Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Speel nu al geruime tijd met een Zowie FK13 en die bevalt me qua vorm en prestaties heel goed.
Behalve dan dat ik de (huano) switches te zwaar blijf vinden.

Nu is dat geen enorme ramp maar ben toch wel benieuwd of er (inmiddels) een muis is die "gelijk" is (ook qua vorm en hoogte) aan de FK maar wel lichtere (omron) switches heeft? Liefst van Zowie zelf maar vind hun site niet heel duidelijk over de verschillen. :)

PS1:
Weet iemand of KB2908279 Mouse pointer stutters or freezes when you play certain games in Windows 8.1 and Windows Server 2012 R2 verwerkt zit in de Windows 8.1 Spring Update :? Of heeft het nog zin dit te installeren. :?

PS2:

fwiw: 120hz monitor
Muis is Zowie FK ingesteld op 1150dpi en 1000hz.
Heb dus W8.1 Spring Update draaien met volgende settings:
  • Mouse Win Control Panel Settings zijn Pointerspeed = 6/11 en Enhance Pointer Precision = niet aangevinkt;
  • Display Win Control Panel gezet op: 100% en Let me choose one scaling level for all my displays aangevinkt.
  • Mark C. 8.1 v2.6 - 100% register mousefix gedaan;
  • Ingame zet ik, indien mogelijk, altijd Raw Input aan en evt. Acceleratie uit.
Is dit de juiste manier :?

[ Voor 58% gewijzigd door Help!!!! op 18-04-2014 12:48 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Enigste dat ik in 8.1 gebruikte was:
Mouse Win Control Panel Settings zijn Pointerspeed = 6/11 en Enhance Pointer Precision = niet aangevinkt;

en die fix geinstalleerd.

Het irritante vond ik dat windows 8.1 alleen de hoge hertz gebruikte ingame, en buiten games voelde de muis dan een stuk trager aan ( heb een 144hz monitor, merk je het nog meer ). Weet niet of dat inmiddels ook al gefixt is?

Zelf hou ik niet zo van register fixes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 00:49
Al jaren ben ik een tevreden gebruiker van een Razer Diamondback 3G, En in al die jaren heb ik nooit echt intensief gegamed op de pc.

Sinds enkele maanden ben ik meer op de pc gaan gamen en minder op de consoles, Hoewel ik veel games op de PC nog met een xbox360 controller speel is dat bij sommige genres geen optie.
Drie weken geleden ben ik met Diablo 3 begonnen en dat speel ik momenteel zo intensief dat ik afgelopen week tot de constatering kwam dat ik last van mijn pols begon te krijgen.

Nu is dat op zich niet vreemd want ik blijk een palm gamer te zijn en hoewel de diamondback voor normaal pc gebruik erg prettig is (Ik muis ook regelmatig met links binnen Windows en tijdens het browsen) tijdens het gamen kan (en moet) de ergonomie echter worden verbeterd.

Om die reden heb ik afgelopen woensdag middag dan ook bij de lokale Saturn een aantal gamemuizen staan voelen op zoek naar iets wat prettig in de hand lag, Waarbij de Razer Deathadder er eigenlijk het meest uitsprong maar dat kan ook komen omdat ik de ingedeukte vingergevormde knoppen van Razer na jaren gewoon heel erg gewend ben.
Nu is het aanbod daar wel redelijk maar ik heb me enkel tot Logitech en Razer beperkt daar ik van de andere merken niet weet wat goed en wat niet goed is, Vandaar dat ik hier dan ook om advies kom vragen.

Mijn vraag aan jullie is dan ook welke muizen ik naast de Deathadder in mijn overweging kan meenemen zodat ik na het weekend eens terug kan om de genoemde muizen wat uitgebreider te proberen (Mits ze daar tussen het aanbod zitten.)

Alvast zeer bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 191% gewijzigd door Sato op 19-04-2014 01:11 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 16:04
Hee tweakers! Ik zoek een muis met de volgende kenmerken:
* >25 euro
* 2000< dpi (ik weet dat dpi de laatste tijd over de top is..)
* comfortabel
* goed glijdend (ik gebruik een muismat maar niet een te stroefe muis)
* geen trust. Ik weet dat ik een (zeer) beperkt budget heb maar ik wil geen trust.

Ik heb zelf al wat opgezocht. Ik twijfel tussen deze: (vergelijkingstabel)
pricewatch: Steelseries Call of Duty: Black Ops II - avaga a9500 (is een sensei raw met black ops log erop) (word afgeraden in de beginpost)
pricewatch: Gigabyte M6900 - avago a6090
pricewatch: Sharkoon FireGlider - avago a6010
pricewatch: Sharkoon Drakonia - avago a9800
pricewatch: A4-Tech XL-730K Oscar Laser Gaming Mouse - sensor onbekend

Ik denk dat de sharkoon drakonia de beste optie is met mijn wensen. Ik zal er op gaan gamen maar heb gewoon een erg beperkt budget. Dus dan eis ik ook niet erg goede performance maar wil ik gewoon zoveel mogelijk waar voor mijn geld.

Groetjes en alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Budgetguy schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:33:
Hee tweakers! Ik zoek een muis met de volgende kenmerken:
* >25 euro
* 2000< dpi (ik weet dat dpi de laatste tijd over de top is..)
* geen trust. Ik weet dat ik een (zeer) beperkt budget heb maar ik wil geen trust.
Volgens mij gaat daar wat verkeerd of niet :? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
pricewatch: CM Storm Xornet is misschien ook een optie. Levert best goede prestatie's en kost heel weinig. (vooral interesant als je een claw grip gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:08
Hallo allemaal,

Ik heb nu al 4+ jaar de G9 van logitech, echter is het scrollwieltje "stuk". Wanneer ik het wieltje indruk scrolt hij ook naar beneden. Tijd voor een nieuwe muis!

Ik heb in het verleden ook een MX518 veel gebruikt, deze muis doet nog trouwe dienst wanneer ik hem gebruik voor mij macbook.

Ik weet nog niet zeker welke muis ik wil, wat meer knopjes kan best handig zijn, ook ben ik verder zeer tevreden over de G9. Ik twijfelde tussen de G400 en G500 en na het lezen van dit topic weet ik het helemaal niet meer eigenlijk.

Heeft iemand advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:45
Strykeforce schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:33:
Hallo allemaal,

Ik heb nu al 4+ jaar de G9 van logitech, echter is het scrollwieltje "stuk". Wanneer ik het wieltje indruk scrolt hij ook naar beneden. Tijd voor een nieuwe muis!

Ik heb in het verleden ook een MX518 veel gebruikt, deze muis doet nog trouwe dienst wanneer ik hem gebruik voor mij macbook.

Ik weet nog niet zeker welke muis ik wil, wat meer knopjes kan best handig zijn, ook ben ik verder zeer tevreden over de G9. Ik twijfelde tussen de G400 en G500 en na het lezen van dit topic weet ik het helemaal niet meer eigenlijk.

Grappig ik zit precies in dezelfde scenario als jij momenteel. Van een mx518 en sinds een paar jaar een g9x waarbij het scrollwheel draait als je probeert te klikken.

Ik stel wel totaal andere eisen zie ik. Ik gebruik zelf maar 1 sidebutton. Vind het erg lastig om dr achterste sidebutton in te drukken en gebruik het dus ook nooit.

Ik denk zelf aan een Steelseries Kana v2 wegens het gewicht, sensor en switches. Daarbij vooral gelet op het gewicht want ik vind de g9x toch iets te zwaar voor mijn kleine handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Strykeforce schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:33:
Hallo allemaal,

Denk toch dat je eerst zelf meer huiswerk moet doen op de volgende punten voordat je echt goede hulp kunt krijgen hier:
* Welke muisvorm wil je.
* Wel of niet meer knoppen dan standaard. (G9 is wat dat betreft "standaard")
* Laser of optical muis

In dit topic zal een laser niet snel aangeraden worden omdat de meesten ervan overtuigd zijn dat een lasermuis minder goed “trackt’ dan een goede opticalmuis. Hetzelfde geldt voor sensoren die enige vorm van accleratie e.d. hebben, die zijn ongewenst.

Mocht je eigenlijk gewoon liever weer een G9 hebben, dan kun je mij ook een DM sturen. Heb nog wel een G9 en G9x in goede staat liggen voor weinig. Of bijv. op V&A kijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Laatst online: 11-09 14:08
Help!!!! schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:35:
[...]

Denk toch dat je eerst zelf meer huiswerk moet doen op de volgende punten voordat je echt goede hulp kunt krijgen hier:
* Welke muisvorm wil je.
* Wel of niet meer knoppen dan standaard. (G9 is wat dat betreft "standaard")
* Laser of optical muis

In dit topic zal een laser niet snel aangeraden worden omdat de meesten ervan overtuigd zijn dat een lasermuis minder goed “trackt’ dan een goede opticalmuis. Hetzelfde geldt voor sensoren die enige vorm van accleratie e.d. hebben, die zijn ongewenst.

Mocht je eigenlijk gewoon liever weer een G9 hebben, dan kun je mij ook een DM sturen. Heb nog wel een G9 en G9x in goede staat liggen voor weinig. Of bijv. op V&A kijken.
Als ik qua muisvorm moet kiezen tussen de G9 en de MX518 dan heb ik liever de G9. De kleinere vorm vind ik zelf prettiger maar ik kan prima overweg met de MX518.

Meer knoppen dan de G9 is niet een vereiste maar indien de muis daardoor iets meer kost dan vind ik het dat waard.

Laser of Optical vind ik erg lastig te kiezen, laat ik het zo zeggen: ik heb zelf geen slechte ervaring met mijn laser G9. Tegenover mijn MX518 heb ik een betere ervaring met mijn G9 qua beweging.

Ik zat eigenlijk ook nog te denken aan de G502 die binnenkort uit komt. Het aanpassen van het gewicht van de muis vond ik ook erg fijn bij de G9. De prijs is misschien best hoog maar de G9 heb toendertijd ook voor een hoge prijs gekocht en heb er geen moment spijt van gehad. Ook qua vorm zit de G502 denk ik tussen de G9 en MX518 in als ik afbeeldingen bekijk.

Een tweedehands G9 is niet iets wat ik zoek (bedankt voor het aanbod), ik wil weer eens wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Persoonlijk denk ik dat die G502 echt een marketingstunt is. De verstelbare vorm is zo gek nog niet, maar de DPI is echt nutteloos. Ik zou zelf zeggen dat ik wat heb aan tot 2.000 DPI, maar daarboven ... wat moet je ermee? Dus ik voorspel een slechte sensor, met veel acceleration en dergelijke.

Maar goed, de tijd zal het leren! Wie weet hebben ze wel echt hun best gedaan, om een correcte sensor en lens te combineren met een innoverende body. De RAT muizen hebben natuurlijk ook al zo'n verstelbare vorm, maar ook daar een slechte sensor en dergelijke en dus niet echt (serieus) bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar een Muis, maar zit er nog een verschil tussen de G400 en G400s, in lijstje hebben ze zelfde sensor namelijk (de G400 heeft 2 opties qua sensors en de G400s maar1). De 400s is te koop bij saturn leek me wel okay muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

WeAreLegion schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:27:
Ik zit ook te kijken naar een Muis, maar zit er nog een verschil tussen de G400 en G400s, in lijstje hebben ze zelfde sensor namelijk (de G400 heeft 2 opties qua sensors en de G400s maar1). De 400s is te koop bij saturn leek me wel okay muis :)
De G400s is sowieso een goede koop, de G400 wil nog wel eens geleverd worden met een andere sensor dan gewenst is. Met die s versie zit je dus altijd veilig!

Fijn en solide muisje overigens, m'n vriendin heeft em. Zelf ook nog steeds erg tevreden met de Kana V2 van Steelseries. Hij zou alleen wat groter moeten zijn, maar dat blijft lastig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:03
WeAreLegion schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:27:
De G400 is het oude model die gammel aanvoelt + een draad probleem.

De G400s (nieuwe model) heeft dezelfde vorm en voelt zeer degelijk aan en heeft geen draad probleem.

Aan U de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:34:
[...]

De G400s is sowieso een goede koop, de G400 wil nog wel eens geleverd worden met een andere sensor dan gewenst is. Met die s versie zit je dus altijd veilig!

Fijn en solide muisje overigens, m'n vriendin heeft em. Zelf ook nog steeds erg tevreden met de Kana V2 van Steelseries. Hij zou alleen wat groter moeten zijn, maar dat blijft lastig!
Okay fijn om te weten :) dan zal ik hem zo even bestellen bij ze even vanmiddag afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:29
RoaDHouse schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:36:
[...]

De G400 is het oude model die gammel aanvoelt + een draad probleem.

De G400s (nieuwe model) heeft dezelfde vorm en voelt zeer degelijk aan en heeft geen draad probleem.

Aan U de keuze :)
Het is echt niet zo dat de G400 gammeler aanvoelt dan de G400s, daar zit praktisch geen verschil tussen. Het enige echte verschil is het bevestigingspunt van de kabel, die is bij de s-versie verstevigd. Overigens ontstaan bij de G400 ook voornamelijk problemen indien je de muis aan de kabel optilt, anders zal het niet snel problemen geven. Naar mijn mening is de coating van de G400 ook prettiger dan de G400s, laatstgenoemde is gladder.

Alleen de allereerste modellen van de G400 hadden overigens geen perfecte sensor (Avago 3080E sensor met prediction). Veruit de meeste (alles met een PID boven LZ13333) beschikken echter over de Avago 3090 zonder prediction. De G400 is doorgaans dus een prima keuze, zij het niet dat hij inmiddels EOL is en dus lastig te krijgen. Voorheen was hij echter de helft goedkoper dan de G400s en zou in dat geval sowieso voor de non-s versie gaan.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Die 400 is in pricewatch niet meer te vinden, en was ongeveer net zo duur dus dat zal wel mee vallen dat ie helft goedkoper is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
De G400 was behoorlijk wat goedkoper hoor. Ik heb hem ooit in een winkel gekocht voor 35,-

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
haarbal schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:08:
De G400 was behoorlijk wat goedkoper hoor. Ik heb hem ooit in een winkel gekocht voor 35,-
Okay die G400s is namelijk 50 dus echt heel veel verschil vind ik dat zelf niet :) maar goed dat is voor ieder anders natuurlijk. Heb hem besteld vanmiddag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Heb mijn G400 zelfs voor 27 euro gekocht destijds. Belachelijk dat ze de G400s voor het dubbele verkopen terwijl het om praktisch dezelfde muis gaat.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Had hem zelf ook gekocht toen ie spotgoedkoop was voor 30 tientjes, topmuis! Enige muisvorm waar ik lekker mee overweg kan veel muizen zijn veel te kort tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Vreemde keus van Logitech inderdaad, De mx518 en daarna de G400 waren altijd voor rond de 30 of zelfs onder de 30 euro te vinden, nu ineens dubbel geprijsd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien prijst Avago de Sensor duurder :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De G400s gebruikt net als de G400 een Agavo 3090. Lijkt me, zeker gezien de lancering van de 3310, onwaarschijnlijk dat die duurder is geworden. CM Storm gebruikt overigens dezelfde sensor in de Alcor en die is ook al vanaf €27,90 verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Gisteren eens lopen spelen met de instellingen van mijn Razer Lachesis.

DPI stond altijd op het hoogst (4000) en de sensitivity in COD MW3 erg laag. Heb dit eens omgedraaid en de DPI op 1000 gezet en de sensitivity in het spel omhoog gezet. Speelde ineens vele malen beter! Ik weet niet of dit placebo effect is, of ik tegen noobs speelde of dat ik echt daadwerkelijk nauwkeuriger kon richten, maar m'n k/d ration ging omhoog. :)

In het menu van COD MW3 was de muis echter mega traag. Geen doen. Dus met de sneltoetsen op de muis de DPI omhoog geschroefd, zodat ik in het menu wel normaal kon werken. Tijdens het gamen de DPI weer omlaag (even het aantal kliks geteld) en ik kon weer knallen.

Enige waar ik nu mee zit is dat ik nu dus op 3 plaatsen de snelheid van m'n muiscursor aan kan passen.
In windows, in de Razer applicatie en in het spel. Hoe krijg ik dat nou goed afgesteld? :?

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 23-04-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
MiBe schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:11:
De G400s gebruikt net als de G400 een Agavo 3090. Lijkt me, zeker gezien de lancering van de 3310, onwaarschijnlijk dat die duurder is geworden. CM Storm gebruikt overigens dezelfde sensor in de Alcor en die is ook al vanaf €27,90 verkrijgbaar.
De puretrack valor gebruikt ook dezelfde sensor en kost 20 euro en je krijg een muismat erbij.
Zijn er nog negatieve ervaringen met deze muis. Hij is namelijk wel spotgoedkoop voor een avago 3090. Ik twijfel nu tussen deze muizen:
Puretrack valor - avago 3090 (optisch) 20€ met muismat
Cm storm alcor - avago 3090 (optisch) 28€
Sharkoon drakonia - avago 9800 (laser) 25€
Steelseries sensei raw (black ops 2) - avago 9500 (laser) 20 €
Advies is welkom. Ik ben een palm gamer. En de 400s kost 39 euro bij amazon.de (met gratis verzending)!

[ Voor 3% gewijzigd door Centelte op 23-04-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De Valor is overigens wel van ontzettend slechte bouwkwaliteit. Gebruikt dezelfde behuizing als de budgetmuizen van OCZ (Domenatrix) en Medion (Erazer). De lasermuizen waar je naar refereert zou ik sowieso niet doen, die sensoren zijn niet om over naar huis te schrijven. Van de lijst die je zojuist plaatst zou ik toch iets meer investeren en voor een G400s gaan, dan weet je zeker dat je goed zit. De Alcor durf ik niets over te zeggen, heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:38
pdebie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:55:

DPI stond altijd op het hoogst (4000) en de sensitivity in COD MW3 erg laag. Heb dit eens omgedraaid en de DPI op 1000 gezet en de sensitivity in het spel omhoog gezet. Speelde ineens vele malen beter! Ik weet niet of dit placebo effect is, of ik tegen noobs speelde of dat ik echt daadwerkelijk nauwkeuriger kon richten, maar m'n k/d ration ging omhoog. :)

In het menu van COD MW3 was de muis echter mega traag. Geen doen. Dus met de sneltoetsen op de muis de DPI omhoog geschroefd, zodat ik in het menu wel normaal kon werken. Tijdens het gamen de DPI weer omlaag (even het aantal kliks geteld) en ik kon weer knallen.

Enige waar ik nu mee zit is dat ik nu dus op 3 plaatsen de snelheid van m'n muiscursor aan kan passen.
In windows, in de Razer applicatie en in het spel. Hoe krijg ik dat nou goed afgesteld? :?
Windows muissettings moet je gewoon op vinkje 6 van 11 laten staan en niet aan komen. Pointer precision wel uitzetten maar meer dan dat niet.

Alleen maar een combi van je muissoftware en het spel wat je speelt instellen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
maar overruled de game de instellingen in de muissoftware? In mijn geval de Razer software dus.

Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Ik ben opzoek naar een nieuwe muis omdat ik mijn bijna antieke Logitech muis na lange tijd van trouwe dienst met pension wil laten gaan.

Mijn budget is niet al te hoog (rond de 30 euro) maar ik vind het geen probleem om iets 2de hands te kopen.

één belangrijk ding,ik gebruik een ''claw grip'' dus de muis moet daarvoor gemaakt zijn,ook heb ik redelijk grote handen,dus mini muizen zijn niet echt geschikt.

Ik zat zelf te denken aan een razer deathadder,heb deze al een keer in de winkel geprobeerd en het lijkt me een redelijk fijne muis maar graag hoor ik jullie mening erop

Zouden jullie mijn kunnen helpen ?

dit is de muis die ik nu heb
http://www.compass.com.ru/img.asp?toUID={FE3C0F06-0849-4A9C-83FE-8A53A32221A8}&tpVid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Met een claw grip betwijfel ik of een Deathadder de juiste keuze is, die wordt net als de G400(s) meestal geprefereerd door palm grip gebruikers. Ik zou als ik jou was eerder naar een symmetrische muis kijken. Hiervan zijn de Zowie AM en FK mijn inziens het meest interessant mits je geen problemen hebt met relatief zware muisknoppen (Huano switches). De Kana v2 (Omron switches) is anders ook nog een mogelijkheid, die heeft echter last van een erg hoge LOD. Bij de Zowie's is dit geen issue door het gebruik van een custom lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Mijn Razer Diamondback 3G werkt nog prima maar ik merk dat ik rsi klachten begin te krijgen nu ik hem steeds meer, langer en intensiever gebruik.

Ik ben dus gaan zoeken naar een ergonomische rechtshandige muis die ik met een (volle) palmgrip zal gebruiken, Die zoektocht kwam al snel uit op de Logitech G400s en de Razer Deathadder 2013.
Bijde heb ik onlangs nog in de hand gehad bij de Saturn en de Logitech G400s lag me niet direct echt lekker, En de Razer Deathadder en Logitech G600 MMO waren de fijnste muizen die ze daar hadden liggen.
De Logitech G600 MMO lag lekker in de hand omdat je ringvinger en pink daar ook een eigen plek hebben, Maar al die knoppen erop hoeft van mij niet zo.

Nu ben ik dus nog maar eens verder gaan zoeken en kwam zo de Mionix NAOS 7000 (ADNS-3310 sensor) tegen, En die lijkt eigenlijk wel perfect op mijn al wensen aan te sluiten.
Helaas verkoopt niemand die lokaal (volgens mij in het geheel geen aanbieders van deze muis in Nederland?) dus even gaan proberen zit er niet in.
Vandaar ook dat ik er wat vragen over heb:

Is de ADNS-3310 die in de Mionix NAOS 7000 gebruikt wordt wel een goede sensor?
En zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit model/merk? (Heb de review in de pricewatch al gelezen.)
Zijn er nog andere geode (game) muizen die ik over het hoofd zie?
Edit: De laatste vraag kan ik deels zelf al beantwoorden, De Steelseries Rival kan volgens mij ook wel aan de lijst met kandidaten worden toegevoegt.

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sato op 24-04-2014 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steelseries Sensei
Steelseries Ikari
Roccat Kone

/thread

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 03:16:
Steelseries Sensei
Steelseries Ikari
Roccat Kone

/thread
WMO1.1a
imo 1.1
ime 3.0

/thread :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

pdebie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:55:

Dat hoort niet... je eerste setup is de juiste manier IMHO :)
Door het te laten zoals het was ;)
MiBe schreef op donderdag 24 april 2014 @ 02:09:
Met een claw grip betwijfel ik of een Deathadder de juiste keuze is, die wordt net als de G400(s) meestal geprefereerd door palm grip gebruikers.
Ik bestuur zowel de DeathAdder als elke andere muis met mijn vingers. Nooit mijn palm.
Daarom vind ik de meeste Logitech muizen ook niet echt fijn : Pakken niet fijn vast aan de zijkant!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

nero355 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 03:42:
Ik bestuur zowel de DeathAdder als elke andere muis met mijn vingers. Nooit mijn palm.
Daarom vind ik de meeste Logitech muizen ook niet echt fijn : Pakken niet fijn vast aan de zijkant!
Dan til je je muis ook op af en toe zeker?
Ik wel. Ik heb ondervonden dat hij soms -ik heb ook een deathadder- hapert als ik hem iets van de tafel heb gehad. Verder is het scrollwheel niet goed wat mij betreft, het scrolt niet elke scrollstap even zwaar, een deel van het wiel gaat lichter dan het andere deel. Ik heb een witte tafel, en daar doet hij het bijzonder slecht op, het is een lasermouse. Mijn vorige muis (Copperhead) was infrarood en dat werkte er prima mee.
Ook trigger ik heel soms de knoppen aan de zijkant bij het optillen. In games hebben die daarom geen functie bij mij.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
pdebie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:30:
maar overruled de game de instellingen in de muissoftware? In mijn geval de Razer software dus.

Of hoe moet ik dit zien?
De muis(-software) leest middels de sensor hoeveel cm je aflegt met je muisbeweging en vertaalt dat met een ingestelde DPI naar een muissnelheid op de computer. In Windows is dat icm dat streepje (wat je op 6 moet laten staan). In games is dat icm de mouse speed instelling. Hier kan je wel aanpassingen maken aangezien ze alleen voor dat spel gelden.
In principe moet je in elk nieuw spel de mouse speed instellen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, zal er vanavond eens mee spelen dan en kijken wat ik het fijnste qua afstelling vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Mijn advies is met instellingen meestal heel simpel,
Pas alleen de dpi op de muis aan. Zet de game op setting 1 en windows in het midden.

Voordeel is dat er dan geen kunstmatige uitvergroting van je DPI plaatsvind; dit zou een beetje op mouse stuttering kunnen lijken.

Andersom voorkom je dat je DPI te hoog staat. Hoe lager je DPI hoe makkelijker je muis de positie kan uitrekenen, daardoor minimaliseer je meetfouten en daardoor ook dingen als mouse acceleration vanuit de muis. Om precies die reden blijken veel muizen op 500hz beter te presteren dan op 1000hz

Voor mensen die een muis hebben die alleen met hele grote jumps in te stellen kun je natuurlijk de laatste finetuning in de game doen.

Let op, sommige games hebben standaard een extreem hoge mouse sense waardoor 1 niet echt 1 is maar een uitvergroting.
Ik zelf hou altijd de 1 van counter strike aan als baseline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wat versta je onder setting 1? De default setting van de game?

Want in CoD MW3 bijvoorbeeld kan ik alleen de sensitivity aanpassen bij 'Look' in de vorm van een balkje wat ik aan kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik speel zelf geen COD maar meestal is 1 helaas niet default.
Is er geen config file waar een getalletje staat ipv een slider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

De laagste setting (geen balkje zichtbaar in de look slider) in MW3 is 1, standaard is 5.

CoD (tech engine) en CS (goldsrc/source engine) hebben verder dezelfde verhoudingen qua instellingen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik heb sinds gisteren een Zowie FK, wat is volgens jullie de beste instelling voor deze muis.
Ben zelf nog een beetje aan het spelen met de settings maar was benieuwd wat de beste instelling is voor een dergelijke muis.

Speel momenteel veelal Ghosts, CS GO en BF4. Muis ingesteld op 2000dpi 1000Mhz en bijna de laagste ingame sense.

[ Voor 11% gewijzigd door melek-taus op 25-04-2014 00:34 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MrMonkE schreef op donderdag 24 april 2014 @ 04:54:
Dan til je je muis ook op af en toe zeker?
Soms wel, soms niet... ik heb een redelijk grote muismat : https://www.google.nl/?gf...bYIw#q=razer+mantis+speed
Ik wel. Ik heb ondervonden dat hij soms -ik heb ook een deathadder- hapert als ik hem iets van de tafel heb gehad. Verder is het scrollwheel niet goed wat mij betreft, het scrolt niet elke scrollstap even zwaar, een deel van het wiel gaat lichter dan het andere deel. Ik heb een witte tafel, en daar doet hij het bijzonder slecht op, het is een lasermouse. Mijn vorige muis (Copperhead) was infrarood en dat werkte er prima mee.
Koop een muismat! Al is het de goedkoopste die je kan vinden van een beetje merk dan is die goed genoeg!
Zoiets bijvoorbeeld : pricewatch: Steelseries Qck

Verder is er een 1800 dpi en een 3500 dpi DeathAdder die beiden optisch zijn : Ik heb de oude 1800 dpi versie en herken je problemen niet.
Ik heb ook een Copperhead die met een laser werkt en die heeft inderdaad wel een preciezere scrollknop :)
Ook trigger ik heel soms de knoppen aan de zijkant bij het optillen. In games hebben die daarom geen functie bij mij.
Ook geen last van en ik bind ze juist heel graag in FPS achtige games voor een knife/secondary weapon/shooting mode/enz...

Mocht iemand nu denken : WTF?! Twee muizen ?! WHY???

De Copperhead is ideaal voor games waarin je zijn snelle scan speed goed kan gebruiken voor snelle 360 bewegingen en dergelijke, terwijl de CopperheadDeathAdder gewoon een relaxe precieze muis is die ik 95% van de tijd gebruik :)

P.S. : Ik heb ook 2 toetsenborden :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mijn Mamba was voor de 3e keer defect binnen een jaar :/ , heb nu een deathadder 2013, deze reageert een stuk beter en niet van vet vlek gevoelig zwart materiaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Zojuist een Mionix NAOS 7000 bested bij Amazon.de, Zal als het meezit dinsdag/woensdag bezorgt worden.
In de tussentijd maar niet meer of aanzienlijk minder gamen want dit voelt zo echt niet goed.
Sato schreef op donderdag 24 april 2014 @ 02:30:
Kinp, Knip,

Vandaar ook dat ik er wat vragen over heb:

Is de ADNS-3310 die in de Mionix NAOS 7000 gebruikt wordt wel een goede sensor?
Ja, Blijkbaar wel.
En zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit model/merk? (Heb de review in de pricewatch al gelezen.)
Nee, Blijkbaar niet hier. (Of ze zijn te druk met genieten van een geweldige muis, Geheel begrijpelijk uiteraard.)
Zijn er nog andere goede (game) muizen die ik over het hoofd zie?
Genoeg goede muizen maar de kwaliteitscontrole is bij somige merken helaas niet meer wat het ooit was.

Alvast bedankt.
Nog bedankt allemaal. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Oeps, ik heb je vraag gemist, ik heb zelf een Naos 7000 in mijn hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:02
nero355 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 00:18:
[...]

Soms wel, soms niet... ik heb een redelijk grote muismat : https://www.google.nl/?gf...bYIw#q=razer+mantis+speed

[...]

Koop een muismat! Al is het de goedkoopste die je kan vinden van een beetje merk dan is die goed genoeg!
Zoiets bijvoorbeeld : pricewatch: Steelseries Qck

Verder is er een 1800 dpi en een 3500 dpi DeathAdder die beiden optisch zijn : Ik heb de oude 1800 dpi versie en herken je problemen niet.
Ik heb ook een Copperhead die met een laser werkt en die heeft inderdaad wel een preciezere scrollknop :)

[...]

Ook geen last van en ik bind ze juist heel graag in FPS achtige games voor een knife/secondary weapon/shooting mode/enz...

Mocht iemand nu denken : WTF?! Twee muizen ?! WHY???

De Copperhead is ideaal voor games waarin je zijn snelle scan speed goed kan gebruiken voor snelle 360 bewegingen en dergelijke, terwijl de Copperhead gewoon een relaxe precieze muis is die ik 95% van de tijd gebruik :)

P.S. : Ik heb ook 2 toetsenborden :+ :P
Copperhead staat niet bepaald in de list van goede muizen volgens mij?
Ik heb 'm ook maar ben aan het kijken of ik 'm ga vervangen.

kleine bewegingen lijken een beetje schokkerig te gaan.
Met name last van gehad in MW2/3 en MWO....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 00:04
NoelMakers1 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:46:
Ik ben opzoek naar een nieuwe muis omdat ik mijn bijna antieke Logitech muis na lange tijd van trouwe dienst met pension wil laten gaan.

Mijn budget is niet al te hoog (rond de 30 euro) maar ik vind het geen probleem om iets 2de hands te kopen.

één belangrijk ding,ik gebruik een ''claw grip'' dus de muis moet daarvoor gemaakt zijn,ook heb ik redelijk grote handen,dus mini muizen zijn niet echt geschikt.

Ik zat zelf te denken aan een razer deathadder,heb deze al een keer in de winkel geprobeerd en het lijkt me een redelijk fijne muis maar graag hoor ik jullie mening erop

Zouden jullie mijn kunnen helpen ?

dit is de muis die ik nu heb
http://www.compass.com.ru/img.asp?toUID={FE3C0F06-0849-4A9C-83FE-8A53A32221A8}&tpVid=3
Mischien deze iets voor je? Niet de mooiste, maar voor zijn prijs zeker niet slecht.
pricewatch: Steelseries Call of Duty: Black Ops II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
melek-taus schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:16:
Ik heb sinds gisteren een Zowie FK, wat is volgens jullie de beste instelling voor deze muis.
Ben zelf nog een beetje aan het spelen met de settings maar was benieuwd wat de beste instelling is voor een dergelijke muis.

Speel momenteel veelal Ghosts, CS GO en BF4. Muis ingesteld op 2000dpi 1000Mhz en bijna de laagste ingame sense.
2000? Damn, hoe hou je hem onder controle in Windows?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Had em eerst op 1100 staan maar dat vond ik ingame niet precies genoeg, dat reageerde en voelde niet goed aan. Was al gewend aan 1500 met mijn G9X, maar de Zowie heeft maar 3 instellingen wat wel tegenvalt maar dat is onder Windows ff wennen meer niet.
Ik beweeg de muis minimaal waardoor ik dit zo fijner vind dan hele lage Dpi. Vooral bij Illustrator en Photoshop is dit heerlijk.

Vanavond ff testen op 1100 met verhoogde ingame sense. Muis heb ik net een dag dus kan zo nog niet beoordelen wat de beste instelling is voor mij.
De G9X had ik pas na enkele weken goed ingesteld ivm de vele opties.

[ Voor 22% gewijzigd door melek-taus op 25-04-2014 09:38 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lynx schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:37:
Copperhead staat niet bepaald in de list van goede muizen volgens mij?
Ik heb 'm ook maar ben aan het kijken of ik 'm ga vervangen.

kleine bewegingen lijken een beetje schokkerig te gaan.
Met name last van gehad in MW2/3 en MWO....
Moest DeathAdder zijn... oops :$

Voor kleine langzame bewegingen niet ideaal inderdaad, maar snelle high sens gebruik gaat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreygek1
  • Laatst online: 04-07 14:38
Ik ben opzoek naar een nieuwe muis die bij mij nieuwe gaming pc hoort
Mijn budget is rond de 50€
Ik zit te twijfelen tussen een Logitech g400 en g500 of een deathadder
Zit er eigenlijk verschil tussen de g400 en de s versie

[ Voor 14% gewijzigd door jeffreygek1 op 30-04-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Help!!!! schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:33:
Speel nu al geruime tijd met een Zowie FK13 en die bevalt me qua vorm en prestaties heel goed.
Behalve dan dat ik de (huano) switches te zwaar blijf vinden.

Nu is dat geen enorme ramp maar ben toch wel benieuwd of er (inmiddels) een muis is die "gelijk" is (ook qua vorm en hoogte) aan de FK maar wel lichtere (omron) switches heeft? Liefst van Zowie zelf maar vind hun site niet heel duidelijk over de verschillen. :)

PS1:
Weet iemand of KB2908279 Mouse pointer stutters or freezes when you play certain games in Windows 8.1 and Windows Server 2012 R2 verwerkt zit in de Windows 8.1 Spring Update :? Of heeft het nog zin dit te installeren. :?

PS2:

fwiw: 120hz monitor
Muis is Zowie FK ingesteld op 1150dpi en 1000hz.
Heb dus W8.1 Spring Update draaien met volgende settings:
  • Mouse Win Control Panel Settings zijn Pointerspeed = 6/11 en Enhance Pointer Precision = niet aangevinkt;
  • Display Win Control Panel gezet op: 100% en Let me choose one scaling level for all my displays aangevinkt.
  • Mark C. 8.1 v2.6 - 100% register mousefix gedaan;
  • Ingame zet ik, indien mogelijk, altijd Raw Input aan en evt. Acceleratie uit.
Is dit de juiste manier :?
Scrtz schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:31:
Enigste dat ik in 8.1 gebruikte was:
Mouse Win Control Panel Settings zijn Pointerspeed = 6/11 en Enhance Pointer Precision = niet aangevinkt;

en die fix geinstalleerd.

Het irritante vond ik dat windows 8.1 alleen de hoge hertz gebruikte ingame, en buiten games voelde de muis dan een stuk trager aan ( heb een 144hz monitor, merk je het nog meer ). Weet niet of dat inmiddels ook al gefixt is?

Zelf hou ik niet zo van register fixes etc.
Ik trek deze posts weer even uit de sloot, via een reg tweak kan je de 200 hz weer op 1000 krijgen

http://www.blurbusters.co...fix-win81-mouse-fluidity/

http://www.howtogeek.com/...-pc-games-on-windows-8.1/

bij mij was de update denk ik al automatisch geinstalleerd, hij weigerde iig te installeren.

maar goed, ik heb dus die layers key aangemaakt in het register (soms staat ie er al), daarna c:\windows\explorer.exe in de layers key toegevoegd, die de value NoDTToDITMouseBatch gegeven, dan cmd runnen met adminrechten en Rundll32 apphelp.dll,ShimFlushCache runnen.

nu draait alles weer op 1000 hz, ook windows zelf en spellen zonder raw input.

Wel behoorlijk omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
jeffreygek1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:10:
Ik heb geen ervaring met de Logitech muizen maar de deathadder is wel een aanrader.
Enige minpunt is dat het kabeltje van soort stof is. Goede kwaliteit enzo maar ik krijg er vaak knopen in terwijl ik er vrij net mee om ga. Maar dat heb ik ook met mijn andere Razer muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
heeft iemand ervaring met de corsair raptor m30 / m40 of de steelseries rival. Ik zoek namelijk een leuke muis (g400s is geen optie) die ik bij de mycom kan kopen met mijn kortingscodes. De g400s is daar uitverkocht dus die is geen optie.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

jeffreygek1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:10:
Dan de G400s kiezen, dat is de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Budgetguy schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:58:
heeft iemand ervaring met de corsair raptor m30 / m40 of de steelseries rival. Ik zoek namelijk een leuke muis (g400s is geen optie) die ik bij de mycom kan kopen met mijn kortingscodes. De g400s is daar uitverkocht dus die is geen optie.

Groeten
Als je een bepertk budget hebt en ook een toetsenbord zoekt is het volgende misschien een optie:

http://www.mycom.nl/deskt...m-devastator-gaming-combo

Cooler Master Storm Devastator Gaming Combo muis met toetsenbord voor 35,99

Verder zijn de Corsair M30/ M40 voorzien van een A3090 lens wat dus een van de betere optische lenzen is. Tussen deze twee zou de keuze puur persoonlijk zijn inverband met de bouw. Persoonlijk vind ik de M40 oerlelijk en zou ik tussen deze twee voor de M30 gaan. Verder geen ervaringen met Corsair muizen, ik zelf zou ze niet aanraken, maarja ik raak ook geen Razer aan.

http://www.overclock.net/t/854100/gaming-mouse-sensor-list

http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors

[ Voor 41% gewijzigd door melek-taus op 02-05-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
De steelseries rival en de cm storm havoc verkopen ze daar ook. Is die steelseries nou erg goed? 6500 dpi, een niet avago sensor, optisch. Of kan ik dan beter voor die corsairs gaan (avago 3090)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Volgens de reviews is de Steelseries Rival een vrij goede muis. De optische lens een Pixart PAW3310 zegt mij verder niets en kan ook geen enkele muis vinden met deze sensor. De sensor zelf zou geen hardware accelleratie bevatten wat wel een groot pluspunt is en 1 op 1 tracking zou bieden.

De CM Havoc heeft een Avago ADNS-9800 laser lens welke wel veelal gebruikt is in onder andere Roccat, en Steelseries producten. De lens zou erg redelijk zijn echter jah liggend eraan wat voor games je speelt is dit af te raden ivm verschil laser/ optisch.

Van de Corsairs kan ik vrijwel geen enkele review vinden behalve algemene informatie. De lens is een van de beste op markt, indien goed toegepast natuurlijk. Dit ligt dus per merk/ muis verschillend.

Als ik alle informatie vergelijk zou de Steelseries Rival een vrij goede muis zijn. Zelf heb ik hier vrij weinig ervaring mee, maar de goede reviews over deze muis spreken voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Phuncz in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118"

Heb een Razer Taipan gehaald, zeer aangename vorm als fingertip gamer. Ik vond mijn Razer Lachesis niet meer "van de tijd" en wou eens wat nieuws proberen. Over de acceleratie issues heb ik nog niet veel gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
Mijn Roccat Kone+ is gisteren op de grond gevallen en nu geeft de left mouse button een vervelende feedback als ik de knop release. Je hoort ook dat het geluid van de klik anders is. Niet prettig...

Vanmiddag maar een nieuwe muis scoren. Maar wat balen zeg, Razer Mamba en Roccat Kone+ allebei binnen 1 jaar kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Kun je hem niet openmaken om te kijken wat er aan de hand is. Mogelijk iets losgeschoten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zou iemand voor even willen "goed naar slecht" de sensoren typen zodat ik kan kijken naar welke muizen ik NIET moet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Denk dat je meer baat hebt aan de sensoren waar je wel naar moet kijken; de ADNS-3090 en ADNS-3310 (of equivalenten van die twee). Lasersensoren zou ik ver bij uit de buurt blijven en ook van de optische PixArt PAW3305DK(-H) sensor wordt je waarschijnlijk niet gelukkig. Ook de zogenaamde 'dual sensor' oplossingen van Philips zoals in de Razer Imperator, Mamba en Taipan zijn niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dit is nog steeds relevant:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wmvgpeC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hij is niet meer 100% up-to-date. Zo staat er dat alle SteelSeries muizen acceleratie hebben. Toen dat ding gemaakt werd waren de Kana v2 en Rival er echter nog niet, die hebben daar geen last van (hebben echter wel andere issues). Ook kan de G400s aan de God Tier worden toegevoegd, eigenlijk logisch omdat het om praktisch dezelfde muis als de G400 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MiBe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:15:
Hij is niet meer 100% up-to-date. Zo staat er dat alle SteelSeries muizen acceleratie hebben. Toen dat ding gemaakt werd waren de Kana v2 en Rival er echter nog niet, die hebben daar geen last van (hebben echter wel andere issues). Ook kan de G400s aan de God Tier worden toegevoegd, eigenlijk logisch omdat het om praktisch dezelfde muis als de G400 gaat.
Staat niet voor niets een datum op het plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik dacht dat de Deathadder 2013 juist een minder sensor had t.o.v. de Black Edition?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Heb nu de mx518 (met 5 voetjes) maar blijkbaar is die toch dus slecht? Muis stond bekend omdat iedereen hem gebruikte... Dan maar denk ik binnenkort naar alternate en de g400s halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Laatst online: 20:16
De MX518 is nice hoor, geen idee waarom die onderaan op die lijst staat. Ik heb 'm zelf bijna zes jaar gehad, jammer dat 'ie ging haperen.

Ik heb sinds afgelopen januari de opvolger (G400s), niets mis mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 23-05-2014 00:27 ]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik heb ook de mx518 en de G400s, beide uitstekende muizen :)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
MX518 heeft zowel prediction als angle snapping en dus geen perfecte sensor (m.a.w. die één op één doorvoert wat voor bewegingen je maakt). Overigens heeft de 1800 DPI versie dit in veel ergere mate, de 1600 DPI versie (5 kleine voetjes) is beduidend beter. Qua trackingspeed zijn ze wel uitstekend allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn budget gigabyte muis is aan vervanging toe. Na een paar maanden dienst wil ik wat beters voor het gamen/ normale computer gebruik. Ik gebruik 2 monitors.

Ik ben op zoek naar:
Draadloos (MUST),niet te klein ,niet te zwaar, fijne grip, lange batterij duur.
Die ik ook op mijn been kan laten werken dus zonder stevige ondergrond.
Extra knoppen mogen er op zitten maar niet in de weg zitten.
Budget : het liefst zo goedkoop mogelijk maar mijn max zit rond de 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Wat jij wilt bestaat niet.
Draadloos, goed, goedkoop en licht gaat onmogelijk samen.
Er zijn geen echt goede draadloze gaming muizen, ik zou gewoon een simpele draadloze muis nemen die niet op gamers gericht is.
Het is wel beter dan 15 jaar geleden, maar het verschil met een bedrade muis is nog altijd voelbaar.

Uit de PW: pricewatch: Logitech Wireless Marathon Mouse M705
G700 is 80 euro, maar het is eigenlijk doodzonde zoveel aan een muis uit te geven die toch niet perfect is.

[ Voor 50% gewijzigd door unfor op 24-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:32:
Mijn budget gigabyte muis is aan vervanging toe. Na een paar maanden dienst wil ik wat beters voor het gamen/ normale computer gebruik. Ik gebruik 2 monitors.

Ik ben op zoek naar:
Draadloos (MUST),niet te klein ,niet te zwaar, fijne grip, lange batterij duur.
Die ik ook op mijn been kan laten werken dus zonder stevige ondergrond.
Extra knoppen mogen er op zitten maar niet in de weg zitten.
Budget : het liefst zo goedkoop mogelijk maar mijn max zit rond de 80 euro.
Op draadloos en de prijs na is de rest subjectief. Kun je aangeven welke muizen je als prettig hebt ervaren.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:46:
[...]

Op draadloos en de prijs na is de rest subjectief. Kun je aangeven welke muizen je als prettig hebt ervaren.
Op het moment heb ik alleen nog de Gigabyte M6900 gebruikt deze bevalt me redelijk ik erger me alleen aan het draad van daar dat ik voor draadloos wil gaan. Dus heb ik geen vergelijking materiaal. Echt licht hoeft hij ook weer niet te zijn . Meer info kan ik helaas ook niet geven sorry :X Ik speel ff 14 online dus misschien wat knoppen waar ik macros op aan kan sluiten zou tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:55:
[...]

Op het moment heb ik alleen nog de Gigabyte M6900 gebruikt deze bevalt me redelijk ik erger me alleen aan het draad van daar dat ik voor draadloos wil gaan. Dus heb ik geen vergelijking materiaal. Echt licht hoeft hij ook weer niet te zijn . Meer info kan ik helaas ook niet geven sorry :X Ik speel ff 14 online dus misschien wat knoppen waar ik macros op aan kan sluiten zou tof zijn.
Waar erger je precies aan dan? Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die je een draadloze muis zouden aanraden. Misschien is een bedrade muis + een razer bungee (of iets dergelijks) een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk ben ik vandaag ook zelf opzoek gegaan naar een gaming muis.Maar al die muis specs zeggen mij eerlijk gezegd niet veel.
Omdat ik nog maar 1 muis in mijn bezit heb gehad denk in niet dat ik milli seconden ga merken tijdens het gamen.Deze muis is aardig fors/stevig wat ik zelf wel fijn vind zodat mijn hand er goed op kan rusten.
Een wat zwaardere muis is geen probleem omdat het draadloos moet zijn heb ik hier rekening mee gehouden.

Dit zijn de muizen die ik ben tegen gekomen die mij wel wat lijken en in mijn budget passen.

LOGITECH G602
LOGITECH G700s
Iemand ervaringen met deze muizen?

Trust GXT 35 of de budget variant GXT 120.
Zou ik in de 2 net zo veel verschil merken als in prijs als in gebruik?

@ Avioto
Het draad moet steeds mee getrokken worden voor mijn gevoel. De kabel ligt los van alle anderen en heb al geprobeerd om hem achter mijn tafel langs te doen enz. Het voelt gewoon erg stug aan wat ik niet prettig vind.

En toch zou ik liever draadloos hebben zodat ik ook achter uit kan zitten en mijn muis op schoot kan gebruiken. Maar als een razer bungee al een hele hoop verlichting kan geven is dit misschien ook wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Ik heb geen ervaring met de G700s maar wel met de G700, dit is echt by far de beste fijnste muis die ik ooit gehad heb. Hij is aardig aan de maat en ligt enorm prettig in de hand. De knoppen zitten op fijne plekken en zijn in te programmeren zoals je wilt. De 'gliders' aan de onderkant van de muis zijn van goede kwaliteit en de muis glijd soepel over elk oppervalk.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:48:
@ Avioto
Het draad moet steeds mee getrokken worden voor mijn gevoel. De kabel ligt los van alle anderen en heb al geprobeerd om hem achter mijn tafel langs te doen enz. Het voelt gewoon erg stug aan wat ik niet prettig vind.

En toch zou ik liever draadloos hebben zodat ik ook achter uit kan zitten en mijn muis op schoot kan gebruiken. Maar als een razer bungee al een hele hoop verlichting kan geven is dit misschien ook wel een optie.
Dat vond ik ook irritant, ik gebruik zelf een Roccat Apuri en heb nergens meer last van.
Ik merk nu niet eens dat er een kabel aan zit. Is natuurlijk niet te gebruiken op schoot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sensei -> shit mice?

Heb een hele hoop muizen gehad, G5, G500, G500s, Kinzu, Deathadder.
Maar heb nu de Steelseries Sensei RAW Edition en dit is tot nu toe de fijnste muis imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Omdat ik er niet aan kon wennen heb ik mijn Mionix Naos 7000 maar te koop gezet.
Voor de geïnteresseerde: V&A aangeboden: Mionix NAOS 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik heb sinds vorige week ben ik de eigenaar van de Logitech G502 en hierbij mijn bevindingen zover. ;)

Ik kom zelf vanaf een Logitech G9x, welke eigenlijk een slechte sensor heeft maar een hele fijne grip. Ik heb niet hele grote handen (18 cm vanaf basis handpalm naar top middelvinger) en gebruik een claw grip. Juist door die fijne grip ben ik eigenlijk (te) lang bij de G9x blijven hangen.

Mijn shortlist voor muizen betrof de Mionix Avior 7000, Zowie FK en G502. Het moest sowieso een optical sensor zijn. Na wat mensen gesproken te hebben op overclock.net de knoop doorgehakt en voor de G502 gegaan omdat dit de beste sensor van dit moment is waar de 3310 en 3090 sensors niet aan kunnen tippen.

Na een week BF4 kan ik stellen dat deze sensor veel beter is dan mijn G9x. Ik speel zelf op 1400DPI met 1000Hz polling rate en je merkt echt dat deze muis 1 op 1 alles accuraat doorgeeft. Ik speel meestal op de QCK+ muismat btw. Ook geeft deze sensor geen problemen met verschillende muismatten, iets waar de zowie nog wel eens last van heeft. Ik speel nogal wild BF4 en ben dus niet het typetje sniper maar infantery waarbij ik veel beweeg en snel moet schieten omdat je met die combinatie hoog kan eindigen. Nadelen heeft deze muis ook, zo vind ik hem zelf te zwaar en ligt hij iets minder fijn dan de G9x. Mijn ideale muis zo zijn: deze sensor met de shell van mijn G9x en het gewicht van de Zowie FK. Ook die sniper button mogen ze weg laten want dat maakt hem wel een beetje een n00b muis. Er zijn ook mensen die klagen over het scroll wheel, maar daar heb ik helemaal geen last van (ingame maar ook gewoon internet en office gebruik) moet ik zeggen.

Verder is de bouwkwaliteit (zeer) goed te noemen, zover ik dat nu kan beoordelen. De service van Logitech is ook goed, iets van je van Steelseries niet kan zeggen, mocht je het een keer nodig hebben. Ook mijn G9x heeft het altijd goed gedaan en is nog steeds niet stuk wat ook geldt voor mijn G15v1 keyboard.

Aangezien de perfecte muis (nog) niet bestaat ben ik zeer content met deze aankoop en heb er nog geen minuut spijt van gehad!

[ Voor 14% gewijzigd door rows op 28-05-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56
Rows,

waarom klagen mensen over het scroll wheel? Wat is er mis mee of is het van mindere kwaliteit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
tsja dat is een goede vraag. Ik vind dat er helemaal niets mis is met het scroll wheel. Hij is echter wel van metaal, waardoor je met vette/gladde vingers minder grip hebt dan met een rubberen coating. Mijn G9x heeft er rubber op zetten dus ik weet ook hoe dat is, maar heb met deze metalen scroll wheel geen problemen. Ook zijn er mensen die zeggen dat er teveel speling opzit maar ik merk daar weinig van en heb er dus blijkbaar ook geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:31:
Sensei -> shit mice?

Heb een hele hoop muizen gehad, G5, G500, G500s, Kinzu, Deathadder.
Maar heb nu de Steelseries Sensei RAW Edition en dit is tot nu toe de fijnste muis imho.
Hoewel de vorm natuurlijk persoonlijke smaak betreft is de sensor in de Sensei niet om over naar huis te schrijven. Hetzelfde geldt overigens voor vier van de vijf eerdere muizen die je gebruikt hebt, alleen de Deathadder beschikt over een technisch uitstekende sensor. Uiteraard is deze vorm weer totaal anders waardoor een vergelijking met de Sensei niet echt opgaat, eerstgenoemde heeft een ergonomische vorm die vooral geschikt is voor een palmgrip terwijl laatstgenoemde een symmetrische vorm heeft en vooral gebruikers van een claw- of fingertipgrip zal aanspreken. Als je de voorkeur geeft aan een symmetrische muis en je wil ook nog eens een degelijke sensor zijn de Zowie AM en FK zeker het overwegen waard, deze hebben echter wel wat zwaardere microswitches (Huano i.p.v. Omron), daar moet je maar net van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De Razer Deathadder ligt me helaas toch niet zo lekker in de hand als in het begin, na een tijd te hebben gebruikt krijg ik steeds meer kramp in m;n handen. Morgen ga ik rondkijken voor een nieuwe muis. Is er een recente lijst met Goede muizen, veel modellen ontbreken in de afbeelding hierboven.

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 03-06-2014 01:38 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
Goed dat ik het lees,
Ik heb recent een Mionix Naos 7000 gekocht waar ik ontzettend pijnlijke krampen van in mijn hand kreeg (Muis was te breed voor mijn hand) en inmiddels retour is gegaan naar amazon.de. (Had eerst contact opgenomen met Mionix zelf want de afwerking van mijn exemplaar was erg slecht en ik hoopte min of meer dat hij omgeruild kon worden voor een Avior 7000, Maar helaas was hun antwoord kort en krachtig: Neem contact op met de verkoper, En zo gezegt zo gedaan.)

Intussen heb ik ook een dag de Logitech G502 geprobeerd en helaas lag die mij ook niet goed in de hand, En gebruik ik momenteel de g700 die ik in bruikleen heb maar dat is ook geen permanente oplossing voor mij.

Blijven er binnen de rechtshandige ergonomische muizen nog zo op het ook nog twee kandidaten over: De Razer Deathadder 2013 en de Steelseries Rival (En er was er nog een van Zowie ook meen ik)

Al denk ik dat ik beter op zoek kan gaan naar een fijne ambidextrous muis waarvan de zijkanten niet zo onprettig zijn als de Razer Diamondback die ik al enkele jaren naar tevredenheid gebruikte. (Maar waar ik nooit echt intensief mee gegamed heb tot ik recentelijk over ben gestapt op PC gaming en ik wat klachten in mijn pols en hand begon te krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Heb je grote, gemiddeld of kleine handen?

[ Voor 86% gewijzigd door rows op 03-06-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Ik ben op zoek naar een nieuwe gaming muis. Gebruik nu nog steeds naar volle tevredenheid een Logitech g9x (ondanks laser tracking issues soms) die begint te verslijten; alleen worden deze helaas niet meer gemaakt dus dan wordt het tijd voor iets anders.

Heb gemiddeld grote handen, en wissel claw en palm grip af merk ik, afhankelijk van de game zo blijkt. Budget is niet al te groot (4-5 tientjes is voor mij wel de psycholgische grens m.b.t. muizen :) ), en heb de selectie al weten te beperken tot 2 muizen op basis van wat reviews hier en daar en het budget. De selectie:

Logitech g400s
Roccat Kone pure optical core (what's in a name)

Ik heb een Logitech tobo, en derhalve ging mijn voorkeur in eerste instantie uit naar een Logitech muis - een gezamelijke driver/software suite is op zich wel OK qua memory gebruik. Heb een wat oudere PC met 8 GB memory (ddr2) en met recentere shooters zoals BF4 is elke MB die vrij is welkom heb ik gemerkt. 2 aparte software suites vreet toch weer meer memory waarschijnlijk. (ja, het zit diep. ;))

Ik lees alleen online allerlei verontrustende verhalen over build quality van recentere logitech muizen (usb disconnects/tracking isues etc etc), en het zou toch tof zijn als de muis het een tijdje uit houdt zonder stuk te gaan of allerhande raar gedrag te vertonen. Vandaar dat ik ook de Roccat meegenomen heb in mijn selectie. Heb geen hand-on ervaring met Roccat muizen, maar ik moet eigenlijk moeite doen om online slechte ervaringen te vinden m.b.t. deze muis.

Mijn vraag; mis ik een muis die ook in dit lijstje hoort op basis van mijn criteria, of hebben jullie suggesties/opmerkingen/aanvullingen welke kunnen helpen bij het doorhakken van de knoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De G400s is een fijn muisje, dus als die toch al je voorkeur heeft, zou ik niet verder zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik zou me niet te veel aantrekken van die issues, logitech doet niet zo moeilijk met garantie.

Heb zelf een 10 jaar oude logitech muis die ook disconnects had, uiteraard een kabelbreuk waar de kabel de muis in gaat, muis dus opengemaakt en de kabel 10cm ingekort, werkt weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
rows schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:24:
Heb je grote, gemiddeld of kleine handen?
Sorry voor de late reactie.

Heb mijn onderarm (van elleboog tot hand) eens vlak op tafel gelegd en mijn hand opgemeten.
Vanaf het bot dat bij de pols uitsteekt (uiteinde van mijn armen is vel over been.) tot aan mijn vinger toppen is 19cm, Vanaf net onder de pink tot bovenste vingerkootje van de duim is 10cm. (Totlage lichaamslengte zit ik volgens mij net onder de 1,80m en mijn gewicht zit momenteel rond de 57/58 kilo, Mischien niet relevant voor de keue van een muis het is ook meer om aan te geven dat ik niet heel groot ben en vrij mager en daarmee mijn handen dus ook.)

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen, Want aan die G700 begin ik me inmiddels ook te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Thanks voor de reakties.. Dan wordt het dus de Logitech. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sato schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:34:
[...]

Heb mijn onderarm (van elleboog tot hand) eens vlak op tafel gelegd en mijn hand opgemeten.
Vanaf het bot dat bij de pols uitsteekt (uiteinde van mijn armen is vel over been.) tot aan mijn vinger toppen is 19cm, Vanaf net onder de pink tot bovenste vingerkootje van de duim is 10cm. (Totlage lichaamslengte zit ik volgens mij net onder de 1,80m en mijn gewicht zit momenteel rond de 57/58 kilo, Mischien niet relevant voor de keue van een muis het is ook meer om aan te geven dat ik niet heel groot ben en vrij mager en daarmee mijn handen dus ook.)

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen, Want aan die G700 begin ik me inmiddels ook te irriteren.
Mijn "handlengte" (bot bij pols > top middelvinger) is 22 CM, en muizen kleiner dan de Roccat Kone XTD kreeg ik kramp van, eigenlijk alleen om de fijne vorm en grootte gekocht, al was dat wel prijzig.
Ik vind de Roccat dus zeer, zeer fijn en kan hem iedereen aanraden met wat stevigere bouw (1,86, 78KG), mijn vrienden kunnen weer niet wennen aan de Roccat omdat die weer wat kortere handen hebben en ook een stukje minder breed zijn (gespierd, niet dik O-) )

Speel zelf met Polling op 1000Hz en 2000 DPI, alleen bij TF2 moet ik voor mijn gevoel de DPI naar 4000 zetten om wat vrijer te kunnen bewegen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Sato schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:34:
[...]

Dan zou ik denk ik in jouw geval gaan voor de Zowie FK, zeker gezien jouw ervaring met rechts voorgevormde muizen. Jouw handen zijn zeker niet te groot voor deze muis.

Let wel dat de vorm van een muis heel persoonlijk is, dus mijn voorstel is maar een suggestie. Het is altijd gokken of de muis ook daadwerkelijk bevalt bij langdurig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Is dit topic ook bedoeld voor klachten over een gaming muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ervaringen delen (dus ook negatieve) is mijn inziens altijd nuttig voor mensen die opzoek zijn naar een gamingmuis. Als je erover twijfelt of het in dit topic hoort kun je natuurlijk ook een gebruikersreview schrijven en de link in dit topic plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Het gaat om iets specifieks. De back en forward knoppen van mijn Logitech G400s werken ineens niet meer. Laatste gaming software erop gezet van Logitech, geen positief resultaat. Ding is een half jaar oud.
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste