Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoaDHouse schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 17:21:
[...]
Ach, dat gelul over de sensor :) je moet alleen de philips twin-eye sensor vermijden die is namelijk wel slecht.

De razer deathadder heeft de perfecte sensor zegt men, maar ik schiet er geen olifant mee raak, met de sensei voelt het als een aimbot. Ik blijf erbij het is allemaal persoonlijk.
Ik snap je punt wel hoor. Naast de prestaties van de muis op zich ook de vorm belangrijk is. Het lastige is dat ik moeilijk kan bepalen welke muis echt lekker werkt zonder dat ik er echt even gebruik van heb gemaakt. Mijn keuze was eigenlijk de G400 tot ik hem even vasthield en die eerste indruk niet zo best was. Maar wellicht na wat gewenning dat het wel wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Met de g400 kan je niet echt fout gaan, zodra je de software gaat installen heb je wel een probleem met lag (dit is een bekend probleem)

Maar ik vind het gewoon een gare muis, de buttons zijn van het goedkoopste materiaal wat er op de markt is, ik heb 5 van die dingen gehad :)

De MX518 is van veel betere kwaliteit, maar ja volgens mij kan je die niet meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bij mij viel de G400 juist af door de 'feel'. Voor mij heeft het gevoel eigenlijk de meeste waarde, gevolgd door aantal knoppen, het hebben van een staart/kabel en tot slot de kleine details (merk, software, precisie, gewicht en tweakbaarheid) [lijst in volgorde van belang en prioriteit]
De G400 voelt gewoon goedkoop en niet-comfy aan. Hij is redelijk geprijsd, maar ik denk niet dat ik er lekker mee zou werken omdat hij gewoon aanvoelt als een 3€ trust-muis.
De MX518 kon ik nergens vinden helaas, deze had ik ook op m'n test-lijst staan.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor al jullie feedback. Ik heb zojuist (toch) de G400 besteld bij 4Launch voor slechts €30,90.

Ik was vandaag wederom langs de winkel geweest en had nogmaals de muizen getest. Ik heb als eerste de G400 geprobeerd met de ringvinger boven het randje te leggen en de pink eronder en dat voelde gelijk een stuk beter aan. Het zal echter zeker wel wennen zijn.

Ik had ook nog wat anders muizen geprobeerd. De G500 is qua vorm net iets anders, maar niet significant naar mijn gevoel. Verder heb ik niets aan de extra knoppen en de gewichtjes is voor mij ook niet van toevoegende waarde. (Lees: daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor.) Ik had verder nog kort de Logitech G700, Roccat Kone XTD, CM storm Sentinel Advance 2 en Logitech MX Peformance geprobeerd. Allemaal wel goed, maar die zitten wel in een hogere prijscategorie. De Roccat Kone Pure vond ik ook wel aardig maar wel iets aan de kleine kant. En over de Deathadder ben ik ook niet echt uit, de vorm is aardig goed, maar op een of andere manier voelt hij toch niet heel lekker in de hand. De bouwkwaliteit van de G400 vond ik verder niets mis mee. Ik vind het vergelijkbaar met alle andere muizen die ik heb geprobeerd.

De G400 heeft in ieder geval een goede sensor en een lager prijs. Mocht het randje toch gaan irriteren dan zou ik het nog kunnen afvijlen. Kortom de G400 lijkt me een goede (eerste) optie om te proberen. :)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Regeneration schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:19:

Een andere optie is de Ikari optical, maar die heb ik dus niet echt kunnen proberen. Iemand die weet of de sensor in de Ikari optical goed is of niet?

Nog best lastig een muis uitzoeken. :P
Ik heb nog altijd een Ikari optical. Prima ding, geen predictie, jittering alleen als je em op precies de verkeerde hoogte vast houd. (moet je ook niet doen he?) Als je em snel oppakt en neerzet gebeurt er niets gelukkig.

Omdat ik van extreem snel houd, is de 1600dpi te weinig. Ik had deze voor kantoor gekocht waar m'n MX500 toen dood was gegaan. 1600 dpi max versus de 2000 van de MX500 vond ik al vervelend. Ingame wil ik mijn 360 in 3cm hebben en m'n 1920 breedte wil ik eigenlijk daarbinnen nog kunnen bereiken. Ik heb namelijk regelmatig 2 of 3 van die schermen naast elkaar staan, en ik wil m'n muis bij voorkeur nooit oppakken.

==

Weet iemand nog een adres waar ik hyperglides voor een Razer Deathadder kan halen? Hij is nogal versleten (enkel aan de onderkant, 2 jaar heb ik em ondertussen) en de set die ik bij NC the Store heb besteld is na een maand nog niet binnen (ze bestaan volgens mij niet meer ofzo, bestel daar niets, je bent je geld kwijt).

Had wat nieuwe muizen vastgepakt, een aantal geprobeerd, maar ik vind de nieuwe MX muizen allemaal stuk voor stuk minder eigenlijk. Alleen de G9x vond ik niet verkeerd, maar als je die verkeerd vastpakt heb je de randen in je hand staan. Ook de nieuwe Razers vond ik wel lekker vasthouden, maar na even snel proberen had ik m'n bedenkingen bij de sensors, het waren alleen nog niet de 2013 modellen. Die misschien ook maar eens gaan proberen.

• Regeneration
  • Niet online
djunicron schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:36:
Ik heb nog altijd een Ikari optical. Prima ding, geen predictie, jittering alleen als je em op precies de verkeerde hoogte vast houd. (moet je ook niet doen he?) Als je em snel oppakt en neerzet gebeurt er niets gelukkig.

Omdat ik van extreem snel houd, is de 1600dpi te weinig. Ik had deze voor kantoor gekocht waar m'n MX500 toen dood was gegaan. 1600 dpi max versus de 2000 van de MX500 vond ik al vervelend. Ingame wil ik mijn 360 in 3cm hebben en m'n 1920 breedte wil ik eigenlijk daarbinnen nog kunnen bereiken. Ik heb namelijk regelmatig 2 of 3 van die schermen naast elkaar staan, en ik wil m'n muis bij voorkeur nooit oppakken.
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, voor de prijs kan je niet verkeerd gaan met de G400. Jaren lang dat model gebruikt.

Eigenlijk was de Ikari de eerste die ik kocht die ik beter in de hand vond liggen. Nu ik aan deathadders ben gewend vind ik veel logitechs te groot. De sensor in de G400 is overigens duidelijk beter dan de Ikari optical én de laser versie naar mijn mening. Niet mijn keuze, maar zeker niet verkeerd. Veel plezier ermee.

Wat ik mij in het algemeen afvroeg, zijn er eigenlijk mensen die fan zijn van Roccat? Ik kom ze regelmatig tegen in de winkel, maar ik ken eigenlijk niemand die zweert bij één van hun muizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik heb de G400 gisteren binnengekregen en heb dan al in gebruik genomen en wat gamesessies gespeeld en het bevalt goed. Wat de duur van wennen betreft valt me positief mee. Ik dacht serieus een paar weken nodig te hebben, maar de muis voelt nu al gewoon goed aan. Of de sensor ook zo superieur is kan ik met mijn beperkte kennis niet echt zeggen, maar de cursor loopt erg soepel tot nu toe zonder enige vertraging of iets dergelijks. Klein puntje is wel die kabel die een paar keer achter mijn bureau bleef haken. Dat heb ik "opgelost" door het draad een keer om de voet van mijn bureaulamp te draaien en dat werkt verrassend goed. Verder is het positief dat ik weer de PC niet uit slaapstand haal als ik de muis beweeg (ja, dat had ik uitgevinkt in de muis instellingen, maar blijkbaar werkte dat toch niet voor mijn oude M510 muis). Iets klein, maar wel zo prettig.

In de software van de muis kan je verder ook de DPI naar wens instellen in stapjes van 50 DPI. Verder kan je ook zelfs de aantal schalen instellen en kan je de default DPI wijzigen. Dat zijn toch wel nuttige features. Verder ben ik erg blij dat ik een muis heb gekozen die toch een wat hogere >1600 DPI heeft. Hier ben ik het dus eens met djunicron 1600 zou misschien nog kunnen, maar minder is toch liever niet. Ik ging er eigenlijk blind vanuit dat 400 DPI meer dan voldoende zoals ik had gelezen in de topic start en daar verder niet in heb verdiept. Echter als ik het goed begrijp is dat wat in de topicstart staat meer gericht voor FPS, waar je met relatief meer muisbeweging minder cursor verplaatsing wil hebben. Terwijl bij RTS, wat ik momenteel speel, liever sneller en grotere bewegingen maakt. Maar ook bij gewoon computer gebruikt vind ik het wel prettig als de muis wat sneller beweegt. Nu snap ik ook beter dat je de Windows muis instelling gewoon op 6/11 moet laten omdat dan 1 DPI = 1 pixel beweging. Mijn scherm van 1680 x 1050 zou met je met een DPI van 1680 dus met 1 inch muis beweging van de ene kant naar de andere kant van het scherm kunnen gaan. Ik heb het nu op 1650 staan maar ik denk dat ik nog ietsje hoger ga proberen. Daarnaast zou je met een hogere resolutie scherm wel degelijk wat hebben aan hogere DPI.

Dus met een hoge Windows sensitiviteit dan 6/11 zou je pixels skippen, waar door je nauwkeurigheid omlaag gaat. Wat ik echter niet echt snap is waarom men een een lage sensitiviteit (<6/11) zou spelen. Sorry dat ik het even houd bij de Windows sensitiviteit, want het uitdrukken in cm/360 snap ik eigenlijk niet echt. Voorbeeld:
1600 DPI, Windows sensitiviteit 6 = 1:1 ratio, effectief aantal punten per inch: 1600
3200 DPI, Windows sensitiviteit 4 = 2:1 ratio, effectief aantal punten per inch: 1600
Die tweede is toch niet nauwkeuriger dan die eerste? Je kan immers niet een halve pixel verplaatsen. Daarnaast is de afstand je muis moet verplaatsen hetzelfde in dit voorbeeld. Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
@Regeneration.
Blijf met je tengels van windows sensitiviteit af, dat is de beste tip die ik je kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
unfor schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:49:
@Regeneration.
Blijf met je tengels van windows sensitiviteit af, dat is de beste tip die ik je kan geven ;)
Dat hoor ik vaker en ik heb hem "gewoon" op 6/11 staan hoor :P, maar wat is het verschil dan met de Windows sensitiviteit en de in-game sensitiviteit?

Misschien is de vraag eigenlijk: waarom zou je überhaupt de sensitiviteit willen aanpassen anders dan de 1:1 ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Regeneration schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Dat hoor ik vaker en ik heb hem "gewoon" op 6/11 staan hoor :P, maar wat is het verschil dan met de Windows sensitiviteit en de in-game sensitiviteit?

Misschien is de vraag eigenlijk: waarom zou je überhaupt de sensitiviteit willen aanpassen anders dan de 1:1 ratio?
Veel plezier:
http://www.overclock.net/...e-optimization-guide/0_30
Remember how I said the best setting was 6?!

This is because the inputs from the mouse are untouched and relate directly 1:1 with cursor movement. Every "tick" of the mouse the cursor moves 1 pixel your cursor on setting 6. On setting 8 for example, one mouse "tick", moves your cursor two pixels. Setting 4 on the other hand, ignores every other input from your mouse, so the mouse moves two pixels before your cursor moves 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Bedankt voor je link. Dat stuk wat je overigens quote snap ik. Wat ik niet snap is wat het voordeel is van het hele hoge DPI instellen en een hele lage in-game sensitiviteit? Volgens mij verander je hierdoor de 1dpi:1pixel ratio naar een (>1dpi):(1pixel) ratio. En begrijp niet hoe dat laatste nuttig zou kunnen zijn. Ach ja, ik zal me er wel iets meer in verdiepen als ik meer tijd en zin erin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik kom nu dit topic pas tegen.
Wist niet dat er een nieuw deeltje was.

/tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:00
Ik weet niet of dit hier al eens voorbij is gekomen, maar ik gebruik deze settings en heb het gevoel dat mijn precisie significant verbeterd is. De beweging van de cursor voelt voelt accurater en minder "dronken".

Ik zou iedereen aanraden: probeer het! (het is immers tweakers hierzo) en ga ff lekker knallen, geef het een dag of 2 en kijk hoe het bevalt.

http://forums.steampowere.../index.php/t-1208938.html

Het idee is dat windows nog altijd een soort mousesmoothing heeft (wat we dus niet willen, als jij je muis niet smooth beweegt moet je je muis maar smoother bewegen, daar hoeft windows zich niet druk om te maken en daarmee je input aan te passen) en dat je die met deze settings uitzet.

Also, verander de 2 waardes in je register en je voelt het gelijk, als ik mijn best doe word ik elk potje uitgemaakt voor hacker in black ops 2.

Ik gebruik al zon 2-3 jaar een G5 welke nog steeds goed bevalt met als ondergrond een razer scarab, DPI op 800 windows op 6, black ops 2 ingame op 5, een 360 duurt zo'n 5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
paazei schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:25:
Ik weet niet of dit hier al eens voorbij is gekomen, maar ik gebruik deze settings en heb het gevoel dat mijn precisie significant verbeterd is. De beweging van de cursor voelt voelt accurater en minder "dronken".

Ik zou iedereen aanraden: probeer het! (het is immers tweakers hierzo) en ga ff lekker knallen, geef het een dag of 2 en kijk hoe het bevalt.

http://forums.steampowere.../index.php/t-1208938.html

Het idee is dat windows nog altijd een soort mousesmoothing heeft (wat we dus niet willen, als jij je muis niet smooth beweegt moet je je muis maar smoother bewegen, daar hoeft windows zich niet druk om te maken en daarmee je input aan te passen) en dat je die met deze settings uitzet.

Also, verander de 2 waardes in je register en je voelt het gelijk, als ik mijn best doe word ik elk potje uitgemaakt voor hacker in black ops 2.

Ik gebruik al zon 2-3 jaar een G5 welke nog steeds goed bevalt met als ondergrond een razer scarab, DPI op 800 windows op 6, black ops 2 ingame op 5, een 360 duurt zo'n 5 cm.
Dit is hetzelfde als de CPL Mousefix, ik merk geen verschil misschien omdat ik gewoon een goede muis heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
RoaDHouse schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:51:
[...]

Dit is hetzelfde als de CPL Mousefix, ik merk geen verschil misschien omdat ik gewoon een goede muis heb :)
Dit is niet hetzelfde als de cpl mousefix volgens mij, hetgeen de cpl mousefix doet is de acceleratie uitzetten via de register, welke bij mij (windows 8) al uitstond.
Na het veranderen van de smoothmousecurve voel je wel degelijk een verschil, niet in acceleratie, maar in precisie.

Ik laat mij graag het tegendeel bewijzen O-)

En juist bij een goede muis zou je het moeten kunnen merken, daarom wil je dus precies de input die jij hem voert. Niet de input na een smoothnesbewerking die misschien voor slechte muizen/muizisten (muisgebruikers?) in windows wordt gestopt, met goede reden -> daarbij heeft het wel degelijk nut omdat die een rustigere muis ervaren ipv gejitter oid.
Algoed, met een goede muis zijn het idd minimale verschillen, maar die maken bij een snelle fps een wereld van verschil :)

Heb je dit wel geprobeerd, of alleen de cpl fix, anders raad ik je aan het toch te proberen, kan geen kwaad toch }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
paazei schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Dit is niet hetzelfde als de cpl mousefix volgens mij, hetgeen de cpl mousefix doet is de acceleratie uitzetten via de register, welke bij mij (windows 8) al uitstond.
Na het veranderen van de smoothmousecurve voel je wel degelijk een verschil, niet in acceleratie, maar in precisie.

Ik laat mij graag het tegendeel bewijzen O-)

En juist bij een goede muis zou je het moeten kunnen merken, daarom wil je dus precies de input die jij hem voert. Niet de input na een smoothnesbewerking die misschien voor slechte muizen/muizisten (muisgebruikers?) in windows wordt gestopt, met goede reden -> daarbij heeft het wel degelijk nut omdat die een rustigere muis ervaren ipv gejitter oid.
Algoed, met een goede muis zijn het idd minimale verschillen, maar die maken bij een snelle fps een wereld van verschil :)

Heb je dit wel geprobeerd, of alleen de cpl fix, anders raad ik je aan het toch te proberen, kan geen kwaad toch }:O
Ja, ik heb in de registry de cijfers handmatig ingevoerd en 3x gechecked of die goed staan, en idd die staan goed :)
Maar ik merk eigenlijk geen verschil, misschien dat de muis iets meer direct is maar dat kan ook tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
RoaDHouse schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:34:
[...]

Ja, ik heb in de registry de cijfers handmatig ingevoerd en 3x gechecked of die goed staan, en idd die staan goed :)
Maar ik merk eigenlijk geen verschil, misschien dat de muis iets meer direct is maar dat kan ook tussen de oren zitten.
LOL, ik ben me bewust van het placebo effect ;) maar toch merk ik het en ben niet de enige, het ligt ook aan hoe je de muis gebruikt, bij snelle twitches, zoals ik speel is het verschil merkbaarder als bij iemand die wat rustiger speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
paazei schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:47:
[...]

LOL, ik ben me bewust van het placebo effect ;) maar toch merk ik het en ben niet de enige, het ligt ook aan hoe je de muis gebruikt, bij snelle twitches, zoals ik speel is het verschil merkbaarder als bij iemand die wat rustiger speelt.
Ik heb het ook geprobeerd en merk ook enige verbetering.
Speel nu met de G400 die al fijn is van zichzelf.

Bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paazei schreef op maandag 25 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Uh, dat is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Als het hetzelfde zou zijn, zouden dan ook niet die waardes veranderd moeten zijn?
Dus van precies hetzelfde kan je niet spreken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb die CPLmousefix erin, dus daarom merk ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Nogmaals dit is niet hetzelfde, volgens mij het enige dat de cpl fix doet is wanneer je 'Enhance pointer precision' aan hebt staan deze niet werkt en je effectief 0 acceleratie hebt en zogenaamd 1:1 controle over je cursor.
Daarnaast zit er ook nog mousesmoothing in windows die je er dus af kan halen door de waardes van de SmoothMouseXCurve en SmoothMouseYCurve in je registry te veranderen.

Het zit er niet voor niks in, misschien merk jij het niet, maar dat kan ook te maken hebben met hoe gevoelig jij ervoor bent en misschien muis jij er wel beter door, je muis wordt namelijk ook smoother.
Er zijn echter ook mensen die er last van ondervinden en al lange tijd het gevoel hebben dat de muis niet exact doet wat jij hem invoert, deze fix zorgt ervoor dat je muis wel precies doet wat jij wil, hoe erg je hem ook mishandelt.
Het heeft niks meer met acceleratie te maken, maar met kleine bewegingen die nu wel geregistreerd worden als beweging en niet als fout van de muis of muizist, wat het verschil is tussen een kill of alle plantjes neermaaien.
Ik game op lage settings met goede hardware op een 144hz scherm, dan merk je elk framepje dat niet klopt en merk je het effect van mousesmoothing een stuk meer.

Het is niet voor iedereen, maar dat het niks doet...

cpl-fix
How does the fix work?

It redefines the curve used by the 'Enhance pointer precision' feature to be a completely straight line. The slope of the line is tuned so that every on-mouse-pad mouse movement is turned into exactly the same amount of on-screen pointer movement.

Is dus alleen mouse accaleration, die troep moet zoiezo uit, maar dan hou je nog de windows-smoothing over.

[ Voor 13% gewijzigd door paazei op 26-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die SmoothMouseXCurve en YCurve zijn de horizontale en verticale mouse acceleration curves (google maar eens). Die hoeven namelijk niet afhankelijk te zijn van elkaar.

Als er standaard mouse smoothing in zou zitten na de MarkyC acceleration reg-patch dan zouden muizen ook niet meer jitteren, en dat doen ze nog steeds ;).

Alles wat je merkt is puur placebo.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:20:
Die SmoothMouseXCurve en YCurve zijn de horizontale en verticale mouse acceleration curves (google maar eens). Die hoeven namelijk niet afhankelijk te zijn van elkaar.

Als er standaard mouse smoothing in zou zitten na de MarkyC acceleration reg-patch dan zouden muizen ook niet meer jitteren, en dat doen ze nog steeds ;).

Alles wat je merkt is puur placebo.
Jitter heb ik nooit last van, denk door de hardpads die ik de laatste jaren gebruik. De stoffen muismatten heb ik nix mee erg smerig ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impozer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 10:14

impozer

=3

Omdat mijn vorige muis stuk is gegaan ben ik op zoek naar een nieuwe.
Ik had al 1 in gedachten maar na wat research begon ik toch te twijfelen.

Ik ben een FPS gamer (cod4 promod) en heb mijn muis op een redelijk laag sensitivty.
ongeveer 30cm voor een 360, ik til mijn muis ook redelijk vaak op dus hij moet niet al te zwaar zijn.
Ik had de Steelseries Sensei [RAW] Rubberized in gedachten.
Maar door de research had ik het gevoel dat ik beter voor een optical muis kon gaan ipv een laser.
Dan gaat mijn voorkeur uit naar de Steelseries Kana.

Zou iemand mij misschien kunnen helpen met een goede keuze te maken?
De muis moet licht, precies en snelle bewegingen op kunnen nemen.
Ook vind ik het zeer gemakkelijk dat die 2 side buttons heeft.
Liever ook niet te veel acceleratie omdat ik me zelf zo getraint heb om mijn muis zoveel naar link/rechts te bewegen om een zoveel graden draai te maken.

[EDIT] ik speel op een softpad de Roccat Taito maar omdat die wat versleten is wil ik de Steelseries QCK Heavy of de QCK + er bij kopen. (geen flauw idee wat het verschil is in die 2 ik zie alleen prijsverschil)

Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door impozer op 27-02-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Wil je per se een Steelseries?
Een Razer Deathadder Black Edition lijkt me prima voor wat je wil pricewatch: Razer DeathAdder Black Edition

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
impozer schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:50:

Ik ben een FPS gamer (cod4 promod) en heb mijn muis op een redelijk laag sensitivty.
ongeveer 30cm voor een 360, ik til mijn muis ook redelijk vaak op dus hij moet niet al te zwaar zijn.
Maar door de research had ik het gevoel dat ik beter voor een optical muis kon gaan ipv een laser.

Liever ook niet te veel acceleratie omdat ik me zelf zo getraint heb om mijn muis zoveel naar link/rechts te bewegen om een zoveel graden draai te maken.

[EDIT] ik speel op een softpad de Roccat Taito maar omdat die wat versleten is wil ik de Steelseries QCK Heavy of de QCK + er bij kopen. (geen flauw idee wat het verschil is in die 2 ik zie alleen prijsverschil)

Alvast bedankt.
Waar je naar moet kijken voor het kiezen van een gamingmuis:
-Heb je een palm grip of claw grip?
-Heb je voorkeur voor laser of infrarood sensor?

Verder moet acceleratie altijd gewoon uit zetten, zoek naar een muis met polling rate van 1000 hertz en dan vervolgens de muis nemen die het beste aanvoelt binnen jouw budget (en handformaat en type grip).

Bij de mediamarkt hebben ze wel veel muizen naast elkaar om ze even te 'voelen', dit kan ik erg aanraden want je houdt een muis toch enkele uren per dag vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Tip: kijk even in de startpost, daar staat behoorlijk wat informatie. Bijvoorbeeld welke muizen in ieder geval over een goede sensor bezitten zonder acceleratie. Een andere tip is probeer de muizen als het kan even in de winkel, want of de muis ergonomisch comfortabel is een erg persoonlijke keuze.

Wat betreft muismatten is de Qck een populair en goede muismat. Even zoeken op de website van Steelseries kom je te weten dat deze Heavy variant wat dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Mijn vorige muis heeft het begeven... Ze was ongeveer 4 a 5 jaar oud maar werkte perfect in bed, in de zetel, op mijn broek, kortom overal. Het enige dat ik weet was dat het logitec was en rond de 25-30 euro koste.
Gezien de uitstekende ervaringen kocht ik opnieuw een logitecmuis van +- 20 euro. Maarnu is die muis dus heel onprecies op stof :( Ik kan niet meer in de zetel of in bed spelen. Mijn cursor verspringt soms een cm of 2. Ik ga dus een nieuwe muis kopen maar hoe weet ik of die wel weer precies op stoffen oppervlaktes zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Alvast bedankt.
Kana heeft wat sensor problemen door de pixart sensor die ze gebruiken.

• impozer

impozer

=3

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:07:
[...]

Kana heeft wat sensor problemen door de pixart sensor die ze gebruiken.
Waar kun je vinden of een sensor goed is of niet?
Ik ben er wel achter dat de meesten mensen zeer tevreden zijn over Avago sensors (3000 series)

De Steelseries Kana word mij afgeraden door hun pixart sensor maar wat voor problemen geeft het en verneem je zoiets uberhaupt?

Verwijderd

Topicstarter
impozer schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:24:
[...]

Waar kun je vinden of een sensor goed is of niet?
Ik ben er wel achter dat de meesten mensen zeer tevreden zijn over Avago sensors (3000 series)

De Steelseries Kana word mij afgeraden door hun pixart sensor maar wat voor problemen geeft het en verneem je zoiets uberhaupt?
Ja.

http://cdn.overclock.net/6/6b/6b75068d_KanavG400.png

Daarnaast is er geen native DPI step boven de 800 bij de Kana.

• S.J_84
Hoe zit het met optische muizen op cloth pads?
Is dat nou beter als op een hardpad, wie heeft hier ervaring mee.

Lees her en der dat het wel aangeraden word.
Ik speel nu met een G400 op een steelseries 4HD en maar glijd best, maar wil het best proberen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S.J_84 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:13:
Hoe zit het met optische muizen op cloth pads?
Is dat nou beter als op een hardpad, wie heeft hier ervaring mee.

Lees her en der dat het wel aangeraden word.
Ik speel nu met een G400 op een steelseries 4HD en maar glijd best, maar wil het best proberen anders.
Maakt meestal geen ene toeter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
ongeveer 30cm voor een 360
Lol, noemen ze dat tegenwoordig lage sensitivity? Ik gebruik ongeveer 80 cm voor 360 graden (UT & Quake), kan ik precies een halve draai maken op mijn muismat (QcK Heavy).

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impozer

impozer

=3

MiBe schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 06:10:
[...]
Lol, noemen ze dat tegenwoordig lage sensitivity? Ik gebruik ongeveer 80 cm voor 360 graden (UT & Quake), kan ik precies een halve draai maken op mijn muismat (QcK Heavy).
Haha, dan hebben de mensen waar ik samen mee speel dan altijd een vrij hoge sensitivity.
Dus voelt het bij hun dat ik op een lage sensitivity speel :P

Maar even over de topic.
Ik heb eens wat muizen geprobeerd en ik verneem niet dat sommige muizen een slechte sensor hebben.
Wel had ik vernomen dat veel lasermuizen veel jitteren als je ze een klein beetje optilt.
Ik ga dan toch maar gewoon voor een muis die ik persoonlijk mooi en lekker in de hand vind liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Waarom spelen sommigen met low sens in snelle FPS games ? ik ben door de jaren heen steeds met hogere sens gaan spelen anders word je compleet afgemaakt.

Hoe kan je nu een snelle turn maken in quake of unreal met low sens, ik heb het vaak geprobeerd maar dat gaat toch niet werken man. Ik hoef mijn muis maar een paar millimeter te bewegen voor een turn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Potje 1v1? Heb eerste divisie UT gespeeld dus gaat prima :P Sterker nog, de meeste spelers in de hogere divisies spelen low-sense.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Laatst online: 12-09 12:12
Inderdaad, zodra je wat serieuzer (lees competitief) gaat spelen, merk je gewoon dat het allemaal net wat soepeler aimed met een lagere sensitivity. Met een echt hoge sens raak je niks op lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat het ook een kwestie van smaak en gewenning is. Ik geef overigens persoonlijk ook de voorkeur aan de mid-lage sensitivity. Met die instelling op hoog stuiter ik net te veel heen en weer met aimen, ik denk dat ik het te onrustig vind, maar ik denk ook dat als ik geleidelijk de sens omhoog of omlaag schroef en er een maandje mee speel ik hetzelfde niveau kan halen als m'n echte voorkeur.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
@ Koeitje,

Ik heb vernomen dat je wel goed kan mikken (Bo2), maar jij speelde op een grote mat had ik begrepen?
Als jij de G400 in gebruik nam, wat was dan je sens ingame en dpi stand? En mischien nog belangrijker wat voor muismat.

Ik speel zelf op redelijk low sens met hoogste dpi, op een steelseries 4HD, wat een kleinere mat is.

Zeg niet dat het voor mij zal werken, maar wil het best een poging geven.

[ Voor 14% gewijzigd door S.J_84 op 01-03-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik gebruik een Roccat 'taito' muismat van 32 x 40cm. Groot is beter wat betreft matjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik zat te kijken naar een Steelseries Qck+ of de Fnatic editie.

Wil gewoon de beste performance en accuracy hebben in shooters, met de muis zit het wel in orde dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Die Fnatic wil je echt niet. Ik weet niet precies wat ze met die bovenlaag gedaan hebben maar het is funest voor de tracking van je muis. Zowel mijn Logitech G400 en IME 3.0 als de CM Storm Spawn van mijn vriendin werken niet optimaal op die muismat terwijl ze het op mijn QcK Heavy wel prima doen. Gezien de QcK+ qua oppervlak ongeveer hetzelfde is als de Heavy (alleen een stuk dunner) lijkt dat me een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
MiBe schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:42:
Die Fnatic wil je echt niet. Ik weet niet precies wat ze met die bovenlaag gedaan hebben maar het is funest voor de tracking van je muis. Zowel mijn Logitech G400 en IME 3.0 als de CM Storm Spawn van mijn vriendin werken niet optimaal op die muismat terwijl ze het op mijn QcK Heavy wel prima doen. Gezien de QcK+ qua oppervlak ongeveer hetzelfde is als de Heavy (alleen een stuk dunner) lijkt dat me een betere optie.
Goed dat ik het nu hoor uit iemands ervaring, wou `m bijna bestellen :)

Zat ook al naar die heavy te kijken vanwege de stevigheid.

Heb inmiddels de Qck Heavy besteld, na wat nagelezen te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door S.J_84 op 01-03-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Dan heb je de juiste keuze gemaakt. Heb ze allebei en de Heavy is veruit de betere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Ik wil dus kijken hoe ik mijn aim kan verbeteren in shooters, nu Bo2.

Wat ik dus een beetje meekreeg is dat ik bv de dpi op maar 1000 hoef te zetten ipv 3600.
Maar het zal erg wennen worden omdat ik niet anders weet, ik merkte wel dat ik accurater was met een lagere dpi maar niet snel genoeg was om snel om te draaien.

Gaat nog een zoektocht worden naar wat voor mij werkt, maar ga dus proberen te spelen met een lagere dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 06:10:
[...]

80cm is wel extreem laag hoor (ken maar 1 speler die een tijdje met lager dan dat heeft gespeeld). 25cm+/360 is over het algemeen een beetje het punt waarop je het over low-sens kan hebben. Bij de meeste pros varieert het tussen de 20 en 60cm. Aan de andere kant, als je in bepaalde games door je sights aimed (CoD bij) dan is dat ongeveer 2 keer zo traag als je normale sens.
RoaDHouse schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:15:
Waarom spelen sommigen met low sens in snelle FPS games ? ik ben door de jaren heen steeds met hogere sens gaan spelen anders word je compleet afgemaakt.

Hoe kan je nu een snelle turn maken in quake of unreal met low sens, ik heb het vaak geprobeerd maar dat gaat toch niet werken man. Ik hoef mijn muis maar een paar millimeter te bewegen voor een turn :)
Met een lagere sensitivity beweeg je de muis gewoon sneller om dezelfde draai te maken. Jij kan fysiek die muis gewoon niet zo snel bewegen als een low sens speler omdat je niet de afstand hebt om die snelheid te maken. Low sens is enorm veel accurater, hoewel je bij 80cm wel problemen gaat hebben bij close range situaties. Dat merkte ik in ieder geval aan tegenstanders waarvan ik wist dat ze op zeer lage sens speelde.
S.J_84 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:57:
@ Koeitje,

Ik heb vernomen dat je wel goed kan mikken (Bo2), maar jij speelde op een grote mat had ik begrepen?
Als jij de G400 in gebruik nam, wat was dan je sens ingame en dpi stand? En mischien nog belangrijker wat voor muismat.

Ik speel zelf op redelijk low sens met hoogste dpi, op een steelseries 4HD, wat een kleinere mat is.

Zeg niet dat het voor mij zal werken, maar wil het best een poging geven.
Puretrak talent (46cm breed ofzo) en zo'n 30cm/360 (dpi weet ik zo niet meer, gebruik mijn G400 niet meer. Zit weer op m'n Salmosa en hopelijk maandag een Zowie FK). Heb ook een Qck gehad,maar het oppervlak is gewoon niet zo fijn en slijt veel harder.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Als de Qck versleten is, stap ik wel over op een Puretrak dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S.J_84 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:32:
Als de Qck versleten is, stap ik wel over op een Puretrak dan ;)
2 maanden dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Het is een QcK Heavy, gebruik dat ding al jaren zonder slijtage. Heeft ook al verschillende schoonmaakbeurten ondergaan. Heb ook een Puretrack Talent gehad (nog apart voor naar België gereden destijds), ook best een fijne mat maar heb toch altijd een lichte voorkeur voor de Heavy gehouden juist omdat hij een fractie stroever is. Maargoed, zo ligt bij mij bijvoorbeeld ook de Salmosa in de kast en ligt de G400 op de mat :P

Ik speelde UT op hoog niveau als iCTF speler en dan specifiek als verdediger. Daardoor komen je tegenstanders altijd van één kant en hoef je weinig enorme draaien te maken. De aanvallers in mijn clan speelden met zo'n 40 cm voor 360. 1on1 had ik nooit problemen omdat het met zowel UT als Quake voor een groot deel weet waar je tegenstanders vandaan komen op een gegeven moment. 2on2 DM ben je soms licht in het nadeel, vooral met close combat inderdaad. Gelukkig valt dat met 40%+ accuracy nog aardig recht te trekken. Mijn ervaring is ook dat bij iets meer doorsnee spellen als CoD de gemiddelde sens wat hoger ligt dan bij de snellere shooters als UT, Quake en Warsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Zo kan je maar zien dat het voor iedereen verschillend is, ik vind een stoffen muismat een
no-go voor mij. (hardpad is veel smoother)

Low sens vind ik ook helemaal nix, hoe sneller hoe beter :) de jongens waar ik Quake mee speel hebben de muis nog veel sneller staan dan ik maar knallen echt alles raak, zelfs voor mij is dat te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:28:
Het is een QcK Heavy, gebruik dat ding al jaren zonder slijtage.
Dat zou ik graag willen geloven, maar dat is gewoon de grootste onzin. Je vindt stroevere pads gewoon fijner, en een QcK wordt gewoon heel snel stroef.

Overigens ligt in de CoD en CS scene de gemiddelde sens echt wel lager dan in de Quake en UT scenes en 40%+ accuracy is niet al te denderend voor instagib.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Sorry dat ik het zeg, maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. 40% accuracy wordt in UT99 instagib door nog geen 3% van de spelers gehaald en is totaal niet te vergelijken met Quake Live of Warsow waar 60%+ accuracy mogelijk is. Zelfs in de hoogste divisies is rond de 30% gangbaar.

Verder weet ik niet wat jij met je muismat doet maar mijn QcK Heavy is serieus nog niet gesleten, je mag het komen controleren als je het niet gelooft. Ik vind iets stroevere pads inderdaad fijner maar dat heeft niets met slijtage te maken, de Heavy is out-of-the box al stroever dan de de Puretrack Talent of bijvoorbeeld Mantis Speed die ik ook heb liggen. Dat is simpelweg persoonlijke voorkeur. Kleine toevoeging: Ik gebruik wel hyperglides onder mijn muizen, dat kan verschil maken in hoe snel de mat slijt.

Verder ben ik een fervent LAN-bezoeker (bezoek er zo'n 7 à 8 per jaar) en ook je bewering over de CoD en CS sens kan ik ontkrachten. De spelers van die spellen zitten altijd vol verbazing te kijken als ik UT of Quake speel en mijn muis met grote bewegingen over de halve tafel slinger.

[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 02-03-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 01:41:
Sorry dat ik het zeg, maar je hebt echt geen idee waar je het over hebt. 40% accuracy wordt in UT99 instagib door nog geen 3% van de spelers gehaald en is totaal niet te vergelijken met Quake Live of Warsow waar 60%+ accuracy mogelijk is. Zelfs in de hoogste divisies is rond de 30% gangbaar.
Hm, dan had ik toch langer dan 2 weken UT3 iCTF moeten spelen met mijn 35%+ met de brakste muisinstellingen ooit (10cm/360, accel).
Verder weet ik niet wat jij met je muismat doet maar mijn QcK Heavy is serieus nog niet gesleten, je mag het komen controleren als je het niet gelooft. Ik vind iets stroevere pads inderdaad fijner maar dat heeft niets met slijtage te maken, de Heavy is out-of-the box al stroever dan de de Puretrack Talent of bijvoorbeeld Mantis Speed die ik ook heb liggen. Dat is simpelweg persoonlijke voorkeur. Kleine toevoeging: Ik gebruik wel hyperglides onder mijn muizen, dat kan verschil maken in hoe snel de mat slijt.
Dat weiger ik gewoon te geloven, aangezien er zelf 3 versleet in een jaar (midden duidelijk versleten en stroever dan de rest van de muismat).
Verder ben ik een fervent LAN-bezoeker (bezoek er zo'n 7 à 8 per jaar) en ook je bewering over de CoD en CS sens kan ik ontkrachten. De spelers van die spellen zitten altijd vol verbazing te kijken als ik UT of Quake speel en mijn muis met grote bewegingen over de halve tafel slinger.
Ze kijken vol verbazing omdat jouw instellingen extreem zijn, in elke scene. En jij bent nog steeds n=1. Je vergeet trouwens ook dat ADS in CoD je sensitivity ongeveer halveert.

Alleen Strenx speelt met extreme low sens. De rest is allemaal standaard niveau, alleen zal het in de praktijk sneller zijn door de accel die veel mensen gebruiken in Quake.

Cooller - 2.255 sens, .182 accel, 46.09 cm/360
Cypher - 3.784 sens, .106 accel, 27.46 cm/360
DaHang - 4.6 sens, .048 accel, 22.59 cm/360
Av3k - 2.327 sens, .291 accel, 44.64 cm/360
Bodzo - 3.745 sens, .082 accel, 27.75 cm/360
Fazz - 4.256 sens, .244 accel, 24.41 cm/360
K1llsen - 3.45 sens, .12 accel, 30.12 cm/360
L1nkje - 3.338 sens, .074 accel, 31.13 cm/360
Noctis - 2.775 sens, .209 accel, 37.44 cm/360
Rapha - 5 sens, .48 accel, 20.78 cm/360
Stermy - 4.65 sens, 0 accel, 22.35 cm/360
Strenx - 2 sens, 0 accel, 51.95 cm/360

f0rest - Centimeters Per 360 - 29.8
get_right - Centimeters Per 360 - 36
fRoD - Centimeters Per 360 - 58.1
n0thing - Centimeters Per 360 - 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Wat betreft de QcK Heavy, ik betwijfel echt of we het dan wel over dezelfde mat hebben omdat jouw verhaal mij totaal niet bekend in de oren klinkt. Laten we het erop houden dat ik na jaren nog altijd geen merkbare slijtage ondervind bij mijn QcK Heavy en er dus vrolijk op door blijf spelen, jij op je Puretrack Talent ;)

UT 2k4 en UT3 zijn een ander verhaal dan UT (oftewel 99) qua accuracy want zelfs de beste spelers zitten bij laatstgenoemde hooguit net boven de 40%.

Zoals gezegd zijn mijn instellingen inderdaad extremer dan gemiddeld (heb nooit gezegd dat 80 cm ~ 360 gangbaar is), dat is ook grotendeels toe te schrijven aan het feit dat ik als iCTF defender speelde. Ik gaf ook aan dat onze aanvallers op een hogere sense spelen en ook bij de Quake duel spelers is dat schijnbaar het geval. Ik zie echter alsnog amper CoD spelers die op meer dan 30 cm ~ 360 spelen waar dat bij veel van bovenstaande Quakers toch wel het geval is. Wat ik (persoonlijk) onder low-sense versta is meer dan 40 cm voor een 360 graden draai. Heb een aantal van bovenstaande namen nog zien spelen op Dreamhack trouwens :)

Moraal van het verhaal: Kijk wat bij je past en wat het beste voor jou werkt. Ik haal de hoogste accuracy en de beste resultaten bij 80 cm ~ 360, een ander weer bij 40 ~ 360 en weer een ander bij 20 ~ 360. Mijn ervaring is dat hoe hoger het niveau, hoe lager de gemiddelde sensitivity is. Bij casual gamers heerst dan ook nog steeds de illusie 'hoe meer DPI, hoe beter', vandaar dat zoveel van hen ook in een marketingtruc als de lasersensor trapt terwijl optische sensoren nog altijd veruit superieur zijn aan laser.

[ Voor 37% gewijzigd door MiBe op 02-03-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 17:13
Alexji schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:28:
Inderdaad, zodra je wat serieuzer (lees competitief) gaat spelen, merk je gewoon dat het allemaal net wat soepeler aimed met een lagere sensitivity. Met een echt hoge sens raak je niks op lange afstand.
Exact mijn mening. Bij CS zie je ook veel pro's met een lage sensitivity spelen. Als je eenmaal je crosshair in de buurt van de enemy hebt mag hij gaan strafen/bunnyhoppen wat hij wilt, het is relatief eenvoudiger om te corrigeren in vergelijking met een hoge sensitivty.

Ook heb je op competetive niveau vrijwel altijd wel 'een idee vanuit welke hoek' je de enemy kan verwachten (pre-aimen). Hierdoor wordt het nadeel van een langzamere 'reflex' redelijk teniet gedaan.

Voorkeur/gewenning is alsnog van belang, er zijn genoeg pro's die ook met een bizar hoge sensitivity spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Junia schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:19:
[...]

Exact mijn mening. Bij CS zie je ook veel pro's met een lage sensitivity spelen. Als je eenmaal je crosshair in de buurt van de enemy hebt mag hij gaan strafen/bunnyhoppen wat hij wilt, het is relatief eenvoudiger om te corrigeren in vergelijking met een hoge sensitivty.

Ook heb je op competetive niveau vrijwel altijd wel 'een idee vanuit welke hoek' je de enemy kan verwachten (pre-aimen). Hierdoor wordt het nadeel van een langzamere 'reflex' redelijk teniet gedaan.

Voorkeur/gewenning is alsnog van belang, er zijn genoeg pro's die ook met een bizar hoge sensitivity spelen.
Hangt volgens mij ook gewoon af van de game die je speelt.

In CoD speel ik bijvoorbeeld met een relatief hoge DPI, omdat ik vind dat je je daar snel moet kunnen bewegen en op het minste moet kunnen reageren.
In BF3 daarentegen speel ik weer met een lage DPI als ik een infantry match join, omdat je daar echt veel meer hebt aan een betere accuracy. Wanneer ik dan echter in een jet kruip kan mijn DPI nooit hoog genoeg staan :)

Lang geleden dat ik nog CS heb gespeeld, maar ik denk dat ik ook dat op hoge DPI speelde, doordat ik vaak surfte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Zo ik heb de mat nu voor me liggen, maar wat een groot ding.
Had toch een dieper bureau moeten hebben denk ik zo, het zal wel gewoon wennen zijn en vraag me af of ik de oppervlakte helemaal zal benutten.

Het is wel de bedoeling om het aan te leren, nu nog ingame zoeken hoe ik 20/360 kan meten.
Kan dat wel van hoek naar hoek doen neem ik aan.

Verder voelt het goed aan, iets meer frictie tegenover hardpad maar kan ik aan wennen.

Nu nog aanvoelen of ik met dpi op 1000 of 1800 ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:17:

Zoals gezegd zijn mijn instellingen inderdaad extremer dan gemiddeld (heb nooit gezegd dat 80 cm ~ 360 gangbaar is), dat is ook grotendeels toe te schrijven aan het feit dat ik als iCTF defender speelde. Ik gaf ook aan dat onze aanvallers op een hogere sense spelen en ook bij de Quake duel spelers is dat schijnbaar het geval. Ik zie echter alsnog amper CoD spelers die op meer dan 30 cm ~ 360 spelen waar dat bij veel van bovenstaande Quakers toch wel het geval is. Wat ik (persoonlijk) onder low-sense versta is meer dan 40 cm voor een 360 graden draai. Heb een aantal van bovenstaande namen nog zien spelen op Dreamhack trouwens :)
Ja, maar een groot deel van de Quake spelers speelt gewoon met acceleratie, iets wat je in andere communities amper ziet. Daardoor is het zo dat in praktijk de verschillen niet zo groot zijn als jij aangeeft.
Moraal van het verhaal: Kijk wat bij je past en wat het beste voor jou werkt. Ik haal de hoogste accuracy en de beste resultaten bij 80 cm ~ 360, een ander weer bij 40 ~ 360 en weer een ander bij 20 ~ 360. Mijn ervaring is dat hoe hoger het niveau, hoe lager de gemiddelde sensitivity is. Bij casual gamers heerst dan ook nog steeds de illusie 'hoe meer DPI, hoe beter', vandaar dat zoveel van hen ook in een marketingtruc als de lasersensor trapt terwijl optische sensoren nog altijd veruit superieur zijn aan laser.
Hier heb je natuurlijk wel gelijk in.
JimDB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:15:
[...]

Hangt volgens mij ook gewoon af van de game die je speelt.

In CoD speel ik bijvoorbeeld met een relatief hoge DPI, omdat ik vind dat je je daar snel moet kunnen bewegen en op het minste moet kunnen reageren.
In BF3 daarentegen speel ik weer met een lage DPI als ik een infantry match join, omdat je daar echt veel meer hebt aan een betere accuracy. Wanneer ik dan echter in een jet kruip kan mijn DPI nooit hoog genoeg staan :)

Lang geleden dat ik nog CS heb gespeeld, maar ik denk dat ik ook dat op hoge DPI speelde, doordat ik vaak surfte :P
Onzin, DPI heeft werkelijk NIETS te maken met hoe snel je kan reageren. De kleur van je muis zegt onderhand nog meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:52:
[...]

Onzin, DPI heeft werkelijk NIETS te maken met hoe snel je kan reageren.
Ik bedoelde ook niet de reactiesnelheid van je muis maar van jezelf ?
Wanneer ik iets zie bewegen in CoD heb ik liever dat ik maar een cm mijn muis hoef te bewegen ipv 5 cm. Met andere woorden met een hogere DPI kan ik mij dus sneller omdraaien om te reageren op het geweld :p
De kleur van je muis zegt onderhand nog meer.
Wtf bedoel je daarmee ? Heb de zwarte Logitech G600, dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
JimDB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:02:
[...]

Wanneer ik iets zie bewegen in CoD heb ik liever dat ik maar een cm mijn muis hoef te bewegen ipv 5 cm. Met andere woorden met een hogere DPI kan ik mij dus sneller omdraaien om te reageren op het geweld :p
Op een gegeven moment zul je dan gaan merken dat je moeite hebt om tegenstanders op afstand goed te raken.
Hoe hoger je sensitivity hoe slechter je aim word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JimDB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:02:
[...]

[...]

Wtf bedoel je daarmee ? Heb de zwarte Logitech G600, dus :?
Je kan net zo snel draaien op 1000dpi als op 2000dpi. En je zal ook net zoveel afstand afleggen op je muismat. Je hebt namelijk nog zo'n klein dingetje als sensitivity instellingen. Wat de minimale dpi is die je nodig hebt voor jouw sensitivity kan je vinden in de topic start.

Snel omdraaien heb je trouwens werkelijk niets aan om 2 redenen:
- Je raakt geen toeter meer
- Een goede speler weet al waar de tegenstander te verwachten is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:08:
[...]

Je kan net zo snel draaien op 1000dpi als op 2000dpi. En je zal ook net zoveel afstand afleggen op je muismat. Je hebt namelijk nog zo'n klein dingetje als sensitivity instellingen. Wat de minimale dpi is die je nodig hebt voor jouw sensitivity kan je vinden in de topic start.

Ik speel nu op 1000 dpi en ingame 1.10.
Heb mischien een paar keer 180 moeten doen, maar probeerde mensen steeds op medium long op afstand te houden en dat ging bijzonder goed.

Over snel omdraaien, in bo2 kan er maar zo een 2 meter achter je spawnen van waar je die gedood heb.
Dus is het best handig als in je rug geschoten word en snel omdraaid.

Maar ja ik ben dan ook maar een gemiddelde gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:52:
[...]

Ja, maar een groot deel van de Quake spelers speelt gewoon met acceleratie, iets wat je in andere communities amper ziet.
Daar kijk ik ook wel van op inderdaad, in de UT scene is acceleratie een van de meest gehate features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S.J_84 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:42:
[...]

Ik speel nu op 1000 dpi en ingame 1.10.
Heb mischien een paar keer 180 moeten doen, maar probeerde mensen steeds op medium long op afstand te houden en dat ging bijzonder goed.

Over snel omdraaien, in bo2 kan er maar zo een 2 meter achter je spawnen van waar je die gedood heb.
Dus is het best handig als in je rug geschoten word en snel omdraaid.

Maar ja ik ben dan ook maar een gemiddelde gamer.
Dan moet je de muis sneller bewegen :)
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Daar kijk ik ook wel van op inderdaad, in de UT scene is acceleratie een van de meest gehate features.
Zoals ik elke andere scene. Zal misschien met strafejumpen te maken hebben. Let wel op dat ze allemaal de in-game accel gebruiken, en die is constant itt die van windows of brakke muizen (Kinzu bijv).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wireless anno 2013 nogsteeds zo'n taboe?
Zit zelf nogsteeds te kijken naar een mooie muis voor mijn gaming gewoonten maar muizen met een draad zijn met een halve kamer tussen mij en mijn pc met er tussen in ook nog katten gewoonweg geen praktische optie.
Mediamarkt had de R.A.T. staan die een wireless variant heeft maar dat vind ik behalve een ergnstig apart ding vooral een extreem duur ding met 120 euro. De G700 komt met zijn 80 euro meer in de buurt maar ook dit vind ik voor alleen een muis erg veel geld.
Meer opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:37:
Ik zocht laatst ook een muis uit en vond ook geen duidelijk antwoord. Maar ik kan me voorstellen dat een draad een betere stabiliteit en reactiesnelheid zou kunnen hebben. Daarnaast is er zoals je zelf ook aangeeft gewoon meer aanbod bij bedraade muizen, ook in de goedkopere segment. Wat volgens mij ook erg belangrijk is dat er geen draadloze muizen zijn met een zogenaamde "perfecte sensor" (zie de topic start). Het ligt uiteraard natuurlijk ook aan hoe hoog je eisen zijn of je wat van de minder sensor merkt. Echter het klinkt voor mij heel scheef als je bijvoorbeeld voor een G700 waar je >2x zoveel voor betaald een mindere sensor krijgt dan bijvoorbeeld de G400. Ik heb zelf uiteindelijk voor de G400 gekozen en ben er erg tevreden over. Is het daarnaast echt niet mogelijk de PC dichterbij te zetten? Hoe doe je dat moet je beeldscherm en toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
unfor schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:23:
[...]

Op een gegeven moment zul je dan gaan merken dat je moeite hebt om tegenstanders op afstand goed te raken.
Hoe hoger je sensitivity hoe slechter je aim word.
No shit Sherlock, al maakt dat op COD toch niet veel uit aangezien het daar vooral close combat is (het is daarom dat ik ook een onderscheid maak tussen COD en BF3, waar accuracy véél belangrijker is doordat het vaak te doen is op lange afstanden) :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:08:
[...]

Je hebt zeker nog nooit COD gespeeld ? :X

- Kwestie van gewoonte / hangt af van iedere game (zoals ik al heb uitgelegd)
- Met die verrotte spawning moet zelfs de beste gamer (wat jij precies denkt te zijn) zich snel kunnen omdraaien omdat ie anders direct aan flarden wordt geschoten, heeft dus niks met "skill" te maken. Sneller draaien heeft dus wel degelijk een nut + als je trickshot denk ik niet dat je veel zal bereiken als je 10 cm je muis hoeft te bewegen om een 360 te doen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JimDB schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:53:

Je hebt zeker nog nooit COD gespeeld ? :X

- Kwestie van gewoonte / hangt af van iedere game (zoals ik al heb uitgelegd)
- Met die verrotte spawning moet zelfs de beste gamer (wat jij precies denkt te zijn) zich snel kunnen omdraaien omdat ie anders direct aan flarden wordt geschoten, heeft dus niks met "skill" te maken. Sneller draaien heeft dus wel degelijk een nut + als je trickshot denk ik niet dat je veel zal bereiken als je 10 cm je muis hoeft te bewegen om een 360 te doen ;w
CoD4 en master prestige in BO2. Natuurlijk zijn de spawns extreem brak, maar ze zijn redelijk te voorspelen.

Als je 10cm je muis beweegt en dan 360 graden draait zal je nooit de persoon achter je raken ;) . Maar even serieus, als je denkt dat je beter speelt met belachelijke high sens instellingen zoals 10cm/360 dan moet je dat vooral blijven doen. Wie zou er anders overblijven om kapot te stompen op pubs? Je moet namelijk niet vergeten dat het niet alleen omdraaien is maar ook daadwerkelijk nog raak schieten. Daarnaast zal je tegen elke competente speler al dood zijn voordat je omgedraaid bent ongeacht de snelheid waarmee je omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik wil je echt graag een keer neermaaien koetje :)
Ik heb mijn muis nu op 700 dpi, black ops 2 ingame op 5, wat standaard is en draai daarmee in 5 a 6 cm een 360, wat volgens jou onspeelbaar is, maar waarmee ik schijnbaar elke ronde een hacker/cheater ben. Ik gebruik een razer scarab als ondergrond en speel vanuit mijn pols.
Jij gaat mij niet wijs maken dat iemand net zo snel 40 cm af kan leggen als dat ik mjn pols ff 2.5cm opzij "snap", want dat lukt je gewoon niet, je zit ergens ook nog met massatraagheid en tegen ee tijd dat jij je omgedraaid hebt kijk ik alweer terug om de volgende neer te maaien.
Ja ik lever iets in op accuracy, ik heb het geprobeerd te halveren, maar dan mis je toch wat snappyness die bij bo2 zeker handig is.

Het hangt vooral af hoe je je accuracy verkrijgt, door hoge dpi en een stevige pols, of lage dpi en een snelle arm, dat bepaald ook je speelstijl, ik speel als rambo en probeer iedereen uit elke hoek neer te bunnyen, ipv voorzichtig het hoekje om te mieten.

Achja, zou leuk zijn om een keer tegen je ze knallen en dan mag jij bepalen of mijn manier werkt of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:37:
Zit zelf nogsteeds te kijken naar een mooie muis voor mijn gaming gewoonten maar muizen met een draad zijn met een halve kamer tussen mij en mijn pc met er tussen in ook nog katten gewoonweg geen praktische optie.
Mediamarkt had de R.A.T. staan die een wireless variant heeft maar dat vind ik behalve een ergnstig apart ding vooral een extreem duur ding met 120 euro. De G700 komt met zijn 80 euro meer in de buurt maar ook dit vind ik voor alleen een muis erg veel geld.
Meer opties?
Toevallig heb ik afgelopen week de R.A.T.9 aangeschaft (de draadloze variant).
Heb hem van het weekend getest en ben erg tevreden.
De muis heeft dermate veel opties om lekker in de hand te liggen. Natuurlijk zullen
er altijd muizen zijn die lekkerder zullen liggen, maar ik vind het ontwerp ook gewoon gaaf ;) .

De draadloze ontvanger huist ook een holte waar je extra accu in opgeladen kan worden.
Ik heb gisteren 5uur Far Cry 3 gespeelt en zat op 75%.

Hij kost aardig wat geld, maar vind het het geld wel waard.
De G700 is wel grappig, maar meer dan Forward/Backward knoppen gebruik ik nooit.
Al is de Precision Aim een welkome toevoeging. Zelfs in Skyrim als ik Archer speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Ik heb al een geruime tijd de SS Xai, helaas is de scrollbutton kapot gegaan afgelopen Lan.

Hij scrollt nu zonder weerstand, waardoor er op mijn computer niks gebeurt.
Zoals bij de Logitech G700 als je het scroll knopje indrukt. (het knopje tussen de 2 verschillende weerstanden van de scroll knoppen)

Is het nog te repareren of moet ik mijn muis volledig afschrijven? (heb al een jaartje of 1.5, maar hij speelt zo fijn)

Als ik hem moet afschrijven, welke muizen zijn momenteel aan te raden?
Zelf zit ik te denken aan de sensei, die lijkt namelijk erg op de Xai.

De vorm en het gewicht van de Xai vind ik erg fijn, welke muizen zijn daar nog meer mee geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paazei schreef op maandag 04 maart 2013 @ 03:20:
Ik wil je echt graag een keer neermaaien koetje :)
Ik heb mijn muis nu op 700 dpi, black ops 2 ingame op 5, wat standaard is en draai daarmee in 5 a 6 cm een 360, wat volgens jou onspeelbaar is, maar waarmee ik schijnbaar elke ronde een hacker/cheater ben. Ik gebruik een razer scarab als ondergrond en speel vanuit mijn pols.
Jij gaat mij niet wijs maken dat iemand net zo snel 40 cm af kan leggen als dat ik mjn pols ff 2.5cm opzij "snap", want dat lukt je gewoon niet, je zit ergens ook nog met massatraagheid en tegen ee tijd dat jij je omgedraaid hebt kijk ik alweer terug om de volgende neer te maaien.
Ja ik lever iets in op accuracy, ik heb het geprobeerd te halveren, maar dan mis je toch wat snappyness die bij bo2 zeker handig is.
Massatraagheid? Een muis weegt 100gram? Ik moet moeite doen om geen "do you even lift" grapjes te maken. Maar even serieus, het gaat niet om hoe snel je aimed het gaat om hoe snel je accuraat kan aimen. Het maakt niet uit dat het jou 2.5cm kost en een ander 15cm om rond te draaien, dat zijn beiden enorm kleine afstanden. Alleen zal je met high sens veel meer overaimen en moet corrigeren omdat je te ver flicked. Zodra je crosshair op je doel valt zal je hem moeten volgen, ook dit gaat beter met low sens omdat je veel preciezer je tegenstander kan volgen. Ik raad je aan om eens te googlen naar de aiming tutorial van Raziel (pro RTCW speler). Die heeft een aantal video's erin zitten waarin een klein doel tijdens gestrafe in het vizier wordt gehouden. Daarin kan je heel goed het verschil tussen high en low sens zien.

Dat je een cheater wordt genoemd in pubs is nou niet echt het bewijs dat je aim goed is :D.
Het hangt vooral af hoe je je accuracy verkrijgt, door hoge dpi en een stevige pols, of lage dpi en een snelle arm, dat bepaald ook je speelstijl, ik speel als rambo en probeer iedereen uit elke hoek neer te bunnyen, ipv voorzichtig het hoekje om te mieten.
Zoals ik al eerder vermelde maakt dpi geen toeter uit. Je kan high en low sens spelen met dezelfde dpi waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:40:
[...]

Ik zocht laatst ook een muis uit en vond ook geen duidelijk antwoord. Maar ik kan me voorstellen dat een draad een betere stabiliteit en reactiesnelheid zou kunnen hebben. Daarnaast is er zoals je zelf ook aangeeft gewoon meer aanbod bij bedraade muizen, ook in de goedkopere segment. Wat volgens mij ook erg belangrijk is dat er geen draadloze muizen zijn met een zogenaamde "perfecte sensor" (zie de topic start). Het ligt uiteraard natuurlijk ook aan hoe hoog je eisen zijn of je wat van de minder sensor merkt. Echter het klinkt voor mij heel scheef als je bijvoorbeeld voor een G700 waar je >2x zoveel voor betaald een mindere sensor krijgt dan bijvoorbeeld de G400. Ik heb zelf uiteindelijk voor de G400 gekozen en ben er erg tevreden over. Is het daarnaast echt niet mogelijk de PC dichterbij te zetten? Hoe doe je dat moet je beeldscherm en toetsenbord?
Ik geloof niet zo in die responszaken, ik werk al zo lang met wireless dat mijn gamingstijl er helemaal omheen ontwikkeld is. (proactief proberen te bepalen waar mijn doelwit gaat zijn i.p.v reactief er achteraan te gaan met de muis doe ik heel veel mee en heb een uitgesproken voorkeur voor zware muizen ontwikkeld)
Komt bij dat de meeste games die ik speel niet overtuigend gebaat zijn bij die snelle responstijden. (Guild Wars 2, Planetside 2 zijn momenteel mijn online titels)

Die paar ms penalty die ik krijg is absoluut geen issue voor me. Een draad wel.

Gaat me meer om de verbeterde formaten/handliggen/functieknoppen die gaminghardware doorgaans bezit die ik graag wil hebben op mijn draadloze meuk.
Ik heb geen monitor, mijn PC hangt aan een HDTV. Momenteel heb ik een run-of-the-mill wireless setje waar ik alles mee doe, wat natuurlijk gewoon werkt vanuit functioneel oogpunt, maar ik heb zowel betere ramplanken als muizen gehad toen ik nog aan kabeltjes hing, stikt ergonomisch en functioneel bekeken.
Dubrillion schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:21:
[...]

Toevallig heb ik afgelopen week de R.A.T.9 aangeschaft (de draadloze variant).
Heb hem van het weekend getest en ben erg tevreden.
De muis heeft dermate veel opties om lekker in de hand te liggen. Natuurlijk zullen
er altijd muizen zijn die lekkerder zullen liggen, maar ik vind het ontwerp ook gewoon gaaf ;) .

De draadloze ontvanger huist ook een holte waar je extra accu in opgeladen kan worden.
Ik heb gisteren 5uur Far Cry 3 gespeelt en zat op 75%.

Hij kost aardig wat geld, maar vind het het geld wel waard.
De G700 is wel grappig, maar meer dan Forward/Backward knoppen gebruik ik nooit.
Al is de Precision Aim een welkome toevoeging. Zelfs in Skyrim als ik Archer speel :)
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Voor die 120 euro die hij bij de MM moest opbrengen mag het wel een supercharmant muisje zijn. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://news.fatal1ty.com/...d-frag-mouse-sensitivity/

Uitgaande van 450 dpi zit hij op +/-45cm voor een 360 in CS en 20-22cm in Quake games. Hij geeft ook een verklaring voor het gebruik van accel in Quake games. Mijn gedachtengang was blijkbaar de juiste.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:22:
[...]

Massatraagheid? Een muis weegt 100gram? Ik moet moeite doen om geen "do you even lift" grapjes te maken. Maar even serieus, het gaat niet om hoe snel je aimed het gaat om hoe snel je accuraat kan aimen. Het maakt niet uit dat het jou 2.5cm kost en een ander 15cm om rond te draaien, dat zijn beiden enorm kleine afstanden. Alleen zal je met high sens veel meer overaimen en moet corrigeren omdat je te ver flicked. Zodra je crosshair op je doel valt zal je hem moeten volgen, ook dit gaat beter met low sens omdat je veel preciezer je tegenstander kan volgen. Ik raad je aan om eens te googlen naar de aiming tutorial van Raziel (pro RTCW speler). Die heeft een aantal video's erin zitten waarin een klein doel tijdens gestrafe in het vizier wordt gehouden. Daarin kan je heel goed het verschil tussen high en low sens zien.

Dat je een cheater wordt genoemd in pubs is nou niet echt het bewijs dat je aim goed is :D.

[...]

Zoals ik al eerder vermelde maakt dpi geen toeter uit. Je kan high en low sens spelen met dezelfde dpi waardes.
Uh nee, ik ga niet naar de gym ;)
Dan nog kan je sneller met je handje zwaaien als met je hele arm hoe je het ook went of keert.
Je hebt gelijk dat je betere tracking hebt op lagere sensitivity, maar ik speel bo2 op hardcore en daar maakt juist je reactie het verschil tussen leven of dood, niet of je nadat je dood bent nog je target kan tracken...

algoed, wij denken er heel ander over, laat dat duidelijk zijn :>

Ik sta op het punt de roccat kone xtd te bestellen, de g700 gaat terug, hij is te zwaar, de kabel is stug als wat (een gamemuis met zon kabel...) jaja hij is wireless, maar dan gaat de accuracy iets achteruit, waar de response nog zeer goed was. Plop kabel erin en 71-5 HC kill confirmed.
De wijsvingerknoppen zijn niet heel handig in gebruik en de duimknoppen druk je weer te makkelijk in, al ben ik daar wat mer over te spreken.
Wireless en gaming gaat voor mijn speelstijl nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
paazei schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Uh nee, ik ga niet naar de gym ;)
Dan nog kan je sneller met je handje zwaaien als met je hele arm hoe je het ook went of keert.
Je hebt gelijk dat je betere tracking hebt op lagere sensitivity, maar ik speel bo2 op hardcore en daar maakt juist je reactie het verschil tussen leven of dood, niet of je nadat je dood bent nog je target kan tracken...

algoed, wij denken er heel ander over, laat dat duidelijk zijn :>

Ik sta op het punt de roccat kone xtd te bestellen, de g700 gaat terug, hij is te zwaar, de kabel is stug als wat (een gamemuis met zon kabel...) jaja hij is wireless, maar dan gaat de accuracy iets achteruit, waar de response nog zeer goed was. Plop kabel erin en 71-5 HC kill confirmed.
De wijsvingerknoppen zijn niet heel handig in gebruik en de duimknoppen druk je weer te makkelijk in, al ben ik daar wat mer over te spreken.
Wireless en gaming gaat voor mijn speelstijl nog niet op.
Hardcore is hetzelfde als CS: het is belangrijker accurater te zijn dan snel. Je hebt er geen fluit aan als je wel snel draait maar vervolgens alles mist terwijl je tegenstander een kogel tussen jouw ogen plaatst. Maar goed, tonnen aan prijzengeld ondersteunen mijn argument.

https://docs.google.com/s...ZKZm91VXVzREE&output=html

(let niet te veel op de gebruikte muizen, SS sponsort gewoon veel teams en ze moeten met die hardware spelen)

Ohoh wat zoveel moeite met snel omdraaien niet (~35cm/360)?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:38:
[...]

Hardcore is hetzelfde als CS: het is belangrijker accurater te zijn dan snel. Je hebt er geen fluit aan als je wel snel draait maar vervolgens alles mist terwijl je tegenstander een kogel tussen jouw ogen plaatst.
Misschien als je campt, ja, maar als je daadwerkelijk rondloopt is je sneller kunnen omdraaien en een korte spray doen zeer effectief, dan ben je namelijk niets met je accuracy. Hangt dus ook af van soort gameplay. (Trouwens tegen de tijd dat je aim fatsoenlijk zit kan hij je al lang afgemaakt hebben ... Time is of the essence)
Ohoh wat zoveel moeite met snel omdraaien niet (~35cm/360)?
Zal kwestie van gewoonte zijn, ik heb thuis maar een kleine mousepad en vind het dus veel handiger om zeer korte bewegingen te moeten doen. Speelt in mijn ogen gemakkelijker, zeker wanneer we spreken over trickshotten (gewone gameplay even achterwegen gelaten).
Maar goed, tonnen aan prijzengeld ondersteunen mijn argument.

https://docs.google.com/s...ZKZm91VXVzREE&output=html
Iedereen speelt hoe hij wil, en het gebruiken van settings die "pro's" gebruiken is niet noodzakelijk beter voor iedereen. Het kiezen van settings is voor iedereen persoonlijk, en zomaar pro's volgen omdat zij zo kunnen ownen is dwaas en voor wannabe's. (Net als een dikke nek opzetten, het is en blijft hier gewoon een forum waarop iedereen zijn eigen mening mag delen hoor |:()
paazei schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:34:
[...]
algoed, wij denken er heel anders over, laat dat duidelijk zijn :>
Precies wat ik er ook van denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JimDB schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:18:
[...]

Misschien als je campt, ja, maar als je daadwerkelijk rondloopt is je sneller kunnen omdraaien en een korte spray doen zeer effectief, dan ben je namelijk niets met je accuracy. Hangt dus ook af van soort gameplay. (Trouwens tegen de tijd dat je aim fatsoenlijk zit kan hij je al lang afgemaakt hebben ... Time is of the essence)
Dit is bewezen onzin te zijn. Daarnaast is low sens ook beter om je recoil te corrigeren.
[...]

Zal kwestie van gewoonte zijn, ik heb thuis maar een kleine mousepad en vind het dus veel handiger om zeer korte bewegingen te moeten doen. Speelt in mijn ogen gemakkelijker, zeker wanneer we spreken over trickshotten (gewone gameplay even achterwegen gelaten).

[...]

Iedereen speelt hoe hij wil, en het gebruiken van settings die "pro's" gebruiken is niet noodzakelijk beter voor iedereen. Het kiezen van settings is voor iedereen persoonlijk, en zomaar pro's volgen omdat zij zo kunnen ownen is dwaas en voor wannabe's. (Net als een dikke nek opzetten, het is en blijft hier gewoon een forum waarop iedereen zijn eigen mening mag delen hoor |:()
Niemand zegt ook dat je het moet doen omdat de pros het zo doen, het is echter al lang en breed aangetoond dat mid tot low sens spelers over het algemeen op een veel hoger niveau spelen. Als high sens echt net zo goed was dan had je al lang veel meer spelers met high sens instellingen op hogere niveaus gezien. Ik vind het ook fijner om op de bank te gamen dan achter de PC, maar je zal mij nooit horen zeggen dat mijn aim beter wordt op de bank omdat het relaxer speelt.
[...]

Precies wat ik er ook van denk :)
Echter diskwalificeert jouw battlelog je al op het gebied van aim en wat wel en niet goed is. Ik kan moeilijk mensen serieus nemen die niet de ervaring hebben om op een wat hoger niveau mee te doen, en daar bedoel ik echt niet het pro niveau mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Waarom vraag je geen slotje op dit Topic aan en laat je in de sluitpost een adres achter waar we je foto met handtekening kunnen krijgen? :X

Al zou je gelijk hebben dat je met Low Sense betere resultaten haalt
  1. dan nog vindt niet iedereen het lekker spelen.
  2. het is imho nergens voor nodig om zo pedant te doen. Je hebt je er in verdiept en wilt een hoop kennis delen dus dat is top. Maar het kan wat symphatieker.
PS:
De redenen dat ik geen topper ben, noch ben geweest zijn trouwens:
  • ik speel/train niet genoeg
  • ik heb geen tijd om veel te trainen/spelen
  • ik heb geen zin om zoveel te trainen/spelen
  • ik heb onvoldoende talent
  • ik ben te oud
  • .....''hoop redenen"
  • ik heb wel een lasermuis
  • ....."hoop redenen"
  • muisinstellingen incl. low vs higsense
:)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!! schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:58:

• het is imho nergens voor nodig om zo pedant te doen. Je hebt je er in verdiept en wilt een hoop kennis delen dus dat is top. Maar het kan wat symphatieker.
Zou jij er ook niet moe van worden als mensen onzin blijven verkopen?

Overigens vandaag mijn Zowie FK binnengehad. Perfecte muis voor mij. Prima sensor, prima scrollwheel, een coating die voor de verandering niet slecht is en lage LoD.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Welke sensor zit precies in die Zowie FK? Lijkt me namelijk wel een interessante muis als hij goed tracked op hoge snelheden en zonder positieve of negatieve acceleratie. Hoe zit het qua formaat? Mijn vorige Zowie muis (AM) vond ik net wat te klein namelijk, vooral te smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:54:
Welke sensor zit precies in die Zowie FK? Lijkt me namelijk wel een interessante muis als hij goed tracked op hoge snelheden en zonder positieve of negatieve acceleratie. Hoe zit het qua formaat? Mijn vorige Zowie muis (AM) vond ik net wat te klein namelijk, vooral te smal.
Precies dezelfde als in de AM, alleen de shell is anders. Deze is ook klein, misschien zelfs kleiner dan de AM. Heb zelf geen AM gehad dus durf het zo niet met zekerheid te zeggen. Heb wel een Kinzu en Xai hier, en deze is net zo groot als een Kinzu (alleen niet brak :P).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@koeitje

Effe een linkje hoe je het beste een Zowie FK kan uitpakken voor het geval je het terug moet sturen :P

YouTube: SnowShovel's Zowie FK Unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:29:
[...]

Dit is bewezen onzin te zijn. Daarnaast is low sens ook beter om je recoil te corrigeren.
_Is_ of _vind_ je beter.
Lage gevoeligheid kan ik niets me. Ik wil ruim anderhalve circel kunnen draaien zonder mijn muis op te hoeven tillen. Dat een paar "pro's" er mee spelen in Quake "bewijst" m.i. helemaal niets of e.e.a. objectief beter is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:57:
[...]

_Is_ of _vind_ je beter.
Lage gevoeligheid kan ik niets me. Ik wil ruim anderhalve circel kunnen draaien zonder mijn muis op te hoeven tillen. Dat een paar "pro's" er mee spelen in Quake "bewijst" m.i. helemaal niets of e.e.a. objectief beter is.
Recoil correctie gebeurd in kleine stapjes, daar is precisie voor nodig. Dus "is".

Ik kan ook anderhalve circel draaien zonder mijn muis op te tillen? Wat is je punt hier?

Daarnaast is het niet alleen Quake, het is ook zo bij de top in UT, UT3, Painkiller, CS, CSS, CSGO, CoD2, CoD4, RTCW, QW, TFC, TF2, Shootmania, Warsow, BFBC, BF2, BF3, heb ik wat gemist? Zoals ik al eerder vermelde is het misschien een goed idee om te kijken of je "aiming by Raziel" nog ergens kan downloaden, daar kan je perfect zien waarom 95% van de top spelers met low sens speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Zowie FK werkt niet goed op de Talent. De LoD is te laag, waardoor ongelijkheden in de pad er voor zorgen dat hij niet meer tracked

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qaveajTg0ez2WO9g3j1W5JFd/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Hmm, dat is niet best inderdaad. Had dit probleem niet met mijn AM destijds. Is zowel boven als onder met de FK getekend? (Maar dan in het onderste geval op een andere ondergrond dan de Talent) Of is de onderste met een andere muis gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MiBe schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 02:39:
Hmm, dat is niet best inderdaad. Had dit probleem niet met mijn AM destijds. Is zowel boven als onder met de FK getekend? (Maar dan in het onderste geval op een andere ondergrond dan de Talent) Of is de onderste met een andere muis gedaan?
Boven en onder is met de FK, alleen op verschillende plekken op de muismat. Je voelt met je vingers dat het oppervlak niet vlak is en daar heeft hij nogal moeite mee. Heb nu een Zowie pad besteld, dus dat zal het wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:10:
De Zowie FK werkt niet goed op de Talent. De LoD is te laag, waardoor ongelijkheden in de pad er voor zorgen dat hij niet meer tracked

[afbeelding]
En? Hoeveel frags maak je nu minder door de incorrecte tracking.... 8) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Razer Ouroboros of de R.A.T 9 ?

Voor beide benieuwd naar de volgende vragen:
Hoe comfortable is deze muis ?
Zou je zeggen dat dit een lichte muis is ?
Zou je zeggen dat dit een hoge muis is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoq
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06-2023
Logitech G400, beste muis die ik heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 05:24:
[...]

Boven en onder is met de FK, alleen op verschillende plekken op de muismat. Je voelt met je vingers dat het oppervlak niet vlak is en daar heeft hij nogal moeite mee. Heb nu een Zowie pad besteld, dus dat zal het wel oplossen.
Kleine update, op een Zowie G-TF Speed werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik had vroeger een Razer Diamondback, daarna de Deathadder, maar ben nooit kapot geweest van die palm grip. Ik vond de Diamonback geweldig. Nu is het scrollwheel kopot aant gaan, en zoek ik een nieuwe. Maar alle goede muzien lijken wel voor palm grip zoals de G400 en noem maar op. Ik bestuur de muis voornamelijk met mijn vingers en rust met mijn pols op de pad. Weet iemand een kleinere muis zoals de Diamondbakc maar dan nieuwer?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ken de Diamondback niet, maar is de Razer Abyssus een optie?

Zelf gebruik ik overigens sinds een paar maanden de G400 en gebruik ook fingertip grip, het is niet ideaal, maar het kan wel. De Razer Abyssus was voor mij ook nog een optie, maar ik vond die iets te klein. Ik zou zeggen probeer het eens uit in de winkel zoals de Media Markt.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 07-04-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Regeneration schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:54:
Ik ken de Diamondback niet, maar is de Razer Abyssus een optie?

Zelf gebruik ik overigens sinds een paar maanden de G400 en gebruik ook fingertip grip, het is niet ideaal, maar het kan wel. De Razer Abyssus was voor mij ook nog een optie, maar ik vond die iets te klein. Ik zou zeggen probeer het eens uit in de winkel zoals de Media Markt.
Dat is helaas geen optie, moet absoluut 2 knoppe extra hebben.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
enomiss schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:23:
[...]

Dat is helaas geen optie, moet absoluut 2 knoppe extra hebben.
De steelseries Sensei is dan de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoaDHouse schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:35:
[...]

De steelseries Sensei is dan de beste optie.
Nee, de Zowie AM/FK zijn betere opties. Veel betere sensor. Voor mij zijn de DB 2g en 3g nog steeds een van de beste muizen, de Zowie FK zal je in ieder geval goed liggen als je de DB's fijn vindt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 02:51 ]

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste