Gamingmuizen [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb laatst een MOMO Logitech via Marktplaats gekocht voor 25 euro. Zo goed als nieuw en is inderdaad een fijn solide stuurwiel. Had het stuur al eerder maar nogal slordig mee opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:45
Hallo Tweakers,

Laatst is mijn geliefde muis overleden en nu ben ik op zoek naar een nieuwe :)

Ik ben aan het twijfelen tussen de Logitech G400s en Roccat Kone XTD. Vorige muis een G5 was erg goed naar mijn mening, heeft het 7 jaar uit gehouden.

De G400s heeft dezelfde vorm echter ben ik bang dat ik met het scrollwiel die dpi change activeer, ik heb helaas de muis nog niet in het echt vast kunnen houden.Kwa prijs zou dit wel de goede muis zijn.

De Kone heb ik bij de mediamarkt kunnen "testen" voelt er goed aan, zacht oppervlak( niet zoals mijn ruwe g5 :) ) . Alleen de prijs is misschien wat aan de hoge kant.... Nu lees ik dus op meerdere sites, ook Tweakers.net, dat deze muis snel kapot kan gaan.

Heeft dit met de kwaliteit te maken of met de versie? Volgens vrienden zou dit een bepaald type zijn die snel defecten vertoond.

TL DR : G400s of Kone xtd, of misschien toch wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

G400s en G5 zijn als 2 druppels kwa form. Ware het niet dat de G400s itt de G5 wel een goede sensor heeft.

De Kone XTD is tevens niet de versie die je wilt. De Pure series (iets andere pasvorm, maar wel dat lekkere materiaal) met optische sensor is wat ik begreep het beste model deze series:

pricewatch: Roccat Kone Pure Optical

En ook de prijs is wat prettiger. Als je toch de iets grotere Kone wilt, kan je beter voor de voorganger van de XTD gaan, die is identiek maar dan met 3060 optische sensor ipv de XTD's laser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luxzenburcht schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:07:
Hallo Tweakers,

Laatst is mijn geliefde muis overleden en nu ben ik op zoek naar een nieuwe :)

Ik ben aan het twijfelen tussen de Logitech G400s en Roccat Kone XTD. Vorige muis een G5 was erg goed naar mijn mening, heeft het 7 jaar uit gehouden.

De G400s heeft dezelfde vorm echter ben ik bang dat ik met het scrollwiel die dpi change activeer, ik heb helaas de muis nog niet in het echt vast kunnen houden.Kwa prijs zou dit wel de goede muis zijn.

De Kone heb ik bij de mediamarkt kunnen "testen" voelt er goed aan, zacht oppervlak( niet zoals mijn ruwe g5 :) ) . Alleen de prijs is misschien wat aan de hoge kant.... Nu lees ik dus op meerdere sites, ook Tweakers.net, dat deze muis snel kapot kan gaan.

Heeft dit met de kwaliteit te maken of met de versie? Volgens vrienden zou dit een bepaald type zijn die snel defecten vertoond.

TL DR : G400s of Kone xtd, of misschien toch wat anders :)
Ik heb de Logitech G502 binnen gehaald. Gezien je keus in het verleden voor de G5 lijkt het erop dat je dezelfde smaak hebt als ik. Ik had namelijk voorheen een G500. Deze G502 Proteus Core is een heerlijke muis, met slechts 2 knoppen voor DPI settings en 2 macro knoppen links (handig bij het surfen voor forward/backward). Licht lekker in de hand, regelbare gewichtjes. Tevens komt een dezer dagen een G402 uit, ook het bekijken waard IMHO.

Laat me weten welke je uiteindelijk neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Snap echt niet wat je met gewichtjes moet, hoe lichter de muis hoe beter in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58
Scrtz schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:32:
Snap echt niet wat je met gewichtjes moet, hoe lichter de muis hoe beter in het algemeen.
Ik ben dat met je eens. Heb zelf ook een vriend die het liefst een zo zwaar mogelijke muis heeft. Die propt zijn logitech ook helemaal vol met die dingen. Snap er niks van.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, met de G502 heb ik dus twee vingers die rechts van de muis af hangen. Het zwaartepunt ligt daarom niet recht voor m'n pols. Ik had nooit gedacht gewichtjes te plaatsen, maar met een viertal blokjes voelt de muis toch echt beter in balans. Mind blown.

Met de M65 die ik probeerde, was het verwijderen van cirkeltjes onder de super oversized schroeven een verbetering. Ik liet toen de muis niet meer aangesloten was zelfs even de schroeven weg en das was een verbetering naar mijn mening. Met de G9x vond ik de gewichtjes ook complete waanzin, net als die eerdere gewichtjes cartridge muizen van Logitech. Maar goed, de Boemerangetjes van de G502 zitten er mooi nu wel in. Whats next? Ga ik straks ook werkelijk van DPI wisselen? (NOPE!!!)

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ben opzoek naar een claw grip muis. Heb als impulsaankoop een CM Storm Xornet gekocht... die zag ik een aantal keer voorbij komen als je op claw grip googled. 20 euro, kun je geen buil aan vallen. Vooral omdat ik geen zin heb om 80+ euro uit te geven bij wijze van probeersel. Heeft 'maar' 2000 dpi max, maar speel nu met m'n G400 maar op 800 dus ik heb er meer dan genoeg aan. Zit verder geen software bij en is dus altijd raw input wat ik alleen maar een voordeel vind. Komt verder uitstekend uit verschillende uitgebreide reviews waar niet naar de prijs gekeken wordt maar puur naar de hardware.

Iemand ervaring met dit beestje? Van 't weekend proberen op m'n Qck matje.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Nee, zelf geen ervaring, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd - dus deel vooral je bevindingen. :P

Ik lees zelf verschillende verhalen, in mijn zoektoch naar een nog enigzins leuk geprijste vervanger voor de G9x.. De ene persoon prijst de Xornet de hemel in, de andere zit te vitten over firmware danwel driver issues, of build quality. Ik weet het niet; zolang een muis niet "kraakt" als ik 'm in m'n handen heb en hij het voor het geld langer dan minimaal 2 jaar ok volhoudt, dan lijkt het mij voor die paar tientjes een erg goeie deal..?
Sure, een logitech muis van 80 euro houdt het vast langer vol, maar dat mag je ook verwachten voor 3 tot 4 keer de prijs. En nieuwere Logitech muizen zijn ook niet zonder gebreken wat dat betreft, als je leest over de input lag issues met o.a. de G500s.

• Scrtz
de g400 was eerst maar 28-30 euro ofzo, dat was gewoon de muis om te kopen, jammer dat de opvolgers ineens zo duur zijn geworden, aangezien die mx518/g400(s) serie de vrijwel enigste perfecte muizen van Logitech zijn qua sensor.

• yinx84
xxxneoxxx schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:40:
Nee, zelf geen ervaring, maar ben eigenlijk ook wel benieuwd - dus deel vooral je bevindingen. :P

Ik lees zelf verschillende verhalen, in mijn zoektoch naar een nog enigzins leuk geprijste vervanger voor de G9x.. De ene persoon prijst de Xornet de hemel in, de andere zit te vitten over firmware danwel driver issues, of build quality. Ik weet het niet; zolang een muis niet "kraakt" als ik 'm in m'n handen heb en hij het voor het geld langer dan minimaal 2 jaar ok volhoudt, dan lijkt het mij voor die paar tientjes een erg goeie deal..?
Sure, een logitech muis van 80 euro houdt het vast langer vol, maar dat mag je ook verwachten voor 3 tot 4 keer de prijs. En nieuwere Logitech muizen zijn ook niet zonder gebreken wat dat betreft, als je leest over de input lag issues met o.a. de G500s.
Ik zal er zeker op terugkomen ;)

Heb overigens nog nergens iets negatiefs over de build quality gelezen. Je weet natuurlijk nooit in hoeverre die reviews 'in samenwerking met' tot stand zijn gekomen, maar hier een klein lijstje waar er zelfs bij één de build quality wordt geprezen:

http://www.engadget.com/p...r-master/cm-storm/xornet/

• xxxneoxxx
Ah, ok, goed nieuws dus. Ik heb er iig negatieve zaken over gelezen, was het niet de build quality, dan ging het vast over de drivers o.i.d..
Scrtz schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:49:
de g400 was eerst maar 28-30 euro ofzo, dat was gewoon de muis om te kopen, jammer dat de opvolgers ineens zo duur zijn geworden, aangezien die mx518/g400(s) serie de vrijwel enigste perfecte muizen van Logitech zijn qua sensor.
De Logitech opvolger voor mijn G9x zou volgens Logitech de G502 zijn qua grip. Mooie muis, ligt goed in de hand voor in hoeverre ik hem heb kunnen testen in de winkel maar die prijs.. :(
http://www.amazon.de/Logi...8-1&keywords=proteus+core

Logitech heeft/had zo'n 3-2 actie, eigenlijk zou je met een paar man wat geld uit moeten leggen, 3 dezelfde muizen moeten kopen en het verschil verdelen. Dan worden de muizen opeens wat betaalbaarder, haha. :D Helaas zijn al m'n vrienden inmiddels overgestapt op console gaming, dus op dat vlak houdt het hier een beetje op. En dan moet je nog maar net allemaal ongeveer dezelfde muis voorkeur hebben.

• yinx84
xxxneoxxx schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:16:
Ah, ok, goed nieuws dus. Ik heb er iig negatieve zaken over gelezen, was het niet de build quality, dan ging het vast over de drivers o.i.d..
Ja fair enough... ik heb geen comments gelezen, alleen maar reviews. Zoals ik zei is het een beetje een impulsaankoop zonder al te veel research :)

Maar goed, over een dag of twee meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Xornet is binnen! Geen uitgebreide review maar wat eerste indrukken...

De kwaliteit is inderdaad niet echt om over naar huis te schrijven. Als je de muis schudt hoor je de knoppen rammelen. Gelijk in-game gedoken, dpi/sensitivity aangepast en even gaan knallen. Daar werd ik een stuk blijer van! Merk goed dat het voor claw grip gemaakt is... voelt heel natuurlijk aan en hoefde maar een paar minuten te wennen. Ben erg blij met de ruimte aan de rechterkant van de muis waar je je ringvinger in kan laten rusten... is toch net even wat relaxter. Tijdens het spelen helemaal nog niets gemerkt van de lage build quality tot nu toe.

Aangezien het na zo'n korte tijd al vertrouwt voelt ben ik benieuwd wat ik er mee kan doen na een paar dagen/weken/maanden. Ik heb wel het idee dat ik meer controle heb door de vormgeving/grootte.

Voor 20 euro ben ik een happy gamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ah, good. :D

Mocht je wat meer game tijd er op hebben zitten en misschien van mening veranderd zijn (kan natuurlijk zomaar) dan lees ik het graag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:16:
Helaas zijn al m'n vrienden inmiddels overgestapt op console gaming, dus op dat vlak houdt het hier een beetje op.
Ik heb vorige week een Razer Imperator gekocht voor bij mijn Playstation 4 (verbonden via een Xim4). Werkt erg goed moet ik zeggen :).

De muis ligt lekker in de hand en voelt solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:34:
[...]

Ik heb vorige week een Razer Imperator gekocht voor bij mijn Playstation 4 (verbonden via een Xim4). Werkt erg goed moet ik zeggen :).

De muis ligt lekker in de hand en voelt solide aan.
Had het er laatst nog over dat het te gek zou zijn als je een tobo en muis gewoon plug and play aan kon sluiten op een console.
Heb op de site gekeken van xim en vind het maar een gedoe.Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:14:
[...]

Had het er laatst nog over dat het te gek zou zijn als je een tobo en muis gewoon plug and play aan kon sluiten op een console.
Daarnaast is het gewoon cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:56
-sorry voor 2 posts in plaats van ze in 1 te stoppen-

[ Voor 94% gewijzigd door markdm op 07-09-2014 13:34 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:14:
[...]

Kijk maar op dit forum, het ziet er niet zo ingewikkeld uit, maar ze zeggen wel dat de Xim4 beter is:
Venom -x Speel met je muis en keyboard op je ps4/ps3/360/one
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:22:
[...]
Vind ik ook, maar veel mensen denken er helaas anders over.

En nu wel over muizen:
Ik game nu met de Logitech M235, en mijn vraag is wat jullie van deze muis vinden. pricewatch: Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs)
Ik denk eraan om een Cyborg R.A.T. 7 of Logitech g502 te kopen, maar ik weet de meerwaarde van zo'n muis niet echt.

[ Voor 23% gewijzigd door markdm op 07-09-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
Nadat KenDM mij op de G402 had gewezen heb ik deze besteld bij Coolblue, muis zit in een erg klein doosje maar degelijk verpakt.

Kwaliteit is goed en voelt stevig aan, en wat een verademing dat deze muis van boven glad is :).Zoals ik gewend ben van Logitech ligt hij erg fijn in de hand, alhoewel dat persoonlijk kan zijn natuurlijk.

Heb hem nog niet kunnen testen in games maar ik denk dat het wel goed zit.Mocht ik toch nog op/aanmerkingen hebben laat ik dat zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:44
Ik heb nu ook de Logitech G402 een paar dagen in gebruik, het is wel een lekkere muis maar absoluut niet beter dan de oude G400s.

De muis voelt wel stabiel aan maar het hele gebeuren met de gyroscoop en 32arm processor is naar mijn idee totale marketing onzin. Ik merk totaal geen verschil met de gyroscoop aan of uit en ik denk dat de meeste dat niet gaan merken.

De dpi duimtoets is totaal useless in FPS gaming en deze heb ik dus nu in gebruik voor close window. Waar ik al bang voor was is ook uitgekomen "je komt constant met je duim tegen die duimtoets aan" en dat vind ik niet echt prettig.

Het postieve is de vormgeving van de muis, deze voelt beter aan dan de G400s (persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 17:50
Ik heb een maand geleden de G502 Proteus Core gekocht. Het was even wennen van een G400 af, omdat de DPI nét ietsjes anders was, maar op dit moment vind ik dit de beste muis die ik heb gehad.

Ik heb 'em samen met de Logitech G105 gekocht en dat is - voor de prijs - ook wel een pareltje van een ToBo.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
RoaDHouse schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:16:

De dpi duimtoets is totaal useless in FPS gaming en deze heb ik dus nu in gebruik voor close window. Waar ik al bang voor was is ook uitgekomen "je komt constant met je duim tegen die duimtoets aan" en dat vind ik niet echt prettig.
Eens :), wat een ellendig geplaatste knop zeg.Heb nu die logitech software geinstalleerd en deze knop uitgeschakeld. Verder moet ik wel wenne aan deze muis maar voelt goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
luxzenburcht schreef op maandag 08 september 2014 @ 22:46:
[...]

Eens :), wat een ellendig geplaatste knop zeg.Heb nu die logitech software geinstalleerd en deze knop uitgeschakeld. Verder moet ik wel wenne aan deze muis maar voelt goed aan.
Ja, ik moet ook wennen :) begin er al aardig mee te spelen, de muis is wel erg precies en de LOD is ook aardig laag.

De vorm van de muis is heel erg comfortabel (uren spelen zonder enige vorm van kramp) het gekozen materiaal voelt degelijk en strak aan. Het enige wat me wel opvalt is de hoge actuatie punt van de linker en rechter muis-button maar voelt wel erg goed aan met aimen.

Ondanks de duim dpi-shift toets is dit wel de muis waar ik de komende tijd mee ga gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
xxxneoxxx schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 20:09:
Ah, good. :D

Mocht je wat meer game tijd er op hebben zitten en misschien van mening veranderd zijn (kan natuurlijk zomaar) dan lees ik het graag. :P
Nog even een update over de Xornet na een aantal avonden intensief gamen...

Bevalt nog steeds uitermate goed! Ben echter wel teruggegaan naar een oudere firmware versie. Liep er toevallig tegenaan, maar die lijkt op alle fronten beter te zijn. Met die oudere firmware heeft de Xornet één van de snelste button responsetijden op de markt: http://2.bp.blogspot.com/...e_test_overall_140907.png. (Edit: kleine correctie... zie dat die test een klein jaartje geleden is gedaan, brand-spanking new modellen staan er dus niet bij)

Ik merk nu na een leven lang Logitech muizen duidelijk de raw input. Er zit geen software of driver bij de muis, en ik merk echt dat er geen correctie wordt uitgevoerd op m'n bewegingen. Het voelt allemaal wat grover aan. In het begin maakte ik me hier zorgen over, maar nu wil ik niet anders meer. Als lage sensitivity speler (500dpi) heb ik nu echt het gevoel dat ik op de pixel nauwkeurig kan aimen. Heb helaas m'n Paint tekeningen niet bewaard, maar met een paar rondjes en streepjes zag ik erg goed het verschil tussen m'n G400 (met drivers) en de Xornet.

In-game ben ik er op vooruitgegaan... dit komt waarschijnlijk gewoon omdat de kleinere vorm voor mijn handen beter geschikt is dan de bulky muizen die ik hiervoor gebruikt heb. Niet perse omdat de sensor beter is. Het 'claw-grippen' kost minder inspanning waardoor ik langer kan doorgaan. Met m'n vorige muis kostte het een heel subtiel beetje kracht die je na 45 min echt begon te voelen... ook door het zwaardere gewicht.

Ben er dusdanig op gesteld dat ik een extra exemplaar heb besteld voor het geval hij discontinued wordt. Voor dat geld kun je dat geintje wel uithalen. Sinds gisteren ook weer een vers QcK-matje... ik kan er voorlopig weer tegenaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 09-09-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Even in het algemeen... wát een bagger qua mousereviews zwerft er rond op internet. Ben de laatste tijd up-to-speed aan het komen wat er allemaal beschikbaar is op de huidige markt en zie regelmatig pareltjes voorbijkomen als 'deze muis heeft maar 2000dpi en is daarom alleen geschikt als entry level gamingmuis', zonder naar de verdere specificaties van sensor te kijken. Vertel dat maar eens aan de CS:GO pro's die met <600dpi spelen :P

Zie net dat de Logitech Proteus Core 12.000 dpi heeft... dat is toch ook gewoon niet werkbaar/praktisch meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 23:58
yinx84 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:45:

Zie net dat de Logitech Proteus Core 12.000 dpi heeft... dat is toch ook gewoon niet werkbaar/praktisch meer?
Ik gebruik een best hoge DPI in multimonitor desktop setup. Toch wat relaxter met een paar millimeter bij alles op elke monitor kunnen komen. :P Kan mij dus voorstellen dat iemand met een 6 monitor setup dat wel fijn kan vinden. Voor elke game ga je terug omlaag.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

chaoscontrol schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:
[...]

Ik gebruik een best hoge DPI in multimonitor desktop setup. Toch wat relaxter met een paar millimeter bij alles op elke monitor kunnen komen. :P Kan mij dus voorstellen dat iemand met een 6 monitor setup dat wel fijn kan vinden. Voor elke game ga je terug omlaag.
Meerdere 4K schermen zal je dan moeten gaan gebruiken, want ondanks dat ik houd van hoge DPI en multimonitor werken; 12000 DPI van de G502 is niet te gebruiken.

Ik had em dus laatst aan een HTPC gehangen met 4K scherm en alles boven de 7000 DPI was daar ook behoorlijk overkill. Op 12000 kon je in enkele milimeters van het scherm af. Er zijn weinig videokaarten die momenteel probleemloos op 4K aan de slag kunnen (multicard natuurlijk wel) en voordat we zo ver zijn dan je 4x4K aan kan sturen zijn we wel weer een paar jaar verder. Voor dat moment is de G502 alvast voorbereid zullen we maar zeggen, maar er zijn natuurlijk tal andere opties te realiseren want ik denk niet dat dan huis tuin en keuken muizen ook opeens 10.000 DPI gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 23:58
Ik probeer het net voor de grap en het valt stiekem zelfs een beetje tegen, die 12k dpi. Moet zowaar nog een hele centimeter bewegen voor ik 2 monitoren verder ben. :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:22:
[...]

Waarom cheaten?
Als je online enkel tegen spelers zou mogen en kunnen spelen die ook een tobo en muis gebruiken zie ik het probleem niet.
Singleplayer al helemaal niet.
Er zijn plenty people die niet voor een console gaan omdat ze een controller maar een onding vinden. Ik dus ook.
Het zou dus niet misstaan als je een tobo en muis plug and play aan zou kunnen sluiten.
Het zou de verkoop van consoles ook weer stimuleren.

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik zelf nu al een tijdje een G400s en ben opzich wel te vrede.
Ik heb alleen nog een vraag ik speel zonder software gewoon plug en play.
Zou het een verbetering zijn als ik met software ga spelen of maakt dat niet zoveel uit?.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

chaoscontrol schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:19:
Ik probeer het net voor de grap en het valt stiekem zelfs een beetje tegen, die 12k dpi. Moet zowaar nog een hele centimeter bewegen voor ik 2 monitoren verder ben. :+
Ja inderdaad, maar probeer em eens tussen twee leestekens in te zetten op die instellingen. Dat is voor mij zelfs op 4K dus nog niet te doen, ondanks dat daar de muis opeens aanvoelt als "een normale 7200dpi" muis. Wat ik dus nog steeds ook wat hoog vind.

Ik moet zeggen dat ik de G502 inderdaad niet heel nauwkeurig vind uit stilstand naar precisie vanaf een 5000 dpi ofzo. De eerste paar stapjes van minder dan een mm lijkt hij te skippen. (ongeacht de ondergrond en of die gecalibreerd is) Ingame heb ik het probleem niet zo, maar in Win / Linux tijdens productie werk zit het wel in de weg af en toe en schakel ik maar naar 3200dpi. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
yinx84 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:39:
[...]Nog even een update over de Xornet na een aantal avonden intensief gamen...
Zojuist maar een besteld.

Mijn Razer Diamondback 3G doet het nog prima maar levert pijnlijke kramp in mijn hand op als ik hem te lang gebruik, De Logitech G700 die ik te leen heb is dan wel iets prettiger in gebruik maar ook verre van optimaal/comfortabel qua vorm voor mij.

Mocht deze ook niet 100% bevallen dan gaat hij de laptoptas in, Voor die 20 euro wil ik het wel proberen en is het een minder groot risico dan muizen van 50/60 euro die ik niet kan voelen voor ik ze koop.

Welke firmware versie gebruik je nu dan en waar vind ik die?

[ Voor 4% gewijzigd door Sato op 12-09-2014 02:21 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Sato schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 02:20:
[...]

Zojuist maar een besteld.

Mijn Razer Diamondback 3G doet het nog prima maar levert pijnlijke kramp in mijn hand op als ik hem te lang gebruik, De Logitech G700 die ik te leen heb is dan wel iets prettiger in gebruik maar ook verre van optimaal/comfortabel qua vorm voor mij.

Mocht deze ook niet 100% bevallen dan gaat hij de laptoptas in, Voor die 20 euro wil ik het wel proberen en is het een minder groot risico dan muizen van 50/60 euro die ik niet kan voelen voor ik ze koop.

Welke firmware versie gebruik je nu dan en waar vind ik die?
FW55, die is gewoon te vinden op de officiele site. Je moet dan de FW5x package hebben. In de ZIP file zit o.a. 55.

Ben benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik wil niet meer terug in ieder geval :) De muizen die je noemt zijn volgens mij vrij bulky... de Xornet is vrij laag en licht. Klinkt wel alsof het bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
yinx84 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:39:
[...]

Nog even een update over de Xornet na een aantal avonden intensief gamen...
<snip>
Top, thanks! Toch maar eens gaan bestellen als vervanger van de g9x om te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

yinx84 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:45:
Vertel dat maar eens aan de CS:GO pro's die met <600dpi spelen :P
Dat doen die gasten ook alleen maar omdat ze dat jaren lang gewend zijn.
Of ze snappen niet hoe een muis werkt... kan ook! :+
chaoscontrol schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:01:
Ik gebruik een best hoge DPIscan snelheid in multimonitor desktop setup. Toch wat relaxter met een paar millimeter bij alles op elke monitor kunnen komen. :P Kan mij dus voorstellen dat iemand met een 6 monitor setup dat wel fijn kan vinden. Voor elke game ga je terug omlaag.
DPI is resolutie geen snelheid of sensitivity ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
nero355 schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:02:
[...]

[...]

Nee, maar het voelt wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met Alternate gebeld en mag de Logitech G700s terug sturen na gebruik van 3 dagen, ze kijken het uiteraard wel na of de muis nog netjes is maar dat zal goed gaan want dat is die nog. Toch wel jammer want wat was deze muis accuraat vergeleken met mijn Roccat Kova(+). Ik dacht dat ik met mijn grote handen met de G700s een goede keus zou maken maar vond het maar lastig spelen. Ben wel wijzer geworden b.v. wat voor muis-houding mijn hand heeft, een claw grip ipv een palm grip. Ik denk ook dat de g700s echt een palm grip muis is. De g700s heeft ook een mogelijkheid om met draad te werken maar die is zo dik dat je daar echt last van hebt, echt heel jammer want eigenlijk is die draad alleen maar geschikt om op te laden.

Nu ik weer de Kova gebruik merk ik dus duidelijk hoe onrustig deze gamed en blijf dus verder kijken naar een muis geschikt voor grote handen met een goede sensor en voor claw grip. Iemand tips?

Deze steelseries muis lijkt me wel wat maar heeft volgens mij ook niet de perfecte sensor, de vorm en de 2 knoppen aan de linkerkant lijken me erg prettig. De g700s had 4 kleinere daar zitten maar kon ik maar last bedienen.
pricewatch: Steelseries Rival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 23:27
Rezta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:45:
Ik gebruik zelf nu al een tijdje een G400s en ben opzich wel te vrede.
Ik heb alleen nog een vraag ik speel zonder software gewoon plug en play.
Zou het een verbetering zijn als ik met software ga spelen of maakt dat niet zoveel uit?.
Heb zelf nog een oude Logitech Performance MX, destijds toen ik de software installeerde kreeg ik soms haperingen in de beweging en kon ik de muissnelheid maar niet goed krijgen naar mijn eigen voorkeur.
Het enige waar de software goed voor is, is voor de extra knoppen. Op mijn muis is het dan enkel de dpi die ik niet kan switchen met een simpele klik, maar in ruil voor de vlotte ervaring laat ik dat maar al te graag vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:02:
[...]

[...]

DPI is niks anders dan een marketing gimmick en juist wel snelheid of sensitivity ;).

Begin eens met de startpost te lezen en de zoveel andere sites die een uitleg geven over wat DPI nu eenmaal inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Scrtz schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:43:
DPI is niks anders dan een marketing gimmick en juist wel snelheid of sensitivity ;).

Begin eens met de startpost te lezen en de zoveel andere sites die een uitleg geven over wat DPI nu eenmaal inhoud.
A. Daar staat 0,0 over in de startpost.
B. Lees dit eens voor de grap : http://computer.howstuffworks.com/mouse5.htm

Kortom : Je kan een snelle 800 dpi muis bouwen, maar ook een langzame 800 dpi muis ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:16:
[...]

A. Daar staat 0,0 over in de startpost.
B. Lees dit eens voor de grap : http://computer.howstuffworks.com/mouse5.htm

Kortom : Je kan een snelle 800 dpi muis bouwen, maar ook een langzame 800 dpi muis ;)
Wat lul je nou?
quote: startpost
DPI
Hier kan ik kort over zijn: DPI is ongeveer de meest zinloze specificatie die je kan vinden. De meeste gamingmuizen hebben meer dan genoeg DPI voor de meeste situaties. Je kan zelf uitrekenen wat het minimaal aantal dpi is wat je nodig hebt met de volgende formule.

DPI = ( pi * W ) / ( I * tan[ F / 2 ] )

Waarbij
W = Horizontale resolutie
I = Afstand afgelegd in inches om 360 graden in-game te draaien
F = horizontale field-of-view
Even een voorbeeld: Pietje speelt op 1920x1080, heeft 10,10 inch (1800dpi, in-game sensitivity van 0.9 en 6/11 in windows) nodig om 360 graden in-game te draaien. Zijn FoV staat ingesteld op 90 graden in de source engine, dit komt neer op een effectieve FoV van ~106 graden. Met deze data zie je dat het minimum aantal dpi wat je nodig hebt bij deze instellingen slechts 340 is.
Je kan hier een handige website vinden om dit voor jou zelf uit te rekenen:
http://www.funender.com/quake/mouse/index.html#settings
Let er wel op dat dit gebaseerd is op de Quake engine en het niet 100% hetzelfde is voor elke game, omdat ze allemaal iets anders met FoV instellingen omgaan en je zult echt de juiste FoV moeten gebruiken. Het laat echter wel zien dat DPI extreem overgewaardeerd wordt. Alleen als je een extreem hoge sensitivity gebruikt heeft het nut (5000dpi als je 360 graden draait binnen een inch), dit is echter sowieso niet aan te raden als je nog enigszins nauwkeurig wilt zijn.
Niks draait om de snelheid van de muis, het gaat er juist om wat jij als persoon aankan, wat je 'gecontroleerd' kan besturen. Vandaar dat veel e-sport professionals, als voorbeeld CSGO op 400dpi en een sens vaak (ver) onder de 2-3 ingame gebruiken (COD heeft het zelfde sensitivity systeem, ter referentie)

Zoveel mensen die die hier in de fout over gaan, pakken ze een hoge dpi/sens omdat ze dan snel kunnen draaien en alles dus snel kunnen zien en verkennen, maar als het er op neer komt iemand 'lock-on' neer te halen, maar de grootste moeite hebben een target te blijven volgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 22-09-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ik gebruik zelf een razer abysuss. goedkoop en heel fijn

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus aan het kijken naar een muis en in de TS staan muizen met de perfecte sensor,zie hier onder.

Muizen met een perfecte sensor:

Microsoft WMO 1.1/IMO 1.1/IME3/0 (STMicroelectronics OS MLT 04).
Razer Abyssus ((Avago ADNS-S3888) (oude modellen hebben jitter!)
Razer Deathadder 3G (Avago ADNS-S3668)
Razer Deathadder 3.5G (Avago ADNS-S3888)
Razer Deathadder Black Edition
Logitech MX518 (A3080 op 1600DPI, 1800dpi versie de A3080E)
Logitech G400 (Avago ADNS-3090 voor PID boven LZ13333, anders ADNS-3080E met prediction)
Zowie AM/FK en EC1/2 eVo (Avago ADNS-3090)

Als ik naar de Zowie sensor kijk en naar het lijstje in TS naar de sensoren van andere muizen zie ik dat Roccat 2 muizen heeft in met dezelfde sensor als de Zowie

Roccat Kone Pure Optical Core Performance - Avago ADNS-3090
Roccat Savu - Avago ADNS-3090

Kan ik vanuit gaan dat ik dan een goede koop doe, de roccat muizen liggen me beter als de net geprobeerde en terug gestuurde Logitech G700s, ook al was deze een stuk beter(rustiger ingame en accurater) als me Kova +(eerste generatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
De lijst word niet up to date gehouden geloof ik.

Ik denk dat het wel een goede koop is, ook omdat ze in deze lijst voorkomen:
http://geekhack.org/index.php?topic=56240.0

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
En vandaag is mijn Logitech G502 binnen gekomen, ik ben er natuurlijk super blij mee en hij ligt heel fijn in de hand. Ik sluit hem op de computer aan en hij werkt meteen. ik kijk ermee wat op internet rond en het werkt gewoon goed.

Nu mijn grote probleem:
Hierna downloadde ik de software van Logitech op logitech.com/support/g502. Ik instaleer het en hij herkende meteen de muis, komt er een pop-up dat ik hem bij moet werken en de usb aansluiting er opnieuw in moet stoppen om te instaleren. Ik probeer dit maar het werkt niet, ik probeer het opnieuw maar het werkt weer niet. Dus ik sluit de software van logitech af, start het opnieuw op en probeer het opnieuw. Ditmaal komen er twee keer dezelfde pop-up op, waarna ik de usb er uit haal en opnieuw in stop. Hij begint de software bij te houden en ineens geeft hij een foutmelding. Mijn muis doet niets meer en wordt niet meer herkend. Alleen het blauwe ledje achter de profielen werkt en een groen ledje knippert daar achter. Ik herinstaleer de logitech software, niets. Ik verwijder het en download het opnieuw, niets. Start de computer opnieuw op, alweer niets. ik probeer de muis bij een andere computer uit, en je raad het al, niets. Weet iemand wat ik nu zou moeten doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Muis terugsturen? Ik heb dezelfde en bij mij werkte het na het in en uithalen van de usb.

Moet wel zeggen dat ik me rot gezocht heb naar de software want ben ook over naar een nieuwe browser dus het ging niet zoals normaak.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:38:

Roccat Kone Pure Optical Core Performance - Avago ADNS-3090
Roccat Savu - Avago ADNS-3090

Kan ik vanuit gaan dat ik dan een goede koop doe, de roccat muizen liggen me beter als de net geprobeerde en terug gestuurde Logitech G700s, ook al was deze een stuk beter(rustiger ingame en accurater) als me Kova +(eerste generatie).
Die Kone Pure Optical Core is zeker een goede koop, het viel mij meteen op dat hij zeer goed en direct werkte. Als ie nou net dat beetje groter was ...

De reviews van gebruikers zijn goed, maar Roccat heeft niet het marketing budget van veel andere fabrikanten. Linux drivers. Dikke plus van mij.

Die Savu had (vroeger?) wel issues. Jitter geloof ik, maar wie weet is dat nu ook wel goed.

Pure Optical Core is geloof ik momenteel het beste product dat Roccat uit heeft. Geen van hun andere muizen bied deze sensor met foutloze firmware. De duurdere modellen zijn minder, met lazer enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook prettig vindt van roccat is dat je in de software horizontaal en verticaal kan instellen. Naar mijn weten kon ik dat zo snel niet vinden bij de logitech software. Nu ben ik toch ook weer naar de logitech G502 aan het kijken puur omdat deze muis dezelfde goede sensor heeft plus het scrollwiel naar links en rechts kan. Vond dat erg prettig bij me vorige logitech g5.

Maar klopt dat wat ik zeg, kan je horizontaal en verticaal niet instellen bij Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Koos2009 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:36:
Muis terugsturen? Ik heb dezelfde en bij mij werkte het na het in en uithalen van de usb.

Moet wel zeggen dat ik me rot gezocht heb naar de software want ben ook over naar een nieuwe browser dus het ging niet zoals normaak.
Ik heb al een mail naar Logitech gestuurd en als ik morgen geen antwoord krijg stuur ik hem waarschijnlijk naar 4launch terug.

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:41:
Wat ik ook prettig vindt van roccat is dat je in de software horizontaal en verticaal kan instellen. Naar mijn weten kon ik dat zo snel niet vinden bij de logitech software. Nu ben ik toch ook weer naar de logitech G502 aan het kijken puur omdat deze muis dezelfde goede sensor heeft plus het scrollwiel naar links en rechts kan. Vond dat erg prettig bij me vorige logitech g5.

Maar klopt dat wat ik zeg, kan je horizontaal en verticaal niet instellen bij Logitech?
Dat klopt, zover ik weet, niet. Toen ik de software voor mijn G400 had geïnstalleerd kon ik dat ook. Je moet echter wel even zoeken en iets uit- danwel aanvinken. Het is zeker weten mogelijk.

Prima.

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
http://www.ttesports.com/...productPage.htm?a=a&g=ftr
Dit zou wel is een interessante optie kunnen zijn voor degenen met gelimiteerd budget onder ons:)

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Dezelfde sensor? Een goede wel ja, maar ik weet het zo net nog niet of de G502 nou wel in de lijst "perfecte" sensoren thuis hoort.

Heb em nu een goede 2 maanden, maar echt wow-geweldig is het nou ook niet.

Horizontaal / verticaal instellen? Je sensitiviteit? Of je scroll instellingen? De standaard software heeft geen optie die ik on bespeuren om de horizontale sensitiviteit van de verticale los te koppelen.
Je kan wel je scrollwiel andere dingen laten doen, dus daar aanpassingen maken kan wel zonde problemen. Ik vind het naar links scrollen met het wiel overigens echt niet goed voelen op de G502.
En ik baal nog steeds van de manier waarop infiniscroll voor geen meter werkt omdat het wieltje uit zichzelf terugrolt.

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:30:
Dezelfde sensor? Een goede wel ja, maar ik weet het zo net nog niet of de G502 nou wel in de lijst "perfecte" sensoren thuis hoort.

Heb em nu een goede 2 maanden, maar echt wow-geweldig is het nou ook niet.

Horizontaal / verticaal instellen? Je sensitiviteit? Of je scroll instellingen? De standaard software heeft geen optie die ik on bespeuren om de horizontale sensitiviteit van de verticale los te koppelen.
Je kan wel je scrollwiel andere dingen laten doen, dus daar aanpassingen maken kan wel zonde problemen. Ik vind het naar links scrollen met het wiel overigens echt niet goed voelen op de G502.
En ik baal nog steeds van de manier waarop infiniscroll voor geen meter werkt omdat het wieltje uit zichzelf terugrolt.
Klopt wat je zegt, niet dezelde sensor maar volgens http://geekhack.org/index.php?topic=56240.0 hoort die toch bij de goede game sensoren. Maar als ik de rest van je verhaal lees dan ben jij niet zo te spreken over de G502, en wat ik nog belangrijker vind is dat je dus volgens jou niet horizontaal en vertikaal kan instellen en dus ga ik maar voor de Roccat Kone Pure Optical. Vreemd want volgens Tikkieterugjaap kon het weer wel en lijkt mij onlogisch dat Logitech dat achterlaat in de opties, maar goed morgen stuur ik de G700s terug en ...Roccat=

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15
Advies graag.

Als oude CSer heb ik jaren en jaren gedaan met de intelli 1.1. Een fantastische muis naar mijn mening, helaas is die kapot.

Nu dacht ik er even snel vanaf te komen door de e-blue cobra te bestellen. Maar ik krijg hiervan snel pijn in mijn hand, hij is erg plat en ik kan mijn hand ook gewoon niet goed plaatsen en kom vrij snel tot de conclusie dat deze ergonomisch erg anders is dan de intelli 1.1.

Nu valt mij oog op de zowie fk1. Zou deze wat zijn als opvolger? Of moet ik gewoon ergens een intelli op denkop tikken.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Enige zinnige advies hier is om er een aantal te gaan proberen.

Ondanks dat ze "anders" zijn komen bij de oude intelli's (ik was geen groot fan van de vorm, maar ok) diverse modellen boven drijven, maar ik heb even de tijd niet om ze allemaal op te zoeken.

De Zowie FK1 heb ik ook eens goed aangevoeld, maar die is wel veel kleiner dan ik aanvankelijk had verwacht. De Evo 1 was meer in de richting van de Intelli's kwa vorm, als ik het mij goed herinner.
G400 van Logitech / Razer DeathAdders hebben ook dezelfde hoge opbouw en vergelijkbare plaatsing van de knoppen en grote van het geheel. (En bevallen mij veel beter kwa pasvorm)

De intelli mouse zijn nog wel te krijgen op ebay enzo. Misschien dat ik mijn (12+ jaar oude?) Intelli nog heb... En gezien de 2e hands prijzen denk ik dat het het zoeken wel waard is! (30-100 euro!? Whut?)

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SCIxX schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:28:
Advies graag.

Als oude CSer heb ik jaren en jaren gedaan met de intelli 1.1. Een fantastische muis naar mijn mening, helaas is die kapot.

Nu dacht ik er even snel vanaf te komen door de e-blue cobra te bestellen. Maar ik krijg hiervan snel pijn in mijn hand, hij is erg plat en ik kan mijn hand ook gewoon niet goed plaatsen en kom vrij snel tot de conclusie dat deze ergonomisch erg anders is dan de intelli 1.1.

Nu valt mij oog op de zowie fk1. Zou deze wat zijn als opvolger? Of moet ik gewoon ergens een intelli op denkop tikken.
1.1 IMO of WMO? De Kana V2 heeft dezelfde vorm als de 1.1 IMO.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• RoaDHouse
Je gaat me toch niet vertellen dat de intelli 1.1 een goede muis is :P ..... ja, hij was goed 100 jaar geleden op een 486 pc.

Niet mee te gamen man, ik maak je helemaal in als je met die intelli gaat spelen :)

• Scrtz
RoaDHouse schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:05:
Je gaat me toch niet vertellen dat de intelli 1.1 een goede muis is :P ..... ja, hij was goed 100 jaar geleden op een 486 pc.

Niet mee te gamen man, ik maak je helemaal in als je met die intelli gaat spelen :)
Ìntelli 1.1 werd echt heel erg lang gebruikt, vooral in de CS scene, supergoedkoop en een perfecte sensor.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Plus het feit dat een muis 100% persoonlijke voorkeur is. Het is maar net hoe gewend je bent aan een sensor. Als je al 15jaar op deze muis speelt zal het goed gaan; Ga je van een Razer DA naar deze muis, zal het waarschijnlijk aanvoelen of je met koffiemok zit te aimen.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:46

Nog ff en je noemt de WMO ook een baggermuis.. :P

Veel mensen hadden graag de WMO nog steeds in productie gezien. Goede vorm, blijft gewoon perfect werken en 400dpi is nog altijd genoeg :+

Mijn YouTube

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:08:
[...]

Klopt wat je zegt, niet dezelde sensor maar volgens http://geekhack.org/index.php?topic=56240.0 hoort die toch bij de goede game sensoren. Maar als ik de rest van je verhaal lees dan ben jij niet zo te spreken over de G502, en wat ik nog belangrijker vind is dat je dus volgens jou niet horizontaal en vertikaal kan instellen en dus ga ik maar voor de Roccat Kone Pure Optical. Vreemd want volgens Tikkieterugjaap kon het weer wel en lijkt mij onlogisch dat Logitech dat achterlaat in de opties, maar goed morgen stuur ik de G700s terug en ...Roccat=
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/media/logitech-g300-sensitivity-levels-profile.jpg

Zie 'seperate DPI X and Y axis'

Prima.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ja, precies;

logitech

V8.55 heeft dit niet voor de G502.

• tikkietrugjaap
djunicron schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:20:
Ja, precies;

[afbeelding]

V8.55 heeft dit niet voor de G502.
I stand corrected. Wel vreemd dat ze dat voor zo'n dure muis niet ondersteunen.

Prima.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27

Sterker nog, als je de polling rate opschroeft horen de WMO, IME 1.1a en IME 3.0 nog altijd bij top. Als je iedereen met dergelijke muizen inmaakt kun je trouwens flink wat prijzengeld opstrijken met Quake dus ik verwacht je nu wel op de hoogste podiumtrede tijdens QuakeCon dit jaar.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• RoaDHouse
kevz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:16:
[...]

Nog ff en je noemt de WMO ook een baggermuis.. :P

Veel mensen hadden graag de WMO nog steeds in productie gezien. Goede vorm, blijft gewoon perfect werken en 400dpi is nog altijd genoeg :+
Ja, de 400 dpi is genoeg en de vorm is allemaal een persoonlijke voorkeur. Maar de pollingrate van 125 is een no go op de huidige systemen.

Op een CRT is het allemaal nog wel te doen maar op een 60hz TFT scherm is het een drama.

• MiBe
Wie zegt er dat je hem op 125 Hz moet gebruiken? Ze tracken beduidend beter op 500 Hz.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
RoaDHouse schreef op donderdag 25 september 2014 @ 23:54:
[...]

Ja, de 400 dpi is genoeg en de vorm is allemaal een persoonlijke voorkeur. Maar de pollingrate van 125 is een no go op de huidige systemen.

Op een CRT is het allemaal nog wel te doen maar op een 60hz TFT scherm is het een drama.
Daarom speel je ook op 500hz met dat ding (oldschool style overclocken) :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
MiBe schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:41:
[...]

Sterker nog, als je de polling rate opschroeft horen de WMO, IME 1.1a en IME 3.0 nog altijd bij top. Als je iedereen met dergelijke muizen inmaakt kun je trouwens flink wat prijzengeld opstrijken met Quake dus ik verwacht je nu wel op de hoogste podiumtrede tijdens QuakeCon dit jaar.
Ik heb geen zin om mijn USB poorten te gaan oveklokken voor dit soort oude muizen, er zijn tegenwoordig veel betere alternatieven die alles al aan boord hebben.

Heb de oude IME 3.0 een maand geleden even uit de lade gehaald om te proberen (ook de 1000/500 pollingrate geinstalled) koste veel tijd om het onder W7 voor elkaar te krijgen. Maar het kan niet tippen aan de muizen die momenteel verkocht worden.

fyi.

Ik speelde al Quake toen jij nog in de broek plaste :) denk dat ik in totaal 30.000 uur Quake heb gespeeld als het niet meer is waarvan de helft 1v1 (verslaafd heet dat geloof ik) dus vul zelf maar in of ik een beetje kan aimen.

Nu bijna 20 jaar later kan ik niet meer met de top meekomen omdat ik veeeeeeeeeel te oud ben en zie het nu als hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Uren zegt niets, er is maar één manier om erachter te komen of je kan aimen (DM gerust :)). Verder is overklokken zo gebeurd, op het moment dat je de voorkeur geeft aan één van die muizen heb je dat er wel voor over lijkt me. Of de nieuwe muizen betere alternatieven zijn is puur persoonlijk, ik ken nog altijd genoeg mensen die de voorkeur blijven geven aan hun Microsoft muizen. Het gros van de muizen dat vandaag de dag in de winkel ligt blijft sensortechnisch toch nog altijd ver achter t.o.v. een WMO / Intelli 1.1a/3.0 op 500Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik kan me een wazig verhaal herinneren dat Windows 7 of 8/8.1 de USB standaard @ 1000 Hz draait, maar geen idee of dat klopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nero355 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 01:02:
Ik kan me een wazig verhaal herinneren dat Windows 7 of 8/8.1 de USB standaard @ 1000 Hz draait, maar geen idee of dat klopt :?
Weet niet of het nog veranderd is, maar de laatste keer dat ik windows 8 draaide werd de usb hertz juist naar 125 verlaagd in de desktop en verhoogde die alleen in games nadat je een update gedownload had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Scrtz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:48:
[...]

Weet niet of het nog veranderd is, maar de laatste keer dat ik windows 8 draaide werd de usb hertz juist naar 125 verlaagd in de desktop en verhoogde die alleen in games nadat je een update gedownload had.
Ik weet niet of dat de achterliggende reden is, maar dezelfde muis in een Win 8 VM voelt best wel anders aan dan onder Win 7. Maar goed, dit heb ik in Linux dus ook al, waar je muis ook opeens anders aanvoelt kwa sensitiviteit en responsiviteit enzo. Vooral na een paar uur in het ene OS aan de gang gaan in de andere is een issue voor mijn accuratesse.

Je zou toch verwachten dat een goede driver ervoor zorgt dat een OS de gekozen pollingrate blijft hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
djunicron schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet of dat de achterliggende reden is, maar dezelfde muis in een Win 8 VM voelt best wel anders aan dan onder Win 7. Maar goed, dit heb ik in Linux dus ook al, waar je muis ook opeens anders aanvoelt kwa sensitiviteit en responsiviteit enzo. Vooral na een paar uur in het ene OS aan de gang gaan in de andere is een issue voor mijn accuratesse.

Je zou toch verwachten dat een goede driver ervoor zorgt dat een OS de gekozen pollingrate blijft hanteren...
Ja dit was of is nog steeds (?) een kwaal van windows 8, je kan wel een andere pollingrate instellen via drivers/software maar deze pollingrate gaat dus pas aan als je een game start/speelt, in de desktop blijft het dus 125.

Vandaar dat je muis dan een stuk anders aanvoelt, reageert gewoon trager op je bewegingen met zulke lage pollingrates. Was toen ik een paar maanden windows 8 gebruikte ook direct het eerste wat mij opviel, de muis voelde vreemd/traag in de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Na wat onderzoek wordt het of de razer deathadder, of de steelseries rival. Waarschijnlijk de rival, gezien reviews en dat die qua shape op de intelli lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Met raw input gebruiken de games gewoon 1000hz in win8, maar zonder raw input en op de desktop is het standaard idd een stuk lager.

http://www.blurbusters.co...fix-win81-mouse-fluidity/

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
haarbal schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:29:
Met raw input gebruiken de games gewoon 1000hz in win8, maar zonder raw input en op de desktop is het standaard idd een stuk lager.

http://www.blurbusters.co...fix-win81-mouse-fluidity/
Dit is 1 van de redenen dat ik lekker bij Win7 blijf voorlopig. Ik had toen BF4 uit kwam bijna Win8 geinstalleerd gezien BF4 daar beter op werkt. Maar met deze wazige muis veranderingen in 8, en het feit dat BF4 gewoon een slecht spel is, vind ik Win7 wel best :D

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ach, de fix werkt goed.

Voor:
muisvoorfix

Na:
muisnafix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:26
Krijg een melding dat die update niet uitgevoerd kan worden omdat mijn systeem niet in aanmerking komt (Windows 8.1 64bit en ik had de juiste update gedownload.)

---

En de CM Storm Xornet bevalt me overigens prima.
Vorm is niet helemaal perfect maar wel een stuk beter dan de alternatieven die ik hier heb liggen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• haarbal
Waarschijnlijk was de update al geinstalleerd, maar die update introduceert aleen een compatibility list, waar je de exe's van een spel kan toevoegen en dan switcht windows, de "fix" is om explorer.exe aan die lijst toe te voegen.

• SCIxX
Uiteindelijk is het toch de Zowie FK1 geworden. De steelseries rival leek me wat te lang. Meer voor palm grip terwijl ik zelf meer fingertip/claw doe. De deathadder leek me niet zo prettig voor mijn ringvinger, omdat je je ringvinger op je rechtermuisknop moet leggen.

Zie hier de drie naast elkaar:
Zowie FK1, Intelli 1.1, E-blue cobra
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2is70p4.jpg

Tot zover bevalt die goed, ligt lekker in de hand, lekkere no-nonsense muis. Heb hem nu op 800 dpi staan, 400 was wat langzaam binnen windows.

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 28-09-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

tikkietrugjaap schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:04:
[...]

Ik ben dat met je eens. Heb zelf ook een vriend die het liefst een zo zwaar mogelijke muis heeft. Die propt zijn logitech ook helemaal vol met die dingen. Snap er niks van.
Ik prop ook alle gewichtjes erin. Hoe zwaarder hoe beter. En dan het liefst laag mogelijke sense (voor ut dan) en in bf etc. en voor browsen tik ik hem een dpi setting omhoog met die on the fly knoppen. (G9x) switch tussen 700 en 1100 geloof ik. :P

Ik wil eigenlijk weer een MX518.

[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-09-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
MX518 is nog steeds te koop, alleen noemen ze hem G400S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ah oke. Maar ik wil de grijze echte mx gewoon weer. Qua gebruik perfect. Maar vind hem ook mooi. De G400s niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:14:
MX518 is nog steeds te koop, alleen noemen ze hem G400S
Alleen nergens te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

http://afuture.nl/productview.php?productID=1000908

Is dit hem?

Ben van MX518(x2) naar een G5(blauw x2) en nu G9X maar mis de 518 wel. G500(S) ook naar gekeken maar er nog niet uit. Tussentijds een Razor nog gehad vond ik niks.

Die G400S gaat hem sowieso niet worden.

[ Voor 35% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-09-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik heb naast m'n Xornet ook een Zowie FK1 gekocht om m'n muizenfetish weer even te bevredigen :P

Onwijs vet ding ook. Geluk gehad met m'n exemplaar, want er schijnen nogal wat issues te zijn met verschillende oplages... piepende knopjes wegens frictie, loszittende lens, defecte scrollwheel... maar gelukkig geen last van. Knoppen zijn onwijs stijf maar dat geeft de hele ervaring een solide feel. Ben er al aan gewend. Met claw grip druk je sowieso met minder moeite op de knoppen. Fijnste vind ik nog de zeer lage LOD... als low sens speler til ik m'n muis nogal vaak op en heb ik hier flink profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
yinx84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:50:
Ik heb naast m'n Xornet ook een Zowie FK1 gekocht om m'n muizenfetish weer even te bevredigen :P

Onwijs vet ding ook. Geluk gehad met m'n exemplaar, want er schijnen nogal wat issues te zijn met verschillende oplages... piepende knopjes wegens frictie, loszittende lens, defecte scrollwheel... maar gelukkig geen last van. Knoppen zijn onwijs stijf maar dat geeft de hele ervaring een solide feel. Ben er al aan gewend. Met claw grip druk je sowieso met minder moeite op de knoppen. Fijnste vind ik nog de zeer lage LOD... als low sens speler til ik m'n muis nogal vaak op en heb ik hier flink profijt van.
Ik ben dus precies het tegenovergesteld van plan. Heb al een tijdje een FK maar ben van plan een Xornet te kopen. Wat zijn jouw ervaringen? Ik vind persoonlijk de knoppen van de FK te zwaar, ondanks dat ik clawgrip heb.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hopelijk komt de kinzu v3 beschikbaar, jammer dat de witte versie alleen hoogglans is, had graag eens een andere kleur als zwart gehad, maar met die zweethanden van mij is hoogglans echt een afrader..

Beetje offtopic maar zag ook dat steelseries een nieuwe siberia (v3) serie heeft uitgebracht, zien er ook goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
tikkietrugjaap schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Ik ben dus precies het tegenovergesteld van plan. Heb al een tijdje een FK maar ben van plan een Xornet te kopen. Wat zijn jouw ervaringen? Ik vind persoonlijk de knoppen van de FK te zwaar, ondanks dat ik clawgrip heb.
De knoppen op de Xornet zijn vederlicht en groot waardoor ze erg makkelijk in te drukken zijn, dus dat zit wel goed. Het is echt een prima ding. De bouwkwaliteit is in eerste opzicht niet heel denderend, maar tijdens het spelen merk je daar gelukkig niets van. Het is één van m'n favoriete muizen (en ik heb er best een boel) naast de FK1... en dat terwijl hij drie keer zo goedkoop is als de meeste uit mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
yinx84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

De knoppen op de Xornet zijn vederlicht en groot waardoor ze erg makkelijk in te drukken zijn, dus dat zit wel goed. Het is echt een prima ding. De bouwkwaliteit is in eerste opzicht niet heel denderend, maar tijdens het spelen merk je daar gelukkig niets van. Het is één van m'n favoriete muizen (en ik heb er best een boel) naast de FK1... en dat terwijl hij drie keer zo goedkoop is als de meeste uit mijn collectie.
Ok, dat is goed om te weten. Ikzelf vind de FK ook echt geweldig met uitzondering van de knoppen. Die zijn me echt te zwaar. Vooral als ik een spel speel waar ik redelijk high sens moet spelen is het on-target houden en schieten nog wel eens een probleem. Ik merk dat ik door het klikken m'n muis beweeg. Misschien ook wel een beetje motorisch gestoordheid van mijn kant maar ik ben daarom toch op zoek naar een alternatief. Jammer want de FK is voor de rest perfect.

Bedankt voor de info!

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
tikkietrugjaap schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:00:
[...]

Ok, dat is goed om te weten. Ikzelf vind de FK ook echt geweldig met uitzondering van de knoppen. Die zijn me echt te zwaar. Vooral als ik een spel speel waar ik redelijk high sens moet spelen is het on-target houden en schieten nog wel eens een probleem. Ik merk dat ik door het klikken m'n muis beweeg. Misschien ook wel een beetje motorisch gestoordheid van mijn kant maar ik ben daarom toch op zoek naar een alternatief. Jammer want de FK is voor de rest perfect.

Bedankt voor de info!
De FK1 klikt ook veel te zwaar, zeer goede muis om RSI te kweken. Het is voor mij een raadsel waarom ze nog steeds die huano switches gebruiken, zie daar geen enkel voordeel in.

Voor de rest wel een goede muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Inderdaad. Heb, tegen beter weten in, al eens een mail hierover naar Zowie gestuurd en zoals je begrijpt nul reactie. :+

Waarschijnlijk moeten ze verplicht een partij van X mio vd klote switches afnemen.... :X

Ik vind de hele setup, naamgeving, specs bij Zowie sowieso veel te onduidelijk.

Maar buiten dat is de Zowie FK een prima muis.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 09-10-2014 12:49 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Zelfde mening hier over de FK, gebruik hem niet meer om te gamen. Verder word ik ook een beetje moe van mijn EC1 Evo CL; Lijkt net of er een stofje in de sensor kamer zit. Af en toe gaat mijn max tracking naar helemaal niks, andere keer gaat het perfect. Niet echt betrouwbaar meer. Van mij mogen ze die low lod lens ook aanpassen want dat heeft er wss ook mee te maken dat de tracking soms wat wazig word. Bij mij is die lens niet meer 100% schoon (denk micro krasjes) en denk dat de tracking daarom ook wat slechter aan het worden is. Mijn coating valt er ook nog steeds langzaam aan van af :P
Leuke muizen verder maar 't moet allemaal nog wat verbeterd worden voor de prijs.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Sinds mijn review van de Roccat Kone Pure Optical ligt mijn FK stof te happen.

Zoals hierboven vermeld zijn de knoppen iets te zwaar en te luid en bij het scrollen glijdt mijn vinger over het rubberen scrollwiel, ook deze is te zwaar te glad en te luid.
Verder is dit een hele goede muis om te gebruiken alleen mist het de fijnheid.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Mm, toch jammer om te zien dat een hele goede muis (bijna perfect in mijn ogen) toch weer wordt weggelegd door mensen vanwege dat ene (te grote) nadeel. Als Zowie dit punt in de 2015 versie van de FK zou aanpassen zou ik hem gelijk kopen en iedereen die ik ken aanraden.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Nou ik heb de originele FK, en ik heb geen enkel idee wat jullie bedoelen met "te zware knoppen". Ja je moet 1 microgram meer druk zetten, maar dat de muis verplaatst omdat je mouse1 indrukt ? Totaal geen last van, nog geen 1 keer gehad en ik heb hem toch al iets langer dan een jaar.

Daarbij kun je de switches zelf verwisselen, we zitten tenslotte op tweakers.net

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:54:
Nou ik heb de originele FK, en ik heb geen enkel idee wat jullie bedoelen met "te zware knoppen". Ja je moet 1 microgram meer druk zetten, maar dat de muis verplaatst omdat je mouse1 indrukt ? Totaal geen last van, nog geen 1 keer gehad en ik heb hem toch al iets langer dan een jaar.

Daarbij kun je de switches zelf verwisselen, we zitten tenslotte op tweakers.net
Ik heb de FK en de FK1, maar vooral de FK1 voelt zwaar aan met klikken.

1 microgram is niet veel, maar na een paar duizend keer klikken voelt het echt als een tank aan en kan je echt last van je arm krijgen.

Als het allemaal niet zo'n issue is waarom staat het internet er dan vol mee. En dat de muis verplaatst is ook logisch omdat je veel te hard moet drukken op de buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Ben het met RoadHouse eens. Ik weet niet hoeveel muizen je hebt gebruikt, maar de FK is by farrrrrrrrrr de muis met de zwaarste knoppen. Maakt niet uit welke muis je van af komt, de FK zal direct opvallen!

Had hij iets breder geweest (kramp, lange vingers enzo) en lichtere knoppen gehad dan had ik hem nu nog gebruikt. Maar m'n ma is er wel blij mee haha :D

Mijn YouTube

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste