PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Mee eens. Ik heb de Razer Deathadder Black Edition sinds dat ie uitkwam en werkt nog perfect!unfor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:30:
[...]
Niks mis met deathadders, geen idee wat jij met je muizen doet maar ik heb er 2 gehad in 7-8 jaar tijd en ze doen het nog prima.
Als het kapot zou gaan, zou ik de muis weer kopen.
Steam/XBL: Avioto
Verwijderd
haha, vet. Ik kan me persoonlijk niet zo storen aan het uiterlijk van een muis. Je hand ligt er toch overheen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zo'n schreeuwend lampje of plaatje vervelend is wanneer je aan het typen bent, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.RoaDHouse schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 02:10:
Het is gelukt, g400s bovenkant verwijderd en die van de oude g400 er weer in gezet.
Lijkt lekker strak zonder poespastoch wel een uurtje werk.
Ik wil m'n muis nooit oppakken...MiBe schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:13:
[...]
Ik vind juist precies het tegenovergestelde. Vind de G400 vooral beduidend prettiger qua oppakken en weer neerzetten, vermoedelijk door de inkeping voor je duim. Met mijn sensitivity doe ik dat dan ook regelmatig.
Uhh, hoe wil je dat doen?
Hele hoge muis sens?
Als ik game, en ik speel voornamelijk Quake Live, dan repositioneer ik mijn muis echt heel vaak zodat ik altijd perfect klaar sta om 100% accuraat te richten.
DeathAdder sinds 2006 of 2007 en nu pas zo erg versleten dat ik echt een nieuwe overweeg.unfor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:30:
Niks mis met deathadders, geen idee wat jij met je muizen doet maar ik heb er 2 gehad in 7-8 jaar tijd en ze doen het nog prima.
Verder zijn alle merken troep dat in China wordt gemaakt en kan alles kapot gaan een keer... helaas niks aan te doen tegenwoordig
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De laatste versie was de 2013, muisvoetjes zijn zo dun dat deze na 1 dag vervangen moeten worden, de rechter muis-button was zo gevoelig bij oplegging drukte je de toets al in.
Voor mij geen razer hardware meer, alleen maar ellende van zeer middelmatige kwaliteit.
Ja, zoals ik aangaf, ik wil em niet veel meer dan 5 cm in alle richtingen hoeven verplaatsen.kevz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:32:
[...]
Hele hoge muis sens?
Als ik game, en ik speel voornamelijk Quake Live, dan repositioneer ik mijn muis echt heel vaak zodat ik altijd perfect klaar sta om 100% accuraat te richten.
Ik gebruik m'n muis bijna als "absolute" controller ipv relatief. Ik zit soms 12+ uur per dag met het ding in m'n hand en een game als quake live spelen op 400 dpi = een zere schouder en pols in één dag.
Op 3200 dpi gaat dat nu prima, maar het probleem is een beetje dat ik de pointer soms gewoon niet precies naar die éné pixel krijg, ik moet het ding dan gewoon weer even reinigen. Verder is mijn DA niet extreem versleten ofzo. Hyperglides eronder, nu voor de 2e keer... De originele voetjes waren beter wat dat aangaat, die gingen langer mee.
Ik heb ondertussen wel meer Razer hardware gehad, werkelijk geen problemen mee, behalve dat de software / firmware een beetje rommelig is. Eén keer goede firmware erin zetten en de juiste instellingen opslaan en daarna Synapse en dat soort zooi weer verwijderen. (of niet meer laten autostarten)
Maar goed, als ik weer ga shoppen voor een nieuwe muis; is er een shortlist met "goede" sensoren? Het moment dat het laser is kan ik em bij wijze van spreken al vergeten begreep ik. Uiteindelijk moet je toch ook vooral op ergonomie kiezen...
[ Voor 7% gewijzigd door Denniszx op 06-08-2014 12:50 ]
Hier idem dito. Ik pak dat ding constant op en zet hem weer neer.kevz schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:32:
[...]
Hele hoge muis sens?
@djunicron: Welke tier speel je in Quake Live als ik vragen mag?
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Speel ondertussen niet meer, voorheen vooral CTF / FFA. In die laatste was ik Tier 3 -> Tier 4.MiBe schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:26:
[...]
Hier idem dito. Ik pak dat ding constant op en zet hem weer neer.
@djunicron: Welke tier speel je in Quake Live als ik vragen mag?
Dat was volgens mij het hoogste? CTF speelde ik vooral omdat ik er slecht in was met pubs, dus oefenen maar. Was daar T2 in geloof ik?
Wat ik nog wel weet is dat ik m'n sens naar 0.5 had gezet, omdat ik anders binnen de CM beweging al een 360 maakte...
Maar goed, micro pickups zullen vast wel gebeuren natuurlijk, voor als je menu je cursor naar een verre rand verplaatst enzo, maar verder wil ik in de regel m'n muis niet oppakken tijdens gameplay als ik het kan vermijden. Je zal alleen wel moeten op sommige maps als je 5 rechter bochten maakt enzo.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:38:
Ik zoek een?
Muis.Wat is je budget?
- Groot (+- reus) (huidig is 13x8cm, en dat is te klein)
- Pink rest
- Snel
- 5+ knoppen, maar geen MMO muis.
Dit is vooral een orientatie, maar 100,- max. Daarna word het onzin.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb nu een Sharkoon Darkglider En bevalt opzich prima, behalve dat deze eigenlijk al te klein is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Keihard spellentjes spielen!
Muis gaat vooral gebruikt worden voor FPS/RPG, maar geen moba's of MMO's. RPG's zijn vooral action based dus meer dan 12 knoppen hoeft niet.
Daarnaast heb ik het liefst een palmgrip, maar kan dit nooit vanwege te kleine muizen![]()
TL;DR:
ik zoek een grote muis.
editje: aantal knopjes, zag er twee over het hoofd (linker en rechter, vrij onbelangrijk, maar alsnog)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 11:45 ]
Rechtshandig, pink steun (en ringvinger) en lijkt ook best geschikt voor grotere handen, al ben ik daar niet 100% zeker van.
Tier 4 is het hoogste inderdaad. Speel daar zelf ook en weet dat er in die categorie weinig high-sensers zijn. Het is sowieso een stuk moeilijker om goed met high-sense te spelen dan met een lagere sensitivity, zeker als ik de sensitivity hoor waar jij mee speelt moet je wel een extreem vaste hand hebben. Op low-sense haal ik 50%+ accuracy met een railgun, op high-sense mag ik blij zijn als ik de helft haaldjunicron schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:24:
[...]
Speel ondertussen niet meer, voorheen vooral CTF / FFA. In die laatste was ik Tier 3 -> Tier 4.
Dat was volgens mij het hoogste? CTF speelde ik vooral omdat ik er slecht in was met pubs, dus oefenen maar. Was daar T2 in geloof ik?
Wat ik nog wel weet is dat ik m'n sens naar 0.5 had gezet, omdat ik anders binnen de CM beweging al een 360 maakte...
Maar goed, micro pickups zullen vast wel gebeuren natuurlijk, voor als je menu je cursor naar een verre rand verplaatst enzo, maar verder wil ik in de regel m'n muis niet oppakken tijdens gameplay als ik het kan vermijden. Je zal alleen wel moeten op sommige maps als je 5 rechter bochten maakt enzo.
Verwijderd
mooi ding, maar ook 13cm...DCG909 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:49:
Hmmm, je zou kunnen kijken naar de Mionix Naos 7000.
Rechtshandig, pink steun (en ringvinger) en lijkt ook best geschikt voor grotere handen, al ben ik daar niet 100% zeker van.
Groter ga je ze niet vinden hoor. Deathadder/G400s/Zowie EC1 zijn ook rond de 13cm, deze worden gezien als groot. Word toch dat maatje denk ik en leren spelen met claw grip

Verwijderd
Ach ja, dat doe ik nu ook, vroeg me het alleen af! Of ik laat er gewoon een maken met een 3d printert... hmmmmkevz schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:20:
[...]
Groter ga je ze niet vinden hoor. Deathadder/G400s/Zowie EC1 zijn ook rond de 13cm, deze worden gezien als groot. Word toch dat maatje denk ik en leren spelen met claw grip
edit:

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 16:41 ]
Verwijderd
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Als je zelf tijd wil steken in het ontwerpen van een vorm die je bevalt, why not?Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:37:
[...]
Ach ja, dat doe ik nu ook, vroeg me het alleen af! Of ik laat er gewoon een maken met een 3d printert... hmmmm
edit:
[afbeelding]
Moet je als nog het binnenwerk van een andere muis over nemen en je eigen ontwerp daar compatibel mee maken, vergeet dan ook niet dat de knoppen wel mee moeten geven zonder af te breken na 200x
En ga er wel vanuit dat het niet goedkoop is
Maar het zou zonder meer mogelijk moeten zijn met software als Inventor, Solidworks en Rhino
Een muis ontwerpen is niet erg moeilijk, de shell kan je prima in solid edge/ solid works etc etc bouwen, deze zou je dan ook prima kunnen laten maken maar wat moeilijker is wat in de muis gaat komen en vooral van welk materiaal jij de muis gaat maken etc etc.DCG909 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:01:
[...]
Als je zelf tijd wil steken in het ontwerpen van een vorm die je bevalt, why not?
Moet je als nog het binnenwerk van een andere muis over nemen en je eigen ontwerp daar compatibel mee maken, vergeet dan ook niet dat de knoppen wel mee moeten geven zonder af te breken na 200x
En ga er wel vanuit dat het niet goedkoop is
Maar het zou zonder meer mogelijk moeten zijn met software als Inventor, Solidworks en Rhino
Ik zou ook vooral niet zelf de knoppen gaan printen, maar gewoon een shell maken die je over een bestaande muis naar keuze heen kunt plakken. Als je em dan b.v. 3 cm langer maakt in dezelfde curve en dit laat aanhechten midden op de muis en vooral aan de rechterkant (rechtshandig, kant van de pink) wat extra breedte toevoegt, zal het denk ik het beste uitpakken.
==
Over de high sens discussie: Ik druk m'n pink / duim wat vaster op de muismat (die zeer hard is) voor nauwkeurige bewegingen en gebruik dan niet meer m'n pols maar de spieren in m'n hand zelf om de nauwkeurige aanpassingen te maken. In Windows ter referentie, met 6/11 en 3200 dpi, haal ik dan vanaf de "laatste" knop boven aan de pagina, met gemak het pijltje \/ naast de gebruikersnaam. En dan dus met hoge accuratesse binnen ~1/2e sec, door enkel m'n hand te bewegen en m'n pols te laten staan. (Pagina dichtheid van T.net op "compact")
Muizen zijn voor mijn handen, die overigens toch ook weer niet echt groot zijn, ook altijd te klein eigenlijk. Als ik m'n hele hand palm-stijl op de muis zou kunnen floaten, zou ik waarschijnlijk wel teruggaan naar ~1600-2400 dpi. Maar goed, ik heb dus altijd wel m'n pols op de mat en dan werkt het prettiger als ik niet honderden meters langs m'n pols-palm gebied schuur.
Verwijderd
Je gaat er spijt van krijgen. Deze muis heeft een stugge kabel. Je hebt echt geen zin om die muis altijd op te laden als hij leeg is.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:43:
wat zijn de meningen eigenlijk over de plaatsing van de knoppen van de pricewatch: Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse ? Heb ergens in een review gelezen dat die vier duimknoppen echt onmogelijk geplaatst zijn.
Bij de G700 vond ik het wel meevallen, maar die duimknoppen zijn inderdaad verschrikkelijk stom ontworpen...Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:46:
Je gaat er spijt van krijgen. Deze muis heeft een stugge kabel. Je hebt echt geen zin om die muis altijd op te laden als hij leeg is.

Voelen ook niet fijn onder je duim, terwijl ik ze wel vaak gebruiken voor zowel browsen als gamen. Voor een laser sensor ook best wel een goede muis trouwens
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ik heb aardig wat ruimte op m'n bureau dus dat kabeltje kan gewoon in de computer en op m'n bureau blijven liggen. Dan heb je 'm binnen 2 seconden aan de stroom.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:46:
[...]
Je gaat er spijt van krijgen. Deze muis heeft een stugge kabel. Je hebt echt geen zin om die muis altijd op te laden als hij leeg is.
Stugge kabel kan ik me niet echt iets bij voorstellen, dat ie niet goed buigt ofzo? (Ook niet echt een issue, mijn muis ligt ver van alles vandaan)
Vooral die duimknoppen kunne een grote irritatie worden als ze niet goed zijn geplaatst ben ik bang.
Toen jij de FK te zwaar vond klikken welke muis ben je toen naar uit geweken? Ik ervaar namelijk hetzelfde als jij dat het inklikken NET iets te zwaar is waardoor het mijn aim tegenwerkt
Vraag 2: hoe controleren jullie low sens gamers de recoil bij sommige spellen? Als ik low sens probeer en ik op moet recoil tegen gaan moet ik mijn hele arm naar achter trekken waardoor de verticale zuiverheid nergens meer op slaat. Momenteel speel ik medium sens waarbij ik de muis vanuit de bal van mijn hand (dat uitsteeksel tegenover de onderkant van je duim zeg maar) links-rechts beweeg en boven-onder via mijn vingers.
Prima.
Verwijderd
Ik snap niet waarom Logitech in deze prijsklasse voor een stugge kabel heeft gekozen i.p.v een braided cable. Een muis bewegen met een stugge kabel voelt heel erg stroef en werkt gewoon niet fijnVerwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:54:
[...]
Ik heb aardig wat ruimte op m'n bureau dus dat kabeltje kan gewoon in de computer en op m'n bureau blijven liggen. Dan heb je 'm binnen 2 seconden aan de stroom.
Stugge kabel kan ik me niet echt iets bij voorstellen, dat ie niet goed buigt ofzo? (Ook niet echt een issue, mijn muis ligt ver van alles vandaan)
Vooral die duimknoppen kunne een grote irritatie worden als ze niet goed zijn geplaatst ben ik bang.
De voorste twee knoppen zijn prima te gebruiken, de achterste twee kan maar comfortabel is anders. Je kan eventueel ook de dpi knoppen remappen naar wat nuttigs en dan die twee achterste knoppen daarvoor gebruiken. In de praktijk wissel ik namelijk toch maar amper van dpi dus daar kan je de achterste knoppen prima voor gebruiken. YMMV.Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:43:
wat zijn de meningen eigenlijk over de plaatsing van de knoppen van de pricewatch: Logitech G700s Rechargeable Gaming Mouse ? Heb ergens in een review gelezen dat die vier duimknoppen echt onmogelijk geplaatst zijn.
Tsja, of je koop voor een euro even een soepel kabeltje. Overigens is de default kabel prima te gebruiken mits je die niet helemaal strak hebt staan, zorg ervoor dat er wat ruimte is (maar niet teveel) en het is eigenlijk prima. Ik laad de muis gewoon even op tijdens het eten, dan kan ie weer een paar dagen mee.Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 17:46:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Phyxion op 09-08-2014 21:46 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Ik heb (obviously) geen antwoord op je vraag, maar de manier waarop je de muis vast houdt klinkt als de zogenaamde "claw grip".tikkietrugjaap schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:32:
MiBe, 2 vragen (niet via DM omdat het misschien interessant is voor deze thread).
Toen jij de FK te zwaar vond klikken welke muis ben je toen naar uit geweken? Ik ervaar namelijk hetzelfde als jij dat het inklikken NET iets te zwaar is waardoor het mijn aim tegenwerkt
Vraag 2: hoe controleren jullie low sens gamers de recoil bij sommige spellen? Als ik low sens probeer en ik op moet recoil tegen gaan moet ik mijn hele arm naar achter trekken waardoor de verticale zuiverheid nergens meer op slaat. Momenteel speel ik medium sens waarbij ik de muis vanuit de bal van mijn hand (dat uitsteeksel tegenover de onderkant van je duim zeg maar) links-rechts beweeg en boven-onder via mijn vingers.

Bij nader inzien misschien ook wel finger tip
Ja ik heb een combinatie van die 2. In principe raken alleen mijn vingers de muis aan en dan op de claw grip manier. Voordeel hiervan is nog nooit RSI, vermoeidheid of andere klachten. Nadeel is het bijna onmogelijk maken van low sense gaming, denk ik. Daarbij merk ik dat bij de gebruikte sensitiviteit de knoppen van de FX net iets te zwaar zijn waardoor het indrukken ervan een effect heeft op het richten.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:
[...]
Ik heb (obviously) geen antwoord op je vraag, maar de manier waarop je de muis vast houdt klinkt als de zogenaamde "claw grip".
Ik denk dus dat ik een nieuwe 'grip' moet gaan aanmeten. Daarbij moet ik low sensitivity leren aangezien ik blijkbaar niet verder kom met high sensitivity.
Prima.
Verwijderd
Ik had een logitech g400s besteld bij een webshop.
Nu ben ik op de hoogte gebracht dat het product niet meer leverbaar is.
Ik heb op de pricewatch gekeken naar andere shops die deze muis verkopen en ook hier zie ik dat de muis niet meer leverbaar is bij verschillende webshops of dat de prijs een stuk hoger is.
Komt dit omdat logitech is gestopt met het produceren van de g400s? en zo ja wat is dan de vervanger van deze muis?
De logitech g402Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:00:
Een vraag.
Ik heb op de pricewatch gekeken naar andere shops die deze muis verkopen en ook hier zie ik dat de muis niet meer leverbaar is bij verschillende webshops of dat de prijs een stuk hoger is.
Komt dit omdat logitech is gestopt met het produceren van de g400s? en zo ja wat is dan de vervanger van deze muis?
http://nl.hardware.info/n...fury-muis-voor-fps-gamers
Ik ben gewoon weer terug naar mijn Logitech G400 gegaan, geef sowieso de voorkeur aan een ergonomisch gevormde muis. Het is in dat geval verstandig om te zoeken naar een muis met Omron switches in plaats van Huano (die Zowie dus gebruikt).tikkietrugjaap schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:32:
MiBe, 2 vragen (niet via DM omdat het misschien interessant is voor deze thread).
Bij je tweede vraag snap ik niet exact wat je bedoelt. Kun je die even anders verwoorden?
Vermoedelijk wordt de G402 door Logitech gezien als de opvolger van de G400(s).Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:00:
Een vraag.
Edit: RoaDHouse was me voor
Verwijderd
Ik heb nu een mx518 en de g400s heeft dezelfde layout met 3 knoppen in de buurt van de scrollwheel en 2 knoppen aan de zijkant.
De G402 heeft die 2 van die 3 knoppen op de linkermuis en 1 van de 3 knoppen op de duim positie.
Ik zou het erg jammer vinden als logitech geen muis meer heeft met dezelfde layout als de mx518 en g400s.
Logitech gaat echt naar de "blingbling" hardware, je moet moet er maar van houden. De nieuwe g402 is daar ook weer een goed voorbeeld van, allemaal onzinnige troep waar je nix aan hebt.
Verwijderd
Verwijderd
Bij de webshops van Saturn en MM zijn ze beide niet op voorraad op dit moment.RoaDHouse schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:05:
Bij de MM en Saturn zijn er nog genoeg te krijgen de G400s bedoel ik dan.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ja, dat is de webshop maar in de winkel zelf liggen ze nog wel.Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:26:
[...]
Bij de webshops van Saturn en MM zijn ze beide niet op voorraad op dit moment.
Mycom heeft er ook nog genoeg.
Verwijderd
Heb je een linkje?chaoscontrol schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:53:
Laatst was er een AmA op reddit met een engineer van het Logitech G(aming) team aanwezig was. Stonden erg interessante dingen tussen! Misschien even lezen voor de Logitech twijfelaars?
Haha, ik zie dat ik weer eens Engels 'vernederlandst' heb. Met recoil "controleren" bedoel ik hoe je, in spellen die terugslag (recoil) van een wapen hebben (je schiet en je vizier gaat langzaam omhoog) tegen gaan. Het concept is natuurlijk dat je je muis naar beneden trekt zodat je vizier op je doel blijft.MiBe schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:24:
Bij je tweede vraag snap ik niet exact wat je bedoelt. Kun je die even anders verwoorden?
Het probleem dat ik heb is dat als ik low sensitivity probeer (hele lage DPI en lage sens in-game) ik niet zuiver mijn vizier op mijn doel kan houden. Met andere woorden, ik kan m'n arm wel naar achter trekken maar niet in een rechte lijn waardoor ik alsnog met m'n vizier van m'n doel af ga.
Mijn vraag is dan ook aan jou (en alle low sensitivity gamers) hoe je je vizier op je doel houdt.
Prima.
Ik dacht altijd dat claw grip voor alle 3 stondVerwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:28:
Ik heb (obviously) geen antwoord op je vraag, maar de manier waarop je de muis vast houdt klinkt als de zogenaamde "claw grip".
[afbeelding]
You are doing it wrong...tikkietrugjaap schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:25:
Haha, ik zie dat ik weer eens Engels 'vernederlandst' heb. Met recoil "controleren" bedoel ik hoe je, in spellen die terugslag (recoil) van een wapen hebben (je schiet en je vizier gaat langzaam omhoog) tegen gaan. Het concept is natuurlijk dat je je muis naar beneden trekt zodat je vizier op je doel blijft.
Het probleem dat ik heb is dat als ik low sensitivity probeer (hele lage DPI en lage sens in-game) ik niet zuiver mijn vizier op mijn doel kan houden. Met andere woorden, ik kan m'n arm wel naar achter trekken maar niet in een rechte lijn waardoor ik alsnog met m'n vizier van m'n doel af ga.
Mijn vraag is dan ook aan jou (en alle low sensitivity gamers) hoe je je vizier op je doel houdt.
Je DPI moet je gewoon altijd op de maximale waarde van je sensor houden en alleen per spel de sensitivity aanpassen!
Alleen als je geen andere keuze hebt om de sensitivity nog lager dan de minimale waarde te krijgen (dus in de console of ergens in een config file) dan pas kan je de DPI van je muis verlagen. En de betere variant daarvan is eigenlijk weer dat de software die bij je muis zit profielen ondersteund en per game echt alleen een sensitivity verandering kan toepassen @ maximale DPI, want je DPI is niet je sensitivity in tegenstelling tot wat alle rare sales/marketing mensen je willen laten geloven
Ah op die fiets! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk nooit mee te maken heb. Ik speel namelijk voornamelijk snelle first person shooters als Unreal Tournament en Quake waarbij je simpelweg geen recoil hebt. In het verleden heb ik ook wel wat Call of Duty 4 gespeeld (tevens low-sense) en moet zeggen dat ik het daar nooit direct als een probleem heb ervaren. Gebruikte echter niet vaak van die zogenaamde 'spraywapens' die daar vooral last van hebben en als je op 't koppie richt heb je aan één schot sowieso genoegtikkietrugjaap schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:25:
[...]
Haha, ik zie dat ik weer eens Engels 'vernederlandst' heb. Met recoil "controleren" bedoel ik hoe je, in spellen die terugslag (recoil) van een wapen hebben (je schiet en je vizier gaat langzaam omhoog) tegen gaan. Het concept is natuurlijk dat je je muis naar beneden trekt zodat je vizier op je doel blijft.
Dit klopt niet helemaal. Voor optimale prestaties moet je je muis op de native DPI-waarde instellen, niet de maximale waarde. Die kan namelijk ook geïnterpoleerd zijn en dat komt de prestaties van de sensor absoluut niet ten goede. Om maar een voorbeeld te noemen, de SteelSeries rival heeft een 'maximale' waarde van 6500 DPI, dit is echter geen native waarde waardoor de muis middels interpolatie tot een dergelijke resolutie komt (logisch, want de aanwezige sensor gaat 'officieel' maar tot 5000 DPI). Dit gaat ten koste van de prestaties.nero355 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:
[...]
You are doing it wrong...
Je DPI moet je gewoon altijd op de maximale waarde van je sensor houden en alleen per spel de sensitivity aanpassen!
Alleen als je geen andere keuze hebt om de sensitivity nog lager dan de minimale waarde te krijgen (dus in de console of ergens in een config file) dan pas kan je de DPI van je muis verlagen. En de betere variant daarvan is eigenlijk weer dat de software die bij je muis zit profielen ondersteund en per game echt alleen een sensitivity verandering kan toepassen @ maximale DPI, want je DPI is niet je sensitivity in tegenstelling tot wat alle rare sales/marketing mensen je willen laten geloven
[ Voor 32% gewijzigd door MiBe op 12-08-2014 14:14 ]
Ik heb mijn Zowie FK standaard op de middelste waarde staan (zo rond de 1100 volgens mij) anders word ik bij elke alt-tab gek in Windowsnero355 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:
You are doing it wrong...
De in-game sens probeer ik wel altijd zo laag mogelijk. Alleen lukt het me dan niet om on-target te blijven.
Ja bij zulke spellen heb je dat inderdaad minder. Alleen bij zo'n beetje elke moderne shooter zit recoil ingebakken dus ben ik op zoek naar een manier om daar mee om te gaan.MiBe schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:
[...]
Ah op die fiets! Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk nooit mee te maken heb. Ik speel namelijk voornamelijk snelle first person shooters als Unreal Tournament en Quake waarbij je simpelweg geen recoil hebt. In het verleden heb ik ook wel wat Call of Duty 4 gespeeld (tevens low-sense) en moet zeggen dat ik het daar nooit direct als een probleem heb ervaren. Gebruikte echter niet vaak van die zogenaamde 'spraywapens' die daar vooral last van hebben en als je op 't koppie richt heb je aan één schot sowieso genoeg
Heb zelf nooit COD4 online gespeeld dus daar heb ik geen ervaring mee maar ik speel in spellen zoals BF4 enzo meestal met assault rifles dus daar heb je niet altijd OHK met een headshot.
Ik heb af en toe het gevoel dat er een goede manier is om low sens te spelen, alleen krijg ik het maar niet in de vingers haha. The quest continues!
Prima.
Verwijderd
Btw, morgen naar de MM. Weet ik eindelijk wat meer
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 15:37 ]
Met arena shooters kan je ook hele specifieke accel settings gebruiken; verschillende sens per wapen; scripts om je aim/movement te perfectioneren; ook pitch/yaw tweaken (bijv; lage sens voor sterke lightning gun aim, maar hoge verticale sens zodat je ook nog kan rocket jumpen, in quake)
Battlefield 4 blijft toch wat simpeler. Gelukkig is het in vergelijking ook trager dus extreem veel tweaken (als dat mogelijk is) doet niet al te veel in zo'n spel naar mijn mening
Maar ook in Quake, er spelen mensen met 6cm/360 en mensen met 50cm/360. Nu is dat laatste niet aan te raden als je veel Clan Arena speelt (ivm veel chaos) maar kan wel goed werken in duel. Whatever floats your boat!
Ik bedoelde uiteraard native DPI en ik was helemaal vergeten dat er dat soort interpolatie ondingen op de markt zijn helaasMiBe schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:
Dit klopt niet helemaal. Voor optimale prestaties moet je je muis op de native DPI-waarde instellen, niet de maximale waarde. Die kan namelijk ook geïnterpoleerd zijn en dat komt de prestaties van de sensor absoluut niet ten goede. Om maar een voorbeeld te noemen, de SteelSeries rival heeft een 'maximale' waarde van 6500 DPI, dit is echter geen native waarde waardoor de muis middels interpolatie tot een dergelijke resolutie komt (logisch, want de aanwezige sensor gaat 'officieel' maar tot 5000 DPI). Dit gaat ten koste van de prestaties.

Dan heb je een muis nodig met een langzamere scan snelheid wat zich vaak vertaalt in lagere DPI, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn gelukkig.tikkietrugjaap schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:31:
Ik heb mijn Zowie FK standaard op de middelste waarde staan (zo rond de 1100 volgens mij) anders word ik bij elke alt-tab gek in Windows
Dan moet je of meer oefenen of een andere sensitivity instellenDe in-game sens probeer ik wel altijd zo laag mogelijk. Alleen lukt het me dan niet om on-target te blijven.
Ja zo'n open deur kan ik ook intrappen. Dat oefenen doe ik uiteraard gewoon.nero355 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 05:18:
Dan moet je of meer oefenen of een andere sensitivity instellen
Ik vroeg me alleen af hoe anderen het doen en of ik daar iets van kan leren.
Prima.
Vooral in CS:GO / CS:S erg handig, maar het moment dat je de gebaren te groot moet maken, wordt het moeilijker ze te timen naar mijn mening.
Maar goed ik ben dus ook iemand die met een vaste DPI moet spelen omdat het anders niet te doen is. 3200 dpi in windows went overigens wel hoor, maar heel veel hoger zou ik niet willen. (DeathAdder lijkt mij ook interpolatie te doen op 3500, op 3200 werkt veel beter heb ik het idee?)
Die G402 past een beetje "meh" in mijn hand (door het plastic heen) misschien de G502 maar proberen gaan dan. Alleen 11000 dpi is wel weer heel erg veel. Ik neem aan dat ze dat niet 1:1 hebben gemapt met andere muizen, anders ben je binnen de 2cm al 3000+ pixels verschoven op je desktop.
Eens wat video geschoten van m'n muisgebruik tijdens werk / games, dat is best inzichtelijk.
Wat betreft wennen / oefenen. Ik ben vooral van mening dat je jezelf niet moet tegenwerken en dat je de hardware vooral aan jezelf moet aanpassen, ipv andersom.
"Die G402 past een beetje "meh" in mijn hand"
Volgens mij is de g402 nog niet te koop in nederland.
Steam/XBL: Avioto
Proberen / sensor info opzoeken. Vooheen was het een kwestie van alles deelbaar door 400, dus dan zat je goed op 400, 800, 1200, 1600 etc. In zo'n geval voor 1140 kiezen omdat dat je beter lag kwa sens is dan een slecht idee.Avioto schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:49:
Misschien een stomme vraag, maar hoe weet je wat de native DPI van een muis is?
Oh geen idee, maar ik was ook tot vanmiddag niet in NL.RoaDHouse schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:38:
Volgens mij is de g402 nog niet te koop in nederland.
Heb em in Bristol, UK even snel beroerd.
Ik begrijp dat je iets moet gebruiken wat jou het beste bevalt maar als je ziet dat 80% van de betere spelers low sens gebruikt dan zal er wel een bepaalde logica achter zitten.djunicron schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:09:
Mja, ik zeg voor recoil: hoge sensitiviteit gebruiken en het patroon en de grote (kleinte) van de recoil leren.
Vooral in CS:GO / CS:S erg handig, maar het moment dat je de gebaren te groot moet maken, wordt het moeilijker ze te timen naar mijn mening.
Maar goed ik ben dus ook iemand die met een vaste DPI moet spelen omdat het anders niet te doen is. 3200 dpi in windows went overigens wel hoor, maar heel veel hoger zou ik niet willen. (DeathAdder lijkt mij ook interpolatie te doen op 3500, op 3200 werkt veel beter heb ik het idee?)
Die G402 past een beetje "meh" in mijn hand (door het plastic heen) misschien de G502 maar proberen gaan dan. Alleen 11000 dpi is wel weer heel erg veel. Ik neem aan dat ze dat niet 1:1 hebben gemapt met andere muizen, anders ben je binnen de 2cm al 3000+ pixels verschoven op je desktop.
Eens wat video geschoten van m'n muisgebruik tijdens werk / games, dat is best inzichtelijk.
Wat betreft wennen / oefenen. Ik ben vooral van mening dat je jezelf niet moet tegenwerken en dat je de hardware vooral aan jezelf moet aanpassen, ipv andersom.
Zelf merk ik ook dat recoil makkelijker tegen te gaan is met high sens maar mikken an sich is moeilijker ivm het doorschieten van je hand ed.
Die video van jou is misschien interessant om te plaatsen in deze thread?
Prima.
Misschien, maar zonder de game beelden erbij zou dat wel extreem saai zijn om naar te kijken? Daarnaast is het geluid ook niet echt top, maar ik zou wel eens zo'n video kunnen schieten en op youtube kunnen gooien. Verwacht em alleen niet deze maand, want ik ben pas in september weer bij een machine met volledige Adobe CC licentie.tikkietrugjaap schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:15:
[...]
Ik begrijp dat je iets moet gebruiken wat jou het beste bevalt maar als je ziet dat 80% van de betere spelers low sens gebruikt dan zal er wel een bepaalde logica achter zitten.
Zelf merk ik ook dat recoil makkelijker tegen te gaan is met high sens maar mikken an sich is moeilijker ivm het doorschieten van je hand ed.
Die video van jou is misschien interessant om te plaatsen in deze thread?
Maar het is vooral voor jezelf aan te raden, omdat je dan ziet wat je doet kwa grip, en waar je je mobiliteit vandaan haalt, wat je posities op de mat zijn en in welke hoek je je muis vast houd.
Juist dat lijkt mij namelijk een pluspunt aan de G502 / 402, door die gyro snapt de muis dat hij de sensor een offset moet geven als jij de muis nét dat beetje scheef houd tov de sensor. Maar goed, de vraag is hoe goed dat werkt.
Wat betreft de 402 die mij toch niet lijkt te liggen; hij is wat kleiner / lager dan de G500 / 510 / 518 lijkt het. Maar het duim flapje was vooral te smal voor mijn duim, dan kan je em zeg maar niet erop rusten, maar ook niet druk langs de muis zetten. Toch maar de 502 gaan zoeken en proberen dan. Die had ik al bij Informatique over de balie zien gaan trouwens, die is dus wel al (meer dan een maand?) leverbaar?
Verwijderd
die is inderdaad al wat langer geleden uitgekomen.djunicron schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
Toch maar de 502 gaan zoeken en proberen dan. Die had ik al bij Informatique over de balie zien gaan trouwens, die is dus wel al (meer dan een maand?) leverbaar?
Hij bevalt mij ook wel. Ik heb de 500s ook nog even geprobeerd maar de 502 ligt mij toch beter. De pricewatch: Logitech Performance Mouse MX qua gevoel/ligging vind ik trouwens nóg fijner. Als iemand een (goede) bedrade muis vind met dezelfde vorm houdt ik me aanbevolen!
De duimknoppen van de 700s gaan nog wel voor mij (denk ik), maar of ik ze echt ga gebruiken... Voor het draadloze hoef ik het ook niet te doen, dus wss neem ik de 502.
De kinzu v3 komt eraan, hopelijk ditmaal wel met een perfecte sensor, de Pixart ADNS-3050
Ik ben momenteel op zoek naar een muis die ik via de bluetooth van m'n laptop (MSI GS60) kan connecten. Nou gebruik ik op m'n desktop een Logitech G400 en ik vroeg me af of er bluetooth muizen zijn (+/- max 35 euro) die ongeveer dezelfde performance hebben als de G400. Wil namelijk m'n usb porten vrijhouden.
Iemand tips of aanbevelingen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Misschien eens Logitech proberen?Gamebuster schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:49:
Inmiddels is mijn 2e exemplaar van Razer Naga Epic defect binnen 1 maand. Dramatisch...
[ Voor 27% gewijzigd door Momentumlol op 22-08-2014 19:13 ]
Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --
Ik gebruik nu een FK2k13, maar op het werk gebruik ik mijn Razer Diamonback uit 2005, die ook nogsteeds stronk is. Daarbij blijft mn FK natuurlijk de baas, moderne muizen blijven toch net ietsje beter.Momentumlol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:12:
Mijn Mx518 doet het al 9 jaar prima. 9 YEARS AND STILL GOING STRONKKK
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Balletje opgegooid tussen de Rokkat Pure Optical en de G502, die laatste is maar mee naar huis gegaan (de Pure leek beter, fijner spul, fijnere knoppen, maar TE KLEIN).
Vind de 502 eigenlijk ook wat aan de kleine kant, en ik moet die DPI knop echt nog even leren niet in te drukken, hij gaat wel erg licht en hij zit precies waar ik normaal m'n muis vast houd met m'n duim.
Ach ja, we gaan het zien. Redelijk identiek kwa gevoel aan de 402, maar dan iets groter. Wat mij betreft hadden ze nog een grotere gemaakt...
Vond de 502 te smal.
Kijk dat zocht ik nu netk1n9_n01z3 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:55:
[...]
Ik gebruik nu een FK2k13, maar op het werk gebruik ik mijn Razer Diamonback uit 2005, die ook nogsteeds stronk is. Daarbij blijft mn FK natuurlijk de baas, moderne muizen blijven toch net ietsje beter.
Ik heb namelijk al heel lang een Razer Diamondback 3G, Maar ben mij bij langere gamesessies enorm gaan storen aan het comfort van de muis, En dan eigelijk vooral die zijkanten waar mijn duim en pink rusten/de muis vasthouden-begeleiden.
Nu ben ik al enige tijd op zoek naar een andere muis en heb ik tot heden nog niets gevonden wat lekker in de hand ligt (Mionix Naos 7000 gekocht maar was te groot voor mijn hand, Logitech g502 geprobeerd en lag ook niet prettig in mijn hand en momenteel heb ik een Logitech g700 te leen die mits ik hem wat anders vastpak dan zoals bedoelt is best wel redelijk vasthoud.)
Na heel wat uurtjes research en wat navraag hier en elders kwam ik uit bij de Zowie FK (Die wordt mij ook aangeraden.) Maar omdat ik die nergens kan uitproberen heb ik hem nog niet gekocht.
En nu is mijn vraag aan jouw wat jouw mening over de FK is ten opzichte van de Diamondback.
Alvast heel erg bedankt voor je antwoord.
(Ik heb nog geen keuze gemaakt welke het dan zou worden maar mijn grote vraag is nu niet welke maar of ik wel een gaming muis moet kopen)
[ Voor 11% gewijzigd door Xevoo op 24-08-2014 14:49 ]
Is dat een goede muis?
http://mycom.nl/desktops-...cooler-master-storm-havoc
dus echt goed, nee
Het lijstje met sensoren van een groot deel van de modellen:
http://www.overclock.net/t/854100/gaming-mouse-sensor-list
Ik moet ook elke keer een beetje /facepalmen als ik dit topic ff bij lees. Maar goed, daar mogen we de marketing afdeling van muizen bouwers voor bedankenScrtz schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:48:
Er is geen 'snelle' muis, alleen een perfecte sensor en je eigen sensitivity/dpi instellingen
Ja zowie is mij ook in dit topic aangeraden, terwijl ik eigelijk een DA wilde. Maargoed toch maar voor de FK gegaan, mede omdat de vorm redelijk op elkaar lijkt, plus het is gewoon een muis die gemaakt is voor cs:go. Let wel op dat er tegenwoordig 3 verschillende FK's zijn.
qua feeling: ja hij voelt wel als een diamonhack on steriods, super precies, zieke LOD, lekkere coating, geen gekut met drivers, en zoals je wel snapt, lekker smal, zoals de DH.
all lonk = 2 stronknero355 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 02:19:
Stronk... Zozie... volgens mij moeten jullie eerst allemaal effe een nieuw toetsenbord kopen en dan pas naar muizen kijken
Ja daar is dit topic toch juist voor ? Dat mensen weigeren de FIPO te lezen....kevz schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:34:
[...]
Ik moet ook elke keer een beetje /facepalmen als ik dit topic ff bij lees. Maar goed, daar mogen we de marketing afdeling van muizen bouwers voor bedanken
[ Voor 7% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 25-08-2014 12:48 ]
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Nahjah ik neem altijd maar aan dat mensen wel de FIPO lezen en dan met snel bedoelen weinig CM / 360 ingame. Of misschien net wat objectiever, weinig CM beweging versus 1920 pix horizontaal (gezien 1920x1xx0 een beetje de norm is de afgelopen paar jaren).kevz schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:34:
[...]
Ik moet ook elke keer een beetje /facepalmen als ik dit topic ff bij lees. Maar goed, daar mogen we de marketing afdeling van muizen bouwers voor bedanken
Snel is alleen natuurlijk vreselijk subjectief inzichzelf... Ik vind persoonlijk alles dat meer dan 5cm nodig heeft voor "een 360 graden spin" (te) traag. Er zijn genoeg mensen die absoluut niet overweg kunnen met mijn desktop muis snelheid. (6/11, accel verwijderd, 3200 ~ 4500dpi afhankelijk van de muis)
Maar dat hele gedoe met muizen die gigantische acceleraties kunnen halen vind ik persoonlijk redelijk bizar. (Daar haakt de marketing vooral op in) Ik zou niet weten hoe je je muis (van >100 gram) over de 7 meter per seconde wilt gaan bewegen... (buiten natuurlijk ermee gaan gooien)
(aka tussen de 0.75 en 1KG per seconde uitoefenen op je muis?!)
Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals bij jou djunicron, dat je een hele hoge muis snelheid fijn vind. Dan is een basis van 3000 dpi handig, maar daar houd het wel mee op
Voor windows muis snelheid, 6/11 is het beste. Precision uit. Je kan denk ik ook 3/11 doen zonder problemen, 8/11 is 2:1 dus dan worden de helft van je muis pixels weg gelaten (?). Daarbuiten niet 5 of 7 etc gebruiken, 1:1.33 ratio's worden muizen wat raar van.
Ik zie wel dat je muizen aardig begrijpt, maar ik denk ik type het nog een keer uit
Alleen als ie op (native) 800 icm de aanbevolen windows settings (6/11) staat en je hebt een hogere resolutie dan wordt het toch wel een beetje langzaam in windows zelf
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Daar is je eventuele DPI switch knop voor.Help!!!! schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:16:
^
Alleen als ie op (native) 800 icm de aanbevolen windows settings (6/11) staat en je hebt een hogere resolutie dan wordt het toch wel een beetje langzaam in windows zelf
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Ik heb inmiddels alles gelezen. De FIPO en zelfs college over de muissensor in het frans gevolgd
Thanks..
Dat valt heel erg mee hoorHelp!!!! schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:16:
^
Zelf hier 2x 1920x1080, met ~1150 dpi is dat normaal te doen.
Can confirm, 4x 1080p naast elkaar in landscape, met ~1000 dpi (Logitech G400)kevz schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:25:
[...]
Dat valt heel erg mee hoor
Zelf hier 2x 1920x1080, met ~1150 dpi is dat normaal te doen.
Met 2x 1920x1080 en al helemaal met m'n 1920x1080, 1400x900 (portrait) en 2560x1600 sets wordt ik van 1600 dpi al helemaal gek...
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
Ik zie daar dat ze een DeathAdder topic hebben en dat sommigen gewoon Omron switches @ eBay aanschaffen om versleten switches te vervangen : Dat lijkt me wel wat voor mijn 7 jaar oude DeathAdderdjunicron schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 17:29:
Het lijstje met sensoren van een groot deel van de modellen:
http://www.overclock.net/t/854100/gaming-mouse-sensor-list
Verwijderd
Hoi Blaim en alle andere medetweakers!!! Vertel eens wat meer over de Logitech G502 alsjeblieft. Ik heb momenteel een G500, een heerlijke muis! Ben van plan om met een nieuw gamesysteem een mechanisch toetsenbord aan te schaffen, daar mag natuurlijk een nieuwe muis niet ontbreken. Ik had de Logitech G502 Proteus Core in gedachte, heb hem zelfs al een beetje kunnen uitproberen in de showroom. Ik zag op youtube dat er problemen zijn met snelle slijtage van de glide-pad het dichts bij je pols vanwege de scherpe hoek en het kleine oppervlakte die dan een hogere druk te verwerken krijgen? Iets over gehoord?Blaim schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 22:53:
Van Roccat Kone+ naar Steelseries RAW Rubberized naar nu Logitech G502 gegaan in 2 maanden tijd vanwege defecte Roccat Kone+ en tegenvallende Steelseries Raw. De Logitech bevalt erg goed na 4-5 uur in gebruik. Hoop dat m'n hand snel kan wennen aan de nieuwe vorm, voel toch een beetje vermoeidheid in m'n pols.
http://media.pcgamer.com/...hproteuscore2-610x343.jpg
Nog een vraag, ook weer aan alle tweakers. Ik heb het probleem dat mijn linker muisknopje na verloop van tijd "los laat" als ik hem duidelijk ingedrukt houd (dus slepen over iets en dat ie vanzelf loslaat). Om die reden verslijt ik nu mijn 2e G500 (die overigens ook af en toe dezelfde kuren vertoont). Is dit probleem bij andere mensen bekend? En balengrijker nog, speelt dit bij de G502?
En laatste vraag: de magnetische onderkant, zijn daar problemen mee bekend? Wordt het niet flimsy na verloop van tijd bij overusage?
3 vragen dus: loslatende glide-pads, loslatend linkermuisknopje en flimsy onderkantje =)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 19:21 ]
Waarom ga je niet voor de G402 Logitech, die komt volgende week in de winkels te liggen met prijskaartje van 59 euro. Lijkt op de G502 maar dan iets minder fancy.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:20:
[...]
Hoi Blaim en alle andere medetweakers!!! Vertel eens wat meer over de Logitech G502 alsjeblieft. Ik heb momenteel een G500, een heerlijke muis! Ben van plan om met een nieuw gamesysteem een mechanisch toetsenbord aan te schaffen, daar mag natuurlijk een nieuwe muis niet ontbreken. Ik had de Logitech G502 Proteus Core in gedachte, heb hem zelfs al een beetje kunnen uitproberen in de showroom. Ik zag op youtube dat er problemen zijn met snelle slijtage van de glide-pad het dichts bij je pols vanwege de scherpe hoek en het kleine oppervlakte die dan een hogere druk te verwerken krijgen? Iets over gehoord?
http://media.pcgamer.com/...hproteuscore2-610x343.jpg
Nog een vraag, ook weer aan alle tweakers. Ik heb het probleem dat mijn linker muisknopje na verloop van tijd "los laat" als ik hem duidelijk ingedrukt houd (dus slepen over iets en dat ie vanzelf loslaat). Om die reden verslijt ik nu mijn 2e G500 (die overigens ook af en toe dezelfde kuren vertoont). Is dit probleem bij andere mensen bekend? En balengrijker nog, speelt dit bij de G502?
En laatste vraag: de magnetische onderkant, zijn daar problemen mee bekend? Wordt het niet flimsy na verloop van tijd bij overusage?
3 vragen dus: loslatende glide-pads, loslatend linkermuisknopje en flimsy onderkantje =)
Verwijderd
De G402 is al helemaal smal. Beide zijn niet bepaald opvolgers voor de G9 of MX500 series.
Ik heb meerdere logitech muizen geprobeerd (voor een paar weken) en de gewichtjes waren eigenlijk nooit nodig voor mij, maar in de G502 heb ik er nu wel een paar (off center) zitten omdat ik de muis zo offcenter van m'n pols heb liggen. Met de muismat calibratie geeft dat uiteindelijk wel een mooie neutraal tov de pols bewegende muis.
Maar naar mijn mening fixt de G502 wel wat dingen die met een "beter" ergnomisch design geen issue waren geweest. De vraag is nog maar helemaal op de G402 dat ook doet.
Als de prijs geen bezwaar is, kan ik de G502 wel aanraden, maar zoveel bejubelen als anderen hem doen kan ik em niet. Het is een prettig soepel bewegende muis die op 2400dpi (z'n natuurlijke setting) goed z'n werk doet en welke op hogere DPI instellingen erg fijn werkt op hoge resoluties (4K ready zullen we maar zeggen), maar 12000 DPI? Dat was zelfs op 2x 4K compleet onbruikbaar en let wel, ik houd van zeer hoge sensitviteit.
Ik heb 502 even geprobeerd bij de MM maar je zit gelijk met je vinger op die lullige dpi toetsen, als de g402 nog smaller is dan is het voor mij een no-go.
De 402 is de opvolger van de G400s
Die DPI knoppen kan je ook gewoon uitzetten of op "left click" zetten en daarmee is een deel van het probleem weg. Die duimknop heb ik ondertussen als "middle click" in gebruik, gezien ik het scrollwiel klikken als sinds jaar en dag een ramp vind. DPI switchen voor "sniper" gameplay vind ik persoonlijk waardeloos...
De duimknop kan je ook goed als "forward/backward" gebruiken. Immers, als je met je duim bij die knopt kunt op de G502, kan je zeer waarschijnlijk met geen mogelijkheid bij de "back" knop en andersom, als je hand zo klein is (kijk nog eens goed naar het plaatje...) dat je bij de back knop kunt, moet je je duim een goede CM rekken om bij de duim-dpi knop te kunnen. Maar dit is lang niet zo'n issue als je alles even in de software aanpast.
De freescroll mode vind ik op de MX600 / 700 / G502 ook niet zo lekker gedaan eigenlijk. Hij rolt vrijwel altijd "terug" waardoor je dus weer één lijn naar boven scrolt als je loslaat. Dat hadden de voormalige VX series niet!? Hoe kunnen ze dit nou verslechterd hebben opeens t.o.v. muizen uit 2008-2010?!
Als jij al zegt dat 402 erg klein is zie ik het somber in met die dpi-duimknop. Ik heb echt het idee dat je duim op die plaats er al overheen ligt.
(dat de g402 de opvolger van g400s is zijn niet mijn woorden maar die van Logitech:))