Ik zie alleen een paar luidsprekers, nergens een muis te bekennen.TheNephilim schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:54:
Een muisje met Zowie optics: https://www.massdrop.com/buy/monoprice-mp-ec1
Holy onzin Batman!RoaDHouse schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:20:
De kwaliteit van de deathadder is zeer matig, dubbel-klik issues die heel vaak voorkomen dit is ook weer het geval met de 2013 versie.
Daarnaast zijn de muisvoetjes zo dun dat je deze na 3x bewegen al moet vervangen. Tja,, de vorm is natuurlijk persoonlijk maar ik krijg kramp van in mijn handen.
Bij razer hebben ze een arrogante houding wat betreft de garantie (vroeg of laat heb je het nodig)
Ik heb hier zowel een DeathAdder als een Copperhead en die zijn al minimaal 5 jaar oud of zo...
De Copperhead komt zelfs uit een RMA nadat ik hem zelf had opgeblazen dus garantie mag geen probleem heten
Synapse gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen, maar over het algemeen kan ik je vertellen dat alle merken die dergelijke software hebben er niet veel soeps van bakken of het nou Logitech/MS/Razer is : Het is het allemaal net niet en zit eigenlijk alleen maar in de weg!
En als we het toch over RMA hebben : Ik heb meer Logitech muizen kapot zien gaan dan van Razer in mijn omgeving en ook hier op GoT in het verleden dus daar zou ik me niet teveel mee bezig houden, want alles wat uit China komt gaat een keer stuk... helaas
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben het niet vaak met RoaDHouse maar hier moet ik hem toch gelijk geven. Ik heb beduidend meer Razer muizen stuk zien gaan dan Logitech modellen. Mijn MX518 uit 2005 is na zeer intensief gebruik nog steeds in prima staat, in de tussentijd zijn hier maarliefst 4 Razer muizen overleden en/of mankementen gaan vertonen. Ook heb ik betere ervaringen met de garantie afhandeling van Logitech.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Heeft Razer eigenlijk een vestiging in europa? Aangezien ze oorspronkelijk uit Amerika komen.
Bij bijvoorbeeld Steelseries regel ik de RMA meestal bij hun zelf, moet je wel terugsturen naar Denemarken maar ze zijn erg makkelijk op dat gebied.
Bij bijvoorbeeld Steelseries regel ik de RMA meestal bij hun zelf, moet je wel terugsturen naar Denemarken maar ze zijn erg makkelijk op dat gebied.
Razer stuur je op naar Duitsland. Daar doen ze de RMA samen met Speedlink als ik het me goed herinner
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Enkele weken geleden een Roccat Kone+ gekocht met een Roccat Alumic surface. Geweldige aankoop.
Ik wil wel even tippen, mocht je een Roccat muis hebben en een Steelseries device willen aanschaffen, Steelseries Engine software disabled je muis. Ik dacht gewoon een case of bad luck, maar na wat zoeken op google blijken dus hele hordes mensen dat probleem te hebben.
Ik kijk dus sinds gisteren tegen een Steelseries Apex aan waar ik de features niet van kan gebruiken totdat Steelseries met een update komt.
Ik wil wel even tippen, mocht je een Roccat muis hebben en een Steelseries device willen aanschaffen, Steelseries Engine software disabled je muis. Ik dacht gewoon een case of bad luck, maar na wat zoeken op google blijken dus hele hordes mensen dat probleem te hebben.
Ik kijk dus sinds gisteren tegen een Steelseries Apex aan waar ik de features niet van kan gebruiken totdat Steelseries met een update komt.
Inmiddels reactie van Megekko over de Sensei die ik RMA gestuurd heb. Volgens hun was er niks mee en of ik nogmaals de problemen kon beschrijven.
Nou, hij heeft hier in twee verschillende computers gezeten die anders 100% stabiel zijn en met de muis erin ging er vanalles mis. Bij booten/instellingen veranderen en soms willekeurig ging het toetsenbord bij PC 1 knipperen en reageerde de muis niet. Bij PC 2 verdween de harde schijf en kon er niet meer geboot worden tot de muis uit de USB poort verwijderd was.
Dus... er is zeker wat mis met de muis. Wat het precies is weet ik niet, maar zoiets heb ik nog nooit gezien
Nou, hij heeft hier in twee verschillende computers gezeten die anders 100% stabiel zijn en met de muis erin ging er vanalles mis. Bij booten/instellingen veranderen en soms willekeurig ging het toetsenbord bij PC 1 knipperen en reageerde de muis niet. Bij PC 2 verdween de harde schijf en kon er niet meer geboot worden tot de muis uit de USB poort verwijderd was.
Dus... er is zeker wat mis met de muis. Wat het precies is weet ik niet, maar zoiets heb ik nog nooit gezien

neem gewoon contact op met steelseries, duurt wat langer maar je krijgt toch wel een nieuwe muis terug
Ik had een probleem met mijn 3 jaar oude Steelseries Xai: kabel gebroken. Heb een berichtje op hun FB gezet en ze vroegen me binnen een paar uur even een ticket aan te maken op hun site. Een dag later ofzo zeiden ze dat ik mijn Xai op mocht sturen naar Denemarken. Ze zeiden dat ze de Xai niet meer leverden, maar dat ik een vervangende muis zou krijgen. Een week of 2 later kreeg ik een gloednieuwe Sensei opgestuurd! TOP SERVICE.
Ja ze zijn erg makkelijk op dat gebied, om nog zekerder van je zaak te zijn kun je nog beter zeggen dat je de muis op een lanparty of evenement hebt gekocht waardoor je dus geen bon hebt, oftewel net doet of de muis nog binnen de 2 jaar garantie valt.
Maar blijkbaar doen ze daar zelfs al niet te moeilijk over ^^
Maar blijkbaar doen ze daar zelfs al niet te moeilijk over ^^
Hmmm, nouja ... kan ik altijd nog doen als hij weer terugkomt zonder oplossing. Wel erg tof dat ze zo makkelijk zijn! 
Ooooh, eigenlijk wil ik de Kana v2 bestellen... gewoon om te zien of het wat is. Bevalt hij niet, is het een prima vervanger voor de goedkope Logitech bij m'n tweede PC. Daar zit m'n vriendin regelmatig achter, Dota 2 te spelen. Dat Logitech muisje spaced nog wel eens... Dat kan ik vast oplossen met een goede muismat trouwens, maar die vind ik nog erg prijzig om eerlijk te zijn.
Zelf heb ik zo'n Razer Exactmat, van aluminium. Ideaal want ik kan hem makkelijk schoonmaken en het oppervlak is altijd hetzelfde. Wil dus nog weer een harde muismat, misschien plastic deze keer, alu is zo koud
--- Edit ---
Toch maar besteld
http://go.bol.com/tb/9200000020442490
Ooooh, eigenlijk wil ik de Kana v2 bestellen... gewoon om te zien of het wat is. Bevalt hij niet, is het een prima vervanger voor de goedkope Logitech bij m'n tweede PC. Daar zit m'n vriendin regelmatig achter, Dota 2 te spelen. Dat Logitech muisje spaced nog wel eens... Dat kan ik vast oplossen met een goede muismat trouwens, maar die vind ik nog erg prijzig om eerlijk te zijn.
Zelf heb ik zo'n Razer Exactmat, van aluminium. Ideaal want ik kan hem makkelijk schoonmaken en het oppervlak is altijd hetzelfde. Wil dus nog weer een harde muismat, misschien plastic deze keer, alu is zo koud
--- Edit ---
Toch maar besteld
http://go.bol.com/tb/9200000020442490
[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 05-11-2013 16:27 ]
Had je de bon etc nog? Heb hier ook nog een Xai liggen met een kapotte kabel (en coating...).JL Koppelle schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:50:
Ik had een probleem met mijn 3 jaar oude Steelseries Xai: kabel gebroken. Heb een berichtje op hun FB gezet en ze vroegen me binnen een paar uur even een ticket aan te maken op hun site. Een dag later ofzo zeiden ze dat ik mijn Xai op mocht sturen naar Denemarken. Ze zeiden dat ze de Xai niet meer leverden, maar dat ik een vervangende muis zou krijgen. Een week of 2 later kreeg ik een gloednieuwe Sensei opgestuurd! TOP SERVICE.
Na 4 jaar en 2 maand de (1e 1800dpi versie!) de Deathadder te hebben gebruikt, wil ik een andere muis. Hij werkt nog erg goed, alleen slijtage plekken. Goede backup dus.
Ik heb een palmgrip ontwikkeld voor de Deathadder, dit werkt opzicht prima. Ben van oorsprong echter een fingertip gripper. Vroeger in de glorieuze competitieve CoD1/CoD2 dagen, gebruikte ik een Razer diamondback en copperhead als backup icm met fingertip dus.
Welke hedendaagse muizen met goede optische sensor, zijn het beste voor fingertip? Zat zelf aan de Zowie FK te denken. Andere opties?
Ik heb een palmgrip ontwikkeld voor de Deathadder, dit werkt opzicht prima. Ben van oorsprong echter een fingertip gripper. Vroeger in de glorieuze competitieve CoD1/CoD2 dagen, gebruikte ik een Razer diamondback en copperhead als backup icm met fingertip dus.
Welke hedendaagse muizen met goede optische sensor, zijn het beste voor fingertip? Zat zelf aan de Zowie FK te denken. Andere opties?
Zowie FK, steelseries kanav2 ( nog niet officieel op de markt ) dan ga je iig meer richtingde diamondback/copperhead vormen.
Als alternatief van de deathadder kun je bijvoorbeeld kijken naar een Logitech G400s (opvolger van g400, mx518(v2))
Als alternatief van de deathadder kun je bijvoorbeeld kijken naar een Logitech G400s (opvolger van g400, mx518(v2))
De Razer Abyssus is eventueel ook nog een mogelijkheid.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Nietus! 
--- Edit ---
De refund en 12 euro verlies nemen, of de muis terugnemen en zelf naar Steelseries opsturen? Dat laatste klinkt leuk, maar gaat vast ook zeker 10 euro kosten.
Helaas! Hopelijk gaat het de 12e dan wel door xdGeachte [...],
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer [...] helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.
Titel: SteelSeries Kana Gaming Muis V2 Zwart PC - Steelseries
Aantal: 1
Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 12 november 2013 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.
Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.
Met vriendelijke groet,
bol.com
--- Edit ---
Hmmm, wat ga ik hier mee doen? Het gaat over de kapotte Sensei... tenminste, hier doet hij het niet goed en bij hun blijkbaar wel.Beste [...],
Ik zag dat deze zaak nog steeds open staat. Hoewel de muis nog netjes en compleet in de verpakking is, is aan de muis wel te zien dat hij gebruikt is. De rubberized surface is lastig goed schoon te krijgen, en aan de voetjes zie je de krassen van gebruik. Ik kan hem dus ook niet terugnemen en weer verkopen.
Daar ontstaat bij ons een dilemma: we kunnen hem namelijk ook niet retourneren aan de distributeur. Als zij de muis testen en tot dezelfde conclusie komen als ons, krijgen wij hem niet vervangen of gecrediteerd. Sterker nog: we krijgen dan een rekening met onderzoekskosten gepresenteerd.
Ik zou dan ook willen voorstellen dat we de muis terugnemen met een restocking fee. Ik kan hem dan bijv. gebruikt verkopen. Ga je akkoord met een refund van 75%? In dat geval ontvang ik tevens graag je rekeningnummer, maken we het gelijk in orde!
De refund en 12 euro verlies nemen, of de muis terugnemen en zelf naar Steelseries opsturen? Dat laatste klinkt leuk, maar gaat vast ook zeker 10 euro kosten.
[ Voor 51% gewijzigd door TheNephilim op 08-11-2013 13:33 ]
Weet iemand in welke winkel je de Logitech G600 kan proberen?
Ik wil hem eerst aanvoelen hoe die in de hand ligt en hoe de muis reageerd ipv hem in een online webshop direct te bestellen en dan teleurgesteld te zijn.
Bij Mediamarkt hebben ze hem niet.
Ik wil hem eerst aanvoelen hoe die in de hand ligt en hoe de muis reageerd ipv hem in een online webshop direct te bestellen en dan teleurgesteld te zijn.
Na 8 jaar diamondbacks ben ik onlangs overgestapt op een zowie FK. Moet zeggen bevalt erg goed!
Veel andere muizen vond ik te klein (abyssus) of teveel palmgrip.
Veel andere muizen vond ik te klein (abyssus) of teveel palmgrip.
Scrtz schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:41:
Zowie FK, steelseries kanav2 ( nog niet officieel op de markt ) dan ga je iig meer richtingde diamondback/copperhead vormen.
Geen idee eigenlijk, heb de mijne gewoon laten overkomen en gehoopt op het beste en dat is het ook geworden. In het begin was het wel zeer hard wennen, de vorm was helemaal anders dan bij m'n vorige muis en zo maar even 12 toetsen aan de zijkant van je muis zorgen ervoor dat de linkerkant wel een pak hoger is dan bij andere muizen, maar heb 'm nu toch al bijna een jaar en ben er heel content van. Zulke dingen zijn natuurlijk wel allemaal persoonlijk, maar dat is mijn ervaring ermeeStark schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:18:
In de Mediamarkt in Groningen hadden ze hem wel liggen als ik het me goed herinner.Stark schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:18:
De Kana v2 komt vandaag binnen!
Ondanks een mailtje dat de levering wéér vertraagd zou worden, kwam er al snel een mailtje achteraan dat hij al verzonden was
Zo, heb de muis nu in gebruik, even Battlefield 4 spelen. Het eerste wat me opvalt is de hoge LOD

Je zou kunnen proberen met wat plakband om de LOD te verlagen:TheNephilim schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:26:
Zo, heb de muis nu in gebruik, even Battlefield 4 spelen. Het eerste wat me opvalt is de hoge LOD
http://www.overclock.net/...nce-lod-with-optical-mice
http://asiafortress.com/f...ff-distances-of-all-mice/
Ja dat is inderdaad een veel toegepast trucje! Maar... misschien went het en til ik de muis vanzelf hoger op. Verder lijkt te tracking veel beter (lees: rustiger) dan mijn Xai, ben tot zover dus tevreden.Regeneration schreef op donderdag 14 november 2013 @ 19:51:
[...]
Je zou kunnen proberen met wat plakband om de LOD te verlagen:
http://www.overclock.net/...nce-lod-with-optical-mice
http://asiafortress.com/f...ff-distances-of-all-mice/
Hallo allemaal,
Ik heb even zitten zoeken naar muizen en kom uit op 3 Muizen waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ze lijken allemaal redelijk op elkaar qua looks.
Nu was mijn eerste oog op de R.A.T. 9 & R.A.T. 7 gevallen, maar vielen helaas af vanwege een aantal punten:
- Slechte reviews over de lasers/optische onderdelen (voornamelijk verspringen van pointer op moment dat muis stil ligt)
- Slechte kwaliteit (15 euro aan plastic, 100+ euro aan kosten). Pinkie die afbreekt
- Korte batterij duur bij de RAT 9
- Mijn grootste commentaar is: Ding is sinds 2007 (?) in de markt en enige wat gedaan word is voor andere gamers nieuwe muizen ontwikkeld (MMO7 bijvoorbeeld). Er is geen R.A.T.v2 terwijl het verbeteren van de laser/optische deel en het verbeteren van bouw kwaliteit zeker een vaak voorkomende klacht is.
Toen viel mijn oog op de Razer Ouroboros. Dezelfde vormgeving, dezelfde customization mogelijkheden. Helaas ook weer slechte reviews.
- Slechte bouwkwaliteit
- Rare verspringingen bij wireless mode
Voor 120 euro verwacht ik meer.
Nu valt mijn oog op de laatste optie:
Thermaltake eSPORTS Level 10M Gaming Mouse
Waar ik tot nu toe geen opmerkingen over tegen kom. Het valt mij op dat hij er beter uitziet, kwaliteit is hoger. Maar ik zie geen negatieve comments erover en dan word ik argwanend.
Iemand ervaring met deze muis?
Ik heb even zitten zoeken naar muizen en kom uit op 3 Muizen waar mijn voorkeur naar uit gaat. Ze lijken allemaal redelijk op elkaar qua looks.
Nu was mijn eerste oog op de R.A.T. 9 & R.A.T. 7 gevallen, maar vielen helaas af vanwege een aantal punten:
- Slechte reviews over de lasers/optische onderdelen (voornamelijk verspringen van pointer op moment dat muis stil ligt)
- Slechte kwaliteit (15 euro aan plastic, 100+ euro aan kosten). Pinkie die afbreekt
- Korte batterij duur bij de RAT 9
- Mijn grootste commentaar is: Ding is sinds 2007 (?) in de markt en enige wat gedaan word is voor andere gamers nieuwe muizen ontwikkeld (MMO7 bijvoorbeeld). Er is geen R.A.T.v2 terwijl het verbeteren van de laser/optische deel en het verbeteren van bouw kwaliteit zeker een vaak voorkomende klacht is.
Toen viel mijn oog op de Razer Ouroboros. Dezelfde vormgeving, dezelfde customization mogelijkheden. Helaas ook weer slechte reviews.
- Slechte bouwkwaliteit
- Rare verspringingen bij wireless mode
Voor 120 euro verwacht ik meer.
Waar ik tot nu toe geen opmerkingen over tegen kom. Het valt mij op dat hij er beter uitziet, kwaliteit is hoger. Maar ik zie geen negatieve comments erover en dan word ik argwanend.
Ga er van uit dat het rommel is.init6 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:57:
Meen dat ik er niet echt lovende berichten over heb gelezen, sowiezo heeft thermaltake niet een reputatie van kwalitatief hoogstaande hardware.
Er worden hier genoeg goede muizen besproken, waarom moet jij perse een muis hebben die er "leip" uit ziet zoals een RAT of deze thermaltake?
Het gaat om het functioneren, en dat is nou net waar alle "cool" uitziende muizen falen.
Pros: It doesn't look or smell quite like garbage.
Cons: But I'm 100% positive it's trash. At first I was like ok cool this thing is neat it'll just take some getting used to. Over a few days I began to get used to it's odd shape, when suddenly the laser stopped functioning correctly. There was about a 1/4 second delay between me moving the mouse and the cursor moving on screen. I re-installed the drivers, tried different USB ports, and did basically all you can do with a mouse that's not working. It never got better. As I'm typing this I'll have you know I had trouble even making it to the "write a review" screen. The right side buttons are horribly placed, and the left side buttons aren't much better. Do not try to lift this mouse off of your desk at all or you WILL hit the side buttons. Not to mention there's a big annoying arrow that pops up on your screen when you use the forward and backward buttons, even if you're not using them to navigate a web browser. Also even when it did work, there was some acceleration that I just wasn't able to get rid of. This is beyond garbage and I can not believe TT charges nearly $100 for this. What a failure. I will never purchase another TT item again due to this horrid experience. Luckily I bought another mouse at the same time as this one just because I was skeptical, hopefully it gets here soon.
[ Voor 58% gewijzigd door unfor op 16-11-2013 22:14 ]
De RAT9/7 is vanwege zijn looks een tijd geleden in mijn gedachten blijven steken en daardoor ben ik eens verder gaan zoeken naar een muis die qua looks vet eruit ziet. Mijn idee is: Er moet er toch 1 zijn die zowel stijl als lekker in de hand / perfect werkt.unfor schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:03:
[...]
Ga er van uit dat het rommel is.
Meen dat ik er niet echt lovende berichten over heb gelezen, sowiezo heeft thermaltake niet een reputatie van kwalitatief hoogstaande hardware.
Er worden hier genoeg goede muizen besproken, waarom moet jij perse een muis hebben die er "leip" uit ziet zoals een RAT of deze thermaltake?
Het gaat om het functioneren, en dat is nou net waar alle "cool" uitziende muizen falen.
[...]
Waar trek jij die review vandaan dan? Kwam zelf alleen maar lovende berichten tegen zoals toms hardware etc. etc.
Het lijkt alleen iets wat niet mogelijk is om qua stijl en qua gaming een perfecte match te maken... Gat in de markt?
[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 16-11-2013 22:23 ]
Het is wat ik al eerder postte in dit topic, veel casefabrikanten en andere hardwarefabrikanten pakken steeds vaker een zijassortiment erbij in de vorm van randapparatuur, veelal is dit dus goedkope meuk puur om meer omzet te genereren.
Omdat het niet hun hoofdassortiment is zullen ze er dus ook vaak weinig moeite voor doen maar eerder een of ander chinese rommel opkopen.
Bedrijven als corsair en cooler master hebben zich inmiddels bewezen dat ze er wel een serieuze zaak van hebben gemaakt, alhoewel ik qua muizen toch liever blijf bij de bekendere logitech, steelseries, razer, zowie etc.
Maar zelfs dan wil het merk vaak maar weinig zeggen want elke fabrikant heeft vaak meer muizen die inperfect zijn dan daadwerkelijk perfect functionerende sensoren te gebruiken.
Je ziet dat een veel voorkomende beginnersfout is dat er volledig in prijsmarketing wordt getrapt, veel gamers gaan voor de duurdere muizen, terwijl de meest best presterende muizen juist vaak in het lager tot midden prijssegment toebehoort, perfect voorbeeld blijft de mx518(v2)/G400(s) serie van Logitech die door de jaren heen vaak voor rond de 30 euro te vinden was.
Omdat het niet hun hoofdassortiment is zullen ze er dus ook vaak weinig moeite voor doen maar eerder een of ander chinese rommel opkopen.
Bedrijven als corsair en cooler master hebben zich inmiddels bewezen dat ze er wel een serieuze zaak van hebben gemaakt, alhoewel ik qua muizen toch liever blijf bij de bekendere logitech, steelseries, razer, zowie etc.
Maar zelfs dan wil het merk vaak maar weinig zeggen want elke fabrikant heeft vaak meer muizen die inperfect zijn dan daadwerkelijk perfect functionerende sensoren te gebruiken.
Je ziet dat een veel voorkomende beginnersfout is dat er volledig in prijsmarketing wordt getrapt, veel gamers gaan voor de duurdere muizen, terwijl de meest best presterende muizen juist vaak in het lager tot midden prijssegment toebehoort, perfect voorbeeld blijft de mx518(v2)/G400(s) serie van Logitech die door de jaren heen vaak voor rond de 30 euro te vinden was.
[ Voor 19% gewijzigd door Scrtz op 16-11-2013 22:30 ]
Probleem is dat Razer de Razer Ouroboros aflevert die wel die look heeft, maar vervolgens weer totaal afgebrand word door mensen omdat hij crap zou zijn qua bouw kwaliteit en verspringt met de laser.Scrtz schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:25:
Vandaar dus ook mijn regel onderaan:init6 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:35:
[...]
Probleem is dat Razer de Razer Ouroboros aflevert die wel die look heeft, maar vervolgens weer totaal afgebrand word door mensen omdat hij crap zou zijn qua bouw kwaliteit en verspringt met de laser.
Waar ik idd ook nog best kwaliteitsverschillen bij had kunnen zetten.quote: scrtzMaar zelfs dan wil het merk vaak maar weinig zeggen want elke fabrikant heeft vaak meer muizen die inperfect zijn dan daadwerkelijk perfect functionerende sensoren te gebruiken
Qua muizen wil een merk echt helemaal niks zeggen inderdaad, vaak brengen ze er in korte tijd zoveel uit dat er maar een enkele kwalitatief goede muis tussen zit, zo is zowat elke muis van Steelseries inperfect qua sensor, behalve de kanav2 die er aan zit te komen zover ik weet.
Bij Logitech precies hetzelfde, alleen de mx518/g400(s) heeft zowat een perfecte sensor.
Razer heeft inderdaad ook genoeg waardeloze muizen waar je ook nog een bak geld voor moet neer tellen.
Heb afgelopen weekend de G400s in m'n handen gehad. Ontzettend degelijke en fijne muis, kan er niet anders van zeggen.
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn g500, het scrollwielknopje is kapot, en heb een zoektocht gestart die ik eerder nooit gedaan heb naar een muis... (al jaren gamer, eigenlijk best erg
) Voorheen keek ik altijd naar de looks en merk, specs waar de fabrikant mee pronkte, sinds de G5 altijd laser, want je weet, dat is beter! 
Rijtje muizen so far: Logitech MX510, G5v1, G5v2, G500, en nu weer G5v2.
Allemaal goed bevallen, alleen wil ik nu eens wat anders dan een Logitech, en optisch als ik de openingspost mag geloven. Via de link aldaar van de sensoren op overclock.net, en eigen voorkeur naar aantal knoppen en vorm bleven er drie merken/typen over: de Epicgear Cyclops, de Tt eSPORTS Theron Infrared en de Zowie FK en AM.
De grootte van de g500 bevalt me wel, daarom lijken me de Zowie's wat te klein, al lijken de duimknoppen wel op de goede plek te zitten.
De Cyclops van Epicgear en de Tt Theron Infrared lagen een beetje op hetzelfde niveau, de Theron heeft een streepje voor gekregen door het ontwerp, de duimknoppenlayout en het extra knopje aan de andere kant.
Reviews hebben het ook over een goede muis, ook vergeleken met de gewone Theron.
Hebben jullie nog meer advies wat betreft muizen, of eigen ervaringen met Tt muizen? Een stukje terug schrijft iemand 'ga er maar van uit dat het rommel is', maar dat vind ik erg kort door de bocht...
Zoals het er nu naar uitziet wordt het de Theron Infrared in ieder geval!
Rijtje muizen so far: Logitech MX510, G5v1, G5v2, G500, en nu weer G5v2.
Allemaal goed bevallen, alleen wil ik nu eens wat anders dan een Logitech, en optisch als ik de openingspost mag geloven. Via de link aldaar van de sensoren op overclock.net, en eigen voorkeur naar aantal knoppen en vorm bleven er drie merken/typen over: de Epicgear Cyclops, de Tt eSPORTS Theron Infrared en de Zowie FK en AM.
De grootte van de g500 bevalt me wel, daarom lijken me de Zowie's wat te klein, al lijken de duimknoppen wel op de goede plek te zitten.
De Cyclops van Epicgear en de Tt Theron Infrared lagen een beetje op hetzelfde niveau, de Theron heeft een streepje voor gekregen door het ontwerp, de duimknoppenlayout en het extra knopje aan de andere kant.
Reviews hebben het ook over een goede muis, ook vergeleken met de gewone Theron.
Hebben jullie nog meer advies wat betreft muizen, of eigen ervaringen met Tt muizen? Een stukje terug schrijft iemand 'ga er maar van uit dat het rommel is', maar dat vind ik erg kort door de bocht...
Gezien het 'rijtje muizen so far' lijkt de Logitech G400(s) mij de meest voor de hand liggende opvolger. Komt qua vorm en formaat overeen met alle muizen die je eerder gebruikte en biedt tevens een zogenaamde perfecte sensor. Zoals TheNephilim in de post boven je al aangeeft zit het bij deze muis ook kwalitatief wel in orde.
Ja, en dat wil ik dus deze keer uit principe nietMiBe schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:34:
Gezien het 'rijtje muizen so far' lijkt de Logitech G400(s) mij de meest voor de hand liggende opvolger. Komt qua vorm en formaat overeen met alle muizen die je eerder gebruikte en biedt tevens een zogenaamde perfecte sensor. Zoals TheNephilim in de post boven je al aangeeft zit het bij deze muis ook kwalitatief wel in orde.
als je dan iets 'spannender' wilt pak dan de razer deathadder? ong gelijke vorm als de logitech varianten.
Mja, razer heb ik een tobo van gehad, snel weer verkocht, de muizen wel eens in de hand gehad, verschillende razers, ook de deathadder, maar vond ik niet je van het. Wat betreft gevoel wat ik erbij had.
De G400 heeft trouwens ook eenzelfde euveltje als de G5 die ik nu weer gebruik, bij de duimknoppen zit eerst een richeltje en dan pas de knoppen. Bij de G500 was dat niet zo, dan is de knop het richeltje.
Ik blijf toch bij de Tt Theron hangen
De G400 heeft trouwens ook eenzelfde euveltje als de G5 die ik nu weer gebruik, bij de duimknoppen zit eerst een richeltje en dan pas de knoppen. Bij de G500 was dat niet zo, dan is de knop het richeltje.
Razer komt er bij mij ook niet meer in. Het enige wat ik van Razer heb liggen is een mousepad en een mouse bungee, die doen het overigens prima! Moet nog eens opzoek naar een nieuwe mousepad, het liefst van kunstof ofzo.Kirishima schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:34:
Mja, razer heb ik een tobo van gehad, snel weer verkocht, de muizen wel eens in de hand gehad, verschillende razers, ook de deathadder, maar vond ik niet je van het. Wat betreft gevoel wat ik erbij had.
De Tt Theron heeft naast '7 colors...' niet veel marketing gebabbel, dat valt me al weer mee. Het is echter wel een Laser sensor en in vergelijking met Laser is de optische sensor die ik nu heb veel 'rustiger'.
---
Ook nog zoiets, welke sensor zit er in de Apple Magic Mouse, dat vroeg m'n zusje me laatst. Kan het echter nergens vinden, maar het lijkt laser te zijn.
Kirishima je lijkt je keus al gemaakt te hebben, waarom vraag je dan nog voor advies? Laser blijft vooralsnog altijd minder dan een optische muis, succes met je TT Theron dus.
@TheNephilim, De magic mouse heeft inderdaad een Lasersensor.
Scrtz schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:51:
Kirishima je lijkt je keus al gemaakt te hebben, waarom vraag je dan nog voor advies? Laser blijft vooralsnog altijd minder dan een optische muis, succes met je TT Theron dus.
Dus ja, de keuze is eigenlijk al gemaakt, ik vroeg me alleen af of mensen ervaringen hadden met muizen van ThermaltakeKirishima schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:18:
Trouwens, ook @TheNephilim: Ik heb het over de Theron Infrared, die is wel optisch
http://www.ttesports.com/productPage.aspx?p=59&g=ftr
[ Voor 50% gewijzigd door jeryz op 19-11-2013 16:28 ]
Ah, dat zou beter moeten zijn!Kirishima schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:21:
[...]
[...]
Dus ja, de keuze is eigenlijk al gemaakt, ik vroeg me alleen af of mensen ervaringen hadden met muizen van Thermaltake
Trouwens, ook @TheNephilim: Ik heb het over de Theron Infrared, die is wel optisch
http://www.ttesports.com/productPage.aspx?p=59&g=ftr
Gelukkig mag iedereen in Nederland zelf beslissen welke muis hij of zij aanschaft. Ik ken gamers die gewoon een Sweex muisje van de Action kopen
Maar laat even weten hoe de Theron bevalt!
Op 9 oktober een ticket bij SteelSeries geopend omdat ik de prestaties van de Kinzu v2 ver onder de maat vind. Ze stelden voor hem te vervangen door een Kana v2 wat ik prima vond omdat daar een A3090 in zat. De Kinzu v2 naar Denemarken gestuurd, vervolgens geruime tijd moeten wachten maar vandaag dan eindelijk een pakketje van SteelSeries ontvangen.

Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Althans, dat dacht ik ...

Zit er een Kinzu v2 Pro Edition in! Oftewel, ze hebben me de verkeerde muis gestuurd. Gezien hier precies dezelfde sensor in zit als in de reguliere Kinzu v2 heeft hij ook hetzelfde probleem. Inmiddels weer contact opgenomen met SteelSeries maar ben bang dat dit weer een procedure van anderhalve maand gaat worden. Retourneren naar Denemarken, tijd lang wachten etc... Beetje jammer!

Zit er een Kinzu v2 Pro Edition in! Oftewel, ze hebben me de verkeerde muis gestuurd. Gezien hier precies dezelfde sensor in zit als in de reguliere Kinzu v2 heeft hij ook hetzelfde probleem. Inmiddels weer contact opgenomen met SteelSeries maar ben bang dat dit weer een procedure van anderhalve maand gaat worden. Retourneren naar Denemarken, tijd lang wachten etc... Beetje jammer!
hahaha wtf dat is wel lomp inderdaad, mijn pakketje is ook onderweg ben benieuwd, ik had een kinzuv2 opgestuurd die ook voor kanav2 omgeruild zou worden en een qck heavy die omgeruild wordt
Duimen dan maar dat je ook echt die Kana v2 krijgt en ze niet dezelfde fout gemaakt hebben
Ja precies, was van plan die kanav2 even te testen en dan te verkopen voor 40-50 euro zodat ik mijn kinzuv2 ook weer eruit had
Overigens duurde het deze keer wel erg lang, vorige keer had ik binnen paar weken incl mijn verzending alweer een pakketje terug. Maar postnl zonder t&t bleek er 2 weken over te doen om Denemarken te bereiken lijkt het wel..
Edit: ook de kinzu v2 gekregen.. Alleen weinig zin die weer op te sturen -.-
Overigens duurde het deze keer wel erg lang, vorige keer had ik binnen paar weken incl mijn verzending alweer een pakketje terug. Maar postnl zonder t&t bleek er 2 weken over te doen om Denemarken te bereiken lijkt het wel..
Edit: ook de kinzu v2 gekregen.. Alleen weinig zin die weer op te sturen -.-
[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 22-11-2013 14:30 ]
Verkoop deze gewoon, en pak een rivalMiBe schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:47:
Op 9 oktober een ticket bij SteelSeries geopend omdat ik de prestaties van de Kinzu v2 ver onder de maat vind. Ze stelden voor hem te vervangen door een Kana v2 wat ik prima vond omdat daar een A3090 in zat. De Kinzu v2 naar Denemarken gestuurd, vervolgens geruime tijd moeten wachten maar vandaag dan eindelijk een pakketje van SteelSeries ontvangen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Damn. Bij de Mediamarkt hier in Heerlen hebben ze alleen Razer, Roccat en Steelseries muizen. Niks meer van Logitech. Vroeger wel..Belecthor schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:30:
[...]
In de Mediamarkt in Groningen hadden ze hem wel liggen als ik het me goed herinner.
Bij veel mediamarkt en saturnshebben ze de gaming afdeling muizen en toetsenborden apart van de 'normale' muizen en toetsenborden wat vrijwel uit 90% uit logitech bestaat normaal gesproken
Heb momenteel al 6 jaar mijn MX518, in combinatie met een QcK Heavy. Muis buttons beginnen een beetje vervelend te doen (de 2 bij mijn duim). Ik vind de MX518 echter zo'n ontzettend fijne muis, ben een beetje aan het kijken geweest wat ik nu wil halen, en volgens mij is de meest logische keus voor mij om voor een G400S te gaan? Zag overal veel staan over de G400, en niet veel over de G400S, maar volgens mij is de G400 discontinued.
Iemand ervaring met de G400S na langdurig gebruik van een MX518?
Iemand ervaring met de G400S na langdurig gebruik van een MX518?
De G400s is de opvolger van de G400 die weer de opvolger van de mx518 was. De muis is zowat identiek en je zult er zeker tevreden mee zijn dus!
Nog nooit hier gereageerd. Maar ik wil even melden dat ik een Razer Deathadder 2013 heb en er zeer tevreden over ben. Ondanks het merk is de muis zeer no nonsense en de sensor is ontzettend soepel.
Ik had eerst een intellimouse 3.0 (optisch) van Microsoft. Uiteindelijk versleten en een Razer Imperator 2012 (laser) gekocht. Heel precies, maar te gevoelig. Als er een haartje op de sensor komt dan flipt de cursor.
Nu dus de Razer Deathadder 2013 (infrarood, variant van optisch) en ben er nu zeker van dat ik optisch boven laser prefereer. DPI op 2400 staan en natuurlijk acceleratie uitgezet & Windows snelheid muisinstelling in het midden ('6') gezet. Ook is de muis bij je duim niet van plastic maar rubber, dat is ook fijner.
Scrollwheel ken ik van de Imperator 2012 en zeer tevreden over. Het is groot en het gevoel van scrollen is precies goed.
Ik had eerst een intellimouse 3.0 (optisch) van Microsoft. Uiteindelijk versleten en een Razer Imperator 2012 (laser) gekocht. Heel precies, maar te gevoelig. Als er een haartje op de sensor komt dan flipt de cursor.
Nu dus de Razer Deathadder 2013 (infrarood, variant van optisch) en ben er nu zeker van dat ik optisch boven laser prefereer. DPI op 2400 staan en natuurlijk acceleratie uitgezet & Windows snelheid muisinstelling in het midden ('6') gezet. Ook is de muis bij je duim niet van plastic maar rubber, dat is ook fijner.
Scrollwheel ken ik van de Imperator 2012 en zeer tevreden over. Het is groot en het gevoel van scrollen is precies goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 26-11-2013 13:16 ]
Ik wacht even de reactie van SteelSeries af. De Rival ben ik wel benieuwd naar maar wil eerst wat meer weten over hoe die sensor presteert, die is voor mij namelijk compleet onbekend. Optisch is over het algemeen inderdaad beter dan laser maar ook lang niet alle optische sensoren zijn perfect, daar is die Kinzu v2 een goed voorbeeld van.RoaDHouse schreef op zondag 24 november 2013 @ 01:03:
[...]
Verkoop deze gewoon, en pak een rivalvolgens mij is dat best een goede muis (optisch) ik heb zelf ook wel zin om er 1 aan te schaffen.
Ja ben benieuwd hoe ze reageren Mibe, maar waarschijnlijk kunnen we onze kinzu's weer terug gaan sturen.
Ben zelf dus opzoek naar een muis.
Ben zelf uitgekomen op de Deathadder en de Imperator.
De muis moet dus zowel fijn zijn om mee te gamen etc, maar ook vooral ergonomisch.
Aangezien ik steeds meer last van mijn arm begin tekrijgen nu ik een standaard crappy muis van 5 eu gebruik..
Graag wat tips.
Ben zelf uitgekomen op de Deathadder en de Imperator.
De muis moet dus zowel fijn zijn om mee te gamen etc, maar ook vooral ergonomisch.
Aangezien ik steeds meer last van mijn arm begin tekrijgen nu ik een standaard crappy muis van 5 eu gebruik..
Graag wat tips.
Imperator zou ik iig niet doen heeft geen goede sensor, als jevan die vorm houdt ga dan voor de logitech g400s, zowat identieke shape.
Verder vind je in de startpost al genoeg informatie voor je keus, voor de rest blijft het een persoonlijke kwestie van wat jij een fijne muis vind.
Verder vind je in de startpost al genoeg informatie voor je keus, voor de rest blijft het een persoonlijke kwestie van wat jij een fijne muis vind.
Imperator is inderdaad een pauper-muis, heb er nog een in de kast liggen met de nodige issues.
Naast de waardeloze sensor werkt ook de rechter muisknop niet altijd, heb hem hooguit 1 maand gebruikt.
Ben al jaren een DeathAdder gebruiker, eerst de oude 1800 dpi versie (doet het nog steeds), nu de black edition.
Voor mij is de DA de fijnste muis die ik gebruikt heb, en heb er heel wat gehad.
Naast de waardeloze sensor werkt ook de rechter muisknop niet altijd, heb hem hooguit 1 maand gebruikt.
Ben al jaren een DeathAdder gebruiker, eerst de oude 1800 dpi versie (doet het nog steeds), nu de black edition.
Voor mij is de DA de fijnste muis die ik gebruikt heb, en heb er heel wat gehad.
[ Voor 32% gewijzigd door unfor op 26-11-2013 21:50 ]
Heb nog nooit een fatsoenlijke muis gehad dus weet niet echt hoe ik daar over moet oordelen.
Zal morgen nog verder zoeken.
Suggesties zijn altijd welkom!
Zal morgen nog verder zoeken.
Suggesties zijn altijd welkom!
Als je iets ergonomisch wilt met een perfecte sensor blijf je al snel over bij de DA en g400s. Verder kan iedereen zijn persoonlijke meningen wel delen maar dat wil niet zeggen dat jij dat fijn vind.
Ben eigenlijk van plan een G400S te halen, maar lees ook veel over de Rival. Zag eerder vaak staan dat op alle, maar ook echt alle, steelseries muizen acceleration zit. Is dit bij de Rival ook zo? Of is hier nog niet genoeg over bekend?
Volg dit topic al een tijdje, maar heb nog nooit echt iets over Mionix gelezen. Vind het zelf altijd interessant om niet altijd naar de bekende namen te kijken.
Mionix muizen zijn slecht leverbaar en ook aardig prijzig, maar over de AVIOR 8200 zijn de reviews toch wel positief.
Zag dat vandaag de AVIOR 7000 was aangekondigd. Dus ben eigenlijk benieuwd of iemand met het merk ervaringen heeft en of Mionix een beetje kwaliteit is.
Mionix muizen zijn slecht leverbaar en ook aardig prijzig, maar over de AVIOR 8200 zijn de reviews toch wel positief.
Zag dat vandaag de AVIOR 7000 was aangekondigd. Dus ben eigenlijk benieuwd of iemand met het merk ervaringen heeft en of Mionix een beetje kwaliteit is.
Heb inmiddels de Deathadder 2013 gekocht.
Maar hij werkt dus niet, heb me helemaal rot gezocht maar kan niks vinden..
Ze claimen dat dit in de drivers uit te schakelen is. De sensor is echter nog erg onbekend dus kan er nog weinig zinnigs over zeggen. Heb er hier op Dreamhack wel even mee zitten spelen maar dat was helaas een RTS game, om de prestaties goed te kunnen beoordelen moet je toch echt een FPS aan hebben staan. Ook kon je hier niets in de drivers aanpassen.scanz schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:01:
Ben eigenlijk van plan een G400S te halen, maar lees ook veel over de Rival. Zag eerder vaak staan dat op alle, maar ook echt alle, steelseries muizen acceleration zit. Is dit bij de Rival ook zo? Of is hier nog niet genoeg over bekend?
andere usb poort al geprobeerd?psvunited schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:26:
Heb inmiddels de Deathadder 2013 gekocht.
Had even een second OS geïnstalleerd een daar werkte het wel op.
Dus maar even mijn main OS herinstalleert.
Omslachtige oplossing maar het werkt nu iig.
Er is een linkshandige versie van de deathadder. Verder is er maar weinig zover ik weetTanooki schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:27:
Kan iemand ook een linkshandige (asymetrische) gamingmuis aanbevelen?
Is er ooit getest welke muizen de hoogste duurzaamheid hebben, bv aan de hand van RMA cijfers?
Wat is er precies mis met die sensor?MiBe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:40:
[...]
lang niet alle optische sensoren zijn perfect, daar is die Kinzu v2 een goed voorbeeld van.
Hele lage malfunction speed, totaal ongeschikt voor low-sensitivity gamers dus. Als ik ingame om wil draaien kijk ik ofwel naar de lucht, of naar de grond.
mwah dat heb ik maar heel afentoe
, ik speel 6/11 windows en 2.4 in cs1.6/csgo wat relatief laag is, maar ik vind het lage gewicht en de kleine vorm gewoon heerlijk.
G400 geprobeerd aantal maanden geleden maar ik kan niet meer aan het 'zware' gewicht en grootte wennen..
G400 geprobeerd aantal maanden geleden maar ik kan niet meer aan het 'zware' gewicht en grootte wennen..
Kan iemand mij hier helpen. Ik heb op het moment een Razer Orochi, vanwege het gebruik met een laptop. Nu ben ik over naar een desktop en ben ik opzoek naar een goede muis die wel full size is en voor een rechtshandige palm grip geschikt is. De 7 knoppen op mijn orochi vind ik wel erg fijn. Ik heb geen beperkt budget en wil dan gewoon de beste prijs kwaliteits verhouding hebben.
Ik zag zelf de nieuwe muis van Mionix(http://mionix.net/products/naos-7000/) en die vorm spreekt me vanaf de afbeelding wel aan. Ik heb namelijk mijn muis vast met 2 vingers aan de bovenkant.
Wat is een tip vanuit jullie?! Ik heb als toetsenbord een g15 goedkoop nieuw kunnen kopen.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
Ik zag zelf de nieuwe muis van Mionix(http://mionix.net/products/naos-7000/) en die vorm spreekt me vanaf de afbeelding wel aan. Ik heb namelijk mijn muis vast met 2 vingers aan de bovenkant.
Wat is een tip vanuit jullie?! Ik heb als toetsenbord een g15 goedkoop nieuw kunnen kopen.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
Op het moment heb ik een G400. Hij werkt prima, maar ik zou graag een upgrade willen doen. Ik vraag me echter af of dit het waard is, op sensorgebied etc. Als ik zo lees is de muis die ik nu heb wel prima. Als ik een upgrade zou doen, zou het de deathadder or de rival worden. Zouden jullie in mijn geval upgraden? Zoja, naar welke?
Verwijderd
Hallo allemaal, wij zijn Marije en Merel en we zitten in 5 havo.
We moeten dit jaar een profielwerkstuk maken en wij hebben ervoor gekozen om dat over gameverslaving te doen, daarom hebben wij een enquête gemaakt om achter het gamegedrag van mensen te komen.
Zouden jullie deze enquête misschien in kunnen vullen voor ons?
Alvast bedankt!
https://docs.google.com/f...FtLQamirYWqg18Vs/viewform
We moeten dit jaar een profielwerkstuk maken en wij hebben ervoor gekozen om dat over gameverslaving te doen, daarom hebben wij een enquête gemaakt om achter het gamegedrag van mensen te komen.
Zouden jullie deze enquête misschien in kunnen vullen voor ons?
Alvast bedankt!
https://docs.google.com/f...FtLQamirYWqg18Vs/viewform
Aan een G400 valt weinig meer te upgraden. Je hebt één van de beste muizen op de markt. Je kunt hooguit naar een gelijkwaardige muis switchen zoals bijvoorbeeld de Deathadder, hoewel ik de G400 gezien de bouwkwaliteit echter nog wat hoger in het vaandel heb staan.Jirachi schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 01:14:
Op het moment heb ik een G400. Hij werkt prima, maar ik zou graag een upgrade willen doen. Ik vraag me echter af of dit het waard is, op sensorgebied etc. Als ik zo lees is de muis die ik nu heb wel prima. Als ik een upgrade zou doen, zou het de deathadder or de rival worden. Zouden jullie in mijn geval upgraden? Zoja, naar welke?
De Rival moet zich nog bewijzen, heb nog te weinig ervaring met deze sensor om er veel zinnigs over te kunnen zeggen.
Even een vraagje over 20cm/360.
Is dit ingezoomd door iron sight of gewoon met croshair op muur gemeten vanaf vast punt.
Is dit ingezoomd door iron sight of gewoon met croshair op muur gemeten vanaf vast punt.
allebij?S.J_84 schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:16:
Even een vraagje over 20cm/360.
zulke games hebben vaak 2 verschillende settings, waar je wat langzamer aimed door iron sights. maar wat mensen bedoelen is altijd unzoomed
Ligt aan de DPI instellingen, met 3200dpi zijn die instellingen toch wel erg high sens hoorScrtz schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:57:
mwah dat heb ik maar heel afentoe, ik speel 6/11 windows en 2.4 in cs1.6/csgo wat relatief laag is, maar ik vind het lage gewicht en de kleine vorm gewoon heerlijk.
haha true, vergeten te vermelen. Speel op 400dpiVerwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 23:59:
[...]
Ligt aan de DPI instellingen, met 3200dpi zijn die instellingen toch wel erg high sens hoor. Neem aan dat je op 400/450dpi/800dpi speelt.
Ok bedankt, zal er eens wat mee gaan spelen.kevz schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:01:
[...]
allebij?
zulke games hebben vaak 2 verschillende settings, waar je wat langzamer aimed door iron sights. maar wat mensen bedoelen is altijd unzoomed
Ben erg te spreken over de MX518 die nu (volgens mij) nergens meer verkrijgbaar is! 
Las dat de G400/G400S de opvolger is maar las ook op een ander forum dat het bijna hetzelfde is als de G500 versie (hoe hoog de muis is etc)
Iemand die beiden muizen heeft gehad en dit kan bevestigen?
Zit er namelijk over na te denken om de G400s te halen mits hij hetzelfde is als de MX518
Las dat de G400/G400S de opvolger is maar las ook op een ander forum dat het bijna hetzelfde is als de G500 versie (hoe hoog de muis is etc)
Zit er namelijk over na te denken om de G400s te halen mits hij hetzelfde is als de MX518
G400(s) is de opvolger, heeft identieke behuizing.Knamix schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:31:
Ben erg te spreken over de MX518 die nu (volgens mij) nergens meer verkrijgbaar is!
Word over het algemeen gezien als een van de betere muizen.
De G400(s) is de opvolger van de MX518 en net zo goed. De G500(s) is de opvolger van de G5 en net zo waardeloosKnamix schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:31:
Ik heb de Rival gekocht, en het is een beetje een anti-climax, de zijkanten van de muis zijn van rubber met een soort nopjes patroon en dit is gelijk mijn grootste irritatie
je krijgt gewoon last van je duim en is zeer on-aangenaam.
Er zit een rammel in de muis, of er iets los zit (dit is dus bij alle Rivals aanwezig) bij de volgende batch moet dit verholpen zijn.
Dit was voor mij al genoeg om de muis terug te brengen.
Er zit een rammel in de muis, of er iets los zit (dit is dus bij alle Rivals aanwezig) bij de volgende batch moet dit verholpen zijn.
Dit was voor mij al genoeg om de muis terug te brengen.
Ik heb een paar vraagjes:
-Waarom word er in de topicstart een windows mouse speed van 6/11 aangeraden?
-wat is het verschil tussen sensitivity en mouse speed?
-waarom zorgt een halvering van de mouse speed niet echt in een halvering van de snelheid (zonder mouse acceleration)
-waarom zorgt een halvering van de mouse speed niet echt in een halvering van de snelheid (zonder mouse acceleration)
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
6/11 is de perfecte 1:1 setting.Gmount schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:48:
Ik heb een paar vraagjes:
Goed leesvoer: http://www.overclock.net/...e-optimization-guide/0_30
Ik heb zelf een Razor DeathAdder muis welke perfect bevalt, echter is deze bedraad en gebruik ik deze voor mijn laptop en mijn PC waardoor ik elke keer de muis kan afkoppelen.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Razer mamba, echter vraag ik me af of je deze muis ook draadloos kan gebruiken aan een laptop aangezien deze radio gestuurd is.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Razer mamba, echter vraag ik me af of je deze muis ook draadloos kan gebruiken aan een laptop aangezien deze radio gestuurd is.
Als je de ontvanger inplugt werkt hij uiteraard ook gewoon op een laptop, anders niet voor zover ik weet. Dat terzijde is van een Deathadder naar een Mamba echt een enorme downgrade. Je gaat dan van een muis met één van de beste sensoren naar een muis met één van de slechtste. Qua vorm zijn ze dan gelijk maar op technisch vlak is de Deathadder veruit superieur aan de Mamba, al doet de prijs anders vermoeden.
Naar welke muis kan ik dan het beste kijken?
Edit, en uiteraard bedankt voor je snelle reactie!
Edit, en uiteraard bedankt voor je snelle reactie!
[ Voor 38% gewijzigd door geldermalsen op 16-12-2013 20:44 ]
Als het echt voor gaming gebruik is zou ik het draadje toch maar voor lief nemen, er zijn simpelweg (nog) geen draadloze muizen met een perfecte sensor. Voor huis, tuin en keuken gebruik en af en toe een spelletje volstaat laser uiteraard wel, maar daar lijkt de Mamba me dan weer een redelijk overpriced muisje voor. Ik zou dus gewoon een simpel draadloos Logitech laptopmuisje pakken voor eenvoudig gebruik, en die Deathadder lekker houden voor als je echt wil gamen.
Is er wel een razer muis waar je de kabel van los halen zodat ik bedraad kan gamen met 2 verschillende kabels
Ja de Mambageldermalsen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:05:
Is er wel een razer muis waar je de kabel van los halen zodat ik bedraad kan gamen met 2 verschillende kabels
Ik gebruik nu al tijden een Cyborg RAT 5 muis om te gamen en deze heeft mij veel plezier geleverd, (ik heb vrij grote handen dus de verstelbare grip was een uitkomst.
Nu heb ik van de week eindleijk mijn star citizen muismat (https://robertsspaceindus.../311-rsi-goliath-mousepad) binnengekregen en helaas blijkt mijn cursor nu een beetje schokkerig te gaan (ik denk door de print op de muiskant van deze mat). iemand enig idee waarom dit wel gebeurd met mjin cyborg muis maar niet met mijn NAGA (molten edition)?
Het zijn beide muizen met laser sensors dus dat is t in ieder geval niet.
bij voorbaat dank voor enige reacties
Nu heb ik van de week eindleijk mijn star citizen muismat (https://robertsspaceindus.../311-rsi-goliath-mousepad) binnengekregen en helaas blijkt mijn cursor nu een beetje schokkerig te gaan (ik denk door de print op de muiskant van deze mat). iemand enig idee waarom dit wel gebeurd met mjin cyborg muis maar niet met mijn NAGA (molten edition)?
Het zijn beide muizen met laser sensors dus dat is t in ieder geval niet.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cyborg R.A.T. 5 matzwart | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Razer Naga Molten Special Edition | € 65,99 | € 65,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 122,89 |
bij voorbaat dank voor enige reacties
[ Voor 53% gewijzigd door Greycastle op 18-12-2013 14:00 ]
hmm de ene heeft inderdaad de philips PLN 2032 de andere de 2031 dat ik dat niet eerder heb gezien
http://www.gamer.nl/achte...beste-gamemuizen-van-2013
Wat een humor
als je er geen verstand van hebt doe er dan ook nix mee.
Wat een humor
Hahaha ja had ook al gereageerd op dat bericht van gamer.nl, stom toevallig ook eigenlijk want ik kijk miss eens in de 6 maanden op die site.
Na het avontuur met de Rival (inmiddels retour mm) nog steeds geen nieuwe muis kunnen vinden die mij kan bekoren.
Service is trouwens compleet bout van Steelseries, maar ja dat was eigenlijk al bekend.
Speel op dit moment met de g400s maar de vorm vind ik nix, heb een hekel aan bolle muizen.
Iemand ervaring met de Zowie eVo-EC2 ?
Service is trouwens compleet bout van Steelseries, maar ja dat was eigenlijk al bekend.
Speel op dit moment met de g400s maar de vorm vind ik nix, heb een hekel aan bolle muizen.
De Kana v2 al geprobeerd?RoaDHouse schreef op donderdag 19 december 2013 @ 00:56:
Na het avontuur met de Rival (inmiddels retour mm) nog steeds geen nieuwe muis kunnen vinden die mij kan bekoren.
Nee nog niet, de reden waarom ik hem niet meegenomen heb zijn de duim-buttons, volgens mij zit er alleen 1 grote backward/forward button op aan beide kanten.
Zeker weten doe ik het niet maar het lijkt er wel op, hij ligt gewoon bij de media-markt
Ik ga eerst even wat reviews lezen over de muis.
Topic start gelezen maar kon ik het niet vinden.
Hoe is de mening over de MMO muizen, en welke is aan te raden (if at all)?
Zoek voor MWO een muis met wat meer knoppen.
Heb nu ook al een paar jaar een copperhead waar ik niet heel enthousiast over ben.
Hoe is de mening over de MMO muizen, en welke is aan te raden (if at all)?
Zoek voor MWO een muis met wat meer knoppen.
Heb nu ook al een paar jaar een copperhead waar ik niet heel enthousiast over ben.
Ik heb een cyborg MMO7 en vind deze erg fijn, ligt erg goed in de hand, en is verstelbaar. Deze muis wordt echter door veel mensen in dit topic niet aangeraden wegens de laser. En dat klopt, die is niet gweldig, alhoewel ik daar niet veel last van ondervindt. Maar ik ben dan ook een casual gamer, en gebruik de muis voor met name RPG's.
De Logitech G700 heeft ook veel knoppen, dat vond ik wat dat betreft ook een goede muis. Ik heb de muis weggedaan omdat ik meer claw/palm grip heb, en de G700 een echte palm grip muis is, ik kreeg er dus pijn in mijn hand van.
Ik zit zelf wel eens naar de G602 te kijken, vind dat een interessante muis. Is lager dan een G700, en zou beter voor mijn grip geschikt zijn.
De Logitech G700 heeft ook veel knoppen, dat vond ik wat dat betreft ook een goede muis. Ik heb de muis weggedaan omdat ik meer claw/palm grip heb, en de G700 een echte palm grip muis is, ik kreeg er dus pijn in mijn hand van.
Ik zit zelf wel eens naar de G602 te kijken, vind dat een interessante muis. Is lager dan een G700, en zou beter voor mijn grip geschikt zijn.
[ Voor 35% gewijzigd door el-jorge op 19-12-2013 14:09 ]
Spielerei...
Dit is de reactie van Steelseries over het rammelen van de muis bij normaal gebruik. (7 dagen na het verzenden van de klacht)
fyi
Een totaal onzinnig antwoord, ik had duidelijk vermeld dat het zich al voordoet bij minimale bewegingen, verder heb ik niet om een RMA gevraagd maar duidelijk aangegeven of dit een normaal gegeven is bij de RIVAL muis.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brendan M (SteelSeries support)
Dec 19 06:24 PM
Hello peter,
I'm afraid this is not a product defect. Although the sound may sometimes be pretty loud and unusual, if you shake any mouse in the air hard enough, it will produce a rattling sound due to there being moving, mechanical parts inside.
We are not accepting RMA's for this issue unless there is a performance issue with the mouse when using it normally, ie. on a mousepad and trying to track, click things, and scroll.
Thanks for your understanding.
Regards,
Brendan M
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De rammel in de muis komt bij meer dan helft van de RIVAL's voor, persoonlijk vind ik dit niet acceptabel voor een muis van 60-Euro.
YouTube: Steelseries Rival
De RIVAL die ik had was het nog veel erger.
fyi
Een totaal onzinnig antwoord, ik had duidelijk vermeld dat het zich al voordoet bij minimale bewegingen, verder heb ik niet om een RMA gevraagd maar duidelijk aangegeven of dit een normaal gegeven is bij de RIVAL muis.
Brendan M (SteelSeries support)
Dec 19 06:24 PM
Hello peter,
I'm afraid this is not a product defect. Although the sound may sometimes be pretty loud and unusual, if you shake any mouse in the air hard enough, it will produce a rattling sound due to there being moving, mechanical parts inside.
We are not accepting RMA's for this issue unless there is a performance issue with the mouse when using it normally, ie. on a mousepad and trying to track, click things, and scroll.
Thanks for your understanding.
Regards,
Brendan M
De rammel in de muis komt bij meer dan helft van de RIVAL's voor, persoonlijk vind ik dit niet acceptabel voor een muis van 60-Euro.
YouTube: Steelseries Rival
De RIVAL die ik had was het nog veel erger.