PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
ik ben op zoek naar een game muis. Nu ik steeds meer op mijn pc ipv console game, wordt het tijd dan mijn Trust muisje vervangen gaat worden door een game muis.
Wat zoek ik?
Budget: Max 45-50 euro, maar minder is altijd beter
Claw/Palm grip: voornamelijk Claw, maar ik zit er denk ik een beetje tussen in (paw).
Games: Het meeste speel ik Civ V, maar daarvoor heb ik geen specifieke muis eisen. Het zal vooral bij de shooters (BF3) worden dat de muis verandering moet brengen. Speel bf vooral voor de lol en dus totaal niet op een pro niveau. Voor mij geldt veel schieten boven precisie
Formaat: is natuurlijk persoonlijk, dus zal ook nog wel bij winkels langs gaan om ze uit te proberen, maar ik denk een beetje een medium maat. Heb geen grote kolenschoppen. Mijn muis nu is: 38 x 65 x 116 mm, 85 gr. Iets groter en zwaarder mag wel.
Extra's: ik zoek een recht voor zijn raap dingetje. Lichtjes, gewichtjes, en 500 knoppen is leuk als het kan binnen het budget, maar twee knoppen en een scrollwiel zou ook al zat zijn. Als het ding maar goed is en zijn werk goed doet.
Voorlopig heb ik deze muizen op het oog:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Razer Abyssus | € 31,- | € 31,- |
1 | Roccat Kova+ | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Roccat Lua | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Roccat Savu | € 41,90 | € 41,90 |
1 | Steelseries Kana | € 39,- | € 39,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,70 |
Is er puur op sensor/technische/software matige redenen al een muis die van dit lijstje af moet vallen?
edit: oh ik zie dat accuraatheid niet boeit, dan maakt het werkelijk geen fluit uit welke je koopt.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 18:55 ]
Steam/XBL: Avioto
Denk er de DA 2013 en Zowie FK er maar bij, zijn we weer up-to-date.Avioto schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:37:
Word de lijst in de OP nog ge-update met muizen met perfecte sensoren? Of worden ze gewoon niet meer gemaakt?
Deze toon mag wel wat minder.MiBe schreef op maandag 08 april 2013 @ 02:56:
De Sensei wil je inderdaad niet hebben, sensor is totaal niet geschikt voor gaming. Als je de voorkeur geeft aan fingertip is de CM Storm Spawn nog wel het overwegen waard. Mijn vriendin heeft deze en hoewel ik de vorm vreselijk vind (gebruik zelf palm grip) beschikt hij over een uitstekende sensor. Het goedkopere broertje, de Xornet, schijnt ook niet verkeerd te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Sn0wblind op 19-04-2013 16:41 ]
Ik zie dat de Roccat Savu volgens het overzicht genoemd in de topicstart de Avago ADNS-3090 sensor heeft. Deze zou ook in de G400 en verschillende Zowie's zitten. Of is er een andere reden waarom de Savu toch een afrader is?Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:54:
Alles moet afvallen op de Abyssus na.
Een hoop onzin niet, maar je moet eigenlijk voor elke post "ik vindt" denken. Hoe lekker een muis gamed is voor iedereen verschillend. Er zijn mensen die prima met een 400DPI muis overweg kunnen en daar net zo goed mee gamen als met high-end hardware. Alles op dat gebied is persoonlijk.RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:00:
[...]
haha,,,,,,, Sensei niet geschikt voor gaming, nu lul je echt maar wat uit je nek, het is op dit moment 1 van de beste gaming-muizen die ik ken.
Ik kan jullie echt niet meer serieus nemen in dit muizen topic, er staat een hoop onzin in.
En sinds we van de muizen met balletjes af zijn zijn de prestatieverschillen tussen muizen veel minder van belang geworden, ten opzichte van de juiste muisvorm voor je hand.
Helemaal mee eens, maar als je gaat roepen " De Sensei wil je inderdaad niet hebben, sensor is totaal niet geschikt voor gaming " dan heb je het echt niet begrepen.M2M schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:39:
[...]
Een hoop onzin niet, maar je moet eigenlijk voor elke post "ik vindt" denken. Hoe lekker een muis gamed is voor iedereen verschillend. Er zijn mensen die prima met een 400DPI muis overweg kunnen en daar net zo goed mee gamen als met high-end hardware. Alles op dat gebied is persoonlijk.
En sinds we van de muizen met balletjes af zijn zijn de prestatieverschillen tussen muizen veel minder van belang geworden, ten opzichte van de juiste muisvorm voor je hand.
Ik heb de meeste muizen hier op voorraad liggen, en ik kan je verzekeren dat de Sensei 1 van de betere gaming-muizen is. (over de vorm valt niet te twisten maar de sensor is dik in orde) zelf heb ik nog niet de perfecte muis gevonden maar dat zal ook wel niet gebeuren
Die zou gewoon prima moeten zijn (als er geen vreemde dingen in de firmware zitten). ADNS-3090 is super.Regeneration schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:34:
[...]
Ik zie dat de Roccat Savu volgens het overzicht genoemd in de topicstart de Avago ADNS-3090 sensor heeft. Deze zou ook in de G400 en verschillende Zowie's zitten. Of is er een andere reden waarom de Savu toch een afrader is?
De feiten(!) laten zien dat de Sensei gewoon een mindere muis is ten opzichte van de alternatieven. Je kan hoog en laag springen maar het zal de feiten(!) niet veranderen.RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:00:
[...]
haha,,,,,,, Sensei niet geschikt voor gaming, nu lul je echt maar wat uit je nek, het is op dit moment 1 van de beste gaming-muizen die ik ken.
Ik kan jullie echt niet meer serieus nemen in dit muizen topic, er staat een hoop onzin in.
Wat een fantastisch voorbeeld weer. Ik raad je aan de topicstart eens goed te lezen, en dan met name het stukje over DPI. Met dit soort belachelijke opmerkingen diskwalificeer jij simpelweg jezelf van elke vorm van discussie. Niemand zal je serieus nemen met dit soort opmerkingen.M2M schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:39:
[...]
Een hoop onzin niet, maar je moet eigenlijk voor elke post "ik vindt" denken. Hoe lekker een muis gamed is voor iedereen verschillend. Er zijn mensen die prima met een 400DPI muis overweg kunnen en daar net zo goed mee gamen als met high-end hardware. Alles op dat gebied is persoonlijk.
In dit topic kan je nog uren doorgaan over wat wel en niet een goede muis is....... in dit geval is het allemaal persoonlijk !!!!!!!
De vorm kan je beter bevallen, maar dat maakt de Sensei nog niet de betere muis. Dat maakt de Zowie Am of FK juist de beste muis voor jou. Het maakt natuurlijk niet zo veel uit als je sowieso niet op het niveau zit waar je de verschillen ook daadwerkelijk merkt.RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:15:
Niet alles heeft met feiten te maken, ik vind bv de deathadder een mindere muis dan de Sensei en dan kan je met feiten aankomen dat de Deathadder beter is maar dat boeit me niet, ik blijf de Sensei een betere muis vinden qua aim.
In dit topic kan je nog uren doorgaan over wat wel en niet een goede muis is....... in dit geval is het allemaal persoonlijk !!!!!!!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 22:21 ]
Je hebt het alleen maar over "feiten" elke keer maar weer, en dat is in dit geval niet van belang. Je bent zo ge-fixed op feiten in je hoofd dat je niet meer open staat voor een normale discussie, wat jij zegt is zo !!! dacht het dus nietVerwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:20:
[...]
De vorm kan je beter bevallen, maar dat maakt de Sensei nog niet de betere muis. Dat maakt de Zowie Am of FK juist de beste muis voor jou. Het maakt natuurlijk niet zo veel uit als je sowieso niet op het niveau zit waar je de verschillen ook daadwerkelijk merkt.
En met niveau heeft het al helemaal nix te maken, jij zal wel 12 uur per dag gamen maar dat wil nog niet zeggen dat de muis die jij aanbeveeld (t) ook goed is voor een ander.
Dat jij nu toevallig met een Zowie speelt en die goed vindt, wil niet zeggen dat ik er ook goed mee kan spelen en dan spelen feiten totaal geen rol meer.
Nee, muisprestaties zijn JUIST een exacte wetenschap. Ik ga niet uitleggen waarom, dat staat JUIST in de OP. Blijkbaar heb je hem niet gelezen. Je kan kwantitatief vaststellen hoe goed een muis is; nogmaals, lees de OP eens aandachtig door. Ik vind schrijf je trouwens met een d, of vind je dat ook slechts een kwestie van mening?M2M schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:39:
[...]
Sorry, ik had even niet meegekregen welke FPS jij op topniveau speelt?RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:00:
[...]
Als je alleen casual speelt dan is elke muis afdoende, net zoals je even goed een simpel boodschapje kan doen met een fiat panda als met een volvo v40, maar dat is het punt niet. Het gaat erom wat het beste is en waarmee jouw eigen motorische vaardigheden en hand-oog coördinatie het best tot hun recht kunnen komen. Een muis met onvoorspelbare prediction of negatieve/positieve acceleratie kan daar NOOIT een positieve invloed op hebben.
Als elke muis voor jou voldoet, dan hoef je ook niet in dit topic te zijn toch? Dit topic is voor de mensen die het meeste uit hun muis willen halen, en de muis het minste een bottleneck voor de communicatie tussen hun hand en de computer willen laten zijn.
Ik word een beetje moe van dat postmodernistische "alles is relatief en feiten bestaan niet; alles is maar een mening" gedachtengoed. Sommige dingen staan gewoon vast, en als je daar anders over denkt dat zit je simpelweg fout; hoe moeilijk dat ook is te accepteren.
[ Voor 8% gewijzigd door skndd op 14-04-2013 23:15 ]
1. Feiten spelen wel degelijk een rol ten aanzien van sensor en firmware prestaties.RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:53:
[...]
Je hebt het alleen maar over "feiten" elke keer maar weer, en dat is in dit geval niet van belang. Je bent zo ge-fixed op feiten in je hoofd dat je niet meer open staat voor een normale discussie, wat jij zegt is zo !!! dacht het dus niet
En met niveau heeft het al helemaal nix te maken, jij zal wel 12 uur per dag gamen maar dat wil nog niet zeggen dat de muis die jij aanbeveeld (t) ook goed is voor een ander.
Dat jij nu toevallig met een Zowie speelt en die goed vindt, wil niet zeggen dat ik er ook goed mee kan spelen en dan spelen feiten totaal geen rol meer.
2. Het aantal uur dat je speelt zegt helemaal niets over het niveau. Dat jouw aim gewoon nog zo random is dat het niet uitmaakt wat voor sensor in je muis zit wil nog niet zeggen dat het voor anderen wel degelijk een verschil kan maken.
3. Natuurlijk zal jij er wel goed mee kunnen spelen, omdat de shell niet veel van de Sensei verschilt maar de sensor een stuk beter is. Maar goed, zoals ik al zei, als je aim niet op een bepaald niveau zit maakt het niet zoveel uit.
4. Ik heb ervaring met zo'n 10 a 12 verschillende muizen. De Zowie die ik nu heb is de combinatie tussen vorm en sensor waar ik al een tijdje naar op zoek was. Ik heb qua vorm ook een Kinzu, Xai en Sensei gehad. Die waren prima qua vorm, alleen de sensoren waren gewoon brak.
Op papier zal het allemaal wel kloppen , maar in de praktijk is het een heel ander verhaal. (feiten heb je dan nix aan)
Maar goed, over niveau gesproken....... zitten jullie in de wereld top ? als ik het zo een beetje doorlees ga ik ervan uit dat het een hoog niveau is.
Laten we voorop stellen dat wij het ook belangrijk vinden dat een muis de juiste vorm heeft. Echter, ben jou gaat het puur om de vorm en mag de sensor brak zijn. Bij ons gaat het om de juiste sensor in een goede vorm. Jij stelt 1 eis aan een muis, wij stellen er 2.RoaDHouse schreef op maandag 15 april 2013 @ 00:41:
Ik zit op een andere bladzijde dan jullie, wat ik duidelijk wil maken is dat een sensor heel goed kan zijn bv in de Zowie, maar dat wil niet zeggen dat ik goed kan aimen met dat ding.
Op papier zal het allemaal wel kloppen , maar in de praktijk is het een heel ander verhaal. (feiten heb je dan nix aan)
Maar goed, over niveau gesproken....... zitten jullie in de wereld top ? als ik het zo een beetje doorlees ga ik ervan uit dat het een hoog niveau is.
Wij spelen beiden TF2 op het hoogste niveau.
Er kan wel een wetenschappelijke ondersteuning zijn voor de meest efficiënte minst belastende opties, maar daar is persoonlijk voorkeur nog een argument.
Wat betreft sensor prestaties niet. Natuurlijk kunnen ze onder je persoonlijke detectie grens vallen. Of kan je doordat je nooit een goede sensor gewend bent geweest de waarde ervan niet zo goed beoordelen. Er zijn een aantal sensoren die gewoon goed presteren en meetbare karakteristieken hebben die erg geschikt zijn voor hun taak. Dat je met een iets minder model nog goed overweg kan is natuurlijk allemaal prima, maar wellicht heb je nog wat meer ruimte tot verbetering met een betere sensor.
Ik moet de eerste competitieve gamer die zweert bij een Sensei nog tegenkomen (zonder dat hij gesponsord c.q. geforceerd wordt door SteelSeries), en dat is niet zomaar. Deze muis beschikt, zoals je neem ik aan weet, over een lasersensor. Lasersensoren zijn nog altijd veruit inferieur aan optische sensoren, vooral op het gebied van tracking, iets dat zeker voor low- en mid-sense gamers van immens belang is en dat zijn nu net de sensitivity's die op de hogere niveaus gebruikelijk zijn. Op het moment van schrijven is er geen enkele lasermuis die op dit gebied mee kan komen met optische muizen als bijvoorbeeld een Deathadder, Abyssus, G400, Zowie AM/FK, etc. Ook de Sensei komt hier totaal niet bij in de buurt en heeft hiernaast nog meer issues.RoaDHouse schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:00:
[...]
Er is één punt waar de Sensei echt op uitblinkt en dat is op het gebied van marketing. Het lukt SteelSeries namelijk om mensen dik 70 euro neer te laten tellen voor een muis die het op technisch vlak niet haalt bij muizen die de helft kosten. Het is triest maar waar, nog steeds veel mensen trappen in het hoge DPI marketing-trucje van lasermuizen en kijken te weinig naar de daadwerkelijke prestaties.
Ben je opzoek naar een écht goede gamingmuis is het zeker aan te raden dit eens door te nemen.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Als je zegt de Lachesis, Imperator of de Mamba hebben een brakke sensor dan ben ik het met je eens.
Het marketing gebeuren van steelseries is natuurlijk onzin, 69 Euro voor een Sensei vind ik een normale prijs, en al helemaal in verglijking met een Deathadder die al brak is als je hem uit de verpakking haalt met de gare left/right button die het na een paar maanden gaat begeven.
Ik speel op 900 dpi en 1000 pollingrate op een hardpad en mijn aim is nog nooit zo goed geweest.
Een muis is en blijft een persoonlijke voorkeur en dan kan een sensor nog zo goed zijn maar dat wil niet zeggen dat iedereen er goed mee kan aimen. Op dit moment blijf ik bij de Sensei omdat er voor mij persoonlijk op dit moment geen betere muis is.
Het stomme is dat zijn voorloper, de Xai, hetzelfde probleem heeft. Steelseries brengt gewoon graag dezelfde muis uit met alleen een geinterpoleerde sensor zodat mensen vallen voor het omg10kdpi!!! grapje.MiBe schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:08:
[...]
Ook de Sensei komt hier totaal niet bij in de buurt en heeft hiernaast nog meer issues.
Nu draai je de rollen om, dat moet jij mij juist uitleggen. Mijn aim is juist 3x beter met de G400, ik weet waarom en kan dat onderbouwen. Jij beweert dat je met een Sensei beter aimt dan met bijvoorbeeld een Deathadder of G400. Dat is net als roepen dat je op het circuit sneller bent met een Fiat Panda dan een Corvette Z06 omdat het stuur een ribbeltjesgrip aan de achterkant heeft.RoaDHouse schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:21:
Ik spreek de feiten over sensors ook helemaal niet tegen, die zijn wel duidelijk, maar om te zeggen dat de Sensei brak is qua sensor ben ik het totaal niet mee eens (ik ben geen steelseries fanboy) leg me dan maar eens uit waarom mijn aim met de Sensei 3x beter is dan met de Deathadder of een G400.
Het feit dat SteelSeries marketing-trucjes toepast is volgens RoaDHouse regelrechte onzin, dus de geïnterpoleerde sensor moet ook wel voor tienduizendmiljoentriljoen keer betere prestaties zorgen want meer is altijd beter; dat weet toch iedereen!Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:21:
[...]
Het stomme is dat zijn voorloper, de Xai, hetzelfde probleem heeft. Steelseries brengt gewoon graag dezelfde muis uit met alleen een geinterpoleerde sensor zodat mensen vallen voor het omg10kdpi!!! grapje.

Ben er zeer blij mee, de vorm is lekker voelt stevig en solide aan (zelfs beter dan logitech muizen) en de tracking is perfect OH NOOO, DID HE SAY THAT???
Al dat gelul over goede en slechte sensoren, en dan komt meneer de topicstarter zelf met een muis aan die een complete kuttracking heeft op een normale muismat.
Zolang je geen input lag hebt en geen acceleratie zijn de meeste muizen goed, net als de G500, hoeveel gamers zweren erbij, maar nee de sensor is een laser en dat kan natuurlijk niet, want optisch is altijd beter.
Als je daar echt zo van overtuigd bent, waarom is optisch dan beter, als een lasermuis je tracking perfect bij kan houden, hoe kan een optische sensor dan nog beter zijn. Misschien was dit nog in de tijd dat de eerste brakke lasermuizen uitkwamen, maar dat s allang niet meer zo. Wil jij een lasermuis van nu van zijn padje afbrengen dan moet je buitenmenselijk bewegen. En kom niet aanzetten met artikels van 10 jaar terug. (doe je toch niet, want alles is toch onzin en niet de moeite waard om over te discusseren, want de pro's doen het zo, dus het is zo)
Sinds wanneer is een muis slecht geworden door een hoog DPI getal, omdat een muis bijvorbeeld een doelloze setting heeft tot 8200 DPI wil niet zeggen dat als je daaronder speelt de muis slecht moet zijn.
Mischien maar weer een bal adviseren, die doen het zelfs goed op glas
Hernoem het topic misschien naar SuperdooperwannabeePROmuizen.
De XTD heeft ook een sensor, de ADNS-9800, die op een hoop muismatten niet fatsoenlijk tracked. Los van de standaard acceleratie problemen. De G500 heeft acceleratie (ADNS-9500), dus ik weet niet waarom je die muis als voorbeeld gebruikt?paazei schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:58:
Wat is er allemaal brak aan mijn Roccat kone xtd sensor, you got me intruiged
Ben er zeer blij mee, de vorm is lekker voelt stevig en solide aan (zelfs beter dan logitech muizen) en de tracking is perfect OH NOOO, DID HE SAY THAT???
Al dat gelul over goede en slechte sensoren, en dan komt meneer de topicstarter zelf met een muis aan die een complete kuttracking heeft op een normale muismat.
Zolang je geen input lag hebt en geen acceleratie zijn de meeste muizen goed, net als de G500, hoeveel gamers zweren erbij, maar nee de sensor is een laser en dat kan natuurlijk niet, want optisch is altijd beter.
Als je daar echt zo van overtuigd bent, waarom is optisch dan beter, als een lasermuis je tracking perfect bij kan houden, hoe kan een optische sensor dan nog beter zijn. Misschien was dit nog in de tijd dat de eerste brakke lasermuizen uitkwamen, maar dat s allang niet meer zo. Wil jij een lasermuis van nu van zijn padje afbrengen dan moet je buitenmenselijk bewegen. En kom niet aanzetten met artikels van 10 jaar terug. (doe je toch niet, want alles is toch onzin en niet de moeite waard om over te discusseren, want de pro's doen het zo, dus het is zo)
Sinds wanneer is een muis slecht geworden door een hoog DPI getal, omdat een muis bijvorbeeld een doelloze setting heeft tot 8200 DPI wil niet zeggen dat als je daaronder speelt de muis slecht moet zijn.
Mischien maar weer een bal adviseren, die doen het zelfs goed op glas
Hernoem het topic misschien naar SuperdooperwannabeePROmuizen.
Overigens wist ik al dat mijn muis waarschijnlijk slecht zou tracken op de Talent (net als ADNS-9500 en ADNS-9800 laser sensoren doen), maar dat ligt niet aan de sensor maar aan de gebruikte lens. Maar laten we het zo zien: mijn muis tracked met de juiste muismat perfect. ADNS-9500 en ADNS-9800 tracken met geen enkele muismat perfect. Daarnaast laat ELKE test zien dat de huidige laser sensoren nog steeds niet mee kunnen komen met optische sensoren. De ADNS-9800 zou de beste laser sensor moeten zijn en dat ding zuigt ballen. Jitter, acceleration, lagere malfunction speed, lagere perfect control speed (als je de jitter en accel zou negeren).
Ik zeg nergens dat een muis slecht is door een hoog dpi getal. Ik zeg dat het 0,0 zegt over hoe goed een muis is. De kleur van je muis zegt zo onderhand meer over de prestaties dan het dpi getalletje.
Ik snap je hele frustratie niet? Ben je nu boos omdat mensen zeggen dat je muis niet goed is? Ben je boos omdat je het verschil zelf niet kan merken? Als je moeite hebt bepaalde feiten(!) te accepteren stel ik voor dat je dit topic gewoon negeert (misschien is er wel ergens een topic waar je kan beweren dat een 3dmark score van 3000 toch echt wel beter is dan een score van 4000, de aarde plat is of dat die rode auto toch echt wel blauw is). Dit topic is voor mensen die het wel belangrijk vinden dat hun muis niet een zwakke schakel is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 16:25 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Sn0wblind op 19-04-2013 16:35 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Sn0wblind op 19-04-2013 16:42 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Sn0wblind op 19-04-2013 16:42 ]
Ik moet dan ook een stel eikenhouten planken doorbreken voordat ik bij sommigen hun kop binnendringunfor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:10:
[...]
Ik ben het niet oneens met de kern van je posts, maar je brengt het als een ontiechelijke domme arrogante boerelul.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 00:41 ]
Muistechnologie incl. de invloed van drivers, OS, relatie muismat etc is imo behoorlijk complex. Heb in het verleden me er in verdiept inclusief het doornemen van de sensor white papers e.d.
Ik ben nog nergens een stuk tegen gekomen op het net waarin alles echt duidelijk en zonder dat het nieuwe vragen oproept wordt beantwoord.
Daarom lees ik alle inzichten met belangstelling maar denk ik dat het nogal onverstandig is om je mening hier als een fait accompli neer te zetten. Het zou zomaar eens toch niet kunnen blijken te kloppen.
[ Voor 43% gewijzigd door Sn0wblind op 19-04-2013 16:42 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Maar discussies hier of praten over een game-muis is er niet bij, foute sensor en de muis is afgedaan bij jou, daarom ben je een slechte topicstarter en worden mensen hier geirriteerd door je houding.
Maar goed iedereen heeft een plank voor zijn kop als ie wel met een muis fijn kan gamen die niet op jou lijstje staat, maar dat is hier een no-go, want iedereen moet op jou manier muizen...
Je moet echt het topic hernoemen, want dit gaat niet meer over gamingmuizen, maar meer over wat jij wel en niet als gamemuiz accepteerd. Dit is niet het forum om pro-gamer te worden, en als je dat wel wil, maak dan duidelijk dat dit topic daarvoor bedoelt is en niet om gamers af te zeiken omdat ze anders denken dan jou en dat in jou wereldje een faal is van gigantische proporties.
En echt... die argumenten... Een processor vergelijken met muizen, 3d-mark scores... Nu weet ik hoe je aan die feiten komt ja. En een videokaart kan met een 3dmark-score die minder is makkelijk de betere kaart zijn (om het over oogkleppen te hebben). Jij bent zeker zo iemand die maar naar 1 benchmark kijkt (lekker dingen aannemen, lekker makkelijk) en daar zijn conclusies uit trekt?
Misschien moet je in de spiegel kijken of je door je eigen plank heen kan kijken en zien dat niet iedereen jou sensors nodig heeft en ook lekker kan gamen zonder jou perfekte sensors en liever de knoppen op de juiste plek hebben.
Ik haak ook af.
Klinkt als een G400/G400s. Praktisch dezelfde vorm met een superieure sensor. De vorm van de muis is zeker van belang, en ik zal de laatste zijn die zegt dat het er niet toe doet, maar voor praktisch elke muis met een brakke sensor is er een muis met zo goed als dezelfde vorm met een goede sensor.Johan tb schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:30:
Ik persoonlijk vind de pasvorm belangrijker dan een stel cijfertjes ... granted ben meer een casual gamer, maar heb wel een heleboel muizen gehad onderhand. Werk atm met een G5V2 en wacht op de nieuwe G500s. Heb gehad: razer deathadder (te plat), G9 (te plat en te klein inho), Roccat kone+ (problemen met het muiswiel), Sensei raw (te plat licht absoluut niet lekker in de hand bovendien te licht), Logitech M500 (geen gamersmuis vond ik te licht qua gewicht) en wss nog wel een aantal vergeten. Ik wil alleen maar zeggen staar je niet blind op cijfertjes, maar het is belangrijker hoe een muis aanvoelt (vorm, gewicht, etc).
Als je mag kiezen tussen 2 Volkswagen Polo's. Die werkelijk identiek zijn qua uitvoering en prijs op 1 verschil na: de motor. De ene heeft 150pk en doet 1:20 terwijl de andere 60pk heeft en ook 1:20 doet. Dan zal jou het niet uitmaken welke je koopt?
Juist, daarom worden ook al mij argumenten met alle meetbare(!) resultaten ondersteund. Ik stel voor dat je fora zoals ESReality en Overclock.net vermijd. Mensen slopen daar muizen zoals Kinzu's om de Deathadder PCB erin te kunnen stoppen.Help!!!! schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:17:
Daarom lees ik alle inzichten met belangstelling maar denk ik dat het nogal onverstandig is om je mening hier als een fait accompli neer te zetten. Het zou zomaar eens toch niet kunnen blijken te kloppen.
Maar zoals ik al eerder aanhaalde: de sensor doet er niet toe als je eigen aim (en instellingen, waarvan ik durf te zweren dat alle klagers geen kaas van hebben gegeten) niet goed genoeg zijn. Dan merk je er gewoon niets van (en dan hoef je ook geen gaming muis te kopen).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 13:32 ]
Dus, een perfecte sensor is misschien wel altijd te prefereren boven een slechtere sensor, maar alleen mits de sensor in een voor de persoon zelf bruikbare muis geleverd wordt. Is dat niet zo, dan is een slechtere sensor (of firmware, build quality, etc.) te prefereren omdat je er anders toch niet mee kan gamen.
En maar roepen dat het geen reet uitmaakt wat iemand koopt als hij of zij niet op über pro niveau zit, is natuurlijk ook veel te kort door de bocht. Als je geen Schumacher bent betekent het ook niet dat alle andere auto's dan de allersnelste Ferrari even goed zijn, puur omdat je niet met 300km/u door een bocht heen kan zoals de pro.
Net als paazei zegt, het is niet zwart wit. Je hebt niet de perfecte muizen en alle andere niet perfecte muizen zijn hetzelfde. Of pro gamers die alleen het allerbeste willen en de rest bij wie het allemaal niet uitmaakt. Je kan niets alles over één kam scheren.
Dat is geen adequate vergelijking, mijn Volkswagen Polo vergelijking is adequaat. Dit topic is bedoeld om alles over 1 kam te scheren en te laten zien welke fabrikanten daadwerkelijk producten maken die het aanschaffen waard zijn. Harde feiten. That is it. Als je het graag over muizen hebt die door elfen zijn gesmeed bij maanlicht zal je een ander topic moeten openen.RoboSpinoza schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:26:
En wat adequatere vergelijking kan misschien met auto's gemaakt worden. Ja een Lamborghini is sneller dan een Opel Astra. Maar als je 2 meter 10 bent en de Lamborghini te klein is voor jou om in te stappen, ben je persoonlijk sneller met de Opel, immers, in de Lambo kan je helemaal niet rijden.
Dus, een perfecte sensor is misschien wel altijd te prefereren boven een slechtere sensor, maar alleen mits de sensor in een voor de persoon zelf bruikbare muis geleverd wordt. Is dat niet zo, dan is een slechtere sensor (of firmware, build quality, etc.) te prefereren omdat je er anders toch niet mee kan gamen.
En maar roepen dat het geen reet uitmaakt wat iemand koopt als hij of zij niet op über pro niveau zit, is natuurlijk ook veel te kort door de bocht. Als je geen Schumacher bent betekent het ook niet dat alle andere auto's dan de allersnelste Ferrari even goed zijn, puur omdat je niet met 300km/u door een bocht heen kan zoals de pro.
Net als paazei zegt, het is niet zwart wit. Je hebt niet de perfecte muizen en alle andere niet perfecte muizen zijn hetzelfde. Of pro gamers die alleen het allerbeste willen en de rest bij wie het allemaal niet uitmaakt. Je kan niets alles over één kam scheren.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 13:31 ]
Voor jou is het geen adequate vergelijking omdat je doet overkomen alsof je een stel oogkleppen op hebt. Muizen zijn namelijk nooit compleet identiek, op de sensor na. Beschikbaarheid, prijs, vormgeving, software, looks, gewicht, et cetera, verschilt altijd. Als producent A precies dezelfde muis als producent B uitbrengt voor dezelfde prijs, maar met een slechtere sensor (wat jouw Polo vergelijking claimt), dan heeft producent A een lawsuit aan zijn reet van B omdat ze het design, software, etc. gestolen hebben. Als dit verschil zich voor doet binnen eenzelfde producent, natuurlijk ga je dan voor de betere sensor/motor.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:27:
[...]
Dat is geen adequate vergelijking, mijn Volkswagen Polo vergelijking is adequaat. Dit topic is bedoeld om alles over 1 kam te scheren en te laten zien welke fabrikanten daadwerkelijk producten maken die het aanschaffen waard zijn. Harde feiten. That is it. Als je het graag over muizen hebt die door elfen zijn gesmeed bij maanlicht zal je een ander topic moeten openen.
Je adviseert iemand die een gaming pc wilt kopen ook niet om een i7 te nemen omdat de cijfers (3dmark scores) zeggen dat die hoger scoort, terwijl de hyperthreading weinig tot geen verbetering levert tov een i5 met betrekking tot gamen. Maar dat is wel wat jij hier doet.
Je doet je hier overkomen als het type dat iedereen adviseert een Di2 groepset op zijn racefiets te nemen omdat die op papier het beste is, terwijl jij zelf vervolgens door iemand op een omafiets voorbij gefietst wordt aangezien er meer meespeelt op een fiets dan de groepset.
Dat lijstje van pak hem beet 10 perfecte muizen is echt niet genoeg om alle consumenten die een gamingmuis zoeken van de juiste te voorzien wanneer je verder kijkt dan sensor alleen.
En als je het alleen over sensor wilt hebben moet jij dit topic maar hernoemen naar het perfecte gamingmuis sensor topic. Gamingmuizen is een algemene term en suggereert dat er verder gekeken wordt dan sensor alleen.
[ Voor 5% gewijzigd door RoboSpinoza op 16-04-2013 13:52 ]
Bepaalde sensors worden hier weggezet als kut maar misschien zijn bepaalde 'als slecht' verklaarde sensor eigenschappen voor een ander helemaal niet kut. Misschien zelfs wel beter dan door "pro's" heilig verklaarde sensors.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Inderdaad, ik heb dit al eerder aangehaald: als je oog-hand-coördinatie gewoon niet goed genoeg is zal het weinig uitmaken. Een sensor met een random aspect zal dan soms zelfs in je voordeel kunnen werken.Help!!!! schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:55:
Wat mij betreft is er verder ook gewoon discussie mogelijk over de sensors.
Bepaalde sensors worden hier weggezet als kut maar misschien zijn bepaalde 'als slecht' verklaarde sensor eigenschappen voor een ander helemaal niet kut. Misschien zelfs wel beter dan door "pro's" heilig verklaarde sensors.
Dat is juist niet wat ik doe. Ik gebruik benchmarks om aan te tonen dat er juist wel een duidelijk verschil is. Alleen zijn deze benchmarks niet het aantal FPS dat een stuk hardware oplevert, maar hoe goed de bewegingen van een muis overeenkomen met de bewegingen op het scherm.RoboSpinoza schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:49:
[...]
Voor jou is het geen adequate vergelijking omdat je doet overkomen alsof je een stel oogkleppen op hebt. Muizen zijn namelijk nooit compleet identiek, op de sensor na. Beschikbaarheid, prijs, vormgeving, software, looks, gewicht, et cetera, verschilt altijd. Als producent A precies dezelfde muis als producent B uitbrengt voor dezelfde prijs, maar met een slechtere sensor (wat jouw Polo vergelijking claimt), dan heeft producent A een lawsuit aan zijn reet van B omdat ze het design, software, etc. gestolen hebben. Als dit verschil zich voor doet binnen eenzelfde producent, natuurlijk ga je dan voor de betere sensor/motor.
Je adviseert iemand die een gaming pc wilt kopen ook niet om een i7 te nemen omdat de cijfers (3dmark scores) zeggen dat die hoger scoort, terwijl de hyperthreading weinig tot geen verbetering levert tov een i5 met betrekking tot gamen. Maar dat is wel wat jij hier doet.
En we kijken inderdaad verder dan sensor alleen. We kijken naar het totaal pakket. Een foutloze sensor met een goede shell.Je doet je hier overkomen als het type dat iedereen adviseert een Di2 groepset op zijn racefiets te nemen omdat die op papier het beste is, terwijl jij zelf vervolgens door iemand op een omafiets voorbij gefietst wordt aangezien er meer meespeelt op een fiets dan de groepset.
Dat lijstje van pak hem beet 10 perfecte muizen is echt niet genoeg om alle consumenten die een gamingmuis zoeken van de juiste te voorzien wanneer je verder kijkt dan sensor alleen.
En als je het alleen over sensor wilt hebben moet jij dit topic maar hernoemen naar het perfecte gamingmuis sensor topic. Gamingmuizen is een algemene term en suggereert dat er verder gekeken wordt dan sensor alleen.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 14:08 ]
Misschien kan iemand wel beter aimen met accleratie. Want hoe groot is het random effect en hoe significant is dat tov het wel voorspelbare gedeelte van accleratie.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:04:
[...]
Inderdaad, ik heb dit al eerder aangehaald: als je oog-hand-coördinatie gewoon niet goed genoeg is zal het weinig uitmaken. Een sensor met een random aspect zal dan soms zelfs in je voordeel kunnen werken.
Het is niet zo zwart wit imo.
PC Specs
Er zijn zeker mensen die beter aimen met acceleratie. Als je terugbladert in dit topic zal je ook zien dat veel Quake spelers een lichte vorm van accel gebruiken. Dat komt door de stijl van de game: flick rockets maar ook een LG of railgun. Wat echter ZEER belangrijk is, is dat de acceleratie die hun gebruiken puur en alleen maar door de game zelf wordt aangelevert. Ze gebruiken accel waarden in-game om de accel curve aan te passen. Windows acceleratie en de acceleratie op de muissensor willen ze niet, omdat daardoor de curve niet meer constant is (meerdere curves door elkaar). Zij willen een niet random curve. Elke andere scene zal je zien dat men 99% van de tijd zonder accel speelt. Wat je moet meenemen uit mijn verhaal is dat als je graag met accel speelt je nog steeds beter af bent met een muis zonder accel op de sensor zelf (als je het in de drivers aanpast kan het prima zijn, mits het voor de rest overal uitstaat).Help!!!! schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:10:
[...]
Misschien kan iemand wel beter aimen met accleratie. Want hoe groot is het random effect en hoe significant is dat tov het wel voorspelbare gedeelte van accleratie.
Het is niet zo zwart wit imo.
edit: zeer belangrijk is dat ik het hier heb over positieve acceleratie. Geen enkele speler speelt met opzet met negatieve acceleratie. En laat negatieve acceleratie nou juist datgene zijn wat het probleem is bij veel laser sensoren. Als je positieve en negatieve accel curves gaat mengen kan je net zo goed je muis met je voorhoofd bedienen.
Even wat anders: de G100s is verbetering ten opzichte van de G100 als ik zo de eerste ervaringen lees.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2013 14:39 ]
Het is lastig uit te leggen wat het nou precies is, iets zwaarder, iets meer lag, misschien skipt ie af en toe een klein stukje. Misschien van de zomer maar een "echte" muis kopen, hoewel ik ook de razer van m'n huisgenoot getest heb, die voelde niet veel beter aan.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Als je ineens naar het plafond/grond kijkt raak je de malfunction speed van je muis.haarbal schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:59:
Ik heb een microsoft sidewinder x3, was de enige muis met 500hz die ze hier in de buurt verkochten, heeft dezelfde sensor als de logitech G3 / G5. Maar goed, eigenlijk werkte m'n elcheapo overclockte 500hz hp optical beter, ware het niet dat die af en toe goed de kluts kwijtraakte (opeens naar het plafond kijken en dat soort ongein).
Het is lastig uit te leggen wat het nou precies is, iets zwaarder, iets meer lag, misschien skipt ie af en toe een klein stukje. Misschien van de zomer maar een "echte" muis kopen, hoewel ik ook de razer van m'n huisgenoot getest heb, die voelde niet veel beter aan.
Er zijn maar weinig moderne muizen die daar nog last van hebben.haarbal schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:58:
goed, daar heeft de sidewinder iig geen last van.
Ik heb 'm direct via de zowiegear store besteld.kevz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:35:
Heeft iemand misschien een tip waar een Zowie FK te vinden is? Hij staat niet eens in de pricewatch
Hmmm, that explains. 80 euro voor een muis... Toch maar ff wachten dan?Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:47:
[...]
Ik heb 'm direct via de zowiegear store besteld.
60,- en 10,- shipping? In NL zal hij ook gewoon 60,- kosten alleen zal de shipping een paar euro goedkoper zijn.kevz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:25:
[...]
Hmmm, that explains. 80 euro voor een muis... Toch maar ff wachten dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 15:30 ]
yep ur right, misread. 73.66 eur (totaal)Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:30:
[...]
60,- en 10,- shipping? In NL zal hij ook gewoon 60,- kosten alleen zal de shipping een paar euro goedkoper zijn.
Toch aan de hoge kant voor slechts een muis. Maar tegelijkertijd heb ik het wel gehad met de rommel van coolermaster
*Besteld*
[ Voor 6% gewijzigd door kevz op 18-04-2013 15:37 ]
Een feit is geen mening. Dat er in een mogelijke toekomst nieuwe inzichten aan het licht komen waardoor de voorheen als feiten bestempelde uitspraken veranderen of compleet onderuit gehaald worden, is totaal geen argument om dan maar geen onderscheid tussen feit en mening te maken.Help!!!! schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:17:
[mbr]knip[/]
Dit is meer een wetenschapsfilosofische discussie, maar als je het niet met Koeitje eens bent dan zeg je eigenlijk dat alle werkvelden die uitspraken doen aan de hand van meetbare en herhaalbare resultaten (dus met andere woorden: SCIENCE) natte-vinger-mening-werk is.
Zoals Koeitje zegt; als voor jou de vorm van de muis echt dé doorslaggevende factor is, kun je zelf een frankenstein-muis in elkaar knutselen. Echter zijn er genoeg muismodelen met nagenoeg perfecte sensors zodat je eigenlijk altijd wel een muis kan vinden die én goede sensorprestaties biedt, én past bij jouw grip-stijl.
@ RoboSpinoza en Paazei
Met gamingmuizen bedoelen we ook gamingmuizen. Dat je met een mindere muis ook KAN gamen WEET IEDEREEN. Jullie willen een andere semantische intepretatie aan het begrip gamingmuis geven dan Koeitje en anderen. Dat is heel fijn en mag natuurlijk ook, maar als je wil zeggen dat in principe elke muis geschikt is voor gaming dan houdt daarmee ook elke discussie op. Dan hoef je niet in een GoT topic te kijken, dan ga je naar de winkel en haal je een willekeurige muis die er leuk uit ziet of een leuk vormpje heeft.
Om de nu reeds clichématige autovergelijking er maar weer eens bij te halen; Een raceauto is wat anders dan een auto. Met een auto kun je racen, maar is een auto daar bij voorbaat op afgestemd? Nee, daar moet je een raceauto voor hebben. Zelfde geldt hier: als je gaat claimen dat elke auto in principe een raceauto is dan is het onderwerp of de focus van de discussie zoek en kun je het discussietopic opheffen.
tl;dr: getgood, l2play, l2aim, etc
Iemand nog een R.A.T. 5 kopen trouwens? Supergoeie gamingmuis joh, de vorm kun je helemaal aanpassen door de breedte en hoogte te verstellen. Dat de sensor helemaal niks is maakt toch niet uit?
Ik denk dat jullie jezelf een beetje overschatten. Jullie "feiten" zijn voor mij voorlopig meningen.
Wat voor mij wel een feit is, is dat jullie zelfingenomen manier van 'discussieren' dit topic compleet verziekt.
PC Specs
Zo lang je maar niet muizen gebruikt die waardeloze sensors gebruikt (Philips Twin Eye!) valt het allemaal wel wat mee.
PTE zit in onder andere diverse Razer muizen zoals de Imperator en Mamba, RAT's.
Zo lang je daar maar ver bij uit de buurt blijft zit je wel goed.
Ik wil zelf alleen Avago optische sensors in mijn muizen, heb 1x de fout gemaakt een muis met PTE te nemen
De Deathadder is al een tiental jaren voor mij de ultieme muis. Eerst de classic, sinds een jaar de black ed.
Kom maar met meetbare resultaten die anders bewijzen. Ik neem aan dat je deze informatie binnen een paar dagen toch moet kunnen vinden of zelf kunnen aanleveren. Als je zelf niet genoeg muizen in huis hebt mag je hier wel even langskomen, heb een stuk of 8 recente en minder recente hier liggen. Zou mooi zijn om eens harde feiten te zien van bijvoorbeeld de DA (1800dpi en BE) die aantonen dat die muis last heeft acceleration, overdreven prediction, tracking problemen, een lage malfunction speed etc. Er zijn natuurlijk nog dingen zoals de algoritmes die helpen met het bepalen van bochten die je maakt. Zo heeft elke muis heeft angle-snapping, maar niet elke muis heeft slechts de minimum hoeveelheid die nodig is. Ook zal de sensor en firmware in een G100 minder mooien bochten maken dan bijvoorbeeld een DA black edition. En is de G400s net ietsjes anders dan de G400.Help!!!! schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:47:
Nee, jullie pretenderen, de sensortechnologie, drivers, OS en wisselwerkingen ertussen volledig te begrijpen en om te kunnen zetten in feiten over wat wel goede muizen/sensors zijn en niet.
Ik denk dat jullie jezelf een beetje overschatten. Jullie "feiten" zijn voor mij voorlopig meningen.
Wat voor mij wel een feit is, is dat jullie zelfingenomen manier van 'discussieren' dit topic compleet verziekt.
Sorry, maar op dit moment klink je precies als het volk dat geloofd in magische HDMI kabels. Allemaal bla bla bla, maar nooit de feiten en meetresultaten om het te onderbouwen. Ik stel voor dat je eerst eens jezelf gaan inlezen op fora zoals overclock.net en esreality. _ELK_ argument daar wordt ondersteund door keiharde data die verifieerd wordt door meerdere personen. Anders moeten we misschien het topic maar een nieuwe naam geven:
Zilveren Gamingmuizen gesmeed door elfen bij maanlicht [Deel 2]
Ik denk dat een anekdote het probleem misschien wat duidelijker maakt. Toen Battlefield 3 net uit was gekomen zat er een enorme bug in de muisbediening. Je had altijd, ook als je raw-input selecteerde, enorme negatieve acceleratie. ENORME. Zeg maar, belachelijk veel. Velen spelers merkten het gelijk in de eerste minuut en zeiden: die klopt niet. Een zeker zo grote groep riep echter leuk "ik merk niets, er is helemaal geen bug". De allereerste patch die Dice eruit gooit wordt het gepatched en is het ook te vinden in de patch notes. Voordat de patch kwam bevestigden een developer van Dice zelfs de bug. Ik denk dat dit duidelijk aangeeft dat voor een grote groep mensen die soort dingen er niet toe doen. Maar om het gelijk als onzin te bestempelen omdat je het zelf niet merkt gaat toch echt te ver.
Een vergelijking met de input van een toetsenbord maakt het misschien ook duidelijk. Als ik in een game 10 keer op de W toets druk wil ik dat de game ook 10 keer W voorgeschoteld krijgt. Als een toetsenbord een soort van acceleration zou hebben zou ik bij het snel achter elkaar indrukken van 10 keer W de game 12 keer W voorschotelen, of 8 keer W, of 7, of 13. Sommige spelers zouden hiermee kunnen leven, anderen niet. Jij behoort blijkbaar tot de groep die het niet uitmaakt dat je input device niet 1:1 jouw input doorgeeft. Ik behoor tot de groep die graag een input device heeft dat wel 1:1 mijn input doorgeeft.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 20:29 ]
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
weet iemand waar je los battery kan kopen die in razer mamba 4G 2012 gaat ? mijn laat niet meer op
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Heb hem niet in bezit maar wel een keer uitgeprobeerd, mijn ervaring ermee is tevens de reden dat ik hem niet in bezit heb overigensk1n9_n01z3 schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:55:
Zijn er hier mensen met een steelseries Kinzu (v2 (pro ed)) ? Zoja wat vinden jullie van deze sensor ?
Ja hoor er ook eigelijk alleen maar slechte dingen over. Eigelijk over alle 3 de versies... Mischien/waarschijnlijk zijn er gewoon geen goedkope high end muizen.MiBe schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:12:
[...]
Heb hem niet in bezit maar wel een keer uitgeprobeerd, mijn ervaring ermee is tevens de reden dat ik hem niet in bezit heb overigensDe sensor heeft prediction en een vrij extreme vorm van angle snapping. Iets dat hem in mijn ogen ongeschikt voor gaming maakt. In ieder geval bij FPS games (speel zelf UT en Quake), weet niet tot in hoeverre het hinderlijk is bij bijvoorbeeld RTS (StarCraft II etc).
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Je bent beter af met een Zowie AM of FK als je nu een Db hebt. Ik heb jaren een Db gebruikt, de 2g en de 3g, en de DA ligt echt compleet anders in de hand. Een DA heeft dezelfde grip techniek als een G400. Als je toch graag een Razer muis wilt dan is de nieuwe Krait een goede optie. Maar die is alleen via ebay te krijgen. Op papier is dat ding goed, weet niet hoe het met de firmware e.d. zit.k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:33:
Tsjah ik heb voor mn pc nogsteeds m'n diamondhack, die als hij kapot gaat word vervangen door een deathadder. Ik zocht alleen iets goedkoops met goede sensor voor mn laptop. Helaas vind ik logitech niet fijn spelen, dus de zoektoch blijft aan de gang.
Voor de goede orde, ben ik een CS:GO spelert met een mid sens, denk zo'n 30cm/360. Maar ook dit probeer ik "beter" (lees lagere sens) te krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 23-04-2013 19:31 ]
Steam Inventaris
Ik kon niet aan de DA wennen. Heb er 2 gehad: de originele 3g en de 3.5g. Heb ze allebei weer verkocht. De tweede keer had ik 'm gekocht onder het motto van "ik zal er wel aan wennen". Maar ik kon het gewoon niet. Als je de DB gewend bent is het gewoon een te lompe muis. De G400 ligt mij zelfs wat beter. Mijn sens varieert, afhankelijk van de game, tussen de 25 en 50cm/360 en ik moet dus redelijk wat bewegen.k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:28:
Ochja de Abyssus, helemaal vergeten. Met zn S3888 heeft ie dezelfde sensor als de DA 3.5g. Doet minimaal 450 dpi en heeft max 1000hz over de usb (met knoppen) waarbij m'n DB minmaal maar 800 dpi doet, en 125hz (zonder oc). En maar 31e. Btw maakt mij de vorm niet zo heel veel uit, ik weet dat de DA redelijk groot en lomp is vergeleken met mn DB maar ik neem gewoon aan dat ik er wel aan zal wennen.
Voor de goede orde, ben ik een CS:GO spelert met een mid sens, denk zo'n 30cm/360. Maar ook dit probeer ik "beter" (lees lagere sens) te krijgen.
@k1n9_n01z3: Denk dat de Abyssus voor jouw speelstijl zeker het overwegen waard is als ik het zo lees. Je zou wellicht even bij de plaatselijke Mediamarkt/Saturn of iets dergelijks kunnen kijken of ze hem hebben liggen, dan kun je kijken of je hem prettig in de hand vindt liggen.
Toen een legio aan muizen gekocht, maar ik moet zeggen dat de laser logitechs me allemaal niet bevielen.
Steelseries was ergnomisch met de Ikari wel prima, maar die was me te traag bij 1600 dpi max en de laser versie had diverse nare bugs.
Toen de 3.5G Deathadder gehaald en eigenlijk beviel de vorm me erg goed, ik wil m'n muis helemaal niet oppakken, ik wil em daarnaast ook niet verder dan 3cm hoeven bewegen. 3000dpi 1000hz doet dat voor mij. Op 3500 vind ik em trouwens een beetje glitchy overkomen, op 3200 en lager is het gewoon stabiel.
De Abyssus vond ik trouwens ook niet verkeerd, hij is alleen wat klein, maar ergnomisch vond ik het eigenlijk een prima ding. De Taipan vind ik prettiger vasthouden alleen, maar wtf hebben ze met die sensor aan de hand gehaald zeg... :-/
Beetje een imperator verhaal, die was ergnomisch ook in orde, zeker als je van MX500/ G400 modellen houd zeg maar. Maar die 3G imperator was ook een ramp kwa sensor, maar ik dacht dat de 4G versie nu wel redelijk in orde was met recente firmwares.
Herhaaldelijk vanwege de slijtage gekeken voor een opvolger voor de DA 3.5G, maar dat lijkt toch wel erg lastig. Nieuwe voetjes voor dat ding bestellen ook helaas...
Grappig precies wat ik net gedaan heb. Ik had nog de diamondback uit 2004 ofzo, een van de eerste goede game muizen met een lampje :-)k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:33:
Tsjah ik heb voor mn pc nogsteeds m'n diamondhack, die als hij kapot gaat word vervangen door een deathadder. Ik zocht alleen iets goedkoops met goede sensor voor mn laptop. Helaas vind ik logitech niet fijn spelen, dus de zoektoch blijft aan de gang.
Die hangt nu aan de pc van mijn vrouw, nu de deathadder2013. Toch wel een verschil.
mixing a drink and music
En ik frag nog steeds met een Intellimouse Optical 1.1a! Een jaar of 2 geleden voor 16 euro gekocht op Amazon. Ongeloofelijk dat Microsoft "per ongeluk" een budgetmuis maakte voor algemeen computergebruik die qua sensorperformance de meeste peperdure "gaming"muizen uit het veld slaat.MiBe schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:37:
Voor de muizen die sensortechnisch high-end zijn hoef je lang niet altijd in het duurste segment qua gamingmuizen te kijken hoor. Zo is een G400 superieur aan een Razer Ouroboros terwijl laatstgenoemde bijna het vijfdubbele kost.
Momenteel zijn de IMO/WMO/IME muizen echter helemaal EOL en zijn de meeste voorraden ook uitverkocht en leg je al snel een relatief fortuin neer voor deze oorspronkelijk elcheapo maar geniale muis
[ Voor 11% gewijzigd door skndd op 24-04-2013 11:39 ]
Mooie tijd was dat, dat fabrikanten nog probeerden een goede sensor te ontwikkelen in plaats van een astronomische DPI-waarde te bereiken.
M'n scrollwheel functioneerde niet meer 100% en aangezien ik daarmee reload in shooters is dat vrij essentieel. Hij werd ook wat stroef (voetjes afgesleten) en de duimknoppen bevielen me niet voor de volle 100%. Maar bovendien wou ik ook een DA gebruiken voor m'n werk-pc vanwege het comfort en precisie, dus dat kon de oude mooi doen.
Eisen aan mijn gamemuis (die de DA voor mij de enigste logische keuze maken):
-Ik ben een low sens Palmer (met claw-elementen) met grote handen, het moet een grote muis zijn die urenlang comfortabel blijft. De Logitech en meeste andere muisjes zijn gewoonweg te klein, m'n vingertoppen rusten dan of niet (in de lucht), of op het bureau of op de behuizing van de muis zijnde NIET de knoppen.
-Lichtgewicht en bedraad. Ik heb een gruwelijke hekel aan alles wat te maken heeft met wireless en gamen te maken hebben. Zelfs al zijn er geen enkele vertraging of losses meer in de omzetting, dan nog ben je onnodig massa (de accu en zender) aan 't verslepen plus dat die batterij ALTIJD leeg raakt op klotemomenten en dan ben je weer gebonden aan zo'n zware rubber kabel.
-Zo niet het belangrijkste: de beste optische sensor zonder enige vorm van predictie of versnellingen, geen discussie of compromissen.
De oude deathadder deed bovenstaande al erg goed, maar de nieuwe is in alles een verbetering, met uitzondering van Synapse 2.0, de dag dat daar legacy drivers voor uitkomen ben ik erbij! Het enige voordeel van synapse is dat ze eindelijk afwijken van die 40 sensitivity sliders en tig DPI settings. Dat is toch allemaal onzin. Er is nu alleen een X en Y DPI setting (verkapte sensitivity dus).
Afgezien daarvan:
-De 2013 versie is merkbaar lichter
-Het comfort van het ruwere plastic bovenop en de rubber grips aan de zijkant is nóg hoger dan de oude DA
-De knopswitches zijn nóg soepeler, vooral de duimknoppen zijn er enorm op vooruit gegaan.
-De rubbere grips aan de zijkanten maken dat het lift-and-drag veel makkelijk en comfortabeler maakt.
-De kabel lijkt nog nét een tikje soepeler
-De optische sensor is echt akelig nauwkeurig, maar dat was de oude ook. Moeilijk om daar nu al een oordeel over te geven.
Een nieuwe muis is altijd wennen, de target aquisition ging niet altijd even soepel, doordat ie lichter is schoot ik nog vaak te ver door (dat zal ook nog wel even duren vrees ik). Maar éénmaal on-target was de recoil control.... goddelijk. Kan niets anders zeggen, merkbaar hogere accuracy dan met m'n oude DA waar ik al jaren op ingespeeld ben en de accuracy toch al niet verkeerd was. Ik heb nu al weer zin om er vanavond mee los te gaan!
Is het die bijna 80 euro waard? Absoluut, als je echt een nieuwe muis nodig hebt en er weinig alternatieven zijn die aan al m'n eisen voldoen. Als je al een DA 3,5 oid hebt, is het moeilijker te verantwoorden. De DA 3,5 was al een nagenoeg perfecte shooter muis, de 2013 is op alle gebieden gewoon nét een tikkeltje fijner geworden. Aanradertje!
Mee eens, op dit moment niet echt een betrouwbare verkoper te vinden met goede kwaliteit alternatieve voetjes. Ik zat ook sterk te twijfelen om zelf met teflon tape aan de slag te gaan, "gelukkig" kreeg m'n muiswiel problemen en was ik m'n werkmuis zat.djunicron schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:07:
Herhaaldelijk vanwege de slijtage gekeken voor een opvolger voor de DA 3.5G, maar dat lijkt toch wel erg lastig. Nieuwe voetjes voor dat ding bestellen ook helaas...
Mocht iemand hier nog wel een goed adres voor weten dan hoor ik 't graag!
[ Voor 8% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 24-04-2013 14:46 ]
Goed, de sidewinder X3 was gewoon kut dus
De muis op zich zelf ligt lekker in de hand, maar dat is ook het enige wat ik er kan van vertellen, ingame heb ik de muis nog niet kunnen gebruiken.
Gebruik de muis het meesten met Battlefield 3, als ik de LSHIFTtoets, [is de bf3 sprinttoets ingame] ga binden aan de duimknoppen 4 en 5, en ingame druk ik b.v op de duimknop 4 draait het poppetje vervolgens niks als rondjes.
Maar als ik een anderen toest bind aan de duimknoppen 4 of 5, b.v granaat gooien dan is er verders niks aan de hand.
Wat ik verders nog gedaan heb, is veel googlen maar komt niks overeen met mijn probleem, Razer Synapse 2.0 wel 10x op nieuw geinstalleerd, een ander toetsenbord gebruikt en BF3 een keertje in zich geheel op nieuw geinstalleerd, mocht allemaal niet baten.
Is er iemand bekent met dit probleem of hoe het opgelost kan worden.
Misschien dat iemand een tesje wil doen die in het bezit is van BF3/DA 2013 met de linker shifttoest [LSHIFT ingame] aan de duimknop 4 of 5.
Alles is trouwens geinstalleerd met de nieuwste firmware en drivers.
Waarom bind je niet gewoon ingame je duimknop aan sprint dan?wth schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:06:
Zelf heb ik een Razer DeathAdder 2013 4G, zo'n 2 maanden in bezit.
De muis op zich zelf ligt lekker in de hand, maar dat is ook het enige wat ik er kan van vertellen, ingame heb ik de muis nog niet kunnen gebruiken.
Gebruik de muis het meesten met Battlefield 3, als ik de LSHIFTtoets, [is de bf3 sprinttoets ingame] ga binden aan de duimknoppen 4 en 5, en ingame druk ik b.v op de duimknop 4 draait het poppetje vervolgens niks als rondjes.
Maar als ik een anderen toest bind aan de duimknoppen 4 of 5, b.v granaat gooien dan is er verders niks aan de hand.
Wat ik verders nog gedaan heb, is veel googlen maar komt niks overeen met mijn probleem, Razer Synapse 2.0 wel 10x op nieuw geinstalleerd, een ander toetsenbord gebruikt en BF3 een keertje in zich geheel op nieuw geinstalleerd, mocht allemaal niet baten.
Is er iemand bekent met dit probleem of hoe het opgelost kan worden.
Misschien dat iemand een tesje wil doen die in het bezit is van BF3/DA 2013 met de linker shifttoest [LSHIFT ingame] aan de duimknop 4 of 5.
Alles is trouwens geinstalleerd met de nieuwste firmware en drivers.
Key koppelen aan een muisknop middels de razer software is vrij waardeloos.
Beter uninstall je die Synapse meuk helemaal.
Bedankt voor de tip, kan ik eindelijk de Da 2013 gebruiken.unfor schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:14:
[...]
Waarom bind je niet gewoon ingame je duimknop aan sprint dan?
Key koppelen aan een muisknop middels de razer software is vrij waardeloos.
Beter uninstall je die Synapse meuk helemaal.
Jammer dat de drivers zo brak zijn.
The first casualty in war is always the truth...
Tja, daar zit een Philips Twin-Eye sensor in.Jumpiefox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:46:
Ik heb sindskort de Razer Mamba 4g en kwa "gevoel" toch wel de prettigste muis die ik tot op heden heb gebruikt. Het enige probleem dat ik heb is dat af en toe het "signlaal" ff stottert..dan beweegt de cursus gewoonweg voor een seconde niet dan weer wel en dan weer niet voor een halve seconden en dat duurt dan ff (een sec of 6 totaal) en doet ie het weer normaal. Komt niet vaak voor maar niet echt prettig..al helemaal niet voor een muis die 100+e moet kosten
You're pretty much screwed
Wat wel wil helpen is om in ieder geval geen stoffen muispad te gebruiken, daar werkt die sensor niet lekker op.
En je moet een pad gebruiken met 1 kleur erin, van verschillende kleuren raakt die sensor volledig in de war.
PTE Issues
Ik heb hier nog een Imperator liggen met dezelfde sensor, kan ik helemaal niks mee... weggegooid geld.
[ Voor 29% gewijzigd door unfor op 30-04-2013 19:48 ]
Is het nog binnen de 14 dagen zichttermijn (indien online gekocht), dan zou je de muis kunnen retourneren.Jumpiefox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 18:46:
Ik heb sindskort de Razer Mamba 4g en kwa "gevoel" toch wel de prettigste muis die ik tot op heden heb gebruikt. Het enige probleem dat ik heb is dat af en toe het "signlaal" ff stottert..dan beweegt de cursus gewoonweg voor een seconde niet dan weer wel en dan weer niet voor een halve seconden en dat duurt dan ff (een sec of 6 totaal) en doet ie het weer normaal. Komt niet vaak voor maar niet echt prettig..al helemaal niet voor een muis die 100+e moet kosten
Ja, in principe een draadloze DA met wat extra knoppen. (oh en een waardeloze sensorVerwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:46:
De Mamba is qua vorm praktisch een DA toch?

Nu ga ik hier toch nog even commentaar op geven. Ik heb je berichtje van 20 april gelezen over de PTE sensor in de imperator die ik inmiddels al een half jaartje gebruik en een hoop shit gelezen over die betreffende sensor. Ik kon me er niet echt in vinden (maar heb dan ook de meest dunne stoffen effen zwarte muismat (2 - 3 mm?). Om toch zelf iets te kunnen zeggen heb ik diezelfde dag nog een deathadder 3.5G gehaald met een "degelijke sensor"unfor schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:38:
[...]
Tja, daar zit een Philips Twin-Eye sensor in.
You're pretty much screwed
Wat wel wil helpen is om in ieder geval geen stoffen muispad te gebruiken, daar werkt die sensor niet lekker op.
En je moet een pad gebruiken met 1 kleur erin, van verschillende kleuren raakt die sensor volledig in de war.
PTE Issues
Ik heb hier nog een Imperator liggen met dezelfde sensor, kan ik helemaal niks mee... weggegooid geld.
Na een week proberen kan ik er toch maar niet aan wennen... en heb ik inmiddels maar wat paintcirkeltjes gedraaid.
Zie hieronder het resultaat.

Vlak na elkaar opgenomen, op dezelfde muismat. Zelfs hetzelfde stukje muismat. In een stille ruimte. Heb ik misschien een brak exemplaar te pakken?
Instellingen zijn nagenoeg gelijk: 3500 DPI, 1000 Hz.
Heb je de firmware op de DA geupdate? En gebruik je de oude drivers? (niet Razer Synapse)M2M schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:58:
[...]
Nu ga ik hier toch nog even commentaar op geven. Ik heb je berichtje van 20 april gelezen over de PTE sensor in de imperator die ik inmiddels al een half jaartje gebruik en een hoop shit gelezen over die betreffende sensor. Ik kon me er niet echt in vinden (maar heb dan ook de meest dunne stoffen effen zwarte muismat (2 - 3 mm?). Om toch zelf iets te kunnen zeggen heb ik diezelfde dag nog een deathadder 3.5G gehaald met een "degelijke sensor"
Na een week proberen kan ik er toch maar niet aan wennen... en heb ik inmiddels maar wat paintcirkeltjes gedraaid.
Zie hieronder het resultaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vlak na elkaar opgenomen, op dezelfde muismat. Zelfs hetzelfde stukje muismat. In een stille ruimte. Heb ik misschien een brak exemplaar te pakken?
Instellingen zijn nagenoeg gelijk: 3500 DPI, 1000 Hz.
spoiler:boven imperator met philips twin eye, onder deathadder met Avago ADNS-S3888)
Ik heb gewoon perfecte rondjes en lijnen zonder schokken als ik hetzelfde doe.
Er waren firmwares met drift control en zonder, afaik kon je met drift control die schokkende lijnen krijgen.
Ik gebruik de DA 3.5 black edition op 1800 DPI, 1000 Hz. Maar 3500 maakt geen verschil.
De oude razer legacy drivers versie 3.05 gebruik ik. Verder nogmaals de FW updater gebruikt die de boel naar 2.45 brengt (waar die volgens de update tool al op zat, maar toch vrolijk begon te flashen...) met uiteindelijk dit resultaat:unfor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:30:
[...]
Heb je de firmware op de DA geupdate? En gebruik je de oude drivers? (niet Razer Synapse)
Ik heb gewoon perfecte rondjes en lijnen zonder schokken als ik hetzelfde doe.
Er waren firmwares met drift control en zonder, afaik kon je met drift control die schokkende lijnen krijgen.
Ik gebruik de DA 3.5 black edition op 1800 DPI, 1000 Hz. Maar 3500 maakt geen verschil.

Idem als hierboven dus...
Inmiddels ook twee andere muismatten geprobeerd. Een harde met een plaatje en een hele smerige dikke zachte mat maar beide komen op hetzelfde uit.
Ik heb zelfs het ding op een andere tafel gelegd en met mijn laptop (win7) het volgende plaatje geschoten.

Het lijkt dus een brak exemplaar te zijn. Ik ga zometeen razer maar eens even een mailtje sturen met mijn bevindingen en anders het ding RMA sturen. Hier is in ieder geval niet mee te gamen (en verklaart ook meteen waarom ik continu mis schoot...)
prediction of niet, het plaatje geschoten met de twin eye imperator geeft mijn handbewegingen beter weer dan de deathadder.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:23:
Het enige wat ik zie is een bak prediction bij de bovenste.
[ Voor 8% gewijzigd door M2M op 01-05-2013 22:18 ]
Ik neem de muis morgen wel mee naar mijn werk. Test ik het ding daar nogmaals.
Enige advies wat ik nog kan bedenken, download een van de mouse fixes die acceleratie verwijderen.
Volgens mij gebruik ik die van MarkC.
[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 01-05-2013 22:43 ]
Deathadder 3.5G op een van de pc van m'n werk:unfor schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:43:
6/11 is standaard, en daar hoort het ook op.
Enige advies wat ik nog kan bedenken, download een van de mouse fixes die acceleratie verwijderen.
Volgens mij gebruik ik die van MarkC.

Misschien dan toch een brak exemplaar. Toch maar eens een mailtje richting razer doen.
Verwijderd
Ik heb even met die R.A.T. 9 zitten spelen maar ik kan helaas niet wennen aan die vormgeving ook al ziet hij er echt gaaf uit. Ligt me gewoon niet prettig in de hand.Dubrillion schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:21:
[...]
Toevallig heb ik afgelopen week de R.A.T.9 aangeschaft (de draadloze variant).
Heb hem van het weekend getest en ben erg tevreden.
De muis heeft dermate veel opties om lekker in de hand te liggen. Natuurlijk zullen
er altijd muizen zijn die lekkerder zullen liggen, maar ik vind het ontwerp ook gewoon gaaf.
De draadloze ontvanger huist ook een holte waar je extra accu in opgeladen kan worden.
Ik heb gisteren 5uur Far Cry 3 gespeelt en zat op 75%.
Hij kost aardig wat geld, maar vind het het geld wel waard.
De G700 is wel grappig, maar meer dan Forward/Backward knoppen gebruik ik nooit.
Al is de Precision Aim een welkome toevoeging. Zelfs in Skyrim als ik Archer speel
De G700 ligt beter in mijn hand maar ik word niet heel vrolijk van die functiebuttons naast de "primairy fire" knop en vind hem daarmee geen 70~80 euro waard.
Zoektocht naar een deugdelijk wireless muis maar weer aan het voortzetten.
Verwijderd
Luie stoel ja, zit een halve kamer tussen mij en mijn hardware en hoewel ik op papier bekabelde apparatuur kan aansluiten is de winst die bedrading geeft in de zin van performance me het apocalyptische ongemak niet waard. (blijf er in hangen, sleep tobo naar de grond, kat gaat aan de kabel vreten, etc)Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:18:
Waarom moet het draadloos? Game je op de bank?
Ik vind "gaming" hardware doorgaans beter vormgegeven en handzamer (zowel functioneel als ergonomisch) maar het ontbreekt hem behoorlijk in keuze. Wireless muizen heb ik nog maar weinig kandidaten van gezien, wireless toetsenborden eigenlijk nog helemaal niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 22:16 ]
ik ben nu bijna door mijn 2e MX518 heen, dus moet opzoek naar een nieuwe.
en ik wil eigenlijk wel eens wat anders, heb naar een G9(x) gekeken maar daar zit een lazer in.
ik begrijp dat een Razer Deathadder 2013 een goeie muis is, moet maar even gaan kijken hoe die in de hand ligt.
iemand nog andere suggesties?
Steam Inventaris
Gezien je momenteel een MX518 gebruikt vermoed ik dat je een palm grip gebruikt bij het gamen, dit is immers de meest logische grip bij dergelijke muis. Een goed alternatief voor palmgrip die eveneens over een goede sensor beschikt is de Deathadder. De Zowie AM/FK zou je eventueel ook kunnen overwegen maar die wijken qua vorm wel érg veel af van de MX518 waar je aan gewend bent.
Mocht je uiteindelijk toch de vorm van de MX518 willen behouden is de G400(s) zoals Koeitje al zegt een logische opvolger. Prima muis en heeft nagenoeg geen gewenning nodig na je huidige muis.
[ Voor 14% gewijzigd door MiBe op 05-05-2013 02:00 ]
Dus? Niet veel mis met een G9x voor zover ik weetsk1nny666 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:19:
ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe gamemuis.
ik ben nu bijna door mijn 2e MX518 heen, dus moet opzoek naar een nieuwe.
en ik wil eigenlijk wel eens wat anders, heb naar een G9(x) gekeken maar daar zit een lazer in.
ik begrijp dat een Razer Deathadder 2013 een goeie muis is, moet maar even gaan kijken hoe die in de hand ligt.
iemand nog andere suggesties?
Na ff snel googlen lijkt de G9x prediction te hebben, maar dat blijft natuurlijk persoonlijk of het in de weg zit of niet. Zelf ben ik nogal perfectionistisch. 'k wacht nog steeds op m'n bestelde Zowie FK, lijkt een kwalitatief uber goede muis te zijn... who knows
[ Voor 23% gewijzigd door kevz op 05-05-2013 03:29 ]
Is bijna niet te merken zelfs in een gaming omgeving, daarom noemde ik het niet op. Bovendien is er niks mis met accel tenzij je een echt 100% lineare muis sensitiviteit wil. Maar niet dat dat iets uitmaakt zodra je er aan gewend raaktVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 12:08:
G9x heeft positieve acceleration.

Steam Inventaris
De sensor is gewoon goed naar mijn weten, voldoende x m/s om geen last te krijgen van skipping/jitter of wat dan ook. Zoals ik al aangaf, het gaat dan puur om kan je met accel spelen of niet. Ik speel in Quake wel met accel dus dan maakt het 0 verschil. Bij SC2 zou ik denk ik geen accel willen, maar pure lineaire controle. Meneer hierboven komt van een mx518 af dus prediction zou hij niet erg moeten vindenk1n9_n01z3 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:16:
Nope, dit ligt echt aan de sensor en als je mid of low sens speelt is dit overduidelijk te merken. Wat jij bedoelt met "gewend aan raken" noemen de mensen met een goede muis "niet beter weten". Met andere woorden als je een goede muis zou hebben zou je gewoon beter zijn in je game. En mouseaccel -0.01 helpt niet je faulty sensor te fixen...
Het is niet de perfecte muis an sich, maar kan voor iemand zijn doeleinden wel perfect werken.
Over dat wennen, bedoelde ik niet 'niet beter weten'. Het komt erg vaak voor maar dat is niet waar ik op doelde
Verschil kwa statistieken wel, maar in Quake valt er zo veel aan te passen dat ook met een G9x goed te werken valt. Dan zou ik ipv sens 2.25 met accel 0.08 op dezelfde sens maar dan accel 0.06 spelen, het zal niet exact hetzelfde voelen maar dat wil niet zeggen dat het ineens onspeelbaar word. Het klinkt overgens niet alsof skinny666 'swereld's perfecte muis nodig heeftVerwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:56:
Het maakt ook voor jou in Quake verschil omdat je nu met 2 acceleratiecurves speelt in plaats van 1.
Het belangrijkste is dat iemand exact weet wat hij aanschaft bij een muis zodat dat aansluit op de gebruiker. Voor mij is dat een alround perfecte muis, daarom wil ik een Zowie FK. Voor anderen zal dit niet zo zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 05-05-2013 15:02 ]