Kunnen ze zaken als raytracing en andere toeters en bellen die voor current gen onmogelijk zijn of veel te hoog gegrepen niet simpelweg 'uitzetten'? Bespaart de console een hoop hoofdpijn en maakt dat die binnen z'n grenzen kan opereren en niet inkakt naar 15fps.. Zoals je de pc-game op low/medium/high graphics kunt spelen?
Een game als BF doet wel degelijk probleemloos 32v32 online met geweldige graphics op de currentgen consoles, met 64 poppetjes die elk onverwachte dingen (kunnen) doen en interacteren met de andere 63 poppetjes, in cyberpunk is veel meer omkaderd wat elk object op elk moment wel en niet kan doen en draait het uiteindelijk letterlijk om 1 karakter. BF moet ook op elk moment elk poppetje in de gaten houden en een hele wereld (die vergeleken met night city wel heeeel veel compacter is, dat wel) in stand houden, cyberpunk hoeft in beginsel alleen het stukje wereld in het zichtveld van 1 speler te 'regelen' (al zullen ze het marketen dat de hele wereld op elk moment dynamisch leeft en z'n ding doet).
GTA 5, ook bomvol objecten, draait notabene op de xbox 360.
Ze zullen ongetwijfeld keihard werken om 't maximale uit de consoles te persen atm, en vergeleken met next-gen zat het er ongetwijfeld niet geweldig uitzien, maar, kijkend naar wat andere games ons op current gen al kunnen voorschotelen maak ik me zelf eigenlijk geen zorgen dat ze momenteel een 4 proberen op te krikken naar een 6, maar eerder een 8,4 naar een 8,5.
Het is ook niet dat ze 6 jaar geleden begonnen zijn met 'goh laten we een game voor de PS5 maken' en later een manager zei 'maarrehhh hij moet 't ook op de ps4 doen'. Eerder 't omgekeerde: De game zou er eigenlijk al een jaar zijn, voor de current gen apparaten. Dat de next gen versie niet echt voor problemen zorgt snap ik, dan heb je juist 't luxe probleem van een current gen game met next gen hardware. Het next gen team kan zich lekker uitleven met 't toevoegen van fancy shit die 't verschil dat hardwarematig bestaat tussen current gen en next gen zo efficiënt mogelijk 'benut'. Uitdaging voor 't current gen team is om zich in bochten te wringen om dat waar mogelijk op een of andere manier ook in de current gen versie te proppen.
Moet wel benadrukken dat ik totaal geen game dev oid ben hoor, en het bovenstaande gewoon mijn noob-visie is wat dat betreft dus.
Hopelijk voor ons allemaal vergis ik me niet

[/hypetrainmode]
Edit
Niet geweldig maar ook verre van dramatisch toch:
[
Voor 26% gewijzigd door
B Tender op 31-10-2020 22:27
]