Foritain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:37:
Als we zo beginnen kunnen we een hele lange discussie voeren. 1600/3200/6k dpi klinkt allemaal heel leuk, maar met zulke getallen op zo'n kleine afstand is dan weer lang niet zo relevant als andere factoren. 2500dpi voor het gemak zou dus ca 100pixels/1mm zijn, maar tot dat je een muis uitgebreid gaat testen zegt het getalletje helemaal niets. Er komt voldoende bij kijken dat aan het einde van de dag je maar 1 ding kan doen; zelf aan de slag gaan wat voor jou goed werkt. Soms kom je bij iets duurs uit, maar af en toe kom je in het budget-segment echt leuke dingen tegen.
Razer maakt best leuke spullen, maar ook hier is de marketing machine de grote kracht, zeker op het gebied van bouwkwaliteit laten ze best wat steken vallen, net als sommige andere 'luxe' muismerken. Het gaat om 1 ding, een leuk flashy product neer zetten waar je mee gezien wil worden, en welke overigens echt wel prima werkt. Als ik kijk naar de frequentie waarmee dure gamer muizen kapot gaan (Met name Razer, Roccat, Cyborg) tegen mainstream of leuke mid-ends, zit daar toch een groot gat, en dit betreft ook een aardige hoeveelheid muizen. Wil niet zeggen dat een razer muis soms de juiste aankoop kan zijn, ik durf echter wel te stellen dat in veel gevallen iemand even goed af is met een minder flashy product.
Logitech heeft ook een aardige marketing machine, en een lange degelijke reputatie. Echter met een ander doel; om zichzelf als betrouwbare fabrikant af te zetten met producten waar je eigenlijk blind op kan vertrouwen dat ze allerminst ok zullen zijn, met nette service en degelijk oogende en aanvoelende producten, en dat doen ze ook zeker goed. De 'kleine' meerprijs die deze producten met zich mee brengen is in de regel dan ook de moeite waard.
Met een G400/500/etc kan je eigenlijk niet mis (of eigenlijk elke mid-end muis van de laatste jaren die zij maken), en deze muizen zijn ook echt geen slechte koop, en zou ook zeker mijn aanrader gebleven zijn als ik niet iets anders tegen was gekomen. Die fireglider is puur en toevallig een toevalstreffer geweest welke in in recente jaren ben tegen gekomen, over het merk sharkoon ben ik zeker geen fan van, het betreft ook gewoon een sharkoon-branded product van 1 of andere onbekende fabrikant. Ik kwam deze muis bij toeval in het oostblok in verschillende landen tegen (juist omdat 50+ euro voor een muis daar gewoon te gek is), maar dan onder een andere naam. Na vele positieve berichten van serieuze gamers daar ben ik hem hier gaan opzoeken, en nu hangt er 1 aan elke pc. Ondanks eerdere ervaringen met voornamelijk duurdere (50-150e) game-muizen ben ik in ieder geval 100% tevreden over elk aspect van deze muis. De superlage prijs is m.i. gewoon nog een leuke bonus, voor de prijs van een G500 was ik er ook nog bij gebleven.
Ik zou zeggen voor ~25 euro kan je desnoods nog eens een gokje wagen

lekker alles over 1 kam scheren
marketing is inderdaad 1 factor...
maar ga je er eens ECHT in verdiepen, er is een reden dat ik voor honderden euro muizen heb gekocht, en weer weg heb gedaan, omdat het niet is wat IK als veeleisende consument er van verwacht.
kom niet met een verhaal dat het allemaal marketing e.d. is..
voorbeeld: neem de cyborg r.a.t. 7.. kost 100 euro, heeft tot 7k dpi ofzoiets achterlijks..
sensor: philips twineye, dit is gewoon de rukste sensor die je kan hebben... acceleratie / snel haperen / hoge lift off.......
maar sommige razer muizen hebben deze ook , en die wil je ECHT niet ..
ik ben iemand die inderdaad om millimeters zit, en daarom reageer ik inhoudelijk en mischien zelfs iets TE diep..
feit is dat er echt enorme verschillen zitten tussen laser sensor A en B..en die kunnen echt heel groot zijn..
zoals mijn bovenganger al aangeeft, de G400 voelt een heel stuk directer dan de g500..
en dat ben ik volledig en 100% met hem eens..
als je daar een deathadder 2013 naast zit, is het net zo een groot verschil (want die is nog een stuk directer als de g400)
ik heb nu een rocat kone XTD als go-to muis, dat is door het midden genomen een goed ding (kost ook 100 euro) uiteindelijk is hij mijn go-to geworden omdat de grip mij echt goed bevalt, maar kwa techniek is de deathadder gewoon BETER
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm