Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:35:
[...]

Ik liep in de eerste instantie tegen hetzelfde aan. Had me een aantal doelen gesteld die achteraf iets te ambitieus en tijdrovend bleken te zijn :) (lees: de gewenste boot was groter dan de inkomsten)
Ondertussen een speelstijl gevonden waarmee ik me (solo) prima kan vermaken een paar uurtjes per week. Ondertussen mijn verwachtingen en doelstellingen drastisch aangepast, dit geeft niet alleen een hoop 'rust' maar ook duidelijk meer speelplezier.

(stiekem blijft mijn einddoel nog steeds een Charon, maar daarvoor moet ik eerst nog ergens 2bil uit de kast trekken om het schip te kunnen kopen en voldoende ISK in mijn wallet te houden als colateral om courier contracts te kunnen runnen... donaties zijn uiteraard welkom! :9 )
Een charon is 1,3B. Ik mine hem zelf. Een BPC setje was 200M. Dan blijft er nog ~1b isk aan mineral kosten over. Daarvan kan ik (in high sec) ongeveer 85% van zelf minen in high sec. Gister door wat 'gedoneerde' cans, van nog 8% tegaan naar 2 procent gegaan. Kortom, nog een avondje flink minen en hij kan in de oven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:25:
Heb nu een kleine week gespeeld, zo'n 10 uur effectief, en ben tot de conclusie gekomen dat dit niks voor me is.
De learning curve is stijl en aan de ene kant spreekt dat me juist aan... Maar het is volgens mij veel te tijdrovend om nu nog in te stappen. Jammer, want vind het wel een leuk spel. Beter had ik hier 10 jaar geleden mee begonnen, maar ja toen speelde ik fulltime WoW ;)
Dat uurtje wat ik dan heb op een doordeweekse dag, heb ik vaak ook gewoon geen zin om allemaal dingen uit te zoeken. Gevolg is dat k na 10 minuten een shooter of card game zit te spelen :p past niet in mn huidige leven, helaas.
Ik ben ook nog een beginner en had in het begin ook moeite, ik had vooral last met me draai vinden. Inmiddels ben ik geweldige lui binnen gekomen en leer ik elke dag weer, al speel ik maar een uurtje. Het geweldige aan EVE tegenover WoW vindt ik het leren, je kan best ver komen zonder actief te spelen. Skills in je queue gooien en niet inloggen.

Mijn advies: zoek mensen met dezelfde passie en het idee als jou en ga bij hun corp, zo leer je sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
als je maar een uurtje of wat per dag hebt, wat beweegt je er dan toe om (als je al eve speelt) te gaan minen, missionen, traden/manafacturen?

nou ben ik meer van het pvpen (ik run af en toe een DED site naast scouten en/of roamen op m'n andere scherm en een cycle wormhole escalaten eens in de 3 maanden ofzo)

als ik weinig geld en tijd had zou ik missionen en in RVB zitten ofzo, goedkoop pvpen
of een ander spel spelen

tweede baan online heeft me nooit zo aangesproken

dat iemand overweegt om voor 1,2b een freighter te kopen en dan voor x00'000 per jump te gaan space trucken gaat mij al helemaal te boven.

manafacturing kan ik nog zien voor sommige mensen, het is gewoon de ultieme tycoon game

[ Voor 6% gewijzigd door lethalnl op 05-12-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:02
lethalnl schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:47:

manafacturing kan ik nog zien voor sommige mensen, het is gewoon de ultieme tycoon game
Dat is inderdaad waar, je kan nog net geen nieuwe producten verzinnen, maar voor de rest is het (bijna) perfect.

Wat betreft dat jij niet in kan zien dat sommige mensen space trucking of minen leuk vinden, gelukkig zijn er inderdaad verschillende soorten mensen die Eve spelen, anders had het zo saai geworden. Als PvPers geen schepen hadden om mee te knokken en industriele lui geen mensen hadden gehad die hun spullen kochten ;)

ieder zijn ding, ik vind die grote fleet fights niets, en pvp (schip tegen schip combat) vind ik zelf ook minder leuk dan markt pvp en het hele universum verkennen.

Edit:: Minen vind ik bijvoorbeeld zelf ook echt het meest saaie wat je kan doen in Eve :P ik kan me zelf ook niet inbeelden wat mensen daar leuk aan vinden, behalve op teamspeak hangen en er gewoon 1 grote sociale aangelegenheid van maken

[ Voor 12% gewijzigd door AerosPhere op 05-12-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat iemand overweegt om voor 1,2b een freighter te kopen en dan voor x00'000 per jump te gaan space trucken gaat mij al helemaal te boven.

Ieder zijn ding! Ik vind het een leuke uitdaging om courier contracts op een mooie manier aan elkaar te passen voor de meest efficiënte route. Als ik dan tegelijkertijd ook nog een leuke trade mee kan pakken van of naar Jita dan is mijn feest compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je maar een uurtje of wat per dag hebt, wat beweegt je er dan toe om (als je al eve speelt) te gaan minen, missionen, traden/manafacturen?

nou ben ik meer van het pvpen (ik run af en toe een DED site naast scouten en/of roamen op m'n andere scherm en een cycle wormhole escalaten eens in de 3 maanden ofzo)

als ik weinig geld en tijd had zou ik missionen en in RVB zitten ofzo, goedkoop pvpen
of een ander spel spelen
...

de vet gedrukte zinnen :?
precies de reden waarom :) geen idee waar je het over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt een duur geintje, missionen terwijl in RvB. Dan moet je of elke dag joinen en leaven, of je hebt meerdere accounts nodig, want nou ook een beetje vreemd is als je beetje casual wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:39:
[...]

de vet gedrukte zinnen :?
precies de reden waarom :) geen idee waar je het over hebt
DED = Sites - https://wiki.eveonline.com/wikiEN/index.php/DED_Complex_List
RVB = Red VS Blue corp/alliance - http://rvbeve.com/forums/index.php?/portal/
Space trucken = Soort van koerier dienst

Je leert van alles binnen EVE, ook ik leer nog steeds elk moment. Je moet niet verwachten dat je alles snel leert maar daarnaast in het begin hoef je ook echt nog niet druk te maken over alles. Na mate je richting low security space gaat of dieper komen weer nieuwe zaken aan de beurt.

Wat ik heb geleerd: Heb geduld, alles komt vanzelf op zijn pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
En zoek een corpje om samen "mee op te groeien", het sociale aspect van een corp/alliantie is de reden dat ik niet voor de 2de keer ben gestopt met Eve na een korte periode.

Het zoeken van een passende corp is tegenwoordig een stuk eenvoudiger, je geeft op in welke uren je speelt, wat je interesse gebieden zijn en nog een paar andere kleine zaken en je krijgt een lijst voorgeschoteld van corps welke op zoek zijn naar nieuwe members. Bekijk er een aantal en kies een leuk ogende corp uit om een tijdje in rond te hangen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
Spenkman heb jij misschien een suggestie welke ik kan joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
_Apache_ schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:40:
[...]

Een charon is 1,3B. Ik mine hem zelf. Een BPC setje was 200M. Dan blijft er nog ~1b isk aan mineral kosten over. Daarvan kan ik (in high sec) ongeveer 85% van zelf minen in high sec. Gister door wat 'gedoneerde' cans, van nog 8% tegaan naar 2 procent gegaan. Kortom, nog een avondje flink minen en hij kan in de oven.
Hmm, als je soms even rustig rondvraagt, kom je ook nog wel mensen tegen, die gewoon die bpo's hebben liggen en soms geen enkel probleem hebben om als je minerals hebt, om ze te bouwen.
Als je zelf gaat bouwen, wel ff zorgen, dat je bouwskills hoog genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:13:
[...]

Ieder zijn ding! Ik vind het een leuke uitdaging om courier contracts op een mooie manier aan elkaar te passen voor de meest efficiënte route. Als ik dan tegelijkertijd ook nog een leuke trade mee kan pakken van of naar Jita dan is mijn feest compleet :)
Pas alleen op voor scammers :/
Er zijn een paar high sec locaties, die NIET gelinkt zijn aan normaal hisec, die locaties worden soms misbruikt voor courier scam contracten, want ga je ze namelijk wel bezorgen, dan hebben ze meestal al gasten klaar staan in de low sec systemen op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
Hallo,
Ik ben nu dus een beetje bezig maar zou iemand mij even verder kunnen helpen.
Door een (zelfmoord)missie ben ik een ruimteschip kwijt inc m'n wapens en schild booster.
Nu heb ik mijn minmitar reaper nog en die wil ik nu ook gaan gebruiken, maar nu weet ik niet wat voor een wapens ik erop moet stoppen. Ik las dus dat hij small Projectile turrets moest gaan gebruiken, maar hier heb je nog steeds vrij veel varianten van. Hoe kan ik deze wapens met elkaar vergelijken? welke zou ik er op moeten gooien. Ik zie namelijk niet zo een statistiek staan van DPS of gewoon Damage.

Ik probeerde dit ook al te vragen in Rookie help, maar het is daar iets te druk om gelezen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Lubbers92 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:12:
Spenkman heb jij misschien een suggestie welke ik kan joinen?
Een leuke corp is iets heel erg persoonlijks, ik vind het dan ook lastig om voor iemand anders een advies te doen. Als je naar Social -> Corperation gaat en vervolgens naar tabbladen Recruitment -> Search kan je een aantal filters configureren. Geef aan waar je interesse naar uit gaat, of dit in high/low/null/wh space moet zijn, op welke tijden je normaliter kan spelen.

Een kleine corp kan erg knus zijn, in mijn ervaring zal je dan wel vrij veel zelf (als in missies / minen etc) moeten doen terwijl je wel een goede vraagbaak hebt. De iets grotere corps van 50-100 bijvoorbeeld hebben meestal al een kleine infrastructuur met regelmatige ops (Gezamelijk minen / missies runnen etc), zitten ze bij een alliantie aangesloten bekijk deze dan even op http://evemaps.dotlan.net/ om te kijken wat ze uitspoken.

Lees de recruitment posts rustig door en kies er eentje welke je leuk lijkt. Mocht het toch tegen lijken te vallen kan je altijd verder gaan kijken bij een andere corp.
Lubbers92 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:58:
Hallo,
Door een (zelfmoord)missie ben ik een ruimteschip kwijt inc m'n wapens en schild booster.
Nu heb ik mijn minmitar reaper nog en die wil ik nu ook gaan gebruiken, maar nu weet ik niet wat voor een wapens ik erop moet stoppen. Ik las dus dat hij small Projectile turrets moest gaan gebruiken, maar hier heb je nog steeds vrij veel varianten van. Hoe kan ik deze wapens met elkaar vergelijken? welke zou ik er op moeten gooien. Ik zie namelijk niet zo een statistiek staan van DPS of gewoon Damage.

Ik probeerde dit ook al te vragen in Rookie help, maar het is daar iets te druk om gelezen te worden.
Als je de info van je Reaper opvraagt dan zie je dat deze bonussen heeft voor "Small projectile Turret damage", dit verteld je alvast welke gun groep je moet hebben waarna er nog een stuk of 20 zijn om uit te kiezen maar eigenlijk zijn er maar een paar verschillende:
Short range:
125mm Gatling autoCannon
150mm Light AutoCannon
200mm Autocannon

Long range:
250mm Light Artillery Cannon
280 Howitzer Artillery

Van deze guns heb je weer verschillende "meta" variaties, in de regel is een hogere meta beter. Ingame kan je het beste de T2 gun (== meta 5) info pakken en even kijken in de tab variations. Je hebt hier de optie om guns met elkaar te vergelijken op verschillende aspecten.

Kant en klare voorbeelden van fits kan je o.a. op BC (http://eve.battleclinic.com/loadout/66497-Reaper-Rapier.html) vinden wat je een goede start kan geven. Voor het "droog" testen van fittings kan je gebruik maken van applicaties zoals EFT of EveHQ.

Hopelijk kan je hiermee een klein stukje verder komen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door sPENKMAN op 06-12-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach dat is eve een ieder zijn passie. Er schijnt iemand met een vloot van wel 10+ freighters de contracts te doen. Ook niet mijn passie maar ja er is voor iedereen wel wat te vinden in Eve ondanks de leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
Lubbers92 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:58:
Hallo,

Naast het antwoord van sPENKMAN is er ingame ook nog de compare tool voor nieuwere eve spelers. hiermee kan je de statistieken van wapens vergelijken. Door ze gewoon in de lijst te slepen en vervolgens vergelijkings criteria aan te vinken dit ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/729/eveingamecomparison.png

Ook zou ik in het begin niet verder kijken dan meta 5 (t2) hier heb je hoge skills voor nodig maar T2 is vaak erg goed en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was voor de gein wat battlereports aan het kijken weer eens, en zag een hoop goedkoop spul. Als ik het goed heb zijn momenteel (/waren tot recent) drone schepen erg goed? Maar waarom dan prophecies (die blijkbaar drone upgrade hebben gekregen), vexors, etc? En niet ishtars/dominix? Oké t2 cruisers zijn tech heavy (al moet er ook wel redelijke SP inflatie zijn), en dominix zijn niet bepaald snel, maar dan nog steeds, t1 cruisers? Zijn die zoveel geboost dat die zinvol zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 23:58:
Ik was voor de gein wat battlereports aan het kijken weer eens, en zag een hoop goedkoop spul. Als ik het goed heb zijn momenteel (/waren tot recent) drone schepen erg goed? Maar waarom dan prophecies (die blijkbaar drone upgrade hebben gekregen), vexors, etc? En niet ishtars/dominix? Oké t2 cruisers zijn tech heavy (al moet er ook wel redelijke SP inflatie zijn), en dominix zijn niet bepaald snel, maar dan nog steeds, t1 cruisers? Zijn die zoveel geboost dat die zinvol zijn?
drone schepen zijn op zich handig en goed maar ze hebben ook een nadeel poos geleden is de aggro van NPCs aangepast waardoor drones vaak worden aangevallen. tevens ligt het er ook aan wat je wil doen. als je b.v. een PVP carriere wil gaan beginnen (of eral aan bent begonnen) dan zou ik zeker gunnery boven drones zetten.

missies? plexen? PVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik zei, dat was uit battlereports (oftewel 0.0 pvp) waar ik zag dat er hoop t1 cruisers/battlecruisers gebruikt werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:22:
Zoals ik zei, dat was uit battlereports (oftewel 0.0 pvp) waar ik zag dat er hoop t1 cruisers/battlecruisers gebruikt werden.
dat je het uit een battle report haalde zegt niet dat je perse alleen (of voornamelijk) PVP wilt doen he ;) die las ik ook toen ik nog carebear was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee maar ik wil het ook niet doen, ik heb nog geen eens een account :P

Vroeg me gewoon af of die echt zinvol zijn tegenwoordig of dat degene die ik zag zo arm waren. Maar vroegah, toen zou niemand overwegen om een t1 cruiser/tier 1 battlecruiser doctrine te hebben, ze waren gewoon veel te slecht. Tier 2 battlecruisers misschien, en verder battleships en t2 cruisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
@ XzeroD

ben een paar keer langs geweest dit weekend, beetje deaud daar in aunen.

2 5/10 DED sites gedaan, niemand kwam hallo zeggen :(
wel een b-type invuln gekregen

verder nog even een leuk verhaaltje van dit weekend

we krijgen structure mails van onze poco corp in haras.
great, kijken wat er bezig is.

normaal gesproken zijn het een zooitje bombers, of talos fleet ofzo voor mensen die express onze POCO's reinforcen om dan bij de timer terug te komen met een echte vloot.

maar nee....

golem, oracle, talos x2, bombers en random spul

zucht...okay dan maar, blackops vlootje.

golem en oracle down, de rest cloaked/warped

uur later...weer een verdomme mail, boodschap was niet duidelijk blijkbaar

talos's down, frigates weer weg.

http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=83569

BR is een beetje fucked up met beide fights in een maar je de 2e keer gingen we met frigs.

nou zou je denken: die ezels zullen niet nog een keer tegen die steen trappen?

2 uur later....ja hoor, daar gaan we weer.

http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_detail&kll_id=83576

hij kreeg het zelfs voor elkaar om dat ding te reinforcen voor de (dread)bom barste, wist een noob scanner 5 min te vermijden (astrometrics 1) zonder eruit te jumpen of in de POS die ze daar hebben te gaan zitten.

wij zeggen geen nee tegen gratis dread mails, ookal is het net alsof je snoep steelt van een baby...

naja...wij burnen er een van onze pr0 scanners heen en hebben hem in 1 cycle, eikel ging in siege voor ik aggression kon krijgen....moet echt een whoring gun op dat ding fitten.

maarja, m'n dread staat er tenminste op.

daarna was het over, ze hebben het niet nogmaals geprobeerd, nu kijken of ze dit weer gaan proberen als reinforce over is.
word nog lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
Zo hadden we dit weekend ook een leuke k/m in de box:

http://www.ineluctable.eu/kb/?a=kill_detail&kll_id=29810

POS was wel reïnforced, maar hebben we gewoon netjes kunnen reppen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is Tri. nog steeds niet dood of zijn ze gewoon weer een nieuwe incarnatie begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
volta kwam tot de realisatie dat ze geen w-space corp waren en ze zijn VOC uit gegaan en weer terug naar Tri.

ze zitten nu ergens in curse geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Sissors schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:15:
Is Tri. nog steeds niet dood of zijn ze gewoon weer een nieuwe incarnatie begonnen?
Het betreft een nieuwe incarnatie.

V0lta heeft TRI opnieuw opgestart en zijn daarom uit VoC gestapt (Aquila is de enige in VoC). TRI bevat een tweetal corps uit VoC, ex-NCDOT/TRI/-A- en een voormalige RAIDEN corp.

Aquila heeft de beschikking over de VoC naam en zowel Aquila als Snails and Frogs blijven in hun wormholes :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
lethalnl schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:24:
volta kwam tot de realisatie dat ze geen w-space corp waren en ze zijn VOC uit gegaan en weer terug naar Tri.

ze zitten nu ergens in curse geloof ik.
Ze stagen vanuit H-ADOC

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:44:
@ XzeroD

ben een paar keer langs geweest dit weekend, beetje deaud daar in aunen.

2 5/10 DED sites gedaan, niemand kwam hallo zeggen :(
wel een b-type invuln gekregen
Ben je net op verkeerde moment geweest, toen ik van Amo naar Auner vloog zat er een +15 man op de gate te wachten om naar Auner te vliegen. Corp Duck Hunters geloof ik. Eenmaal gedocked in me home heb ik gewacht tot ze weg waren, schijnbaar had iemand (*kuch kuch* corp member *kuch kuch*) ze een beetje pissed gemaakt want na 2 uur waren ze er nog steeds :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Gisteren was er blijkbaar bij TEST iemand jarig, de manier van vieren was om in een T1 frigate tegen elkaar op de vuist te gaan, de laatste die over zou blijven kon een kleine 500 M isk winnen.

Heb snel een incursus in elkaar gezet (1x small AR + 1x small anc. AR) om mee te doen. Gedurende 20 minuten 4 tristan's, Executioner, Punisher en een Bantam neergehaald terwijl mijn alliance leden liepen te klagen over de tank van die ene Incursus.

Ging weer helemaal nergens over, heerlijk!

Na 20 minuten liep iedereen alleen maar weg van elkaar en ben ik weer lekker gedocked in mijn bed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:36

madpilot0

I ain't mad

PL's secret santa :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QxrXxv3.png
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:36
Haha nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
zozo toe maar! ook nog ff een revelation erbij, lucky you :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
damn, iemand had teveel isk dit jaar :P

rigged hij alleen die rev verkeerd, daar moet een energy turret rig op zitten geloof ik
locus coordinator ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Gisteren wezen roamen met de corp en een paar hele nieuwelingen, toch nog 2 kills op me naam erbij gekregen (was later die roam). Heerlijke avond weer gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
ik zag je inderdaad, ben er een paar keer doorheen gevlogen in m'n buzzard toen jullie rond resboroko hingen

was op zoek naar redelijke nullsec exits, jammer genoeg geen gevonden

alleen ass end van cobalt edge en midden in de war zone, niet echt geweldig om ratters in te vangen (EMP zijn verassend goed in intel)

wel een 6/10 en 4/10, 6/10 op de escalation laten hangen want de overseer had alleen een thermal amp (<3 cargo scanners)
4/10 een c-type medium shield booster

ben bezig de mogelijkheden van blackops te verkennen voor sites

een sin met MJD en sentry's is ontzettend simpel om te gebruiken, moet nog een paar skills trainen en dan kan ik tengu + sin doen :P

als ik dit zo blijf doen hoef ik m'n wormhole niet eens meer in voor isk

[ Voor 5% gewijzigd door lethalnl op 10-12-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:04:
ik zag je inderdaad, ben er een paar keer doorheen gevlogen in m'n buzzard toen jullie rond resboroko hingen

was op zoek naar redelijke nullsec exits, jammer genoeg geen gevonden

alleen ass end van cobalt edge en midden in de war zone, niet echt geweldig om ratters in te vangen (EMP zijn verassend goed in intel)

wel een 6/10 en 4/10, 6/10 op de escalation laten hangen want de overseer had alleen een thermal amp (<3 cargo scanners)
4/10 een c-type medium shield booster

ben bezig de mogelijkheden van blackops te verkennen voor sites

een sin met MJD en sentry's is ontzettend simpel om te gebruiken, moet nog een paar skills trainen en dan kan ik tengu + sin doen :P

als ik dit zo blijf doen hoef ik m'n wormhole niet eens meer in voor isk
Ah heb je niet voorbij horen/zien komen in ieder geval dus good job :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@lethalnl Mag ik vragen in welke corp/alliance je zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:36

madpilot0

I ain't mad

lethalnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:03:
damn, iemand had teveel isk dit jaar :P

rigged hij alleen die rev verkeerd, daar moet een energy turret rig op zitten geloof ik
locus coordinator ofzo.
Ik had een goede kerstman :Y

En ik dacht dat PL tegenwoordig met 3x trimark vloog (heb niet zo op dreads/fittings gelet omdat ik ze toch niet kon gebruiken). Maar ik denk (helaas) dat het allemaal moros is nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nwagenaar schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:22:
collapsed out / shadow cartel

[ Voor 75% gewijzigd door lethalnl op 10-12-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

nwagenaar schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:22:
Ah ik wist het, je afbeelding kwam mij bekend voor. Jij zit vast in Duck Hunters ?
http://www.eve-kill.net/?...etail&crp_ext_id=98043789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ha, nee. Dat logo wordt door diverse corps gebruikt :+

Mijn main heet Shallente: https://zkillboard.com/character/324339841/
En ik zit in Aquila Inc: https://zkillboard.com/corporation/389326446/

De reden waarom ik dat vroeg had mede te maken omdat ik het woordje Wormhole tevoorschijn zag komen. Dus vandaar mijn interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
we heten collapsed out om een reden (we zijn de lowsec versplintering van het voormalige bite-me inc.)

we doen nog steeds best veel in wormholes als corp, daar halen wij de alliance content vandaan.

de laatste tijd komt dat meer neer op nullsec exits naar renter space voor roams of de toevallige site runner.
maar we hebben al wat capital mails bezorgt, komt nog wel meer van ;)

wat me trouwens aan wat leuks doet denken
[ 2013.12.08 16:53:46 ] Apollo 4 > NOOO
[ 2013.12.08 16:53:59 ] Apollo 4 > PLS
[ 2013.12.08 16:54:09 ] Apollo 4 > NOOOO opls
[ 2013.12.08 16:54:12 ] Apollo 4 > i give u isk
[ 2013.12.08 16:54:19 ] Apollo 4 > i have to stop
[ 2013.12.08 16:54:32 ] Apollo 4 > PLS
[ 2013.12.08 16:54:51 ] Ikke > how much?
[ 2013.12.08 16:55:04 ] Apollo 4 > 50m ISK i dont have more
[ 2013.12.08 16:55:10 ] Apollo 4 > PLS my last ship i need my plex
[ 2013.12.08 16:55:20 ] Apollo 4 > come pls
[ 2013.12.08 16:55:45 ] Apollo 4 > man
[ 2013.12.08 16:55:51 ] Ikke > lol...50m
[ 2013.12.08 16:56:12 ] Apollo 4 > i dont have more
[ 2013.12.08 16:56:46 ] Apollo 4 > :/(
[ 2013.12.08 16:57:21 ] Apollo 4 > PPLS mann
[ 2013.12.08 16:57:23 ] Apollo 4 > i dont have more
[ 2013.12.08 16:57:27 ] Ikke > eject
[ 2013.12.08 16:57:36 ] Ikke > i'll let you keep the pod
[ 2013.12.08 16:58:06 ] Apollo 4 > PLS MAN its my last ship
[ 2013.12.08 16:58:47 ] Apollo 4 > I need my plex
[ 2013.12.08 16:58:50 ] Apollo 4 > in 2 days
[ 2013.12.08 17:00:07 ] Apollo 4 > :///((((
[ 2013.12.08 17:00:10 ] Apollo 4 > PLSSS!!!
[ 2013.12.08 17:00:24 ] Apollo 4 >
[ 2013.12.08 17:00:35 ] Ikke > dude....600m kill vs 50m bounty
[ 2013.12.08 17:00:37 ] Ikke > try agqain
[ 2013.12.08 17:00:56 ] Apollo 4 > My ship cost only 400m and you dont loot anathyng only tech 1^^
[ 2013.12.08 17:01:09 ] Doomchinchilla > link fit
[ 2013.12.08 17:02:08 ] Ikke > taking to long
[ 2013.12.08 17:02:09 ] Apollo 4 > <localized hint="Tengu">Tengu*</localized
[ 2013.12.08 17:02:15 ] Ikke > curse incoming
[ 2013.12.08 17:02:18 ] Ikke > better be fast
[ 2013.12.08 17:02:40 ] Ikke > bullshit
[ 2013.12.08 17:02:46 ] Ikke > that isn't cap stable
[ 2013.12.08 17:02:47 ] Apollo 4 > pls
[ 2013.12.08 17:03:06 ] Apollo 4 > PLSSSS
[ 2013.12.08 17:04:29 ] Ikke > 50m and you can keep the pod
[ 2013.12.08 17:04:39 ] Apollo 4 > fuck u bitch
[ 2013.12.08 17:04:55 ] Ikke > Kill: Apollo 4 (Tengu)
[ 2013.12.08 17:05:03 ] SnowmAU2 Amatin > fake linkkk
[ 2013.12.08 17:05:08 ] Ikke > see, liar liar pants on fire
[ 2013.12.08 17:05:19 ] Ikke > or well...liar liar ship on fire
bleek uiteindelijk dus gewoon faction fit en een deadspace rep te zijn, geen van alle dropte

tja...als je dan gewoon niet lult maar meewerkt had ik mischien de hull intact gelaten

hij ging ook echt neer met het schip, niet eens eject ofzo

want dan had ik hem dus gejat...

[ Voor 4% gewijzigd door lethalnl op 10-12-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:35:
we heten collapsed out om een reden (we zijn de lowsec versplintering van het voormalige bite-me inc.)

we doen nog steeds best veel in wormholes als corp, daar halen wij de alliance content vandaan.

de laatste tijd komt dat meer neer op nullsec exits naar renter space voor roams of de toevallige site runner.
maar we hebben al wat capital mails bezorgt, komt nog wel meer van ;)

wat me trouwens aan wat leuks doet denken

[...]

bleek uiteindelijk dus gewoon faction fit en een deadspace rep te zijn, geen van alle dropte

tja...als je dan gewoon niet lult maar meewerkt had ik mischien de hull intact gelaten

hij ging ook echt neer met het schip, niet eens eject ofzo

want dan had ik hem dus gejat...
Is het trouwens niet automatisch eject bij destroy van je ship of is dat ergens in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
XzeroD schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:41:
[...]

Is het trouwens niet automatisch eject bij destroy van je ship of is dat ergens in te stellen ?
nee, wat jij bedoelt is gewoon je pod

als je schip opblaast hou je die zowiezo over

maar je kan er ook zelf voor kiezen je pod te ejecten terwijl je hull intact is

het is een tactische keuze als je denkt dat ze anders mischien je pod ook krijgen, of als je in het geval van een t3 skills kan verliezen. (je verliest automatisch een van de 5 subsystem skills als je neergaat in een t3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:43:
[...]

nee, wat jij bedoelt is gewoon je pod

als je schip opblaast hou je die zowiezo over

maar je kan er ook zelf voor kiezen je pod te ejecten terwijl je hull intact is

het is een tactische keuze als je denkt dat ze anders mischien je pod ook krijgen, of als je in het geval van een t3 skills kan verliezen. (je verliest automatisch een van de 5 subsystem skills als je neergaat in een t3)
Ah kijk, weer wat geleerd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

XzeroD schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:02:
[...]
Ah kijk, weer wat geleerd! _/-\o_
Ik meende mij te herinneren dat ze dit hadden gefixt?

Dus je verlies alsnog T3 sub-skill als je eject vanuit je T3 en hij wordt vernietigd.

[ Voor 15% gewijzigd door nwagenaar op 10-12-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nee, je kan niet meer ejecten met een weapon timer

als die timer over is heb je dat probleem niet.

[ Voor 33% gewijzigd door lethalnl op 10-12-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij hier iets meer duidelijk kan geven over high sec ganking.
Een kort intro:

Mijn main doet FW (Gallente). Na verloop van tijd wordt het tijd om de LP te cashen, ik haal mijn alt dan uit Jita om om modules op te halen in dodixie en dan in jita te verkopen, en hier gaat het mis.

De eerste keer had ik een bestower gebruikt om 500M aan modules naar Jita te brengen, halverwege werd ik getarget en meteen werd opgeblazen. Dit was rete shit omdat het destijds op 4M na, al mij geld was.
Ik heb meteen secundaire character SP heb geactiveerd, mijn alt is nu voor een blockade runner aan het trainen.
Deze avond had mijn alt in een frigate wederom modules gehaald uit dodixie, net voordat ik ging docken in jita werd ik door een trasher ge-oneshot. Dit keer was de schade 325M, een stuk minder erg dan de vorige keer omdat ik meer dan genoeg heb, het is nu gewoon irritant.

Het volgende vraag ik met af:

Nadat mijn schip was ge-explodeerd, meteen een nieuw schip gepakt om mijn wreck te looten, deze was weg.
Ik ga ervan uit dat hij in een fleet zat en dat een fleetmember mijn wreck heeft geloot, kan dit kloppen?
Ik kon mijn wreck nl. nergens vinden.

Ten tweede: is het mogelijk mijn cargo te scannen zonder dat ik word getarget? Voor mij is de grote vraag waarom van al die schepen die massaal op de caldari navy assembly plant warpen, juist ik de lul ben. Is het gewoon bad luck, of wist hij wat de cargo was. Ik had nog wel mijn bookmark gebruikt voor de 0 distance dock en toch ben ik mijn schip + cargo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:05:
Ik hoop dat iemand mij hier iets meer duidelijk kan geven over high sec ganking.
Een kort intro:

Mijn main doet FW (Gallente). Na verloop van tijd wordt het tijd om de LP te cashen, ik haal mijn alt dan uit Jita om om modules op te halen in dodixie en dan in jita te verkopen, en hier gaat het mis.

De eerste keer had ik een bestower gebruikt om 500M aan modules naar Jita te brengen, halverwege werd ik getarget en meteen werd opgeblazen. Dit was rete shit omdat het destijds op 4M na, al mij geld was.
Ik heb meteen secundaire character SP heb geactiveerd, mijn alt is nu voor een blockade runner aan het trainen.
Deze avond had mijn alt in een frigate wederom modules gehaald uit dodixie, net voordat ik ging docken in jita werd ik door een trasher ge-oneshot. Dit keer was de schade 325M, een stuk minder erg dan de vorige keer omdat ik meer dan genoeg heb, het is nu gewoon irritant.

Het volgende vraag ik met af:

Nadat mijn schip was ge-explodeerd, meteen een nieuw schip gepakt om mijn wreck te looten, deze was weg.
Ik ga ervan uit dat hij in een fleet zat en dat een fleetmember mijn wreck heeft geloot, kan dit kloppen?
Ik kon mijn wreck nl. nergens vinden.

Ten tweede: is het mogelijk mijn cargo te scannen zonder dat ik word getarget? Voor mij is de grote vraag waarom van al die schepen die massaal op de caldari navy assembly plant warpen, juist ik de lul ben. Is het gewoon bad luck, of wist hij wat de cargo was. Ik had nog wel mijn bookmark gebruikt voor de 0 distance dock en toch ben ik mijn schip + cargo kwijt.
ja ze kunnen je targetten zonder dat je dat ziet, uit mijn hoofd met een passive target mod. ze doen dit veel op routes naar en van trade hubs met Jita in het bijzonder.

het gaat idd zoals jij zegt ze blazen je op en iemand staat klaar om te looten en te maken dat hij weg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:05:
Net als 'don't fly what you can't afford to lose' geld ook hier eenzelfde regel...

je moet er namelijk nooit voor zorgen dat de waarde van je cargo het waard is om x aantal schepen op te offeren. In het geval van een bestower hoeven dat echt niet zoveel schepen te zijn om je op tijd te kunnen ganken. Stop dus nooit 500m aan spullen in een T1 industrial.

In mijn freighter ga ik zelf maximaal tot 700m, en in een t1 industrial zorg ik altijd dat ik nooit meer dan 100m meeneem. Deze waardes heb ik niet uitgerekend, maar gewoon op gevoel, maar in principe is 100m in een t1 industrial ook al teveel.

Daarnaast heb je altijd de trolls die zelfs lege industrials ganken, dus de kans zit er sowieso altijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon niet haulen in een industrail, gebruik een t1 frigute of cruiser, met stabs en wat speed mods om er door heen te glippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wie van jullie gebruikt defaf's industrial tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:07

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

AerosPhere schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 09:33:
[...]

Net als 'don't fly what you can't afford to lose' geld ook hier eenzelfde regel...

je moet er namelijk nooit voor zorgen dat de waarde van je cargo het waard is om x aantal schepen op te offeren. In het geval van een bestower hoeven dat echt niet zoveel schepen te zijn om je op tijd te kunnen ganken. Stop dus nooit 500m aan spullen in een T1 industrial.

In mijn freighter ga ik zelf maximaal tot 700m, en in een t1 industrial zorg ik altijd dat ik nooit meer dan 100m meeneem. Deze waardes heb ik niet uitgerekend, maar gewoon op gevoel, maar in principe is 100m in een t1 industrial ook al teveel.

Daarnaast heb je altijd de trolls die zelfs lege industrials ganken, dus de kans zit er sowieso altijd in.
Freighters kunnen tot ongeveer 1B, 1.5B gaan. Voor hogere waardes, check http://red-frog.org/jumps.php

Zij bieden collatoral aan, zijn spotgoedkoop en snel!

Voor echte waardevolle spullen, denk aan T2 haulers. Ik vlieg met een gerust hard 3B in mijn Crane langs alles in HS/LS, null daarentegen gebruik ik cov op jump portals.

In HS wil ik ook nog wel eens de autopilot aanzetten, geen enkele idioot gaat met 3b op autopilot vliegen :P
De_Bastaard schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:24:
Wie van jullie gebruikt defaf's industrial tool?
Zit er leuk uit, maar ik heb mijn eigen spreadsheet. Vind deze wel redelijk duidelijk. Maar niet geschikt voor mijn productie.
Ik heb een spreadsheet waar ik dus kan invullen: 100x manticore, 100 x Hound, 100x Harpy 10x orca etc.
Dit geeft mijn dan op 1 pagina weer wat mijn winst is, wat mijn boodschappenlijstje is, en waar de hoogste sell price is. Bij Defaf moet je dus per bootje inkopen doen. En aangezien ik 20 verschillende bootjes maak ga ik niet 20x inkopen :)

Voor een andere, hele goede optie, en nog duidelijker, check: www.eveeye.com

[ Voor 21% gewijzigd door SerealKiller op 13-12-2013 10:50 ]

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik heb wel eens meer vervoerd.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Je kan het beste een courier contract maken na jezelf met als destination jita :) als ze dan scannen zien ze alleen de courier contract box :)) (desnoods courier contract je het voor/namens een alt van je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
Dutch2007 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:26:
Je kan het beste een courier contract maken na jezelf met als destination jita :) als ze dan scannen zien ze alleen de courier contract box :)) (desnoods courier contract je het voor/namens een alt van je)
probeer dat maar eens, je ziet de inhoud van containers ook

als daar weer een container inzit werkt het weer niet, maar dan is het wel een hele duidelijke hint en ganken ze je alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:49

_Apache_

For life.

Blockade runners ftw! Niemand ziet wat je meeneemt. En daarbij ook nog eens gecloakt in warp. Wanneer men je al ziet, zijn ze al te laat.

De Viator is bijvoorbeeld nog maar voor 122M te koop, echt een koopje als je dit schip gewend bent.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 13-12-2013 16:26 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
Denk dat de beste manier om ganks te voorkomen in highsec toch vooral het niet gebruiken van de auto-pilot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
Dat heeft weinig met de autopilot (in mijn geval) te maken. Ik ben inmiddels een paar B's verloren in de afgelopen 2 jaar in HS met dank aan ganks. Sinds ik gebruik maak van de Viator (heb toch niet erg veel ruimte nodig) heb ik nog geen spullen af moeten schrijven.

Bij de gates blijft het altijd opletten geblazen, heb vaak zat gehad dat er iemand < 2000 m van me af zat waardoor ik niet veilig kon warpen met een cloak, goede overview settings zijn wel een must (dat is dus simpelweg met alles wat in de ruimte kan hangen).

Mijn eerste zware verlies was met een Badger MK II met een goede 900 M aan modules aan boord, dat was best leerzaam :+

[ Voor 10% gewijzigd door sPENKMAN op 13-12-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timjuan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:06
Veel high-sec gankers doen het niet voor de buit (leuke bijkomstigheid), maar vooral ook om de tranen van hun slachtoffers. Het proberen te verbergen van de buit heeft dus niet altijd zin.

Wat AerosPhere al zei, nooit op auto-pilot vliegen als je een vrachtje aan het vervoeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:26:
Blockade runners ftw! Niemand ziet wat je meeneemt. En daarbij ook nog eens gecloakt in warp. Wanneer men je al ziet, zijn ze al te laat.

De Viator is bijvoorbeeld nog maar voor 122M te koop, echt een koopje als je dit schip gewend bent.
Nog 2 dagen en dan kan ik mijn blockade runner gebruiken, zal in de praktijk wel langer zijn, ik dacht dat je per transport skill level -20% cloak cpu usage hebt. Ik ga zelf voor de Prorator, die zijn circa 80M.

Mag hopen dat ik dan wat veiliger door high sec heen kan. Het is eigenlijk wel vreemd dat ik relaxed door low sec heen cruise, zodra ik in high sec ben, dan krijg ik acuut last van klotsende oksels. Je zou andersom verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je moet je wel bedenken dat ze niet allemaal cloaked kunnen werpen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
De_Bastaard schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 11:43:
Je moet je wel bedenken dat ze niet allemaal cloaked kunnen werpen he.
hij kan altijd nog de MWD+cloak trick gebruiken :P

allign naar target, dan nagenoeg gelijk cloak + mwd pulsen, dan als de cycle weg is (MWD) de cloak uitzetten en je kan direct warpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 01:34:
[...]

Nog 2 dagen en dan kan ik mijn blockade runner gebruiken, zal in de praktijk wel langer zijn, ik dacht dat je per transport skill level -20% cloak cpu usage hebt. Ik ga zelf voor de Prorator, die zijn circa 80M.

Mag hopen dat ik dan wat veiliger door high sec heen kan. Het is eigenlijk wel vreemd dat ik relaxed door low sec heen cruise, zodra ik in high sec ben, dan krijg ik acuut last van klotsende oksels. Je zou andersom verwachten.
Let wel op dat je de juiste gebruikt :) er zijn 2 versies van de T2 industrials, eentje met +2 warp en 1tje met de cloak en immune voor cargo scanning (Prowler, Viator, Crane en Prorator)

Zag dat je de prorator wilt gaan gebruiken maar dacht zeg het toch nog even voor de zekerheid ;)

Wat ook erg tof is aan die Blockade Runners is dat ze ook te bridgen zijn door een Black Ops :) Erg vaak gedaan... handig om gate camps in null sec mee te omzeilen. Zet mijn panther bijna nooit in als combat ship... vooral omdat ik het een beetje geheim wil houden... denk dat alle black ops mensen wel begrijpen waarom.

maar toch eens een mooie kill mee gehad: killmail

Hadden een orca als bait (wie verwacht dat nou?) en met 2 blackops een fleet gedropped... :)

[ Voor 29% gewijzigd door stealthgun op 14-12-2013 22:05 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hehe, mij maakt t bijv. weer niets uit dat ze weten dat ik ook een blackops heb -- http://eve-kill.net/?a=pi...y=2013&view=ships_weapons ;-)

http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=20705560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ja maar ik doe er soms dus ook echt ops mee :) dus ik ontken het niet... maar zeg het niet echt veel ;)... want wat is lekkerder dan een hele fleet bridgen :D altijd tof om onschuldige noobs die denken een makkelijke prooi te hebben een bomber fleet op te droppen...

en ze proberen altijd te vluchten, maar komen er dan achter dat we een point met cyno op een Faction BS hebben gezet hebben (we hebbe bijna alles al wel gehad) :) de lol...

[ Voor 20% gewijzigd door stealthgun op 14-12-2013 23:37 ]

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
sPENKMAN schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:28:
Bij de gates blijft het altijd opletten geblazen, heb vaak zat gehad dat er iemand < 2000 m van me af zat waardoor ik niet veilig kon warpen met een cloak, goede overview settings zijn wel een must (dat is dus simpelweg met alles wat in de ruimte kan hangen).
Ik gebruik een tengu hiervoor. 185.000 EHP stabbed met cloak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
@De_Bastaard

nog meegedaan in DY- gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31
Het is er in elk geval erg gezellig geweest. Ben eigenlijk wel benieuwd naar echte cijfers. Eve-kill gooit blue en reds weer eens heerlijk door elkaar.

edit:
Deze lijkt aardig correct qua fleets, maar niet compleet, er zijn meer kills over en weer geweest....
http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=20948593

[ Voor 35% gewijzigd door Suicyder op 16-12-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Neen, niet meegedaan. Volgens mij begon het pas om 22:00 en ging tot diep in de nacht door. Corpmates uit Finland hebben vannacht 2 uur slaap gehad voordat ze weer gingen werken.

Uiteindelijk komt het er op neer dat de CFC de node heeft laten crashen nadat ze begonnen te merken dat de Archons niet zo snel neer gingen als ze hadden gehoopt en dat onze titans hun dreads wel neerkregen. Was anders een duur grapje geworden, 100 dooie dreads is toch al snel 2 á 300B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Cardinal schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:02:
[...]

Ik gebruik een tengu hiervoor. 185.000 EHP stabbed met cloak :)
Link fit or it didnt happen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
De_Bastaard schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:01:
Neen, niet meegedaan. Volgens mij begon het pas om 22:00 en ging tot diep in de nacht door. Corpmates uit Finland hebben vannacht 2 uur slaap gehad voordat ze weer gingen werken.

Uiteindelijk komt het er op neer dat de CFC de node heeft laten crashen nadat ze begonnen te merken dat de Archons niet zo snel neer gingen als ze hadden gehoopt en dat onze titans hun dreads wel neerkregen. Was anders een duur grapje geworden, 100 dooie dreads is toch al snel 2 á 300B.
wij zaten gister wat te praten over die SOTG on mitten.com
1. Subcap clash, we win and wipe the field of hostile support. Slowcats are untouchable and subs have to stay out of their 130km range, or else.
2. 60-80 Omegafleet brought in at 150km, begins to alpha slowcats. Foe must now escalate or lose their entire slowcat fleet. They will 100% escalate with supers.
3. Enemy escalates by dropping supercarriers on top of Omegafleet at facefuck range.
4. We counter supercarriers with bombs + smartbombing. No fighterbombers, no threat. Either we keep killing slows, or the Domis neut out the supercarriers and we activate the torture engines on their supers.
5. Short-range dreads dropped on supercarriers.
6. We probably eat a bunch of shit from Doomsdays but that's life, and ideally whack another Titan or two. If we have a bazillion dreads, they won't risk the Titans anyway.
ik zei al dat hij die stap niet noemt

7. If we take to many losses we'll just crash the node

beide partijen hebben genoeg mensen om express de node te crashen, nee nullsec is echt niet fundamenteel kapot hoor ;).
Peekster schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:10:
[...]

Link fit or it didnt happen. ;)
zoiets?

176k
[Tengu, cloaky hauler]
Warp Core Stabilizer II
Warp Core Stabilizer II
Damage Control II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Gistum B-Type EM Ward Amplifier
Gistum B-Type EM Ward Amplifier
Gistum A-Type Explosive Deflection Amplifier
Gistum A-Type Kinetic Deflection Amplifier

Covert Ops Cloaking Device II
[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]
[empty high slot]

Medium Core Defense Field Extender II

Tengu Defensive - Supplemental Screening
Tengu Electronics - Dissolution Sequencer
Tengu Engineering - Power Core Multiplier
Tengu Offensive - Covert Reconfiguration
Tengu Propulsion - Interdiction Nullifier

[ Voor 21% gewijzigd door lethalnl op 16-12-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja jammer. Als die node niet zou crashen waren het leuke killboards geweest :) Dan had ik mijn dread-fabriek kunnen opstarten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
had je het niet gehoord? ze hebben zelf 26 nag BPO's xD

de goon industrialists maken gouden tijden mee als dit zo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dit gaat nog wel even door, totdat Mittani straks zo hard zit te huilen bij CCP dat de Archons / Sentry setup wel weer generft wordt.

Want een buttload aan Archons gebruiken mag niet, maar zoveel mogelijk Maelstroms/tengu's/dreads in local stampen om vervolgens de node te crashen mag wel.

Mittens is gewoon behoorlijk butthurt. Ik vind het nog knap dat hij weet te verkopen aan zijn members dat ze deze war aan het winnen zijn, de laatste keer dat ik keek zijn er in al die weken oorlog maar een handvol systemen verloren gegaan en is het juist Dolar / DD die op klappen staan.

[ Voor 63% gewijzigd door De_Bastaard op 16-12-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
dat duurt nog wel ff, ze doen mischien een range of lock speed nerf voor sentries op de korte termijn.
maar fozzie/rise/ytterbium schuiven capitals lekker voor zich uit. (komt ergens als laatste)

ik hoop wel dat ze een beetje extreem gaan doen met supers, ik vond james315's idee wel redelijk
build cost/tijd omlaag, ehp ver omlaag, doomsdays naar de klote.

kortom: ze moeten vervangbaar worden, geen 2,3b zoals een dread maar ook geen 23 of 110b

ben alleen een beetje bang voor wat titan bridges dan gaan doen, ze worden makkelijker te krijgen voor kleinere groepen maar hotdrops zijn kut en als iedere scrub en zijn hond er eentje heeft is dat natuurlijk ook nix.
en een bridge range nerf maakt ze ook weer nutteloos omdat je dan je constellation bijna niet meer uit kan.

die krengen zijn echt een hoofdpijn dossier

zit nu zelf al een tijdje te denken om een nyx te gaan kopen, eerst even ~45b gaan farmen
dat is op zich niet zo lastig, alleen die zooi eromheen
POS regelen, nieuwe account, als je een tijdje weg gaat moet je hem weer ergens dumpen in een safe.

nog leuker...als je van corp wil wisselen dan kan hij niet in een POS hangen, dan gaat ie vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Titans moeten blijven zoals ze nu zijn. Echt overpowered zijn ze niet, want ze zijn end-game ships. Dan moet CCP maar iets verzinnen wat weer beter is dan een Titan... maar ze in waarde verminderen zodat iedereen ze kan vliegen? Nah.

En die doomsday hoort er gewoon bij. AoE DD was nog veel leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
mischien die dingen gewoon helemaal verwijderen zometeen als brain in a box werkt (anders gaat heel nullsec en straks ook lowsec in TIDI door de vloten die opeens gates moeten gebruiken)

het dogpiles houden wel op als deployments en fleet movement een logistieke nachtmerrie word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1eqoKcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
De_Bastaard schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:01:

Dat is niet helemaal waar, de node is gecrahsed omdat CCP hem niet heeft kunnen reinforcen. Deze fight is niet gepland om zo groot te worden ik neem aan dat beide kanten dat niet hadden verwacht.

Om nu gelijk te zeggen dat het CFC is vind ik een beetje zwak. Ik heb de fight net gemist maar wat ik er vanuit CFC kant van heb gelezen (meerdere kanalen) gingen ze (de carriers) mischien niet super snel neer maar 1 per 3 min (mede dankzij 10% tidi) is alsnog redelijk te noemen.

Maar de node is gecrahsed door het aantal mensen in totaal niet door CFC (althans niet met opzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

The Mittani heeft in zijn laatste GSF CEO Update al geroepen dat ze gaan proberen om richting CCP duidelijk te maken dat ze Slowcats moeten nerfen (desnoods met fleet welps). Resultaat uit het verleden met betrekking tot de Supercarrier sentry nerf en de Tracking Titan nerf heeft ons al duidelijk gemaakt dat het een kwestie van tijd wordt alvorens ze hier actie op gaan ondernemen. Enjoy while it can mensen.

Even een side note en een persoonlijke rant:

Klaarblijkelijk krijgen de mensen van CFC niet genoeg mensen in hun Dasboot doctrines (= Slowcat doctrine) en de N3 & Co zijn - juist door hun voormalige supercarrier en tracking titan nerfs - massaal op slowcats overgestapt. Want er is relatief weinig meer wat ze kunnen doen tegen de "scrub-blobs" van de CFC & Co behalve dan meer mensen in een system proppen.

Aangezien dat CCP zo hard focust om gevechten te organiseren met duizenden mensen is de kans zeer groot dat ze - wederom - de kant van de CFC kiezen en de Slowcat/Dasboot gaan aanpassen. We weten allemaal hoe ze dit in het verleden hebben gerealiseerd en ik verwacht op korte termijn aanpassingen in het gebruik van sentries in het algemeen.

Als dit gaat gebeuren, dan is het gevolg dat de coalitie met de meeste mensen in een system dus bij voorbaat de objective/war gewonnen hebben en dat doet mij weer denken aan het pre-TiDi-blackscreen probleem waarbij ze express mensen uren van tevoren in een systeem gooide om er voor te zorgen dat de andere partij hun objective niet haalde.

Als CCP dit gaat doen - en met andere interessante MMORPG Spaceship Simulators om de hoek - dan verwacht ik dat de CFC binnen een jaar 0.0 in handen heeft, dat 0.0 nog doder wordt dan wat het al is en dat de bittervets massaal EVE gaan verlaten.

Al deze nerfs heeft dus ook geen enkele toegevoegde waarde want het probleem zit in SOV warfare, de makkelijkheid van reizen via jumpbridges en de extreem grote bluelists. Dit moet gewoon veranderen en er zijn drastische veranderingen nodig om 0.0 weer interessant te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Het probleem is dat CCP zich laat dwingen, ik snap zelf wel dat ze het proberen. Maar ccp moet gewoon niet toegeven.

Maar het probleem is dat The MItanni een beetje een unstabiel karakter heeft er wordt ook al binnen de CFC een soort van geluid gegeven dat het mischien tijd wordt dat the mittanni moet aftreden.

Hier ligt ook het feit dat als the mittanni zijn zin niet krijgt hij een grote op begint om jita plat te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel al even niet meer, maar wil nog even terug komen op transport in high, low en null sec.

Zorg in ieder geval dat je niet voorspelbaar bent, de eerste paar verliezen waren bijvoorbeeld omdat tijdens het allignen iedere ganker al aan de 'juiste' kant van de gate hing en ik dus recht op ze af vloog om snelheid te maken voor de warp. In plaats daarvan had ik op iedere route bookmarks die achter de gate lagen in een richting waar helemaal niets is. in high en low sec geeft het je iets meer kans om aan bumpers te ontsnappen of om niet op een jey can te lopen en te decloaken. In nullsec kom je uit een onverwachte richting en ontloop je de meeste bubbles.

Verder gewoon in een cloaked ship, mwd 1 keer cyclen en cloaken en warpen. en een cloaked scout vooruitsturen.

Sinds ik dit deed ben ik in nooit meer geganked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jita platleggen moet ie doen. Maar dan moet CCP wel de ballen hebben om hem een permban te geven zoals in het verleden ook bij andere player/corps gedaan is die Jita verkloot hebben.

Overigens CFC = Mittani. Zonder die gast (gotta admit dat hij niet geheel achterlijk is), stelt de CFC niets voor imo.

En voor wat betreft de rest, helemaal eensch met Shallente. Als CCP afdwingt om gewoon met veel mensen op te komen draven om een gevecht te winnen, is het spel verloren. De laatste jaren is het spel al bijzonder hard vereenvoudigd, waardoor je met gewoon goede skills een gevecht amper nog kan winnen.

Nu is dat nog mogelijk met de slowcats, maar als ze dat gaan veranderen is het byebye eve :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Zelf hoop ik dat met nieuw leiderschap de CFC iets minder oorlog lustig gaat worden je wordt er soms gek van... ik 'woon' zelf in banch waardoor de deployments south gewoon een kwelling zijn. De Tenal war was een stuk dichterbij :) staging was toen nog gewoon in branch.

Maar nu is alles zo in het zuiden dat het gewoon een feit wordt dat je alleen nog maar daar mee bezig kan zijn en niet met iets anders.

Maar ja het hoort erbij. Ik weet zelf niet wat er gaat gebeuren als hij aftreed. Mischien leveren we wat sov in (wat volgens mij helemaal niet erg is) of mischien blijft het zo... de tijd zal het leren wanneer het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

stealthgun schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:58:
Het probleem is dat CCP zich laat dwingen, ik snap zelf wel dat ze het proberen. Maar ccp moet gewoon niet toegeven.
Makkelijker gezegd dan gedaan.

De CFC & Co heeft redelijk veel mensen in hun coalitie zitten - vele malen meer dan de resterende coalities - en de meerderheid dicteert op dit moment het spel. Dit is gewoon de realiteit en hoe je het wendt of keert, de CFC zorgt er wel voor dat CCP ziet dat iets overpowered is. Daarbij heeft CCP veel baat bij grote blobs, want dit soort gevechten geeft ze een nieuwswaarde ten opzichte van de concurrerende MMORPG's.

Nadat ik een supercarrier had, begon ik in te zien dat mijn endgame keer op keer verziekt werd door een stelletje scrubs die amper weten hoe de game mechanics in elkaar zitten. Het klinkt heel denigrerend, maar dit en de grote problemen in 0.0 heeft ervoor gezorgd dat ik 0.0 heb verlaten en eigenlijk nooit meer in 10% TiDi fights wil gaan mengen.

De smallscale PvP bevalt mij uitstekend, ik doe waar ik zin in heb, heb geen last van SOV structure bashing ops en ik heb ook geen 20 rage-pings op mijn scherm met de mededeling dat ik in fleet moet zitten.
Maar het probleem is dat The MItanni een beetje een unstabiel karakter heeft er wordt ook al binnen de CFC een soort van geluid gegeven dat het mischien tijd wordt dat the mittanni moet aftreden.
_O-
Hier ligt ook het feit dat als the mittanni zijn zin niet krijgt hij een grote op begint om jita plat te leggen.
The Mittani (en daardoor dus ook GSF en CFC) heeft maar één ding voor ogen: het spel verzieken voor anderen die het niet met ze eens zijn. Daarin valt dus ook 0.0 domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:13:
The Mittani (en daardoor dus ook GSF en CFC) heeft maar één ding voor ogen: het spel verzieken voor anderen die het niet met ze eens zijn. Daarin valt dus ook 0.0 domination.
is dat niet het credo van something awefull? is dat niet hun doel in eve, het spel kapot maken?

---

het komt toch neer op een effectieve manier vinden om coalitions op te breken, CFC hanteert een verdeel en heers tactiek en dat werkt best goed.

ik vraag me toch af wat er in fountain was gebeurt als iedereen er was gebleven en ze BL niet afkochten.

CFC kapot?

dan hadden we nu waarschijnlijk N3 als nieuwe CFC maarja....

als je jump/titan bridges zou verwijderen word met zulke enorme groepen bewegen automatisch een kutklus

maar dan kan je nog steeds slowcats droppen

[ Voor 11% gewijzigd door lethalnl op 16-12-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Goons roepen al sinds den beginne dat ze het spel willen verzieken voor anderen. FYI dit doen ze ook in andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:19:
Goons roepen al sinds den beginne dat ze het spel willen verzieken voor anderen. FYI dit doen ze ook in andere games.
Mittens heeft ook al ruimteschepen in andere (beta) spellen gekocht en wil daar ook zijn 'ding' doen.
Die gast is zo wap als een draaideur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
lethalnl schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:17:
[...]

is dat niet het credo van something awefull? is dat niet hun doel in eve, het spel kapot maken?
Klopt

---
lethalnl schreef op maandag 16 december 2013 @ 12:17:
CFC kapot?

dan hadden we nu waarschijnlijk N3 als nieuwe CFC maarja....
N3 heeft daar voor zover ik weet geen interesse in, ze waren content toen Test in fountain zat, Goons in het noorden en de Russen in hun eigen hoek.

Er was meer animo voor een oorlog met Solar, DD en aanverwanten dan met CFC.

---

En ik heb gewoon verdomme weer een Supercap fight gemist .......

[ Voor 5% gewijzigd door Ashrah op 16-12-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:54:

Als CCP dit gaat doen - en met andere interessante MMORPG Spaceship Simulators om de hoek - dan verwacht ik dat de CFC binnen een jaar 0.0 in handen heeft, dat 0.0 nog doder wordt dan wat het al is en dat de bittervets massaal EVE gaan verlaten.
Dit wordt in Eve toch gemiddeld elke 3 maanden voorspeld?

Net als dat het altijd al is geweest dat je aan de ene kant de 'blobbers' hebt, die geen ~good fights~ willen, maar enkel veel mensen in local stoppen, en aan de andere kant de ~elite pvp'ers~ die vinden dan ze een complete vloot met een druk op de knop horen uit te schakelen omdat ze zichzelf zo goed vinden. En uiteraard die net zo hard kleinere groepen blobben.

Net als dat hele geneuzel dat goons enkel Eve zouden willen verkloten voor andere (ik ben nooit in GS geweest, drie weken in FCON is het dichtste dat ik erbij ben geweest). Woopdiedoop. Hebben ze ook ooit 7 jaar geleden gezegd. En ondertussen blijven ze maar doorspelen. En ondertussen valt het merendeel van de NBSI entities onder de beschrijving dat ze het enkel voor andere willen verkloten. (Suicide gankers, corp thieves, corp 'infiltreren' met alt om dan simpele ganks te krijgen, newbies harassen, en elke kleine 0.0 groep die een paar nutteloze systemen heeft wordt direct aangevallen).
Wat doen goons nou in de praktijk dat andere niet net zo hard doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Vanavond eindelijk weer eens uitgebreid tijd om EvE te spelen, in de tussentijd wel me training queue volgehouden uiteraard maar vanavond weer eens lekker PVP. Ben benieuwd wat wij vandaag gaan doen met de corp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sissors schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:07:
[...]
Dit wordt in Eve toch gemiddeld elke 3 maanden voorspeld?
Nou, het is zo dat er op - dit moment - geen goed alternatief is voor onze geliefde spreadsheets in space simulator :+

Daarbij zijn er ook echt goede verbeteringen in het spel gekomen. Maar iedereen roept al tijden dat er iets aan 0.0 moet gebeuren. CCP roept ook al tijden dat ze dit binnenkort gaan doen. Ik meende tijdens de CSM minutes uit 2011 of 2012 te hebben gelezen dat men in 2014 gaan kijken naar de SOV mechanics en tijdens elke Fanfest wordt er wel iets over geroepen.

Nu met diverse EVE Online concurrenten om de hoek - ik heb diverse mensen gesproken die deze titels gaan spelen en EVE gaan verlaten - en de 0.0 problematiek moet CCP wel wat gaan doen; anders gaat het hun echt subs kosten.
Net als dat het altijd al is geweest dat je aan de ene kant de 'blobbers' hebt, die geen ~good fights~ willen, maar enkel veel mensen in local stoppen, en aan de andere kant de ~elite pvp'ers~ die vinden dan ze een complete vloot met een druk op de knop horen uit te schakelen omdat ze zichzelf zo goed vinden. En uiteraard die net zo hard kleinere groepen blobben.
Het gebruik van de IWIN-button is veel aangehaald argument. Het wordt pas een IWIN button op het moment dat de andere partij niet wil inzien dat ze iets verkeerd doen waardoor het door de gamemechanics een IWIN-button wordt. Daarbij vind ik het niet logisch dat meer mensen per definitie moet zorgen voor een overwinning. Dat neemt niet weg dat de gamemechanics een aantal flaws had waardoor ze echt overpowered waren (Het doomsdayen van subcaps en het doomsdayen door een cyno komt even in mij op). Maar in de afgelopen 2 jaar zijn behoorlijk wat nerfs - en door tegenstanders getypeerd als de IWIN button - behoorlijk in het voordeel van CFC & Co beoordeeld.

De factoren van het niet snappen van de game mechanics (of juist expres misbruiken van de mechanics met als doel om de tegenpartij in een kwaad daglicht te zetten en om je gelijk te tonen) en de assumption dat meer mensen moet zorgen voor een overwinning (al dan niet met de bijbehorende propaganda - vanuit voornamelijk de CFC hoek -) heeft in het verleden al enorm veel verkeerde feiten naar voren gebracht waardoor het eindresultaat resulteerde in een nerf dat er voor zorgde dat het counteren van meer mensen nagenoeg onmogelijk gerealiseerd kon worden.

En blobben is een gevolg van, jawel, het blobben door de andere tegenstander. Het is een vicieuze cirkel en laten we eerlijk zijn, CCP vindt dit prachtig en het is ook de richting die ze op willen gaan.
Net als dat hele geneuzel dat goons enkel Eve zouden willen verkloten voor andere (ik ben nooit in GS geweest, drie weken in FCON is het dichtste dat ik erbij ben geweest). Woopdiedoop. Hebben ze ook ooit 7 jaar geleden gezegd. En ondertussen blijven ze maar doorspelen. En ondertussen valt het merendeel van de NBSI entities onder de beschrijving dat ze het enkel voor andere willen verkloten. (Suicide gankers, corp thieves, corp 'infiltreren' met alt om dan simpele ganks te krijgen, newbies harassen, en elke kleine 0.0 groep die een paar nutteloze systemen heeft wordt direct aangevallen).
Wat doen goons nou in de praktijk dat andere niet net zo hard doen?
Mijn ervaring is dat wanneer je roamt met een paar BC's word je of geblobt of je krijgt te maken met mensen die safe zitten totdat je weg gaat. GF's bestaan nagenoeg niet meer en de meeste escalaties in gevechten of ganks is het gevolg van een fuck up door de andere partij.

Onze corp/alliance is berucht om Cho Wong en de vele awox-ops die wij met hem hebben. Het grappige is dat hij het voor elkaar krijgt om zijn awox-alts binnen te halen bij corps/alliances terwijl dezelfde alt eerder is gebruikt voor dezelfde doeleinden in dezelfde corp/alliance. Wij kunnen er niks aan doen dat sommige mensen zo extreem dom zijn :+

De reden waarom wij zoveel gebruik maken van awoxing komt door het probleem dat het voor ons nagenoeg onmogelijk is om mensen in anoms te pakken omdat zij bij een neutral direct wegwarpen. De juicy kills pakken wij dan ook voornamelijk door login traps en awoxing.

De huidige interceptor aanpassingen is een goede verbetering en daardoor kunnen wij een iets wat onoplettende persoon alsnog tacklen. Op de forums van EVE Online lees je toch wel behoorlijk wat commentaar op deze changes en ook ingame hoor ik het één en ander. Maar ja, het heet niet voor niks een interceptor :+

Persoonlijk vind ik het verschil tussen ons en de goons/CFC toch wel dat de goons proberen hun eigen wensen voor iedereen binnen EVE te laten gelden met de expliciete reden om het spel voor andere te verzieken of om te winnen. Ongeacht of je in 0.0 of in empire zit, je merkt als speler toch wel de invloed van deze groep spelers. En gezien de huidige situatie in 0.0 (circa 2/3 van 0.0 is in het bezit van CFC & Co en de mogelijkheden om hun grote fleets tegen te houden wordt steeds kleiner en kleiner) zijn ze enorm hard op weg om hun utopie van world domination te realiseren.

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 16-12-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
XzeroD schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:18:
Vanavond eindelijk weer eens uitgebreid tijd om EvE te spelen, in de tussentijd wel me training queue volgehouden uiteraard maar vanavond weer eens lekker PVP. Ben benieuwd wat wij vandaag gaan doen met de corp!
locators en cyno staan klaar hoor XD

maar zeg maar wat jullie gaan doen, mischien dat ik onze shipspinners zover krijg om wat t1 frigs te gaan whelpen.
nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:
[...]

Nou, het is zo dat er op - dit moment - geen goed alternatief is voor onze geliefde spreadsheets in space simulator :+

Daarbij zijn er ook echt goede verbeteringen in het spel gekomen. Maar iedereen roept al tijden dat er iets aan 0.0 moet gebeuren. CCP roept ook al tijden dat ze dit binnenkort gaan doen. Ik meende tijdens de CSM minutes uit 2011 of 2012 te hebben gelezen dat men in 2014 gaan kijken naar de SOV mechanics en tijdens elke Fanfest wordt er wel iets over geroepen.

Nu met diverse EVE Online concurrenten om de hoek - ik heb diverse mensen gesproken die deze titels gaan spelen en EVE gaan verlaten - en de 0.0 problematiek moet CCP wel wat gaan doen; anders gaat het hun echt subs kosten.
nou is de hoeveelheid mensen die ze kunnen verliezen hiermee niet zo groot als word geroepen als je het mij vraagt (ik ga ook SC spelen maar m'n subs blijven gewoon lopen)

die nullsec changes mogen idd snel komen, het lijkt wel in seagull's plan te zitten
maar eerst aankijken of het wat wordt.
nwagenaar schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:57:

Het gebruik van de IWIN-button is veel aangehaald argument. Het wordt pas een IWIN button op het moment dat de andere partij niet wil inzien dat ze iets verkeerd doen waardoor het door de gamemechanics een IWIN-button wordt. Daarbij vind ik het niet logisch dat meer mensen per definitie moet zorgen voor een overwinning.

Deze twee combinatie van factoren en de bijbehorende propaganda - vanuit voornamelijk de CFC hoek -heeft in het verleden al enorm veel verkeerde feiten naar voren gebracht waardoor het eindresultaat resulteerde in een nerf dat er voor zorgde dat het counteren van meer mensen nagenoeg onmogelijk gerealiseerd kon worden.

En blobben is een gevolg van, jawel, het blobben door de andere tegenstander. Het is een vicieuze cirkel en laten we eerlijk zijn, CCP vindt dit prachtig en het is ook de richting die ze op willen gaan.
daar zit de knik hem dus, menselijke natuur en gebrek aan ontmoediging lopen op het moment tegen een capaciteits muur aan

leuk en aardig die coalitie fights, maar als de server crashed elke keer als er onvoorzien wordt geescaleerd...dan schieten we natuurlijk niet op, hopelijk word brain in a box een succes dan heb je ten minste die lading TIDI niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:26:
[...]

locators en cyno staan klaar hoor XD

maar zeg maar wat jullie gaan doen, mischien dat ik onze shipspinners zover krijg om wat t1 frigs te gaan whelpen.
Oh oh ....

Whelpen O-) ? Wij gaan vandaag naar een heel ander systeem toe, iets met een special OP of zoiets. Ik heb me gewoon aangemeld en ik hoor vanavond waar we heen gaan en wat het precies inhoudt. Ik zit in ieder geval in een rifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
whelpen is undocken zonder de intentie om nog intact terug te keren, een suicide mission of express een grotere gang aanvallen

word af en toe ook gebruikt als een FC z'n hele vloot kwijt raakt, dan whelped hij z'n vloot zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:39:
whelpen is undocken zonder de intentie om nog intact terug te keren, een suicide mission of express een grotere gang aanvallen

word af en toe ook gebruikt als een FC z'n hele vloot kwijt raakt, dan whelped hij z'n vloot zeg maar.
Ah oke, dat heb ik dus al vaak zat gedaan zonder te weten hoe het heten hahaha. Wij vallen vaak zat grotere gangs aan, just for fun en te kijken waar we uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dat SC waar ik geluiden over hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Ik heb een vermoeden van wel ;)

Moet wel zeggen dat het genre plots hard aan populariteit aan het winnen is, de kickstarts & new game announcements springen als paddestoelen uit de grond ....

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorki schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:01:
Ik heb een vermoeden van wel ;)

Moet wel zeggen dat het genre plots hard aan populariteit aan het winnen is, de kickstarts & new game announcements springen als paddestoelen uit de grond ....
de vraag was waar SC voor stond uit de context haal ik dat het een nieuw spel is dat met Eve zal concureren. wat is de volledige naam van dit spel?
Pagina: 1 ... 50 ... 116 Laatste