Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Ik bedoelde vooral vanuit gameplay perspectief. Heb je bepaalde abilities of gadgets die je anders niet hebt? Heb je bij de ene wel geld en de ander niet? Beter met wapens of niet? Dat soort stuff. Dat de dialogen anders zijn is leuk, maar voor mij niet zo heel belangrijk.
Die twee hangen samen, toch?
Bijvoorbeeld als streetkid heb je meer kennis van drugs, dus daar kun je waarschijnlijk makkelijker en goedkoper aan geraken. Ook kun je bepaalde missies oplossen op manieren die je met andere achtergronden niet kunt oplossen. Dus ook al zou je beginnen met dezelfde gear, dan ga je na verloop van tijd toch met andere abilities en gear eindigen.
Wie weet, misschien doen ze wel hetzelfde als met The Witcher 2 waarbij een derde van het spel enkel beschikbaar was als je keuze A maakt, en dat je compleet andere content kreeg als je keuze B had gemaakt :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Top, dank je wel! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Rockstar zal wel met een nieuwe versie komen van GTA5 en RDR2 ipv een patch :')

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48

Martinspire

Awesomeness

Kheos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Die twee hangen samen, toch?
Bijvoorbeeld als streetkid heb je meer kennis van drugs, dus daar kun je waarschijnlijk makkelijker en goedkoper aan geraken. Ook kun je bepaalde missies oplossen op manieren die je met andere achtergronden niet kunt oplossen. Dus ook al zou je beginnen met dezelfde gear, dan ga je na verloop van tijd toch met andere abilities en gear eindigen.
Wie weet, misschien doen ze wel hetzelfde als met The Witcher 2 waarbij een derde van het spel enkel beschikbaar was als je keuze A maakt, en dat je compleet andere content kreeg als je keuze B had gemaakt :9~
Ja maar ik heb dus nog nergens een overzicht gezien voor wat het nou werkelijk in houdt. Ze melden wel allerlei zaken bij die video (die ik liever niet helemaal kijk ivm spoilers), maar gewoon een opsomming van je karakter heeft dan x, y en z. Hoe dat verder in de missies uitvouwt is me best, maar ik wil wel al een keuze kunnen maken wat me leuker lijkt. IRL kan een streetkid wat meer verschillen dan een Corp, dus daarom is het handig om te weten waar de limieten zitten.

Even als voorbeeld:
Met de corp kun je bepaalde deuren openen en heb je meer inkomen. De streetkid kan goedkoper aan meer wapens komen of stelen/inbreken en de nomad heeft meer auto's en meer upgrades. Zoiets. Dan weet ik meteen welke ik wel of niet zou willen doen, zonder te weten hoe het verhaal zich ontvouwt.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 19-10-2020 12:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Ja maar ik heb dus nog nergens een overzicht gezien voor wat het nou werkelijk in houdt. Ze melden wel allerlei zaken bij die video (die ik liever niet helemaal kijk ivm spoilers), maar gewoon een opsomming van je karakter heeft dan x, y en z. Hoe dat verder in de missies uitvouwt is me best, maar ik wil wel al een keuze kunnen maken wat me leuker lijkt. IRL kan een streetkid wat meer verschillen dan een Corp, dus daarom is het handig om te weten waar de limieten zitten.

Even als voorbeeld:
Met de corp kun je bepaalde deuren openen en heb je meer inkomen. De streetkid kan goedkoper aan meer wapens komen of stelen/inbreken en de nomad heeft meer auto's en meer upgrades. Zoiets. Dan weet ik meteen welke ik wel of niet zou willen doen, zonder te weten hoe het verhaal zich ontvouwt.
ah, maar dat gaan ze (hopelijk) niet doen. Je kiest de background vanwege de speelstijl, het verhaal, de motieven... en niet vanwege de perks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Volgens mij is de background niet bijzonder veel meer dan een ander begin/tutorial van de game, wat extra perks en als je vervolgens op een bepaald punt in de stad ben, dan smelt het allemaal samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Zo gaat het toch al 20 jaar in RPG's.. ik denk niet dat CB2077 het opeens anders doet. Ja, de ene 'class' krijgt bepaalde deuren open, de ander heeft meer loot, weer iemand kan zich uit een situatie redden met gladde praatjes, de andere class komt met 2 machinegeweren binnen rennen en tot slot is er nog iemand die overal langs kan sneaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 19-10-2020 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Divak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:
Zo gaat het toch al 20 jaar in RPG's.. ik denk niet dat CB2077 het opeens anders doet. Ja, de ene 'class' krijgt bepaalde deuren open, de ander heeft meer loot, weer iemand kan zich uit een situatie redden met gladde praatjes, de andere class komt met 2 machinegeweren binnen rennen en tot slot is er nog iemand die overal langs kan sneaken.
Bij CP2077 kies je juist alleen een background story en geen class. Die background story zou volgens de berichtgeving bepalen wie je al kent maar ook hoe bepaalde groeperingen tegen je aan kijken en dus hoe mensen op je reageren en welke dialoogopties je hebt. En dat stopt niet na de intro. Anyway, we gaan het zien over een maandje. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Divak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:
da's inderdaad nu net niet waar het over gaat. Da's meer jouw speelstijl (er zijn geen klasses) en dat vertaalt zich in specs en perks.

ik ga bijvoorbeeld voor de corpo achtergrond, maar als speelstijl meer een (sniper) rifle / assassin / technical type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Tja, maar elke achtergrond heeft zijn bonussen en sterkten en zwaktes. De game heeft geen classes, maar dat heeft Skyrim of Fallout ook niet. Omdat je al bepaalde mensen kent of bepaalde bonussen hebt duwt je dat alsnog in een bepaalde richting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Divak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:17:
Tja, maar elke achtergrond heeft zijn bonussen en sterkten en zwaktes. De game heeft geen classes, maar dat heeft Skyrim of Fallout ook niet. Omdat je al bepaalde mensen kent of bepaalde bonussen hebt duwt je dat alsnog in een bepaalde richting.
maar Skyrim heeft wel Ras bijvoorbeeld.
"ik ben een orc, dus ik heb extra strength"
"ik ben een boself, dus ik heb wat extra mana als ik in een bos wandel ofzo"
"..."
Dat is -denk ik- waar @Martinspire achter zoekt.
En da's dus net niet wat dit is.

en Fallout heeft idd geen ras of klasse, maar ook geen achtergrond, dus heeft ook niet waar het hier over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
Kheos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

maar Skyrim heeft wel Ras bijvoorbeeld.
"ik ben een orc, dus ik heb extra strength"
"ik ben een boself, dus ik heb wat extra mana als ik in een bos wandel ofzo"
"..."
Dat is -denk ik- waar @Martinspire achter zoekt.
En da's dus net niet wat dit is.
Wat is er dan wezenlijk anders? Je lifestyle stuurt je alsnog in een richting om de game op een bepaalde manier te spelen. Ik zie niet waarom dit verschilt van perks die andere RPG's ook hebben.

"Ik ben een corpo, dus ik krijg extra dialoog-optie en onderhandelingsruimte"
"Ik ben een street kid, ik weet van een achterdeur waar ik naar binnen kan om onopgemerkt het te stelen"
"Ik ben een nomad, ik heb een snelle auto en dikke wapens, dus ik knal naar binnen en race hard weg"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:11
Divak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:31:
[...]

Wat is er dan wezenlijk anders? Je lifestyle stuurt je alsnog in een richting om de game op een bepaalde manier te spelen. Ik zie niet waarom dit verschilt van perks die andere RPG's ook hebben.

"Ik ben een street kid, ik weet van een achterdeur waar ik naar binnen kan om onopgemerkt het te stelen"
"Ik ben een nomad, ik heb een snelle auto en dikke wapens, dus ik knal naar binnen en race hard weg"
Dit is pure speculatie, toch?

Ik hoop alvast dat ik niet in een hoekje wordt geduwd omdat ik een bepaalde soort speelstijl wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Mja wat ik dus bedoel is een overzicht van wat er dan anders is, zonder in te gaan op het verhaal. En of er dus daarnaast nog perks zijn (ik vind dat bepaalde mensen wel of niet praten, andere wapens e.d. ook gewoon een perk is).

Speculeren is leuk, maar nu mag de dev onderhand wel vertellen wat het verschil is tussen de karakters waar je straks 50 uur mee aan het spelen bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

[...]

Ik denk dat het eerder wordt
"Ik ben een corpo, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met corpo's en -rep met street kids en nomads"
"Ik ben een street kid, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met street kids en -rep met corpo's en nomads"
"Ik ben een nomad, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met nomads en -rep met street kids en corpo's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
[...]

en da's dus echt niet hoe het is imho.
Jij lijkt te zeggen: je bent nomad, dus je gaat solo;

Maar er zijn drie speelstijlen: Solo, Netrunner, and Techie (en alle mogelijke variaties, tussenvormen...) en drie background stories. En je kunt dus perfect corpo, street kid of nomad zijn en een snelle auto en dikke wapens hebben en naar binnen knallen en hard wegracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Mja wat ik dus bedoel is een overzicht van wat er dan anders is, zonder in te gaan op het verhaal. En of er dus daarnaast nog perks zijn (ik vind dat bepaalde mensen wel of niet praten, andere wapens e.d. ook gewoon een perk is).

Speculeren is leuk, maar nu mag de dev onderhand wel vertellen wat het verschil is tussen de karakters waar je straks 50 uur mee aan het spelen bent
maar wil je dan dat ze zeggen: als je corpo kiest, heb je bij die en die NPC's die extra opties en tijdens die en die quest kun je dat en dat extra doen, en bij die en die vendor kun je die en die extra items kopen?

da's toch een gigantisch spoiler fest?
dat zijn zaken die ik absoluut niet zou willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
SnoeiKoei schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat het eerder wordt
"Ik ben een corpo, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met corpo's en -rep met street kids en nomads"
"Ik ben een street kid, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met street kids en -rep met corpo's en nomads"
"Ik ben een nomad, dus ik krijg extra dialoog-optie, +rep met nomads en -rep met street kids en corpo's"
dat denk ik dus ook, plus hier en daar iets kleins extra zoals extra vendors, extra items...
Maar je kunt het dus echt niet vergelijken met races en classes imho.
Eerder met pakweg je sterrenbeeld in Morrowind

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 19-10-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kheos schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

maar wil je dan dat ze zeggen: als je corpo kiest, heb je bij die en die NPC's die extra opties en tijdens die en die quest kun je dat en dat extra doen, en bij die en die vendor kun je die en die extra items kopen?

da's toch een gigantisch spoiler fest?
dat zijn zaken die ik absoluut niet zou willen weten.
Ik bedoel het ook niet zo specifiek, maar wel dat het verschil uitmaakt. Als ik de game start als Nomad en blijkt dat ik bepaalde dingen anders had willen doen maar die opties zijn geblokkeerd, dan baal ik daar wel van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Ik bedoel het ook niet zo specifiek, maar wel dat het verschil uitmaakt. Als ik de game start als Nomad en blijkt dat ik bepaalde dingen anders had willen doen maar die opties zijn geblokkeerd, dan baal ik daar wel van.
Niet over piekeren en gewoon spelen wat je het meeste aantrekt als je de game de eerste keer start zou ik zeggen. Echt verkeerd kun je het niet doen lijkt me en anders begin je overnieuw met een andere background story.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Lekker boeiend :) Waarschijnlijk merk je tijdens je eerste playthrough als Nomad (of whatever) niet eens wat je mist qua speelopties, behalve als je de YT-videos die hier ongetwijfeld induiken gaat bekijken. Verwacht niet dat er opeens wat communicatie-regeltjes zijn 'doorgestreept' o.v.v. 'Corpo-only' oid.

En ach, als ik als nomad zo'n fancy chrome brace misloop... moet je je gewoon bedenken dat als je corpo bent je ongetwijfeld iets minstens even tofs misloopt wat je nu gewoon als vanzelfsprekend hebt aangenomen.

[ Voor 15% gewijzigd door B Tender op 19-10-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnoeiKoei schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Niet over piekeren en gewoon spelen wat je het meeste aantrekt als je de game de eerste keer start zou ik zeggen. Echt verkeerd kun je het niet doen lijkt me en anders begin je overnieuw met een andere background story.
Dat jij het geen probleem vindt, betekent niet dat iedereen het allemaal wel best vind. Ik heb geen zin om 10 uur in een game te spelen en er dan achter te komen dat ik toch wat anders wil. Ze zijn veel te vaag wat de verschillen zijn op de lange termijn en dat is gewoon jammer. De andere intro is me wel duidelijk en vind ik prima. Dat je dan nog wat andere dialogen erbij krijgt, ok. Maar als missies echt compleet veranderen of je permanente veranderingen hebt, dan wil ik dat wel gewoon vooraf weten. Niet in het uiterste detail, maar gewoon een lijstje met x y z per karakter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Dat jij het geen probleem vindt, betekent niet dat iedereen het allemaal wel best vind. Ik heb geen zin om 10 uur in een game te spelen en er dan achter te komen dat ik toch wat anders wil. Ze zijn veel te vaag wat de verschillen zijn op de lange termijn en dat is gewoon jammer. De andere intro is me wel duidelijk en vind ik prima. Dat je dan nog wat andere dialogen erbij krijgt, ok. Maar als missies echt compleet veranderen of je permanente veranderingen hebt, dan wil ik dat wel gewoon vooraf weten. Niet in het uiterste detail, maar gewoon een lijstje met x y z per karakter.
Ik zal er wel wat nuchterder in staan dan sommige anderen ja, ik ben 44, werk fulltime en zie games als een ontspannend tijdverdrijf, het moet niet op werk gaan lijken. Sterker nog, de recente filmpjes van die Night City Wire streams heb ik niet gekeken. Hoe minder spoilers in deze fase, hoe beter. Ik laat me lekker verrassen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
@Martinspire dat "lijstje" is waarschijnlijk een boom van heb ik jou daar die je onmogelijk logisch kan uitleggen zonder spoilers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tsja dat denk ik ook.
Maar als missies echt compleet veranderen of je permanente veranderingen hebt, dan wil ik dat wel gewoon vooraf weten. Niet in het uiterste detail, maar gewoon een lijstje met x y z per karakter.
Stel nou dat CDPR zegt dat de missies compleet veranderen en je hebt permanente veranderingen aan je character afhankelijk van je background story, lijstje met xyz erbij. Dan weet je nog niet veel tot je gespeeld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
[...]

Dan de eerste twee dagen even afwachten en jezelf spoilen op yt met alle analyses. Ik verwacht namelijk niet dat de developer bij 't aanmaken van je karakter gaat uitleggen welke gevolgen (als missies echt compleet veranderen of je permanente veranderingen hebt), die keuze 10u in de game heeft. Denk dat heel veel mensen zulke spoilers niet tof zouden vinden.

Dat heb je soms ook op de weg... Is route a of route b sneller.. Laten we route a kiezen, die lijkt beter, maar na een uur blijkt er een file te staan door een ongeval en achteraf was route b sneller. Jammer pindakaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
[...]

maar wat wil je dan?
Corpo: alternate ending in quests "For Honor!", "to each her own", "when in need...", "Vultures!", "too many jewels", "heist I", "heist II", "heist VI",...

Wat weet je daar dan mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:06
[...]

Ieder z'n ding, ik vind het juist veel leuker dat dat dan een mysterie blijft. Niet zo uitgekauwd, dat is toch veel spannender? Dat hoort in mijn optiek bij een goede RPG, dat als je keuzes maakt die het dichtst bij jezelf liggen of wat je leuk vindt het verhaal op een bepaalde manier ontwikkelt. Net als onder vele andere de Fallout serie waar verschillende wegen te bewandelen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:21
[...]

Als je zoals bovenstaande redeneert, is een RPG dan wel wat voor je? Het gaat er imo juist om dat jouw keuzes invloed hebben op het verhaal en welke invloed dat dan is, dat zul je zelf moeten ontdekken. Er is geen goed en er is geen slecht.

Dit was juist ook 1 van de sterkste punten aan The Witcher serie, de keuzes die je maakte hadden impact op hele verhaallijnen. In deel 2 zelfs zoveel dat er een totaal andere act was op basis van je keuzes. En de keuzes waren nooit goed of slecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPoACXYB40Zq2s7kYjKV5zSux4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8MLTMOIdWwGspHhMDIsLmIWZ.png?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[...]

Ik kan mij geen enkele RPG voor de geest halen waar de zaken die jij aanhaalt uitgebreid uit de doeken worden gedaan voor de release. En gelukkig maar want dat zijn gewoon keiharde spoilers :)
Is dit type spel dan wel wat voor jou? Want het gaat er juist om dat je vooraf niet altijd weet wat de consequenties van jouw acties zullen zijn. En uiteraard hoe de gameplay zich ontvouwt afhankelijk van jouw character type.

Als je dan echt meer info wilt, dan zou ik wachten met spelen tot een paar weken na de release. Dan kun je flink wat spoilers gaan opzoeken.
Andere tip: Koop een strategy guide. Ik zie dat er al diverse worden verkocht, o.a. op Bol.com

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:22
[...]

Dat de ontwikkelaar dit niet van te voren bekend maakt is denk ik wel begrijpelijk, maar ik snap jouw punt ook wel. Als je er al tijd in stop wil je ook dat je je tijd goed investeerd. Wellicht is een strategy guide oid een goede aanschaf voor je? Dat soort boeken hebben vaak van te voren wel iets van een lijst of opsomming wat welke keuze betekend..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vond dit eigenlijk altijd een grote zwakte in de Elder Scrolls games. Je kon leider worden van elk gilde, élke quest spelen en soms ook gewoon voor twee 'vijandige' zijdes alles doen zonder consequenties.
Op een gegeven moment ben je gewoon puntjes aan het vullen op een map en aan het speuren naar poppetjes die nog iets te doen hebben.
Dan ervaar je het helemaal niet meer als spel met goede immersie, maar ga je gewoon dingen aftikken.

Het is juist leuk als je aan een tweede playthrough begint met een ander karakter, en dan nieuwe content krijgt, andere dialoogopties etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Met Witcher 3 was het al zo dat een maat die hem al 3x had uitgespeeld bij mij nieuwe opties en events zag. CDPR doet dat echt wel uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 23:37
Nyarlathotep schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:36:
Ik vond dit eigenlijk altijd een grote zwakte in de Elder Scrolls games. Je kon leider worden van elk gilde, élke quest spelen en soms ook gewoon voor twee 'vijandige' zijdes alles doen zonder consequenties.
Op een gegeven moment ben je gewoon puntjes aan het vullen op een map en aan het speuren naar poppetjes die nog iets te doen hebben.
Dan ervaar je het helemaal niet meer als spel met goede immersie, maar ga je gewoon dingen aftikken.

Het is juist leuk als je aan een tweede playthrough begint met een ander karakter, en dan nieuwe content krijgt, andere dialoogopties etc.
Ik begrijp je punt, maar vindt bij veel games waar keuzes je uitkomst bepalen in de tweede playtrough niet veel andere content bieden.
Grote delen van het spel zijn gewoon het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ben ik eigenlijk de enige die The Witcher 3 helemaal niet zo goed vond? De gameplay voelde clunky, waardoor veel activiteiten in het spel niet echt leuk waren om te doen. (nu moet ik er bij zeggen dat ik TW3 pas voor het eerst speelde toen die al wat jaartjes oud was, dus mijn oordeel is misschien niet helemaal eerlijk).
En ondanks dat ik de setting van Cyberpunk 2077 geweldig vind en de gameplayfilmpjes tot nu toe ook, als ik dan nu bv in de Tweakers preview dat melee gedeelte zie, dan besluipt me dat akelige gevoel dat deze clunkyness hier ook weer aanwezig gaat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Tleilaxu op 21-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik vond de sfeer, muziek, omgevingen en het verhaal van de witcher 3 echt prachtig. Sec het vechten en gameplay was niet uitmuntend, maar ik ben nog nooit zo lang zo erg gegrepen door een spel als die. En voor mij is dat de KPI van een game ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 21-10-2020 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Heb je door hoe groot de keuzeboom in een game als The Witcher 3 is? Die lijstjes worden complete boekwerken, want letterlijk álle keuzes die je maakt veranderen de spelwereld en dus ook missies (of, zoals vaak gebeurd, verdwijnen missies die niet passen bij je keuze)

Juist een onderdeel van een RPG is zélf inschatten wat voor effect je keuzes kunnen hebben. Vraag je bijvoorbeeld een karakter naar locatie x te gaan, dan zullen missies waar dat karakter op zijn huidige locatie voor nodig is ofwel wijzigen of vervallen, dat soort logica.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 21-10-2020 16:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 06:30

nFo

Tleilaxu schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:13:
Ben ik eigenlijk de enige die The Witcher 3 helemaal niet zo goed vond? De gameplay voelde clunky, waardoor veel activiteiten in het spel niet echt leuk waren om te doen. (nu moet ik er bij zeggen dat ik TW3 pas voor het eerst speelde toen die al wat jaartjes oud was, dus mijn oordeel is misschien niet helemaal eerlijk).
En ondanks dat ik de setting van Cyberpunk 2077 geweldig vind en de gameplayfilmpjes tot nu toe ook, als ik dan nu bv in de Tweakers preview dat melee gedeelte zie, dan besluipt me dat akelige gevoel dat deze clunkyness hier ook weer aanwezig gaat zijn.
Naja daar is de o.a. de tech tree voor om je skills te verbeteren.
Movement was inderdaad wat roestig, al was de alternatieve movement optie prima naar mijn idee.
In de DLC's hebben ze wel geprobeerd de gevechten naar een hoger niveau te tillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kC8BJzaAoQI_D3DOMuLgN8N5fE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0KJlQ2lsyKn4ax9bHwfvIKA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door nFo op 22-10-2020 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 07:12
Naar aanleiding van een eerdere post het "World of Cyberpunk 2077" boek besteld.

Positief verrast. Echt een mooi boek, en leuk geschreven uitleg over de geschiedenis en de stad.

Vermaak me er pirma mee tijdens het wachten op Cyberpunk :)
Dus nog bedankt voor de tip!

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
elknic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:
Naar aanleiding van een eerdere post het "World of Cyberpunk 2077" boek besteld.

Positief verrast. Echt een mooi boek, en leuk geschreven uitleg over de geschiedenis en de stad.

De normale of de deluxe versie? Ik twijfel. De deluxe versie is meer dan 2x zo duur en de extra dingen zijn niet heel bijzonder, m.u.v. die map.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elknic
Deze:

https://www.amazon.nl/dp/1506713580

Map krijg ik al bij de game :)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
elknic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:

Leuk om zoiets in handen te hebben! Ik heb het boek online gezien.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Ik heb dat boek ook gekocht en dat door de goede reviews. Is erg dik en heel goede kwaliteit. Ik zat enorm op mijn honger over de geschiedenis van night city en hoe de wereld tot het punt is gekomen zoals het in de game is. Dat wordt leuk geschreven in het boek met heel fijn artwork.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Bedankt voor de tip, nu ook besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BerendjD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-08 17:28
Ik heb em ook maar besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
En ook besteld :-) De art style van deze game is echt ongeëvenaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
ik ook :)

heeft iemand trouwens een idee wanneer de volgende night city wire plaats vind?
Ik ga er van uit nog voor de release, dus een van de volgende 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01
Waarschijnlijk een week voor release, er zouden ook nog system specs uit komen voor 1440p/4k resoluties. (ook een week voor release)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 06-10 21:44
Jullie zullen niet teleurgesteld zijn in het boek, mooie instapper om in de geschiedenis te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Wat denken jullie, trouwens? Cyberpunk 2077; is dit de meest geanticipeerde game van deze gen? Het heeft alles mee. Acht jaar lang in ontwikkeling, het betreft een nieuwe IP én komt vanuit een gerenommeerde AAA developer met de grootste RPG hit van de laatste tijd als laatste wapenfeit. Owja, en het is ook nog eens de eerste échte open wereld cyberpunk game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
Waarschijnlijk maar maakt dat iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Heeft iemand het boek "The World of Cyberpunk 2077" besteld en bekeken? Is het iets?
Zit te twijfelen om die te halen...
En zit ook te twijfelen om te wachten op de ps5 versie van cyberpunk 2077 xd Heb nu de ps4 versie besteld maarja wie weet hoeveel beter het eruitziet met de ps5 versie (die komt over een half jaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
timetje100 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:29:
Heeft iemand het boek "The World of Cyberpunk 2077" besteld en bekeken? Is het iets?
Ga eens even door alle posts van vandaag 😉

[ Voor 25% gewijzigd door Kheos op 22-10-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 06:30

nFo

DriesNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:55:
Wat denken jullie, trouwens? Cyberpunk 2077; is dit de meest geanticipeerde game van deze gen? Het heeft alles mee. Acht jaar lang in ontwikkeling, het betreft een nieuwe IP én komt vanuit een gerenommeerde AAA developer met de grootste RPG hit van de laatste tijd als laatste wapenfeit. Owja, en het is ook nog eens de eerste échte open wereld cyberpunk game.
Ik heb er alle vertrouwen in, enige waar ik mij zorgen overmaak zijn de bugs, witcher 3 had nogal wat bugs bij de release, al werd het relatief snel gefixt.
Al was dat voornamelijk de PC release, maar in Witcher 3 zitten nog steeds bugs in die niet gefixt zijn, ook op console.
In de laatste Night Wire City 4, vertelt die gast (Paul Dalessi, nederlander ?) dood leuk dat ze nog bugs aan het fixen zijn.
En dat sommige mensen een soort GTA 2077 verwachten, maar het blijft een RPG, met een skill tree van hier tot Tokyo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Paterpor schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:26:
Waarschijnlijk maar maakt dat iets uit?
Nee hoor, ben gewoon de hype wat aan het opvoeren :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
DriesNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Nee hoor, ben gewoon de hype wat aan het opvoeren :9B
Was dat nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
timetje100 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:29:
En zit ook te twijfelen om te wachten op de ps5 versie van cyberpunk 2077 xd Heb nu de ps4 versie besteld maarja wie weet hoeveel beter het eruitziet met de ps5 versie (die komt over een half jaar).
Als je de ps4 versie koopt heb je straks automatisch gratis ook de PS5 versie. Vraag is alleen of je nu al wilt spelen of een extra half jaar wilt wachten. Tip: nu spelen en weggeblazen worden, en over een halfjaar spelen op de PS5 en nogmaals weggeblazen worden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLvzyzWcTVEIh5goL2UBZV4kxgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqWYqY9ZCa95dfzzU7un22qz.jpg?f=fotoalbum_large
Of weggeblazen worden door de pc versie ;) dit is de setup waar ik op ga spelen. Scherm mede voor cyberpunk aangeschaft

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 22-10-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
418O2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:14:
[Afbeelding]
Of weggeblazen worden door de pc versie ;) dit is de setup waar ik op ga spelen. Scherm mede voor cyberpunk aangeschaft
WOW! Dat is echt groot man! Dan moet je dus ook wel een hele snelle videokaart hebben?
Weet iemand trouwens of met zo'n groot scherm ik bijvoorbeeld COD nog wel op een deel van het scherm zou kunnen spelen?
Deels omdat ik het helemaal niet zo breed wil hebben voor COD maar ook om de videokaart te ontlasten.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
PuckStar schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

WOW! Dat is echt groot man! Dan moet je dus ook wel een hele snelle videokaart hebben?
Weet iemand trouwens of met zo'n groot scherm ik bijvoorbeeld COD nog wel op een deel van het scherm zou kunnen spelen?
Deels omdat ik het helemaal niet zo breed wil hebben voor COD maar ook om de videokaart te ontlasten.
Ja dit is 2x27" in 1. Hangt aan een rtx3090, dus beter wordt het niet (tenzij je er 2 hebt, maar dat is wat gek. )

Weet niet of je op een smaller scherm kan spelen, zal het eens proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:28
[Afbeelding]
dammm dat scherm. mensen zijn jaloers op mijn 21:9 maar dit is een heel ander niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:28
[Afbeelding]
dammm dat scherm. mensen zijn jaloers op mijn 21:9 maar dit is een heel ander niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
[Afbeelding]
Super nice :-) welke resolutie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DriesNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:33:
[...]

Super nice :-) welke resolutie is dat?
5120x1440 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
B Tender schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Als je de ps4 versie koopt heb je straks automatisch gratis ook de PS5 versie. Vraag is alleen of je nu al wilt spelen of een extra half jaar wilt wachten. Tip: nu spelen en weggeblazen worden, en over een halfjaar spelen op de PS5 en nogmaals weggeblazen worden.
Haha ja helaas speel ik nooit dezelfde game 2x wanneer ik het uitgespeeld heb:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Tleilaxu schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:13:
Ik vond er zelf ook niks aan, maar dat ligt er meer aan dat ik de middeleeuwen en magie gewoon niet interessant vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:15
[Afbeelding]
Supergave opstelling man!! heel gaaf, het licht is wel een beetje te porno voor mij :)
Maar daar ga je een mooie Cyberpunk belevenis op hebben hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
beebie121 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Supergave opstelling man!! heel gaaf, het licht is wel een beetje te porno voor mij :)
Maar daar ga je een mooie Cyberpunk belevenis op hebben hahaha.
:) Het licht gaat via hue sync, dus een soort ambilight :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 06-10 21:44
[Afbeelding]
Sow, wat een brede unit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:02
Mijn pre-order is geplaatst! Mij staat bij dat er een tijd geleden werd gezegd dat er meer bekend zou worden over de DLC. Tot nu toe heb ik hier niets van voorbij zien komen. Klopt dat? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 16:13
Voor de next gen console mensen, gaan jullie direct spelen of wachten jullie toch op de next gen update die volgend jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Uchiha1911 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:33:
Mijn pre-order is geplaatst! Mij staat bij dat er een tijd geleden werd gezegd dat er meer bekend zou worden over de DLC. Tot nu toe heb ik hier niets van voorbij zien komen. Klopt dat? Of heb ik iets gemist?
Wat mij bijstaat is dat er geen (betaalde) DLC wordt aangeboden. Niet-betaalde DLC zijn wat mij betreft trouwens gewoon 'updates' en geen dlc. Geen idee wat we daarvan kunnen verwachten buiten een update/upgrade voor next gen graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
[Afbeelding]
Zo'n mooi scherm en dan zo'n puinhoop aan kabels :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Uchiha1911 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:33:
Op dit moment is alleen officieel bevestigd dat er gratis DLC komt in de vorm van extra quests, cosmetics etc.

Er is ook bevestigd dat er expansions komen (betaald) net zoals The Witcher 3 met Blood & Wine etc.

De verwachting is dat ze in de volgende Night City Wire ook hun roadmap voor future content bekend maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tsurany schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:10:
[...]

Zo'n mooi scherm en dan zo'n puinhoop aan kabels :o
Ja thuiswerken he. Hele tijd switchen van pc naar MacBook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Poulske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:35:
Voor de next gen console mensen, gaan jullie direct spelen of wachten jullie toch op de next gen update die volgend jaar uitkomt.
Ik wacht op de next-gen patch, wacht al zolang op deze game, dan kunnen die maandjes tot de patch er ook nog wel bij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Rustgevende muziek en uitzicht :). Wachtend op de release.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Is deze tweet al voorbij gekomen? Een snippet van de daadwerkelijke OST van de game. Lijkt me waarschijnlijk dat dit het soort muziek is dat speelt bij het verkennen van de stad.

[ Voor 15% gewijzigd door DriesNL op 24-10-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
Grappig dat jullie beide rustgevende muziek tonen terwijl dit soort muziek op hun youtube staat. Samurai is een alter ego ingame van Refused (Dikke punk van begin dit millenium). Voor mij is die muziek hemels en ik hoop die dan ook veel te horen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DriesNL schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Is deze tweet al voorbij gekomen? Een snippet van de daadwerkelijke OST van de game. Lijkt me waarschijnlijk dat dit het soort muziek is dat speelt bij het verkennen van de stad.

Het is in elk geval erg divers. Ik ben erg fan van run the jewels en a$ap rocky, voegt wel wat toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Poulske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:35:
In het verlengde daarvan. Het valt mij op dat je niet enorm veel hoort over hét grote dilemma (wat betreft gaming ;) ): waar ga je Cyberpunk op spelen? Dit is imo dit jaar een grote uitdaging/dilemma als je alleen beschikt over de huidige generatie consoles en (nog) geen goede game pc hebt. Waarom? Als je geen pre-order hebt dan is er volgens mij weinig kans dat je bij release van Cyberpunk een nieuwe Xbox, Playstation of nieuwe game pc klaar hebt staan (want de nieuwe NVIDIA kaarten zijn ook niet te krijgen). Oftewel je bent dan zoals ik wellicht aangewezen op bijv de PS4 Pro.

Bij geen enkele andere game zou dit veel uitmaken (dan nog maar even wachten of anders gewoon spelen op de current gen), maar grafisch is Cyberpunk natuurlijk een game die je (bij release) met alle toeters en bellen wilt spelen. Ik weet de next gen update pas later volgt, maar de game loopt waarschijnlijk al wel een stuk beter op een Series X bijv tov current gen consoles. In mijn geval zou ik per direct een nieuwe game pc in elkaar draaien als de NVIDIA kaarten op voorraad zouden zijn en anders meteen een nieuwe Xbox of PS kopen. Maar goed, dat kan op dit moment gewoon niet. Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan (indien je nog niet beschikt over een goede game pc of preorder), gewoon spelen op huidige inferieure hardware of wachten? Zijn er eigenlijk al eerste tests/indrukken hoe de game draait op bijv. een PS4 Pro? Want als het verschil grafisch e.d. niet enorm is, dan is het natuurlijk gewoon prima om 'm op de PS4 te spelen. Maar mijn gevoel zegt dat dit een mindere ervaring zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Maartendc schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

In het verlengde daarvan. Het valt mij op dat je niet enorm veel hoort over hét grote dilemma (wat betreft gaming ;) ): waar ga je Cyberpunk op spelen? Dit is imo dit jaar een grote uitdaging/dilemma als je alleen beschikt over de huidige generatie consoles en (nog) geen goede game pc hebt. Waarom? Als je geen pre-order hebt dan is er volgens mij weinig kans dat je bij release van Cyberpunk een nieuwe Xbox, Playstation of nieuwe game pc klaar hebt staan (want de nieuwe NVIDIA kaarten zijn ook niet te krijgen). Oftewel je bent dan zoals ik wellicht aangewezen op bijv de PS4 Pro.

Bij geen enkele andere game zou dit veel uitmaken (dan nog maar even wachten of anders gewoon spelen op de current gen), maar grafisch is Cyberpunk natuurlijk een game die je (bij release) met alle toeters en bellen wilt spelen. Ik weet de next gen update pas later volgt, maar de game loopt waarschijnlijk al wel een stuk beter op een Series X bijv tov current gen consoles. In mijn geval zou ik per direct een nieuwe game pc in elkaar draaien als de NVIDIA kaarten op voorraad zouden zijn en anders meteen een nieuwe Xbox of PS kopen. Maar goed, dat kan op dit moment gewoon niet. Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan (indien je nog niet beschikt over een goede game pc of preorder), gewoon spelen op huidige inferieure hardware of wachten? Zijn er eigenlijk al eerste tests/indrukken hoe de game draait op bijv. een PS4 Pro? Want als het verschil grafisch e.d. niet enorm is, dan is het natuurlijk gewoon prima om 'm op de PS4 te spelen. Maar mijn gevoel zegt dat dit een mindere ervaring zou kunnen worden.
Ik heb gelukkig het geluk dat ik een PS5 op launch day krijg en ben zwaar aan het twijfelen om Cyberpunk direct te gaan spelen. Maar ik ben inderdaad af aan het wachten wat het verschil is tussen de PS4 en PS5 zonder patch. En dan ook direct wat het verschil is tussen PS5 met en zonder next-gen patch.

Maar ik betwijfel of we dat al direct 19 november zullen weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
Poulske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb gelukkig het geluk dat ik een PS5 op launch day krijg en ben zwaar aan het twijfelen om Cyberpunk direct te gaan spelen. Maar ik ben inderdaad af aan het wachten wat het verschil is tussen de PS4 en PS5 zonder patch. En dan ook direct wat het verschil is tussen PS5 met en zonder next-gen patch.

Ik heb dus precies hetzelfde haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elknic
Heb een 3080 in bestelling staan, en hoop echt dat die er op tijd gaat zijn.
Anders wacht ik met spelen denk ik.
Grafisch wil ik alles op max, en dat gaat mijn 970 niet trekken :)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maartendc schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Ik snap je dilemma niet zo goed. Waarom zou je een RTX3080 nodig hebben op de PC? Denk je dat een PS4 Pro er mooiere plaatjes uit gaat persen dan een RTX2080? Huidige inferieure hardware ligt er maar net aan wat je gaat willen bereiken. Voor 4K 120Hz gaat niks het voluit trekken denk ik.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4k 120Hz The Witcher 3 met alles op max trekt een 3090 nieteens, dus een 3080 met Cyberpunk gaat dat vast ook niet doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
Ik ga 't gewoon proberen met m'n Ryzen 1600 (eerste gen) en Sapphire Nitro RX580. Het hoeft hier ook maar op 1080p te draaien. Dat lukt met de huidige games nog prima met deze hardware. En nu een 3070/3080 kopen lijkt me met de aankomende grafische kaarten van AMD geen goed idee. Eerst eens zien hoe die presteren en of de prijs/prestatieverhouding daar meer op orde is. 600+ Euries voor een videokaart vind ik sowieso absurd en ga ik never nooit aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Jeroenneman schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Ik snap je dilemma niet zo goed. Waarom zou je een RTX3080 nodig hebben op de PC? Denk je dat een PS4 Pro er mooiere plaatjes uit gaat persen dan een RTX2080? Huidige inferieure hardware ligt er maar net aan wat je gaat willen bereiken. Voor 4K 120Hz gaat niks het voluit trekken denk ik.
Nee ik verwacht dat een PS4 Pro er zeker geen mooiere plaatjes gaat uitpersen dan een 2080 (laat staan tov een 3080). Mijn punt is: je moet waarschijnlijk nu al beschikken over een goede game pc, want anders heb je weinig kans om Cyberpunk in al zijn glorie te kunnen ervaren (dat hoeft overigens geen pc met een 3080 zijn, maar kan ook gewoon een andere goede hedendaagse videokaart zijn).

Of het moet zo zijn, dat het wel meevalt met de verschillen tussen bijv Cyberpunk op een PS4 Pro en een goede hedendaagse game pc (of nieuwe console). Dan is het dilemma minder groot en kun je met een gerust hart aan de slag bij de release zonder echt veel te missen qua ervaring. Maar de grote vraag is natuurlijk of dat zo is. Jammer dat daar nog weinig over bekend is (of ik moet iets hebben gemist).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb dit ook, ik heb ook Ps5 pre-orders die op release geleverd worden maar toch ga ik sterk blijven en wacht ik op de Next-Gen patch.

De Ps5 zal de game wel in een hogere framerate draaien maar ik heb dan liever een eventuele grafische upgrade t.o.v. de Ps4(pro) versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb dit ook, ik heb ook Ps5 pre-orders die op release geleverd worden maar toch ga ik sterk blijven en wacht ik op de Next-Gen patch.

De Ps5 zal de game wel in een hogere framerate draaien maar ik heb dan liever een eventuele grafische upgrade t.o.v. de Ps4(pro) versie.
Ja ik denk dat ik ook wacht. De 19e ga ik beginnen aan Ghost of Tsushima, daar ben ik wel voorlopig even zoet mee. En wie weet komen er nog wat launch games bij zoals Sackboy of Godfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:17:
[...]

Ja ik denk dat ik ook wacht. De 19e ga ik beginnen aan Ghost of Tsushima, daar ben ik wel voorlopig even zoet mee. En wie weet komen er nog wat launch games bij zoals Sackboy of Godfall.
Wees sterk :)

Ghost of Trushima krijgt geen Next-Gen patch toch?
Want ik moet die game nog uitspelen, halverwege afgehaakt vanwege de lege wereld en het verhaal maar met een Next-Gen patch zou ik dat nog wel een kans willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Donstil schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:18:
[...]

Wees sterk :)

Ghost of Trushima krijgt geen Next-Gen patch toch?
Want ik moet die game nog uitspelen, halverwege afgehaakt vanwege de lege wereld en het verhaal maar met een Next-Gen patch zou ik dat nog wel een kans willen geven.
Nee, enige verschil met de PS4 versie is de FPS. De PS5 versie draait op 60FPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:57
Maartendc schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Nee ik verwacht dat een PS4 Pro er zeker geen mooiere plaatjes gaat uitpersen dan een 2080 (laat staan tov een 3080). Mijn punt is: je moet waarschijnlijk nu al beschikken over een goede game pc, want anders heb je weinig kans om Cyberpunk in al zijn glorie te kunnen ervaren (dat hoeft overigens geen pc met een 3080 zijn, maar kan ook gewoon een andere goede hedendaagse videokaart zijn).

Of het moet zo zijn, dat het wel meevalt met de verschillen tussen bijv Cyberpunk op een PS4 Pro en een goede hedendaagse game pc (of nieuwe console). Dan is het dilemma minder groot en kun je met een gerust hart aan de slag bij de release zonder echt veel te missen qua ervaring. Maar de grote vraag is natuurlijk of dat zo is. Jammer dat daar nog weinig over bekend is (of ik moet iets hebben gemist).
Ik sta nog steeds versteld what Naughty Dog op mijn OG PS4 weet te presteren. Framerates zijn wel echt dramatisch maarja, OG PS4.

Wat mensen al eerder aangaven, je gaat Cyberpunk denk sowieso niet all Max 4k kunnen spelen. Helemaal niet met RTX etc, review van Tweakers gaf aan dat ze met Control op Ultra <60fps komen.

Heb zelf nog een GTX 1080, en zal gewoon de settings aanpassen zodat het er leuk uitziet op een 1440p scherm, zal het alles op max maar even vergeten :9

Edit: rec specs van CDPR (Recommended with High and 1080p.)
  • Core i7-4790 or Ryzen 3 3200G
  • GTX 1060 6GB or R9 Fury
  • 12GB RAM
  • 70GB SSD storage
  • Windows 10 64-bit
Bron: https://support.cdprojekt...-2077-system-requirements

[ Voor 10% gewijzigd door barriie op 26-10-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
barriie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Edit: rec specs van CDPR
  • Core i7-4790 or Ryzen 3 3200G
  • GTX 1060 6GB or R9 Fury
  • 12GB RAM
  • 70GB SSD storage
  • Windows 10 64-bit
Waar heb je die rec specs eigenlijk vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:57
Kheos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Waar heb je die rec specs eigenlijk vandaan?
Bron vergeten :F

(Recommended with High and 1080p.)
https://support.cdprojekt...-2077-system-requirements

[ Voor 6% gewijzigd door barriie op 26-10-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat ik mijn gamebak ook beneden even aan mijn 65" oled ga hangen >:)

Mijn RX5700 trekt 1440p wel op high denk ik, 4K gaat 'm natuurlijk niet worden.

Nu ben ik alleen vergeten... Stuurt de videokaart ook (optioneel) het audiosignaal mee over HDMI?
Dan hoeft er maar één kabel de receiver in. Boven gebruik ik een losse speakerset.

Ik ben bang dat het een feestje gaat worden, en dat ik dan beneden toch een soort buro neer moet gaan zetten om daar op te kunnen gamen :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DriesNL
Recommended is idd voor High en 1080p. De daadwerkelijke specs voor een 4K RTX Ultra ervaring zullen waarschijnlijk niet voor launch aangekondigd worden. Maar reken maar dat daar minimaal een 2080Ti/3070/3080 voor nodig is. En dat is mét DLSS. Native 4K runnen met Ultra settings en RTX zal misschien alleen met een 3090 kunnen. Thank god dat DLSS bestaat.

Nog even antwoord vanuit mijn kant trouwens: Ik heb een nieuwe game-PC samengesteld speciaal voor deze game. Hopelijk ontvang ik een 3080 voor de release date, zodat ik de game meteen op launch op mijn pricewatch: Acer Predator XB321HK Rood, Zwart kan spelen _/-\o_ PC dus voor mij :)

[ Voor 30% gewijzigd door DriesNL op 26-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maartendc
Nyarlathotep schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:22:
Ik denk dat ik mijn gamebak ook beneden even aan mijn 65" oled ga hangen >:)

Mijn RX5700 trekt 1440p wel op high denk ik, 4K gaat 'm natuurlijk niet worden.

Nu ben ik alleen vergeten... Stuurt de videokaart ook (optioneel) het audiosignaal mee over HDMI?
Dan hoeft er maar één kabel de receiver in. Boven gebruik ik een losse speakerset.

Ik ben bang dat het een feestje gaat worden, en dat ik dan beneden toch een soort buro neer moet gaan zetten om daar op te kunnen gamen :X
Snap je helemaal! Ik wil de hoogste kwaliteit (dus PC), maar bij voorkeur wel op mijn OLED beneden spelen. Leuk die widescreen monitoren e.d., maar ze zijn zelden erg 'hoog' waardoor ik de game ervaring doorgaans minder immersive vind dan op een enorme OLED tv.

Volgens mij moet het via een HMDI kabel overigens lukken. Ik heb in mijn thuiskantoor mijn pc ook aangesloten op een receiver met speakers en een oudere LCD tv (naast een monitor).
Pagina: 1 ... 8 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!