De nextgen patch voor Series X|S/PS5 én de AMD kaarten komt volgend jaar pas.Kheos schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:02:
[...]
hoe moet ik die RT interpreteren? Zo lijkt het of je enkel RT hebt bij NVidia, terwijl ook de NT van AMD werd ondersteund, toch?
Goed om dit nogmaals te benadrukken. Ik hoop niet dat er veel mensen zijn die een nieuwe AMD GPU hebben gekocht in de hoop deze te gebruiken t.b.v. Ray Tracing in Cyberpunk...dubbeldekkert schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:27:
[...]
De nextgen patch voor Series X|S/PS5 én de AMD kaarten komt volgend jaar pas.
Sowieso een gekke keuze natuurlijk, omdat ik verwacht dat je voor RTX ook DLSS nodig hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door DriesNL op 21-11-2020 13:24 ]
Maar AMD brengt toch ook een vorm van DLSS uit volgend jaar?DriesNL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:23:
[...]
Goed om dit nogmaals te benadrukken. Ik hoop niet dat er veel mensen zijn die een nieuwe AMD GPU hebben gekocht in de hoop deze te gebruiken t.b.v. Ray Tracing in Cyberpunk...
Sowieso een gekke keuze natuurlijk, omdat ik verwacht dat je voor RTX ook DLSS nodig hebt.
Zal wel 60fps zijn. Dat is voor hun een referentie die 60fps.RubenSaurus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:05:
RT op high settings it is dan maar denk ik, 3800X + 16GB RAM + 2070 Super... valt er net tussen allemaal
Ik heb dan de 3700x, dus med/high settings moet lukken @1440p
Ja dat klopt, maar het is nog niet bekend wanneer dat komt en hoe de techniek werkt. Kan mij voorstellen dat mensen niet willen wachten en de game zo snel mogelijk willen spelen.Kheos schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:28:
[...]
Maar AMD brengt toch ook een vorm van DLSS uit volgend jaar?
DLSS kan op dit moment enkel op applicatie niveau worden geïmplementeerd. Grote kans dat dit ook het geval zou kunnen zijn voor de AMD variant, dus dit betekend dat CDPR initiatief hiervoor moet nemen. Hoe en wanneer dit allemaal gebeurd is inderdaad voor nu onbekend, maar de gesprekken zijn al wel gaande:
https://twitter.com/marci.../1329828616818094080?s=21
Mocht AMD het mogelijk maken om hun DLSS variant op driver niveau beschikbaar te stellen is het een ander verhaal... maar ook dit is nog onbekend.
https://twitter.com/marci.../1329828616818094080?s=21
Mocht AMD het mogelijk maken om hun DLSS variant op driver niveau beschikbaar te stellen is het een ander verhaal... maar ook dit is nog onbekend.
Wat ik raar vind, in de Xbox series X en PS5 zit ook RDNA2, eigenlijk gewoon een APU met ongeveer een 6700 (die nog niet uit is), als raytracing daar op werkt via DXR, hoezo dan niet op een 6800XT? Mis ik iets?
Mijn 34GN850 komt vandaag en nu nog kijken naar een 6800(XT)/3080, alleen al meerdere preoders gecancelled omdat ik na 5 weken nog steeds niks had.. Als dit waar is dan trekt dit mij wellicht wel weer meer naar Nvidia, al is AMD zuiniger en heb ik meer met het bedrijf. Beetje offtopic overigens, pardon!
Mijn 34GN850 komt vandaag en nu nog kijken naar een 6800(XT)/3080, alleen al meerdere preoders gecancelled omdat ik na 5 weken nog steeds niks had.. Als dit waar is dan trekt dit mij wellicht wel weer meer naar Nvidia, al is AMD zuiniger en heb ik meer met het bedrijf. Beetje offtopic overigens, pardon!
De consoleversies draaien waarschijnlijk met veel lagere (Raytracing) settings dan die je in de PC versie kan gebruiken.. Het is na vele benchmarks duidelijk dat de Raytracing support in RDNA2 qua prestaties nog ver achterloopt op wat Nvidia met hun RTX serie kan op dit moment.. Voor de meeste games zonder ondersteuning voor nieuwe technieken als Raytracing en DLSS is een 6800XT op dit moment een iets betere keuze over een RTX 3080, maar Cyberpunk ondersteunt het juist wel allemaal en dus lijkt mij een Nvidia videokaart daarvoor de beste keuze op dit moment.. Je kan ook nog een goedkopere RTX 3070 overwegen, is voorlopig ook nog wel snel genoeg voor 3440x1440.. Maar net als alle andere nieuwe videokaarten op dit moment helaas ook nergens normaal te krijgen..Santee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:23:
Wat ik raar vind, in de Xbox series X en PS5 zit ook RDNA2, eigenlijk gewoon een APU met ongeveer een 6700 (die nog niet uit is), als raytracing daar op werkt via DXR, hoezo dan niet op een 6800XT? Mis ik iets?
RTX3070 valt sowieso af door 8GB GDDR6, wil ga geen €600 uitgeven om over 1-2 jaar in vram issues te lopen door de gierigheid van NvidiaInflatable schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:52:
[...]
De consoleversies draaien waarschijnlijk met lagere Raytracing settings dan die je in de PC versie kan gebruiken.. Het is na vele benchmarks duidelijk dat de Raytracing support in RDNA2 qua prestaties nog ver achterloopt op wat Nvidia met hun RTX serie kan op dit moment.. Voor de meeste games zonder ondersteuning voor nieuwe technieken als Raytracing en DLSS is een 6800XT op dit moment een iets betere keuze over een RTX 3080, maar Cyberpunk ondersteunt het juist wel allemaal en dus lijkt mij een Nvidia videokaart daarvoor de beste keuze op dit moment.. Je kan ook nog een goedkopere RTX 3070 overwegen, is voorlopig ook nog wel snel genoeg voor 3440x1440.. Maar net als alle andere nieuwe videokaarten op dit moment helaas ook nergens normaal te krijgen..

Edit: Oke momenteel loop je alleen op 4K DOOM hoogste settings tegen die 8GB aan, maar ik vind het gaar dat een 1070 uit 2016 8GB heeft en €400 was. Als toekomstbestendigheid vind ik het toch een fijn gevoel. Te vaak hebben we al discussies gezien dat dat meer cores/meer vram niet nuttig is, maar 'down the line' weet je niet wat er gaat gebeuren. Zo hebben de consoles ook 16GB vram aan boord (10GB snel 6GB iets langzamer bij de Xbox series X) en komen er misschien wel titels die daarop berekend zijn, je weet het gewoon niet. Ook wil ik een high end graka in deze tijden 4-5 jaar gaan gebruiken het liefst, of ~2 jaar maar dan moet die eerder €300 dan €650 zijn.
Toevoeging: Ik vind de prijs/prestaties ook wat matiger. De meeste 3070s zijn momenteel ongeveer 650 euro met een msrp van $499, dat is gewoon veel te hoog. Je hoort voor €575 eigenlijk een Strix oid te kunnen kopen en die zijn gewoon 700+. Dan pak ik liever gelijk een strix 3080 die Rond de 800-840 te vinden is, maar helaas geen voorraad.
[ Voor 33% gewijzigd door Santee op 21-11-2020 15:58 ]
Voor 3440x1440 ga jij de komende 3-4 jaar echt niet meer nodig hebben.. Laat je aub niet gek maken door alle discussies daarover..Santee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:55:
[...]
RTX3070 valt sowieso af door 8GB GDDR6, wil ga geen €600 uitgeven om over 1-2 jaar in vram issues te lopen door de gierigheid van Nvidia
Je leest
En je weet dat je op Tweakers zit3440x1440 op 35" met 100hz 1080TI ROG OC RTX 3080 DLSS 4K 120FPS LG OLED C9 DLSS Performance (1080p) AMD 3700x 60fps @1440p RDNA2 6800(XT)/3080 APU 34GN850 Raytracing 3440x1440
Let's hope so! Ik heb nu ook een 3070 icm met een 3440x1440 monitor.Inflatable schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:56:
[...]
Voor 3440x1440 ga jij de komende 3-4 jaar echt niet meer nodig hebben.. Laat je aub niet gek maken door alle discussies daarover..
Maar zoals ik eerder al schreef over Hardware Unboxed je moet de hele "relatief dure" settings een beetje terugschroeven en dan kan je prima gamen.
Yippie kayak, other buckets!
Ook de consoles moeten wachten op een nextgen patch. Dus initieel zal er geen DXR ondersteuning zijn.Santee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:23:
Ik vind het ondanks de vele filmpjes nog steeds moeilijk oordelen of het een leuk spel gaat zijn, maar die wereld ziet er wel supergaaf uit!nFo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:38:
IGN heeft nog een spoiler vrije preview;
https://www.ign.com/artic...nk-2077-the-final-preview
[YouTube: Cyberpunk 2077: We Played 16 Hours]
heel vet! thx. had ik nog niet gezien. krijg overigens het idee dat t niet meer wordt uitgesteld.DriesNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:59:
Nieuwe (schitterende) beelden:
https://youtu.be/lKmhDFMuAkI
Voor de zekerheid niet gekeken vanwege spoilers, dus kijken op eigen risico.
Afgaande op The Witcher series denk ik niet dat Cyberpunk gaat tegenvallen..Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:54:
[...]
Ik vind het ondanks de vele filmpjes nog steeds moeilijk oordelen of het een leuk spel gaat zijn, maar die wereld ziet er wel supergaaf uit!
Je weet het inderdaad nooit, maar afgaande op mijn inmiddels 25 jaar ervaring met dit soort zaken denk ik dat ik wel een aardige inschatting kan maken.. Als die 8GB niet meer genoeg is is de GPU waarschijnlijk ook al te traag geworden om de nieuwste games in volle glorie te spelen op dezelfde resolutie, dus dan moet je sowieso toch weer upgraden.. 4-5 jaar is best lang voor een videokaart want dan ben je alweer 2-3 generaties verder.. Ik upgrade mijn videokaart meestal om de 2-3 jaar, sla steeds 1 generatie over.. Voor wat betreft RTX 3070 voor redelijk normale prijzen, kijk eens bij Megekko, daar staan ze vanaf 569,-- (niet op voorraad uiteraard)..Santee schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:55:
[...]
RTX3070 valt sowieso af door 8GB GDDR6, wil ga geen €600 uitgeven om over 1-2 jaar in vram issues te lopen door de gierigheid van Nvidia
Edit: Oke momenteel loop je alleen op 4K DOOM hoogste settings tegen die 8GB aan, maar ik vind het gaar dat een 1070 uit 2016 8GB heeft en €400 was. Als toekomstbestendigheid vind ik het toch een fijn gevoel. Te vaak hebben we al discussies gezien dat dat meer cores/meer vram niet nuttig is, maar 'down the line' weet je niet wat er gaat gebeuren. Zo hebben de consoles ook 16GB vram aan boord (10GB snel 6GB iets langzamer bij de Xbox series X) en komen er misschien wel titels die daarop berekend zijn, je weet het gewoon niet. Ook wil ik een high end graka in deze tijden 4-5 jaar gaan gebruiken het liefst, of ~2 jaar maar dan moet die eerder €300 dan €650 zijn.
Toevoeging: Ik vind de prijs/prestaties ook wat matiger. De meeste 3070s zijn momenteel ongeveer 650 euro met een msrp van $499, dat is gewoon veel te hoog. Je hoort voor €575 eigenlijk een Strix oid te kunnen kopen en die zijn gewoon 700+. Dan pak ik liever gelijk een strix 3080 die Rond de 800-840 te vinden is, maar helaas geen voorraad.
Maar we dwalen af, dit topic gaat over Cyberpunk 2077..
Zijn onlangs ook een heleboel previews uitgekomen van de grote gaming sites dus die kan je ook eens lezen als je twijfelt. Veel mensen denken aan GTA V als ze de trailers zien maar zo'n spel is het niet. Denk eerder aan een combinatie van Deus Ex en Fallout New Vegas.Tom schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:54:
[...]
Ik vind het ondanks de vele filmpjes nog steeds moeilijk oordelen of het een leuk spel gaat zijn, maar die wereld ziet er wel supergaaf uit!
[ Voor 4% gewijzigd door StevenFM op 22-11-2020 00:12 ]
Die requirements zien er goed uit, maar is het 30fps of 60fps?, maakt nog wel een verschil.
Ben nu zelf een beetje in dubio wat te doen met mijn upgrade, ben aan het wachten op een 5600x, maar ga er niet vanuit dat ik die ooit voor 10 december ga krijgen.
Ga ik het uitzingen met mijn i7 3770k/RX5700 en beginnen op low/med 1080p, en wachten op mijn 5600x of die annuleren en voor een 3700x gaan en op 1440p high/ultra spelen, keuzes keuzes.
Ben nu zelf een beetje in dubio wat te doen met mijn upgrade, ben aan het wachten op een 5600x, maar ga er niet vanuit dat ik die ooit voor 10 december ga krijgen.
Ga ik het uitzingen met mijn i7 3770k/RX5700 en beginnen op low/med 1080p, en wachten op mijn 5600x of die annuleren en voor een 3700x gaan en op 1440p high/ultra spelen, keuzes keuzes.
Volgens Polygon mag je van 30FPS uit gaan.3rNsT schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:43:
Die requirements zien er goed uit, maar is het 30fps of 60fps?, maakt nog wel een verschil.
Zopas die nieuwste gameplay trailer gezien. OMG hoe fantastisch ziet dit spel er uit
Cyberpunk geleakt op PS4. Gameplay filmpjes worden continu verwijderd op YT.
Ah ziet er wel goed uit voor men 3700X + 5700XT op een 1440p scherm..
RT is mooi, maar boeit me eigenlijk echt niet.
Het begint nu toch aardig dichtbij te komen, de hype is real.
TW3 was/is een topgame en werd eigenlijk pas echt fenomenaal na een paar patches (ik denk vooral die inventory/UI update), en ik verwacht van deze game niet veel minder, integendeel.
Die ene screenshot waar je al die implants enzo op ziet
RT is mooi, maar boeit me eigenlijk echt niet.
Het begint nu toch aardig dichtbij te komen, de hype is real.
TW3 was/is een topgame en werd eigenlijk pas echt fenomenaal na een paar patches (ik denk vooral die inventory/UI update), en ik verwacht van deze game niet veel minder, integendeel.
Die ene screenshot waar je al die implants enzo op ziet
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik krijg ze niet gevonden of ik ben elke keer te laat hahaPearlChoco schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:12:
Cyberpunk geleakt op PS4. Gameplay filmpjes worden continu verwijderd op YT.
Zit ondertussen ook al aan 21M views. Gaat als zoete broodjes verkopen denk ik.PearlChoco schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:20:
Zopas die nieuwste gameplay trailer gezien. OMG hoe fantastisch ziet dit spel er uit
Ja echt waanzinnig. Mijn hype voor het spel was de voorbije maanden wat gaan liggen, maar hoe kan je nu niet hyped zijn na het zien van die trailer
Vraagje, als ik de PC versie bij GOG zou kopen, kan ik die dan bij Steam activeren en rechtstreeks bij Steam spelen of heeft GOG een eigen platform waar ik dan aan vast zit. Hetzij direct, hetzij indirect.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Als je kan kiezen zou ik GOG kiezen. DRM vrij i.t.t. Steam. Wel een eigen platform. Maar GOG Galaxy kan je dan weer koppelen met Steam, Uplay, Epic zodat je alles in één launcher kan houden.Help!!!! schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:33:
Vraagje, als ik de PC versie bij GOG zou kopen, kan ik die dan bij Steam activeren en rechtstreeks bij Steam spelen of heeft GOG een eigen platform waar ik dan aan vast zit. Hetzij direct, hetzij indirect.
Ik koop sowieso zoveel mogelijk op GoG, nooit gedoe met DRM / launchers daar.
Steam is een veredelde download website inmiddels.
Steam is een veredelde download website inmiddels.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Thanks. Wat is het nadeel van die DRM dan als je het gewoon legaal bij Steam koopt ?JanW schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:39:
[...]
Als je kan kiezen zou ik GOG kiezen. DRM vrij i.t.t. Steam. Wel een eigen platform. Maar GOG Galaxy kan je dan weer koppelen met Steam, Uplay, Epic zodat je alles in één launcher kan houden.
Enerzijds gun ik GOG het geld direct anderzijds zit ik eigenlijk niet te wachten op nog weer een nieuw platform. De Witcher 3 heb ik overigens ook op Steam.
Dat koppelen ben ik niet zo'n fan van. Dan start ik bijv game in steam op en moet ik alsnog ook via een ander platform.
Inmiddels in ieder geval al volgende stores in gebruik

Origin
Steam
Uplay
Epic
Blizzard
Star Citizen
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
DRM op Steam wordt door de publisher zelf ingesteld. The Witcher 3 is bv. DRM-vrij op Steam en kan je launchen zonder de Steam client. Ik ga ervanuit dat dit ook zo voor Cyberpunk 2077 zal zijn.
Enige verschil is dat bij GoG 100% van de winst naar CDProjekt gaat.
Enige verschil is dat bij GoG 100% van de winst naar CDProjekt gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door StevenFM op 23-11-2020 19:20 ]
Ik kan het nergens vinden (dus het zal vast nog niet bekend gemaakt zijn), maar zijn de grafische mode's voor Xbox Series X/PS5 al bekend?
Nee, de patches daarvoor komen pas volgend jaar
Van Cyberpunk is er geen PS5 disc versie, right? Heb nu gewoon de PS4 disc versie in preorder staan ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Nee, zoals in de post boven de jouwe staat komen de next gen versies pas volgend jaar.-SaveMe- schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:00:
Van Cyberpunk is er geen PS5 disc versie, right? Heb nu gewoon de PS4 disc versie in preorder staan ...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Zo jammer, heb ik een PS5 en alleen nog maar PS4 games (Valhalla en Cyberpunk binnenkort). Ik wil een PS5 doosje
Omdat ik verwacht dat m'n ps5 nog wel even op zich laat wachten en de grafische kwaliteit van de ps4 slim wat minder zal zijn. heb ik nu ook de versie voor Google Stadia besteld
De aanbieding was te mooi om te laten liggen.
En ik had nog zo afgesproken met mezelf niet gehyped te raken.....

De aanbieding was te mooi om te laten liggen.

Even voor de duidelijkheid. Je kan gewoon de PS4 versie kopen. Er zal geen PS5 doosje in de winkel komen te liggen zodra de next gen patch uit is. Bij CDPR is het één keer kopen en alles gratis updates meepakken :-)
Bij voorbaat kansloos![b]Mariekeb in "[Multi] Cyberpunk 2077"
[ Voor 31% gewijzigd door DriesNL op 24-11-2020 15:59 ]
Hoewel ik twijfel om te wachten tot de next gen patch, kan ik het denk ik niet laten om alvast met een lifepath op de ps4 Pro te spelen. Weten jullie of hij 10-12 om 00:00 speelbaar is of verschilt dit qua regio/tijdzone?
denkk console om 12uur pc is vaak een vaste tijdzone, maar aangezien het uit polen komt zal het daar ook rond middernacht beschikbaar zijnY.Zigrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:25:
Hoewel ik twijfel om te wachten tot de next gen patch, kan ik het denk ik niet laten om alvast met een lifepath op de ps4 Pro te spelen. Weten jullie of hij 10-12 om 00:00 speelbaar is of verschilt dit qua regio/tijdzone?
Nu we over Playstation bezig zijn: YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay
Zelf PS4 versie ziet er goed uit. Moment dat ze schakelen naar PS5 is wel ineens wauw. Ik zelf heb een PC. Nieuwe hardware staat op de planning maar als ik zie dat dat een PS4 dat kan trekken kan ik wel nog even met een GTX1080 verder.
Zelf PS4 versie ziet er goed uit. Moment dat ze schakelen naar PS5 is wel ineens wauw. Ik zelf heb een PC. Nieuwe hardware staat op de planning maar als ik zie dat dat een PS4 dat kan trekken kan ik wel nog even met een GTX1080 verder.
Digitale preorders kun je preloaden en inderdaad om 00:00 spelenY.Zigrin schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:25:
En dat is dan de BC versie, niet eens de nextgenPaterpor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:22:
Nu we over Playstation bezig zijn: YouTube: Cyberpunk 2077 – PlayStation Gameplay
Ziet er al bijna next gen uit inderdaad, al ben ik wel benieuwd op hoeveel FPS het draait 30 of 60 voor de PS5 en XSX.Paterpor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:22:
Nu we over Playstation bezig zijn:
Ik denk dat ze gewoon de PS4 pro versie op de PS5 draaien met een iets hogere resolutie en 60 fps. Dit uit de PS4 pro krijgen vind ik al behoorlijk indrukwekkend, al zie je wel dat het moeizaam gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door mister_S op 24-11-2020 20:11 ]
Ik vind het er maar leeg uit zien op straat. Of komt dat dan door de regen?nFo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:37:
[...]
Ziet er al bijna next gen uit inderdaad, al ben ik wel benieuwd op hoeveel FPS het draait 30 of 60 voor de PS5 en XSX.
De Xbox gameplay had ook erg weinig npcs op straat. PC previewers zeggen dat er juist weer veel npcs op straat zijn. Het moet dus bijna wel iets te maken hebben met de beperkingen van last gen.
Ik denk dat het verstandig is om deze game over te slaan op consoles. Tenminste tot de next gen versie uit is. Volgens mij ga je gewoon niet de volle ervaring krijgen op 8 jaar oude hardware.
Ik denk dat het verstandig is om deze game over te slaan op consoles. Tenminste tot de next gen versie uit is. Volgens mij ga je gewoon niet de volle ervaring krijgen op 8 jaar oude hardware.
Dan maar op Stadia aanschaffen voor alle pracht en praal toch? No brainer die aanbieding incl controller en Chromecast ultra ☝🏼
Lukt het via Stadia om 60fps 4k te streamen via Chromecast Ultra naar 4K tv ? Kan iemand dat bevestigen?
Lukt het via Stadia om 60fps 4k te streamen via Chromecast Ultra naar 4K tv ? Kan iemand dat bevestigen?
[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 25-11-2020 09:21 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Als je geen dikke game PC hebt zekerVis schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:21:
Dan maar op Stadia aanschaffen voor alle pracht en praal toch? No brainer die aanbieding incl controller en Chromecast ultra ☝🏼
https://www.google.com/search?q=cyberpunk+2077+stadia+4kLukt het via Stadia om 60fps 4k te streamen via Chromecast Ultra naar 4K tv ? Kan iemand dat bevestigen?
Maar ik denk het niet.
Volgens mij kwam de game ook uit op de streaming service van Nvidia toch? Misschien ook een interessante oplossing voor de streaming spelers. Misschien biedt Nvidia zelfs RTX aan in hun streaming dienst.
https://www.nvidia.com/en...77-coming-to-geforce-now/DriesNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:46:
Volgens mij kwam de game ook uit op de streaming service van Nvidia toch? Misschien ook een interessante oplossing voor de streaming spelers. Misschien biedt Nvidia zelfs RTX aan in hun streaming dienst.
yep, met RTX dus. Which reminds me; moet GFNow nog activeren
Ik deel het toch even hier omdat wellicht niet iedereen het PC-budget topic leest. Alleen vandaag is hij Cyberpunk met 20% korting te koop bij CDkeys.com...
In verschillende previews gezien/gelezen dat dit erg samenhangt met het weer, tijdstip, gebied waar je bent en dat soort dingen. Er zijn gewoon drukke en minder drukke plekken in een stad. Algemene indruk is juist dat de stad erg levendig is ...Brons schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:18:
De Xbox gameplay had ook erg weinig npcs op straat. PC previewers zeggen dat er juist weer veel npcs op straat zijn. Het moet dus bijna wel iets te maken hebben met de beperkingen van last gen.
De lege straten zijn ook in de xbox trailer te zien. En dat was overdag:-SaveMe- schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:52:
[...]
In verschillende previews gezien/gelezen dat dit erg samenhangt met het weer, tijdstip, gebied waar je bent en dat soort dingen. Er zijn gewoon drukke en minder drukke plekken in een stad. Algemene indruk is juist dat de stad erg levendig is ...
De PS5 komt er wellicht pas voor mij als er een nieuwe R&C of een nieuwe God of War uitkomt dus ik zal het wellicht voor de ps4 aanschaffen..maar ga je echt zolang kunnen wachten?Brons schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:18:
Ik zit toch met dubbel gevoel.. Ik heb de eerste deus ex kapotgespeeld (wie niet) maar de laatste (mankind divided) kon me minder bekoren..en ik vrees dat dit ook zo zal zijn kwa spelwijze/opbouw. Of ben ik mis?
In dat geval kan ik ook melden dat het hier sowieso maar 46euro kost.CousinBoneless schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:07:
Ik deel het toch even hier omdat wellicht niet iedereen het PC-budget topic leest. Alleen vandaag is hij Cyberpunk met 20% korting te koop bij CDkeys.com...
Beetje offtopic maar:Help!!!! schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:58:
[...]
Thanks. Wat is het nadeel van die DRM dan als je het gewoon legaal bij Steam koopt ?
Enerzijds gun ik GOG het geld direct anderzijds zit ik eigenlijk niet te wachten op nog weer een nieuw platform. De Witcher 3 heb ik overigens ook op Steam.
Dat koppelen ben ik niet zo'n fan van. Dan start ik bijv game in steam op en moet ik alsnog ook via een ander platform.
Inmiddels in ieder geval al volgende stores in gebruik:
Origin
Steam
Uplay
Epic
Blizzard
Star Citizen
Sinds kort gebruik ik de GOG launcher voor al mijn games. Je kunt daarin namelijk koppelen met Steam, Uplay, Blizzard etc.etc.
Ik vind het echt ideaal. Gewoon 1 launcher voor al mijn games.
Ik ben nu bezig met Valhalla en twijfel of ik deze eerst zal uitspelen voordat ik aan Cyberpunk begin. Met name omdat ik vaak niet meer in een game kom als ik hem een tijd laat liggen. Maar ja, Cyberpunk ...
Ik heb hetzelfde 1st world problem.-SaveMe- schreef op donderdag 26 november 2020 @ 03:23:
Ik ben nu bezig met Valhalla en twijfel of ik deze eerst zal uitspelen voordat ik aan Cyberpunk begin. Met name omdat ik vaak niet meer in een game kom als ik hem een tijd laat liggen. Maar ja, Cyberpunk ...
Yippie kayak, other buckets!
Zou mooi zijn als er een GeForce Now app beschikbaar komt voor Android TVs Tizen op m'n 4K Samsung.DriesNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:46:
Ergens op google gevonden van bericht juni dit jaar dat dit uitgerold zou worden.. heb je de shield tv niet meer nodig..
Ik denk er nu toch over om mijn collectors edition te annuleren. Leuk zo'n beeldje, maar uiteindelijk geen idee waar ik het neer ga zetten. Over dus naar de normale PS4 editie. Ik twijfel nog wel over de Stadia variant (vind het vooral gaaf dat ik het ook gewoon op mijn mobiel of laptop kan spelen), maar goed, dan heb ik weer een extra controller en moet ik weer een maandbedrag betalen voor 4K, dus het gaat toch maar PS4 worden. Best wel hyped weer na de trailer en video's.
Dit was mijn tactiek! Maar Valhalla zit ook vol met kinderziektes..jmk schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:08:
[...]
Ik heb hetzelfde 1st world problem.Als je eerst Valhalla afmaakt zijn de kinderziektes uit Cyberpunk gehaald waarschijnlijk.
Zou mij niet verbazen als alle consoles op 30fps blijven hangen met alle eye-candy aan, ook de nieuwe krachtpatsers.
To each his own, maar ik kan mij niet voorstellen dat je een goede game ervaring gaat krijgen met cyberpunk op je telefoonRaznov schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:00:
Ik denk er nu toch over om mijn collectors edition te annuleren. Leuk zo'n beeldje, maar uiteindelijk geen idee waar ik het neer ga zetten. Over dus naar de normale PS4 editie. Ik twijfel nog wel over de Stadia variant (vind het vooral gaaf dat ik het ook gewoon op mijn mobiel of laptop kan spelen), maar goed, dan heb ik weer een extra controller en moet ik weer een maandbedrag betalen voor 4K, dus het gaat toch maar PS4 worden. Best wel hyped weer na de trailer en video's.
Als je nu cyberpunk pre-ordered krijg je een stadia controller én chromecast ultra erbij gratis. De prijs van cyberpunk is nu (zelfs met blackfriday) vrijwel identiek aan een losse chromecast ultra.Ircghost schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:40:
[...]
To each his own, maar ik kan mij niet voorstellen dat je een goede game ervaring gaat krijgen met cyberpunk op je telefoon. Maar inderdaad, als je denkt dat je gebruik gaat maken van de stadia functionaliteit met o.a. je laptop, is het een goede deal.
Ik wilde een ultra hebben, dus heb ik hem maar gepre-ordered. Kan ik altijd kijken of ik het écht ga gebruiken of niet.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Voor Valhalla wordt dat alvast gefixt:PepieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:35:
[...]
Dit was mijn tactiek! Maar Valhalla zit ook vol met kinderziektes..
Zou mij niet verbazen als alle consoles op 30fps blijven hangen met alle eye-candy aan, ook de nieuwe krachtpatsers.
nieuws: AC Valhalla krijgt 60fps-optie Xbox Series S en stabiele 60fps op Ser...
Ik heb al een ultra maar ik heb ook de Stadia editie gepre-orderd, de ultra die ik daarbij krijg gaat op marktplaats of V&A.Melantrix schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:42:
[...]
Als je nu cyberpunk pre-ordered krijg je een stadia controller én chromecast ultra erbij gratis. De prijs van cyberpunk is nu (zelfs met blackfriday) vrijwel identiek aan een losse chromecast ultra.
Ik wilde een ultra hebben, dus heb ik hem maar gepre-ordered. Kan ik altijd kijken of ik het écht ga gebruiken of niet.
[ Voor 34% gewijzigd door SnoeiKoei op 26-11-2020 11:46 ]
Zojuist Cyberpunk gekocht (Xbox disc) bij allyourgames voor 52-, scheelt toch weer een paar euro's
Jammer, ze laten het een beetje overkomen alsof het een gigantische stad is, maar der lijkt niet veel man te wonenBrons schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:37:
[...]
De lege straten zijn ook in de xbox trailer te zien. En dat was overdag:
[YouTube: Cyberpunk 2077 — Night City Wire Special: Xbox One X and Xbox Series X footage]
Geen grote ramp, en het kan ook zijn dat de meeste gewoon in de grote gebouwen zitten, maar het valt wel op.
Dat had je van te voren wel kunnen weten, de hardware is 7 jaar oud. Ik neem aan dat dit in de pc versie niet zo is en het daar ook echt een metropool is.barriie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:30:
[...]
Jammer, ze laten het een beetje overkomen alsof het een gigantische stad is, maar der lijkt niet veel man te wonen![]()
Geen grote ramp, en het kan ook zijn dat de meeste gewoon in de grote gebouwen zitten, maar het valt wel op.
Ik vind het in de overige trailers nou ook niet overweldigend druk, en ik neem aan dat ze daar geen PS4/Xbone beelden voor gebruiken.kwdtje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:38:
[...]
Dat had je van te voren wel kunnen weten, de hardware is 7 jaar oud. Ik neem aan dat dit in de pc versie niet zo is en het daar ook echt een metropool is.
Voornamelijk tijdens het rijden lijkt het aardig leeg. Maar we zien het de 10e wel
Cyberpunk 2077 inmiddels al gedownload op de Xbox Series X. Het is nu alleen afwachten tot de releasedatum. Had dit spel trouwens wel graag in 3th person mode willen spelen, net zoals andere RPG spellen waar het wel mogelijk is.
[ Voor 7% gewijzigd door Koning-Admiraal op 26-11-2020 21:07 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Hele spel is rondom first person gemaakt. Het effect van iemand die plotseling een pistool in je gezicht duwt of dat bv. een dokter je oogbal uit je oogkas haalt en je jezelf ziet zitten is iets dat je gewoonweg niet met third person kan realizeren. Of je kan dialoog beginnen door met je personage naar bepaalde zaken te kijken. En het maakt de skyscrapers en steegjes van Night City veel overweldigender.Koning-Admiraal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:51:
Cyberpunk 2077 inmiddels al gedownload op de Xbox Series X. Het is nu alleen afwachten tot de releasedatum. Had dit spel trouwens wel graag in 3th person mode willen spelen, net zoals andere RPG spellen waar het wel mogelijk is.
Om maar te zwijgen van het feit dat dit allemaal veel extra animatiewerk zou kosten. Je hebt wel een photo mode en met de auto kan je wel nog in third person.
[ Voor 4% gewijzigd door StevenFM op 26-11-2020 23:38 ]
Het zogenaamde "effect" is echt een element wat persoonlijk is en wat prima bij cutscenes (mocht dat daarvoor noodzakelijk zijn) in stand gehouden kon worden. Als erop zijn minst een keuze was, dan had iedereen dat voor zichzelf kunnen bepalen. Net zoals je de single player van GTA in zijn volledigheid in first of third person kan spelen. Er is altijd wel ergens wat op te vinden, zo moeilijk is dat niet.StevenFM schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:18:
[...]
Hele spel is rondom first person gemaakt. Het effect van iemand die plotseling een pistool in je gezicht duwt of dat bv. een dokter je oogbal uit je oogkas haalt en je jezelf ziet zitten is iets dat je gewoonweg niet met third person kan realizeren. Of je kan dialoog beginnen door met je personage naar bepaalde zaken te kijken. En het maakt de skyscrapers en steegjes van Night City veel overweldigender.
Om maar te zwijgen van het feit dat dit allemaal veel extra animatiewerk zou kosten. Je hebt wel een photo mode en met de auto kan je wel nog in third person.
[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-11-2020 00:30 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
The first person mode in GTA V doet wel enorm onder aan de third person view. Als je beide modi goed wil ondersteunen zul je voor beide andere animaties moeten maken. En dat kost enorm veel extra tijd (geld).Koning-Admiraal schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:26:
[...]
Het zogenaamde "effect" is echt een element wat persoonlijk is en wat prima bij cutscenes (mocht dat daarvoor noodzakelijk zijn) in stand gehouden kon worden. Als erop zijn minst een keuze was, dan had iedereen dat voor zichzelf kunnen bepalen. Net zoals je de single player van GTA in zijn volledigheid in first of third person kan spelen. Er is altijd wel ergens wat op te vinden, zo moeilijk is dat niet.
En je zal er ook rekening mee moeten houden in het design van indoor ruimtes. Omdat je rekening moet houden met de camera.
Zelf vind ik het irritant wanneer een game tp zou zijn met fp cutscenes. Zeker omdat ik verwacht dat je heel veel dialogen gaat hebben. Sommige dingen uitten zich nu eenmaal minder in tp dan in fp.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik begrijp de keuze voor first person heel goed. Maar ik hoop dat de snelheid meevalt anders kan ik het spel met autziekte pillen op gaan spelen.
Ik begrijp niet waarom je dit in hemelsnaam via een Streaming service zou gaan spelen. Tenzij je echt enorm zwakke hardware in huis hebt, wil je dit toch niet met latency spelen?
Het is pas sinds de next gen versies zo dat je GTA V in first person kan spelen.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:26:
[...]
Het zogenaamde "effect" is echt een element wat persoonlijk is en wat prima bij cutscenes (mocht dat daarvoor noodzakelijk zijn) in stand gehouden kon worden. Als erop zijn minst een keuze was, dan had iedereen dat voor zichzelf kunnen bepalen. Net zoals je de single player van GTA in zijn volledigheid in first of third person kan spelen. Er is altijd wel ergens wat op te vinden, zo moeilijk is dat niet.
Daarvoor kon het ook nooit en was het een specifieke keuze om in third person te spelen.
Het is een artistieke keuze en het is voor een studio bijna niet mogelijk om zowel first als third person perfect te laten werken.
Ook bij Bethesda RPG's is de third person mode maar een matige toevoeging, met animaties uit groep 8.
Het is geen e-sports game ofzo he, het is een RPG. Die latency schijnt bij Stadia tegenwoordig echt wel mee te vallen. Maar goed, we gaan het zien... bevalt het niet dan gaat de Stadiacontroller en chromecast gewoon op marktplaats en dan zien we wel weer.James Pond schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:00:
Ik begrijp niet waarom je dit in hemelsnaam via een Streaming service zou gaan spelen. Tenzij je echt enorm zwakke hardware in huis hebt, wil je dit toch niet met latency spelen?
Kan je het spel voor PC al ergens preloaden? Weet niet zo goed voor welke (digitale) store ik moet gaan.
In Steam iig nog niet. Heb de game daar al maanden geleden gekocht. Zal vast wel komen. En anders kost het tegenwoordig niet zoveel tijd meer om 70GB @ 250Mbps naar binnen te hengelen he.Bjk schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
Kan je het spel voor PC al ergens preloaden? Weet niet zo goed voor welke (digitale) store ik moet gaan.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Je kan ook via Geforce Now spelen, heeft sterkere hardware dan Stadia en biedt ook RTX aan.
dit, ik haal hem in 10 minuten binnen wat net genoeg is om even een bak koffie te pakken. Preloaden is iets van consoles (en lang geleden op pc)Techno Overlord schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:40:
[...]
In Steam iig nog niet. Heb de game daar al maanden geleden gekocht. Zal vast wel komen. En anders kost het tegenwoordig niet zoveel tijd meer om 70GB @ 250Mbps naar binnen te hengelen he.
Maar geen 4K via GeForce Now... dus max 1080pStevenFM schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:09:
Je kan ook via Geforce Now spelen, heeft sterkere hardware dan Stadia en biedt ook RTX aan.
En GFN ziet er bij mij super blurry uit, op elk scherm.. heb 2 laptops, 1 met 4K scherm en een andere 1080p screen, beide blurry game graphics en je ziet dus geen diepte en scherpte.. dus kwalitatief vind ik GFN erg slecht.
Terwijl stadia via pro wel 4K ondersteund, en volgens mij wel scherper beeld.. maar dan mag je 10 euro per maand aftikken..
[ Voor 27% gewijzigd door Vis op 27-11-2020 13:41 ]
€10 / maand om overal te gamen waar je wil, of ~€41 / maand aan afschrijving op je high-end PC? (€1500 / 3 jaar, als je highend wil blijven spelen heb je dat wel nodig).Vis schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:37:
[...]
Terwijl stadia via pro wel 4K ondersteund, en volgens mij wel scherper beeld.. maar dan mag je 10 euro per maand aftikken..
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Het lijkt me wel interessant om eens te proberen dat stadia pro.. echter ben ik benieuwd naar de latency. Heb zelf nog een relatief jonge Alienware laptop waarmee ik alles high/ultra kan spelen. Echter met 4K maar max 30fps.._eLMo_ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:46:
[...]
€10 / maand om overal te gamen waar je wil, of ~€41 / maand aan afschrijving op je high-end PC? (€1500 / 3 jaar, als je highend wil blijven spelen heb je dat wel nodig).
Nee, tenzij je in 4K wilt kunnen spelen.
hoezo betalen om in 4k te kunnen spelen? wat ist nut dan vd die ultra dingSnoeiKoei schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:21:
[...]
Nee, tenzij je in 4K wilt kunnen spelen.
Je hebt net 60 euro uitgegeven aan iets zonder uit te zoeken waaraan precies?kingpol schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:27:
[...]
hoezo betalen om in 4k te kunnen spelen? wat ist nut dan vd die ultra ding
Heb hem ook gepre-ordered. Heb ook een GoG pre-order, maar een chromecast ultra en controller voor 6 tientjes is niet gek
[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 27-11-2020 15:47 ]
Met 'die ultra ding' kun je op je tv gamen, met de Stadia controller. Maar om op je PC, tablet, telefoon te spelen heb je 'die ultra ding' niet nodig en vaak ook geen 4K-resolutie. Maar je kunt natuurlijk gewoon 600 euro lappen voor een next gen console of 2000 voor een goeie game-PC en dan heb je 'die ultra ding' niet nodig en dan betaal je dus niet voor Stadia. Zelf weten.kingpol schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:27:
[...]
hoezo betalen om in 4k te kunnen spelen? wat ist nut dan vd die ultra ding
https://store.google.com/product/stadia_controller 60 euro
https://store.google.com/nz/product/chromecast_ultra 120 euro
dus 180 euro aan hardware en een game van 60 euro
voor 60 euro. geen gekke deal
Geen gekke deal! Houd er wel rekening mee dat je de controller zomaar pas in 2021 ontvangt;)
ja een game in max 1080p418O2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:50:
[...]
https://store.google.com/product/stadia_controller 60 euro
https://store.google.com/nz/product/chromecast_ultra 120 euro
dus 180 euro aan hardware en een game van 60 euro
voor 60 euro. geen gekke deal

Ok. Doei.
Bij mij staat dit er:418O2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:57:
[...]
https://stadia.google.com/pro
Start your 3 month Stadia Pro trial
Get instant access to a collection of games with a 1 month Stadia Pro trial
[ Voor 34% gewijzigd door rwbk op 27-11-2020 16:02 ]
Bij mij staat hier 1 maand. Volgens mij is dat recent veranderd418O2 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:57:
[...]
https://stadia.google.com/pro
Start your 3 month Stadia Pro trial
Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!