Lijkt er dan toch echt op dat je op je vorige muis acceleratie of iets dergelijks hebt gehad. DPI en sens zou identiek moeten blijven en zo speel ik al jaren op exact dezelfde instellingen met verschillende muizen.Sissors schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:54:
[...]
Welke instellingen wil je dan hebben? Ik heb toch alle relevante al gegeven? Als in DPI is de enige echt relevante. Polling hele handel geprobeerd, zoals het hoort had dat geen invloed. Versnellen staat uit, en hij staat nu op zon 1100 dpi terwijl mijn mx518 ik altijd op standaard 800dpi gebruikte. En dan voelt hij ongeveer gelijk aan.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de Nostromo.
Mijn zoontje kan alleen zijn linkerhand gebruiken en daarom hebben wij de Razer Nostromo aangeschaft.
Helaas gaat mijn kennis niet ver genoeg om dit ding aan de praat te krijgen met het spel Minecraft.
Alles gaat goed, alleen kan ik niet draaien.
Alsjeblieft help mijn zoontje hiermee
Mijn zoontje kan alleen zijn linkerhand gebruiken en daarom hebben wij de Razer Nostromo aangeschaft.
Helaas gaat mijn kennis niet ver genoeg om dit ding aan de praat te krijgen met het spel Minecraft.
Doet de muis het wel op andere pc, de juiste/laatste driver geinstalleerd vanaf de razer website?Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:13:
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met de Nostromo.
kan ook zijn dat die niet goed is en vervangen moet worden.
voor de rest is het over het algemeen gewoon plug and play met muizen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Heb hier sinds eind vorige week een Zowie EC1 Evo CL. Voor mij een stuk beter dan de FK die ik een tijd had. De FK is voor mij toch te smal en dat ga ik na lange gaming sessies flink voelen in m'n hand. Verder blijft het wel een goede muis als je de bovengemiddeld stevige knoppen geen probleem vind, en niet al te grote handen hebt 
Nu met de EC1 Evo CL past het toch een stuk beter bij mij, ff wat breder en kan er lekker mee wrist-aimen. Dag 1 kreeg ik last van m'n pink, maar dat is nu weg, kort wennen was genoeg. Voordeel van deze CL versie is dat het de coating van de FK heeft, en die vind ik echt lekker; Geeft een goede grip als je wat licht zweethanden krijgt. Wel als resultaat is de muis niet vast te houden als je net je handen gewassen heb met zeep
Tracking is ook weer super, scrollwheel is fijn om mee te browsen. Ik geloof dat hij meer ticks heeft per cycle, browsed dus wat vlotter. Helaas weer ongeveer 75 euro lichter, maar ben blij met de muis
Nu met de EC1 Evo CL past het toch een stuk beter bij mij, ff wat breder en kan er lekker mee wrist-aimen. Dag 1 kreeg ik last van m'n pink, maar dat is nu weg, kort wennen was genoeg. Voordeel van deze CL versie is dat het de coating van de FK heeft, en die vind ik echt lekker; Geeft een goede grip als je wat licht zweethanden krijgt. Wel als resultaat is de muis niet vast te houden als je net je handen gewassen heb met zeep
Tracking is ook weer super, scrollwheel is fijn om mee te browsen. Ik geloof dat hij meer ticks heeft per cycle, browsed dus wat vlotter. Helaas weer ongeveer 75 euro lichter, maar ben blij met de muis
Klopt inderdaad. De gewone EC eVo's hebben een 16-staps scrollwiel, de CL een 24-stapskevz schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:25:
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Heb de Zowie FK en Razer Deathadder 2013 maar merk dat ik bij de Zowie ben blijven hangen.
Hij is wat platter dan de DA en daardoor voor mij comfortabeler. Tracking is bij beiden prima.
Knoppen vd FK vind ik wat te zwaar indrukken en ook het scrollwheel gaat wat zwaar.
Eigenlijk dus wat in de meeste reviews naar voren komt.
Verder vind ik het materiaal vd FK wat glad.
Voor mij dus nog steeds niet perfect maar op zich prima muis.
Heb ook zo'n Zowie Camade en dat is toch wel relaxed. Merk er meer van dan ik had verwacht.
Hij is wat platter dan de DA en daardoor voor mij comfortabeler. Tracking is bij beiden prima.
Knoppen vd FK vind ik wat te zwaar indrukken en ook het scrollwheel gaat wat zwaar.
Eigenlijk dus wat in de meeste reviews naar voren komt.
Verder vind ik het materiaal vd FK wat glad.
Voor mij dus nog steeds niet perfect maar op zich prima muis.
Heb ook zo'n Zowie Camade en dat is toch wel relaxed. Merk er meer van dan ik had verwacht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ah nice! Is daarvan de bodem wel verzwaard? Mijn Razer Mousebungee heeft dat namelijk niet, waardoor het niet echt heel stevig staat.Help!!!! schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:22:Heb ook zo'n Zowie Camade en dat is toch wel relaxed. Merk er meer van dan ik had verwacht.
Dan kan ik altijd die mousebungee van Zowie kopen en m'n Razer doorschuiven naar tweede PC.
Ja die is verzwaard/zwaar genoeg. Nog nooit gehad dat ie omviel. Als je heel wild bent of heel hard trekt kan natuurlijk alles omvallen.
Zowie FK scrollwheel updated:
http://www.techpowerup.co...ouse-gets-an-upgrade.html
Zowie FK scrollwheel updated:
http://www.techpowerup.co...ouse-gets-an-upgrade.html
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 10-01-2014 12:45 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb de Roccat Apuri. Die heeft rubber onder de voetjes waardoor het stevig staat en het functioneert ook als usb hub. Erg fijn dingTheNephilim schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:15:
[...]
Ah nice! Is daarvan de bodem wel verzwaard? Mijn Razer Mousebungee heeft dat namelijk niet, waardoor het niet echt heel stevig staat.
Dan kan ik altijd die mousebungee van Zowie kopen en m'n Razer doorschuiven naar tweede PC.
Steam/XBL: Avioto
Verwijderd
De nostromo doet het wel, alle drivers geinstalleerd. Maar het probleem met minecraft is dat het poppetje uiteraard voor en achteruit loopt (ook links en rechts natuurlijk) maar het draaien van het poppetje krijg ik niet voor elkaar. Alles doet het voor de rest. Heeft waarschijnlijk iets te maken met de x-as en y-as maar ik heb geen idee hoe ik dit goed kan instellen.
Vandaag raakte mjn Razer Abyssus defect, zomaar vanuit het niets. Alles geprobeerd om hem weer werkend te krijgen maar ik kwam niet verder dan een code 43 op de usb poort.
Zijn er meer mensen met dit probleem en valt er wat aan te doen of heb ik een maandagochtend product?
Deze muis gaat terug naar de winkel want hij is pas drie weken in gebruik. Het is zonde van mijn tijd als ik over drie weken opnieuw op pad kan..
EDIT: Muis geruild en de nieuwe doet het prima. Hopelijk houdt deze het langer vol.
Zijn er meer mensen met dit probleem en valt er wat aan te doen of heb ik een maandagochtend product?
Deze muis gaat terug naar de winkel want hij is pas drie weken in gebruik. Het is zonde van mijn tijd als ik over drie weken opnieuw op pad kan..
EDIT: Muis geruild en de nieuwe doet het prima. Hopelijk houdt deze het langer vol.
[ Voor 9% gewijzigd door BiBi op 18-01-2014 20:31 . Reden: status update ]
Beste mensen,
Ik zoek een nieuwe muis, nu mijn mx518 aan het overlijden is.
k wil graag maximaal 40 euro uitgeven en ga hem vooral gebruiken voor fps games als Battlefield 4.
Wat zouden jullie aanraden?
Bedankt
Ik zoek een nieuwe muis, nu mijn mx518 aan het overlijden is.
k wil graag maximaal 40 euro uitgeven en ga hem vooral gebruiken voor fps games als Battlefield 4.
Wat zouden jullie aanraden?
Bedankt
Buffalo77 | Pokemon Unite
Zelf gebruik ik nu een Naga 2014, had eerst een Naga, maar kreeg kramp in pols en middenhand, dus teruggestuurd en de Naga genomen, nog geen klachten tot nu toe!
Nadat ik contact had opgenomen kreeg ik een bericht dat ik de Kinzu v2 Pro Edition mocht houden en een Kana v2 toegestuurd zou krijgen. Vandaag weer post van SteelSeries, zit er gewoon wéér een Kinzu v2 Pro Edition in. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Nou... Steelseries wel dusMiBe schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:47:
Op 9 oktober een ticket bij SteelSeries geopend omdat ik de prestaties van de Kinzu v2 ver onder de maat vind. Ze stelden voor hem te vervangen door een Kana v2 wat ik prima vond omdat daar een A3090 in zat. De Kinzu v2 naar Denemarken gestuurd, vervolgens geruime tijd moeten wachten maar vandaag dan eindelijk een pakketje van SteelSeries ontvangen.
[afbeelding]
Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Althans, dat dacht ik ...
[afbeelding]
Zit er een Kinzu v2 Pro Edition in! Oftewel, ze hebben me de verkeerde muis gestuurd. Gezien hier precies dezelfde sensor in zit als in de reguliere Kinzu v2 heeft hij ook hetzelfde probleem. Inmiddels weer contact opgenomen met SteelSeries maar ben bang dat dit weer een procedure van anderhalve maand gaat worden. Retourneren naar Denemarken, tijd lang wachten etc... Beetje jammer!

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
2 maanden verder, the saga continuous...
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Na 3 jaar wordt het tijd voor een nieuwe muis. Tijdens mijn zoektocht kwam ik heel toevallig deze thread tegen, en ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen, straight to the point:
Zowie FK, Logitech G400(s) of een Razer Deathadder 2013.
Wat is het grote verschil tussen de G400 en de G400S, en welke raden jullie mij aan van de 3/4? Op internet zijn de meningen nogal verspreid. (Claw grip, "medium-sized" handen).
Zowie FK, Logitech G400(s) of een Razer Deathadder 2013.
Wat is het grote verschil tussen de G400 en de G400S, en welke raden jullie mij aan van de 3/4? Op internet zijn de meningen nogal verspreid. (Claw grip, "medium-sized" handen).
G400s is de opvolger, de non s word niet eens meer verkocht. verder een muis die wat zwaarder en groter is en waarbij palm grip het meest voorkomt.
FK is tegenovergesteld, klein maar vooral smal. meer voor claw grip. de muisbuttons zijn vrij stevig dus als je daar een hekel aan hebt, geen FK halen. Misschien zou een EC2 Evo CL beter zijn voor een kleine maar neutrale muis.
Of als tussenweg een EC1 Evo CL. middelgroot en moet een beetje denken aan de g400s, maar hij is een stukje lichter.
Het maakt inderdaad wel uit of je kleine of grote handen hebt. FK met grote handen zou ik niet aanraden, evenals een g400s met kleine handen
Verder geen ervaring met Razers buiten dat ze voor mij te vaak overpriced en onbetrouwbaar zijn. Ze leveren af en toe wel goede muizen af, dat wel, maar be cautious.
FK is tegenovergesteld, klein maar vooral smal. meer voor claw grip. de muisbuttons zijn vrij stevig dus als je daar een hekel aan hebt, geen FK halen. Misschien zou een EC2 Evo CL beter zijn voor een kleine maar neutrale muis.
Of als tussenweg een EC1 Evo CL. middelgroot en moet een beetje denken aan de g400s, maar hij is een stukje lichter.
Het maakt inderdaad wel uit of je kleine of grote handen hebt. FK met grote handen zou ik niet aanraden, evenals een g400s met kleine handen
Verder geen ervaring met Razers buiten dat ze voor mij te vaak overpriced en onbetrouwbaar zijn. Ze leveren af en toe wel goede muizen af, dat wel, maar be cautious.
Dat de buttons van de Zowie FK stevig zijn heb ik al een paar keer gelezen, maar ik heb geen idee waar ik het mee moet vergelijken. Ook net een review gelezen over de Zowie FK van een persoon met ongeveer even grote handen, en hij vindt hem comfortabel. Het wordt waarschijnlijk een FK of een EC2 Evo CL.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik het moet vergelijken. Wat ik wel weet is dat ze een van de meer stevige switches gebruiken en dat is te merken ook. Vooral de eerste paar dagen als de muis een beetje ingewerkt moet worden, en zelf wennen dan is het misschien wtfbbqsauce voor sommigen.Oplosthee schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 01:25:
Dat de buttons van de Zowie FK stevig zijn heb ik al een paar keer gelezen, maar ik heb geen idee waar ik het mee moet vergelijken. Ook net een review gelezen over de Zowie FK van een persoon met ongeveer even grote handen, en hij vindt hem comfortabel. Het wordt waarschijnlijk een FK of een EC2 Evo CL.
Overgens komt er van de FK een vernieuwde versie uit, als ik jou was zou ik daar ff op wachten (overgens geen idee wanneer hij op de markt komt)
Heb vrij grote handen en heb zowel de oude FK als de Razer DeathAdder 2013.kevz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 01:10:
G400s is de opvolger, de non s word niet eens meer verkocht. verder een muis die wat zwaarder en groter is en waarbij palm grip het meest voorkomt.
Het zijn allebij muizen met goede tracking.
De oude FK heeft een vrij zwaar/grof (16 steps) scrollwheel en inderdaad gaan de muisbuttons relatief zwaar.
Er komt nu inderdaad een nieuwe FK met lichter scrollwheel (24 steps) en wat andere verbeteringen aan de sensor? Zie link iets terug hier in het topic.
Er is alleen niets veranderd aan de relatief zware muisbuttons.
De DA 2013 heeft lichtere muisbuttons en een lichter lopend scrollwheel.
Toch gebruik ik eigenlijk alleen de FK omdat de DA 2013 voor mij iets te hoog is. De ergonomie vd FK is voor mij beter en het is gewoon een goede muis.
De relatief zware toetsen vind ik alleen niet helemaal top. Dus tzt wil ik toch nog een andere (zowie?) muis gaan proberen met ongeveer vergelijkbare vorm , gelijke sensor maar lichtere buttons en scrollwheel.
PC Specs
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik ben 'in' voor een nieuwe muis. Momenteel heb ik een microsoft muis, maar ik merk met het gamen dat het wat te 'langzaam' gaat. Ik wil dus een game-muis! Vroeger had ik de legendarisch mx518 van Logitech!
Ik heb een palm-grip, wat grotere handen en dus lijkt me de Logitech g400s een logische keus ook gezien mijn mx518-historie. Ik wil een snappier/accurate sensor, doch ergonomische muis.
Ik speel voornamelijk de rts-game Company of Heroes 2 en de fps-game Counter-strike GO.
Raden jullie mij de g400s op grond van het bovenstaande aan? (Waarschijnlijk wel en zoek ik alleen maar bevestiging!
)
En ik neem aan dat ik geen problemen zal krijgen als ik de muis uit het buitenland importeer (amazon uk of . de)? Scheelt toch weer een tientje!
Edit: gewoon besteld!
Ik ben 'in' voor een nieuwe muis. Momenteel heb ik een microsoft muis, maar ik merk met het gamen dat het wat te 'langzaam' gaat. Ik wil dus een game-muis! Vroeger had ik de legendarisch mx518 van Logitech!
Ik heb een palm-grip, wat grotere handen en dus lijkt me de Logitech g400s een logische keus ook gezien mijn mx518-historie. Ik wil een snappier/accurate sensor, doch ergonomische muis.
Ik speel voornamelijk de rts-game Company of Heroes 2 en de fps-game Counter-strike GO.
Raden jullie mij de g400s op grond van het bovenstaande aan? (Waarschijnlijk wel en zoek ik alleen maar bevestiging!
En ik neem aan dat ik geen problemen zal krijgen als ik de muis uit het buitenland importeer (amazon uk of . de)? Scheelt toch weer een tientje!
Edit: gewoon besteld!
Ik snap niet waar het geklaag over het klikken met de fk2k13 van komt. Ja het klikt ietsje zwaarder dan de omron switches, maar jullie doen netalsof je 3 kilo kracht erop moet zetten. Ik heb iig geen problemen met de switches.
Steam Inventaris
Hier ook geen problemen, maar het is wel opvallend genoeg om het ff te melden. Gezien de meeste muizen toch echt licht aanvoelen tov een FK, tot het punt ik nonstop perongeluk aan het schieten ben in een shooter zodra ik een andere muis pak haha. Een weekje of 2 wennen en dan gaat dat wel weg, maar just sayingk1n9_n01z3 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:04:
Ik snap niet waar het geklaag over het klikken met de fk2k13 van komt. Ja het klikt ietsje zwaarder dan de omron switches, maar jullie doen netalsof je 3 kilo kracht erop moet zetten. Ik heb iig geen problemen met de switches.
Ik snap wel dat je problemen hebt om dingen te snappen want er wordt namelijk niet geklaagd. Er worden gewoon feiten gedeeld en verder geven mensen een mening over hoe zij het ervaren net als jij.k1n9_n01z3 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:04:
Ze klikken merkbaar behoorlijk zwaarder. Het wordt niet voor niks in elke review genoemd. Dus is het duidelijk merkbaar en dus is het relevant voor een toekomstige koper.
Zelf ervaar ik bijvoorbeeld dat een dubbeltap minder snel/lekker gaat.
Het zou ook best kunnen dat op de 100 kopers er 90 zijn die het juist prettiger vinden dan de lichtere switches. Ik weet dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 17-01-2014 12:13 ]
PC Specs
Nou, ik heb 'm eindelijk gekocht vandaag. Ligt heerlijk in de hand en glijdt soepel over mijn bureau. Simpele setup: muis inpluggen, software downloaden, wat aan de instellingen klooien en daarna effe de pc restarten.
De acceleratie kun je overigens gewoon aan- of uitvinken in de settings (staat standaard uit).
Ik heb trouwens vrij kleine handen (voor een man), maar als je van de palm grip bent dan ligt deze toch een stuk fijner in de hand dan de Razer Deathadder 2013.
De acceleratie kun je overigens gewoon aan- of uitvinken in de settings (staat standaard uit).
Ik heb trouwens vrij kleine handen (voor een man), maar als je van de palm grip bent dan ligt deze toch een stuk fijner in de hand dan de Razer Deathadder 2013.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 17-01-2014 17:51 ]
Hij is onderweg, uit Australië via eBay... Dat ding is best moeilijk te krijgen, echt maf! Tussen deze maandag en de maandag erop zou hij er moeten zijn! Reviewtje schrijf ik dan zekerTheNephilim schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:24:
[...]
Ah, dat zou beter moeten zijn!
Gelukkig mag iedereen in Nederland zelf beslissen welke muis hij of zij aanschaft. Ik ken gamers die gewoon een Sweex muisje van de Action kopen
Maar laat even weten hoe de Theron bevalt!
Veel toevalligheden vandaagP-Rock schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:49:
Nou, ik heb 'm eindelijk gekocht vandaag. Ligt heerlijk in de hand en glijdt soepel over mijn bureau. Simpele setup: muis inpluggen, software downloaden, wat aan de instellingen klooien en daarna effe de pc restarten.
[afbeelding]
Mijn muis is morsdood van de een op andere dag. En toevallig krijg ik vanmorgen een email van Logitech met daarin een kortingscode voor hun webwinkel.
Nu heb ik na wat zoekwerk de keuze gemaakt, een G400s. Zojuist besteld.
Kijk ik in dit topic en daar zie ik zowaar dezelde muis. Wat ik zoal lees denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt, aangezien het hierboven beschrevene ook op mij slaat.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Net een G400s opgepikt, mijn ouwe Naga's lmb was aan gort. Soms klikt ie vaker dan ik wil. De G400s voelt als een oude bekende, ooit een G5 gehad. De forward button zit (voor mij) nog steeds net heel iets te ver naar voren, maar verder geen klachten 
Misschien moet ik toch maar afleren om mijn hele handpalm op dat ding te leggen. Dat G-logo is uitermate vervelend, het plakt met een klein beetje zweethandje
De G400s is terug naar waar hij vandaan kwam. Binnen een half uur last van mijn pols. Jammer, de G5 ging prima vroeger. Maar een Deathadder 2013 meegenomen, moet toch iets
Vergelijking tussen G400s en DA2013, allemaal mijn persoonlijke mening:
Misschien moet ik toch maar afleren om mijn hele handpalm op dat ding te leggen. Dat G-logo is uitermate vervelend, het plakt met een klein beetje zweethandje
De G400s is terug naar waar hij vandaan kwam. Binnen een half uur last van mijn pols. Jammer, de G5 ging prima vroeger. Maar een Deathadder 2013 meegenomen, moet toch iets
Vergelijking tussen G400s en DA2013, allemaal mijn persoonlijke mening:
- Buttons: DA2013 heeft voor mijn hand een meer toegankelijke "forward" thumb button. G400s heeft duidelijkere feedback bij klikken l/rmb (maakt ook iets meer geluid en klikt ietsje zwaarder).
- Scrollwiel: DA klikt makkelijker als mb3, G400s scrollt wat stugger waardoor je minder snel overscrollt als je bijv weaps moet selecteren.
- Coating: De DA heeft geen plakkerig G-logo
De rubber grips aan de zijkanten vind ik erg prettig, evenals de iets grove texture.
- Voetjes: het grote zwakke punt van de DA denk ik. Erg kleine voetjes waarvan ik vermoed dat ze in no time weggesleten zijn.
- Kabel: ik heb het idee dat die van de DA iets minder stug is, maar wat meer schuurt over mijn muismat. Bij de G400s viel me dat in ieder geval helemaal niet op.
- Vorm: zo persoonlijk dat het zinloos is er echt op in te gaan. Maar ik kreeg binnen 30min last van mijn pols bij de G400s (ooit hard op gevallen, zwakke plek). De DA's vorm kende ik al omdat ik een Mamba heb gehad (met een brakke rmb, hopelijk houdt deze het langer vol).
- Uiterlijk: met alle loze lichtjes uit zie je de DA amper op een zwarte muismat. Prima. Ik hoef geen "hippe" plaatjes of lichtjes, het ding moet het gewoon goed doen
- Software: ik heb het niet echt op Logitechs lompe software, maar moeten registreren en settings in cloud is nog vervelender. Knap dat dat Razer gelukt is...
[ Voor 95% gewijzigd door Bundin op 24-01-2014 15:47 ]
Ik zit toch zwaar in dubio wat betreft een nieuwe muis. Huidige muis is een Deathadder (bouwjaar 2007). Het ding ziet er niet meer uit, maar werkt verder nog wel prima en is altijd goed bevallen. Mijn vriendin kan het ding nit meer op mijn bureau zien liggen en stuurt me dus op pad voor een nieuwe (luxeprobleem?).
Eigenlijk zit ik nu te twijfelen tussen twee muizen: een DA2013 of een Mamba. De dingen die me aan het twijfelen brengen:
DA2013:
+ Oud en vertrouwd in een nieuw jasje
- Staartje
- Misschien toch eens tijd voor extra knoppen...
Mamba:
+ Draadloos
+ Mooi design
+ Goede responstijd
- Erg wisselende reviews, waaronder piepende linkermuisknoppen (lijkt me garantie?)
- Korte batterijtijd, waarvan ik me afvraag of ik het zal merken, aangezien de tijd dat ik 16 uur per dag game toch wel echt geweest is.
Eigenlijk zit ik nu te twijfelen tussen twee muizen: een DA2013 of een Mamba. De dingen die me aan het twijfelen brengen:
DA2013:
+ Oud en vertrouwd in een nieuw jasje
- Staartje
- Misschien toch eens tijd voor extra knoppen...
Mamba:
+ Draadloos
+ Mooi design
+ Goede responstijd
- Erg wisselende reviews, waaronder piepende linkermuisknoppen (lijkt me garantie?)
- Korte batterijtijd, waarvan ik me afvraag of ik het zal merken, aangezien de tijd dat ik 16 uur per dag game toch wel echt geweest is.
[ Voor 3% gewijzigd door BoGu5 op 26-01-2014 02:25 ]
request.getCookies();
Razer moet eens de DeathAdder updaten met de 2 extra knoppen + DPI indicatie LEDs aan de zijkant van de Mamba dan heb je gewoon de perfecte muis IMHO 
Tot dan blijf ik mijn 1800 dpi DeathAdder gebruiken!
Ik heb dit idee zelfs naar ze gemaild en ik kreeg een enthousiaste mail terug, maar dat is alweer lang geleden
Tot dan blijf ik mijn 1800 dpi DeathAdder gebruiken!
Ik heb dit idee zelfs naar ze gemaild en ik kreeg een enthousiaste mail terug, maar dat is alweer lang geleden
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik ben zeer tevreden over de G400s, maar ik moet er wel bij zeggen dat deze muis niet echt goed werkt op een muismat met korrelige structuur, zoals bv. een Razer Sphex. Hij glijdt wat stroever dan wanneer ik de muis direct op mijn houten bureau leg.
Vooral niet de Mamba nemen, imho. Als je even een search doet in dit topic wordt de Mamba echt afgeraden door de slechte sensor. De Deathadder had en heeft een perfecte sensor (zie topicstart voor meer muizen met een perfecte sensor). Als je naar de Mamba gaat is dat echt een flinke achteruitgang. En als je de draad vervelend vind zou je zoiets als een pricewatch: CM Storm Skorpion Mouse Bungee kunnen overwegen.BoGu5 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 01:58:
Eigenlijk zit ik nu te twijfelen tussen twee muizen: een DA2013 of een Mamba.
Ik had de search inderdaad al gedaan. Misschien toch de aankoop nog maar even uitstellen tot er een fatsoenlijke draadloze muis op de markt komt.
request.getCookies();
Ik zoek een fijn game muisje, is deze nog gewoon goed?
http://www.mycom.nl/deskt...muizen/7766/razer-abyssus
Hij is al iets ouder maar kost niet zoveel. Wil een beetje rond de 30-40 zitten.
Stel het vraagje maar even hier omdat het een beetje kort is om een topic voor te openen.
http://www.mycom.nl/deskt...muizen/7766/razer-abyssus
Hij is al iets ouder maar kost niet zoveel. Wil een beetje rond de 30-40 zitten.
Stel het vraagje maar even hier omdat het een beetje kort is om een topic voor te openen.
Abyssus is prima. Sommige hebben wat last van jitter, maar de ins en outs daarvan weet ik zo niet uit mijn hoofd (zoek even op esreality, daar kan je het vast wel vinden).
Volgens mij waren dat de wat oudere modellen, hoor tegenwoordig eigenlijk geen klachten meer over jitter bij de Abyssus. Verder zoals Koeitje al zegt inderdaad een prima keuze en inderdaad relatief goedkoop.
[ Voor 3% gewijzigd door MiBe op 27-01-2014 17:35 ]
Die is er al, maar is reteduur en heeft teveel duimknoppen : pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700BoGu5 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 15:51:
Ik had de search inderdaad al gedaan. Misschien toch de aankoop nog maar even uitstellen tot er een fatsoenlijke draadloze muis op de markt komt.
Vroeger... toen je een muis kon kopen voor 30-50 € en dat al veel geld was... mooie tijd was dat
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Iemand nog een aanrader naast de Abyssus? Anders bestel ik hem vanmiddag met een steelseries muismatje.
op kantoor gebruik ik me oude gamemuis Logitech G5 omdat deze gewoon erg fijn in de hand ligt.
Thuis achter mijn game pc heb ik de Razer Deathadder2013 aangesloten.
in de kast heb ik daarna een veel gebruikte Logitech G500 en een splinternieuwe Logitech G500s in doos xD
Met de DA2013 kan ik sneller klikken en dus beter in burst schieten, het was erg veel wennen, maar uiteindelijk ben ik er zeer tevreden mee.
in de kast heb ik daarna een veel gebruikte Logitech G500 en een splinternieuwe Logitech G500s in doos xD
Met de DA2013 kan ik sneller klikken en dus beter in burst schieten, het was erg veel wennen, maar uiteindelijk ben ik er zeer tevreden mee.
Angelo NL / Global Cargo VTC
De Kana v2 is ook een goede kandidaat hoor mensen. Ik moest even wennen aan de LOD, maar als je dat eenmaal doorhebt is het een heerlijk muisje. De zijknoppen gebruik ik nooit, ik begrijp dat veel mensen het niet zo handig vinden dat het er maar twee zijn.
Dat is nog steeds geen fatsoenlijke muisnero355 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:25:
[...]
Die is er al, maar is reteduur en heeft teveel duimknoppen : pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Vroeger... toen je een muis kon kopen voor 30-50 € en dat al veel geld was... mooie tijd was dat
Verkoop je die nieuwe G500 niet?Pykow schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:08:
op kantoor gebruik ik me oude gamemuis Logitech G5 omdat deze gewoon erg fijn in de hand ligt.
Doen we ons beide een gunst.
Kan nog steeds hoor, je zoekt blijkbaar niet goed genoegnero355 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:25:
[...]
Die is er al, maar is reteduur en heeft teveel duimknoppen : pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Nadeel van de Abyssus is dat 'ie maar drie knoppen heeft.Hapkoek schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:01:
Iemand nog een aanrader naast de Abyssus? Anders bestel ik hem vanmiddag met een steelseries muismatje.
Of dat een nadeel is verschilt per persoon, voor gaming gebruik zijn die in veel gevallen overbodig.
Dacht ik ook, maar ik heb ermee gespeeld en hij is wel OK voor een laser sensor based muisjeVerwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:58:
Dat is nog steeds geen fatsoenlijke muis. Nouja, hij is veel beter dan de Naga maar nog steeds een prut sensor.
Weet ik wel, maar sinds een paar jaar zijn er echt asociaal dure modellen erbij gekomenScrtz schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:34:
Kan nog steeds hoor, je zoekt blijkbaar niet goed genoeg

Als je veel FPS speelt dan zijn die extra knoppen zeker niet overbodig.MiBe schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:29:
Of dat een nadeel is verschilt per persoon, voor gaming gebruik zijn die in veel gevallen overbodig.
Ik speel zelf FPS en gebruik ze daar nooit. Zoals ik al zei; dat verschilt per persoon.
In UT instagib maar één nodig zelfs, alleen schieten
Ik maak er graag gebruik van, maar een 5 knops muis vind ik al genoeg. Hoeft geen "buttonfest" te zijnP-Rock schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:02:
Als je veel FPS speelt dan zijn die extra knoppen zeker niet overbodig.

Precies, heb mezelf altijd aangeleerd zo min mogelijk op de muis te binden want die heb je al meer dan genoeg nodig, toetsenbord kent genoeg knoppen.
Tevens gebruik ik al jaren de steelseries kinzu die geeneens zijknoppen heeft.
Ook in Windows en Mac OS gebruik ik minimaal de muis en touchpad.
Tevens gebruik ik al jaren de steelseries kinzu die geeneens zijknoppen heeft.
Ook in Windows en Mac OS gebruik ik minimaal de muis en touchpad.
Ja het verschilt gewoon heel veel per persoon of je als fpser meerdere buttons gebruikt. Ik gebruik zelf ook alleen mouse1 en mouse2, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen bijv. een flashbang binden of een talk knopje.
Steam Inventaris
Bij games zoals S.T.A.L.K.E.R., Skyrim en Dishonored is het toch wel erg handig als je meer dan drie knoppen hebt.Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:33:
Je hebt in FPS games maar 2 knoppen nodig: schieten en iets anders (scopen, springen).

Mijn G5 muis heeft het na jaren trouwe dienst nu opgegeven.Zit nu te twijfelen tussen de G500s en de G400s.
De G400s heeft meer de looks van mijn oude G5, maar aangezien het prijsverschil met de G500s niet zo groot is vraag ik me af wat nou de beste keus is. Ik ben erg gewend aan de knoppen aan de zijkant die ik gebruik in BF4 voor het reloaden en switchen naar mijn pistool. Zou van de 3e knop van de G500s bv mes kunnen maken.
Edit: Heb het forum ff doorgelezen(duh) en de G400s lijkt toch de betere. Maar als iemand nog zijn ervaring wil delen met een overgang van de G5 naar 1 van deze 2 dan graag!
De G400s heeft meer de looks van mijn oude G5, maar aangezien het prijsverschil met de G500s niet zo groot is vraag ik me af wat nou de beste keus is. Ik ben erg gewend aan de knoppen aan de zijkant die ik gebruik in BF4 voor het reloaden en switchen naar mijn pistool. Zou van de 3e knop van de G500s bv mes kunnen maken.
Edit: Heb het forum ff doorgelezen(duh) en de G400s lijkt toch de betere. Maar als iemand nog zijn ervaring wil delen met een overgang van de G5 naar 1 van deze 2 dan graag!
[ Voor 12% gewijzigd door Crywolf op 03-02-2014 14:56 ]
Ik zoek een vervanger voor mijn +- 9 jaar oude onverwoestbare MX510, linkerknop vertoond al een tijdje kuren en mag wel eens vervangen worden
. Nu vraag ik me af hoe de kwaliteit van de G400(s) is in vergelijking met de MX510?
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
De G400s is de verre opvolger van de mx510bAdmuTs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:53:
Ik zoek een vervanger voor mijn +- 9 jaar oude onverwoestbare MX510, linkerknop vertoond al een tijdje kuren en mag wel eens vervangen worden. Nu vraag ik me af hoe de kwaliteit van de G400(s) is in vergelijking met de MX510?
Mx500>mx510>mx518>g400>g400s
Ik gebruik sinds kort een Mionix Naos 5000 en ik moet zeggen, deze muis is met afstand de beste die ik ooit heb gehad.
Heb al aardig wat muizen versleten over de jaren maar zodra ik de Naos in handen kreeg was ik verkocht en ik weet ook al wat mijn volgende muis gaat worden, een nieuwe Naos.
Heb al aardig wat muizen versleten over de jaren maar zodra ik de Naos in handen kreeg was ik verkocht en ik weet ook al wat mijn volgende muis gaat worden, een nieuwe Naos.
Denk dat ik voor de Sharkoon Drakonia Black ga, ziet er al met al goed uit en is met 38 euro een stuk betaalbaarder dan de g400S van 59 euro en de g500s van 65 euro. Mijn G5 had ook gewoon een laser en heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. Vind het ook jammer dat de g400s geen 4 way scroll wiel heeft, want daarmee ga ik altijd prone/crouch in BF4. Vind persoonlijk ook meer dan 50 euro voor een muis een beetje veel van het goede.
Ik heb een probleem ik heb vandaag een nieuwe G700S binnengekregen, de muis werkt perfect alleen als ik een snelle beweging maak voel ik dat er iets zwaars binnen in los zit, mijn vraag is nu hoort dit?
Het is namelijk best een irritant gevoel.
[ Voor 10% gewijzigd door geldermalsen op 08-02-2014 22:39 ]
Als je veel knopjes wilt, echt accuraat zal het ding niet zijn. Maar neem aan dat je MMO's speelt? Dan boeit het toch niet.Lynx schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:34:
G600 goed spul?
Heb het probleem gevonden het is het muis wiel wat tegen de randen komt, dit voel je door de muis en hoor je ook gewoon. Ik heb het vermoeden dat dit niet hoort kan iemand dit bevestigen?geldermalsen schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:16:
Ik heb een probleem ik heb vandaag een nieuwe G700S binnengekregen, de muis werkt perfect alleen als ik een snelle beweging maak voel ik dat er iets zwaars binnen in los zit, mijn vraag is nu hoort dit?
Ik heb zelf een G700, als ik met de muis schud dan beweegt het muiswiel een beetje (paar milimeter).
Maar zeker niet iets dat zwaar aanvoelt of iets dergelijks!
Maar zeker niet iets dat zwaar aanvoelt of iets dergelijks!
Maar voel jen hoor je dat ook echt? Als ik aan het gamen ben voel ik het dat er beweging in zit
[ Voor 54% gewijzigd door geldermalsen op 09-02-2014 16:20 ]
Nee, tijdens het gamen voel/hoor ik niets bewegen in de muis. Alleen als ik écht schud rammelt het een beetje.
Zijn er hier ervaringen met de leveringen van Mionix? Ik heb meer als een week geleden besteld en tot nog toe staat die al een week op verzonden.
Ik ben wel erg benieuwd naar de muis,
Ik heb nu een Xai maar die wordt voor mijn gevoel steeds minder precies. Toen heb ik een Kana v2 geprobeerd. Prima muis maar erg vervelend in mijn hand. Kramp aan alle kanten...
Tot slot een Rival geprobeerd. Die was te groot en veel te zwaar. Dus dan maar aan de dure mionix 7000. Hopelijk wordt die snel geleverd want ik zit er met smart op te wachten.
Ik ben wel erg benieuwd naar de muis,
Ik heb nu een Xai maar die wordt voor mijn gevoel steeds minder precies. Toen heb ik een Kana v2 geprobeerd. Prima muis maar erg vervelend in mijn hand. Kramp aan alle kanten...
Tot slot een Rival geprobeerd. Die was te groot en veel te zwaar. Dus dan maar aan de dure mionix 7000. Hopelijk wordt die snel geleverd want ik zit er met smart op te wachten.
Eindelijk de TT eSports Theron Infrared binnen, na een verkeerde levering van een gewone Theron 
Ik moet zeggen, heerlijke muis, ligt goed in de hand, voelt precies, goede knoppenlayout... Gewichten heb ik er niet in, dan wordt ie te zwaar op de kont. (de gewichtjes zitten niet in het midden). De voetjes glijden goed over m'n Steelseries 3S. Ik ben er erg tevreden over in ieder geval!
Alleen de software is niet om over naar huis te schrijven, maar wel werkbaar...
Ik moet zeggen, heerlijke muis, ligt goed in de hand, voelt precies, goede knoppenlayout... Gewichten heb ik er niet in, dan wordt ie te zwaar op de kont. (de gewichtjes zitten niet in het midden). De voetjes glijden goed over m'n Steelseries 3S. Ik ben er erg tevreden over in ieder geval!
[ Voor 39% gewijzigd door jeryz op 17-02-2014 21:57 ]
Even een vraag m.b.t. de TT eSports software.Kirishima schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:54:
Eindelijk de TT eSports Theron Infrared binnen, na een verkeerde levering van een gewone Theron
Kan jij via de TT eSport gaming mouse software, individueel de afzonderlijke knoppen (assign a key) toewijzen naar een willekeurige keyboard toets? En zo ja, hoe doe je dat?
Ikzelf heb namelijk een TT eSports Black Element muis aangeschaft en vind nergens in de software dat ik willekeurige keyboard toetsen kan toewijzen aan een bepaalde muisknop.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Als je nu een gaming muis zou kopen. Welke en waarom. Heb zelf al gezocht naar muizen maar de crosair m65 werd niet aangeraden.
Wat voor muis zoek je? Groot of klein? Symmetrisch of (rechtshandig) gevormd? Wat voor een grip gebruik je?manstaat schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:23:
Als je nu een gaming muis zou kopen. Welke en waarom. Heb zelf al gezocht naar muizen maar de crosair m65 werd niet aangeraden.
Razer Abyssus => relatief klein en symmetrisch
Razer Deathadder => relatief groot en rechtshandig gevormd
Logitech G400(s) => relatief groot en rechtshandig gevormd
Zowie FK => symmetrisch, "middel-groot" (ietsje kleiner dan de Deathadder en G400)
Er zijn nog wat meer Zowie's te koop, maar de verkrijgbaar is erg matig. Zie anders de topic start ook even.
Er zijn nog wat meer muizen die waarschijnlijk ook goed zijn, maar daar is (nog) minder over bekend: Roccat Savu (ADNS-3090) en de SteelSeries Kana V2 (let bij de laatste erop dat je V2 moet hebben). De Kana V2 heeft zou wel een relatief hoge LOD hebben, maar daarvoor kan je de "tape-truuk" voor gebruiken.
ik denk middel/grote handen, en knoppen aan de zijkant. Niet 20 knoppen op een muis. Daarnaast lijkt het me chill een inkeping voor me duim op te leggen maar die zie ik niet veel. Heb de OP ook gelezen en hou ik ook in de gaten.
Ik zweer bij Deathadders, gebruik ze sinds een jaar of 8, heb sinds een jaar een Black Edition.
Ik heb nu een ongeveer een weekje een Mionix Naos 7000 en die zou ik zeker niet afschrijven als je middelgrote handen hebt.
Vorm is werkelijkwaar briljant en de sensor gewoon erg goed. Alleen de muis is erg moeilijk met oppervlakken. Daarmee bedoel ik, hij werkt eigenlijk alleen op stoffen muismatten.
Ik heb hem getest op een Steelseries 4HD, een Steelseries S&S en een Mionix propus 380. Alle 3 deze matten werken niet goed. Nu heb een een steelseries Qck+ en die werkt perfect.
Hiervoor een Steelseries Rival en een Kana v2 geprobeert, de eerste was te zwaar/lomp naar mijn zin. De 2e te klein en lag niet prettig in mijn hand.
Verder waren dat prima muizen. Al moet je de Kana wel eerst afplakken om hem goed te kunnen gebruiken.
Vorm is werkelijkwaar briljant en de sensor gewoon erg goed. Alleen de muis is erg moeilijk met oppervlakken. Daarmee bedoel ik, hij werkt eigenlijk alleen op stoffen muismatten.
Ik heb hem getest op een Steelseries 4HD, een Steelseries S&S en een Mionix propus 380. Alle 3 deze matten werken niet goed. Nu heb een een steelseries Qck+ en die werkt perfect.
Hiervoor een Steelseries Rival en een Kana v2 geprobeert, de eerste was te zwaar/lomp naar mijn zin. De 2e te klein en lag niet prettig in mijn hand.
Verder waren dat prima muizen. Al moet je de Kana wel eerst afplakken om hem goed te kunnen gebruiken.
Bijna 5 maanden na het openen van een RMA procedure bij SteelSeries is deze dan eindelijk gesloten. Heb op 9 oktober mijn Kinzu v2 retour gestuurd vanwege wanprestaties van de aanwezige PixArt sensor. Deze zou omgeruild worden voor een Kana v2. Tot twee keer toe de verkeerde muis ontvangen (Kinzu v2 Pro Edition) om vervolgens te horen te krijgen dat ze de Kana v2 überhaupt niet kunnen leveren. Uiteindelijk boden ze me een Rival aan ter vervanging, ben daar maar mee akkoord gegaan om er eindelijk een eind aan te kunnen breien.MiBe schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:45:
[...]
Nadat ik contact had opgenomen kreeg ik een bericht dat ik de Kinzu v2 Pro Edition mocht houden en een Kana v2 toegestuurd zou krijgen. Vandaag weer post van SteelSeries, zit er gewoon wéér een Kinzu v2 Pro Edition in. Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Nou... Steelseries wel dus![]()
[afbeelding]
Inmiddels wel vast kunnen stellen dat de SteelSeries support echt een ongeorganiseerde bende is, ze zetten verschillende medewerkers op één procedure en lijken onderling vervolgens totaal niet te communiceren waardoor zaken dus herhaaldelijk in de soep lopen. Heb aan het retour sturen van mijn Kinzu v2 wel een redelijke collectie muizen overgehouden.

hahaha jezus man dat is wel echt erg inderdaad. Voorheen 2x met RMA van steelseries te maken gehad en toen ging het eigenlijk perfect, dit keer was het precies hetzelfde verhaal als bij jou, een ramp gewoon.
Wel leuk dat je er nu nog een Rival aan hebt overgehouden en een kinzuv2, toch weer respectievelijk ~100 euro ofzo lijkt me.
Als het de normale kinzuv2 rubberised was had ik er wel eentje van je overgenomen als backup ^^
Wel leuk dat je er nu nog een Rival aan hebt overgehouden en een kinzuv2, toch weer respectievelijk ~100 euro ofzo lijkt me.
Als het de normale kinzuv2 rubberised was had ik er wel eentje van je overgenomen als backup ^^
[ Voor 12% gewijzigd door Scrtz op 06-03-2014 20:36 ]
Ik heb net een Logitech G500s binnen en de gevoeligheid bevalt goed over mijn oude Logitech MX518.
Nu valt mij wel 1 dingetje op: de rechter muisknop klikt veel moeilijker&zwaarder dan de linker. Ik kan hem alleen laten klikken als ik vlak naast het scrollwiel indruk. Als ik bijvoorbeeld helemaal aan het eind probeer te klikken (waar het koord zit) buigt enkel het plastic kapje en klikt er niets. Ook merk ik op dat ik de linker knop niet zo ver hoef in te drukken als de rechter (die moet tot de 'bodem')
Is dat "karakter" van deze muis of is het een defect? Of moet het gewoon even inslijten?(wat ik mij niet kan voorstellen, omdat links wel gewoon overal goed klikt)
Nu valt mij wel 1 dingetje op: de rechter muisknop klikt veel moeilijker&zwaarder dan de linker. Ik kan hem alleen laten klikken als ik vlak naast het scrollwiel indruk. Als ik bijvoorbeeld helemaal aan het eind probeer te klikken (waar het koord zit) buigt enkel het plastic kapje en klikt er niets. Ook merk ik op dat ik de linker knop niet zo ver hoef in te drukken als de rechter (die moet tot de 'bodem')
Is dat "karakter" van deze muis of is het een defect? Of moet het gewoon even inslijten?(wat ik mij niet kan voorstellen, omdat links wel gewoon overal goed klikt)
[ Voor 11% gewijzigd door Hans1990 op 20-03-2014 13:42 ]
Oké klein probleempje hier. M'n oude Logitech M510 van bijna 4 jaar oud begint het te begeven (haperingen e.d.) dus ik ben op zoek naar een nieuwe muis. Na wat rondneuzen op diverse fora en dit topic heb ik de perfecte muis nog niet kunnen vinden.
Had eerst de Logitech G5, daarna de M510, omdat deze draadloos is en 'k mij steeds stoorde aan de kabel van de G5. Heb nu liever weer kabel ivm teveel gedoe met batterijen en soms slechte reactiesnelheid.
Zelf kwam ik uit op de G400s, maar die heeft blijkbaar geen zijwaartse scrolfunctie
, dus die valt af. De G500s heeft dat wel alleen die heeft weer 'n mindere sensor (en pittig prijzig). M'n voorkeur gaat naar Logitech maar 'k sta open voor andere merken, tips?
Had eerst de Logitech G5, daarna de M510, omdat deze draadloos is en 'k mij steeds stoorde aan de kabel van de G5. Heb nu liever weer kabel ivm teveel gedoe met batterijen en soms slechte reactiesnelheid.
Zelf kwam ik uit op de G400s, maar die heeft blijkbaar geen zijwaartse scrolfunctie

- Zowel optisch als laser is goed
- Zijwaartse scroll is een must, net als functietoetsen aan zijkant
- DPI control op de muis hoeft niet persé
- Niet boven de 60 euro
- Voorkeur gaat naar bedraad
[ Voor 13% gewijzigd door Yosecret op 23-03-2014 15:04 ]
Er zijn eigenlijk maar een aantal echt goede muizen:Yosecret schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:02:
Zelf kwam ik uit op de G400s, maar die heeft blijkbaar geen zijwaartse scrolfunctie, dus die valt af. De G500s heeft dat wel alleen die heeft weer 'n mindere sensor (en pittig prijzig). M'n voorkeur gaat naar Logitech maar 'k sta open voor andere merken, tips?
- G400s (deze had je al gevonden)
- Razer Deathadder
- Razer Abyssus
- Zowie FK (ook andere Zowie muizen zijn goed, maar hier slecht verkrijgbaar)
Minder bekend / minder uitvoerig getest:
- Roccat Savu
- Steelseries Kana V2
Zit erg te twijfelen tussen G500 en G400s. Heb wel hier en daar gelezen dat met triple monitor hoge dpi een meerwaarde is. Heb nu 5200, zou de sensor van G400s minder fijn werken op 5760x1080? Ik heb er zelf geen verstand van.
G40 is beter dan G500, en ik weet niet hoe ziekelijk hoog jij je sensitivity wilt hebben maar 5200 lijkt mij niet werkbaar.
Heb een G400 (nog geen jaar oud) op kunnen halen in de buurt, overgenomen voor 'n prikkie. Hij bevalt prima! Bedankt voor de aanbevelingen.
Je haalt wat dingen door elkaar :Scrtz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:34:
G40 is beter dan G500, en ik weet niet hoe ziekelijk hoog jij je sensitivity wilt hebben maar 5200 lijkt mij niet werkbaar.
- Sensitivity = Hoe snel een muis beweegt. Puur software.
- 5200 dpi = Resolutie. Niet de snelheid. Daar hebben muizen een scan snelheid specificatie voor.
Dus een langzame 5200 dpi muis i.c.m. de juiste sensitivity kan best een oplossing zijn in zijn geval
Uit het starttopic:nero355 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 03:42:
[...]
Je haalt wat dingen door elkaar :
- Sensitivity = Hoe snel een muis beweegt. Puur software.
- 5200 dpi = Resolutie. Niet de snelheid. Daar hebben muizen een scan snelheid specificatie voor.
Dus een langzame 5200 dpi muis i.c.m. de juiste sensitivity kan best een oplossing zijn in zijn geval
Tevens staat internet er vol mee dat DPI de meest nutteloze marketingterm van muizen ooit is.DPI
Hier kan ik kort over zijn: DPI is ongeveer de meest zinloze specificatie die je kan vinden. De meeste gamingmuizen hebben meer dan genoeg DPI voor de meeste situaties. Je kan zelf uitrekenen wat het minimaal aantal dpi is wat je nodig hebt met de volgende formule.
Jij hebt mijn post niet goed begrepen 
/EDIT : MiBe hieronder wel
/EDIT : MiBe hieronder wel
[ Voor 30% gewijzigd door nero355 op 26-03-2014 01:51 ]
Wat nero zegt klopt inderdaad. Je kunt je muis op 5200 DPI (= resolutie) hebben staan maar de cursor toch heel langzaam over het scherm laten bewegen (= sensitivity). Het klopt ook dat DPI één van de meest nutteloze marketingtermen is, dat staat echter volledig los van sensitivity en gaat puur over resolutie waardoor dat weer een heel ander verhaal is.
Verwijderd
Ik heb een Logitech G700s Muis.
Ik gebruik deze muis draadloos.
Met kabel is niet te doen omdat de kabel gewoon te stug is die bij de muis geleverd word.
Oplossing is om gewoon een losse mini USB kabel te kopen die minder stug is.
Ik heb inderdaad het probleem ook dat bij gebruik van de muis dat het muiswieltje geluid
maakt door de bewegingen die je maakt bij het gamen.
Als je even met de muis schud dan maakt hij ook geluid.
Ik had liever gehad dat de muis helemaal zonder muiswieltje werd geleverd.
Ik gebruik het muiswieltje eigenlijk nooit bij het gamen.
Je gebruikt het alleen maar om bij een webpagina naar beneden te scrollen.
Voor een gamingmuis hadden ze van mij het muiswieltje wel weg mogen laten.
Het is wel een voordeel dat je het muiswieltje 2 standen heeft.
Een met ratel geluid en een zonder ratel geluid.
Zonder ratel geluid scrolt hij heel smooth.
Dit heet microgear.
Het geluid van het heen en weer bewegen van het muiswieltje naar links en rechts.
Je kunt dat verhelpen door een klein plakbandje op het muiswieltje te plakken.
Het muiswieltje kan namelijk naar links en rechts klikken.
Dit is omdat je bij een webpagina zo van links en rechts kunt scrollen bij een wegpagina.
Normaal scroll je van boven naar beneden.
Het valt me op dat een muis zonder een muiswieltje eigenlijk niet meer te koop zijn.
Ik heb deze muis bij de Mediamarkt gekocht.
Ik had eerst een oudere Logitech G700 deze had ik bij een kleinere computerwinkel gekocht.
Bij de Mediamarkt voldoet me het wel veel beter dan de kleinere winkels.
Ik heb het idee dat de muizen van de Mediamarkt beter reageren en dat de input lag minder is.
In het begin merk je er niet veel van maar als je de muis een half jaar hebt merk je echt dat hij niet meer
echt nieuw is.
De muis is echt lekker groot voor de grotere hand en dat bevalt me wel.
De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee.
Daarna moet je de mini USB kabel in de muis steken om de batterij weer op te laden.
Of je moet de batterij er uit halen en hem dan opladen met een oplader voor het stopcontact.

Ik gebruik deze muis draadloos.
Met kabel is niet te doen omdat de kabel gewoon te stug is die bij de muis geleverd word.
Oplossing is om gewoon een losse mini USB kabel te kopen die minder stug is.
Ik heb inderdaad het probleem ook dat bij gebruik van de muis dat het muiswieltje geluid
maakt door de bewegingen die je maakt bij het gamen.
Als je even met de muis schud dan maakt hij ook geluid.
Ik had liever gehad dat de muis helemaal zonder muiswieltje werd geleverd.
Ik gebruik het muiswieltje eigenlijk nooit bij het gamen.
Je gebruikt het alleen maar om bij een webpagina naar beneden te scrollen.
Voor een gamingmuis hadden ze van mij het muiswieltje wel weg mogen laten.
Het is wel een voordeel dat je het muiswieltje 2 standen heeft.
Een met ratel geluid en een zonder ratel geluid.
Zonder ratel geluid scrolt hij heel smooth.
Dit heet microgear.
Het geluid van het heen en weer bewegen van het muiswieltje naar links en rechts.
Je kunt dat verhelpen door een klein plakbandje op het muiswieltje te plakken.
Het muiswieltje kan namelijk naar links en rechts klikken.
Dit is omdat je bij een webpagina zo van links en rechts kunt scrollen bij een wegpagina.
Normaal scroll je van boven naar beneden.
Het valt me op dat een muis zonder een muiswieltje eigenlijk niet meer te koop zijn.
Ik heb deze muis bij de Mediamarkt gekocht.
Ik had eerst een oudere Logitech G700 deze had ik bij een kleinere computerwinkel gekocht.
Bij de Mediamarkt voldoet me het wel veel beter dan de kleinere winkels.
Ik heb het idee dat de muizen van de Mediamarkt beter reageren en dat de input lag minder is.
In het begin merk je er niet veel van maar als je de muis een half jaar hebt merk je echt dat hij niet meer
echt nieuw is.
De muis is echt lekker groot voor de grotere hand en dat bevalt me wel.
De batterij gaat ongeveer 2 dagen mee.
Daarna moet je de mini USB kabel in de muis steken om de batterij weer op te laden.
Of je moet de batterij er uit halen en hem dan opladen met een oplader voor het stopcontact.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 13:38 ]
MS heeft ook weer wat nieuws. 12.000DPI 
Logitech Launches First-of-Its-Kind Logitech G Tunable Gaming Mouse
Logitech Launches First-of-Its-Kind Logitech G Tunable Gaming Mouse
[ Voor 69% gewijzigd door Help!!!! op 08-04-2014 12:44 ]
PC Specs
Verwijderd
Na tijden pielen met verschillende draadloze muizen ga ik weer terug naar een draadje. Momenteel is het budget voor dergelijke grollen vrij beperkt, dus ik zoek een leuke muis in de categorie 20-40 euro. Eisen zijn:
- Strak ontwerp/niet oerlelijk
- Zwart (voornamelijk)
- Fatsoenlijk merk (geen Sharkoon/Trust/et cetera)
- Goed ontvangen (in reviews)
Ik hoef niet ontzettend veel knoppen te hebben, al is één of twee extra bovenop de basis wel aardig (maar geen harde eis). Nu heb ik uiteraard al gefilterd en geselecteerd in de Pricewatch, maar ik ben benieuwd of jullie nog suggesties kunnen doen. Het meeste interessante spul dat ik tegenkom is toch 50 of 60 euro en dat vind ik eigenlijk net wat veel. Dan ga ik liever voor een ultrabasic Microsoft muisje aan een touw. Niet spannend, ook niet duur.
- Strak ontwerp/niet oerlelijk
- Zwart (voornamelijk)
- Fatsoenlijk merk (geen Sharkoon/Trust/et cetera)
- Goed ontvangen (in reviews)
Ik hoef niet ontzettend veel knoppen te hebben, al is één of twee extra bovenop de basis wel aardig (maar geen harde eis). Nu heb ik uiteraard al gefilterd en geselecteerd in de Pricewatch, maar ik ben benieuwd of jullie nog suggesties kunnen doen. Het meeste interessante spul dat ik tegenkom is toch 50 of 60 euro en dat vind ik eigenlijk net wat veel. Dan ga ik liever voor een ultrabasic Microsoft muisje aan een touw. Niet spannend, ook niet duur.
pricewatch: Steelseries Kana V2 Zwart, en evt een spuitbus voor de oranje stukken 
Zelf zou ik voor een 10 euro meer een pricewatch: Zowie FK pakken maar dan zit je weer op die 50
Zelf zou ik voor een 10 euro meer een pricewatch: Zowie FK pakken maar dan zit je weer op die 50
[ Voor 99% gewijzigd door CILLER op 10-04-2014 09:05 ]
Er zijn eigenlijk maar een aantal echt goede muizen (zie ook de topic start):Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:28:
Na tijden pielen met verschillende draadloze muizen ga ik weer terug naar een draadje. [...] Dan ga ik liever voor een ultrabasic Microsoft muisje aan een touw.
- G400s
- Razer Deathadder
- Razer Abyssus
- Zowie FK (ook andere Zowie muizen zijn goed, maar hier slecht verkrijgbaar)
Minder bekend / minder uitvoerig getest:
- Roccat Savu
- Steelseries Kana V2
Wil je een goede muis kies dan een van de bovenstaande die je het beste aan je wensen voldoet. Je kan enige indruk krijgen door ze in het echt te bekijken en proberen (zo ver dat kan) in een winkel zoals Media Markt.
Verwijderd
Wat mij betreft is dat hét voorbeeld hoe een muis er niet uit hoort te zienScrtz schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:47:
Denk dat je dan het beste kunt kijken voor een logitech g400s
Die Steelseries komt al een stuk meer in de buurt. Dat ziet er prima uit, alleen die accenten zijn inderdaad wat heftig.CILLER schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:52:
pricewatch: Steelseries Kana V2 Zwart, en evt een spuitbus voor de oranje stukken
Mjah, dan had ik toch de goede conclusie getrokken: voor het geld dat ik er nu aan wil uitgeven heb je weinig leuks. Ik ben bang dat ik dan toch terecht kom op een basic kantoormuis.Regeneration schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:16:
Er zijn eigenlijk maar een aantal echt goede muizen
[verhaal]
Als ik iets zou moeten kiezen zou het waarschijnlijk een Razer worden; ik heb ooit de allereerste van ze gehad (met bal nog) en sindsdien heb ik er een beetje een zwak voor. Die 60-70 euro stop ik echter nu liever in andere onderdelen.
Toch bedankt voor de suggesties
Momenteel ben ook ik weer op zoek naar een vervangen voor mijn Logitech G9X COD MW 3 edition.
Destijds helaas een impulsaankoop geweest en ik zal ook nooit weer een laser muis kopen.
Mijn keuze is gevallen op de volgende 3. Allen maken ze gebruik van een A3090 optische lens en verder kan ik ook nergens nadelen vinden of enige reden om de een boven de ander te nemen.
Roccat Kone Pure Optical
pricewatch: Roccat Kone Pure Optical
Steelseries Kana V2
pricewatch: Steelseries Kana V2 Wit
Zowie FK
pricewatch: Zowie FK
De Zowie en Roccat spreken mij het meeste aan, de Roccat vooral door het oplichtende logo en de functies die de Zowie mist. De Zowie ziet er echter meesterlijk uit en ligt ook perfect in de hand.
Heeft iemand enige input op de bovenstaande keuzes of belangrijke informatie?
Destijds helaas een impulsaankoop geweest en ik zal ook nooit weer een laser muis kopen.
Mijn keuze is gevallen op de volgende 3. Allen maken ze gebruik van een A3090 optische lens en verder kan ik ook nergens nadelen vinden of enige reden om de een boven de ander te nemen.
Roccat Kone Pure Optical
pricewatch: Roccat Kone Pure Optical
Steelseries Kana V2
pricewatch: Steelseries Kana V2 Wit
Zowie FK
pricewatch: Zowie FK
De Zowie en Roccat spreken mij het meeste aan, de Roccat vooral door het oplichtende logo en de functies die de Zowie mist. De Zowie ziet er echter meesterlijk uit en ligt ook perfect in de hand.
Heeft iemand enige input op de bovenstaande keuzes of belangrijke informatie?
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
lift-off is bij de kana erg hoog. Zowie heeft daarvoor een custom lens toegevoegd.
De Roccat weet ik eigenlijk niets vanaf.
De Roccat weet ik eigenlijk niets vanaf.
Dat is duidelijk de kana valt dus af. Ik ben sowieso al geen fan van steelseries.
Het is dat ik een toetsenbord van hun heb maar dat komt ook omdat Ideazon niet meer bestaat en mijn oude Ideazon Merc aan vervaning toe was en Steelseries deze modellen heeft overgenomen.
Het is dat ik een toetsenbord van hun heb maar dat komt ook omdat Ideazon niet meer bestaat en mijn oude Ideazon Merc aan vervaning toe was en Steelseries deze modellen heeft overgenomen.
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Hoi 
Ik ben sinds een paar weken bezig m'n hardware aan het upgraden. Ik ben al van een Fatal1ty naar een G430 headset gegaan. Ik twijfel nu een beetje; ik heb op dit moment een budget gamingmouse, de Elecom GM-20. Staat niet in de Tweakers pricewatch en is ook niet erg bekend. Ik heb hem een tijdje terug bij Conrad gekocht.
Ik twijfel een beetje of ik een tweede beeldscherm (dat de oude de tweede wordt en de nieuwe de 'primary') zou kopen of een nieuwe gaming mouse. Toetsenbord is goed genoeg, een ergonomisch Microsoft toetsenbordje. Ik weet alleen niet zeker of ik het verschil tussen de huidige en bv de Razer Deathadder zou gaan merken.
Op dit moment gebruik ik de extra knoppen op mijn muis niet om bv een grenade te gooien, dus ik moet het kunnen redden met een Deathadder. Of een G400, wel met knoppen.
Ik heb 't een beetje doorgenomen maar ik zag niet echt een vergelijking tussen een budget gamingmouse van 30E met een goede gamingmouse van 60/70E.
EDIT: De GM-20 ligt trouwens wel lekker in de hand voor mij.
Ik ben sinds een paar weken bezig m'n hardware aan het upgraden. Ik ben al van een Fatal1ty naar een G430 headset gegaan. Ik twijfel nu een beetje; ik heb op dit moment een budget gamingmouse, de Elecom GM-20. Staat niet in de Tweakers pricewatch en is ook niet erg bekend. Ik heb hem een tijdje terug bij Conrad gekocht.
Ik twijfel een beetje of ik een tweede beeldscherm (dat de oude de tweede wordt en de nieuwe de 'primary') zou kopen of een nieuwe gaming mouse. Toetsenbord is goed genoeg, een ergonomisch Microsoft toetsenbordje. Ik weet alleen niet zeker of ik het verschil tussen de huidige en bv de Razer Deathadder zou gaan merken.
Op dit moment gebruik ik de extra knoppen op mijn muis niet om bv een grenade te gooien, dus ik moet het kunnen redden met een Deathadder. Of een G400, wel met knoppen.
Ik heb 't een beetje doorgenomen maar ik zag niet echt een vergelijking tussen een budget gamingmouse van 30E met een goede gamingmouse van 60/70E.
EDIT: De GM-20 ligt trouwens wel lekker in de hand voor mij.