Heb nu de Model O, lekker licht vergeleken met de G Pro Wireless. Voelt ook goed aan.
Even de komende 2 weken mee gamen om er aan te wennen.
Even de komende 2 weken mee gamen om er aan te wennen.
@pruik6 Misschien nuttig(er) om even te vertellen wat je er niet lekker aan vind...pruik6 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:16:
Ik vind de kliks van de Model o niet zo lekker, ben terug gegaan naar Razer lancehead.
Ben benieuwd naar Razer viper, heeft iemand die?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dat is inderdaad echt een aanrader als die ranzige coating begint te vervallen!Scrtz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 08:12:
Zelf gisteren mijn Zowie S2 Divina mat gemaakt met een schuursponsje, stukken beter zo die coating en ziet er ook nog eens tof uit
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Haha coating was nog perfect maar ik heb onwijs zwetende handen, nu meer grip met de matte S2 dan ik ooit heb gehad op een standaard mat gecoatede muisnero355 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:36:
[...]
Dat is inderdaad echt een aanrader als die ranzige coating begint te vervallen!![]()
Wat mij betreft mogen fabrikanten dan ook stoppen met het gebruiken van die meuk!
Dat is dus ook geen fijne combo hé!Scrtz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:27:
Haha coating was nog perfect maar ik heb onwijs zwetende handen
Dat is ook wel fijn inderdaad!nu meer grip met de matte S2 dan ik ooit heb gehad op een standaard mat gecoatede muis
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee klopt maar de S2 was eerst alleen in divina te krijgen en de vorm leek mij echt super. Achteraf bleek dat ook echt te zijnnero355 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:30:
[...]
Dat is dus ook geen fijne combo hé!
En ik heb dus hetzelfde probleem : Zweet vreet die coating heel erg aan en op een bepaald moment moet je echt van die coating af zien te komen...
[...]
Dat is ook wel fijn inderdaad!
Heb ik al gedaan met mijn Razer DeathAdder uit 2007 of zo... nog de originele 1800 dpi versie zeg maarScrtz schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 07:59:
Er staan filmpjes van op internet maar het is simpelweg met gevoel schuren met de harde kant (meestal donker groen) van een schuursponsje of je moet heel fijn schuurpapier hebben dan kan het ook.
Geloof mij, je zult er echt geen spijt van krijgen als je net zo'n zweethanden hebt als ik.
Hahaha zo lang heb ik nog nooit een muis gehad. Ofja de microsoft intelli explorer 3.0 die zag er ook zo uit ja, hele coating overal losgelaten enzo.. daarna eigenlijk na 1-2 jaar van muis gewisselt, te leuk om wat nieuws uit te proberennero355 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:53:
[...]
Heb ik al gedaan met mijn Razer DeathAdder uit 2007 of zo... nog de originele 1800 dpi versie zeg maar
Heb ook nog een Logitech MX1000 van een diNovo setje die er ook een keer aan moet geloven net als het toetsenbord wat daarbij zit : Voelen beiden aan alsof er een paar liter frisdrank overheen is gegaan of een potje lijm of zo
Haha tja Razer he.. je kan ook kijken naar de model o- of fk2, bijna identieke shapes.pruik6 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 05:08:
Ik dacht de Razer Viper te willen kopen, todat ik de prijs van 89 euro zag haha.
----Skip xD
Die was ook al een tijdje aangekondigd, voor de UL en CM zelfs volgens mij.Cyprinus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 02:14:
Here we go again!
https://www.pcgamingrace.com/products/glorious-model-o-minus
Het kleine broertje van de Model O, de minus.
Lijkt nu wel een trend te worden die kleine hexagon muisjes, Finalmouse Ultralight 2, CoolerMaster mm710 en nu dan de minus.
Heb de model O al maar ben niet zo weg van de kliks en shapeScrtz schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:02:
[...]
Haha tja Razer he.. je kan ook kijken naar de model o- of fk2, bijna identieke shapes.
[...]
Ligt eraan met wat voor mensen je omgaat dan hahaCyprinus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:22:
Hoor er niemand over???
Lijkt voor als nog een trend te worden 😎
Blijf dat raar vinden...pruik6 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:57:
Speel wel effective Cs-go met 400 dpi, als je effective daar of lager gaat heb je het meeste eraan.
Want dat is hij niet? Wat zou dan een beter alternatief zijn? En voor de duidelijkheid, een alternatief moet vergelijkbaar in de hand liggen, anders is het geen alternatief voor degene die een G502 lekker vinden in gebruik.Scrtz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:22:
[...]
Ligt eraan met wat voor mensen je omgaat dan hahaHet valt nu nog wel mee ja, maar begint er wel steeds meer aan te komen, licht, perfecte sensor, goede shape en betaalbaar is een beetje de trend van nu.
Maar ook genoeg volk dat nog altijd denkt dat een Logitech G5(0x) een goede muis is
Ik zou het juist andersom doen. Dan krijg je meer controle over de fijnere muis snelheid tweaks. Als je sensitivity al tegen de 0 aan zit, stel je het dan in op 0.0345 bijvoorbeeld? Kan je dan niet beter een lagere DPI pakken en je muis sens in games afstellen op 5.50 ofzo? Dan krijg je gewoon meer mogelijkheiden om te tweaken, zeker gezien de meeste games niet eens meer dan 1 decimaal toelaten.nero355 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:58:
@kevz : Dat opzich ook wel, maar omdat je Desktop en Game niks met elkaar te maken hebben kan je dat best wel onafhankelijk van elkaar instellen
Bij mij zitten de meeste games al gauw ergens tussen de 1600 en 2000 dpi al rond de 0 ingame sensitivity!
Ik gebruik 400 dpi op een Cs-go sens of 1, mass swipen dusnero355 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 17:39:
[...]
Blijf dat raar vinden...
Hoe hoog is dan je sensitivity ingame
Om maar wat te noemen : Je kan beter op ingame sensitivity 1 of 0,1 (whatever het laagste is) spelen en een DPI van 1000 dan ingame sensitivity 10 en een DPI van 100.
De reden : Minder pixelskipping!
Zowie EC1/2(-A/B), G-Wolves Skoll, Logitech G403 bijv.Sissors schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:06:
[...]
Want dat is hij niet? Wat zou dan een beter alternatief zijn? En voor de duidelijkheid, een alternatief moet vergelijkbaar in de hand liggen, anders is het geen alternatief voor degene die een G502 lekker vinden in gebruik.
kevz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:20:
Ik zou het juist andersom doen. Dan krijg je meer controle over de fijnere muis snelheid tweaks.
Nee, want pixelskipping!Kan je dan niet beter een lagere DPI pakken en je muis sens in games afstellen op 5.50 ofzo? Dan krijg je gewoon meer mogelijkheiden om te tweaken, zeker gezien de meeste games niet eens meer dan 1 decimaal toelaten.
In de Counter-Strike games of Team Fortress 2 is dat inderdaad een optie!Als je sensitivity al tegen de 0 aan zit, stel je het dan in op 0.0345 bijvoorbeeld?
[ Voor 3% gewijzigd door kevz op 20-08-2019 17:11 ]
Als eerst: Waarom is een G502 dan een slechte muis en een G403 een goede?Scrtz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:12:
[...]
Zowie EC1/2(-A/B), G-Wolves Skoll, Logitech G403 bijv.
Hij is niet slecht maar er is gewoon veel beters te krijgen, maar goed ligt er ook weer aan wat je belangrijk vind en hoe serieus je gamed.Sissors schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:39:
[...]
Als eerst: Waarom is een G502 dan een slechte muis en een G403 een goede?
Van je lijstje heb ik enkel de G403 geprobeerd, maar gebaseerd op de afbeeldingen die ik zo snel vind lijken ze allemaal qua vorm ruwweg erop. En een G403 ligt echt niet vergelijkbaar in de hand tov een G502. Dat zijn compleet andere muizen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 21-08-2019 12:04 ]
HotS of SC2 is ook heel wat anders ja, maakt de muis al een stuk minder uit. Zelf speel ik al 13 jaar competitive CS en afentoe FN/pubg. Zeker in CS maakt de muis echt wel veel uit.Sissors schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:57:
Dus dan nogmaals de vraag: Welke vergelijkbare muis is er dan te krijgen die veel beter is? Want het lijstje waar jij mee kwam zijn geen vergelijkbare muizen, die liggen heel anders in de hand.
En hoe zijn ze dan beter? Dat ze lichter zijn geloof ik wel, maar bijvoorbeeld de sensor tussen de G502 en G403 is al identiek, dus daar zal geen verschil zitten. Oké eerlijk is eerlijk, de G502 kabel is niet ideaal, al gebaseerd op een plaatje lijkt de G403 ook dezelfde te hebben.
Los daarvan hou je imo jezelf voor de gek als je denkt dat een andere muis (of toetsenbord) je prestaties echt gaan verbeteren, tenzij je huidige muis echt heel erg slecht is. Als je echt een pro speler bent is het vast relevant, maar voor mij is het vergelijkbaar met een amateurwielrenner die denkt sneller te gaan op een 100 gram lichtere fiets: Prima om geld aan je hobby uit te geven, maar je gaat er echt niet significant sneller door.
Zelf ben ik dus ook echt geen pro gamer, maar ben wel bijvoorbeeld zowel in HotS als SC2 masters rank, dus ik kan wel leuk mee komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 21-08-2019 14:22 ]
Ik ben nu wel benieuwd wat dat precies moet uitmaken dan, zelf spelende met een g502 en een maat van mij met een goedkope draadloze ergo-muis.Scrtz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:04:
[...]
HotS of SC2 is ook heel wat anders ja, maakt de muis al een stuk minder uit. Zelf speel ik al 13 jaar competitive CS en afentoe FN/pubg. Zeker in CS maakt de muis echt wel veel uit.
De muizen die ik noemde zijn iig allemaal ergonomische muizen. Tuurlijk de vorm is nooit precies hetzelfde maar het komt wel aardig in de buurt van elkaar.
Heb zelf weinig ervaring met Counter Strike, maar als low-sensitivity speler van snelle arena shooters (Unreal Tournament & Quake) is de G502 voor mij een absolute no-go. Hetzelfde geldt voor andere muizen van dat formaat en gewicht, het is gewoon een feit dat je een grote zware muis minder snel kunt bewegen / oppakken dat een kleinere / lichtere muis. Ik heb daarom letterlijk twee muizen op mijn bureau liggen, een G305 om mee te gamen en een G603 voor regulier gebruik (want die vind ik voor langere tijd wel een stuk comfortabeler).m0h4life schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:47:
[...]
Ik ben nu wel benieuwd wat dat precies moet uitmaken dan, zelf spelende met een g502 en een maat van mij met een goedkope draadloze ergo-muis.
En nu is het echt niet zo dat we beide laag geranked zijn
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Swap de laatste tijd veel tussen de Zowie S2 en EC2-A en ik blijf me toch een beetje storen aan die 90 gram van de EC2, mocht van mij toch wel wat lichter zijn. Hyperglides komen echter als het goed is vandaag binnen, dat zal iig schelen voor het gevoelMiBe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:37:
[...]
Heb zelf weinig ervaring met Counter Strike, maar als low-sensitivity speler van snelle arena shooters (Unreal Tournament & Quake) is de G502 voor mij een absolute no-go. Hetzelfde geldt voor andere muizen van dat formaat en gewicht, het is gewoon een feit dat je een grote zware muis minder snel kunt bewegen / oppakken dat een kleinere / lichtere muis. Ik heb daarom letterlijk twee muizen op mijn bureau liggen, een G305 om mee te gamen en een G603 voor regulier gebruik (want die vind ik voor langere tijd wel een stuk comfortabeler).
Een G403 zou ik als 'middenweg' nog redelijk mee kunnen leven om mee te gamen (buiten het feit dat ik met de huidige technologieën de voorkeur geef aan draadloos), die is qua formaat en gewicht (87 gram) nog goed te doen. De G502 daarentegen weegt zelfs zonder de gewichtjes al meer dan 120 gram (!!). Dat is echt heel zwaar voor een muis, al helemaal voor een bekabelde waarbij een accu dus niet noodzakelijk is. Maakt dit de G502 direct een slechte muis? Nee, hij heeft een goede sensor en voor bepaalde gebruiksdoelen kan het een prima optie zijn. Voor snelle shooters zou ik hem als low-sense speler echter nooit overwegen.
Ik lees nog steeds een hoop persoonlijke voorkeuren en niet wat hij vroeg :MiBe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:37:
Heb zelf weinig ervaring met Counter Strike, maar als low-sensitivity speler van snelle arena shooters (Unreal Tournament & Quake) is de G502 voor mij een absolute no-go. Hetzelfde geldt voor andere muizen van dat formaat en gewicht, het is gewoon een feit dat je een grote zware muis minder snel kunt bewegen / oppakken dat een kleinere / lichtere muis. Ik heb daarom letterlijk twee muizen op mijn bureau liggen, een G305 om mee te gamen en een G603 voor regulier gebruik (want die vind ik voor langere tijd wel een stuk comfortabeler).
Een G403 zou ik als 'middenweg' nog redelijk mee kunnen leven om mee te gamen (buiten het feit dat ik met de huidige technologieën de voorkeur geef aan draadloos), die is qua formaat en gewicht (87 gram) nog goed te doen. De G502 daarentegen weegt zelfs zonder de gewichtjes al meer dan 120 gram (!!). Dat is echt heel zwaar voor een muis, al helemaal voor een bekabelde waarbij een accu dus niet noodzakelijk is. Maakt dit de G502 direct een slechte muis? Nee, hij heeft een goede sensor en voor bepaalde gebruiksdoelen kan het een prima optie zijn. Voor snelle shooters zou ik hem als low-sense speler echter nooit overwegen.
Moest wel lachen om dit :m0h4life schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:47:
Ik ben nu wel benieuwd wat dat precies moet uitmaken dan, zelf spelende met een g502 en een maat van mij met een goedkope draadloze ergo-muis.
En nu is het echt niet zo dat we beide laag geranked zijn
Dat is IMHO echt een NO GO voor Quake en UT(buiten het feit dat ik met de huidige technologieën de voorkeur geef aan draadloos)
Er zijn ook geen keiharde feiten voor, maar waarschijnlijk zullen veel mensen ook niet of amper het verschil merken omdat ze op veel lager niveau spelen dan enkele anderen. Voor een casual speler boeit het allemaal een stuk minder.nero355 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:40:
[...]
Ik lees nog steeds een hoop persoonlijke voorkeuren en niet wat hij vroeg :
[...]
Moest wel lachen om dit :
[...]
Dat is IMHO echt een NO GO voor Quake en UT
Ik geef ook aan waarom een G502 in mijn situatie een no-go is, daarnaast zeg ik ook dat er wel degelijk situaties zijn waarin het wel een viable optie kan zijn (dan kan hij zelf kijken wat voor zijn persoonlijke situatie geldt). Wat kleine en lichte muizen betreft is echter geen persoonlijke voorkeur, het is een feit dat je een kleiner / lichter voorwerp sneller kunt bewegen dan een groter / zwaarder voorwerp. Basic physicsnero355 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:40:
Ik lees nog steeds een hoop persoonlijke voorkeuren en niet wat hij vroeg :
Dat was ik tot een paar jaar geleden helemaal met je eens, maar toen kwam er 1000Hz polling over draadloos. Heb bijvoorbeeld ook een G203 liggen en merk letterlijk geen enkel verschil qua connectiviteit tussen die muis en de G305 (en ik ben extreem picky wat muizen en vooral delay betreft).nero355 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:40:
Moest wel lachen om dit :
[...]
Dat is IMHO echt een NO GO voor Quake en UT
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 22-08-2019 18:24 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dan blijft alleen de vraag hoe groot dat effect is. Leuk als je pro bent, maar dat is net als met wielrennen: Voor een prof is het vast relevant om 100 gram lichtere fiets te hebben, maar voor een amateur?MiBe schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Ik geef ook aan waarom een G502 in mijn situatie een no-go is, daarnaast zeg ik ook dat er wel degelijk situaties zijn waarin het wel een viable optie kan zijn (dan kan hij zelf kijken wat voor zijn persoonlijke situatie geldt). Wat kleine en lichte muizen betreft is echter geen persoonlijke voorkeur, het is een feit dat je een kleiner / lichter voorwerp sneller kunt bewegen dan een groter / zwaarder voorwerp. Basic physics
Dat hangt dus van een hoop factoren af. Ook een casual low-sense Quake of UT speler zal simpelweg hinder ondervinden van een dusdanig zware en grote muis. Waar voor de pro's iedere gram telt (sommigen doen alles om er nog 2 of 3 gram vanaf te schaven) zal dat voor de casual gamer minder het geval zijn, maar hier gaat het wel om een verschil van meer dan 30 gram, en dat gaat ook de huis-tuin-en-keuken-gamert echt wel voelen. Die 100 gram voor een fiets zal misschien niet uitmaken, maar een paar kilo wordt een ander verhaal.Sissors schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:33:
[...]
Dan blijft alleen de vraag hoe groot dat effect is. Leuk als je pro bent, maar dat is net als met wielrennen: Voor een prof is het vast relevant om 100 gram lichtere fiets te hebben, maar voor een amateur?
En wat ook een feit is, is dat ik RSI klachten krijg van kleine muizen, dus doe dan toch maar een wat grotere.
[ Voor 4% gewijzigd door FLOiAM op 04-09-2019 10:21 ]
PC Specs
Korte termijn is voorbijHelp!!!! schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:25:
Ik heb inmiddels de Model O- black matte besteld en ben benieuwd of ik dit een verbetering ga vinden tov mijn FK2.
Zou op korte termijn geleverd moeten worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2019 16:34 ]
PC Specs
PC Specs
Ik gebruik de XM1, Zowie EC2-A en de Logitech Pro Wireless op dit moment, de laatste 2 heb ik helemaal glanzend gepoetst met autocleaner voor een betere grip.Help!!!! schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:05:
^
Bedankt en hopelijk is het wat voor je
Welke muis gebruik je nu ook alweer?
RoaDHouse schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:55:
de laatste 2 heb ik helemaal glanzend gepoetst met autocleaner voor een betere grip.
Ik heb het heel gemakkelijk gedaan en het is zeer mooi en effectief.nero355 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:46:
[...]
Tell us more please!
- Was dat om die coating eraf te halen die na een paar jaar toch al gaar wordt ?
- Wat heb je allemaal gebruikt ?
roadhouse muis foto | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 16% gewijzigd door RoaDHouse op 19-09-2019 23:41 ]
PC Specs
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Leuk stukje content over muizenDamien schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:47:
De keuze voor een FPS muis
Ik heb de afgelopen maanden gekeken naar de opties die ik kon vinden voor een nieuwe FPS muis. Na vele reviews te hebben gekeken en daaruit verschillende meningen die naar voren kwamen heb ik de keuze gemaakt om zelf maar eens te gaan testen. Voor deze review was mijn main muis een Zowie ZA13 en daarvoor heb ik ongeveer elke Logitech, Razer en Steelseries muis wel eens gebruikt. Dus vervolgens gekeken naar welke muizen er voor dit jaar gepland stonden. En daar een lijstje van gemaakt om ze vervolgens 1 voor 1 te proberen.
Het lijstje bestond uit:
1. Zowie FK1
2. Zowie S1
3. Glorious Model O
4. Endgame XM1
5. Logitech G Pro Wireless
6. Glorious Model O-
7. G-Wolves Hati
8. Finalmouse Ultralight 2
Qua handgrootte (19x10) zou ik richting medium/large muizen gaan, echter wou ik de small versies gezien mijn grip stijl (fingertip) zoals de Glorious Model O- en de Finalmouse Ultralight 2 niet uitsluiten.
Zowie FK1
Sensor: 3310
Software: Nee
Nog steeds 1 van mijn favorieten, echter wil Zowie er maar niet op aan om de sensoren eens te updaten. De vorm is in mijn ogen nog steeds één van de betere, echter zouden de knoppen wel wat “lichter” mogen. Mijn versie heeft de glossy white coating waar je aan zult moeten wennen, maar het had mijn voorkeur omdat het de grip voor mij verbeterde. Qua afmetingen valt deze variant onder large/medium maar is deze in kleinere versies te verkrijgen en zelfs nog een grotere versie namelijk de FK1+. Gewicht vond ik nooit een probleem aangezien ik van zwaardere Logitech muizen afkwam, echter na het gebruik van de Model O en de XM1 begon ik wel te merken dat deze muis nu “zwaar” aanvoelt. Echter nog steeds een prima muis, maar dankzij verouderde sensor en knoppen die op vele andere muizen “makkelijker” in te drukken zijn niet langer mijn nummer 1 keuze. Tevens is de kabel bij Zowie ook toe aan een vernieuwbeurt. Zowel bij de FK1 als de S1 en elke andere Zowie variant.
Zowie S1
Sensor: 3360
Software: Nee
Aangezien de FK1 maar geen vernieuwde sensor kreeg week ik uit naar de Zowie S1. Destijds waren alleen de opties roze en baby blauw beschikbaar dus dat was voor mij persoonlijk wel even een struikelblok, maar uiteindelijk toch aangeschaft om te testen of dit iets voor mij zou zijn. Persoonlijk vond ik de vorm iets minder dan de FK1. De knoppen daarentegen vond ik wel beter alleen was het klikken nog identiek aan de FK1. Oftewel iets waar Zowie nog wel eens iets aan zou kunnen doen als ze dan toch de sensor van de ZA en FK versies zouden updaten. Al krijg ik niet het idee dat Zowie nog veel moeite doet om aan te haken bij de andere muisfabrikanten. Waarschijnlijk omdat het marktaandeel nog te hoog is om zorgen te maken. Persoonlijk vond ik dit geen verkeerde muis maar het voelde een beetje als een downgrade van de FK1 vorm met een betere sensor.
Glorious Model O
Software: Ja, Glorious software
Ik bezit inmiddels de Glorious Model O niet meer puur omdat ik de muis op bepaalde punten te veel vond afwijken van wat ik daadwerkelijk zocht. Begrijp me niet verkeerd het is een prima muis maar het had een aantal punten waar ik mij aan stoorde. Zo was de bouwconstructie van de eerste versies niet erg goed ondanks dat ik nog geluk heb gehad als ik andere berichten mag geloven. Ik vond de muiskabel niets, een grote schoenveter met draden erdoor heen voelde alles behalve goed aan en ook was hun manier van verpakken nou niet echt een goede keuze. Verder voelde de muis erg “lomp” aan in de hand. Ik had in menig shooter het idee dat ik de precisie miste met deze muis puur vanwege zijn vorm. Daarnaast begonnen de gaten mij naar verloop van tijd te storen. Ik denk dat deze muis overigens prima is voor mensen met nog iets grotere handen of een andere grip dan mijn eigen.
Endgame XM1
Sensor: 3389
Software: Ja, Endgame software
Deze muis zag ik toevallig voorbij komen tijdens een computerbeurs en was eigenlijk wel geïnteresseerd in de techniek die ze als verkooppraatje gebruikten. Ik heb verschillende reviews van deze muis gezien en om eerlijk te zijn kon ik mij hier niet echt in vinden. De enige twee negatieve punten die ik kon vinden voor deze muis waren de coating en de kabel. De coating voelt prima aan als je de muis aanpakt en mee gaat spelen, echter als je klaar bent kun je beginnen met schoonmaken want het is een echte fingerprint magneet. De kabel is iets minder stug als die van de Zowie muizen maar een kabel meer in de richting van een paracord zou niet misstaan. Verder vond ik deze muis geweldig in shooters. Hij is vrij licht en de vorm voelt eigenlijk prima aan. Dit is zeker één van mijn main muizen nu.
Logitech G Pro Wireless
Sensor: HERO sensor (vergelijkbaar met 3389)
Software: Ja, Logitech G Hub
Een muis die ik een kans wilde geven omdat ik jaren geleden eens geprobeerd had om met een draadloze muis te gamen en toen erachter kwam dat het simpelweg nog te vroeg was voor deze keuze. De Logitech G Pro Wireless is echter een enorme verbetering. Ik kan geen enkele vertraging waarnemen en ook de problemen waar menig ander last van had (dubbelklik issues) heb ik niet ervaren. Eigenlijk een prima muis, qua vorm en gewicht. De coating is ook prima, het laat geen fingerprints achter zoals bijvoorbeeld de XM1. De software spreekt voor zich en werkt eigenlijk prima. Het is echter wel dat ik liever muizen heb die geen software nodig hebben om in te stellen, maar goed dat is een persoonlijke smaak. Qua prijs is dit één van de duurdere gamingmuizen en zou ik hem ook niet heel snel aanraden, ondanks dat ik geen klachten heb over deze muis. Ik zou zeggen qua prijs valt deze muis net buiten de boot. Dus mits je een leuke aanbieding vindt zou ik eerder voor een Endgame XM1 gaan bijvoorbeeld.
Glorious Model O-
Software: Ja, Glorious software
Ondanks dat de normale Model O niet aan mij besteed was, wou ik toch de Model O- een kans geven. De bouwconstructie is een stuk beter dan de eerste versies van de Model O. Waar ik bij de grotere variant nog de zijkant vrij makkelijk kon indrukken kan dat bij de Model O- niet. Er is wel wat last van een lichte mousebutton wobble, oftewel je kunt de muis 1 en 2 iets wat bewegen. Voor mij persoonlijk is dat geen dealbreaker zolang de muis voor de rest maar voldoet aan de eisen. En dat doet de muis wel. Glorious heeft echter nog weinig geleerd van hun manier van verpakken, want ook deze muis kwam binnen met een knik in zijn kabel die overigens makkelijk eruit te halen is. En in de toekomst zal Glorious ook komen met een andere kabel die strakker is dan de huidige variant. Om precies te zijn heb ik die vorige week besteld, het voordeel van het gebruiken van deze kabel ten opzichte van een eigen paracord is dat de garantie blijft. Qua formaat is dit een vrij kleine muis, maar ik merk dat ik hier een stuk soepeler mee kan aimen dan zijn grote broer. En ook het corrigeren van recoil gaat een stuk soepeler. Nogmaals heeft dat niets met de muis te maken maar meer met hoe het voor mij aanvoelt. Persoonlijk zou ik dan ook sneller de Glorious Model O- aanraden dan de originele variant.
G-Wolves Hati
Software: Ja, G-Wolves software
Wederom een muis die ik voorbij zag komen en werd beschreven als een G Pro Wireless kloon. Dus de gok gewaagd en ik ben positief verrast. Ik had persoonlijk het idee dat het een vrij gammel geheel zou zijn, maar dat valt enorm mee. Ja er is mousebutton wobble. Maar voor mij is dat wederom verwaarloosbaar. De muis voelt in mijn ogen beter aan dan de G Pro Wireless door slechts lichte wijzigingen in de shell. Voor de rest voelt alles prima aan en zijn de knoppen lekker “snappy”. Verder is het pakket wat je krijgt ook nog eens erg mooi. Zoals hierboven al is aangetoond bij de Skoll is het bij de Hati vrijwel identiek. Een extra kabel, muisvoetjes en gripstickers zijn een leuk extra’tje bij een vrij goedkope muis. Ze zijn er tevens nu in verschillende kleuren te krijgen. Maar mocht er iemand op zoek zijn naar een alternatief voor een G Pro Wireless, dan is dit de muis waar je mee wilt spelen. Zoals al eerder aangeven is de constructie vrij solide op een lichte mousebutton wobble na.
Finalmouse Ultralight 2
Software: Nee (wel een optie om dit te doen dmv DM1 software)
De muis met misschien wel de meeste hype er om heen. Ik had de eerste wave aan mij voorbij laten gaan omdat ik destijds al de Endgame XM1 en de Glorious Model O in mijn bezit had om te testen en daarom geen behoefte had om er ook nog een Finalmouse bij te nemen. Tevens sprak mij hun manier van marketing niet aan. Echter toen ik recentelijk las dat Maxgaming nog een aantal had liggen heb ik de knoop doorgehakt en toch één gehaald om te kijken of het iets voor mij is. Vandaag is deze binnengekomen en ik heb wat testjes gedraaid. Ik had het vermoeden dat deze muis te klein voor mij zou zijn, maar in tegendeel vind ik het een prima formaat. Het is wel een aanzienlijk kleinere muis dan alle andere genoemde muizen en zelfs kleiner dan de Model O-. De kabel is prima en ook de rest van de muis voelt prima aan. Echter geldt voor deze hetzelfde als bij de Logitech G Pro Wireless, namelijk het prijskaartje. En bij deze muis geldt ook nog eens de beschikbaarheid. Nogmaals een erg goede muis maar ik heb mijn twijfels of het prijskaartje de aanschaf rechtvaardigt.
Conclusie:
Als ik het lijstje nu op basis van ervaring zou moeten maken met daarin een ranking, dan zou het als volgt zijn.
1. Endgame XM1 / Finalmouse Ultralight 2
2. Glorious Model O-
3. Logitech G Pro Wireless / G-Wolves Hati
4. Zowie FK1
5. Glorious Model O
6. Zowie S1
p.s. Ik wou eerst foto's toevoegen, echter heb ik dat achteraf achterwege gelaten omdat het dan helemaal een lange post zou wordenDus hopelijk heeft iemand hier iets aan, mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Klopt helemaal, ik denk dat het bij de Model O- minder hinderlijk is aangezien de muis veel kleiner is en je er dus geen druk op uitvoert. Je hand valt er als het ware omheen wat ideaal is voor een fingertip grip. Hopelijk verduidelijkt dat het een beetjeRoaDHouse schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:56:
[...]
Wat ik me wel afvraag is dat je aangeeft dat de 'gaten' in de Glorious begonnen te storen, maar bij de Ultralight maak je daar geen melding van, of heeft de laatst-genoemde een andere vorm van gaten die beter aanvoelen.
txs,, wat is de levertijd ongeveer van de Ultrlight bij maxgaming. (er zijn 20 op voorraad lees ik)Damien schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:11:
[...]
Klopt helemaal, ik denk dat het bij de Model O- minder hinderlijk is aangezien de muis veel kleiner is en je er dus geen druk op uitvoert. Je hand valt er als het ware omheen wat ideaal is voor een fingertip grip. Hopelijk verduidelijkt dat het een beetje.
Heeft voor mij ongeveer een weekje geduurd, maar dat kwam mede doordat er feestdagen waren in Duitsland (wordt namelijk via Frankfurt gestuurd).RoaDHouse schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:20:
[...]
txs,, wat is de levertijd ongeveer van de Ultrlight bij maxgaming. (er zijn 20 op voorraad lees ik)
Bedankt voor alle info, moet er nog even over denken of ik dit wel ga doen. Heb wat ervaringen gelezen over Maxgaming en die waren niet echt geweldig. Maar goed is een lastige keuzeDamien schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:41:
[...]
Heeft voor mij ongeveer een weekje geduurd, maar dat kwam mede doordat er feestdagen waren in Duitsland (wordt namelijk via Frankfurt gestuurd).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
[ Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 13-10-2019 15:18 ]
Ja gelukkig welScrtz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:16:
Hehe @Damien ook eindelijk je UL2 binnen? Ze hadden hem mooi voor de deur neergelegd en zelf een krabbel gedaan, voordeel van wonen in een dorp, hoef ik bij mijn ouderlijk huis in de stad niet te doen ^^.
Hier nog één, maar wisselen naar links zou ik echt niet meer doen, want naast het muizen met rechts :Phuncz schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 17:21:
Ik ben linkshandig maar ben opgegroeid met rechtshandig muizen.
[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 26-10-2019 11:47 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Hoe kom je aan zoveel muizen om te testen?Damien schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:47:
De keuze voor een FPS muis
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2019 15:29 ]
Want2Dutch schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:53:
Verdorie, de Razer moet weer netjes ingepakt worden.. Hield het toch een week uit en ik game best wel wat uren, netjes. Jammer dat er geen Roccat Kone Pure-achtig formaat is,draadloos. Die Leadr van ze is gevalletje brrr![]()
Ach ja, weer wennen aan een draadje is ook 10 minuten
We gaan em weggeven bij onze winacties (werk voor c't magazine) binnenkort, dus moest weer netjes z'n doosje in. Ik review voor m'n werk nog wel eens wat gear, leuk om weer eens zoiets in handen te mogen hebbennero355 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:25:
Want
Kapot ? Bevalt niet ? Iets totaal anders ?!
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2019 18:25 ]
Aangeschaft en in een aantal gevallen doorverkocht als ik er niet aan kon wennen. Slechts 1 muis opgestuurd gekregen ter review die ik mocht houden.
Deze begrijp ik wel. Heb hem zelf nu ook in gebruik maar het is ook een erg plezierige muis. Vorm ligt een stuk beter in de hand dan de Logitech G Pro wireless en qua gewicht is het ook net even een stukje beter. Enige aanmerkingen die ik wel op de Razer Viper Ultimate heb is dat de scrollwheel voor mij net wat minder is dan die op de Endgame XM1 of de Logitech G Pro wireless en de zijknoppen hadden van mij iets meer mogen uitsteken. Ene kant is dat wel goed aangezien de kans kleiner is dat je ze indrukt, maar omdat je juist niet het idee hebt dat je je vingers op een knop houdt (dus ook die aan de rechterkant) is het in sommige situaties als je de muis net even wat steviger vasthoud de kans dat je opeens die knoppen aan de rechterkant indrukt. Dit is natuurlijk wel op te lossen door ze nergens aan te assignen maar had wat mij betreft wel iets meer een knop mogen zitten. Beetje zoals de Zowie FK1. Tevens is de prijs wel aardig hoog, ik heb de mijne met wat korting kunnen aanschaffen maar alsnog is hij vrij prijzig.2Dutch schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:53:
Verdorie, de Razer moet weer netjes ingepakt worden.. Hield het toch een week uit en ik game best wel wat uren, netjes. Jammer dat er geen Roccat Kone Pure-achtig formaat is,draadloos. Die Leadr van ze is gevalletje brrr![]()
Ach ja, weer wennen aan een draadje is ook 10 minuten
Die switches..daar merk ik ook nooit wat van. Heb ook nog geen muis gemold in al die jaren geloof ikDamien schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 07:24:
Deze begrijp ik wel. Heb hem zelf nu ook in gebruik maar het is ook een erg plezierige muis. Vorm ligt een stuk beter in de hand dan de Logitech G Pro wireless en qua gewicht is het ook net even een stukje beter. Enige aanmerkingen die ik wel op de Razer Viper Ultimate heb is dat de scrollwheel voor mij net wat minder is dan die op de Endgame XM1 of de Logitech G Pro wireless en de zijknoppen hadden van mij iets meer mogen uitsteken.
Je zou de MM710 eens kunnen proberen van Coolermaster (niet draadloos helaas), echter lees ik daar niet te veel lovende woorden over behalve het model. Want voor de rest lijkt het nogal wat QC issues te hebben. Of anders de pricewatch: Logitech G305 (Wit) met een aanpassing op de batterij (dus een AAA gebruiken ipv AA) voor het gewicht.2Dutch schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:51:
[...]
Die switches..daar merk ik ook nooit wat van. Heb ook nog geen muis gemold in al die jaren geloof ikVrijwel elke muis is eigenlijk net te lang, vanwege fingergrip en niet al te grote handen. Op mijn werk zit ik een tikje met vingers te schuiven vanwege 't scrolwiel dat net boven de lijn waar mijn vingertoppen rusten zit. Dit doe ik onbewust en gaat prima hoor, trusty MX510
Als ik de muis hoger pak, voel ik die achterkant in m'n handpalm, da's erg akelig. Vind het nog niet nuttig genoeg om hem te ruilen voor een Kone Ultra van 66gr, want dan ga ik liever voor klein en draadloos. Morgen eens naar loeren, maar vrees ik dat ik weer eens dikke pech heb
Batterijen in muizen ga ik echt niet meer aan beginnen, maar echt slecht is het natuurlijk niet (weinig vervangen). Batterijen wil ik best overwegenDamien schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:25:
Dat is overigens wel iets waarmee we door de jaren heen zijn verwend. Neem een Logitech muis en je voelt gewoon dat hij stevig in elkaar zit. Die G-Wolves Hati bijvoorbeeld die ik ook nog heb liggen voelt echt goedkoop aan. Beetje het probleem met veel van de "nieuwe" merken. Prima muizen qua hardware en vorm maar net dat kleine beetje extra's dat ze ook solide voelen mist er dan aan. (overigens was de Endgame XM1 wel een uitzondering hierop want ondanks dat ze vrij nieuw zijn is de muis wel solide).
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2019 23:12 ]
Als je niet aan batterijen wil beginnen valt de G305 al af natuurlijk, overigens kan ik me er totaal niet in vinden dat de kwaliteit van die muis tegen zou vallen (mijn vriendin heeft zo'n ding en het is echt een prima muis naar mijn mening). Ook gaat hij gruwelijk lang mee op een AAA batterij (wij gebruiken ook het trucje met een converter naar AA om het gewicht omlaag te krijgen, zelf doe ik dat ook in mijn G603). Als je geen zak om RGB geeft en een zeer goede prijs/prestatie/batterijduur zoekt kun je wat mij betreft niet om de G305 (of G603, afhankelijk van welke vorm je fijner vindt) heen.2Dutch schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:00:
[...]
Batterijen in muizen ga ik echt niet meer aan beginnen, maar echt slecht is het natuurlijk niet (weinig vervangen). De G305 zal ik mezelf eens op inlezen, daar zie ik wel wat matige kwaliteit als nadeel bij genoemd worden, hmm.. Heb tot nu toe alleen nog maar uitermate goede ervaringen met Logitech-muizen, maar dat is wel met oudere modellen. De nieuwere modellen die ik heb mogen testen waren niet verkeerd, maar wederom te groot en weet niet hoe ze qua kwaliteit op de langere duur zijn. Bij mij hoeft het geen RGB te hebben ook, twee muisknoppen links, links/rechts en een scrolwiel, that's all I need. Maar da's voor een uitstervend ras
Zou een slechte batch kunnen zijn? En vergeet niet dat mensen ook eerder geneigd zijn negatief spul te posten dan positief. Ga me in ieder geval even inlezen op de opties, en zal dat ook hier neerzetten, voor het geval een ander er wat aan heeftMiBe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:08:
Als je niet aan batterijen wil beginnen valt de G305 al af natuurlijk, overigens kan ik me er totaal niet in vinden dat de kwaliteit van die muis tegen zou vallen (mijn vriendin heeft zo'n ding en het is echt een prima muis naar mijn mening). Ook gaat hij gruwelijk lang mee op een AAA batterij (wij gebruiken ook het trucje met een converter naar AA om het gewicht omlaag te krijgen, zelf doe ik dat ook in mijn G603). Als je geen zak om RGB geeft en een zeer goede prijs/prestatie/batterijduur zoekt kun je wat mij betreft niet om de G305 (of G603, afhankelijk van welke vorm je fijner vindt) heen.
[ Voor 42% gewijzigd door 2Dutch op 20-11-2019 11:53 ]
Wel een hele grote sprong, maar wat is het uiteindelijk nog geworden voor jou?Zaphara schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:33:
Een vraag aan de mede-gamers:
Ik ben op zoek naar een nieuwe muis met sidekeys ('MMO muis'). Een aantal merken die eigenlijk al afvallen:
-Razer: Heb in het verleden zeer slechte ervaringen met de kwaliteit gehad van Razer muizen, daarom valt dat merk al af, ook de vele quality issues die je tegenwoordig nog steeds constant leest in ogenschouw nemende.
-Corsair: Heb korty de Scimitar Pro uitgeprobeerd, maar vond hem niet lekker werken in de zin het bedienen van de side keys met de duim niet zo prettig werkt (positie/vorm van keys is vrij vlak, daardoor is 'muscle memory' niet zo prettig voor mij)
-Logitech: Heeft alleen de oude G600 muis, welke voor te groot is voor mijn handen om prettig mee te werken.
Nu ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met de Roccat Nyth. De reviews zijn op zich erg goed, alleen lees ik her en der wel horrorverhalen over de Philips sensor die erin zit en zorgt voor tracking problemen.
Heeft iemand wellicht nog een andere goede suggestie?
there's no tweak without the tweaker
R.A.T.5 en 7 gebruiker hier:JH34D schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:00:
Hoi allen,
Met het befaamde Zwarte Vrijdag gestunt om de hoek ben ik op zoek naar een nieuwe muis. Momenteel heb ik de pricewatch: MadCatz Cyborg R.A.T. 3 zwartglans in bezit, maar deze begint zo langzaamaan een beetje op te raken.
Punten die ik fijn vind aan de R.A.T.:
- De muis is extreem licht (onder de 70g uit mijn hoofd gezegd)
- Verstelbare palmrest (ik heb enigszins grote handen)
- DPI switch met "normale" waarden. Ik speel momenteel veel op 900dpi.
Ben dus voor mijn nieuwe muis op zoek naar een relatief licht model met wat mogelijkheden qua het verstellen van de fysieke vorm van de muis. Mijn budget is max 75 euro. Hebben jullie aanraders?
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Ik heb het geprobeerd met de Corsair, maar die is echt gemaakt voor grote handen, en vond de toetsen weinig reliëf hebben (kon ze niet blind indrukken), en zat de voorste zij toets te dicht tegen het bureau aan, waardoor je je duim niet fijn kon laten rusten. Gezien de waardeloze kwaliteit van Razer, en de twijfelachtige reviews van de Roccat Nyth (was eigenlijk mijn tweede optie), ben ik uiteindelijk voor de populaire budget keuze gegaan, de Redragon M908. Kost bijna niets, doet het op zich prima (ergonomisch iets minder), en gaat waarschijnlijk net als Razer producten na een jaar stuk.virtualJac schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:13:
[...]
Wel een hele grote sprong, maar wat is het uiteindelijk nog geworden voor jou?
Ik twijfel tussen de G600 en de Razer Naga Trinity. Lees namelijk overal dat die bouwkwaliteit van Razer wel sterk verbeterd is.
there's no tweak without the tweaker
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
LOL ikke zoeken naar wat een WMO 1.1a is, blijk ik die muis (wit achtige variant) ook nog dagelijks te gebruiken op mijn werkJZX81_Drift schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:46:
@kevz Volgens mij was de andere muis die ik eens heb geprobeerd een Zowie FK of FK2. Ja, weinig mensen die de WMO's nog gebruiken, maar ken er nog wel een paar (25-35 jaar oud) die ze nog als backup hebben liggen haha. Wat me ook niet helpt, is dat ik liever GEEN extra knoppen wil, dat maakt de zoektocht al een stuk lastiger, kan uiteraard wel de zijknoppen disablen, mocht er echt niks anders te vinden zijn.
Thanks voor je input iig, ik ga zelf ook nog even op zoek, en ik hoop dat andere mensen ook nog suggesties hebben
PC Specs
De ZA's van Zowie hebben nog de 3310 sensoren. De Divina's zijn voorzien van een 3360 sensor. Overigens komt er binnenkort een rework van de FK series uit met een 3360 sensor. Echter zijn de knoppen aan de rechterkant verwijderd.JZX81_Drift schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:02:
@Help!!!! Haha, ja, voor mij echt DE muis. m'n huidige heeft een productiedatum van week 47, 2005.
Wat ik zover heb kunnen vinden:
pricewatch: BenQ Zowie ZA12 Zwart
pricewatch: BenQ Zowie S1 Divina Version Blauw
pricewatch: BenQ Zowie S2 Divina Version Blauw
Dan kom ik weer terug op Zowie, volgens mij hebben deze modellen dezelfde sensoren.
[ Voor 9% gewijzigd door Damien op 27-11-2019 13:41 ]
De 3310 heeft inderdaad af en toe de neiging bij snelle bewegingen eruit te schieten, wat hem vrij irritant maakt.JZX81_Drift schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:57:
@Damien Ahh, dan is de 3310 wss de sensor waar ik totaal niet mee op kon schieten. Uiterlijk van de muis maakt me verder weinig uit. Zal eens kijken of die S2 wat is.
[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 08-12-2019 16:20 ]
Mee eens, maar eerlijk is eerlijk : Je kan die zooi ook gewoon negeren en bij de meesten zelfs uitzetten!kevz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:35:
@JZX81_Drift Oef das een moeilijke gek genoeg. Het domme van de hele muizen industrie is dat alles er flashy uit moet zien met super hoge (onnodige) DPI en lichtjes overal omdat het marketing team daar wat mee kan.
Ik zou sowieso alle kopers van allerlei overpriced muizen een keer met de neus tegen de feiten willen drukken door ze zo'n muis open te laten maken!Er zijn wel wat ambi muizen die in de buurt komen geloof ik, en na ff googlen lijkt de Logitech Pro Wireless kwa afmetingen behoorlijk dicht in de buurt te zitten. Nadeel; Je betaald een belachelijke prijs die een muis nooit waard is.
Maar at the end of the day, was/is een WMO 1.1 bijna alles wat je nodig hebt.
Misschien heeft iemand anders een idee, die ook toevallig van een WMO1.1 af komt. Al zal er denk ik niemand zijn die er nog zo 1 in gebruikt heeft haha
Als je deze bedoelt : pricewatch: Microsoft Wheel Mouse OpticalJZX81_Drift schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:46:
@kevzJa, weinig mensen die de WMO's nog gebruiken, maar ken er nog wel een paar (25-35 jaar oud) die ze nog als backup hebben liggen haha.
Twee stuks is prima te doen en hartstikke handig tijdens het browsen of gamen!Wat me ook niet helpt, is dat ik liever GEEN extra knoppen wil, dat maakt de zoektocht al een stuk lastiger, kan uiteraard wel de zijknoppen disablen, mocht er echt niks anders te vinden zijn.
Of het nou de prijs rechtvaardigt of niet, de prijs van een muis bestaat niet enkel uit de prijs van de componenten. Research- en assemblagekosten bijvoorbeeld bestaan ook nog.nero355 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 00:00:
[...]
Ik zou sowieso alle kopers van allerlei overpriced muizen een keer met de neus tegen de feiten willen drukken door ze zo'n muis open te laten maken!
Wat in die dingen zit kan nooit € 100+ waard zijn!
Ergens vanaf € 30 a € 50 ben je eigenlijk al raar bezig...
Waarom poets je die niet eraf2Dutch schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:52:
Laatste maanden erg veel gegamed, en zie dat mijn Kone Pure's coating begint te slijten rond de plek waar mijn duim rust.
Prima, maar dan nog : Hoeveel research verwacht je voor een produkt dat al 25 jaar lang wordt gemaaktWildfire schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:05:
Of het nou de prijs rechtvaardigt of niet, de prijs van een muis bestaat niet enkel uit de prijs van de componenten. Research- en assemblagekosten bijvoorbeeld bestaan ook nog.
Wat hou ik dan over (na deppen met aceton ofzo?): een nog prima grippy muis, of zo'n glibberding?nero355 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:50:
Waarom poets je die niet eraf
Hou je een prima muis over!
Je doet nu precies wat de fabrikanten willen : Een nieuwe muis/toetsenbord kopen, terwijl daar eigenlijk geen reden voor is
Over het algemeen gewoon smooth plastic waar je een prima grip op zal hebben2Dutch schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:14:
Wat hou ik dan over (na deppen met aceton ofzo?): een nog prima grippy muis, of zo'n glibberding?
Kopen om het kopen = Prima!Overigens had ik anders een 3e Pure gekocht vanwege mijn drang om altijd 1 spare van iets te hebben omdat ik liever op het werk idem muis heb. En was toch al op zoek naar een lichtere muis, dus waarom dan niet een lichtere van m'n favo, die geen open gaten heeft aan de buitenkant waardoor je vrijwel zeker je muis sowieso eerder om zeep helpt? Nog liever heb ik een draadloze en lichte versie van de Pure, 2020 maybe?
Schuurmiddel heb ik wel liggen, zal als de nieuwe binnen is de versleten eens onder handen nemennero355 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:24:
Over het algemeen gewoon smooth plastic waar je een prima grip op zal hebben
Ik heb dat al gedaan bij de :
- Razer DeathAdder 1800 dpi (Originele eerste versie!)
- Logitech diNovo keyboard+mouse set waarbij de MX1000 zat.
- Een cheapass USB stickje als test
Voor de goede orde ik bedoel zo'n ding : https://sc01.alicdn.com/k...LVXXXXcIXFXXq6xXFXXXy.jpg2Dutch schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:35:
Schuurmiddel heb ik wel liggen, zal als de nieuwe binnen is de versleten eens onder handen nemen
Zal laten weten hoe de makeover bevalt
Ik vat em, was niet van plan er met een schuurmachine overheen te raggennero355 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 00:00:
[...]
Voor de goede orde ik bedoel zo'n ding : https://sc01.alicdn.com/k...LVXXXXcIXFXXq6xXFXXXy.jpg
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq