Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:29:

[...]

Zal ik nog eens bekijken. Toch kan ik er niet uitkomen, waarom je een lage DPI zou gebruiken en dan wel weer acceleratie/etc. in games aan zou zetten. Bij muizen met een schakelaar kun je dan nog van laag naar hoog schakelen als je wat meer precisie nodig hebt.
Omdat je geen acceleratie aanzet? Je zet alleen je sensitivity hoger. Met 450 dpi gebruik je gewoon een sensitivty van 3 in plaats van 0.75 met 1800 dpi. Ik gebruik zelf 1150dpi, omdat ik gewoon te lui ben elke keer te wisselen als ik switch tussen Windows en games; 450dpi is namelijk nogal traag in Windows. Maar als je kijkt naar hoe de muis tracked is vaak een van de lagere dpi opties het beste. Bij sommige muizen maakt het niets uit.

Meer precisie? Je bent net zo accuraat op 450dpi als op 5000dpi, je kan er niet ineens pixels bijverzinnen op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:34
Ik ben opzoek naar een goede maar niet te dure muis. Speel eigenlijk alleen BF3 en SimCity nu.

Ik heb 2 dagen geleden de Logitech G700s gekocht die erg fijn in de hand ligt aangezien het een grote muis is en ik grote handen heb maar ik ga al die knoppen en overige functies waarschijnlijk nooit gebruiken en dat vind ik zonde zeker omdat het geen goedkope muis is.

Is de Performance MX een goede muis of moet ik ergens anders naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:35
Meulendijks89 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:57:
Ik ben opzoek naar een goede maar niet te dure muis. Speel eigenlijk alleen BF3 en SimCity nu.

Ik heb 2 dagen geleden de Logitech G700s gekocht die erg fijn in de hand ligt aangezien het een grote muis is en ik grote handen heb maar ik ga al die knoppen en overige functies waarschijnlijk nooit gebruiken en dat vind ik zonde zeker omdat het geen goedkope muis is.

Is de Performance MX een goede muis of moet ik ergens anders naar kijken?
Als je de startpost had gelezen had je het antwoord al gehad:

[img]Muizen met een perfecte sensor: Microsoft WMO 1.1/IMO 1.1/IME3/0 (STMicroelectronics OS MLT 04). Razer Abyssus ((Avago ADNS-S3888) (oude modellen hebben jitter!) Razer Deathadder 3G (Avago ADNS-S3668) Razer Deathadder 3.5G (Avago ADNS-S3888) Razer Deathadder Black Edition Logitech MX518 (A3080 op 1600DPI, 1800dpi versie de A3080E) Logitech G400 (Avago ADNS-3090 voor PID boven LZ13333, anders ADNS-3080E met prediction) Zowie AM/FK en EC1/2 eVo (Avago ADNS-3090)[/img]

Ik zou gaan voor de G400, met BF maakt het toch niet zoveel uit en de muis is spotgoedkoop voor de prestaties die je er voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

ik denk dat ik een nieuwe muis moet bestellen.
Ik heb de Logitech G500 vanaf dag 1.
nu is het zo wanneer ik ga inzoomen in shooters (rechtermuisknop) dat hij de laatste tijd er vanaf schiet.
nu dacht ik eerst dat het door me lag kwam, maar volgens mij ligt het aan de muis.
ik heb de muis vanaf de 2e week release in 2009 en het is nu 4 jaar later met intensief gebruik.

Dus nu ga ik opzoek naar een nieuwe muis.
nu kan ik gewoon G500s gaan halen of misschien toch iets anders.
misschien een Razer of iets.
waar ik ook na zit te kijken is een gamemuis met een snelle muisklik zodat ik was minder hard moet drukken. ik zat zelf te denken aan de Razer Deathead misschien ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Is de g500s de meerprijs boven de g500 waard?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
witeken schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 04:33:
Is de g500s de meerprijs boven de g500 waard?
Nee, de G500 is al overpriced, de G500s al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Pykow schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:34:
ik denk dat ik een nieuwe muis moet bestellen.
Ik heb de Logitech G500 vanaf dag 1.
Is de G400 wellicht een optie? Qua vorm bijna hetzelfde, maar met een betere sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Regeneration schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:04:
[...]

Is de G400 wellicht een optie? Qua vorm bijna hetzelfde, maar met een betere sensor.
Ik wil de g400 ook maar helaas nergens leverbaar :'( heeft de g400s niet de zelfde laser?

Heb me nog nooit echt verdiept in muizen maar als ik het zo allemaal lees is het nog best een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:24:
[...]

Ik wil de g400 ook maar helaas nergens leverbaar :'(
Hij is gewoon hier te vinden: pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
Edit: ah ik zie nu dat de meeste webshops hem eigenlijk niet meer hebben...
heeft de g400s niet de zelfde laser?
De G400s is heel vergelijkbaar. Er zit overigens een (beter) optische sensor in, geen laser. Heeft dezelfde goede sensor als de G400. De coating, uiterlijk en firmware zou iets anders zijn.
Heb me nog nooit echt verdiept in muizen maar als ik het zo allemaal lees is het nog best een moeilijke keuze.
Lees anders rustig de startpost eens. Dat vond ik zelf zeer verhelderend toen ik dat las zo'n een klein half jaartje geleden. Ik begreep/begrijp ook zeker niet alles, maar het lijkt me een prima begin.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 19-07-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Anders kan ik ook voor de Razer Deathadder Black Edition gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Modbreak:Kunnen we AUB een beetje netjes naar elkaar reageren. Dat je het niet eens bent met een mening is prima, val elkaar alleen niet persoonlijk aan.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Regeneration schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Hij is gewoon hier te vinden: pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse
Edit: ah ik zie nu dat de meeste webshops hem eigenlijk niet meer hebben...

[...]

De G400s is heel vergelijkbaar. Er zit overigens een (beter) optische sensor in, geen laser. Heeft dezelfde goede sensor als de G400. De coating, uiterlijk en firmware zou iets anders zijn.

[...]

Lees anders rustig de startpost eens. Dat vond ik zelf zeer verhelderend toen ik dat las zo'n een klein half jaartje geleden. Ik begreep/begrijp ook zeker niet alles, maar het lijkt me een prima begin.
Thanks voor de Info.

Ik heb inmiddels een steelseries sensei en steelseries muismat kunnen overnemen van een mede tweaker voor 35 euro en net opgehaald. Ik weet het niet de beste laser maar een hele grote vooruitgang met wat ik nu had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:11
Er is nix mis met de Sensei, een prima muis om mee te gamen, ik prefereer hem boven de Zowie FK vooral om de vele instellingen waardoor je hem zo kan tweaken dat je een lekkere aim hebt.

De sensor is dik in orde met de juiste muismat 99% voelt niet eens het verschil tussen positieve en negatieve acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
RoaDHouse schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:51:
Er is nix mis met de Sensei, een prima muis om mee te gamen, ik prefereer hem boven de Zowie FK vooral om de vele instellingen waardoor je hem zo kan tweaken dat je een lekkere aim hebt.

De sensor is dik in orde met de juiste muismat 99% voelt niet eens het verschil tussen positieve en negatieve acceleratie.
heb deze muismat erbij
pricewatch: Steelseries 4HD

Ik speel niet veel spellen alleen BF3 en SimCity dus voor mij is dit goed zat zeker voor het geld. Dus muismat alleen kost al 22 en ik heb de sensei en muismat voor 35 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Meulendijks89 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:04:
[...]

heb deze muismat erbij
pricewatch: Steelseries 4HD

Ik speel niet veel spellen alleen BF3 en SimCity dus voor mij is dit goed zat zeker voor het geld. Dus muismat alleen kost al 27 en ik heb de sensei en muismat voor 35 :)
Dat is een mooie deal :) en goede combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Is het verschil tussen een steelserie sensei en een G400 zo veel dan? Ik kan nu ook een g400 kopen en de sensei weer verkopen als het moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:23:
Is het verschil tussen een steelserie sensei en een G400 zo veel dan? Ik kan nu ook een g400 kopen en de sensei weer verkopen als het moet :P
Ja, die is groot de sensei voelt veel smoother aan en je hebt meer controle. De G400 is een gare muis van goedkoop materiaal de kabel gaat meestal na een paar maand kapot (slap aftreksel van de mx518)

Dan kan je beter een Zowie FK kopen, alleen dan heb je weinig instellingen qua DPI settings 450 / 1150 / 2300 beetje lullig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
RoaDHouse schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:57:
[...]

Ja, die is groot de sensei voelt veel smoother aan en je hebt meer controle. De G400 is een gare muis van goedkoop materiaal de kabel gaat meestal na een paar maand kapot (slap aftreksel van de mx518)

Dan kan je beter een Zowie FK kopen, alleen dan heb je weinig instellingen qua DPI settings 450 / 1150 / 2300 beetje lullig is het wel.
Heb je de G400 zelf gehad? Omdat de muis wel overal goede reviews krijgt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
RoaDHouse schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:57:
[...]

Denk dat jij de enige bent die die onzin gelooft.. Ik heb nu al heel wat maanden een G400 en deze bevalt me minstens zo goed als de Razer Diamondback die ik ervoor had.. gewoon een top muis, zeker voor die prijs.

edit: Hij krijgt idd overal goede reviews, en is ook niet voor nix de populairste muis op pricewatch.

[ Voor 8% gewijzigd door Cooler_King op 20-07-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Cooler_King schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Denk dat jij de enige bent die die onzin gelooft.. Ik heb nu al heel wat maanden een G400 en deze bevalt me minstens zo goed als de Razer Diamondback die ik ervoor had.. gewoon een top muis, zeker voor die prijs.

edit: Hij krijgt idd overal goede reviews, en is ook niet voor nix de populairste muis op pricewatch.
Ik kan de G400 kopen bij de Mediamarkt voor 45 euro. Kan de Sensei weer doorverkopen. Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:21:
[...]

Ik kan de G400 kopen bij de Mediamarkt voor 45 euro. Kan de Sensei weer doorverkopen. Doen?
Als je niet tevreden bent met de Sensei dan is dat wellicht een goede keuze.. Denk dat de meeste Mediamarkt filialen wel wat muizen op display hebben, zoals de G400 en een paar Razer modellen zodat je kan voelen of hij goed in de hand ligt... Bij mij was dat toen wel het geval..

edit: Ik zie dus nu net pas dat er een opvolger is.. dat wist ik niet

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 20-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Cooler_King schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:26:
[...]

Als je niet tevreden bent met de Sensei dan is dat wellicht een goede keuze.. Denk dat de meeste Mediamarkt filialen wel wat muizen op display hebben, zoals de G400 en een paar Razer modellen zodat je kan voelen of hij goed in de hand ligt... Bij mij was dat toen wel het geval..

edit: Ik zie dus nu net pas dat er een opvolger is.. dat wist ik niet
Ik ben tot nu toe opzich wel tevreden en ligt goed in de hand maar zoals iedereen zegt is de sensor van de G400 beter. Dus twijfel ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:30:
[...]

Ik ben tot nu toe opzich wel tevreden en ligt goed in de hand maar zoals iedereen zegt is de sensor van de G400 beter. Dus twijfel ik weer.
Die G400s is bijna 2 keer zo duur als wat de G400 ooit was.. domme move dus van Logitech om in een hoger segment te gaan zitten met nagenoeg dezelfde muis (of misschien dat de prijs nog gaat zakken de komende tijd).. ik geloof dat ik maar rond de 30 euro had betaald voor de G400.. Als je niet zeker bent over je aankoop, dan gewoon even een Mediamarkt binnengaan en wat andere muizen proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Cooler_King op 20-07-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Cooler_King schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:38:
[...]

Die G400s is bijna 2 keer zo duur als wat de G400 ooit was.. domme move dus van Logitech om in een hoger segment te gaan zitten met nagenoeg dezelfde muis (of misschien dat de prijs nog gaat zakken de komende tijd).. ik geloof dat ik maar rond de 30 euro had betaald voor de G400.. Als je niet zeker bent over je aankoop, dan gewoon even een Mediamarkt binnengaan en wat andere muizen proberen.
Heb de G400 gekocht. Waren er nog maar 2 en aangezien ze slecht leverbaar is.. kan hem altijd nog terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:44:
[...]

Heb de G400 gekocht. Waren er nog maar 2 en aangezien ze slecht leverbaar is.. kan hem altijd nog terug brengen.
Naar mijn mening prima beslissing. Ik zou voor de G400 kiezen. Ik heb hem zelf ook, maar zoals je zelf goed zegt het internet staat vol met goede reviews over de G400. Ook is het aangetoond dat de G400 een hele goede sensor heeft terwijl o.a. de Sensei (die RoaDHouse dus heeft) een hele matige sensor heeft. Echter RoaDHouse heeft toch een hele sterke voorkeur voor de Sensei. Dat mag uiteraard, maar hierdoor brengt hij continue op negatieve punten naar voren over andere muizen en probeert hij iedereen de Sensei aan te raden. De matige sensor van de Sensei doet hij kort gezegd af als niet bestaand probleem. Ik vertel je dit even zodat je zelf de berichten van RoaDHouse in perspectief kan plaatsen.

Dan nog even terugkomend op de G400. Hij is misschien wat duurder dan hij eerst (op het internet) was, maar je kan ook zeggen dat hij een stuk goedkoper is dan de G400s. Gezien dat de G400 uit productie gaat, vind ik het eigenlijk een prima koop. Je zal uiteraard zelf moeten proberen of je hem qua vorm ook prettig vind. Maar ik zou in ieder geval de G400 sterk boven de Sensei prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Regeneration schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:29:
[...]

Naar mijn mening prima beslissing. Ik zou voor de G400 kiezen. Ik heb hem zelf ook, maar zoals je zelf goed zegt het internet staat vol met goede reviews over de G400. Ook is het aangetoond dat de G400 een hele goede sensor heeft terwijl o.a. de Sensei (die RoaDHouse dus heeft) een hele matige sensor heeft. Echter RoaDHouse heeft toch een hele sterke voorkeur voor de Sensei. Dat mag uiteraard, maar hierdoor brengt hij continue op negatieve punten naar voren over andere muizen en probeert hij iedereen de Sensei aan te raden. De matige sensor van de Sensei doet hij kort gezegd af als niet bestaand probleem. Ik vertel je dit even zodat je zelf de berichten van RoaDHouse in perspectief kan plaatsen.

Dan nog even terugkomend op de G400. Hij is misschien wat duurder dan hij eerst (op het internet) was, maar je kan ook zeggen dat hij een stuk goedkoper is dan de G400s. Gezien dat de G400 uit productie gaat, vind ik het eigenlijk een prima koop. Je zal uiteraard zelf moeten proberen of je hem qua vorm ook prettig vind. Maar ik zou in ieder geval de G400 sterk boven de Sensei prefereren.
De Sensei krijgt ook wel goede reviews hoor maar ik heb ze nu langs elkaar liggen en even een test gedaan. Prediction hebben ze allebei niet. Ook heb ik Acceleration getest in een spel en daar komt de G400 elke keer terug op het zelfde punt en de Sensei wijkt iets af maar niet veel. Ik vind de Sensei wel beter vasthouden maar dat is natuurlijk iedereen persoonlijk. Ik twijfel nu heel erg welke ik moet houden. Zoals ik al eerder zij speel ik alleen Battlefield 3 en later Battlefield 4. Zal de Sensei ook al heeft deze een beetje last van Acceleration toch goed genoeg zijn voor mij? Ik ben geen PRO gamer die 10 uur per dag een spel speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Is G400 EOL ofzo?
Hij word bij een aantal zaken nog verkocht, maar geen van de "favorieten" heeft hem nog.
Heb het idee dat Logitech door heeft dat de G400 eigenlijk te goed is voor zijn prijs, en dat ze proberen de veel duurdere G400S te pushen.

Ik heb nu een Black Adder BE, dus in principe prima voorzien..
Maar iets jeukt toch een beetje, vroeger de MX500 wel gehad en dat was toch een erg fijne muis.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 20-07-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Ik sluit me bij Cooler_King en Regeneration aan. Vind zelf dat de stap van een Sensei naar een G400 een flinke stap vooruit is. Zoals reeds werd vermeld is de sensor in de Sensei verre van perfect terwijl die in de G400 juist heel erg goed is. Zelf vind ik de grip van de G400 ook erg prettig, mocht je er niet aan kunnen wennen en toch weer een symmetrische muis willen zou ik eerder naar een Zowie AM/FK of Abyssus kijken dan teruggaan naar de Sensei.

Gunstig dat je nog een G400 hebt kunnen krijgen. De G400s doet niet onder maar is ook niet beter, toch hebben ze de prijs helaas flink opgeschroefd.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
MiBe schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:49:
Ik sluit me bij Cooler_King en Regeneration aan. Vind zelf dat de stap van een Sensei naar een G400 een flinke stap vooruit is. Zoals reeds werd vermeld is de sensor in de Sensei verre van perfect terwijl die in de G400 juist heel erg goed is. Zelf vind ik de grip van de G400 ook erg prettig, mocht je er niet aan kunnen wennen en toch weer een symmetrische muis willen zou ik eerder naar een Zowie AM/FK of Abyssus kijken dan teruggaan naar de Sensei.

Gunstig dat je nog een G400 hebt kunnen krijgen. De G400s doet niet onder maar is ook niet beter, toch hebben ze de prijs helaas flink opgeschroefd.
Wat er er nog meer mis met de sensor van de Sensei op Acceleration na? Wat ik me ook afvraag als ik het verschil echt ga merken maar ik geloof jullie zeker als er gezegd word dat de G400 beter is. Maar ik heb nu dus 2 keuzes voor me liggen haha.

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 20-07-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het 'probleem' dat eigenlijk iedere lasersensor heeft. Optische sensoren zijn aanzienlijk beter in het verwerken van hoge muissnelheden. Als je op een hoge muisgevoeligheid speelt zal je hier dus niet zo'n last van hebben, voor mid- en low-sense gamers is het echter van groot belang (hoe lager je sensitivity hoe belangrijker).

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
MiBe schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:53:
Het 'probleem' dat eigenlijk iedere lasersensor heeft. Optische sensoren zijn aanzienlijk beter in het verwerken van hoge muissnelheden. Als je op een hoge muisgevoeligheid speelt zal je hier dus niet zo'n last van hebben, voor mid- en low-sense gamers is het echter van groot belang (hoe lager je sensitivity hoe belangrijker).
Ik speel niet op hoge dpi want dan word ik helemaal gek haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
DPI staat echter niet gelijk aan muisgevoeligheid, die kun je namelijk ingame instellen. Zo zal je muis even snel aanvoelen als je op 800 DPI ingame sensitivity 2 speelt als wanneer op je op 1600 DPI ingame sensitivity 1 speelt. Het gaat erom hoeveel centimeter je je muis beweegt om een rondje te draaien in Battlefield. Hoe groter de afstand hoe meer baat je hebt bij een optische muis t.o.v. laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Dan zou ik voor de Zowie FK gaan als het toch een optische moet worden, die is in elk geval een stuk beter dan de G400.

Ik ben de sensei niet aan het promoten, voor mij maakt het niet uit ik heb ze allemaal .....nou ja veel dan >>>

Sensei
G400 (heb er 3 van)
Zowie FK
mx518
Explorer (11 jaar oud ofzo)
G9
G9X
G700 (waardeloos ding)
Deathadder
Deathadder (eerste type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:23:
Als ik de foto's op Google mag geloven heeft de Sensei dezelfde kabel als de Xai, en die hebben beiden geen kabel spannings onlastings ding op het einde. De G400 heeft dat ook niet. Echter:

- Mijn Xai had binnen 6 maanden een brakke kabel
- Mijn G400 doet het na ruim een jaar nog prima
- De garantie voorwaarden van Logitech zijn super en de garantie afhandeling van Steelseries ronduit kut.

Tel daarbij de betere sensor bij op en alleen de vorm blijft nog over (maar dan heb je altijd nog de Zowie alternatieven). Mensen kraken vaak Razer af als een merk dat teert op marketing, maar je moet je bedenken dat Razer serieus de beste sensoren heeft op de markt. Natuurlijk hebben ze ook brakke muizen met problemen, maar een toko als Steelseries heeft gewoon geen enkele muis die ook maar de meest triviale eis voldoet: 1:1 mapping. Dat lijkt inherent te zijn aan alle huidige laser sensoren. Als je terugbladert kan je vast één van mijn posts vinden waar ik een grafiekje plot van hoe een Xai./Sensei tracked.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Als ik de foto's op Google mag geloven heeft de Sensei dezelfde kabel als de Xai, en die hebben beiden geen kabel spannings onlastings ding op het einde. De G400 heeft dat ook niet. Echter:

- Mijn Xai had binnen 6 maanden een brakke kabel
- Mijn G400 doet het na ruim een jaar nog prima
- De garantie voorwaarden van Logitech zijn super en de garantie afhandeling van Steelseries ronduit kut.

Tel daarbij de betere sensor bij op en alleen de vorm blijft nog over (maar dan heb je altijd nog de Zowie alternatieven). Mensen kraken vaak Razer af als een merk dat teert op marketing, maar je moet je bedenken dat Razer serieus de beste sensoren heeft op de markt. Natuurlijk hebben ze ook brakke muizen met problemen, maar een toko als Steelseries heeft gewoon geen enkele muis die ook maar de meest triviale eis voldoet: 1:1 mapping. Dat lijkt inherent te zijn aan alle huidige laser sensoren. Als je terugbladert kan je vast één van mijn posts vinden waar ik een grafiekje plot van hoe een Xai./Sensei tracked.
Als ik de 2 kabels bekijk ziet die van de sensei er beter/sterker uit maar als dit ook echt zo is...dat de garantie van Logitech goed is weet ik want daar heb ik ervaring mee. Ik ga denk ik voor de G400 ook al vind ik persoonlijk de Sensei er beter uitzien en aanvoelen en heeft ook nog veel features maar uiteindelijk is de sensor toch het belangrijkste. Niet verwacht dat het kiezen van een muis nog best moeilijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meulendijks89 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:06:
[...]

Als ik de 2 kabels bekijk ziet die van de sensei er beter/sterker uit maar als dit ook echt zo is...dat de garantie van Logitech goed is weet ik want daar heb ik ervaring mee. Ik ga denk ik voor de G400 ook al vind ik persoonlijk de Sensei er beter uitzien en aanvoelen en heeft ook nog veel features maar uiteindelijk is de sensor toch het belangrijkste. Niet verwacht dat het kiezen van een muis nog best moeilijk is 8)7
Nah, er is niets sterkers aan een braided kabel. Die raffelt alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Zowie service is ook ronduit k*t het is maar even dat je het weet, idem razer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik ga er nog even over nadenken als ik de G400 of Sensei hou. Moet iemand hebben de mijn Sensei wil overnemen want aan 2 muizen a 40 euro per stuk heb ik niks. Kan ik de Sensei verkopen dan hou ik de G400 ander hou ik de Sensei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Meulendijks89 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:34:
Ik ga er nog even over nadenken als ik de G400 of Sensei hou. Moet iemand hebben de mijn Sensei wil overnemen want aan 2 muizen a 40 euro per stuk heb ik niks. Kan ik de Sensei verkopen dan hou ik de G400 ander hou ik de Sensei
Volgens mij weet je niet wat je wil, je koopt een sensei dan moet hij meteen weer weg voor een G400. Waarom heb je dan die sensei gekocht.

Met jouw ervaring ga je geen ruk verschil merken met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:36:
[...]

Nah, er is niets sterkers aan een braided kabel. Die raffelt alleen maar af.
Rafelen heb ik nooit zo'n last van eerlijk gezegd. Wat ik wel vervelend vind aan geweven kabels is dat ze flink wat frictie veroorzaken op je muismat, vooral als het een stoffen variant betreft. Heb daardoor veel meer het gevoel dat hij de muis als het ware 'tegenhoudt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
RoaDHouse schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:38:
[...]

Volgens mij weet je niet wat je wil, je koopt een sensei dan moet hij meteen weer weg voor een G400. Waarom heb je dan die sensei gekocht.

Met jouw ervaring ga je geen ruk verschil merken met gamen.
Ik twijfel inderdaad goed opgemerkt. Ik heb de sensei gekocht omdat ik deze kon overnemen voor een kleine prijs en dacht hier een goede muis aan te hebben maar na wat lezen en vragen hier bleek de beste keus een G400 te zijn. Aangezien ik dacht dat deze nergens meer te verkrijgen was maar toevallig was ik bij de Mediamarkt en hadden ze daar nog 2 stuks liggen en heb ik deze ook gekocht. Nu moet ik dus gaan beslissen welke ik wil houden en aangezien de G400 de beste sensor heeft is dat de voorkeur maar ik moet de Sensei wel binnen 2 weken kunnen verkopen omdat ik anders 2 muizen heb liggen en dat is zonde van het geld aangezien ik de G400 binnen 2 weken kan terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Meulendijks89 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:53:
[...]

Ik twijfel inderdaad goed opgemerkt. Ik heb de sensei gekocht omdat ik deze kon overnemen voor een kleine prijs en dacht hier een goede muis aan te hebben maar na wat lezen en vragen hier bleek de beste keus een G400 te zijn. Aangezien ik dacht dat deze nergens meer te verkrijgen was maar toevallig was ik bij de Mediamarkt en hadden ze daar nog 2 stuks liggen en heb ik deze ook gekocht. Nu moet ik dus gaan beslissen welke ik wil houden en aangezien de G400 de beste sensor heeft is dat de voorkeur maar ik moet de Sensei wel binnen 2 weken kunnen verkopen omdat ik anders 2 muizen heb liggen en dat is zonde van het geld aangezien ik de G400 binnen 2 weken kan terugbrengen.
Ik zou er maar niet teveel waarde aan hechten wat hier allemaal in het topic gezegd wordt. Op papier kan je wel een perfecte sensor hebben maar in de praktijk is het een heel ander verhaal.

Alleen als je op een lage dpi/sens gaat spelen is de sensor van een wat groter belang, maar een gemiddelde gamer merkt hier helemaal nix van. De sensor die in G9/sensei zit is gewoon goed, de vorm gewicht enz spelen ook een grote rol (minstens zo belangrijk)

Leg me dan maar eens uit waarom ik bv met een sensei de aim er perfect op heb zitten en met G400 niet ? voor mij is dit grotendeels de vorm van de G400 te hoog en te lomp.

M.a.w. hou gewoon de muis die jij het lekkerst vind spelen en het beste gevoel bij hebt dan zit je gewoon goed, en laat je niet gek maken door de onzin dat de laser van de sensei niet goed is. De muizen die je wel moet vermijden zijn de Philips Twin-eye types zoals de Lachesis/mamba/ ...... van razer btw.

Mocht je de sensei houden kan je altijd nog de CPL-fix downloaden, als jet idee hebt dat er nog acceleratie inzit.

http://www.techpowerup.com/downloads/763/cpl-mouse-fix/

[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 21-07-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:25:
[...]

Ik zou er maar niet teveel waarde aan hechten wat hier allemaal in het topic gezegd wordt. Op papier kan je wel een perfecte sensor hebben maar in de praktijk is het een heel ander verhaal.
In praktijk is het nog steeds een perfecte sensor. Dat er mensen zijn van wie hun aim gewoon niet goed genoeg is om het verschil te merken doet daar niets aan af.

CPL mousefix is trouwens niet aan te raden, MarkyC's is beter voor Windows 7 en 8. Maar ik snap überhaupt niet dat je de moeite doet met een Sensei aangezien dat ding toch al compleet random acceleratie heeft?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/9/9b/9b915825_belsqdbh6ng4hh0nr.gif
(De Sensei is precies hetzelfde)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:40:
[...]

In praktijk is het nog steeds een perfecte sensor. Dat er mensen zijn van wie hun aim gewoon niet goed genoeg is om het verschil te merken doet daar niets aan af.

CPL mousefix is trouwens niet aan te raden, MarkyC's is beter voor Windows 7 en 8. Maar ik snap überhaupt niet dat je de moeite doet met een Sensei aangezien dat ding toch al compleet random acceleratie heeft?

[afbeelding]
(De Sensei is precies hetzelfde)
Dit is alleen maar van belang voor pro-spelers die op een hoog niveau spelen. Voor de "gewone" gamer is dit van minder belang.

Ik probeer je al 100 jaar duidelijk te maken dat het allemaal wel klopt wat je zegt,,,, maar als ik de perfecte sensor in een vierkant blok hout plaats schiet je geen RUK raak.... dus zijn er meer factoren die meespelen bij de keuze van een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoaDHouse schreef op zondag 21 juli 2013 @ 01:25:
[...]

M.a.w. hou gewoon de muis die jij het lekkerst vind spelen en het beste gevoel bij hebt dan zit je gewoon goed, en laat je niet gek maken door de onzin dat de laser van de sensei niet goed is. De muizen die je wel moet vermijden zijn de Philips Twin-eye types zoals de Lachesis/mamba/ ...... van razer btw.
Het gekke is dat de mamba G4 die ik nu heb stukken zuiverder is dan de Logitech MX en de G700 die ik voorheen had

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Hebben meer mensen met een zowie FK last van te snel slijtende mousskates ? het gebied rondom de sensor zit zelfs vol met krassen !

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
k1n9_n01z3 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 02:18:
Hebben meer mensen met een zowie FK last van te snel slijtende mousskates ? het gebied rondom de sensor zit zelfs vol met krassen !
Ja, ze zijn vrij dun, ik heb gelijk de tweede set erover heen geplakt (zelfde ellende met de deathadder).

Ik gebruik wel een hardpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ja ik heb de S&S, dus ook een hardpad. Morgen maar eventjes plakken dan.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik blijf voorlopig toch bij de Sensei, Waarom? Omdat deze simpelweg fijner in de hand ligt. Oké het is niet de beste muis die je kan hebben maar vind het toch wel belangrijk dat ik een muis heb die fijn in de hand ligt. Aangezien ik geen PRO gamer ben zal deze muis voldoen voor mij en het is sowieso een vooruitgang met de goedkope oude muis die ik had. Toch bedankt voor alle info die jullie mij gegeven hebben en heb er wat van geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op zondag 21 juli 2013 @ 02:01:
[...]

Dit is alleen maar van belang voor pro-spelers die op een hoog niveau spelen. Voor de "gewone" gamer is dit van minder belang.
Nee, want er zijn genoeg "gewone" gamers die het ook gewoon merken.
Ik probeer je al 100 jaar duidelijk te maken dat het allemaal wel klopt wat je zegt,,,, maar als ik de perfecte sensor in een vierkant blok hout plaats schiet je geen RUK raak.... dus zijn er meer factoren die meespelen bij de keuze van een muis.
En niemand heeft dit ook ontkent. Alles wat gezegd is, is dat wanneer je de keuze hebt tussen 2 muizen met praktisch de zelfde vorm dat je dan degene kiest met de beste sensor.
k1n9_n01z3 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 02:18:
Nee. Is je muismat hard en ongelijk? Koop een softpad of een G-TF Speed als je er geen last van wilt hebben. De Zowie muizen zijn bedoeld voor low-sens spelers die vaak hun muis oppakken daardoor, en dat soort spelers hebben baat bij een lage LoD.

Kleine note: de MX518 en Salmosa zijn niet zo goed als de andere door prediction. Naar mijn menig iets wat lang niet zo erg is als acceleration. Bij prediction gaat het echt om individuele pixels en heeft het vooral effect op kleine doelen en hitscan, bij acceleration heb je gedonder in alle situaties.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/69314312/1365453693438.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Kleine note: de MX518 en Salmosa zijn niet zo goed als de andere door prediction. Naar mijn menig iets wat lang niet zo erg is als acceleration. Bij prediction gaat het echt om individuele pixels en heeft het vooral effect op kleine doelen en hitscan, bij acceleration heb je gedonder in alle situaties.
[afbeelding]
Bij de MX518 zit er ook vrij veel verschil in de v1 (1600 DPI) en v2 (1800 DPI), de eerste is aanzienlijk beter gezien de tweede echt irritant veel prediction heeft. Toen ik mijn muis (MX518 v1 destijds) een keer was vergeten op een lanparty heb ik bij de aanwezige shop klakkeloos weer een MX518 gekocht. Ik miste echter consequent schoten die ik anders nooit miste. Toen even op gaan zoeken en er bleek dus een andere sensor in te zitten (Avago 3080E).

Mijn Salmosa heeft overigens ook prediction in flinke mate waardoor hij al snel tot laptopmuis gebombardeerd is. Jammer want verder is de sensor uitstekend, werkt goed op vrijwel ieder oppervlak en heeft totaal geen probleem met flinke versnellingen.

Ben het met de meeste dingen in het lijstje (afbeelding) wel eens overigens, alleen de CM Storm Spawn zou ik iets hoger zetten. De LOD valt op een donkere effen muismat reuze mee en de tracking van de Avago 3090 die erin zit is op dergelijke oppervlakken ook simpelweg uitstekend. Enige nadeel aan de muis is dat hij problemen heeft op multicolor oppervlakken en persoonlijk vind ik de vorm ook een hel (maar ik game dan ook met palmgrip). Mijn vriendin zweert er echter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik ga binnenkort mijn G500 vervangen voor een Razer Deathheader 2013
Faster clicks.
zal wel even wennen zijn in het begin, maar ik ga me best doen.
ik ga hem deze week halen bij een dixons of Saturn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je gaat echt geen verschil merken in de reactie van de muisknop. Al die muizen pollen op 500 of 1000hz. Of was jij degene met de kapotte muis?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Dankzij deze thread ga ik binnenkort een Zowie FK bestellen. Ben momenteel in het bezit van een G400 maar ik kan maar niet wennen aan de vorm. Ik vermoed dat mijn handen gewoon te klein zijn aangezien ik de muis altijd tegen mijn hand aan komt als ik hem naar beneden trek voor zaken zoals recoil compensation. Ik gebruik een soort hybride claw/fingertip grip waardoor ik de muis in de palm van mijn hand schuif tijdens verticale bewegingen.

Nog een vraag over DPI. Mij is ooit verteld dat je voor het meest zuivere resultaat de DPI zo hoog mogelijk moet zetten om vervolgens de in-game sensitivity heel laag te zetten. Dit zodat de muis zo nauwkeurig mogelijk meet maar dat je niet met elke millimeter een 360 maakt.
Weet iemand hier iets over te zeggen?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
Hiya,

Ik zat een beetje te kijken naar muizen omdat ik een nieuwe wil halen. Heb er nu nog een van Acer die bij mijn all in one pakket zat.

Ik zie veel goede berichten over Logitec.
Wat mijn eisen zijn van de muis is
-goede optice sensor die kan
-werken met een Steelseries Qck muismat.
-knoppen die ik kan gebruiken met me duim. (2 het liefst. Niet een telefoon pad zoals de Razor).
Ik kwam uit op
pricewatch: Corsair Vengeance M65
pricewatch: Logitech G400 Gaming Mouse

Welke zouden jullie kiezen. Of misschien andere muizen die beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:58
tikkietrugjaap schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:50:
Dankzij deze thread ga ik binnenkort een Zowie FK bestellen. Ben momenteel in het bezit van een G400 maar ik kan maar niet wennen aan de vorm. Ik vermoed dat mijn handen gewoon te klein zijn aangezien ik de muis altijd tegen mijn hand aan komt als ik hem naar beneden trek voor zaken zoals recoil compensation. Ik gebruik een soort hybride claw/fingertip grip waardoor ik de muis in de palm van mijn hand schuif tijdens verticale bewegingen.

Nog een vraag over DPI. Mij is ooit verteld dat je voor het meest zuivere resultaat de DPI zo hoog mogelijk moet zetten om vervolgens de in-game sensitivity heel laag te zetten. Dit zodat de muis zo nauwkeurig mogelijk meet maar dat je niet met elke millimeter een 360 maakt.
lage ingame sensitivity geeft in principe de beste nauwkeurigheid, maar muizen tracken minder zuiver bij hoge dpi, en ~800 dpi is al perfect nauwkeurig als je niet op een te hoge sensitivity speelt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tikkietrugjaap schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:50:

Nog een vraag over DPI. Mij is ooit verteld dat je voor het meest zuivere resultaat de DPI zo hoog mogelijk moet zetten om vervolgens de in-game sensitivity heel laag te zetten.
Onzin, je hebt over het algemeen niet meer dan 400-800dpi nodig om pixel precies te zijn. Je kiest in principe de DPI instelling waarbij de muis de minste problemen heeft, en dat is vaak de laagste. Als hij op een hoge dpi instelling ook goed werkt kan het geen kwaad die te gebruiken, maar dat zal niet beter zijn een lagere. Er zijn immers maar een beperkt aantal pixels op je scherm. Ik gebruik zelf 1150dpi, omdat ik dat fijner in Windows vind en te lui ben elke keer te wisselen.
Dit zodat de muis zo nauwkeurig mogelijk meet maar dat je niet met elke millimeter een 360 maakt.
Super hoge mouse sensitivity (weinig cm voor 360 graden) is over het algemeen niet goed voor je aim. Maar ik denk dat je hier meer doelt op wat je hiervoor zei, zie daarom mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
haarbal schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:47:
lage ingame sensitivity geeft in principe de beste nauwkeurigheid, maar muizen tracken minder zuiver bij hoge dpi, en ~800 dpi is al perfect nauwkeurig als je niet op een te hoge sensitivity speelt.
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:52:

Onzin, je hebt over het algemeen niet meer dan 400-800dpi nodig om pixel precies te zijn. Je kiest in principe de DPI instelling waarbij de muis de minste problemen heeft, en dat is vaak de laagste. Als hij op een hoge dpi instelling ook goed werkt kan het geen kwaad die te gebruiken, maar dat zal niet beter zijn een lagere. Er zijn immers maar een beperkt aantal pixels op je scherm. Ik gebruik zelf 1150dpi, omdat ik dat fijner in Windows vind en te lui ben elke keer te wisselen.

Super hoge mouse sensitivity (weinig cm voor 360 graden) is over het algemeen niet goed voor je aim. Maar ik denk dat je hier meer doelt op wat je hiervoor zei, zie daarom mijn antwoord.
Het idee achter wat mij verteld werd was als volgt.
De muis zo hoog mogelijk instellen (3800DPI+1000Hz polling) zodat de muis de meest kleine veranderingen in positie (veroorzaakt door het bewegen van je muis) goed en accuraat registreert en doorgeeft aan het spel. Het spel stel je vervolgens zo laag mogelijk in zodat de input van de muis wordt getemperd en je niet een draaitol wordt bij elke millimeter dat je hand beweegt.

Ik vond het wel een logisch verhaal. Maar dat blijkt dus niet te kloppen?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:13
meer dan 800 DPI is praktisch gezien onnodig, is gewoon marketing :p

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
het is ook een logisch kloppend verhaal, mits de muis goed trackt op hoge dpi en het spel op een enorm lage sensitivity kan, en beide laten vaak te wensen over.

hoge dpi is alleen "nuttig" als je enorm hoge ingame beweging met kleine muisbeweging gebruikt, maar dat is sowieso af te raden aangezien niemand dan nog goed kan mikken. dus ja, de hoge dpi's is puur marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:52:
Ik gebruik zelf 1150dpi, omdat ik dat fijner in Windows vind en te lui ben elke keer te wisselen.
Ik gebruik ook een (relatief) hoge DPI (1600), omdat ik dat een stuk prettiger vind in Windows. Maar de G400 heeft wel knoppen bovenop de muis waarmee je de DPI kan wisselen, dat vind ik eigenlijk ook wel erg handig. Dat is soms ook gewoon nodig omdat ik dan met de in-game sensitivity het niet laag genoeg kan zetten.

Overigens vind ik zelf wel dat er bij RTS spellen een wat hogere DPI dan de 400-800 en meer in de range van 1600-2000, wel een stuk lekkerder speelt. Maar dan zit je nog steeds lang niet bij de > 4000 DPI die sommige muizen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:40:
[...]

Ik gebruik ook een (relatief) hoge DPI (1600), omdat ik dat een stuk prettiger vind in Windows. Maar de G400 heeft wel knoppen bovenop de muis waarmee je de DPI kan wisselen, dat vind ik eigenlijk ook wel erg handig. Dat is soms ook gewoon nodig omdat ik dan met de in-game sensitivity het niet laag genoeg kan zetten.

Overigens vind ik zelf wel dat er bij RTS spellen een wat hogere DPI dan de 400-800 en meer in de range van 1600-2000, wel een stuk lekkerder speelt. Maar dan zit je nog steeds lang niet bij de > 4000 DPI die sommige muizen hebben.
Soms zak ik ook naar de 450dpi. Je hebt namelijk nog steeds games waarbij zelfs de laagste in-game sensitivity te hoog is om te gebruiken in combinatie met 1150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Ok heren, bedankt voor de info. De Zowie FK is besteld samen met een Zowie something something Speed muismat. Had mezelf nog geen verjaardagscadeau gegeven, dus hierbij maar gelijk gedaan. :D

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:30:
Ok heren, bedankt voor de info. De Zowie FK is besteld samen met een Zowie something something Speed muismat. Had mezelf nog geen verjaardagscadeau gegeven, dus hierbij maar gelijk gedaan. :D
Ben benieuwd hoe die bevalt. Waar heb je hem besteld, direct bij Zowie ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Help!!!! schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:14:
[...]

Ben benieuwd hoe die bevalt. Waar heb je hem besteld, direct bij Zowie ?
Afuture. Voor zover ik kon zien de enige Nederlandse webshop die hem levert.

Mocht er interesse in een review zijn, hoor ik dat graag. Misschien handig om dan gelijk aan te geven welke aspecten er bekeken moeten worden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
gewoon in nederland te bestellen dus, niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:18:
[...]

Afuture. Voor zover ik kon zien de enige Nederlandse webshop die hem levert.

Mocht er interesse in een review zijn, hoor ik dat graag. Misschien handig om dan gelijk aan te geven welke aspecten er bekeken moeten worden.
Thanks. Heb hen een tijd in de gaten gehouden maar was steeds niet leverbaar bij Afuture.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:30:
Ben benieuwd naar je bevindingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb een vraag gesteld in dit topic: Nieuwe muis

Deze betreft:

''Wat ik ook opvallend vind is dat de G400s en de G500s vrijwel gelijkwaardig geprijsd zijn, waarom is dit? Welke van de 2 is uiteidenlijk de betere keuze?''

Nu heb ik al verschillende dingen op internet gezocht maar een duidelijk antwoord komt er niet uit.

[ Voor 70% gewijzigd door KetchupFTW op 24-07-2013 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees de topic start eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Zoals eerder aangegeven deed mijn Logitech G500 de laatste tijd iets moeilijker dan normaal en dus was ik opzoek naar een nieuwe gamemuis.

ik heb in de afgelopen 10 jaar de volgende muizen gebruikt en uitvoerig getest:

Microsoft Habu (razer technology)
Prima muis met een vervangende zeiknopjes aan de linker kant, zodat de muis is te gebruik voor grote en kleine handen. Leuk gekleurd voor de mensen die dat interessant vinden, helaas kapot gegaan in een te drukke NS trein

Logitech G5
Geweldige muis, lekker hoog, maar uiteindelijk toch vervangen.

Logitech G9
Gekocht voor me laptop om hem makkelijk mee te kunnen nemen en het was een nieuwe gamemuis die ik wilde testen. Echter was de muis te klein voor mijn handen om er echt goed mee te kunnen gamen.

Logitech G500
Dit is de muis die ik tot vandaag heb gebruikt, je kan heel simpel je scrollwheel laten vliegen en ook weer vast zetten en dat is echt fijn. omdat ik de Logitech G5 hiervoor had, was ik er heel snel aangewend

Nu heb ik een "god tier" gamemuis gehaald, de Razer Deatheader 2013.
Het zal even wennen zijn, maar het klikken voelt een stuk sneller aan toen ik hem uit de doos haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik kan me niet echt vinden in je mening over de verschillende muizen, zeker niet over de eerste twee. De sensoren in de Habu en de G5 waren érg slecht met snelle bewegingen, zelfs voor mid-sense gamers waren die muizen praktisch niet te doen. De Habu had ook nog eens de irritante eigenschap dat de sensor veel te ver naar de onderkant van de muis was geplaatst waardoor kleine polsbewegingen vertekend geregistreerd werden. Heb beide muizen in bezit gehad en er net zo snel weer voor gezorgd dat ze uit mijn bezit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Dat geeft niet het verschil tussen de 2 aan, op optisch en laser na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MiBe schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:42:
Ik kan me niet echt vinden in je mening over de verschillende muizen, zeker niet over de eerste twee. De sensoren in de Habu en de G5 waren érg slecht met snelle bewegingen, zelfs voor mid-sense gamers waren die muizen praktisch niet te doen. De Habu had ook nog eens de irritante eigenschap dat de sensor veel te ver naar de onderkant van de muis was geplaatst waardoor kleine polsbewegingen vertekend geregistreerd werden. Heb beide muizen in bezit gehad en er net zo snel weer voor gezorgd dat ze uit mijn bezit waren.
Als ik de muis in mijn hand heb, dan beweeg ik vooral vanuit mijn pols, mijn arm ligt altijd stil op me tafel.
Dus dat de Habu vooral erg gevoelig was op kleine polsbewegingen verklaard eigenlijk waarom ik die muis zo fijn vond.

ik heb met de G5 toch aardig wat snelle moves moeten maken door me Team Fortress 2 verleden.
Maar achteraf kan ik het nu wel beter begrijpen waarom ik de muis heb vervangen. ik vond hem niet zo accuraat meer als voorheen, dat merkte ik in games die ik dagelijks speelde. Waarschijlijk had er mee te maken dat ik beter geworden was in schieten en dat dus de muis de snelheid niet aankon. Toen heb ik de G500 aangeschaft die wel goed aanvoelt.

ik heb de G5 en habu bij elkaar zo'n 4,5 jaar gebruikt totdat de G500 uitkwam en die heb ik vanaf dag 1 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

KetchupFTW schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Daar heb je het. Zoek daar op verder en kijk welke het beter doet.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

KetchupFTW schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 03:57:
Ik heb een vraag gesteld in dit topic: Nieuwe muis

Deze betreft:

''Wat ik ook opvallend vind is dat de G400s en de G500s vrijwel gelijkwaardig geprijsd zijn, waarom is dit? Welke van de 2 is uiteidenlijk de betere keuze?''

Nu heb ik al verschillende dingen op internet gezocht maar een duidelijk antwoord komt er niet uit.
Verhaal is volgens mij duidelijk.
optisch en laser werken op dezelfde manier, alleen de optisch presenteren op zijn algemeen beter.
dus dan zou je voor de G400s gaan.

Ik heb net de Razer Deathadder aangesloten op mijn laptop hier en ondervond gelijk een probleem.
ik heb hier op kantoor een muismat liggen met donker en licht en glad.(thuis een effe zwarte roccat taito waarop ik game) maar de razer Deathadder kon er totaal niet mee omgaan en schoot van links naar rechts over me scherm. daarna op de Houten tafel gelegd en toen ging het wel goed ?

iemand ervaring ermee dat de Razer Deathadder het wel goed doet op roccat taito ?
ik kan het zelf pas vanavond zelf testen, maar zou mooi zijn als iemand hiermee al ervaring heeft.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KetchupFTW schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:19:
[...]

Er staat perfect uitgelegd wat het verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmashter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-04-2017
pricewatch: Sharkoon Drakonia Black

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 21:59
Mensen met Cyborg R.A.T. ervaring hier?

http://tweakers.net/categ...DSP1VEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA

Ik twijfel om er te gaan aanschaffen en over te stappen van mijn Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:10:

Ik weet niet welke logitech muis je hebt, maar ik zal de overstap naar cyborg nooit gaan maken.
ik heb de muis een paar keer mogen testen en vind het geen fijne muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:10:

Laser, hopeloos dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:27:
[...]

[...]

Laser, hopeloos dus.
Laser of niet, ik vind het een erg fijne muis......

Het gaat mij een beetje te ver in dit topic. Eigenlijk staat er: Je hebt keus uit drie muizen, en de rest is ruk.

Ik heb een Cyborg MMO7 en Logitech G500. Ik snap dat tracking enz belangrijk is. Maar ik heb geen last van mijn "slechte" laser bij af en toe gamen (gem. uurtje per dag), Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die af en toe gamen. Vorm icm tracking is imho het belangrijkst. Waarbij ik vorm het belangrijkst vind.

Zie onderstaand bij overclock.net, veel mensen die een cyborg (en andere laser muizen) trouwens een prima muis vinden.

http://www.overclock.net/t/1326886/gaming-mouse

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

el-jorge schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:01:
[...]

Laser of niet, ik vind het een erg fijne muis......

Het gaat mij een beetje te ver in dit topic. Eigenlijk staat er: Je hebt keus uit drie muizen, en de rest is ruk.

Ik heb een Cyborg MMO7 en Logitech G500. Ik snap dat tracking enz belangrijk is. Maar ik heb geen last van mijn "slechte" laser bij af en toe gamen (gem. uurtje per dag), Ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die af en toe gamen. Vorm icm tracking is imho het belangrijkst. Waarbij ik vorm het belangrijkst vind.

Zie onderstaand bij overclock.net, veel mensen die een cyborg (en andere laser muizen) trouwens een prima muis vinden.

http://www.overclock.net/t/1326886/gaming-mouse
ik zal zelf blijven bij de G500 en niet gaan voor de cyborg.
om laser gelijk waardeloos te noemen vindt ik een beetje overdreven.
vooral voor gamers die niet veel spelen maakt het niet veel uit en gaat het er meer om welke muis er beter in je hand ligt, dan de daadwerkelijke super precisie.
ik game wel veel en kan nu nog niet zeggen of laser waardeloos is.
vanavond test ik de DeathAdder 2013 optical mouse en dan kan ik pas over paar weken of misschien maanden een conclusie trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

omg, lees gewoon de topic start gewoon een keer door ! Als je op niveau gaat gamen heb je gewoon een goede muis nodig, een met een sensor zonder prediction, acceleration en zo min mogelijk jitter. Mochten er mensen gewend zijn aan hopelozen (laser) muizen omdat ze niet beter weten, wil niet zeggen dat dit meteen goede muizen zijn. Dus hou aub op met slechte muizen de hemel in te prijzen omdat je niet beter weet.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
el-jorge schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:01:
[...]
Eigenlijk staat er: Je hebt keus uit drie muizen, en de rest is ruk.
Dat staat er absoluut niet. Kijk bijvoorbeeld naar de afbeelding onderin pagina 22. Er staan inderdaad 3 muizen boven aan, dat zijn technisch gezien de beste muizen. Daaronder staan 9 andere muizen die eveneens goed zijn maar wel een bepaald nadeel hebben, dit houdt dus niet direct in dat die ruk zijn. Je hebt dus sowieso keuze uit 12 muizen waaraan je geen echte miskoop zal doen (mits je de juiste kiest voor jouw speelstijl). Pas helemaal onderin staan de muizen die ruk zijn en die beschikken in de meeste gevallen over een inferieure sensor (laser bijvoorbeeld). De MX518 en Salmosa hebben in principe overigens een aardige sensor, het nadeel daarbij is echter dat er prediction aanwezig is die je niet handmatig uit kunt schakelen maar echt ruk zou ik deze muizen ook weer niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als je jezelf een beetje serieus gamer vind dan doe je je dus gewoon te min met een vaak veel te dure muis te kopen die ook nog eens minder presteert dan de goedkopere optische varianten.

Snap niet dat mensen dit niet in willen zien, hoe duurder is niet altijd beter.. Verder is de Startpost van dit topic alleen een bron van informatie, niet een of andere wet. Doe ermee wat je wilt maar als je het advies hier tegen gaat praten met alleen een paar ongegronde meningen zoals "mijn muis is niet slecht" puur en alleen omdat jij hem wel goed vindt slaat natuurlijk helemaal nergens om, de feiten liegen er natuurlijk ook niet om.

Verder is het zeker zo dat voor een gros aan casual gamers het weinig tot geen verschil zal uitmaken, want buiten hun wekelijkse ritje in hun lollercopter in BF3 of hun 100 kogels sproeiende machine geweer in CoD zal het voor hun weinig verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Zelf zie ik het zo: met een goede sensor kan het daar in ieder geval niet aan liggen. Dan blijft de vorm en mijn eigen kwaliteiten over. Mijn eigenlijk kwaliteiten zou ik dan gewoon kunnen verbeteren in de loop van de tijd, de sensor niet. Ik zou het erg vervelend vinden om eigenlijk te bedenken dat een bepaald percentage tracking fout gaat door de sensor, waar ik verder helemaal niets aan kan doen. Het maakt verder niet uit of je nu veel of weinig speel, pro, gevorderde or casual gamer bent, van de mindere sensor blijft er altijd zitten of je het nu merkt of niet. Altijd maar blijven denken of het toch niet aan de muis ligt, zou ik toch flink aan gaan irriteren. Dan de vorm, daar zou je aan kunnen wennen. Zo vond ik mijn G400 toen ik die in de winkel probeerde eigenlijk niet zo'n lekkere vorm. Nu vind ik hem een heel stuk beter, ik moest er echt even een paar weken aan wennen. Daarnaast zijn er meer muizen met een "perfecte" sensor. Kies dan de muis die daar het dichts bij ligt en wellicht dat je daaraan gewoon kan wennen. Kortom vorm kan je aan wennen, eigenlijk kwaliteiten zou je kunnen verbeteren (als je wil), maar de sensor moet naar mijn mening zo goed mogelijk zijn.

Ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd, naar de "non-perfect" sensor gebruikers: vinden jullie het niet vervelend dat een bepaald percentage tracking fout gaat door de sensor, elke game sessie weer, of je het nu merkt of niet, waar je verder helemaal niets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik had een rammend oude 400 dpi logitech optical, die ik via een of andere hack op 500hz had draaien, werkte prima, alleen de malfunction speed was kut.
Daarna had ik de sidewinder gekocht, werkte niet lekker, niet ontarget bij snelle sweeps en ook wat zwaar. daarna de g400, is nog steeds een beetje groot en zwaar voor mijn smaak, wel prima tracking. Toch was die gare logitech optical beter bij het volgen van een bewegend doel op low sens, waarschijnlijk doordat die niks weegt.

Misschien dat ik over een tijdje weer iets anders probeer, een zowie fk of een roccat savu, of de ninox aurora als die ooit nog eens op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb laatst bij een outlet op eBay en G9x gekocht (kostte 50 euro of zo, scheelt nogal met 90 inclusief verzendkosten doe het in Nederland kost). Ik ben er tot nu toe erg blij mee. Ik merk dat het duidelijk ontworpen is voor wat vaak "fingertip grip" wordt genoemd: hand naar achteren en pols stil op tafel, en dan een goed gevoelige sensor. Als je graag op die manier de muis vasthoudt (zoals ik dus), en handen hebt van mijn formaat (ik denk vrij gemiddeld voor een Nederlandse kerel), ligt het heerlijk in de hand. De muis staat bij mij op 1650 DPI. In Linux hebben muizen nogal de neiging veel sneller te bewegen dan onder Windows, in Windows heb ik dan nog wat extra gevoeligheid ingesteld om de snelheid onder Linux te matchen. Ik heb geen merkbare last van jitter al heb ik het niet uitvoerig getest. Wel is de sensor ook gevoelig als je de muis iets optilt, maar in de praktijk heb ik daar absoluut geen last van.

Ik ben er blijer mee dan mijn oude Lachesis, al was die misschien wat versleten. Deze gedroeg zich al een tijd erg raar en onnauwkeurig. Als ik er van rechtboven op drukte bewoog de cursor naar linksboven. Dat gaf extreem veel jitter en was mateloos irritant.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 24-07-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Regeneration schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:25:
Ik ben nu eigenlijk wel erg benieuwd, naar de "non-perfect" sensor gebruikers: vinden jullie het niet vervelend dat een bepaald percentage tracking fout gaat door de sensor, elke game sessie weer, of je het nu merkt of niet, waar je verder helemaal niets aan kan doen?
Tja buiten mijn advies over muizen met perfecte sensors moet ik zelf bekennen dat ik met een niet perfecte muis speel namelijk de steelseries kinzu v2 pro. Heb geprobeerd over te stappen naar eerst de sensei ( toen ik nog niet wist dat deze ook een slechte sensor had ) en laatst de G400. Maar ik vind genoemde muizen sinds mijn kinzu v1 te groot en zwaar om aan te wennen.

Kom van oorsprong van de ms intelli 3.0 af maar sinds de kinzu hoef ik echt niks anders meer. Nu hopen op een kinzu v3 met wél een perfecte sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scrtz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Kom van oorsprong van de ms intelli 3.0 af maar sinds de kinzu hoef ik echt niks anders meer. Nu hopen op een kinzu v3 met wél een perfecte sensor.
Je bedoeld een Zowie FK? Die is praktisch even groot als een Kinzu. De FK iets paar mm langer en wat smaller bovenop. Ik kan wel een foto maken als je wilt. Gewicht is hetzelfde (kan het verschil in ieder geval niet voelen als ik ze beiden vast heb.).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Heb laatst een Zowie FK vastgehad maar vind die toch merkbaar anders aanvoelen dan de Kinzu, zoals je aangeeft inderdaad wat smaller aan de bovenkant. Als je echt verzot bent op de vorm van de Kinzu is het wellicht interessant om zelf een KinzuAdder te maken. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:25:
Heb laatst een Zowie FK vastgehad maar vind die toch merkbaar anders aanvoelen dan de Kinzu, zoals je aangeeft inderdaad wat smaller aan de bovenkant. Als je echt verzot bent op de vorm van de Kinzu is het wellicht interessant om zelf een KinzuAdder te maken. Kost wat tijd maar dan heb je ook wat.
Wat is nu je main muis voor gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Een Logitech G400 (op een SteelSeries QcK Heavy muismat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 01:25:
Hij voelt inderdaad anders aan, maar ik snap wel precies wat hij bedoeld met zo licht en klein zijn als de Kinzu. Ik heb de Kinzu, de eerste, gekocht omdat de vorm zo lekker aanvoelde. Eenmaal thuisgekomen blijk dat je er niet daadwerkelijk mee kon gamen. Daarna ook een Xai gehad. Zelfde verhaal, alleen deze was daarnaast ook te zwaar. De FK is serieus het beste wat nu kan krijgen als je de Kinzu shell fijn vindt. Op een Kinzuadder na, maar dat is vrij veel knutsel werk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik hoor toch tegenwpordig meer goede berichten over de kinzuV2pro, alleen dat je hem de firmware moet upgraden en dat ie alleen goed werkt op 400dpi@500hz. Maargoed dan is 38e misschien wel te veel, als je ook een abby voor 33 kan krijgen (die wel een high end sensor heeft).

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
zo te zien komt er wel een kana v2 aan van steelseries

Release notes:
SteelSeries Firmware Update Tool 1.25.4.1
Released: July 23rd, 2013

New Devices:
- Kana v2

ben benieuwd wat voor sensor deze dan weer krijgt

@ Koeitje, mja blijf er niet aan muizen te kopen haha :P en die FK is bijna nergens verkrijgbaar

[ Voor 31% gewijzigd door Scrtz op 25-07-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Oi!

Een kort vraagje, hoe tracken de laatste ''generatie'' Zowie muizen op een witte PureTrak Talent? Iemand die hier ervaring mee heeft? Op het moment gebruik ik een M90 op deze fijne pad, ik wil hem daarom liever niet kwijt. Echter spreekt de vorm/grip van Zowie muizen mij heel erg aan en ben ik dus bereid te switchen, het liefst heb ik dat dat niet ten koste gaat t.o.v. mijn muismat (de smoothness/frictie is perfect). Ik heb al gelezen dat de ADNS-3090 sensor niet goed tracked op multi-coloured mousepads, geld dit ook voor de PureTrak en dan specifiek de witte versie? ;)

EDIT: misschien staan heel veel Zowie muizen niet linked in de PW (slechts een paar), ze zijn echter volop beschikbaar bij Afuture: http://afuture.nl/product...ring=zowie&x=-1030&y=-125
is al 2 dagen terug gepost :D

[ Voor 19% gewijzigd door Denniszx op 25-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scrtz schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:28:
zo te zien komt er wel een kana v2 aan van steelseries

Release notes:
SteelSeries Firmware Update Tool 1.25.4.1
Released: July 23rd, 2013

New Devices:
- Kana v2

ben benieuwd wat voor sensor deze dan weer krijgt
Is een Kana niet groter dan een Kinzu? De sensor zal vast hopeloos zijn.
@ Koeitje, mja blijf er niet aan muizen te kopen haha :P en die FK is bijna nergens verkrijgbaar
Tja, niet zo'n grote toko als Steelseries, Logitech of Razer. Maar er zijn nog genoeg plekken waar je ze kan krijgen.
Denniszx schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:09:
Oi!

Een kort vraagje, hoe tracken de laatste ''generatie'' Zowie muizen op een witte PureTrak Talent? Iemand die hier ervaring mee heeft? Op het moment gebruik ik een M90 op deze fijne pad, ik wil hem daarom liever niet kwijt. Echter spreekt de vorm/grip van Zowie muizen mij heel erg aan en ben ik dus bereid te switchen, het liefst heb ik dat dat niet ten koste gaat t.o.v. mijn muismat (de smoothness/frictie is perfect). Ik heb al gelezen dat de ADNS-3090 sensor niet goed tracked op multi-coloured mousepads, geld dit ook voor de PureTrak en dan specifiek de witte versie? ;)

EDIT: misschien staan heel veel Zowie muizen niet linked in de PW (slechts een paar), ze zijn echter volop beschikbaar bij Afuture: http://afuture.nl/product...ring=zowie&x=-1030&y=-125
is al 2 dagen terug gepost :D
Niet met de witte, alleen met de normale. Ik ondervond wat problemen door de ongelijkheid in het oppervlak (doordat de rubberbodem niet 100% vlak is). Maar anderen - mensen die ik 100% vertrouw op dit soort dingen - hebben er weer 0,0 problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:35:
[...]

Is een Kana niet groter dan een Kinzu? De sensor zal vast hopeloos zijn.

[...]

Tja, niet zo'n grote toko als Steelseries, Logitech of Razer. Maar er zijn nog genoeg plekken waar je ze kan krijgen.
[...]

Niet met de witte, alleen met de normale. Ik ondervond wat problemen door de ongelijkheid in het oppervlak (doordat de rubberbodem niet 100% vlak is). Maar anderen - mensen die ik 100% vertrouw op dit soort dingen - hebben er weer 0,0 problemen ermee.
Dus jijzelf maakt gebruik van een PureTrak Talent SE White Edition i.c.m. een Zowie muis die een
ADNS-3090 sensor aan boord heeft? Geen problemen als jittering e.d. voor de rest? (op internet heeft bijna niemand ervaring met deze pad en ik moet het echt zeker weten :P). Thnx in advance.

[ Voor 3% gewijzigd door Denniszx op 25-07-2013 18:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste