Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
Sorki schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
Ik heb een vermoeden van wel ;)

Moet wel zeggen dat het genre plots hard aan populariteit aan het winnen is, de kickstarts & new game announcements springen als paddestoelen uit de grond ....
SC, the mandate, wat nog meer?

mensen willen de volgende freelancer, mass effect etc

gaat een beetje een cyclus rond denk ik

tovenaars > elfjes > aliens > repeat

overgens:

SC = star citizen

[PC] Star Citizen - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Mensen blijven toch wel spelen wat ze willen en daarnaast zie je veel bedrijven die een goed lopend spel zien en denken het beter te kunnen. Kijk bijv. naar de WoW clones, zitten heel veel clonen bij maar je hoort toch vaak dat mensen bijna altijd weer uit komen bij WoW omdat de rest het gewoon niet is. (Ja ik weet dat WoW ook geen origineel concept is maar denk wel het beste uitgewerkte concept, meningen wil ik verder in het midden laten).

Ik blijf lekker bij EvE, SC heb ik me ook wat in verdiept maar is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Overigens even een leuk moment van gisteravond.

Zoals ik al eerder zei, hebben wij een beruchtte awoxer in onze corp zitten en die krijgt het elke keer voor elkaar om zijn alts in dezelfde alliances te krijgen. Maar in dit geval was hij bezig met een nieuwe alt en besloot hij om een corp te joinen dat in een stukje NPC space van Great Wildlands leeft.

Nu zijn wij al bezig geweest om - met de bedoeling om zoveel mogelijk geld af te troggelen - hun towers te reinforcen en hun towers te rapecagen (ze hadden enkele capitals in deze towers hangen). Enkele dagen eerder hadden we in onze WH chain een exit dat enkele jumps van die locatie vandaan was waardoor we gisterochtend de boel konden reinforcen.

Echter was de laatste reinforcetimer gisteravond rond 17:00 uur EVE Time en de meeste scanners waren bezig met zondag dingen (me included). Met enkele minuten voor de final timer gingen we pas onze static collapsen en proberen een goede exit te produceren.

Maar ja, we hadden iets teveel probers dus ben ik maar een aantal van onze 0.0 offshoot exits gaan scannen. Kom ik een systeem naast degene met de exit naar onze wh een nieuwe wh tegen die van Delve richting Pure Blind ging. In het systeem van Pure Blind zat een c5 en daarin een directe exit naar het eindsysteem :D

offtopic:
Een ander EVE-concurrent is Elite: Dangerous

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:
[...]

Nou, het is zo dat er op - dit moment - geen goed alternatief is voor onze geliefde spreadsheets in space simulator :+

...

Nu met diverse EVE Online concurrenten om de hoek - ik heb diverse mensen gesproken die deze titels gaan spelen en EVE gaan verlaten - en de 0.0 problematiek moet CCP wel wat gaan doen; anders gaat het hun echt subs kosten.
Maar komt die er dan? Er komen wel wat space sims aan, maar een open omgeving zoals Eve? Ik heb hem nog niet gezien. Star Citizen is mogelijk een leuk spel, maar wat ik er tot nu toe van heb gezien/gelezen gaat het toch wel een hoop van Eve missen.
Daarbij zijn er ook echt goede verbeteringen in het spel gekomen. Maar iedereen roept al tijden dat er iets aan 0.0 moet gebeuren. CCP roept ook al tijden dat ze dit binnenkort gaan doen. Ik meende tijdens de CSM minutes uit 2011 of 2012 te hebben gelezen dat men in 2014 gaan kijken naar de SOV mechanics en tijdens elke Fanfest wordt er wel iets over geroepen.
Als het aan mij lag waren sov mechanics verbonden aan het gebruik van je space. En dan moet er wel een rol blijven voor grote gevechten, maar dat als andere in je space wonen en het gebruiken, dat je vanzelf daar sov verliest en dat het makkelijker wordt het over te nemen, en andersom als je er niet woont en het wilt overnemen. Maar goed daar is niemand van de grote groepen voor, want die zijn dan 80% van hun space kwijt binnen een maand.
[...]

Het gebruik van de IWIN-button is veel aangehaald argument. Het wordt pas een IWIN button op het moment dat de andere partij niet wil inzien dat ze iets verkeerd doen waardoor het door de gamemechanics een IWIN-button wordt.
Een mechanisme waarbij iig voor grote gevechten een titan ALTIJD de beste optie is, is gewoon slecht game design. Vooral als dat gepaard gaat met de mogelijkheid om elke niet-supercap met een enkel schot te vernietigen. Dat is redelijke de definitie van een IWIN button by design.
Onze corp/alliance is berucht om Cho Wong en de vele awox-ops die wij met hem hebben. Het grappige is dat hij het voor elkaar krijgt om zijn awox-alts binnen te halen bij corps/alliances terwijl dezelfde alt eerder is gebruikt voor dezelfde doeleinden in dezelfde corp/alliance. Wij kunnen er niks aan doen dat sommige mensen zo extreem dom zijn :+
Aka griefen. Ja het mag binnen Eve, maar ga dan niet richting goons huilen dat ze niet aardig zijn.
Persoonlijk vind ik het verschil tussen ons en de goons/CFC toch wel dat de goons proberen hun eigen wensen voor iedereen binnen EVE te laten gelden met de expliciete reden om het spel voor andere te verzieken of om te winnen. Ongeacht of je in 0.0 of in empire zit, je merkt als speler toch wel de invloed van deze groep spelers. En gezien de huidige situatie in 0.0 (circa 2/3 van 0.0 is in het bezit van CFC & Co en de mogelijkheden om hun grote fleets tegen te houden wordt steeds kleiner en kleiner) zijn ze enorm hard op weg om hun utopie van world domination te realiseren.
En dan vallen ze uit elkaar, net zo als de Russen twee jaar geleden die merendeel van 0.0 in handen hadden.

En volgens mij maakt het goons weinig uit wat een 0.0 missie runner doet. Oh soms zullen er klachten zijn dat ze teveel verdienen, maar dat komt van alle 0.0'ers en low-seccers af. En elke pirate klaagt dat er niet voldoende mensen gedwongen door hun gatecamp moeten gaan.
Nu zijn wij al bezig geweest om - met de bedoeling om zoveel mogelijk geld af te troggelen - hun towers te reinforcen en hun towers te rapecagen
Aka blobben.

Trouwens van blobben, voor belangrijke gevechten (en uberhaupt voor de meeste gevechten) probeert elke groep primair te gaan voor zo min mogelijk risico. Zoveel mogelijk vrienden brengen is daar een belangrijk gedeelte van. Maar heb je ooit een groep gezien die hun stations verdedigde met enkel t1 subcaps om zo good fights te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 16-12-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Vraagje, kan iemand mij uitleggen hoe je snel een gatecamp spot zonder er op te warpen. Is dit makkelijk te doen met D-Scan of zijn hier andere middelen voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
je moet binnen 14,** AU (practisch 15AU) zijn en dan gebruik je de tracking camera + een 5-15 graden d-scan om ze te spotten

suspect of criminal in local is natuurlijk ook een goeie indicatie, ship kills op de kaart of gewoon via evekill/zkill

of je moet natuurlijk een bounce hebben op die gate

[ Voor 10% gewijzigd door lethalnl op 16-12-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

XzeroD schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:22:
Vraagje, kan iemand mij uitleggen hoe je snel een gatecamp spot zonder er op te warpen. Is dit makkelijk te doen met D-Scan of zijn hier andere middelen voor ?
Het makkelijkste is om te warpen naar een celestial/belt dat binnen 14.2AU zit van de gate waar je naartoe wilt gaan. Vervolgens een 5% dscan doen op de gate zodat je precies kan zien wat daar zit.

Maar sommige gates hebben geen celestial in de buurt, in dat geval pak ik meestal een celestial/belt die links of rechts van de gate zit (iig, niet rechtstreeks in lijn met de gate zelf) en warp ik direct naar de gate om (eventuele) dragbubbles te ontwijken.

Of gewoon een T3 gebruiken met een nullifier en een cloak. Dan heb je geen last van bubbles of gatecamps, de kans dat ze je pakken - of je moet echt pech hebben - is extreem klein.
Sissors schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:00:
[...]
Maar komt die er dan? Er komen wel wat space sims aan, maar een open omgeving zoals Eve? Ik heb hem nog niet gezien. Star Citizen is mogelijk een leuk spel, maar wat ik er tot nu toe van heb gezien/gelezen gaat het toch wel een hoop van Eve missen.
Ik zeg ook EVE concurrenten, geen EVE kloon. Star Citizens is er eentje en ik hoor ook positieve dingen over Elite: Dangerous.

En het hoeft ook geen 1:1 kopie van EVE Online te zijn. Zolang bepaalde aspecten (spaceships, sandbox en PvP) aanwezig zijn zal het toch een behoorlijk aantal spelers aantrekken. De vraag is alleen of SC en/of E:D zodanig interessant zijn zodat mensen het blijven spelen. Maar door de vele video's krijg ik toch wel een behoorlijke positieve indruk en laten we ook niet vergeten dat je EVE Online van 10 jaar geleden niet kan vergelijken met EVE Online van nu.
[...]
Als het aan mij lag waren sov mechanics verbonden aan het gebruik van je space. En dan moet er wel een rol blijven voor grote gevechten, maar dat als andere in je space wonen en het gebruiken, dat je vanzelf daar sov verliest en dat het makkelijker wordt het over te nemen, en andersom als je er niet woont en het wilt overnemen. Maar goed daar is niemand van de grote groepen voor, want die zijn dan 80% van hun space kwijt binnen een maand.
Ik ben het daar geheel mee eens (ik heb dit idee ook al eens geopperd). Dit zou een leuke pleister zijn om conflicten in 0.0 te krijgen. Maar de huidige SOV-structure grinding moet ook aangepast worden; op dit moment hebben de grote coalities de overhand en kunnen ze - zelfs met jouw voorstel - hun space snel weer terugpakken.
[...]
Een mechanisme waarbij iig voor grote gevechten een titan ALTIJD de beste optie is, is gewoon slecht game design. Vooral als dat gepaard gaat met de mogelijkheid om elke niet-supercap met een enkel schot te vernietigen. Dat is redelijke de definitie van een IWIN button by design.
Dat is wel een hele simpele uitleg van hoe Tracking Titans werkten.

Als jij een fleet van 200+ personen op 5KM van de anchor laat orbitten met een MWD, dan heb je nagenoeg geen transversal (200+ personen bumpen regelmatig op elkaar en dan kom je dus stil te staan) en krijgen een signature radius van tussen een BS en carrier in. Tel daarbij het gebruik van target painters en het gebruik van webs op en je hebt de ideale omstandigheden om met een titan enkele BS's of BC's met 1 of 2 guns weg te schieten. De game mechanics maakten dit mogelijk en orbiten rond een anchor met een MWD is like shooting ducks in a barrel.

In plaats van om te zoeken naar counters, heeft men besloten om complete fleets te welpen op Tracking Titans met de simpele bedoeling om CCP te verplichten hier wat aan te doen. Dat heeft gewerkt maar had dus ook een na-efffect waardoor ook dreads te maken kregen met de nerf.

Daarbij wordt nog wel eens vergeten dat tracking titans enorm moest inleveren op EHP. Een drop van bijvoorbeeld 100 dreads op die titans zou kunnen zorgen voor enkele dode titans; daarbij zijn dreads goed te insuren zodat de impact op de SRP wallet zeer beperkt zou zijn. En 100 dreads op de field door de CFC is/was geen onrealistische mogelijkheid en in het verleden hebben zit één keer geprobeerd en met success (we verloren 1 titan en de 2e titan zat al onder de 25% armor).
[...]
Aka griefen. Ja het mag binnen Eve, maar ga dan niet richting goons huilen dat ze niet aardig zijn.
Het enige probleem is: het grieven van ons is beperk tot één specifieke corp in 0.0. Het grieven van CFC en consorten beperkt zich niet tot één specifieke corp of alliance, maar diverse corps/alliances ongeacht of ze nu in 0.0 of empire zitten.
[...]
En dan vallen ze uit elkaar, net zo als de Russen twee jaar geleden die merendeel van 0.0 in handen hadden.
Iedereen zei dat de CFC niet lang zou bestaan, maar we zijn ondertussen 3 jaar verder en ze bestaan nog steeds. Wat, ze zijn zelfs gegroeid en hebben 2/3 van 0.0 in hun bezit.

De Russen hebben wellicht 2/4 van de space in handen gekregen, maar 6 maanden samengewerkt en dat was alleen tijdens de invasie van Geminate/Tenal/Vale nadat Northern Coalition besloot om SOLAR aan te vallen. SOLAR, Red Alliance, Legion of XXDeathXX en White Noise vormden toen de Drone Russian Forces (DRF) en hebben toen Northern Coalition van de map geveegd met het doel om toegang te krijgen tot de tech moons en om de space onderling te verdelen.

Na het grinden is de samenwerking tussen al deze Russische alliances gestopt en hebben ze elkaar gereset. Daarvoor was er wel een bepaalde samenwerking tussen enkele van deze Russische alliances, maar Russen hebben (zoals ook IRL) last van veel onderlinge conflicten en de meeste samenwerkingen waren dan ook vaak van tijdelijke aard.
En volgens mij maakt het goons weinig uit wat een 0.0 missie runner doet. Oh soms zullen er klachten zijn dat ze teveel verdienen, maar dat komt van alle 0.0'ers en low-seccers af. En elke pirate klaagt dat er niet voldoende mensen gedwongen door hun gatecamp moeten gaan.
Het maakt goons weinig uit wat je doet, zolang jij en je corpies meelopen met hun. Maar zodra jij hun pad kruist en ook nog eens wint, dan zullen ze er alles aan doen om er voor te zorgen dat zij als winnaar uit de bus komen. En het maakt niet uit hoe ze dit doen, het gebeurt. Of het nu gebeurt door het inroepen van hulp van hun CFC buddies, het gebruik van metagaming of door je taktieken te nerfen; zij zorgen er voor dat ze als winnaar uit de bus komen; ongeacht de kosten.
[...]

Aka blobben.

Trouwens van blobben, voor belangrijke gevechten (en uberhaupt voor de meeste gevechten) probeert elke groep primair te gaan voor zo min mogelijk risico. Zoveel mogelijk vrienden brengen is daar een belangrijk gedeelte van. Maar heb je ooit een groep gezien die hun stations verdedigde met enkel t1 subcaps om zo good fights te krijgen?
Ik noem een fleet van 10 ishtars nou niet echt een blobfleet. Zeker niet op een alliance van ruim 300 man met een scala aan blues; niemand bracht het op om hun te helpen. Cho is een hele vriendelijke kerel, maar hij gebruik awoxing om zijn accounts te bekostigen. Hij heeft hun een aanbieding gedaan om voor een bepaald bedrag te stoppen met zijn gedrag, ze hebben nee gezegd en een paar personen binnen onze corp heeft besloten om mee te helpen. It's part of the game.

Een station verdedigen met T1 cruisers is natuurlijk een onzinnige vergelijking. Zeker nadat men door de SOV warfare zijn stations en andere structures middels capitals en supercapitals gereinforced. Als je denkt dat de andere kant beschikt over e-honor en een T1 cruisers vs cruiser gevecht aan gaat dan ben je wel heel erg naief. SOV warfare gaat maar om één ding, zo snel mogelijk het systeem overnemen ;)

[ Voor 79% gewijzigd door nwagenaar op 16-12-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:27:
[...]

Het makkelijkste is om te warpen naar een celestial/belt dat binnen 14.2AU zit van de gate waar je naartoe wilt gaan. Vervolgens een 5% dscan doen op de gate zodat je precies kan zien wat daar zit.

Maar sommige gates hebben geen celestial in de buurt, in dat geval pak ik meestal een celestial/belt die links of rechts van de gate zit (iig, niet rechtstreeks in lijn met de gate zelf) en warp ik direct naar de gate om (eventuele) dragbubbles te ontwijken.

Of gewoon een T3 gebruiken met een nullifier en een cloak. Dan heb je geen last van bubbles of gatecamps, de kans dat ze je pakken - of je moet echt pech hebben - is extreem klein.
Verwacht niet dat er T3 mee vliegt vandaag, vooral cheap dingen op de maandag. Maar thanks!
lethalnl schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:25:
je moet binnen 14,** AU (practisch 15AU) zijn en dan gebruik je de tracking camera + een 5-15 graden d-scan om ze te spotten

suspect of criminal in local is natuurlijk ook een goeie indicatie, ship kills op de kaart of gewoon via evekill/zkill

of je moet natuurlijk een bounce hebben op die gate
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
In Null-sec is het meestal een gate camp als je ineens aardig wat neuts-reds in local ziet.

Ga dan zoals gezegd naar een celstial en check alles warp desnoods eerst naar 100km ofzo om de gate the kunnen checken (als je cloacked kan warpen).

maar doe dit nooit direct vanuit een gate maar gebruik altijd een bounce.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Peekster schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:10:
[...]
Link fit or it didnt happen. ;)
http://greedygoblin.blogs...uling-after-orca-fix.html

Hierop is hij gebasseerd met de nodige modificaties (aka normale modules ipv dit...)

[ Voor 26% gewijzigd door Cardinal op 16-12-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

Met het tempo dat er daar gedoomsdayd werd kunnen ze het idd niet lang volhouden met die dreads :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:07

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

De_Bastaard schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:54:
[video]

Met het tempo dat er daar gedoomsdayd werd kunnen ze het idd niet lang volhouden met die dreads :P
Heb je een kill report van dat gevecht?

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Vandaag toffe roam gehad, voor het eerst gingen we via WH space naar nullsec.

Onderweg kwamen we nog een leuke fleet tegen die ons (gelukkig) negeerde, ze waren op weg naar iets belangrijks melde ze dus we hadden "mazzel" :P Daarna gingen we nog even langs Steve, de eerste titan evah vernietigd.

Een paar leuke kills gehad, waaronder 1 met full crystal set :D

Eerste kill van de avond was een Gila, waarnaar we zijn pod kilde.

Tweede kill was een Impairor, wat die daar deed geen idee :P Uiteraard ook zijn pod.

Derde kill was een Hurricane, heerlijke kill tevens natuurlijk ook zijn pod met een paar implants.

Vierde kill was een Enyo, geweldige gast die daarna nog even bleef kletsen omdat hij het tof vond hoe wij het hadden gedaan. Ook zijn pod maar kan ik niet terug vinden (nog).

Vijfde kerel was een vriendje van de vierde kill, deze vloog in een Gnosis. Ook hiervan hebben we zijn pod gekilled. Heb hem nog wel gelinkt in de tweakers chat, de mensen die het hebben gezien weten dat deze pod full crystal set had. Heerlijke kill dus!

Screenshots (imgur):
Grote fleet: http://imgur.com/hXE6VR6
Steve: http://imgur.com/MDKnCG0
Bubbles: http://imgur.com/KPyV6Ui :D

[ Voor 3% gewijzigd door XzeroD op 16-12-2013 23:52 . Reden: link van laatste pod erbij gedaan via battleclinic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ik weet niet of het zo is maar 'leef' jij in null sec XzeroD?

Want die noob ships worden wel vaker gebruikt handig om alts van plek naar plek te brengen (mocht dat ooit nodig zijn). Veel null sec is namelijk relatief veilig als je op de intel channels let.

[ Voor 3% gewijzigd door stealthgun op 16-12-2013 23:52 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

stealthgun schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:51:
Ik weet niet of het zo is maar 'leef' jij in null sec XzeroD?

Want die noob ships worden wel vaker gebruikt handig om alts van plek naar plek te brengen (mocht dat ooit nodig zijn). Veel null sec is namelijk relatief veilig als je op de intel channels let.
Nee lowsec 0.4, eerste keer in WH/nullsec voor de meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
:) denk dat je het wel weet... maar in null sec hebben wij intel channels, meestal voor iedere regio. Vandaar dat je vaak ook dat soort noob schepen (of hele dure) kan zien. Meestal niet als je aan het roamen bent :) want ja ze weten gewoon dat je er bent.

Al zijn er gewoon echt idioten die zelfs als ze met een carrier aan het ratten zijn en niet naar de intel channels kijken. Maar ja die verdienen het ook.

Wat ook het nadeel is van dus zo'n roam als je dan te gevaarlijk wordt. Komt er vanzelf een defence fleet van die alliance om je even van de kaart te vegen.

[ Voor 15% gewijzigd door stealthgun op 16-12-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

stealthgun schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:55:
:) denk dat je het wel weet... maar in null sec hebben wij intel channels, meestal voor iedere regio. Vandaar dat je vaak ook dat soort noob schepen (of hele dure) kan zien. Meestal niet als je aan het roamen bent :) want ja ze weten gewoon dat je er bent.

Wat ook het nadeel is van dus zo'n roam als je dan te gevaarlijk wordt. Komt er vanzelf een defence fleet van die alliance om je even van de kaart te vegen.
Ja hoorde het al zoiets maar ik leaden hem niet, dus ik volgde alleen. Daarnaast hadden we zoiets we gaan ervoor en we gaan er vanuit dat we niet terug komen. Uiteindelijk wel teruggekomen, althans een paar inclusief mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Kom over een maandje eens naar branch :D nu beetje leeg vanwege de 'deployment' die we hebben :).

Is wel helemaal in het noorden

Je bent ook nog maar net 2 maanden bezig :).
Hoe bevalt eve je?

[ Voor 20% gewijzigd door stealthgun op 17-12-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

stealthgun schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:58:
Kom over een maandje eens naar branch :D nu beetje leeg vanwege de 'deployment' die we hebben :).

Is wel helemaal in het noorden

Je bent ook nog maar net 2 maanden bezig :).
Hoe bevalt eve je?
Haha ik wacht nog wel even dat ik die kant op ga, en ik kom sowieso niet alleen :9

Ja eve bevalt prima hoor, vind het systeem geweldig dat ook al speel je niet je toch skills kan queuen. Vooral aangezien mij week er bijna nooit het zelfde eruit ziet behalve de maandag weet ik dus nooit hoeveel en wanneer ik kan spelen (behalve op de maandag :9)

In het begin van me character toen ik nog alleen was en in me eerste corp kwam toen ging ik veel skills leren, wist niet wat ik nodig had op dat moment. Heb dus heel veel skills eerst naar level 3 gedaan wat onnodig veel tijd heeft gekost. Zo kan ik ook al BC vliegen en heb ik een cane fleet issue fully fitted, echter haal ik dat ding niet naar buiten i.v.m. te weinig pvp ervaring en gebied waar ik zit zijn vooral frigs en destroyers die ik in me eentje in een cane toch niet ga redden.

Nu ben ik aardig op weg, ik weet welke skills ik nu ong. moet trainen en krijg steeds meer ervaring in PvP. Fitting is nog niet mijn sterkste kant al heb ik mijn rifter nu volgens mij goed genoeg in orde tot ik hogere modules kan fitten. Zo even mijn fit uit mijn hoofd, kan iets afwijken van hoe ik hem echt run.
[Rifter, Bluppie]
Damage Control II
Small Ancillary Armor Repairer, Nanite Repair Paste
200mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I

X5 Prototype Engine Enervator
J5b Phased Prototype Warp Scrambler I
Limited 1MN Afterburner I

200mm Light 'Scout' Autocannon I, Republic Fleet EMP S
Rocket Launcher II, Caldari Navy Mjolnir Rocket

Small Auxiliary Nano Pump I
Small Anti-Explosive Pump I
Small Projectile Burst Aerator I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:54:
[video]

Ik heb daar tot een uurtje of 3 tussen gehangen in mijn slowcat. Maar toen was het toch echt tijd om te gaan slapen dus heb ik een gaatje tussen 5 bubbles gezocht en daar in 10% tidi uit genavigeerd. Moet zeggen de alpha van die dread fleet was inmpressive ongeveer gelijk aan de DD. De paar NC. en co die een Thannie mee hadden genomen waren nagenoeg niet te redden zelfs niet met alle spays die de primary aan ons door stuurde. FC bleef maar bezig this is not the time to go wink wink.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

In wormhole land schijnt het één en ander aan de hand te zijn (er gaan wat geruchten over een aankomende "war" deze winter) en afgelopen nacht zijn de 2 actiefste Euro's (toevallig 2 Nederlanders, me included :+) in een vriendelijke wormhole terecht gekomen waarna - rond 2 uur EVE Time - de USTZ hetzelfde heeft gedaan. Hierna is de USTZ bezig geweest met het rage-rollen van de static om toegang te krijgen tot een chain naar een andere wormhole en om hole-control te krijgen zodat ze meer schepen in die wormhole kunnen gooien.

We hebben dus (tijdelijk) blauwe standings met een andere Wormhole alliance en we gaan ze helpen om een invasion in één van hun holes tegen te houden. Wat ik heb vernomen is dat er al enkele reinforce timers zijn geproduceerd in early USTZ, dus met een beetje geluk krijgen we deze week te maken met WH-pew en enkele dode capitals.

Voor de niet bekenden:
Elke wormhole heeft een zogenaamde static; een vaste exit is naar een andere wormhole. Onze wormhole heeft een zogenaamde C5 static, dus elke keer als onze static exit down gaat krijgen we toegang tot een (andere) class 5 wormhole. Elke wormhole heeft een bepaalde mass, zodra die mass op is closed de wormhole. Door mass door die wormhole te gooien (meestal komt dit neer op enkele battleships die met plates en een MWD heen en weer gaan, gevolgd door een capital) roll je de static met als doel om een nieuwe static creeeren.

Een chain is dus een reeks van verbonden wormholes en zo'n chain kan heel erg ver door gaan. Maar als je in een Class 5 zit is het wel belangrijk dat je weet wie je buren zijn. Al is het alleen maar om niet verrast te worden door een een T3-fleet van de tegenpartij terwijl je dingen aan het haulen bent ;)

Omdat een wormhole een bepaalde mass heeft, ben je dus ook beperkt in het aantal schepen dat je door die wormhole kan drukken (het is niet zoals in 0.0 dat je een onbeperkt aantal subcaps en capitals in een systeem kan gooien) en daarbij zorgt een online Armor Plate en/of MWD er voor dat je schip meer mass krijgt. Hole-control zorgt er dus voor dat je de mogelijkheid krijgt om meer schepen in een wormhole te krijgen aangezien de meeste invasions - mede door de mass van een wormhole - enkele weken prep nodig heeft om een invasion fleet met capitals en support naar binnen te krijgen.

Kortom: het kan best wel eens een leuke week worden! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Shunt schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:11:
[...]

Ik heb daar tot een uurtje of 3 tussen gehangen in mijn slowcat. Maar toen was het toch echt tijd om te gaan slapen dus heb ik een gaatje tussen 5 bubbles gezocht en daar in 10% tidi uit genavigeerd. Moet zeggen de alpha van die dread fleet was inmpressive ongeveer gelijk aan de DD. De paar NC. en co die een Thannie mee hadden genomen waren nagenoeg niet te redden zelfs niet met alle spays die de primary aan ons door stuurde. FC bleef maar bezig this is not the time to go wink wink.
Ik was er niet bij, van een kant wel jammer ;-)

En v.w.b. die lui met Thanatosses ... tja, dat die nog geen Archon hebben snap ik altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

nwagenaar schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:18:
In wormhole land schijnt het één en ander aan de hand te zijn (er gaan wat geruchten over een aankomende "war" deze winter) en afgelopen nacht zijn de 2 actiefste Euro's (toevallig 2 Nederlanders, me included :+) in een vriendelijke wormhole terecht gekomen waarna om 2 uur EVE Time de USTZ hetzelfde hebben gedaan. Hierna is de USTZ bezig geweest met het rage-rollen van de static om toegang te krijgen tot een chain naar een andere wormhole en om hole-control te krijgen zodat ze meer schepen in die wormhole kunnen gooien.

We hebben dus (tijdelijk) blauwe standings met een andere Wormhole alliance en we gaan ze helpen om een invasion in één van hun holes tegen te houden. Wat ik heb vernomen is dat er al enkele reinforce timers zijn geproduceerd in early USTZ, dus met een beetje geluk krijgen we deze week te maken met WH-pew en enkele dode capitals.

Voor de niet bekenden:
Elke wormhole heeft een zogenaamde static; een vaste exit is naar een andere wormhole. Onze wormhole heeft een zogenaamde C5 static, dus elke keer als onze static exit down gaat krijgen we toegang tot een (andere) class 5 wormhole. Elke wormhole heeft een bepaalde mass, zodra die mass op is closed de wormhole. Door mass door die wormhole te gooien (meestal komt dit neer op enkele battleships die met plates en een MWD heen en weer gaan, gevolgd door een capital) roll je de static met als doel om een nieuwe static creeeren.

Een chain is dus een reeks van verbonden wormholes en zo'n chain kan heel erg ver door gaan. Maar als je in een Class 5 zit is het wel belangrijk dat je weet wie je buren zijn. Al is het alleen maar om niet verrast te worden door een een T3-fleet van de tegenpartij terwijl je dingen aan het haulen bent ;)

Omdat een wormhole een bepaalde mass heeft, ben je dus ook beperkt in het aantal schepen dat je door die wormhole kan drukken (het is niet zoals in 0.0 dat je een onbeperkt aantal subcaps en capitals in een systeem kan gooien) en daarbij zorgt een online Armor Plate en/of MWD er voor dat je schip meer mass krijgt. Hole-control zorgt er dus voor dat je de mogelijkheid krijgt om meer schepen in een wormhole te krijgen aangezien de meeste invasions - mede door de mass van een wormhole - enkele weken prep nodig heeft om een invasion fleet met capitals en support naar binnen te krijgen.

Kortom: het kan best wel eens een leuke week worden! *O*
Kom daar eens volgende keer iets eerder mee, ik ben gisteren in WH space geweest een aantal :9 Onderweg nog een groepje tegengekomen maar cross jumpde elkaar gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

XzeroD schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:23:
[...]
Kom daar eens volgende keer iets eerder mee, ik ben gisteren in WH space geweest een aantal :9 Onderweg nog een groepje tegengekomen maar cross jumpde elkaar gelukkig.
Dikke kans dat ze onderweg waren naar een wormhole om te regroupen voor een invasion. Ondanks dat wormhole politics wat apart kan overkomen (alleen blues tijdens ops, voor de rest zijn de meeste WH entities neutral met elkaar) zijn dit soort invasions meestal leuke bezigheden. Maar je moet wel geduld hebben, de kans dat je de goede chain tegenkomt is natuurlijk klein; het is hopen dat je via één van je exits in de chain van de andere wormhole kan komen.

Overigens moest ik de eerste keer dat ik hier aan mee deed enorm lachen. Ik kwam net van Finfleet/Raiden vandaan en we vlogen meerdere malen met TEST & consorten. Daarbij vochtten wij tegen 200+ man. En iedereen begon te klagen dat dit een blobby fight zou worden. Dus ik vroeg wat zij daarmee bedoelde, hierna krijg ik het antwoord dat het wellicht zou gaan om 100 tot 120 in totaal. Aangezien ik gewend was om te vechten met 500 of nog meer, was het wel grappig om te vernemen dat de wormholers 100+ al blobby vonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
Thanks, dat snapte ik inderdaad niet aan wormholes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

De_Bastaard schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 10:19:
[...]

Ik was er niet bij, van een kant wel jammer ;-)

En v.w.b. die lui met Thanatosses ... tja, dat die nog geen Archon hebben snap ik altijd niet.
Ze werden op coms dan ook flink voor schut gezet uit eindelijk werden er gewoon geen reps meer verspild aan de thannies.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Begrijpelijk, Evol heeft alle Thanatossen onbeschikbaar gemaakt voor members, Triage refit/rigs erop, Slowcats zijn Archons punt uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

In wormhole land hebben ze ook slowcats. Het heeft een andere naam en uiteraard is het een Archon voorzien van Deadspace mods ipv normale mods. Maar het is en blijft een slowcat :+

Met Thannies moet je ratten of reppen, niet gebruiken als slowcats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
in WH space doen thanny slowcats het juist weer wel goed, geen DD of dread alpha

je fit ze voor damage/tracking om optimaal van de bonussen gebruik te maken

je moet natuurlijk weg genoeg reps hebben om dat te kunnen doen, maar de EHP verschillen maken niet zoveel meer uit.

en je kan wel zeggen wie wie aanvalt, het is niet echt een geheim
bij ons is het wel een beetje fuzzie wie nu blue staat met wie, maar het wordt zowiezo een enorme clusterfuck als bob een beetje meewerkt.

wij maken ons alvast klaar voor de farmers die hun verloren caps weer terug gaan grinden, dumbo drops incoming :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Thanny Slowcats zijn zelfs in WH's een geval apart en je ziet ze eigenlijk alleen in wormholes die bonuses hebben voor shields (tenminste, daar ben ik ze tot nu toe alleen maar tegengekomen). De meeste WH alliances maken gebruik van Armor T3 setups, dus dan zou het vreemd zijn om een deadspace Thanny Slowcat mee te nemen; simpelweg omdat Archon Slowcat fleets in WH's ook gebruikt worden voor reps op subcaps.

Maar wat ik heb begrepen is het volgende aan de hand:

Kill It With Fire (of eigenlijk, Lead Farmers) zijn geinvade door Disavowed en consorten. Wij gaan ze helpen. huidige hole control fleet bestaat op dit moment uit 47 subcaps en 20 carriers (archon slowcats als ik het goed heb begrepen), maar het is voor mij nog onduidelijk of dit een hostile of een friendly control fleet is.

Gisteravond toen ik offline ging toen hadden ze nog geen hole control, dus ik ben benieuwd.

Zijn jullie geallieerd met Kill it with fire of met Disavowed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
je ziet ze idd minder omdat archon de nr.1 escalation carrier is en zowiezo de beste triage, dus iedereen heeft als een archon (en shield thanny trolololol)

ik tel er 21 overgens

http://imgur.com/YWedMOa

maar gaan jullie Bl0B it with fire of disavowed helpen?

je mogen van mij allebei deaud, als ze uit elkaar vallen krijg je mischien wat betere pvp

als alle blues nou eens de beide groepen backstabben zodra ze binnen zijn, dan wordt het nog leuk :P

en we zijn met niemand geallieerd, doen zowiezo niet mee maar we blijven wel Bitten. :) no blues! (niet dat iemand ons wat gevraagt heeft zowiezo ;p )
maar geef ons een entrance, kijk ik wel of ik wat shadow cartel blobbing kan optrommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik quote ff van een intel link dat aan mij werd doorgestuurd, daarop stonden nog 20 archons :P

Maar we helpen dus Kill it with fire (of eigenlijk Lead Farmers) en zullen met een andere alliance proberen binnen te komen. Ik ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren, de vorige keer duurde het 5 uur alvorens we een goede connectie hadden met de hole waar we naartoe moesten gaan.

Overigens hebben wij (ook) geen blues (uitzondering op dit moment zijn de voormalige VoC corps zoals Snails en V0lta). Maar tijdens dit soort momenten hebben we tijdelijke blue standings. Geen idee wie, maar dat hoor ik vanavond wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Is er nog een andere manier om met CCP in contact te komen wanneer ze niet reageren op een petition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
twitter of de forums

maar je zit met de feestdagen, ze zijn wat onderbemant zoals elk jaar.

-------------

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3MeHz7c.jpg

iemand dit al gezien?

dat is eigenlijk best wel een coole strategie, je bumpende titans vasthouden met een net van carriers
er zit een limiet denk ik, op een gegeven moment zijn het er te veel en drijf je je vloot helemaal uit elkaar en breken reps

maar tot die tijd kan je niet kapot voordat ze omegafleet werkend krijgen, en zelfs dan blappen ze zo even 30 dreads met die titans.

als je meerdere van dit soort blobs kan droppen....damn, onverslaanbare deathblob

maar als het verslagen word....ik neem hier even wat over van andere bronnen

ze hadden daar 5T op het veld

als ze zouden verliezen en node crashing niet had gewerkt dan was dat bij verre de meest catastrofale whelp ooit

iets van 150'000 dollar aan plex om maar even in die gehate IRL currency om te zetten

[ Voor 93% gewijzigd door lethalnl op 17-12-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:47:
twitter of de forums

-------------

[afbeelding]

iemand dit al gezien?

dat is eigenlijk best wel een coole strategie, je bumpende titans vasthouden met een net van carriers
er zit een limiet denk ik, op een gegeven moment zijn het er te veel en drijf je je vloot helemaal uit elkaar en breken reps

maar tot die tijd kan je niet kapot voordat ze omegafleet werkend krijgen, en zelfs dan blappen ze zo even 30 dreads met die titans.

als je meerdere van dit soort blobs kan droppen....damn, onverslaanbare deathblob
Klinkt solid, of het in praktijk ook werkt is de vraag. Dan nog afvragen hoeveel slowcats je nodig hebt voor een goede barrier van 20km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
dat is het hem nou juist, DY- afgelopen zondag was de eerste test van dit concept en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:43:
dat is het hem nou juist, DY- afgelopen zondag was de eerste test van dit concept en het werkt
Dat is insane, wie heeft dat verzonnen joh haha. Hoeveel slowcats waren er voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
lethalnl schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:47:
twitter of de forums

-------------

[afbeelding]

iemand dit al gezien?

maar als het verslagen word....ik neem hier even wat over van andere bronnen

ze hadden daar 5T op het veld

als ze zouden verliezen en node crashing niet had gewerkt dan was dat bij verre de meest catastrofale whelp ooit

iets van 150'000 dollar aan plex om maar even in die gehate IRL currency om te zetten
Uhm wij hebben de node niet gecrashed, Sentries en Drones vergen minder van de Servers dan Characters omdat al je skills en implants bij elke actie die je doet berekend moeten worden op het effect dact ze hebben.

Het "we need more people" (insert Agent Smith "more" idee van the Matrix2) gehalte is wat de node crasht. Luister maar naar DBRB die op zijn steam opriep om nog meer mensen in dat systeem te proppen zodat de node zou crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Daarvoor heeft hij nu ook een ban gekregen afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Wat Ashrah zegt. Ik heb diverse opnames van voice-comms gehoord waarbij ze mensen van de CFC vroegen om meer mensen in het system te proppen met de intentie om de node te laten crashen.

Dit alles komt mij zo bekend voor - *cough* Northern Coalition *cough* - toen er nog geen sprake was van TiDi. In die tijd propten ze express - enkele uren voor een timer - het systeem vol en werd er express geen node reinforcement aangevraagd met de intentie om de tegenstander een black screen te geven.

[ Voor 45% gewijzigd door nwagenaar op 17-12-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Voor de mensen die nog een leuk stukje tekst willen lezen van onze FC die voor het eerst nullsec in ging, en tevens zijn eerste grote FC groep had. http://ericshangthepirate.../12/16/open-roam-to-null/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:57:
Wat Ashrah zegt. Ik heb diverse opnames van voice-comms gehoord waarbij ze mensen van de CFC vroegen om meer mensen in het system te proppen met de intentie om de node te laten crashen.

Dit alles komt mij zo bekend voor - *cough* Northern Coalition *cough* - toen er nog geen sprake was van TiDi. In die tijd propten ze express - enkele uren voor een timer - het systeem vol en werd er express geen node reinforcement aangevraagd met de intentie om de tegenstander een black screen te geven.
Node reinforcement moet je toch net zo goed aanvragen als aanvaller, als je dat niet doet is het je eigen domme fout.

En expres zoveel mogelijk mensen in een systeem proppen zodat je tegenstander degene is die met een black screen zijn vloot verliest ipv dat het jouw groep is die dat doet is iets dat elke alliance deed. Dat was echt niet NC specifiek. Simpelweg omdat als jij het niet deed, je dus de partij was die in een lagged out node moest jumpen.
Ik geloof dat ik in één van de eerste cap vloten zat die daardoor compleet vernietigd was (Providence Holders vs AAA & co in DG-, gezien we niet rijk waren was dat ook redelijk onze enige cap fleet, enorme verliezen zonder dat ook maar iemand grid had geladen. Ik was één van de weinige overlevende, met een Moros die 10AU van het cyno point terecht is gekomen, dus zonder grid te laden. Geen idee hoe het kon, maar ik was blij dat ik het overleefd had).

En daarvoor waren weer de extreme deep safes ontworpen om dat te kunnen doen, al bleef het gevaarlijk.

Trouwens van die carriers als bump screen: 20km orbit = 5000 km2 oppervlakte van de bol. Oppervlakte van een carrier is redelijk verwaarloosbaar, het gaat om de oppervlakte van de titan. Weet niet wat die precies is, hangt ook van de hoek af, maar laten we zeggen 20km2. Dan heb je 125 carriers nodig om een ruwweg 50% kans te hebben om te worden gestopt door een carrier.

Extreem ruwe berekening natuurlijk, volgens mij ook nogal optimistisch met oppervlakte van een titan, maar in principe is het inderdaad haalbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 17-12-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Nou. Ondanks een brakke warpin op de hostile caps (we landde ergens in the middle of nowhere, maar de dreads dropte wel boven op de hostile caps; oops), hebben we toch een gevecht van een half uur gehad.

Het locken duurde zo lang en iedereen ging zo snel dood, dat ik een behoorlijk aantal hostiles niet op tijd kon locken :(

http://dog-net.org/brdoc/?brid=25241

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 17-12-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

XzeroD schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:47:
[...]

Dat is insane, wie heeft dat verzonnen joh haha. Hoeveel slowcats waren er voor nodig ?
Denk rond de 2x 255 en een losse fleet met supers. Hou er wel rekening mee dat je het hebt over een verspreiding van twee time zones. Maar echt het was een gevecht in schaal wat ik nog nooit gezien heb. Ben redelijk oldschool 2005 en heb denk ik nog redelijk de evolutie van 0.0 blob warfare mee gemaakt maar een fight waar je met +500 capitals tegenover 200+ dreads + all het andere staat heb ik nog nooit gezien. Heb sinds ik in PL zit (vanuit waffles) heb ik +- 200 kills gemaakt waarvan ongeveer 100 in mijn slowcat ofzo. Heerlijke doctrine!

Wat dus ook vet is dat je de drones in het midden kwijt kunt en dan de firewall op zet rondom het centrum allemaal 1 of twee smartbombs en bubbles is geen probleem meer + bombers gaan een groot probleem hebben om de drones te killen. Nieuwe drones zijn daar in tegen wel weer zeer gevoelig.

[ Voor 16% gewijzigd door Shunt op 18-12-2013 12:04 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

.

[ Voor 99% gewijzigd door Shunt op 18-12-2013 12:04 . Reden: oeps dubbel ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
nwagenaar schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:41:
Nou. Ondanks een brakke warpin op de hostile caps (we landde ergens in the middle of nowhere, maar de dreads dropte wel boven op de hostile caps; oops), hebben we toch een gevecht van een half uur gehad.

Het locken duurde zo lang en iedereen ging zo snel dood, dat ik een behoorlijk aantal hostiles niet op tijd kon locken :(

http://dog-net.org/brdoc/?brid=25241
Had je TiDi? Ik raak bijna gewend aan vechten in TiDi... kan je bijna naar de wc voordat je klaar bent om te schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

stealthgun schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:06:
[...]
Had je TiDi? Ik raak bijna gewend aan vechten in TiDi... kan je bijna naar de wc voordat je klaar bent om te schieten :D
Nee, even afkloppen: Met ruim 350 mensen on grid had ik zelf geen last van lag of TiDi.

Wellicht dat het soms even werd ingeschakeld, maar ik was te druk bezig met het volgen van de broadcasts en het opzoeken van targets in mijn overview window. Maar als ik last heb van lag en/of TiDi dan merk ik het enorm snel; sowieso is het uitschakelen van je brackets en alle effects handig om wat lag verschijnselen tegen te gaan.

Even een cross-post van een (zeer kleine BR) post van mij op Kugu:
I must say: props to Disavowed for fighting us outnumbered (they knew what we had and the ratio was about 1:2.5) after TRI left.

Basically their capitals and sub capitals boated of of their staging POS and were aligned to the new static where we were stationed. Eventually we had the majority of their caps bubbled and we warped in. How or what we don't know, but the friendly dreads landed on top of the hostile fleet while the rest (sub caps and slowcats) were somewhere in the middle. Eventually we loaded on grid and got busy shooting the invasion force. After about 20 minutes or so, the invading force left the grid and the remainder of the invasion force were allowed to get home through a new chain safely.

The result is something like this: http://dog-net.org/brdoc/?brid=25241 (not mine, but you'll get the picture)
Ook wel een grappig moment: wij zijn dus met de fleet van de invasion force door de nieuwe chain naar een highsec exit gevlogen. We krijgen netjes een fleet-invite en warpins op de diverse exits.

Ik bedoel, we maken ze 30 minuten eerder af en 30 minuten later zitten we in dezelfde fleet en geven ze ons warpins zodat we de oorspronkelijke wormhole kunnen verlaten. WH politics blijft mij verbazen! :D

[ Voor 49% gewijzigd door nwagenaar op 18-12-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
dat stinkt echt veel te veel naar 5 cruisers op de zon

die br0 mentaliteit is dus echt een verziekende factor, laat corps/alliances het lekker zelf uitvechten

maar het hele spel doet dat zo ondertussen, dus het verbaast me allang niet meer

grotere blobs, meer caps

ik drop ondertussen ook 15+ dreads en carriers op vanalles en nogwat....dus hypocriet als wat ben ik weer ;)

-----

waren gisteren een enyo roam in null aan het doen, de ratters in geminate passen nu te goed op (de voorgaande keren hadden we t3's, battleships en altijd een carrier)

dit keer dus echt helemaal niets

komen we terug bij de lowsec gate, dropped bombers bar met een hotdrop op onze scout.

dom dom dom, 1 inty en een incursus kwijt maar we hadden iets van 5 bombers voor terug

gaan we daarna via oijanen naar akora (dus 2 jumps verderop) zien de scouts suspects in local en twee JF wrecks op scan

blijkt uiteindelijk freight club te zijn geweest die ze op de zon (welke gek cyno'd nou JF's op de zon?!?!??) heeft geblopsed

wij warpen erheen met een inty en er landen ondertussen 2 blops en een proteus om een of andere reden

proteus warped jammer genoeg weg maar wel de 2 blops getackled, enyo's maken er vervolgens schroot van.

we vermoeden dat het de freight club blops waren (out-of-corp alts) voor de jump terug naar huis maar het verkeerde punt kozen om dat te doen (SOP is toch vanaf een safespot voor iedere blops pilot?!?!?)

dan komt die spare highslot op de enyo toch leuk van pas, 2 t2 freighters en BS voor wat leuke salvage xD

maar ondertussen op alts waren we al bezig een JF POS te campen...die jumped dus en krijgt 5 caps op z'n neus gedropped

natuurlijk weer alleen POS mods en fuel.....jump eens met je deadspace loot voor we gaan droppen :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFecTedMush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
Dat heb ik dus nooit begrepen aan JF pilots.. ik haul veel, maar enkel en alleen via station cyno's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
het was ook een lowsec midden in empire space (basan)

er waren andere opties in de buurt

snap het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
er blijven altijd domme mensen :)

Als ik jump plan ik het meestal best goed.
Nu doe ik het niet met een JF maar met een Carrier/Rorq maar toch :) je zou een JF zels op de gate laten jumpen naar high.

Maar ik kom zelf nooit in High (althans niet zonder cloaky warp) we hebben altijd wel 4 war decs ofzo :)

@nwagenaar

Was het soms deze battle?: http://themittani.com/news/bloodiest-battle-wormhole-history

En TiDi is server geregeld, niet lokaal dus iedereen heeft er dan last van (tijd gaat gewoon langzamer waardoor de server minder per seconde hoeft te verwerken) normaal met ~350 mensen heb je het wel wat. Maar mischien was het niet merkbaar 75%-99% TiDi is niet echt merkbaar volgens mij.

[ Voor 137% gewijzigd door stealthgun op 18-12-2013 23:45 ]

• InFecTedMush
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01-2022
@Stealthgun: Een jf op een gate laten springen is een nog slechter idee dan midspace een cyno opsmijten.
Altijd een station system en van station naar gate warpen..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

En vervolgens een drag bubble op de gate.

Let the tears flow.. })

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Drag bubble in low sec?

Maar inderdaad JF op een gate jumpen is stom, dat weet ik zelfs. Afhankelijk waar je komt kan je van gate bumpen (je hebt session timer dus je kan niet meteen jumpen, of is dat ondertussen eruit?), of (bijna) buiten jump range komen en verder gebumped worden.

Een station met gigantische dock radius is simpelweg de beste optie.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
op een gate een cyno is stupid ja :), je kan tot 5KM van de gate komen, zelfs met 100M/s duurt het toch even voordat je binnen 2500m van het docken/jump gebeuren zit....

Al zijn sommige stations met large dock/undock range ook niet safe... D'r zijn altijd wel klojo's die eyes op de station hebben en vervolgens je proberen te super ejecten door d'r een dreadnaught achteraan te undocken zodat door de eve mechanic's je JF dan gaat mass acceleraten (en als je daarvoor dus al hebt gezegt warp, dan moet je dus eerst je warp (ctrl+space) anuleren alvorens je snel weer moet docken...

nog nooit *klop* *klop* zo een jumpfreighter verloren maar t heeft wel eens maar een beetje gescheeld of t ding zou uit of docking range zijn gekomen....

• lethalnl
je moet ook niet op kick-out stations jumpen als je het kan vermijden, en zeker niet met neuts in local.

de meeste minmatar en 1 amarr/gallente station model hebben dat bijv.

onze home station is een van de weinige minmatar stations met een enorme docking radius (zo'n station dat tussen 2 astroiden hangt)
ik kan gewoon 30~ km lang doorvliegen vanaf de undock

heeft wel het nadeel dat je niet kan cloaken vlakbij, maar dat is het wel waard met de hoeveelheid capital verkeer dat we daar doorheen jagen.

voor wie dit nog niet doorhad btw:

een kickout station is een station waar als je undocked je vrijwel onmiddelijk buiten de 0m range van station bent

terwijl bij andere stations (jita 4-4 is een goed voorbeeld) je tientallen kilometers door kan vliegen voor je buiten de 0m afstand komt.

ze zijn vrij makkelijk te herkennen aan het feit dat het undock punt aan een uiteinde van de station model zit

als je een bol om de uiterste punten van de station trekt dan zit de undock net op het randje

terwijl bij stations waar dit niet het geval is er nog dingen verder uitsteken dan de undock

voorbeeld kickout:

Afbeeldingslocatie: http://jestertrek.com/eve/blog/2013/undock-minmatar.png

bij deze is de model cylindrisch geregeld geloof ik, het de buitenkant van de cilinder is de undock buis

vrijwel onmiddelijk na undock ben je dus al verder dan 250m

hier een redelijk goeie screenshot guide met een schatting van de docking range na undock.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QZlxgWq.png

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Zo en huh, welke oude speler(leider van een alliantie?) is nou compleet gebanned van eve, vanwege het met opzet crashen van een node?

Hoor allerlei geruchten, maar verder weet ik er niks van?

• lethalnl
dat was dabigredboat (DBRB), maar het is een troll, evenew24 beet natuurlijk weer meteen (riverini is echt een scrub)

hij schijnt wat op z'n stream te hebben gezegt maar de chatlogs zijn een fabricatie.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
hehe

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:57
Heads up, eve sub is weer 11 dollar voor een maand of 30 dollar voor 3 maanden op amazon.com.

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

CopyCatz schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:36:
Heads up, eve sub is weer 11 dollar voor een maand of 30 dollar voor 3 maanden op amazon.com.
Dit werkt toch alleen met een CC als ik het goed heb ?

Trouwens iedereen die het nog niet door had, advent kalender bij je account management: https://secure.eveonline.com/adventcalendar/ _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door XzeroD op 19-12-2013 13:46 ]

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:57
XzeroD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:40:
[...]

Dit werkt toch alleen met een CC als ik het goed heb ?
Yup, met nl straat en us stad/staat. Heb net ff weer wat accounts aangevuld :)

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Heeft iemand trouwens nog tips om beter te worden in het fitten van schepen, of sources hoe fits tot stand komen en welke schepen je nou wel shield of armor moet (moet niks natuurlijk) te bouwen ?

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:36

madpilot0

I ain't mad

(voor als je het nog niet kende) EFT (eve fitting tool) of pyfa (python fitting tool) zijn 2 hele handige hulpmiddelen om fittings mee te maken. Je kan je dps en tank daar bijvoorbeeld zien.

Vuistregel is als je veel lowslots hebt > armor tank, en veel mid > shield
Verder is het (meestal) Caldari & minmatar > shield. Gallente & Amarr > armor
Dat 2e gaat niet altijd op (bijv. een t2 arbitrator (curse) is meestal weer shield).

Verder kan je natuurlijk altijd hier vragen of iemand n leuke fit heeft =)

Vaak als je googled op schip + pvp fit (of pve etc). Kom je wel uit bij battleclinic. Maar mijn ervaring met die fits is niet te best :Y

[ Voor 12% gewijzigd door madpilot0 op 19-12-2013 15:59 ]

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

madpilot0 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:56:
(voor als je het nog niet kende) EFT (eve fitting tool) of pyfa (python fitting tool) zijn 2 hele handige hulpmiddelen om fittings mee te maken. Je kan je dps en tank daar bijvoorbeeld zien.
Ja die kende ik al, maar zonder een idee wat je doet is het toch best lastig :P
Vuistregel is als je veel lowslots hebt > armor tank, en veel mid > shield
Verder is het (meestal) Caldari & minmatar > shield. Gallente & Amarr > armor
Dat 2e gaat niet altijd op (bijv. een t2 arbitrator (curse) is meestal weer shield).
Kijk dit vindt ik nou tof om te weten, hier kan ik zeker wat mee!
Verder kan je natuurlijk altijd hier vragen of iemand n leuke fit heeft =)
haha true maar natuurlijk wil ik het ook zelf leren en van ctrl c + ctrl v leer je niks van :9

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

XzeroD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:59:
[...]

Ja die kende ik al, maar zonder een idee wat je doet is het toch best lastig :P

[...]

Kijk dit vindt ik nou tof om te weten, hier kan ik zeker wat mee!

[...]

haha true maar natuurlijk wil ik het ook zelf leren en van ctrl c + ctrl v leer je niks van :9
Graag gedaan :)

Ik wil je fits ook wel uitleggen hoor ;)

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

madpilot0 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:00:
[...]

Graag gedaan :)

Ik wil je fits ook wel uitleggen hoor ;)
Dat onthoudt ik, ik ga eerst even mee klooien.

• lethalnl
dat is echt een kwestie van ervaring, veel fits bekijken, battle reports doorbladeren

leren wat werkt, wat op welke ranges schiet etc.

probeer zowiezo het wiel niet opnieuw uit te vinden, als je fittings zoek voor schip X blader dan gewoon de losses op z-kill even door en kijk naar trends of iets interessants

uiteindelijk heb je dat niet meer nodig en zuig je ze zo uit je duim zeg maar

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:06:
dat is echt een kwestie van ervaring, veel fits bekijken, battle reports doorbladeren

leren wat werkt, wat op welke ranges schiet etc.

probeer zowiezo het wiel niet opnieuw uit te vinden, als je fittings zoek voor schip X blader dan gewoon de losses op z-kill even door en kijk naar trends of iets interessants

uiteindelijk heb je dat niet meer nodig en zuig je ze zo uit je duim zeg maar
Dat is een goede tip, ik ga wel even rondspeuren.

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Wou dat ik weer tijd had om met wat kleinere fleets mee te gaan. Vind die fleets met 50+ niet geweldig (ben meestal logi). Maar black ops of een kleine snelle shield fleet is best leuk :)

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

madpilot0 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:31:
Wou dat ik weer tijd had om met wat kleinere fleets mee te gaan. Vind die fleets met 50+ niet geweldig (ben meestal logi). Maar black ops of een kleine snelle shield fleet is best leuk :)
Wij vliegen meestal uit op maandag met frigates, groep grote verschilt maar meestal max 15 maar soms ook maar 7 of zo. Vooral low sec trouwens. Tag along als je niet rood bent :P

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

XzeroD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:41:
[...]

Wij vliegen meestal uit op maandag met frigates, groep grote verschilt maar meestal max 15 maar soms ook maar 7 of zo. Vooral low sec trouwens. Tag along als je niet rood bent :P
Lijkt me wel grappig een keer met randoms mee te vliegen :Y
(is Pandemic Legion rood voor je? :9 )

Heb net met kerst n lading frigs (sentinels en slicers) gekregen ^^

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

madpilot0 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:42:
[...]

Lijkt me wel grappig een keer met randoms mee te vliegen :Y
(is Pandemic Legion rood voor je? :9 )

Heb net met kerst n lading frigs (sentinels en slicers) gekregen ^^
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PlR7nJg.png

We hebben wel de volgende regel, dus in principe zou het kunnen maar voor een roam moet ik dan wel even vragen of ze het goed vinden :P
We don't mind who you fly with, if you want to fly with your friend who is neutral/red to us then so be it. Whilst your doing that please operate under the same rules as Bastards, try to avoid getting yourself into a situation where your mate has engaged a blue (We have very few so it shouldn't happen). This also includes providing logistics/remote reps to your mate whilst he kills a blue. I will treat that as AWOXing.
Daarnaast hebben wij veel op rood staan i.v.m. threat level, kortom mensen die op rood staan zijn vooral op rood gezet dat ze sneller te spotten zijn. Zo is ook Shadow Cartel op rood, maar dat komt puur zodat ze sneller te spotten zijn en je weet dat het nogal eens lastig kan gaan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door XzeroD op 19-12-2013 16:50 ]

• lethalnl
aww....zijn wij rood?

jullie zijn neutrals voor ons

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
PL ook rood bij mij :'(

Shadow cartel neutral

[ Voor 41% gewijzigd door eniux op 19-12-2013 16:58 ]

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:53:
aww....zijn wij rood?

Oh nee toch niet rood, oranje! Maar zoals ik zei, is vooral voor het spotten van.. Wordt geen kwaad wordt over jullie gezegd, in tegendeel zelfs :9
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/7951/kirv.png

[ Voor 2% gewijzigd door XzeroD op 19-12-2013 16:56 . Reden: url tags naar img tags xD ]

• stealthgun
XzeroD schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:55:
[...]

Oh nee toch niet rood, oranje! Maar zoals ik zei, is vooral voor het spotten van.. Wordt geen kwaad wordt over jullie gezegd, in tegendeel zelfs :9
[afbeelding]
Mocht je ooit eens vragen hebben over null-sec of wat meer industrial dingen mag je me je char naam wel eens pm'en zal ik je toevoegen :) je kan mij ook wel dingen vragen ben ook al wel bijna een 'veteraan' in eve.

Shadow cartel is -10 en PL -5 bij mij hehe

Maar mijn alliance doet niks in low sec. Wij zijn echt een puur null sec alliance. En dus onderdeel van de grotste coalitie in het spel :)

[ Voor 13% gewijzigd door stealthgun op 19-12-2013 17:27 ]

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

PL is rood voor velen :P (goh)
ik zal geen cyno fitten haha :9

Maar ik heb eigenlijk alleen in het weekend (een beetje) tijd. Moet binnenkort toch n keer naar empire voor een +4 set dus kan dan vast wel n keer met jullie mee :)

• nwagenaar

nwagenaar

Wij hebben maar 3 personen rood omdat het irritante mensen zijn. Vroeger hadden we ook CCP Alliance op rood staan :D

http://www.eveskunk.com/standings.php?alliance=Verge of Collapse

• Shunt

Shunt

Boe

lethalnl schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:53:
aww....zijn wij rood?

hmm nog een medelander in pl? Dacht dat de Nederlanders ondervertegenwoordigd waren? (btweeduizend / Aprok)

Game PC

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Wiztecia (komt niet vaak in deze thread) ook, Tinkeng (logi in de laatste paar alliance tournaments) en nog een paar (Comi ook). Maar de meesten in PL zijn US TZ.

• stealthgun
DBRB was aan het trollen:

http://themittani.com/news/false-dbrb-ban-report-snares-eve-community

Het hele verhaal was dus niet waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Even lollen met zijn allen ...
Good Morning, Goats!

After our “Retreat-to-Tenal” weekend, it’s time for a war update.

READING LIST: I would like to pull out a few gems written by other people which I believe you should read…

1. This was written up by a Goon Diplo and posted in the recent CFC Diplomatic Update – Winter 2013 thread. This is how Razor is viewed by the rest of the CFC as a whole:

At the conclusion of the fountain war, Razor did not stay put for long and decided to deploy to Curse at the end of September. Undaunted by a bit of a rough start, they persisted and became involved in virtually every major fight in the area and in doing so, became the first CFC alliance to side with the fledgling Russian bloc in their conquest of the N3 hordes. Especially commendable is their continued capital efforts with Black Legion to try to stomp out the pest that are slowcats and further cementing their status as one of the most capital heavy CFC alliances.

2. My partner-in-fail, Imperian, posted this gem of a post in a recent thread in general discussion. This post was a culmination of his (and our) frustration with the grumbling, complaining and general whiny nature of some of our more special Razor members:

Do you guys realize that you are crying on a pretty damn high level?

Do you know why BlackLegion is the FOTM alliance? Not because they don't have doctrine ships on alliance contracts. Not because they don't have any SRP at all. Not because you get kicked from TS if you shit up their coms. Not because they don't give a shit if you are two minutes late and leaves you home.

It's because of their pilots which WANT TO help the FC being successful. The last time they fought in 9-8 they were in Maelstroms. They knew that they are going to get butt-fucked so they bridged back to Sendaya. Switched ships and were back in within 4 minutes after they bridged out.

The power to adapt is what is winning this game. Not the power to make sure that every member of this alliance has a golden pillow to sleep on. We have way better basic conditions than 95% of the other alliances. We got a 0.0 entrance as staging. Easy to get there. We got the space for making money at home. We got all ships on alliance contracts. We got JF service. Basically a RZR member doesn't have to do anything but joining fleets and making ISK. But instead of being happy there is so much whine about having to be better than the average IRC member. I am not making this shit up. Join another alliance like PL or BL or Cartel or any other alliance that is good at PVP. They don't give a shit about what you think. They will laugh at you and kick you if you cry like that on their coms / forum. But that's not possible here in Razor because we are something like an all-handing-hand-community where your opinion counts and everyone should be happy.

So yeah, be happy while it lasts

Razor Alliance members have it good like you guys wouldn't believe. We are working hard to make that even better day by day.

War Update

What is happening in this War?
The CFC has officially entered the war and is positioning themselves in G-0Q86. Razor will provide support for timers and assist in RF'ing from time to time. When required, we will use our growing capital fleet to drop on the ebil N3 Boot carrier blobs. If you have been quite lost as to what has happened the last few weeks, I suggest reading up on several stories:

- Nullsec Update: 12/5-12/8
- Nullsec Update: Week Of December 9th
- Solar Supercarrier Group Destroyed in 78R-PI
- GSF Outpost Egg Destroyed in Catch Ambush

Why is Razor still here?
Because we are in the best place in this game for Nullsec, fleet PvP.
We are here to kill N3. We are here to decisively and completely remove N3 from the South. If we can kill them in the process, all the better.

What are our future plans?
Right now, our plans include staying in Curse until it no longer makes sense for us to remain here. Our location could not be more ideal for logistics, access to empire and Titan/dread range. We leave when we (1) are not longer needed and (2) the PvP in the area dries up. Until then, we will continue the good fight.

Why aren't we winning faster?
Because Drone Assist, boot Archons and extensive use of Supercapital power by the N3. N3 was only able to accomplish this because the CFC has yet to move down their supers/titan. It's only a matter of time before N3 will think twice about dropping capitals on every timer. They can't win the subcap fight, so they have chosen to go almost exclusively capital fleets. It has taken several weeks for us to counter this change, but it's happening.

Other Notes
- The Russians have completed preparation for LR Dread fleets. Our combined numbers are growing.
- CFC & Razor have begun the push for Naglfars. Begin training Minmatar Dreadnaught 4 and Capital Projectiles 4. When you lose your next dread, order a Naglfar.
- Get a Dread (not a Phoenix). Insure it before major fights if you choose (the PLatinum Insurance + Alliance SRP pays for new Ship, fittings and a bit extra).
- Razor's swap to Ishtars has been met with approval by the rest of our allies as it allows us to provide significant DPS to cover both capitals and friendly fleets.

Ship Fitting Updates: Ishtars
Yup, we added them. I’d like to turn your attention to the Ishtar thread (https://www.eve-razor.com/forum/index.php?topic=38645.0) where you will notice a distinct lack of reference to Vigils or any other shit ships. AB Hyena or AB Keres are the only acceptable ships outside of Interdictors/Interceptors for tackle. If you can’t fly any of the listed ships in this thread, whatever you do, don’t fly a Vigil. Thanks.

Skills Training Suggestions
Gallente Cruiser 5 (for Ishtar)
Heavy Assault Cruiser 4 -> 5
Sentry Drone Interfacing 5
Drone Interfacing 5
Electronic Attack Frigate 4 -> 5 (for Hyena/Keres)

Christmas Holidays
It might be quiet over the Christmas holidays as people will be out of town and hanging with family. There will still be plenty of fleets, but how active the war will be around Christmas remains to be seen.

Your Military Advisers Leaders,

Tib & Imperian
Toch knap hoe zij altijd praten over dat wij blobbers zijn terwijl het zeer regelmatig 500 N3 is vs 1000 CFC ofzo :+

Oh en braggen dat ze aan het winnen zijn, come on 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

De_Bastaard schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:39:
Even lollen met zijn allen ...

[...]

Toch knap hoe zij altijd praten over dat wij blobbers zijn terwijl het zeer regelmatig 500 N3 is vs 1000 CFC ofzo :+

Oh en braggen dat ze aan het winnen zijn, come on 8)7.
Ik moest echt heel erg lollen bij het zinnetje "Why aren't we winning faster?" :9
De rest snap ik toch nog maar de helft van maar de arrogantie kan een leek er nog uit halen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ehm ik weet het niet hoor maar er zijn al een heel aantal ihubs in reinforce... en kan nog niet echt zeggen dat er een antwoord is vanuit n3 kant. Er zit maar 1 blob in het hele verhaal en dat is over de slow-cat (wat ook gewoon een blob is) dus ik weet niet waar je het blob deel vandaan haalt.

En trouwens dit is razor en die hebben nog niet echt gedeloyed in the curse war. Ik denk dat razor nog komt ik heb gisteren met ze geschoten op een ihub :)

Daarbij als n3 1000 man bij elkaar kon sprokkelen zouden zij dat ook inzetten. Zit nou niet hun kleine nummers te verdedigen met het feit dat cfc gewoon meer heeft.

FCON heeft deze week ook de order gekregen om volledig de deployen, we hebben nu al seige bomber fleets van 150man. Dit beloofd dus nog wat.

Het is en blijft een feit dat CFC de grootste coalitie in EvE is en ja dat brengt mee dat je waarschijnlijk ook meer mensen in een schip kan krijgen he. De oorlog die n3 heeft hebben ze zelf gevraagd.

Als zij niet hun slowcat fleet hadden gedropped op een fleet van de CFC was de CFC gewoon nog een kleine partij die wat ondersteuning voor stainwagon was. Niks meer, niks minder.

N3 wou oorlog N3 heeft oorlog en ik weet zeker dat ze die gaan verliezen. Vooral omdat ze niet 1000man tegelijk in een schip hebben. Het antwoord voor de slowcat is er al.

@XzeroD: Denk ook dat dit voor jou beetje ver-van-je-bed show is :) dit is echt een null-sec ding. Ik zit aan de CFC kant (de vijand van De_Bastaard zeg maar) dus ik moet wel weer lachen dat n3 denk dat ze hun sov nog kunnen houden :)

[ Voor 88% gewijzigd door stealthgun op 20-12-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Buiten het feit om wie er aan het winnen is of niet snap ik sommige dingen niet, zal ik ook vast nooit doen.

Hoe kan een Alliance als Goonswarm ooit zoveel mensen achter zich scharen terwijl bij de start van Goons al duidelijk is gemaakt dat ze het alleen doen om het spel te verzieken voor anderen. Zijn er nou echt zoveel mensen die 1 Alliance met hun vriendjes aan de macht willen zien en de market voor iedereen willen verneuken? Want dat is letterlijk wat Goonswarm zelf aangeeft. En het zou me niet verbazen als nullsec straks 'done' is ze doorgaan op WH's.

Over de war zelf kan ik weinig uitspraken doen, heb zelf geen capital om ertussen te mikken, maar voor wat ik tot nu toe heb gezien en alles wat ik heb gezien/gelezen van alle kanten over de jaren, hadden er al lang een gros lui banned moeten wezen (bijvoorbeeld: node crashes niet bewezen, maar iedereen weet het gewoon).
Als dat soort niet game technische 'tactieken' nodig zijn om jezelf te 'redden' verdiend degene die de opdracht geeft + iedereen die het doet gewoon een ros te krijgen naar de eeuwige bitvelden. Ik kan er met mijn gedachten gewoon niet bij dat mensen het leuk vinden op dergelijke wijze hun 'overwinning' te halen.
Dit zeg ik niet om andere partijen goed te praten, want er zijn er vast meer die het hebben gedaan, doen of wat dan ook, dit geld voor allemaal.

Maar met de huidige ontwikkelingen gaande en als het zuiden inderdaad valt (wat op basis van aantallen dus wel zal gaan gebeuren) zal er toch een controleregio ontstaan met renters welke niet zou moeten ontstaan (dat is net zoiets als dat de romeinen uiteindelijk alles veroverd zouden hebben, maar goed voor een te klein aantal partijen). Dus ik hoop van harte dat er partijen opstaan en ontstaan welke Goons + consorten het hoofd kunnen bieden om nullsec en dat deel van Eve te 'redden'. Want wat men ook vind, 1 groep mensen die alles bepaald mbt tot de markt zou een dooddoener zijn.

Al met al, niet de ontwikkelingen denk ik die het beste zijn voor Eve (al zal het niet zo snel lopen, weet ik maar ik denk dat men het effect onderschat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Als er niks meer om te vechten is gaat de CFC opbreken en met elkaar vechten :)
Dat zou wel ongeveer de uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik vermoed eerder rugtufacties op RAZOR ofzo. Omdat hun 'nut' dan is geweest. Zie het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
Join another alliance like PL or BL or Cartel or any other alliance that is good at PVP
nou die is nieuw, sinds wanneer worden wij in een adem genoemt met BL/PL :P?

wat er wordt gezegt is inderdaad wel 100% waar, als je met dat soort shit aan komt zetten wordt je uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

lethalnl schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:27:
[...]

nou die is nieuw, sinds wanneer worden wij in een adem genoemt met BL/PL :P?

wat er wordt gezegt is inderdaad wel 100% waar, als je met dat soort shit aan komt zetten wordt je uitgelachen.
wij zijn gewoon goed in pvp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Zit hier trouwens iemand in PL?

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
madpilot0 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:44:
[...]

wij zijn gewoon goed in pvp :+
en wie ben jij dan :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

blood covenant representing o7

eerst een paar jaar in snigg gezeten :)

[ Voor 41% gewijzigd door madpilot0 op 20-12-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nou daar heb je d'r eentje sorki :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Snigg sins kort, daarvoor waffles.
heb dit jaar nog voor waffles aan het AT mee gedaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

57 mil sp en een niet al te beschamed killboard genoeg om te kunnen joinen, ben nog steeds op zoek naar een nieuwe stek :)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
spaaaiiii

en 57 zegt ook niets :P

kan net zo goed 45 mil in science en industry zijn

maar je moet idd wel een vouch hebben voor PL, of een super toch :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Voor pvp zijn waffles n goeie + ze zijn heel actief. Weet alleen niet of recruitment open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Vouch geld bijna overal tegenwoordig dacht ik.

NC. hier tegenwoordig (Evolution)
Pagina: 1 ... 51 ... 116 Laatste