PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Heb net mijn MX518 heel hard geschud, maar ik hoor geen piep of kraak. Dus je kan niet stellen dat elke muis geluid maakt. Vind dit door SS erg kort door de bocht en meer het probleem van zich afschuiven. €60 voor een muis is voor de meesten veel geld voor zo'n bijproduct. Met zulke antwoorden maken ze meer kapot dan hun lief is.RoaDHouse schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 02:13:
if you shake any mouse in the air hard enough, it will produce a rattling sound due to there being moving, mechanical parts inside.

Mechwarrior Online: Flapdrol
Zou niet raar zijn : YouTube: Rattle snake sound - Extreme Beauty in NATURE can be just as Dangeroushaarbal schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:34:
Misschien kan razer het ontwerp overkopen en hem de rattler noemen.
Maar ehh... ik heb effe dezelfde bewegingen zitten maken met 3 muizen en voordat ik dat deed wist ik niet dat ze geluiden kunnen maken eigenlijk
Geen eene muis is ook zo luid als dat filmpje met de SteelSeries Rival dus ik zou zeggen :
Ja, een muis kan wat geluiden maken, maar het mag niet al te hard klinken want dan heb je gewoon te maken met een cheapo rammelbak.
Tijd voor een groot onderzoek op GoT
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
nero355 schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:24:
Tijd voor een groot onderzoek op GoT"Het Grote 'Maakt jouw muis rammelgeluiden ?' Topic!"
De MB1 en 2 op de Diamondback 3G rammelen wat als ik de muis heen en weer op en neer schud, maar die zitten ook een beetje 'los' van de rest van de shell dus dat is te verwachten. En mijn IE 3.0 heeft zeer rammelende en loszittende tumb buttons, maar dat is een bekende feature.
Morgen krijg ik ook een Kana V2 binnen als het goed is. Maar eens een uitgebreide product review van schrijven als het wat is.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Serieus? Is dat het nou??RoaDHouse schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 02:13:
YouTube: Steelseries Rival
De RIVAL die ik had was het nog veel erger.
Dat doen alle muizen die ik hier heb liggen, het muiswieltje wat een beetje speling heeft op zijn as.
Als dat al reden tot klagen is...
Niet 1 van mijn muizen rammelt, en dat zijn er een stuk of 10, behalve mijn 12 jaar oude Explorer en dat is niet inwendig.unfor schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:37:
[...]
Serieus? Is dat het nou??
Dat doen alle muizen die ik hier heb liggen, het muiswieltje wat een beetje speling heeft op zijn as.
Als dat al reden tot klagen is...
Als het mijn scrollwieltje was zou ik er niet moeilijk over doen, btw het scrollwiel klinkt goedkoop vooral als je naar boven draait (tering herrie)
Er zit gewoon iets los in de RIVAL, als ik gewoon de muis beweeg hoor je het al en dat wil ik gewoon niet met een muis van 60 Euro.
Ik heb dat ding terug-gebracht naar de MM, ze deden niet eens moeilijk omdat het probleem al bekend was.
Als Steelseries zich voordoet als een high-tech gaming merk en alleen maar gare spullen op de markt brengt ben ik er snel klaar mee (de after-sales is nog slechter als het product zelf) ik zal in elk geval niemand aanraden om Streelseries hardware te kopen.
Hetzelfde verhaal bij Razor, ook alleen maar gare rommel die ze verkopen. Alle Deathadders die ik gehad heb waren binnen 3 maanden naar de heilige jachtgronden, dubbelklik issues, duimbuttons die gewoon spontaan afbreken enz.
Dan nog maar zwijgen over over die rotzooi genaamd MAMBA muis jajaja...129 Euro, wat een bagger (alleen al de draad in en uit pluggen wat een ramp, de sensor wil ik het niet een over hebben, geen accu na kunnen bestellen enz.
Ik wil er niet eens over nadenken wat voor rommel Razor nog meer op de markt brengt.
En dan kan je mij een mieren-neuker noemen, maar ik verwacht gewoon een goed product voor het geld wat ik er voor neer moet leggen.
Ik heb 6 jaar lang met een Deathadder 1800 gegamed, en nu met de Deathadder Black Edition.
De 1e DA doet het nog prima, de ene muis is de andere niet!
Ook mijn diamondback doet het nog prima, ding is bijna antiek
Ik heb ook mijn slechte ervaringen met muizen, zo was de Imperator mijn slechtste aankoop ooit.
[ Voor 9% gewijzigd door unfor op 22-12-2013 23:59 ]
Ja, ik heb ook een slechte muis van Logitech gehad.... maar de service is wel goed bij dit merk. Daar kunnen ze bij Razor en Steelseries een puntje aan zuigen.unfor schreef op zondag 22 december 2013 @ 23:57:
Zo heeft iedereen wel eens een slechte muis van een merk gehad.
Ik heb 6 jaar lang met een Deathadder 1800 gegamed, en nu met de Deathadder Black Edition.
De 1e DA doet het nog prima, de ene muis is de andere niet!
Ook mijn diamondback doet het nog prima, ding is bijna antiek
Ik heb ook mijn slechte ervaringen met muizen, zo was de Imperator mijn slechtste aankoop ooit.
Ik wilde een Steelseries Rival halen, maar na het verhaal van RoaDHouse twijfel ik. Ook omdat de inkepingen in die muis nogal stofgevoelig zijn. Mijn Razer ziet er na zeven jaar ook niet meer uit... Maar ik heb goeie dingen gehoord/gelezen over de Steelseries Sensei [Raw] Frost Blue. Kan iemand dit bevestigen?
[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 23-12-2013 01:42 ]
De RIVAL speelt verder wel goed, de muis voelt aan als een deathhadder en is zeer accuraat. De kans dat je 1 krijgt met een rammel is 50%. (software werkt stuk beter dan de vorige versie,niet meer zo haperiP-Rock schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:40:
Mijn Razer Diamondback begint eindelijk na zever jaar kuren te krijgen. Mijn scroll wheel doet het niet meer. Dat plastic balkje in de muis zal wel kaduuk zijn. Als ik scroll klikt 'ie ook niet meer. Vandaag eens kijken of er ergens een nieuwer model te halen valt.
Ik wilde een Steelseries Rival halen, maar na het verhaal van RoaDHouse twijfel ik. Ook omdat de inkepingen in die muis nogal stofgevoelig zijn. Mijn Razer ziet er na zeven jaar ook niet meer uit... Maar ik heb goeie dingen gehoord/gelezen over de Steelseries Sensei [Raw] Frost Blue. Kan iemand dit bevestigen?
Voor de rest vind ik de rubber zij-coating verschrikkelijk, je krijgt gewoon last van je duim (voelt aan als schuurpapier)
De Sensei wordt hier afgeraden, zelf vind ik de muis wel goed, maar voor low sens kan je beter een andere muis nemen.
Razer service is prima : Ze hebben een Copperhead die ik zelf heb opgeblazen zonder gezeik vervangenRoaDHouse schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:46:
Ja, ik heb ook een slechte muis van Logitech gehad.... maar de service is wel goed bij dit merk. Daar kunnen ze bij Razor en Steelseries een puntje aan zuigen.
Ik heb het idee dat jij gewoon veel pech hebt gehad met je muizen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben vooral een FPS gamer. Is een Deathadder wat? Qua vormgeving ziet 'ie er wel strak uit. Ik lees in dit topic dat men een Black prefereert boven een 2013? Het is iig wel handig als de muis 5-8 knoppen heeft.
Ik lees hier trouwens erg weinig over Roccat. Is het zo'n slecht merk?
[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 23-12-2013 09:07 ]
[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 23-12-2013 10:19 ]
Thanks voor de suggesties. Ik zit met hetzelfde probleem. Speel vaker action MMO's nu en dan moet je 1) de camera besturen 2) bewegen en 3) spells aanklikken. Standaard doe je meestal 1 met de muis, 2 met WASD en 3 met 1 - 0. Alleen ben ik niet handig genoeg met links om zowel te lopen met WASD en 1 - 0 te bedienen... Vraag me daarom af wat de ervaringen zijn met MMO muizen; werkt dat of is het enorm belastend voor je duim? En zet je dan spells op de muis of movement?el-jorge schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:06:
Ik heb een cyborg MMO7 en vind deze erg fijn, ligt erg goed in de hand, en is verstelbaar. Deze muis wordt echter door veel mensen in dit topic niet aangeraden wegens de laser. En dat klopt, die is niet gweldig, alhoewel ik daar niet veel last van ondervindt. Maar ik ben dan ook een casual gamer, en gebruik de muis voor met name RPG's.
De Logitech G700 heeft ook veel knoppen, dat vond ik wat dat betreft ook een goede muis. Ik heb de muis weggedaan omdat ik meer claw/palm grip heb, en de G700 een echte palm grip muis is, ik kreeg er dus pijn in mijn hand van.
Ik zit zelf wel eens naar de G602 te kijken, vind dat een interessante muis. Is lager dan een G700, en zou beter voor mijn grip geschikt zijn.
Ik ga sowieso even naar een MediaMarkt ofzo om die G700 / G602 eens vast te houden; dat lijken me interessante opties. De G700 heeft dan wel weer wat minder knoppen, maar misschien zijn ze wel makkelijker te bedienen. Ik vraag me sowieso af of ik handig genoeg ben met mijn duim om heel veel knoppen aan te kunnen. Interessante aan die Cyborg MMO7 lijkt me dat daar en soort 'joystick' (?) op zit om te bewegen... Werkt dat goed?
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 23-12-2013 10:28 ]
Kijk anders ook even in de startpost staat een lijstje met muizen die goed zijn. De keuze is niet heel groot (ook aangezien er een aantal al niet meer te krijgen zijn), dus er moet een vorm tussen zitten die je prettig vind.P-Rock schreef op maandag 23 december 2013 @ 01:40:
Vandaag eens kijken of er ergens een nieuwer model te halen valt.
Verwijderd
hoe kan je deze beste instellen

bron: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15401
Verwijderd
Die heb ik ook maar zonder een zwarte muismat (van Razor) werkt het voor geen meter, maar die zit wel lekker in de hand dat kloptel-jorge schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:06:
Ik heb een cyborg MMO7 en vind deze erg fijn, ligt erg goed in de hand, en is verstelbaar. Deze muis wordt echter door veel mensen in dit topic niet aangeraden wegens de laser. En dat klopt, die is niet gweldig, alhoewel ik daar niet veel last van ondervindt. Maar ik ben dan ook een casual gamer, en gebruik de muis voor met name RPG's.
ik zit weer op mijn Logitec G9.
- Zonder driver werkt ie op 800dpi @ 1000hz pollingrate. 800dpi is wat ik gebruik, dus eigenlijk hoef ik geen driver.
- LOD is erg hoog op mijn Razar Goliathus (de editie met de groene splash rechtsboven). Mijn Diamondback 3G en IE3.0 stoppen met tracken op 2 CD's hoogte (de IE 3.0 trackt nog een beetje op de groene ondergrond bij 2 CD's), terwijl de Kana V2 dat pas bij 4 CD's doet. Alle drie de muizen stoppen al met tracken vanaf 1 CD hoogte op mijn bureau. Dat wordt dus denk ik een tapemod.
- Ik gebruik een fingertip grip waarbij de muis oppak met mijn duim en pink en het gedeelte waar ik die vingers rusten is iets breder dan bij de Diamondback 3G (ongeveer 5.7cm tegenover 5.2cm). Vind ik misschien wel fijner.
- Geen jitter, prediction en ik denk ook geen acceleratie op 800dpi en 1000hz.
- Geen rariteiten in de bouwkwaliteit, hoewel de muisvoetjes iets meer schrapen dan de die van de Diamondback, maar geen dealbreker.
- Geen gerammel.
[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 23-12-2013 19:13 ]
Ik gebruik al jaren zo een goedkoop logitech muisje, 2 knoppen en een wieltje, van ik denk maximaal 5 euro ofzo.
Ik vroeg me af of een gamingmuis er ook voor zorgt dat het beeld vloeiender beweegt als je langzaam draait in game zegmaar.
Het valt me op dat als ik met mijn muis met een langzame constante snelheid beweeg dat ik dan duidelijk stapjes ziet om het zo maar te zeggen. Het schokt als het ware heel lichtjes.
Nu heb ik mij daar nooit echt aan gestoord, ik nam altijd aan dat dat door mijn goedkope muisje kwam.
Gaat dat vloeiender met een gamingmuis? Of heeft dat ergens anders mee te maken?
Eigenlijk is dus de vraag of dat met een gamingmuis het kleinste stapje wat je je cursor kan verplaatsen of die kleiner is dan met zo een goedkope muis denk ik.
Iemand die daar iets over kan zeggen?
Als je de G500s lekker in de hand vind liggen, dan wordt over het algemeen de G400(S) aangeraden. Deze heeft een betere sensor dan de G500(S) en is bovendien iets goedkoper.P-Rock schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:46:
Hoe zijn de ervaringen hier met de Logitech G500s? Die lag het beste in mijn hand. Wat zijn die Roccat muizen trouwens klein! Ik heb ook even een R.A.T. geprobeerd (de 7 geloof ik) maar daar kan ik echt helemaal niets mee. De Deathadder 2013 vond ik ook niet geweldig.
Zit ook goede sensor in Avago, ADNS-3090.
Wat ik echter nog steeds een groot gemis in vrijwel elke muis op dit moment vind is dat ik mijn pink altijd op gegeven moment over de muismat sleep wat bij intensief gebruik zweet vlekken veroorzaakt wat op den duur zorgt dat de sensor wat gaat flippen. Elke muis is ingericht dat je de middelvinger op de scroll hebt, ringvinger op rechtermuis en pink en duim de muis vastpakt. Ik gebruik echter de ringvinger om vast te pakken en de middelvinger voor rechtermuisknop en scrollen. De pink hangt er maar een beetje bij, dus waarom is er niet een soort van plateau waar je pink op kan liggen zodat die van de muismat blijft? lijkt me toch dat veel meer mensen dit zullen hebben...?
[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-12-2013 18:05 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Edit: Heb het even door mijn vriendin laten lezen, die gebruikt ook een CM Storm Spawn. Zij herkent het probleem ook niet, al gebruikt ze geen stoffen mat waar vlekken op kunnen komen maar een Icemat (glas).
[ Voor 23% gewijzigd door MiBe op 23-12-2013 18:24 ]
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Zijn de Corsair / Razor groter qua formaat?
Blijven we met deze domme praat doorgaan ? Ten eerste komen er genoeg muizen uit met goede sensors, ten tweede is dit een feit want het word wetenschappelijk bewezen. Uiteraard speel jij weer een spel waarbij gericht mikken niet belangrijk is, maar dat is niet waar dit topic over gaat. (en ja de vorm is ook belangrijk, iets dat in dit topic ook elke keer weer terug komt)P-Rock schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:03:
Ik vind het een beetje vreemd dat alle nieuwe muizen in het openingstopic worden afgeraden omdat ze geen oude Avago sensor gebruiken, maar een nieuwere met positieve acceleratie. Dat is allemaal leuk en aardig, maar een muis bestaat uit meer onderdelen dan alleen een sensor. Daarbij ben ik van mening dat het ook gaat om de speelstijl die je hebt en de vorm van de muis. Het wordt gepresenteerd als een feit, maar eigenlijk is het vooral de mening van de topicopener dat de nieuwe generatie muizen niet deugt.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Je kan beter een muis hebben zonder acceleratie die je niet kan aanpassen (maar dan wel ingame bijvoorbeeld) dan een muis die het wel heeft en niet aanpasbaar is. Als die specifieke hoeveelheid je niet bevalt heb je een groot probleem.P-Rock schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:11:
Het is inderdaad een feit dat er positieve acceleratie in de nieuwe generatie sensoren zit, maar het is allerminst een feit dat daarom alle nieuwe muizen met deze sensoren slecht zijn. Dat is namelijk altijd nog een mening.
En nieuwe sensors hebben juist weinig tot geen acceleratie? De laatste high end Avago optische sensors zijn goed wat dat betreft en volgens mij gaat het met laser sensors ook steeds beter.
acceleratie is onconsistent en onbetrouwbaar, en daardoor dus zeker slechter. Dat heeft helemaal niks met een mening te maken.P-Rock schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:11:
Het is inderdaad een feit dat er positieve acceleratie in de nieuwe generatie sensoren zit, maar het is allerminst een feit dat daarom alle nieuwe muizen met deze sensoren slecht zijn. Dat is namelijk altijd nog een mening.
Het is nogal logisch dat iets dat onconsistent is minder goed is dan iets dat wel consistent is.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 02:24 ]
en wou nu een "game" muis voor me laptop (school en gamen bij vrienden)
maar omdat een kabel muis K*t icm. de laptop gebruik ik een Logitech M510
maar die is te klein en krijg dan kramp en andere aandoeningen ( lees RSI ) in me pols
welke draadloze muis raden jullie aan?
(budget max. 80 )
(╯°□°)╯ ︵ ┻━┻
ik hoef ook niet een groot plakkaat waar ik mijn hand op leg, gewoon een stukje extra waar mijn pink op kan rusten is al voldoende, dus het hoeft niet meer dan een randje van een cm.MiBe schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:22:
Ik heb mijn middelvinger niet standaard op mijn scrollwiel maar op mijn rechtermuisknop (Logitech G400), hij ligt alleen op het scrollwiel als ik daadwerkelijk moet scrollen. Als je een plateau gaat creëren voor iedere overbodige vinger worden het vaak overbodig lompe apparaten wat het reactievermogen niet ten goede gaat komen lijkt me. Heb zelf eigenlijk nooit zweterige handen en herken me dus niet in het probleem dat je schetst (gebruik een stoffen muismat).
Edit: Heb het even door mijn vriendin laten lezen, die gebruikt ook een CM Storm Spawn. Zij herkent het probleem ook niet, al gebruikt ze geen stoffen mat waar vlekken op kunnen komen maar een Icemat (glas).
het is niet dat de muis dan gelijk slecht is maar zoals al vaak genoeg aangegeven zijn de huidige nieuwe sensors met acceleratie zorgen voor dat je niet exact richt waar je met de muis heen beweegt wat resulteert dat je dan vaak iets moet corrigeren, dat kost tijd en kan in een fps zorgen dat je doodgaat. daarbij wil je gewoon in het algemeen geen extra correcties willen maken.P-Rock schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:03:
Ik vind het een beetje vreemd dat alle nieuwe muizen in het openingstopic worden afgeraden omdat ze geen oude Avago sensor gebruiken, maar een nieuwere met positieve acceleratie. Dat is allemaal leuk en aardig, maar een muis bestaat uit meer onderdelen dan alleen een sensor. Daarbij ben ik van mening dat het ook gaat om de speelstijl die je hebt en de vorm van de muis. Het wordt gepresenteerd als een feit, maar eigenlijk is het vooral de mening van de topicopener dat de nieuwe generatie muizen niet deugt.
zoek gewoon op gaming mouse die goed is en dan is er vaak een draadloze variant van. lijkt me vrij eenvoudig.wuswug schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 03:15:
ik gebruik op de pc een Logitech G9x (heb redelijk grote handen)
en wou nu een "game" muis voor me laptop (school en gamen bij vrienden)
maar omdat een kabel muis K*t icm. de laptop gebruik ik een Logitech M510
maar die is te klein en krijg dan kramp en andere aandoeningen ( lees RSI ) in me pols
welke draadloze muis raden jullie aan?
(budget max. 80 )
[ Voor 45% gewijzigd door SouLLeSSportal op 24-12-2013 12:48 ]
zitten altijd batterijen in dus die zorgen voor een wat hoger gewicht.coase schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:02:
ik zou graag een draadloze 'gaming'muis hebben, maar ik wil geen zware en grote muis gebruiken. Mijn voorkeur ging uit naar de logitech g602, maar schijnt vrij zwaar te zijn .Bestaan er wel draadloze gamingmuizen die niet zwaar zijn?
Vaak krijg je dan reacties van "Ik merk geen verschil hoor!", sure je merkt het misschien niet direct, maar wel in je prestaties.
Hoe je het wendt of keert, er treed altijd een vertraging op, en elke vertraging is er een te veel als je graag wint.
Zelfde reden dat echte gamers niet met vsync kunnen spelen, de vertraging daarbij is zo belachelijk dat je het na 1 seconde al merkt.
[ Voor 76% gewijzigd door unfor op 24-12-2013 16:46 ]
Degene die geen verschil merken kunnen zich ook geen competitieve gamer noemen.unfor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:41:
Sowiezo is draadloos altijd een afrader als je jezelf maar enigzins tot competitive gamer rekent.
Vaak krijg je dan reacties van "Ik merk geen verschil hoor!", sure je merkt het misschien niet direct, maar wel in je prestaties.
Hoe je het wendt of keert, er treed altijd een vertraging op, en elke vertraging is er een te veel als je graag wint.
Zelfde reden dat echte gamers niet met vsync kunnen spelen, de vertraging daarbij is zo belachelijk dat je het na 1 seconde al merkt.
Mooi voorbeeld is ook het argument dat ogen maar 30 frames kunnen zien
pricewatch: Sharkoon FireGlider <-- Zie reviews
Na ongeveer 40 seconden niet gebruiken gaat hij in een standby modus (als ik met me muis na 40 seconden beweeg blijft hij 0.5 seconden stilstaan)
Er zijn ook geen drivers voor mijn muis... Is dit een optie in Windows toevallig?
Ondanks dat ik 80 euro nog steeds een meer dan belachelijke prijs vind is hij het toch waard, want ondanks dat ik had gezegd dat de lichtjes me geen bal interesseren, en Easyshift ook niet, vind ik het allemaal toch wel fijn om te hebben.
Ergens had ik een review op T.net gelezen waar de software als "retetraag" wordt beschreven, ik kan mij hier deels in vinden, het aanpassen van de settings gaat gewoon snel, maar het aanbrengen duurt echt wel 15 seconden.
En die 8200DPI sensor, het is echt een marketing gimmick, je kunt net zo goed de sensitiviteit van Windows verhogen, dit geld trouwens voor alle muizen.
Paar kraakjes hier en daar, maar dit is alleen op de bovenkant van de muis en je moet hard drukken.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
klopt helemaalunfor schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:41:
Sowiezo is draadloos altijd een afrader als je jezelf maar enigzins tot competitive gamer rekent.
Ik zou niet aan je Windows sensitivity komen boven de 6 worden er pixels overgeslagen, dat wil je echt niet hebben. Gewoon op 6/11 laten.kuusj98 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:39:
En die 8200DPI sensor, het is echt een marketing gimmick, je kunt net zo goed de sensitiviteit van Windows verhogen, dit geld trouwens voor alle muizen.
Overigens heeft de Roccat Kone XTD een Avago ADNS-9800, wat niet een "perfecte" sensor is. De ADNS-9800 heeft namelijk last van acceleratie.
Ikzelf gebruik in principe de DPI instellingen helemaal niet en wil een zo accuraat mogelijk muis kopen!
Steam Inventaris
En de Razer Abyssus, die is ook goed verkrijgbaar in Nederland
Kana V2 (A3090) mag er ook wel bij. Eventueel met tapemod tegen de hoge LOD (gaat daarmee van niet tracken bij 4 CDs naar niet tracken bij 2 CDs op een Goliathus).MiBe schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:04:
[...]
En de Razer Abyssus, die is ook goed verkrijgbaar in Nederland
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Achja, sommigen zullen het niet zo erg vinden dat ie standaard een hoge LOD heeft. En een stukje tape over het onderste gedeelte van de sensor plakken is zo gedaan. Blijven wel tweakers.k1n9_n01z3 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 15:11:
tapemod... het had zo'n goede muis kunnen zijn.. gg steelseries.
Ja het was ook maar een stom voorbeeldRegeneration schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:04:
[...]
Ik zou niet aan je Windows sensitivity komen boven de 6 worden er pixels overgeslagen, dat wil je echt niet hebben. Gewoon op 6/11 laten.
Overigens heeft de Roccat Kone XTD een Avago ADNS-9800, wat niet een "perfecte" sensor is. De ADNS-9800 heeft namelijk last van acceleratie.
En denk je nu werkelijk dat die kut-sensor me wat uitmaakt? Het zal altijd beter geven, maar gezien ik altijd van die goedkope HP muisjes heb gehad (niet met trackball btw
Tsjah voor zo'n dure muis de lod verkeerd hebben is vrij kansloos voor een bedrijf dat zoń beetje elk team sponsored. Ben ik toch blij met m'n FK.Gundogan schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:24:
[...]
Achja, sommigen zullen het niet zo erg vinden dat ie standaard een hoge LOD heeft. En een stukje tape over het onderste gedeelte van de sensor plakken is zo gedaan. Blijven wel tweakers.
[ Voor 3% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 25-12-2013 16:36 ]
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Als je vaak je muis oppakt merk je wel dat je cursor wel eens een zwier kan maken. Bij andere muizen met de A3090 of een variant daarvan zie je dat ze de onderkant dichtmaken (sensor is toch sterk genoeg) maar bij de Kana v2 is dat dus nog open. Misschien omdat ze de onderdelen van de v1 gebruiken?haarbal schreef op woensdag 25 december 2013 @ 17:02:
De g400 heeft toch like een hoge lod? zo'n probleem lijkt het me niet.
Maar het is zoals gezegd al een klein (kerst)wonder dat ze bij Steelseries muizen uitbrengen met high end optische sensors.
Nu maak dat bij cod en battlefield inderdaad wat minder uit, bij een spel als counter-strike moet je zo precies zijn en op het hoofd mikken dat elk kleine fout binnen de sensor het verschil kan betekenen.kuusj98 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:28:
[...]
Ja het was ook maar een stom voorbeeld
En denk je nu werkelijk dat die kut-sensor me wat uitmaakt? Het zal altijd beter geven, maar gezien ik altijd van die goedkope HP muisjes heb gehad (niet met trackball btw) zal me dit niet eens opvallen, en sowieso, ik merk niet echt dat ik opeens een K/D van 20.0 in Battlefield haal, zeker haal ik een aantal kills nu makkelijker, maar verder ook niet.
Maar inderdaad het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht, bij cod en bf mik je toch op het lichaam waar een mm verder of minder ook niet echt verschil uitmaakt.
Wil zelf de ss rival eens proberen, maar gok dat dat toch niks wordt, ben de kleine kinzu vorm en lage gewicht zo gewend dat ik de sensei en g400 ook weer snel uit de deur heb gegooid.
[ Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 25-12-2013 17:35 ]
Hetzelfde gebeurt als je ingame een sensitivity hoger dan 0 instelt, maar toch zijn er mensen die liever met een laag aantal DPI spelen + hoge sensitivity dan hoog aantal DPI + lage sensitivityRegeneration schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:04:
Ik zou niet aan je Windows sensitivity komen boven de 6 worden er pixels overgeslagen, dat wil je echt niet hebben. Gewoon op 6/11 laten.

Over het algemeen vind ik de meeste Laser sensoren slechter aanvoelen dan optische of maakt dat tegenwoordig niet meer zoveel uit ??Overigens heeft de Roccat Kone XTD een Avago ADNS-9800, wat niet een "perfecte" sensor is. De ADNS-9800 heeft namelijk last van acceleratie.
Steam Inventaris
Bij de Media Markt hebben ze de G400, maar ik zag geen G400s. Wel weer een 500s, maar die heeft dan weer acceleratie.k1n9_n01z3 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:32:
Ja dat is alleen bij de eerste batch. Daarbij was ik in de veronderstelling dat de g400 niet meer gemaakt word en dat de g400s de standaard verkochte muis was ?
Gedoe allemaal. Ik koop wel gewoon een Deathadder. Mijn Diamondback heeft het ook 7 jaar uigehouden.
[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 25-12-2013 22:34 ]
[ Voor 18% gewijzigd door P-Rock op 25-12-2013 22:36 ]
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Dacht het toch niet, de G400s is van betere kwaliteit dan de oude. De switches zijn beter, de draad is anders (stugger)P-Rock schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:39:
De 400s heeft toch alleen maar een andere skin? Volgens mij is 'ie verder precies hetzelfde als de G400.
En hij rammelt ook niet
Kortom de S versie voelt veel beter aan.
Voor zover ik weet zijn er tot nu toe geen "perfecte" laser sensoren, dus het kan goed kloppen dat je de laser sensoren minder goed vind aanvoelen.nero355 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:12:
[...]
Over het algemeen vind ik de meeste Laser sensoren slechter aanvoelen dan optische of maakt dat tegenwoordig niet meer zoveel uit ??
Prima keus die G400s.P-Rock schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:52:
Mooi, dan toch maar eens een 400s bestellen. De Deathadder ziet er strakker uit, maar de 400s lag een stuk beter in de hand. Ik heb ook liever een palm grip dan een claw grip, zoals ik nu met mijn Diamondback heb.
Waarschijnlijk goedkoper, zoveel mensen die ook na muizen uitwijken die 80-100 euro kosten en dan denken de 'perfecte muis' te hebben. Dat terwijl het gros van dw muizen met wel een perfecte sensor zich vaak meer in het middensegment bevind a 30-50.P-Rock schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:35:
Waarom gebruiken bedrijven zoals Logitech, Razer en SS uberhaupt sensoren met predictie?
Nee, heeft meer te maken dat die sensoren met predictie hogere DPI waardes hebben én dat het laser sensoren zijn (laser many wow, such dpi).Scrtz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:41:
[...]
Waarschijnlijk goedkoper, zoveel mensen die ook na muizen uitwijken die 80-100 euro kosten en dan denken de 'perfecte muis' te hebben. Dat terwijl het gros van dw muizen met wel een perfecte sensor zich vaak meer in het middensegment bevind a 30-50.
Looks zijn helemaal top, er zitten 5 diverse led kleuren in per dpi profiel. Voor nu gebruik ik de profielen om tussen verschillende games te switchen qua instellingen. Ik was bang dat ik de pinky wrest zou missen, maar het aluminium aan de rechter zijde steekt iets uit waardoor mijn pink daar op leunt.
Mooi ding, speelt goed voor waar ik mee bezig ben. Ben voornamelijk een rpg, strategy gamer (momenteel Space Engineers en Kerbal Space Program). Dus mijn eisen aan een muis kunnen anders zijn dan een fps gamer.

Een korte zoektocht brengt me tot nu toe bij de G400s of de CM storm, waarbij die tweede het 'nadeel' van een laser sensor heeft, en 40 euro kost, maar de G400 nog eens 13 euro erboven is volgens de pricewatch, en als je hem op voorraad wilt hebben zelfs 20 euro duurder. Nu ga ik er niet failliet van, maar 60 euro voor een muis waarvan ik niet verwacht dat hij daadwerkelijk beter is dan met MX518 die 30 euro kostte is toch een flink verschil.
Daarnaast is de G400 of NIET of heel slecht verkrijgbaar.MiBe schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:30:
De G400 was ook 30 euro. De nieuwe looks van de s hebben de prijs echter zowat verdubbeld... Naar mijn mening is hij er ook niet mooier op geworden overigens.
Ook een groot aantal computerwinkels waar ik de afgelopen maanden ben geweest zeggen dat ze de Logitech G-series ook niet eens meer "mogen" verkopen, en dat de Mediamarkt/Dixons dat compleet over zou hebben genomen......
Strange & jammer als je het aan mij vraagt

G400 is EOL dus dat kan kloppen.TecHHeaD schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:34:
[...]
Daarnaast is de G400 of NIET of heel slecht verkrijgbaar.
Ook een groot aantal computerwinkels waar ik de afgelopen maanden ben geweest zeggen dat ze de Logitech G-series ook niet eens meer "mogen" verkopen, en dat de Mediamarkt/Dixons dat compleet over zou hebben genomen......
Shitballs, daar was ik dus niet van op de hoogte
Dan kom je bij de lokale computerboer zeker, want dat is natuurlijk onzin.TecHHeaD schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:34:
[...]
Daarnaast is de G400 of NIET of heel slecht verkrijgbaar.
Voor de piepkleine lokale computerboer heeft het geen zin om muizen van 50 euro neer te leggen, raken ze niet kwijt.
pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
Nee, heb ik dat gezegd?unfor schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:52:
[...]
Dan kom je bij de lokale computerboer zeker, want dat is natuurlijk onzin.
Voor de piepkleine lokale computerboer heeft het geen zin om muizen van 50 euro neer te leggen, raken ze niet kwijt.
pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
Zowel lokale computerboeren als ketens (MyCom leeuwarden etc. etc.)
Mycom = Dixons, zelfde assortiment zelfde eigenaar.TecHHeaD schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:54:
[...]
Nee, heb ik dat gezegd?
Zowel lokale computerboeren als ketens (MyCom leeuwarden etc. etc.)
http://www.mycom.nl/deskt...tech-g400s-optical-gaming
[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 29-12-2013 20:57 ]
Al sinds de jaren 90 staat er bij Dixons veel Trust spul, toen was de kwaliteit nog slechter. Evengoed vertrouw ik Trust nog niet zo ondanks dat ze zo nu en dan wel is wat leuks makenP-Rock schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:31:
Dixons lijkt ook voornamelijk aandelen te hebben in Trust, aangezien ze van dat merk de meeste muizen hebben staan in hun winkels.
[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 30-12-2013 19:55 ]
Oftewel weet iemand of er gewoon een simpele schaalfactor is die ik kan gebruiken?
Ligt aan het type klant dat bij Dixons komt.P-Rock schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:31:
Dixons lijkt ook voornamelijk aandelen te hebben in Trust, aangezien ze van dat merk de meeste muizen hebben staan in hun winkels.
Vraag & Aanbod.
hmm dat zou niet moeten kunnen, heb je de usb polling hertz wel even hoog staan/gezet?Sissors schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:00:
Ik heb toch maar een G400s gekocht, ondanks dat hij overpriced is tov wat ze vroeger kostte. In principe natuurlijk identieke muis, echter ik heb 1 probleem: mijn sensitivity is anders dan met de mx518, bij gelijke dpi instellingen en overige instellingen. De g400 is veel minder gevoelig. Oftewel dpi omhoog gooien, maar dat is altijd lastig lekker te zetten.
Oftewel weet iemand of er gewoon een simpele schaalfactor is die ik kan gebruiken?
Uiteraard ook de windows gevoeligheids instellingen gecontroleerd en die staan ook gewoon goed, dus ik begrijp er geen drol van.
De G400s heeft geen prediction meer toch? Volgens mij stond de MX518 toch wel bekend om z'n zware prediction. En misschien is de aangeven DPI niet correct bij een van de twee.Sissors schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:05:
Geen idee wat die bij de MX518 was, maar had al gespeeld met de instellingen bij de g400s, deed niks voor de snelheid (hoort natuurlijk ook niet). En voor de zekerheid zowel op muismat als direct op mijn bureau geprobeerd, ook geen verschil.
Uiteraard ook de windows gevoeligheids instellingen gecontroleerd en die staan ook gewoon goed, dus ik begrijp er geen drol van.
[ Voor 108% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 01-01-2014 17:11 ]
Steam Inventaris
De v2 (1800 DPI variant met drie grote muisvoetjes) wel, bij de v1 (1600 DPI met vijf kleine muisvoetjes) had ik nergens last van.Gundogan schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:32:
[...]
De G400s heeft geen prediction meer toch? Volgens mij stond de MX518 toch wel bekend om z'n zware prediction. En misschien is de aangeven DPI niet correct bij een van de twee.
Welke instellingen wil je dan hebben? Ik heb toch alle relevante al gegeven? Als in DPI is de enige echt relevante. Polling hele handel geprobeerd, zoals het hoort had dat geen invloed. Versnellen staat uit, en hij staat nu op zon 1100 dpi terwijl mijn mx518 ik altijd op standaard 800dpi gebruikte. En dan voelt hij ongeveer gelijk aan.k1n9_n01z3 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:54:
Als je nou eens zou beginnen met je instellingen te geven die je aan het proberen bent...
vraag ik heb G700 en hoe kan ik ander knopen gaan gebruiken in BF4 kan nu maar een zij knop instellen en die gebruik ik voor melee attack maar ik wil ander 3 zij knopen ook gebruiken zo als ammo uit gooien maar lukt niet of kan dit niet
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)