Die heb ik ook staan maar das pas vor later hoorRicmaniac schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 02:37:
[...]
Zeker. ik heb 100% achievements met +- 160 uur playtime en dat is niet eens alles te hoeven doen.
Vervolgens is de DLC volgens mij ook 30-40 uur aan alleen story. Daar ben ik pas deze week mee begonnen.
Ga van de week de game opnieuw. spelen met de DLC.Op welk punt van de game kan je naar die DLC ?Ricmaniac schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 02:37:
[...]
Zeker. ik heb 100% achievements met +- 160 uur playtime en dat is niet eens alles te hoeven doen.
Vervolgens is de DLC volgens mij ook 30-40 uur aan alleen story. Daar ben ik pas deze week mee begonnen.
Ben pas begonnen met de eerste playthrough. En zoe bij de missies phantom staan maar ik ga eerst de gewone game progess doenjori040 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:11:
[...]
Ga van de week de game opnieuw. spelen met de DLC.Op welk punt van de game kan je naar die DLC ?
Op het moment dat Songbird je belt.jori040 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:11:
[...]
Ga van de week de game opnieuw. spelen met de DLC.Op welk punt van de game kan je naar die DLC ?
Dit is op het moment
spoiler:
wanneer je de missie "Transmission/Never Fade Away" hebt uigespeeld. Dit is de missie waar je in dat koude bad bij de Voodoo boys moet gaan liggen om door The Blackwall te gaan, waar je Alt Cunningham tegenkomt.
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 23-12-2023 12:38 ]
Oneens, werkt prima.PilatuS schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:37:
[...]
Het hele aimen en schieten is ook enorm bagger. Net alsof ze van 3rd person naar 1st gegaan zijn en het maar zo hebben gelaten. Verder ook niet eens toggle ADS. Het hele vechten met wapens speelt erg slecht. Gelukkig heeft het spel genoeg punten die erg goed zijn, maar als het op schieten aankomt is het maar niets.
Moet het spel nog beetje gewoon worden ook hoor. Al die loot....
Dat heb ik ook. Ik ben net begonnen met de game, maar al die menu's. Even doorbijten.Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:16:
Moet het spel nog beetje gewoon worden ook hoor. Al die loot....
Junk constant verkopen. Heb nog maar 3 uur in de game zitten...bRuud83 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:46:
[...]
Dat heb ik ook. Ik ben net begonnen met de game, maar al die menu's. Even doorbijten.
Gelukkig is dat met de laatste updates stukken beter geworden.Mensen moeten niet verwachten dat dit een soort van toegankelijke AAA Sony game is.bRuud83 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:46:
[...]
Dat heb ik ook. Ik ben net begonnen met de game, maar al die menu's. Even doorbijten.
[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 23-12-2023 18:11 ]
Je kan het ook uit elkaar slopen in het menu.Wolverine9000 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:53:
[...]
Junk constant verkopen. Heb nog maar 3 uur in de game zitten...
Hoe bedoel je?Timothy3000 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:19:
[...]
Je kan het ook uit elkaar slopen in het menu.
Je kunt je troep en wapens enzo demonteren voor parts in je inventory. Dan hoef je niet steeds alles te verkopen.
Thx voor de tip. Zijn de parts handig dan in het verloop van de game?Timothy3000 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:21:
[...]
Je kunt je troep en wapens enzo demonteren voor parts in je inventory. Dan hoef je niet steeds alles te verkopen.
Ja je kunt er wat mee craften. Het scheelt vooral een hoop tijd. Je verdient met quests en sidequests zoveel geld dat verkopen niet echt nodig is.
Eens. Wapens verkoop ik ook (behalve Iconics), de rest van het spul (kleding, junk etc.) demonteer ik voor parts. Met een hoog tech attribuut kan je ook steeds betere wapens maken.Timothy3000 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:24:
Ja je kunt er wat mee craften. Het scheelt vooral een hoop tijd. Je verdient met quests en sidequests zoveel geld dat verkopen niet echt nodig is.
Na het zien van een yt film blijkt dat ik een unieke katana (in het app daar boven bij het helipad) ben misgelopen.
De maker sprak dat er mss een optie later in 2.0 zou zitten ?
Klopt dit en kan ik nu ergens die katana nog vinden?
Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met het spel. Zit nu bij the chapel GMI mall daar.
Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met het spel. Zit nu bij the chapel GMI mall daar.
Ja de iconic weapons zijn te koop bij een NPC in de DLC area.Astratuner schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 18:47:
Na het zien van een yt film blijkt dat ik een unieke katana (in het app daar boven bij het helipad) ben misgelopen.
Meerdere mensen deze Frame Generation Nexus mod al uitgeprobeerd?
Frame Generation voor RTX20xx & RTX30xx & YouTube filmpje How to mod Frame Generation
Ben benieuwd naar jullie resultaten.
Met vsync uit en Path Tracing aan op 1440p (alles op max) ben ik van 55fps naar 87fps gegaan.
Frame Generation voor RTX20xx & RTX30xx & YouTube filmpje How to mod Frame Generation
Met vsync uit en Path Tracing aan op 1440p (alles op max) ben ik van 55fps naar 87fps gegaan.
Kende hem nog niet. Zal er binnenkort eens naar kijken!T-RaX schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:44:
Welke kaart heb je? Ik behaal ook ongeveer 90FPS, met alles op max, path tracing aan op 2160p.T-RaX schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:44:
Ikzelf gebruik de officiële frame generation. Ik kan deze ook uitzetten en dan ook eens de mod proberen. Kijken of er ook een verschil tussen zit.
Want de mod maakt gebruik van AMD FSR3 Frame generation, terwijl de Frame generation in Cyberpunk 2077 voor de 40 series de Geforce G Frame generation is.
Misschien tijd voor een test, tussen de twee.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 24-12-2023 18:11 ]
@Toonen1988 AMD FSR 3 met frame generation is officieel ook nog niet geïmplementeerd in Cyberpunk. Sterker nog, het is volgens mij laatst pas beschikbaar gesteld door AMD voor gamemakers om het te implementeren.
—edit—
Ik moet beter lezen. Dat is precies wat je zegt…
—edit—

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 24-12-2023 18:43 ]
Draai de game op een i5-13600K met een RTX3080 Founders Edition.Toonen1988 schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:08:
[...]
Welke kaart heb je? Ik behaal ook ongeveer 90FPS, met alles op max, path tracing aan op 2160p.
Ikzelf gebruik de officiële frame generation. Ik kan deze ook uitzetten en dan ook eens de mod proberen. Kijken of er ook een verschil tussen zit.
Want de mod maakt gebruik van AMD FSR3 Frame generation, terwijl de Frame generation in Cyberpunk 2077 voor de 40 series de Geforce G Frame generation is.
Misschien tijd voor een test, tussen de twee.
Zie wat shadow artifacts maar die storen me niet. De fps increase is het me waard! ❤️
De eerste play was denk ik met patch 1.5, toen vond ik het al erg goed, maar nu met alle verbeteringen is het geweldig. Spelen als een psycho samurai is heel wat anders dan een stealthy netrunner, maar beide speelstijlen zijn erg leuk 
Ik weet dat CDPR bij velen glans heeft verloren, maar voor mij blijven ze meesters in hun vak.
Ik weet dat CDPR bij velen glans heeft verloren, maar voor mij blijven ze meesters in hun vak.
Toffe mod hoor! Haal nu met mijn 5800X3D en RTX 3080 10GB gemiddeld 54 FPS met Path Tracing op 3440x1440!T-RaX schreef op zondag 24 december 2023 @ 16:44:
Met "normaal" Ray Tracing Psycho 90fps.
Dat is echt super indrukwekkend
[ Voor 45% gewijzigd door PdeBie op 24-12-2023 22:05 ]
Voordeel van AMD FSR 3 is dat AMD het ook beschikbaar heeft gesteld voor andere merken. Zo werkt AMD FSR 3 niet alleen op oudere kaarten, maar ook op andere merken waaronder Intel en Nvidia.PdeBie schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:38:
@Toonen1988 AMD FSR 3 met frame generation is officieel ook nog niet geïmplementeerd in Cyberpunk. Sterker nog, het is volgens mij laatst pas beschikbaar gesteld door AMD voor gamemakers om het te implementeren.
—edit—
Frame Generation van Nvidia is alleen voor de 40 series beschikbaar gesteld.
Netjes, ik heb last van ghost effecten wanneer ik snel rij met een auto. Een paar berichten terug had ik een video gepost.T-RaX schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:43:
[...]
Draai de game op een i5-13600K met een RTX3080 Founders Edition.
Zie wat shadow artifacts maar die storen me niet. De fps increase is het me waard! ❤️
Misschien eens AMD FSR3 proberen. Ik weet dan niet of ik Ray Reconstruction dan ook nog werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 25-12-2023 14:58 ]
Dat werkt. RR heeft impact op het Ray/Path tracing deel, niet op het upscalen volgens mij.Toonen1988 schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:57:
[...]
Netjes, ik heb last van ghost effecten wanneer ik snel rij met een auto. Een paar berichten terug had ik een video gepost.
Misschien eens AMD FSR3 proberen. Ik weet dan niet of ik Ray Reconstruction dan ook nog werkt.
Het rijden is idd bagger in deze game. Probeer zo weinig mogelijk accident te hebben . Is geen gta 5😄 zit nog niet zo ver hoor 1 gids gedaan en de heist heb ik gedaan. Er zijn wel veel ncpd icoontje met assault in progress. Hebben de meesten dit allemaal weg gewerkt
[ Voor 23% gewijzigd door Wolverine9000 op 25-12-2023 20:45 ]
Ik richt(te) me vooral op de sidequests met gele en groene uitroeptekentjes.Wolverine9000 schreef op maandag 25 december 2023 @ 19:02:
Het rijden is idd bagger in deze game. Probeer zo weinig mogelijk accident te hebben . Is geen gta 5😄 zit nog niet zo ver hoor 1 gids gedaan en de heist heb ik gedaan. Er zijn wel veel ncpd icoontje met assault in progress. Hebben de meesten dit allemaal weg gewerkt
Je krijgt er wel veel geld voor e voor doe ncpd.. heb alleen nog maar gele uitroeptekentjes gezien. Nog geen groene of ben zo blind als ietsTimothy3000 schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:14:
[...]
Ik richt(te) me vooral op de sidequests met gele en groene uitroeptekentjes.
Groen met een vraagtekentje meen ik. "Undiscovered." staat er dan bij. Twijfel nu haha. Kijk morgen even in mijn eigen game voor je goed?
[ Voor 83% gewijzigd door Timothy3000 op 25-12-2023 21:28 ]
Verwijderd
Gele uitroeptekentjes = storyline (er zijn verschillende storylines).
Groene uitroeptekentjes = gigs. Opdrachten van fixers. Elke regio heeft een fixer.
NCPD = hier vind je loot, eddies en xp.
Groene schedels = cyberspycho's
Groene uitroeptekentjes = gigs. Opdrachten van fixers. Elke regio heeft een fixer.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2023 23:09 ]
Elke regio heeft een fixer (groene handjes). Hou je cursor op de handjes en je ziet wie de fixer is en hoeveel gigs je nog moet. Alle gigs gedaan levert per fixer een speciale beloning op.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:07:
Soms duurt het even voordat een fixer nieuwe gigs voor je heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 26-12-2023 12:05 ]
En dan zijn er ook nog gele rondjes met zwarte vulling en een uitroeptekentje. De side jobs. Lijken op de storyline missies maar die zijn helemaal geel met uitroepteken.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:07:
Gele uitroeptekentjes = storyline (er zijn verschillende storylines).
Genoeg te doen dus haha!
Idd genoeg te doen. Maar we hebben tijd hoor. Bedankt voor de infoTimothy3000 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:24:
[...]
En dan zijn er ook nog gele rondjes met zwarte vulling en een uitroeptekentje. De side jobs. Lijken op de storyline missies maar die zijn helemaal geel met uitroepteken.
Genoeg te doen dus haha!
Inmiddels bijna 40 uur in Cyberpunk zitten (PS5).
Na de welbekende teleurstelling bij de release (Xbox - en wat mij vervolgens zelfs ruim 1,5 jaar van gamen hield), moet ik zeggen dat het nu toch wel een hele dikke game is (geworden). Erg vet verhaal, ziet er top uit en speelt gewoon heerlijk. Ik ben al een tijdje geleden bij point of no return aangekomen en ben nu met name dus alle side quests aan het afronden.
Hierna Alan Wake 2 oppakken en als die is afgerond, maar eens wagen aan Phantom Liberty.
Na de welbekende teleurstelling bij de release (Xbox - en wat mij vervolgens zelfs ruim 1,5 jaar van gamen hield), moet ik zeggen dat het nu toch wel een hele dikke game is (geworden). Erg vet verhaal, ziet er top uit en speelt gewoon heerlijk. Ik ben al een tijdje geleden bij point of no return aangekomen en ben nu met name dus alle side quests aan het afronden.
Hierna Alan Wake 2 oppakken en als die is afgerond, maar eens wagen aan Phantom Liberty.
@Gruijters Na het afronden van de "point of no return" kan je nog verder met je karakter en kan je de sidequests alsnog doen
Nog even wat screenshots gemaakt om het verschil tussen de diverse modi te kunnen zien.PdeBie schreef op zondag 24 december 2023 @ 20:34:
[...]
Toffe mod hoor! Haal nu met mijn 5800X3D en RTX 3080 10GB gemiddeld 54 FPS met Path Tracing op 3440x1440!
Met "normaal" Ray Tracing Psycho 90fps.
Dat is echt super indrukwekkend
Ray Tracing Psycho zonder RR:

Ray Tracing Psycho met RR:

Path Tracing met RR:

Path Tracing geniet wel mijn voorkeur, maar kost wel flink performance op mijn 3080.
Gemiddeld zo'n 54 FPS (met soms stevige inkakkers naar 20 FPS in hele zware gebieden, zoals de club in Phantom Liberty).
Nu wachten tot FSR 3 officieel ondersteunt word in plaats van via een mod.
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 28-12-2023 22:36 ]
Verwijderd
Hier vanmiddag ook heel kort eventjes geprobeerd hoe gewone 'psycho' RT zou draaien.PdeBie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:35:
[...]
Nog even wat screenshots gemaakt om het verschil tussen de diverse modi te kunnen zien.
Ray Tracing Psycho zonder RR:
[Afbeelding]
Ray Tracing Psycho met RR:
[Afbeelding]
Path Tracing met RR:
[Afbeelding]
Path Tracing geniet wel mijn voorkeur, maar kost wel flink performance op mijn 3080.
Gemiddeld zo'n 54 FPS (met soms stevige inkakkers naar 20 FPS in hele zware gebieden, zoals de club in Phantom Liberty).
Nu wachten tot FSR 3 officieel ondersteunt word in plaats van via een mod.
Maar ik vond het niet mooi. Ben een blokje om gewandeld in de stad en toen weer terug naar Path Tracing.
Dat blijft toch het mooist, zeker met DLDSR ingeschakeld. Dat is echt op het randje voor m'n rtx4080. Maar zal in Dog Town denk ik gewoon terug naar native 1440p moeten gaan.
Ik heb de nieuwe overall DLC ending gedaan.
spoiler:
. Benieuwd welke ending canon is, mocht er vervolg komen
Deprimerend en impactvol
.
Game ziet er wel mooi uit met gewone RT, maar de belichting van de karakters is wel ferm beter met PT.Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 00:43:
[...]
Hier vanmiddag ook heel kort eventjes geprobeerd hoe gewone 'psycho' RT zou draaien.
Maar ik vond het niet mooi. Ben een blokje om gewandeld in de stad en toen weer terug naar Path Tracing.
Dat blijft toch het mooist, zeker met DLDSR ingeschakeld. Dat is echt op het randje voor m'n rtx4080. Maar zal in Dog Town denk ik gewoon terug naar native 1440p moeten gaan.
Ik kan eigenlijk ook niet meer terug. Sowieso een GPU destroyer.
Zat laatste dagen wat te klooien, was niet blij met hoe het spel er uit zag ... blijkt dat ik ooit eens in het main menu (dus niet ingame) de textures op low had gezet, en vervolgens niet meer op gelet want de texture detail setting zie je niet als je ingame bent

Hoe dan ook, welke DSR setting gebruik jij? Is dat niet gruwelijk voor je arme GPU? Morgen ook eens proberen.
/f/image/NooIn9UQ3zIBETT3wCSrC9EK.png?f=fotoalbum_large)
En hier nog een plaatje. Wist niet dat je nu ook "online" auto's kon kopen? Meteen de shiny porche gekocht.
/f/image/FjgFLclDqRYrbDlOOKsXKSXw.png?f=fotoalbum_large)
I know, elke keer als ik aanstalten wil maken dan stuit ik weer op een geweldige Side quest (Heist met River vond ik echt heel gaaf!)PdeBie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:56:
@Gruijters Na het afronden van de "point of no return" kan je nog verder met je karakter en kan je de sidequests alsnog doen
Phantom Liberty net maar aangeschaft, ik ben echt helemaal hooked aan cyberpunk nu.
Off topic: speelt ook heerlijk weg op de PlayStation Portal zodra ik wat tijd over heb 🙂
Verwijderd
Ik gebruik 1.78x DL.SideShow schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:37:
[...]
Game ziet er wel mooi uit met gewone RT, maar de belichting van de karakters is wel ferm beter met PT.
Ik kan eigenlijk ook niet meer terug. Sowieso een GPU destroyer.
Zat laatste dagen wat te klooien, was niet blij met hoe het spel er uit zag ... blijkt dat ik ooit eens in het main menu (dus niet ingame) de textures op low had gezet, en vervolgens niet meer op gelet want de texture detail setting zie je niet als je ingame bent![]()
Hoe dan ook, welke DSR setting gebruik jij? Is dat niet gruwelijk voor je arme GPU? Morgen ook eens proberen.
[Afbeelding]
En hier nog een plaatje. Wist niet dat je nu ook "online" auto's kon kopen? Meteen de shiny porche gekocht.
[Afbeelding]
![]()
![]()
DLSS settings heb ik daarbij op 'auto' staan, verder alles maxed out en PT. En dan heb ik gemiddeld 70 fps. Hier en daar een dip naar rond de 60 fps. Ben nog niet in Dog Town geweest, dus weet niet wat me daar te wachten staat.
GPU is niet voor de sier, die moet gruwelijk hard werken
Helemaal eens. Zit er helemaal in(1ste run). Wat een spel. En als de tv bezet is lekker op de portal. Aantal quests is ongelooflijk. En de kwaliteit ervan nog veel meer. Heb PL ook aangeschaft. Ik ga die in mn run weven denk ik.Gruijters schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 23:46:
[...]
I know, elke keer als ik aanstalten wil maken dan stuit ik weer op een geweldige Side quest (Heist met River vond ik echt heel gaaf!)
Phantom Liberty net maar aangeschaft, ik ben echt helemaal hooked aan cyberpunk nu.
Off topic: speelt ook heerlijk weg op de PlayStation Portal zodra ik wat tijd over heb 🙂
Ik zit inmiddels diep in mijn tweede run, ik was vergeten hoe goed dit spel was
Met een sandevistan katana build is het wel erg leuk spelen, kan ik iedereen aanraden. Vanavond Phantom Liberty starten dan maar, ik kan niet wachten.
Met alle toeters en bellen op 2160p ziet het er geweldig uit, maar mijn 3080 trekt dat uiteraard niet. Wel mooi om te zien wat er in de toekomst mogelijk zal zijn.
De MQ is wel erg kort, ik hoop dat ze in een vervolg die wat langer maken. Zeker met een melee build knal/hak je er zo doorheen.
Met alle toeters en bellen op 2160p ziet het er geweldig uit, maar mijn 3080 trekt dat uiteraard niet. Wel mooi om te zien wat er in de toekomst mogelijk zal zijn.
De MQ is wel erg kort, ik hoop dat ze in een vervolg die wat langer maken. Zeker met een melee build knal/hak je er zo doorheen.
spoiler:
Takemura heeft wel het loodje gelegd, ik was helemaal vergeten dat je die moest redden 
Moet niet, magmister_S schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:23:
spoiler:Takemura heeft wel het loodje gelegd, ik was helemaal vergeten dat je die moest redden
@Yonix je kan de intro deels skippen tegenwoordig, maar dan heb dus niet 100% invloed op alle gemaakte keuzes.
Verkeerd topic. Sorry
[ Voor 93% gewijzigd door Wolverine9000 op 30-12-2023 14:01 ]
Zit in hetzelfde schuitje, ben een nieuwe game gestart, echter kwam ik er na zo'n 4 uur achter dat ik helemaal geen zin meer heb om het verhaal opnieuw te doorlopen. Uiteindelijk gekozen voor mijn bestaande save, ik ga eerst de sidejobs etc afmaken voordat ik met PL start om zo de nieuwe skill tree te leren kennen.Yonix schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:03:
Zou best aan PL willen beginnen, maar opnieuw de base game starten zit mij een beetje tegen.
Je hoeft niet opnieuw te beginnen. Je kan gewoon je save die je al had gebruiken. en zodra je PL gekocht hebt krijg je een telefoontje als je gewoon freeroamt die die verhaal lijn aftrapt.Yonix schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:03:
Zou best aan PL willen beginnen, maar opnieuw de base game starten zit mij een beetje tegen.
Toch ook maar aangeschaft voor €30 op PSN. Door de Portal op zoek naar singleplayer games en werd na alle patches toch nieuwsgierig.
Al beetje begonnen maar ben er nog niet van overdonderd. Grafisch is t allemaal prachtig maar voor de rest word ik er nog niet echt door gegrepen. Ben geloof ik net de hele intro door en kan nu freeroamen, eens kijken of het dan wat interessanter wordt.
Er mist nog iets voor me wat bijvoorbeeld een GTA of RDR qua gevoel wel geeft, weet het niet zo goed. Ben nog niet echt bugs tegengekomen maar NPC's en andere auto's doen regelmatig gekke dingen waardoor het er wel beetje knullig uit ziet in de stad haha.
Eerst maar eens verder een kans geven, maar ben blij dat ik niet gelijk voor de Ultimate Edition ben gegaan.
Al beetje begonnen maar ben er nog niet van overdonderd. Grafisch is t allemaal prachtig maar voor de rest word ik er nog niet echt door gegrepen. Ben geloof ik net de hele intro door en kan nu freeroamen, eens kijken of het dan wat interessanter wordt.
Er mist nog iets voor me wat bijvoorbeeld een GTA of RDR qua gevoel wel geeft, weet het niet zo goed. Ben nog niet echt bugs tegengekomen maar NPC's en andere auto's doen regelmatig gekke dingen waardoor het er wel beetje knullig uit ziet in de stad haha.
Eerst maar eens verder een kans geven, maar ben blij dat ik niet gelijk voor de Ultimate Edition ben gegaan.
Inmiddels vol in een playthrough met een Reflex/Cool/Tech build met werpmessen en zwaarden. Leuk om een keer niet te schieten.
Enige nadeel is wel dat het mes en zwaard wat je van Saburo kan stelen eigenlijk gelijk al voldoende zijn voor het hele spel. Heb nog een poison mes erbij om vijanden te vergiftigen, maar het meeste gaat met een headshot gewoon in een keer neer (speel op Normal overigens).
Afijn, eens kijken voor welk einde ik dit keer ga.
Enige nadeel is wel dat het mes en zwaard wat je van Saburo kan stelen eigenlijk gelijk al voldoende zijn voor het hele spel. Heb nog een poison mes erbij om vijanden te vergiftigen, maar het meeste gaat met een headshot gewoon in een keer neer (speel op Normal overigens).
Afijn, eens kijken voor welk einde ik dit keer ga.
Ook maar eens begonnen, ik las ergens dat het spel eindelijk af is dus het lijkt me wel een leuk spel om mijn nieuwe PC eens te testen. Grafisch en qua performance is het in ieder geval allemaal erg soepeltjes, nu maar hopen dat het spel me een beetje kan boeien
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik ben blown away na het bekijken van de volgende video met de VR mod. Had totaal geen interesse in dit spel totdat ik deze video bekeek. (Ik zie nu pas dat de video al 5 maanden oud is, oud nieuws dus)
YouTube: The Correct Way To Play Cyberpunk 2077
[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 03-01-2024 08:39 ]
ziet er idd heel vet uit maar eigenlijk hoe hij beschrijft het te ervaren zat ik ook gewoon in de gameSunrise schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:24:
Ik ben blown away na het bekijken van de volgende video met de VR mod. Had totaal geen interesse in dit spel totdat ik deze video bekeek. (Ik zie nu pas dat de video al 5 maanden oud is, oud nieuws dus)
Zal het zeker willen proberen.
Wat mij o.a. niet interesseerde was het sci-fi thema (ontgroeid helaas), en ook leken mij de physics houterig, met name het autorijden. Autorijden in VR ziet er geweldig uit.Ricmaniac schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:23:
[...]
ziet er idd heel vet uit maar eigenlijk hoe hij beschrijft het te ervaren zat ik ook gewoon in de gamemijn fantasie is best groot en ik zag het ook gewoon zo. Behalve dat VR natuurlijk wel meer immersie geeft.
Zal het zeker willen proberen.
[ Voor 0% gewijzigd door Sunrise op 03-01-2024 17:58 . Reden: Typo ]
Ik ben bezig om wat achievements af te ronden, maar alle regio's staan inmiddels rond de 50-60 procent echter verschijnen er geen missies meer. De game heb ik al uitgespeeld en ook alle overige missies zijn afgerond. Is dit een bug of mis ik iets? Op de kaart zijn alleen nog icoontjes zichtbaar van alle shops en dergelijke.
Misschien je map niet goed gefiltered? dat je dingen niet ziet zoals die psycho enemies.bijvoorbeeld.NotSoSteady schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:01:
Ik ben bezig om wat achievements af te ronden, maar alle regio's staan inmiddels rond de 50-60 procent echter verschijnen er geen missies meer. De game heb ik al uitgespeeld en ook alle overige missies zijn afgerond. Is dit een bug of mis ik iets? Op de kaart zijn alleen nog icoontjes zichtbaar van alle shops en dergelijke.
Nee, die heb ik allemaal al.Ricmaniac schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:05:
[...]
Misschien je map niet goed gefiltered? dat je dingen niet ziet zoals die psycho enemies.bijvoorbeeld.
Verwijderd
Waar zie jij het percentage van een regio staan?NotSoSteady schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:01:
Zo, gisteren de achievements voor de verschillende eindes gehaald.
Tof om te zien dat de missies na het gesprek op het dak echt totaal verschillend zijn, net als de epilogen die daarop volgen.
Ik begon met het einde "The Devil", door
Daarna "The Sun", waar je
Vervolgens "The Star", waar je
Als laatste "Temperance", waar je besluit dat
Die laatste vond ik met afstand het minst leuke einde.
De andere drie eindes waren allemaal erg tof uitgewerkt
Nu alleen nog de laatste paar fast travel punten opzoeken en alle achievements zijn binnen.
Prima game, heerlijk mee vermaakt als gunslinger
Waar ik wel een beetje moe van werd was de oneindige sloot aan NCPD scanner 'missies' en gigs, dat waren er gewoon te veel. Nog voordat ik halverwege het verhaal was had ik alles al zo'n beetje uitgemaxt.
Tof om te zien dat de missies na het gesprek op het dak echt totaal verschillend zijn, net als de epilogen die daarop volgen.
Ik begon met het einde "The Devil", door
spoiler:
samen te werken met Takemura
Daarna "The Sun", waar je
spoiler:
Rogue en Johhny samen los gaan
Vervolgens "The Star", waar je
spoiler:
aan het einde Night City verlaat samen met je Nomad vrienden
Als laatste "Temperance", waar je besluit dat
spoiler:
Johnny het lichaam mag houden
Die laatste vond ik met afstand het minst leuke einde.
De andere drie eindes waren allemaal erg tof uitgewerkt
Nu alleen nog de laatste paar fast travel punten opzoeken en alle achievements zijn binnen.
Prima game, heerlijk mee vermaakt als gunslinger
Waar ik wel een beetje moe van werd was de oneindige sloot aan NCPD scanner 'missies' en gigs, dat waren er gewoon te veel. Nog voordat ik halverwege het verhaal was had ik alles al zo'n beetje uitgemaxt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik ben eraan bezig
Het PL deel ziet er wel gaaf uit, het geeft een beetje een verpauperd Detroit vibe.
Ik moet alleen The Devil nog.
spoiler:
Had de eerste keer dat ik besloot die richting in te gaan Takemura niet gered, waardoor Hellman mij aansprak in het ruimtestation in plaats van Takemura
Net de main story uitgespeeld, wat een game zeg poh… niet verwacht maar staat nu zeer hoog in mijn all time top games. Even nagenieten
Heb de game nog niet uitgespeeld, ben er destijds mee afgehaakt.
Grafisch top game, maar met al dat hacken en zoveel side missies had ik er even geen zin meer in.
Toch kriebelt het wel weer om toch de main game uit te spelen
Grafisch top game, maar met al dat hacken en zoveel side missies had ik er even geen zin meer in.
Mijn GPU wordt in Cyberpunk niet voor 100% benut maar blijft vaak schommelen tussen de 80-90%
Komt iemand dit bekend voor? Iemand enig idee? CPU komt niet boven de 50% uit.
7800X3D
4080
32GB 6000 DDR5
Kan er online niets zinnigs over vinden.
7800X3D
4080
32GB 6000 DDR5
Gelukkig kan je ook een complete niet-hack playthrough spelenG.Scholtens schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:24:
Heb de game nog niet uitgespeeld, ben er destijds mee afgehaakt.
Hangt natuurlijk af van de rest van de instellingen. Als jij bijvoorbeeld met G-Sync of FreeSync max 144 FPS instelt en dat haal je ook, dan hoeft de GPU niet harder te werken dan dat.westergas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:28:
Mijn GPU wordt in Cyberpunk niet voor 100% benut maar blijft vaak schommelen tussen de 80-90%
7800X3D
4080
32GB 6000 DDR5
Ik zit hier zelf met een 7800X3D en 7900XTX wel constant op 99% GPU gebruik. Ik haal dan alleen ook niet 144 FPS op een 144Hz scherm. Dus de GPU loopt op de max en haalt dus niet de doel framerate.
Haal je zeg 120 FPS op een 144Hz scherm en loopt de GPU niet op 100%, dan klopt het inderdaad niet. Dan eens zien of er bijvoorbeeld een CPU core op 100% loopt en of dat de bottleneck is. Misschien loopt er nog iets anders dat CPU gebruik kost. Dat een CPU niet op 100% loopt zegt niets over een bottleneck. Als een game maar op 4 core's loopt met een 8 core CPU en het CPU gebruik is 50%, dan heb nog een CPU bottleneck met 4 core's op 100%.
Het is een compleet verse W11 installatie en haal 50-70 fps op een 144hz scherm. Met mijn CPU lijkt me een bottleneck niet erg waarschijnlijk
50% is veel voor een 7800X3D. Gewoon even goed verder kijken dus wat er nou precies aan de hand is. Wat doet de CPU precies, wat doet VRAM, enz. Mijn 7800X3D doet geen 50% hoor. Edit: Misschien loopt je CPU wel op een lage kloksnelheid omdat ie te heet wordt. Je zal toch echt even verder moeten kijken.westergas schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:29:
Het is een compleet verse W11 installatie en haal 50-70 fps op een 144hz scherm. Met mijn CPU lijkt me een bottleneck niet erg waarschijnlijk
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 08-01-2024 23:08 ]
Binnenkort toch misschien maar weer proberen, al even geleden deze game.PdeBie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:46:
[...]
Gelukkig kan je ook een complete niet-hack playthrough spelen
Eerste stuk van de game sprak me meteen aan qua actie en grapichs, daarna werd het beetje eentonig dus. Maarja dat is nadeel van open wereld
Even aanhaken in het gesprek tussen @PilatuS en @westergas.
Hoe meten jullie die gegevens tijdens gameplay? Ik wil ook wel eens kijken of ik het maximale uit mijn machine haal
Ik zie deze overlay heel vaak gebruikt worden bij dit soort video's.
Zelf gebruik ik nu de overlay van Windows Gamebar, maar daarmee kan je volgens mij niet tegelijkertijd je CPU, RAM, temperaturen etc. bekijken.
Weten jullie wellicht welke overlay ze in die video gebruiken?
Hoe meten jullie die gegevens tijdens gameplay? Ik wil ook wel eens kijken of ik het maximale uit mijn machine haal
Zelf gebruik ik nu de overlay van Windows Gamebar, maar daarmee kan je volgens mij niet tegelijkertijd je CPU, RAM, temperaturen etc. bekijken.
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 09-01-2024 09:58 ]
Ze gebruiken MSI Afterburner. Je zou ook de overlay van Nvidia kunnen aanzetten, als je een Nvidia hebt. Ik ben zelf geen fan van Windows Gamebar. Ik heb die zooi eraf gegooid, omdat ik anders de heletijd een geluid hoor als ik op C druk (wat meestal bukken is in games), en dan staat mijn document folder opeens vol met tientallen 30 seconde clips en ik krijg die zeik maar niet uitgeschakeld. Het rare is dan ook dat ik op C helemaal niks heb staan, wel op shift+alt+C ofzoiets of wat het was. En zelfs als ik dat verander, blijf ik het probleem behouden. Dus ik heb die zooi eraf gegooid.PdeBie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:57:
[YouTube: RTX 3080 vs RTX 4090: The Ultimate Comparison]
Dit is MSI Afterburner
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AEhSE7Ptsf3rFFqvhHGnksHF.jpg?f=user_large)
Dit is Nvidia overlay
:fill(white):strip_exif()/f/image/t6zUQELe08XHnVagF0801ZCM.png?f=user_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 09-01-2024 10:48 ]
Die 50% klopt niet, is een stuk lager. Load wordt allemaal netjes verdeeld over de cores en er zijn geen rare processen aan het werk. Ik gooi Windows er wel weer opnieuw op want ik zag nog wel een paar processen van Asus Armory Crate draaien, terwijl ik die heb gedeinstalleerd. Schijnt een hoop bagger te zijn waar je blijkbaar lastig vanaf komt.PilatuS schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:34:
[...]
50% is veel voor een 7800X3D. Gewoon even goed verder kijken dus wat er nou precies aan de hand is. Wat doet de CPU precies, wat doet VRAM, enz. Mijn 7800X3D doet geen 50% hoor. Edit: Misschien loopt je CPU wel op een lage kloksnelheid omdat ie te heet wordt. Je zal toch echt even verder moeten kijken.
CPU temp zit rond de 60 graden dus dat is ook oke.
Ik herinstalleer mijn PC ongeveer om de 3 maanden. Via de Windows Creation tool kan je gemakkelijk een installatie USB stick aanmaken. Ik hou er ook niet van als er teveel zooi op mijn PC staat, ik wil het graag clean en fresh houden. Ik merk ook vaker dat performance van games iets omhoog gaan als ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.westergas schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:03:
[...]
Die 50% klopt niet, is een stuk lager. Load wordt allemaal netjes verdeeld over de cores en er zijn geen rare processen aan het werk. Ik gooi Windows er wel weer opnieuw op want ik zag nog wel een paar processen van Asus Armory Crate draaien, terwijl ik die heb gedeinstalleerd. Schijnt een hoop bagger te zijn waar je blijkbaar lastig vanaf komt.
CPU temp zit rond de 60 graden dus dat is ook oke.
Windows 10 had ik altijd binnen een aantal minuten geïnstalleerd. Alleen de updates duren altijd zo lang. Backups maak ik altijd al naar mijn externe SSD's, dus daar heb ik ook geen werk aan. Alleen Windows 11 is een hel om opnieuw te installeren. Ik ben werkelijk drie keer meer tijd kwijt. Waarom, geen idee? De installatie is snel, maar de eerste keer opstarten neemt gewoon drie a 4 keer meer tijd in beslag dan Windows 10.
Van games maak ik helemaal geen back-ups van. Die installeer ik gewoon opnieuw, die heb ik toch zo binnen. En savegames? Daar hoef ik niet naar om te kijken, cloud saving ftw.
[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 09-01-2024 12:29 ]
Op mijn 2e scherm heb ik stats staan via Rainmeter. Voor de GPU komt die data dan weer uit MSI Afterburner zoals Toonen1988 aangeeft.PdeBie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:57:
Dit ziet er dan zo uit:
/f/image/NS2PgrFfB54jvDwE4kfqUv68.png?f=fotoalbum_medium)
(De temps zijn zo laag omdat het water in de PC nog koud is)
Het is wel een makkelijke manier om de boel in de gaten te houden. Je kan echter ook iets als HWMonitor gebruiken want die geeft ook heel veel info aan.
Om de drie maanden? Holy sh*tToonen1988 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:24:
[...]
Ik herinstalleer mijn PC ongeveer om de 3 maanden. Via de Windows Creation tool kan je gemakkelijk een installatie USB stick aanmaken. Ik hou er ook niet van als er teveel zooi op mijn PC staat, ik wil het graag clean en fresh houden. Ik merk ook vaker dat performance van games iets omhoog gaan als ik Windows opnieuw heb geïnstalleerd.
Dat zou ik echt niet kunnen. Elke keer weer alles opnieuw installeren/configureren.
Eentonig? In welke zin?G.Scholtens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:15:
[...]
Binnenkort toch misschien maar weer proberen, al even geleden deze game.
Eerste stuk van de game sprak me meteen aan qua actie en grapichs, daarna werd het beetje eentonig dus. Maarja dat is nadeel van open wereld
Ik gebruik ook msi afterburner, ook om te undervolten. Super tool, echt, zou niet zonder kunnen.PdeBie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:57:
/f/image/vW9VRGVkIEcRYumNhqbEmhTx.png?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Damn, wat is Night City toch gruwelijk dik. Dit is de eerste keer dat ik echt het gevoel heb dat ik in een échte stad aan het rondlopen of cruisen ben. De vormgeving, de indeling, het thema, de sfeer: alles klopt gewoon.
By far het beste wat ik ooit in een game gezien heb.
By far het beste wat ik ooit in een game gezien heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2024 02:07 ]
Denk het vele rondlopen ofzo. De vele gesprekken die je kan aangaan, het hacken, etc. Ben dan ook geen RPG games gewend, Bij een game als Call of Duty, Resident Evil kan ik ook upgraden etc. Maar is het wel meer recht toe recht aan.
De tweede playthrough met een katana build zit erop, het was geweldig. Een compleet andere ervaring i.v.m. een netrunner build. Geweldig spel dit, maar ik vond het vóór al die grote patches ook erg goed 
Ik hoop dat ze hard aan een vervolg werken.
CDPR is begonnen aan project Orion, wat de interne naam voor Cyberpunk 2077 sequel is. Het spel wordt ontwikkeld in Boston, ondersteund door ontwikkelaars uit Warsaw en Vancouver. Er zouden ongeveer 300 a 400 mensen aan de sequel werken.mister_S schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:46:
De tweede playthrough met een katana build zit erop, het was geweldig. Een compleet andere ervaring i.v.m. een netrunner build. Geweldig spel dit, maar ik vond het vóór al die grote patches ook erg goed
Ze zijn ook afgestapt van REDengine en gebruiken Unreal Engine 5 voor de sequel. Ze hebben speciaal een studio geopened in Boston voor de Cyberpunk franchise.
We gaan de komende jaren meer zien van CDPR met Cyberpunk.
[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 10-01-2024 13:55 ]
Verwijderd
Wat voor build raden jullie aan? Ik speel nu beetje stealthy met quickhacks. Merk dat ik nogal snel detected ben.
Daar kun je een hoop verschillende antwoorden op krijgen waar je uiteindelijk niets wijzer van wordt 
Ik heb voornamelijk silenced pistol & hacker gespeeld terwijl een collega van me de game met veel plezier heeft doorlopen met katana's icm snelle bewegingen.
In een game als deze kun je met elke build goed uit te voeten.
Ik heb voornamelijk silenced pistol & hacker gespeeld terwijl een collega van me de game met veel plezier heeft doorlopen met katana's icm snelle bewegingen.
Beetje laat. Liep er zelf ook tegen aan. Maar je kan giftcard kopen voor 3 maanden. A 55 euro. Wat beter behapbaar.fib3rlight schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:40:
[...]
ja maandelijkse abo's wel helaas je moet gelijk voor 6 maand aftikken..
Add me op Stadia: Gloogle
Verwijderd
Ik hou van stealth gameplay, dus ben nu mijn Netrunner en stealth skills aan het upgraden. Je bent alleen zo snel detected, man. Hoop dat dat wat beter wordt.Superkiwi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:26:
Daar kun je een hoop verschillende antwoorden op krijgen waar je uiteindelijk niets wijzer van wordt
Valt wel mee toch? Goed blijven sneaken, cameras uitschakelen en niet teveel in het zicht lopen.
Wel mooi dat je dit spel op verschillende manieren kan spelen. Persoonlijk heb ik juist een hekel aan stealth en doe ik dat alleen als het niet anders kan. Ik heb hier juist een build met genoeg health en armor om nooit dood te gaan van combat. Dan de tijdsvertraging om iedereen te one shotten. Even de tijd langzaam laten lopen en tegen de tijd dat dit afloopt is iedereen dood.
De main story ben ik nu mee klaar en nu bezig met de DLC. Een paar dagen terug de missie gedaan met het concert. Toch wel 1 van de beste momenten in een game ooit moet ik zeggen. Kan mij niet voorstellen hoe enorm veel tijd er in is gegaan en vind het prachtig dat ze zoiets er in stoppen. Echt een stukje wat niet had gehoeven, maar wel enorm veel toevoegt.
Ik heb eigenlijk nooit RPG's gespeelt omdat ik al het praten meestal te lang vond duren, maar bij dit spel is de belans tussen spelen en luisteren voor mij wel prima. Ben pas een paar weken terug voor het eerst met dit spel begonnen en toch maar de DLC gekocht omdat de maingame zo goed beviel.
De main story ben ik nu mee klaar en nu bezig met de DLC. Een paar dagen terug de missie gedaan met het concert. Toch wel 1 van de beste momenten in een game ooit moet ik zeggen. Kan mij niet voorstellen hoe enorm veel tijd er in is gegaan en vind het prachtig dat ze zoiets er in stoppen. Echt een stukje wat niet had gehoeven, maar wel enorm veel toevoegt.
Ik heb eigenlijk nooit RPG's gespeelt omdat ik al het praten meestal te lang vond duren, maar bij dit spel is de belans tussen spelen en luisteren voor mij wel prima. Ben pas een paar weken terug voor het eerst met dit spel begonnen en toch maar de DLC gekocht omdat de maingame zo goed beviel.
Verwijderd
I know! Ik zit nog in het begin van de game, dus misschien nog even geduld hebben. Viel me alleen op dat ook al zit je in cover, je alsnog best snel gezien wordt. Zelfs tijdens nachtmissies.Timothy3000 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:44:
Valt wel mee toch? Goed blijven sneaken, cameras uitschakelen en niet teveel in het zicht lopen.
Als je in cover gezien wordt komt het waarschijnlijk door een camera. Enemies kunnen niet door cover heen kijken
Of omdat ze je hacken. Dan vinden ze je ook.
100%, ben er nu ook he-le-maal klaar mee.
Kwam er aan het eind nog achter dat ik nog een shitload van die NCPD-scanners moest afronden, blijkbaar zelf uitgeschakeld.

[ Voor 38% gewijzigd door NotSoSteady op 11-01-2024 13:50 ]
Dat doen ze alleen als jij ze eerst hackt. En als jij ze op het moment dat ze jou proberen te hacken 'doodhackt' (dat kan met bepaalde perks ook door muren heen) blijf je nog steeds onzichtbaar. Daarnaast heb je ook perks die ervoor zorgen dat ze jou niet altijd kunnen hacken.
Zoveel mogelijkheden
Zoveel mogelijkheden
Ik moet zeggen, ziet er allemaal leuk uit! Net de tutorial voorbij en voel me een beetje verloren, weet niet goed waar te beginnen. Maar komt vast goed! Vanavond weer even een paar uurtjes aan besteden
doe niet als mij en verlies je in alle verhaal missies..... blijf eerst een beetje in dezelfde wijk rondhangen en doe daar de missies, sidejobs etc etc. dan leer je de wijken stuk voor stuk kennen ipv dat je van de ene kant naar de andere kant wordt gestuurd zonder dat je een auto hebt bijv.westergas schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:01:
Ik moet zeggen, ziet er allemaal leuk uit! Net de tutorial voorbij en voel me een beetje verloren, weet niet goed waar te beginnen. Maar komt vast goed! Vanavond weer even een paar uurtjes aan besteden
Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.
Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!