Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Inmiddels weer wat verder met Phantom liberty. Goeie story zeg! echt weet niet wat het is met cyberpunk maar het spel sleept mij echt goed mee elke keer.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geniaal!! :D

V calling V.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 13-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Ik wil deze game (en Baldur's Gate 3 + RDR2) gaan spelen in 1440p of 4K (daar moet dan een nieuwe PC voor komen) maar heb nu moeite om te kiezen.

Zijn er users hier die beide resoluties hebben getest en/of een aanbeveling kunnen doen?

PC gaat ook -veel meer- gebruikt worden voor non-gaming werk: er moet dan denk ik een 27"1440p of 32"4K monitor bij komen. Qua GFX denk ik aan een AMD 7800XT of 7900 XTX.

PS 2: ik gebruik nu een laptop + 1080p scherm als 'desktop', die wil ik dan vervangen voor een 1440p of 4K desktop. Mijn laatste desktop PC was van 2009 dus 15 jaar oud, was prima voor 1080p gaming met een GTS 250 kaart. Ben nu geneigd 1440p over te slaan en meteen 4K te nemen maar twijfel, twijfel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prOnorama2 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:06:
Ik wil deze game (en Baldur's Gate 3 + RDR2) gaan spelen in 1440p of 4K (daar moet dan een nieuwe PC voor komen) maar heb nu moeite om te kiezen.

Zijn er users hier die beide resoluties hebben getest en/of een aanbeveling kunnen doen?

PC gaat ook -veel meer- gebruikt worden voor non-gaming werk: er moet dan denk ik een 27"1440p of 32"4K monitor bij komen. Qua GFX denk ik aan een AMD 7800XT of 7900 XTX.

PS 2: ik gebruik nu een laptop + 1080p scherm als 'desktop', die wil ik dan vervangen voor een 1440p of 4K desktop. Mijn laatste desktop PC was van 2009 dus 15 jaar oud, was prima voor 1080p gaming met een GTS 250 kaart. Ben nu geneigd 1440p over te slaan en meteen 4K te nemen maar twijfel, twijfel... ;)
Een AMD 7800XT of een 7900 XTX zijn goed voor 4k gaming. Alleen heb ik geen ervaring met AMD in combinatie met Ray tracing en Path tracing.

Ook ondersteund Cyberpunk 2077 nog geen FSR. Maar die update komt er wel aan, wanneer geen idee. Je kunt wel een mod downloaden om FSR handmatig te installeren.

Dit is een techniek om het spel in een lagere resolutie te renderen en dan met een AI te upscalen. Dit zorgt voor betere performance, maar kan wel "ghosting" veroorzaken. De tegenhanger is DLSS van Nvidia. Nvidia ondersteund dan ook nog Frame Generation en Ray reconstruction in DLSS 3.5 alleen hier heb je een 40 series voor nodig. FSR werkt op elk merk. Er zijn volgens mij wel allemaal manieren om het aan de praat te krijgen.

Ikzelf gebruik een RTX 4080, voor 4k gaming.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 13-01-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

4080 is wel een hele fijne kaart hoor voor Cyberpunk. Alles max, inclusief RTX met DLSS "balanced" op 3440x1440 ruim 100fps. 8)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
westergas schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:42:
4080 is wel een hele fijne kaart hoor voor Cyberpunk. Alles max, inclusief RTX met DLSS "balanced" op 3440x1440 ruim 100fps. 8)
Dat klopt helemaal, ik heb er geen spijt van dat ik voor een RTX 4080 ben gegaan. Prijs technisch gezien zit AMD beter kwa prijs/performance. Maar Nvidia ligt gewoon voor als het aankomt op AI scaling, ray en path tracing, Ray Reconstruction en nu komen ze ook met compleet nieuwe render technieken waaronder ReSTIR.

En natuurlijk, je kunt ook ray/path tracing op een AMD gebruiken, maar legt dan af tegen Nvidia. Dus speel je Cyberpunk 2077 alleen met rasterization belichting, dan kan je net zo goed voor een AMD gaan. Wil je de nieuwste technieken gebruiken, dan bied Nvidia weer meer, maar dan wel voor een iets hogere prijskaartje. Waar begint een RX 7900 XTX bij? 900 euro? Een RTX 4080 begint vanaf 1100 euro.

Hier zijn de performance van een RX 7900 XTX met path tracing. Deze kaart legt het echt af tegen een RTX 4080 met path tracing. Met rasterization belichting zullen ze wel aan elkaar gewaagd zijn. Zo gouw je path tracing aanzet, dan ga je echt het verschil merken.

[ Voor 44% gewijzigd door Toonen1988 op 15-01-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit is ook zoo ziek jongen! daarom PC masterrace :P

Het ziet er zooo gaaf uit met al die mods

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:13

Superkiwi

Hoi doei

Oké, en hoeveel mensen met een normale pc kunnen dit draaien?
Die videokaart alleen al kost ruim €2200 :P

Toevallig gisteren die video zitten kijken en eerlijk is eerlijk, het ziet er heel tof uit!

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 15-01-2024 14:56 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag weer eventjes gespeeld. Blijft een tof spel. 450+ uur inmiddels op de PC volgens GOG Galaxy :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/M8yoP0Jyr3T9sP7JRXx5YeqM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:51
DLC nu ook volledig uit (platinum). Fantastisch. Enorm van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

PdeBie schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:44:
Vandaag weer eventjes gespeeld. Blijft een tof spel. 450+ uur inmiddels op de PC volgens GOG Galaxy :$

[Afbeelding]
Volgens GOG zit ik op 50 uur maar voor mijn gevoel is het nog niet de helft. Amper de proloog uit. Ben ik nou zo sloom of loopt de tijd te snel op GOG? Meer mensen dit opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist VorpX gekocht, wilde dit programma sowieso hebben. Ik ga nu Cyberpunk 2077 in VR proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

westergas schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:14:
[...]

Volgens GOG zit ik op 50 uur maar voor mijn gevoel is het nog niet de helft. Amper de proloog uit. Ben ik nou zo sloom of loopt de tijd te snel op GOG? Meer mensen dit opgevallen?
Tijd vliegt met dit spel imo :P ik had hem (zonder dlc) 100% uitgespeeld met 146 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
De resolutie van de weerspiegeling in de buitenspiegel rond 04:30 is wel om te janken zeg :+

Mooi om te zien wat er mogelijk is met de dikste consumenten hardware!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Tijd vliegt met dit spel imo :P ik had hem (zonder dlc) 100% uitgespeeld met 146 uur.
Was dat 1 playthrough? Ik was er inc dlc wel met 100u doorheen en toen had ik ook alles wel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Timothy3000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Was dat 1 playthrough? Ik was er inc dlc wel met 100u doorheen en toen had ik ook alles wel gezien.
ja 1 playtrough. maar ik ging voor 100% completion.alle achievements etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ricmaniac schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:52:
[...]

ja 1 playtrough. maar ik ging voor 100% completion.alle achievements etc
Dat kostte mij zo'n 80 uur alles bij elkaar.
Maar hé, als jij er dubbel zoveel tijd van genoten hebt is dat alleen maar goed toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

In mijn tempo ga ik er wel 300 uur over doen. Zal de leeftijd wel zijn :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Die streetrace quest is wel een zooitje zeg... Ik kijk achter me en zie drie andere racers keihard de bocht uit vliegen en tien seconden later zitten ze weer op mijn bumper. Je kunt zo snel gaan als je wilt, maar ze blijven altijd net achter je. Of je klapt zelf tegen een muur een en twee bochten verder lig je weer eerste. Heb nog nooit zulke slechte rubberbanding gezien. Naja het gaat om het verhaal zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Notlupus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:47:
Die streetrace quest is wel een zooitje zeg... Ik kijk achter me en zie drie andere racers keihard de bocht uit vliegen en tien seconden later zitten ze weer op mijn bumper. Je kunt zo snel gaan als je wilt, maar ze blijven altijd net achter je. Of je klapt zelf tegen een muur een en twee bochten verder lig je weer eerste. Heb nog nooit zulke slechte rubberbanding gezien. Naja het gaat om het verhaal zullen we maar zeggen.
Ik vind het verkeer sowieso een zooitje haha. Hoef na een random missie maar naar buiten te lopen, een paar seconden te wachten en de raarste shit gebeurt. Autos knallen tegen elkaar op, voetgangers worden omver gereden etc. En dat heb ik echt al vaak gezien, heel vreemd. Niet de beste AI laten we maar zeggen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het komt heel vreemd over en er klopt niets van. Alleen op deze manier heb je wel een race waarbij je altijd nog kan winnen of verliezen. Anders zou het de eerste bocht vooraan rijden zijn en nooit meer een andere auto zien. Nu kan je op 90% van de race nog steeds winnen of verliezen wat het toch wel interessant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daan0s schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:31:
[...]

Ik vind het verkeer sowieso een zooitje haha. Hoef na een random missie maar naar buiten te lopen, een paar seconden te wachten en de raarste shit gebeurt. Autos knallen tegen elkaar op, voetgangers worden omver gereden etc. En dat heb ik echt al vaak gezien, heel vreemd. Niet de beste AI laten we maar zeggen :'(
Klopt, de AI van de politie is ook poep. Je hoeft maar een beetje gas te geven en ze zijn je al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
WTF. :9~ :9~ :9~ Ik heb een RTX4090 en bij mij ziet het er echt niet zo uit zelfs niet in raytracing overdrive.

Ik wou dat ze die mods in de game verwerkten of als een download pakket aanbieden. Toch vraag ik me echt af of je dit echt op een 4090 kan draaien (zeker in 8K, ik heb maar 4K)

Ik vraag me af of dit echt realtime gerenderd is of stiekem er een weekje rendertijd tegenaan gegooid?

Ik wou ook dat er een goede VR mod was trouwens. Ik heb die van Luke Ross (heb zijn patreon gesteund) maar het is een traag, brokkelig, duizeligmakend allegaartje. Bijvoorbeeld doordat hij maar 1 oogpunt per frame rendert (alternate eye rendering), maar de kwaliteit is sowieso extreem veel lager dan in 2D. @Toonen1988 zie je dit ook met de VorpX mod? VorpX is vrij generiek dus die heb ik niet eens geprobeerd, omdat Luke Ross erom bekend staat er heel veel aandacht aan te verlenen.

Deze stad zou zo mooi zijn met goede VR support :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Llopigat op 18-01-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Gewoon hacken en ze laten remmen, ben je ze kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het nog niet goed aan de praat gekregen. Wanneer ik mijn headset selecteer, krijg ik een fout melding dat Oculus software geen Directx 12 ondersteund.

Zet ik VorpX op SteamVR, crasht het spel op intro logo van CDPR. Spel eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, en werkt vervolgens in VR.

Maar het beeld was helemaal ingezoemd en het spel zag er belemmerd uit, maar ook erg belemmerd.

Grafisch omhoog gegooid en BAM, crash. Sinds dien start het spel niet meer op in VR. Iemand heeft me aangeraden om de stand-alone mod te gebruiken, maar dan krijg ik weer de fout melding dat Oculus geen Directx 12 ondersteund. Ik heb een Oculus Rift.

En de beelden wat je ziet van videos zijn gewoon mods die je kunt installeren. 8k kan je zéér zeker halen met een RTX 4090, maar niet in deze kwaliteit. Ik vermoed dat ze gewoon 4k video naar 8k video hebben geupscaled.

Op Nexusmods heb je trouwens collections, dit zijn pakketten met mods. Met één druk, download je dus het hele pakket en Vortex zet het netjes allemaal op de juiste plaats. Let wel op, ik had laatst een pakket gedrukt en zag dat het +1000 mods bevatte. Anderhalf uur gewacht met installeren, om er vervolgens achter te komen dat Cyberpunk 2077 toen helemaal bugged was.

Hier heb je Nexusmods collections.

https://next.nexusmods.co...uMTcwNTU5NzU1OS4wLjAuMA..

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 18-01-2024 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Toonen1988 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:12:
[...]
Ook ondersteund Cyberpunk 2077 nog geen FSR. Maar die update komt er wel aan, wanneer geen idee. Je kunt wel een mod downloaden om FSR handmatig te installeren.
Bedoel je een specifieke/nieuwere FSR versie? Want FSR 2.1 zit er al ruim een jaar in, dat is met patch 1.61 toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:07:
[...]

Bedoel je een specifieke/nieuwere FSR versie? Want FSR 2.1 zit er al ruim een jaar in, dat is met patch 1.61 toegevoegd.
Oh dat is apart, ik heb diverse mensen zien praten dat ze nog aan het wachten zijn op FSR support.

Dan zullen ze misschien wel een nieuwere versie bedoelen, maar dat heb ik ze niet erbij zien zeggen.

Ik vraag me af of Frame Generation en Ray Reconstruction dan ook werkt met FSR 3.0. Volgens mij kan je net als DLSS ook handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Hemel, dat klinkt wel als een drama ja. Wanneer is VorpX voor het laatst bijgewerkt? Wat ik met de Luke Ross mod merk is dat hij echt elke keer als er een update is alles opnieuw aan moet passen. Er is echt altijd van alles kapot.

Ik vrees dat dit hier ook het geval is. Vooral met de 2.1 patch ging echt alles kapot. Nu werkt het weer maar nog steeds met dezelfde belabberde kwaliteit als altijd. Die DirectX error heb ik nooit gezien overigens. De Oculus Rift software is hetzelfde als voor de Quest dus daar moet het niet aan liggen.

En ja nexusmods ken ik ook wel maar 1000 mods in 1 pack klinkt echt als een nachtmerrie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, als die ook in Wallpaper engine staat, dan voeg ik die ook toe aan mijn collectie. Op dit moment gebruik ik al anderhalf jaar dezelfde achtergronden op mijn PC. Linker scherm heb ik Lucyna Kushinada van Cyberpunk Edgerunners en rechts Motoko Kusanagi van Ghost in the Shell. Ook volledig animated.

Cyberpunk 2077 is geïnspireerd door Ghost in the Shell. Niet alleen Cyberpunk 2077, maar ook andere films en games. Denk aan The Matrix, Avatar, Ex Machina en nog veel meer. Cyberpunk 2077 heeft zelfs veel Ghost in the Shell easter eggs. Denk hierbij aan de Cyberspace en jezelf inpluggen, Judy tattoo (het spookje in de schelp), Lt. Mower (cyberpsychosis missie), een motor die Yaiba Kusanagi CT-3X heet, Sasha die uit het raam springt in de music video van ending theme "let you down" en het grootste is nog altijd het gevecht met de spider tank in het begin van Phantom Liberty.

Ghost in the Shell was in 1995 echt zijn tijd vooruit. James Cameron, Steven Spielberg, The Wachowskis en nog meer film regisseurs waren geïnspireerd door Ghost in the Shell. Heb Motoko Kusanagi al jaren op mijn achtergrond staan.

De Cyberpunk 2077 community heeft zelfs een unieke Ghost in the Shell build gemaakt, die ik ga proberen in mijn volgende playthrough.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41fOV0JkCYjS_i9vacArIr9Rijw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkeCB6zetoqT2L92f9SqJXdL.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Helaas, Wallpaper Engine heeft niet de dynamische achtergrond van Xbox erin staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 21-01-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:03:
[...]

De Cyberpunk 2077 community heeft zelfs een unieke Ghost in the Shell build gemaakt, die ik ga proberen in mijn volgende playthrough.
Heb je een linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:54
Toonen1988 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:03:
[...]

Cyberpunk 2077 is geïnspireerd door Ghost in the Shell. Niet alleen Cyberpunk 2077, maar ook andere films en games. Denk aan The Matrix, Avatar, Ex Machina en nog veel meer. Cyberpunk 2077 heeft zelfs veel Ghost in the Shell easter eggs. Denk hierbij aan de Cyberspace en jezelf inpluggen, Judy tattoo (het spookje in de schelp), Lt. Mower (cyberpsychosis missie), een motor die Yaiba Kusanagi CT-3X heet, Sasha die uit het raam springt in de music video van ending theme "let you down" en het grootste is nog altijd het gevecht met de spider tank in het begin van Phantom Liberty.
Er zijn idd wel wat referenties naar Ghost in the Shell, maar cyberspace en het inpluggen zijn dat zeker niet. Netrunning en interface plugs bestaan al sedert de eerste versie van de RPG (Cyberpunk 2013) en die is van 1988, terwijl dat de Ghost in the Shell manga pas van 1989 is. Je zou eerder kunnen zeggen dat die zaken geïnspireerd zijn door William Gibson met zijn sprawl trilogie.

[ Voor 5% gewijzigd door Mortis__Rigor op 21-01-2024 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.reddit.com/r/...in_the_shell_major_build/

YouTube: Ghost | Cyberpunk 2077 All Around Build | VERY HARD

https://cyberpunk.fandom.com/f/p/4400000000000000066

YouTube: Ghost | Cyberpunk 2077 All Around Build | VERY HARD

Het is vooral assault rifles, SMG, quick hack, hand to hand combat, camo en stealth. Motoko build is ook meer een "all around" stealth assault build. Alleen het is een vrij moeilijke build, sinds deze build erg squishy is. Ook maak deze build veel gebruik van silencers

Batou is meer een tank build.

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 21-01-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:14:
[...]

Er zijn idd wel wat referenties naar Ghost in the Shell, maar cyberspace en het inpluggen zijn dat zeker niet. Netrunning en interface plugs bestaan al sedert de eerste versie van de RPG (Cyberpunk 2013) en die is van 1988, terwijl dat de Ghost in the Shell manga pas van 1989 is. Je zou eerder kunnen zeggen dat die zaken geïnspireerd zijn door William Gibson met zijn sprawl trilogie.
Oh, ik wist niet dat Cyberpunk 2013 uit 1988 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Yep, Cyberpunk 2013 is uit 1988, Cyberpunk 2020 uit 1990, Cyberpunk V3 is uit 2005 (na lang wachten) en Cyberpunk RED uit 2020 (1 maand voor de release van Cyberpunk 2077).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:25:
Yep, Cyberpunk 2013 is uit 1988, Cyberpunk 2020 uit 1990, Cyberpunk V3 is uit 2005 (na lang wachten) en Cyberpunk RED uit 2020 (1 maand voor de release van Cyberpunk 2077).
Ik heb al diverse keren gekeken naar Cyberpunk Red, maar nog niks gekocht. Helaas is op de Nederlandse markt niet veel ervan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Deze winkel verstuurt ook naar Nederland: https://www.tspelgeweld.b...red-core-rulebook/5457632
Als je geen hardcopy wilt, kun je hem ook altijd bij Drivethrurpg kopen: https://preview.drivethru...duct/333585/cyberpunk-red

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:39:
Deze winkel verstuurt ook naar Nederland: https://www.tspelgeweld.b...red-core-rulebook/5457632
Als je geen hardcopy wilt, kun je hem ook altijd bij Drivethrurpg kopen: https://preview.drivethru...duct/333585/cyberpunk-red
Jammer dat mijn vriendenclub niet van de “tabletop” RPG’s is. Zelf daardoor ook nooit gedaan, maar het lijkt mij super leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bij de missie ‘Nocturne OP55N1’ aanbeland. Volgens mij is dit het punt dat je niet meer terug kan keren en richting het einde gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:01:
Ben nu bij de missie ‘Nocturne OP55N1’ aanbeland. Volgens mij is dit het punt dat je niet meer terug kan keren en richting het einde gaat.
Dat klopt, daarom komt het ook in beeld te staan voordat je het gebouw inloopt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:01:
Klopt, maar als je uiteindelijk de laatste missie klaar hebt kom je altijd weer terug bij dat punt waar je bent zeg maar. Dus je kan zodra je die missie start niks anders doen maar daarna kan je wel weer gewoon verder met diezelfde savegame maar kan je weer Nocturne OP55N1 starten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Dat klopt, daarom komt het ook in beeld te staan voordat je het gebouw inloopt :+
Ben het gebouw nog niet in. Heb de naam van de missie ooit ergens voorbij zien komen en dacht me vaag iets te herinneren. Maar thanks, nu weet ik dat er dus nog een melding komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Klopt, maar als je uiteindelijk de laatste missie klaar hebt kom je altijd weer terug bij dat punt waar je bent zeg maar. Dus je kan zodra je die missie start niks anders doen maar daarna kan je wel weer gewoon verder met diezelfde savegame maar kan je weer Nocturne OP55N1 starten :P
Aight, beter. Weet niet of ik naar meerdere endings toe ga werken, maar wel fijn dat die mogelijkheid er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

wrong topic

[ Voor 95% gewijzigd door Ricmaniac op 22-01-2024 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die een Motoko Kusanagi look-a-like willen.

Hier de mijne gebaseerd op Scarlett Johansson.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:45:
Voor de mensen die een Motoko Kusanagi look-a-like willen.

Hier de mijne gebaseerd op Scarlett Johansson.

[Video: Motoko Kusanagi - Ghost in the Shell - Cyberpunk 2077 Character Creation]
Er zijn ook mods beschikbaar. Er zijn ook diverse outfits te downloaden.

https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4841

Cyberpunk 2077 heeft nog meer leuke Easter Eggs, waaronder Martrix, Blade Runner, Akira, Back to the Future, Star Trek, Neon Genesis Evangelion en zelfs de System Shock game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qsGOWZcv5G0reSj4m8D_vT2XuM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/5UiwaTwFNHbotHm5jx3I5Z0e.webp?f=fotoalbum_large

Judy avatar en tattoo waren nog het makkelijkste. Een spookje in een schelp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqh99dYK3aU5GUcmQeB2RaXpNlY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iTOVeDFq337Xagi8IeJKnFNy.jpg?f=user_large

Hier zijn er nog veel meer. Moet vele nog vinden.

https://www.gamesradar.com/cyberpunk-2077-easter-eggs/

[ Voor 45% gewijzigd door Toonen1988 op 22-01-2024 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
En dat zijn dan nog niet alle easter eggs. Volgende referenties naar Cyberpunk 2020/RED kom je ook nog tegen:
- In de Never Fade Away quest kun je verschillende characters uit de Forlorn Hope tegen komen in Club Atlantis (Kissy en Roxxi, Axeman, de bartenders van de Forlorn Hope, ...)
- Claire is gebaseerd op Marianne Freeman, de bartender/eigenares van de Forlorn Hope: https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Marianne_Russell_Freeman
- In de Afterlife vind je achter de bar een foto met het team uit de Black Dog short story (vanuit Cyberpunk RED)
- Mike Pondsmith himself (aka Maximum Mike) is de radiohost van Morro Rock Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mortis__Rigor schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:22:
En dat zijn dan nog niet alle easter eggs. Volgende referenties naar Cyberpunk 2020/RED kom je ook nog tegen:
- In de Never Fade Away quest kun je verschillende characters uit de Forlorn Hope tegen komen in Club Atlantis (Kissy en Roxxi, Axeman, de bartenders van de Forlorn Hope, ...)
- Claire is gebaseerd op Marianne Freeman, de bartender/eigenares van de Forlorn Hope: https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Marianne_Russell_Freeman
- In de Afterlife vind je achter de bar een foto met het team uit de Black Dog short story (vanuit Cyberpunk RED)
- Mike Pondsmith himself (aka Maximum Mike) is de radiohost van Morro Rock Radio.
Oh, ik wist niet dat Mike Pondsmith als radio DJ speelde in Cyberpunk 2077.

Ik heb meestal Night FM opstaan, heerlijke nummers op Night FM. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 22-01-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net Cyberpunk uitgespeeld. Positief: het verhaal en de bijbehorende personages, de volwassenheid van de game (was wel weer even schakelen na Spider-Man 2), de sfeer (door het perfect toegepaste ‘cyberpunk’-thema) en uiteraard Night City. Negatief: de AI, de difficulty (op Normal veel te makkelijk) en de korte duur van de main story. Had van mij wel een stukje langer gemogen.

Al met al blij dat ik pas na de 2.0 update ben gaan spelen. Night City draagt wat mij betreft echt deze game. Zoals ik in één van mijn vorige posts al aangaf, vind ik het by far de beste stad of locatie in een game ooit gemaakt. Ik was dan ook weggeblazen in het begin, maar terugkijkend heerst toch het gevoel dat CD Projekt er wat meer uit had kunnen halen. Maar goed, ben allang blij dat ze de game zo goed als gefixt hebben en we er nog van hebben kunnen genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mog schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:18:
Ik ga na de main quest van Starfield een nieuwe save in CP beginnen. Normaal ben ik een lange afstands persoon. De nieuwe build wordt een vuist/katana setup.
Ik ben dan eindelijk begonnen met mijn nieuwe save. Ik heb de game toen ie uitkwam op de Xbox Series X proberen te spelen, maar ik had last van te veel bugs. Speel hem inmiddels op een dikke PC en mijn hemel wat een game! Ik zit er nog maar 8 uurtjes in en ik speel heel rustig. De setting, de atmosfeer, de vibe, het verhaal, de personages. Wat zijn ze ongelooflijk goed uitgewerkt. Een masterpiece tot nu toe.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GavinTom
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Mog schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:02:
[...]

Ik ben dan eindelijk begonnen met mijn nieuwe save. Ik heb de game toen ie uitkwam op de Xbox Series X proberen te spelen, maar ik had last van te veel bugs. Speel hem inmiddels op een dikke PC en mijn hemel wat een game! Ik zit er nog maar 8 uurtjes in en ik speel heel rustig. De setting, de atmosfeer, de vibe, het verhaal, de personages. Wat zijn ze ongelooflijk goed uitgewerkt. Een masterpiece tot nu toe.
Het spel was een beetje een puinhoop op alle platforms met de bugs toen het werd gelanceerd, maar na de aanvankelijke problemen slaagde Rockstar CDPR erin de zaken om te draaien en van dit spel een meesterwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

GavinTom schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:46:
[...]

(...), maar na de aanvankelijke problemen slaagde Rockstar erin de zaken om te draaien en van dit spel een meesterwerk te maken.
Ik denk dat je CDPR bedoelt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik had helemaal niets verwacht van dit spel en de eerste paar uurtjes konden me niet erg boeien. Maar inmiddels zit ik er ook helemaal in. Echt genieten.

Dit is het eerste pel wat ik speel op mijn nieuwe PC en de wereld is zo mooi gemaakt, je wordt er vanzelf in mee gezogen.
En mensen die beweren dat RTX niets toevoegt raad ik aan om Cyberpunk eens op de max settings te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:33:
Hmmmm. Met de installatie van PL crasht mijn spel als ik een cloud synced save van de PC open.
Dus spel:
- starten op de pc
- even spelen en opslaan
- GOG cloud sync
- later openen op Xbox
- crash

Gelukkig save niet corrupt, want kan op de pc wel verder spelen.

Iemand bekend hiermee?
Inmiddels ontdekt waar dit in zit. Op de pc gebruik ik enkele mods. Schijnbaar neemt hij daarvan wat info mee in de save. Op de Xbox gebruik ik geen mods (want niet mogelijk) en daardoor crashed hij als ik een cross save wil gebruiken.

Enige twee oplossingen zijn dus:
- een Xbox dedicated character maken en die save nooit openen op de pc.
- mods op pc de-installeren

Dat wordt dus optie 1 :)

Voor de geïnteresseerden:
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/535
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/6794
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/7064
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/10712
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/6457/
- https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/7160/
- https://www.nexusmods.com/site/mods/738/

[ Voor 19% gewijzigd door PdeBie op 26-01-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geweldig om te zien dat veel mensen Cyberpunk 2077 nog een kans geven. CDPR bewijst dat als je een product blijft ondersteunen die een slechte start had, nog altijd succesvol kan zijn.

Daarom is CDPR een geweldige ontwikkelaar en geeft ook om hun fans.

Zo geeft CDPR weinig om DRM's, en weet nog een grote omzet te genereren. Ook hun GoG launcher werkt goed en zijn bijna alle games DRM vrij.

Je merkt gewoon dat CDPR om hun klanten geeft en bewijzen dat het ook anders kan.

Veel ontwikkelaars hadden het spel gewoon gedropt en door gegaan met iets anders. The Witcher 3 was op het begin ook belemmerd, maar was niet in zo'n slechte staat als Cyberpunk 2077. Maar ook deze game is erg populair geworden en tot de dag vandaag nog volop gespeeld..

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
Toonen1988 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:48:
Geweldig om te zien dat veel mensen Cyberpunk 2077 nog een kans geven. CDPR bewijst dat als je een product blijft ondersteunen die een slechte start had, nog altijd succesvol kan zijn.

Zo geeft CDPR weinig om DRM's, en weet nog een grote omzet te genereren. Ook hun GoG launcher werkt goed en zijn bijna alle games DRM vrij.

Je merkt gewoon dat CDPR om hun klanten geeft en bewijzen dat het ook anders kan.

Veel ontwikkelaars hadden het spel gewoon gedropt en door gegaan met iets anders. The Witcher 3 was op het begin ook belemmerd, maar was niet in zo'n slechte staat als Cyberpunk 2077. Maar ook deze game is erg populair geworden en tot de dag vandaag nog volop gespeeld..
Ze moeten ook wel. Als ze CB77 hadden gedropt dan gaat dat een enorm negatieve impact hebben op de nieuwe Witcher. Maar goed het spel is goed speelbaar, hier en daar een bug maar vergelijkbaar met de rariteiten die je in Skyrim of Fallout3/NV dus geen probleem. Nothing gamebreaking.

Een andere dev die ook een pluim verdient wat betreft het supporten van een game die initieel compleet geflopt is Hello Games met No man's Sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notlupus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Ze moeten ook wel. Als ze CB77 hadden gedropt dan gaat dat een enorm negatieve impact hebben op de nieuwe Witcher. Maar goed het spel is goed speelbaar, hier en daar een bug maar vergelijkbaar met de rariteiten die je in Skyrim of Fallout3/NV dus geen probleem. Nothing gamebreaking.

Een andere dev die ook een pluim verdient wat betreft het supporten van een game die initieel compleet geflopt is Hello Games met No man's Sky.
Inderdaad, die verdienen ook een duimpje omhoog. Tenminste ontwikkelaars die om hun klanten geeft, daar kunnen veel bedrijven nog van leren (kijk richting Ubisoft, EA, Activision-Blizzard en div. andere ontwikkelaars/uitgevers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Toonen1988 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Inderdaad, die verdienen ook een duimpje omhoog. Tenminste ontwikkelaars die om hun klanten geeft, daar kunnen veel bedrijven nog van leren (kijk richting Ubisoft, EA, Activision-Blizzard en div. andere ontwikkelaars/uitgevers).
Het verschil zit hem ook in de grote van soort bedrijf, bovengenoemde ontwikkelaars/uitgevers hebben een god complex voor zichzelf gemaakt, en zolang mensen hun spellen blijven afnemen zal dat niet veranderen.

Mijn laaste game van EA was Titanfall 2 daarna hebben hun in mijn ogen niks uitzonderlijks meer uitgebracht.
Ubisoft heeft Assasin's creed voor mijn gevoel ook te ver uitgemolken en tot nu lijkt het erop dat Skull & Bones geen groot succes gaat worden.
Activision-Blizzard blijft succes scoren met hun Call of Duty terwijl Diablo 4 langzaam aan het afsterven is en WoW is ook al uitgemolken tot hiernamaals.

Ik heb Cyberpunk 2077 sinds dag 1, ja het was even zuur en vond het netjes dat mensen hun geld terug konden krijgen, ikzelf heb stug het spel ondanks de bugs volledig uitgespeeld des tijds en deze week Phantom Liberty volledig afgerond met alle endings. Enige min punt voor mij blijft het niet kunnen resetten van Attributes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
westergas schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:29:
En mensen die beweren dat RTX niets toevoegt raad ik aan om Cyberpunk eens op de max settings te spelen ;)
Ik krijg TW3 niet eens op max settings soepel gespeeld, ik hoef geen heel mooie diashow :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Toonen1988 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:05:
[...]

Ze konden ook niet anders hier. En de andere bedrijven die je noemt hebben het nooit weten klaar te spelen om een product zo defect af te leveren dat het van de PS Store werd gehaald en dat ze refunds aanboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:03:
[...]

Ze konden ook niet anders hier. En de andere bedrijven die je noemt hebben het nooit weten klaar te spelen om een product zo defect af te leveren dat het van de PS Store werd gehaald en dat ze refunds aanboden.
Het probleem was dat Cyberpunk 2077 niet geschikt was voor de oudere generatie consoles. De hardware was gewoon te zwak, en dan creëerde ook diverse technische problemen.

Je ziet dit ook terug bij diverse andere games. Denk hierbij aan Mortal Kombat 1 op de Switch.

Ze hadden Cyberpunk 2077 niet op de oudere generatie consoles moeten uitbrengen. Maar dat moesten ze wel, omdat ze het jaren geleden hadden belooft.

Op de PC waren de problemen niet zo groot als op de consoles.

Je ziet dit ook terug bij diverse andere titels waar updates en/of nieuwe content wordt geschrapt op oudere consoles.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dan alsnog gaat dit
imo niet echt op. Na drie jaar is de game wat het had moeten zijn. Dat heeft meer met het voorkomen van nog meer gezichtsverlies dan het geven om fans te maken imo. Als dat laatste totaal het geval was geweest hadden ze de game nooit uitgebracht in de staat van hoe die was in 2020. Hetzelfde met al die misleidende marketing rondom de game.

Dat gezegd is het wel super om te zien hoe het spel nu grotendeels zijn potentie heeft behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Toonen1988 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Het probleem was dat Cyberpunk 2077 niet geschikt was voor de oudere generatie consoles. De hardware was gewoon te zwak, en dan creëerde ook diverse technische problemen.

Ze hadden Cyberpunk 2077 niet op de oudere generatie consoles moeten uitbrengen. Maar dat moesten ze wel, omdat ze het jaren geleden hadden belooft.

Op de PC waren de problemen niet zo groot als op de consoles.

Je ziet dit ook terug bij diverse andere titels waar updates en/of nieuwe content wordt geschrapt op oudere consoles.
Noem mij maar een kan azijn maar dit is de volledige verantwoordelijkheid van CDPR geweest en daar hebben ze ernstige steken laten vallen op moment van release. Niet proberen te billijken wat niet te billijken is.

De how's and why's doen er niet toe voor iemand die de game koopt voor een console en verwacht een redelijke game te krijgen die te spelen is. De how's and why's zijn voor de risicoanalyse- en PDCA-molens binnen CDPR, niet als aai over de bol van teleurgestelde consumenten.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:46:
Dan alsnog gaat dit

[...]

imo niet echt op. Na drie jaar is de game wat het had moeten zijn. Dat heeft meer met het voorkomen van nog meer gezichtsverlies dan het geven om fans te maken imo. Als dat laatste totaal het geval was geweest hadden ze de game nooit uitgebracht in de staat van hoe die was in 2020. Hetzelfde met al die misleidende marketing rondom de game.

Dat gezegd is het wel super om te zien hoe het spel nu grotendeels zijn potentie heeft behaald.
Precies dit.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denken jullie dat CDPR Cyberpunk 2077 in die staat wilde releasen? Dat er geen risico-analyse is gemaakt? Ze waren waarschijnlijk al bezig met damage control voordat Cyberpunk 2077 uit kwam.

Ik zal je één word geven, investeerders. Die willen geld zien vloeien, zeker als een spel meerderemalen wordt uitgesteld. CDPR wordt net zo goed een mes op de keel gezet.

Ik ben ervan overtuigd dat CDPR Cyberpunk 2077 echt nog wilde uitstellen. Maar de investeerders zagen dat niet zitten.

Je vergeet dat investeerders een groot invloed hebben op bedrijven.

Ik zie dat ook op mijn eigenwerk, en ik krijg ook vaak kritiek vanuit de klant. Alleen sta ik tegen een muur op, omdat ik verder niks kan. Omdat er gewoon geen geld wordt vrijgemaakt, omdat de investeerders zoveel mogelijk geld willen zien vloeien. Maar daardoor raken we wel klanten kwijt.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markozv schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:23:
[...]

Enige min punt voor mij blijft het niet kunnen resetten van Attributes.
Dat kan eenmalig in het Character scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat praat de boel alsnog niet goed.

Het is top dat de game nu is zoals hij bedoelt was, maar dat is imo niet zo zeer prijzenswaardig. Ik ga ze iig geen schouderklopje geven omdat de game na drie jaar is zoals hij bij release had moeten zijn. Dat doe ik liever bij bedrijven die gewoon de tijd nemen en een game goed uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:15:
Dat praat de boel alsnog niet goed.

Het is top dat de game nu is zoals hij bedoelt was, maar dat is imo niet zo zeer prijzenswaardig. Ik ga ze iig geen schouderklopje geven omdat de game na drie jaar is zoals hij bij release had moeten zijn. Dat doe ik liever bij bedrijven die gewoon de tijd nemen en een game goed uitbrengen.
Ik geef mensen wel een tweede kans, en ik kijk niet alleen naar de negatieve dingen maar ook de positieve. Leuk om andere mensen te beoordelen door iets wat in het verleden heeft plaats gevonden en waarschijnlijk ook door iets waar ze niks aan hebben kunnen doen.

Zo ben ik niet. :)

Ik kijk ook naar positieve dingen en niet alleen maar naar de negatieve. Ze hebben zich bewezen tegenover andere ontwikkelaars.

Andere ontwikkelaars trekken gewoon de plug eruit, willen jullie dit dan?

Ik ben alleen terughoudend met een tweede kans wanneer we praten over zéér ernstige gebeurtenissen. En daar vallen games die een slechte start hebben en zijn gefixed, niet onder.

[ Voor 17% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Toonen1988 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:11:
[...]

Denken jullie dat CDPR Cyberpunk 2077 in die staat wilde releasen? Dat er geen risico-analyse is gemaakt? Ze waren waarschijnlijk al bezig met damage control voordat Cyberpunk 2077 uit kwam.

Ik zal je één word geven, investeerders. Die willen geld zien vloeien, zeker als een spel meerderemalen wordt uitgesteld. CDPR wordt net zo goed een mes op de keel gezet.

Ik ben ervan overtuigd dat CDPR Cyberpunk 2077 echt nog wilde uitstellen. Maar de investeerders zagen dat niet zitten.

Je vergeten dat investeerders een groot invloed hebben op bedrijven.
Even: je herhaalt hier alleen maar jezelf. Wat kan ik hier anders op zeggen dan wat ik eerder zei: het doet er niet toe voor de teleurgestelde consument. Het kan ze niet schelen en dat hóeft ook niet. CDPR had één verantwoordelijkheid en daar heeft men in verzuimd. Daar is de kous écht mee af. Het geneuzel wat er aan de gigantische faal ten grondslag ligt is leuk maar voor de achterhoede en doet er niet zoveel toe aan het einde van de rit (behalve voor CDPR MT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb ze ook een tweede kans gegeven. Vol plezier de game herspeelt (en van de dlc genoten). Maar ik ga ook niet net doen alsof het fantastisch is dat een game na drie jaar werkt zoals die in eerste instantie bedoeld was. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.

We zijn het iig op 1 punt eens: Het is een fijne game geworden. Dat is wat telt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:22:
Ik heb ze ook een tweede kans gegeven. Vol plezier de game herspeelt (en van de dlc genoten). Maar ik ga ook niet net doen alsof het fantastisch is dat een game na drie jaar werkt zoals die in eerste instantie bedoeld was. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.

We zijn het iig op 1 punt eens: Het is een fijne game geworden. Dat is wat telt! :)
Ik ben pas begonnen met de game op patch 1.5x, heb drie van de vier eindes gezien, en ben nu begonnen aan een nieuwe PL-playthrough. Ik vermaak mij uitstekend, het is een heerlijke game (geworden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:21:
[...]

Even: je herhaalt hier alleen maar jezelf. Wat kan ik hier anders op zeggen dan wat ik eerder zei: het doet er niet toe voor de teleurgestelde consument. Het kan ze niet schelen en dat hóeft ook niet. CDPR had één verantwoordelijkheid en daar heeft men in verzuimd. Daar is de kous écht mee af. Het geneuzel wat er aan de gigantische faal ten grondslag ligt is leuk maar voor de achterhoede en doet er niet zoveel toe aan het einde van de rit (behalve voor CDPR MT).
Zoals ik al, ik ben een persoon die meer verdiept in positieve dingen en niet alleen in het verleden blijft hangen over negatieve dingen. Er zijn genoeg consumenten die het wel kunnen schelen.

Maargoed, iedereen zijn eigen mening. Ik hou er ook niet van om mensen of bedrijven te beoordelen zonder naar het gehele plaatje te kijken. Dit is iets wat ik zelf ook op de werkvloer meemaak.

Ik hou er niet van om iemand te beoordelen of tegen de muur te zetten over iets waar ze waarschijnlijk niks aan hebben kunnen doen, omdat de hogere hand het zo wilde.

Iedereen is daar anders in.

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Tja. Ik hou er dan weer niet zo van om net te doen alsof alles buiten CDPR lag en de feiten te negeren.

CDPR heeft een hand gehad in de valse marketing die ze voor release naar buiten brachten. CDPR heeft er hand in gehad door journalisten alleen de PC versie van de game te laten reviewen. CDPR heeft er zelf voor gekozen om tegen zowel hun klanten en investors te liegen en hun werknemers te laten crunchen ondanks de mooie woorden dat ze dat daar nooit zouden doen.

https://www.polygon.com/2...bor-delays-cd-projekt-red

https://arstechnica.com/g...r-cyberpunk-2077-debacle/

Props voor de devs dat de game nu naar behoren werkt. Spel is oprecht tof geworden. Maar CDPR is niet zo'n tof bedrijf als jij hier schetst.

[ Voor 58% gewijzigd door Timothy3000 op 26-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:38:
Tja. Ik hou er dan weer niet zo van om net te doen alsof alles buiten CDPR lag en de feiten te negeren.

CDPR heeft een hand gehad in de valse marketing die ze voor release naar buiten brachten. CDPR heeft er hand in gehad door journalisten alleen de PC versie van de game te laten reviewen. CDPR heeft er zelf voor gekozen om tegen zowel hun klanten en investors te liegen en hun werknemers te laten crunchen.

https://www.polygon.com/2...adly%20all%20too%20common.

Props voor de devs dat de game nu naar behoren werkt. Spel is oprecht tof geworden. Maar CDPR is niet zo'n tof bedrijf.
Tjah, er zijn ook journalisten geweest die door vertaling error's verkeerde informatie hadden gepost. Het is maar hoe je het went of keert.

Voor mij is het belangrijk hoe ze ermee omgaan en hoe ze het oplossen. En dat doen ze goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 26-01-2024 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Dit is verder ook een totaal oninteressante discussie aan het worden. De game is nu tof, dat is wat er toe doet. Laten we hopen dat CDPR de zaken met Witcher 4 beter aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
PdeBie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:14:
[...]

Dat kan eenmalig in het Character scherm.
inderdaad eenmalig daar stoor ik mij aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markozv schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:14:
[...]

inderdaad eenmalig daar stoor ik mij aan ;)
Ah op die manier. Ja ik kan mij voorstellen dat je het liefst met 1 karakter naar max level gaat en dan allerlei builds uitprobeert.
Al is het natuurlijk niet des RPG’s dat je karakter ineens een compleet ander type is. Ene moment een zwaar bepantserde tank die met shotguns en heavy assault rifles zich een weg door zijn vijanden baant. Paar muisklikken verder en hij/zij is een stealthy netrunner die iedereen uit het zicht afmaakt.

Zelf heb ik er geen bezwaar tegen om daarvoor een compleet nieuwe playthrough te moeten starten. Zo leer ik namelijk al tijdens het “groeien naar max level” wat de voor- en nadelen zijn van een bepaalde build of richting die ik in ga.

Maar!!! Om lekker te kunnen klooien zou ik het echter ook wel leuk vinden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Iemand een goeie guide voor die attributes? Ik doe maar wat namelijk maar dat is zeker niet optimaal. Heb mijn ene reset optie nog niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
Ze hadden makkelijk voor 100k eddies ofzo een respec mogelijkheid er in kunnen zetten lijkt me. Perks kun je al constant uitwisselen zonder penalty en je hele character kun je ook laten verbouwen bij de ripperdoc. Aan de andere kant is er al een mod (voor de PC gamers) die dit voor je regelt (en achievements niet disabled) dus zo'n ramp is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
[...]
Even: je herhaalt hier alleen maar jezelf.
[...]
Wat kan ik hier anders op zeggen dan wat ik eerder zei:
mag er een andere plaat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Notlupus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:11:
Ze hadden makkelijk voor 100k eddies ofzo een respec mogelijkheid er in kunnen zetten lijkt me. Perks kun je al constant uitwisselen zonder penalty en je hele character kun je ook laten verbouwen bij de ripperdoc. Aan de andere kant is er al een mod (voor de PC gamers) die dit voor je regelt (en achievements niet disabled) dus zo'n ramp is het ook weer niet.
Klopt heb de mod nog niet geprobeerd, wel zag ik voorbij komen dat als je de reset hebt gebruikt deze optie nog steeds niet werkt.

Achievements maakt mij niet uit, heb het spel 100% op steam inclusief 4 endings doormiddel van juiste moment save game te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Markozv schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Achievements maakt mij niet uit, heb het spel 100% op steam inclusief 4 endings doormiddel van juiste moment save game te maken
Huh? De game geeft zelf toch vrij helder een point of no return aan? Waarom heb je dat niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
westergas schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:10:
Iemand een goeie guide voor die attributes? Ik doe maar wat namelijk maar dat is zeker niet optimaal. Heb mijn ene reset optie nog niet gebruikt...
Persoonlijk wilde ik
18 body - 20 reflex - 20 technical - 20 cool

deze manier kan ik verschillende builds uitproberen en los in gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Huh? De game geeft zelf toch vrij helder een point of no return aan? Waarom heb je dat niet gebruikt?
Sommige endings zijn afhankelijk van keuzes die je vóór “the point of no return” maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon lekker doorgaan en kijken wat je leuk lijkt. Je kan nog tot level 60 door, dus attribute points genoeg :)

Zelf heb ik nu ook een karakter die heel divers is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GavinTom
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Superkiwi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:02:
[...]

Ik denk dat je CDPR bedoelt ;)
Oh ja, CDPR. Om de een of andere reden dacht ik aan GTA 6 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
-Added a Radioport category in Settings → Gameplay to customize Radioport behavior. Enable "Sync to Vehicle Radio" to keep the music playing after exiting a vehicle. With "Cycle Stations with Button Press", effortlessly switch between radio stations by simply pressing the Radioport button without the need to open the Radio menu. Enable "Save Current Station" to have the Radioport resume playing the radio station upon loading a saved game.

-The data window that appears when scanning will no longer default to the "Hacking" tab rather than "Data". Instead, it will now remember which tab was open last.
Yes! Twee van mijn meest grote/kleine irritaties opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Er zijn tig “2.0 Builds” te vinden op YouTube. En CDPR heeft een build tool online staan. Kan je lekker spelen zonder consequenties.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Hehe, eindelijk de verf van mijn auto aan te passen....
/Zucht

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 02-02-2024 01:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
Heb van het weekend na lange tijd de game weer opgepakt, even aankijken of hij nog bevalt.
Zat nu ergens dat ik in een winkelcentrum iets met een busje moest linken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik dacht gister ook eindelijk weer eens verder te gaan. Had ik een update. Maar die had 80gb aan vrije ruimte nodig voor tijdelijk.. anders kon de game niet updaten.

Had 4 partities met allemaal nog zo’n 40gb maar haha dus kon het niet updaten 🤪

Vandaag even uninstall en opnieuw installeren dan werkt het namelijk wel haha heel stom maar kon niet opschonen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De laatste keer dat heb ik gespeeld was denk ik patch 1.1.

Gisteren ben ik opnieuw begonnen, zodat ik Phantom Liberty uit kan proberen met een uitgespeeld karakter. Dit keer met een honkbalknuppel begonnen die later vervangen zal worden door een katana. De eerste keer was volledig hacken gericht. Dat werd zo makkelijk dat ik de laatste paar uur niet eens bij een gebouw naar binnen ging om gasten uit te moorden...dat is nu anders.

Die patches hebben goeie dingen gefixt, het loopt ook soepeler dan voorheen.
Ik had niet verwacht dat het weer zo vermakelijk zou zijn, ik was al eerder opnieuw begonnen en heb 'm toen na een uur aan de kant gelegd.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Lang geleden dat ik me zo heb vermaakt met een spel. Nu al zin om er vanavond weer achter te zitten :P
En ik lees regelmatig dat mensen RTX overrated vinden. Die kan ik aanraden om CP2077 eens met de max settings te spelen. Dat voegt dus echt wel een hoop toe imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

westergas schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:30:
En ik lees regelmatig dat mensen RTX overrated vinden.
Niet zozeer overrated, RTX is nova. Het is meer dat je voor een geschikte videokaart preem cyberware nogal wat eddies op tafel moet leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaffy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 02:40:
[...]

Niet zozeer overrated, RTX is nova. Het is meer dat je voor een geschikte videokaart preem cyberware nogal wat eddies op tafel moet leggen.
Met een RTX 4060 kan je Cyberpunk 2077 makkelijk in 4k spelen met ray tracing geactiveerd. Ga je in path tracing spelen, dan kan de RTX 4060 het moeilijk krijgen. Maar het is nog altijd speelbaar, als je framedrops niet erg vindt.

Op internet zijn er genoeg test video's te vinden met een RTX 4060 (instap GPU), RTX 4070 (mid-range) en RTX 4080 en 4090 (top-range). Van AMD kan je er ook genoeg vinden.

Zonder softwarematige technieken, was het nog niet eens mogelijk om Cyberpunk 2077 op een RTX 4090 te spelen met path tracing geactiveerd.

Denk hierbij aan technieken waaronder DLSS3.5, frame generation, ray reconstruction en ReSTIR.

Ik heb deze video al eens eerder gepost, ik zal de video nog een keer posten. Deze video legt precies uit hoe Nvidia en CDPR het toch voor elkaar hebben gekregen om Cyberpunk 2077 op de 40 serie's werkend te krijgen met path tracing. Dit geld trouwens ook voor Alan Wake 2. En het begint al bij het instap model RTX 4060, die kan je voor 300 tot 340 euro kopen. Hier en daar wat tweaken op 1080p, zijn die games toch goed speelbaar. Wil je goedkoper dan dit? Dan bied de console misschien een optie. ;) Wil je dan ook nog 2k of 4k met alle settings op het hoogste, dan moet je inderdaad héél wat eddies neerleggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 06-02-2024 03:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zweefjr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:36
Ik ben onlangs voor het eerst begonnen met Cyberpunk op de PS5, maar wat een toffe game. Ik ben echt helemaal meegezogen door het het verhaal, characters en de hele sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Toonen1988 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 02:48:
[...]

Maar het is nog altijd speelbaar, als je framedrops niet erg vindt.
Dank, ik ga me eens in die 4060 verdiepen. Als ik voor 300€ de path tracing beleving kan hebben is dat het me wel waard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaffy schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:21:
[...]

Dank, ik ga me eens in die 4060 verdiepen. Als ik voor 300€ de path tracing beleving kan hebben is dat het me wel waard :9
Er zijn diverse RTX 4060 test video's te vinden.

Deze ziet wel interessant uit, met verschillende settings. Met wat getweak in de settings, zal je zéér zeker kunnen genieten van Path Tracing met een RTX 4060.

Ik weet wel even niet in hoeverre "ghosting" voorkomt met DLSS, frame generation en ray reconstruction met een RTX 4060.

Als je op windows 10 zit, moet je even "Hardware acceleration" aanzetten, deze staat namelijk niet standaard aan. Anders kan je frame generation niet gebruiken. Windows 11 staat deze optie standaard aan. Handige info als je een RTX 4060 gaat halen.

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 06-02-2024 23:51 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!