Tja, zo werkt het met eve. Sinds de prijsverhoging gewoon te duur, maar als je bereid bent om van eve je tweede baan te maken, dan kun je "gratis" spelen..Oxigeon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Voor 1 maandje vind ik hem nergens onder de 19.99. Indien ik voor 24 maanden afsluit inderdaad wel. Maar speel meestal 1 maand en dan weer even niet.
In de main store zie ik 3 maanden voor 15,99 per maand. https://secure.eveonline.com/Oxigeon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:09:
[...]
Voor 1 maandje vind ik hem nergens onder de 19.99. Indien ik voor 24 maanden afsluit inderdaad wel. Maar speel meestal 1 maand en dan weer even niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/K8HyMRinc9upLZSo7AYNaYWt.png?f=user_large)
Ah, ik wou weer eens beginnen maar vond het al zo duur, maar prijs verhoogd dus.CopyCatz schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:27:
[...]
Tja, zo werkt het met eve. Sinds de prijsverhoging gewoon te duur, maar als je bereid bent om van eve je tweede baan te maken, dan kun je "gratis" spelen..
Ik vond het ook te duur en weer links laten liggen, volgens mij prijzen ze zich zo uit de markt.
Dat doen ze zeker. De meeste veteranen hebben meerdere Omega accounts en veel van hen hebben door de prijsverhoging een aantal accounts stopgezet.richards3 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:20:
[...]
Ah, ik wou weer eens beginnen maar vond het al zo duur, maar prijs verhoogd dus.
Ik vond het ook te duur en weer links laten liggen, volgens mij prijzen ze zich zo uit de markt.
Je ziet ook een dalende lijn van het aantal spelers sinds de prijsverhoging en je merkt in het spel dat er minder spelers zijn.

Snap ook niet waarom de prijsverhoging maar als daardoor minder alts in spel zitten vind ik het goed
Mja, het blijft een leuke game maar CCP maakt wel wat dubieuze beslissingen de afgelopen jaren.HelloMeow schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:54:
[...]
Dat doen ze zeker. De meeste veteranen hebben meerdere Omega accounts en veel van hen hebben door de prijsverhoging een aantal accounts stopgezet.
Je ziet ook een dalende lijn van het aantal spelers sinds de prijsverhoging en je merkt in het spel dat er minder spelers zijn.
[Afbeelding]
Die 5 euro duurder vind ik een reden om het spel dus niet meer te spelen. Jammer maar helaas. Ik ben een speler die af en toe eens een maandje speelt. Dan weer een maand of 2 niet en dan slinger ik hem weer aan. Heb ook een ps5 dus krijg mijn tijd daar wel op om. Indien te veel spelers vertrekken is het gewoon een kwestie van wachten tot ze de prijs weer droppen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
prijsverhoging? Wow, vond het altijd al aan de hoge kant als je met name meerdere accounts had.
Voor wie de prijsverhoging te veel vindt, dit weekend krijg je 15% korting. Kan gecombineerd worden met de korting die je al krijgt bij meerdere maanden tegelijk! € 9,60 per maand...
[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 20-08-2022 14:17 ]
? ik kom niet lager dan €11,29 (bij 24 maanden..) of zie ik iets over het hoofd?Zr40 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:11:
Voor wie de prijsverhoging te veel vindt, dit weekend krijg je 15% korting. Kan gecombineerd worden met de korting die je al krijgt bij meerdere maanden tegelijk! € 9,60 per maand...
24 Months Omega
€11.29/mo
€230.34 €270.99
€ 11,29 per maand is de reguliere prijs van 24 maanden zonder 15% korting. Deel € 230,24 door 24, dan kom je afgerond op € 9,60 uitzonder.h schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:05:
[...]
? ik kom niet lager dan €11,29 (bij 24 maanden..) of zie ik iets over het hoofd?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 21-08-2022 16:07 ]
Oh wacht ja, ik was al aan het narekenen, want het zag er vreemd uitZr40 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:07:
[...]
€ 11,29 is de reguliere prijs zonder 15% korting. Deel € 230,24 door 24, dan kom je afgerond op € 9,60 uit

[ Voor 9% gewijzigd door zonder.h op 21-08-2022 16:10 ]
zijn er nog nederlandse corperations of een andere in lowsec die je kan aanraden?
ik heb 10 jaar geleden gespeeld, en kom weer eens kijken.
Je zou kunnen kijken bij een van de corps van Pandamic Horde of Brave Newbies of ze nog opzoek zijn naar mensen die terug komen in EVE.bamboe schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:
zijn er nog nederlandse corperations of een andere in lowsec die je kan aanraden?
[ Voor 7% gewijzigd door Lionear op 16-12-2022 14:49 ]
ik zit bij Suspicious Intentions en die zijn altijd op zoek naar mensen. Ze hebben een allicance met We Form BL0B
Bedankt voor de reply's ik ga er naar kijken.
Zijn er nog mensen van hier die het spel spelen. Vroeger hadden we altijd een aantal actief in het ingame kanaal: gathering.tweakers.net maar daar zie ik niet veel meer 
Ik ben CEO van een Corp in GSF. Daarnaast ben ik ook een FC en heb het nog steeds erg naar mijn zin. Vooral spying op andere alliances is erg fijn
Ik ben CEO van een Corp in GSF. Daarnaast ben ik ook een FC en heb het nog steeds erg naar mijn zin. Vooral spying op andere alliances is erg fijn
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Speel het spel nog wel, minder dan eerder. Zou wel leuk zijn dat er een wat actievere NL community zou zijn.
Maar ben vooral bezig met 3rd party tools ervoor eerlijk gezegd
Maar ben vooral bezig met 3rd party tools ervoor eerlijk gezegd
Ik speel het best veel, hoewel de laatste tijd het een beetje saai is. Er zijn gewoon minder spelers om op te schieten dan een paar jaar geleden. Ik zit in KF.
Deze game vind ik in eerste instantie best vet. Maar een aantal jaar geleden is de prijs voor één sub flink omhoog gegaan waardoor ik afgehaakt ben. Heb hem verwijderd en nooit meer opgestart. 20euro per maand vind ik persoonlijk te veel
Hierdoor zijn er flink wat spelers afgehaakt. Ik gok ook als ze dit terug brengen naar 10-15 euro er flink wat spelers terug komen
Hierdoor zijn er flink wat spelers afgehaakt. Ik gok ook als ze dit terug brengen naar 10-15 euro er flink wat spelers terug komen
[ Voor 21% gewijzigd door Oxigeon op 25-02-2023 08:21 ]
Na zaterdag zal er genoeg actie zijnHelloMeow schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:57:
Ik speel het best veel, hoewel de laatste tijd het een beetje saai is. Er zijn gewoon minder spelers om op te schieten dan een paar jaar geleden. Ik zit in KF.
Ik heb eventjes snel gecheckt of er misschien wat nieuws was gekomen over de spelersaantallen. Helaas vrij weinig. Dus de prijs zal wel hetzelfde blijven. Enigste wat ze eigenlijk groots hebben aangekondigd is een addonn/grote patch.
Zaterdag hebben we een State of the GoonianOxigeon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:07:
[...]
Ik heb eventjes snel gecheckt of er misschien wat nieuws was gekomen over de spelersaantallen. Helaas vrij weinig. Dus de prijs zal wel hetzelfde blijven. Enigste wat ze eigenlijk groots hebben aangekondigd is een addonn/grote patch.
Daarna hebben we zeker veel actie
Grappig, ik ben 2 jaar geleden begonnen met EVE en toen was ik ook onderdeel van deze coalitie.Skyclone schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:58:
ik zit bij Suspicious Intentions en die zijn altijd op zoek naar mensen. Ze hebben een allicance met We Form BL0B
Ik ben nu afgelopen week "overnieuw" begonnen en was op tweakers aan het kijken of er nog actief over EVE word gepraat en toen vond ik dus dit haha.
Paar weken geleden ook weer aangeslingerd. Bijna meteen Omega gedaan vanwege skilltraining en T2 bootjes. Het is wel wat veranderd (wat ook wel logisch is).
Een van mijn favoriete T1 ships was een Cyclone. Maar dat type blijkt totaal veranderd te zijn. Iteron ook zo goed als weg.
@iisschots
Vertel eens wat meer
Ik wil wel weer bij een corp, maar moet zo casual zijn als het maar kan.
Een van mijn favoriete T1 ships was een Cyclone. Maar dat type blijkt totaal veranderd te zijn. Iteron ook zo goed als weg.
@iisschots
Vertel eens wat meer
Ik wil wel weer bij een corp, maar moet zo casual zijn als het maar kan.
Ik ben er ook voorzichtig weer eens mee begonnen, ik denk dat ik mijn main maar eens in faction warefare druk. Toevallig was er net een andere Nederlander met een FW/Gal corp begonnen, dus dat komt mooi uit.
Ik zie dat er ook wat interessante (ook voor Alpha) schepen zijn bijgekomen, navy dessies, navy cruisers en nieuwe navy BC's, ik ben benieuwd hoe die gaan bevallen!
Ik zie dat er ook wat interessante (ook voor Alpha) schepen zijn bijgekomen, navy dessies, navy cruisers en nieuwe navy BC's, ik ben benieuwd hoe die gaan bevallen!
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Er is in de loop van de jaren is er inderdaad redelijk wat gewijzigd qua mogelijkheden voor Alpha players.
Daarnaast komt deze maand een nieuwe expansion uit die ook weer nieuwe T2 schepen introduceert, altijd goed.
Mocht je op zoek zijn naar fits voor Alpha schepen kun je deze vinden op https://www.eveworkbench.com waarbij er vanuit de community veel verschillende dingen wordt geüpload.
Daarnaast komt deze maand een nieuwe expansion uit die ook weer nieuwe T2 schepen introduceert, altijd goed.
Mocht je op zoek zijn naar fits voor Alpha schepen kun je deze vinden op https://www.eveworkbench.com waarbij er vanuit de community veel verschillende dingen wordt geüpload.
Speelt iemand dit nog? Ben jaren geleden gestopt toen ik in Provi zat (in Geocorp, toen onderdeel van CVA) en we midden in een war zaten met wat ik denk Pandemic Legion. Daarvoor vochten we zeer regelmatig tegen Hero Coalition met AAA, Soviet Union en Dark Legion aan onze kant.
Sinds ongeveer een jaar heb ik het weer opgepakt. Ben een NL corp in Slyce gejoined en heb het super naar mijn zin. Al die jaren jeukte het al en nu zit ik er weer vol in. Heerlijk spel.
Sinds ongeveer een jaar heb ik het weer opgepakt. Ben een NL corp in Slyce gejoined en heb het super naar mijn zin. Al die jaren jeukte het al en nu zit ik er weer vol in. Heerlijk spel.
Zeker, reddit is wat actiever.
Ben benieuwd waar de nieuwe Jove gates naar toegaan.
Zit bij een redelijk kleine pirate group, ‘darwinism’ niet heel serieus in wat we doen.
Ben benieuwd waar de nieuwe Jove gates naar toegaan.
Zit bij een redelijk kleine pirate group, ‘darwinism’ niet heel serieus in wat we doen.
Inderdaad. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Het verbaasde mij dat het Eve topic zo rustig was. Ik verwacht dat toch wel wat Tweakers het spelen. Misschien met tussenpozen, maar toch.
Er wordt al zo lang het bestaat een beetje lacherig gedaan over EVE. Er zijn altijd wel spellen die groter zijn, betere graphics hebben, meer actie noem maar op. Maar ondertussen draait het al 20 jaar met een stabiele player base. Het is geen spel voor iedereen, het is soms zelfs niet eens een spel. Persoonlijk ervaar ik het meer als een echt virtueel universum. Omdat alles op 1 server cluster gebeurt heeft iedereen dezelfde collectieve belevenis en herinneringen. En in 20 jaar zijn daar een hoop epische bij.
Het wordt nog heel veel gespeeld. Absoluut niet dood. Paar goede acties en toevoegingen hebben de dalende spelersaantallen opgekrikt. De wijzigingen bij Factional Warfare bijvoorbeeld.
https://eve-offline.net/?server=tranquility
Sluit je aan bij een goede corp en/of alliance, zou ik zeggen. Content creëer je beter samen.
https://eve-offline.net/?server=tranquility
Sluit je aan bij een goede corp en/of alliance, zou ik zeggen. Content creëer je beter samen.
En de Twitch Drops van afgelopen weekend (die vannacht onze tijd ergens stopt) helpt ook wel.
Maar EVE zelf is zeker niet dood, maar het is ook wel een genre wat niet voor iedereen weg is gelegd.
Maar EVE zelf is zeker niet dood, maar het is ook wel een genre wat niet voor iedereen weg is gelegd.
Denk dat de laatste paar maanden het spelersaantal terug in stijgende lijn aan het gaan is.
Ik speel het ook, kleine piraten groep die phew noemt.
Ik speel het ook, kleine piraten groep die phew noemt.
Is er al iemand aan de slag gegaan met de Incursions die in Havoc zijn geintroduceerd? Heb mijn 2006 karakter weer uit 't slop getrokken na een korte pauze van 9 jaar
Twijfel om voor FW te gaan, pirate faction te pakken of eens iets heel nieuws te proberen in de vorm van wormholes.
Een goed corp wat super casual is en zich met bovenstaande bezig houd, daar houd ik me ook voor aanbevolen.
o7
Twijfel om voor FW te gaan, pirate faction te pakken of eens iets heel nieuws te proberen in de vorm van wormholes.
Een goed corp wat super casual is en zich met bovenstaande bezig houd, daar houd ik me ook voor aanbevolen.
o7
There is no real life, there is just AFK.
Gezien de geringe activiteit hier weet ik niet of het echt leeft maar dit jaar zal er weer een EVE-gerelateerd event in Amsterdam plaats vinden namelijk EVE Amsterdam.
Wordt georganiseerd door een aantal spelers (en dacht dat CCP ook mee helpt, maar niet 100% zeker
)
Wanneer? 14 t/m 16 juni
Waar? MACA (Moving Arts Center Amsterdam) op de NDSM werf in Amsterdam
Voor de rest weet ik niet wat het programma zal zijn maar kan je de Discord server van het event joinen https://discord.gg/JcpgvUWTgK
Ben er zelf zeker bij aanwezig!
(als dit als spam wordt gezien, excuus niet mijn bedoeling)
Wordt georganiseerd door een aantal spelers (en dacht dat CCP ook mee helpt, maar niet 100% zeker
Wanneer? 14 t/m 16 juni
Voor de rest weet ik niet wat het programma zal zijn maar kan je de Discord server van het event joinen https://discord.gg/JcpgvUWTgK
EVE blijft toch iets bijzonders, heb het zelf weinig gespeeld (<100 uur) maar toch blijf ik er een fascinatie voor hebben. Ik zou willen dat ik meer tijd had 😅
Misschien toch maar eens een keer gaan kijken. Laat ik de vrouw mooi winkelen in Amsterdam en ga ik daar eens een blikje werpenLionear schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 18:26:
Gezien de geringe activiteit hier weet ik niet of het echt leeft maar dit jaar zal er weer een EVE-gerelateerd event in Amsterdam plaats vinden namelijk EVE Amsterdam.
Wordt georganiseerd door een aantal spelers (en dacht dat CCP ook mee helpt, maar niet 100% zeker)
Wanneer? 14 t/m 16 juni
tickets zijn up op eventbriteKaasdipje schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:09:
[...]
Misschien toch maar eens een keer gaan kijken. Laat ik de vrouw mooi winkelen in Amsterdam en ga ik daar eens een blikje werpen
vrouw met het pontje naar amsterdam laten gaan en zaterdag gewoon nerden !
Hoeveel mensen hier op Tweakers zijn er eigenlijk nog actief in EVE Online?
Heb weinig tijd, maar ben zelf weer af en toe te vinden in Providence (CVA)
Heb weinig tijd, maar ben zelf weer af en toe te vinden in Providence (CVA)
Verwacht dat er wel weer meer mensen gaan spelen nu dat ze net een nieuwe expansion hebben uit gebracht.
Speel hetzelf wel regelmatig.
Speel hetzelf wel regelmatig.
Toevallig ben ik er van de week weer even ingedoken. 7 dagen gratis in de store, is wel een leuke om mee te pikken. Heb zelf ook niet super veel tijd om te spelen, dus dat maakt het wat lastiger in dit spel. Hoe zit het eigenlijk met de gankers tegenwoordig? Jumpen die nog steeds op n00bs zoals ik als ik lig te minen? Heb nu alleen wat lage level missies gedaan om er weer in te komen.
/f/image/lWv8ZJ4L1W4YIrJ32jy9ggjU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door PThijssen op 14-06-2024 16:06 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Gankers zijn er nog steeds, maar vooral voor vracht. Mining ook nog wel maar er zijn genoeg rustige plekken of publieke fleets.
Wat/hoe publieke fleets? Nog niet van gehoord. Soort pick up group of zo?
edit: aha, dit dus. Ga vanavond even kijken.
https://wiki.eveuniversity.org/Archive:Mining_fleets
edit: aha, dit dus. Ga vanavond even kijken.
https://wiki.eveuniversity.org/Archive:Mining_fleets
[ Voor 41% gewijzigd door PThijssen op 14-06-2024 20:17 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Je zou kunnen kijken naar fleets van EVE Rookies of fun inc. Beiden onderdeel van Even better with friends.
Die doen van allelei fleets waar ook non corp members aan mee mogen doen. Waaronder mining maar ook NPSI (Not Purple Shoot It)
Die doen van allelei fleets waar ook non corp members aan mee mogen doen. Waaronder mining maar ook NPSI (Not Purple Shoot It)
NPSI is inderdaad leuk, zeker als je wat minder tijd hebt. Zijn elke week wel een handjevol fleets.
AIR career geeft inderdaad wat meer doel en uitleg, uitwerking is een beetje meh, maar beter als niks. En de skillpoints zijn ook mooi meegenomen.
AIR career geeft inderdaad wat meer doel en uitleg, uitwerking is een beetje meh, maar beter als niks. En de skillpoints zijn ook mooi meegenomen.
Na 4 jaar niet spelen wil ik EVE best nog wel eens aanslingeren. Probleem is dat als je eenmaal hooked bent je er niet meer vanaf komt haha.
Ik zat toen ik stopte in een Nederlandse Corp. Als ik de in-game naam terug kijk in mijn mails wat dit W8chters der lage landen.
Heb de game nog niet geinstaleerd maar kan ik ingame zien in welke Corp mijn "vrienden" van toen zitten? Ik wil namelijk het liefst gewoon bij een Nederlandse Corp toetreden.
De vraag is natuurlijk alleen of ik heelhuids mijn spullen kan gaan verhuizen aangezien ik waarschijnlijk 4 jaar later in enemy territorium zit haha.
Ik zat toen ik stopte in een Nederlandse Corp. Als ik de in-game naam terug kijk in mijn mails wat dit W8chters der lage landen.
Heb de game nog niet geinstaleerd maar kan ik ingame zien in welke Corp mijn "vrienden" van toen zitten? Ik wil namelijk het liefst gewoon bij een Nederlandse Corp toetreden.
De vraag is natuurlijk alleen of ik heelhuids mijn spullen kan gaan verhuizen aangezien ik waarschijnlijk 4 jaar later in enemy territorium zit haha.
Dat kan je opzoeken in game, maar via evewho e.d. kom je ook een eind.
Als je je spullen ergens in 0.0 hebt achtergelaten is even de vraag wat er nu meer is gebeurt. Asset Safety, misschien nog in het originele citadel of ze zweven ergens rond in de ruimte.
Als je je spullen ergens in 0.0 hebt achtergelaten is even de vraag wat er nu meer is gebeurt. Asset Safety, misschien nog in het originele citadel of ze zweven ergens rond in de ruimte.
https://npsi.rocks/Lionear schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 06:05:
Je zou kunnen kijken naar fleets van EVE Rookies of fun inc. Beiden onderdeel van Even better with friends.
Al 4 jaar geleden gestopt, na 13 jaar spelen....ergens wil ik wel weer maar ik weet dat ik dan weer te veel ga spelen
Ik weet niet wat een mining permit tegenwoordig kost, maar het zal nog spotgoedkoop zijn ivm een verloren RetrieverPThijssen schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:01:
Hoe zit het eigenlijk met de gankers tegenwoordig? Jumpen die nog steeds op n00bs zoals ik als ik lig te minen? Heb nu alleen wat lage level missies gedaan om er weer in te komen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Bedankt. Gisteren Eve gedownload en als Alpha even gekeken. Ik had geen schepen meer (enkel de corvette) en zo goed als geen items meer. Enkel 280miljoen op de bank. Daar zou ik dus een kleine nieuwe start mee kunnen maken. Enigste voordeel is nu dat ik geen spullen hoef te verhuizen. Ik ga er vanuit dat de hub vernietigd is?Klaus_1250 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:48:
Dat kan je opzoeken in game, maar via evewho e.d. kom je ook een eind.
Of kan het zo zijn dat ik de schepen niet zie omdat ik geen Omega heb?
Je zou in de Personal Assets (Eve menu > Inventory en dan Personal Assets) kunnen kijken of je nog spullen hebt. Als ze in een player station lagen kan het zijn dat het in Asset Safety ligt opgeslagen.Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:13:
[...]
Bedankt. Gisteren Eve gedownload en als Alpha even gekeken. Ik had geen schepen meer (enkel de corvette) en zo goed als geen items meer. Enkel 280miljoen op de bank. Daar zou ik dus een kleine nieuwe start mee kunnen maken. Enigste voordeel is nu dat ik geen spullen hoef te verhuizen. Ik ga er vanuit dat de hub vernietigd is?
Maar met 280mil kan je opzicht een prima, nieuwe, start maken
280 Mil is mega veel als je weinig SP hebt, mwa als je battlecruisers en hoger vliegt, maar echt te weinig als je tech 2, battleships en meer vliegt.Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:13:
[...]
Bedankt. Gisteren Eve gedownload en als Alpha even gekeken. Ik had geen schepen meer (enkel de corvette) en zo goed als geen items meer. Enkel 280miljoen op de bank. Daar zou ik dus een kleine nieuwe start mee kunnen maken. Enigste voordeel is nu dat ik geen spullen hoef te verhuizen. Ik ga er vanuit dat de hub vernietigd is?
Mijn account is jaren geleden gebanned, maar kreeg toch op dat email adres een uitnodig voor de expansion. Geen idee of ze dat gewoon blind sturen, of dat men account weer openstaat.
Kan niet inloggen zonder omega meen ik vanwege hoog aantal SP (zit tegen de 100miljoen).
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Zit momenteel op 2.4mill skillpoints. Is niet echt veel natuurlijk. Je moet toch altijd kunnen inloggen of niet?_Apache_ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:54:
[...]
280 Mil is mega veel als je weinig SP hebt, mwa als je battlecruisers en hoger vliegt, maar echt te weinig als je tech 2, battleships en meer vliegt.
Mijn account is jaren geleden gebanned, maar kreeg toch op dat email adres een uitnodig voor de expansion. Geen idee of ze dat gewoon blind sturen, of dat men account weer openstaat.
Kan niet inloggen zonder omega meen ik vanwege hoog aantal SP (zit tegen de 100miljoen).
Dan is 280 een mooie start, oefen wat met de level 2/3's en ontdenkt wat gebieden. Probeer wat Triglavian stuff en ontdek New Eden.Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:59:
[...]
Zit momenteel op 2.4mill skillpoints. Is niet echt veel natuurlijk. Je moet toch altijd kunnen inloggen of niet?
Inloggen op user account portal gaat wel, maar de laatste keer hing ie na de game client (de kleine popup voordat de client echt start).
[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 18-06-2024 13:09 ]
Het aantal skill points is geen belemmering om in te loggen als alphapiloot. Alle skills boven de alpha bovengrens zijn alleen niet bruikbaar. Bepaalde schepen en modules kun je daardoor niet gebruiken._Apache_ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:54:
[...]
Alsnog kun je best wat doen als gemaximaliseerde alphapiloot, al zal dat tegenvallen als je gewend bent om in fancy schepen te vliegen. Je kunt iig genoeg doen om weer wegwijs te worden in EVE of om gewoon ff te genieten van de spelwereld.
www.janvandoornik.nl
Ik meen dat er een grens was, dat je boven bepaald aantal SP altijd omega nodig zou hebben.JanvD schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:20:
[...]
Het aantal skill points is geen belemmering om in te loggen als alphapiloot. Alle skills boven de alpha bovengrens zijn alleen niet bruikbaar. Bepaalde schepen en modules kun je daardoor niet gebruiken.
Alsnog kun je best wat doen als gemaximaliseerde alphapiloot, al zal dat tegenvallen als je gewend bent om in fancy schepen te vliegen. Je kunt iig genoeg doen om weer wegwijs te worden in EVE of om gewoon ff te genieten van de spelwereld.
Alpha was <5m, alpha met omega skills tot ene bepaalde grens en daarboven altijd omega.
Of ze moeten dat geschrapt hebben, heb inmiddels een paar jaar niet meer gespeeld.
Skills die voor alpha's beschikbaar zijn hebben hun eigen grenzen, maar dat staat los van de 5M SP training limiet. Als je meer dan 5M hebt dan blijven die skills gewoon beschikbaar, je kan alleen niet verder trainen.
Hier staat een overzicht van skills die alpha's kunnen gebruiken: https://wiki.eveuniversit...kills_available_to_Alphas (tabel even openklappen) Het totaal aan skills die beschikbaar zijn voor alpha's komt neer op 20.5M SP.
Voorbeeld: EM Shield Compensation is voor alpha's beschikbaar tot level 2. Als je level 3 of hoger hebt getrained als omega en nu ben je weer alpha, dan houd je dat hogere level, maar de skill werkt alsof je slechts level 2 hebt.
Hier staat een overzicht van skills die alpha's kunnen gebruiken: https://wiki.eveuniversit...kills_available_to_Alphas (tabel even openklappen) Het totaal aan skills die beschikbaar zijn voor alpha's komt neer op 20.5M SP.
Voorbeeld: EM Shield Compensation is voor alpha's beschikbaar tot level 2. Als je level 3 of hoger hebt getrained als omega en nu ben je weer alpha, dan houd je dat hogere level, maar de skill werkt alsof je slechts level 2 hebt.
[ Voor 20% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2024 13:51 ]
Ja check, 20.5 miljoen dus voor omega-only, daar ben ik al eventjes overheen.Zr40 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:46:
Skills die voor alpha's beschikbaar zijn hebben hun eigen grenzen, maar dat staat los van de 5M SP training limiet. Als je meer dan 5M hebt dan blijven die skills gewoon beschikbaar, je kan alleen niet verder trainen.
En? Wat houdt je tegen om als alpha in te loggen? 
Je hebt alleen niet de beschikking over de omega-only skills. Als je later weer omega wordt, dan natuurlijk weer wel.
Je hebt alleen niet de beschikking over de omega-only skills. Als je later weer omega wordt, dan natuurlijk weer wel.
[ Voor 53% gewijzigd door Zr40 op 18-06-2024 13:59 ]
Ik weet niet waar je was toen je de game verliet, maar, ga eens bij Asset Safety kijken. Als je spullen in een Player Build Station of Citadel waren, is er een goede kans dat ze in Asset Safety zitten. Maar als Citadel in Low Power was tijdens vernietiging of je spullen zaten in een POS, dan ben je het mogelijk kwijt.Oxigeon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:13:
[...]
280M is prima om weer een start te maken. En er zijn best wat activiteiten te vinden waarin je makkelijk kan instappen waarmee je 100M/uur+ verdient.
Er zijn wel allerlei schepen geïntroduceerd die alpha friendly zijn, zoals Gnossis en Sunesis. Sunesis kun je supermakkelijk de SoE arc mee vliegen bijvoorbeeld, evenals redelijk wat missies en combat sites.JanvD schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:20:
Reizen in Eve is ook supermakkelijk geworden. Je stapt in een shuttle en je kan heel 0.0 doorvliegen. Je moet alleen de smart bombers vermijden, maar zitten vooral op de low sec choke points.
NPSI fleets om weer een keertje te PVP, ...
Helaas is alles vernietigt/kwijt. Dus daar kunnen we niks meer aan doen. Inmiddels weer begonnen met wat career dingetjes. Dus langzaam aan komen we weer een beetje in de moodKlaus_1250 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:52:
[...]
Ik weet niet waar je was toen je de game verliet, maar, ga eens bij Asset Safety kijken. Als je spullen in een Player Build Station of Citadel waren, is er een goede kans dat ze in Asset Safety zitten. Maar als Citadel in Low Power was tijdens vernietiging of je spullen zaten in een POS, dan ben je het mogelijk kwijt.
280M is prima om weer een start te maken. En er zijn best wat activiteiten te vinden waarin je makkelijk kan instappen waarmee je 100M/uur+ verdient.
EDIT: Heeft trouwens iedereen al de gratis 7 dagen Omega uit de shop "gekocht"?
[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 19-06-2024 13:04 ]
Er zijn sowieso tot vandaag nog goede deals. Je kan met korting PLEX kopen en eventueens zijn de abbo's in de NES ook in de aanbieding. Hierdoor kan je een jaar abbo krijgen voor minder dan 8 euro per maand.
Mijn 7 dagen Omega is nu afgelopen, maar heb nog geen zin om er nu geld aan uit te geven. Vanavond maar kijken wat ik met die Alpha kloon nog kan doen.
Uhm. Wat minen in een Venture is natuurlijk een optie. Die zijn volledig Alpha te spelenPThijssen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:24:
Mijn 7 dagen Omega is nu afgelopen, maar heb nog geen zin om er nu geld aan uit te geven. Vanavond maar kijken wat ik met die Alpha kloon nog kan doen.
Lvl 2 missies met de Omen Navy edition gaat ook nog gewoon. Alleen jammer dat de salvage drones niet meer werken met Alpha. Na de vakanties maar kijken of ik weer een paar maandjes Omega ga aanschaffen. Blijft toch wel leuk. Even een paar missies doen en daarna een beetje in de belt hangen....
Heeft iemand hier nog een corp waar ik spullen aan kan doorverkopen?
Heeft iemand hier nog een corp waar ik spullen aan kan doorverkopen?
Je kan zelfs tot level 3 missies gaan als Alpha, al zou dat met een Omen Navy Issue wel een uitdaging kunnen worden. Al denk ik dat je een eind kan komen.
Voor het verkopen van je spullen zou je ook Highsec Buyback - https://highsec.evebuyback.com
kunnen gebruiken. Anders zijn er vast nog wel andere corps die dat doen
.
Voor het verkopen van je spullen zou je ook Highsec Buyback - https://highsec.evebuyback.com
kunnen gebruiken. Anders zijn er vast nog wel andere corps die dat doen
[ Voor 6% gewijzigd door Lionear op 21-06-2024 13:52 ]
lvl 3 ging in de meeste gevallen wel goed, maar er was 1 missie waar ik tientallen keren weg moest jumpen omdat ik het niet vol hield. Uiteindelijk met een Apocalypse opgelost, maar toen ging het ook nog erg lastig. Die Apoc kan ik nu volgens mij niet meer gebruiken. Dan maar lvl 2 en minen
Een Apoc zou je wel moeten kunnen gebruiken als alpha. Ligt er natuurlijk wel aan welke modules je erop hebt zitten.PThijssen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:42:
lvl 3 ging in de meeste gevallen wel goed, maar er was 1 missie waar ik tientallen keren weg moest jumpen omdat ik het niet vol hield. Uiteindelijk met een Apocalypse opgelost, maar toen ging het ook nog erg lastig. Die Apoc kan ik nu volgens mij niet meer gebruiken. Dan maar lvl 2 en minen
Maar op EVE Workbench staat bijvoorbeeld deze fit die geschikt is voor alpha's https://www.eveworkbench....12-43f9-7c98-08db6c3c2e24 misschien kan je hier iets mee
Ohw NICE, ik kan mijn Navy Apocalypse ook nog gebruiken, alleen die salvage drones niet. Zelfs de Mobile tracktor unit kan ik gebruiken. NICE!
Nu die fitting nog optimaliseren, zie dat ik in het verleden wat fouten heb gemaakt.
Nu die fitting nog optimaliseren, zie dat ik in het verleden wat fouten heb gemaakt.
Klopt, eigenlijk kan je alle T1 hulls wel gebruiken en meeste faction hulls ook.
Op EVE Workbench is een "Alpha" filter en er staan best een mooi aantal fits op
.
Wellicht kan je er iets mee
.
Op EVE Workbench is een "Alpha" filter en er staan best een mooi aantal fits op
Wellicht kan je er iets mee
Zeker, dank je wel.
Nu een paar lvl 3 missies gedaan, de meerste gaan gewoon goed, maar die "My Sweet Privateer" is best een ding. Wel leuke loot
Nu een paar lvl 3 missies gedaan, de meerste gaan gewoon goed, maar die "My Sweet Privateer" is best een ding. Wel leuke loot
Vergeet niet dat je missies ook een aantal dagen kan farmen.
Uhm, wat? Respawnen sommige npc`s dan? Of bedoel je meer om die locaties te minene?Klaus_1250 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:03:
Vergeet niet dat je missies ook een aantal dagen kan farmen.
Kan allebei; sommige missies blijven bestaan als je een bepaalde eindbaas oid niet afknalt, die kun je na downtime dan weer opnieuw doorbeuken. Zolang dat een missie is met waardevolle loot, is dat nog wel eens interessant.PThijssen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:07:
[...]
Uhm, wat? Respawnen sommige npc`s dan? Of bedoel je meer om die locaties te minene?
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Ik zit toch ook te kijken om eens te beginnen. Waar kan een complete EVE-noob terecht? EVE University?
Is er zoiets als een addon die je de beginselen bij brengt?
Is er zoiets als een addon die je de beginselen bij brengt?
De ingame tutorial volgen
. Je komt standaard in een "Rookie corp" waar je oa kunt chatten met anderen. Mijn ervaring is dat er altijd andere spelers zijn die je willen helpen als je vragen hebt.
De ingame tutorial is echt een stuk beter dan vroeger, daar haal je echt wel veel uit om leuk mee te spelen. Ook geven ze al wat verschillende schepen om mee te spelen als rewards.
Zijn er trouwens plekken waar je goedkoper plex of een maand omega kan kopen?
Ik wil er niet voor gaan grinden al heb ik er de skills ook nog niet voor.
Ik wil er niet voor gaan grinden al heb ik er de skills ook nog niet voor.
Niet heel veel goedkoper, maar je kan het via de MarkeeDragon Store kopen, voordeel is dat het dan in dollars is.
https://store.markeedragon.com/affiliate.php?id=907
Er is ook een permanente couponcode wat je 3% korting geeft: ewb
Bedankt. Voor 20 dollar excl de korting nu een maandje incl 250k xp. Totaal iets van 18.50 betaald voor een maand ipv 25 via de game zelf.Lionear schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:13:
Niet heel veel goedkoper, maar je kan het via de MarkeeDragon Store kopen, voordeel is dat het dan in dollars is.
Uiteindelijk kan je voor va 7 - 8 euro per maand spelen als je een jaarabbo neemt met kortingen. Met de aanbiedingen van eind Juni kan je voor ongeveer 8-9 euro per maand een jaar lang spelen inc. trainingqueues voor 3 karakters.
Ik lees veel dat het aan te raden valt om een corp te joinen. Ik weet alleen nog niet zo goed wat me echt ligt op lange termijn van activities
. Zijn er ook corporations waar je wat vanalles kan uitproberen zonder op 1 activity te focussen?
Ben pas opnieuw begonnen en kom er na een aantal keer proberen nu precies wel echt in. Probeer nu vooral een beetje steady income te verzamelen om op termijn meer faction warfare te doen. Al even geprobeerd en vond ik wel leuk, bak er alleen niks van. Dus is vooral na paar keer ship verloren te hebben, iemand op dscan, run to the exit
. Hou het dus voorlopig even op wat pve, missions, abyssals en combat sites.
Ben pas opnieuw begonnen en kom er na een aantal keer proberen nu precies wel echt in. Probeer nu vooral een beetje steady income te verzamelen om op termijn meer faction warfare te doen. Al even geprobeerd en vond ik wel leuk, bak er alleen niks van. Dus is vooral na paar keer ship verloren te hebben, iemand op dscan, run to the exit
Schepen verliezen bij FW hoort er een beetje bij, zolang je inkomen maar voldoende hoger is.
Ik zou zeker een corp joinen, ontzettend veel keus. Je hebt bepaalde corps die zich heel specifiek op 1 doel richting, maar genoeg die een vrij breed aanbod hebben. Je moeten vooral zelf kiezen wat je echt wil en hoe veel tijd je wilt besteden. Wil je vooral PVE, PVP, of een mix? Solo, kleine team of massa? Casual spelen of die hard elke dag 2 uur of meer?
Ikzelf ben weer terug gekeerd naar Providence (null sec) als casual speler waar ik ooit 15 jaar geleden begon. Mining, industry, anoms, exploration, ratting. Maar een deel van het corps / alliance is ook actief in FW, dus kan altijd wel kiezen.
Ik zou zeker een corp joinen, ontzettend veel keus. Je hebt bepaalde corps die zich heel specifiek op 1 doel richting, maar genoeg die een vrij breed aanbod hebben. Je moeten vooral zelf kiezen wat je echt wil en hoe veel tijd je wilt besteden. Wil je vooral PVE, PVP, of een mix? Solo, kleine team of massa? Casual spelen of die hard elke dag 2 uur of meer?
Ikzelf ben weer terug gekeerd naar Providence (null sec) als casual speler waar ik ooit 15 jaar geleden begon. Mining, industry, anoms, exploration, ratting. Maar een deel van het corps / alliance is ook actief in FW, dus kan altijd wel kiezen.
Anoniem: 1839042
Zijn er Tweakers die ooit zijn afgereisd naar het EVE monument Reykjavik?
Mijn character staat er op en het leek me toch leuk om er een keer een foto van de te maken. Wellicht dat ik begin volgend jaar een paar honderd euro stuk sla op een retourvlucht en een hotelovernachting
Heb verder geen ambities om op vakantie te gaan naar Ijsland.
Mijn character staat er op en het leek me toch leuk om er een keer een foto van de te maken. Wellicht dat ik begin volgend jaar een paar honderd euro stuk sla op een retourvlucht en een hotelovernachting
Ben er nooit geweest. Maar is wel een mooi land. Zorg dat je er geen spijt van krijgt als je er toch eenmaal bent om niet een paar dagen rond te reizen.Anoniem: 1839042 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:35:
Mijn character staat er op en het leek me toch leuk om er een keer een foto van de te maken. Wellicht dat ik begin volgend jaar een paar honderd euro stuk sla op een retourvlucht en een hotelovernachtingHeb verder geen ambities om op vakantie te gaan naar Ijsland.
Ik ben ooit naar Ijsland op vakantie geweest en heb er even een kijkje genomen. Maar niet voor afgereisd.Anoniem: 1839042 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:35:
Mijn character staat er op en het leek me toch leuk om er een keer een foto van de te maken. Wellicht dat ik begin volgend jaar een paar honderd euro stuk sla op een retourvlucht en een hotelovernachtingHeb verder geen ambities om op vakantie te gaan naar Ijsland.
Maar zonder gekheid, Ijsland is een fantastisch land, je kan daar echt wel een paar fantastische dagen beleven, ook als je solo op vakantie gaat.
Anoniem: 1839042
Ik had bedacht het bezoekje te combineren met Fanfest (nooit geweest, maar voor alles een eerste keer) maar helaas ben ik dan al met mijn gezin op vakantie.
De trip met een paar dagen uitbreiden kan maar ik verwacht dat het dan al snel uit de hand gaat lopen
De trip met een paar dagen uitbreiden kan maar ik verwacht dat het dan al snel uit de hand gaat lopen
Ik ga zeer waarschijnlijk ook volgend jaar weer naar fanfest. Ik kan nog niks beloven (fanfest week is enorm chaotisch en ik weet nog niet precies wat mijn schema gaat zijn qua activiteiten), maar als je me rond die tijd een dmetje stuurt zal ik kijken of ik wat gaatjes kan vinden om langs het monument te gaan.Anoniem: 1839042 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 13:35:
IJsland is zeer aan te raden, het is een mooi land en het volk is ook vriendelijk. Het is wel een duur land, dus hou daar rekening mee als je gaat. Ben er nu al 5x geweest en ga volgend jaar 2x, eerst een paar dagen fanfest, en in de zomer nog een week rondje eiland rijden.
@DXaroth
Wat is zo de prijs van een weekendje in totaal ?
Zou daar ook mijn gezicht wel eens wilen laten zien en oude vrienden tegenkomen.
Zou daar ook mijn gezicht wel eens wilen laten zien en oude vrienden tegenkomen.
Ik ben er dit keer ~2800 euro aan kwijt, tickets+vlucht+hotel voor 8 nachten. Het kan goedkoper! Het grootste deel hiervan is het hotel, daar heb ik dit keer bewust voor gekozen.
De vorige keer, ook 8 nachten, was ik er in totaal ~900 euro aan kwijt, waarvan 300 euro voor een hostel (Kex) incl ontbijt. Prima hostel verder, maar dat zou ik nu niet meer doen, ik ben hostels een beetje ontgroeid
Wat veel bespaart: boek vroeg, als je zeker bent dat je gaat! Als je nu nog zou moeten boeken ben je snel het dubbele kwijt voor de vliegtickets en zijn de betere hotels/guesthouses volgeboekt.
Ik blijf 8 nachten om zelf aan wat excursies mee te doen. Dat hoeft natuurlijk niet, als je alleen voor de fanfest dagen komt dan ben je ook goedkoper uit.
De vorige keer, ook 8 nachten, was ik er in totaal ~900 euro aan kwijt, waarvan 300 euro voor een hostel (Kex) incl ontbijt. Prima hostel verder, maar dat zou ik nu niet meer doen, ik ben hostels een beetje ontgroeid
Wat veel bespaart: boek vroeg, als je zeker bent dat je gaat! Als je nu nog zou moeten boeken ben je snel het dubbele kwijt voor de vliegtickets en zijn de betere hotels/guesthouses volgeboekt.
Ik blijf 8 nachten om zelf aan wat excursies mee te doen. Dat hoeft natuurlijk niet, als je alleen voor de fanfest dagen komt dan ben je ook goedkoper uit.
Ik kan zelf helaas niet naar fanfast. Ik hoop dat ze dit jaar de Amsterdam meet eerder aankondigen zodat ik vrij kan regelen 
Zelf ben ik nog steeds actief als een Corp CEO in GSF en heb veel plezier in de game
Zelf ben ik nog steeds actief als een Corp CEO in GSF en heb veel plezier in de game
14-16 novemberiisschots schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
Ik hoop dat ze dit jaar de Amsterdam meet eerder aankondigen zodat ik vrij kan regelen
Exacte details weet ik niet, maar de prijsrange van @Zr40 is wat ik zou verwachten.Wolfp4ck schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:22:
@DXaroth
@iisschots er is ook een EVE Amsterdam discord server, daar wordt aangegeven over tickets en dergelijke.
Er zullen al meetups en dergelijke zijn vanaf de maandag/dinsdag voor fanfest. Dinsdag is sowieso een Magic: the Gathering gathering achtig iets. Dit was er vorig jaar ook en was niet al te druk. Met een beetje mazzel redden we het om met meer CCPers er te zijn. Begint rond 1930-200 in `Hús máls og menningar` in downtown ReykjavikZr40 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:57:
Woensdag is de TweetFleet Karaoke in `Gaukurin`, begint om 2030 maar gaat vaak best lang door. Het is ietwat druk voor mij dus ik ben zelf niet van plan om er lang te zijn.
Hou er ook rekening mee dat op de EVE discord er al best actief wordt gepraat in de fanfest channels, daar kan je ook vaak meetups en andere ad-hoc events langs zien komen in de week van fanfest zelf.
[ Voor 50% gewijzigd door DXaroth op 02-04-2025 01:21 ]
we hebben dit samen met ccp vorig jaar al aangekondigdiisschots schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:04:
Ik kan zelf helaas niet naar fanfast. Ik hoop dat ze dit jaar de Amsterdam meet eerder aankondigen zodat ik vrij kan regelen
discord van eve amsterdam is hier te vinden https://discord.gg/TKGnS83w
mbt fanfest is het zeker een aanrader wij zijn er dit jaar weer en mijn partner is zelfs een van de sprekers op het podium dus we zitten er nu iets langer (ijsland is duur kwa alcohol vergeet dit niet) denk aan amerikaanse prijzen.
voor de mensen die nadenken om naar fanfest te gaan..
YouTube: Behind The Scenes at EVE Online FanFest 2025 - Day 1 Madness
Ik heb samen met mijn vriendin daar 2 weken vertoeft waar zij tevens co host was voor ccp. (en tevens elke dag aan het streamen was)
Het enige wat ik kan zeggen.. als je het kan doen haal zeker een ticket voor 2026 want het is het echt waard al is het alleen maar om oude bekende tegen te komen of een stel nerds bij elkaar die vaak zo introvert zijn als het maar kan, en opeens heel open worden.
YouTube: Behind The Scenes at EVE Online FanFest 2025 - Day 1 Madness
Ik heb samen met mijn vriendin daar 2 weken vertoeft waar zij tevens co host was voor ccp. (en tevens elke dag aan het streamen was)
Het enige wat ik kan zeggen.. als je het kan doen haal zeker een ticket voor 2026 want het is het echt waard al is het alleen maar om oude bekende tegen te komen of een stel nerds bij elkaar die vaak zo introvert zijn als het maar kan, en opeens heel open worden.