Komt omdat de quotes ook gemaakt zijn naar Sky toe, waarschijnlijk heeft NOS gewoon heel het item van Sky overgenomen, incl. de racefragmenten (blijkbaar?).DDX schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:37:
Grappig trouwens dat nos radio nieuws gebruik maakt van sky fragment voor item over de banden.
Je zou verwachten dat ze eerder sport1 (of veronica?) fragment gebruiken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
http://www.gpupdate.net/e...vers-at-silverstone-test/
Mercedes mag nog steeds niet meedoen, maar de andere teams mogen nu hun hoofdcoureurs laten rijden. Oftewel: die hebben daar echt voordeel van, en Mercedes niet. Dus niet meer zeuren, en toegeven fout te zitten als Mercedes nu toch nog races wint
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik zie alleen niet waar het "toegeven fout te zitten" precies past. Straf was gewoon mild, simpel. Nu wordt de straf achteraf zwaarder (en terecht). Als ze dan nog steeds winnen, hebben ze blijkbaar ergens iets gevonden. Misschien wel tijdens de illegale test..
Verder helaas de race niet gezien; was op vakantie en geen mogelijkheid te kijken. En zal je altijd zien dat het dan geen saaie race is.
[ Voor 19% gewijzigd door MrSleeves op 01-07-2013 22:12 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik moest wel lachen
Die vat ik ff niet?Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:23:
Idd, de kerbs zijn dus de aanleiding maar niet de oorzaak.
[ Voor 40% gewijzigd door AzzKickah op 01-07-2013 22:19 ]
Verwijderd
Te hard over de kerb rijden zorgt voor de lekke band, ergo aanleiding.AzzKickah schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:18:
Die vat ik ff niet?
De band is niet stevig genoeg om mee over de kerb te rijden, ergo oorzaak.
Waar haal jij uit dat Mercedes gebanned is voor deze Pirelli test?gambieter schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:22:
De klagers over de milde straf van Mercedes kunnen blij zijn
http://www.gpupdate.net/e...vers-at-silverstone-test/
Mercedes mag nog steeds niet meedoen, maar de andere teams mogen nu hun hoofdcoureurs laten rijden. Oftewel: die hebben daar echt voordeel van, en Mercedes niet. Dus niet meer zeuren, en toegeven fout te zitten als Mercedes nu toch nog races wint
Daar maak ik uit op dat het feit dat Pirelli nu officieel 2013 wagens en teams/rijders mag gebruiken om te testen niet betekend dat Mercedes niet meer gebanned is van de YDT. Aan deze Pirelli test mag Mercedes dus gewoon mee doen.Following last month's International Tribunal verdict, Mercedes remains banned from the July 17-19 test, which could be extended by a day to accommodate young drivers.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
http://mobiel.nu.nl/sport...en-licht-extra-tests.htmlDestruction schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:14:
[...]
Waar haal jij uit dat Mercedes gebanned is voor deze Pirelli test?
[...]
Daar maak ik uit op dat het feit dat Pirelli nu officieel 2013 wagens en teams/rijders mag gebruiken om te testen niet betekend dat Mercedes niet meer gebanned is van de YDT. Aan deze Pirelli test mag Mercedes dus gewoon mee doen.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23138397Destruction schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:14:
Waar haal jij uit dat Mercedes gebanned is voor deze Pirelli test?
Men heeft het nu iets anders geformuleerd:
An FIA statement said Mercedes, who were banned from the young driver test for using their 2013 car in a Pirelli test in May, had "in the interests of the sport accepted to not participate in the (Silverstone) test".
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gelul in de ruimte. Is er een maximale snelheid om over een kerb te rijden?Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:20:
[...]
Te hard over de kerb rijden zorgt voor de lekke band, ergo aanleiding.
De band is niet stevig genoeg om mee over de kerb te rijden, ergo oorzaak.
Dat een band minder lang mee gaat als je deze afragt is normaal. Dat je op volle snelheid de kerbs kan/mag raken is normaal. Hierdoor zou een band niet mogen exploderen en dus kan het geen aanleiding zijn.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Young Driver's Test =/= Extra Pirelli testHarrie schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 02:58:
Hmm.. Betekent dit minder test rondjes voor Robin Frijns nu teams hun eigen drivers in mogen zetten?
Verwijderd
Andere teams zijn op deze wijze gecompenseerd en heeft iedereen evenveel ervaring met de banden en de wagen. Dan kunnen we eindelijk de discussie sluiten.gambieter schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:21:
[...]
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23138397
[...]
Moet zeggen dat ik eerder jouw reactie niet correct vind (om het even met ander taalgebruik uit te drukken).Gelul in de ruimte. Is er een maximale snelheid om over een kerb te rijden?
Dat een band minder lang mee gaat als je deze afragt is normaal. Dat je op volle snelheid de kerbs kan/mag raken is normaal. Hierdoor zou een band niet mogen exploderen en dus kan het geen aanleiding zijn.
Kerbs zijn NIET bedoeld om over te rijden. In principe moet je binnen de witte lijnen blijven. Dat je kerbs MAG raken, tot daar. Maar dat het normaal is dat je kerbs aan volle snelheid KAN raken, klopt helemaal niet. Op vele circuits worden kerbs afgevlakt maar dat is om gevaarlijke situaties te vermijden en niet om het mogelijk te maken erover te rijden (hoewel het ene wel het andere meebrengt). Dat de mogelijkheid bestaat dat een band kapot gaat op een kerb, vind ik niet meer dan normaal. Het is dan ook niet de bedoeling erover te vlammen.
Dat er minder uitvallers zijn per wedstrijd ligt niet alleen aan het feit dat de auto's betrouwbaarder zijn maar ook dat circuits veel minder belastend zijn voor ophanging en zo (o.a. door de kerbs af te vlakken)
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Waarom maakt F1 niet gebruik van alle kennis en middelen om run-flat banden te ontwikkelen???
Zitten al op normale straatauto's (in bepaalde hogere klasse's dan). Wellicht een honinggraat structuur erin zodat loopvlak beetgehouden wordt?? Of binnenin een rubberrand waar je dan nog op verder rijden kunt (Michelin/BMW?) zonder dat je ineens op 3 banden een ongeleid projectiel wordt..
of

of

oid
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2013 10:18 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Let even een beetje op je woorden aub.AlainS schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:22:
[...]
Gelul in de ruimte. Is er een maximale snelheid om over een kerb te rijden?
Ik ben het met je eens dat dit niet de aanleiding mag zjin, maar blijkbaar is dit toch het geval. Immers hadden we exploderende banden. Als de kerbs niet de aanleiding zijn, wat dan wel?
Hoe dan ook, de onderliggende oorzaak is dat de banden gewoon niet in orde zijn, en daar gaat het om.
Wanneer de kerbs de oorzaak zouden zijn zou Pirelli dus geen schuld hebben in dit verhaal, maar enkel Silverstone. Het is dus duidelijk dat dat niet het geval kan zijn gezien de kerbs er al jaren lagen en dit niet eerder een probleem is geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 09:52 ]
Agreed met je assessment: nu is er "genoeg" gebeurd om te zwijgen over de Mercedes affaire (voor mij als neutrale toeschouwer). Dit lijkt me over te komen als een "echte" penance, die de balans herstelt (andere teams krijgen een min of meer gelijkaardige test zonder dat Merc meedoet. Case closed, let's move on.gambieter schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:21:
[...]
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/23138397
[...]
Ik denk dat je een béétje onderschat hoe moeilijk het is om een band te maken die aan 300+km /u niet aan flarden gaat uit zichzelf, laat staan als ie kapot is nog steeds zou kunnen functioneren. Ik nodig je uit om met een kapotte RFT één rondje circuit aan 160 km/u+ te doen met een gewone wagen.ing._Buttje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:43:
Formule 1 is de crème de la crème van de Autosport .. ik snap niet dat er dan zulke gare banden worden ontwikkeld met zulke dunne zijkanten en zo slap .. in de bochten gaan ze ook alle kanten op.
Waarom maakt F1 niet gebruik van alle kennis en middelen om run-flat banden te ontwikkelen???
Zitten al op normale straatauto's (in bepaalde hogere klasse's dan). Wellicht een honinggraat structuur erin zodat loopvlak beetgehouden wordt?? Of binnenin een rubberrand waar je dan nog op verder rijden kunt (Michelin/BMW?) zonder dat je ineens op 3 banden een ongeleid projectiel wordt..
[afbeelding]
of
[afbeelding]
of
[afbeelding]
oid
Daarnaast zouden de banden dan wsl dubbel zo veel wegen én heel erg andere veer-eigenschappen krijgen (de helft van de "vering" van een F1 wagen zit eigenlijk in de band, zegt DC steeds op de BBC).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Tja zo makkelij is het echt niet. De eisen die aan F1 banden gesteld woorden zijn namelijk nog al tegenstrijdig. Voor bochten wil je een wat stijvere wang, terwijl je voor acceleratie en remmen juist meer vervoming wil hebben, om het contact oppervlak te vergroten, je moet voor de gein eens naar een slomo zoeken van een dragrace band bij de start. Formule 1 banden zijn daarom ook radial's en geen diagonaal banden.ing._Buttje schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:43:
Formule 1 is de crème de la crème van de Autosport .. ik snap niet dat er dan zulke gare banden worden ontwikkeld met zulke dunne zijkanten en zo slap .. in de bochten gaan ze ook alle kanten op.
Banden zijn onafgeveerde roterende massa, elke gram meer gewicht in de banden heeft daardoor ook heel veel impact op de wegligging en acceleratie. Daarom zijn de banden zo dun mogenlijk.
Vergis je trouwens niet in de stevigheid van de wangen, jou straat band beweegt relatief gezien veel meer.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik vond het deze keer eigenlijk ook wel goed, had juist bij Olav Mol in de voorbeschouwing een soort 'clown Bassie' gevoel. (lollig doen terwijl je eigenlijk al met pensioen moetTristan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:41:
Gisteren de race van Engeland gezien. Wat ik wel grappig vind is dat aan het begin van deze thread Ronald van Dam met de grond gelijk gestapt wordt en iedereen Olav Mol terug wilt. Ik vind echter Ronald helemaal niet zo irritant en slordig. Gisteren genoten van de race.
DexterBelgium schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:33:
[...]
Ik denk dat je een béétje onderschat hoe moeilijk het is om een band te maken die aan 300+km /u niet aan flarden gaat uit zichzelf, laat staan als ie kapot is nog steeds zou kunnen functioneren. Ik nodig je uit om met een kapotte RFT één rondje circuit aan 160 km/u+ te doen met een gewone wagen.
Daarnaast zouden de banden dan wsl dubbel zo veel wegen én heel erg andere veer-eigenschappen krijgen (de helft van de "vering" van een F1 wagen zit eigenlijk in de band, zegt DC steeds op de BBC).
Beide goede reactiesSnowDude schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:34:
[...]
Tja zo makkelij is het echt niet. De eisen die aan F1 banden gesteld woorden zijn namelijk nog al tegenstrijdig. Voor bochten wil je een wat stijvere wang, terwijl je voor acceleratie en remmen juist meer vervoming wil hebben, om het contact oppervlak te vergroten, je moet voor de gein eens naar een slomo zoeken van een dragrace band bij de start. Formule 1 banden zijn daarom ook radial's en geen diagonaal banden.
Banden zijn onafgeveerde roterende massa, elke gram meer gewicht in de banden heeft daardoor ook heel veel impact op de wegligging en acceleratie. Daarom zijn de banden zo dun mogenlijk.
Vergis je trouwens niet in de stevigheid van de wangen, jou straat band beweegt relatief gezien veel meer.
Maar desalniettemin .. ook al is het moeilijk, geeft het andere eigenschappen .. de Formule 1 was altijd bakermat voor technologische hoogstandjes en de banden zijn voor iedereen gelijk tenslotte dus zie het probleem niet zo. Juist omdat de huidige banden zo slap zijn, maken ze de ophanging dito stug. Neem je stuggere banden kunnen ze net zo easy de ophanging daar weer op aanpassen. Het zijn best slimme koppen daar .. die passen zich wel aan imo
[ Voor 92% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2013 10:59 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Overigens vind ik op zich het commentaar bij Sport 1 niet verkeerd, maar er zit gewoon totaal geen spanning in. Ze zitten in alle rust te vertellen wat je ziet. Het is geen verslag en al helemaal niet spannend. Op de BBC doen ze dat altijd uitstekend (je wordt zo meer in de wedstrijd gezogen) en ook Olav Mol heeft op de momenten waar er iets gebeurd ook dat hij met zijn stem wat spanning toevoegt. Dat kunnen de heren op Sport 1 niet en ze maken het geheel zo heel erg klinisch.
Misschien een verkeerde vergelijking, maar bedenk wat een Jack van Gelder doet met een voetbalwedstrijd. Daar heb je dan toch veel meer aandacht voor?
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2013 11:19 ]
Het was 15 PSI of te wel net iets meer dan 1 barMartinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:18:
Vergeet ook niet dat de banden wel aardig opgepompt zijn. 15 atmosfeer hadden ze het over in de race en dat moest toen zelfs nog omhoog naar 17. Dat doe je niet zomaar met straatbanden.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Klopt, heb deze race op BBC gezien maar ik kan me wel zo ongeveer voorstellen hoe Olav Mol gek werd!! Ik hoor hem zo roepen/schreeuwen "wat gebeurt hier?? dit is niet normaal !!! De Fia MOET nu ingrijpen!!"Martinspire schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:18:
Overigens vind ik op zich het commentaar bij Sport 1 niet verkeerd, maar er zit gewoon totaal geen spanning in. Ze zitten in alle rust te vertellen wat je ziet. Het is geen verslag en al helemaal niet spannend. Op de BBC doen ze dat altijd uitstekend (je wordt zo meer in de wedstrijd gezogen) en ook Olav Mol heeft op de momenten waar er iets gebeurd ook dat hij met zijn stem wat spanning toevoegt. Dat kunnen de heren op Sport 1 niet en ze maken het geheel zo heel erg klinisch.
.. of viel het mee??
BBC en RTL+ lijken veel langer uit te zenden, ze lijken mij eerder te beginnen en langer door te gaan, ook met de kwalificaties. Veel mee zij-info. Ik kan hier echt van genieten
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-07-2013 11:30 ]
Ook mist Van Dam vrijwel elke gele vlag, of elke andere situatie die buiten beeld plaatsvind.
Ik heb het idee dat Mol veel meer informatie bronnen om zich heen had verzameld, en Van Dam het alleen maar doet met het standaard F1 hoofdkanaal, en de 30 seconden achterlopende pitlane.sport1.nl
'Wel goed' is niet lovend hoorHakkow schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:07:
Grappig dat er nu opeens lovende reacties ontstaan over het commentaar van Van Dam. Ik ben het er mee eens dat hij beter word, maar gedurende de race praatte hij gewoon weer klakkeloos door Doornbos heen die midden in een verhaal zat.
Ook mist Van Dam vrijwel elke gele vlag, of elke andere situatie die buiten beeld plaatsvind.
Ik heb het idee dat Mol veel meer informatie bronnen om zich heen had verzameld, en Van Dam het alleen maar doet met het standaard F1 hoofdkanaal, en de 30 seconden achterlopende pitlane.sport1.nl
http://www.gpupdate.net/n...-banden-naar-nurburgring/
Als de technische uitleg van Pirelli uit dat artikel te vertrouwen is (een betere bron heb ik nog niet naar gezocht), dan citeer ik:
"Volgens Pirelli waren er vier oorzaken voor de falende banden in Engeland. "
"Ten eerste wisselen enkele teams de achterbanden om en plaatsen de linkerband aan de rechterkant"
"Ook hadden sommige teams de bandendruk lager gehouden dan door Pirelli voorgeschreven"
"en stonden de banden in een te hoge hoek ten opzichte van de auto."
"In snelle bochten speelden bovendien de kerbstones een rol."
Maar de conclusie van Pirelli (onder druk dan weliswaar) is wel "we gaan andere banden leveren", terwijl ik ze alleen maar hoor klagen wat anderen wel niet doen.
Vreemd.
Of moet de conclusie zijn: sorry jongens, deze banden zijn eigenlijk ongeschikt voor F1, maar het maakt het seizoen wel extra spannend!
[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 02-07-2013 23:22 ]
Tja als dit waar is dan hebben een aantal teams wel een beetje boter op hun hoofdHans1990 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:20:
"Ten eerste wisselen enkele teams de achterbanden om en plaatsen de linkerband aan de rechterkant"
"Ook hadden sommige teams de bandendruk lager gehouden dan door Pirelli voorgeschreven"
"en stonden de banden in een te hoge hoek ten opzichte van de auto."
Ik heb alle races tot nu toe via sport 1 gekeken en dat is me ook opgevallen, Van Dam, heeft volgens mij nog geen enkele keer gezegd ''en er hangt geel'' !!! Heel mischien 1 of 2 keer, maar daar houd het ook op. Maar ook de co-commentator heeft er weinig over. Je zou haast denken dat ze bij sport1 niet snappen wat dat gele balkje boven in beeld betekend. Raar.Hakkow schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:07:
Grappig dat er nu opeens lovende reacties ontstaan over het commentaar van Van Dam. Ik ben het er mee eens dat hij beter word, maar gedurende de race praatte hij gewoon weer klakkeloos door Doornbos heen die midden in een verhaal zat.
Als het waar is, dan vind ik het nog raar dat er bij 4 teams, 4 linker achterbanden knalden in de race, waarvan de laatste vlak na een SC situatie, waar het bekend is dat de banden temperaturen toch wel redelijk wat afnemen.SnowDude schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:38:
[...]
Tja als dit waar is dan hebben een aantal teams wel een beetje boter op hun hoofd
Ik kan me niet voorstellen dat er meerdere teams de achterbanden van locatie omdraaien eigenlijk.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Het omwisselen van de banden zorgt ervoor dat je minder last hebt van slijtage. Sommigen hebben hun wagen volgens deze filosofie ontworpen. Ik geloof dat dit Lotus en Force india zijn, waar ook Ferrari, Redbull en sinds kort Mercedes deze omwissel methode hanteren. Redbull is overigens het team dat grote successen heeft geboekt met een veel lagere bandendruk dan gebruikelijk. Volgens Ted Kravitz, is de band bedoeld om te opereren met een banden spanning van 17 tot 19 psi en hanteert Redbull een veel lagere banden druk dan dat.SnowDude schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:38:
[...]
Tja als dit waar is dan hebben een aantal teams wel een beetje boter op hun hoofd
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Nee, Young Driver's Test wordt omgevormd naar Pirelli test....
Dat was al eerder aangegeven in deze thread, vandaar mijn vrees dat er minder rondjes voor Robin in gaat zitten...This means the Young Driver Test at Silverstone in two weeks’ time will now become a three or four-day session involving regular race drivers. A further test is expected to be arranged before the end of the season.
‘Our priority is to ensure safety for all in Formula One and we believe the incidents at Silverstone represent a genuine safety concern for the drivers,’ said FIA president Jean Todt.
‘We have thus taken the decision to alter the Young Driver Test to allow teams to use drivers they deem fit to carry out tyre development work in a bid to solve the problems we saw at the British Grand Prix. I believe it is fitting to carry out this work at the circuit upon which the issues were manifested.’
Read more: http://www.dailymail.co.u...-17-19.html#ixzz2XwR5dLlw
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 03-07-2013 03:32 ]
De jonge coureurs zullen ook wel aan bod komen, de vaste coureurs mogen namelijk enkel banden testen en geen nieuwe onderdelen terwijl de jonge coureurs wel nieuwe onderdelen mogen testen.Harrie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 03:27:
[...]
Nee, Young Driver's Test wordt omgevormd naar Pirelli test....
[...]
Dat was al eerder aangegeven in deze thread, vandaar mijn vrees dat er minder rondjes voor Robin in gaat zitten...
Daarnaast is de test met 1 dag verlengd, volgens mij speciaal om ervoor te zorgen dat er genoeg tijd over blijft om ook de coureurs als een Frijns aan bod te laten komen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
http://www.nuerburgring.d...d-Campingplan-F1-2013.pdf
Ik heb een parkeerkaart voor Zone B2 maar ik verwacht dat de route onder het circuit door (zoals Google Maps aangeeft) erg druk is / zal zijn.
Eromheen rijden?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb nog op het podium gestaan, en aan de persconferentie tafel gezeten.
Oh da's coolM a r c o schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:18:
Gisteren een rondleiding op het circuit va spa francorchamps gehad. Ook erg leuk om eens te bekijken.
Heb nog op het podium gestaan, en aan de persconferentie tafel gezeten.
Inderdaad, ik las dat Sauber vandaag bevestigd heeft dat Frijns in ieder geval twee dagen mag testen.XyritZz schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:59:
[...]
De jonge coureurs zullen ook wel aan bod komen, de vaste coureurs mogen namelijk enkel banden testen en geen nieuwe onderdelen terwijl de jonge coureurs wel nieuwe onderdelen mogen testen.
Daarnaast is de test met 1 dag verlengd, volgens mij speciaal om ervoor te zorgen dat er genoeg tijd over blijft om ook de coureurs als een Frijns aan bod te laten komen.
http://www.f1today.net/nl...a-garantie-voor-testdagen
* Harrie heeft van het weekend een (korte) rondleiding gehad op het circuit van Austin, en de view van bovenop die hoge toren bekeken
De andere gebouwen gingen we helaas niet in. Wel de concert area en de grand stands, maar het podium niet
[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 04-07-2013 00:28 ]
Een nieuwe leverancier heeft dan een klein half jaar om de boel op orde te brengen. Succes.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik hoorde ergens Dunlop als vervangen worden genoemd?L1nt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:19:
Volgend jaar kan helemaal leuk worden met de banden. Contract tussen de FIA en Pirelli loopt af. Grote kans dat Pirelli er de brui aan geeft na alle shit die zij over zich heen krijgen (en mogelijk door eigenwijze teams).
Een nieuwe leverancier heeft dan een klein half jaar om de boel op orde te brengen. Succes.
Als ik de berichten die vanuit Pirelli komen lees krijg ik juist sterk de indruk dat ze door willen gaan. Zo hebben ze het er nu al over dat volgend jaar de achterbanden een stuk breder zullen moeten worden om het verhoogde koppel van de turbo motoren aan te kunnen, daarnaast zitten ze bij de FIA te hameren op wijzigingen in de regels zodat situaties als dit jaar veel sneller de kop in kunnen worden gedrukt.L1nt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:19:
Volgend jaar kan helemaal leuk worden met de banden. Contract tussen de FIA en Pirelli loopt af. Grote kans dat Pirelli er de brui aan geeft na alle shit die zij over zich heen krijgen (en mogelijk door eigenwijze teams).
Pirelli heeft met de teams al een overeenkomt om door te gaan volgend jaar, slechts het contract met de FIA moet nog rond komen. Aangezien er weinig alternatieven zijn zal dat ook wel rondkomen en zal Pirelli wel gewoon doorgaan.
Reacties van andere bandenfabrikanten zijn overigens ook niet echt positief over F1.
Hankook: Met huidige regels zullen we nooit mee doen, we kunnen 4 tot 5 jaar pakken om banden te ontwikkelen en nog zullen ze niet naar ons zin zijn omdat we niet kunnen testen.
Dunlop: 24h van Nurburghring is voor ons veel leuker dan Formule 1, omdat er geen beperkingen mbt de banden zijn kunnen we maximaal ontwikkelen voor deze race en aan de start staan met de best mogelijke band die we kunnen maken.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bridgestone: is net geweest. In de huidige F1: als het goed gaat hoor je niks, gaat het slecht, dan ben je de boeman. Dus die komen ook niet snel terug.
Goodyear: onbekend, sowieso wat minder zichtbaar in de racerij de laatste jaren.
Ook autofabrikanten laten de F1 links liggen door de absurde hoeveelheid regels. De move van Honda snap ik ook niet helemaal. Na een paar jaar is het ontwikkelen weer voorbij. We hebben nu al vijf jaar praktisch dezelfde motoren met nagenoeg geen ontwikkeling. Nog even en we hebben een veld vol Mercedes en Ferrari blokken. Dat zijn namelijk de enige fabrieksteams.
Porsche gaat liever LMP1 doen door de relevantie met de echte wereld en de grotere ontwerpvrijheid.
Toyota idem
Peugeot daarvoor ook, maar het bedrijf gaat slecht.
Renault is nog maar afwachten, als merk zijn ze een stuk minder zichtbaar en RedBull noemt het Infinity blokken. En weinig mensen leggen de link Infinity >>> Nissan >>> Renault.
Misschien dat het komend seizoen alsnog gaat veranderen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Volgens mij gebruiken ze tijdens de Amerkaanse races Infinity als merknaamL1nt schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:44:
De motoren in Red Bull heteten nog gewoon Renault.
Misschien dat het komend seizoen alsnog gaat veranderen
Gewoon zorgen dat je vroeg bent. Ben je te laat dan sta je geruime tijd in de file. Ik was er meestal rond 8-9 uur, dan is het nog te doen.TommyGun schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 11:17:
Iemand ervaring met parkeren bij de Nürburgring?
http://www.nuerburgring.d...d-Campingplan-F1-2013.pdf
Ik heb een parkeerkaart voor Zone B2 maar ik verwacht dat de route onder het circuit door (zoals Google Maps aangeeft) erg druk is / zal zijn.
Eromheen rijden?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nee, er was een private event bezig. Baan was behoorlijk druk.AzzKickah schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:45:
[...]
Oh da's coolOok op het circuit gelopen? ff door Eau Rouge zeg maar?
Van alles van clio's tot en met GT wagens zien rijden.
Groot deel van de paddock is op weekdagen overigens volledig vrij toegankelijk kwam ik achter.
En op de 1e en 3e dinsdag of de 2e woensdag van de maand kun je voor 10 euro die rondleiding doen.
Wij zitten hier nu toch op 5 km van het circuit op vakantie.
Ga volgende week er nog wel eens langs denk ik. Drankje doen op het terras van de brasserie met uitzicht over een groot deel van de baan.
http://twitter.com/MyCate...52795234431823872/photo/1
Edit: toch niet Olav doet de silkway rally.
[ Voor 14% gewijzigd door Remco Tr op 04-07-2013 19:14 ]
Dat is ook de redenRemco Tr schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:11:
Van dam is in duitsland.. Zal Olav nu eindelijk commentaar gaan doen?
http://twitter.com/MyCate...52795234431823872/photo/1
Edit: toch niet Olav doet de silkway rally.
Met Hembery en de zijnen heb ik nog geen seconde medelijden gehad
Ze maken wel NH-90'sDupje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:58:
Maakt die Fyra-bouwer nu de Pirelli banden in onderaanneming eigenlijk?
http://www.luchtvaartnieu...wil_opheldering_over_NH90
Remco Tr schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 01:04:
[...]
Ze maken wel NH-90's
http://www.luchtvaartnieu...wil_opheldering_over_NH90
Goedkoop is duurkoop was het toch?Dupje schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:58:
Maakt die Fyra-bouwer nu de Pirelli banden in onderaanneming eigenlijk?
Eigenlijk mag de FIA ook eens flink aangekeken worden. Het is bijna onverantwoordelijk te noemen dat ze wel zogenaamd alles doen aan de veiligheid van de sport, maar Pirelli niet toelaten om met de huidige wagens de banden te ontwikkelen/testen. Het begint een beetje op trial & error te lijken zo. Misschien moet Pirelli ook maar eens zijn macht gaan misbruiken en bij de volgende afwijzingen van de FIA gewoon lekker niks leveren.gambieter schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:50:
Tja, ik zou zeggen dat de FIA de teams moet verplichten de banden correct om te leggen en ook de bandenspanning verplicht binnen de door Pirelli aangegeven grenzen te gebruiken. Laat ze dus ook hun werkgevers maar eens aankijken.
Dat er vrijwel geen bandenfabrikant in de rij staat om het stokje over te kunnen nemen zegt denk ik ook al genoeg.
[ Voor 26% gewijzigd door fynrd1 op 05-07-2013 01:35 ]
Oké, moet wel lukken dan (half 7 weg uit Eindhoven).Microkid schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:17:
[...]
Gewoon zorgen dat je vroeg bent. Ben je te laat dan sta je geruime tijd in de file. Ik was er meestal rond 8-9 uur, dan is het nog te doen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De FIA is sowieso erg stil sinds het aantreden van Todt. Ik had meer van hem verwacht.fynrd1 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 01:22:
[...]
[...]
Goedkoop is duurkoop was het toch?![]()
[...]
Eigenlijk mag de FIA ook eens flink aangekeken worden. Het is bijna onverantwoordelijk te noemen dat ze wel zogenaamd alles doen aan de veiligheid van de sport, maar Pirelli niet toelaten om met de huidige wagens de banden te ontwikkelen/testen. Het begint een beetje op trial & error te lijken zo. Misschien moet Pirelli ook maar eens zijn macht gaan misbruiken en bij de volgende afwijzingen van de FIA gewoon lekker niks leveren.
Dat er vrijwel geen bandenfabrikant in de rij staat om het stokje over te kunnen nemen zegt denk ik ook al genoeg.
http://www.gpupdate.net/e...e-operating-restrictions/Senor Sjon schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:29:
De FIA is sowieso erg stil sinds het aantreden van Todt. Ik had meer van hem verwacht.
Restricties op bandendruk, montage en verbod op wisselen links en rechts.
Ze wilden meer dan dat; het idee was dat Red Bull de basis motor van Renault zou gaan gebruiken en die vervolgens door Infinity zou laten doorontwikkelen. Op die manier zou Red Bull dus ook echt een unieke motor hebben.Senor Sjon schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:11:
Ze wilden ze rebadgen naar Infinity. Op de auto kom ik ook de Inifity logo's e.d. tegen. Eigenlijk alleen in de teamnaam staat nog Renault.
Helaas voor RB is hier een stokje voor gestoken, en moeten de motoren gelijk zijn bij alle klanten van een fabrikant.
Ze hebben alleen mediums. De softs moeten nog komen vandaagAzzKickah schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:25:
Niks bijzonders in FP1 gebeurd? Geen knallende banden?
Dat is toch ook alleen een commerciële opmerking van Red Bull geweest? Infiniti is het luxemerk van Nissan en Nissan is van Renault. Met een omweg zouden die motoren dus gewoon weer terugkomen op dezelfde afdeling die nu de F1 motoren maakt van Renault, die gaan er echt geen tweede team of fabriek naast zetten.XyritZz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:26:
[...]
Ze wilden meer dan dat; het idee was dat Red Bull de basis motor van Renault zou gaan gebruiken en die vervolgens door Infinity zou laten doorontwikkelen. Op die manier zou Red Bull dus ook echt een unieke motor hebben.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Anyways, wat betreft de échte F1, Mercedes opvallend snel in FP1?! 1 seconde los van de rest. Hoe kan dat nou weer.
Van der Garde nogal teleurstellend...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Klopt ja, snelsteFiresphere schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:35:
En Frijns erg goed geloof ik.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Dat is geen compliment voor de F1 wat mij betreftWom schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:42:
Valt op hoe klein het verschil is tussen de F1 en GP2 wat rondetijd betreft.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
True de naam Infinity zou wat dat betreft inderdaad commercieel leuk zijn. Feit blijft wel dat Red Bull een gepersonaliseerde motor wilde en dat daar een stokje voor is gestoken door de FIA.Jiriki schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:42:
[...]
Dat is toch ook alleen een commerciële opmerking van Red Bull geweest? Infiniti is het luxemerk van Nissan en Nissan is van Renault. Met een omweg zouden die motoren dus gewoon weer terugkomen op dezelfde afdeling die nu de F1 motoren maakt van Renault, die gaan er echt geen tweede team of fabriek naast zetten.

Wel beter dat Frijns nu ook de F1 kan proeven, ben benieuwd of hij volgend jaar een zitje kan bemachtigen
39
Vind je 9 seconden niet veel?Wom schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:42:
Valt op hoe klein het verschil is tussen de F1 en GP2 wat rondetijd betreft.
1:30.4 - 1:34.7 F1
1:38.5 - 1:40.3 GP2
FP1 tegen elkaar:
1:31.7 - 1:37.5 F1
1:39.8 - 1:42.3 GP2
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De verwachting is dat de auto's van volgend jaar zo'n 3 tot 4 seconden langzamer zijn dan de huidige auto's...dan zijn de snelste GP2 rijders dus sneller dan een F1Senor Sjon schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:05:
Het gaat om de langzaamste F1 vs. de snelste GP2. Vooral tijdens de race zal F1 langzamer kunnen gaan dan GP2 om banden te sparen.
1:30.4 - 1:34.7 F1
1:38.5 - 1:40.3 GP2
FP1 tegen elkaar:
1:31.7 - 1:37.5 F1
1:39.8 - 1:42.3 GP2
"Misschien is dit voor de Formule 1 wel het beste wat er kan gebeuren. Ook bij affaires uit het verleden, zoals bijvoorbeeld de dood van Ayrton Senna, zijn we er sterker uitgekomen. Toen is de veiligheid heel erg verbeterd. Ook nu moeten we er vooral van leren."
Ik mag toch hopen dat dat verkeerd geciteerd is. Senna's dood het beste voor de F1 wat er kon gebeuren
Ik zie dat nergens staan?AzzKickah schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:08:
http://f1today.net/nl/nie...n-leren-van-bandenaffaire
"Misschien is dit voor de Formule 1 wel het beste wat er kan gebeuren. Ook bij affaires uit het verleden, zoals bijvoorbeeld de dood van Ayrton Senna, zijn we er sterker uitgekomen. Toen is de veiligheid heel erg verbeterd. Ook nu moeten we er vooral van leren."
Ik mag toch hopen dat dat verkeerd geciteerd is. Senna's dood het beste voor de F1 wat er kon gebeurenIk geloof nooit dat hij dat zo gezegd heeft.
Dat 'het beste wat er kan gebeuren' sloeg natuurlijk op het bandendebakel op Silverstone.AzzKickah schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:08:
Ik mag toch hopen dat dat verkeerd geciteerd is. Senna's dood het beste voor de F1 wat er kon gebeurenIk geloof nooit dat hij dat zo gezegd heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door CaptainPanda op 06-07-2013 12:16 ]
Vorige week snapte ik wel dat ze de TT uitzonden. Maar nu weer niet op Select HD..
[ Voor 36% gewijzigd door Pwner op 06-07-2013 13:47 ]
Ja, snap niet wat ze daar nou aan het doen zijn, op de satelliet krijg ik alleen Sport1 voetbal, golf en select door. De BBC zend niet uit en van sky krijg ik alleen de ondertiteling door. Leuk F1 kijken zoPwner schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:46:
Zie ik het nou goed dat Sport 1 de kwalificatie weer niet in HD uitzend?
Vorige week snapte ik wel dat ze de TT uitzonden. Maar nu weer niet op Select HD..
RTL duitsland ;-)soulcrusher schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:56:
[...]
Ja, snap niet wat ze daar nou aan het doen zijn, op de satelliet krijg ik alleen Sport1 voetbal, golf en select door. De BBC zend niet uit en van sky krijg ik alleen de ondertiteling door. Leuk F1 kijken zo
I have no special talent. I am only passionately curious.
Thanks! niet eens aan gedacht
Maar goed, Sport1 wou de F1 toch promoten met hun extra kanalen etc. Het gaat alleen maar bergafwaards
[ Voor 23% gewijzigd door soulcrusher op 06-07-2013 14:00 ]
En in ander nieuws, de dochter van Ecclestone is getrouwd afgelopen weekend... Balen, was goede "positie" nooit meer werken en na elke F1 race gaan kijken als VIP....
Mess with the best, die like the rest
Jep, en zonet ook mooi in beeld gebracht, het transport van Silverstone naar Nurnburg.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Op GPupdate staat dat Williams zegt dat er geen gewonden waren. Vorig jaar die brand in Barcalona betekende wel dat er 7 mensen naar het ziekenhuis moesten.ThaStealth schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:59:
In de williams F1 was vanochtend brand in de auto van maldenado, wade kers batterij. 7 man afgevoerd naar het ziekenhuis..
En in ander nieuws, de dochter van Ecclestone is getrouwd afgelopen weekend... Balen, was goede "positie" nooit meer werken en na elke F1 race gaan kijken als VIP....
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.