Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
* MegaTronics vond deze race de saaiste van het seizoen.
[ Voor 19% gewijzigd door MegaTronics op 12-05-2013 18:42 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Dat verzoek van FIA is ook een hardnekkig fabeltje.Martin90 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:59:
Formula 1 is voor mij altijd geweest het zover mogelijk pushen van mens en machine. Op het moment dat er bewust een band wordt gemaakt die zo slecht is (weliswaar op verzoek van de FIA) dat we niet eens meer van racen kunnen spreken is het wat mij betreft volledig doorgeslagen. De banden spelen een véél te grote rol. Doodzonde imo.
Pirelli is gevraagd om Canada 2010 vaker voor te laten komen. Niets meer, niets minder. De huidige prut is de invulling van Pirelli hiervan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Fabeltje of niet, de banden spelen een veel te grote rol. Rijders mogen van hun teams niet tot het uiterste gaan omdat er te weinig banden zijn, of de banden dan te snel slijten. Het verpest een groot deel van de competitie die de F1 zou moeten zijn.Senor Sjon schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:12:
[...]
Dat verzoek van FIA is ook een hardnekkig fabeltje.
Pirelli is gevraagd om Canada 2010 vaker voor te laten komen. Niets meer, niets minder. De huidige prut is de invulling van Pirelli hiervan.
Ik vind het gewoon pijnlijk om een coureur aan z'n team te horen vragen "Should I save my tires?"
Het antwoord zou wat mij betreft altijd moeten zijn "Are you an idiot? Go race!" in plaats van "Check your balance back tires too far gone in next lap, take care of your tires"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
DDX schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:16:
Al iets bekend over de meting van bodemplaat van Alonso ?
Lijkt van niet?Re Alonso scrutineering thing. Was never any concern. Was standard random check on bib, which is always done in the team's garage w FIA kit
Er zou een betere balans gevonden moeten worden, waarbij een band minder afhankelijk wordt van de auto waaronder hij hangt. Alles hangt nu om de band en dat is volgens mij nooit de bedoeling geweest.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Juist het is gewoon totaal doorgeslagen met de banden. Dan heb ik toch echt liever de oude Bridgestones terug waar een rijder wel gewoon 100% kan knallen zonder bang te wezen om de banden te vernielen.Firesphere schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:16:
[...]
Fabeltje of niet, de banden spelen een veel te grote rol. Rijders mogen van hun teams niet tot het uiterste gaan omdat er te weinig banden zijn, of de banden dan te snel slijten. Het verpest een groot deel van de competitie die de F1 zou moeten zijn.
Ik vind het gewoon pijnlijk om een coureur aan z'n team te horen vragen "Should I save my tires?"
Het antwoord zou wat mij betreft altijd moeten zijn "Are you an idiot? Go race!" in plaats van "Check your balance back tires too far gone in next lap, take care of your tires"
Tegenwoordig moeten de coureurs gewoon zo enorm met op de banden letten, echt 10 ronden achter elkaar vol pushen is er gewoon niet meer bij.
Bovendien moet er gewoon weer aan de motors ontwikkeld mogen worden zodat we eindelijk weer eens wat strijd krijgen op dat front. Eerder zat je nog wel eens in spanning of een motor het wel zou houden etc maar dat is totaal niet meer aan de orde.
[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 12-05-2013 22:03 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
IMHO waren de Goodyear banden waarmee ze reden voordat de Bridgestones er waren nog beter : Die zag je een soort glans/vet laagje krijgen als ze op waren, omdat ze zo lang mee gingenschnumi schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
Juist het is gewoon totaal doorgeslagen met de banden. Dan heb ik toch echt liever de oude Bridgestones terug waar een rijder wel gewoon 100% kan knallen zonder bang te wezen om de banden te vernielen.
Maar wat ik me afvroeg is waarom een aantal rijders na de Qualify een straf van 3 plekken hebben gekregen ?! Ik heb alleen de Race kunnen kijken namelijk
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat was vanwege blokkeren van Webber (Massa) en Raikkonen (Guitterez) in de qualificatie.nero355 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 04:02:
[...]
IMHO waren de Goodyear banden waarmee ze reden voordat de Bridgestones er waren nog beter : Die zag je een soort glans/vet laagje krijgen als ze op waren, omdat ze zo lang mee gingen
Maar wat ik me afvroeg is waarom een aantal rijders na de Qualify een straf van 3 plekken hebben gekregen ?! Ik heb alleen de Race kunnen kijken namelijk
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zeker als er dan over de boordradio om een paar "qualifying laps" werd gevraagd. Vlak voor een pit even 4 ronden echt stampen om het gat net groot genoeg te krijgen.schnumi schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:01:
[...]
Juist het is gewoon totaal doorgeslagen met de banden. Dan heb ik toch echt liever de oude Bridgestones terug waar een rijder wel gewoon 100% kan knallen zonder bang te wezen om de banden te vernielen.
Tegenwoordig moeten de coureurs gewoon zo enorm met op de banden letten, echt 10 ronden achter elkaar vol pushen is er gewoon niet meer bij.
Die motoren moeten zo lang mee dat ze gewoon te degelijk zijn om op te blazen. Was altijd wel mooi, ja.Bovendien moet er gewoon weer aan de motors ontwikkeld mogen worden zodat we eindelijk weer eens wat strijd krijgen op dat front. Eerder zat je nog wel eens in spanning of een motor het wel zou houden etc maar dat is totaal niet meer aan de orde.
Nou, Massa was aan het cruisen om te sparen en Raikkonen het laatste gedeelte ook. Op bepalende momenten waren ze een stuk sneller dan de rest, maar er waren ook genoeg ronden waarbij plaats >10 bijna kon meekomen.fynrd1 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:07:
Volgens mij heeft de top 3 toch op hun top geraced, dat de rest niet mee kan is niet de schuld van de banden. Ontwerp dan maar een betere wagen.
Over cruisen gesproken: http://www.formula1.com/r...97/7299/fastest_laps.html
Alonso zette z'n snelste tijd 13 ronden voor het eind neer, Massa 10 (en dan was hij Raikkonen aan het binnenhalen, da's dus niet pushen tot de vlag), en Raikkonen 19 ronden voor het eind. Ik weet niet hoeveel kilo er per ronde vanaf gaat, maar je moet echt je best doen om langzamer te gaan (zeg dat het 1/10 sec per ronde oplevert (conservatieve schatting), dan zou hij 1,9 seconden sneller moeten kunnen)..
Bij Raikkonen was die ronde 2 ronden na z'n pitstop en daarna werden z'n banden slechter. Dat is jammer, want hij had echt harder gekund.
[ Voor 36% gewijzigd door MrSleeves op 13-05-2013 08:36 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dat was een weergaloze raceMrSleeves schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:22:
Ik weet nog dat Schumacher op Magny Cours een 4-stops deed en dat was een unicum. Met Ross Brawn die zei "it's a 10 second pit lane"..
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Mess with the best, die like the rest
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107389Fernando Alonso will not be punished for stopping to collect a Spanish Grand Prix flag on the slowing-down lap after his home win.
The victorious Ferrari driver had been summoned to the stewards because by "receiving an object after the end-of-race signal" he risked breaching article 43.3 of Formula 1's sporting regulations.
But after investigating the incident, the officials decided the precedent was to withhold any kind of sanction.
A statement said: "no further action was taken to be consistent with a previous decision made under similar circumstances."
The Barcelona result was the third time Alonso has won in F1 on home ground.
Although he triumphed in last year's Valencia street race, which ran under the European GP title, he had not won the actual Spanish GP since his 2006 victory with Renault.
Je mag niet eens een overwinning in je eigen land vieren met het vasthouden van een vlag.
Ken je dit geval uit 1984? Wikipedia: Tyrrell RacingNiellie41 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:09:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107389
Je mag niet eens een overwinning in je eigen land vieren met het vasthouden van een vlag.
Leuk dat ze in de F1 het tonen van emoties stimuleren.
Omdat de rijders + auto nog gewogen moeten worden wil men voorkomen dat er snel wat gewicht in de auto of bij de rijder in de zak wordt gestopt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat was inderdaad een pracht van een race. Overigens gaat Pirelli wel aanpassingen doen aan de bandenkeuze voor GP's. 4 stoppers zijn niet de bedoeling; ze richten zich op 2 en 3 stoppers en zullen daardoor wat conservatiever zijn met de compound keuze. De problemen die ik er mee heb zijn dan overigens nog steeds niet opgelost; coureurs kunnen bij een conservatieve keuze van Pirelli alsnog niet pushen en dat vind ik zeer jammer.
De Formule 1 lost de basisproblemen die ze hebben niet op (daaronder versta ik dat de auto's zo zijn gebouwd dat ze op een normale manier niet tot nauwelijks kunnen inhalen), en past kunstgreep na kunstgreep toe om de spanning te verhogen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Maar dat ging erover dat ze de hele race met te weinig gewicht reden en in de laatste pitstop nog even water met lood toevoegden waardoor hij wel zwaar genoeg was.gambieter schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:15:
[...]
Ken je dit geval uit 1984? Wikipedia: Tyrrell Racing
Omdat de rijders + auto nog gewogen moeten worden wil men voorkomen dat er snel wat gewicht in de auto of bij de rijder in de zak wordt gestopt.
Dat is imo wat anders dan dat je na de race met een vlag (die hij daarna zichtbaar weglegt) je ere-rondje rijd. Ik vind het ook wel belachelijk, maar regels zijn natuurlijk weer regels. Ik vind het alleen kinderachtig om zich hier zo druk om te maken. Maar daar zal dan wel weer een uitzondering voor in het reglement komen denk ik?
Overigens vind ik ook dat een auto zonder de banden moet worden gewogen. Daar voegen ze ook wat gewicht mee toe aan het einde van de race, plus je geeft de winnaar de mogelijkheid zijn banden helemaal kapot te maken met burnouts
Hetzelfde geld voor het vieren met je monteurs net na het uitstappen: snel een gewichtje in de zak laten vallen. Ja, ik weet dat het belachelijk klinkt maar men deed het dus wel. Alles om maar te winnenMartinspire schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:16:
Maar dat ging erover dat ze de hele race met te weinig gewicht reden en in de laatste pitstop nog even water met lood toevoegden waardoor hij wel zwaar genoeg was.
Dat is imo wat anders dan dat je na de race met een vlag (die hij daarna zichtbaar weglegt) je ere-rondje rijd. Ik vind het ook wel belachelijk, maar regels zijn natuurlijk weer regels. Ik vind het alleen kinderachtig om zich hier zo druk om te maken. Maar daar zal dan wel weer een uitzondering voor in het reglement komen denk ik?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die verhalen had ik idd al eerder gehoord.
Vieren met burnouts mocht toch al niet in de F1?
[ Voor 0% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-05-2013 15:09 . Reden: en => in ;p ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
EDIT: Drie jaar geleden: http://jalopnik.com/55027...ounded-after-epic-burnout. Als je dit tenminste bedoelt!
[ Voor 31% gewijzigd door Arjan90 op 13-05-2013 14:29 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Als je goed leest in het autosport.com artikel zie je dat :Martinspire schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:16:
[...]
1. Er is een regel dat je niets mag aanemen/ toevoegen aan de auto na de finish (artikel 43.3 )
2. Door het aanemen van de vlag overtreed Alonso die regel
3. Er volgt, net als bij alle overtredingen een onderzoek door de stewards
4. De conclusie is dat er niets ernstig aan de hand is en er is een precedent waar ook niet gestraft werd voor een zelfde actie
5. Alonso krijg niet eens een reprimande, en er is niets aan de hand.
6. De pers maakt van een mug weer eens een olifant.
Kortom er is niets aan de hand.
Volgens mij durven ze het niet omdat ze liever hebben dat die auto 4 kilo zwaarder is van de rubber pickupXyritZz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:24:
Met de huidige banden kun je volgens mij geen burn-out doen, dan is heel je loopvlak direct weg en geraak je niet meer terug in de pits... krijg je daar weer gezeik mee.
[ Voor 15% gewijzigd door SnowDude op 13-05-2013 15:34 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nee dat bedoel ik ook wel, maar ik snap sowieso niet dat hier een uitzondering op is gemaakt.SnowDude schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:33:
[...]
Als je goed leest in het autosport.com artikel zie je dat :
1. Er is een regel dat je niets mag aanemen/ toevoegen aan de auto na de finish (artikel 43.3 )
2. Door het aanemen van de vlag overtreed Alonso die regel
3. Er volgt, net als bij alle overtredingen een onderzoek door de stewards
4. De conclusie is dat er niets ernstig aan de hand is en er is een precedent waar ook niet gestraft werd voor een zelfde actie
5. Alonso krijg niet eens een reprimande, en er is niets aan de hand.
6. De pers maakt van een mug weer eens een olifant.
Kortom er is niets aan de hand.
[...]
Volgens mij durven ze het niet omdat ze liever hebben dat die auto 4 kilo zwaarder is van de rubber pickup
Overigens vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als die vlag in zn luchtinlaat was gekomen.
Om dat ook de FIA wel snapt dat de plaatjes van een Alonso met Spaanse vlag uit de auto belangrijk zijn voor het imago van de F1, en er is voor zover ik weet natuurlijk ook geen enkel protest geweest van de andere teams.Martinspire schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:38:
[...]
Nee dat bedoel ik ook wel, maar ik snap sowieso niet dat hier een uitzondering op is gemaakt.
Dan slaat de motor waarschijnlijk gewoon af omdat hij het luchtfilter blokkeert. Hij kan nooit in de motor zelf komen. Het zou een groter probleem kunnen zijn als hij tussen de achterwielen zou komen.Overigens vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als die vlag in zn luchtinlaat was gekomen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Je vergeet voor het gemak het sparen van de motor, de versnellingsbak, de remmen en uiteraard de besparing op de tank inhoud. Ik vergeet nog de temperaturen van diverse onderdelen buiten de banden om en kan zo nog wel even doorgaan. Ik noem het schuld afschuiven naar een probleem waar sommige teams met een een uitgebalanceerde wagen geen last van hebben. Wat niet door de beugel kan zijn de lekke banden de laatste 2 gp's. Alonso schijnt bij zijn laatste pitstop ook een lekke band te hebben gehad. De oorzaak kan ook bij een te agressieve uitlaatconfiguratie liggen, of het is gewoon puur toeval. Wie weetMrSleeves schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:29:
Heel verhaal
Burn out of donuts draaien na de finish is (jaja) ook verboden. Massa heeft het in Brazilie nog eens gedaan in 2011 volgens mij, dat werd toen ook door de vingers gezien net als nu met de vlag van Alonso. Belachelijk dat dit ook verboden is, maar goed.XyritZz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:24:
Met de huidige banden kun je volgens mij geen burn-out doen, dan is heel je loopvlak direct weg en geraak je niet meer terug in de pits... krijg je daar weer gezeik mee.
Een paar jaar terug begon je de uitzending met Olav Mol die het blaadje erbij pakte; "vorig jaar stopte men in ronde 18 en 38, dat kunnen we dit jaar weer verwachten" .Is dat dan wat we willen ?
Rijders die niet op de max rijden? Ach dat is al jaren. Was het niet om benzine te sparen, dan was het omdat de versnellingsbak anders niet 4 races mee ging. Men reed netjes 1,5 sec uit elkaar , wachtend tot men de pit in ging om dan 2 ronden te vliegen en zo proberen er langs te gaan.
Liever dat de banden verschil maken, iets wat ik kan zien, als dat een auto harder gaat omdat men na 300 uren windtunnel en computer rekenen een flapje linksonder aan de auto heeft geschroefd waar dan in de voorbeschouwing iets over verteld wordt
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Ik vind het lastig om te geloven dat de top 3 maximaal heeft gereden terwijl het gat tussen pole position en snelste race ronde meer dan 6 seconde is (die snelste race ronde is daarnaast door een Sauber neergezet, dus geeneens door een auto uit de top 3). In de Bridgestone jaren moesten versnellingsbakken en motoren ook al lang mee gaan en toen konden ze ook nog in de buurt van kwalificatierondjes rijden tijdens de GP.fynrd1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:36:
[...]
Je vergeet voor het gemak het sparen van de motor, de versnellingsbak, de remmen en uiteraard de besparing op de tank inhoud. Ik vergeet nog de temperaturen van diverse onderdelen buiten de banden om en kan zo nog wel even doorgaan. Ik noem het schuld afschuiven naar een probleem waar sommige teams met een een uitgebalanceerde wagen geen last van hebben. Wat niet door de beugel kan zijn de lekke banden de laatste 2 gp's. Alonso schijnt bij zijn laatste pitstop ook een lekke band te hebben gehad. De oorzaak kan ook bij een te agressieve uitlaatconfiguratie liggen, of het is gewoon puur toeval. Wie weet
Het gat is nu dusdanig groot... dat ligt gewoon aan de banden. Zoals Mateschitz al heeft geroepen eerder deze week: Als we maximaal gaan rijden moeten we 10 bandenwissels doen.
De banden aanpassen hoeft overigens niet voor mij; het spel is begonnen en nu de regels aanpassen zou pure competitievervalsing zijn omdat er geheid teams zijn die er voordeel bij hebben en er ook teams zijn die er nadeel bij hebben. Ze mogen van mij alleen wel eens na gaan denken of dit nu echt de richting is die de F1 op wil gaan; ik zie liever wat minder inhaalacties maar wel coureurs die zichtbaar vechten met de auto dan de kunstmatige inhaalacties van nu waarbij coureurs de hele wedstrijd aan het cruisen zijn en vaak hun positie geeneens verdedigen omdat dit slecht is voor de banden.
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij reden ze in die periode de kwalificatie met een volle tank?XyritZz schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:24:
[...]
Ik vind het lastig om te geloven dat de top 3 maximaal heeft gereden terwijl het gat tussen pole position en snelste race ronde meer dan 6 seconde is (die snelste race ronde is daarnaast door een Sauber neergezet, dus geeneens door een auto uit de top 3). In de Bridgestone jaren moesten versnellingsbakken en motoren ook al lang mee gaan en toen konden ze ook nog in de buurt van kwalificatierondjes rijden tijdens de GP.
Het gat is nu dusdanig groot... dat ligt gewoon aan de banden. Zoals Mateschitz al heeft geroepen eerder deze week: Als we maximaal gaan rijden moeten we 10 bandenwissels doen.
Zijn de banden niet altijd de beperkende factor qua grip?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee, niet zozeer. Er zijn races geweest waar soft tegenover hard werd gezet en het scheelde misschien maar een paar tienden per rondje. Het ligt een ook een beetje aan de filosofie van de ingenieurs, op wat voor type baan zij de auto ontworpen hebben zeg maar.Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:58:
Zijn de banden niet altijd de beperkende factor qua grip?
Maar wil dat dan zeggen dat je niet met een ander soort band nog sneller zou kunnen gaan, puur theoretisch gezien? Als je een super band zou ontwikkelen met 10x meer grip dan nu, ik zeg maar wat belachelijks. Want daar gaat het dus nu om. Ze beweren dat ze met andere banden sneller kunnen zijn, ok dat geloof ik best.fynrd1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:03:
[...]
Nee, niet zozeer. Er zijn races geweest waar soft tegenover hard werd gezet en het scheelde misschien maar een paar tienden per rondje. Het ligt een ook een beetje aan de filosofie van de ingenieurs, op wat voor type baan zij de auto ontworpen hebben zeg maar.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb zowel in de vrije training als in de wedstrijd gezien dat er bij 2 coureurs gewoon het hele loopvlak van de band af viel. Dit was van de harde band waar pirelli deze gp het compound had aangepast. Dat gepruts doet me denken aan het michelin verhaal in 2005. verder denk ik dat de auto's veel harder kunnen met betere banden. Tevens kan ik me nog een GP herinneren dat Raikkonen een flatspot op de band had (mocht dat seizoen niet van banden gewisseld worden) dat ipv de band het begaf , de ophanging uiteidenlijk afbrak. Ik heb sowieso al het gevoel dat de F1 de zaakjes niet op orde heeft. Hoe kan het dat het 3 gps duurt voordat de lampjes het op het stuur pas doen. Zou het allemaal komen door bezuinigingen ?fynrd1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:36:
[...]
Je vergeet voor het gemak het sparen van de motor, de versnellingsbak, de remmen en uiteraard de besparing op de tank inhoud. Ik vergeet nog de temperaturen van diverse onderdelen buiten de banden om en kan zo nog wel even doorgaan. Ik noem het schuld afschuiven naar een probleem waar sommige teams met een een uitgebalanceerde wagen geen last van hebben. Wat niet door de beugel kan zijn de lekke banden de laatste 2 gp's. Alonso schijnt bij zijn laatste pitstop ook een lekke band te hebben gehad. De oorzaak kan ook bij een te agressieve uitlaatconfiguratie liggen, of het is gewoon puur toeval. Wie weet
Ze kunnen makkelijk harder, maar dan moeten ze om de 3 rondjes naar de pits voor nieuwe banden omdat deze gewoon op zijn. Kijk maar naar verschil kwalificatie en race rondetijden.Phusebox schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:15:
[...]
Maar wil dat dan zeggen dat je niet met een ander soort band nog sneller zou kunnen gaan, puur theoretisch gezien? Als je een super band zou ontwikkelen met 10x meer grip dan nu, ik zeg maar wat belachelijks. Want daar gaat het dus nu om. Ze beweren dat ze met andere banden sneller kunnen zijn, ok dat geloof ik best.
Ook zou het best kunnen dat er 'makkelijk' een meer grip gevende compound te maken is.
Ten tijde van de Goodyear/Bridgestone/Michelin 'bandenoorlog' was dit stukken beter, toen had je onderlinge concurrentie en moest jouw band meer grip geven en langer mee gaan om te winnen.... dat element is nu weg.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om banden duurzamer te maken, en dan 2 stops met bandenwissel te verplichten, dan kan je de banden echt flink op hun falie geven, want je MOET wisselen
Het blijft een lastige kwestie, maar het drama wat RedBull doet voorkomen vindt ik ook weer beetje doorgeslagen. Aanpassingen zijn in het nadeel van Ferrari en Lotus, en in het voordeel van Mercedes en RedBull. Ik mag dan fan van Hamilton zijn, banden aanpassen tijdens het seizoen, op een structurele wijze zoals ze misschien wel van plan zijn, is pure competitie-vervalsing!
[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-05-2013 10:53 ]
Eens. Pirelli geeft ook aan dat ze daar heel voorzichtig mee omgaan. Ze willen best een wijziging doorvoeren als dat de situatie beter maakt, maar ze willen zeker niet (de indruk wekken dat ze) Red Bull een voorrangspositie geven.Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:50:
Maar na 20 minuten buitenspel afschaffen in voetbal, omdat het ene team steeds buitenspel staat doe je ook niet. Van mij mogen de banden wel iets langer meegaan, maar dan wel NA het seizoen.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om banden duurzamer te maken, en dan 2 stops met bandenwissel te verplichten, dan kan je de banden echt flink op hun falie geven, want je MOET wisselenEchter heb je dan niet het tactische gevecht van de mensen die een 1 stop doen bijvoorbeeld...
Het blijft een lastige kwestie, maar het drama wat RedBull doet voorkomen vindt ik ook weer beetje doorgeslagen. Aanpassingen zijn in het nadeel van Ferrari en Lotus, en in het voordeel van Mercedes en RedBull. Ik mag dan fan van Hamilton zijn, banden aanpassen tijdens het seizoen, op een structurele wijze zoals ze misschien wel van plan zijn, is pure competitie-vervalsing!
Ze moeten het er dit jaar maar mee doen. Met al dat talent en resources die ze bij Red Bull hebben om jaar in jaar alles uit de regelgeving te wringen, kunnen ze hier ook wel hun tanden in zetten. Bovendien staan ze er helemaal niet zo slecht voor.
De komende GP zal iig wat minder de nadruk op de banden leggen. Met bandenslijtage als een veel kleinere factor, ben ik wel benieuwd of Mercedes in Monaco op zondag wat beter rendement uit hun kwalificatie kan halen.
De target ligt wat Pirelli betreft dus meer op 3 stops, dan zoals nu 4 stops.Pirelli gaat banden aanpassen
De Grand Prix van Spanje heeft Pirelli er toe bewogen om de Formule 1-banden die dit seizoen gebruikt worden aan te passen. De reden hiervoor is dat zelfs de topteams onder droge omstandigheden vier pitsstops nodig hadden om de streep te halen. In Engeland moet dit maximaal drie per coureur per race zijn.
Eerder een bal die langzaam leegloopt waardoor je 4x per wedstrijd van bal moet wisselen... en als je er een keer hard tegen trapt loopt ie gelijk een stuk harder leeg.Hoogie2004 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:50:
Maar na 20 minuten buitenspel afschaffen in voetbal, omdat het ene team steeds buitenspel staat doe je ook niet. Van mij mogen de banden wel iets langer meegaan, maar dan wel NA het seizoen.
In 2007 was Bridgestone enige leverancier en toen werd er met een lege tank gekwalificeerd. En ook toen moesten beide compounds gebruikt worden.fynrd1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:54:
[...]
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij reden ze in die periode de kwalificatie met een volle tank?
Als je dan de Hongaarse GP (eerste die ik aanklikte) neemt: http://www.manipef1.com/results/2007/hungary.php
Raikkonen was in de race zelfs sneller dan tijdens kwalificatie..
En zo langzaam ging het ook niet: lap record (uit 2004 natuurlijk) is 1:19.071.
Het probleem met banden was voornamelijk in 2005, omdat er toen niet gewisseld mocht worden. Dan is het natuurlijk helemaal drama als je een band hebt die maar 10 ronden meegaat (zoals Michelin in Amerika). Dat was dan ook het enige jaar dat er tijdens de race niet gewisseld mocht worden (en ook de crash met Raikkonen op de Nurburgring,waarbij de ophanging brak).
[ Voor 5% gewijzigd door MrSleeves op 14-05-2013 14:15 ]
David Coulthard column: I want to see F1 drivers flat-out
http://www.nu.nl/sport/34...t-toch-nieuwe-banden.html
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Competitievervalsing
Boktor in "[F1] Seizoen 2013"
Maargoed, of het competitievervalsing is ja of nee is afwachten denk ik. Een deel hier van is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel de teams de tijd krijgen om er op te anticiperen dmv. testen. De band is natuurlijk voor alle teams verandert, niet voor 2 of 3 teams.
Lotus zit niet te springen om andere banden, aangezien zij met de huidige banden goed overweg kunnen.Firesphere schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:10:
[...]
Boktor in "[F1] Seizoen 2013"
Maargoed, of het competitievervalsing is ja of nee is afwachten denk ik. Een deel hier van is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel de teams de tijd krijgen om er op te anticiperen dmv. testen. De band is natuurlijk voor alle teams verandert, niet voor 2 of 3 teams.
Lotus vindt het oneerlijk dat Pirelli de samenstelling van de banden verandert. De auto van Kimi Räikkönen en Romain Grosjean gaat namelijk wel zuinig om met de banden. Met de verandering zou Pirelli dus bepaalde teams voortrekken.
Bron.
Overigens is het niet slechts één team dat zijn huiswerk niet heeft gedaan. (Als je het al zo kunt noemen maar goed)
[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-05-2013 17:03 ]
Dat moet je nog maar afwachten, er spelen zo veel factoren een rol bij de banden slijtage, dat dat met een andere compound compleet omgedraaid zou kunnen worden. Het zou kunnen zijn dat Lotus straks op de nieuwe banden veel meer problemen heeft.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:03:
De auto's die nu al zuinig met de banden omgaan, blijven dat toch gewoon doen? Zou betekenen dat ze met de 'nieuwe banden' alsnog langer kunnen blijven rijden dan de auto's die niet zuinig met de banden omgaan.
Het gaat een hele grote invloed hebben op de aerodynamica van de wagen, ik vind het gewoon gelul wat ze nu doen. Ze mogen dit alleen doen als de veiligheid in het geding staat, of de sport naar een dramatisch laag niveau wordt getild. Uiteindelijk kan er gemekkerd worden over echt racen, maar het lijkt mij geen toeval dat de beste coureurs en teams gewoon bovenaan staan in het kampioenschap. Vetteltje viel nou een keer buiten de boot, blijkbaar is die vergeten dat die gewoon weer 1 van de betere op dit moment is.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:03:
De auto's die nu al zuinig met de banden omgaan, blijven dat toch gewoon doen? Zou betekenen dat ze met de 'nieuwe banden' alsnog langer kunnen blijven rijden dan de auto's die niet zuinig met de banden omgaan.
Overigens is het niet slechts één team dat zijn huiswerk niet heeft gedaan. (Als je het al zo kunt noemen maar goed)
Ik ben het helemaal met je eens dat je de prestatie van de banden tijdens het seizoen niet zomaar aan mag passen, maar de band lijkt mij behoorlijk onveilig. Als het loopvlak er meerdere malen vanaf slaat is er iets serieus mis.fynrd1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
[...]
Het gaat een hele grote invloed hebben op de aerodynamica van de wagen, ik vind het gewoon gelul wat ze nu doen. Ze mogen dit alleen doen als de veiligheid in het geding staat, of de sport naar een dramatisch laag niveau wordt getild. Uiteindelijk kan er gemekkerd worden over echt racen, maar het lijkt mij geen toeval dat de beste coureurs en teams gewoon bovenaan staan in het kampioenschap. Vetteltje viel nou een keer buiten de boot, blijkbaar is die vergeten dat die gewoon weer 1 van de betere op dit moment is.
In pirelli-eist-uitgebreidere-testmogelijkheden lees ik dat Pirelli er geen rekening mee had gehouden dat de auto's zo'n 3 seconden per ronde sneller zouden zijn
Pirelli moet ik wel gelijk geven, meer tests zou zowel voor hen als voor de teams toch beter zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een extra aantal testdagen zo veel meer kosten brengen. Desnoods doe je het op de circuits waar je bent, op maandag. Vijf keer per jaar extra, door het seizoen heen ipv aan het begin en eind.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Kan je bij Pouhon of net na Malmedy, de race nog een beetje volgen met Bronze tickets? Ik zit er aan de denken om eindelijk eens een keer Spa echt mee te maken.
In Les Combes staat een videoscherm, en aan de binnenkant van bocht 9 (de bocht voor Pouhon).SnowDude schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:07:
ff een vraagje aan de Spa bezoekers,
Kan je bij Pouhon of net na Malmedy, de race nog een beetje volgen met Bronze tickets? Ik zit er aan de denken om eindelijk eens een keer Spa echt mee te maken.
Wij hebben vorig jaar gezeten met ons Bronze ticket aan het einde van Kemmel straight, aan de buitenkant van Les Combes (zeg maar waar op het kaartje het nummer van bocht 5 staat) en daar is het wel redelijk goed te volgen. Trainingen hebben we meeste deel doorgebracht tussen Malmedy en voor Pouhon, mooi stukje baan
(heel oud kaartje btw, maar de eerste die ik vond
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat ze nu exact aan gaan passen. Op sommige sites lees ik dat ze enkel het binnenwerk van de band aanpassen en niet het loopvlak; in het binnenwerk zit dit jaar staal gemonteerd en vorig jaar zat daar volgens mij iets van kevlar of carbon fibre in. Dit heeft vooral gevolgen voor de verspreiding/verwerking van hitte in de band en hierdoor zouden de banden iets minder snel moeten slijten.fynrd1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:38:
[...]
Het gaat een hele grote invloed hebben op de aerodynamica van de wagen, ik vind het gewoon gelul wat ze nu doen. Ze mogen dit alleen doen als de veiligheid in het geding staat, of de sport naar een dramatisch laag niveau wordt getild. Uiteindelijk kan er gemekkerd worden over echt racen, maar het lijkt mij geen toeval dat de beste coureurs en teams gewoon bovenaan staan in het kampioenschap. Vetteltje viel nou een keer buiten de boot, blijkbaar is die vergeten dat die gewoon weer 1 van de betere op dit moment is.
Op andere sites lees ik echter weer dat ook het loopvlak, en dus de echt de compound aangepast gaat worden.... ik denk dat we moeten afwachten maar zou het prettig vinden als de huidige krachtsverhouding blijft bestaan.
Op zich logisch, aangezien nieuwe vindingen die de auto sneller maken elk jaar weer verboden worden gemaakt. Zo zijn er geen blown diffusers meer, zijn de F ducts verboden en is actief DDRS ook weer verboden gemaakt. Het is eigenlijk ontiegelijk knap van alle engineers dat ze die auto's dan toch weer steeds sneller weten te makenAlainS schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:09:
[...]
In pirelli-eist-uitgebreidere-testmogelijkheden lees ik dat Pirelli er geen rekening mee had gehouden dat de auto's zo'n 3 seconden per ronde sneller zouden zijn
http://www.autosport.com/news/report.php/id/107432
Dat was ook zo ongeveer het slechtst bewaard geheim van de F1himlims_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:33:
volgens artikeltje op gpupdate keert honda terug; http://www.gpupdate.net/n...15-terug-in-de-formule-1/
Naar ik begreep staan er wel meer teams te lonken naar de Honda krachtbronnen.
Is de engine freeze ook voorbij na de introductie van de turbo? Ik vind het echt duf dat ze al 5+ jaar bijna geen reet aan de motoren mogen doen.
Mijn ervaring:Hoogie2004 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:05:
[...]
In Les Combes staat een videoscherm, en aan de binnenkant van bocht 9 (de bocht voor Pouhon).
Wij hebben vorig jaar gezeten met ons Bronze ticket aan het einde van Kemmel straight, aan de buitenkant van Les Combes (zeg maar waar op het kaartje het nummer van bocht 5 staat) en daar is het wel redelijk goed te volgen. Trainingen hebben we meeste deel doorgebracht tussen Malmedy en voor Pouhon, mooi stukje baan
(heel oud kaartje btw, maar de eerste die ik vond)
[afbeelding]
2 x Pouhon; goede plek qua ligging, view en schermen maar weinig actie.
1 x Stavelot; mooie plek omdat ze daar recht op je afkomen maar is tegenwoordig Zilver ipv Brons meen ik.
Nadelen van Spa: weinig rondes, geen paraderondje aan het einde (wat je elders wel hebt).
Dit jaar naar Duitsland, erg goede plaatsen geboekt (in de Ford Kurve) na gechat te hebben met de organisatie.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Einde Kemmel Straight is ook zo'n plek waar ze recht op je afkomen, en bij de start gebeurt er nog wel eens wat. Als je er bent zodra de poort open gaat, kun je het beste plekje uitzoeken, en dan zit je qua breedte midden op de baan (het hek loopt, vanaf de coureurs gezien, van links naar rechts) dus met de juiste plek echt superTommyGun schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:05:
[...]
Mijn ervaring:
2 x Pouhon; goede plek qua ligging, view en schermen maar weinig actie.
1 x Stavelot; mooie plek omdat ze daar recht op je afkomen maar is tegenwoordig Zilver ipv Brons meen ik.
Nadelen van Spa: weinig rondes, geen paraderondje aan het einde (wat je elders wel hebt).
Dit jaar naar Duitsland, erg goede plaatsen geboekt (in de Ford Kurve) na gechat te hebben met de organisatie.
Zie: https://maps.google.nl/ma...7829&hl=nl&num=1&t=h&z=18 voor de zitpositie op Google Maps
Alleen toen we daar afgelopen jaar zaten hadden we die bocht 1 crash, waardoor de spannende start wat te vroeg mis ging
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-05-2013 21:28 ]
Vorig jaar een bocht verder gezeten, was ook wel goed te doen.. het is altijd lastig om met general admission op de beste plekken te komen, maar fanvision maakte een hoop goed.Hoogie2004 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:24:
[...]
Einde Kemmel Straight is ook zo'n plek waar ze recht op je afkomen, en bij de start gebeurt er nog wel eens wat. Als je er bent zodra de poort open gaat, kun je het beste plekje uitzoeken, en dan zit je qua breedte midden op de baan (het hek loopt, vanaf de coureurs gezien, van links naar rechts) dus met de juiste plek echt super
Zie: https://maps.google.nl/ma...7829&hl=nl&num=1&t=h&z=18 voor de zitpositie op Google Maps
Alleen toen we daar afgelopen jaar zaten hadden we die bocht 1 crash, waardoor de spannende start wat te vroeg mis ging
Helaas is de fanvision afgeschaft dit jaar, en zaten we afgelopen weekend vast aan een wat mindere plek waar we ten minste goed op een scherm konden kijken. (Het is het back straight geworden). Een horde enthausiaste spanjaarden maken een hoop goed tijdens zo'n race
Er lopen wat plannen om last-minute ook nog naar Hongarije te gaan, maar eerst maar eens onderzoeken hoe het daar vertoeven is op het circuit qua plaatsen.
Als er iemand met zijn neus op de data zit, dan is het Pirelli wel. Als je dan een inschattingsfout maakt van 3 seconden heb je minstens iets om aan te werken.XyritZz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:21:
Op zich logisch, aangezien nieuwe vindingen die de auto sneller maken elk jaar weer verboden worden gemaakt. Zo zijn er geen blown diffusers meer, zijn de F ducts verboden en is actief DDRS ook weer verboden gemaakt. Het is eigenlijk ontiegelijk knap van alle engineers dat ze die auto's dan toch weer steeds sneller weten te maken.
Oeh! Honda terug in de F1... Net een paar jaartjes te vroeg helaas. Anders had Max kunnen instappen want Verstappen heeft nog wat van ze tegoedSenor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:07:
[...]
Dat was ook zo ongeveer het slechtst bewaard geheim van de F1
Naar ik begreep staan er wel meer teams te lonken naar de Honda krachtbronnen.
Is de engine freeze ook voorbij na de introductie van de turbo? Ik vind het echt duf dat ze al 5+ jaar bijna geen reet aan de motoren mogen doen.
Zonder gekheid, ik ben blij dat er een nieuwe motorenleverancier komt en zeker dat het Honda is!
Ik ben heel benieuwd wat iedereen uit die kleine motoren weet de persen straks.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Leuk gedaan dit, ik wist trouwens nooit dat het goede vrienden waren van elkaar.
Waarom?
- Cosworth stopt dus Marrussia heeft motoren nodig.
- Geen van de huidige 3 anderen willen eigenlijk nog een extra team leveren
- Honda pas in 2015 betekend jaar achterstand op de rest. In F1 is die achterstand zeer groot
- Marrussia werkt met McLaren samen
- Persbericht van Honda zegt niks over exclusieve deal
Tijd gaat het leren. Ik sluit het niet uit.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Er gaan sterke geruchten dat STR van Ferrari naar Renault wil switchen zodat ze dezelfde drivetrain hebben als het hoofdteam. Ferrari zou dan aan Marussia kunnen gaan leveren.L1nt schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:56:
Op ander forum had ik al geopperd dat Honda als Mugen misschien komend seizoen bij Marrussia.instapt.
Waarom?
Renault wil er liever geen team bij, maar ze hebben voor zover ik weet wel bevestigd het ook niet te gaan weigeren.
Volgens mij is er volgend jaar direct weer een engine freeze; zolang Honda niet mee doet vallen ze niet onder die regels. Een jaar doorontwikkelen kan dus ook gewoon een voorsprong opleveren. Daarnaast kunnen ze van McLaren echt wel te horen krijgen hoeveel PK dat ding van Mercedes nu exact levert.- Honda pas in 2015 betekend jaar achterstand op de rest. In F1 is die achterstand zeer groot
Het zou kunnen; maar bovenstaand mijn redenen dat ik het onwaarschijnlijk acht. Zou het overigens wel toejuichen als Honda meerdere teams gaan voorzien.- Marrussia werkt met McLaren samen
Dat is volgens mij ook redelijk de consensus onder autosport journalisten. Zag iig een tweet van Adam Cooper voorbij komen die dit ook meldde.L1nt schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:56:
Op ander forum had ik al geopperd dat Honda als Mugen misschien komend seizoen bij Marrussia.instapt.
Waarom?
- Honda pas in 2015 betekend jaar achterstand op de rest. In F1 is die achterstand zeer groot
Cosworth stopt? Die weten ook niet wat ze willen. Beetje jojo'en in en uit de F1L1nt schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:56:
Waarom?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wel lastig voor McLaren, omdat 2014 een overgangsjaar voor ze is.
Ook goeiemorgenMrSleeves schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:34:
Vanaf 2015 McLaren-Honda: http://www.ad.nl/ad/nl/10...-terug-in-Formule-1.dhtml
Wel lastig voor McLaren, omdat 2014 een overgangsjaar voor ze is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik totaal niet. Ik heb veeeel meer met Honda dan met Mercedes.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:59:
Vind het toch jammer dat Mclaren met Honda motoren gaat rijden. Heb veel meer met Mercedes dan met Honda.
Ieder z'n ding he, vind McLaren een tof team en de naam Mercedes heeft er voor gezorgd dat ik 'fan' ben. Gelukkig is er nog Mercedes GP.AzzKickah schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:29:
[...]
Ik totaal niet. Ik heb veeeel meer met Honda dan met Mercedes.
idd, Mercedes = taxi....AzzKickah schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:29:
[...]
Ik totaal niet. Ik heb veeeel meer met Honda dan met Mercedes.
En het allergrootste voordeel is dat we dan zeer waarschijnlijk van dat afgrijselijke chroom verlost zijn.
Ik vind McLaren ook een tof teamDj-sannieboy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:06:
[...]
Ieder z'n ding he, vind McLaren een tof team en de naam Mercedes heeft er voor gezorgd dat ik 'fan' ben. Gelukkig is er nog Mercedes GP.
Maar straks dus nog veel toffer
Oh ik vind de huidige McLarens wel mooi. Zeker ook de auto zelf (qua vorm). Zo'n actiefoto van bijna recht voor de wagen in een bocht, geweldig.L1nt schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:35:
[...]
idd, Mercedes = taxi....
En het allergrootste voordeel is dat we dan zeer waarschijnlijk van dat afgrijselijke chroom verlost zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door AzzKickah op 17-05-2013 16:56 ]
Dat is een compliment, aangezien een taxi veilig, betrouwbaar en luxe moet zijn.L1nt schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:35:
[...]
idd, Mercedes = taxi....
Zou jammer zijn, want ik vind het altijd erg mooi staan en vind McLaren zeker ook een van de 'mooiste' teams.
[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-05-2013 18:54 ]
In totaal zijn ze na in totaal 9 jaar Porsche en Honda, 7 keer kampioen geweest bij de rijders en 6 keer wereld kampioen. In de 5 jaar Honda hebben ze zelfs 4 keer het constructeurs kompioenschap gewonnen en dat 5e jaar werden ze tweede.
Nou ligt dat voor een groot deel ook aan de coureurs die ze in de tijd hadden, ik noem een Lauda, Prost en Senna.
Maar in 19 jaar Mercedes zijn ze maar 1 keer contructeurs kampioen geworden en maar 3 keer bij de rijders, er zijn genoeg teams die daar van dromen, maar voor een groot team als McLaren is dit natuurlijk maar magertjes.
Wisten jullie dat Dr Helmut Marco ook nog een blauwe maandag in een McLaren heeft rond gereden?
[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 17-05-2013 20:10 ]
Gloeiende!! al weer 19 jaar? Wat vliegt de tijd... Ik herinner me de combo Senna - Berger in de McLaren-Honda's nog als de dag van gister....of Brundle die een mooie steekvlam liet zien op Silverstone in de McLaren-Peugeot......
Zal afhangen van de sponsor die Vodafone gaat vervangen. Withmarsch heeft ook al gezegd dat oranje (traditionele McLaren-kleur) een optie is.Yonni schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:28:
Vraag blijft, wat worden de kleuren waarin ze gaan rijden? McLaren in het zwart? Rood/wit? Honda kleurtjes zijn ook rood-wit.....
Ik zeg doen. En dan nadat in de 2e helft van dit seizoen Van der Garde die andere 3 + de Williamsen op wonderbaarlijke wijze aan poep heeft gereden, hij in die oranje bolide.L1nt schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:10:
[...]
Zal afhangen van de sponsor die Vodafone gaat vervangen. Withmarsch heeft ook al gezegd dat oranje (traditionele McLaren-kleur) een optie is.
Toen reden ze al met Mercedes. De McLaren ford is prachtigSenor Sjon schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:15:
Ze hebben ook nog een verdwaald jaar met Ford gereden. Waren ook hun slechte ontwerpjaren met lelijke bakken. De derde vleugel achter de aitbox en een hele spitse, hoge neus.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dit topic is gesloten.
![]()
Voor racerij niet zijnde F1, zie het algemeen race topic.
Dit topic is bovendien niet bedoeld voor een uitgebreide discussie over het hoe en wat met betrekking tot het al dan niet kunnen bekijken van de verslaglegging van een race, al dan niet live. Inmiddels is wel duidelijk hoe dat zit. Berichtgeving daaromtrent dus graag beperken tot nieuwigheden die niet reeds besproken zijn en/of eenvoudig terug te vinden zijn op bijvoorbeeld websites van aanbieders.