Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10-2024
De laatste tijd was ik mij aan het afvragen, of een muis met de perfecte sensor echt noodzakelijk is om je skill in een game te verhogen. Volgens mij, al speel je 12 uur per dag games, maakt wat voor muis je hebt niet zoveel uit.

Als je naar de Esport scene kijkt en je kijkt naar de muizen van succesvolle teams, dan komen daar bijzonder weinig muizen voor die jullie als “perfect” zien.
De grote meerderheid van de LCS spelers (League of Legends) worden gesponsord door SteelSeries of Razer. De twee top teams in Europa gebruiken bijna alleen maar Steelseries Sensei's (Gambit en Fnatic), terwijl het team onderaan in de standings wordt gesponsord door Razer (Evil Geniuses) en zij gebruiken alleen DeathAdders. (Bron)

League of Legends is misschien niet zo microintensief, maar Starcraft 2 is dat wel.
MarineKingPrime gebruikt bijvoorbeeld een Logitech G9x, terwijl hij ervoor bekend staat om één van de beste micro te hebben in Korea.
Grubby, iemand die ook bekend staat voor zijn goede micro (al is het maar op “europees” niveau), gebruikt een Ikari Laser. (Bron)

Dus daaruit trek ik de conclusie dat het op zich niet zoveel uitmaakt, zeker niet op het niveau waarop de meeste tweakers spelen.
Zelf heb ik een Deathadder en een Deathadder 2013 gehad, zeer goede muizen zeker aan te raden (alhoewel ze wel snel verslijten).
Op dit moment heb ik een Logitech G700 en ik merk geen verandering in gebruik, je moet een aantal weken wennen, maar nu is het de enige muis die ik nog wil gebruiken.
Mijn resultaten ingame zijn totaal niet veranderd, dus mijn vraag is, kan je niet beter op het gevoel van de muis afgaan, dan op de sensor?

[ Voor 3% gewijzigd door aarondk1 op 25-07-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:30
Bovenstaande mensen worden 99.99% van de keren gesponsored en hebben dus niks te kiezen, voor al deze sponsoring gebruikte 80% van de iig de CS 1.6 scene intelli 1.1's en intelli 3.0s, verder zag je hier en daar nog een paar mx518's.

Een inperfecte sensor betekent dat door de inperfecties die bij bepaalde bewegingen en/of snelheden optreden dus een schot zult missen die je met een perfecte sensor wel zou raken.

Voor jou de keus of je dit voor lief neemt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
Ben het toch echt met Scrtz eens. Je kan wel op je gevoel afgaan maar zoals je zelf al zegt aarondk1:

Je went zo aan een muis.

Heb zelf de Logitech g9x, Razer Naga, Logitech g600, Steelseries Xai gehad en gebruik nu een Zowie FK. Kan met alle muizen prima een potje schieten. Maar een shot missen terwijl je die had kunnen raken door hardware vind ik erg vervelend.

[ Voor 48% gewijzigd door Trixh op 25-07-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40
Ik speel nu een tijdje met de Zowie FK opzich wel een goede muis, maar ik vind hem wel lomp aanvoelen (is natuurlijk wennen) en de LOD vind ik aan de lage kant.

De muisvoeten van Zowie FK zijn natuurlijk een joke, die zijn naar 2 bewegingen al versleten, geen wonder dat je gelijk een extra setje erbij krijgt.

Het verschil tussen een Zowie FK en een Sensei is niet erg groot (vind persoonlijk de Sensei degelijker aanvoelen dan de Zowie) misschien komt het door exotische switches die ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
aarondk1 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:11:
De laatste tijd was ik mij aan het afvragen, of een muis met de perfecte sensor echt noodzakelijk is om je skill in een game te verhogen. Volgens mij, al speel je 12 uur per dag games, maakt wat voor muis je hebt niet zoveel uit.

Als je naar de Esport scene kijkt en je kijkt naar de muizen van succesvolle teams, dan komen daar bijzonder weinig muizen voor die jullie als “perfect” zien.
De grote meerderheid van de LCS spelers (League of Legends) worden gesponsord door SteelSeries of Razer. De twee top teams in Europa gebruiken bijna alleen maar Steelseries Sensei's (Gambit en Fnatic), terwijl het team onderaan in de standings wordt gesponsord door Razer (Evil Geniuses) en zij gebruiken alleen DeathAdders. (Bron)

League of Legends is misschien niet zo microintensief, maar Starcraft 2 is dat wel.
MarineKingPrime gebruikt bijvoorbeeld een Logitech G9x, terwijl hij ervoor bekend staat om één van de beste micro te hebben in Korea.
Grubby, iemand die ook bekend staat voor zijn goede micro (al is het maar op “europees” niveau), gebruikt een Ikari Laser. (Bron)

Dus daaruit trek ik de conclusie dat het op zich niet zoveel uitmaakt, zeker niet op het niveau waarop de meeste tweakers spelen.
Zelf heb ik een Deathadder en een Deathadder 2013 gehad, zeer goede muizen zeker aan te raden (alhoewel ze wel snel verslijten).
Op dit moment heb ik een Logitech G700 en ik merk geen verandering in gebruik, je moet een aantal weken wennen, maar nu is het de enige muis die ik nog wil gebruiken.
Mijn resultaten ingame zijn totaal niet veranderd, dus mijn vraag is, kan je niet beter op het gevoel van de muis afgaan, dan op de sensor?
Je refereert in je post naar strategie-spellen die je bij wijze van spreken net zo goed met je touchpad kunt spelen. Voor het ene spel is de sensor in een muis aanzienlijk belangrijker dan in het andere spel. Ik denk dat je een zogenaamde 'pro' League of Legends speler met een budget Sweex muis, een G400 of Sensei kunt laten spelen en dat hij in ieder potje een ongeveer gelijke score neerzet. Vergelijk je dit echter met Quake durf ik er mijn handen voor in het vuur te spelen dat de speler bij gebruik van de G400 de beste accuracy heeft. In FPS games is het aanzienlijk belangrijker om over een goede muis te beschikken dan in RTS. Ook als je bijvoorbeeld kijkt bij Starcraft II zie je dat de spelers op hoog niveau zoveel mogelijk met hun toetsenbord zullen doen, bij het desbetreffende spel zullen de meeste spelers meer prioriteit leggen bij een goed mechanisch toetsenbord dan een muis met een goede sensor.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Komend van een DA, kun je die prediction echt niet voelen ?!

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Ik ben nu met Dutch Logitech Support bezig om mijn G500 te laten vervangen ofzo.
De muis werkt gewoon niet goed meer.
Nu heb ik een Razer DeathAdder 2013 en ik moet zeggen dat het een fijne muis is.
Ik heb hem nu pas 2 dagen, dus me aim is af en toe niet geweldig.
Toch kan ik er al een aardig potje mee schieten in zowel BF3,CoD:BO2,TF2 en GTA IV heb ik de muis al redelijk goed kunnen instellen.

Toch hoop ik dat Logitech mij helpt met me G500 muis, want de muis ligt gewoon goed in mijn hand.
Alleen het klikken gaat een stuk beter met de Razer DeathAdder 2013 dan met de Logitech G500

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
Met mijn mx500 en mx518 was het plastic onder de knoppen zowaar geplet/versleten. Ik draaide dan ook altijd de functie om in windows zodat m1 m2 word en vice versa, gaat ie iets langer mee.

Ze gingen dan ook 1-2 jaar mee tops voordat klikken echt te irritant moeilijk werd. Opzich niet slecht maar wel iets wat meerdere muizen krijgen als ik ze lang gebruik. Misschien wat teveel druk er op naast het feit dat ik (veel te) vaak achter de pc zit.

Met (Coolermaster) Xornet's goedkope bouwkwaliteit krijg ik dit binnen enkele maanden, plastic dat de switch moet indrukken krijgt gewoon een inhamming van die switch, en ja dan doet het knopje het niet meer :+

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Ja, dat zorgde ervoor dat je muis hogere snelheden beter aankon. Zie http://www.esreality.com/...ongpost&id=1265679&page=5 voor bewijs.
gebruikte ik idd ook altijd en was goed te merken op 100hz toendertijd counter-strike 1.6

standaard scriptje in je config dat als je defusede je mousewheel geunbind wordt zodat de welbekende intellibug niet afging als je aan het defusen was :P (mwheel heb ik jump altijd op voor bunnyhop)

Maar moet zeggen dat qua kwaliteit ik die intelli 3.0 ook maar goedkoop vond aanvoelen, maar wel een heerlijke muis altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 26-07-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
MiBe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 02:46:
[...]
Je refereert in je post naar strategie-spellen die je bij wijze van spreken net zo goed met je touchpad kunt spelen. Voor het ene spel is de sensor in een muis aanzienlijk belangrijker dan in het andere spel. Ik denk dat je een zogenaamde 'pro' League of Legends speler met een budget Sweex muis, een G400 of Sensei kunt laten spelen en dat hij in ieder potje een ongeveer gelijke score neerzet. Vergelijk je dit echter met Quake durf ik er mijn handen voor in het vuur te spelen dat de speler bij gebruik van de G400 de beste accuracy heeft. In FPS games is het aanzienlijk belangrijker om over een goede muis te beschikken dan in RTS. Ook als je bijvoorbeeld kijkt bij Starcraft II zie je dat de spelers op hoog niveau zoveel mogelijk met hun toetsenbord zullen doen, bij het desbetreffende spel zullen de meeste spelers meer prioriteit leggen bij een goed mechanisch toetsenbord dan een muis met een goede sensor.
Zou het dan niet beter zijn om in de startpost te zeggen dat vooral FPS spelers baat hebben bij een perfecte muis? Want RTS kan je met een slechte muis ook spelen, dus kan je beter op de vorm afgaan in plaats van de sensor?

Shooters eisen uiteraard meer van je muis dan andere games, maar ik zou het gebruik van je muis tijdens SC niet onderschatten.
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 03:27:
[...]
Volgens mij heeft een G700 geen prediction, alleen acceleration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
aarondk1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:14:
[...]
Zou het dan niet beter zijn om in de startpost te zeggen dat vooral FPS spelers baat hebben bij een perfecte muis? Want RTS kan je met een slechte muis ook spelen, dus kan je beter op de vorm afgaan in plaats van de sensor?
Wellicht wel, ik heb de startpost echter niet geschreven.
aarondk1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:14:
[...]
Shooters eisen uiteraard meer van je muis dan andere games, maar ik zou het gebruik van je muis tijdens SC niet onderschatten.
Vandaar dat ik er 'bij wijze van spreken' bijzette. Ook Starcraft spelers gebruiken hun muis inderdaad intensief maar op een totaal andere manier dan bijvoorbeeld een Quake speler. In het laatste geval is de sensor veruit het belangrijkst terwijl een Starcraft speler in mijn ogen ook prima met een 'mindere muis' toekan. Zoals al werd aangegeven spelen zij daarom vaak ook simpelweg met de muis waarvan de sponsor wil dat ze ermee spelen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denniszx schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Dus jijzelf maakt gebruik van een PureTrak Talent SE White Edition i.c.m. een Zowie muis die een
ADNS-3090 sensor aan boord heeft? Geen problemen als jittering e.d. voor de rest? (op internet heeft bijna niemand ervaring met deze pad en ik moet het echt zeker weten :P). Thnx in advance.
Nee, ik zeg nergens dat ik de witte Talent heb ;). Ik heb de normale alweer zo'n 3 jaar gebruikt. Ik had daarop problemen met tracken, maar online vrienden van mij hadden daar weer geen last van met dezelfde setup. Ik zou de gok niet wagen als je niet van muismat wil wisselen als het niet werkt. Ik ben van de Talent naar de G-TF Speed gegaan om dit, en dat bevalt mij eigenlijk wel erg goed.

Sponsoring....en LoL = LOL. Pro-CS en Quake spelers worden regelmatig gespot met muizen die niet van hun sponsors zijn.

Tja, dan is je aim gewoon niet goed genoeg om het te merken. Niets mee mis, maar een beetje een dooddoener in dit soort discussies.
RoaDHouse schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 00:51:
Ik speel nu een tijdje met de Zowie FK opzich wel een goede muis, maar ik vind hem wel lomp aanvoelen (is natuurlijk wennen) en de LOD vind ik aan de lage kant.

De muisvoeten van Zowie FK zijn natuurlijk een joke, die zijn naar 2 bewegingen al versleten, geen wonder dat je gelijk een extra setje erbij krijgt.

Het verschil tussen een Zowie FK en een Sensei is niet erg groot (vind persoonlijk de Sensei degelijker aanvoelen dan de Zowie) misschien komt het door exotische switches die ze gebruiken.
Kijk, door dit soort reacties kan niemand je meer serieus nemen. In welk alternatief universum is de FK lomp? Het is 1 van de lichtste muizen die te krijgen is. De enige muizen die kleiner zijn die ik zo kan bedenken zijn de G9, Mico en Abyssus/Salmosa. Als je een hardpad gebruikt moet je sowieso niet klagen over slijtage....mijn Destructor was binnen 2 weken naar de kloten, net zoals de voetjes op mijn Abyssus.
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 03:27:
[...]

Als hij nooit zijn Windows heeft gepatched is dat niet zo vreemd.
MiBe schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:07:

Vandaar dat ik er 'bij wijze van spreken' bijzette. Ook Starcraft spelers gebruiken hun muis inderdaad intensief maar op een totaal andere manier dan bijvoorbeeld een Quake speler. In het laatste geval is de sensor veruit het belangrijkst terwijl een Starcraft speler in mijn ogen ook prima met een 'mindere muis' toekan. Zoals al werd aangegeven spelen zij daarom vaak ook simpelweg met de muis waarvan de sponsor wil dat ze ermee spelen.
De Koreaanse Salmosa is een miniatuur versie van de westerse. Ze hebben daar wel de pollingrate aanpassing verwijderd. Je zou kunnen stellen dat de beste RTS muis een kleine, en daarmee automatisch lichte, muis is.

Ik hoor mensen ook regelmatig zeggen dat je kan wennen aan een slechtere muis. Dat is absoluut onzin, aangezien de meest populaire slechte muizen allemaal dezelfde laser sensoren gebruiken. En deze sensoren hebben geen lineaire tracking, maar meer een sinusgolf. Er is geen enkele manier om hieraan te wennen, omdat het compleet willekeurig is. Dan gaat het natuurlijk om jouw foutmarge vs de foutmarge van de muis. Als je eigen foutmarge hoog is merk je weinig van de foutmarge van de muis.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Als je het gemiddeld argument leest dan proberen mensen gewoon hun inperfecte muis te verdedigen, slaat gewoon helemaal nergens op.
Altijd hetzelfde verhaaltje dat degene die een bepaald product in bezit heeft altijd het beste is, zo bekrompen en kortzichtig..

En waarom dit topic richten op FPS? als jij voor 30-40 euro een muis kan krijgen met een perfecte sensor van een fabrikant zoals Logitech waarom dan een inperfecte muis pakken die 2x zoveel kost en een inperfecte sensor heeft? Maakt geeneens uit waar de muis dan voor dient.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 26-07-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De Zowie FK klikt zwaar en het scroll-wheel draait stroef en dat maakt hem in mijn ogen aan de lompe kant, heeft verder nix met het gewicht (vorm) te maken.

Over de muis-voeten kan ik kort zijn die zijn VEEL te dun zelfs op een cloth-pad, heeft verder nix te maken of ik een hardpad gebruik.

Deathadder heeft ook bagger dunne muisvoetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Recentelijk de Roccat Kone[XTD] overgenomen van een andere tweaker, nadat mijn Kova kapot gevallen was.

Hiervoor een Roccat Kone (versie 1) gehad. Alle kinderziektes zijn eruit gelukkig(scroll wieltje, skippen van muis bij oppaken, double click etc)

1. Tracking is subliem
2. Skipt niet bij oppakken
3. Een van de meest precieze muizen die ik heb gehad

Ik ben erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:56:
Tja, dan is je aim gewoon niet goed genoeg om het te merken. Niets mee mis, maar een beetje een dooddoener in dit soort discussies.
Spelen jullie dan allemaal op competitief niveau? Zodat jullie de kleinste acceleratie merken?
En ik heb predicition in Windows uitstaan (via dat MarkC programma), en ik vind geen gegevens dat de G700 predicition heeft (anglesnapping staat uit in de drivers).
Scrtz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:09:
Als je het gemiddeld argument leest dan proberen mensen gewoon hun inperfecte muis te verdedigen, slaat gewoon helemaal nergens op.
Altijd hetzelfde verhaaltje dat degene die een bepaald product in bezit heeft altijd het beste is, zo bekrompen en kortzichtig..

En waarom dit topic richten op FPS? als jij voor 30-40 euro een muis kan krijgen met een perfecte sensor van een fabrikant zoals Logitech waarom dan een inperfecte muis pakken die 2x zoveel kost en een inperfecte sensor heeft? Maakt geeneens uit waar de muis dan voor dient.
Er zijn gewoon weinig muizen met een perfecte sensor, en ik krijg bijvoorbeeld pijn in mijn hand van de DeathAdder en van Zowie's. Ik wou een muis met meer opties als de G400 vandaar dat ik voor een G700 ga.

Dus uit een blinde test zouden jullie zonder problemen uithalen welke muis een perfecte sensor heeft, en welke niet?

En altijd terug gaan naar pro CS en Quake, maar dat zijn dan de enigste games waarbij je een perfecte sensor nodig hebt? Als je een andere type game speelt kan je beter op het gevoel afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
aarondk1 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:13:
[...]
Spelen jullie dan allemaal op competitief niveau?
Ik wel in ieder geval, kan niet voor de rest spreken.
Dus uit een blinde test zouden jullie zonder problemen uithalen welke muis een perfecte sensor heeft, en welke niet?
Daar durf ik volmondig ja op te antwoorden. Toen ik van een MX518 v1 naar een MX518 v2 ging was dat wel een hele blinde test en merkte het verschil direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Spelen jullie dan allemaal op competitief niveau? Zodat jullie de kleinste acceleratie merken?
En ik heb predicition in Windows uitstaan (via dat MarkC programma), en ik vind geen gegevens dat de G700 predicition heeft (anglesnapping staat uit in de drivers).
Ik speel alleen TF2 op hoog niveau (premier/div1). De G700 heeft een Avago 9500 of 9800, dus dat dingt tracked met een sinus vorm.
[...]

Er zijn gewoon weinig muizen met een perfecte sensor, en ik krijg bijvoorbeeld pijn in mijn hand van de DeathAdder en van Zowie's. Ik wou een muis met meer opties als de G400 vandaar dat ik voor een G700 ga.

En altijd terug gaan naar pro CS en Quake, maar dat zijn dan de enigste games waarbij je een perfecte sensor nodig hebt? Als je een andere type game speelt kan je beter op het gevoel afgaan?
Meer opties? Zoals?

Blind? Ja. Een muis als de Kinzu haal ik er blind zo uit. Acceleration merk ik ook gewoon. Na een reinstall speelde ik eens TF2 met mijn FK. Ik had alleen geen raw input in TF2 aanstaan en had de accel fix voor Windows ook nog niet gedraait. Het voelde gelijk niet goed. Er zullen vast mensen zijn die het niet merken, maar die spelen vaak met extreem hoge sens. Toen BF3 net uitkwam was er een bug waardoor je ENORME negatieve acceleratie had. Dit werd bevestigd door de devs op twitter, en toch waren er hier mensen op GoT die ontkenden ook maar iets te merken.

Dan kan je prima op je gevoel afgaan, maar dan moet je wel ophouden met onzin verkondigen over de tracking prestaties van bepaalde muizen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58
[...]
Ik speel zeker niet op competitief niveau maar ik merk het al vrij duidelijk, had eerst een sidewinder x3 met laser, daarna g400, met de g400 doe je een sweep en schiet je raak op iets in je ooghoeken, met de sidewinder schoot ik altijd mis.

misschien zijn er ook laser sensors die minder belabberd zijn dan de sidewinder, heb er niet veel getest.

heb ook een niet gaming lasermuis, heb ik jaren mee gespeeld zonder me er aan te storen, maar die is eigenlijk nog slechter dan de sidewinder, pas toen ik een gare optical naar 500hz klokte en de markc fix deed merkte ik hoeveel verschil een muis kan maken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mij lijkt me dat de ondergrond even belangrijk is als de sensor. welke muismatten gebruiken jullie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
FATpad 10 jaar gebruikt (meerdere) en nu een QCK+ zwart. Dus altijd grote zwarte stoffen pads, geen reden gehad om anders te proberen :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:34
Fietsbel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:34:
Mij lijkt me dat de ondergrond even belangrijk is als de sensor. welke muismatten gebruiken jullie?
Steelseries Qck+ in combinatie met de FK Zowie. (Volgens sommige mensen slijten die pads te snel waar ik totaal geen last van heb)

Ben wel eens dat ze extreem dun zijn maar zolang ze niet slijten who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Trixh schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:25:
[...]

Steelseries Qck+ in combinatie met de FK Zowie. (Volgens sommige mensen slijten die pads te snel waar ik totaal geen last van heb)

Ben wel eens dat ze extreem dun zijn maar zolang ze niet slijten who cares.
Welnee, ik heb de mijne volgens mij 8 jaar gebruikt... tot ik een kat in huis nam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hier een QcK Heavy. Voorheen een Qpad CT Large maar die was maar 4 mm dik. Soms hebben tafels bij lanparty's geen mooi egaal oppervlak dus dat muiste niet al te best. Vandaar de overstap naar een zo dik mogelijke mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
inmiddels een razer goliathus xxl omdat de steelseries qck's me na een jaar te stroef werden,
heb de qck medium, qck+ qck heavy (2x) en qck fnatic gehad maar allemaal na een jaar werd ik ze zat.
[...]

[...]

Jup inmiddels 8 jaar competitief cs1.6 en tegenwoordig csgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb dus deze week de Razer DeathAdder 2013 gekocht met het idee een goede game muis aan te schaffen en als vervanger voor mijn minder goed werkende Logitech G500.

Toch heb ik nog een mail gestuurd naar logitech support over mijn probleem
na 2 kleine mailtjes krijg ik een mail terug met daarin aangegeven dat de Logitech G500s opgestuurd is naar mijn adres en binnen 4 a 14 werkdagen afgeleverd wordt.
dus binnen kort heb ik hier de nieuwste logitech muis liggen en dit zal echt geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik zou toch zeker de Deathadder blijven gebruiken, is een aanzienlijk betere muis dan de G500s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

MiBe schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:44:
Ik zou toch zeker de Deathadder blijven gebruiken, is een aanzienlijk betere muis dan de G500s.
ik ga hem ook in de kast leggen tot dat me deathadder 2013 er mee kapt ofzo.
maar het is wel netjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Dat is waar. Qua aftersales heb ik tot nog toe weinig te klagen gehad over Logitech. Vond het alleen jammer dat ik geen nieuwe draadloze achterspeakers voor mijn Z-5450 meer kon krijgen omdat hij EOL was, helaas waren alle nieuwe setjes volledig bekabeld :( Kreeg toen wel een Z906 voor de helft van het geld.

[ Voor 9% gewijzigd door MiBe op 27-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Pykow schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 07:52:
Ik heb dus deze week de Razer DeathAdder 2013 gekocht met het idee een goede game muis aan te schaffen en als vervanger voor mijn minder goed werkende Logitech G500.

Toch heb ik nog een mail gestuurd naar logitech support over mijn probleem
na 2 kleine mailtjes krijg ik een mail terug met daarin aangegeven dat de Logitech G500s opgestuurd is naar mijn adres en binnen 4 a 14 werkdagen afgeleverd wordt.
dus binnen kort heb ik hier de nieuwste logitech muis liggen en dit zal echt geweldig zijn.
Logitech staat inderdaad wel bekend om hun goede klantenservice bij defecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Ik gebruik een Deathadder 2013 i.c.m. een QcK+ Dota 2 editie.
Ben zelf zéér tevreden over de DA 2013.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb sinds gister nog een nieuwe Zowie FK binnen gekregen, ik heb er 3 uur mee gespeeld en ik vind het geen fijne muis vind qua tracking, LOD en vorm (de sensei vind ik persoonlijk een veel betere muis).

Hier hebben we de V&A voor

[ Voor 18% gewijzigd door Gropah op 28-07-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De combinatie is veel belangrijker.

Muismatten die ik heb gehad: Qck mini, Qck, Qck Heavy, Razer Destructor (waardeloos), Puretrak Talent, Zowie G-TF speed. Van die muismatten blinken de Talent en de G-TF speed echt uit. Zeker qua duurzaarmheid. De Destructor is werkelijk na 2 weken gebruik al compleet vergaan. De Qck's houden het maximaal een jaar uit. Mijn Talent is 3 jaar oud en nog als nieuw. De Zowie heeft na twee maanden gebruik nog geen tekenen van slijtage.

In combinatie met de volgende muizen: Razer Krait, Razer Deathadder, Razer Deathadder 3.5G, Razer Diamondback, Razer Diamondback 3G, Razer Salmosa, Razer Abyssus, Razer Lachesis, Steelseries Kinzu, Steelseries Xai, Logitech G100, Logitech G400 en de Zowie FK.
kevz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:18:
[...]

De LOD is inderdaad laag, maar dat is wennen/aanpassen (al vind ik het niet opvallend laag, meer ondergemiddeld laag) Vorm is wel erg persoonlijk, dat neem ik je niet kwalijk :D
Hij speelt met high sens, net of die LoD uitmaakt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
RoaDHouse schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 18:44:
Ik heb sinds gister nog een nieuwe Zowie FK binnen gekregen, ik heb er 3 uur mee gespeeld aangezien ik het geen fijne muis vind qua tracking, LOD en vorm (de sensei vind ik persoonlijk een veel betere muis) wil ik hem verkopen.

Dus als iemand ............. geef me maar een DM.
Je dacht na 3 uur wel perfect met de muis om te kunnen gaan? :')

De LOD is inderdaad laag, maar dat is wennen/aanpassen (al vind ik het niet opvallend laag, meer ondergemiddeld laag) Vorm is wel erg persoonlijk, dat neem ik je niet kwalijk :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
kevz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:18:
[...]

Je dacht na 3 uur wel perfect met de muis om te kunnen gaan? :')

Nee ik speel al een hele tijd met een Zowie FK ...... heb er 2,,,, gisteren heb ik nog een nieuwe-binnen gekregen, maar ik schiet geen shit raak met dat ding.

Ik blijf erbij de sensei is ownage muis vergleken met de Zowie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

RoaDHouse schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:34:
[...]

Ik blijf erbij de sensei is ownage muis vergleken met de Zowie :)
|:( Verkoop hem maar ja, snel ! Daarbij is het (zoals hierboven al aangegeven) een low/mid sense muis. De tracking is awesome en vorm is wat persoonlijk. Let wel op dat een goede muis hoort aan te voelen als een FK en niet zoals de sensei met alle prediction en jitter en alle andere shit (dit topic blijft in herlaling vallen).

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als je altijd met een Sensei gespeeld hebt is het wel wennen aan 1:1 input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Hoeveel tijd heb je dan nodig om aan die Zowie te wennen ? ....... en waarom schiet ik mijn rails constant mis met de Zowie.. hoe snel of langzaam ik hem ook zet.

En nou niet zeggen dat ik niet kan aimen enz... ik speel 14 jaar quake 3 .... het is net of die Zowie niet vooruit te branden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer ten eerste je sensitivity gelijk te zetten aan hoe je met de Sensei speelde.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:01:
Probeer ten eerste je sensitivity gelijk te zetten aan hoe je met de Sensei speelde.
Zal ik doen,,,, ik heb ze nu naast elkaar liggen met dezelfde settings.. de LOD natuurlijk niet.

Ik zal ook een cloth-pad gebruiken ipv hardpad en kijken of dat een verbetering is.

Later op de avond zal ik serieus laten weten hoe het is.

ps. met BO2, TF2, MW3, zit de aim er wel goed op,,,,, maar snelle FPS zoals Unreal, Q3....niet, vooral met close combat, dan heeft hij de snelheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je mist de ongeveer 5% positieve acceleration van je Sensei. In feite heb je gewoon nooit je Sensei genoeg bewogen om je doel echt te raken.

LoD heeft geen invloed. Lage LoD is goed als je vaak je muis optilt. Als je dat niet doet maakt het geen verschil of je een hoge of lage LoD hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
@RoaDHouse, Ik snap het niet echt, je geeft zelf aan dat je al 14 jaar quake speelt, maar denkt vervolgens dat je met een nieuwe muis direct weer op pro niveau zit. Juist omdat quake zo hardcore is duurt het iets langer om er weer in te komen, dat is mijn ervaring iig. Zodra ik zelf een nieuwe muis aanschaf pas ik ook altijd mijn QuakeLive settings aan, want het gaat nooit identiek zijn aan de vorige muis. De ene is lichter, grip is anders, andere LOD wat even moet wennen etcetc. Nadat ik m'n FK kreeg ging in meteen super low sens spelen, was even leuk en ging ook goed, maar realiseerde me dat ik te handicapped was in movement, nu weer alles omhoog gegooit, werkt ook goed. Meer claw-aim en finetuning met die grip ipv wrist/arm aim. Misschien kan je is iets anders proberen, of meer finetunen op de muis, zoals Koeitje aangaf, acceleration proberen (of gewoon leren zonder te spelen)
Maargoed, point of the story, muis werkt heel goed wat ik er ook mee doe voor mij (zolang de sensor schoon blijft, klein deeltje vuil kan effect hebben lijkt wel :D )

edit; btw, hij staat wel op 1000hz toch? niet dat 8ms (125hz) naar 1ms een enorm verschil is, maar sommige mensen merken evengoed dat er iets niet klopt :P

[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 28-07-2013 04:16 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik zelf had altijd Razer muizen,

Razer Diamondback
Razer Diamondback 3G
Razer Deathadders(2x) verschillende type's.

Nu ben ik eens gewoon gaan kijken bij Logitech en heb een niet al te dure muis gekocht, de Logitech G400, ik heb er wel even aan moeten wennen vooral aan de vorm hoe hij in mijn hand ligt maar hij bevalt me nu wel goed.
Moet wel opmerken dat ik niet echt veel meer online (shooters) speelde waar ik dit toen ik de Razers had wel deed, heb +-10 jaar toch wel op een goed niveau shooters gespeeld en Razer was voor mij toch wel het merk, maar aangezien ik dat nu niet meer doe kan ik ook niet echt serieus de G400 vergelijken met de Razer muizen.
Overigens gebruik ik nu als muismat de Nova winner 3, bevalt me ook goed.

Leuk topic overigens, ik ben hem nooit eerder tegen gekomen :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@kevz

Je hebt wel een punt :) .... ik heb hem idd op 100 pollingrate staan en heb nu een clothpad om te proberen of dit verbetering geeft. (ik ben geen fan van stoffen pads puur omdat ik het niet echt fris vind)

Op dit moment moet ik de muis nog teveel optillen bij close combats waardoor ik veel mis, maar dit zal wel gaan wennen hoop ik. De sens heb ik een stuk hoger staan dan bij de sensei en bevalt al een stuk beter.

Wat ik wel weet inmiddels is dat de Scarab niet goed werkt met de Zowie, dus ik ga kijken welke het beste bij de muis past. De voorkeur gaat uit naar een hardpad, dus als iemand nog een tip heeft hoor ik dit graag.

De G400 heeft totaal geen problemen met de scarab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

RoaDHouse schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:10:
@kevz

Je hebt wel een punt :) .... ik heb hem idd op 100 pollingrate staan
|:( en op hoeveel dpi ? Je moet ook wel begrijpen dat deze muis niet voor de high sense is gemaakt.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
k1n9_n01z3 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:15:
[...]

|:( en op hoeveel dpi ? Je moet ook wel begrijpen dat deze muis niet voor de high sense is gemaakt.
op 1150dpi .... dat lijkt me wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Via v&a een zowie fk + stoffen mat overgenomen, fantastische muis.

De 450 dpi stoor ik me in windows totaal niet aan eigenlijk. Daarnet een beetje bots zitten knallen in cs go, trackt net zo goed als de g400 voor zover ik dat kan beoordelen en is een stuk lager en lichter, past een stuk beter bij de manier waarop ik de muis vast heb. Bij de g400 kreeg ik wel eens last van m'n pols als ik een lange tijd speelde, bij deze nog niks gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:47:
Via v&a een zowie fk + stoffen mat overgenomen, fantastische muis.

De 450 dpi stoor ik me in windows totaal niet aan eigenlijk. Daarnet een beetje bots zitten knallen in cs go, trackt net zo goed als de g400 voor zover ik dat kan beoordelen en is een stuk lager en lichter, past een stuk beter bij de manier waarop ik de muis vast heb. Bij de g400 kreeg ik wel eens last van m'n pols als ik een lange tijd speelde, bij deze nog niks gevoeld.
Zolang je een muismat hebt waarop de FK goed tracked zal hij zo goed als hetzelfde presteren als een G400 (zelfde sensor).

Ik snap er helemaal niets van Roadhouse, jij speelt op high-sens maar moet wel je muis optillen? Misschien moet je niet op zo'n belachelijk kleine muismat spelen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:41:
[...]

|:( Verkoop hem maar ja, snel ! Daarbij is het (zoals hierboven al aangegeven) een low/mid sense muis. De tracking is awesome en vorm is wat persoonlijk. Let wel op dat een goede muis hoort aan te voelen als een FK en niet zoals de sensei met alle prediction en jitter en alle andere shit (dit topic blijft in herlaling vallen).
haha ja precies. Nederlanders zijn wat dat betreft allemaal hetzelfde, alles wat ze niet kennen is kut en slecht en ja wat de boer niet kent dat vreet die niet.

Totaal geen kans geven aan iets anders, indien ze dit wel doen gebruiken ze de muis een half uurtje en denken dan alweer de hardste headshots uit geven, zoniet dan is de muis meteen slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Nou nou correctie, sommige Nederlanders zijn zo ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ok betere sensor of niet, maar de Razer DeathAdder 2013 is niet de beste muis.
ik kom met me vinger steeds half onder de muis omdat ik daar grip mis zoals bij de G500.

Ik krijg dus binnen 4 a 14 dagen de Logitech G500s opgestuurd en waarschijnlijk ga ik die weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

omg, ik laat deze "laser-noobs" gewoon lekker doen vanaf nu, ze blijven het niet snappen.

@haarbal : 450 gaat mij in windows net iets te ver :P. Ook las ik op overclock.net dat de FK input lag zou hebben van 10ms op de 500hz stand. Ik heb hem dan ook op 1000hz gezet, dan heb je wel een iets lagere malfunction speed, maar die haal ik toch bijna nooit.
2300 dpi@1000hz has no input lag or jitter
450 dpi @ 500hz has the highest perfect control speed with around 10ms input lag (placebo?)
i just keep my mouse at 1000hz and use 2300 dpi in quake and 450 dpi in counter-strike, since lower dpi = less negative accel (with raw input off, since raw input is bugged in CS and forces mouse smoothing)

[ Voor 34% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 28-07-2013 23:21 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
k1n9_n01z3 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:15:
@haarbal : 450 gaat mij in windows net iets te ver :P
Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk. Op welke DPI zetten jullie je het in Windows? En laten jullie dit hetzelfde in-game?

Zelf gebruikte ik vrijwel sinds ik de G400 heb hem op 1600, in het begin zelfs wat meer. Wellicht door de RTS die ik speelde en/of door de overgang van de eerdere "non-gaming" muis. Ik heb hem sinds kort op 1200, voor een game die ik nu speel. Ik vergat het een keer terug te zetten toen ik terug ging naar Windows en eigenlijk vind ik het nu zo wel prettiger. Een DPI van 1600 is nu iets te veel van het goede. In-game zet ik de sensitiviteit laag bij de huidige games die ik speel. Wellicht dat ik nu ook meer gewend ben aan de low sens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonINC
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-04 18:14
Misschien een amateur vraag maar.... Ik heb een Cyborg R.A.T5, is een muismat (Nu draait hij gewoon rond op hardhouten bureau) echt een toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

LeonINC schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:11:
Misschien een amateur vraag maar.... Ik heb een Cyborg R.A.T5, is een muismat (Nu draait hij gewoon rond op hardhouten bureau) echt een toevoeging?
Muismatten
Regeneration schreef op zondag 28 juli 2013 @ 23:55:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk. Op welke DPI zetten jullie je het in Windows? En laten jullie dit hetzelfde in-game?
In windows heb ik die 1150 dpi setting, die 2300 (of wat het dan ook is) gebruik ik nooit. Ja en de 450 om te fps'en maar dat lijkt me duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 29-07-2013 04:38 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik CS staat hij op 2.8 ingame sens en in windows op 1800 standaard van razer. lager is irritant.

Vandaag de Logitech G500s binnen gekregen als vervanger voor mij G500.
Dat was een snelle levering. Vrijdag laatste mail en maandagochtend heb ik de doos mogen ontvangen.

[ Voor 47% gewijzigd door Pykow op 29-07-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:13:
ik kom met me vinger steeds half onder de muis omdat ik daar grip mis zoals bij de G500.

Ik krijg dus binnen 4 a 14 dagen de Logitech G500s opgestuurd en waarschijnlijk ga ik die weer gebruiken.
G500s heb ik momenteel onder mijn vingers.
Dat design blijft toch wel een beetje overslagen heerser hoor, hoe oud het ook moge zijn inmiddels. Ik heb hetzelfde probleem met veel razer modellen omdat ze vaak behoorlijk plat zijn. Vind ze overwegend minder geschikt voor grote handen met uitzondering van de Naga welke dik is door al die buttons onder je duim.
LeonINC schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:11:
Absoluut, een goede muismat is beter voor het oppervlakte, je muis en de smoothness. Ik geloof niet zo in extra preciesie waar regelmatig mee geadvert word maar de ervaring gaat er sowieso op vooruit. Veel ook.
In mijn optiek kan je het beste voor een harde muismat gaan. Mediamarkt heeft wel een paar leuke liggen, zou het zelf niet te gek maken kwa prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:19:
[...]

G500s heb ik momenteel onder mijn vingers.
Dat design blijft toch wel een beetje overslagen heerser hoor, hoe oud het ook moge zijn inmiddels. Ik heb hetzelfde probleem met veel razer modellen omdat ze vaak behoorlijk plat zijn. Vind ze overwegend minder geschikt voor grote handen met uitzondering van de Naga welke dik is door al die buttons onder je duim.

[...]

Absoluut, een goede muismat is beter voor het oppervlakte, je muis en de smoothness. Ik geloof niet zo in extra preciesie waar regelmatig mee geadvert word maar de ervaring gaat er sowieso op vooruit. Veel ook.
In mijn optiek kan je het beste voor een harde muismat gaan. Mediamarkt heeft wel een paar leuke liggen, zou het zelf niet te gek maken kwa prijs.
Precies dat heb ik dus ook met de vormgeving van de G500. ligt gewoon ideaal in mijn hand, ook al is de laser minder precies dan een optical, maar daar heb ik me nooit aan gestoord.

Ik was altijd bang dat een muismat het glijden zal beperken, maar niets is minder waar.
ik heb de roccat taito muismat gehaald voor 12 euro en het is echt een super ding.
ok de buiten kant begint wat los te raken en hij is redelijk vies aan het worden, maar hij werkt nog uitstekend. voordat Battlefield 4 gaat uitkomen ga ik hem opnieuw halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Bij mij zat de naga gegoten. Echt enorm comfortabel. Nu heb ik een tijd de Roccat Kone XTD gebruikt, maar is de muis net iets te groot voor mijn nogal kleine handen, ook heb ik liever een optische laser.

Nu zit ik dus te twijfelen tussen een G400 en een Deathadder 2013. Ik weet dat de Naga echt heerlijk zat. Vooral omdat ik mijn pink met ringvinger altijd net naast de muis houd. Ik had gezien dat de G400 meer wilt dat je die ringvinger naast je middelvinger legt. Geen idee of die houding mij aanstaat, ook weet ik niet of de g400 geschikt is voor kleinere/middelmatige handen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik weet niet of de G400 de zelfde layout heeft als de G500. maar die heeft 1 deuk aan de linkerkant waar je duim op rust, zodat je nooit wanneer je naar links gaat je duim onder de muis kan krijgen.
ik ga vanavond de G500s aansluiten en alle settings weer resetten en dan 1 maandje de Razer DeatAdder 2013 en Logitech G500s naast elkaar gebruiken om een goede oordeel te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
de g400 heeft ook zo'n deuk ja, 2 duimknoppen erboven. scrollwiel is goed bruikbaar maar de knoppen boven en onder dat scrollwiel niet echt, maar goed, is geen ramp, standaard zijn dat de dpi knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

haarbal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:17:
de g400 heeft ook zo'n deuk ja, 2 duimknoppen erboven. scrollwiel is goed bruikbaar maar de knoppen boven en onder dat scrollwiel niet echt, maar goed, is geen ramp, standaard zijn dat de dpi knoppen.
Bij de G500 had je die twee naast je linkermuisknop zitten.
dat zijn mijn knoppen voor me minimap aan te passen in Battlefield 3 , echt makkelijk en zijn knoppen die je verder toch niet gebruikt, tenminste ik pas mijn DPI nooit aan terwijl ik aan het gamen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Scallius schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:46:
Bij mij zat de naga gegoten. Echt enorm comfortabel. Nu heb ik een tijd de Roccat Kone XTD gebruikt, maar is de muis net iets te groot voor mijn nogal kleine handen, ook heb ik liever een optische laser.

Nu zit ik dus te twijfelen tussen een G400 en een Deathadder 2013. Ik weet dat de Naga echt heerlijk zat. Vooral omdat ik mijn pink met ringvinger altijd net naast de muis houd. Ik had gezien dat de G400 meer wilt dat je die ringvinger naast je middelvinger legt. Geen idee of die houding mij aanstaat, ook weet ik niet of de g400 geschikt is voor kleinere/middelmatige handen?
de g400 heeft aan de rechterkant een of ander randje, waardoor het niet chill is om je ringvinger en pink allebei buitenboord te hangen.
Kan je niet beter een zowie fk nemen als je kleine handen hebt? Of misschien een roccat savu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Pykow schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:13:
Dat ben ik met je eens, met de Deathadder heb ik ook het probleem dat ik grip mis om hem snel om te pakken en neer te zetten. Om die reden gebruik ik dan ook een Logitech G400. De performance van een Deathadder met de vorm en grip van de G500(s), met muizen ben ik niet snel bereid op één van die punten een compromis te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:27:
[...]

Bij de G500 had je die twee naast je linkermuisknop zitten.
dat zijn mijn knoppen voor me minimap aan te passen in Battlefield 3 , echt makkelijk en zijn knoppen die je verder toch niet gebruikt, tenminste ik pas mijn DPI nooit aan terwijl ik aan het gamen ben.
Grappig, want ik doe dat wel. Heel erg veel en voornamelijk in Battlefield 3. :)
Als ik gewoon rondloop met mn P2000 heb ik een lage gevoeligheid maar als ik in een jet stap of op een tank stap schakel ik dat prompt over zodat ik veel sneller kan vliegen en met de turret van de tank kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan de turret snelheid van tanks etc. toch apart regelen in BF3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
@Scallius

Ik heb ook medium/ kleine handen en heb de G400, ik dacht er even aan gewend te zijn maar vind het toch niet erg fijn spelen na een tijdje.
De muis is nogal hoog en je ringvinger en duim liggen wat onhandig, althans in mijn ervaring.

Heb ook de Roccat Savu gehad, maar die lag mij ook niet helemaal lekker.

Heb nu de Zowie FK besteld, heb gelezen dat hij wel fijn is voor medium/ kleine handen.
Hopelijk eindelijk eens een muis die prettig is.

Een muis is echt iets wat je moet proberen, heb er nu in korte tijd al verscheidene thuis gehad maar heb moeite met een goede te vinden die fijn in mijn handen ligt.

First world problems :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:52:
Je kan de turret snelheid van tanks etc. toch apart regelen in BF3?
Precies, van voertuigen staan een stuk hoger bij mij.
Ik heb nu de G500s en backup terug gezet van mijn BF3 settings.
merk nu wel dat de razer kleine voordeel heeft in het schieten zelf.
maar ik weet ook dat ik me DPI flink moet verlagen bij de razer.
die staat op 1800 en de G500 op 800 maar en dat werkt toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Pykow schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:06:
[...]

Precies, van voertuigen staan een stuk hoger bij mij.
Ik heb nu de G500s en backup terug gezet van mijn BF3 settings.
merk nu wel dat de razer kleine voordeel heeft in het schieten zelf.
maar ik weet ook dat ik me DPI flink moet verlagen bij de razer.
die staat op 1800 en de G500 op 800 maar en dat werkt toch een stuk beter.
De DPI van mijn G700 staat altijd op 3200... wat is het voordeel als je deze lager zet? :S

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

iApp schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:47:
[...]

De DPI van mijn G700 staat altijd op 3200... wat is het voordeel als je deze lager zet? :S
Als je muis/muismat combinatie goed functioneert op die DPI instelling en windows sens staat op 6/11, geen toch? Misschien wat meer ruimte om je cm/360 goed in te stellen bij elke game of in bepaalde gevallen. Als het voor jou al goed is, dan niks aan het handje.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 29-07-2013 21:19 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
S.J_84 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:58:
@Scallius

Ik heb ook medium/ kleine handen en heb de G400, ik dacht er even aan gewend te zijn maar vind het toch niet erg fijn spelen na een tijdje.
De muis is nogal hoog en je ringvinger en duim liggen wat onhandig, althans in mijn ervaring.

Heb ook de Roccat Savu gehad, maar die lag mij ook niet helemaal lekker.

Heb nu de Zowie FK besteld, heb gelezen dat hij wel fijn is voor medium/ kleine handen.
Hopelijk eindelijk eens een muis die prettig is.

Een muis is echt iets wat je moet proberen, heb er nu in korte tijd al verscheidene thuis gehad maar heb moeite met een goede te vinden die fijn in mijn handen ligt.

First world problems :p
Het rare vind ik alleen dat de Naga redelijk bulky is en toch enorm lekker in de hand zat. De gleuven bij de muisknoppen waren precies goed en ik heb echt met plezier gebruikgemaakt van die muis. Die gleuven zie ik ook bij de Deathadder, vandaar dat ik wel redelijk neig richting de DA.

De DA is helaas niet heel goedkoop.

Voor de Zowie FK kan ik geen prijzen vinden op Tweakers, is die nog wel verkrijgbaar? Overigens lees ik veel dat de Zowie beter is voor Claw Grip. Ik gebruik zelf voornamlijk Palm Grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
[...]
Volgens mij stond er in de OP een filmpje met een logitech kerel die uitlegt wat cpi precies doet, terwijl hij vol zelfhaat uit staat te leggen dat hele hoge dpi bullshit is.

Dpi is hoeveel counts de muis uitpoept als je een inch beweegt. De firmware van de muis gaat gewoon meer counts versturen boven de daadwerkelijke sensorresolutie, waardoor je een hoop ruis krijgt, ook kan de usb verbinding het vaak minder goed aan waardoor het probleem erger wordt.
Scallius schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:19:
Voor de Zowie FK kan ik geen prijzen vinden op Tweakers, is die nog wel verkrijgbaar? Overigens lees ik veel dat de Zowie beter is voor Claw Grip. Ik gebruik zelf voornamlijk Palm Grip.
bij afuture is de FK 50,-

[ Voor 19% gewijzigd door haarbal op 29-07-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Scallius schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:46:
Ik had gezien dat de G400 meer wilt dat je die ringvinger naast je middelvinger legt. Geen idee of die houding mij aanstaat, ook weet ik niet of de g400 geschikt is voor kleinere/middelmatige handen?
haarbal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:37:
de g400 heeft aan de rechterkant een of ander randje, waardoor het niet chill is om je ringvinger en pink allebei buitenboord te hangen.
Ik had exact hetzelfde probleem. Na het uitproberen in de winkel vond ik ook niet prettig. Toch had ik de muis gekocht gezien de prima sensor en de relatief lage prijs. Het was echt even wennen de eerste paar weken, misschien wel een paar maanden. Met (licht) geïrriteerde ringvinger door het randje en volgens mij ook wat kramp als gevolg. Nu merk ik het niet meer op. Ik houd de muis veel meer ontspannen vast, met zowel de ringvinger als de pink onder het randje. Dus je zou er aan kunnen wennen. De Deathadder en de Zowie AM/FK lijken me overigens prima alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Na heel wat uren testen met de Zowie FK en vershillende settings (muismatten) enz.... kan ik maar niet wennen aan de muis ondanks de goede sensor die in de Zowie zit.

Sinds ik met de Zowie speel is mijn K/D enorm naar beneden gegaan, in close-combat kan ik er al helemaal niks mee. Ik denk dat de muis te klein is voor mijn handen waaardoor ik de controle verlies, daarnaast vind ik de traveltime te traag en de huano switches niet fijn. Ook de scroll gaat veel te zwaar (in windows al helemaal niet prettig) ,,,,, ik game niet de hele dag, doe ook nog andere dingen met de pc.

Zo kan je maar zien dat de perfecte sensor niet alles zegt over een muis, het doet natuurlijk verder nix af aan de muis, alleen voor mij is het een anti-climax (had er meer van verwacht).

Ik ben echt geen Sensei fan of iets dergelijks, maar op dit moment vind ik persoonlijk dit de beste muis die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

[...]

Zo kenner ben ik er niet van. bij mij is DPI niet meer dan de snelheid hoe snel je muis een actie registreerd en verwerkt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6nr98Oq.jpg
Zo ligt het dus nu op mijn muismat om ze goed te kunnen testen ;)
Links de Razer DeathAdder 2013 en rechts de logitech G500s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Aha toch maar een nieuwe G500s gekocht? Hoe bevalt deze tov de oude G500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

rows schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:17:
Aha toch maar een nieuwe G500s gekocht? Hoe bevalt deze tov de oude G500?
Nee niet gekocht, gekregen van logitech en me oude nog niet hoeven terug te sturen. dus die ligt nu in de kast.

hij is voor mijn gevoel net ietjes zwaarder dan de vorige G500.
Maar verder is het bijna het zelfde.
Ik ben benieuwd naar hun verhaal over een "schone muis" en minder last van zweet handen.

Nu hun service zo goed is, ga ik het misschien ook doen met mijn Logitech G15 Oranje edtie.
Die gebruik ik niet meer omdat me backcolor soms ging knipperen, alsof me laptop niet te veel stroom kreeg en heel soms deed een knop het niet goed,
Ik zit nu met de Logitech G15 blauwe editie en die is aan de onderkant verkleurd , maar werkt niet super !

[ Voor 26% gewijzigd door Pykow op 30-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
RoaDHouse schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 02:37:
Na heel wat uren testen met de Zowie FK en vershillende settings (muismatten) enz.... kan ik maar niet wennen aan de muis ondanks de goede sensor die in de Zowie zit.

Sinds ik met de Zowie speel is mijn K/D enorm naar beneden gegaan, in close-combat kan ik er al helemaal niks mee. Ik denk dat de muis te klein is voor mijn handen waaardoor ik de controle verlies, daarnaast vind ik de traveltime te traag en de huano switches niet fijn. Ook de scroll gaat veel te zwaar (in windows al helemaal niet prettig) ,,,,, ik game niet de hele dag, doe ook nog andere dingen met de pc.

Zo kan je maar zien dat de perfecte sensor niet alles zegt over een muis, het doet natuurlijk verder nix af aan de muis, alleen voor mij is het een anti-climax (had er meer van verwacht).

Ik ben echt geen Sensei fan of iets dergelijks, maar op dit moment vind ik persoonlijk dit de beste muis die er is.
wat bedoel je met traveltime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@haarbal

De tijd die nodig is voor het activeren van de button, in dit geval heeft het ook te maken dat de button met meer kracht ingedrukt moet worden door het type switch.wat zowie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

tsjah normale mensen die op de switches afknappen solderen er gewoon omroms op. Ik vind persoonlijk de huano switches goed werken in combinatie met FPS, speel ook niks anders.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Volgens mij zijn de huano switches wel van betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
bij de huano moet je wat harder en dieper drukken ja, zelf geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil jullie meegeven dat ik mijn MX Performance van Logetich snel moet vervangen. Ik gebruik hem echt als werkmuis a 10 uur per dag, maar sommigen gebruiken hem als game muis vanwege de vele knoppen en de lens die op bijna alle oppervlakken werkt. Maar ik ervaar nu het dubbel klik probleem. De muis registreert een dubbelklik terwijl je maar 1 keer klik. Ik zit dus continu documenten te openen die ik alleen wil verslepen. Ik kan geen bestandsnaam aanpassen want als ik daar 1 keer op klik, dubbelklik ik, en open je het document. In Photoshop en Illustrator wordt ik al helemaal knettergek.

Helaas een bekend probleem onder dit type muis heb ik de afgelopen dagen geleerd. Ik kan hem je dus ook niet adviseren. Ik zit bovendien buiten mijn garantie tijd. Helaas. Ik heb hem wel gekocht bij Informatique. Misschien kan ik het een poging wagen.

Anyway.. ik ga op zoek naar een waardige vervanger. Misschien dat dit topic me op de goede weg kan helpen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@ RoyK, Zelf heb ik ook jaren de logitech MX gehad en qua formaat blijft die het beste voor mij (heb grote handen) en een palm grip. Uiteindelijk bij Razer succesvol een muis gevonden.
Wat zoek je zelf in een muis? Formaat klein groot? veel knoppen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb de performance gekozen vanwege het formaat en de ergonomie. Ik werk de hele dag in grafische programma's. Voor het gamen heb ik een Razor Mamba en dat is met gamen heerlijk, maar voor het dagelijks werk vind ik hem te laag.

bij de performance mx zitten ook een paar zij knoppen op bij je duim die echt waanzinnig zijn voor extra tooltjes en opties in OSX. Zo kijk ik met 1 duim beweging naar mijn bureaublad en weer terug mijn programma in.. ik weet eigenlijk niet of er een gelijke tegenstander is voor de MX performance. Zo niet, moet ik misschien mijn verlies nemen en een nieuwe aanschaffen. (eerst nog even proberen te kijken wat ik met Informatique kan regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf ben ik geen gelijkwaardige muis tegengekomen qua formaat als de MX. De enige die in de buurt komt is de g700 maar die is toch net iets smaller. Misschien is dat een goed alternatief voor je. Er zitten ook nog wat extra knoppen op.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
zeg maar iets stoms maar de razer naga? dan heb je zeker genoeg knoppen.
Geen idee wat je allemaal wilt gebruiken en macro'n op je muis, misschien wat je daar wat uitleg over kan geven.

Ik gebruik zelf de kinzu die geeneens zijknoppen heeft omdat ik 90% mijn toetsenbord gebruik om te navigeren en de andere 10% mijn muis. Maargoed tis wat je gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Over het algemeen zijn de Razors mij te laag. Ik heb grote klauwen en werk 10 uur per dag easy. Ik gebruik de muis de 2 knoppen bij mn duim om de precisie te verhogen (langzaam / snel) zodat ik kleine objecten heel secuur kan aantikken, en heb ik een shortkey gemaakt om mijn desktop te zien en alles even opzij schuif. Aangezien ik dit 100 keer per dag doe ben ik daar verslaafd aan geraakt.

Ik heb een beetje zitten surfen deze avond.. ik denk niet dat er veel concurrentie is op het gebied van de MX Performance en waar hij voor bedoeld is (niet echt op de gamer gericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:33:
zeg maar iets stoms maar de razer naga? dan heb je zeker genoeg knoppen.
Geen idee wat je allemaal wilt gebruiken en macro'n op je muis, misschien wat je daar wat uitleg over kan geven.

Ik gebruik zelf de kinzu die geeneens zijknoppen heeft omdat ik 90% mijn toetsenbord gebruik om te navigeren en de andere 10% mijn muis. Maargoed tis wat je gewend bent
Als je MMO's doet, en vooral het type waarbij je 100 miljoen skills op een balkje hebt staan, is die naga fantasitisch want je kan je skills aan die buttons hangen. Dit vergroot het aantal knoppen die je onmiddelijk tot je beschikking hebt zonder je handen te bewegen aanzienlijk, vooral als je die naga combineert met zo'n G keyboard van Ltech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

ik heb mijn nieuwe Logitech G500s en Razer DeathAdder 2013 alle twee aangesloten.
de G500s staat op 800 DPI en een rate van 500mhz
de DA 2013 staat op 1000 DPI en rate van 1000.

Toch merk ik dat de G500s net ietsjes sneller is.
is dat dus het verschil tussen Laser en optic ?
de jitter is vrijwel gelijk en met het blote oog niet te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Laatst online: 02-09 17:41
Pykow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:00:
[...]

Nee niet gekocht, gekregen van logitech en me oude nog niet hoeven terug te sturen. dus die ligt nu in de kast.

hij is voor mijn gevoel net ietjes zwaarder dan de vorige G500.
Maar verder is het bijna het zelfde.
Ik ben benieuwd naar hun verhaal over een "schone muis" en minder last van zweet handen.
Mijn G500 begon de laatste paar weken ook vreemd te doen en aangezien ik hem pas een kleine 2 jaar heb had ik nog recht op garantie. Ik kon echter de aankoop bon nergens meer vinden dus ik was al opzoek gegaan naar een andere oplossing.

Maar na het lezen van jou bericht heb ik Logitech toch maar gewoon een mailtje gestuurd en is mijn nieuwe G500s inmiddels ook onderweg! :P Dus bedankt voor de tip!

Ik weet overigens niet wat er met jouw muis aan de hand was (ik heb de rest van het topic niet gelezen) maar ik vermoed de linkermuisknop. Deze is relatief eenvoudig te fixen door er gewoon een nieuwe microswitch in te zetten. Op Ebay te vinden voor een paar euro incl. verzendkosten. Ik heb al een setje switches besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Shadow-Link schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:16:
[...]

Mijn G500 begon de laatste paar weken ook vreemd te doen en aangezien ik hem pas een kleine 2 jaar heb had ik nog recht op garantie. Ik kon echter de aankoop bon nergens meer vinden dus ik was al opzoek gegaan naar een andere oplossing.

Maar na het lezen van jou bericht heb ik Logitech toch maar gewoon een mailtje gestuurd en is mijn nieuwe G500s inmiddels ook onderweg! :P Dus bedankt voor de tip!

Ik weet overigens niet wat er met jouw muis aan de hand was (ik heb de rest van het topic niet gelezen) maar ik vermoed de linkermuisknop. Deze is relatief eenvoudig te fixen door er gewoon een nieuwe microswitch in te zetten. Op Ebay te vinden voor een paar euro incl. verzendkosten. Ik heb al een setje switches besteld :)
Geen dank ;)

Ja het was bij mij de linkermuisknop die problemen gaf, echter ga ik er niet mee puzzelen om het weer goed werken te maken. ik heb de muis daarna niet meer aangesloten of het probleem nog steeds aanwezig is. Ik had alleen paar keer dat hij in en uit zoemde (ik had wel zweethanden op dat moment)
en een maat van mij gaf me een tip dat ik anders gewoon een mail moet sturen naar Logitech hierover.
Nee had ik en ja kon ik krijgen.

Ik heb nu dus vrijwel alle G5xxx edities.
G5 (blauwe editie) had last van jitter op sommige momenten (als ik hem nu gebruik geen probleem)
G500 , daar deed de linkermuisknop raar (kan nog steeds aan me natte handen hebben gelegen :P )
G500s, deze heb ik dus nu in gebruik.

Ik ben zelf alleen bezig met de Razer DeathAdder 2013 verder goed te testen.
Het klikken voelt gewoon fijner aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een week geleden de Razer DeathAdder 2013 aangeschaft. Na een paar dagen op het internet gezocht te hebben kwam ik tot de conclusie dat het beter is om te gaan "voelen" welke muis beter is. Dus ik ben naar de Media Markt gegaan en kwam tot de conclusie dat de Razer DeathAdder 2013 vergeleken met de SteelSeries Sensei een ergonomisch zeer goede muis is. Met de prestaties ben ik tot nu toe ook erg tevreden, Razer Synapse 2.0 werkt erg goed en de muis ligt er lekker in de hand. Het klikken is erg licht maar niet té. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is het ontbreken voor steun voor de pink, ik ondervind hier geen ernstige hinder van, maar ik denk dat andere muizen sterker daar beter in kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Obstruct schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:53:
Ik heb een week geleden de Razer DeathAdder 2013 aangeschaft. Na een paar dagen op het internet gezocht te hebben kwam ik tot de conclusie dat het beter is om te gaan "voelen" welke muis beter is. Dus ik ben naar de Media Markt gegaan en kwam tot de conclusie dat de Razer DeathAdder 2013 vergeleken met de SteelSeries Sensei een ergonomisch zeer goede muis is. Met de prestaties ben ik tot nu toe ook erg tevreden, Razer Synapse 2.0 werkt erg goed en de muis ligt er lekker in de hand. Het klikken is erg licht maar niet té. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is het ontbreken voor steun voor de pink, ik ondervind hier geen ernstige hinder van, maar ik denk dat andere muizen sterker daar beter in kunnen zijn.
Bij mij is het vooral mijn duim die steun nodig heeft.
nou moet ik eerlijk zijn dat ik nog maar net 10 uur ongeveer heb gegamed met de muis in 2 weken tijd.
veelste druk met belangrijke dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obstruct
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:07
Pykow schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

Bij mij is het vooral mijn duim die steun nodig heeft.
nou moet ik eerlijk zijn dat ik nog maar net 10 uur ongeveer heb gegamed met de muis in 2 weken tijd.
veelste druk met belangrijke dingen ;)
Haha, het is vakantie voor mij dus heb wel wat tijd :). Wat de duim betreft vind ik het prima, hij steunt op het rubber wat erg fijn vasthoudt. Ik heb er overigens ook een muismat onder, hier ligt mijn duim af en toe ook op en dat voelt wat fijner dan een hard bureau.

Trouwens, voordat ik de muismat niet had muisde ik een dag zonder muismat op een wit bureau, en hier reageerde de Razer DeathAdder 2013 soms erg raar op, ik raad dus een muismat of iets dergelijks aan (geen gladde witte ondergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Obstruct schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

Haha, het is vakantie voor mij dus heb wel wat tijd :). Wat de duim betreft vind ik het prima, hij steunt op het rubber wat erg fijn vasthoudt. Ik heb er overigens ook een muismat onder, hier ligt mijn duim af en toe ook op en dat voelt wat fijner dan een hard bureau.

Trouwens, voordat ik de muismat niet had muisde ik een dag zonder muismat op een wit bureau, en hier reageerde de Razer DeathAdder 2013 soms erg raar op, ik raad dus een muismat of iets dergelijks aan (geen gladde witte ondergrond)
ow ik heb een roccat Taito muismat eronder liggen dus geen probleem.
de muis werkt ook soepel verder.

Vakantie wat is dat ?
ik heb al 3 jaar niet echt meer vakantie gehad, je een weekje vrij met kerst.
ik moet het hebben van de avond uren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik heb sinds vandaag de Zowie FK binnen, kom recent van een G400 af.
Heb al best wat muizen gehad/geprobeerd tot nu toe.

Het is erg wennen, de muis is best smal.
Maar het voelt wel beter aan als de G400.

Naast het wennen aan de vorm probeer ik nu aan 20/360 cm te wennen in shooters, denk dat daar nog wat meer tijd in gaat zitten dan de vorm.

Ben wel tevreden en ga het nog uitgebreid testen, alleen wat te warm om te gamen nu :P

Op welke dpi en polling rate spelen de gebruikers van deze muis hier?
Hij staat nu bij mij op 1150 dpi en 500 hertz.

[ Voor 12% gewijzigd door S.J_84 op 02-08-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
1150 dpi en 1000hz natuurlijk ;)

Toen ik naar een FK ging kreeg ik af en toe kramp na lange tijd gamen, nu is dat helemaal weg. kwestie van wennen en de neutrale grip vinden, want de muis is inderdaad wat smaller dan gemiddeld :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
S.J_84 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:38:
Op welke dpi en polling rate spelen de gebruikers van deze muis hier?
Hij staat nu bij mij op 1150 dpi en 500 hertz.
Ik heb mijn FK op 450 dpi draaien, de standaard (denk 1000) hz, in cs go heb ik de sensitivity op 1.45 staan. Is geloof ik wel extreem laag.

maar goed, als ik de muis ongeveer in het midden van de mat heb staan kan ik alles in m'n fov makkelijk raken, heb geloof ik wel een lagere horizontale fov omdat ik een 4:3 crt gebruik.

deze extreem lage sens voelt voor mij het best als ik echt op hoofden moet mikken, misschien eens kijken of ik een grotere muismat kan vinden :P, om een hoekje kijken lukt netaan :P

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 02-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik heb het ook even op 450dpi geprobeerd, maar ben wat te lui om dan telkens voor windows de knop om te zetten onder de muis :)

1150 lijkt voor het moment wel lekker te werken als ik van ingame weer gewoon ga surfen etc.
Heb maar een heel klein beetje last van kramp in mijn duim, maar is nog te doen.

Wil nou eens proberen om niet weer te wisselen van muis.

[ Voor 9% gewijzigd door S.J_84 op 02-08-2013 21:41 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste