Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik wil een muis eerst vast hebben, vorm staat voor mij echt op 1.
maar als ik een goeie vorm heb zou het mooi zijn als ik er ook nog eens een goeie sensor bij zou hebben.
en ik heb nog nooit ergens een zowie gezien dus heb hem nog nooit kunnen voelen.

mijn grip licht een beetje tussen palm en claw grip in, het is net niet puur palm zeg maar.
ik ga van de week maar eens een winkel opzoeken waar ze een Deathadder hebben liggen kijken hoe die in de hand licht.

en als dat niks is gaan we voor de g400 denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:22
Zowie heeft nog geen verkoop punt in Nederland. 't Komt me overgens maar weinig voor dat ik ergens een muis kan testen die het werkelijk waard is. Allemaal Razer troep met lichtjes overal :F

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dat is normaal in Nederland, gemakzucht zorgt ervoor dat de niet-veel-eisende mensen gewoon een bekend merk kopen (of zelfs bij een bekend merk). Dat wat de massa wil/goed genoeg vind verkoopt flink en is dus ruim op voorraad, de echte specialty items of de veeleisende-gebruikers-producten worden zo helaas schaarser en duurder. Die zie je op nagenoeg alle vlakken, niet alleen muizen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik zag wel de FK staan bij afuture, d'r staat alleen 0 op voorraad, 25 bij leverancier :s

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

kevz schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:36:
Zowie heeft nog geen verkoop punt in Nederland. 't Komt me overgens maar weinig voor dat ik ergens een muis kan testen die het werkelijk waard is. Allemaal Razer troep met lichtjes overal :F
gelukkig is die kermisverlichting bij veel muizen uit te zetten...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Nou mijn FK is binnen. ff wat rondjes gelopen in QuakeLive, gaat allemaal prima. Moet wel wennen aan de lengte van de muis na een lange tijd de Spawn+Xornet gehad te hebben. Sensor voelt goed aan op 1150 dpi, geen skipping/jitter, echt 0. Muisknoppen voelen normaal aan, niet zwaar niet licht. Side buttons aan de rechter kant vind ik compleet nutteloos maar zolang ik er niets op bind ingame, kan ik ook niet perongeluk iets doen hah. Scroll knop is wel zwaar, scrollen zelf ook wat zwaarder dan gemiddeld denk ik. Bouwkwaliteit is prima, maar hij is nieuw uit doos, nog even zien of hij mijn muis terror kan doorstaan :)

Vandaag hopelijk ook een nieuwe QCK+ binnen, dan is het feest compleet. 74 eur (en 18 eur voor pad) was wel erg veel, doe ik normaal nooit, maar op het eerste gezicht is de Zowie FK best wel fijn :)

edit; Scroller (muisknop 3) is eigenlijk wel fijn. Geen kans dat hij perongeluk ingedrukt word. Scrollwheel zelf loopt denk ik wel los na wat gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door kevz op 06-05-2013 12:56 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Last van negative feedback ? En wat is je max speed bij Enotus ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
k1n9_n01z3 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:50:
Last van negative feedback ? En wat is je max speed bij Enotus ?
3.48 m/s @1000hz maar ik ken dit programma niet, dus niet 100% zeker of alles goed gedaan is :P

neh, dit programma spoort niet. er is geen setting voor 1150 dpi, als ik 1200 gebruik is de max speed 0.3, als ik dpi op 200 zet is the max speed dus 3.48.

Moet nu ff gaan, maar neem maar van mij aan dat ik flink snel kan spelen zonder problemen. 1150 dpi, 1000hz. iets waar mijn xornet wat meer moeite mee heeft B)

edit2:

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: @msmouse.inf,%hid.mousedevice%;HID-compliant mouse
Model: n/a
Resolution: 1000 dpi \ok\
Polling speed: 990 Hz
Max speed: 2.55 m/s (100504 points/s) \good\
Precision: 99.4 % (0.03 m/s) \excellent\
Smoothness: n/a
Debug data: [('124', '1.01'), ('64', '0.99'), ('128', '1.00'), ('64', '1.00'), ('128', '1.00'), ('64', '1.00'), ('128', '1.00'), ('128', '1.00'), ('64', '1.00'), ('112', '1.00')]

ah fijn, resultaten zijn goed, ondanks dat ik hem niet op 1150 dpi kan instellen :P

edit3:

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: @msmouse.inf,%hid.mousedevice%;HID-compliant mouse
Resolution: 1200 dpi \good\
Polling speed: 987 Hz
Max speed: 2.32 m/s (109817 points/s) \good\
Precision: 99.8 % (0.04 m/s) \excellent\
Debug data: [('127', '0.11'), ('127', '1.77'), ('201', '1.00'), ('63', '1.00'), ('114', '1.03'), ('102', '1.00'), ('63', '0.97'), ('121', '1.00'), ('64', '1.00'), ('100', '1.00')]

[ Voor 75% gewijzigd door kevz op 06-05-2013 18:06 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
nou het is een razer deathadder 2013 geworden.

licht goed in de hand en lijkt ook goed te werken verder.
vanavond maar eens kijken hoe die het houd bij een game sessie.

is lees een aantal dingen over de software, gewoon gebruiken?
of wel gebruiken maar niet updaten, of gewoon helemaal links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

legacy drivers pakken. (en laatste firmware) En eventueel in mspaint een plaatje maken zoals ik ook gedaan heb. Zie een aantal pagina's terug.

[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 06-05-2013 18:13 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:44:
Nou mijn FK is binnen. ff wat rondjes gelopen in QuakeLive, gaat allemaal prima. Moet wel wennen aan de lengte van de muis na een lange tijd de Spawn+Xornet gehad te hebben. Sensor voelt goed aan op 1150 dpi, geen skipping/jitter, echt 0. Muisknoppen voelen normaal aan, niet zwaar niet licht. Side buttons aan de rechter kant vind ik compleet nutteloos maar zolang ik er niets op bind ingame, kan ik ook niet perongeluk iets doen hah. Scroll knop is wel zwaar, scrollen zelf ook wat zwaarder dan gemiddeld denk ik. Bouwkwaliteit is prima, maar hij is nieuw uit doos, nog even zien of hij mijn muis terror kan doorstaan :)

Vandaag hopelijk ook een nieuwe QCK+ binnen, dan is het feest compleet. 74 eur (en 18 eur voor pad) was wel erg veel, doe ik normaal nooit, maar op het eerste gezicht is de Zowie FK best wel fijn :)

edit; Scroller (muisknop 3) is eigenlijk wel fijn. Geen kans dat hij perongeluk ingedrukt word. Scrollwheel zelf loopt denk ik wel los na wat gebruik.
De sidebuttons rechts staan standaard uit. Je kan ze wel aanzetten, maar dan gaan de buttons links uit. Die functionaliteit bestaat alleen maar voor de linkshandigen onder ons :).

Scrollwheel is niet echt geschikt om veel mee te scrollen imo, maar juist wel perfect voor games.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

De deathadder 2013 heeft dus gewoon dezelfde goede sensor als de deathadder BE/3.5G??

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 13:11
el-jorge schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:24:
De deathadder 2013 heeft dus gewoon dezelfde goede sensor als de deathadder BE/3.5G??
Zo goed als ja, de Deathadder 3.5G heeft de Avago ADNS-S3888 en de Deathadder 2013 heeft de Avago ADNS-S3988

Mijn bron
Of hier, a.k.a. de Deathadder 4G

[ Voor 10% gewijzigd door Jason X op 08-05-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ben zelf een fanatiek Enemy Territory speler geweest, en kon makkelijk mee met de wereldtop qua aimen. Echter speel het spel al jaren niet meer. Nu speel ik alleen nog Sacrifice, een soort van RTS uithet jaar 2000. Hier behoor ik ook tot een van de beste in de wereld. Dit zeg ik niet om arrogant te doen, maar omdat ik wil bewijzen dat de sensor niet alles is.

Ik vind de pasvorm vele malen belangrijker dan dat sensor gemierenneuk.
Even mijn muis geschiedenis:

- Microsoft Intellimouse
- Razer Diamondback
- Deathadder 1800dpi
- Sensei Raw

Ik ben een high sensitivity fingertip player, de Razer Diamondback vond ik geweldig. Heerlijk klein en aan de zijkanten deze vorm \ /. Toen ging deze kapot en ben ik voor de Deathadder gegaan. Wat een ramp qua vorm voor mij. Deze heeft dus echt de palm grip vorm / \. Ik houd graag mijn handpalm stil op de muismat, en raak graag de muismat aan met mijn vingertoppen van de duim, pink en ringvinger. Dit gaat alleen als de muis qua vorm \ / is. Zo heb ik perfecte controle en kan ik met zeer kleine vingerbewegingen de muis in alle richtingen bedienen. Wanneer ik palmgrip probeer, dan voel ik me zwevend zonder referentiekader.

Nu is de Sensei een van de weinige kleine muizen met een \ / vorm. Hoe goed ik mijn muis kan vast houden is voor mij vele malen belangrijker. Mensen die in dit forum zitten te zeuren dat je geen pro speler kan zijn met een ietwat mindere sensor weten niet waar ze het over hebben. Winst in een game is nog steeds voor 90% gebaseerd op game specefieke tactieken en knowhow en skills. En vooral bij NIET shooters zou men niet te veel moeten focussen op het sensor aspect.

Ik ben ook genoeg pro speler in het verleden tegen gekomen die met een muisballetje nog iedereen inmaken, of met een andere oude baggermuis.

Het is dus wel persoonlijk, dat geneuk over sensor feiten is leuk maar niet almachtig.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

De problemen met mijn mamba zijn ook opgelost...was niet de sensor maar de afstand tussen de muis en de ontvanger was gewoon te groot (metertje of drie vier), usb verleng kabeltje er tussen gegooid en ontvanger staat nu gewoon naast het scherm. thuis nogal wat draadloze apparaten dus was denk ik gewoon interference. In de razer software dat prediction en surface calibration of wat dan ook uitgezet en de muis werkt gewoon top nu! Ligt super lekker in de hand en ziet er ook nog eens gelikt uit.

Ben weer een happy gamer :P

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Na het vele twijfelen en vele reviews heb ik toch maar de stap gemaakt, en een zowie fk besteld. Ben benieuwd ! Heb dit bij afuture gedaan, dus ik zal laten weten hoelang dit duurt.

[ Voor 23% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 15-05-2013 14:37 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Poeh, vorige week de Deathadder 3.5G gekocht, komende van een Logitech MX500. Maar tot nu toe kan ik er niet aan wennen: een forse achteruitgang in CS:GO. Heb getracht met de combinatie van DPI en sens dezelfde feel te hebben als met de MX500 maar dan sta ik in mijn beleving toch echt op iemand te schieten maar raak ze niet meer.

Twijfel nu wat te doen, nog even doorzetten om te wennen of een andere muis proberen. Pffff. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:35:
Na het vele twijfelen en vele reviews heb ik toch maar de stap gemaakt, en een zowie fk besteld. Ben benieuwd ! Heb dit bij afuture gedaan, dus ik zal laten weten hoelang dit duurt.
't Is kwa sensor een perfecte muis. Nu is het alleen afwachten of hij jou lekker in de hand licht. Ietsje smaller dan de gemiddelde muis denk ik, verder normale lengte.
Jason X schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:49:
Poeh, vorige week de Deathadder 3.5G gekocht, komende van een Logitech MX500. Maar tot nu toe kan ik er niet aan wennen: een forse achteruitgang in CS:GO. Heb getracht met de combinatie van DPI en sens dezelfde feel te hebben als met de MX500 maar dan sta ik in mijn beleving toch echt op iemand te schieten maar raak ze niet meer.

Twijfel nu wat te doen, nog even doorzetten om te wennen of een andere muis proberen. Pffff. :/
Gewoon een nieuwe muis sens proberen. De mousefeet zijn natuurlijk ook anders, sneller of langzamer over je muispad heen gaan met gelijke kracht. Zelf ben ik van Xornet naar Zowie FK gegaan, toch even na DPI berekend te hebben, de sens wat lager gezet aangezien de muis soepeler beweegt :)

[ Voor 47% gewijzigd door kevz op 15-05-2013 15:47 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Jason X schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:49:

Ik kon zelf ook niet aan de Deathadder wennen. Als je de MX500 gewend bent raad ik je aan voor een G400 te kiezen, die is qua vorm identiek en beschikt over een uitstekende sensor.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
MiBe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Ik kon zelf ook niet aan de Deathadder wennen. Als je de MX500 gewend bent raad ik je aan voor een G400 te kiezen, die is qua vorm identiek en beschikt over een uitstekende sensor.
Ik overweeg het inderdaad. Kijk het nog heel even aan en als het niks blijft, dan bestel ik een G400 om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jss179
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-02-2024
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:35:
Ik heb die van mij net binnen, ook van afuture.nl. In het weekend besteld (11-05) en 17-05 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

jss179 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Ik heb die van mij net binnen, ook van afuture.nl. In het weekend besteld (11-05) en 17-05 binnen.
Toevallig is de mijne ook vandaag verstuurd, is wel netjes dat ze zich ook aan de levertijden houden.
kevz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:45:
[...]

't Is kwa sensor een perfecte muis. Nu is het alleen afwachten of hij jou lekker in de hand licht. Ietsje smaller dan de gemiddelde muis denk ik, verder normale lengte.

[...]
Ik heb nu een DiamondBack dus ik neem aan dat dat wel gaat lukken.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

In de ts staat dat de g500 af te raden is. Wat is de reden daarvoor? Er staat enkel dat de sensor slecht(er) is, wat best vaag is. Ik zal dus best de g400 in mijn wenslijst plaatsen t.v.v. de g500?

Edit: Waarom staat de g500 eigenlijk boven de g400, als die slechter is?

[ Voor 16% gewijzigd door witeken op 18-05-2013 23:50 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
witeken schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:49:
In de ts staat dat de g500 af te raden is. Wat is de reden daarvoor? Er staat enkel dat de sensor slecht(er) is, wat best vaag is. Ik zal dus best de g400 in mijn wenslijst plaatsen t.v.v. de g500?
De verklaring staat ook in de TS.
Edit: Waarom staat de g500 eigenlijk boven de g400, als die slechter is?
Marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

De g500 heeft dus last van positieve acceleratie. Ik weet niet of dat echt slecht is, maar dan zal ik hem maar door de g400 vervangen.

Edit: En de g500 heeft een laser.

[ Voor 12% gewijzigd door witeken op 19-05-2013 14:28 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Laatst online: 13:17
Pfff, iets met bomen en bos, ik ben al blij dat ik dit topic gevonden heb, maar veel wijzer word ik nog niet...

Wat is er aan de hand... Mijn MX518 is aan het sterven... De skates zijn dunner dan ze waren, en vanwege zweet, chips, vet en allerlei andere zooi willen de muisknoppen wel eens blijven hangen :+

Ik heb de muis al eens helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt, maar dat is maar een tijdelijke oplossing...

Dus: Na 10 (!) jaar, mag ik wel eens een nieuwe muis... Ik lees in de topicstart dat ik blijkbaar een muis heb met een geniale sensor...

Wat nu?

Eisen: Niet te zwaar, ik heb een pesthekel aan van die logge muizen... Veel knopjes, radertjes, of wieltjes is ook niets voor mij...

Dus geen: Corsair Vengeance M90, Razor Naga, Cyborg

Het liefst wil ik 4 knoppen (LMB, RMB, Back,Forward), 1 wieltje, eventueel een quickswitch het actieve venster van monitor te wisselen, maar dat is niet verplicht.

Games die ik speel: SCII, Leage of Legends, en af en toe WoW, maar dat is niet belangrijk.

Budget: Eigenlijk onbeperkt, als ik weer 10 jaar met mijn muis doe, zal het me een worst wezen...

Welke muis adviseren julie mij?

PS: Rechtshandig heeft de voorkeur, en hij moet bedraad zijn :)

---

Als ik zo eens door de pricewatch heen wals met wat filters, zie ik deze:

pricewatch: Roccat Kone\[+]

Past deze bij mijn eisen?

[ Voor 9% gewijzigd door FireDrunk op 21-05-2013 09:53 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik zou echt eens gaan kijken naar de pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized, deze heeft dankzij de 'rubberized surface' gewoon een lekker feel. Zelf heb ik de Xai Lasermouse, helaas is deze er niet meer. Volgens mij is de Sensei RAW een waardige opvolger.

Het vriendje van m'n zusje heeft er ook een en die is er dik tevreden mee. Zelf moet ik er op kantoor nog een hebben, even wachten tot het echt nodig is.

---

Grappig die muistest, hier met de muis op het werk. Dus niet de Steelseries Xai...

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: Logitech HID-compliant RX1000 Laser Mouse
Resolution: 200 dpi \bad\
Polling speed: 123 Hz
Max speed: 2.62 m/s (20602 points/s) \good\
Precision: 99.3 % (0.48 m/s) \excellent\
Debug data: [('172', '8.00'), ('183', '8.00'), ('186', '7.99'), ('189', '8.04'), ('182', '8.01'), ('178', '8.00'), ('162', '8.00'), ('141', '7.98'), ('114', '8.00'), ('141', '8.00')]

200 dpi? :o

pricewatch: Logitech RX1000 Laser Mouse

[ Voor 40% gewijzigd door TheNephilim op 21-05-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
De RX1000 is 1000 dpi.

en firedrunk, mss gewoon een G400, die is vrijwel identiek.

[ Voor 58% gewijzigd door haarbal op 21-05-2013 11:32 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ziet er een beetje goedkoop uit... Maar inderdaad, die lijkt veel op mijn mx518...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Loop maar eens een rondje door de Mediamarkt of Saturn; de Roccat muizen zien er een stuk goedkoper uit dan de G400 hoor, al zijn ze dat niet. Buiten dat beschikt de G400 over een aanzienlijk betere sensor dan de Kone[+].

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik zit momenteel te kijken voor een nieuwe muis.

Ik heb een Razer Naga gehad, maar die ik heb ik per ongeluk kapot gemaakt (Rechtermuisknop was het plastic stukje kapot gegaan, vraag niet hoe)

Ik gebruik ondertussen al een tijdje een meegeleverde kleine laptop-muis van Asus.

Ik zat te kijken voor een Razer Deathadder 2013 met een Razer Goliathus fragged control edition mouse pad, maar het is totaal wel redelijk prijzig. Ik vroeg me af of er misschien betere/goedkopere opties zijn waar geen performance op wordt ingeleverd.

Dankzij de Razer Naga ben ik best wel een enthousiaste Razer liefhebber geworden, voornamelijk vanwege de kwaliteit die ze leveren, miste alleen wel rubberized sidegrips en die biedt de Deathadder 2013 precies aan.

Games die ik voornamelijk speel : LoL / WoW / Diablo 3 / Civilization 5

De voorkeur heeft om een draadloze te hebben mits mogelijk, maar niet ten koste van prestaties en liever ook geen laser ivm acceleration/prediction etc. Ik vermoed dat dit niet realiseerbaar is zonder 100+ eurootjes neer te tellen, dus wordt het waarschijnlijk gewoon een bedrade muis.

Suggesties zijn welkom. Rechtshandig, palm grip en comfort zijn een vereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
In plaats van de Deathadder zou je naar de Abyssus kunnen kijken, is wat goedkoper maar qua vorm en formaat wel totaal anders en gezien je aangeeft met palm-grip te spelen geen directe aanrader. Andere betaalbare en goede muis is de G400 maar als Razer-fanboy wil je daar wellicht niets van weten. Als Razer geen vereiste is heb je aan de SteelSeries QcK+ of Mionix Sargas 460 een goedkope doch grote muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik vond nog een legendarische muis in een van m'n dozen vol met muizen, lag ook nog een boomslang in ;)
Deze topper uit 2004 zal ik weer eens gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uOMsWVK0jhFMe8O4mX3bF53f/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door unfor op 22-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Scallius schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:36:
Ik zat te kijken voor een Razer Deathadder 2013 met een Razer Goliathus fragged control edition mouse pad, maar het is totaal wel redelijk prijzig. Ik vroeg me af of er misschien betere/goedkopere opties zijn waar geen performance op wordt ingeleverd.
Ik zou dan voor een Razer Deathadder Black Edition gaan.
Is echt een fantastische muis, en heeft die 'perfecte' sensor (Zie OP).

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Avioto schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:28:
[...]

Ik zou dan voor een Razer Deathadder Black Edition gaan.
Is echt een fantastische muis, en heeft die 'perfecte' sensor (Zie OP).
Maar heeft de 2013 versie geen betere (nog nieuwere) sensor?
En de 2013 heeft toch ook rubberized sidegrips in vergelijking met de Black Edition?

Dat is namelijk iets wat ik best wel miste op de Naga, dat plastic was namelijk nogal een magneet voor viezigheid van je hand(en).

Overigens is de Black Edition maar 5 euro goedkoper dan de 2013.

[ Voor 6% gewijzigd door Scallius op 23-05-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:29:
[...]

En de 2013 heeft toch ook rubberized sidegrips in vergelijking met de Black Edition?

Dat is namelijk iets wat ik best wel miste op de Naga, dat plastic was namelijk nogal een magneet voor viezigheid van je hand(en).

Niet echt beter, nouja, misschien wel, maar het verschil zou minimaal zijn. Ik heb geen ervaring met deze muizen, maar als ik het goed heb heeft de 2013 die nieuwe rotdrivers terwijl de BE nog gewoon de fatsoenlijke oude legacy drivers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
unfor schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:15:
Ik vond nog een legendarische muis in een van m'n dozen vol met muizen, lag ook nog een boomslang in ;)
Deze topper uit 2004 zal ik weer eens gebruiken..

[afbeelding]
Ghehe, ik kwam laatst mijn ouderwetse Razer Viper ook weer tegen :D Heb ook nog ergens een blauwe Diamondback liggen als ik me niet vergis, de Plasma LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Iemand hier die ervaring heeft met de Roccat Savu? Op Overclock.net lees ik toch regelmatig van de echte muis kenners dat dit 1 van de beste muizen moet zijn. Hier op tweakers staat een iets minder positieve review, maar dat zegt mij persoonlijk niet zo veel.

Ik zit naar een volgende muis te kijken omdat ik soms moeite heb met mijn Logitech G9x kwa 1 op 1 doorgeven, waarbij ik zelf sterk het gevoel heb dat ik te veel moet corrigeren om dit wel goed te krijgen? De vorm van deze muis is overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abominabilis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
op het moment heb ik de 518 al 2 of 3 keer die muis gehad.
Begin nu problemen te krijgen dat hij af en toe uitvalt . enige oplossing is de muis te unpluggen en weer opnieuw aan te sluiten.
Of af en toe reset de snelheid van de muis van een hoge sensitivity naar een lage , setpoint opnieuw te openen lost het probleem dan op.

Maarja de mx518 is echt op hij is compleet versleten.

Kortom ik zit te kijken naar een nieuwe muis.
Ik denk dat ik ga kijken naar een G400 of G700 , ook al heeft de G700 een mindere sensor vind ik draadloos dus best wel fijn.

Had Logitech niet nieuwe muizen aangekondigd?
Zijn dus nu al te koop of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:00
ja, dat is de s serie, ofwel de g400s en g700s, ik weet niet hoe goed die al leverbaar zijn al zou ik de g700 wel eerst even proberen voor je hem koopt.
Ik heb de g700 ook een week gehad en daarna teruggestuurd want er zaten toch wat nadelen aan.
Bij draadloos heb je zoiezo een klein beetje andere input als met draad, al voel je dat niet als lag, hij voelt heel responsive, maar voegt dan wel iets van prediction oid toe die veel minder waarneembaar (if at all) is wanneer je de draad inplugt.
Dan komt het volgende euvel, met draad is de muis best lastig te besturen, de kabel is stug als wat en daarbij komt het relatief hoge gewicht door de accu waardoor de precisie toch wat onderuit gaat.
De knoppen langs je wijsvinger zijn een beetje lastig in te drukken en dus niet voor een shooter handig om bijvoorbeeld melee aan te koppelen. Ze zijn dan ook vooral bedoeld als dpi switch en daarvoor werken ze wel goed.
De duimknoppen zijn best gevoelig en zitten niet helemaal juist, maar dat is meer persoonlijk.

Het is een hele goede muis, maar niet echt voor gamen, en de sensor moet volgens dit topic kut zijn, maar dat valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Scallius schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Nieuw is niet altijd beter ;)

Ik wilde ook de 2013 kopen, maar toch de BE gekocht op aanraden van mensen uit dit topic.
En ben er erg blij mee :) En ik hoor slechte verhalen over de sensor in de 2013, heb er zelf dus geen ervaring mee.

Ik zeg niet dat de 2013 een slechte keus is, maar dat de BE zeker niet slechter is.

Over de grip, die vind ik heel fijn op de BE. Het is een soort mat plastic (hoe zeg je dat? :P).
En de mijne word nooit echt vies. En je ziet helemaal geen vingers zitten.
Maar als je erg zweterige handen krijg tijdens gamen, kan zo'n rubberen grip wel handig zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
rows schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:59:
Iemand hier die ervaring heeft met de Roccat Savu? Op Overclock.net lees ik toch regelmatig van de echte muis kenners dat dit 1 van de beste muizen moet zijn. Hier op tweakers staat een iets minder positieve review, maar dat zegt mij persoonlijk niet zo veel.

Ik zit naar een volgende muis te kijken omdat ik soms moeite heb met mijn Logitech G9x kwa 1 op 1 doorgeven, waarbij ik zelf sterk het gevoel heb dat ik te veel moet corrigeren om dit wel goed te krijgen? De vorm van deze muis is overigens wel goed.
Ik heb even reviews zitten kijken, maar dat lijkt mij inderdaad wel een toffe muis!
Simpel, niet te veel knopjes, niet te groot, licht, en kwalitatief lijkt hij goed in elkaar te zitten :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 10-09 18:45
Ik ga deze muis ook zeker weten dit weekend bestellen. Echt super tracking, weet ik inmiddels van de mensen die het kunnen weten. Hij is niet heel groot, maar ik heb ook geen grote handen (meer gemiddeld), anders zou het een probleem kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Tsjah er zit gewoon een Avago 3090 sensor in, de zogenaamd beste sensor atm (die dus ook in mn FK zit). Wel onduidelijk is welke switches er worden gebruikt. Polling rate en dpi beide aanpasbaar, dus mischien idd wel het proberen waard.

edit: het zijn omron switches.

[ Voor 6% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 25-05-2013 15:12 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De Avago 3090 is een uitstekende sensor hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. De beste zou ik het echter niet willen noemen. In mijn G400 zit een Avago 3095, in de CM Storm Spawn van mijn vriendin een 3090. Op een zwart oppervlak doen ze het allebei prima, op een meerkleurig oppervlak (bijvoorbeeld de SS QcK Fnatic muismat) doet de G400 het duidelijk beter qua tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 02:06
Ik heb sinds een paar weken een Roccat Savu, en hij bevalt mij echt super. Tracking is zo goed als perfect. Ik heb geen last van acceleration of angle snapping etc. Ik had de muis wel graag wat groter gewild, want ik heb aardig grote handen. Maar ik gebruik toch een fingertip grip dus dan is dat niet zo heel erg.

Hiervoor had ik een R.A.T 9, maar dat was echt een klote muis. Ook die had last van acceleration (maar na wat aanpassingen kon ik dat nog beperken) maar echt een stevige muis was het niet. De schroefdraad van mijn pink rest was afgebroken uit de muis zelf (ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen, maar er zat een ijzertje in met schroefdraad, dat ijzertje was er zeg maar ingeperst en is gewoon los gegaan) Ook de onderkant van de muis was niet egaal omdat er zoveel losse onderdeeltjes opzaten. Enige minpunt is dat ik nu geen draadloze muis heb, maar om dat op te lossen heb ik een mouse bungee gekocht en ik heb nu ook van de draad eigenlijk geen last meer.

De Savu heeft aan de zijkanten, waar je dus je duim en pink op rust, een soort van schuurpapier feel. Niet dat je je vingers er aan openhaalt natuurlijk :P Maar het geeft veel grip en je krijgt er ook geen zweethanden van. De Savu is denk ik de beste muis die ik ooit gehad hebt, echt 0 problemen mee!

[ Voor 13% gewijzigd door bjorntju op 26-05-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12-09 17:13
FireDrunk schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:49:
Pfff, iets met bomen en bos, ik ben al blij dat ik dit topic gevonden heb, maar veel wijzer word ik nog niet...

Wat is er aan de hand... Mijn MX518 is aan het sterven... De skates zijn dunner dan ze waren, en vanwege zweet, chips, vet en allerlei andere zooi willen de muisknoppen wel eens blijven hangen :+

**knip**

Welke muis adviseren julie mij?

PS: Rechtshandig heeft de voorkeur, en hij moet bedraad zijn :)

---

Als ik zo eens door de pricewatch heen wals met wat filters, zie ik deze:

pricewatch: Roccat Kone\[+]

Past deze bij mijn eisen?
Als ex mede MX518 gebruiker ken ik je situatie maar al te goed. Helaas worden de MX518 tot voor kort niet meer gemaakt, echter is de G400 vrijwel identiek (iig qua vormgeving) en persoonlijk vind ik de bouwkwaliteit nog iets beter ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Junia op 26-05-2013 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De nieuwe variant van de G400 (A3090 i.p.v. A3080E) beschikt ook nog eens over een sensor zonder angle snapping en prediction dus ook op dat punt is het een vooruitgang. Verder is de kabel dunner dan die van de MX518. De 'oude' 1600 DPI variant van de MX518 had echter 5 kleine voetjes zoals op de MX500 en MX510, de 'nieuwe' 1800 DPI MX518 en de G400 hebben dezelfde 3 grotere muisvoetjes zoals de G5 en G7, iets dat ik persoonlijk iets minder fijn vind dan de 5 kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

MiBe schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:06:
De Avago 3090 is een uitstekende sensor hoor, laat daar geen twijfel over bestaan. De beste zou ik het echter niet willen noemen.
Dat bedoel ik dus ook. Nou heb ik zelf een zwarte muismat (altijd al gehad) dus die kleurproblemen weet ik niks vanaf. Daarbij is de Zowie FK de meest epische muis die ik ooit in mn handen heb gehad, loving every second :D.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Op een effen oppervlak werkt de A3090 inderdaad uitstekend :) Naar mijn idee verschilt het ook welke kleur het betreft. Waar die CM Storm Spawn (A3090) grote problemen heeft met die QcK Fnatic doet hij het al een stuk beter op mijn Razer Mantis Speed die eveneens meerkleurig is. Als ik hem echter op mijn QcK Heavy gebruik (effen zwart) doet hij het gewoon perfect en merk ik geen verschil met de A3095 in mijn G400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor alle Zowie fanaten die het Duits beheersen:

http://www.computerbase.d...e-gear-fk-maus-im-test/6/

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb een Razer DeathAdder 3.5G (gebruik ik op het werk) en een DeathAdder 2013 (thuis voor gaming), op een QCK+ muismat.

Waar ik met de 3.5G de legacy drivers gebruikte en ik - bijv. in League of Legends - nog wel eens slechte tracking had als ik niet de juiste sensitivity settings gebruikte in Windows + oude Razer menu/drivers, gebruik ik bij de Deathadder 2013 direct Synapse 2.0 en dat bevalt me echt uitstekend. Niks geen tracking issues (meer), en de shooters die ik speel Crysis, FarCry3, Bioshock Infinite gaan prima.

Hierbij een tegengeluid: Ik ben nu naar volle tevredenheid overgestapt naar Synapse 2.0 op beide muizen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door StarWolfer op 28-05-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Roccat heeft weer wat 'nieuwe' muizen aangekondigd:

http://www.roccat.org/Pro...e/ROCCAT-Kone-Pure-Color/

Leuk voor mensen die nog een kleurtje zoeken.
Misschien haal ik de rode wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Wauw, die witte vind ik wel heel erg tof!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bjorntju schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:39:
Ik heb sinds een paar weken een Roccat Savu, en hij bevalt mij echt super. Tracking is zo goed als perfect. Ik heb geen last van acceleration of angle snapping etc. Ik had de muis wel graag wat groter gewild, want ik heb aardig grote handen. Maar ik gebruik toch een fingertip grip dus dan is dat niet zo heel erg.

De Savu heeft aan de zijkanten, waar je dus je duim en pink op rust, een soort van schuurpapier feel. Niet dat je je vingers er aan openhaalt natuurlijk :P Maar het geeft veel grip en je krijgt er ook geen zweethanden van. De Savu is denk ik de beste muis die ik ooit gehad hebt, echt 0 problemen mee!
Paar vraagjes:

Hoe stel je de DPI in :?
  • Gaat dat via een knop op de muis of kan het alleen in software.
  • Kun je de DPI vrij instellen of alleen op 400, 800, 1600 en 4000dpi ?
http://www.roccat.org/Pro...g-Mice/ROCCAT-Savu/#crb_2

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
StarWolfer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:25:
Ik heb een Razer DeathAdder 3.5G (gebruik ik op het werk) en een DeathAdder 2013 (thuis voor gaming), op een QCK+ muismat.

Waar ik met de 3.5G de legacy drivers gebruikte en ik - bijv. in League of Legends - nog wel eens slechte tracking had als ik niet de juiste sensitivity settings gebruikte in Windows + oude Razer menu/drivers, gebruik ik bij de Deathadder 2013 direct Synapse 2.0 en dat bevalt me echt uitstekend. Niks geen tracking issues (meer), en de shooters die ik speel Crysis, FarCry3, Bioshock Infinite gaan prima.

Hierbij een tegengeluid: Ik ben nu naar volle tevredenheid overgestapt naar Synapse 2.0 op beide muizen. :)
Ik vind Synapse echt waardeloos, heb het 1x geprobeerd.. het deed "iets" met mijn muis waardoor ik voor geen meter meer kon aimen.
Geen idee wat het was.. maar met de standaard razer drivers was er geen probleem.
Als ik zo lees, dan is vrijwel iedereen het met me eens dat je Synapse gewoon links moet laten liggen.
En ook voor velen de reden om geen nieuwe Razer muizen aan te schaffen.
Ik draai nu met mijn Razer DA BE overigens volledig zonder razer software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Help!!!! schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:34:
[...]

Paar vraagjes:

Hoe stel je de DPI in :?
  • Gaat dat via een knop op de muis of kan het alleen in software.
  • Kun je de DPI vrij instellen of alleen op 400, 800, 1600 en 4000dpi ?
http://www.roccat.org/Pro...g-Mice/ROCCAT-Savu/#crb_2
De Savu heeft vaste DPI-waardes inderdaad.
Dus je kan het niet instellen, anders had ik er allang eentje gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Avioto schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:07:
[...]

De Savu heeft vaste DPI-waardes inderdaad.
Dus je kan het niet instellen, anders had ik er allang eentje gehaald ;)
Dank je.

Volgensmij heeft geen van de muizen met optische sensors de mogelijkheid tot traploze DPI verandering en dus alleen "vaste stappen". Dus als je het wilt "finetunen" moet je dit via sensitivity ingame doen wat ik een minpunt vind.

Zit erover te denken om een muis met optische sensor te halen, puur om zelf eens te kijken hoe ik zo'n muis ervaar tov mijn G9x. Zelf denk ik dat het enorm overhyped is in dit topic maar zelf testen wat het voor je doet is altijd het beste. :) En zo'n muis is niet superduur.

Die Roccat Savu spreekt me wel aan en anders zou ik nog zo'n Zowie AM of FK kunnen overwegen.
Ook de Razer DeathAdder 2013 of BE zou kunnen maar ben geen super razer fan obv eerdere ervaringen..

Ben een redelijke high-sense gamer met een grip die het midden houdt tussen Palm en Fingergrip en heb middelgrote tot grote handen... :P

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 28-05-2013 19:29 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Help!!!! schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Dank je.

Volgensmij heeft geen van de muizen met optische sensors de mogelijkheid tot traploze DPI verandering en dus alleen "vaste stappen". Dus als je het wilt "finetunen" moet je dit via sensitivity ingame doen wat ik een minpunt vind.

Zit erover te denken om een muis met optische sensor te halen, puur om zelf eens te kijken hoe ik zo'n muis ervaar tov mijn G9x. Zelf denk ik dat het enorm overhyped is in dit topic maar zelf testen wat het voor je doet is altijd het beste. :) En zo'n muis is niet superduur.

Die Roccat Savu spreekt me wel aan en anders zou ik nog zo'n Zowie AM of FK kunnen overwegen.
Ook de Razer DeathAdder 2013 of BE zou kunnen maar ben geen super razer fan obv eerdere ervaringen..

Ben een redelijke high-sense gamer met een grip die het midden houdt tussen Palm en Fingergrip en heb middelgrote tot grote handen... :P
Welke spellen speel je en wat is je sens in cm/360 ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
sens in cm/360 zou ik niet weten. Ik stel mijn muis op gevoel in op een paar DPI settings en schakel via knopje op muis en dat werkt goed voor mij.

Games zijn vooral FPS maar ook wat RPG's zoals:
BF3
Crysis 3
Far Cry 3: Blood Dragon
Dishonored
Metro Last Light
Skyrim
Oblivion

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 29-05-2013 13:11 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Ben beginnende gamer en zoek eigenlijk een andere muis omdat mijn aim gewoon echt slecht is. Mijn huidige muis is dan ook een Microsoft 2000 hier de test resultaten:

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: @oem94.inf,%hid\vid_045e&pid_0745.devicedesc%;Microsoft USB Dual Receiver Wireless Mouse (Mouse and Keyboard Center)
Model: Microsoft 2000
Resolution: 600 dpi \bad\
Polling speed: 124 Hz
Max speed: 1.07 m/s (25382 points/s) \good\
Precision: 98.7 % (0.32 m/s) \excellent\
Smoothness: 10.5 % \ok\
Debug data: [('215', '8.00'), ('213', '8.00'), ('186', '8.00'), ('215', '7.98'), ('220', '6.84'), ('216', '8.19'), ('211', '8.84'), ('225', '8.01'), ('162', '8.33'), ('167', '7.75')]

Zou het mij veel helpen om te kijken naar een andere muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Dank je.

Laser muizen hebben ook gewoon native dpi steps. De Xai en Sensei hebben native steps van 90dpi, alle stapjes die daar tussenin zitten worden geïnterpoleerd.

Om even te laten zien hoe waardeloos een Xai, of andere A9500 muis tracked:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/9/9b/9b915825_belsqdbh6ng4hh0nr.gif

Je hebt constant positieve acceleratie die varieert(!) en onder de 1m/s duikt hij soms ook richting negatieve accel. Een perfecte muis zou hier een vlakke horizontale lijn moeten laten zien op 100%.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Hoe word zoiets getest?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:03:
[...]

Laser muizen hebben ook gewoon native dpi steps. De Xai en Sensei hebben native steps van 90dpi, alle stapjes die daar tussenin zitten worden geïnterpoleerd.

Om even te laten zien hoe waardeloos een Xai, of andere A9500 muis tracked:

[afbeelding]

Je hebt constant positieve acceleratie die varieert(!) en onder de 1m/s duikt hij soms ook richting negatieve accel. Een perfecte muis zou hier een vlakke horizontale lijn moeten laten zien op 100%.
Hmmm, dat is natuurlijk wel heel jammer! Ik heb namelijk een Xai thuis. Fijn muisje overigens, heb eigenlijk niks te klagen. Om hem nog preciezer te maken zou ik dus mijn DPI in moeten stellen op een veelvoud van 90 dpi?

---

De Zowie muisjes vind ik overigens ook erg interessant. Ik hoor regelmatig dat ze een erg goede sensor hebben. Of het dan de AM of FK moet worden weet ik niet. Qua vorm bevalt mijn Xai me sowieso prima, ik was daarom eigenlijk ook van plan om gewoon een Sensei RAW aan te schaffen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 29-05-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee als ik eerlijk ben, komt van een ander tech forum af. Geen zin om het uit te zoeken but be my guest. Volgens mij komt het oorspronkelijk van 1 of andere Japanse website.
TheNephilim schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:27:
[...]

Hmmm, dat is natuurlijk wel heel jammer! Ik heb namelijk een Xai thuis. Fijn muisje overigens, heb eigenlijk niks te klagen. Om hem nog preciezer te maken zou ik dus mijn DPI in moeten stellen op een veelvoud van 90 dpi?

---

De Zowie muisjes vind ik overigens ook erg interessant. Ik hoor regelmatig dat ze een erg goede sensor hebben. Of het dan de AM of FK moet worden weet ik niet. Qua vorm bevalt mijn Xai me sowieso prima, ik was daarom eigenlijk ook van plan om gewoon een Sensei RAW aan te schaffen.
Ja, bijvoorbeeld 1620 dpi of 1800 dpi.

FK lijkt erg op een Xai qua vorm, hij is alleen iets kleiner. De AM is iets anders van vorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:54:
[...]

Geen idee als ik eerlijk ben, komt van een ander tech forum af. Geen zin om het uit te zoeken but be my guest. Volgens mij komt het oorspronkelijk van 1 of andere Japanse website.

[...]

Ja, bijvoorbeeld 1620 dpi of 1800 dpi.

FK lijkt erg op een Xai qua vorm, hij is alleen iets kleiner. De AM is iets anders van vorm.
Zo, van 2000 DPI naar 2070 DPI, even ietsje wennen, maar dat komt goed! Thanks voor de info! ^^

Owh, kleiner... hmmm als het niet veel scheelt dan is dat natuurlijk geen probleem. Veel kleiner moet hij alleen niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Practics schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:53:
Ben beginnende gamer en zoek eigenlijk een andere muis omdat mijn aim gewoon echt slecht is. Mijn huidige muis is dan ook een Microsoft 2000 hier de test resultaten:

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: @oem94.inf,%hid\vid_045e&pid_0745.devicedesc%;Microsoft USB Dual Receiver Wireless Mouse (Mouse and Keyboard Center)
Model: Microsoft 2000
Resolution: 600 dpi \bad\
Polling speed: 124 Hz
Max speed: 1.07 m/s (25382 points/s) \good\
Precision: 98.7 % (0.32 m/s) \excellent\
Smoothness: 10.5 % \ok\
Debug data: [('215', '8.00'), ('213', '8.00'), ('186', '8.00'), ('215', '7.98'), ('220', '6.84'), ('216', '8.19'), ('211', '8.84'), ('225', '8.01'), ('162', '8.33'), ('167', '7.75')]

Zou het mij veel helpen om te kijken naar een andere muis?
tja het ligt eraan waar je van houdt qua pasvorm
zoals in het begin van het topic een eental muizen die sowieso een aanrader zijn:
Muizen met een perfecte sensor:
Microsoft WMO 1.1/IMO 1.1/IME3/0 (STMicroelectronics OS MLT 04).
Razer Abyssus ((Avago ADNS-S3888) (oude modellen hebben jitter!)
Razer Deathadder 3G (Avago ADNS-S3668)
Razer Deathadder 3.5G (Avago ADNS-S3888)
Razer Deathadder Black Edition
Logitech MX518 (A3080 op 1600DPI, 1800dpi versie de A3080E)
Logitech G400 (Avago ADNS-3090 voor PID boven LZ13333, anders ADNS-3080E met prediction)
Zowie AM/FK en EC1/2 eVo (Avago ADNS-3090)
In het algemeen dus de meeste muizen die optisch zijn en dus niet laser.

Een leuke muis om mee te beginnen is de logitech mx518 die je al voor een paar tientjes hebt, de Logitech G400 is hier de opvolger van en zal voor niet veel meer te koop zijn. Beide ongeveer identiek en heel erg betaalbaar.

Mocht je van een kleinere en lichtere muis houden dan zou je bijvoorbeeld voor de steelseries kinzu(v2) kunnen gaan. Deze muis heeft geen zijknoppen en is erg klein dus je moet hier wel van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
De Kinzu v2 zou ik vermijden, die heeft zeer duidelijk aanwezige prediction en angle snapping. De G400 is wel een prima optie. Mocht je toch erg graag de vorm van een Kinzu willen én optimale performance is er nog wel de mogelijkheid tot het maken van een KinzuAdder; met andere woorden, een Kinzu met het binnenwerk van een Deathadder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of gewoon de Zowie FK, die zit qua maat precies tussen de Kinzu en de Xai in. Lijkt mij een prime alternatief. KinzuAdder is zeker goed, maar gewoon veel knutsel werk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Scrtz schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 01:41:
[...]

tja het ligt eraan waar je van houdt qua pasvorm
zoals in het begin van het topic een eental muizen die sowieso een aanrader zijn:

[...]

In het algemeen dus de meeste muizen die optisch zijn en dus niet laser.

Een leuke muis om mee te beginnen is de logitech mx518 die je al voor een paar tientjes hebt, de Logitech G400 is hier de opvolger van en zal voor niet veel meer te koop zijn. Beide ongeveer identiek en heel erg betaalbaar.

Mocht je van een kleinere en lichtere muis houden dan zou je bijvoorbeeld voor de steelseries kinzu(v2) kunnen gaan. Deze muis heeft geen zijknoppen en is erg klein dus je moet hier wel van houden.
Ik heb het gevoel dat ik ga vloeken in de kerk nadat ik het hele topic heb door gelezen. Nee heb geen plaat voor me kop. :P

Ik heb een vrij grote hand (20cm vanaf middelvingertop naar onderkant hand begin pols) Dus ik zoek zeker een grote muis, ik gebruik een combinatie van palm/vingertip grip. (wss omdat 90% van de muizen te klein zijn om 100% palm grip te gebruiken.) Heb in het verleden een Microsoft Wireless Laser Mouse 7000 gehad en die beviel zeer goed met ligging in de hand, al was het met de pink wel een probleem maar dat zou ik bij bijna elke muis houden omdat die scheef staat.

Na een lange zoektocht kwam ik eigenlijk uit bij een zeer mooi en grote muis uit de: Func MS-3
Echter is dit een laser muis met de 9500 sensor. Tegen hanger is wel weer, alle reviews zeer/meer dan positief over de muis, zeker voor mensen met grote handen.(enige minpunt beperkte macro instellingen) De rubber coating is echt een vereiste, wil absoluut geen plastic geval voor deze prijzen.

Nu heb ik op internet een deal gezien MS-3 en de surface 1030L voor 75 euro, leek me leuk bedrag voor dit samen, en een prima prijs/kwaliteits deal voor een semi gamer die wat meer wil dan plastic logitec meuk. De max uit een muis zou ik toch nooit halen zoals anderen in dit topic het wel zouden doen.

Is er nog een alternatief? wat ongeveer binnen het budget zou vallen van 75 euro maar dan wel optisch die voldoen aan de richtlijnen hier boven? Topic start is leuk maar aantal muizen is zeer beperkt, krijg bij rest aanbod geen wow gevoel namelijk. Heb het gevoel dat ik dan net zo goed een Gigabyte M6900 kan kopen, al kan ik type van de sensor niet achterhalen. ;)

Edit: De Roccat Kova[+] is eventueel ook nog een optie al is dat wel echt de mindere optie om de vormgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Practics schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:39:
[...]
Ik heb een vrij grote hand
Is zelfs de Deathadder te klein voor je hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Avioto schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Is zelfs de Deathadder te klein voor je hand?
Lengte zou moeten kunnen met 127MM veel groter ben ik ze namelijk nog niet tegen gekomen. Maar breedte is wel gewoon minder, kom daar 3 cm te kort ten opzichte van de ms-3, waar dus bij de ms3 mijn gehele hand (breedte) op de muis kan liggen, en niet meer op de muismat, zodat ik vloeiender/sneller kan bewegen. Dat gezegd te hebben, is de vorm van de MS-3 ook schuin af naar beneden rechts, zo hou ik mijn hand ook precies. Lengte dus minimaal die 127mm liefst 130-140mm en breedte ergens ronde de 80mm minimum.

Edit: Toch maar je optie gekozen, we gaan een perfecte muis proberen, met hopelijk ook een perfecte muismat. (heb voor de lange versie gekozen omdat ik een glazen bureau heb)
Razer DeathAdder Black 3500 DPI Special Edition Gaming Mouse
Razer Goliathus Extended Speed Expert Edition Mouse Mat
Komt morgen als het goed is binnen. >:) Ben benieuwd

[ Voor 21% gewijzigd door Practics op 30-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hoe is de grootte en het gewicht van de deathadder eigenlijk? ik heb vroeger een MS intelli 3.0 gebruikt die toch relatief groot was, hierna een kinzu v1 die gaar begon te worden en daarna een sensei die ik toch wat te zwaar vond om competitief mee te csen.

Aangezien ik las dat de kinzu v2 pro die ik nu heb prediction heeft en dit even getest heb in paint alhoewel de prediction maar in lage mate aanwezig is.. ik toch miss een alternatief zoek

Ben nooit fan geweest van razer maar als de deathadder lekker licht is dan wil ikhem best eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Scrtz schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:03:
Hoe is de grootte en het gewicht van de deathadder eigenlijk? ik heb vroeger een MS intelli 3.0 gebruikt die toch relatief groot was, hierna een kinzu v1 die gaar begon te worden en daarna een sensei die ik toch wat te zwaar vond om competitief mee te csen.

Aangezien ik las dat de kinzu v2 pro die ik nu heb prediction heeft en dit even getest heb in paint alhoewel de prediction maar in lage mate aanwezig is.. ik toch miss een alternatief zoek

Ben nooit fan geweest van razer maar als de deathadder lekker licht is dan wil ikhem best eens proberen
Je bent natuurlijk wel aartslui bezig he simpele google hit had het je verteld, had toevallig tabje nog losstaan. Redelijk zware muizen volgens mij:
TECH SPECS

Ergonomic right-handed design
1000Hz Ultrapolling / 1ms response
Five independently programmable Hyperesponse buttons
On-The-Fly Sensitivity adjustment
Always-On mode
Ultra-large non-slip buttons
16-bit ultra-wide data path
60–120 inches per second and 15g of acceleration
Zero-acoustic Ultraslick mouse feet
Gold-plated USB connector
Seven-Foot, lightweight, braided fiber cable
Approximate Size : 127 mm / 5.00” (Length) x 70 mm / 2.76” (Width) x 44 mm / 1.73” (Height)
Approximate Weight: 148 g / 0.33 lbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je moet even checken of dat gewicht incl. of excl. kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:35:
Je moet even checken of dat gewicht incl. of excl. kabel is.
Ligt er ook nog aan welke versie die wil, de 2013 versie is wss veel lichter, neem niet aan dat ze hun producten per stuk anders wegen.
TECH SPECS

6400dpi 4G Optical Sensor
Ergonomic right-handed design with textured rubber side grips
Five independently programmable Hyperesponse buttons
Razer Synapse 2.0 enabled
1000Hz Ultrapolling/1ms response
On-The-Fly Sensitivity adjustment
Always-On mode
200 inches per second and 50g of acceleration
Zero-acoustic Ultraslick mouse feet
Gold-plated USB connector
Seven-foot, lightweight, braided fiber cable
Approximate size: 5.00”/127mm (Length) x 2.76” / 70mm (Width) x 1.73” / 44mm (Height)
Approximate weight : 0.23lbs / 105g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
excuses ben nogal moe :P

de kinzu weegt 77 gram en de sensei 102gram

Sensei is:
Weight: 102 grams (0.22 lbs)
Height: 38,7 mm (1.5 in)
Width: 68,3 mm (2.7 in)
Length: 125,5 mm (4.9 in)

nah dan wordt het wss de kinzu houden, vond de sensei toch te zwaar met CSGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowie FK is 85gr zonder kabel. Duidelijk lichter dan de Xai (zal hetzelfde wegen als de Sensei) en iets zwaarder dan de Kinzu. Heb ze alle drie hier dus kan ze zo vergelijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Practics schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:56:
[...]

Edit: Toch maar je optie gekozen, we gaan een perfecte muis proberen, met hopelijk ook een perfecte muismat. (heb voor de lange versie gekozen omdat ik een glazen bureau heb)

[...]

Komt morgen als het goed is binnen. >:) Ben benieuwd
Grappig, ik heb precies dezelfde muis en muismat :) Ben er erg tevreden mee.
Hopelijk bevalt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:52:
Zowie FK is 85gr zonder kabel. Duidelijk lichter dan de Xai (zal hetzelfde wegen als de Sensei) en iets zwaarder dan de Kinzu. Heb ze alle drie hier dus kan ze zo vergelijken :).
Owh, vind het gewicht van de Xai wel fijn. Al is het verschil met de Zowie dan niet enorm gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Avioto schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 02:27:
[...]

Grappig, ik heb precies dezelfde muis en muismat :) Ben er erg tevreden mee.
Hopelijk bevalt het!
Hahah toevallig ja vind het een fijne combo, zo nu zou ik graag weten of mijn muis wel goed is. Heb een potje BF3 gespeeld, en dit kwam er uit IOGraph. De mousetest kon ik niet goed doen omdat bij de laatst (rondjes draaien op bepaalde snelheid) hij wil dat ik zo snel rond draai, dat het bijna onmogelijk is.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/f5a80n.jpg

Enotus Mouse Test v0.1.4
Mouse: @oem102.inf,%razer0029.devicedesc%;Razer DeathAdder 3.5G Black
Resolution: 1600 dpi \good\
Polling speed: 849 Hz
Max speed: 1.68 m/s (106078 points/s) \good\
Precision: 96.7 % (0.29 m/s) \good\
Smoothness: 51.1 % \bad\
Debug data: [('205', '1.88'), ('150', '1.06'), ('95', '1.00'), ('117', '1.01'), ('101', '0.91'), ('110', '1.11'), ('108', '1.97'), ('157', '1.00'), ('108', '0.83'), ('108', '1.11')]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Het programma is dan ook een beetje gaar, ik let eigelijk alleen op de max speed, de rest neem ik niet zo serieus. Daarbij zeggend vind ik 1.68 niet zo veel, maar dat kan natuurlijk ook aan jou liggen :P

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:16:
Het programma is dan ook een beetje gaar, ik let eigelijk alleen op de max speed, de rest neem ik niet zo serieus. Daarbij zeggend vind ik 1.68 niet zo veel, maar dat kan natuurlijk ook aan jou liggen :P
Hij gaat met gemak naar de 4,5 als ik dpi omhoog zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:52:
hoe vind je de gewichten/grootte verhouding tussen de xai en deathadder dan? en de muisvoetjes, welke beweegt makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
ff copy pasta van een andere forum past van me;

found something odd, when i tilt my mouse to the right (past 35-40 degrees), nose of it looking towards the top right side of my mousepad (black qck+), and then move in the right direction, it stops tracking properly. now im not saying i hold my mouse like that, but whenever i need a flick to the right/bottom-right, theres a chance it wont track properly i think.

anyone else who can replicate this? or is my sensor dirty? :P

Is niet direct een issue, maar kan het wel worden, andere Zowie FK owners die dit kunnen bevestigen?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Als ik m'n FK schuin hou en ik flick naar de rechterbovenhoek, gebeurt er weinigs speciaals. Het voelt wel een beetje raar maarja wie houd z'n muis dan ook schuin ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:45:
Als ik m'n FK schuin hou en ik flick naar de rechterbovenhoek, gebeurt er weinigs speciaals. Het voelt wel een beetje raar maarja wie houd z'n muis dan ook schuin ?
Tis gewoon handig te weten of je een qck+ recht moet leggen of niet :P

Muistje vind de cloth pad niet leuk als hij dus schuin licht + misschien gelimiteerde wrist movement voor de lenige mensen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door kevz op 01-06-2013 16:17 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kevz schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:19:
ff copy pasta van een andere forum past van me;

found something odd, when i tilt my mouse to the right (past 35-40 degrees), nose of it looking towards the top right side of my mousepad (black qck+), and then move in the right direction, it stops tracking properly. now im not saying i hold my mouse like that, but whenever i need a flick to the right/bottom-right, theres a chance it wont track properly i think.

anyone else who can replicate this? or is my sensor dirty? :P

Is niet direct een issue, maar kan het wel worden, andere Zowie FK owners die dit kunnen bevestigen?
Op een Zowie muismat werkt het prima. Op een Puretrak talent niet (maar dat komt omdat het oppervlak niet 100% vlak is en het is niet alleen onder die 35-40 graden). Ik heb geen goede Qck hier om te testen (alleen 1tje die ik 3 maanden heb gebruikt en helemaal versleten is).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

oh gaat het om de qck+ ? nee sorry heb de S&S.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Hmm, 't is toch een stofje geweest, gaat nu aardig beter. Meevallertje haha :X

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de G400 en deze kan ik via de "Logitech Gaming Software" de DPI instelling in stapjes van 50. Ik vind het inderdaad ook wel een plus. Zo speel ik Bioshock, maar vind ik de laagste in-game sensitivity settings te laag op 400 DPI, maar de een na laagste in-game sensitivity settings te hoog. Ik deze dan nu op 250 kunnen zetten op de een na laagste in-game sensitivity via de "Logitech Gaming Software.Ook het met een knop bovenop de muis van DPI wisselen vind ik ook erg makkelijk gezien ik zo nu en dan wissel tussen gamen en Windows. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 02-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
zijn er nog enige voordelen tussen de G400 en de deathadder? ben aan het twijfelen tussen beide maar de meerprijs van de DA kan me nog niet overtuigen.

EDIT: toch voor de G400 gegaan, ding kost incl verzenden 32 euro wat gewoon geld is voor zo'n perfecte muis.

Ik mijd voortaan die gaming merken, elke steelseries muis die ik had bleek gewoon prediction of acceleration te hebben..

[ Voor 43% gewijzigd door Scrtz op 03-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

"die gamingmerken" ohja dus alleen omdat SS kut muizen maakt is maar meteen elk "gaming merk" troep... getuigd weer van hoge intelligentie ! Veel plezier met je logitech

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
k1n9_n01z3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:02:
"die gamingmerken" ohja dus alleen omdat SS kut muizen maakt is maar meteen elk "gaming merk" troep... getuigd weer van hoge intelligentie ! Veel plezier met je logitech
excuses voor mijn irritatie,

buiten dat mag het wel gezegd worden dat SS faalt met hun muizen omdat elke zogenaamde "pro gaming muis" prediction/acceleration whatever heeft gehad de laatste paar jaren ( toen ik ze kocht was er nog weinig bekend over de sensors erin dus van de reviews die er waren ging ik er vanuit dat de muizen goed zouden functioneren )

en Razer vind ik gewoon zwaar overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Logitech G series is ook zeker wel een "gaming" merk, en de 500 en hoger hebben blijkbaar ook wat acceleratie.

G400 is ook niet perfect wat mij betreft, had liever een lichtere en kleinere muis gehad (al lijken de meeste gaming muizen nog logger en zwaarder te zijn), maar goed, de tracking op de standaard 800dpi/1000hz is fantastisch voor zover ik dat kan beoordelen.

[ Voor 12% gewijzigd door haarbal op 03-06-2013 19:16 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Logitech heeft dan wel weer een stuk meer vertrouwen bij mij dan een steelseries en razer merk wat ik meer "muismatfabrikanten" noem. Grote kans dat dit soort fabrikanten ook zoveel mogelijk besparen op kwaliteit om een beetje marge te behouden.. Buiten dat maak ik ook al jaren gebruik van steelseries producten en heb ik zelf nooit ergens last van hun producten gehad buiten de muizen en hun sensor inperfecties.

Grote voordeel van Logitech is dan wel hun welbekende service voor het opsturen van een nieuw product en de 3 jaar lange garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

De Razer deathadder is jarenlang de beste muis geweest, dus waar jouw haat jegens razer vandaan komt is me niet geheel duidelijk. Daarbij is steelseries degene die begonnen is met muismatten, razer met muizen namelijk de boomslang (die ik uiteraard ook heb gehad :P).

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
k1n9_n01z3 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:40:
De Razer deathadder is jarenlang de beste muis geweest, dus waar jouw haat jegens razer vandaan komt is me niet geheel duidelijk. Daarbij is steelseries degene die begonnen is met muismatten, razer met muizen namelijk de boomslang (die ik uiteraard ook heb gehad :P).
razer is zeker niet slecht daar niet van, het enigste wat ik echt jammer vind van hun producten is dat ze allemaal zo overdreven duur zijn, iig veel daarvan, ik bedoel 70 euro voor een muis is toch wel overdreven.

Neemt niet weg dat ik zelf af en toe ook veel te veel geld neerleg voor bepaalde producten ( sensei was ook 65 voorheen ) maar realistisch gezien slaat het nergens op.

Denk dat de kracht van SteelSeries bijv dan wel ligt in ietwat betaalbaardere producten alhoewel de adviesprijs van veel nieuwe producten ook steeds hoger begint te liggen.

@muismatfabrikanten argument, you beat me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Die prijzen vind ik soms ook echt belachelijk. Ben ondertussen ook op zoek naar een nieuw toetsenbord, maar als je ziet dat een leuk toetsen bord gewoon 150,- moet kosten :'(

Nou dan haak ik af :P

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
FireDrunk schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:55:
Die prijzen vind ik soms ook echt belachelijk. Ben ondertussen ook op zoek naar een nieuw toetsenbord, maar als je ziet dat een leuk toetsen bord gewoon 150,- moet kosten :'(

Nou dan haak ik af :P
Steelseries 6gv2 voor 65 euro op de kop weten te tikken paar jaartjes terug, voor een mechanisch toetsenbord geen geld :)
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste