Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.762 views

Onderwerpen

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

etnerdnl schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:44:
Stopte Vettel nou te vroeg met hard rijden? Hij was nog helemaal niet eens de finish over.. en Grosjean kwam er nog bijna voorbij
Nee, finish lijn ligt vrij vroeg..

En weer een donut, mooi dat hij dat weer kan doen.. al zouden ze hem diskwalificeren. Dus begin volgend jaar zal het wel over zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door MrSleeves op 17-11-2013 21:47 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 03:15
Gé Brander schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:15:
[...]

Dat was als de motor er aan ging.
Ik was duidelijk al half aan het pitten. Inderdaad, de motor. :O

De CSL/OT kroeg !

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De donut was ongeveer het meeste spektakel deze race... Ik hoop dat de wijzigingen van volgend jaar het veld wat dichter bij elkaar brengt, want dit is inmiddels niet meer de moeite om 2 uur op je vrije zondag aan te verspillen.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24
Formule 1 kijken is tegenwoordig vergelijkbaar met het eten van patat. Van te voren heb je er veel zin in, maar achteraf vraag je je af waarom je het hebt gedaan en tot overmaat van ramp ben je er ook nog misselijk van. In dit geval van het geslijm van Vettel over de boordradio.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AzzKickah schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:44:
Mooi dat Bottas 8e is (en vooral daarmee meer punten heeft dan Maldonado).
Dat is het beste nog :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-11 21:29
Boktor schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:49:
Formule 1 kijken is tegenwoordig vergelijkbaar met het eten van patat. Van te voren heb je er veel zin in, maar achteraf vraag je je af waarom je het hebt gedaan en tot overmaat van ramp ben je er ook nog misselijk van. In dit geval van het geslijm van Vettel over de boordradio.
_/-\o_

• Dadona
Wat wel typerend is, ik hoor het ze nog zeggen, er komen twee gevechten aan. Dat terwijl de gevechten pas ronden later waren en eigenlijk er na twee bochten al op zaten. Juist een auto die iets sneller is wil je niet zomaar erlangs laten. Maar met DRS kan dat gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Dadona op 17-11-2013 21:51 ]

De CSL/OT kroeg !

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Vuvuzela

My spire is forming

Grosjean 2e d:)b Gun ik hem wel.

I served in a company of heroes.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:50

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Dit circuit is gewoon niet geschikt voor formule 1. Door de snelle bochten kunnen ze niet dicht achter elkaar rijden en de rechte stukken zijn net te kort. Typisch Tilke design probleem en dan krijg je dus optochten.

Gelukkig zal dat in brazilie anders zijn, waar ik hoop op een overwinning van Webber. Dat gun ik hem wel in zijn laatste race.

Sys Specs

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:09
Boktor schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:49:
Post van de dag! _/-\o_

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Gefeliciteerd!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:56
Whaha die Mark :p Zal Renault leuk vinden :+

• enchion
  • Niet online
Vroeger had ik de volgende zin echt nooit gezegd, maar:

Na dit jaar meer dan 10 races Nascar gekeken te hebben moet ik echt zeggen dat dit jaar Nascar Sprintcup een stuk leuker/interessanter is dan de F1.
(terwijl ik al 25 jaar F1 kijk)

How do you save a random generator ?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Mja,ik kan me niet over het enorme over the top Amerikanisme heenzetten bij NASCAR, echt verschrikkelijk. FIA WEC daarentegen .. dat is echt leuk.

Heb de eerste 10 ronden gezien van deze "race", daarna maar een serietje gaan kijken. Ik kijk volgend jaar de eerste race om te kijken hoe de verhoudingen liggen, en dan besluit ik of ik blijf kijken. Nog een jaar zoals dit trek ik echt niet, kansloos gebeuren.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 02:33

fynrd1

Fooled by Randomness

Wel leuk, ik ben vorige week begonnen aan "Lie to me", en dan zie je Vettel alle kenmerken vertonen van een leugen, als die antwoord dat hij het niet weet waarom hij zoveel heeft gewonnen in de afgelopen 8/9 races.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Streskip schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:02:
Whaha die Mark :p Zal Renault leuk vinden :+
Ik miste dit stukje net, wat zei Webber dan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10 10:10
fynrd1 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:05:
Wel leuk, ik ben vorige week begonnen aan "Lie to me", en dan zie je Vettel alle kenmerken vertonen van een leugen, als die antwoord dat hij het niet weet waarom hij zoveel heeft gewonnen in de afgelopen 8/9 races.
Zou jij wel weten wat je moet zeggen? :P Ik vind het nog knap dat ie niet heéél smug kijkt.. ik zou dat echt niet in kunnen houden hoor :P

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

• enchion
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:05:
Mja,ik kan me niet over het enorme over the top Amerikanisme heenzetten bij NASCAR.

Heb de eerste 10 ronden gezien van deze "race", daarna maar een serietje gaan kijken. Ik kijk volgend jaar de eerste race om te kijken hoe de verhoudingen liggen, en dan besluit ik of ik blijf kijken. Nog een jaar zoals dit trek ik echt niet, kansloos gebeuren.
Dat "foute" maakt het imho best leuk, beetje zelfde als cliche`s zoeken in Tour de France verslaggeving.

Maar eigenlijk bedoelde ik meer aan te geven hoe vervelend/onnatuurlijk de F1 geworden is, zelfs als er echte battles zijn zit je gewoon te denken welke motoren enzzz... elk team heeft waardoor je weet wie wie voor zal laten.

In Nascar en Indycar, ook V8Supercar, BTCC weet je gewoon dat er geen achterkamertjes gelul is en dat elke rijder gewoon alles aan het proberen is.

F1 is gewoon dood wmb, en heeft een grote reboot nodig, en dan heb ik het niet over de mechanische veranderingen. (btw maar 20 rijders in de F1 wat al jaren zo superlaag is waar niemand binnen F1 zich ook maar enigszins druk om maakt (bij NC 43 auto`s op een kwart zo lange baan))

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 02:33

fynrd1

Fooled by Randomness

etnerdnl schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:07:
[...]

Zou jij wel weten wat je moet zeggen? :P Ik vind het nog knap dat ie niet heéél smug kijkt.. ik zou dat echt niet in kunnen houden hoor :P
Ging me meer om zijn lichaamstaal en niet wat die zei. :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Thanks! Heel blij voor Williams :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ik begin ook een Grosjean fan te worden.
Wat een geweldige uitstraling heeft ie tegenwoordig , die grijns na de wedstrijd _/-\o_

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Van het Autosport race topic:
The worst season I've ever witnessed. Jesus Christ. So, so dull. At least with Schumacher's era, despite it being dull too, you had the greatest of all time winning, you weren't even more so depressed knowing that there are better drivers out there in the field but are languishing behind due to their crappy car *cough* Ferrari *cough*, V10s, beautiful cars, no tyre management and no DRS/KERS bullshit.
Ik kan het er niet anders dan mee eens zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• enchion
  • Niet online
Behalve dan dat Schumacher niet de beste allertijden was. (kon niet leuk/netjes battlen, wat imho een voorwaarde is om tot grootste benoemd te worden)

Schumacher was een erg goede timetrial rijder. (verder heeft hij met Benetton ook geintjes uitgehaald waar Vettel nu van verdacht wordt, alleen bij Vettel zijn ze nog niet bewezen)
Schumacher heeft btw ook niet zo goed gedaan in een mindere auto.

Wat dat betreft heb ik meer respect voor Sebastian, omdat hij niet zo arrogant is.

[ Voor 9% gewijzigd door enchion op 17-11-2013 22:26 ]

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
enchion schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:25:
Behalve dan dat Schumacher niet de beste allertijden was. (kon niet leuk/netjes battlen, wat imho een voorwaarde is om tot grootste benoemd te worden)

Schumacher was een erg goede timetrial rijder. (verder heeft hij met Benetton ook geintjes uitgehaald waar Vettel nu van verdacht wordt, alleen bij Vettel zijn ze nog niet bewezen)
Schumacher heeft btw ook niet zo goed gedaan in een mindere auto.

Wat dat betreft heb ik meer respect voor Sebastian, omdat hij niet zo arrogant is.
Alleen viel er toen tenminste nog eens iemand uit, waren de auto's minder betrouwbaar, was het niet telkens inhouden om op de banden te letten. En gelukkig waren er tenminste minder races. Hierom betekent ook het record van overwinningen per seizoen niks.

Het is niet de schuld van Vettel/RB, maar F1 is nu net zo dood aan het gaan als WRC onder Loeb...

• etnerdnl
Weet niet of er nog iemand kijkt naar de Sky stream momenteel,
maar je hoort zoveel nieuws over dat het nu écht zeker is dat Lotus die sponsors krijgt die ze nodig hadden om Hülkenburg te kunnen contracteren, en toch hebben ze dat dus nog steeds niet gedaan.. snap echt niet waarom dat zo lang duurt.. hij verdient echt de zekerheid van een goed stoeltje volgend jaar

• Señor Sjon
Vroeger kon je als coureur ook een groter verschil maken. Kijk eens naar een 1993. Achter de machtige Williams was toch Schumacher niet verkeerd bezig. Schumacher zei het zel al, vroeger had je als coureur minimaal een seconde in handen, nu nog maar een tiende.

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:47:
Vroeger kon je als coureur ook een groter verschil maken. Kijk eens naar een 1993. Achter de machtige Williams was toch Schumacher niet verkeerd bezig. Schumacher zei het zel al, vroeger had je als coureur minimaal een seconde in handen, nu nog maar een tiende.
En hoe weerleg je de seconden die Vettel heeft?

Natuurlijk heeft hij de beste auto, maar dit is niet alléén de auto. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Verwijderd

Pfffft, mensen die denken dat dit seizoen saaier was dan het Schumacher tijdperk hebben een heel erg selectief geheugen. Denk maar eens terug aan 2002, toen Schumacher in juli na de GP van Frankrijk al kampioen was, in de 11e race van het jaar (totaal 17). Dat jaar was het na enkele races al duidelijk dat Schumacher kampioen zou worden en ging het er alleen nog om wie twee of drie zou worden. Ik vond dit seizoen ook niet bepaald spannend maar je moet wel een slecht geheugen hebben (of enorme Schumacher fan zijn) als je denkt dat dit seizoen saaier was dan 2002.

Normaalgesproken kijk ik op de BBC maar aangezien die dit weekend niet live uitzenden en Veronica wel heb ik maar weer eens een race op Veronica meegepakt. Van Dam was veel beter dan in Australië maar goed vind ik het nog steeds niet. De race was weinig spectaculair maar tijdens goede inhaalmaneuvres wordt er net zo commentaar gegeven als bij een doorsnee DRS-inhaal-maneuvre. Het enthousiasme is totaal niet te horen. Bij de BBC weten ze domweg veel beter waar ze over praten, maar ook daar mis ik het enthousiasme. Wat dat betreft blijft Olav Mol wat mij betreft onovertroffen.

En Albers, tsja. Normaal ABN zit er blijkbaar niet in, als het niet "heb dit, heb dat" is dan gooit hij er wel volkomen overbodig Engelse woorden doorheen. Een beetje jargon is prima, maar waarom speed en qualifying in plaats van snelheid en kwalificatie? Verder was het inhoudelijk vaak gezwets en viel uitleg vaak ik in het water. Ik weet waarom je in een bocht niet, en op het rechte stuk wel vlak achter iemand wil rijden maar iemand die dat niet weet had die warrige uitleg nooit begrepen.

Nee, ik ben absoluut niet overtuigd om weer Sport 1 te nemen. Daarvoor zullen ze toch echt betere (co-)commentators in moeten huren.

• etnerdnl
AlainS schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:54:
[...]

Ik denk dat, dat ook veel te maken heeft met bandenmanagement, een factor die je toen nog niet echt had, en nu soms zelf al tijdens de kwalificaties (ik neem ook aan dat die seconde van toen ook om de kwalificatie ging).

• enchion
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:47:
Leuk voorbeeld dat je aanhaald, in dat seizoen deed 1 andere rijder het nog een stuk beter tegen het machtige Williams.
http://www.formula1.com/results/season/1993/86/

MS hoort daarbij wel degelijk in de top5 thuis, maar hij heeft wel een aantal fratsen met Benetton en Ferrari uitgehaald waardoor ik hem nooit op 1 zal zetten.
Als Vettel het nog een paar jaar goed blijft doen krijgt hij dan ook van mij de positie die MS nu heeft op de ladder.

• Señor Sjon
Schumacher zijn fratsen zijn ook aangeleerd. De FIA trad niet op toen hij gepiepeld werd door Senna (bv. Frankrijk 1992). Dus, if you can't beat them, join them. En weet je wat, dat was een stuk leuker dan al die heilige samaritanen in de auto van nu. Nu botsen ze alleen nog maar uit onkunde/ :P

En ik geloof dat RB iets heeft gevonden waar ze een enorm voordeel uit halen. Misschien wel de TC via KERS, zo vreemd klinkt het niet.

Donington 1993 was gewoon een mega blunder van Williams met een hoop stops. En Prost stond niet echt bekend als regenrijder.

Verder zat MS pas anderhalf jaar in de wagen, Senna was toen al een jaar of 8 bezig.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 17-11-2013 23:12 ]

• enchion
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:10:
Schumacher zijn fratsen zijn ook aangeleerd. De FIA trad niet op toen hij gepiepeld werd door Senna (bv. Frankrijk 1992). Dus, if you can't beat them, join them. En weet je wat, dat was een stuk leuker dan al die heilige samaritanen in de auto van nu. Nu botsen ze alleen nog maar uit onkunde/ :P

En ik geloof dat RB iets heeft gevonden waar ze een enorm voordeel uit halen. Misschien wel de TC via KERS, zo vreemd klinkt het niet.

Donington 1993 was gewoon een mega blunder van Williams met een hoop stops. En Prost stond niet echt bekend als regenrijder.

Verder zat MS pas anderhalf jaar in de wagen, Senna was toen al een jaar of 8 bezig.
Zet je MS-bril nou eens af en kijk nog eens goed naar het volgende filmpje.
(gewoon ordinaire divebomb van MS imho)
YouTube: Formula 1. France 1992. Senna & Schumacher collision

btw toch een overmachtig team zowat op een rondje zetten, en alle andere rijders op 1 rondje met een mindere auto in de allermeest moeilijke omstandigheden, moet ook iets met rijders talent te maken hebben imho.

btw Senna zal ik ook niet per definitie op grootste coureur/racer allertijden zetten, zijn nog een paar andere grootheden die ik daar liever neerzet.

[ Voor 15% gewijzigd door enchion op 17-11-2013 23:28 ]

• Arfman
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Vond divebomb nog wel meevallen, maar is dit niet lichtelijk OT hier?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die verafgoding van Schumacher is inderdaad wel triest. Zelfs als het Schumi's fout is, dan nog is het andermans schuld... (zou Adelaide 94 ook Hill's schuld zijn, of Jerez 1997 was het Villeneuve die Schumi probeerde te rammen, enzovoort ;) ).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

gambieter schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:26:
Die verafgoding van Schumacher is inderdaad wel triest. Zelfs als het Schumi's fout is, dan nog is het andermans schuld... (zou Adelaide 94 ook Hill's schuld zijn, of Jerez 1997 was het Villeneuve die Schumi probeerde te rammen, enzovoort ;) ).
Ik ben sowieiso fan van de man, maar volgens mij is er geen een fan die de crash van 1997 in de schoenen van Villeneuve probeert te schuiven hoor :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 11:59
enchion schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:20:
[...]
btw Senna zal ik ook niet per definitie op grootste coureur/racer allertijden zetten, zijn nog een paar andere grootheden die ik daar liever neerzet.
Senna was ook niet bepaald een lieverdje hoor, hij kon een aardig potje sturen, maar hij had heel vaak do or die acties. Waardoor andere op een gegeven moment uit de weg gingen voor hem.

Maar zoals ik al vaker roep: aardige F1 coureurs worden geen kampioen., in de F1 moet je respect afdwingen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Señor Sjon
gambieter schreef op zondag 17 november 2013 @ 23:26:
Ik wil het niet oprakelen maar nu je erover begint :P

Hill '94. Als Hill gewoon een bochtje had gewacht i.p.v. te divebomben ;), dan was er niets aan de hand geweest.
VIlleneuve '97 was niet handig. Maar ja, hij wist dat zijn auto de finish toch niet ging halen (falende waterpomp), dus dan probeer je wat. Als ie niks had gedaan was mogelijk Villeneuve zelfs gestrand in de grindbak, dus eigen fout.

In Frankrijk '92 hadden ze al ruzie in de kwalificatie, daar was ie behoorlijk pissed over.

En hoezo is dit allemaal offtopic? Wou je het over dit shitseizoen hebben dan? :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het ging er om dat Senor Sjon probeert de geschiedenis te herschrijven en Schumacher als een lief jongetje wil neerzetten die verpest is door Senna en zo, alsof zonder die gebeurtenissen Schumacher nog steeds oudere coureurs voor zou laten gaan, zijn stoeltje af zou staan enzovoort. I've got news for you: Schumacher is gewoon een keiharde, over lijken gaande, egoistische kl**tzak, en is dat van nature. Het zijn namelijk eigenschappen die hem hebben geholpen een van de beste F1-coureurs aller tijden te worden.

Een beetje realisme tussen de bewondering is wel op zijn plaats. Zoals SnowDude al zegt: nice guys finish last. Alleen wordt Schumacher een beetje besproken alsof het hun eigen koter is ("mijn kind doet dat niet") :) .

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 18-11-2013 10:38 ]

• Señor Sjon
Dat is way out of line gambieter, ik probeer niets te herschrijven. Schumacher is een product van zijn tijd. Net als andere coureurs dat waren en nu zijn. Ik vind die controverse niet erg, het maakt de boel een stuk minder saai dan de mediagetrainde coureurs van nu. Vooral niet vechten, want dan gaan je banden stuk. Of vanwege het creatuur DRS anderen voor laten gaan in de bocht om zo DRS te krijgen.

Hadden we nog steeds PK-pakhuizen met nul grip, dan hadden we geen 19 jarigen achter het stuur zitten, zoals nu het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 18-11-2013 10:57 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
AlainS schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:54:
[...]

Hoe weerleg je de seconden die Schumacher op Verstappen had?

Volgens mij is dit precies hetzelfde geval; de auto's zijn simpelweg niet gelijk. Logisch ook want Webber gaat weg, waarom zou je hem nog inside info geven over alle ontwikkelingen. Voor het constructeurs kampioenschap is Webber ook niet nodig want Vettel wint dat kampioenschap in z'n uppie al.
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:55:
Pfffft, mensen die denken dat dit seizoen saaier was dan het Schumacher tijdperk hebben een heel erg selectief geheugen. Denk maar eens terug aan 2002, toen Schumacher in juli na de GP van Frankrijk al kampioen was, in de 11e race van het jaar (totaal 17). Dat jaar was het na enkele races al duidelijk dat Schumacher kampioen zou worden en ging het er alleen nog om wie twee of drie zou worden. Ik vond dit seizoen ook niet bepaald spannend maar je moet wel een slecht geheugen hebben (of enorme Schumacher fan zijn) als je denkt dat dit seizoen saaier was dan 2002.
Toegegeven, ik was een enorme Schumi fan. Zijn seizoenen vond ik mooier om te zien, want als iemand dan oppermachtig is dan wil ik dat ook echt zien. Vettel wint al z'n races met een seconde of 10 voorsprong, terwijl hij makkelijk met 60 sec voorsprong kan winnen en dat vind ik jammer. Ik wil geen coureurs op 80% van hun kunnen zien rijden om banden/motor/versnellingsbak te sparen. Ik wil ze vol zien gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:56:
Dat is way out of line gambieter, ik probeer niets te herschrijven. Schumacher is een product van zijn tijd.
Dan moet je geen dingen zeggen als "Schumacher zijn fratsen zijn ook aangeleerd". Dat is namelijk gewoon incorrect, het is de aard van het beestje en niet de schuld van de FIA, Senna of wie dan ook. Net zoals Vettel geen lief jongetje is, zoals hij in Maleisie liet zien. En als het team het toelaat, dan zijn de krokodilletranen achteraf alleen voor de media.

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Uhoh...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qhisuOD.gif

Webber z'n pitstop, het gaat om het bewegende ding onder de wagen. Zou niet echt legaal zijn...

Extra diepgaand artikel: hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Yonni op 18-11-2013 19:10 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:05

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zie het niet...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Gynnad
  • Laatst online: 12:42
Ik ook niet, het enige wat ik zie bewegen is die voet..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgens mij gaat het om wat er ín de wagen te zien is (net iets rechts van het midden, tussen de 2 oranje/gele reflecties in).

Volvotips.com

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Een beetje naar links en naar boven van waar die 10 staat. Daar is een verticaal stuk ijzerdraad(?) te zien die dat stuk carbon fibre dat net niet over de grond sleept bewegen.

• Dadona
Boven het stuk tussen de 3.029 van BOT en de tien van KOV zie je een verticale streep die bij het neerkomen wat flext. Druk hier opeens. :+ Overigens was dat al een week geleden opgevallen. Het lijkt mij dat het de zoveelste poging is om te verklaren dat de Red Bull Harder, Better, Faster ( :9 ) is.

[ Voor 51% gewijzigd door Dadona op 18-11-2013 19:35 ]

De CSL/OT kroeg !

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Goede vraag voor de statistici onder ons: hoeveel plaatsen vóór Pic moet Vd Garde eindigen in Brazilië om vóór Pic in de eindstand te eindigen?

Volvotips.com

• Firesphere
  • Laatst online: 04:05

Firesphere

Yoshis before Hoshis

1, met een minimum van 13e

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Dadona
Hoogste klassering van Pic was inderdaad 14e. Het staat 11-6 voor Pic btw.

De CSL/OT kroeg !

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
Ik kreeg gister ook mee dat wanneer een Caterham coureur 13e wordt in Brazilië, ze dan boven Marussia komen bij de constructeurs (mits er niemand van hun 12- is :P). Zou toch een mooie dubbelslag zijn voor VDG :P

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mat.hi.as schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:26:
Ik kreeg gister ook mee dat wanneer een Caterham coureur 13e wordt in Brazilië, ze dan boven Marussia komen bij de constructeurs (mits er niemand van hun 12- is :P). Zou toch een mooie dubbelslag zijn voor VDG :P
Dan zal het toch verschrikkelijk slecht weer moeten gaan worden anders gaat dat nevernooitgebeurennie.

Testing, one, two ...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:15

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:09:
[...]

Dan zal het toch verschrikkelijk slecht weer moeten gaan worden anders gaat dat nevernooitgebeurennie.
Ho ho, misschien beukt Maldonado er 4 af bij de start, valt Webber uit, en maakt Kovalainen alsnog een fout, is 22 - 7 = 15 plus dan dat VdG zoals redelijk vaak voor de andere Caterham + Marussia's finisht = jawel, 13 :D :+

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 18-11-2013 22:19 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:18:
[...]
Ho ho, misschien beukt Maldonado er 4 af bij de start, valt Webber uit, en maakt Kovalainen alsnog een fout, is 22 - 7 = 15 plus dan dat VdG zoals redelijk vaak voor de andere Caterham + Marussia's finisht = jawel, 13 :D :+
Weet jij nog wie er gisteren direct voor VdG finishte?

Edit: ff snel een edit erachteraan? :+

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 18-11-2013 22:23 ]

Testing, one, two ...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:22:
[...]

Weet jij nog wie er gisteren direct voor VdG finishte?

Edit: ff snel een edit erachteraan? :+
Nee..? O-)

• SnowDude
Yonni schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:06:
Uhoh...

[afbeelding]

Webber z'n pitstop, het gaat om het bewegende ding onder de wagen. Zou niet echt legaal zijn...

Als dat ding inderdaad doet wat hij lijkt te doen, dan hebben ze wel iets geweldigs ontdekt! Stiekem een tuned mass damper gemaakt van de tray stay _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik lees op een paar plekken dat Maldonado gisteravond voor 3 jaar getekend heeft bij Lotus en dat Hulkenberg teruggaat naar Force India.

• XyritZz
AzzKickah schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:20:
Ik lees op een paar plekken dat Maldonado gisteravond voor 3 jaar getekend heeft bij Lotus en dat Hulkenberg teruggaat naar Force India.
Als dat waar is, dan is die hele Quantum deal dus ook een wassen neus gebleken.... en ze riepen allemaal maar zo hard dat alles al geregeld was en dat het slechts wachten was op de bank die lang deed over een transactie van tientallen miljoenen euro's.

Blijft voor Perez ook niet veel over, terug naar Sauber wellicht maar dat gebeurt ook alleen als ome Slim geld wil blijven storten. Als de deal met Sirotkin ook nog stuk gaat is er wellicht voor vd Garde nog een kansje bij Sauber. Hij neemt een leuk zakcentje mee en laat zien toch een aardig potje te kunnen sturen.

Spannende tijden; ook gezien de zaak tegen Ecclestone, ben zeer benieuwd wat daar uit gaat komen en of een eventuele opvolger de zaken op dezelfde gehaaide manier aanpakt of toch voor een wat meer behouden aanpak kiest. Jammer overigens dat Todt geen tegenstander meer heeft in de "strijd" voor het FIA presidentschap, die sukkel heeft net zo ongeveer alle macht die de FIA had weggegeven aan de beheerder van de commerciële rechten (lees; Ecclestone).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Dadona
En dat tekenen is niet van deze strekking zeker :'(
Afbeeldingslocatie: http://juffrouwria.punt.nl/_contentimages/2013-09-13-19-06-29.DSC_0401.jpg
Dat het in de Formula 1 af en toe wat harder mag, wat minder van die politiek correcte taal, ben ik helemaal voor. Maar doe dat tenminste naar de concurrent, niet naar je eigen team. Helemaal als beschuldigingen zijn op basis van een vermoeden of zoiets.
Dit alles staat nog even los van het feit dat ik hij vooral betrokken lijkt te zijn bij ongelukken, niet waanzinnige inhaalacties of goede pogingen daartoe.

[ Voor 28% gewijzigd door Dadona op 19-11-2013 09:44 ]

De CSL/OT kroeg !

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

En nu heeft ie ook nog spijt: http://f1today.net/nl/nie...arsting-richting-williams

Wat een gi-gan-ti-sche aap is het toch ook.

En die Quantum-deal..
http://f1today.net/nl/nie...l-met-lotus-gaat-gebeuren

Gewoon dikke vette bull-shit dus!

Najah, we moeten nog even een officiele bevestiging zien van dat Maldonado getekend heeft maar dat lijkt me niet lang meer te duren.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Keida

dr.

Uhoh...

[afbeelding]

Interessant leesvoer, interessant. Geen idee of het waar is, maar het ding zit er in ieder geval niet voor niets.

IJsdikte op de Elfstedentocht

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
Laten we toch hopen dat Maldonado volgend jaar niet meer rijd en dat Hulkenberg naar Lotus gaat
Maldonado schijnt ook het record te hebben van meeste straffen in een seizoen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Het was een emotionele uitbarsting waar Maldonado niet bepaald trots op is."

Hij kwam me toch verrekte rustig over op TV, daar kwam niet echt al teveel emotie bij kijken maar hij zal ook wel in de gaten gekregen hebben dat dit soort uitlatingen niet gaan helpen om elders aan de bak te kunnen komen. Hoewel...., geld stinkt niet (maar riekt gruwelijk), en daar zijn tegenwoordig heel veel F1 teams mee te porren.

Testing, one, two ...

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:56
Uhoh...

[afbeelding]

Ow ow ow :9

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
Uhoh...

[afbeelding]

als je dan http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24659085 terugleest, legt dat wel een mooie link

• Yonni
Even gelezen, duidelijk stuk. Blijf het gaaf vinden hoe de F1 in elkaar steekt.

• XyritZz
Yonni schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:40:
[...]

Even gelezen, duidelijk stuk. Blijf het gaaf vinden hoe de F1 in elkaar steekt.
Inderdaad heel gaaf, en ik ben zeer benieuwd als dit allemaal klopt hoe de regels van volgend jaar hier invloed op hebben. Mijn eerste inschatting als leek zou zijn dat de nieuwe regels hier een hele grote invloed op hebben; de uitlaatposities veranderen dus het 'sealen' van de diffuser wordt lastiger zo niet onmogelijk en de neus gaat omlaag waardoor er minder lucht onder de auto komt en het hele concept van die tray zou hierdoor minder effectief kunnen worden.

Overigens ben ik wel van mening dat dit artikel wederom aangeeft waarom Pirelli nooit terug had moeten switchen naar de 2012 banden; als zulke kleine vervormingen zulke grote gevolgen hebben dan hadden ze een andere oplossing moeten bedenken.

• Yonni
En we weten allemaal wie er het meest hebben lopen zeuren over de banden in de eerste helft van het seizoen O-) .

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wat zal ie supertrots zijn op dit kampioenschap. Nou.

Alles bij elkaar en zo achteraf was het eigenlijk maar een prutsseizoen.

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-11 00:55
Over de Quantum Lotus deal:
http://www.reddit.com/r/f..._fantasy_who_are_quantum/
Het valt mij tegen dat geen enkele F1 website ook zulk onderzoek doet.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48

Player1S

Probably out in the dark

AquaSheep schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:49:
Over de Quantum Lotus deal:
http://www.reddit.com/r/f..._fantasy_who_are_quantum/
Het valt mij tegen dat geen enkele F1 website ook zulk onderzoek doet.
wat veel erger is is dat Lotus het zelf niet doet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vraag me toch een beetje af waarom de andere teams geen ophef maken over het vermeende mass-damper systeem van Red Bull.
Prachtig om te zien trouwens dat teams zo vernuftig zijn.

Als het systeem er echt is in de vorm die diverse artikelen nu uitwijzen, zou je met een verwijzing naar het systeem wat Renault in 2006 had, toch een redelijke claim hebben om ook dit systeem illegaal te laten verklaren. In 2006 werd het systeem ook halverwege het seizoen illegaal verklaard na lobby'en van Ferrari, McLaren, etc.

Zijn de andere teams er simpelweg niet op tijd achter gekomen? Hebben ze goede redenen om aan te nemen dat dit systeem wel legaal is (misschien is het al eerder voorgelegd aan de FIA)? Of gaan ze na het seizoen proberen om het systeem illegaal te laten verklaren en daarmee de titels van Red Bull in kwestie trekken?

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:48

Player1S

Probably out in the dark

Zamorano schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:13:
Ik vraag me toch een beetje af waarom de andere teams geen ophef maken over het vermeende mass-damper systeem van Red Bull.
Prachtig om te zien trouwens dat teams zo vernuftig zijn.

Als het systeem er echt is in de vorm die diverse artikelen nu uitwijzen, zou je met een verwijzing naar het systeem wat Renault in 2006 had, toch een redelijke claim hebben om ook dit systeem illegaal te laten verklaren. In 2006 werd het systeem ook halverwege het seizoen illegaal verklaard na lobby'en van Ferrari, McLaren, etc.

Zijn de andere teams er simpelweg niet op tijd achter gekomen? Hebben ze goede redenen om aan te nemen dat dit systeem wel legaal is (misschien is het al eerder voorgelegd aan de FIA)? Of gaan ze na het seizoen proberen om het systeem illegaal te laten verklaren en daarmee de titels van Red Bull in kwestie trekken?
Waarschijnlijk omdat het een storm in een glas water is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Señor Sjon
Punt is dat door de strakke regelgeving dit een issue geworden is, terwijl normaliter andere designaspecten veel meer voordeel gaven en geven. Dit zegt iets over de uitgaven en het zoeken van hiaten.

• Dadona
Ik denk dat ze er vooral niets aan doen omdat ze er te laat achter zijn gekomen. Je krijgt dan fratsen als, tijdens tests is het niet opgevallen. We gaan er binnenkort specifiek op testen en dan zou het systeem wel illegaal zijn. Het is een beetje het verhaal zoals met de load testen. Bij zoveel kilo (van de test) gebeurde er niets, een fractie meer en er was een bak aan flex.
Nog los van dat het vooral een uitbouw is van de mogelijkheden. Het stuk van Gary laat nu mooi overzichtelijk zien waar het voor Red Bull de goede kant op is gegaan. Iets wat menigeen al zei rondom de tijd van de bandenwissel, maar toen nog niet echt lekker kon onderbouwen. Vanaf dat moment is het verschil uitgebouwd. Ik heb het artikel wat snel doorgelezen, maar met de banden speelt ook mee dat de Red Bull meer van de banden zelf vraagt, niet alleen de eigenschappen (voor rijhoogte).

De CSL/OT kroeg !

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Vanavond op Sky de replay van de GP van Brazilie van 2003. Voor de geinteresseerden. Lijkt mij wel leuk, ik ga wel ff kijken :)

Altijd leuk om te kijken hoeveel 'oh ja!'-momentjes je hebt :)

Nu SVP niet gaan roepen hier 'oh ja toen won die en die en crashte die en die!' want momenteel komt er nog niks boven borrelen in mijn grijze massa over die GP dus ik wil er graag 'onwetend' aan beginnen te kijken :P

[ Voor 36% gewijzigd door AzzKickah op 20-11-2013 15:56 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:54:

Altijd leuk om te kijken hoeveel 'oh ja!'-momentjes je hebt :)

....want momenteel komt er nog niks boven borrelen in mijn grijze massa over die GP dus ik wil er graag 'onwetend' aan beginnen te kijken :P
Hahaha :')

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

En nog oh ja, momentjes. Ik heb geen Sky, maar ik dat was geen 13-in-dozijn race.
(Ik moest het wel zoeken, maar a.h.v. de uitslag wist ik het wel weer).

[ Voor 31% gewijzigd door MrSleeves op 21-11-2013 08:35 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Eh ja, nogal wat oh ja momentjes :P

Had blijkbaar niet de link 2003-crashrace(Alonso) in m'n hoofd zitten :)
Was leuk om ff te zien.

Barrichello :'(

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Fisico toch die uiteindelijk won?

• XyritZz
En een race later pas z'n bokaal kreeg?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nou bij Jordan sprongen ze eerst een gat in de lucht, maar Fisico stond niet op het hoogste treedje op het podium, dat was dan weer Raikkonen.
Fisico stond het huilen nader dan het lachen tijdens de persconferentie na de race, maar uiteindelijk is ie toch als winnaar uitgeroepen inderdaad.

En het 3e treedje op het podium was leeg :P
XyritZz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:21:
[...]

En een race later pas z'n bokaal kreeg?
Klopt idd dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 21-11-2013 09:35 ]

• XyritZz
AzzKickah schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:35:
Nou bij Jordan sprongen ze eerst een gat in de lucht, maar Fisico stond niet op het hoogste treedje op het podium, dat was dan weer Raikkonen.
Fisico stond het huilen nader dan het lachen tijdens de persconferentie na de race, maar uiteindelijk is ie toch als winnaar uitgeroepen inderdaad.

En het 3e treedje op het podium was leeg :P

[...]

Klopt idd dus :)
Gekke wedstrijd was dat inderdaad ja, niemand wist ook echt zeker of het podium nu wel of niet klopte. Toch heel vaak prachtige wedstrijden gezien in Brazilië, hoop ook dat dit circuit nooit verdwijnt van de kalender ondanks dat het voor de teams niet de meest veilige plek is.

Die wedstrijd dat het zo hard regende dat er een auto of 5 af schoof in dezelfde bocht was ook zo apart. Ook oprechte teleurstelling toen bij Minardi dat Verstappen er in die bocht ook af ging; die waren volgens mij uit de pitstraat gestart en stonden met een auto aan de start die zo vol met brandstof zat dat ze op een 0-stop strategie stonden waardoor ze zelf hadden ingeschat dat ze een goede kans op punten zouden maken en met een beetje geluk zelf een podium konden rijden.

Ik hoop op regen dit weekend; en aangezien er in het WK geen spanning meer is hoop ik dat de Marussia's en Caterhams rond de 13e positie gaan rijden zodat we in de staart van het WK nog een spannende race mee gaan maken :).

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:49
XyritZz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:59:
[...]

goede kans op punten zouden maken en met een beetje geluk zelf een podium konden rijden.

Ik hoop op regen dit weekend; en aangezien er in het WK geen spanning meer is hoop ik dat de Marussia's en Caterhams rond de 13e positie gaan rijden zodat we in de staart van het WK nog een spannende race mee gaan maken :).
Rond plek 3/4/5 kan het nog wel spannend zijn. Raikonnen doet natuurlijk niet mee, maar zoveel punten heeft Webber niet minder dan Hamilton. RBR heeft gezegd dat ze WEB nog graag op de 3e plaats willen zien, en dat zou natuurlijk ook mooi voor hem zijn. Maar het zou natuurlijk ook tof zijn als VDG Caterham een plekje hoger (en zichzelf) kan zetten!

• Señor Sjon
Het zou dan de eerste regenrace zijn.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

XyritZz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:59:
[...]

Die wedstrijd dat het zo hard regende dat er een auto of 5 af schoof in dezelfde bocht was ook zo apart. Ook oprechte teleurstelling toen bij Minardi dat Verstappen er in die bocht ook af ging; die waren volgens mij uit de pitstraat gestart en stonden met een auto aan de start die zo vol met brandstof zat dat ze op een 0-stop strategie stonden waardoor ze zelf hadden ingeschat dat ze een goede kans op punten zouden maken en met een beetje geluk zelf een podium konden rijden.
Dat was de 2003 editie :) Daar hebben we het net over ;)

• XyritZz
Senor Sjon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:07:
Het zou dan de eerste regenrace zijn.
Hoe vaak komt dat eigenlijk voor? Een compleet droog seizoen... ik kan het me niet voor de geest halen.
AzzKickah schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:04:
[...]

Dat was de 2003 editie :) Daar hebben we het net over ;)
Haha, grappig dat ik twee races in m'n hoofd heb zitten terwijl het in werkelijkheid één en dezelfde race is :).

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15-11 19:47

MeNTaL_TO

The future is not set

L1nt schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:15:
[...]

Waarschijnlijk omdat het een storm in een glas water is.
Of omdat andere teams dit ook al hebben, alleen minder goed uitgewerkt/effectief.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Señor Sjon
XyritZz schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:18:
[...]

Hoe vaak komt dat eigenlijk voor? Een compleet droog seizoen... ik kan het me niet voor de geest halen.

[...]

Haha, grappig dat ik twee races in m'n hoofd heb zitten terwijl het in werkelijkheid één en dezelfde race is :).
Komt omdat ze
1) nauwelijks meer bij regen rijden
2) races zo op de kalender zijn geplaatst dat er vooral in de Aziatische landen minder kans op regen is (moesson e.d.).

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Senor Sjon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:56:
[...]

Komt omdat ze
2) races zo op de kalender zijn geplaatst dat er vooral in de Aziatische landen minder kans op regen is (moesson e.d.).
En dan kwam Ecclestone een jaar of 2 geleden met het idee om kunstmatige regen in te zetten..?

8)7

• Señor Sjon
Dat is langer geleden. Hij bedacht toen dat prutbanden hetzelfde effect hebben. ;)

• Dadona
Het was toch Olav Mol die dat gekscherend tijdens een race zei toen de regen voor een waar spektakel zorgde? Of heeft Ecclestone dat ook voorgesteld?

De CSL/OT kroeg !

• SnowDude
Dadona schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:54:
Het was toch Olav Mol die dat gekscherend tijdens een race zei toen de regen voor een waar spektakel zorgde? Of heeft Ecclestone dat ook voorgesteld?
http://eurosport.yahoo.co...s-artificial-rain-f1.html
8)7

Er waren toen ook grappen over sms "RAIN ON"

[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 21-11-2013 14:59 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Senor Sjon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:39:
Dat is langer geleden. Hij bedacht toen dat prutbanden hetzelfde effect hebben. ;)
2,5 jaar geleden idd. :P

• Señor Sjon
Hij heeft het ver voor 2011 ook weleens geroepen. Volgens mij na een test ergens van een team die ook de baan onder water zette voor het ontwikkelen van regenbanden.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb wel dik zin in de GP van dit weekend! *O*

Maar daarna is wel het seizoen voorbij :-(

Nog 106 dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 21-11-2013 20:52 ]

• XyritZz
Senor Sjon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:56:
[...]

Komt omdat ze
Dat ze tegenwoordig sneller achter SC rijden of afvlaggen bij regen vind ik belachelijk, de F1 is ontiegelijk veilig als sport dus een beetje glijden hier en daar moet prima kunnen. De reden er achter was volgens mij ook wel eens dat de banden van Pirelli te weinig getest waren.... test dat spul dan gewoon en hou op met dat krampachtige gedoe.

Was het overigens niet zo dat juist Maleisië een paar jaar terug was verplaatst naar een ander tijdstip/moment waardoor er daar juist een veel grotere kans is op regen dan anders? Ik kan me nog wel herinneren dat we een paar jaar terug eens een seizoen hebben gehad waarin we zoveel regenraces hadden dat de lol van "Oeh, spannend het regent!" er ook wel weer een eind vanaf was :) (2009 WK jaar van Button misschien??). Te veel regen is dus ook weer niet goed.

Dit weekend is voor mij toch wel het einde van een tijdperk hoor, Massa weg bij Ferrari en de laatste race van Webber. Kan me hun eerste race nog wel voor de geest halen, Webber samen met Massa en Sato de rookies van het veld. Massa kwam de eerste bocht geeneens door en Webber pakt punten in de Minardi :). Die knotsgekke races mis ik soms wel eens, zo'n rare wedstrijd kon een compleet saai seizoen toch kleur geven en wat dat betreft is de F1 nu misschien wel te perfect geworden.

• Señor Sjon
Dat kwam omdat door parc ferme mensen de auto niet meer voor regen kunnen afstellen. Ook willen ze niet de rijhoogte aanpassen, omdat anders de difuser niet meer goed werkt. Dus dan krijg je inderdaad aquaplaning op de bodemplaat. IMO ben je dan gewoon terecht de klos en is het team wat wel de broekspijpen optilt een terechte winnaar in die omstandigheden. Of je moet actieve vering weer toe gaan staan die de rijhoogte automatisch aan regen aanpast.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Senor Sjon schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:11:
Dat kwam omdat door parc ferme mensen de auto niet meer voor regen kunnen afstellen. Ook willen ze niet de rijhoogte aanpassen, omdat anders de difuser niet meer goed werkt. Dus dan krijg je inderdaad aquaplaning op de bodemplaat. IMO ben je dan gewoon terecht de klos en is het team wat wel de broekspijpen optilt een terechte winnaar in die omstandigheden. Of je moet actieve vering weer toe gaan staan die de rijhoogte automatisch aan regen aanpast.
Dat, en natuurlijk geen extreme wet banden meer. Heel jammer allemaal.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1 ... 75 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.