en je ADC focussen kan bijvoorbeeld jou Assassin heel snel hun AP caster en ADC vermoorden.
Ter aanvulling: Ik zou met Nasus eigenlijk nooit achter de ADC aanrennen van de tegenstander, daarmee mis je teveel % van je ult mijn inziens (kleine range). Vaak heb je door de dmg van je Q én je ult toch focus, omdat je gewoon veel dmg doet. Om die reden zou ik ook juist niet wachten met erin gaan in een teamfight. Jij bent de tank, dus je wilt focus. Wanneer je wacht dan doe je dat om zélf te overleven, en kills te kunnen pakken, en niet in eht belang van je team.

Als je er als eerste ingaat heb je de meeste kans dat ze je focussen; oftewel alle melee's komen in je ult range, je assassin heeft geen focus op zich en heeft dus de tijd om hun ADC uit te schakelen, en jij staat nog altijd tussen de enemy en je ADC.

Voor mij is de Nasus ult gewoon een teamfight starter. Wachten doe ik met Yi, Fizz, Fiora, niet met een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ero-Sensei schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:10:
[...]
Ter aanvulling: Ik zou met Nasus eigenlijk nooit achter de ADC aanrennen van de tegenstander, daarmee mis je teveel % van je ult mijn inziens (kleine range). Vaak heb je door de dmg van je Q én je ult toch focus, omdat je gewoon veel dmg doet. Om die reden zou ik ook juist niet wachten met erin gaan in een teamfight. Jij bent de tank, dus je wilt focus. Wanneer je wacht dan doe je dat om zélf te overleven, en kills te kunnen pakken, en niet in eht belang van je team.

Als je er als eerste ingaat heb je de meeste kans dat ze je focussen; oftewel alle melee's komen in je ult range, je assassin heeft geen focus op zich en heeft dus de tijd om hun ADC uit te schakelen, en jij staat nog altijd tussen de enemy en je ADC.

Voor mij is de Nasus ult gewoon een teamfight starter. Wachten doe ik met Yi, Fizz, Fiora, niet met een tank.
Met wachten bedoel ik eigenlijk dat ergens sta te farmen en op het moment dat ik denk dat er teamfight uitbreekt dan ga ik er naar toe. Dit vindt ik overigens wel riskant want de kans dat je te laat bent is gewoon serieus aanwezig. Als meer dan +500 stacks heb dan ga ik sowieso met de rest van mijn team mee en is farmen niet echt meer nodig. Overigens gebruik ik altijd ghost + teleport.

Ik kan overigens nog wel eens een aggresievere build proberen in utility tree. Focussen op early CDR, movement speed, Flash gebruiken en wat meer AD, zoals Triforce + infinity edge. Misschien ook nog crit runes gebruiken. Daarnaast nog eens wat tanky items bouwen zoals SV en randuins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 13:21

Qon

even iets heel anders.. Lijkt me zo vet om die Yasuo's windwall en volle syndra ult te zien tegengaan...

Heeft iemand daar toevallig al vette filmpjes van gezien? Zijn er überhaupt al leuke plays te vinden op youtube van Yasuo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:19:
[...]

Met wachten bedoel ik eigenlijk dat ergens sta te farmen en op het moment dat ik denk dat er teamfight uitbreekt dan ga ik er naar toe. Dit vindt ik overigens wel riskant want de kans dat je te laat bent is gewoon serieus aanwezig. Als meer dan +500 stacks heb dan ga ik sowieso met de rest van mijn team mee en is farmen niet echt meer nodig. Overigens gebruik ik altijd ghost + teleport.

Ik kan overigens nog wel eens een aggresievere build proberen in utility tree. Focussen op early CDR, movement speed, Flash gebruiken en wat meer AD, zoals Triforce + infinity edge. Misschien ook nog crit runes gebruiken. Daarnaast nog eens wat tanky items bouwen zoals SV en randuins.
Triforce bouw je als het goed is uberhaupt wel, tenzij je echt armor nodig hebt en Iceborn pakt. Persoonlijk denk ik dat je op Nasus leukere dingen kan doen met 4k ipv Infinity bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 10:36
Qon schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:21:
even iets heel anders.. Lijkt me zo vet om die Yasuo's windwall en volle syndra ult te zien tegengaan...

Heeft iemand daar toevallig al vette filmpjes van gezien? Zijn er überhaupt al leuke plays te vinden op youtube van Yasuo?
Hij is al op PBE YouTube: yasuo

Genoeg filmpjes om te kijken, leef je uit :)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Ik hoop wel dat Yasuo rond de helft van december komt.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:22:
[...]
Triforce bouw je als het goed is uberhaupt wel, tenzij je echt armor nodig hebt en Iceborn pakt. Persoonlijk denk ik dat je op Nasus leukere dingen kan doen met 4k ipv Infinity bouwen.
Met de nieuwe tanky support en soms tanky jungler vindt ik het wel eens leuk om Nasus iets anders te bouwen. Misschien dat voor 4k een Last Whisper + Bruteliser ook wel handig is. Zijn Q is toch physical damage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Q is inderdaad physical damage, maar doet van zichzelf al behoorlijk damage.

Gewoon je Ult activeren en zorgen dat Lulu je ook nog even ult, stoomwals je over alles heen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Xanthian schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:29:
[...]

Met de nieuwe tanky support en soms tanky jungler vindt ik het wel eens leuk om Nasus iets anders te bouwen. Misschien dat voor 4k een Last Whisper + Bruteliser ook wel handig is. Zijn Q is toch physical damage?
Brutalizer, nee je hebt al genoeg CDR van de andere items die beter scalen op Nasus. Last Whisper moet je per situatie bekijken of het handig is of niet. De opmerking omtrent Last Whisper even uit een guide van iemand op LoLking gehaald:
A very late-game item that can be purchased if you need to be doing more of your team's damage, i.e. you have a majority of your team's kills. Save it for after your Q has been sufficiently stacked so that those Siphoning Strikes will carry some serious hurt for when you're chasing down carries. It is a very rare occasion that this item should be picked up and by no means be bought every game.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zie ik het nut niet zo van AD items bouwen op Nasus. Triforce/Gauntlet + full tank met CDR items brengt je ver genoeg. Des te langer je blijft leven, des te vaker je Q en Wither op iemand kan gooien. En als jij als Nasus overleeft, kun je ook beter pushen. Met een goed gestackte Q en Triforce kun je towers in een paar hits neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hopelijk vanavond weer tijd heren, beetje erg krap geweest deze week om te spelen maar vanavond ben ik er weer voor wat langer :D Main Goal tonight Lulu Support ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Nice! Dan ga ik wel Nasus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Jongens nog even een vraagje, Ik ben nu lvl 22 met ongv 40% exp voor lvl 23.
Hoe lang zou het ongeveer duren om lvl 30 te worden als ik bv 5-7 games per dag zou spelen of misschien wel 10.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:46:
Hoe lang zou het ongeveer duren om lvl 30 te worden als ik bv 5-7 games per dag zou spelen of misschien wel 10.
Dit hangt geheel af van de tijdsduur per game, of je wint of losed en game type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:47:
[...]

Dit hangt geheel af van de tijdsduur per game, of je wint of losed en game type.
Naja laten we zeggen dat het 50/50 (W/L) is met de 10 games. Ik zou graag willen weten of het zou lukken voor dat december eindigt bijvoorbeeld.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:48:
[...]

Naja laten we zeggen dat het 50/50 (W/L) is met de 10 games. Ik zou graag willen weten of het zou lukken voor dat december eindigt bijvoorbeeld.
Die berekening kun je toch ook vrij simpel zelf maken of niet? Je weet hoeveel XP je gemiddeld krijgt, tel daar 1 first win of te day bij. Via Google kun je zien hoeveel XP per level vereist is, en pak de rekenmachine zou ik zeggen.

Beetje makkelijk om dat op een forum neer te plumpen en maar verwachten dat iemand zo gek is om de berekening voor je te gaan maken.

Plus je info is nog niet compleet, want op welke map ga je het doen is ook wel handige informatie gezien het tijdsbestek dat het gemiddeld inneemt.

En om het concreet te noemen. Je hebt minimaal 130 wins nodig (zonder boosts) om level 30 te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 29-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:46:
De EXP benodigd voor lv1-22 is hetzelfde als benodigde EXP voor lv23-30. Dus hoe lang je erover gedaan hebt om lv22 te worden, dat is hoe lang je er ongeveer over gaat doen om lv30 te worden.

source: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Experience_(summoner)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Met deze chart moet je er zelf ook wel uit kunnen komen

http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Summoner_Experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:52:
[...]

Die berekening kun je toch ook vrij simpel zelf maken of niet? Je weet hoeveel XP je gemiddeld krijgt, tel daar 1 first win of te day bij. Via Google kun je zien hoeveel XP per level vereist is, en pak de rekenmachine zou ik zeggen.

Beetje makkelijk om dat op een forum neer te plumpen en maar verwachten dat iemand zo gek is om de berekening voor je te gaan maken.

Plus je info is nog niet compleet, want op welke map ga je het doen is ook wel handige informatie gezien het tijdsbestek dat het gemiddeld inneemt.

En om het concreet te noemen. Je hebt minimaal 130 wins nodig (zonder boosts) om level 30 te worden.
Nou het probleem is ik ben aan het werk en hier zijn bijna alle sites geblokkeerd door het netwerk.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:54:
[...]

Nou het probleem is ik ben aan het werk en hier zijn bijna alle sites geblokkeerd door het netwerk.
Je komt ooit een keer thuis toch? :) Of overnacht je op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
2 extra Q hits omdat je mega-tanky bent kan al meer dmg betekenen dan dat je dmg items bouwt en binnen 5 seconden neer gaat met Nasus.

Meestal ga ik Triforce, Mercury's, Spirit visage, Iceborn/frozen heart, Randuin, Warmogs/Sunfire cape.

Meestal ga ik voor Frozen heart voor de 10% extra CD reduction, en de passive, aangezien de passive van Iceborn niet veel boeit met ook een Triforce. Warmogs of Sunfire is situational (als je al zover in de game komt). Warmogs meestal tegen een AP heavy team, aangezien tegen AP Banshee's veil het enige goed alternatief is maar je teveel bataald voor de mana naar mijn mening.
Misschien Maw of M wel een goed alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:54:
[...]

Om je vraag te beantwoorden, ja met 7-10 games gemiddeld per dag zou je eind dec wel level 30 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:55:
[...]

Je komt ooit een keer thuis toch? :) Of overnacht je op kantoor?
Nee ik kom wel thuis, je hebt gelijk dat ik het zelf zou kunnen opzoeken :P
Het is gewoon dat mensen die lvl 30 zijn meestal wel ongeveer een tijd hebben van hoe lang ze er over deden om lvl 30 te worden dus dacht ik even zien hoe lang ik over 8 levels zou doen.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:57:
[...]

Nee ik kom wel thuis, je hebt gelijk dat ik het zelf zou kunnen opzoeken :P
Het is gewoon dat mensen die lvl 30 zijn meestal wel ongeveer een tijd hebben van hoe lang ze er over deden om lvl 30 te worden dus dacht ik even zien hoe lang ik over 8 levels zou doen.
Eerlijk gezegd heb ik op al mijn accounts de laatste levels met boosts afgehandeld omdat ik gewoon moe werd om vs level 30's te spelen met full runepages/mastery pages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:03:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik op al mijn accounts de laatste levels met boosts afgehandeld omdat ik gewoon moe werd om vs level 30's te spelen met full runepages/mastery pages.
Ik moet wel toegeven dat ik redelijk vaak mn early game verlies omdat de ene persoon op lvl 1 al 80 ad ofso heeft terwijl ik nog maar 60 ofso heb. Zowiezo een hell met Fiora die al 100+ ad kan hebben op lvl 1

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:06:
[...]

Ik moet wel toegeven dat ik redelijk vaak mn early game verlies omdat de ene persoon op lvl 1 al 80 ad ofso heeft terwijl ik nog maar 60 ofso heb. Zowiezo een hell met Fiora die al 100+ ad kan hebben op lvl 1
Fiora die 100+ ad heeft, die heeft dan flat ad runes, en niks anders alleen maar ad ad ad ad.

basis van fiora = 54 ad
de 1e level van de parry geeft : 15 ad
1e items geeft 8/10 ad
gemiddelde ad page geeft 20 ad?(bij mij is het 15 ongeveer)

ff optellen: kom je rond de 90 ad geloof ik

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:14:
[...]

Fiora die 100+ ad heeft, die heeft dan flat ad runes, en niks anders alleen maar ad ad ad ad.

basis van fiora = 54 ad
1e items geeft 8/10 ad

Je vergeet masteries erbij te tellen

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:15:
[...]

Je vergeet masteries erbij te tellen
je hebt helemaal gelijk mijn excusses dan kom je wel op 100+ ad, maar fiora heeft dit ook wel nodig, ze heeft 0 tankyness en daarnaast maar 1 gapcloser en geen escape.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:14:
[...]

basis van fiora = 54 ad
1e items geeft 8/10 ad

Ik had keer 5 man premade one for all Fiora gedaan en mijn vriend had dus gewoon 102ad op level 1.
Ik weet niet hoe maar masteries en ad runes zullen daar zeker het meeste van zijn.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ero-Sensei schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:55:
2 extra Q hits omdat je mega-tanky bent kan al meer dmg betekenen dan dat je dmg items bouwt en binnen 5 seconden neer gaat met Nasus.

Meestal ga ik Triforce, Mercury's, Spirit visage, Iceborn/frozen heart, Randuin, Warmogs/Sunfire cape.

Meestal ga ik voor Frozen heart voor de 10% extra CD reduction, en de passive, aangezien de passive van Iceborn niet veel boeit met ook een Triforce. Warmogs of Sunfire is situational (als je al zover in de game komt). Warmogs meestal tegen een AP heavy team, aangezien tegen AP Banshee's veil het enige goed alternatief is maar je teveel bataald voor de mana naar mijn mening.
Misschien Maw of M wel een goed alternatief..
of misschien guardian angel als laatste item, niets zo leuk als ongestoord hun team uitmoorden en als ze je toch focussen dan lach je eens en typ je FOCUS THE TANK FOCUS THE TANK COME ON PEOPLE dan sterf je en vermoord je ze alsnog allemaal wanneer GA popt
en btw banshee's veil geeft geen mana meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:17:
[...]

je hebt helemaal gelijk mijn excusses dan kom je wel op 100+ ad, maar fiora heeft dit ook wel nodig, ze heeft 0 tankyness en daarnaast maar 1 gapcloser en geen escape.
1 gapcloser is meer dan genoeg voor een champ, en ze heeft wel een escape, ze gained movement speed op haar E met elke aanval die raak is en met haar W deflect ze de basis aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:23:
[...]

1 gapcloser is meer dan genoeg voor een champ, en ze heeft wel een escape, ze gained movement speed op haar E met elke aanval die raak is en met haar W deflect ze de basis aanvallen.
Een shield en een minieme movespeed buff zijn geen echte escapes. Janna's passive movespeed is ook geen escape. Tevens werkt de movespeed buff van Fiora enkel als je iemand in elkaar aan het rossen bent op melee range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:33:
[...]

Een shield en een minieme movespeed buff zijn geen echte escapes. Janna's passive movespeed is ook geen escape. Tevens werkt de movespeed buff van Fiora enkel als je iemand in elkaar aan het rossen bent op melee range.
Maar janna's ulti is dan wel weer een Escape, niet dat je daar iets aan hebt als je tegenover een NAAAASSSSSUUSUUUSSSS staat die je 3 hit maar dan nog hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:23:
[...]

Dat beetje movement speed kun je toch amper een escape noemen? Bijna iedere champ kan dan makkelijk weer bij haar komen met een gap closer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:33:
[...]

Verschil van mening dan, ik vind de extra movement speed die je gained wel een escape, voor mij heeft het al menigmaal gewerkt om terug te trekken met de "parry" erbij.

Ook als ik de vergelijking maak met een Xin Zhao, die gapped closed maar is dan al commit, als het fout gaat is wegrennen er niet echt bij.
DivineNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:37:
[...]

Dat beetje movement speed kun je toch amper een escape noemen? Bijna iedere champ kan dan makkelijk weer bij haar komen met een gap closer oid.
Ik geef ook niet aan dat die 100% gegarandeerd is als escape, maar mijn ervaring is wel dat het mij in bepaalde situaties heeft geholpen om me te veilig terug te trekken icm "parry"

Niet iedere champion heeft een gap closer oid ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Turismo op 29-11-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:34:
[...]

Maar janna's ulti is dan wel weer een Escape, niet dat je daar iets aan hebt als je tegenover een NAAAASSSSSUUSUUUSSSS staat die je 3 hit maar dan nog hahahah
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6uc70b3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nasus is gewoon weg Broken ben ik gisteren wederom op gewezen kwa bevestiging :+ Als in i got bitchslapped de lane uit :)

Maar het word dus wel tijd dat ik maar een Nasus ga spelen :D

[ Voor 41% gewijzigd door ShadowBumble op 29-11-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:39:
[...]

Verschil van mening dan, ik vind de extra movement speed die je gained wel een escape, voor mij heeft het al menigmaal gewerkt om terug te trekken met de "parry" erbij.

Ook als ik de vergelijking maak met een Xin Zhao, die gapped closed maar is dan al commit, als het fout gaat is wegrennen er niet echt bij.
Als jij fiora's speed buff een escape vind, dan vind ik dat je xin zijn ult ook wel als een escape mogelijkheid kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

ShadowBumble schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:40:
Nasus is gewoon weg Broken ben ik gisteren wederom op gewezen kwa bevestiging
Ok...nou dan is het duidelijk he, draft mode en bannen die Nasus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
nasus is gewoon sterk thats all zelfs na de nerf is ie nog sterk. imo prima balanced. Nasus komt pas lategame op gang.

gisteren diana jungle gespeeld die is pas broken. komt vrolijk met full hp de jungle uit wandelen every time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:41:
nasus is gewoon sterk thats all zelfs na de nerf is ie nog sterk. imo prima balanced. Nasus komt pas lategame op gang.

gisteren diana jungle gespeeld die is pas broken. komt vrolijk met full hp de jungle uit wandelen every time
Alles is broken, zolang het dmg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
DivineNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:41:
[...]

Als jij fiora's speed buff een escape vind, dan vind ik dat je xin zijn ult ook wel als een escape mogelijkheid kan zien...
Kan ook, ik en ook op streams zie ik dat die vaak genoeg als escape word ingezet, soms werkt het soms niet, maar is beter als niets.

Alleen de cooldown van Xin zijn ult is nogal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:42:
[...]

Kan ook, ik en ook op streams zie ik dat die vaak genoeg als escape word ingezet, soms werkt het soms niet, maar is beter als niets.

Alleen de cooldown van Xin zijn ult is nogal hoog.
maar dit wordt al snel genoeg verlaagd dankzij zijn q ...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:42:
[...]

Alles is broken, zolang het dmg doet.
bullshit. De meeste junglers hebben het een stuk lastiger gekregen om met high hp early te ganken. 40-60%hp is niet optimaal om early te ganken.

Dankzij Diana doubleshield kwam ik met full hp uit mijn eerste clear en kon ik veel meer pressure zetten als de enemy jungler. Wat overigens een jarvan was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
wat vinden jullie van renekton op het moment, nu hij gebugged is...

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:44:
[...]

bullshit. De meeste junglers hebben het een stuk lastiger gekregen om met high hp early te ganken. 40-60%hp is niet optimaal om early te ganken.

Dankzij Diana doubleshield kwam ik met full hp uit mijn eerste clear en kon ik veel meer pressure zetten als de enemy jungler. Wat overigens een jarvan was
Denk het niet, Ik heb vaak met Trundle gewoon mensen zitten ganken met 40-60% hp en krijg ook nog is de kill en ik kan dan ook makkelijk diven. + op lvl 6 met Trundle gaat het nog makkelijker.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
O-)
Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:45:
wat vinden jullie van renekton op het moment, nu hij gebugged is...
wat is er precies gebugged dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem met Nasus zijn absurde damage gain is op Q. Nasus heeft een skill die last-hits gemakkelijk maakt en er rewards voor geeft, zieke regen, sterke CC en kan gelijk all full tank bouwen.

Ik vind hem op het moment iets té, dat zeg ik als iemand die hem speelt en tegen hem speelt. Het is gewoon te easy. Je lane win je vaak genoeg (want bijna niemand pushed harder op top, Spirit Fire + Q = gg) het enige wat je moet doen is tot lv9 overleven. Met een Chain Vest kan ik dagen lang onder tower farmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:46:
O-)
[...]

wat is er precies gebugged dan?
de range van zijn stun is gigantisch groot geworden sinds de laatste patch, kan nu zelfs door muren heen stunnen als je met aatrox weg jumpt ofzo, kon voorheen niet

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:43:
[...]

maar dit wordt al snel genoeg verlaagd dankzij zijn q ...
Haha, vind ik toch heel wat anders, de ult is echt veel minder snel beschikbaar om m als escape in de skillset te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:46:
[...]

Denk het niet, Ik heb vaak met Trundle gewoon mensen zitten ganken met 40-60% hp en krijg ook nog is de kill en ik kan dan ook makkelijk diven. + op lvl 6 met Trundle gaat het nog makkelijker.
Trundle heeft iig innate sustain in zijn passive zitten. plus trundle heeft zeer hoge base hp een auto attack reset etc. Maar dat jij veel succes hebt met trundle in jou Elo wil nog niet zeggen dat trundle almighty is ofzo.

Ik main jungle en ben platinum. Ik denk dat ik voort wel weet hoe het spelletje in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Turismo schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:47:
[...]

Haha, vind ik toch heel wat anders, de ult is echt veel minder snel beschikbaar om m als escape in de skillset te bouwen.
ja maar ik vind het sowieso al een rare vergelijking, je vergelijkt een ult (die over het algemeen langere cdn heeft) dan een w.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:46:
Ik denk dat het probleem met Nasus zijn absurde damage gain is op Q. Nasus heeft een skill die last-hits gemakkelijk maakt en er rewards voor geeft, zieke regen, sterke CC en kan gelijk all full tank bouwen.

Ik vind hem op het moment iets té, dat zeg ik als iemand die hem speelt en tegen hem speelt. Het is gewoon te easy. Je lane win je vaak genoeg (want bijna niemand pushed harder op top, Spirit Fire + Q = gg) het enige wat je moet doen is tot lv9 overleven. Met een Chain Vest kan ik dagen lang onder tower farmen...
Maar dan kun je toch Veigar ook broken noemen? En om eerlijk te zijn, gebeurt het maar zelden (en voordat je met je youtube video komt ;)).

Broken is imo als er geen enkele mogelijkheid is tot het counteren van de damage-output of survivability vs een champion. Dan denk ik aan een Zed ult, die ik nog steeds 1 van de meest belachelijke ults in de game vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:48:
[...]

Trundle heeft iig innate sustain in zijn passive zitten. plus trundle heeft zeer hoge base hp een auto attack reset etc. Maar dat jij veel succes hebt met trundle in jou Elo wil nog niet zeggen dat trundle almighty is ofzo.

Ik main jungle en ben platinum. Ik denk dat ik voort wel weet hoe het spelletje in elkaar steekt.
Nee, dat zeg ik niet ik geef aan dat het niet bullshit is want er zijn gewoon junglers die met 40-60% hp kunnen ganken.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:49:
[...]

Maar dan kun je toch Veigar ook broken noemen? En om eerlijk te zijn, gebeurt het maar zelden (en voordat je met je youtube video komt ;)).

Broken is imo als er geen enkele mogelijkheid is tot het counteren van de damage-output of survivability vs een champion. Dan denk ik aan een Zed ult, die ik nog steeds 1 van de meest belachelijke ults in de game vindt.
broken werkt ook de andere kant op, champions die gewoon niet speelbaar zijn of amper speelbaar zijn, zoals orianna ooit was en zoals viktor nu is.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThunda
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:46:

Ik vind dat de damage gain wel gehalveerd mag worden. Nasus heeft dan 2x zoveel farm nodig om dezelfde hoeveelheid damage te krijgen.

LoL - Golden Fail (Lv29)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:51:
[...]

broken werkt ook de andere kant op, champions die gewoon niet speelbaar zijn of amper speelbaar zijn, zoals orianna ooit was en zoals viktor nu is.
En waarom is Viktor niet speelbaar? Want ik zie nog genoeg mensen die Viktor als main hebben die er gewoon keihard mee ownen. Bedoel je nu speelbaarheid in skilllevel of hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
iThunda schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:50:
[...]

Nee, dat zeg ik niet ik geef aan dat het niet bullshit is want er zijn gewoon junglers die met 40-60% hp kunnen ganken.
Dat ligt puur aan de laner waar je voor gankt en de gene die je moet ganken. 40-60%hp level 3 ganken is high risk high reward. Als het misgaat ben je compleet screwed.

Diana is broken omdat ze de risk bijna compleet uit de early ganks haalt en early game ook nog is dikke damage output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:52:
[...]

En waarom is Viktor niet speelbaar? Want ik zie nog genoeg mensen die Viktor als main hebben die er gewoon keihard mee ownen. Bedoel je nu speelbaarheid in skilllevel of hoe bedoel je dat?
viktor zijn manacosts zijn naar mijn mening te hoog naar de damage wat het doet, je moet met viktor eerst echt tot lvl 6 of later save spelen voordat je iets kan doen.

maar goed dat zijn mijn ervaringen en ik vind het broken, er zijn genoeg champions waarbij het wel netjes ballanced is, maar als het goed is staat er ook een rework ingepland voor viktor

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:52:
[...]

Dat ligt puur aan de laner waar je voor gankt en de gene die je moet ganken. 40-60%hp level 3 ganken is high risk high reward. Als het misgaat ben je compleet screwed.

Diana is broken omdat ze de risk bijna compleet uit de early ganks haalt en early game ook nog is dikke damage output heeft.
Maar wees nu gelijk eens even eerlijk, welke gank opties heeft een Diana ten opzicht van bijvoorbeeld Lee Sin op level 3. Je hebt geen gapcloser op een flash na. En de kans is vrij klein dat je al een punt in je E hebt, tenzij je daar echt specifiek voor kiest om dus idd een gank op te zetten. Maar dat houd nog steeds in dat jij dan wel met full HP de jungle uit mag komen, maar ook een keuze moet maken of jij je flash gaat burnen voor een fatsoenlijke gank. Want Diana is niet 1 van de snelsten, en iemand die zo hard pushed richting de enemy tower dat jij gewoon achter ze kunt lopen, verdient het ook om dood neer te vallen (zeker met nieuwe ward systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Viktor is te spelen als je de juiste comp speelt.

Hij kan extreem sterk zijn maar ook extreem useless.

Een voorbeeld van een champ die het goed doet samen met viktor is trundle.

Jungle fights zijn nog nooit zo easy geweest.

Je kan dan teamfights helemaal de tyfus in splitten en trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:55:
[...]

Maar wees nu gelijk eens even eerlijk, welke gank opties heeft een Diana ten opzicht van bijvoorbeeld Lee Sin op level 3. Je hebt geen gapcloser op een flash na. En de kans is vrij klein dat je al een punt in je E hebt, tenzij je daar echt specifiek voor kiest om dus idd een gank op te zetten. Maar dat houd nog steeds in dat jij dan wel met full HP de jungle uit mag komen, maar ook een keuze moet maken of jij je flash gaat burnen voor een fatsoenlijke gank. Want Diana is niet 1 van de snelsten, en iemand die zo hard pushed richting de enemy tower dat jij gewoon achter ze kunt lopen, verdient het ook om dood neer te vallen (zeker met nieuwe ward systeem).
Je gankt de lane van achteren. Botlane welgeteld is de beste keuze. Laat je botlane weten dat ze tot je er bijna bent passief spelen en zichzelf een beetje naar tower laten pushen.. en dan SURPRISE BUTTSEX

Je red slowed. Flashen ze dan je E je Q kan je makkelijk raken als je iemand verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:49:
[...]

Probleem met Veigar is het tijdsbestek. Je krijgt inderdaad damage door Q, maar je kunt hier niet full tank mee gaan, dan zul je door Q 100-200 AP krijgen en verder niets. Nasus kan zijn Q veel vaker gebruiken (mana kosten) en je krijgt 3 damage+ per kill. Ook zieke regen door passive. Veigar's passive is eigenlijk zo interessant nog niet tenzij je al wat mana regen items hebt. Stel je mist als Veigar 50% Mana en je hebt huidig 8mana/5, dan wordt dat 12mana/5, wat dan een paar seconden later al weer afzakt door het herstellen van je mana.

Veigar krijgt 1 AP per kill, wat nog niet eens terug vertaald naar 1 damage op zijn lowest cooldown skill. Stel je raakt een volledig Veigar combo op iemand, dan heb je Q 1.0 AP ratio, W 0.6 AP ratio en Ult 1.2 AP ratio. Met een hele combo die raakt, staat 1 AP gelijk aan 2.8 damage. Veigars kit is ook volledig gefocust op damage dealen, waarbij Nasus skills heeft die tank-zijn promoten (3 skills die enkel op melee range werken, hoge regen)

Ik denk dat het vrij acceptabel zou zijn om zijn passive terug te zetten naar wat het was, de extra Q bonus van large creeps te nerfen naar 3 en de damage terug te brengen naar 2 per cs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:58:
[...]

Je gankt de lane van achteren. Botlane welgeteld is de beste keuze. Laat je botlane weten dat ze tot je er bijna bent passief spelen en zichzelf een beetje naar tower laten pushen.. en dan SURPRISE BUTTSEX

Je red slowed. Flashen ze dan je E je Q kan je makkelijk raken als je iemand verrast.
Dus in plat warden ze ook tribrush niet? :) Kijk ik snap waar je heen wilt, maar nogmaals ondanks dat ze full HP een jungle uitloopt haar echte kracht komt pas vanaf 6. Het is gewoon Akali 2.0. Maar ja vanaf 6 tellen de meeste jungler weer mee en zal iedereen weer op full HP rondlopen. Is Diana goed momenteel? Zeker weten, broken? Nee gelukkig laat haar kit dat niet toe pre-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:01:
[...]

Probleem met Veigar is het tijdsbestek. Je krijgt inderdaad damage door Q, maar je kunt hier niet full tank mee gaan, dan zul je door Q 100-200 AP krijgen en verder niets. Nasus kan zijn Q veel vaker gebruiken (mana kosten) en je krijgt 3 damage+ per kill. Ook zieke regen door passive. Veigar's passive is eigenlijk zo interessant nog niet tenzij je al wat mana regen items hebt. Stel je mist als Veigar 50% Mana en je hebt huidig 8mana/5, dan wordt dat 12mana/5, wat dan een paar seconden later al weer afzakt door het herstellen van je mana.

Veigar krijgt 1 AP per kill, wat nog niet eens terug vertaald naar 1 damage op zijn lowest cooldown skill. Stel je raakt een volledig Veigar combo op iemand, dan heb je Q 1.0 AP ratio, W 0.6 AP ratio en Ult 1.2 AP ratio. Met een hele combo die raakt, staat 1 AP gelijk aan 2.8 damage. Veigars kit is ook volledig gefocust op damage dealen, waarbij Nasus skills heeft die tank-zijn promoten (3 skills die enkel op melee range werken, hoge regen)

Ik denk dat het vrij acceptabel zou zijn om zijn passive terug te zetten naar wat het was, de extra Q bonus van large creeps te nerfen naar 3 en de damage terug te brengen naar 2 per cs.
maar als je nasus en veigar gaat vergelijken kan je ook sion hier in mee brengen mijn de stacks op zijn e, alleen sion is de laatste tijd toch wel minder viable

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:03:
[...]

maar als je nasus en veigar gaat vergelijken kan je ook sion hier in mee brengen mijn de stacks op zijn e, alleen sion is de laatste tijd toch wel minder viable
Voor zover ik het weet, krijgt Sion alleen health erbij dus zie ik niet echt in waarom dit noemenswaardig is vs 2 champs die damage per Q stack krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:04:
[...]

Voor zover ik het weet, krijgt Sion alleen health erbij dus zie ik niet echt in waarom dit noemenswaardig is vs 2 champs die damage per Q stack krijgen.
omdat dit late game ook hard scaled omdat je dan full damage kan bouwen en toch extreem tanky bent

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Damienx2 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:04:
[...]

jij hebt duidelijk nog nooit een Ad sion top tegen je gehad. Met die free health en dat item dat je Ad geeft voor je hp kan even niet op de naam komen is die vreselijk eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:05:
[...]

jij hebt duidelijk nog nooit een Ad sion top tegen je gehad. Met die free health en dat item dat je Ad geeft voor je hp kan even niet op de naam komen is die vreselijk eng.
atma's inpaler

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
die ja. Dat en wat hp items en crit maken 1 scary champion,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:07:
[...]

die ja. Dat en wat hp items en crit maken 1 scary champion,.
ad sion vind ik eigenlijk ook de enige sion build die een beetje viable is als je genoeg farm krijgt, eerste wat je bouwt is hydra en de stacks rollen binnen bij 3 punten per gekillde minion, maakt niet uit hoe je hem killt

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Ap sion is puur gebasseerd op de early game. Als je mobi boots hebt en ganks kan krijgen is het ook wel viable maar dan zal je de game op tijd moeten enden anders val je heel hard af in relevantie late game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Damien

-iwnl-

Martin0 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:05:
[...]

omdat dit late game ook hard scaled omdat je dan full damage kan bouwen en toch extreem tanky bent
En ik weet niet waarom mensen dit altijd noemen maar, health =/= tanky. Zolang jij niet de armor of MR erbij hebt om ervoor te zorgen dat het effective health wordt blijf je simpelweg een minion met veel health. Wat een BotRK op je AD carry heel snel weg laat vliegen.
blamauci schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:05:
[...]

Atma's impaler? Geen wonder dat je de naam vergeten bent, aangezien het item ronduit nooit meer gebruikt wordt. En een AD Sion is prima, zet daar enkele vorm van CC tegenover en hij gaat net als elke andere champion neer.

Pagina: 1 ... 108 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.