Ik heb zelfs op m'n werk een Razer en bijpassende mat, met zo'n Dell muisje kan ik echt niet werken
Ik heb jaren palmgrip gegamed met me kleine kinderhandjes toendertijd met een Microsoft intelli 3.0, daarna geswitcht naar een SS kinzu en sindsdien alleen nog maar fingertip. Bevalt me ook veel beter.TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:42:
Het verbaasd me dat zoveel mensen fingertip/clawgrip hebben. Zie eigenlijk nooit iemand die zo z'n muis gebruikt. Wel makkelijker om een muis te kiezen denk ik zo, je hand neemt veel minder ruimte in op de muis. Ik heb al snel het probleem dat een muis te klein is.
Kun je dat zo ineens leren? Daarnaast, ik krijg al kramp in m'n vingers als ik m'n vingers zo op de muis zetScrtz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
[...]
Ik heb jaren palmgrip gegamed met me kleine kinderhandjes toendertijd met een Microsoft intelli 3.0, daarna geswitcht naar een SS kinzu en sindsdien alleen nog maar fingertip. Bevalt me ook veel beter.
Zelfde hier. Kreeg sneller pijn met een palm grip + palm grip muis (MX500, 3.0, deathadder). Met een Diamondback 3G + finger tip grip veel minder. Alleen wel kut als de Diamondback stuk gaat omdat die vorm niet meer gebruikt wordt en de meeste relatief goedkope vergelijkbare muizen geen side buttons hebben. Er zijn goedkope Chinese klonen van een paar euro, maar de sensor daarvan is meestal superslecht (skipt als een malle) en het binnenwerk van een Deathadder/Diamondback past daar niet in.Scrtz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
[...]
Ik heb jaren palmgrip gegamed met me kleine kinderhandjes toendertijd met een Microsoft intelli 3.0, daarna geswitcht naar een SS kinzu en sindsdien alleen nog maar fingertip. Bevalt me ook veel beter.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
ja het is even doorzetten, maar als je van zon grote intelli afkomt naar het kleiner der kleinst, de kinzu dan scheelt dat al een hoopTheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:47:
[...]
Kun je dat zo ineens leren? Daarnaast, ik krijg al kramp in m'n vingers als ik m'n vingers zo op de muis zet
Had hier met m'n FK ook last van kramp, ander halve week later is alles soepel en speelde ik weer shooters als een baas 
Mensen die een muis maar een dag of wat de kans geven snappen hem niet helemaal ;D
Mensen die een muis maar een dag of wat de kans geven snappen hem niet helemaal ;D
Hmmm, ik wen niet snel ergens aan, maar wie weet. Eens zien of dat lukt op m'n XaiScrtz schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:06:
[...]
ja het is even doorzetten, maar als je van zon grote intelli afkomt naar het kleiner der kleinst, de kinzu dan scheelt dat al een hoop
Ik speel al sinds jaar en dag palm en mij lukt het ook echt niet om met een andere grip te spelen, het ligt me simpelweg niet en kan er absoluut niet aan wennen. Verder is het één ook niet beter dan het ander, je moet gewoon kijken wat jijzelf het fijnst vindt.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
heb deze muis gehaald:
pricewatch: Razer DeathAdder (3500dpi)
alleen die razer software herkend hem niet..
heb windows 8.

terwijl de muis gewoon aangesloten is.. ook in windows apparaatbeheer.
firmware updater wil ook niet werken
omdat ie zegt dat er geen firmware geïnstalleerd staan..
die kan ik weer niet installen omdat hij niet op de site staat:
http://drivers.razersuppo...8&pcid=48&nav=0,76,168,48
heb ook het nieuwe synaps 2.0 geprobeerd maar dat werkt ook niet.. die herkend de muis ook niet
any help?
heb windows 8.

firmware updater wil ook niet werken

http://drivers.razersuppo...8&pcid=48&nav=0,76,168,48

heb ook het nieuwe synaps 2.0 geprobeerd maar dat werkt ook niet.. die herkend de muis ook niet
any help?
[ Voor 61% gewijzigd door spartacusNLD op 12-09-2013 23:02 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ben even bij MyCom geweest en zonder het te vragen werd de Razer Taipan uit de doos gehaald om te checken hoe deze voelt! Ik vond de Taipan erg prettig voelen maar wil toch de Abyssus nog voelen. Die kon ik gewoon via de site bestellen en dan kiezen voor 'afhalen' om ook die even te proberen, topservice! Als mega fan van de Diamondback 3G vorm voelde de Taipan iig meteen prettig
Ik ga morgen de Zowie FK of EC1 Evo kopen. Eerst even kijken welke vorm mij beter bevalt voor mijn fingertipgrip
Dat plaatje is van de eerste generatie DA en niet van degene die jij hebt. Neem aan dat je wel de juiste software gebruikt?spartacusNLD schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:07:
heb deze muis gehaald:
heb windows 8.
[afbeelding]
firmware updater wil ook niet werkenomdat ie zegt dat er geen firmware geïnstalleerd staan..
http://drivers.razersuppo...8&pcid=48&nav=0,76,168,48![]()
![]()
heb ook het nieuwe synaps 2.0 geprobeerd maar dat werkt ook niet.. die herkend de muis ook niet![]()
any help?
ja dat is de oude... de nieuwe werkt namelijk net zo slecht / goed.. (niet dus)Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:29:
[...]
Dat plaatje is van de eerste generatie DA en niet van degene die jij hebt. Neem aan dat je wel de juiste software gebruikt?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Roccat Kone Pure Optical is besteld, morgen komt deze binnen. Heb naar G400s/G500s/G700s gekeken, maar de enige met een goede sensor was de G400s. Hoewel de vorm van de muis mij beviel (ik upgrade van een 6 jaar lang gebruikte G5, zelfde vorm) was ik niet te spreken over de scroll wheel.
De Razer Mamba viel ook perfect in de hand, maar ik heb van bronnen vernomen dat de muis geen goede sensor heeft (vreemde acceleratie/deacceleratie gebeuren o.i.d.). Dit was erg jammer, de muis voelde fantastisch aan en ziet er prachtig uit.
De aanbevolen Razer DeathAdder ligt niet zo fijn in mijn hand.
De sensor in de Kone Pure Optical zou erg goed moeten zijn though! Kan niet wachten
.
De Razer Mamba viel ook perfect in de hand, maar ik heb van bronnen vernomen dat de muis geen goede sensor heeft (vreemde acceleratie/deacceleratie gebeuren o.i.d.). Dit was erg jammer, de muis voelde fantastisch aan en ziet er prachtig uit.
De sensor in de Kone Pure Optical zou erg goed moeten zijn though! Kan niet wachten
Laat even weten hoe hij bevalt
De Kone Pure optical beschikt namelijk net als bijvoorbeeld de Zowie FK over een Avago 3090, heb dus hoge verwachtingen van deze muis.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Lol, de mamba en deathadder hebben exact dezelfde vorm.Jimmy_ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:34:
Roccat Kone Pure Optical is besteld, morgen komt deze binnen. Heb naar G400s/G500s/G700s gekeken, maar de enige met een goede sensor was de G400s. Hoewel de vorm van de muis mij beviel (ik upgrade van een 6 jaar lang gebruikte G5, zelfde vorm) was ik niet te spreken over de scroll wheel.
De sensor in de Kone Pure Optical zou erg goed moeten zijn though! Kan niet wachten.
Ik wil je niet afschrikken, maar ik vond persoonlijk de coating van de muis niet erg fijn.Jimmy_ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:34:
De sensor in de Kone Pure Optical zou erg goed moeten zijn though! Kan niet wachten.
Die is namelijk erg glad aan de zijkanten, daarnaast was voor mij de vorm niet fijn omdat het raar aanvoelde voor mijn pink.
De muis trackt wel erg fijn, ik heb `m geprobeerd op een Qck Mass en Qpad Ct Large.
Ook de mousebuttons klikken erg fijn en de scrollwheel voelt ook goed aan.
Ik ben zelf dus weer terug bij mijn Deathadder BE, na echt te veel muizen geprobeerd te hebben
Maar lees dus dat die vorm voor jou weer minder is.
Het is de Zowie FK geworden, deze ligt lekker in de hand met mijn fingertipgrip. Ik heb twee vingers op de muis en aan de zijkant. De FK til ik lekker op doordat mijn ringvinger goede grip heeft, bij de EC glijden mijn vingers erlangs bij het optillen.
Vanavond eerste gamesessie, ik ben benieuwd
Het ding zal je niet teleurstellen. Ik muis er nu een maandje mee en ik heb nog nooit zo'n lekkere muis gehad. Heerlijk licht, perfecte grip door zijn schuine kanten, knoppen niet te licht, scrollwheel gemaakt voor mannenVighu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:34:
Het is de Zowie FK geworden, deze ligt lekker in de hand met mijn fingertipgrip. Ik heb twee vingers op de muis en aan de zijkant. De FK til ik lekker op doordat mijn ringvinger goede grip heeft, bij de EC glijden mijn vingers erlangs bij het optillen.
Prima.
Kom van de G5 af, deze muis heeft geen jitter vergeleken met de G5 op m'n oude muismat. Dat bevalt iig al goedMiBe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 02:11:
Laat even weten hoe hij bevaltDe Kone Pure optical beschikt namelijk net als bijvoorbeeld de Zowie FK over een Avago 3090, heb dus hoge verwachtingen van deze muis.
Is dat echt zo? Dat is vreemd, ik zou toch zweren dat ze iets anders waren. Misschien heb ik verkeerd gekeken, als dat het geval zou zijn dan kan ik wellicht toch beter de Mamba Deathadder kopen, aangezien ik deze Roccat wat te klein vind.RoaDHouse schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 02:17:
[...]
Lol, de mamba en deathadder hebben exact dezelfde vorm.
De coating is inderdaad erg glad, de vorm is iets minder omdat ik liever een grote muis gebruik, je hebt nu meer het gevoel dat je vingers wat opgekropt zitten inderdaad.S.J_84 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:20:
[...]
Ik wil je niet afschrikken, maar ik vond persoonlijk de coating van de muis niet erg fijn.
Die is namelijk erg glad aan de zijkanten, daarnaast was voor mij de vorm niet fijn omdat het raar aanvoelde voor mijn pink.
De muis trackt wel erg fijn, ik heb `m geprobeerd op een Qck Mass en Qpad Ct Large.
Ook de mousebuttons klikken erg fijn en de scrollwheel voelt ook goed aan.
Ik ben zelf dus weer terug bij mijn Deathadder BE, na echt te veel muizen geprobeerd te hebben
Maar lees dus dat die vorm voor jou weer minder is.
De mousefeet zijn niet zo heel fijn, mijn oude G5 glijdt toch een stuk beter over de Goliathus Control. Erg jammer, de Roccat lijkt te "chafen".
Scroll wheel is wel nice, hij is een stuk lichter met scrollen dan m'n G5 (maar ik prefereer wat zwaarder). Wheel indrukken gaat ook prima, is tevens vrij licht maar heeft goede feedback en een audible click. Helaas kan er niet naar de zijkanten geclicked worden.
Ik zal de muis even een tijdje proberen of hij mij bevalt, anders stuur ik hem misschien terug voor de Deathadder als die inderdaad dezelfde vorm heeft als de Mamba. Die Mamba voelde erg goed
@Jimmy_
Ik zou de Mamba niet kopen, de sensor is niet echt best.
Excuus, ik bedoelde de DeathadderRoaDHouse schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:13:
@Jimmy_
Volgens mij is de shape toch echter anders...
Deathadder: http://www02.cp-static.co...se-rz01-00840100-r3g1.jpg
Mamba: http://assets.razerzone.c...razer-mamba-gallery-1.png
Ik heb nog gegoogled, maar kon niet echt duidelijke reacties vinden over de vormen tussen deze 2 muizen. Zou iemand dit voor mij kunnen bevestigen?
Update:
Muis bedient erg netjes, voelt erg precies en accuraat aan. De stof zelf is inderdaad erg glad. De muis zelf is erg klein, onbewust "claw" ik het apparaat steeds omdat het gewoonweg te klein is om te palm grippen. Dit lijkt me niet echt bevorderend voor een RSI-loze ervaring
[ Voor 83% gewijzigd door Jimmy_ op 13-09-2013 14:42 ]
Ben zelf op zoek naar een nieuwe muis. Het is niet meteen noodzakelijk, maar ik ben niet tevreden over de precisie van mijn Sharkoon Drakonia. (Ik heb deze vorig jaar gekocht omdat ik terug wou gamen en ik het toen niet rechtvaardig vond om nog een dure muis aan te schaffen naast mijn logitech performance mouse mx.) Vooral in situatie waarbij ik stealth headshots wil uitvoeren bij shooters is mijn ontevredenheid groot. Het volgen van hoofden van vijanden gaat niet echt vloeiend. Voor de rest ben ik best wel tevreden over deze muis, vooral een knop aan de pink/ringvinger (in mijn geval) is handig voor een combinatie run-crouch tot slide als in crysis is zo handig uit te voeren.
Als grip beschouw ik mezelf fingergrip. Ik heb best (te?) grote handen voor palm grip. Ik moet m'n vinger dan te ver plooien/buigen bij bv scrollen. Zelfs op mijn Logitech heb ik fingergrip. Momenteel lijkt mijn voorkeur te neigen naar een Mad Catz M.M.O. 7 muis omwille van de vele, goed geplaatste buttons, maar die aan de rechterkant lijkt me niet programmeerbaar? Mad Catz lijkt me aan de andere kant wel fragiel te zijn? Zijn er die andere muizen kunnen aanraden? Vooral dan op het punt van precisie op kortere afstanden. Eventueel in combinatie met een bepaalde muismat? Heb er nu een van steelseries, maar die is misschien ook aan het verslijten. Heb deze al bijna 4 jaar.
Als grip beschouw ik mezelf fingergrip. Ik heb best (te?) grote handen voor palm grip. Ik moet m'n vinger dan te ver plooien/buigen bij bv scrollen. Zelfs op mijn Logitech heb ik fingergrip. Momenteel lijkt mijn voorkeur te neigen naar een Mad Catz M.M.O. 7 muis omwille van de vele, goed geplaatste buttons, maar die aan de rechterkant lijkt me niet programmeerbaar? Mad Catz lijkt me aan de andere kant wel fragiel te zijn? Zijn er die andere muizen kunnen aanraden? Vooral dan op het punt van precisie op kortere afstanden. Eventueel in combinatie met een bepaalde muismat? Heb er nu een van steelseries, maar die is misschien ook aan het verslijten. Heb deze al bijna 4 jaar.
Die Drakonia heeft een ADNS-9500 sensor, en los van de wat rare acceleratie zou je daar over het algemeen gewoon prima mee moeten kunnen mikken. Ik neem aan dat je mouse acceleration compleet uit hebt staan en minimaal 20cm+ voor een 360 gebruikt?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Al te veel instellingen heb ik niet, buiten knoppen toewijzen en kleuren wijzigen, zijn er nog volgende 'advanced settings':Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:55:
Die Drakonia heeft een ADNS-9500 sensor, en los van de wat rare acceleratie zou je daar over het algemeen gewoon prima mee moeten kunnen mikken. Ik neem aan dat je mouse acceleration compleet uit hebt staan en minimaal 20cm+ voor een 360 gebruikt?
mouse speed
mouse scrolle speed
double click speed
sensitivity
polling rate
dpi setting
De eerste 4 zijn op een schaal van 1 tot 10, die polling rate is te kiezen tussen 250, 500 en 1000 HZ. DPI spreekt voor zich.
Zal wat spelen met de settings en zie of het beter gaat.
Pollingrate zet je op 500 of 1000hz. Mousespeed op 10, DPI op wat je wilt. En ik vroeg hoeveel cm je jouw muis moet bewegen om in-game 1 rondje te draaien. Hoe je alle acceleratie uitzet staat in de openingspost.HannesB schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 08:16:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Al te veel instellingen heb ik niet, buiten knoppen toewijzen en kleuren wijzigen, zijn er nog volgende 'advanced settings':
mouse speed
mouse scrolle speed
double click speed
sensitivity
polling rate
dpi setting
De eerste 4 zijn op een schaal van 1 tot 10, die polling rate is te kiezen tussen 250, 500 en 1000 HZ. DPI spreekt voor zich.
Zal wat spelen met de settings en zie of het beter gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2013 09:10 ]
Ok bedankt, heb de instellingen aangepast. Zal als ik tijd heb eens zien hoeveel cm ik nodig heb om 360 graden te draaien en of deze instellingen nu beter zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:09:
[...]
Pollingrate zet je op 500 of 1000hz. Mousespeed op 10, DPI op wat je wilt. En ik vroeg hoeveel cm je jouw muis moet bewegen om in-game 1 rondje te draaien. Hoe je alle acceleratie uitzet staat in de openingspost.
edit: heb ook pointer precision ingeschakeld, in paint is het duidelijk dat ik anders enorm veel last heb van trapvormige bewegingen (jitter?), iets wat ik met mijn logitech niet ervaar.
[ Voor 15% gewijzigd door HannesB op 14-09-2013 10:04 ]
Pointer precision moet je uitschakelen. Jitter komt door de combinatie van je muismat, deze specifieke sensor en evt vuil op de mat/sensor.HannesB schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:29:
[...]
Ok bedankt, heb de instellingen aangepast. Zal als ik tijd heb eens zien hoeveel cm ik nodig heb om 360 graden te draaien en of deze instellingen nu beter zijn.
edit: heb ook pointer precision ingeschakeld, in paint is het duidelijk dat ik anders enorm veel last heb van trapvormige bewegingen (jitter?), iets wat ik met mijn logitech niet ervaar.
Zonder pointer precision is het echt niet te doen qua jitter. In de toekomst dan toch maar eens zien naar een nieuwe gamingmuis.Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:02:
[...]
Pointer precision moet je uitschakelen. Jitter komt door de combinatie van je muismat, deze specifieke sensor en evt vuil op de mat/sensor.
Illustratie om te verduidelijken:
http://i.imgur.com/Og3enFV.png
links is het mijn Sharkoon Drakonia zonder pointer precision, in het midden met pointer precision en helemaal rechts is mijn Logitech performance mouse mx.
Hogere of lagere dpi geeft geen enkel verschil. Mouse speed staat op 10 en sensitivity op 1 (beide op schaal 10)
[ Voor 30% gewijzigd door HannesB op 14-09-2013 20:41 ]
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met Mad Catz? Sommigen zijn uiterst tevreden, maar anderzijds is er een groep die uiterst ontevreden is...
Dit 'ding' (HannesB schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:30:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen met Mad Catz? Sommigen zijn uiterst tevreden, maar anderzijds is er een groep die uiterst ontevreden is...
Ik heb inderdaad al negatieve dingen gelezen over de sensor, maar bv Razer Mamba gebruikt dezelfde... Alleen weet ik niet of de negatieve zaken over de eerste 'revisie' gaan en/of ook over de nieuwere, met ook een nieuwe sensor. Andere spreken dan over slechte bouwkwaliteit, maar de vraag is dan hoe ze die muis hanteren en behandelen, of een defect model hebben, aangezien anderen spreken over enorm stevige bouwkwaliteit. Hier op Tweakers nog een review gelezen waaruit bleek dat die dingen best stevig zijn. Veel tegenstrijdige reacties op eenzelfde merk/product mawGundogan schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:13:
[...]
Dit 'ding' () gebruikt een Phillips Twineye sensor en die sensor heeft een niet al te goede reputatie. Mij lijkt het een beetje te veel geld voor die muis en zou ik persoonlijk eerder voor een Logitech muis gaan met veel knoppen.
Op basis van welke argumentatie kiest een fabrikant een sensor? Is (bijv.) de Avago 3090 zo vreselijk duur ofzo? Het is bekend dat het een van de beste sensors is en dat zal de gemiddelde consument misschien niks zeggen, maar dat druppelt wel door vanaf de 'experts'.
Het is geen lasersensor met idioot hoge dpi, dat is toch een beetje waar de meeste mensen naar kijken.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ja, de Mamba is dan ook een waardeloze muisHannesB schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:22:
[...]
Ik heb inderdaad al negatieve dingen gelezen over de sensor, maar bv Razer Mamba gebruikt dezelfde... Alleen weet ik niet of de negatieve zaken over de eerste 'revisie' gaan en/of ook over de nieuwere, met ook een nieuwe sensor. Andere spreken dan over slechte bouwkwaliteit, maar de vraag is dan hoe ze die muis hanteren en behandelen, of een defect model hebben, aangezien anderen spreken over enorm stevige bouwkwaliteit. Hier op Tweakers nog een review gelezen waaruit bleek dat die dingen best stevig zijn. Veel tegenstrijdige reacties op eenzelfde merk/product maw.
Welke muizen/sensors zijn dan wel aan te raden? Veel schiet er dan niet over: alles met die Philips sensor en naar mijn gevoel ook muizen met Avago ADNS-9500 (gezien mijn Drakonia) vallen al uit de boot.Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:47:
[...]
Ja, de Mamba is dan ook een waardeloze muis.
Neem eens een kijkje in de topic start.HannesB schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:36:
[...]
Welke muizen/sensors zijn dan wel aan te raden? Veel schiet er dan niet over: alles met die Philips sensor en naar mijn gevoel ook muizen met Avago ADNS-9500 (gezien mijn Drakonia) vallen al uit de boot.
Dat had ik al gezien. Ik had gehoopt dat er buiten die enkele muizen nog aanraders zijn.Regeneration schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:54:
[...]
Neem eens een kijkje in de topic start.
De ene fabrikant maakt die keuze op basis van de kwaliteit van de sensor, en focused zich op de echte gamer.TheNephilim schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:39:
Op basis van welke argumentatie kiest een fabrikant een sensor? Is (bijv.) de Avago 3090 zo vreselijk duur ofzo? Het is bekend dat het een van de beste sensors is en dat zal de gemiddelde consument misschien niks zeggen, maar dat druppelt wel door vanaf de 'experts'.
De andere kijkt alleen naar prijs en DPI, want hoe hoger de DPI hoe meer je er verkoopt.
Nou zijn wij vrij selectief hier op GoT, maar ik denk dat 90% van de markt puur en alleen naar looks en DPI kijkt... MUST HAVE MOAR DPI!!!

Ik keek naar het aantal knoppen en of het al dan niet draadloos kon.unfor schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:58:
Nou zijn wij vrij selectief hier op GoT, maar ik denk dat 90% van de markt puur en alleen naar looks en DPI kijkt... MUST HAVE MOAR DPI!!!
Kwam uit bij de G700s
Voor mijn een redelijk fijne muis.
Extraatje.
Muiswiel op vrije loop zetten.
GoT op 200 posts per pagina zetten en....
Let It Rip! (wheeeeeeee)

Net bij MyCom geweest en heb deze muizen getest:
- Razer Taipan
- Razer Abbysus
- Razer Imperator
- Steelseries Sensei Frost Blue
De Taipan en Steelseries vond ik zeer prettig als fingertip gamer, ben voor de Taipan gegaan omdat deze net iets minder glad was dan de Steelseries. De andere 2 Razers voelde ik binnen 5 seconden dat ik het niks vond.
Meteen een Razer Sphex bijgenomen, ben benieuwd hoe die in de praktijk werkt.
- Razer Taipan
- Razer Abbysus
- Razer Imperator
- Steelseries Sensei Frost Blue
De Taipan en Steelseries vond ik zeer prettig als fingertip gamer, ben voor de Taipan gegaan omdat deze net iets minder glad was dan de Steelseries. De andere 2 Razers voelde ik binnen 5 seconden dat ik het niks vond.
Meteen een Razer Sphex bijgenomen, ben benieuwd hoe die in de praktijk werkt.
De Taipan is echt veel te duur voor wat je er voor terugkrijgt: een goede vorm met ongeveer de meest waardeloze sensor op de markt. Als je de Sensei fijn vond was een Zowie FK/AM een stuk beter geweest.
Is het momenteel veiliger om voor een optische sensor te gaan? Of zit er daar ook rommel bij om het zo te zeggen. Bij laser sensors is het eigenlijk alleen razer deathadder, maar vind die wat karig uitgerust voor zijn prijs. 
edit: verbetering
[ Voor 5% gewijzigd door HannesB op 18-09-2013 11:58 ]
Deathadder is optisch. Van beide types heb je goede en slechte sensoren.
Welke dan bij laser sensor? De Philips twin eye blijkt niet goed te zijn, en ik quote startpost: "Praktisch alle moderne lasermuizen zijn afraders aangezien een groot deel de Avago ADNS-9500 sensor heeft."unfor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:54:
Deathadder is optisch. Van beide types heb je goede en slechte sensoren.
Ja. En karig uitgerust? De Deathadder is 10/10 op het gebied van tracking, dat lijkt mij toch de primaire eigenschap waar je naar zou moeten kijken bij een muis. Je kan trouwens nog wel prima met een ADNS-9500 spelen hoor, maar ik zie niet in waarom je dat zou doen als je iets beters kan krijgen voor dezelfde prijs (of goedkoper in veel gevallenHannesB schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:19:
Is het momenteel veiliger om voor een optische sensor te gaan? Of zit er daar ook rommel bij om het zo te zeggen. Bij laser sensors is het eigenlijk alleen razer deathadder, maar vind die wat karig uitgerust voor zijn prijs.

Onder karig bedoel ik dat er geen mogelijkheid is om via de muis dpi te switchen, heb ik alleszins toch ergens gelezen. Ook de mogelijkheid om met het scrollwheel horizontaal te scrollen of er andere toetsen aan toe te wijzen was welkom geweest. Een derde knop link of rechts had naar mijn gevoel ook nog aanwezig mogen zijn.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:23:
[...]
Ja. En karig uitgerust? De Deathadder is 10/10 op het gebied van tracking, dat lijkt mij toch de primaire eigenschap waar je naar zou moeten kijken bij een muis. Je kan trouwens nog wel prima met een ADNS-9500 spelen hoor, maar ik zie niet in waarom je dat zou doen als je iets beters kan krijgen voor dezelfde prijs (of goedkoper in veel gevallen).
Momenteel ben ik best huiverig rond die 9500 sensor, gezien mijn Sharkoon Drakonia (zie vorige posts i.v.m. jitter), hoewel waarschijnlijk ook andere factoren meespelen. Die muis was maar iets van 20 euro
Jammer van Mad Catz, want die mmo7 lijkt me iets wat ik zoek.
Ligt er helemaal aan wat je speelstijl is of je met de ADNS-9500 kan spelen, met mijn sensitivity is het geen doen met die sensor gezien de tracking nog niet in de buurt komt van bijvoorbeeld een Avago 3090.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:23:
[...]
Je kan trouwens nog wel prima met een ADNS-9500 spelen hoor
Dit. Er zijn redelijk wat Starcraft2 pro's die een Logitech G9x (ADNS-9500) gebruiken zonder 'dwang' van sponsors. Maar die gebruiken hun muis inderdaad totaal anders dan een low sens FPS speler.MiBe schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:45:
[...]
Ligt er helemaal aan wat je speelstijl is of je met de ADNS-9500 kan spelen, met mijn sensitivity is het geen doen met die sensor gezien de tracking nog niet in de buurt komt van bijvoorbeeld een Avago 3090.
En de ene ADNS-9500 muis is de andere niet en dat geldt ook voor A3090 muizen.
Volgens mij ligt de malfunction speed van de ADNS-9500 nog steeds hoger dan de 3090. Als je aim niet zo goed is merk je waarschijnlijk het verschil niet eens. Als je dan ook nog eens high-sens met accel speelt dan maakt het helemaal niets meer uitMiBe schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:45:
[...]
Ligt er helemaal aan wat je speelstijl is of je met de ADNS-9500 kan spelen, met mijn sensitivity is het geen doen met die sensor gezien de tracking nog niet in de buurt komt van bijvoorbeeld een Avago 3090.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 23:30 ]
Als ik me niet vergis heeft de G500 een ADNS-9500. Heb zo'n muis gehad en na een halve dag al in de kast gegooid omdat dat ding constant de weg kwijt was als ik probeerde om te draaien in Quake of UT. De G400 die ik nu heb verwerkt dezelfde bewegingen uitstekend. In beide gevallen met en effen zwarte ondergrond (stof).
G500 = laserMiBe schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:33:
Als ik me niet vergis heeft de G500 een ADNS-9500. Heb zo'n muis gehad en na een halve dag al in de kast gegooid omdat dat ding constant de weg kwijt was als ik probeerde om te draaien in Quake of UT. De G400 die ik nu heb verwerkt dezelfde bewegingen uitstekend. In beide gevallen met en effen zwarte ondergrond (stof).
G400 = Optisch
G500 is wat te gevoeliger dan de G400. G500 heb je wel meer mogelijkheden, gewichten en extra knoppen.
Alleen vind nog aardig verschil, G400 vind ik zelf veel beter omdat je meer steady(stabieler) aim hebt. (Ik ben quake speler, en het is zeer handig)
QcK++ als muismat(zwarte stof, kan ook de kleinere versie) erbij is naar mijn mening compleet met G400.
Heeft iemand nog een Kinzu v1 muis? Ik hoor veel goeie verhalen erover, iemand evaring mee? Zie alleen v2/v2 pro te koop zijn. Die schijnt slechter te zijn.
Ik stuur je zo pm MiBe(quake)
Kinzu V1 heb ik hier liggen. Meest waardeloze muis waarmee ik ooit heb gespeeld. Als je een muis met een beetje die vorm wilt moet je gewoon een Zowie FK kopen of wachten op de Kana 2.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 22:53 ]
Wat heeft de Kana 2 te bieden (t.o.v. het huidige model?) Heb je trouwens nog weet over andere toekomstige muizen? Google search op Kana 2 geeft me enkel informatie over Kana dota 2...Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:52:
Kinzu V1 heb ik hier liggen. Meest waardeloze muis waarmee ik ooit heb gespeeld. Als je een muis met een beetje die vorm wilt moet je gewoon een Zowie FK kopen of wachten op de Kana 2.
De Kana V2 gebruikt de A3090 sensor. De meeste vorige Steelseries muizen gebruikten mindere sensors of hadden andere problemen.HannesB schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:17:
[...]
Wat heeft de Kana 2 te bieden (t.o.v. het huidige model?) Heb je trouwens nog weet over andere toekomstige muizen? Google search op Kana 2 geeft me enkel informatie over Kana dota 2...
http://www.overclock.net/...sta-updated-white-version
Ik wacht persoonlijk of bst's muis nog uit gaat komen. Die lijkt voor mij een goede vorm te bieden met twee side buttons tegen een schappelijke prijs. Anders iets van een Kana v2, Zowie FK of IMO 1.1 als mijn huidige muis het begeeft.
bst gaf dacht ik aan dat je de muizen voor kerst kan verwachten, en dat mag ook wel met de lange development tijd 
Op ESReality (17 September):
Update:
The development stage is now over
I got a new sample today and everything is working perfectly (including 400 DPI). Feels great that I don't have to worry about the software or FW any more, and can be confident about its specifications, and that its going to satisfy people when they buy it.
Just waiting for the certification results now, it shouldn't be long, hopefully just a few days now. Then I'll promote it a lot more and ofc let people order them
Op ESReality (17 September):
Update:
The development stage is now over
I got a new sample today and everything is working perfectly (including 400 DPI). Feels great that I don't have to worry about the software or FW any more, and can be confident about its specifications, and that its going to satisfy people when they buy it.
Just waiting for the certification results now, it shouldn't be long, hopefully just a few days now. Then I'll promote it a lot more and ofc let people order them
[ Voor 8% gewijzigd door kevz op 20-09-2013 13:03 ]
Ik was ook aan het wachten op bst's muis, maar toen kwam de FK uit en was het niet meer nodig. Als dat ding niet een stuk goedkoper gaat zijn dan zie ik het nu er niet meer van in.
10 gram lichter, 800 dpi is wel relaxed bij desktopgebruik. bij zowie moet je kiezen tussen 450 en 1150
misschien is een hogere lod ook een voordeel voor sommigen (en weer een nadeel voor anderen)
misschien is een hogere lod ook een voordeel voor sommigen (en weer een nadeel voor anderen)
[ Voor 31% gewijzigd door haarbal op 22-09-2013 16:36 ]
Heeft iemand een idee hoe het zit met de kwaliteit van de sensors van logitech g500s of g700s? Deze maken gebruik van volgende sensor: Avago ADNS S9808. Heb deze eens kunnen vastpakken en proberen van houding in de Saturn en was best aangenaam te hanteren. Heb helaas niets kunnen testen op een pc.
[ Voor 32% gewijzigd door HannesB op 24-09-2013 14:20 ]
Niet pakken, waardeloze sensors die logitech muizen en nog vies duur ook. De enigste logitech serie met een goede sensor is de mx518/g400/g400s reeks.HannesB schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:19:
Heeft iemand een idee hoe het zit met de kwaliteit van de sensors van logitech g500s of g700s? Deze maken gebruik van volgende sensor: Avago ADNS S9808. Heb deze eens kunnen vastpakken en proberen van houding in de Saturn en was best aangenaam te hanteren. Heb helaas niets kunnen testen op een pc.
De Aurora moet 35-40 Britse pond gaan kosten, dus iets goedkoper dan een FK denk ik.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 02:37:
Ik was ook aan het wachten op bst's muis, maar toen kwam de FK uit en was het niet meer nodig. Als dat ding niet een stuk goedkoper gaat zijn dan zie ik het nu er niet meer van in.
Weet iemand waar een size kaart oid. te vinden is? Voor mijn vriendin moet ik een ambidextrous muis uitzoeken, maar ze wil niet zo'n kleintje 
Ik dacht meteen aan de Zowie FK, maar die is aardig klein volgens mij
De enige grote ambi muis die ik ken is dan de Steelseries Sensei RAW, maarja...
Ik dacht meteen aan de Zowie FK, maar die is aardig klein volgens mij
Uit The Ultimate Mouse Thread van Teamliquid.net:TheNephilim schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:31:
Weet iemand waar een size kaart oid. te vinden is? Voor mijn vriendin moet ik een ambidextrous muis uitzoeken, maar ze wil niet zo'n kleintje
Ik dacht meteen aan de Zowie FK, maar die is aardig klein volgens mijDe enige grote ambi muis die ik ken is dan de Steelseries Sensei RAW, maarja...
http://i.imgur.com/mn78Y.jpg
Is volgens mij de meest complete, maar niet met de nieuwste muizen (hoewel veel daarvan grotendeels dezelfde vorm hebben als hun voorganger).
Thanks! ^^Gundogan schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:41:
[...]
Uit The Ultimate Mouse Thread van Teamliquid.net:
Is volgens mij de meest complete, maar niet met de nieuwste muizen (hoewel veel daarvan grotendeels dezelfde vorm hebben als hun voorganger).
Niet helemaal eerlijk, in de G9x (en misschien ook wel andere muizen) kan je tot 4 gewichtjes doen, en je krijgt er 4 van 4 gram en 4 van 7 gram bij, dus gewicht is nogal variabel. Dat zie ik in die afbeelding niet terug.Gundogan schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:41:
[...]
Uit The Ultimate Mouse Thread van Teamliquid.net:
[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 25-09-2013 17:33 ]
De MX300, MX310, MX500, MX510 en G1 waren anders ook best primaScrtz schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:18:
[...]
De enigste logitech serie met een goede sensor is de mx518/g400/g400s reeks.
Uiteraard, maar die afbeelding is vooral handig om de afmetingen te vergelijken. In bijna elke game Logitech muis zit verder volgens mij een makkelijk verwijderbaar gewicht (als in makkelijk uit de behuizing te halen nadat je hem hebt open geschroefd).Amanoo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:32:
[...]
Niet helemaal eerlijk, in de G9x (en misschien ook wel andere muizen) kan je tot 4 gewichtjes doen, en je krijgt er 4 van 4 gram en 4 van 7 gram bij, dus gewicht is nogal variabel. Dat zie ik in die afbeelding niet terug.
[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 25-09-2013 18:17 ]
Dat klopt inderdaad alhoewel ikzelf nooit die gewichtjes gebruikt heb.Amanoo schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:32:
[...]
Niet helemaal eerlijk, in de G9x (en misschien ook wel andere muizen) kan je tot 4 gewichtjes doen, en je krijgt er 4 van 4 gram en 4 van 7 gram bij, dus gewicht is nogal variabel. Dat zie ik in die afbeelding niet terug.
Echter om on topic te blijven mijn Logitech G9 ( niet de G9x dus ) is inmiddels ook aan vervanging toe, en ben dus ook in de markt voor een nieuwe fatsoenlijke muis.
Echter door de bomen zie ik in ieder geval het bos niet meer en heb dan ook geen flauw idee welke richting ik op moet, dus graag jullie advies.
Ik heb zelf zitten spelen met de gedachte om een Razer Mamba 4G aan te schaffen echter zijn daar zoveel verschillende reviews over dat ik extreem twijfel hierover, sterker nog ik neig het meeste om gewoon bij Logitech te blijven aangezien hun support echt extreem goed is.
Wat zouden jullie suggesties zijn ? Ik speel voornamelijk de volgende games League of Legends ( nu even minder maar ook Diablo 3 & Starcraft 2 ).
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Krijg je zere vingers van Dota 2 en een Zowie FK?
Of zijn de switches ook weer niet zo stug?
Vandaag kwam de postbode mijn Zowie FK brengen. Speel echter geen Dota 2 dus daar kan ik je geen antwoord op geven
Ga de muis van het weekend eens uitproberen en kijken hoe hij bevalt t.o.v. de G400.
Heeft iemand enig idee wanneer die g602 eindelijk komt? In de nieuwspost stond begin september maar dat s toch al tijdje voorbij nu
Als ik Facebook mag geloven zou hij nu ongeveer moeten komen:

Met zo'n actie wil ik ook wel eens mijn muisje gaan vervangen door een G400 of iets dergelijks (moet dit topic nog even goed doorlezen over de sensors etc. maar tot zover ik kort gelezen heb is 'ie beter dan de 500.). Wat ik me wel afvraag is hoe zo'n actie werkt, krijg je die 25% gewoon aan de kassa, of moet je echt je oude knaagdier in zo'n bak mikken? Ik wil mijn MX518 eigenlijk niet kwijt...MiBe schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:02:
Als ik Facebook mag geloven zou hij nu ongeveer moeten komen:
[afbeelding]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
wel een geinige actie, het is dat ik al voorzien ben, anders kan ik nog wel ergens een muis met een bal erin uitgraven ofzo
Heb een avondje met de Zowie FK gegamed en ben toch enigszins teleurgesteld. Nu ben ik een palmgripper dus op de vorm zal ik hem niet afrekenen, die is simpelweg meer geschikt voor claw of fingertip. Waar ik me wel aan stoor zijn de volgende zaken:
-De Huano switches zijn naar mijn smaak simpelweg te zwaar. Ik merk dat ik er trager door word en vooral bij bijvoorbeeld instagib in UT of een railgun in Quake heeft dat een negatief effect.
-De DPI-steps slaan echt nergens op. Buiten het feit dat ze redelijk ongebruikelijk zijn (450/1150/2300) is alleen de hoogste waarde native. Dit is ook net de waarde waarbij de muis licht last heeft van jitter. Verder is het erg storend om constant te moeten switches bij games en Windows, voor laatstgenoemde is 2300 DPI namelijk veel te hoog. De knop om te switchen zit ook nog eens onderop de muis. De meest geschikte waarde is dan nog 1150 DPI naar mijn mening, de prestaties zijn in die situatie echter weer niet optimaal.
-Het minst storende maar toch een minpunt vind ik de kabel. Deze is vrij dik t.o.v. veel andere muizen (bijvoorbeeld de G400 die ik gewoonlijk gebruik). Dit heeft als voordeel dat hij waarschijnlijk wat sterker is maar als nadeel dat hij af en toe toch storend aanwezig is. Ik gebruik zelf dan nog een Mouse Bungee, wanneer je deze niet gebruikt kan ik me voorstellen dat het nog hinderlijker is.
Al met al kan ik me dus niet anders dan concluderen hij me tegenvalt. Had hoge verwachtingen van deze muis maar die heeft hij, ondanks de uitstekende Avago 3090 sensor, helaas niet waar kunnen maken. Ik ga weer gauw terug naar mijn G400, de Zowie FK verdwijnt in mijn laptoptas.
-De Huano switches zijn naar mijn smaak simpelweg te zwaar. Ik merk dat ik er trager door word en vooral bij bijvoorbeeld instagib in UT of een railgun in Quake heeft dat een negatief effect.
-De DPI-steps slaan echt nergens op. Buiten het feit dat ze redelijk ongebruikelijk zijn (450/1150/2300) is alleen de hoogste waarde native. Dit is ook net de waarde waarbij de muis licht last heeft van jitter. Verder is het erg storend om constant te moeten switches bij games en Windows, voor laatstgenoemde is 2300 DPI namelijk veel te hoog. De knop om te switchen zit ook nog eens onderop de muis. De meest geschikte waarde is dan nog 1150 DPI naar mijn mening, de prestaties zijn in die situatie echter weer niet optimaal.
-Het minst storende maar toch een minpunt vind ik de kabel. Deze is vrij dik t.o.v. veel andere muizen (bijvoorbeeld de G400 die ik gewoonlijk gebruik). Dit heeft als voordeel dat hij waarschijnlijk wat sterker is maar als nadeel dat hij af en toe toch storend aanwezig is. Ik gebruik zelf dan nog een Mouse Bungee, wanneer je deze niet gebruikt kan ik me voorstellen dat het nog hinderlijker is.
Al met al kan ik me dus niet anders dan concluderen hij me tegenvalt. Had hoge verwachtingen van deze muis maar die heeft hij, ondanks de uitstekende Avago 3090 sensor, helaas niet waar kunnen maken. Ik ga weer gauw terug naar mijn G400, de Zowie FK verdwijnt in mijn laptoptas.
Ordeel je nu niet een beetje snel? Ik heb de muis niet, dus ik weet er verder weinig van.
Maar ik heb altijd wel een weekje nodig om te wennen aan een nieuwe muis.
Misschien moet je wat meer klieren met de sensitivity in windows en ingame.
Maar ik heb altijd wel een weekje nodig om te wennen aan een nieuwe muis.
Misschien moet je wat meer klieren met de sensitivity in windows en ingame.
Steam/XBL: Avioto
Wennen aan deze muis zal me überhaupt niet lukken, zoals ik al aangaf ben ik een echte palmgripper. Het was dan ook meer om eens uit te proberen. De Huano switches ben ik met je eens, wellicht valt daaraan te wennen al betwijfel ik of het ooit in je voordeel kan werken, van zware switches zal je immers nooit sneller worden. De DPI-steps vind ik echter een serieus maar vooral onnodig probleem, dat hadden ze aanzienlijk beter in kunnen richten. De kabel zal ook enigszins storend blijven maar vind ik zoals gezegd een minder groot probleem dan de andere twee.
Dit neemt overigens niet weg dat de Zowie FK voor veel mensen nog steeds de beste keuze kan zijn. De andere muizen voor claw en fingertip gebruikers hebben ook zo hun nadelen. De sensor in de FK is bijvoorbeeld vele malen beter dan in de SteelSeries Kinzu en Kana. Een muis als de Razer Salmosa heeft prediction en de CM Storm Spawn een hoge LOD. Het is dus net waar je je het meest aan stoort. Ik denk dat de Razer Abyssus nog het meeste in de buurt komt, al heb ik die zelf nog niet geprobeerd.
Voor palmgrippers zijn naar mijn idee meer 'perfecte muizen' verkrijgbaar, in mijn optiek hebben zowel de G400 als Deathadder minder noemenswaardige nadelen en daar is het dus meer welke vorm je prefereert. Ben benieuwd of de SteelSeries Kana v2 wat is, als ze daar hun best op gedaan hebben kan dat nog wel eens de eerste (in mijn ogen) 'perfecte muis' voor claw / fingertip gebruikers worden.
Dit neemt overigens niet weg dat de Zowie FK voor veel mensen nog steeds de beste keuze kan zijn. De andere muizen voor claw en fingertip gebruikers hebben ook zo hun nadelen. De sensor in de FK is bijvoorbeeld vele malen beter dan in de SteelSeries Kinzu en Kana. Een muis als de Razer Salmosa heeft prediction en de CM Storm Spawn een hoge LOD. Het is dus net waar je je het meest aan stoort. Ik denk dat de Razer Abyssus nog het meeste in de buurt komt, al heb ik die zelf nog niet geprobeerd.
Voor palmgrippers zijn naar mijn idee meer 'perfecte muizen' verkrijgbaar, in mijn optiek hebben zowel de G400 als Deathadder minder noemenswaardige nadelen en daar is het dus meer welke vorm je prefereert. Ben benieuwd of de SteelSeries Kana v2 wat is, als ze daar hun best op gedaan hebben kan dat nog wel eens de eerste (in mijn ogen) 'perfecte muis' voor claw / fingertip gebruikers worden.
[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 26-09-2013 23:45 ]
De FK is inderdaad aan de kleine kant voor palm, tenzij je zelf kleine handen zou hebben. Verder heb ik 0 problemen met de genoemde nadelen. Kabel is 'standaard' en kan als nadeel gezien worden, voor mij zit hij niet in de weg, met een tape'je aan mijn bureau komt hij nooit in de weg te zitten, vind hem ook niet storend zwaar oid.
De muis buttons klikken wel wat zwaar (kwam van een CM Xornet, lichte buttons) direct na de muis uit de verpakking kwam, maar na een paar dagen leken ze in gewerkt te zijn + het wennen ging snel, alles voelde goed voor mij, in ieder geval 0 instanties gehad waarbij de muis niet schoot of te laat (of te vroeg).
Verder vind ik de DPI 'problemen' die je noemt geen nadelen. De muis werkt het lekkerste op 1150 in Windows, en een andere DPI is ook nooit nodig in een spel. Het is 1x op 1150 DPI en 1000hz zetten, en klaar, niet meer aankomen. De malfunction speed is vrij hoog, dus skippen/jitter gebeurd simpelweg niet. In de games zelf kan je de muis sens aanpassen naar wens, een muis zijn DPI settings zijn daar niet voor.
't Is wat jammer dat je een FK gekozen hebt voor palm grip, een EC2 Evo is iets groter, een EC1 Evo nog een stapje groter, die 2 zullen waarschijnlijk een stuk beter werken. AM zou ik niet kiezen, die hebben schijnbaar zwaardere knoppen dan een FK. Voor ieder wat wils bij Zowie, top bedrijf voor mij tot nu toe
De muis buttons klikken wel wat zwaar (kwam van een CM Xornet, lichte buttons) direct na de muis uit de verpakking kwam, maar na een paar dagen leken ze in gewerkt te zijn + het wennen ging snel, alles voelde goed voor mij, in ieder geval 0 instanties gehad waarbij de muis niet schoot of te laat (of te vroeg).
Verder vind ik de DPI 'problemen' die je noemt geen nadelen. De muis werkt het lekkerste op 1150 in Windows, en een andere DPI is ook nooit nodig in een spel. Het is 1x op 1150 DPI en 1000hz zetten, en klaar, niet meer aankomen. De malfunction speed is vrij hoog, dus skippen/jitter gebeurd simpelweg niet. In de games zelf kan je de muis sens aanpassen naar wens, een muis zijn DPI settings zijn daar niet voor.
't Is wat jammer dat je een FK gekozen hebt voor palm grip, een EC2 Evo is iets groter, een EC1 Evo nog een stapje groter, die 2 zullen waarschijnlijk een stuk beter werken. AM zou ik niet kiezen, die hebben schijnbaar zwaardere knoppen dan een FK. Voor ieder wat wils bij Zowie, top bedrijf voor mij tot nu toe
Het was dan ook niet bedoeld als vervanging voor de G400, gezien mijn palmgrip was het onvermijdelijk dat die mijn voorkeur zou krijgen. Zoals gezegd was het puur om uit te proberen. Mocht mijn vriendin, die niet zulke grote handen heeft, het wat vinden vervangt hij eventueel haar CM Storm Spawn.
Bij de G400 is 800 DPI een native waarde waarmee hij optimaal presteert en voor zowel gaming als in Windows uitstekend bruikbaar is. Voor de Zowie FK is dat 2300 DPI, iets dat ik een onhandig hoge waarde vind (zéker in Windows, tijdens het gamen schroef je inderdaad simpelweg je gamesense omlaag) en waarbij ik toch wel degelijk enige jitter waarnam. Op 1150 DPI is de tracking toch echt minder. Toegegeven, hij is nog steeds aanzienlijk beter dan bij het gros van de muizen (zeker de laser modellen). Nu zal dit voor de meeste mensen geen probleem vormen, in mijn geval (zeer lage sensitivity) ben ik in 2 uur tijd echter 3 à 4 keer tegen de limiet gelopen en registreerde de muis mijn bewegingen niet meer optimaal. In een funpotje kan dit me niet zoveel schelen, in een compo-finale op een lanparty kan ik het echter minder waarderen.
Op de volgende punten vind ik de Zowie FK wel weer erg sterk:
-Vorm voor clawgrip (fingertip kan ik niet over oordelen, daar kan ik totaal niet mee overweg), is door de \-/ vorm tevens erg goed op te pakken.
-Materiaal: Prettige coating en de muis voelt solide aan.
-Scrollwiel: Redelijk stroef doch lawaaierig, uitstekend voor gaming maar wat minder voor lange pagina's scrollen.
-Lage LOD: Sterkste punt van deze muis, vermoedelijk door de custom lens.
Zoals reeds aangegeven is het puur een persoonlijke afweging die je moet maken. De één vindt bepaalde aspecten belangrijker dan de ander. Als ik bij Zowie werkte zou ik in ieder geval pleiten voor beter geoptimaliseerde DPI-waarden en andere switches
Bij de G400 is 800 DPI een native waarde waarmee hij optimaal presteert en voor zowel gaming als in Windows uitstekend bruikbaar is. Voor de Zowie FK is dat 2300 DPI, iets dat ik een onhandig hoge waarde vind (zéker in Windows, tijdens het gamen schroef je inderdaad simpelweg je gamesense omlaag) en waarbij ik toch wel degelijk enige jitter waarnam. Op 1150 DPI is de tracking toch echt minder. Toegegeven, hij is nog steeds aanzienlijk beter dan bij het gros van de muizen (zeker de laser modellen). Nu zal dit voor de meeste mensen geen probleem vormen, in mijn geval (zeer lage sensitivity) ben ik in 2 uur tijd echter 3 à 4 keer tegen de limiet gelopen en registreerde de muis mijn bewegingen niet meer optimaal. In een funpotje kan dit me niet zoveel schelen, in een compo-finale op een lanparty kan ik het echter minder waarderen.
Op de volgende punten vind ik de Zowie FK wel weer erg sterk:
-Vorm voor clawgrip (fingertip kan ik niet over oordelen, daar kan ik totaal niet mee overweg), is door de \-/ vorm tevens erg goed op te pakken.
-Materiaal: Prettige coating en de muis voelt solide aan.
-Scrollwiel: Redelijk stroef doch lawaaierig, uitstekend voor gaming maar wat minder voor lange pagina's scrollen.
-Lage LOD: Sterkste punt van deze muis, vermoedelijk door de custom lens.
Zoals reeds aangegeven is het puur een persoonlijke afweging die je moet maken. De één vindt bepaalde aspecten belangrijker dan de ander. Als ik bij Zowie werkte zou ik in ieder geval pleiten voor beter geoptimaliseerde DPI-waarden en andere switches
Apart, ik krijg mijn FK niet aan het skippen. Ik speel met best veel energie tijdens het gamen en gebruik met gemak m'n hele QCK+. Verder reageerd de muis gewoon accuraat, kan je uitleggen hoe de tracking minder is op 1150 dpi?
Voor mij is een QcK+ wat te klein, vandaar dat ik mijn QcK Heavy weer in de kast heb gelegd en een Corepad Deskpad gebruik (60 à 70 cm ~ 360 graden). Het gebeurt ook niet vaak dat ik hem op 1150 DPI van z'n apropeau krijg maar toch kwam het een paar keer voor, in alle gevallen bij een 180-graden draai in-game. Ik zwiep mijn muis dan in een noodgang over mijn mat heen.
Haha, 60-70cm is aardig veel inderdaad. Kan het niet zijn dat je de muis net een beetje opgepakt hebt? De lage LOD kan wel eens irri zijn als je er niet aan gewend ben. Als hij wel skipped, wellicht even proberen of 500hz of 1000hz beter werkt op 1150 en 2300, kan me niet zo herinneren wat de malfunction speed was. Als dat allemaal niet lukt, dan gefeliciteerd, je hebt de malfunction speed (helaas) gevonden
Nope, die komt niet van de mat af
Al een beetje uitgeprobeerd met 500 / 1000 Hz maar maakt niet veel verschil. Op 2300 presteert hij beter qua tracking maar is weer lastig met constant wisselen naar Windows en heeft hij dus ietsjes last van jitter (vooral 2300 / 1000 heb ik het idee). Op zwart doet hij het overigens duidelijk beter dan op een multicolor muismat (QcK Fnatic), net als de CM Storm Spawn (tevens Avago 3090) van mijn vriendin. Vreemd genoeg werkt de G400 daar duidelijk beter op terwijl de S3095 naar mijn weten van de A3090 is afgeleid, ben benieuwd wat Logitech precies anders doet.
Hier ook een Palm-gripper en dan ook nog met links muizen, dus blijft er met gemak niks over om te kiezen
Dan is het inderdaad eenvoudig kiezen. Nouja... kiezen, dat is dan in feite al voor je gedaan
[nmvt]
[ Voor 99% gewijzigd door RoaDHouse op 06-10-2013 22:11 ]
ZOWIE GEAR RELEASES the EC eVo CL Series Gaming Mouse
http://www.techpowerup.co...-series-gaming-mouse.html
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Afgelopen weekend een Sensei in m'n handen gehad, die voelen toch ook wel erg fijn hoor. Gewoon op de standaard settings, prima control. Maarja... voor ik weer eens wat nieuws koop, wacht ik eerst wel eens op de Kana v2.MiBe schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:13:
Dan is het inderdaad eenvoudig kiezen. Nouja... kiezen, dat is dan in feite al voor je gedaan
Zou idd niet voor de sensei gaan, heeft geen goede sensor. Kanav2 belooft veel goeds hopelijk
Een vernieuwde intelli 3.0 dusHelp!!!! schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:25:
ZOWIE GEAR RELEASES the EC eVo CL Series Gaming Mouse
[ Voor 61% gewijzigd door Scrtz op 07-10-2013 13:27 ]
De Sensei heeft inderdaad niet de beste sensor, maar toch voelde het als vertrouwd (Xai gebruiker) zonder wat in te stellen. Als de Kana v2 dezelfde vorm heeft, ben ik al snel verkocht denk ik.Scrtz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:15:
Zou idd niet voor de sensei gaan, heeft geen goede sensor. Kanav2 belooft veel goeds hopelijk
[...]
Een vernieuwde intelli 3.0 dus
Sowieso belangrijk, vorm van de muis. Dat beetje acceleratie die de Sensei vertoond merk ik zeer waarschijnlijk niet eens, gaat om millimeters over (relatief) grote afstanden.
De sensor in de Sensei is dat ook een geinterpoleerde variant van die in de Xai....(dan zou ik nog steeds de Sensei kopen hoor, want de coating op de Xai is echt dramatisch slecht)TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:32:
[...]
De Sensei heeft inderdaad niet de beste sensor, maar toch voelde het als vertrouwd (Xai gebruiker) zonder wat in te stellen. Als de Kana v2 dezelfde vorm heeft, ben ik al snel verkocht denk ik.
Sowieso belangrijk, vorm van de muis. Dat beetje acceleratie die de Sensei vertoond merk ik zeer waarschijnlijk niet eens, gaat om millimeters over (relatief) grote afstanden.
Op mijn sens is die 5% positieve acceleratie het verschil tussen 180 graden draaien met 18cm of 19cm. Dat is nogal een verschil. En dan speel ik nog niet eens echt low-sens.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 13:46 ]
Hmmm, dat is meer dan ik dacht. Maar goed, m'n vriendin wil niet zo'n mini muisje, ambidextrous en niet zo duur. Vond het erg lastig om niet de Sensei aan te radenVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
De sensor in de Sensei is dat ook een geinterpoleerde variant van die in de Xai....(dan zou ik nog steeds de Sensei kopen hoor, want de coating op de Xai is echt dramatisch slecht)
Op mijn sens is die 5% positieve acceleratie het verschil tussen 180 graden draaien met 18cm of 19cm. Dat is nogal een verschil. En dan speel ik nog niet eens echt low-sens.
Als ik eens een Zowie FK/AM bestel en die niet bevalt, kan ik hem altijd op m'n werk gaan gebruiken. Maar tot dusver heb ik niet de indruk dat het 100% top is die Zowie. De DPI steps bevallen me niet (1150 -> 2300) en het hard in moeten drukken van de knoppen staat me ook tegen. Als hij dan ook nog eens iets te klein is... tjah
Hard indrukken...tja...sommige personen doen net of een soort fitness-oefening is
. DPI steps boeien voor de rest niet natuurlijk, aangezien je alles toch in-game aanpast. 95% van de mensen is positief, maar niet elke muis is voor iedereen geschikt qua vorm etc. Als je twijfelt zou ik inderdaad even wachten op de Kana 2.
Ben die Razer mamba 4g van mij onderhand helemaal zat. Wireless werkt ie gewoon ruk, wired heb ik op last van 1-2 sec freezes om de paar minuten op natuurlijk de meest kutste momenten als je aan het gamen bent. Vast niet compatible met mijn ondergrond ofzo, gebruik weer mijn super oude Logitech mx518, nog steeds 1 van de fijnste muizen die ik ooit heb gebruikt. Maar eens een nieuwe op de kop tikken als ze nog te koop zijn.
The first casualty in war is always the truth...
Gewoon een waardeloze sensor. De G400(s) is de opvolger van de MX518.Jumpiefox schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:49:
Ben die Razer mamba 4g van mij onderhand helemaal zat. Wireless werkt ie gewoon ruk, wired heb ik op last van 1-2 sec freezes om de paar minuten op natuurlijk de meest kutste momenten als je aan het gamen bent. Vast niet compatible met mijn ondergrond ofzo, gebruik weer mijn super oude Logitech mx518, nog steeds 1 van de fijnste muizen die ik ooit heb gebruikt. Maar eens een nieuwe op de kop tikken als ze nog te koop zijn.
Heb request gemaakt en steelseries wilt mijn kinzuv2 omruilen voor een kanav2, klinkt als een goede deal, kanav2 is nog geeneens officieel aangekondigd
Dat is zeker een goede dealScrtz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:22:
Heb request gemaakt en steelseries wilt mijn kinzuv2 omruilen voor een kanav2, klinkt als een goede deal, kanav2 is nog geeneens officieel aangekondigd