Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• merryb
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2019
Razer komt even met concurrentie voor de Gpro en de 403.

Dikke sensor blijkt. Wij van Razor vinden dat Razor het beste is.

Hüleh Büleh - zelf iets zoeken mag best - Alcohüleh

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:41
Zijn er hier veel Razer muis gebruikers? Zelf 2/3 van die dingen gehad maar mijn MX518 heeft ze allemaal overleeft.

Ook heb ik een voorkeur van grotere muizen.

Zonet met een kamaraat anderhalf uur op skype over muizen gesproken en mogelijke opties van Trust na Mionix na Roccat e.d.

[Voor 27% gewijzigd door Psyonara op 29-09-2016 01:10]

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 24-06 16:03
merryb schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:09:
Razer komt even met concurrentie voor de Gpro en de 403.

Dikke sensor blijkt. Wij van Razor vinden dat Razor het beste is.
Razer*

Tja meer marketing allemaal dan wat anders. Je zult het verschil echt niet meer merken met bijv de Deathadder Chroma of een muis van de concurrent.

• merryb
Psyonara schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:08:
Zijn er hier veel Razer muis gebruikers? Zelf 2/3 van die dingen gehad maar mijn MX518 heeft ze allemaal overleeft.

Zonet met een kamaraat anderhalf uur op skype over muizen gesproken en mogelijke opties van Trust na Mionix na Roccat e.d.
Mionix naos vond ik zelf te klein. Ik gebruik nu een g402 (+-13cm) en alhoewel de body van de naos groter is, was ie niet groot genoeg om beter in de hand te liggen.

• Scrtz
De G402/G403 is niet heel anders dan een Deathadder qua vorm, dus als je van een van die muizen houdt, dan zul je met de ander zeker geen plank mis slaan. Verder heb je nog de Zowie EC1-A en het kleinere broertje de EC2-A (marginaal kleiner, mijn pers. voorkeur iig).

• merryb
Scrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:23:
De G402/G403 is niet heel anders dan een Deathadder qua vorm, dus als je van een van die muizen houdt, dan zul je met de ander zeker geen plank mis slaan. Verder heb je nog de Zowie EC1-A en het kleinere broertje de EC2-A (marginaal kleiner, mijn pers. voorkeur iig).
Ja idd. Ik wil zelf nog eens een g402 maar dan wat breder. Voor de rest echt een relaxde muis. Genoeg knopjes, goeie sensor etc.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:23
Opzich ben ik wel in voor die Elite van Razer, maar ik heb ''zeer'' slechte ervaringen met dit merk :)

Als de problemen met deze nieuwe versie zijn verholpen wil ik het nog wel een keer proberen. Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren.

Ik heb nu een stuk of 4 Deathadders gehad en niet 1 die normaal bleef functioneren na een paar maanden. Met Zowie heb ik nooit problemen, op dit moment speel ik met een ec-2a en dat ding is super degelijk.

• Scrtz
RoaDHouse schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:39:
Opzich ben ik wel in voor die Elite van Razer, maar ik heb ''zeer'' slechte ervaringen met dit merk :)

Als de problemen met deze nieuwe versie zijn verholpen wil ik het nog wel een keer proberen. Maar ik denk dat het niet gaat gebeuren.

Ik heb nu een stuk of 4 Deathadders gehad en niet 1 die normaal bleef functioneren na een paar maanden. Met Zowie heb ik nooit problemen, op dit moment speel ik met een ec-2a en dat ding is super degelijk.
Ja ach, waarom zou je dan switchen als je atm een zowie hebt, neem ook mee dat de ec2-a een stukje kleiner is dan een deathadder, misschien vind je dat nu helemaal niet meer zo fijn als je terug zou switchen naar een DA? :P

• RoaDHouse
Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:56:
[...]

Ja ach, waarom zou je dan switchen als je atm een zowie hebt, neem ook mee dat de ec2-a een stukje kleiner is dan een deathadder, misschien vind je dat nu helemaal niet meer zo fijn als je terug zou switchen naar een DA? :P
Ik heb even mijn oude DA uit de doos gehaald (die een dubbel-klik probleem heeft) en idd die is best wel groot :)

Ik ga Razer even bellen om te vragen of ze de nieuwe Elite een beetje willen inkorten :)

• RoaDHouse
Ik heb btw deze week 2x de Logitech Pro muis gehaald om te kijken of dit echt zo goed is als men beweerd op de review sites.

Voor mij was het een grote anti-climax, de linker/rechter muis-button zijn veel te gevoelig waardoor ik aldoor per ongeluk klik. De muis is vrij plat waardoor de controle sterk afneemt, en de duim buttons zitten te laag waardoor je duim niet lekker op de muis ligt.

De tracking is wel fenomenaal, maar iemand met normale mannen-handen zal er niet blij van worden.

(ik weet dat ik hem niet zou kopen, maar ik kon het niet laten, heb een muizen tik)

[Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 30-09-2016 16:33]

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

Psyonara schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:08:

Ik heb de Razer Deathadder 3500(3.5G) uit 2009 en werkt nog perfect. Rubbere Coating begint wel wat minder te worden.

Ik zoek een vervanger en dacht zelf aan de Zowie EC2-A omdat ik kleine handen heb wil ik iets kleiner dan de Deathadder. Nog andere aanraders in de kleine muis categorie die vergelijkbaar zijn qua vorm met de Deathadder? De Logitech G Pro ziet er ook erg goed uit. Heb in het verleden wel de MX310 gehad en daar lijkt die ook wel op..

[Voor 6% gewijzigd door Zenix op 30-09-2016 18:46]

• Scrtz
Zenix schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:24:
[...]

Ik heb de Razer Deathadder 3500(3.5G) uit 2009 en werkt nog perfect. Rubbere Coating begint wel wat minder te worden.

Ik zoek een vervanger en dacht zelf aan de Zowie EC2-A omdat ik kleine handen heb wil ik iets kleiner dan de Deathadder. Nog andere aanraders in de kleine muis categorie die vergelijkbaar zijn qua vorm met de Deathadder? De Logitech G Pro ziet er ook erg goed uit. Heb in het verleden wel de MX310 gehad en daar lijkt die ook wel op..
Eigelijk zijn er niet echt alternatieven buiten de EC2-A, iig geen ergonomische vormen zoals de deathadder dat ook heeft. De rest van de kleinere muizen categorie zijn vrijwel allemaal symmetrisch en daar moet je dus maar net van houden. Vandaar dat de EC2-A zo populair is.

Heeft er iemand hier trouwens die nieuwe EC2-A/EC1-A al geprobeerd? De nieuwe by BenQ met rood zowie logo? Deze zouden namelijk een betere scroll moeten hebben en andere switches, ben benieuwd naar ervaringen anders wil ik de nieuwe versie misschien ook wel bestellen.

• RoaDHouse
Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:44:
[...]

Eigelijk zijn er niet echt alternatieven buiten de EC2-A, iig geen ergonomische vormen zoals de deathadder dat ook heeft. De rest van de kleinere muizen categorie zijn vrijwel allemaal symmetrisch en daar moet je dus maar net van houden. Vandaar dat de EC2-A zo populair is.

Heeft er iemand hier trouwens die nieuwe EC2-A/EC1-A al geprobeerd? De nieuwe by BenQ met rood zowie logo? Deze zouden namelijk een betere scroll moeten hebben en andere switches, ben benieuwd naar ervaringen anders wil ik de nieuwe versie misschien ook wel bestellen.
Er zit nagenoeg geen verschil in (ik heb ze allebei) de nieuwe versie voelt excact als de oude aan maar het scrollwheel voelt wat strakker en is een 16 traps ipv 24.

Ook de nieuwe versie heeft weer huano switches na het omron debacle.

• Scrtz
RoaDHouse schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:43:
[...]

Er zit nagenoeg geen verschil in (ik heb ze allebei) de nieuwe versie voelt excact als de oude aan maar het scrollwheel voelt wat strakker en is een 16 traps ipv 24.

Ook de nieuwe versie heeft weer huano switches na het omron debacle.
Maar vind je die nieuwe switches beter of slechter? Zag een csgo pro namelijk vragen voor juist de oude versie.. haha

Maar de scrollwheel van de ec2-a vind ik het enigste nadeel aan de muis, die is toch wat ongevoelig en voelt wat goedkoop aan.

• RoaDHouse
Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:54:
[...]

Maar vind je die nieuwe switches beter of slechter? Zag een csgo pro namelijk vragen voor juist de oude versie.. haha

Maar de scrollwheel van de ec2-a vind ik het enigste nadeel aan de muis, die is toch wat ongevoelig en voelt wat goedkoop aan.
Ik ben zeer gevoelig voor dat soort dingen en merk gelijk verschil tussen switches. De klik van de oude is zwaarder dan van de nieuwe versie en ook beter hoorbaar.

Maar dat het vershil erg groot is nee. De scroll is wel een stuk beter dan de oude en voelt duurder en strakker aan en mist geen aanslagen.

Nadeel van de nieuwe is dat de coating erg glad is :) en met droge handen is dit niet erg fijn.

• Scrtz
RoaDHouse schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:07:
[...]

Ik ben zeer gevoelig voor dat soort dingen en merk gelijk verschil tussen switches. De klik van de oude is zwaarder dan van de nieuwe versie en ook beter hoorbaar.

Maar dat het vershil erg groot is nee. De scroll is wel een stuk beter dan de oude en voelt duurder en strakker aan en mist geen aanslagen.

Nadeel van de nieuwe is dat de coating erg glad is :) en met droge handen is dit niet erg fijn.
Heeft de nieuwe andere coating ja? Ik heb namelijk erg 'last' van zweethanden dus een beetje grip is wel super belangrijk voor me, is dat dan echt minder?

Iig bedankt voor je informatie :)

• RoaDHouse
Scrtz schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:20:
[...]

Heeft de nieuwe andere coating ja? Ik heb namelijk erg 'last' van zweethanden dus een beetje grip is wel super belangrijk voor me, is dat dan echt minder?

Iig bedankt voor je informatie :)
De coating is iets anders, een beetje gladder dan de oude maar met droge handen is het de eerste paar minuten een beetje te glad, daarna heb je gewoon grip (je hand gaat altijd een beetje zweten op de muis)

Ik zou gewoon bij de oude ec-2a blijven het verschil is gewoon te klein.

• Tonymalony
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-06 16:46
Op dit moment alleen te verkrijgen in Azië de Logitech G102 Prodigy.

De G102 Prodigy wordt de opvolger van de G100s en lijkt qua uiterlijk exact op de Logitech G pro, maar met een nieuwe sensor. Waarschijnlijk gaan ze een soortgelijke prijs hanteren als ze deden bij de G100s. In Azië kost de muis namelijk rond de 30 dollar!

Hopelijk zullen ze deze muis op korte termijn ook uitbrengen in Europa!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:36
Tonymalony schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:40:
Op dit moment alleen te verkrijgen in Azië de Logitech G102 Prodigy.

De G102 Prodigy wordt de opvolger van de G100s en lijkt qua uiterlijk exact op de Logitech G pro, maar met een nieuwe sensor. Waarschijnlijk gaan ze een soortgelijke prijs hanteren als ze deden bij de G100s. In Azië kost de muis namelijk rond de 30 dollar!

Hopelijk zullen ze deze muis op korte termijn ook uitbrengen in Europa!
Reken maar op zo'n 60-70 euro in nederland.

Potje knallen in VR met tweakers? Join ons op de Discord

• Peter91259
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-03-2019
Vraagje:
Ik zoek een draadloze muis waarmee ik kan gamen.
Is 1600 DPI dan te langzaam?
Ik begrijp dat een muis met 1000 dpi soms beter is dan 1600.
Het is voor het spelen van gewone spellen.
Welke is geschikt voor mijn doel.

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:35
Peter91259 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:35:
Vraagje:
Ik zoek een draadloze muis waarmee ik kan gamen.
Is 1600 DPI dan te langzaam?
Ik begrijp dat een muis met 1000 dpi soms beter is dan 1600.
Het is voor het spelen van gewone spellen.
Welke is geschikt voor mijn doel.
LOL :+ . Zoek eerst maar eens via Google wat DPI van een muis doet, dat heeft niks met draadloos te maken. Een goede draadloze gaming muis met een van de beste, zo niet dé beste sensor, en geen merkbare inputlag etc is de g403:
pricewatch: Logitech G403 Prodigy Wireless Gaming Mouse

Deze g403 is ook voor een ~70 euro bedraad te koop en vanwege zijn afmetingen e.d. een relatief allemans vriend (fijn in de hand, voor mindere grip stijlen).

• Peter91259
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-03-2019
Ik had het al gelezen. Maaaaaar.
Ik zie niet welke sensor zit in welke muis.
Ik ben niet van plan om meer dan zo'n 30/35 uit te geven.
Als ik het dpi verhaal goed lees kan ik ook met een microsoft(1000 DPI) 4000 mobile muis of een Hp(1000/1600 DPI) Hpx4500 een leuk spelletje spelen.
Oh ja, moet er 2 aanschaffen voor de kids bij hun laptop.

[Voor 9% gewijzigd door Peter91259 op 30-10-2016 14:20]

• Sebastiaannn
  • Nu online
Peter91259 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:30:
Ik had het al gelezen. Maaaaaar.
Ik zie niet welke sensor zit in welke muis.
Ik ben niet van plan om meer dan zo'n 30/35 uit te geven.
Als ik het dpi verhaal goed lees kan ik ook met een microsoft(1000 DPI) 4000 mobile muis of een Hp(1000/1600 DPI) Hpx4500 een leuk spelletje spelen.
Oh ja, moet er 2 aanschaffen voor de kids bij hun laptop.
Dit zijn niet echt muizen zoals de gamingmuizen waar dit topic over gaat, de gamers hier zijn op zoek naar muizen met de hoogste precisie en snelste responstijden voor de beste resultaten in games. De muizen die jij aanhaalt zitten in een andere categorie, wat natuurlijk niet betekent dat ze slecht zijn en dat je er geen spelletje mee kan spelen. Omdat je het over de kids hebt verwacht ik niet dat die heel erg competitief bezig zijn in hun spellen, dus zal een muis al snel goed genoeg zijn.
DPI is in ieder geval niet heel erg belangrijk, zo heb ik zelf mijn muis die tot 4000DPI kan op 800 ingesteld omdat ik dat fijn vind. Als je dan echt per se de 'beste' keuze wil maken kan je beter kijken naar zaken zoals of de vorm de hand van je kinderen goed ligt en hoe lang de batterijduur is. Zelf zou ik in jouw situatie ook de populaire pricewatch: Logitech M705 overwegen.

• editoor
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-08-2020
Ik heb de Razer Naga Hex sinds een week in mijn bezit. Ben er erg tevreden over. Ben een allround gamer. Ik heb vrij kleine handen, daarom was het lastig om een geschikte muis te vinden die ergonomisch goed in hand lag. Deze ligt dan ook perfect in de hand. Ook het glas gedeelte is extra lekker voor je hand ipv een plastic matte muis, die ik stukken minder lekker vind door de warmte die ontstaat en glas is altijd koel.

Ik had hiervoor 2 mmo muizen geprobeerd maar was er toch niet tevreden over. De Trust GXT 166 MMO en Roccat Nyth - Modular MMO Gaming Mouse. Vooral de Roccat was veelste groot. 12 knoppen was uiteindelijk te veel van het goede. Dus nu met 6 is dat het beste compromis.

Het afstellen van de Hex is nog wel even zoeken welke profiel het beste past. Elke game zal ook weer een ander profiel nodig hebben dus daar ben je wel even zoet mee.

[Voor 13% gewijzigd door editoor op 02-11-2016 21:56]

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 10:21
Ook ik kan wat advies gebruiken.
Door toeval gebruik ik op het werk nu weer een traditionele en vooral simpele standaard muis.
Heerlijk licht en de simpele compacte vorm doet me terugdenken aan vroeger toen ik nog wel goed was in shooters.

De afgelopen jaren ben ik door het leven gegaan met eerst een Razer Copperhead en deze later vervangen door een G400s omdat de Razer niet nauwkeurig genoeg was.

Echter na het voelen van mijn werkmuis zoek ik een muis die me datzelfde gevoel geeft en dan toch de game kwaliteiten heeft van bijvoorbeeld een G400(s).

Eisen:
Licht
Standaard shape (M-U0026)
En twee knoppen op de linker zijkant a la G400s
Goeie sensor
Max €40-50

Ik heb nog even gekeken naar de G302 maar daar werd ik niet heel gelukkig van na deze gevoeld te hebben.
De logitech pro gaming lijkt op plaatjes de juiste shape te hebben, maar vind ik duur.
Nu zoek ik naar adviezen!

Misschien de CM Storm Alcor? :/
update: Alcor is veels te groot 8)7

• jandd0
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-04 08:21
Alle views/subs worden erg gewardeerd!

Maar reclame voor je eigen youtube kanaal niet ;)

[Voor 65% gewijzigd door BM op 24-11-2016 08:34]

• Temraakle
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Mijn MX500 mag vanaf vandaag officieel met pensioen, na zo’n 13 jaar. Heb geen zin meer om hem om de x aantal maanden open te maken en de linkerklinker op te vullen met plakband en papier.

Ik heb de G102 gekocht en deze is een heel stuk kleiner en vooral minder bol. Nu eens kijken of ik die led uit kan zetten…

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-06 01:52

tazzman

a real boardmonkey

Mijn Razer DeathAdder 2013 had ook het loodje gelegd, afgebroken mouse wheel asje. (Erg bekend probleem). Een poging tot reparatie met een tandenstoker slaagde wel maar toch scrolde het niet helemaal lekker meer. Erg teleurstellend voor een dure gaming muis van 2 jaar oud. Dus muis dan maar voor een biertje van de hand gedaan en een Logitech G403 corded gekocht. Lijkt heel erg op de DeathAdder maar de balans ligt meer naar voren. Blijft toch even wennen maar verder ben ik er wel tevreden mee.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:27

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Temraakle schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 04:23:
Mijn MX500 mag vanaf vandaag officieel met pensioen, na zo’n 13 jaar. Heb geen zin meer om hem om de x aantal maanden open te maken en de linkerklinker op te vullen met plakband en papier.
Bedoel je de schakelaar ? Die kan je voor weining van eBay en dergelijke halen ;)

Ik heb een gek verschijnsel met mijn Gigabyte XM300 : Als ik de rechtermuisknop vasthoud en tegelijk de linker wil indrukken dan werkt het soms gewoon niet :-(

Nog een keer clicken en het werkt gewoon. Heel erg random en heel erg irritant!
Iemand anders die de XM300 heeft en dit bekend klinkt ?

Best jammer, want verder ligt de muis heerlijk in de hand en is de behuizing van erg fijn materiaal gemaakt :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:07

Deathchant

Don't intend. Do!

Op zich wel mooi om te zien hoe "zuinig" mensen zijn met hun muizen en niet elk jaar een nieuwe kopen ;)
Ik heb de MX518 optical toen ook helemaal opgebruikt. Nu zit ik al sinds ie uit is op de logitech G5 laser, die blauwe met 2 duimknoppen en de gewichtjes. Ik zit nog sinds ie uit is met een Logitech G15 versie 1 tobo (die met dat LCDtje) en die is hard aan vervanging toe, maar ik heb nog geen enkele vervanger gevonden voor deze; ik wil dat LCD schermpje niet missen.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-06 15:04

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
nouja muizen hebben goede switches en als je met een mat speelt gaan de voetjes lang genoeg mee. Zou niet echt een verrassing zijn als de meeste muizen 5+ jaar mee kunnen.

Ben blij dat dit topic nog leeft en lui zich realiseren dat sensoren en vorm > RGB ledjes.
Zal binnenkort kijken of ik de TS kan updaten met wat belangrijke info

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

• nero355

nero355

kKaltUu schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 23:24:
nouja muizen hebben goede switches en als je met een stoffen/zachte muismat speelt gaan de voetjes lang genoeg mee. Zou niet echt een verrassing zijn als de meeste muizen 5+ jaar mee kunnen.
Je was wat vergeten ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Temraakle
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

nero355 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:53:
[...]

Bedoel je de schakelaar ? Die kan je voor weining van eBay en dergelijke halen ;)
Nee, het is niet de schakelaar. Het is het plastic dat contact maakt met de schakelaar dat is ingedeukt door het klikken.

Met een klein stukje plakband en een stukje papier kon ik het dan altijd weer laten werken, maar nu werkte dat steeds maar een paar uur. Ik heb het nog recht gevijld en dat werkte ook maar voor een paar uur en toen was het weer ingedeukt? Toen nog met lijm geprobeerd, maar dat was iets teveel :P

Voor EUR 21,- kan ik hier een nieuwe G102 bestellen dus dat maar gedaan.

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

• Zipperman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-06 18:05
Een beetje een dode thread, maar ik zoek toch hulp voor het kiezen van een nieuwe muis.
Ik heb een G502 gehad welke lekker werkt, maar die heb ik weggegeven omdat hij toch te smal in mijn handen was.
Heb nu een Razer Deathadder, lekker groot en voelt lekker, aleen voelt het balletje te lomp aan en voel ik me een beetje langzaam. Ook af en toe een issue met niet registreren van bewegingen voor een seconde, vaak gefixed voor een week door de bal ff schoon te maken, maar toch niet zo handig in een druk moment wanneer je ove rde muur glijd als Lucio.

Zelf lijkt deze me wel geinig: pricewatch: Logitech MX Ergo
Maar voor die prijs weet ik nou niet of ik dat het wel waard vind.
Trouwens nog nooit met een trackball gewerkt, maar daarom lijkt me dat zo leuk.

Wat zijn jullie gedachtes hierover?

• unfor
Ehh, waar heb jij een deathadder met bal gevonden?
Razers met bal worden al een jaar of 20 niet meer gemaakt. ;)

Tip: Logitech g403, is momenteel een van de populairste muizen.

Ga naar de mediamarkt, daar staan ze uitgestald en kun je ze voelen.
Uiteindelijk is de Deathadder iets groter dan mijn g403.
Trackballs zijn eigenlijk geen optie, als je daar mee opgegroeid bent dan kun je er behoorlijk goed mee zijn, maar als je op volwassen leeftijd nog moet switchen gaat je dat nooit lukken denk ik.

[Voor 69% gewijzigd door unfor op 18-10-2017 11:18]

• RoaDHouse
unfor schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:04:
Ehh, waar heb jij een deathadder met bal gevonden?
Razers met bal worden al een jaar of 20 niet meer gemaakt. ;)

Tip: Logitech g403, is momenteel een van de populairste muizen.
Hij bedoeld de Razer Boomslang denk ik, die was groot en lomp.

Of het is een vroege 1 april grap :)

• unfor
RoaDHouse schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:18:
[...]

Hij bedoeld de Razer Boomslang denk ik, die was groot en lomp.

Of het is een vroege 1 april grap :)
Ik heb hier nog een Boomslang 1000 liggen, maar kan mij niet voorstellen dat iemand dat ding 20 jaar lang kan gebruiken. :)
Dat waren echt ernstig slechte muizen.

• RoaDHouse
unfor schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Ik heb hier nog een Boomslang 1000 liggen, maar kan mij niet voorstellen dat iemand dat ding 20 jaar lang kan gebruiken. :)
Dat waren echt ernstig slechte muizen.
Die heb ik ook nog liggen,, hij zat in een ronde blik... de muis was errug groot en wat doorzichtig :)

Ik heb er toen 265 'gulden' voor betaald en kon er helemaal niks mee raak schieten zo groot was dat ding :P er was ook nog een 2000 dpi versie volgens mij.

[Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 18-10-2017 11:31]

• unfor
Volgens mij heb ik hem destijds voor 10 gulden op de HCC gekocht :D
Zat inderdaad in een blik.

• Psyonara
Als het goed is komt er dit jaar een nieuwe Mx518 op de markt.

https://www.logitechg.com...e/mx518-gaming-mouse.html

Kan er eigenlijks geen verdere informatie over vinden, behalve dat hij alleen op moment in Japan zelf beschikbaar is.

• nero355

nero355

unfor schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:39:
Volgens mij heb ik hem destijds voor 10 gulden op de HCC gekocht :D
Zat inderdaad in een blik.
Ik ook, maar dan bij de MediaMarkt en omdat ik ooit als klein jochie enorm zat te kwijlen bij het zien van het gekke ding heb ik hem maar meteen meegenomen! :+

Staat al een jaar of 10 of zo mooi te wezen op een plankje, nadat ik erachter was gekomen dat zelfs i.c.m. mijn grote handen dat ding een ramp was ergonomisch gezien _O- :D
Psyonara schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:42:
Als het goed is komt er dit jaar een nieuwe Mx158 op de markt.

https://www.logitechg.com...e/mx518-gaming-mouse.html

Kan er eigenlijks geen verdere informatie over vinden, behalve dat hij alleen op moment in Japan zelf beschikbaar is.
Zijn ze daar eindelijk wakker geworden ?! :o

Hadden ze al jaren geleden moeten doen! :P

Als de prijs een beetje redelijk is dan ga ik hem aanschaffen, want mijn Gigabyte XM300 avontuur is een ramp gebleken :
- Eerste exemplaar had problemen met de switches onder de muisknoppen, voornamelijk RMB.
- Tweede exemplaar doet het nog wel, maar de duimknoppen zijn veel sponziger en de topshell zeg maar met het logo erop zit een beetje los :F

Maar... die vorm en buttonlayout! :9~ Het is gewoon hoe de Razer DeathAdder al jarenlang had moeten zijn! _O_
Die ik ook nog heb sinds 2007, maar effe een kleine refurbishactie moet ondergaan, omdat de scrollknop indrukken niet meer altijd even lekker ging dus binnenkort doet die het ook weer! :+

• Zaphara
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Een vraag aan de mede-gamers:

Ik ben op zoek naar een nieuwe muis met sidekeys ('MMO muis'). Een aantal merken die eigenlijk al afvallen:

-Razer: Heb in het verleden zeer slechte ervaringen met de kwaliteit gehad van Razer muizen, daarom valt dat merk al af, ook de vele quality issues die je tegenwoordig nog steeds constant leest in ogenschouw nemende.

-Corsair: Heb korty de Scimitar Pro uitgeprobeerd, maar vond hem niet lekker werken in de zin het bedienen van de side keys met de duim niet zo prettig werkt (positie/vorm van keys is vrij vlak, daardoor is 'muscle memory' niet zo prettig voor mij)

-Logitech: Heeft alleen de oude G600 muis, welke voor te groot is voor mijn handen om prettig mee te werken.

Nu ben ik erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met de Roccat Nyth. De reviews zijn op zich erg goed, alleen lees ik her en der wel horrorverhalen over de Philips sensor die erin zit en zorgt voor tracking problemen.

Heeft iemand wellicht nog een andere goede suggestie?

• Scrtz
nero355 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:00:
[...]

Ik ook, maar dan bij de MediaMarkt en omdat ik ooit als klein jochie enorm zat te kwijlen bij het zien van het gekke ding heb ik hem maar meteen meegenomen! :+

Staat al een jaar of 10 of zo mooi te wezen op een plankje, nadat ik erachter was gekomen dat zelfs i.c.m. mijn grote handen dat ding een ramp was ergonomisch gezien _O- :D

[...]

Zijn ze daar eindelijk wakker geworden ?! :o

Hadden ze al jaren geleden moeten doen! :P

Als de prijs een beetje redelijk is dan ga ik hem aanschaffen, want mijn Gigabyte XM300 avontuur is een ramp gebleken :
- Eerste exemplaar had problemen met de switches onder de muisknoppen, voornamelijk RMB.
- Tweede exemplaar doet het nog wel, maar de duimknoppen zijn veel sponziger en de topshell zeg maar met het logo erop zit een beetje los :F

Maar... die vorm en buttonlayout! :9~ Het is gewoon hoe de Razer DeathAdder al jarenlang had moeten zijn! _O_
Die ik ook nog heb sinds 2007, maar effe een kleine refurbishactie moet ondergaan, omdat de scrollknop indrukken niet meer altijd even lekker ging dus binnenkort doet die het ook weer! :+
Die gigabyte is toch ook zowat een Deathadder kloon? Als je die vorm fijn vind zou je ook eens naar de Zowie EC1-B of EC2-B (divina bij voorkeur, die is weer wat verbeterd tov de normale B).

Ben zelf recent overgestapt op de Zowie S2, wat een heerlijke muis is dat, een perfecte mix tussen een Zowie FK/ZA en een EC :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:39
Heeft iemand hier wel eens zo'n microswitch vervangen?

De linkermuisknop van m'n Zowie FK deed het laatst niet meer. Zat een soort deuk/gat in de veer van de switch van het vele klikken. Heb het met een tangetje weer een beetje platgedrukt en teruggeprutst en nu doet hij het weer.

Ze zitten met 3 pins vast dus dat lijkt me niet makkelijk los te halen, als je 1 laat smelten zitten de andere 2 nog vast...

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Scrtz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:20:
Die gigabyte is toch ook zowat een Deathadder kloon? Als je die vorm fijn vind zou je ook eens naar de Zowie EC1-B of EC2-B (divina bij voorkeur, die is weer wat verbeterd tov de normale B).
pricewatch: BenQ Zowie EC1-B Zwart
Die vorm ken ik nog van een Microsoft muis en dat gaat hem echt niet worden! :)

Wat ik al zei : De Gigabyte XM300 is hoe de Razer DeathAdder vanaf het begin had moeten zijn!
Ben zelf recent overgestapt op de Zowie S2, wat een heerlijke muis is dat, een perfecte mix tussen een Zowie FK/ZA en een EC :)
Die S2 is wat beter, maar heeft niet alle eisen helaas :
- DPI indicatie.
- 2 aparte DPI knoppen : Omlaag en hoog!

Dat samen met 2 duimknoppen, hooguit 4, is toch wel IMHO iets dat gewoon erop moet zitten tegenwoordig ;)

De FK en ZA lijken me ook niet echt interessant...
haarbal schreef op zondag 3 maart 2019 @ 00:16:
Heeft iemand hier wel eens zo'n microswitch vervangen?

De linkermuisknop van m'n Zowie FK deed het laatst niet meer. Zat een soort deuk/gat in de veer van de switch van het vele klikken. Heb het met een tangetje weer een beetje platgedrukt en teruggeprutst en nu doet hij het weer.

Ze zitten met 3 pins vast dus dat lijkt me niet makkelijk los te halen, als je 1 laat smelten zitten de andere 2 nog vast...
Je moet dan ook met zoiets werken : https://www.soldeerbout.com/desolderen/desoldeerpomp d:)b

Easy peasy! en met wat geduld heb je zo je muis gefixt! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:28:
[...]

pricewatch: BenQ Zowie EC1-B Zwart
Die vorm ken ik nog van een Microsoft muis en dat gaat hem echt niet worden! :)

Wat ik al zei : De Gigabyte XM300 is hoe de Razer DeathAdder vanaf het begin had moeten zijn!

[...]

Die S2 is wat beter, maar heeft niet alle eisen helaas :
- DPI indicatie.
- 2 aparte DPI knoppen : Omlaag en hoog!

Dat samen met 2 duimknoppen, hooguit 4, is toch wel IMHO iets dat gewoon erop moet zitten tegenwoordig ;)

De FK en ZA lijken me ook niet echt interessant...

[...]

Je moet dan ook met zoiets werken : https://www.soldeerbout.com/desolderen/desoldeerpomp d:)b

Easy peasy! en met wat geduld heb je zo je muis gefixt! ;)
Wat moet je in godsnaam met dpi knoppen vraag ik me altijd af? Een keer instellen en ik kom er nooit meer aan. Ik speel trouwens op 400 dpi dus ik hoef het eigenlijk niet eens in te stellen. :)

De S2 heeft btw gewoon een dpi knop aan de onderkant die ook de DPI aangeeft ;) tevens ooo nog een usb hertz knop.

[Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 03-03-2019 20:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Scrtz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:41:
Wat moet je in godsnaam met dpi knoppen vraag ik me altijd af? Een keer instellen en ik kom er nooit meer aan. Ik speel trouwens op 400 dpi dus ik hoef het eigenlijk niet eens in te stellen. :)
Veel succes daarmee in games waar je voertuigen hebt waarvan de turrets geen aparte sensitivity setting hebben en je 300 meter verder moet muizen om die ook maar een beetje te bewegen op 400 dpi i.p.v. een paar centimeter op 6400 dpi of hoger! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Veel succes daarmee in games waar je voertuigen hebt waarvan de turrets geen aparte sensitivity setting hebben en je 300 meter verder moet muizen om die ook maar een beetje te bewegen op 400 dpi i.p.v. een paar centimeter op 6400 dpi of hoger! ;)
Scheelt dat ik die games sowieso niet speel maar oke, dat is wel een valid reden idd. Ik was al bijna bang dat je er zo een was die in normale shooters continu dpi lag aan te passen haha. Enige game met voertuigen die ik speel is BFV afentoe, maar daar kun je het gelukkig gewoon instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Scrtz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:44:
Scheelt dat ik die games sowieso niet speel maar oke, dat is wel een valid reden idd. Ik was al bijna bang dat je er zo een was die in normale shooters continu dpi lag aan te passen haha.
Het leven was een stuk simpeler toen we met zijn allen alleen Counter-Strike 1.6 speelden inderdaad! ;)
Enige game met voertuigen die ik speel is BFV afentoe, maar daar kun je het gelukkig gewoon instellen.
Gezien de flinke achteruitgang in sensitivity settings na BF2/BF2:SF lijkt me dat ook sterk eerlijk gezegd... ;(

BF2 had niet alles, maar BF3 had bijna niks als je die vergeleek met BF2 _O- :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Het leven was een stuk simpeler toen we met zijn allen alleen Counter-Strike 1.6 speelden inderdaad! ;)

[...]

Gezien de flinke achteruitgang in sensitivity settings na BF2/BF2:SF lijkt me dat ook sterk eerlijk gezegd... ;(

BF2 had niet alles, maar BF3 had bijna niks als je die vergeleek met BF2 _O- :D
Haha in BF1 heb ik het wel eens aangepast idd, in BFV heb ik er eigenlijk nog geen last van gehad.

Voor mij nog altijd 90% van mijn tijd CSGO tegenwoordig :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
Eindelijk beschikbaar: pricewatch: Logitech MX518 (2019)

Helaas bijna 80 euro, dan laat ik hem toch liggen. Ben opzich nog prima tevreden met mijn G403 en heb nog een DeathAdder liggen. Maarja, nostalgie... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:10
Nice, maar die prijs. :F De oude MX518 had destijds een geweldige bang for your buck mede door de lage prijs en de goede functionaliteiten.

Shikata ga nai.

• Scrtz
Lekker laten zitten ja, 101gram is imo ook veel te zwaar voor een gaming muis anno 2019. 90 gram is toch wel de max en al aan de hoge kant.

• Psyonara
Gewicht muis vind ik nog niet zo'n issue. Maar de prijs is helaas wel wat aan de hoge kant. Mogelijk dat die nog zakt over tijd.

1st gen Mx518 die ik kocht was geloof ik 35 euro zo niet 40 plus of zo. Uiteindelijk 2 versleten en nog een goeie over.

Wil er denk ik over tijd toch nog 1 of 2 spares erbij hebben :P

• haarbal
  • Laatst online: 23:39
Haha, typisch Logitech.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• RoaDHouse
Ik zie het probleem niet, alles wordt duurder en de materialen voor deze muis zijn ook van een hogere kwaliteit.

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:25

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Aangezien mijn MX510 al een tijdje flink aan het slijten is, ik de laatste tijd niet zoveel game maar het toch wel een fijne muis vind qua vorm, toch maar die 518 besteld.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• Kaalus
  • Niet online
De site van Logitech zelf staat niet in de Pricewatch. De nieuwe MX518 is daar namelijk een stuk goedkoper, zit op 60 euro. https://www.logitechg.com...e/mx518-gaming-mouse.html
Met een kortingscode had ik hem vorige week in huis voor 55, dat scheelt toch aanzienlijk t.o.v. de prijs bij retailers.

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kaalus schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:41:
De site van Logitech zelf staat niet in de Pricewatch. De nieuwe MX518 is daar namelijk een stuk goedkoper, zit op 60 euro. https://www.logitechg.com...e/mx518-gaming-mouse.html
Met een kortingscode had ik hem vorige week in huis voor 55, dat scheelt toch aanzienlijk t.o.v. de prijs bij retailers.
Ik heb de muis via mijn werk door besteld bij Ingram. Ben dan ook EUR 55 kwijt. Maar gekke is wel dat de muis bij Ingram nu al als EOL staat...

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• unfor
Nice, voor de liefhebber. Promo code voor 5 euro korting is: 5€LOGI
edit: en besteld. :)

• Psyonara
Momenteel geen Listing snap dat hij populair is maar dit is drastisch :( Maken ze hem maar gelimiteerd (hopelijk niet )

• Kaalus
  • Niet online
Psyonara schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:13:
[...]

Momenteel geen Listing snap dat hij populair is maar dit is drastisch :( Maken ze hem maar gelimiteerd (hopelijk niet )
Bij mij staat ie gewoon nog in voorraad en kan ik hem direct bestellen :9

• Psyonara
Kaalus schreef op zondag 10 maart 2019 @ 21:14:
[...]

Bij mij staat ie gewoon nog in voorraad en kan ik hem direct bestellen :9
Waar woon je?

• Kaalus
  • Niet online
Als in, als ik zelf op de Logitech site kijk staat ie gewoon op voorraad als ik de muis toevoeg aan m'n winkelmandje.

• Psyonara
Aah, wacht nog even tot hij normaal leverbaar is, en mogelijk is ie dan ook goedkoper dan van de logitech store zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtrooper schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Ik heb de muis via mijn werk door besteld bij Ingram. Ben dan ook EUR 55 kwijt. Maar gekke is wel dat de muis bij Ingram nu al als EOL staat...
Zojuist te horen gekregen dat Ingram de MX518 niet meer kan/mag leveren, Logitech kiest blijkbaar voor "exclusieve" kanalen om deze muis op iedereens tafel te krijgen.

• achondar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 02:22
Zo da's een aardige prijs voor de mx518.
Heb zelf tot eind 2017 de voorloper heb gebruikt, de MX500. Deze had ik gekocht ergens begin 2003 voor zo'n 60 euro een smak geld voor een muis in die tijd. Was een erg fijne muis, alles deed het nog goed, alleen was het wieltje een beetje stroef geworden, en was dat de reden voor de koop voor de g502

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Omdat ik een fingergrip gebruik en relatief kleine handen heb, heb ik de guide van Rocket Jump Ninja gebruikt. Handige manier om op basis van je muisgewoontes een passende muis te kiezen. Leek me handig om deze info te delen voor het geval er iemand baat bij heeft. Nu is het inmiddels gebruikelijker om bij muizen aan te geven voor elke grips ze geschikt zijn, maar toen ik zocht nog niet. Anders was ik nooit bij de Roccat Kone Pure uitgekomen :)

Heb enorm lang de pricewatch: Logitech MX510 Optical Mouse Blauw (USB) gebruikt voor gaming en die gebruik ik nog als daily driver voor op het werk. Die toplaag is helaas wel een vuilmagneet en hij oogt wel als een versleten oudje ;)

Voor gaming heeft de Kone Pure echt een streepje voor, die is nog net een tikje korter. Heb echter geen idee of hij net zo lang meegaat als de MX 510, dus heb pas een 2e-hands gekocht just to be sure. Extreem hoge dpi gebruik ik niet, de 800 dpi van de 510 was al zat en is dat (in games) nog steeds. Ook qua sensor en het hele optisch / laser..maakt mij niet uit, ik wil een fijn in de hand liggende muis, graag een beetje antislip-oppervlak en beetje goed schoon te maken als het kan. Mijn gamingskills zijn gewoon goed genoeg weet je :+ RGB kan me ook gestolen worden bij muizen.

Nu review ik ook wel eens een muis voor het werk, en kreeg onverwacht een G502 Lightspeed van Logitech binnen. Perfect is hij niet, maar ik snap nu de hype voor de 502-reeks wel beter, na even wennen heb ik er best wel schik van.

Hier iemand ook bij een totaal onverwacht merk/type muis uitgekomen? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• nero355

nero355

2Dutch schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27:
Hier iemand ook bij een totaal onverwacht merk/type muis uitgekomen? :)
Nee, eigenlijk niet! :P :+

Maar ehh... waarom heb je niet gewoon weer een Logitech muis gekocht, maar dan in het nieuwste jasje : nieuws: Logitech brengt MX518-muis opnieuw uit met vernieuwde sensor :*)

Op hun eigen website voor € 59,95 tekoop en dat was dan ook gelijk de goedkoopste webshop geloof ik!
Pak daar nog een code bij uit Logitech kortingscodetopic en je zit helemaal goed! ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tip: De nieuwe mouse "to beat" in zijn genre is nu de:

GLORIOUS PC GAMING RACE - Model O mouse

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

nero355 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:45:
Nee, eigenlijk niet! :P :+
Maar ehh... waarom heb je niet gewoon weer een Logitech muis gekocht, maar dan in het nieuwste jasje : nieuws: Logitech brengt MX518-muis opnieuw uit met vernieuwde sensor :*)

Op hun eigen website voor € 59,95 tekoop en dat was dan ook gelijk de goedkoopste webshop geloof ik!
Pak daar nog een code bij uit Logitech kortingscodetopic en je zit helemaal goed! ;)
Nou ik heb de Roccat alweer een tijdje (2017), toen was de MX518 nog niet eens aangekondigd. Ik had de MX518 wel gespot en vind het wel cool dat ze em weer gaan uitbrengen, dus wie weet waar ik in de toekomst mee ga muizen ;)
Help!!!! schreef op zondag 2 juni 2019 @ 07:14:
Tip: De nieuwe mouse "to beat" in zijn genre is nu de:

GLORIOUS PC GAMING RACE - Model O mouse
Botste er pas op YouTube tegenaan. Vraag me wel af of je zweet dan niet lekker richting de printplaat lekt ofzo :P Dat brandname tho :D

[Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 02-06-2019 11:37]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:57

BoGu5

hmmmz

Om nog maar te zwijgen over de enorme hoeveelheden huidsmeer in al die gaatjes :Y)

request.getCookies();

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
BoGu5 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:31:
Om nog maar te zwijgen over de enorme hoeveelheden huidsmeer in al die gaatjes :Y)
Eindelijk een reden om je muis een keer schoon te moeten maken, niet zo lui zijn mensen :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

En als er zo'n leuke Logitech/Razer coating op zit dan mag je die ook nog eens wegpoetsen in alle hoekjes en gaatjes na een paar jaar... YAY! :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gewoon je klauwuh vaker wassuh. :)

Ik ga hem in ieder geval binnenkort wel bestellen (zwart mat). Voor de prijs durf ik het wel aan.

Eens kijken of ik hem fijner vind dan mijn originele Zowie FK2 die ik al behoorlijk wat jaartjes heb. Als het goed is iets betere sensor en lichtere mousebuttons bovenop. Perforatie had voor mij zeker niet gehoeven maar wie weet valt het allemaal wel mee.

[Voor 84% gewijzigd door Help!!!! op 02-06-2019 18:33]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:29
kevz schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:04:
[...]

Eindelijk een reden om je muis een keer schoon te moeten maken, niet zo lui zijn mensen :')
Ja, met een busje perslucht zoals ze aanraden. Ben benieuwd hoeveel bar ze precies denken dat je nodig hebt om daarmee huidvet weg te krijgen :P.

Oftewel dat gaat nooit lukken. Misschien voor mensen die hele droge handen hebben ofzo, maar ik ga die gok niet nemen. En boven huidvet heb je ook nog zweet. Als ik echt intens potje heb gehad is mijn muis nat, ik hoop dat ze nog een laag boven de elektronica hebben, want zweet is niet bijzonder goed voor elektronica.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• unfor
Ik gebruik voor het schoonmaken van mijn muizen altijd een tandenborstel, ideaal de ranzige zweet/huidresten uit de naden te poetsen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:26
Na 6 jaar een Death Adder 3.5g gebruikt te hebben, en de afgelopen zes maanden de G Pro Wireless heb ik nu een weekje de Glorious Model O in huis. Wat een heerlijke muis, dat gewicht.

Heb wel een Ceesa paracord in de bestelling staan. De ascended cord is prima, maar komt niet in de buurt van een paracord.

Denk dat de G Pro Wireless in de verkoop gaat.

P.S: Van de perforatie voel je niets, zeker niet tijdens een intensief gaming potje. De scroll wheel, clicks en mouse feet zijn heel erg goed out of the box.

[Voor 63% gewijzigd door WolfsRain op 07-06-2019 02:16]

https://www.esportsclub.nl/ | 5800X, X570 TUF Pro, 16 GB 3800C14, 3080|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Nice!

En dank voor delen eerste ervaring.

PC Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WolfsRain
Help!!!! schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:58:
^
Nice!

En dank voor delen eerste ervaring.
Geen probleem, mochten er nog vragen zijn, geen probleem! Ook over de GPW trouwens 👀.

Vandaag bij Ceesa op overclock.net een paracord besteld, zodra die erop zit zal ik nog wat leuke shots posten 🎉.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sissors schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:44:
[...]

Ja, met een busje perslucht zoals ze aanraden. Ben benieuwd hoeveel bar ze precies denken dat je nodig hebt om daarmee huidvet weg te krijgen :P.

Oftewel dat gaat nooit lukken. Misschien voor mensen die hele droge handen hebben ofzo, maar ik ga die gok niet nemen. En boven huidvet heb je ook nog zweet. Als ik echt intens potje heb gehad is mijn muis nat, ik hoop dat ze nog een laag boven de elektronica hebben, want zweet is niet bijzonder goed voor elektronica.
Dat is ook mijn zorg inderdaad. Het is een zeer betaalbare muis en ik zweet van nature niet zoveel, maar zweet bijt meer uit dan je denkt. Dus wacht de eerste 'long term use reviews' even af zou ;) Vermoed dat als ze een dicht model maken, die dingen al helemaal als warme broodjes over de toonbank vliegen :)

Overigens heb ik nog steeds de 502 Lightspeed in gebruik, ben hem leeg aan het muizen, valt nog niet mee en game toch aardig veel. Echt, als ze daar een USB C-connector aan de muiszijde in zouden stoppen (waar je zelf een standaard kabel in kunt duwen), dan is dat voor velen een ideale muis I guess. De vele knoppen hoeven van mij niet eens, heb een fingergrip dus die snipe-knop en voorste verstelknoppen moet ik mijn grip teveel voor aanpassen. Maar dat gebruikt deze gaming-oma helemaal niet dus ach :P

[Voor 22% gewijzigd door 2Dutch op 08-06-2019 15:51]

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:06

Christiano007

Ich bin der champion

WolfsRain schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 02:07:
Na 6 jaar een Death Adder 3.5g gebruikt te hebben, en de afgelopen zes maanden de G Pro Wireless heb ik nu een weekje de Glorious Model O in huis. Wat een heerlijke muis, dat gewicht.

Heb wel een Ceesa paracord in de bestelling staan. De ascended cord is prima, maar komt niet in de buurt van een paracord.

Denk dat de G Pro Wireless in de verkoop gaat.

P.S: Van de perforatie voel je niets, zeker niet tijdens een intensief gaming potje. De scroll wheel, clicks en mouse feet zijn heel erg goed out of the box.

[Afbeelding]
Waar heb je die trouwens gekocht?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• WolfsRain
Christiano007 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:25:
[...]

Waar heb je die trouwens gekocht?
Caseking! Incl shipping 58 euro geloof ik.

Gisteren 107 punten gehaald in Kovaaks Aim Trainer's Tile Frenzy, mijn hoogste score ooit. Ben nog steeds erg tevreden dus 😊.

[Voor 24% gewijzigd door WolfsRain op 11-06-2019 17:01]

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 21-06 10:19
Heb net een Glorious Pc race Model O mat zwart besteld bij Gamegear.be
Ik ben benieuwd.

[Voor 16% gewijzigd door MaXeRs op 11-06-2019 18:42]

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:06

Christiano007

Ich bin der champion

Is er misschien een site die muizen qua afmetingen laten zien? Zoiets heb je wel voor mobiele telefoons en camera's.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Christiano007 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:47:
Is er misschien een site die muizen qua afmetingen laten zien? Zoiets heb je wel voor mobiele telefoons en camera's.
http://www.rocketjumpninja.com/mouse-reviews/

Deze persoon heeft ook een Youtube kanaal en in reviews laat hij meestal afmetingen zien.

PC Specs

• Arjen91
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 27-12-2020
Christiano007 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 14:47:
Op r/Mousereview zit een persoon die youtube reviews maakt. Hij heeft echter ook een aantal afbeeldingen gemaakt waarop het verschil in vorm duidelijk te zien is met andere muizen

https://www.beardedbob.com/mouse-shape-comparison/

Edit: Op zijn site kan ik zo snel geen high res afbeeldingen vinden. Deze hebben echter wel op reddit gestaan dus zwerven wel ergens rond.

Edit2: https://i.redd.it/m0ql30941g131.jpg https://i.redd.it/yfscqkv3hk131.jpg

[Voor 19% gewijzigd door Arjen91 op 20-06-2019 11:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-06 16:34

Damien

-iwnl-

Afgelopen weken 3 Zowie FK1 (1 glossy wit en 2 matte zwart) en 3 Glorious Model O (1 glossy wit en 2 matte zwart) muizen aangeschaft (3 systemen). Ik ben overgestapt van de Zowie ZA13 naar deze 2 muizen.

Ik wou al een tijd geleden overstappen op de FK1 maar zat te wachten tot ze een update op de sensor gingen doen. Echter lijkt het er niet echt op dat dit op vrij korte termijn gebeurt dus uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en de Zowie FK1 aangeschaft. Ik had natuurlijk ook de S1 kunnen nemen maar uiteindelijk heeft de beschikbare varianten hiervan mij doen weerhouden deze aan te schaffen.

Ervaring tot dusver: De FK1 bevalt prima, iets ander model dan de ZA13, maar wel een stukje groter. En qua sensor merk ik niet echt een verschil tussen de Glorious Model O en de FK1. Waar ik ergens had gehoord dat het verschil in sensoren zou zijn als gamen op 60hz of 144hz heb ik dit niet kunnen vernemen.

Bouwkwaliteit: Beide goed, echter merk je wel bij de Glorious Model O dat er door het verminderen van gewicht op andere fronten is ingeleverd wat op zich ook weer logisch is. Als je hard drukt aan de zijkant dan voel je dat hij iets indrukt en op de matte zwart versie klik je ook gewoon. Hetzelfde gaat voor bovenop als je iets wat harder drukt dan druk je de muis in. Maar zoals ik al zei tegen een maat van mij, de kans dat je de muis ooit met zoveel kracht en op zo'n manier vasthoud is nihil.

Waar ik verder nog tegenaan loop is dat ik af en toe met de Glorious Model O de rechtermuisknop indruk, al denk ik dat dit puur gewenning is. Ik had dit in het verleden ook met een Razer Deathadder en ik vermoed dat het meer komt omdat de knoppen van bijvoorbeeld een Zowie minder flexibel zijn en je hierdoor iets sneller een knop indrukt om een muis met minder weerstand.

Zou ik de Glorious Model O aanraden? Zeker, prijs / kwaliteit verhouding voor deze muis is gewoon prima in orde. Enige wat misschien wat beter zou kunnen bij toekomstige modellen is toch de kabel, want ondanks dat deze superlicht is en geen weerstand bied, voelt het erg fragiel aan.

Wat betreft de Zowie FK1, prima muis zoals ik eigenlijk wel gewend ben van Zowie, ik hoop alleen dat ze in de toekomst de sensor verbeteren.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WolfsRain
Glorious model o nu in de preorder bij alternate. Je krijgt er gratis een 3xl muismat van glorious zelf bij.... Die normaal ook 50 euro kost. Lijkt een prijsfout, maar niet geschoten.... 👀. https://www.alternate.nl/...muis/html/product/1563447

Helaas heb ik de muis al en een hele fijne artisan muismat, maar ik had het wel geweten.

[Voor 13% gewijzigd door WolfsRain op 17-07-2019 22:52]

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23-06 23:54
WolfsRain schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:52:
Glorious model o nu in de preorder bij alternate. Je krijgt er gratis een 3xl muismat van glorious zelf bij.... Die normaal ook 50 euro kost. Lijkt een prijsfout, maar niet geschoten.... 👀. https://www.alternate.nl/...muis/html/product/1563447

Helaas heb ik de muis al en een hele fijne artisan muismat, maar ik had het wel geweten.
Volgens mij aangepast? Ik zie het niet meer staan..

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three. -2020

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Voor mensen met grote handen raad ik sowieso de : pricewatch: Asus ROG Spatha aan.

Ideaal, opties voor draadloos/bedraad, RGB, extra knoppen voor macro's etc.

Nadeel is wel de prijs natuurlijk.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

rolandos582 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:18:
Voor mensen met grote handen raad ik sowieso de : pricewatch: Asus ROG Spatha aan.

Ideaal, opties voor draadloos/bedraad, RGB, extra knoppen voor macro's etc.

Nadeel is wel de prijs natuurlijk.
De prijs is nog lelijker dan het onding zelf! :+

Ik heb grote handen, maar moet er niet aan denken om dat ding vast te houden! :/

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:56
nero355 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 17:45:
[...]

De prijs is nog lelijker dan het onding zelf! :+

Ik heb grote handen, maar moet er niet aan denken om dat ding vast te houden! :/
Tsja je moet er van houden, ik vind het mooi! De mogelijkheden zijn ook erg fijn, ik was opzoek naar een muis met gewicht + bepaalde grootte. Deze is lekker zwaar en ik kan alle macro's instellen.

Maar het is niet voor iedereen 8)7

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Damien

Damien

-iwnl-

Een kleine update, ik heb mijn Model O's verkocht en ben overgestapt op Endgame Gear XM1. Reden hiervoor is dat ik na langdurig gamen mij toch begon te irriteren aan de gaten in de muis. Met name aan de binnenkant van de hand begon ik het steeds meer te voelen. De muis verder was perfect, maar het model was toch niet aan mij besteed. De Endgame Gear XM1 is overigens qua gewicht identiek maar qua vorm iets kleiner dan de Model O. Muiswieltje is wel stukken beter en ook de responsetijd van de muis voelt sneller aan.

Enige nadeel van de muis is misschien de coating, ondanks dat ik geen hinder heb van zweet/vochtige handen laat het toch een afdruk achter van waar je je hand hebt geplaatst. Denk dat het te vergelijken valt met de coating van de Zowie muizen (en dan uiteraard de zwarte modellen).

Maar mocht iemand dus nog een lichte muis zoeken voor met name shooters dan raad ik absoluut aan om eens de Endgame Gear XM1 te bekijken. Hij bevalt mij tot nu toe heel erg goed.

• nero355

nero355

Damien schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:39:
Maar mocht iemand dus nog een lichte muis zoeken voor met name shooters dan raad ik absoluut aan om eens de Endgame Gear XM1 te bekijken. Hij bevalt mij tot nu toe heel erg goed.
Lijkt een beetje op de simpele lage HP en Dell muizen : pricewatch: Endgame Gear XM1

Opzich geen verkeerd ontwerp! :)

• RoaDHouse
Een kleine update, ik heb mijn Model O's verkocht en ben overgestapt op Endgame Gear XM1. Reden hiervoor is dat ik na langdurig gamen mij toch begon te irriteren aan de gaten in de muis. Met name aan de binnenkant van de hand begon ik het steeds meer te voelen. De muis verder was perfect, maar het model was toch niet aan mij besteed. De Endgame Gear XM1 is overigens qua gewicht identiek maar qua vorm iets kleiner dan de Model O. Muiswieltje is wel stukken beter en ook de responsetijd van de muis voelt sneller aan.

Enige nadeel van de muis is misschien de coating, ondanks dat ik geen hinder heb van zweet/vochtige handen laat het toch een afdruk achter van waar je je hand hebt geplaatst. Denk dat het te vergelijken valt met de coating van de Zowie muizen (en dan uiteraard de zwarte modellen).

Voelt de muis groot of klein aan...ik wil hem wel kopen.... hopelijk geen rgb rommel ?

Zijn het buttons met een klik of meer als de deathadder.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een kleine update, ik heb mijn Model O's verkocht en ben overgestapt op Endgame Gear XM1. Reden hiervoor is dat ik na langdurig gamen mij toch begon te irriteren aan de gaten in de muis. Met name aan de binnenkant van de hand begon ik het steeds meer te voelen.
Denk dat ik de Model O wel ga proberen. Vind het alleen vermoeiend dat echt iedereen en z'n moeder nu met een gatenkaas muis komt.

Liever had ik ipv een Glossy Model O een dichte muis als keuze gehad.

Die Endgame lijkt me een mooie aanvulling op het gamma.

ps: YouTube: Endgame Gear XM1 Gameplay Test | Music: Zyism - Abandoned

[Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 07-08-2019 19:49]

PC Specs

• Damien

Damien

-iwnl-

RoaDHouse schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:09:
[...]

Voelt de muis groot of klein aan...ik wil hem wel kopen.... hopelijk geen rgb rommel ?

Zijn het buttons met een klik of meer als de deathadder.
Muis voelt klein aan en is er in 2 versies, met en zonder rgb.

• RoaDHouse
Damien schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:52:
[...]

Muis voelt klein aan en is er in 2 versies, met en zonder rgb.
Ik heb hem besteld bij Alternate, en als het goed is heb ik hem morgen in huis. Nu maar hopen dat hij aan mijn verwachtingen voldoet.

(ik lees dat er wel een coilwhine in de muis aanwezig is) als dit idd zo is kan die gelijk terug :)

[Voor 14% gewijzigd door RoaDHouse op 07-08-2019 23:03]

• WolfsRain
Moet zeggen dat ik die gaatjes echt niet voel. Helemaal geen last van. Hiervoor met een GPW gespeeld.

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True