Nieuwe muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedendag, ik heb al een hele tijd de G400 op het oog, maar nou zie ik dat hij vrijwel niet meer te verkrijgen is. Mijn eerste vraag is dus meteen: waarom en zou hij in de toekomst wel weer verkrijgbaar zijn?

Mocht dit niet zo zijn, welke muis raden jullie me dan aan? Ik ging vanzelfsprekend eerst op de G500 af maar ik zie dat er heel veel verhalen over slechte buildkwaliteit zijn. Verder heb je zoveel muizen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het belangerijkste doel van de muis is gaming, het absolute maximale bedrag dat ik wil uitgeven is 60 euro, maar het liefst een stuk eronder (zoals de G400)

De muis wordt samen met de pricewatch: Steelseries Qck aangekocht.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

De G400 wordt vervangen door de G400s: pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
Dus je ziet de gewone G400 steeds minder omdat deze End-of-life is.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zelf heb de G500 al meer dan 2 jaar en ben er uiterst tevreden mee.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Plato112 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 03:00:
De G400 wordt vervangen door de G400s: pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse
Dus je ziet de gewone G400 steeds minder omdat deze End-of-life is.
Die is dan ook meteen een stuk duurder, meh :/
Roman schreef op maandag 22 juli 2013 @ 07:45:
Ik zelf heb de G500 al meer dan 2 jaar en ben er uiterst tevreden mee.
Het viel me op dat in oudere reviews alles prima was, maar in de nieuwere reviews wordt er veelal geklaagd over de slechte bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Denk ook aan een G700. Damm de nieuwe G700s is ook een stuk duurder

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:54
De Sharkoon Fireglider, heb hem nu zelf in gebruik, en voor 20 euro een topdingetje! Met leuke features voor de prijs zoals het gewicht aanpassen. Software werkt ook goed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
In de cathegorie gaming muizen vind ik dingen als acceleratie / sensor / grip beter argumenten om voor een muis te kiezen.

Mijn keuze.. Razer deathadder 2013.
Heb hem hier ook liggen naast een aantal andere muizen (cyborg rat7 / roccat kone xtd / logitech g9x / een of andere gigabyte)

Erg goede muis!! Met superieure sensor

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:54
aron225 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:09:
In de cathegorie gaming muizen vind ik dingen als acceleratie / sensor / grip beter argumenten om voor een muis te kiezen.

Mijn keuze.. Razer deathadder 2013.
Heb hem hier ook liggen naast een aantal andere muizen (cyborg rat7 / roccat kone xtd / logitech g9x / een of andere gigabyte)

Erg goede muis!! Met superieure sensor
Daar betaal je ook een vermogen voor. En hij geeft aan dat hij liever niet de volle 60 euro wil uitgeven. De fireglider heeft evenveel DPI als de G400 waar hij zelf mee kwam. Tevens is het ook een laser muis. Nuff said ;-) Acceleratie heb ik geen idee van, maar mijn muis kan even snel van 0-10km/h gooien dan jouw dure muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Penait1 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:32:
De Sharkoon Fireglider, heb hem nu zelf in gebruik, en voor 20 euro een topdingetje! Met leuke features voor de prijs zoals het gewicht aanpassen. Software werkt ook goed ^^
Ik heb deze muis ook en het is echt een aanrader inderdaad. Met een druk op de knop pas je (ook ingame) de DPI aan en inclusief de gewichtjes is het echt de moeite waard. Het enige nadeel is dat de knoppen bij je duim niet helemaal goed gepositioneerd zijn en wat minder makkelijk zijn in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Zie het grote muizen topic...

Gamingmuizen [Deel 2]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de CM Storm Sentinel Advance II iets voor jou? Schijnt een goed product te zijn, ben zelf ook van plan deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Penait1 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:32:
Sluit ik mij ook bij aan. Ben wat dat betreft volledig van 'duurdere' logitech muizen afgestapt in het voordeel van die sharkoon. (Wel even zorgen dat je de zwarte besteld, dat fire-print vind ik maar niets ;) )

Ben erg te spreken over de ergonomie, de performance, de instellingen, en daarbij ook nog eens de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Wat ik me dan afvraag bij die sharkoon: Hij is al een tijdje op de markt, waarom is hij dan nog niet zo vaak gekocht (volgens Tweakers)?

Edit: Wat ik ook opvallend vind is dat de G400s en de G500s vrijwel gelijkwaardig geprijsd zijn, waarom is dit? Welke van de 2 is uiteidenlijk de betere keuze?

[ Voor 37% gewijzigd door KetchupFTW op 24-07-2013 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Penait1 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:34:
[...]

Daar betaal je ook een vermogen voor. En hij geeft aan dat hij liever niet de volle 60 euro wil uitgeven. De fireglider heeft evenveel DPI als de G400 waar hij zelf mee kwam. Tevens is het ook een laser muis. Nuff said ;-) Acceleratie heb ik geen idee van, maar mijn muis kan even snel van 0-10km/h gooien dan jouw dure muis.
Duidelijk heb je van dit onderwerp nog geen kaas gegeten.

Het is een laser muis.. Nuff said.. Kom eens gauw...

Er zit heel veel verschil tussen de ene en de amdere sensor..
Ook grote verschillen.. Denk aan:
Acceleratie
Lift off distance
Nauwkeurigheid.

En op die vlakken ben ik maar een paar muizen tegen gekomen die daar heel goed op scoren.

Een g400 is een leuke muis.
Maar een sharkoon heeft lang niet de precisie en nauwkeurigheid als bijvoorbeeld de nieuwe deathadder (of de oude 3500dpi )

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als we zo beginnen kunnen we een hele lange discussie voeren. 1600/3200/6k dpi klinkt allemaal heel leuk, maar met zulke getallen op zo'n kleine afstand is dan weer lang niet zo relevant als andere factoren. 2500dpi voor het gemak zou dus ca 100pixels/1mm zijn, maar tot dat je een muis uitgebreid gaat testen zegt het getalletje helemaal niets. Er komt voldoende bij kijken dat aan het einde van de dag je maar 1 ding kan doen; zelf aan de slag gaan wat voor jou goed werkt. Soms kom je bij iets duurs uit, maar af en toe kom je in het budget-segment echt leuke dingen tegen.

Razer maakt best leuke spullen, maar ook hier is de marketing machine de grote kracht, zeker op het gebied van bouwkwaliteit laten ze best wat steken vallen, net als sommige andere 'luxe' muismerken. Het gaat om 1 ding, een leuk flashy product neer zetten waar je mee gezien wil worden, en welke overigens echt wel prima werkt. Als ik kijk naar de frequentie waarmee dure gamer muizen kapot gaan (Met name Razer, Roccat, Cyborg) tegen mainstream of leuke mid-ends, zit daar toch een groot gat, en dit betreft ook een aardige hoeveelheid muizen. Wil niet zeggen dat een razer muis soms de juiste aankoop kan zijn, ik durf echter wel te stellen dat in veel gevallen iemand even goed af is met een minder flashy product.

Logitech heeft ook een aardige marketing machine, en een lange degelijke reputatie. Echter met een ander doel; om zichzelf als betrouwbare fabrikant af te zetten met producten waar je eigenlijk blind op kan vertrouwen dat ze allerminst ok zullen zijn, met nette service en degelijk oogende en aanvoelende producten, en dat doen ze ook zeker goed. De 'kleine' meerprijs die deze producten met zich mee brengen is in de regel dan ook de moeite waard.

Met een G400/500/etc kan je eigenlijk niet mis (of eigenlijk elke mid-end muis van de laatste jaren die zij maken), en deze muizen zijn ook echt geen slechte koop, en zou ook zeker mijn aanrader gebleven zijn als ik niet iets anders tegen was gekomen. Die fireglider is puur en toevallig een toevalstreffer geweest welke in in recente jaren ben tegen gekomen, over het merk sharkoon ben ik zeker geen fan van, het betreft ook gewoon een sharkoon-branded product van 1 of andere onbekende fabrikant. Ik kwam deze muis bij toeval in het oostblok in verschillende landen tegen (juist omdat 50+ euro voor een muis daar gewoon te gek is), maar dan onder een andere naam. Na vele positieve berichten van serieuze gamers daar ben ik hem hier gaan opzoeken, en nu hangt er 1 aan elke pc. Ondanks eerdere ervaringen met voornamelijk duurdere (50-150e) game-muizen ben ik in ieder geval 100% tevreden over elk aspect van deze muis. De superlage prijs is m.i. gewoon nog een leuke bonus, voor de prijs van een G500 was ik er ook nog bij gebleven.

Ik zou zeggen voor ~25 euro kan je desnoods nog eens een gokje wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Bedankt voor het uitgebreide verhaal. Ik ga denk ik toch kiezen voor de logitech, aangezien ik hier lees dat de muis een inferieure zender heeft: http://www.esreality.com/wiki/Hardware:Mice_Sensors
Gamingmuizen [Deel 2]

Toch zit ik nog steeds met de vraag, wat is nou het grote verschil tussen de G400s en G500s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:44
Ik heb zelf een G500 gehad die ik vervangen heb door een G400. De G500 was te groot voor mij waardoor ik te weinig controle over het apparaat had. Ook vond ik hem te zwaar.
Om een kleine vergelijking te geven: ik vond de G500 'sturen' als een Amerikaanse slee en de G400 meer als een gemiddelde Europese auto. Echter doordat ik blijkbaar vrouwenhanden heb is ook de G400 net even te groot voor mij waardoor ik nu een Zowie FK heb besteld (nog niet ontvangen).
Een ander (mijns inziens groot) euvel wat de G500 heeft is de scrollwheel. Die kan ook naar links en rechts waardoor hij instabiel aanvoelt tijdens het indrukken. Granaten gooien met Modern Warfare was met die muis echt een fikse opgave voor mij vaker resulteerde in het switchen van wapens dan een granaat richting de vijand. Ook dit kan komen doordat de muis te groot was voor me, ik kan mij best voorstellen dat als je het ding beter onder controle hebt, je dit probleem niet hebt.

Kortom als je aan het dubben bent tussen de G400 en G500 zou ik je de G400 willen aanraden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Na nog wat onderzoek ben ik toch voor de G400s gegaan aangezien hij prima uit de reviews kwam en ik me het veiligst hierbij voelde. Bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Foritain schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:37:
Als we zo beginnen kunnen we een hele lange discussie voeren. 1600/3200/6k dpi klinkt allemaal heel leuk, maar met zulke getallen op zo'n kleine afstand is dan weer lang niet zo relevant als andere factoren. 2500dpi voor het gemak zou dus ca 100pixels/1mm zijn, maar tot dat je een muis uitgebreid gaat testen zegt het getalletje helemaal niets. Er komt voldoende bij kijken dat aan het einde van de dag je maar 1 ding kan doen; zelf aan de slag gaan wat voor jou goed werkt. Soms kom je bij iets duurs uit, maar af en toe kom je in het budget-segment echt leuke dingen tegen.

Razer maakt best leuke spullen, maar ook hier is de marketing machine de grote kracht, zeker op het gebied van bouwkwaliteit laten ze best wat steken vallen, net als sommige andere 'luxe' muismerken. Het gaat om 1 ding, een leuk flashy product neer zetten waar je mee gezien wil worden, en welke overigens echt wel prima werkt. Als ik kijk naar de frequentie waarmee dure gamer muizen kapot gaan (Met name Razer, Roccat, Cyborg) tegen mainstream of leuke mid-ends, zit daar toch een groot gat, en dit betreft ook een aardige hoeveelheid muizen. Wil niet zeggen dat een razer muis soms de juiste aankoop kan zijn, ik durf echter wel te stellen dat in veel gevallen iemand even goed af is met een minder flashy product.

Logitech heeft ook een aardige marketing machine, en een lange degelijke reputatie. Echter met een ander doel; om zichzelf als betrouwbare fabrikant af te zetten met producten waar je eigenlijk blind op kan vertrouwen dat ze allerminst ok zullen zijn, met nette service en degelijk oogende en aanvoelende producten, en dat doen ze ook zeker goed. De 'kleine' meerprijs die deze producten met zich mee brengen is in de regel dan ook de moeite waard.

Met een G400/500/etc kan je eigenlijk niet mis (of eigenlijk elke mid-end muis van de laatste jaren die zij maken), en deze muizen zijn ook echt geen slechte koop, en zou ook zeker mijn aanrader gebleven zijn als ik niet iets anders tegen was gekomen. Die fireglider is puur en toevallig een toevalstreffer geweest welke in in recente jaren ben tegen gekomen, over het merk sharkoon ben ik zeker geen fan van, het betreft ook gewoon een sharkoon-branded product van 1 of andere onbekende fabrikant. Ik kwam deze muis bij toeval in het oostblok in verschillende landen tegen (juist omdat 50+ euro voor een muis daar gewoon te gek is), maar dan onder een andere naam. Na vele positieve berichten van serieuze gamers daar ben ik hem hier gaan opzoeken, en nu hangt er 1 aan elke pc. Ondanks eerdere ervaringen met voornamelijk duurdere (50-150e) game-muizen ben ik in ieder geval 100% tevreden over elk aspect van deze muis. De superlage prijs is m.i. gewoon nog een leuke bonus, voor de prijs van een G500 was ik er ook nog bij gebleven.

Ik zou zeggen voor ~25 euro kan je desnoods nog eens een gokje wagen ;)
lekker alles over 1 kam scheren :O

marketing is inderdaad 1 factor...

maar ga je er eens ECHT in verdiepen, er is een reden dat ik voor honderden euro muizen heb gekocht, en weer weg heb gedaan, omdat het niet is wat IK als veeleisende consument er van verwacht.

kom niet met een verhaal dat het allemaal marketing e.d. is..

voorbeeld: neem de cyborg r.a.t. 7.. kost 100 euro, heeft tot 7k dpi ofzoiets achterlijks..
sensor: philips twineye, dit is gewoon de rukste sensor die je kan hebben... acceleratie / snel haperen / hoge lift off.......

maar sommige razer muizen hebben deze ook , en die wil je ECHT niet ..

ik ben iemand die inderdaad om millimeters zit, en daarom reageer ik inhoudelijk en mischien zelfs iets TE diep..

feit is dat er echt enorme verschillen zitten tussen laser sensor A en B..en die kunnen echt heel groot zijn..

zoals mijn bovenganger al aangeeft, de G400 voelt een heel stuk directer dan de g500..
en dat ben ik volledig en 100% met hem eens..

als je daar een deathadder 2013 naast zit, is het net zo een groot verschil (want die is nog een stuk directer als de g400)

ik heb nu een rocat kone XTD als go-to muis, dat is door het midden genomen een goed ding (kost ook 100 euro) uiteindelijk is hij mijn go-to geworden omdat de grip mij echt goed bevalt, maar kwa techniek is de deathadder gewoon BETER

Pagina: 1