Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Ik zit te lonken naar die nieuwe MK Pro... 150,- Adviesprijs...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

FireDrunk schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 06:59:
Ik zit te lonken naar die nieuwe MK Pro... 150,- Adviesprijs...
Qpad MK 85 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik zeg MK Pro, ik bedoel Ryos MK Pro.

http://www.roccat.org/Pro...oards/ROCCAT-Ryos-MK-Pro/

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Daar is een heel leuk ander topic voor: Het grote mechanische toetsenborden topic
k1n9_n01z3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:40:
De Razer deathadder is jarenlang de beste muis geweest, dus waar jouw haat jegens razer vandaan komt is me niet geheel duidelijk. Daarbij is steelseries degene die begonnen is met muismatten, razer met muizen namelijk de boomslang (die ik uiteraard ook heb gehad :P).
Toch hebben Razer muizen naar mijn idee wel sneller last van slijtage en andere kwaaltjes. Waar mijn MX518 (begin dit jaar vervangen door G400) uit 2005 nog steeds geen krimp geeft had ik bij de Deathadder wel enkele probleempjes. Zo schuurde de onderkant van de muis standaard lichtelijk over de muismat in plaats van dat hij netjes over de voetjes gleed. Nu gebruik ik een stoffen muismat en is het dus niet zo'n probleem maar op de S&S die ik hiervoor had zag je duidelijk krassen onderop de muis ontstaan. Ook piepte het scrollwiel na een paar maanden en ging die al snel stroever. Dacht eerst dat ik gewoon een slecht exemplaar had ontvangen maar hoorde meer klachten in mijn omgeving van andere mensen die een Deathadder hebben. Weet overigens niet hoe Razer qua garantie is, heb daar nooit de moeite voor genomen en ben terug naar Logitech geswitcht. Heb overigens wel aardig wat ervaring met het merk al was dat steeds meer om uit te proberen dan daadwerkelijk dagelijks gebruik. Heb een Viper, Diamondback, Copperhead, Habu, Deathadder, Krait en Salmosa gehad.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik heb een Boomslang, Diamondback, Deathadder 1800, Imperator en Deathadder BE.
Nog nooit problemen met bouwkwaliteit gehad, behalve dat de Boomslang gewoon een totaal onbruikbare muis was destijds. ;)
En de Imperator had de meest waardeloze sensor ooit.

Ik gebruik de Diamondback nu op m'n werk, ook al een antiek muisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Bij de Viper, Diamondback en Copperhead had ik wel dat de randen aan de zijkant snel slijten en verkleuren, dat terwijl ik toch altijd zorg dat ik schone handen heb op het moment dat ik achter de PC zit en toch is het onvermijdelijk. Op termijn gingen bij die muizen de linker en rechter muisknop ook niet even zwaar meer en in het geval van mijn Salmosa ging de linker muisknop zelfs piepen, dacht tot dat moment dat dat aan scrollwieltjes voorbehouden was.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DB is echt helemaal vergaan, maar hij werkt nog wel. DB 3G die ik ook heb gehad was binnen 3 maanden kapot :(. Geen klachten over de Abyssus en Salmosa. DA 1800dpi en DA 3.5g heb ik te kort gehad. Een Krait die ik voor weinig geld uit China of Korea heb laten komen was ook vrij snel kapot. Maar goed, mijn Xai flikkert ook al uit elkaar en die heb ik ook maar een maand of 6 echt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ik heb dus ongeveer 10 jaar met mijn Diamondback gedaan, heb wel binnen een half jaar een gebroken kabel gehad toendertijd, maar ik heb gewoon een nieuw exemplaar gekregen van die webshop, die dus wel 9,5 jaar meeging/gaat. Dusja over bouwkwaliteit heb ik niet veel te klagen, maar ik moet wel toegeven dat ik het wel vaker hoor dat mensen een kappotte razer hebben, mischien gaan zij er ook wel verkeerd mee om, wie weet.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Klopt zeker, het blijft electronica en zelfs met de slechtste en de beste merken moet je maar net pech hebben. Desalniettemin heb ik wel de indruk dat de kwaliteit van Razer door de jaren heen verbetert is. Door bekendheid en meer omzet hebben ze wellicht meer op kwaliteit kunnen richten.

Zijn er hier btw mensen met een razer goliathus (speed)? Heb deze sinds vorige week aangeschaft en ben benieuwd of deze eigenlijk lang houdt aangezien mijn vorige qck+,qck heavy, qck fnatic en nogmaals qck heavy allemaal in ongeveer een jaar erg stroef te werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Scrtz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:08:
Zijn er hier btw mensen met een razer goliathus (speed)? Heb deze sinds vorige week aangeschaft en ben benieuwd of deze eigenlijk lang houdt aangezien mijn vorige qck+,qck heavy, qck fnatic en nogmaals qck heavy allemaal in ongeveer een jaar erg stroef te werden.
Ik heb er nu zo'n 8 maanden eentje en werkt nog precies zoals toen ik het kocht :) Geen slijtage of iets dergelijks. Ben er erg tevreden mee. Is ook erg makkelijk schoon te houden.
Heb wel de XL Extended versie, maar ik neem aan dat dat niet uitmaakt.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet er goed uit! Ben benieuwd hoe veel die op moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Net maar even op de gok een Zowie FK aangeschaft. Wil even totaal wat anders dan de MX518 waar ik 5 jaar mee gespeeld heb en de G400 die ik nu een half jaartje heb en dan lijkt de FK me een stap in de goede richting. Had geen zin in uitgebreid rondkijken want dan weet ik het wel weer, ben ik een week verder, 300 muizen bekeken en nog geen beslissing genomen :+

Ik speel nu anderhalf a 2 jaar met Roccat Taito muismat. Beviel me erg goed, beter dan de QcK+ die ik destijds al een paar jaar in gebruik had. Paar maanden geleden daarom nog 2 aangeschaft want wilde die oude ergens anders neerleggen, en een backup. Maar hij begint me nu beetje tegen te staan, lijkt wel alsof de mat stroef is als je beetje druk zet op muis. Iemand toevallig een suggestie voor een nieuwe mat in combinatie met de Zowie FK? Gladde mat misschien?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
En als je dan een van je nieuwe muismatten pakt, zelfde probleem? misschien zijn de muisvoetjes van je muis niet goed afgewerkt en gaan ze daarom in het stof zitten, je zou kunnen proberen de randjes wat af te veilen oid.

Verder vind ik de razer goliathus een stukje gladder dan de qck en schijnt ook langer mee te gaan, hoor van sommige ook dat deze nog net ietsje gladder is dan de roccat taito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Allejezus, wat is die FK licht. Geen tijd om mee te spelen maar kan niet wachten. De G400 heeft nog het meeste weg van een baksteen. De muisvoetjes ervan lijken me echter in orde. Nice trouwens dat er reserve voetjes bij de FK geleverd worden d:)b

Ik zal idd die oude mat testen, maar ik denk dat het aan type muis ligt want de FK beweegt een stuk soepeler. Ik dacht overigens eerder aan iets als een aluminium of icemat. Razer eXactMat lijkt me wel wat, alleen ietwat prijzig.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Murk schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:42:
Ik dacht overigens eerder aan iets als een aluminium of icemat. Razer eXactMat lijkt me wel wat, alleen ietwat prijzig.
Ik zou echt naar een andere mat kijken. Mijn exactmat was binnen een half jaar helemaal versleten :s
Ik heb de polssteun eraf geknipt en die gebruik ik nu voor mijn Goliathus :P

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Scrtz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:08:
Gebruik je wel goede voetjes onder je muizen? Ik gebruik zelf al sinds jaar en dag een QcK Heavy die niet zoveel stroever is geworden sinds aanschaf. Ik gebruik echter wel altijd aftermarket hyperglides onder mijn muizen die een stuk gladder zijn dan de standaard voetjes ondanks het feit dat het allebei teflon zou moeten zijn.
Murk schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:22:
Net maar even op de gok een Zowie FK aangeschaft. Wil even totaal wat anders dan de MX518 waar ik 5 jaar mee gespeeld heb en de G400 die ik nu een half jaartje heb en dan lijkt de FK me een stap in de goede richting. Had geen zin in uitgebreid rondkijken want dan weet ik het wel weer, ben ik een week verder, 300 muizen bekeken en nog geen beslissing genomen :+
De overstap van G400 naar Zowie FK is eigenlijk voornamelijk afhankelijk van je speelstijl of het een stap in de goede richting is of niet. Bij een palmgrip zou ik eerder voor de G400 kiezen terwijl de FK door zijn vorm wat geschikter is voor claw of fingertip. Technisch gezien zijn het allebei prima muizen al heeft de A3090 uit de FK naar mijn idee wat meer problemen met multicolor muismatten dan de A3095 in de G400, op een effen ondergrond doen ze het echter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51
YouTube: Logitech HQ: François Morier, Senior Engineer Explains Mouse Sensor Design

+100 respect puntjes voor Logitech, informatief voor iedereen die wat interesse in gaming muizen heeft. :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Interessant fragment. Het meeste was me al bekend maar dit is een mooi overzicht van alle aspecten die van belang zijn voor een muissensor. Het zou mooi zijn als fabrikanten als SteelSeries dit ook te zien krijgen, wellicht beseffen ze dan eindelijk wat ze fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als pad voor de FK zou ik de G-TF Speed willen aanraden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49
MiBe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:26:
Interessant fragment. Het meeste was me al bekend maar dit is een mooi overzicht van alle aspecten die van belang zijn voor een muissensor. Het zou mooi zijn als fabrikanten als SteelSeries dit ook te zien krijgen, wellicht beseffen ze dan eindelijk wat ze fout doen.
Jazeker.... jij hebt er verstand van :) de enige goede muis die logitech gemaakt heeft is de MX518... en dat voor een giga bedrijf. 8)7

De G400 is een gare muis, en met de software ge-installed is het helemaal bout.

(de toetsenborden van Steelseries zijn wel ruk) van Logitech ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een post waarin in 3 zinnen de worden gaar, bout en ruk voorbij komen niet serieus nemen. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
RoaDHouse schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 06:07:
[...]

Jazeker.... jij hebt er verstand van :) de enige goede muis die logitech gemaakt heeft is de MX518... en dat voor een giga bedrijf. 8)7

De beste man heeft verstand van zaken, dat zie je zo.
Heeft niks te maken met voor welk bedrijf hij werkt.
Sowiezo weet vrijwel iedereen wel dat extreem hoge DPI nutteloos is, maar waarom precies vond ik toch interresant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

DPI is toch überhaupt overrated? Beste om het op native te zetten en de ingame sensitivity aan te passen? Deze discussie is welicht al tientallen keren gevoerd, in dat geval sorry voor het oplaaien :+
Avioto schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Ik zou echt naar een andere mat kijken. Mijn exactmat was binnen een half jaar helemaal versleten :s
Ik heb de polssteun eraf geknipt en die gebruik ik nu voor mijn Goliathus :P
Haha. Nou mijn roccat Taito mat vertoont ook alweer slijtage plekken na een half jaar. Daarom wil ik ook eigenlijk een harde mat, gewoon iets dat minder aan slijtage onderhevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Moet je wel weten wat de native resolutie is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb hier al een jaar of... 6? misschien wel.. een Steel Series QcK of NP (geen idee welke, gekregen, en het staat er neit op.), en die bevalt echt uitstekend...
Slijt niet, verschuift bijna nooit, en tracked perfect.

(En mocht je het voorgaande filmpje van Logitech geloven, is het ook nog eens het beste materiaal voor een sensor ;) )

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FireDrunk schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:56:
Ik heb hier al een jaar of... 6? misschien wel.. een Steel Series QcK of NP (geen idee welke, gekregen, en het staat er neit op.), en die bevalt echt uitstekend...
Slijt niet, verschuift bijna nooit, en tracked perfect.

(En mocht je het voorgaande filmpje van Logitech geloven, is het ook nog eens het beste materiaal voor een sensor ;) )
Ik heb ook jaren een QcK gebruikt, formaat placemat.
Altijd perfect, tot ik een jong katertje in huis nam :P
Nu een harde pad van steelseries, ook prima maar cloth was wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Jij laat je kat op je bureau? :)
Hoeft het beest hier niet te proberen.... kannie vliegen :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
FireDrunk schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:22:
Jij laat je kat op je bureau? :)
Hoeft het beest hier niet te proberen.... kannie vliegen :+
Haha, dan doet hij 't wel als ik aan het werk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Is dit: http://www.overclock.net/...rview-of-mouse-technology

geen goede link voor de Topicstart :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu de Logitech 9x waar ik tevreden over ben.
Echter ik wil nu zelf wel eens zo'n gehypte optical sensor proberen. :) 8)

De razers vallen eigenlijk af omdat ik er slechte ervaringen mee heb en het idioot vind om je te moeten registreren om de software te gebruiken.

Dan blijft er volgensmij zo'n beetje over:
  • Logitehc G400 (met PID > LZ13333)
  • Logitech G400s
  • Roccat Savu
  • Zowie FK
  • Zowie AM
  • Zowie EC1 Evo
  • Zowie EC2 Evo
Welke is nu het meest geschikt voor een middelgrote tot grote hand :?
Bij de G9x merk ik dat bij mij de botten pal onder je middel en wijsvinger altijd op het bolle gedeelte vd muis rusten en dat ik mijn vingers dan soms plat heb en in games vaak meer gebogen als in de claw grip.

En zijn er nog andere belangrijke verschillen m.n. tussen alle Zowie muizen? Wat is verschil tussen FK, AM en EC muizen. :?

De EC zie ik zelden aangeraden worden hier....

http://i.imgur.com/VxBH5.jpg

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Help!!!! schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:17:
^
Moet je wel weten wat de native resolutie is.
Da's niet zo moeilijk toch? Een googletje verteld genoeg over de g400: ofwel 800 of 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:35
Help!!!! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:58:

De EC zie ik zelden aangeraden worden hier....
Ik heb een EC2 (niet eVo helaas), en ik moet zeggen dat de vorm erg 'apart' is. Dit komt omdat Heaton zijn rechtermuisknop niet gebruikt in CS, vandaar dat die knop lager en schuin staat: alles staat in het teken van de linkermuisknop. Erg apart, en hoewel die 'focus' wel wat werkt in CS, maar ik zou het niet aanraden voor iets anders.

Het verschil met de FK/AM is dat die symmetrisch zijn. Het verschil tussen FK en AM is dan weer een nuance in de vorm: met FK wat dunner in het midden wat je sneller laat grippen ipv palmen. De knoppen zijn ook allemaal ietsje anders...

Maar probeer zeker uit in een winkel of zo, want persoonlijke voorkeur vorm > sensorperfectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 06:07:
[...]

Ik kan niemand die Steelseries producten aanraad serieus nemen. Ik denk dat je gewoon gefrustreerd bent dat deze Logitech Engineer even keihard door de Steelseries hoge cpi/dpi marketing heenprikt.
Murk schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:35:
DPI is toch überhaupt overrated? Beste om het op native te zetten en de ingame sensitivity aan te passen? Deze discussie is welicht al tientallen keren gevoerd, in dat geval sorry voor het oplaaien :+
DPI heeft wel een minimum waarop je pixel precies kan mikken, maar dat is meestal sub 800dpi. In de TS staat hoe je dat kan uitrekenen. Je pakt in principe het DPI niveau op je muis dat daar boven ligt en native is voor de sensor, de rest doe je inderdaad in-game.
[...]

Haha. Nou mijn roccat Taito mat vertoont ook alweer slijtage plekken na een half jaar. Daarom wil ik ook eigenlijk een harde mat, gewoon iets dat minder aan slijtage onderhevig is.
Hardpads slijten alleen maar harder, behalve als je voor een glazen of aluminium pad gaat.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

sobbereng schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:01:
[...]

Ik heb een EC2 (niet eVo helaas), en ik moet zeggen dat de vorm erg 'apart' is. Dit komt omdat Heaton zijn rechtermuisknop niet gebruikt in CS, vandaar dat die knop lager en schuin staat: alles staat in het teken van de linkermuisknop. Erg apart, en hoewel die 'focus' wel wat werkt in CS, maar ik zou het niet aanraden voor iets anders.

Het verschil met de FK/AM is dat die symmetrisch zijn. Het verschil tussen FK en AM is dan weer een nuance in de vorm: met FK wat dunner in het midden wat je sneller laat grippen ipv palmen. De knoppen zijn ook allemaal ietsje anders...

Maar probeer zeker uit in een winkel of zo, want persoonlijke voorkeur vorm > sensorperfectie.
Dank je. Dan streep ik de EC versies voorlopig van de lijst. :)

Heb in de winkel de G400 en de Razer DA 2013 geprobeerd. G400 was redelijk ok maar de knoppen qua locatie wat aan de "korte" kant voor mij. De DA 2013 lag behoorlijk fijn in de hand maar was wat aan de lange / grote kant. Die muis dwingt mij voornamelijk tot een palm grip.

Helaas kun je die Zowie's nergens proberen... :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Gebruik je wel goede voetjes onder je muizen? Ik gebruik zelf al sinds jaar en dag een QcK Heavy die niet zoveel stroever is geworden sinds aanschaf. Ik gebruik echter wel altijd aftermarket hyperglides onder mijn muizen die een stuk gladder zijn dan de standaard voetjes ondanks het feit dat het allebei teflon zou moeten zijn.

[...]

De overstap van G400 naar Zowie FK is eigenlijk voornamelijk afhankelijk van je speelstijl of het een stap in de goede richting is of niet. Bij een palmgrip zou ik eerder voor de G400 kiezen terwijl de FK door zijn vorm wat geschikter is voor claw of fingertip. Technisch gezien zijn het allebei prima muizen al heeft de A3090 uit de FK naar mijn idee wat meer problemen met multicolor muismatten dan de A3095 in de G400, op een effen ondergrond doen ze het echter prima.
ja had corepad teflon kinzu glides onder mijn v1 wat een hoop scheelde, de kinzu v2 standaard ptfe (teflon)voetjes maar vond de mat toch stroef worden.. of slijten die teflon voetjes binnen een jaar zo snel?

want elke keer als ik dan een nieuwe qck haalde dan voelde ik heel erg goed het verschil dus kan het me niet voorstellen eigelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 09-06-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Razer Deathadder 3500dpi gehaald bij de MyCom voor €55,-.
Ik moet zeggen dat ik het een fijne muis vind, zeker in combinatie met de Kabuto muismat en mijn laptop is het een fijne combinatie voor een redelijke prijs.
Hiervoor had ik een Logitech LX7 wat ook een fijne muis was maar deze reageert een stukje sneller en richten in game werkt ook iets fijner. Ook is de muis goed ergonomisch.
Ik ben er wel tevreden over, echter heb ik geen enkele andere game muis uitgeprobeerd, of deze beter is dan bijvoorbeeld een steelseries zou ik niet weten, het ziet er in ieder geval slick uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

kevz schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:46:
YouTube: Logitech HQ: François Morier, Senior Engineer Explains Mouse Sensor Design

+100 respect puntjes voor Logitech, informatief voor iedereen die wat interesse in gaming muizen heeft. :)
Nice video, thanks voor het delen! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 12:37
Ik zoek goedkope bekabelde ambidextrous (ik ben linkshandig) game muis met knoppen aan de zijkant zoals bv. de Razer Diamondback die ik al heb. Wil er eentje bij me vriendin achterlaten, maar wil er niet zoveel geld voor uitgeven. Ik heb al gezocht maar kon niet echt iets geschiktst vinden. Budget is max €40.
Iemand enig idee? Heb zelf al deze gevonden: Genius X-G510, maar die is volgens mij niet hier in Europa verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Murk schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:42:
Allejezus, wat is die FK licht. Geen tijd om mee te spelen maar kan niet wachten. De G400 heeft nog het meeste weg van een baksteen. De muisvoetjes ervan lijken me echter in orde. Nice trouwens dat er reserve voetjes bij de FK geleverd worden d:)b

Ik zal idd die oude mat testen, maar ik denk dat het aan type muis ligt want de FK beweegt een stuk soepeler. Ik dacht overigens eerder aan iets als een aluminium of icemat. Razer eXactMat lijkt me wel wat, alleen ietwat prijzig.
waar heb je de fk gehaald? kan zo snel geen shop vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Ben ik hier de enige met een muismat van de ikea? Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen een muismat van 2 euro bij de ikea en een van 25 euro van een gamingmerk. Ik ben trouwens zelf een fan van geen muismat op een gladde keukentafel, maar aangezien we nu zo'n hobbelige hebben gaat dat niet goed. Ik heb trouwens de logitech G300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De hoogte, ik heb een plastic mat van 1-2mm hoog... Die hebben ze niet bij Ikea :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 17:43
Ik heb zelf via een prijsvraag de muismat Roccat Hiro en de muis Roccat Kone Pure. Vanaf dag 1 ben ik er zeer tevreden mee en je kan de muis tot in de nopjes instellen.
De muismat is erg goed. Hij blijft keurig liggen op elk ondervlak en de muis glijd zeer soepel erover heen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Daardoor hebben we Vraag & Aanbod

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 27-06-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb de Roccat Taito voornamelijk omdat ik graag een grote muismat wil en dit de enige was die groter dan standaard was. (bij de MM toen ik er keek)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Hoe zijn jullie ervaringen met de G400 t.o.v. de G500?

M'n G5 is inmiddels aan vervanging toe, maar twijfel tussen deze 2. De verstelbare gewichtjes van de G5 vind ik wel fijn, maar begreep dat het scrollwieltje van de G500 dan weer wat gammel is en je er sneller zweethanden op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Laatst online: 20:21
Heb deze week mijn nieuwe muis ontvangen. Besteld bij banggood voor omgerekend € 8. Verstelbare DPI 800 - 1200 - 2000. De muis ziet er goed uit en ik denk dat deze wel voldoet, aangezien ik geen hardcore shooter fanaat ben. Ligt ook lekker in de hand en is eigenlijk gekocht vanwege de looks. Voor < € 10 een aanrader. Het gaat om dit model

http://alles.dp.ua/Store/...reen-Hornet-Bronze-07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Xa!pt schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:44:
Hoe zijn jullie ervaringen met de G400 t.o.v. de G500?

M'n G5 is inmiddels aan vervanging toe, maar twijfel tussen deze 2. De verstelbare gewichtjes van de G5 vind ik wel fijn, maar begreep dat het scrollwieltje van de G500 dan weer wat gammel is en je er sneller zweethanden op krijgt.
Volgens de startpost zit er in de G400 een "perfecte" sensor en in de G500 een duidelijk mindere sensor. Daarnaast is de ergonomie belangrijk en die kan je proberen in de winkel. Maar tussen deze twee zou ik de G400 aanraden.

Er is overigens ook nog een G400s, maar ik weet niet precies wat daar allemaal anders aan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 29-06-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
G400s heeft andere firmware, is nog steeds dezelfde sensor en is nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Klopt, enige verschil naast de firmware is het uiterlijk. In plaats van het standaard Logitech logo krijg je bij de G400s een hip nieuwerwets G-series logo. Vorm/knoppen/sensor zijn zoals Koeitje reeds aangaf identiek aan de G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

De prijs is wel veel hoger. Ik neem aan dat de G400 nog steeds de betere keuze is boven de G400s?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Bij prijsverschil altijd voor de goedkoopste gaan, zoals gezegd zitten er op technisch vlak geen echte verschillen in. Bij gelijke prijs kun je de mooiste kiezen :P

Duurder betekent in muizenland lang niet altijd beter, zo is de G500 duurder dan de G400 terwijl laatstgenoemde aanzienlijk beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Toch maar een keer een Kinzu v2 gekocht om uit te proberen. Gemiste kans van SteelSeries als je het mij vraagt. De vorm en afwerking zijn simpelweg uitstekend maar de sensor laat echt te wensen over. De prediction valt me nog mee, die is minder aanwezig dan in bijvoorbeeld de Razer Salmosa die ik hier heb liggen. Hij heeft echter flink last van negatieve acceleratie bij grote versnellingen (en die maak ik nogal eens in Quake en UT), ook laat de malfunction speed echt te wensen over.

Snap nu heel goed dat mensen zelf een KinzuAdder maken. Als ze een Kinzu v3 uitbrengen met bijvoorbeeld een Avago 3095 optische sensor sta ik vooraan in de rij en ben ik bereid het dubbele neer te tellen dan ik voor deze heb gedaan, mits ze hem voorzien van teflon voetjes en Omron switches zoals bij de Pro variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Heeft de G400 zo'n modus dat er geen weerstand op het scrollwieltje is, zoals de G500 heeft? Dit lijkt me ontzettend handig.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
witeken schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:57:
Heeft de G400 zo'n modus dat er geen weerstand op het scrollwieltje is, zoals de G500 heeft? Dit lijkt me ontzettend handig.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Nee, dat zit er niet op. Vind je dat echt handig overigens? Ik heb een tijdje een G500 bij mijn laptop gebruikt (alleen voor tekstverwerken, voor gamen vond ik hem niet geschikt) en gebruikte die functie nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik weet dat crossposting niet altijd even gewaardeerd wordt, maar ik ben toch benieuwd of iemand hier hetzelfde probleem heeft ondervonden of er een oplossing voor weet:

Logitech Gaming Software fout bij installatie, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Laatst online: 21-08 19:37
Afgelopen vrijdag Bij de MediaMarkt in Eindhoven een G700s voor €79,99 gekocht. (Dus goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch)
Hiervoor had(/heb) ik een Trust Wireless Laser Mouse (Pricewatch).
Wat op zich al een goede muis is (voor mij), maar ik wou meer knoppen, herlaadbaar (via kabel) en nog wat gemak.

Hierdoor bleek de G700s toch de beste optie voor mij. Ook omdat hij net groot genoeg is voor mijn hand/grip. :P

Maar goed. Heb nu even met de profielen zitten spelen en wat knopinstellingen gemaakt om wat makkelijker te browsen/werken en de standaard DPI waardes om tussen te schakelen ingesteld.

Ook heb ik bij 2 games (Mass Effect & Overlord) De Game profielen ingesteld naar mijn voorkeur.
Logitech Gaming Software herkent echter niet alle Games die ik geinstaleerd heb op deze Laptop.

Zal vast wel veel hebben aan deze muis. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren flipte mijn Steelseries Xai twee keer! :o Was Dota 2 aan het spelen en de muis gaat dan helemaal links in beeld staan en is onbestuurbaar. De stekker eruit en er weer in is de oplossing, maar vervelend is het zeker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:57
Weet iemand of er in de buurt van Utrecht winkels zijn waar de betere muizen als demo exemplaar uitgestald zijn? Mijn 7 jaar oude Copperhead begint kuren te vertonen (simpel klikken en highlighten slaat vaak op hol) dus vind het wel tijd voor een nieuwe (bij voorkeur Razer). Vanuit het oogpunt van ergonomie koop ik er echter liever niet op de gok een zoals met de Copperhead, maar test ik hem liever even van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX2GvO
  • Laatst online: 21-08 19:37
@blacktarantulaX:
Ik zou misschien bij een MediaMarkt oid kijken.
Die in Eindhoven had namelijk een display met alle muizen er op, waardoor je ze "in de hand" kon nemen.
(ze zaten wel vast in het display, dus gewicht is niet te testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Als je wel eens lanparty's bezoekt kun je daar prima muizen testen. Vaak staan er standjes van bijvoorbeeld Cyes (Nederland) of GameGear (België) die over het algemeen een flink aantal muizen, muismatten, toetsenborden, headsets etc. uitgestald hebben staan die je uit kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:00:
Als je wel eens lanparty's bezoekt kun je daar prima muizen testen. Vaak staan er standjes van bijvoorbeeld Cyes (Nederland) of GameGear (België) die over het algemeen een flink aantal muizen, muismatten, toetsenborden, headsets etc. uitgestald hebben staan die je uit kunt proberen.
Tja en toch beetje voelen blijf je vrij weinig aan hebben, je leert een vorm pas echt kennen naarmate er je er een keer of aantal keren intensief mee hebt gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Dat bedoel ik ook. Daar kun je als je het lief vraagt de muis vaak even meenemen en aansluiten op je eigen PC om hem écht uit te proberen ;) Anders kun je immers net zo goed naar de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Na jaaaaaaarrreeen lang een Logitech Performance MX te hebben gebruikt ging ik afgelopen maand over op een G700. De MX overleefde de klap met de muur niet en wilde wel eens wat anders proberen. Alle "extra" knoppen uitgezet want daar drukte ik vaak per ongeluk op en dat was alleen maar hinderlijk. Op mijn steelseries muismat (hard zwart plastic met korrelstructuur) versprong de muis met regelmaat. Dit leidde tot zoveel frustratie dat deze muis de muur een paar keer heeft gekust, resultaat: kapotte muis. Gelukkig had ik nog een reserve muis liggen(laptop muisje), maar na 2 dagen heb ik zo;n kramp in m;n hand gekregen dat ik wel een nieuwe moest gaan halen. Qua formaat is de MX het beste en de G700 qua vorm. Uiteindelijk heb ik een Mamba 4G gekocht om die eens te proberen. Mocht deze niet goed bevallen mag ik deze komen omruilen voor een andere muis. Zo op het eerste gevoel ligt de Mamba G4 redelijk goed in de hand, helaas wat platter, maar dat is misschien even wennen en als de kramp weggetrokken is kan ik het pas goed beoordelen. Deze muis reageert wel goed op de muismat en werkt vlekkeloos vanuit de doos. Al mag het dan niet de beste sensor hebben, tot op heden werkt die wel beter dan de voorgaande muizen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MiBe schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:42:
Toch maar een keer een Kinzu v2 gekocht om uit te proberen. Gemiste kans van SteelSeries als je het mij vraagt. De vorm en afwerking zijn simpelweg uitstekend maar de sensor laat echt te wensen over. De prediction valt me nog mee, die is minder aanwezig dan in bijvoorbeeld de Razer Salmosa die ik hier heb liggen. Hij heeft echter flink last van negatieve acceleratie bij grote versnellingen (en die maak ik nogal eens in Quake en UT), ook laat de malfunction speed echt te wensen over.

Snap nu heel goed dat mensen zelf een KinzuAdder maken. Als ze een Kinzu v3 uitbrengen met bijvoorbeeld een Avago 3095 optische sensor sta ik vooraan in de rij en ben ik bereid het dubbele neer te tellen dan ik voor deze heb gedaan, mits ze hem voorzien van teflon voetjes en Omron switches zoals bij de Pro variant.
Die kans is eigenlijk al gemist bij de v2.. dacht dat na de kinzu(v1) ze wel een betere muis uit zouden brengen. Desalniettemin vind ik de vorm heerlijk en ben ik na het proberen van de G400 en Sensei weer teruggegaan naar de v2 pro.

Inderdaad hopen op een perfecte sensor maar dit zie ik nog niet zo snel gebeuren aangezien de rest van Steelseries (duurdere) topmuizen ook geen perfecte sensoren gebruiken.
hydrargyrum schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:18:
Ben ik hier de enige met een muismat van de ikea? Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen een muismat van 2 euro bij de ikea en een van 25 euro van een gamingmerk. Ik ben trouwens zelf een fan van geen muismat op een gladde keukentafel, maar aangezien we nu zo'n hobbelige hebben gaat dat niet goed. Ik heb trouwens de logitech G300.
Vaak gladder, groter en een mooier ontwerp. In het algemeen is groter beter aangezien je dit de mogelijkheid geeft voor een lagere sensitivity wat betekent dat je accurater te werk kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand bekend met deze muis?

http://www.maxkeyboard.co...l-laser-gaming-mouse.html

Ziet er wel leuk uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Die heeft de Avago ADNS-9500 laser sensor die last van positieve acceleratie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Regeneration schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:05:
[...]

Die heeft de Avago ADNS-9500 laser sensor die last van positieve acceleratie heeft.
Ah, een afvaller dus! :+

Sowieso, volgens mij is deze voor rechtshandigen. Ik heb een ambidextrous muis nodig, voor links en rechts. Muis zelf met links namelijk, al ben ik wel rechts. Heel onhandig en ineens met rechts gaan muizen valt niet mee, dan kun je niks meer in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
TheNephilim schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:24:
[...]

Ah, een afvaller dus! :+

Sowieso, volgens mij is deze voor rechtshandigen. Ik heb een ambidextrous muis nodig, voor links en rechts. Muis zelf met links namelijk, al ben ik wel rechts. Heel onhandig en ineens met rechts gaan muizen valt niet mee, dan kun je niks meer in games.
De Razer Abyssus en de Zowie AM/FK zijn goede opties. Alleen is het jammer dat je de Zowie's nergens in het echt kan uitproberen in de winkel, althans ik heb ze nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Regeneration schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:26:
[...]

De Razer Abyssus en de Zowie AM/FK zijn goede opties. Alleen is het jammer dat je de Zowie's nergens in het echt kan uitproberen in de winkel, althans ik heb ze nog niet gezien.
Toch lees ik ook negatieve dingen over de Zowie muizen, wat mij vooral tegenstaat is de vaste DPI opties. Zal vast kunnen wennen aan 2300 DPI (nu 2070), maar toch.

Nouja, tegen kerst maar eens serieus overwegen. Heb inmiddels een fortuin aan toetsenborden uitgegeven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Beperkte dpi opties is geen probleem imo, de sensor op de muis kan maar een aantal dpi waarden uitsturen. als je ministapjes kan instellen qua dpi dan zit de driver te interpoleren, kost tijd en is minder nauwkeurig.
Als je zo nodig een andere sensitivity wilt kan je gewoon de windows en game sensitivity aanpassen, geeft hetzelfde effect.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

haarbal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:11:
Beperkte dpi opties is geen probleem imo, de sensor op de muis kan maar een aantal dpi waarden uitsturen. als je ministapjes kan instellen qua dpi dan zit de driver te interpoleren, kost tijd en is minder nauwkeurig.
Als je zo nodig een andere sensitivity wilt kan je gewoon de windows en game sensitivity aanpassen, geeft hetzelfde effect.
Heb je een muis zonder acceleration en zonder prediction, ga je die alsnog activeren in Windows of een game :+ Dan kun je net zo goed geen Zowie halen :p

Nee, stapjes van 1 hoeven ook niet, maar per 100 bijvoorbeeld zou heel welkom zijn. De Steelseries Xai die ik nu heb kun je per 1 instellen en gaat dan interpoleren. Als je stappen van 90 gebruikt gebeurd dat niet, vandaar de 2070 DPI trouwens :p

Logitech heeft trouwens op het moment bijna alleen maar muizen voor rechtshandigen :o Waarom niet meer ambidextrous :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
sinds wanneer geeft het aanpassen van je windows of ingame sens prediction of acceleration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:33:
[...]

Toch lees ik ook negatieve dingen over de Zowie muizen, wat mij vooral tegenstaat is de vaste DPI opties. Zal vast kunnen wennen aan 2300 DPI (nu 2070), maar toch.

Nouja, tegen kerst maar eens serieus overwegen. Heb inmiddels een fortuin aan toetsenborden uitgegeven :p
450 (wat al genoeg is voor 99% van de mensen, als in 99% van de gebruikte resoluties), 1150 (handig voor in windows) en 2300 niet genoeg? Als je nu een Xai hebt zal een FK gewoon prima bevallen. De FK is alleen wat lichter en ietsjes kleiner.
Scrtz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:38:
sinds wanneer geeft het aanpassen van je windows of ingame sens prediction of acceleration?
Niet. Alleen de slider in windows interpoleert, dus die zal altijd op 6/11 moeten staan. De rest zal je gewoon in-game moeten doen. Natuurlijk ook even in het register aanrommelen om alle acceleration in Windows uit te schakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
De Zowie FK heeft helemaal geen perfecte sensor, bij het swipen gaat de muis compleet over zijn nek. Als je een low-sens speler bent kan je beter een andere muis kopen.

Ik heb de Zowie FK hier liggen en zo goed vind ik hem niet, het scrollwiel is veel te stug en de linker/rechter muisbutton gaan veel te zwaar met indrukken, voelt erg lomp aan.

Op dit moment geef ik nog steeds de voorkeur aan de Sensei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Op welke muismat gebruik je hem? De Avago 3090 heeft nogal eens problemen met multicolor oppervlakken namelijk. De CM Storm Spawn van mijn vriendin doet het bijvoorbeeld wel goed op mijn QcK Heavy maar raakt de weg kwijt op een QcK Fnatic. Bij het juiste oppervlak vind ik het echt een uitstekende sensor en doet hij niet onder voor bijvoorbeeld de Avago 3095 uit mijn G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:35:
Op welke muismat gebruik je hem? De Avago 3090 heeft nogal eens problemen met multicolor oppervlakken namelijk. De CM Storm Spawn van mijn vriendin doet het bijvoorbeeld wel goed op mijn QcK Heavy maar raakt de weg kwijt op een QcK Fnatic. Bij het juiste oppervlak vind ik het echt een uitstekende sensor en doet hij niet onder voor bijvoorbeeld de Avago 3095 uit mijn G400.
Destructor en de Scarab, beide zijn van razer (hardpads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hmm, daar heb ik verder geen ervaring mee. Gebruik eigenlijk altijd zachte matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Scrtz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:38:
Niet, maar zoals Verwijderd in "Gamingmuizen [Deel 2]" al aangeeft; je houdt met het aanpassen van die settings geen rauwe mouse input over.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:06:
[...]

450 (wat al genoeg is voor 99% van de mensen, als in 99% van de gebruikte resoluties), 1150 (handig voor in windows) en 2300 niet genoeg? Als je nu een Xai hebt zal een FK gewoon prima bevallen. De FK is alleen wat lichter en ietsjes kleiner.
Daar heb ik me vaak over verwonderd. Als je 450 DPI/CPI gebruikt, moet je in de meeste games toch constant je muis oppakken als er een beetje actie voorbij komt? Bij 800 ben je al een uur bezig met muizen op een full HD resolutie. Inderdaad, de meeste 'normale' computer gebruikers hebben (nog) geen full HD scherm en kunnen prima met 450 uit de voeten. Als gamer...?

Die 2300 is inderdaad ruim genoeg, maar misschien wel teveel en zou ik lever 1800 of 2100 gebruiken. Dat is niet mogelijk met de Zowie, onhandig dus. Al wen je vaak snel genoeg aan een nieuwe snelheid, maar toch.

---

Damn, wellicht maar eens rechtshandig proberen. Zoveel meer keus aan muizen ook, de Logitech G400s lijkt me wel een fijn muisje, al spreekt de coating van de Steelseries Sensei RAW me ook wel aan. De coating die ik nu heb op de Steelseries Xai is ook onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
TheNephilim schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:32:
Daar heb ik me vaak over verwonderd. Als je 450 DPI/CPI gebruikt, moet je in de meeste games toch constant je muis oppakken als er een beetje actie voorbij komt? Bij 800 ben je al een uur bezig met muizen op een full HD resolutie. Inderdaad, de meeste 'normale' computer gebruikers hebben (nog) geen full HD scherm en kunnen prima met 450 uit de voeten. Als gamer...?
In een spel kan je gewoon een sensitivity waarde instellen, het is niet zoals in windows waar een "dot" een pixel is. 450 dpi is misschien niet fantastisch als je graag speelt op hoge sensitivity, om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
[...]
Bij 800 ben je al een uur bezig met muizen op een full HD resolutie. Inderdaad, de meeste 'normale' computer gebruikers hebben (nog) geen full HD scherm en kunnen prima met 450 uit de voeten. Als gamer...?
In Windows kun je dan toch gewoon naar 900 schakelen? Mijn G400 staat overigens altijd op 800 DPI (dus zowel in Windows als ingame) en heb nergens last van op mijn 2560x1440 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ligt er ook aan wat voor spel, met bijvoorbeeld call of duty/quake of iets aan die kant heb ik liever een hogere sens omdat je toch minder precies hoeft te zijn en alles zo raak sproeit.

Met bijvoorbeeld counter-strike wil je echt geen hoge sens want dan kun je instant headshots gewoon vergeten.

In windows ben ik het eigenlijk gewoon gewend, doe ook veel met me toetsenbord opstarten en sluiten waardoor mijn muis ook wat minder belangrijk wordt. Te lui om van DPI te switchen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik speel Quake juist met een lage sense, railgun > sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:26:
De Zowie FK heeft helemaal geen perfecte sensor, bij het swipen gaat de muis compleet over zijn nek. Als je een low-sens speler bent kan je beter een andere muis kopen.

Ik heb de Zowie FK hier liggen en zo goed vind ik hem niet, het scrollwiel is veel te stug en de linker/rechter muisbutton gaan veel te zwaar met indrukken, voelt erg lomp aan.

Op dit moment geef ik nog steeds de voorkeur aan de Sensei.
RoaDHouse schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:49:
[...]

Destructor en de Scarab, beide zijn van razer (hardpads)
De Destructor is sowieso een hopeloze muismat. Volgens mij is de naam gewoon een hint naar wat er mee gebeurt als je hem gebruikt. Scarab ken ik niet. Maar aangezien het hardpads zijn kan ik je al niet serieus nemen met je snelle swipes, omdat hardpads over het algemeen gewoon erg klein zijn en je dus sowieso niet snel kan swipen. Ze zijn niet eens groot genoeg om 360 graden te draaien met mid tot low sens.

Scrollwheel is stug, maar dat is juist goed voor games. Ik snap dat het voor sommige mensen een probleem kan zijn. Een zware muisknop kan ik mij niet in vinden, maar misschien dat andere dames hier meer licht op kunnen schijnen?
[...]

Niet, maar zoals Verwijderd in "Gamingmuizen [Deel 2]" al aangeeft; je houdt met het aanpassen van die settings geen rauwe mouse input over.
Alleen de Windows settings moet je niet aankomen, in-game dingen aanpassen is geen enkel probleem en zeker beter dan met DPI gaan kloten.
[...]

Ik stel voor dat je de OP en al mijn posts in dit topic eens goed doorleest. Dit laat duidelijk zien dat je gewoon niet weet wat DPI is en hoeveel je nodig hebt. 450dpi is meer dan voldoende om 1:1 pixel response te hebben op een fullhd resolutie. Wil je sneller ronddraaien in een game? Dan voer je de mouse sensitivity op. Alleen als je high-sens hebt heb je misschien meer dan 450dpi nodig, maar 800 is dan zelfs al genoeg. Als je specifiek gamers aankaart neem ik aan dat je daarmee de personen bedoeld die alles en iedereen kapot stompen op public servers? Die spelen praktisch allemaal low tot mid-sens en hebben zat aan 450dpi.
Die 2300 is inderdaad ruim genoeg, maar misschien wel teveel en zou ik lever 1800 of 2100 gebruiken. Dat is niet mogelijk met de Zowie, onhandig dus. Al wen je vaak snel genoeg aan een nieuwe snelheid, maar toch.
Je kan gewoon uitrekenen wat je nieuwe mouse sensitivity in-game zou moeten zijn.
---

Damn, wellicht maar eens rechtshandig proberen. Zoveel meer keus aan muizen ook, de Logitech G400s lijkt me wel een fijn muisje, al spreekt de coating van de Steelseries Sensei RAW me ook wel aan. De coating die ik nu heb op de Steelseries Xai is ook onmisbaar.
In de TF2 scene spelen alle mensen die worden gezien als de top-aimers met de volgende muizen: Zowie AM/FK, Deathadder en G400. Koop gewoon een AM of FK. Ik zou persoonlijk weinig waarde hechten aan de posts van RoadHouse. Hij heeft al meerdere keren in dit topic laten zien dat hij er eigenlijk geen niets vanaf weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:55:
[...]
In de TF2 scene spelen alle mensen die worden gezien als de top-aimers met de volgende muizen: Zowie AM/FK, Deathadder en G400. Koop gewoon een AM of FK.
In UT en Quake zijn dat ook gangbare muizen. Voor de liefhebbers van symmetrische muizen kun je de Abyssus nog aan dat lijstje toevoegen. Hier en daar nog een WMO, Intelli 1.1 of 3.0 maar dat wordt steeds minder tegenwoordig.

[ Voor 14% gewijzigd door MiBe op 17-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

TheNephilim schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
Logitech heeft trouwens op het moment bijna alleen maar muizen voor rechtshandigen :o Waarom niet meer ambidextrous :/
Logitech heeft ook de G100s, dus als je een symmetrische muis wilt van Logitech, heb je dat ook nog (ervan uitgaande dat de sensor performance gelijk is aan de G400(s)). Was twee weken terug iets van 16 pond op Amazon, nu weer wat duurder.

Wel jammer dat veel goedkope symmetrische muizen (ook de G100s dus) geen side buttons (meer) hebben. Maar zolang ze nog voetjes voor de Diamondback 3G verkopen en ie verder niet stuk gaat.... :)

En over het DPI verhaal: ik heb liever weinig (400-800) dan veel. 1600dpi en degelijke op 6/11 windows sens wordt mij al te dol in windows zelf en ingame heb je met een lage DPI setting ook iets meer 'keuze' met je ingame sens. Met een (hele) hoge DPI in combinatie met een hoge cm/360 voorkeur moet je in veel games op het minimum gaan zitten en dan mag je hopen dat het goed is. :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Gundogan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:56:
[...]
Logitech heeft ook de G100s, dus als je een symmetrische muis wilt van Logitech, heb je dat ook nog (ervan uitgaande dat de sensor performance gelijk is aan de G400(s)).
Daar kun je niet vanuit gaan, ze beschikken namelijk over een totaal andere sensor. De G400(s) beschikt over een Avago 3095 (of Avago 3080E als je een oude G400 met prediction hebt) terwijl de G100 en G100s met respectievelijk de Avago 3055 en Avago AM010 N1301T zijn uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

MiBe schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:04:
[...]

Daar kun je niet vanuit gaan, ze beschikken namelijk over een totaal andere sensor. De G400(s) beschikt over een Avago 3095 (of Avago 3080E als je een oude G400 met prediction hebt) terwijl de G100 en G100s met respectievelijk de Avago 3055 en Avago AM010 N1301T zijn uitgerust.
Daarom typte ik dat ja. Wat je leest op het internet is redelijk positief, maar het is eigenlijk nog te kort op de markt om zeker te zijn.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Dat doe je niet op zo'n manier

Ik swipe helemaal niet :) gebruik high sens en gebruik ongeveer 2 cm op mijn muismat. Het is bewezen dat de Zowie gaat flippen bij snelle swipes.

En dat is een feit :)

Verder is de Destructor een goede hard-pad totdat hij glad begint te worden, de Scarab is nog een tikkie beter qua tracking.

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:32:
@ de koe

Ik swipe helemaal niet :) gebruik high sens en gebruik ongeveer 2 cm op mijn muismat. Het is bewezen dat de Zowie gaat flippen bij snelle swipes.

En dat is een feit :)

Verder is de Destructor een goede hard-pad totdat hij glad begint te worden, de Scarab is nog een tikkie beter qua tracking.
Ja, vanaf 3.74m/s (gemeten). Dat haal je niet met high sens (niet zonder 40 rondjes te draaien), hell zelfs met low-sens haal je dat niet. Je hebt net jouw eigen ruiten ingegooid. Ga a.u.b. ergens anders onzin verkopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NrO06UBlFEjW8Y5cQwWOalmX/full.png
Gundogan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:14:
[...]

Daarom typte ik dat ja. Wat je leest op het internet is redelijk positief, maar het is eigenlijk nog te kort op de markt om zeker te zijn.
Ik heb een gewone g100, die is duidelijk niet zo goed als de G400 die ik ook heb. Lijkt wel of hij licht jittert, maar weet niet of dat alleen met de Talent was, heb 'm niet getest met andere muismatten.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je als high-sense speler een Avago 3090 aan het flippen krijgt, tenzij hij écht incompatible is met de muismat. Probeer eens een stoffen zwarte mat, ben benieuwd of je dan nog hetzelfde probleem hebt.

Toch zet ik ook bij bovenstaande muistest mijn vraagtekens. Ik geloof best dat een Avago 3090 3,74 m/s haalt, dat lijkt me een vrij aannemelijke score. Heb de test net echter op mijn Razer Salmosa (die ik als laptopmuis gebruik) losgelaten en die scoort 11,32 m/s. Ondanks het feit dat ik die sensor niet aan het trippen krijg lijkt dat me wel érg veel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nF0HdvxYJ5yCFVeuYyLjJ9Xm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Flamen doen we hier niet, houdt het aub gezellig.

[ Voor 87% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees dat jij het bewezen acht dat de Zowie flipt bij snelle swipes. Hiervoor draag jij echter geen bewijs aan. Misschien kan je beter uitleggen wat je precies bedoeld?

@mibi: dat soort vreemde resultaten heb ik hier nog nooit gezien. Ik zal morgen mij Salmosa eens testen.

[ Voor 33% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als ik de reviews mag geloven kan je de zowie wel aan het flippen krijgen, maar dan moet je wel gruwelijk absurd hard gaan, een sensitivity dat je je halve bureau gebruikt voor 180 graden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51
haarbal schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:13:
Als ik de reviews mag geloven kan je de zowie wel aan het flippen krijgen, maar dan moet je wel gruwelijk absurd hard gaan, een sensitivity dat je je halve bureau gebruikt voor 180 graden ofzo.
Dit dus. Geen idee waar Roadhouse het over heeft. Misschien sensor/muispad vies? Had ik laatst ook :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:13:
Ja, ik haal echt geen 2.7m/s tijdens normaal spelen, laat staan 3.7m/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:11:
[...]

Ik lees dat jij het bewezen acht dat de Zowie flipt bij snelle swipes. Hiervoor draag jij echter geen bewijs aan. Misschien kan je beter uitleggen wat je precies bedoeld?

Bij een G400 en een Deathadder hebben ze daar geen last van. Ergens bij een review van de Zowie komt dit ook naar boven.

@mibi: dat soort vreemde resultaten heb ik hier nog nooit gezien. Ik zal morgen mij Salmosa eens testen.

[ Voor 29% gewijzigd door RoaDHouse op 18-07-2013 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Op het internet staat ook ergens een review waar dit probleem in beschreven wordt, kan het niet zo snel terug-vinden.

Maakt verder ook niet uit, ik swipe toch nooit.

[ Voor 181% gewijzigd door RoaDHouse op 18-07-2013 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je praat over meer dan 45cm voor 360 graden voordat dit überhaupt een issue wordt. Het is in ieder geval gelijk al een stuk beter dan een Xai of Sensei, die tracked op elke snelheid niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:55:

[...]

De Destructor is sowieso een hopeloze muismat. Volgens mij is de naam gewoon een hint naar wat er mee gebeurt als je hem gebruikt. Scarab ken ik niet. Maar aangezien het hardpads zijn kan ik je al niet serieus nemen met je snelle swipes, omdat hardpads over het algemeen gewoon erg klein zijn en je dus sowieso niet snel kan swipen. Ze zijn niet eens groot genoeg om 360 graden te draaien met mid tot low sens.
Ik heb een hardpad van Razer, met een grove en fijne kant. Niet meer verkrijgbaar zo te zien, kan ook even niet op de naam komen. Wil nu niets liever dan een hardpad, makkelijk schoon te maken ook.
Scrollwheel is stug, maar dat is juist goed voor games. Ik snap dat het voor sommige mensen een probleem kan zijn. Een zware muisknop kan ik mij niet in vinden, maar misschien dat andere dames hier meer licht op kunnen schijnen?
Maakt me ook niet zoveel uit, ze worden sowieso vaak soepeler na gebruik en een beetje stugge scroll is juist fijn als je (bijv.) wapens moet selecteren. Je hebt minder snel 'overscroll'.
[...]

Alleen de Windows settings moet je niet aankomen, in-game dingen aanpassen is geen enkel probleem en zeker beter dan met DPI gaan kloten.
Dat wist ik, die staat netjes op 6/11. In game zet ik meestal 'rauwe' muisinvoer aan, of in ieder geval acceleratie uit. Niet omdat het beter is, maar omdat je dan dezelfde bewegingssnelheid hebt in Windows en in-game. Fijner dan steeds moeten wennen.
[...]

Ik stel voor dat je de OP en al mijn posts in dit topic eens goed doorleest. Dit laat duidelijk zien dat je gewoon niet weet wat DPI is en hoeveel je nodig hebt. 450dpi is meer dan voldoende om 1:1 pixel response te hebben op een fullhd resolutie. Wil je sneller ronddraaien in een game? Dan voer je de mouse sensitivity op. Alleen als je high-sens hebt heb je misschien meer dan 450dpi nodig, maar 800 is dan zelfs al genoeg. Als je specifiek gamers aankaart neem ik aan dat je daarmee de personen bedoeld die alles en iedereen kapot stompen op public servers? Die spelen praktisch allemaal low tot mid-sens en hebben zat aan 450dpi.
Zal ik nog eens bekijken. Toch kan ik er niet uitkomen, waarom je een lage DPI zou gebruiken en dan wel weer acceleratie/etc. in games aan zou zetten. Bij muizen met een schakelaar kun je dan nog van laag naar hoog schakelen als je wat meer precisie nodig hebt.
[...]

In de TF2 scene spelen alle mensen die worden gezien als de top-aimers met de volgende muizen: Zowie AM/FK, Deathadder en G400. Koop gewoon een AM of FK.
Het enige wat me tegenhoud op een AM of FK te kopen, is de 'harde' klik waarover ik meer mensen hoor klagen, ook op OCN.

Heb altijd een Razer Copperhead gehad, prachtig muisje maar erg fragiel. De huge DPI van Razer houdt mee een beetje tegen, lijkt allemaal erg marketing taal te zijn en die extra DPI is allemaal nep. De G400s vind ik wel een mooi muisje, ware het dat hij alleen voor rechts is.
Het is in ieder geval gelijk al een stuk beter dan een Xai of Sensei, die tracked op elke snelheid niet goed.
Nooit problemen gehad met de Xai, altijd een fijne muis aan gehad. Wellicht is het allemaal zo kritisch niet zou je dan denken. Maarja, altijd op zoek naar beter hè :p
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste