Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1] Seizoen 2013 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 83 Laatste
Acties:
  • 256.769 views

Onderwerpen

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38
Ze kunnen wel ees een race zonder DRS doen, maakt het wel anti-climax zo voor bv. Kimi. Je wordt gewoon voorbij gereden met een paddestoeltje. Dan kan het er wel spectaculair uitzien, maar het voelt gewoon fake.

De straf voor Mercedes is nu nog meer een wassen neus... Geen voordeel... geen kennis van de banden... geen onderdelen... my ass!

Edit
Lijkt me stug dat VDG het seizoen afmaakt. Verliest van Chilton, een halve minuut verloren op Pic in 7 rondjes en meer dan een minuut op de leiders.

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 30-06-2013 15:41 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Beste race van het seizoen :D

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enchion schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:38:
Fixed. (moet ie vaker doen. :+ )
Pirelli was eerst met de Hamilton-band ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

etnerdnl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Ik wil geen discussie starten of wat dan ook.. maar omgekeerd is ook niet nodig, je zegt net zelf dat je blij bent dat ie uitvalt.. denk niet dat je dit vind omdat het dan spannender wordt ofzo, ben er zelf gewoon voor dat de beste auto en coureur (combinatie ervan) moet winnen. En qua snelheid is dat de laatste jaren toch wel Vettel, een van de snelste coureurs en een snelle en toch vrij betrouwbare auto. In dit geval dus niet, wil niet zeggen dat het onterecht is dat ie nu uitvalt ofzo maar dan hoef je er niet blij mee te zijn :P
Exact, en zeker als moderator zou je wat objectiever mogen zijn :z

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:39:
Ze kunnen wel ees een race zonder DRS doen, maakt het wel anti-climax zo voor bv. Kimi. Je wordt gewoon voorbij gereden met een paddestoeltje. Dan kan het er wel spectaculair uitzien, maar het voelt gewoon fake.
Very True, was op dit circuit wel duidelijk zichtbaar nl dat er genoeg mogelijkheden zijn om in te halen zonder DRS.

How do you save a random generator ?

• enchion
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Pirelli was eerst met de Hamilton-band ;)
Toch werd het pas echt leuk nadat hij weg was op 1 of andere manier.

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-10 10:10
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Exact, en zeker als moderator zou je wat objectiever mogen zijn :z
Haha Moderators zijn nog steeds wel mensen :P Mensen zijn nooit objectief.. en op zich geeft dat ook niet :P

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:37:
Je kan zeggen wat je wilt, maar Pirelli heeft er wel een spannende race van gemaakt :+
Voor Hamilton was het gewoon Karma. ;)

Echt onvoorstelbaar welk voordeel Mercedes van die test heeft gehad.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42

Nakebod

Nope.

enchion schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:40:
[...]

Very True, was op dit circuit wel duidelijk zichtbaar nl dat er genoeg mogelijkheden zijn om in te halen zonder DRS.
Oh, kan dat ook zonder? :+ Ik maar denken dat ze "vroeger" allemaal achter elkaar bleven reden omdat ze niet wisten wat ze moesten doen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Señor Sjon
Ik kan in dit tijdperk echt niet meer juichen voor een inhaalactie na ronde 2. Dan gaat de DRS aan en is het racen weer voorbij.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

etnerdnl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:42:
Haha Moderators zijn nog steeds wel mensen :P Mensen zijn nooit objectief.. en op zich geeft dat ook niet :P
offtopic:
Ik ben geen moderator in dit forumdeel. Maar als een fanboy klaagt dat ik niet objectief ben, dan zie ik dat wel als een bevestiging van het tegendeel :p
enchion schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:42:
Toch werd het pas echt leuk nadat hij weg was op 1 of andere manier.
Eerder het gevolg van de Safety Car, die zorgt dat het veld weer dicht bij elkaar komt. Ook krijg je dan gevolgen voor de pitstopstrategie en krijg je mensen met oude en nieuwe banden door elkaar heen, en dus inhaalacties :)

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 30-06-2013 15:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• etnerdnl
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Ik ben geen moderator in dit forumdeel. Maar als een fanboy klaagt dat ik niet objectief ben, dan zie ik dat wel als een bevestiging van het tegendeel :p
Nou ja op zich mag iemand toch best 'fanboy' zijn? Zie niet helemaal in waarom je iemands persoonlijke voorkeur als iets slechts zou bestempelen.. zolang hij niet anderen gaat uitschelden omdat ze een andere mening hebben oid is er toch niets aan de hand? Hij meldde enkel dat ie het jammer vond :)

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:42
Roamor schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:42:
[...]

Voor Hamilton was het gewoon Karma. ;)

Echt onvoorstelbaar welk voordeel Mercedes van die test heeft gehad.
Wacht maar nadat ze die rookie test gemist hebben!!! *proest*

Zover ik weet is Silverstone vergelijkbaar met Catalunya waar Mercedes erg slecht was in de race pace. Lijkt me sterk dat ze in 2 races zoveel prestatie winst wisten te boeken... Ze moeten wel iets geleerd hebben bij die test.

iRacing Profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

etnerdnl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:46:
Nou ja op zich mag iemand toch best 'fanboy' zijn? Zie niet helemaal in waarom je iemands persoonlijke voorkeur als iets slechts zou bestempelen.. zolang hij niet anderen gaat uitschelden omdat ze een andere mening hebben oid is er toch niets aan de hand? Hij meldde enkel dat ie het jammer vond :)
offtopic:
Het verschil tussen een fan en een fanboy is erg groot. De eerste kan positief zijn, de tweede is nooit positief doordat ze niet in staat zijn om met kritiek of tegenslag om te gaan, en dan gaan zeuren als niet iedereen het met ze eens is. Dus nee, fanboys zijn eigenlijk alleen maar vervelend.

• etnerdnl
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:49:
[...]

offtopic:
Het verschil tussen een fan en een fanboy is erg groot. De eerste kan positief zijn, de tweede is nooit positief doordat ze niet in staat zijn om met kritiek of tegenslag om te gaan, en dan gaan zeuren als niet iedereen het met ze eens is. Dus nee, fanboys zijn eigenlijk alleen maar vervelend.
Dan is ie dus een fan, je hebt hem zelf fanboy genoemd.. hij zichzelf niet.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 11:16

Martinspire

Awesomeness

Haha na Schumacher en Vettel nu alweer het Duitse volkslied in Engeland met Rosberg :+

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 30-06-2013 15:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Señor Sjon
soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:48:
[...]

Wacht maar nadat ze die rookie test gemist hebben!!! *proest*

Zover ik weet is Silverstone vergelijkbaar met Catalunya waar Mercedes erg slecht was in de race pace. Lijkt me sterk dat ze in 2 races zoveel prestatie winst wisten te boeken... Ze moeten wel iets geleerd hebben bij die test.
Tuurlijk hebben ze dat. Maar Mercedes hoeft maar met vertrek te dreigen en ze buigen al. Idem met de regel dat elke motor van een leverancier hetzelfde moet zijn, geen klanten en factory team spec dus.

Mercedes kreeg het in drie jaar niet voor elkaar de auto te ontwikkelen, dat zou nu opeens wel gaan met veel zachtere compounds? Bwegh, wat een farce.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
Hoe webber die pirelli pet naar rosberg gooide..! Fantastisch!

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

etnerdnl schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:50:
Dan is ie dus een fan, je hebt hem zelf fanboy genoemd.. hij zichzelf niet.
offtopic:
Nope. Het gedrag bepaalt wat iemand is, door te gaan zeuren maakt hij zichzelf een fanboy.

Maar het is verder off-topic, dus ik ga er niet verder op in :)

Webber: "ik weet niet waar de volgende GP is, maar ik wil hem graag winnen". Zou het toevallig in eh... Duitsland zijn? :p

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind 't heel gek bij die band van Lewis. Je ziet 'm eerst helemaal scheef/schuin gaan en daarna ploft ie pas.

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Wie is hier dan de fanboy? Jij maakt een provocerende opmerking dat je blij bent dat Vettel is uitgevallen, vervolgens krijg je er een terug van mij. Allemaal vrij nutteloos, maar wat ik wil zeggen dat jij als moderator wel zoiets start, niet slim dus.

• soulcrusher
Ook mooi hoe Rosberg verteld over de situatie met Hamilton, waar Webber gewoon niets zegt over Vettel.

iRacing Profiel

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 11:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Wat een spannende/spectaculaire race zeg, lang geleden :*)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• enchion
  • Niet online
fynrd1 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:06:
Wat een spannende/spectaculaire race zeg, lang geleden :*)
Les uit deze race, we hebben een debris-caution nodig 10 rondjes voor het einde van elke race.

Nascar-anyone. :D

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Pirelli slaat een grote flater vandaag. 4 of misschien zelfs 5 man gewoon met een grote klapband. Dit gaat zeker nog een staartje hebben.

Verder wel mooie inhaalacties gezien of spannende gevechten. Di Resta vs Hamilton was erg mooi en ook Webber was goed op dreef vandaag. Ik heb het idee dat er een grote last van zijn schouders is gevallen nu hij gaat stoppen in de F1 en daardoor wat beter met de druk om kan gaan ofzo. Het gaat hem niet verkeerd af.

De safety cars waren wel een mooie manier om wat meer spanning in het veld te krijgen al vond ik het wel lang duren telkens. Vooral aan het eind zag je dat Raikkonen en Ricciardo er veel nadeel van ondervonden. Die hadden met een normaal veld wat meer voorsprong gehad, maar moesten helaas nu snel voor posities gaan vechten.

Ik vraag me af wat er vandaag met Van Der Garde aan de hand was. Hij had zijn banden gespaard voor de race, maar daar was bar weinig van te zien. Ook heeft ie een aardige achterstand opgelopen. Alsof ie met een versnelling minder en zonder Kers moest rijden.

Oja en ik denk dat ze bij Mercedes het lek nu boven hebben. Ik vraag me af of het veel heeft uitgemaakt dat ze met die banden hebben getest. Ik denk eerder dat het anders ook wel boven was gekomen. Misschien minder snel, maar deze race in ieder geval al wel. Toch moet je niet vergeten dat Vettel waarschijnlijk ook weer voor was gebleven en de overige teams (Ferrari, Renault of McLaren) ook niet echt geweldig gaan dit seizoen. Vooral McLaren lijkt steeds verder terug te vallen.

En kan iemand mij misschien vertellen waarom Williams achteraan de pits staan? Die hebben vorig jaar toch gewoon punten gehaald? Waarom staat daar geen Marrussia of Caterham?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

enchion schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:08:
Les uit deze race, we hebben een debris-caution nodig 10 rondjes voor het einde van elke race.

Nascar-anyone. :D
Nee, een random-SC generator. Je weet nooit wanneer die gaat komen :p

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Pirelli :') :') :') :') :') :') :'( :'( :N .
Ik denk dat hier nog wel over gesproken gaat worden. Twee klapbanden zijn nog tot daar aan toe, maar vier? Dat is echt gewoon een fout.

Verder jammer van Vettel, maar leuk voor het kampioenschap. Wel sneu dat het publiek dan zo reageert...Vettel is echt een tweede Schumacher, zowel op de baan als bij het publiek. Toch een beetje jammer, die jongen kan er ook niks aan doen dat 'ie zoveel beter is dan de rest en een goede auto heeft.

Super strak van Hamilton, Webber en Alonso!

Wel jammer dat Mercedes zoveel voordeel heeft gehad van die bandentest, dat is echt oneerlijk. Verder begin ik me ook steeds meer te ergeren aan DRS...het is gewoon niet echt inhalen. De inhaalacties zonder DRS zijn gewoon het vetst :) .

• enchion
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Nee, een random-SC generator. Je weet nooit wanneer die gaat komen :p
Zat net te denken, regen maakt het meestal ook wat leuker.

Als ze de SC nou eens combineren met een watertruck, dan wordt het pas echt spannend.

(btw debriscautions 10 rondjes voor de finish is iets waar men de Nascar organisatie van verdenkt expres gebruik van te maken om de race wat spannender te maken)

• Den_S85
  • Laatst online: 19:01
Martinspire schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:10:

En kan iemand mij misschien vertellen waarom Williams achteraan de pits staan? Die hebben vorig jaar toch gewoon punten gehaald? Waarom staat daar geen Marrussia of Caterham?
In de voorbeschouwing bij de BBC hoorde ik dat ze alleen hier in Silverstone de topteams in de midden van de pitstraat hebben gezet zodat de fans op de hoofdtribune de topteams ook kunnen zien. Omdat de pitstraat op het verbouwde Silverstone aan het eind ongeveer 5 meter onder circuitniveau ligt kun je de laatste boxen niet zien vanaf de tribunes.

Ontwerpfout noem ik dat 8)7

• Señor Sjon
enchion schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:15:
[...]

Zat net te denken, regen maakt het meestal ook wat leuker.

Als ze de SC nou eens combineren met een watertruck, dan wordt het pas echt spannend.

(btw debriscautions 10 rondjes voor de finish is iets waar men de Nascar organisatie van verdenkt expres gebruik van te maken om de race wat spannender te maken)
Regen en Pirelli is ook geen combi. :'(
Dan rijden we weer achter de SC totdat het te droog is voor inters.

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Senor Sjon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:17:
[...]

Regen en F1 is ook geen combi. :'(
Dan rijden we weer achter de SC totdat het te droog is voor inters.
Fixed that for you :+
Volgens mij is dat eerder een beslissing van de leiding en niet van Pirelli. ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik wist het, weer gejank over die test.. Hoelang gaan we dit nog horen? Een jaar of 5? Of houd dit pas op bij een andere bandenleverancier danwel het pensioen van Brawn, Hamilton en Rosberg?

Ik wist btw niet eens dat Mercedes inmiddels op 2 staat bij de constructeurs, nice.. :) Dan te bedenken dat ze vorig jaar plek 5 bijna kwijt waren aan Sauber..

Toch vraag ik me wel af hoe je je voelt als je deze race en winnaar ziet, als je Michael Schumacher heet.. Zou-ie niet denken: "Ik ben een jaar tevroeg uitgestapt"? Lewis is goed maar ik kan me niet echt voorstellen dat hij in die paar maandjes (mclaren liet hem pas in december gaan?) zoveel werk heeft kunnen verzetten..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Señor Sjon
Tuurlijk is er gejank over de test. Als testen al vijf jaar verboden is, dan is een driedaagse test op een circuit waar net de race is geweest (dus ingerubberd en schoongereden) met je twee racecoureurs echt perfect. Pirelli kan echt niet beoordelen of er onderdelen zijn veranderd op de auto, dus ze konden mooi nieuwe onderdelen testen.

De straf die ze hebben gekregen is echt een lachtertje. En eerst downplayen, maar ze zitten er beter bij dan Ferrari en Red Bull qua slijtage, terwijl dat voor de test waardeloos was en ze dit in de drie jaar ervoor ook nooit opgelost kregen... tot aan het brawntijdperk toe.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Senor Sjon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:25:
Tuurlijk is er gejank over de test. Als testen al vijf jaar verboden is, dan is een driedaagse test op een circuit waar net de race is geweest (dus ingerubberd en schoongereden) met je twee racecoureurs echt perfect. Pirelli kan echt niet beoordelen of er onderdelen zijn veranderd op de auto, dus ze konden mooi nieuwe onderdelen testen.

De straf die ze hebben gekregen is echt een lachtertje. En eerst downplayen, maar ze zitten er beter bij dan Ferrari en Red Bull qua slijtage, terwijl dat voor de test waardeloos was en ze dit in de drie jaar ervoor ook nooit opgelost kregen... tot aan het brawntijdperk toe.
Pirelli vraagt, Mercedes levert.

• enchion
  • Niet online
Maar ook, Mercedes ineens heel goed en Mclaren nog nooit zo slecht.

Ik denk echt dat er iets meer uitgewisseld is dan alleen Lewis, en dus wat kennis/knowhow en daarbij misschien wat andere medewerkers.

• Señor Sjon
Dat is te makkelijk.

Het was gewoon in strijd met het testreglement. Dat er andere belangen in de uitspraak spelen doet er niets aan af.

• soulcrusher
Dj-sannieboy schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:26:
[...]

Pirelli vraagt, Mercedes levert.
Mercedes is de enige die verantwoordelijk is voor een legaal verloop van de test. Pirelli mag vragen wat ze willen. Het is niet voor niets dat Ferarri (en RB) de test geweigerd hebben omdat ze wisten dat het niet conform de regels was.

iRacing Profiel

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:38:
Het is niet voor niets dat Ferarri (en RB) de test geweigerd hebben omdat ze wisten dat het niet conform de regels was.
Nee, ze hebben die test geweigerd omdat ze dachten er niet ongestraft mee weg te kunnen komen. Laten we nou niet doen alsof RB en Ferrari nu opeens de vaandeldragers der sportiviteit zijn geworden en de braafste jongetjes van de klas ;)

• Señor Sjon
De veroorzaker is betrapt. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.pitpass.com/images/captioncomp/bernieknife.jpg

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 15:57

Arfman

Drome!

Een test zal best heel belangrijk zijn, maar ik geloof nu ook weer niet dat ze in 3 dagen is gelukt wat in de voorgaande 3 jaar niet wilde lukken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Arfman schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:17:
Een test zal best heel belangrijk zijn, maar ik geloof nu ook weer niet dat ze in 3 dagen is gelukt wat in de voorgaande 3 jaar niet wilde lukken.
En daarom word ik zo moe van dat gejank om die test.. Nieuwsites, hier op GoT, overal lees je rants op mercedes vanwege die test en dan vraag ik me af waneer dat nou eindelijk eens weer gaat stoppen..

Of zullen we ook maar weer gaan ranten op McLaren wegens Spygate? En op Vettel/RB wegens Maleisie-gate? Laten we alle beerputten maar volledig open trekken dan.. Of grow the **** up en laat dingen achter je..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Señor Sjon
Dat is jaren geleden. De test is 3 races geleden, vlak nadat Merc haar banden oprookte. Sindsdien is de Merc het beste met de banden na een bandentest... en dan vind je het gek dat mensen erover ranten?

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Sinds wanneer is Mercedes het beste met de banden?

Monaco is niet representatief en daar hebben ze gewoon de race gecontroleerd. Canada was weer niet wat het zou moeten zijn en in Silverstone is de slijtage van de banden zeker niet zoals in Barcelona en er zijn heel wat ronden achter de safety-car versleten.

Dat ze snel waren over één ronde is al van voor de test en als Vettel niet uit valt wint hij hier ook op zijn gemak.

Heb je trouwens gezien dat Hamilton ook een kapotte band had? Dat hadden ze na die test waarbij ze ineens zo veel info uit hebben gehaald toch wel moeten kunnen voorkomen.

|:(

edit:
3 Pit-stops over pakweg 40 ronden racen noem ik nu niet bepaald goed met de banden omspringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jegapia op 30-06-2013 17:39 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sommigen laten hun frustratie het woord doen ipv er eerst over na te denken ;) . Mercedes is altijd al snel geweest en begint nu hun bandenprobleem onder controle te krijgen. Dat werkte vandaag voor Rosberg met dank aan de SC en de exploderende banden en versnellingsbak van Vettel. Of Hamilton het gered had tegen Vettel als beiden geen problemen hadden gehad, is sterk de vraag.

DiResta, die is pas goed met banden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 30-06-2013 17:42 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wanneer dat gezeur rond de test nu "eindelijk" gaat stoppen? Aangezien er werd gezegd dat de twee circuits na de test niet representatief waren, en dat je dus niet kon afleiden uit de prestaties daar of Mercedes nu voordeel had gehaald uit de test, en "dat we moesten wachten tot de GB GP vooraleer we er iets konden uit afleiden...

Wel, nu weten we het dus. Niet verbaasd zijn dat het gezeur nu pas écht doorkomt, dus.

Voor de rest: WTF was dat voor een GP?

Fijn dat Webber, Lewis en Alonso (epic drives van allemaal) het goed gedaan hebben, ook Ricciardo goed voor mij. Rosberg gewoon uit de problemen gebleven (wel héél slechte start ook van hem). Eindsprint was ook wel prachtig.

Er moet nu wel dringend iets gebeuren met de banden, want dit is écht te gek.

In elk geval leuk zondagmiddagverdrijf, dit, heb al saaiere GPs gezien :)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Jegapia
Pirelli kan er daarnaast ook weinig aan doen dat er aan hun gevraagd is om slechte banden te maken die goed zijn voor de spanning en de onvoorspelbaarheid. Dat nog eens gecombineerd met een testverbod is bijna vragen om problemen.

Misschien die frustratie eens richten naar degenen die de reglementen opstellen want daar is meer mis mee dan met de banden.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• Jegapia
DexterBelgium schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:44:
Wanneer dat gezeur rond de test nu "eindelijk" gaat stoppen? Aangezien er werd gezegd dat de twee circuits na de test niet representatief waren, en dat je dus niet kon afleiden uit de prestaties daar of Mercedes nu voordeel had gehaald uit de test, en "dat we moesten wachten tot de GB GP vooraleer we er iets konden uit afleiden...

Wel, nu weten we het dus. Niet verbaasd zijn dat het gezeur nu pas écht doorkomt, dus.
40 Raceronden en 3 pitstops op een circuit met relatief weinig bandenslijtage wil je dus goed met de banden omgaan noemen?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hamilton kaartte tov de BBC ook al aan dat er vandaag serieuze ongelukken hadden kunnen gebeuren.. Echt tijd dat Pirelli danwel de FIA eens gaat nadenken.. Ook onbegrijpelijk van Pirelli.. Staan zij nou willens en wetens hun imago te grabbel te gooien?

• enchion
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:48:
Hamilton kaartte tov de BBC ook al aan dat er vandaag serieuze ongelukken hadden kunnen gebeuren.. Echt tijd dat Pirelli danwel de FIA eens gaat nadenken.. Ook onbegrijpelijk van Pirelli.. Staan zij nou willens en wetens hun imago te grabbel te gooien?
Ook onbegrijpelijk imho, als banden-fabrikant zou ik eerder banden maken die "per ongeluk" te lang meegaan, en "expres laten zien" dat het met de huidige technologie te moeilijk is om ze veel te laten slijten.

Wat ze nu doen is idd wel erg slechte marketing.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De problemen van Vettel begon met het verliezen van de 5e versnelling. Daarna ging de rest er uiteindelijk ook aan.
http://www.gpupdate.net/n...-vettel-zege-silverstone/

Verder zou Nico Rosberg een gele vlag hebben genegeerd. Ik denk niet dat ie daar een straf voor gaat krijgen, maar misschien wel een boete ofzo.
http://www.gpupdate.net/n...s-voor-negeren-gele-vlag/

En Pirelli wordt op het matje geroepen:
http://www.gpupdate.net/n...elden-bij-sportcommissie/

Mijn vader vond het trouwens raar dat de voorvleugel bij Webber werd vervangen nadat bij de start Grojean een stuk eraf gereden had, maar uiteindelijk is het toch wel een goede beslissing geweest. Ik zei ook al dat het mogelijk wel wat tijd per ronde scheelt en je 1 zo'n pitstop van 3 of 4 seconden extra prima kunt hebben als het daarna weer wat tijd terugpakt.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Ben ik trouwens de enige die de pitstraat van Silverstone een aanfluiing vind? Ze rijden door een goot heen, het publiek ziet niets van de pit actie. Ik weet niet wie dat complex goedgekeurd heeft, maar het is ruk.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wel erg goed dat vd Garde zijn banden heeft gespaard tijdens de kwalificatie. Tijdens de race heeft hij zich wel in de picture gereden... en toen werd ik wakker van m;n middagdutje. Ik zie hem de 2e helft van het seizoen inderdaad vervangen worden door die andere knakker op deze manier. Aan de andere kant breken zowel Caterham als Marussia beide geen records, daar is de wagen ook niet naar.

Paul diResta deed het geweldig, ja klote van z;n straf maar je ziet dat het een erg goede racer is. Vorig jaar deed hij het al geweldig, dit jaar nog net wat meer, jammer genoeg zit er dit jaar wel meer tegen waardoor de resultaten nog niet geweldig zijn. Sutil deed het ook erg goed. Al met al zal Force India een tevreden gevoel overhouden aan dit weekend.
Massa is niet mijn favoriet maar hij deed het goed tijdens de race, zich goed naar voren gevochten ondanks de lekke band en slechte startpositie.

39

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11 11:50
Hoop eigenlijk dat Pirelli F1 verlaat, die hebben de sport (veel) meer kwaad dan goed gedaan. Zo zal het wel niet lopen, maar een betere compound gaat er nu in elk geval wel komen dus dat lijkt me goed nieuws.

Edit: had trouwens liever Ferrari over Lotus hiervan de dupe zouden zijn worden aangezien andere teams de dupe zijn geworden van het uitstellen van die verbeterde compound.

[ Voor 29% gewijzigd door Martin90 op 30-06-2013 18:24 ]

• soulcrusher
ge-flopt schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:13:
Ben ik trouwens de enige die de pitstraat van Silverstone een aanfluiing vind? Ze rijden door een goot heen, het publiek ziet niets van de pit actie. Ik weet niet wie dat complex goedgekeurd heeft, maar het is ruk.
Vorig jaar waren alleen de laatste 2 paddocks onder het niveau van het circuit, nu hebben ze dus blijkbaar alles verlaagd?
gambieter schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:10:
[...]

Nee, ze hebben die test geweigerd omdat ze dachten er niet ongestraft mee weg te kunnen komen. Laten we nou niet doen alsof RB en Ferrari nu opeens de vaandeldragers der sportiviteit zijn geworden en de braafste jongetjes van de klas ;)
Je hebt gelijk, zo bedoelde ik dat eigenlijk ook :p Beide staan erom bekend de grenzen qua regelementen op te zoeken.
Destruction schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:29:
[...]
En daarom word ik zo moe van dat gejank om die test.. Nieuwsites, hier op GoT, overal lees je rants op mercedes vanwege die test en dan vraag ik me af waneer dat nou eindelijk eens weer gaat stoppen..
Dus jij vind het correct hoe Mercedes gehandeld heeft, of dat ze niets van de test geleerd hebben? Dat zou dan erg naïef zijn. Het feit is dat het tegen de regels is en dat ze ervoor gestraft zijn (erg mild imo). Hoeveel voordeel ze van de test hadden en of het wel of niet de winst opleverde is speculatie, maar er valt zeker wat over te zeggen..

iRacing Profiel

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:46
Hah, klik je op nu.nl op "Winst Rosberg op Silverstone in gevaar ", is de kop van het artikel dat je voorgeschoteld krijgt "Winnaar Rosberg ontkomt aan tijdstraf op Silverstone". Gelukkig maar, ik zou het jammer vinden als Rosberg de overwinning door z'n neus geboord krijgt.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:40:
[...]

Vorig jaar waren alleen de laatste 2 paddocks onder het niveau van het circuit, nu hebben ze dus blijkbaar alles verlaagd?
Nee is nog steeds hetzelfde. Maar op zich niet raar om Williams daar neer te zetten. Die bakken er toch al een tijdje weinig van :+
[...]

Je hebt gelijk, zo bedoelde ik dat eigenlijk ook :p Beide staan erom bekend de grenzen qua regelementen op te zoeken.

[...]

Dus jij vind het correct hoe Mercedes gehandeld heeft, of dat ze niets van de test geleerd hebben? Dat zou dan erg naïef zijn. Het feit is dat het tegen de regels is en dat ze ervoor gestraft zijn (erg mild imo). Hoeveel voordeel ze van de test hadden en of het wel of niet de winst opleverde is speculatie, maar er valt zeker wat over te zeggen..
Toch is het wat overdreven om te stellen dat ze alles meteen helemaal juist hebben door de test. Hamilton had vandaag ook gewoon een klapband, dus dat is ook niet expres gedaan. Wel zullen ze misschien wat geleerd hebben, maar om nou te stellen dat ze maar meteen alles te danken hebben aan die test is ook wat voorbarig.

• soulcrusher
Martinspire schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:47:
[...]
Nee is nog steeds hetzelfde. Maar op zich niet raar om Williams daar neer te zetten. Die bakken er toch al een tijdje weinig van :+

[...]
Toch is het wat overdreven om te stellen dat ze alles meteen helemaal juist hebben door de test. Hamilton had vandaag ook gewoon een klapband, dus dat is ook niet expres gedaan. Wel zullen ze misschien wat geleerd hebben, maar om nou te stellen dat ze maar meteen alles te danken hebben aan die test is ook wat voorbarig.
Nee natuurlijk hebben ze er niet alles aan te danken. Maar ze hadden de eerste race echt totaal geen race pace, in de wedstrijd gingen ze alleen maar achteruit. Nu na de test zitten ze bij de top qua race pace. Met het gebrek aan voorwaartse stappen die ze de afgelopen drie jaar hadden in het achterhoofd is het wel erg verdacht dat ze het nu zo vlot op een rijtje hebben, niet dan? :p
En die klapband, tja dat kan altijd gebeuren. Dat een wagen goed met de banden om kan gaan wil niet zeggen dat hij die niet stuk kan rijden ;)

iRacing Profiel

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:53:
[...]

Nee natuurlijk hebben ze er niet alles aan te danken. Maar ze hadden de eerste race echt totaal geen race pace, in de wedstrijd gingen ze alleen maar achteruit. Nu na de test zitten ze bij de top qua race pace. Met het gebrek aan voorwaartse stappen die ze de afgelopen drie jaar hadden in het achterhoofd is het wel erg verdacht dat ze het nu zo vlot op een rijtje hebben, niet dan? :p
En die klapband, tja dat kan altijd gebeuren. Dat een wagen goed met de banden om kan gaan wil niet zeggen dat hij die niet stuk kan rijden ;)
Je weet dat auto's evolueren tijdens een seizoen? zie o.a. Ferrari en Redbull in 2012. Mercedes kon in canada nog steeds niet geweldig meekomen, ondanks de test waar men maar eindelooooosss over blijft zaniken. En dat ze in de 3 voorgaande jaren niet geweldig waren is irrelevant. Het gaat om het huidige seizoen.

39

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:40:
[...]

Draai ik het even om:

Dus jij denkt, nadat Mercedes 3 jaar lang worstelt met de bandenslijtage, men in een 3-daagse test even leert hoe dat probleem volledig de kop in gedrukt kan worden?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Destruction schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:04:
[...]

Draai ik het even om:

Dus jij denkt, nadat Mercedes 3 jaar lang worstelt met de bandenslijtage, men in een 3-daagse test even leert hoe dat probleem volledig de kop in gedrukt kan worden?
Maar dat is toch logisch, idemdito met de betrouwbaarheid van de auto (versnellingsbak etc) waar Schumacher vorig jaar nog mee kampte is opgelost door de 3 daagse bandentest.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 30-06-2013 19:13 ]

39

Verwijderd

Maar leg eens uit hoe ze in zo'n test waarbij ze ook zaken voor Pirelli hebben getest ineens magisch al die problemen hebben geoplost?

Ik denk dat het waarschijnlijker is dat men met hun hele team (1000+ man) de afgelopen jaren heel hard heeft gewerkt en daar inmiddels de vruchten van plukt. Ook voor de test ging het al stukken beter met Mercedes. Als je puur kijkt naar de resultaten en verder niet naar de test en alle emoties dan zie je een team wat stukje bij beetje steeds beter geworden is.

Een paar goede races wil ook niet zeggen dat ze de betrouwbaarheid onder controle hebben, laat ze eerst maar eens het seizoen afmaken.

• soulcrusher
Destruction schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:04:
[...]

Draai ik het even om:

Euh nee, niet volledig. Dat zei ik al. Alsof Mercedes voor de lol zijn coureurs en de 2013 bolide in zou zetten voor een Pirelli test als ze NIKS eruit konden halen.

Nogmaals, Rosberg heeft zelf toegegeven dat ze die test met de huidige coureurs deden om zo een beter beeld van de banden te krijgen en betere feedback naar Pirelli te leveren. Je kan geen feedback leveren als je niks te weten komt.
Fietsbel schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Maar dat is toch logisch, idemdito met de betrouwbaarheid van de auto (versnellingsbak etc) waar Schumacher vorig jaar nog mee kampte is opgelost door de 3 daagse bandentest.
Dat slaat nergens op want de betrouwbaarheid lijkt al vanaf de wintertest goed te zijn. En je vorige statement: als je je bandenprobleem opgelost hebt wil dat niet zeggen dat je OVERAL goed mee kan komen. Je overdrijft wel erg of je bent gewoon aant trollen :O
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:24:
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat men met hun hele team (1000+ man) de afgelopen jaren heel hard heeft gewerkt en daar inmiddels de vruchten van plukt. Ook voor de test ging het al stukken beter met Mercedes. Als je puur kijkt naar de resultaten en verder niet naar de test en alle emoties dan zie je een team wat stukje bij beetje steeds beter geworden is.
Hier heb je ook gelijk in, met alle top engineers en know how die ze door de jaren hebben verzameld kon goed resultaat ook niet uitblijven. Maar stappen in de F1 (vooral mid-season door gebrek aan testen) zijn over het algemeen vrij klein en de stap die Mercedes gezet heeft is vrij groot. Dat ze hun bandenproblemen op orde zouden krijgen daar geloofde ik zeker in, maar zonder die test had het wel langer geduurt.

[ Voor 25% gewijzigd door soulcrusher op 30-06-2013 19:37 ]

iRacing Profiel

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:29:

Dat slaat nergens op want de betrouwbaarheid lijkt al vanaf de wintertest goed te zijn. En je vorige statement: als je je bandenprobleem opgelost hebt wil dat niet zeggen dat je OVERAL goed mee kan komen. Je overdrijft wel erg of je bent gewoon aant trollen :O
Zulke smilies kun je beter achterwegen laten als je een serieuze discussie wilt voeren, dan kom je wat volwassener over.
Klopt dat die vergelijking ook nergens op slaat, maar dat is een gevolg op je eigen opmerking.
We pakken de comment er nog eventjes bij.
soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:53:
[...]
Met het gebrek aan voorwaartse stappen die ze de afgelopen drie jaar hadden in het achterhoofd is het wel erg verdacht dat ze het nu zo vlot op een rijtje hebben, niet dan? :p
Hiermee suggereer je zelf dat het alleen door de bandentest komt, en het team in 3 jaar tijd geen progressie heeft geboekt. Maar later zeg je weer dat ze wel een goede wintertest hadden, dus wat is het nou? Is het nou wel of niet door de 3 daagse banden test?

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 30-06-2013 19:43 ]

39

• soulcrusher
Fietsbel schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:37:
[...]

Klopt dat die vergelijking ook nergens op slaat, maar dat is een gevolg op je eigen opmerking.
We pakken de comment er nog eventjes bij.

[...]

Hiermee geef je zelf aan dat het door de bandentest komt, en het team in 3 jaar tijd geen progressie geboekt heeft. Maar later zeg je weer dat ze wel een goede wintertest hadden, dus wat is het nou? Is het nou wel of niet door de 3 daagse banden test?
Ik had het over het feit dat ze door het seizoen heen vaak geen progressie boekte. Een winterseizoen lang aan een nieuwe auto werken is heeel wat anders dan 3 dagen testen he... Het lijkt me logisch dat je met een winterseizoen meer progressie kan boeken dan met een testsessie.

En zoals ik al minstens drie keer zei, nee ook ik geloof niet dat ze ALLES aan die test te danken hebben, maar dat ze zeker voordeel ervan hebben. Anders hadden ze die test wel geweigerd. Ze hebben ook niet alle prestatie winst vergeleken met 2012 te danken aan die pirelli test, maar door hun goed winterseizoen.
Zo duidelijk? :)

iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
3 dagen in je eentje banden testen met je vaste coureurs is in ieder geval géén nadeel.

Of is er nog iemand die dat wil beweren? ;).

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Die rommel die Kimi z'n cockpit binnenkreeg van Vergne zal de FIA waarschijnlijk terug doen denken aan hun glazen dak op de cockpit? Het zag er weinig comfortabel uit.

• mat.hi.as
Ik moest in ieder geval angstig terugdenken aan Massa's ongeluk. Die glazen daken zijn zeker afgeschaft ivm veiligheid (ontsnappen en dergelijke)?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik moest vooral denken aan de nek/armen, zo'n helm kan daar wel tegen, maar zo'n stuk carbon fibre kan waarschijnlijk wel als een mes door je pak prikken?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

soulcrusher schreef op zondag 30 juni 2013 @ 19:47:
[...]

Ik had het over het feit dat ze door het seizoen heen vaak geen progressie boekte. Een winterseizoen lang aan een nieuwe auto werken is heeel wat anders dan 3 dagen testen he... Het lijkt me logisch dat je met een winterseizoen meer progressie kan boeken dan met een testsessie.

En zoals ik al minstens drie keer zei, nee ook ik geloof niet dat ze ALLES aan die test te danken hebben, maar dat ze zeker voordeel ervan hebben. Anders hadden ze die test wel geweigerd. Ze hebben ook niet alle prestatie winst vergeleken met 2012 te danken aan die pirelli test, maar door hun goed winterseizoen.
Zo duidelijk? :)
Het is duidelijk ja dat je nu van standpunt bent veranderd en mildere bewoording gebruikt. Niemand zal ontkennen dat ze er niets van hebben geleerd. Elk team zoekt de grens op van het reglement en nu was het mercedes met de bandentest.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 30-06-2013 20:21 ]

39

• mat.hi.as
Dupje schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:18:
Ik moest vooral denken aan de nek/armen, zo'n helm kan daar wel tegen, maar zo'n stuk carbon fibre kan waarschijnlijk wel als een mes door je pak prikken?
Tsjah, je zit als coureur met je lichaam aardig in je auto. Volgens mij steekt alleen je hoofd echt uit. Niettemin heb je daar ook een punt natuurlijk. Gelukkig heeft Kimi het allemaal overleefd :)

Verwijderd

Over rondvliegende spullen van banden:

Als je zo'n loopvlak tegen je hoofd aan krijgt loopt dat niet zo goed af.

Wie was dat die bij een van de vorige races vertelde dat ie zo'n stukje band tegen z'n hand had gehad en na afloop bleek dat ie een gekneusde vinger had? Was dat Button?

Persoonlijk zou ik een dichte cockpit niet erg vinden. Maakt het alleen maar weer veiliger en neemt niets weg volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2013 20:30 ]

• soulcrusher
Fietsbel schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:19:
[...]

Het is duidelijk ja dat je nu van standpunt bent veranderd en mildere bewoording gebruikt. Niemand zal ontkennen dat ze er niets van hebben geleerd. Elk team zoekt de grens op van het reglement en nu was het mercedes met de bandentest.
Ik ben niet van standpunt veranderd, het ging enkel over de race pace; die viel het hele seizoen tegen (in vergelijking met de toppers dan, ze hebben zeker vooruitgang geboekt vergeleken met vorig seizoen..). Na de test hebben ze een enorme vooruitgang geboekt. Qua quali pace zijn ze het hele seizoen door al sterk (alsook de betrouwbaarheid die jij aanhaalde). ;)

Dat ik mildere bewoording gebruik, ja dat kan zo overkomen. Ik heb nu ook een stuk meer tekst gespendeerd aan mijn standpunt. Als je maar enkele zinnen typt lijkt het al snel dat je helemaal voor of tegen bent.

[ Voor 11% gewijzigd door soulcrusher op 30-06-2013 20:38 ]

iRacing Profiel

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het meest belachelijke vind ik dat Pirelli in eerste instantie roept dat het probleem niet bij Pirelli ligt. Of dit zo is of niet maakt op dat moment niet uit. Feit is dat er veel banden exploderen en dan moet je eerst de hand in eigen boezem steken. Als bewezen wordt dat dit probleem echt bij Pirelli ligt mogen ze van mij poging tot doodslag aan hun broek krijgen, door de race niet stil te leggen.

Verder vond ik het een zeer vermakelijke race. Veel inhaalactie's en gevechten. Mooie winnaar en lekker voor het WK. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Wat een race! Natuurlijk is de snelheid van Ferrari nog steeds matig en zijn de banden gewoon RUK maar desondanks erg goed voor het WK deze race.

Lekker voor Vettel ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Paar jaar terug heeft Mythbusters toevallig eens klapbanden getest bij 'big rigs':

YouTube: Mythbusters Big Rig - Dynamometer of Death

Lijkt me genoeg reden om zorgen te baren, dat waren snelweg snelheden ofzoiets. F1 heeft misschien iets minder zwaardere/dikkere band dan een vrachtwagen, maar E=1/2 * m * v^2, v is dubbel zo hoog, energie is 4x zo hoog :X

Maar wat een race. Wat een chaos. Ik hoopte op een redelijk rustige race vanwege m'n (migraine?) hoofdpijn, maar dat werd het er niet van.
Echt, die banden is race op race weer commentaar op. Ik hoop dat Pirelli eens gaat inzien dat dit echt niet zo kan.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Ze wilden het eerder veranderen, maar dat mocht niet van de FIA. ;)

• Jegapia
Wat zou de FIA nu in Godsnaam met banden te maken kunnen hebben |:(

[/sarcasm]

;)

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52
DRS maakt het op deze manier maar een kunstmatig geheel vind ik. De race was aardig door de chaos, banden ellende is mooi en gelijk voor iedereen. Mooi voor het kampioenschap dat Vettel uit viel en Alonso nog op het podium wist te komen.

Verwijderd

Wat wil je liever? Races waarbij niemand elkaar kan inhalen of races waarbij men elkaar kunstmatig kan inhalen?

Lesser of two evils denk ik dan. Van nature gaat het niet veranderen dus een kunstgreep is sowieso nodig.

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 00:13:
Wat wil je liever? Races waarbij niemand elkaar kan inhalen of races waarbij men elkaar kunstmatig kan inhalen?

Lesser of two evils denk ik dan. Van nature gaat het niet veranderen dus een kunstgreep is sowieso nodig.
Er is ook nog iets als een gulden middenweg hoor. DRS is gewoon nep.

De band van Vettel:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1015408_526830294050686_1191649570_o.jpg

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05

DDX

Op sky in nabeschouwing ook mooi te zien in slomo dat Rosberg z'n band er ook zowat aan was toen hij pitstop onder de laatste sc maakte.

En ze hadden het ook nog over een test die Ferrari over paar weken gaat doen met 2011 chassis met 2013 onderdelen erop ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• mat.hi.as
J-M-T schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:35:
DRS maakt het op deze manier maar een kunstmatig geheel vind ik. De race was aardig door de chaos, banden ellende is mooi en gelijk voor iedereen. Mooi voor het kampioenschap dat Vettel uit viel en Alonso nog op het podium wist te komen.
Vroeger konden ze toch ook gewoon inhalen? Alleen Monaco is (en blijft) een beetje een probleem. Nu weet je bijna zeker dat er in die lange rechte stukken een inhaalactie plaatsvind. Ik vond het juist zo mooi dat ze vanuit de slipstream kwamen, ernaast en dan ook zelf vol in de wind, waardoor het nog echt spannend was wie als eerste zou remmen en als eerste de bocht door zou komen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:36
Hans1990 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 21:13:
Paar jaar terug heeft Mythbusters toevallig eens klapbanden getest bij 'big rigs':
Het is niet echt een klapband, meer het totaal uit elkaar vallen van de band, en omdat die band zo snel ronddraait vliegt alle meuk gelijk alle kanten op.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39
AlainS schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:36:
Het meest belachelijke vind ik dat Pirelli in eerste instantie roept dat het probleem niet bij Pirelli ligt. Of dit zo is of niet maakt op dat moment niet uit. Feit is dat er veel banden exploderen en dan moet je eerst de hand in eigen boezem steken.
Het probleem is dat Pirelli dolgraag de banden aan wil passen zodat ze minder snel uit elkaar vallen. De teams moeten hier unaniem goedkeuring voor geven, en dat hebben ze niet gedaan (volgens geruchten ligt vooral Force India dwars, die hebben namelijk net een verschrikkelijk goed jaar en zijn bang dat hun voordeel wegvalt).

Het probleem ligt dus wel bij Pirelli, maar ze hebben geen goedkeuring om een oplossing te implementeren.

Gek genoeg, maar wat gisteren is gebeurd is eigenlijk het beste scenario voor Pirelli. De problemen zijn nu dusdanig groot geworden dat de FIA waarschijnlijk wel bijzondere maatregelen gaat nemen waardoor wijzigingen zonder goedkeuring van de teams doorgevoerd kunnen worden.

De Duitse GP is volgend weekend al, en de teambazen speculeren nu al openlijk of die race wel door kan gaan als Pirelli de problemen niet heeft opgelost. De mogelijke oplossingen:
- Voor de Duitse GP terug vallen op 2012 band; en tegelijk een betere band ontwikkelen met dezelfde degradation als de 2013 band zodat die zo snel mogelijk ingezet kan gaan worden.
- Direct al overstappen op een betere 2013 band (stalen delen van de band vervangen met kevlar dat ook in 2012 werd gebruikt).

Of die oplossingen mogelijk zijn zal voornamelijk liggen aan de productiecapaciteit van Pirelli.
Als bewezen wordt dat dit probleem echt bij Pirelli ligt mogen ze van mij poging tot doodslag aan hun broek krijgen, door de race niet stil te leggen.

Verder vond ik het een zeer vermakelijke race. Veel inhaalactie's en gevechten. Mooie winnaar en lekker voor het WK. :)
Pirelli heeft de macht niet om een race stil te leggen. Dat is een beslissing die de stewards moeten maken, en die zaten gisteren op het randje om rode vlaggen uit te hangen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Señor Sjon
Pirelli en FIA zal wegens mogelijk claims het nooit op veiligheid kunnen gooien.

Even wat anders. Op het autosport.com forum begint ook een beetje op te vallen hoe gebrekkig de rol van de FIA is.

Mosley was ook niet alles (verre van... :X), maar Todt heeft zo een laisser fait beleid dat bijna alle FIA gereguleerde autosporten met een aardige neergang bezig zijn. Voornaamste slachtoffer is eigenlijk wel de WRC, maar ook richting de F1 mist de FIA leiderschap.

En Sauber in zwaar weer:
http://grandprix247.com/2...er-hit-financial-trouble/

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 01-07-2013 09:35 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mat.hi.as schreef op maandag 01 juli 2013 @ 06:37:
Vroeger konden ze toch ook gewoon inhalen? Alleen Monaco is (en blijft) een beetje een probleem. Nu weet je bijna zeker dat er in die lange rechte stukken een inhaalactie plaatsvind. Ik vond het juist zo mooi dat ze vanuit de slipstream kwamen, ernaast en dan ook zelf vol in de wind, waardoor het nog echt spannend was wie als eerste zou remmen en als eerste de bocht door zou komen.
Vroegah kon dat nog. De aerodynamica is nu echter zover doorontwikkeld dat dit bijna niet meer lukt, het verlies aan downforce als je dicht achter iemand zit is zo groot dat je hulpmiddelen nodig hebt. Dat DRS doorgeschoten is de andere kant op is zeker waar, maar zonder DRS zou je heel erg weinig tot geen inhalen zien, zeker als de bandenverschillen verminderd worden als ze duurzamer worden.

• Señor Sjon
De aard van circuits, de beperkte ontwikkelgebieden en de smallere auto's zullen een minstens zo grote invloed hebben gehad.

Het geld wordt gewoon ingezet waar het nog mag, dat zie je wel aan de voorvleugels. En als er een hoek afgereden wordt, dan vinden ze het vaak niet eens de moeite om te vervangen.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, misschien boycot van de GP van duitsland?
http://www.nu.nl/sport/35...ot-duitse-grand-prix.html

My iRacing profile | Strava

• Señor Sjon
Oud nieuws. Gaat never gebeuren. Desnoods start Caterham en dan hebben ze een overwinning. De F1-teams zullen het nooit ergens over eens worden, nooit. Ze zouden niet eens samen een lunch kunnen bestellen.

• Tleilaxu
  • Niet online
Senor Sjon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:25:

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ze in drie dagen het probleem oplossen waar ze al jaren mee zitten.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Tleilaxu schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:00:
[...]

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat ze in drie dagen het probleem oplossen waar ze al jaren mee zitten.
Dat denk ik ook, zullen vast wat geleerd hebben van die test, maar ik geloof niet dat ze daardoor in een keer het lek boven hebben.

Ze waren in mijn optiek al erg snel en ze waren al op weg naar boven. Ze hebben gewoon geleerd wat er nodig is om ook et langere stints beter met de banden om te gaan,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/296928/pirelli-mag-testen-om-problemen-te-verhelpen/

En welke teams worden hier voor uitgenodigd? Iedereen? (behalve Mercedes?)

• SnowDude
Waarom Mercedes niet? Dit valt niet onder de young drivers test dus er is niets wat in de weg staat om met Mercedes te testen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

Over die Pirelli tests, het slimste om gezeik te voorkomen is gewoon alle teams uitnodigen. Simpel zat. Al zal Pirelli dat niet willen betalen denk ik :P

Over de motoren, het begint wat beter te klinken, aangezien de motoren naar het schijnt wat krachtiger worden als dat ze nu zijn:
http://www.f1today.net/nl...stukken-krachtiger-dan-nu

My iRacing profile | Strava

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 01 juli 2013 @ 07:52:
[...]

Het is niet echt een klapband, meer het totaal uit elkaar vallen van de band, en omdat die band zo snel ronddraait vliegt alle meuk gelijk alle kanten op.
Nope, maar het resultaat is het zelfde: rondvliegende grote stukken rubber die mogelijk iemand kan raken, en de gevolgen wil je dan niet voor in staan.
Een coureur dan wel nog een helm op, maar een stuk rubber van 1-2kg met 200+km/h wil je niet tegen op rijden.

Ik denk dat dit banden gedoe nu nog wel eens een heel lang staartje mag krijgen. Ik zeg: USA 2005. Als dat zich dit jaar herhaalt, dan heeft de F1 (en dus Bernie) een grote financiele strop als ze allle tickers van bvb de Duitse GP mag refunden.

Een boycot zie ik nu nog niet heel gauw gebeuren, omdat Pirelli niet gaat toegeven dat hun banden van B-kwaliteit zijn. In die tijd was het Michelin zelf die zei dat hun band niet veilig was om mee te rijden. Ze opperden toen nog voor extra chicanes op de ovaal, om de snelheid er uit te halen.

Nu roept Pirelli dat het niet hun schuld is en aan de kurbstones ligt. Als ik het plaatje bij Andrew Newey bekijk, lijkt me dit meer een geval van extreme slijtage, wat mogelijk wordt verborgen door de hoge levels downforce die de auto's hebben.
Veilig is het niet..

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Kunnen we dit verwachten in de volgende races? :+
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/942110_489797967767274_2102813387_n.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 01-07-2013 16:52 ]

Verwijderd

Ghe, ik moest lachen. ;)

Verwijderd

Weet iemand dit: Waren die kerbstones nieuw dit jaar? Oftwel is daarin een aanpassing geweest? Immers rijden ze toch altijd overal over de kerbs heen, dat is niets nieuws. Waarom was dat dan nooit eerder een probleem?

Volgens mij hebben we in het verleden vaker ophangingen kapot zien gaan door kerbs dan banden.

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Komt het wel door de kerbs? Want dan had WEC, ELMS, Formule 3, Blancpain Endurance Series (ook Pirelli) en meer series ook problemen met de banden moeten hebben, maar dat hadden ze niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 01-07-2013 17:06 ]

• SnowDude
Niellie41 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:06:
Komt het wel door de kerbs? Want dan had WEC, ELMS, Formule 3, Blancpain Endurance Series (ook Pirelli) en meer series ook problemen met de banden moeten hebben, maar dat hadden ze niet.
Ik denk een combinatie van de baan en de banden, want anders hadden ze dit probleem eerder al moeten hebben.

Pagina: 1 ... 44 ... 83 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.

Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.