Damienx2 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:07:
[...]
Toch blij om te zien dat ik niet de enige ben met dezelfde gedachte qua runes. Wanneer men vraagt om globale runes en als eerste komt er een Health quint voorbij, dan speel ik blijkbaar sommige roles totaal verkeerd qua runesetups.
Het voornaamste punt van flat health quintessences is dat die overal wel redelijk goed op werken, maar eigenlijk nooit de beste zijn. Toen ik nog maar drie runepages had, gebruikte ik op alle drie een setje health quints; nu ik twintig pages heb (en health quints generfed zijn, toegegeven), gebruik ik er in totaal welgeteld ééntje, omdat die pages niet meer algemeen bruikbaar hoeven te zijn.
Voor die vier champions zou ik heb gewoon houden bij de standaard page voor AP mids:
hybrid pen marks, armour seals, MR glyphs en AP quints (alles flat).
Afhankelijk van hoeveel runepages (en IP) je te besteden hebt, kun je er een paar aanmaken met wat variaties, bijvoorbeeld:
- movespeed quints voor iemand als TF die in range wil kunnen komen voor zijn abilities, of tegen skillshot champs
- manaregen/level seals voor als je je abilities wat meer wilt spammen, of manaregen items wilt overslaan, of als je weinig physical damage krijgt in lane (alleen als je al een aparte page hebt met armour seals tegen AD mids)
- AP glyphs voor champions die een sterke early game hebben (of tegen champions met een zwakke early game) en de tegenstander vroeg onder druk willen zetten (LB), of als je tegen een mid speelt die niet zo heel veel magic damage doet early (in dat geval kun je ook prima scaling AP nemen)
- magic pen marks voor champions die niet 2,3 mpen willen inleveren voor 8,1 arpen (oftewel, champions die early game niet of relatief weinig met auto-attacks willen harassen ten opzichte van hun magic damage output, zoals Kassadin en Karthus) (ook zou ik het bij mpen marks houden als je die al hebt, en 820 IP per hybrid pen mark je wat te duur is)
Er zijn natuurlijk nog meer, specifiekere opties, maar dit zijn toch de gebruikelijkste aanpassingen.
Lointje schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:02:
[...]
MR wordt over het algemeen wel als MR/lvl genomen omdat in het begin iedereen vrij weinig AP heeft en dus vrij weinig magic damage doet. (hoewel tegenwoordig met de nieuwe supports dit ook minder is). Dan ben je beter van ervoor te zorgen dat je mid to late game wat meer magic resist hebt.
Wat betreft de keuze tussen flat en scaling MR (voor mijn voorbeeld gaat het om de botlane, maar het principe geldt algemeen): het hangt af van hoeveel risico je wilt nemen. Het beste is om twee pages te nemen; eentje met flat en eentje met scaling. Als je daar de ruimte niet voor hebt, moet je echter kiezen. Het best-case-scenario is scaling MR tegen een lane als Ashe/Soraka; het worst-case-scenario is scaling MR tegen bijvoorbeeld Corki/Leona. Scaling is dus iets meer 'high risk, high reward' dan flat.
Wat je ook kunt doen, is een combinatie van beide. Ik heb op mijn page 6x flat en 3x scaling; dit geeft 8 MR van de flat runes, plus nog eens 8 MR op level 18 van de scaling.