Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik heb recent de RPG gaming muis "Razer Naga" gekocht en ik heb er wat problemen ermee, misschien herkent iemand deze problemen?.
Ten eerste, als ik de muis optil en weer naar beneden doe (wat veel gebeurt tijdens gamen) Dan pakt hij hem niet gelijk op. De muis op het scherm staat dus nog 1 seconde lang stil voor ik kan bewegen. (soms doet hij het wel, vrij random)
Ten tweede, het lijkt of de muis Te soepel is. het is dus lastig om de muis stil te houden op het scherm. Dit is het grootste probleem omdat dit de muis een heel raar gevoel geeft om te gebruiken. Dit voorkomt mij om bijvoorbeeld te dubbel klikken op iets Hij is namelijk zo gevoelig dat hij een keer klikt, dan een heel klein beetje beweegt, en dan weer klikt. Hij beweegt dus tijdens het klikken en ziet het alsof ik 2 keer los van elkaar klik.
Ik heb geprobeerd om dit op te lossen met software maar volgens mij is de onderkant van de muis heel glad. Ik gebruik een zwarte muismat, misschien is dat het probleem? Ik dacht eraan een witte muismat te kopen die vrij stroef is. Maar voor ik er een aanschaf vroeg ik mij of of iemand hier ervaring mee had. Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30
haha ja inderdaad, enige nadeel is het verzenden naar Denemarken wat alweer snel 10 euro kost..
En ze hebben nog niet mijn RMA goedgekeurd na 3 dagen beetje vreemd
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:46:
Hello,

Ik heb recent de RPG gaming muis "Razer Naga" gekocht en ik heb er wat problemen ermee, misschien herkent iemand deze problemen?.
Ten eerste, als ik de muis optil en weer naar beneden doe (wat veel gebeurt tijdens gamen) Dan pakt hij hem niet gelijk op. De muis op het scherm staat dus nog 1 seconde lang stil voor ik kan bewegen. (soms doet hij het wel, vrij random)
Ten tweede, het lijkt of de muis Te soepel is. het is dus lastig om de muis stil te houden op het scherm. Dit is het grootste probleem omdat dit de muis een heel raar gevoel geeft om te gebruiken. Dit voorkomt mij om bijvoorbeeld te dubbel klikken op iets Hij is namelijk zo gevoelig dat hij een keer klikt, dan een heel klein beetje beweegt, en dan weer klikt. Hij beweegt dus tijdens het klikken en ziet het alsof ik 2 keer los van elkaar klik.
Ik heb geprobeerd om dit op te lossen met software maar volgens mij is de onderkant van de muis heel glad. Ik gebruik een zwarte muismat, misschien is dat het probleem? Ik dacht eraan een witte muismat te kopen die vrij stroef is. Maar voor ik er een aanschaf vroeg ik mij of of iemand hier ervaring mee had. Herkent iemand deze problemen?
Misschien eens proberen de sensitivity/dpi lager te zetten? Overigens kun je eens proberen de software te downloaden, misschien dat je de lift off distance kan veranderen, weet niet zeker of dit bij Razer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Ik heb een vraagje.
Ik game niet erg veel, maar als ik game, is het World of Tanks, World of Warcraft en Call of Duty.

Wat is nou nog een goede "instap" gaming muis?
Mag ook wired zijn...
Voor een beginner dus.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door PeaceFreak op 10-10-2013 13:59 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:05
@rikdegraaff

Logitech G400s, Zowie EC1 Evo, EC2 Evo, EC2 CL, Zowie FK, Kana v2 (ongeveer van groot/zwaar naar middel/~88gram)

Je kan ook wachten op de Aurora, is voorlopig nog niet uit, maar zal wel een perfect sensor hebben en heel erg licht zijn. Het belangrijkste is goed werkende sensor + een vorm die je comfortabel vind :)

Er zijn ook zat andere muizen maar ik kan zo 123 niet een perfect lijstje vinden. Je kan zelf ff het topic doorbladeren :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zou gewoon voor de Logitech G400s gaan, betaalbaar, goede garantie van Logitech en veel mensen zijn hier erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Bedankt kevz en Scrtz.
Ik ga even naar die muizen kijken.
Ook zal ik effe het topic doorbladeren.

Gr. Rik

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
In dat rijtje met die standaard aanbevolen muizen mag wat mij betreft de Epicgear Cyclops ook in.
Het heeft die 'flawless sensor' (ADNS 3090) en ik ben erg onder de indruk.

Het is in feite een Razer Deathadder Black Edition, maar dan met (naar mijn mening) betere grip voor je duim, rode ledverlichting, een sniper button (400 dpi) en 4 dpi steps: 800/1600/3200/4000 die via ledverlichting worden aangegeven. Dus geen gedoe met software, het is plug&play. Het kost ook geen drol.

http://www.epicgear.com/en/products/mice/cyclops

Ik kan echt niet meer terug naar mijn Deathadder, ook al vond ik die erg fijn :D

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Even nog een vraagje.
Wat zijn de meningen hier over de Sharkoon FireGlider?
Die ziet er, voor mij, goed uit...

Ik game niet zo veel, dus zo'n 70 euro voor een muis vind ik wel errug veel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rikdegraaff schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:47:
Even nog een vraagje.
Wat zijn de meningen hier over de Sharkoon FireGlider?
Die ziet er, voor mij, goed uit...

Ik game niet zo veel, dus zo'n 70 euro voor een muis vind ik wel errug veel, haha.
Ken ik zo niet, maar Google zegt mij dat er een ADNS-6010 laser sensor inzit. Ik heb weinig goede hoop. Zoals de anderen al hadden gezegd: G400(s) is de veiligste en goedkoopste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
De G400 wordt uitgefaseerd, vandaar dat webshops hem zo duur erop zetten, geen idee waarom maar voorheen kostte deze muis nog geen 40 euro..

pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
is de opvolger, momenteel op iets meer dan 50 euro geprijst, maar alsnog een leuk prijsje voor zo'n muis.

Ik zou zo'n casefabrikanten persoonlijk mijden qua randapparatuur, het is maar een zijassortiment voor hen, bij Logitech bijv is het kernassortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:25
Scrtz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:09:
De G400 wordt uitgefaseerd, vandaar dat webshops hem zo duur erop zetten, geen idee waarom maar voorheen kostte deze muis nog geen 40 euro..

pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
is de opvolger, momenteel op iets meer dan 50 euro geprijst, maar alsnog een leuk prijsje voor zo'n muis.

Ik zou zo'n casefabrikanten persoonlijk mijden qua randapparatuur, het is maar een zijassortiment voor hen, bij Logitech bijv is het kernassortiment.
Het bericht betreffende de G400(s) ben ik volledig met je eens. Je laatste zin kan ik me echter niet helemaal in vinden. Corsair maakt tegenwoordig bijvoorbeeld best leuke mechanische toetsenborden. Ook Cooler Master heeft met de Spawn best een leuke muis mits je de vorm fijn vindt, zit een Avago 3090 in die prima presteert, alleen de LOD is wat aan de hoge kant.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Het bericht betreffende de G400(s) ben ik volledig met je eens. Je laatste zin kan ik me echter niet helemaal in vinden. Corsair maakt tegenwoordig bijvoorbeeld best leuke mechanische toetsenborden. Ook Cooler Master heeft met de Spawn best een leuke muis mits je de vorm fijn vindt, zit een Avago 3090 in die prima presteert, alleen de LOD is wat aan de hoge kant.
Klopt, maar Corsair en CM zijn ook aardig opweg nu met hun randapparatuur en je ziet gewoon dat ze er meer tijd en geld insteken, dat was jaren terug ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Oke, maar ik wil er niet meer dan 30 euri voor geven.
Puur omdat ik niet veel game...
Zijn er voor ongeveer 30 euro ook gaming muizen, of kan ik dan net zo goed een gewone muis nemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
rikdegraaff schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:42:
Oke, maar ik wil er niet meer dan 30 euri voor geven.
Puur omdat ik niet veel game...
Zijn er voor ongeveer 30 euro ook gaming muizen, of kan ik dan net zo goed een gewone muis nemen???
Spawn/Xornet, maar dat moet je net leggen zo'n muis :P (en geen problemen hebben met VOIP bug, alleen spawn heeft dat bij sommige)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Scrtz schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

Klopt, maar Corsair en CM zijn ook aardig opweg nu met hun randapparatuur en je ziet gewoon dat ze er meer tijd en geld insteken, dat was jaren terug ook niet zo.
Daar heb je helemaal gelijk in. Corsair begon met borden die niet volledig modulair waren en CM gebruikte in het begin alleen laser sensoren.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou dat de "Ik heb mijn sensitivity in het spel niet goed ingesteld" knop noemen, maar dat zullen ze bij de marketing afdeling waarschijnlijk niks vinden :+

Wat ik me afvroeg :

Vroeger toen mijn Razer DeathAdder het nieuwste van het nieuwste was zeg maar was er een review waarin verschillende muizen op een soort rondraaiende muismat werden getest op precisie van de sensor en dergelijke.

Welke website was dit en doen ze dit nog steeds ?? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe een aantal muizen presteren op deze manier, want de DeathAdder won dit toen geloof ik en nadat ik hem gekocht had snapte ik ook gelijk waarom :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Holy crap! Dat is nog langer geleden dan ik dacht! Thnx :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Asus G750JX laptop waar al een gaming muis bij zat.

Welke muis is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 04:24:
Ik heb een Asus G750JX laptop waar al een gaming muis bij zat.

Welke muis is dat precies?
Misschien kun je eens de moeite nemen om zelf google te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:53:
[...]

Misschien kun je eens de moeite nemen om zelf google te gebruiken.
Ik kon het niet vinden en op de laptop website pagina staat het er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ASUS heeft ooit eens zoiets gedaan : reviews: Schoothondjes met tanden 1: Asus G2S

En verder kan je nog hier kijken : http://www.asus.com/be-nl/Keyboards_Mice/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt , het is de GX850.

Erg fijne muis trouwens ,
net ff de driver ervan geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ah eindelijk is mijn kinzuv2 goedgekeurd, nu terugsturen en wachten op de kanav2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of de Logitech 500s overkill zou zijn voor shooters en dergelijke te spelen?

In dit topic wordt meestal de Logitech 400s aangeraden, dus daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:48:
Ik vroeg mij af of de Logitech 500s overkill zou zijn voor shooters en dergelijke te spelen?

Niet overkill, maar de G400 is beter doordat hij een goede optische sensor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Scrtz schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:58:
Ah eindelijk is mijn kinzuv2 goedgekeurd, nu terugsturen en wachten op de kanav2 :)
Mijn Kinzu v2 gaat ook richting Denemarken voor een Kana v2 replacement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:48:

Overkill? Nee, want de 500s is gewoon een mindere muis dan de 400s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 01:41:
[...]

Mijn Kinzu v2 gaat ook richting Denemarken voor een Kana v2 replacement. :)
hahaha heb je ook maar een RMA aangevraagd :P? Zag trouwens dat de kana zelfs lichter is dan de kinzu, dus ben erg benieuwd hoe deze mij bevalt ( kinzu 77 gram, kana 72 gram )

Had voor mijn qck heavy ook een RMA aangevraagd, kocht jaarlijks een nieuwe muismat omdat ze na een jaar erg stroef worden.. dus daar ook weer een replacement voor

edit: damn de kanav2 blijkt zwaarder te zijn, 88 gram volgens deze review: http://www.overclock.net/...sta-updated-white-version

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 13-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 23:10
Wat een lelijke muis de kanav2, wil hem voor nix nog niet hebben hoe goed de sensor ook is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
RoaDHouse schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:11:
Wat een lelijke muis de kanav2, wil hem voor nix nog niet hebben hoe goed de sensor ook is :)
Want het is belangrijk hoe een muis er uit ziet, niet hoe fijn hij speelt. :/
Post dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
unfor schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:16:
[...]

Post dan niets.
Ja.. voor mij is het belangrijk :) op dit moment hebben de muizen-fabrikanten een wedstijd wie de lelijkste muis kan ontwerpen.

Zowie en Steelseries staan in de top 3 op dit moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09-2022
Wat zijn de ervaringen met de Steelseries sensei RAW muis? Ik stel deze vraag omdat ik deze muis niet tegenkom in het lijstje van muizen met een perfecte sensor.

edit: deze muis is momenteel in de aanbieding bij Wehkamp. het is de oranje variant. De zwarte versie is iets duurder dan de oranje. Is er, behalve de kleur, nog meer verschil tussen de beide muizen?

[ Voor 38% gewijzigd door isimba op 14-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56

BaRF

bijna kerst

unfor schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:16:
[...]

Post dan niets.
Bij mij ligt de muis op mn bureau in de woonkamer, dus ik kan niet aankomen met zo'n lelijke Madcatz ofzo, dan wordt mn vrouw boos :+

Anyways, design is toch echt wel een element bij een product als een muis? Je zegt toch ook niet 'het is niet belangrijk hoe een auto er uit ziet, als hij maar rijd' of 'Het maakt niet uit hoe mn vriendin er uit ziet, als ze maar lekkere spaghetti maakt'? Tuurlijk, er zijn mensen waarbij het uiterlijk niet uitmaakt, maar ik denk niet dat je dit zo in zn algemeenheid kunt zeggen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

isimba schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:55:
Wat zijn de ervaringen met de Steelseries sensei RAW muis? Ik stel deze vraag omdat ik deze muis niet tegenkom in het lijstje van muizen met een perfecte sensor.

edit: deze muis is momenteel in de aanbieding bij Wehkamp. het is de oranje variant. De zwarte versie is iets duurder dan de oranje. Is er, behalve de kleur, nog meer verschil tussen de beide muizen?
De sensor is niet perfect, de body is (naar mijn mening) wel een van de betere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
TheNephilim schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:30:
[...]

De sensor is niet perfect, de body is (naar mijn mening) wel een van de betere!
Bedankt voor je reactie! Ik ben op zoek naar een gaming muis en vond deze op wehkamp.nl. Ik game niet veel (zo nu en dan LoL, voor de rest eigenlijk alleen maar oudere shooters/RTS op LAN's) vandaar dat ik er niet te veel geld aan wil uitgeven. De mindere sensor, waar is dit vooral in te merken? En zijn er andere muizen die meer bieden rond dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

isimba schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ben op zoek naar een gaming muis en vond deze op wehkamp.nl. Ik game niet veel (zo nu en dan LoL, voor de rest eigenlijk alleen maar oudere shooters/RTS op LAN's) vandaar dat ik er niet te veel geld aan wil uitgeven. De mindere sensor, waar is dit vooral in te merken? En zijn er andere muizen die meer bieden rond dezelfde prijs?
Tjah, als je een betere sensor wil, zou ik eens kijken naar de Zowie FK of G400s van Logitech.

Overigens zal niet iedere gamer iets merken van verschil in sensor. Dat ligt ook aan je sensitivity instellingen en dergelijke. Als je instellingen al niet top zijn, ga je geen verschil merken tussen een aantal verschillende sensors.

Als je daar meer over wil weten zou ik gewoon even de TS lezen.

Qua budget verschillende door mij genoemde muizen niet zoveel van de Sensei trouwens, dus daarom hoef je het niet te laten. 50-60 euro voor een goede muis en dan ben je al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Nogmaals bedankt. De steelseries is nu voor €40 ipv €60 vandaar dat ik met deze kwam. Ik zal de door jou aangeraden muizen ook even bekijken en de TS doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor games je speelt, doe je shooters raad ik je geen muis aan met een inperfecte muis, maar speel je starcraft, diablo, wow of iets dergelijks dan maakt het allemaal wel iets minder uit.

Voor 40 euro is de sensei zeker wel een leuke muis, meer zou ik niet uitgeven want je krijgt er ten slotte een inperfecte muis voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Ik speel vooral League of Legends. Shooters speel ik eigenlijk maar 3/4 x per jaar tijdens een LAN. Dit zijn dan vaak CS, CoD 4 en Soldier of Fortune 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
isimba schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:04:
Ik speel vooral League of Legends. Shooters speel ik eigenlijk maar 3/4 x per jaar tijdens een LAN. Dit zijn dan vaak CS, CoD 4 en Soldier of Fortune 2.
De sensei kan je rustig nemen, het is voor mij de beste muis op dit moment. Ik heb ook een G400s en Zowie FK en die vind ik helemaal niet zo geweldig ondanks de zogenaamde perfecte sensor.

Ik vind de Sensei voor COD, BF4 CS BO BO2 een heerlijke muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh, 40 euro is niet veel. Kom de RAW wel voor 48 euro tegen, maar voor 40 niet :o

Anyway, in games als League/Dota/StarCraft ga je niks van die sensor merken (denk ik). Als je veel shooters speelt zou ik hem misschien links laten liggen, maar dan mag je (zoals ik al eerder zei) ook kijken naar andere settings zoals juist instellingen in Windows en dergelijke.

offtopic:
Kom er maar in Koeitje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima muis voor LoL. Als je meer shooters speelt en daadwerkelijk nog een beetje kan aimen kan je beter wat anders zoeken. Als je niet veel shooters speelt of je aim gewoon niet zo goed is zal het ook allemaal niet zoveel uitmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

G500S of de Roccat Kone XTD?

Gisteren snel naar de MediaZooigeweest en weet niet welke ik moet kiezen, lichtjes intereseren me geen reet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isimba
Allen bedankt voor de reacties! Heb de muis besteld, ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
kuusj98 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:28:
G500S of de Roccat Kone XTD?

Gisteren snel naar de MediaZooigeweest en weet niet welke ik moet kiezen, lichtjes intereseren me geen reet.
Ik ken die Roccat muis niet, maar als ik de specs bekijk: 8200 DPI laser... :|
Aangezien muizen met hoge DPI puur marketing onzin zijn, ga ik er vanuit dat het rommel is.
Beter ga je voor een G400S, Deathadder of een van de andere wat minder bekende merken uit dit topic met Avago 3090 optische sensor.

[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 14-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

unfor schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:52:
[...]

Ik ken die Roccat muis niet, maar als ik de specs bekijk: 8200 DPI... :|
Aangezien muizen met hoge DPI puur marketing onzin zijn, ga ik er vanuit dat het rommel is.
Dus jij zegt de G500S?
Mijn handen zijn namelijk groot en deze 2 muizen zijn bijna perfect voor mijn hand.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:54:
[...]

Dus jij zegt de G500S?
Mijn handen zijn namelijk groot en deze 2 muizen zijn bijna perfect voor mijn hand.
Nee, hij zegt de G400s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb een Logitech G500s gekocht ter vervanging van mijn MX518. Het grootste verschil dat ik opmerk tussen mijn G500s en de G700 van iemand anders is dat het scrollwiel van mijn G500s erg veel zijwaartse speling heeft, ongeveer 2mm, terwijl het bij de G700 erg stabiel voelt. Dit zorgt ervoor dat het verschil tussen neerwaarts en zijwaarts drukken erg klein is.

Klinkt dit bekend in de oren voor andere G500-eigenaren of is deze muis defect?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
Nextron schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:19:
Ik heb een Logitech G500s gekocht ter vervanging van mijn MX518. Het grootste verschil dat ik opmerk tussen mijn G500s en de G700 van iemand anders is dat het scrollwiel van mijn G500s erg veel zijwaartse speling heeft, ongeveer 2mm, terwijl het bij de G700 erg stabiel voelt. Dit zorgt ervoor dat het verschil tussen neerwaarts en zijwaarts drukken erg klein is.

Klinkt dit bekend in de oren voor andere G500-eigenaren of is deze muis defect?
Ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij was het zelfs zo dat ik een succesrate van 50% had wat betreft het klikken van de scrollwheel. Het gebeurde bij mij erg vaak dat een klik omgezet werd in een scroll met alle bijkomende hilariteit zoals opeens met je mes in handen staan ipv je primary weapon. :(

De G500 was blijkbaar gewoon te groot voor mijn handen. Of mijn motoriek is gewoon slecht :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Met alle respect maar je moet ook geen logitech g500s kopen.. geldverspilling voor een inperfecte muis die ook nog relatief duur is.

Kinzuv2 gisteren opgestuurd naar denemarken, dacht mijn kinzuv1 wel even tijdelijk te kunnen gebruiken maar jezus wat een positieve acceleratie, is gewoon niet mee te spelen.. Vroeger was dat geen probleem omdat ik op sens 3.5 speelde en bij hoge sensitivity's de positieve accel niet tot amper aanwezig was maar nu op 2.5 insane..

Dus gisteravond bij coolblue maar weer een kinzu v2 besteld ditmaal de rubberised versie, de pro glossy black is echt niks met zwetende handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Soms vraag je je af waarom een fabrikant als Steelseries zoveel muizen op de markt zet, waarin niet echt heel veel verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Avioto schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:30:
In dat rijtje met die standaard aanbevolen muizen mag wat mij betreft de Epicgear Cyclops ook in.
Het heeft die 'flawless sensor' (ADNS 3090) en ik ben erg onder de indruk.

Het is in feite een Razer Deathadder Black Edition, maar dan met (naar mijn mening) betere grip voor je duim, rode ledverlichting, een sniper button (400 dpi) en 4 dpi steps: 800/1600/3200/4000 die via ledverlichting worden aangegeven. Dus geen gedoe met software, het is plug&play. Het kost ook geen drol.

http://www.epicgear.com/en/products/mice/cyclops

Ik kan echt niet meer terug naar mijn Deathadder, ook al vond ik die erg fijn :D
Waar heb je deze muis gekocht? Via de website zie ik alleen referenties naar shops buiten Nederland.
Verder is ook relatief weinig informatie over deze muis te vinden of enige reviews.

Ziet er zeker interessant uit voor de prijs, mits verzending niet te prijzig wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
anc schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:39:
[...]

Waar heb je deze muis gekocht? Via de website zie ik alleen referenties naar shops buiten Nederland.
Verder is ook relatief weinig informatie over deze muis te vinden of enige reviews.

Ziet er zeker interessant uit voor de prijs, mits verzending niet te prijzig wordt :-)
In Nederland niet te krijgen inderdaad. Ik heb het bij Alternate.de besteld.
Je kan alleen niet via de webshop kopen, je moet een mailtje sturen met wat je wil kopen en welk land je vandaan komt en dan sturen zij alle info die je nodig hebt. Kan in het duits of engels. Verzenden was supersnel bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RoaDHouse schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Ja.. voor mij is het belangrijk :) op dit moment hebben de muizen-fabrikanten een wedstijd wie de lelijkste muis kan ontwerpen.

Zowie en Steelseries staan in de top 3 op dit moment :).
mwah veel steelseries muizen hebben toch nog wel een normaal net design, dan spreek ik dus wel over degene die gewoon zwart zijn uitgevoerd zonder allemaal die kleuren, bijvoorbeeld de raw versie of zwarte kinzu etc.
TheNephilim schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:33:
Soms vraag je je af waarom een fabrikant als Steelseries zoveel muizen op de markt zet, waarin niet echt heel veel verschil zit.
Tja verzadigen van de markt, keus geven etc. Toch doet Steelseries het wel goed, zowat 9 op de 10 professionele teams/organisaties worden door steelseries gesponsort en gebruiken dus een complete Steelseries set. Andere gamers zien dit weer en denken "oh steelseries is het beste want dat gebruiken ze" dus kopen ze ook Steelseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Avioto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:
[...]

In Nederland niet te krijgen inderdaad. Ik heb het bij Alternate.de besteld.
Je kan alleen niet via de webshop kopen, je moet een mailtje sturen met wat je wil kopen en welk land je vandaan komt en dan sturen zij alle info die je nodig hebt. Kan in het duits of engels. Verzenden was supersnel bij mij :)
Dat klinkt goed. Ik zoek gewoon, en niet al te lang omdat je helemaal kan verdwalen en muiswereld, naar een goede fps game muis en na jouw reactie leek mij deze prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
anc schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:46:
[...]

Dat klinkt goed. Ik zoek gewoon, en niet al te lang omdat je helemaal kan verdwalen en muiswereld, naar een goede fps game muis en na jouw reactie leek mij deze prima :)
Wat mij betreft, is dit 1 van de beste muizen voor FPS games. Maarjah, ik ben ook maar een random iemand op het internet :P Het is jammer dat er niet meer reviews zijn voor deze muis.

Ik denk dat dit in ieder geval een hele veilige keuze is, als je deze vorm fijn vind. Het heeft precies dezelfde vorm als de Deathadders, maar nog iets comfortabeler naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Avioto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Wat mij betreft, is dit 1 van de beste muizen voor FPS games. Maarjah, ik ben ook maar een random iemand op het internet :P Het is jammer dat er niet meer reviews zijn voor deze muis.

Ik denk dat dit in ieder geval een hele veilige keuze is, als je deze vorm fijn vind. Het heeft precies dezelfde vorm als de Deathadders, maar nog iets comfortabeler naar mijn mening.
Hehehe, veilige en goedkope keuze. Mijn collega adviseert mij om de oude m518 te kopen in combinatie met een icemat.
Lastig! Waarom maken ze niet gewoon een paar muizen, overal een ziljoen varianten maakt het echt niet makkelijk.

Ik schrik wel een beetje van de verzendkosten die alternate.de vraagt.
Dat is 18 euro.

Daarnaast vragen ze of voor een bankbetaling en anders aan de deur en dat kost nog eens 18 euro extra.
Kom je vrij duur uit.

[ Voor 13% gewijzigd door anc op 16-10-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Je bedoelt G400(s) in combinatie met een SS Experience I-2? ;)
Scrtz schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:44:
[...]
hahaha heb je ook maar een RMA aangevraagd :P?
Had een keer een mail gestuurd dat ik het belachelijk vond dat ze die PixArt sensor in een gamingmuis stoppen gezien ik hem alleen geschikt vind voor kantoorwerk en er véél beter sensoren zijn voor gaming gebruik. Toen kreeg ik al een andere muis aangeboden maar was een laser model dus daar schiet ik nog steeds niets mee op. Las vervolgens dat jij jouwe inruilde voor een Kana v2 (was er destijds nog niet) en toen dacht ik 'oh ja'! Zodoende :P

Edit: Wat hebben ze de witte Kana v2 trouwens bruut lelijk gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Oranje met wit en zwart is echt geen combi imho.

[ Voor 93% gewijzigd door MiBe op 16-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:24

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Scrtz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:26:
Met alle respect maar je moet ook geen logitech g500s kopen.. geldverspilling voor een inperfecte muis die ook nog relatief duur is.
Daar ben ik achter gekomen. Ik wilde een tweede muis met de vorm van mijn MX518. Op papier lijkt de G500s beter en de knoppenlayout leek me ook beter, maar het scrollwiel is een drama en ik weet nu ook dat ik geen fan ben van het vliegwiel-stijl scrollwiel dat door blijft draaien als je hard draait, zelfs in ratelmodus. Verder kwam de klikdetectie van de duimknoppen niet overeen met de tactiele klik. Bij het ingedrukt houden van deze knoppen reageerde de muis dan ook regelmatig alsof ik de knop los liet en opnieuw indrukte.

Zojuist de muis omgeruild voor een G400s. Ondanks dat ik de DPI-knoppen hierop onhandig gepositioneerd vindt, voelt deze perfect aan ondanks het feit dat de vormen hetzelfde zijn. Waarschijnlijk omdat je door de knopposities van de G500s je hand iets verder naar voren moet leggen voelt het meteen aan als een andere muis.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
anc schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:22:
[...]
Ik schrik wel een beetje van de verzendkosten die alternate.de vraagt.
Dat is 18 euro.

Daarnaast vragen ze of voor een bankbetaling en anders aan de deur en dat kost nog eens 18 euro extra.
Kom je vrij duur uit.
Dat is gek, toen ik het kocht waren de verzendkosten een tientje :s Maar als je met de bank betaal, betaal je die 18 euro niet he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Avioto schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

Dat is gek, toen ik het kocht waren de verzendkosten een tientje :s Maar als je met de bank betaal, betaal je die 18 euro niet he.
Ja dat snap ik, maar dan kom ik nog zeer dicht in de buurt van de G400s, welke ik hier om de hoek kan halen en geen rare fratsen hoef uit te halen wanneer er iets mis blijkt te zijn. :-)
Denk dan toch dat ik deze Cyclops aan mijn neus voorbij laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Kan ik je de Logitech G400(S) zeer aanbevelen, is bij mij m'n meest geliefde wapen als ik Counter Strike of CoD4 speel!
Voor LOL zal hij ook wel redelijk meekomen, maar ik denk dat dan een "MMO-muis" beter werkt ivm. veel knoppen onder je duim.

Moet je voor je zelf even bepalen of je veel duimknoppen wil of niet.

If not: Logitech G400(S)
If yes: Logitech G600 of Razer Naga(bedraadde versie)

Dat is mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:51:
Je bedoelt G400(s) in combinatie met een SS Experience I-2? ;)

[...]

Had een keer een mail gestuurd dat ik het belachelijk vond dat ze die PixArt sensor in een gamingmuis stoppen gezien ik hem alleen geschikt vind voor kantoorwerk en er véél beter sensoren zijn voor gaming gebruik. Toen kreeg ik al een andere muis aangeboden maar was een laser model dus daar schiet ik nog steeds niets mee op. Las vervolgens dat jij jouwe inruilde voor een Kana v2 (was er destijds nog niet) en toen dacht ik 'oh ja'! Zodoende :P

Edit: Wat hebben ze de witte Kana v2 trouwens bruut lelijk gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Oranje met wit en zwart is echt geen combi imho.
Ja precies, zo had ik een aantal maanden geleden een heel gesprek met een Steelseries medewerker via hun ticket systeem, waarin hij uiteindelijk zelf ook toegaf dat al die SS muizen maar slechte sensors hebben maar de toen nog in ontwikkeling kanav2 wel eindelijk een perfecte sensor zou krijgen. Mijne wouden ze toen ook voor een ikari laser inruilen, maar dacht laat maar zitten wacht wel op die kanav2.

Iddtoen ik googlede zag ik ook die witte met oranje en zwart, hele rare kleurencombinatie van SS inderdaad..

Inmiddels toch maar weer een kinzuv2 pro gekocht omdat ik niet zonder kan maar ben benieuwd wat ik van de kanav2 ga vinden, hij is wel een stukje zwaarder dan de v1 en de kinzu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

TecHHeaD schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:44:
[...]

Kan ik je de Logitech G400(S) zeer aanbevelen, is bij mij m'n meest geliefde wapen als ik Counter Strike of CoD4 speel!
Voor LOL zal hij ook wel redelijk meekomen, maar ik denk dat dan een "MMO-muis" beter werkt ivm. veel knoppen onder je duim.

Moet je voor je zelf even bepalen of je veel duimknoppen wil of niet.

If not: Logitech G400(S)
If yes: Logitech G600 of Razer Naga(bedraadde versie)

Dat is mijn mening!
Daar heb je toch een toetsenbord voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:15
Iemand ervaringen met Zowie EC1 evo?

Heb al jaren lang een acer SM-9625, ooit bij mijn eerste pc gekregen en is nooit stuk gegaan en doet nog altijd goed. Alleen wil eens wat nieuws en heb redelijk grote handen dus die leek me wel wat, zag in de TS ook dat het een muis is met een van de beste sensors op het moment?

Speel ook al jaren lang zonder muismat op mijn bureau (soort van hard bruin kunststof). Is het handig dan ook meteen een muismat aan te schaffen? Wat zijn dan goede muismatten in combinatie met bijvoorbeeld de Zowie EC1 evo, Steelseries qck+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

En toen had ik bijna de g400s gekocht maar bedacht ik mij dat ik met de volgende situatie zit:
Weet iemand of het veel invloed heeft op de snelheid als ik mijn usb poort verleng met een actieve usb verlengkabel van 5meter, daar een powered hub op zet en dan mijn toetsenbord en muis aansluit?

Kan er vrij weinig over vinden, maar mijn idee zegt dat dit sneller is dan wanneer ik wireless ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

anc schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:04:
En toen had ik bijna de g400s gekocht maar bedacht ik mij dat ik met de volgende situatie zit:
Weet iemand of het veel invloed heeft op de snelheid als ik mijn usb poort verleng met een actieve usb verlengkabel van 5meter, daar een powered hub op zet en dan mijn toetsenbord en muis aansluit?

Kan er vrij weinig over vinden, maar mijn idee zegt dat dit sneller is dan wanneer ik wireless ga.
5 meter? Staat je PC in de meterkast ofzo? :X

Actief is vast beter dan passief, maar de actieve hubs willen nog wel eens rare eigenschappen hebben. Misschien is een goed geshielde passieve kabel van 5 meter zelfs beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
bal130 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:47:
Iemand ervaringen met Zowie EC1 evo?

Heb al jaren lang een acer SM-9625, ooit bij mijn eerste pc gekregen en is nooit stuk gegaan en doet nog altijd goed. Alleen wil eens wat nieuws en heb redelijk grote handen dus die leek me wel wat, zag in de TS ook dat het een muis is met een van de beste sensors op het moment?

Speel ook al jaren lang zonder muismat op mijn bureau (soort van hard bruin kunststof). Is het handig dan ook meteen een muismat aan te schaffen? Wat zijn dan goede muismatten in combinatie met bijvoorbeeld de Zowie EC1 evo, Steelseries qck+?
Geen ervaring mee, maar genoeg mensen die er blij mee zijn. En ja een qck+ werkt prima met zowie muizen, denk ook niet dat ze werken zonder pad, de lift off distance is vrij laag :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

TheNephilim schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:46:
[...]

5 meter? Staat je PC in de meterkast ofzo? :X

Actief is vast beter dan passief, maar de actieve hubs willen nog wel eens rare eigenschappen hebben. Misschien is een goed geshielde passieve kabel van 5 meter zelfs beter.
Thanks! nee mijn pc staat aan de andere kant van de deur
Bureau ----- Deur ----- Bureau 2
Dus moet ik over de deurpost heen, kan niet over de vloer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb hier een rotte Sensei RAW te pakken :o

Nieuwe PC deed al wat raar met USB, maar ik dacht; dat heeft vast met de updates te maken die hij aan het installeren was. Echter bleef hij raar doen.

Uiteindelijke conclusie is dat je hem prima kan aansluiten als Windows al opgestart is, maar eerst aansluiten en dan de PC aanzetten; nee dan kom je gewoon niet door de BIOS heen of krijg je raar gedrag met USB als Windows dan toch opstart. Knipperende toetsenborden en dergelijke :/

Dus... RMA aanvragen dan maar. Maarja... wat nu? Een andere Sensei laten komen of misschien een Zowie proberen. Het probleem is echter dat de muis niet voor mij is, maar voor m'n schoonouders/vriendin. De Zowie is een stuk kleiner en een grote muis was juist een wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
TheNephilim schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:55:
Heb hier een rotte Sensei RAW te pakken :o
Bestaan er ook niet rotte Sensei's dan? :P

Even zonder gekheid; je kunt proberen om hem RMA te sturen en om te laten ruilen voor een Kana v2. Heb je een perfecte sensor en een medium sized muisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:42:
[...]

Bestaan er ook niet rotte Sensei's dan? :P

Even zonder gekheid; je kunt proberen om hem RMA te sturen en om te laten ruilen voor een Kana v2. Heb je een perfecte sensor en een medium sized muisje :)
Maar dan moet hij RMA naar Steelseries of niet? Ik wilde hem eigenlijk gewoon naar de webwinkel terugsturen. Heb al RMA aangevraagd en die is ook al geaccepteerd, alleen nog even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Klopt, dan moet hij naar Denemarken, duurt dus eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Nu we het toch over SteelSeries hebben, ze komen met een nieuwe optische muis. Hij heet de Rival en beschikt over een voor mij onbekende Avago ADNS-3310 optische sensor (6500 DPI). Heeft volgens SteelSeries standaard acceleration en angle snapping uit staan, kan indien gewenst worden ingeschakeld. Heb er net een nieuwsberichtje over geschreven dus voor de liefhebbers: Klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:35:
Nu we het toch over SteelSeries hebben, ze komen met een nieuwe optische muis. Hij heet de Rival en beschikt over een voor mij onbekende Avago ADNS-3310 optische sensor (6500 DPI). Heeft volgens SteelSeries standaard acceleration en angle snapping uit staan, kan indien gewenst worden ingeschakeld. Heb er net een nieuwsberichtje over geschreven dus voor de liefhebbers: Klik :)
Ja die kwam ik ook ineens tegen op de Steelseries website gisteren. Onbekende binnenkomer voor iedereen volgens mij :p

--- Edit ---

Meh :/ Veranderbare kleuren, naamplaatjes en dan ook nog eens rechtshandig. Nee niet echt waar ik naar op zoek ben. Gewoon een Sensei body, Zowie Internals alleen dan met Omron switches :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 24-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hij heeft geen Sensei body hoor, die is namelijk symmetrisch. De veranderbare kleuren en de naamplaatjes hoef je niets mee te doen uiteraard. Ook qua internals vind ik hem niet echt overeenkomen met Zowie muizen, die sensor heb ik nog nooit gezien en het valt nog maar te bezien of ze ook zoveel moeite in een lage LOD hebben gestoken. Waar concludeer je trouwens uit dat hij Omron switches gebruikt? Ze gebruiken de nietszeggende term 'SteelSeries switches' op de website, als het Omron betrof zouden, SteelSeries kennende, ze het van de daken schreeuwen om marketingtechnische redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:48:
Hij heeft geen Sensei body hoor, die is namelijk symmetrisch. De veranderbare kleuren en de naamplaatjes hoef je niets mee te doen uiteraard. Ook qua internals vind ik hem niet echt overeenkomen met Zowie muizen, die sensor heb ik nog nooit gezien en het valt nog maar te bezien of ze ook zoveel moeite in een lage LOD hebben gestoken. Waar concludeer je trouwens uit dat hij Omron switches gebruikt? Ze gebruiken de nietszeggende term 'SteelSeries switches' op de website, als het Omron betrof zouden, SteelSeries kennende, ze het van de daken schreeuwen om marketingtechnische redenen.
Wat ik achter de 'meh' opnoem, zie ik en bevalt me niet. Wat er achter 'gewoon' volgt zou ik graag willen hebben :p

Maar je hebt helemaal gelijk in wat je zegt overigens! Ik vind het maar een vreemde muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden, ben wel erg benieuwd hoe die sensor presteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik vind de muis er maar goedkoop uitzien, voorkant ziet er een beetje vreemd uit het lijkt wel of het scrollwiel verder naar achteren is geplaatst.

128 gram is aan de zware kant, en de kabel is erg dik

YouTube: SteelSeries Rival - A Quick Look

[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 26-10-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja beetje apart design van Steelseries, ze zijn een beetje aan het uitproberen lijkt het wel het laatste jaar, echt vanalles aan het uitbrengen wat eigenlijk niet meer zo goed bij elkaar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vreemde eend in de bijt ja, die Rival! Ik denk dat er een mannetje bij Steelseries gezegd heeft; "andere merken hebben veel hippere designs etc. dat moeten wij ook doen!" Terwijl juist de designs van de Steelseries muizen mij zo aanspreken, ambidextrous, simpel en clean. Op zich is de coating en het rubber aan de zijkant niet verkeerd bij die Rival, maar het naamplaatje... tjah dat is weer zo'n marketing iets dat het mij al tegenstaat om hem te kopen.

Zit er trouwens aan te denken om een Zowie FK aan te schaffen voor de 2e PC hier. Daar z'n m'n vriendin nog wel eens achter en die klaagt regelmatig over de muis. Nu een simpele 5 euro Logitech muis. Hij skipped en is te traag, kunt ook geen DPI instellen en niet alle spellen bieden instelbare sensitivity aan.

We hebben beide een palmgrip, dus ben benieuwd of dat past met die Zowie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dan zou ik eerder een wat ergonomische muis pakken die echt in je hand past, vooral als je palm gebruikt.

Tja hier heeft Steelseries de laatste jaren al last van, kijk naar de producten van 4-5 jaar geleden, perfect voorbeeld de headsets van toen en bijv de mechanische toetsenborden van toen 6gv2/7g en dan nu met de siberia elite, siberia v2 met allerlei verlichting en het steelseries apex toetsenbord, veel verlichting, geen mechanische toetsen, waardeloos dus eigenlijk.

Waar ze vroeger nog riepen dat ze niet voor toeters en bellen gaan maar voor pure prestaties zijn ze nu ook Razer achterna gegaan, maargoed het verkoopt blijkbaar wel.

@MiBe, al iets van Steelseries gehoord? Mijn pakketje is nu bijna 2 weken onderweg en nog steeds geen bericht dat het ontvangen is.. Meen me te herinneren dat het de vorige keer toch stukje sneller ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Wat Scrtz zegt. Ik gebruik zelf palmgrip maar vond de FK daar niet echt geschikt voor. Vermoedelijk is een G400(s) of Deathadder geschikter. Voor palm en fingertip blijft de FK wel één van de geschiktere modellen.

@Scrtz: Nee heb ook nog niets gehoord. Heb hem de 16de verzonden. Ze gaven 3 tot 5 werkdagen verwerktijd aan maar kan me niet voorstellen dat het bijna een week geduurd heeft om hem van NL naar Denemarken te verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:20:
Wat Scrtz zegt. Ik gebruik zelf palmgrip maar vond de FK daar niet echt geschikt voor. Vermoedelijk is een G400(s) of Deathadder geschikter. Voor palm en fingertip blijft de FK wel één van de geschiktere modellen.

@Scrtz: Nee heb ook nog niets gehoord. Heb hem de 16de verzonden. Ze gaven 3 tot 5 werkdagen verwerktijd aan maar kan me niet voorstellen dat het bijna een week geduurd heeft om hem van NL naar Denemarken te verschepen.
Maarja, als je dan gewoon een ambidextrous muisje zoekt? :+ Vind daarnaast de G400s wat klein, of vergis ik me daarin? De Deathadder is misschien iets groter zo lijkt het, al heb ik geen goede ervaringen qua duurzaamheid met de Razer muizen.

Maarja, ik kijk wel eens. Ik gebruik hem zelf niet echt, dus zou een G400s een goede kandidaat zijn. Vind het wel een strak muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De G400(s) en Deathadder schelen niet zoveel in formaat en zijn allebei beduidend groter dan de Zowie FK. Je zorgen m.b.t. de kwaliteit van Razer deel ik, hier zijn ook al een paar muizen van de desbetreffende fabrikant gesneuveld. Als je echt de voorkeur aan ambidextrous geeft kun je ook nog naar de Kana v2 kijken, ik denk echter niet dat die in formaat veel verschilt van de FK of AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:45:
De G400(s) en Deathadder schelen niet zoveel in formaat en zijn allebei beduidend groter dan de Zowie FK. Je zorgen m.b.t. de kwaliteit van Razer deel ik, hier zijn ook al een paar muizen van de desbetreffende fabrikant gesneuveld. Als je echt de voorkeur aan ambidextrous geeft kun je ook nog naar de Kana v2 kijken, ik denk echter niet dat die in formaat veel verschilt van de FK of AM.
Heb een Copperhead gehad, goede muis toen (vond ik), maar switches sleten wel erg snel. Hij ligt nu hier op kantoor voor PC's die geïnstalleerd moeten worden. Hij doet het nog, maar klikken is een krachtmeting.

De Kana v2 is nog niet leverbaar, vraag me ook af hoe lang dat gaat duren. Dat is zeker een kanshebber, maar dan vooral als vervanger van m'n Xai, waarvan de voetjes een beetje beginnen te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De kwaliteit van de deathadder is zeer matig, dubbel-klik issues die heel vaak voorkomen dit is ook weer het geval met de 2013 versie.

Het synapses gebeuren is natuurlijk helemaal een drama.

Daarnaast zijn de muisvoetjes zo dun dat je deze na 3x bewegen al moet vervangen. Tja,, de vorm is natuurlijk persoonlijk maar ik krijg kramp van in mijn handen.

Bij razer hebben ze een arrogante houding wat betreft de garantie (vroeg of laat heb je het nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nee die Razer zal het ook voor mij niet snel worden.

---

Volgens http://www.computeruniver...lseries-kana-v2-weiss.asp is de release van de Kana v2 nabij; Release date 08.11.2013.

Zou een mooi muisje zijn, al wil ik dan gewoon een zwarte coated versie en niet de witte :+

Meer aanbieders: http://geizhals.de/eu/ste...weiss-62262-a1020001.html

Iets dichter bij huis, 31-10-2013: http://maxict.nl/product/...eries-kana-mouse-v2-black

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 29-10-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVdE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:38
Hey iedereen, ik zoek een vervanger voor mijn Logitech MX Revolution. Die muis heeft inherent zware problemen met stuttering door interferentie en ik heb hem eindelijk door het raam geflikkerd.

Probleem is dat ik hem wel lekker in de hand vond liggen. Heeft er iemand een goed alternatief?
- Moet lekker in de hand liggen
- Liefst draadloos
- Liefst laser
- Prijs speelt geen rol

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
KVdE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:32:
Hey iedereen, ik zoek een vervanger voor mijn Logitech MX Revolution. Die muis heeft inherent zware problemen met stuttering door interferentie en ik heb hem eindelijk door het raam geflikkerd.

Probleem is dat ik hem wel lekker in de hand vond liggen. Heeft er iemand een goed alternatief?
- Liefst draadloos
- Liefst laser
- Prijs speelt geen rol

Thanks!
Nou,,,, deze dan maar http://www.ubergizmo.com/...ss-gaming-mouse-unveiled/ alleen het is een optische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Vanwaar de voorkeur voor laser? Gebruik je hem op een erg oneffen of spiegelend oppervlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:20:

Ik had hem volgens mij de 14e of 15e verzonden. Kreeg vandaag bericht dat ze bezig zijn replacements naar me op te sturen, eindelijk dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
KVdE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:32:

- Liefst draadloos
- Liefst laser
- Prijs speelt geen rol

Thanks!
Logitech Performance MX, is in feite dezelfde maar dan met een lichtelijk andere plaatsing van de duimknoppen.
Daarnaast een zogenoemde "darkfield" sensor die echt als een malle werkt!(ervaring)

Is echt een aanrader!

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVdE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:38
MiBe schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:43:
Vanwaar de voorkeur voor laser? Gebruik je hem op een erg oneffen of spiegelend oppervlak?
Nee, ik zweet nogal gemakkelijk vanuit mijn handpalm waardoor het oppervlak (muismat) nogal gauw oneffenheden vertoont door lichte zweetverkleuring. Uit ervaring weet ik dat optische muizen daar soms nogal op flippen terwijl laser er weinig problemen mee blijkt te hebben.

@Techhead en Roadhouse: Ik heb een beetje schrik opgelopen met de rotslechte kwaliteit van de MX revolution (zoek maar doorheen het forum, die muis is echt vreselijk) en ben dus bang voor een nieuwe Logitech. Heeft er iemand van jullie ervaring met de Performance MX?

Gerelateerd: Iemand een mening over de Razer Ouroboros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als ik eerlijk mag zijn, snap ik niet dat je een draadloze muis koopt. Voor gamen gewoon net niet helemaal optimaal. Als je dan last hebt van het snoertje, koop je er toch gewoon een Mouse Bungee bij?

---

De Sensei (voor m'n vriendin) ligt inmiddels alweer een tijdje bij Megekko. Ik snap niet wat er zo lang moet duren, dus heb ik maar eens een mailtje gestuurd. Zou toch geen weken moeten duren om een vervangend exemplaar (of een Kana v2) op te sturen :p

Lol, blijkbaar levert Free Record Shop de Kana v2 al: http://www.freerecordshop...accessoires-5707119020411

[ Voor 13% gewijzigd door TheNephilim op 30-10-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verschijningsdatum 1-11-2013 staat erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

MiBe schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:38:
Verschijningsdatum 1-11-2013 staat erbij ;)
Ah nu je het zegt :+ Al is het dan wel raar dat er staat "Op werkdagen voor 15:00 uur besteld morgen in huis". Maar goed, klein details voor grote bedrijven als deze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Daar nemen veel bedrijven het niet zo nauw mee inderdaad. Heb er bij Bol.com ook een keer twee weken op moeten wachten terwijl ik het de volgende dag in huis zou hebben. Was nogal een loze belofte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Een muisje met Zowie optics: https://www.massdrop.com/buy/monoprice-mp-ec1
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste