Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:41

Martinspire

Awesomeness

SnoeiKoei schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat uitstel niet acceptabel is ivm release van de nieuwe consoles. CDPR heeft wel vaker laten zien dat het welzijn van de werknemers bij het halen van deadlines wat minder belangrijk wordt. Ik ben het wel met je eens maar CDPR niet zo te zien.
Dat snap ik, maar als de deadline zo belangrijk is, haal er dan meer personeel bij? Ja dat kost ook weer geld, maar mensen zo overspannen maken is ook niet bevorderlijk voor een gezonde werksfeer. Dit soort stuff moet imo ook gewoon op vrijwillige basis en niet geforceerd. De game is belangrijk maar gaat niet voor het mentale en fysieke leed van bepaalde werknemers.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 06:30

nFo

nieuws: Cyberpunk 2077-ontwikkelaars zijn verplicht tot zesdaagse werkweek - ...
https://www.reddit.com/r/..._saying_they_would_avoid/

Wat er trouwens niet bij vermeld wordt, dat het grootste deel nog thuis werkt, maar goed.
Lijkt zo te zien een stuk minder extreem als bij de Witcher 3, van maanden lang tot een jaar crunch.

"“The situation at the studio now is very far from the doom and gloom times of The Witcher 3’s final year,” they concluded. “I’m glad that we could go past that as a studio. We’re not fully there yet, but I expect there will always be people staying late resulting from a mix of deadlines and high ambition.” The identity of this developer has been kept secret."
https://www.videogamer.co...e-witcher-3-claims-report

En 3/4 weken voor release moet de game af zijn, voordat het naar de drukkerij moet.
Daarna nog wat 1day bugs fixen en na de release, crunch blijft onvermijdelijk, hoe minder hoe beter natuurlijk.

Reactie van; Adam Badowski
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6oJTxKdvZwZ7wsL5HAMSFoAudk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPi0lktR1xW9ArbjpJ37Wj5H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Ja het is misschien vervelend om een paar weken 6 dagen te werken maar in die industrie is het meer gebruikelijk dan niet. Als het dan even de laatste weken moet.....tja.
Vergeet ook niet dat deze werknemers wel gewoon 6 dagen krijgen doorbetaald en ze thuiswerken en dat ze tot nu toe dus blijkbaar amper hoefden over te werken. Dat laatste is dus al best bijzonder in die sector.

En plannen, tja ik ken weinig bedrijven die dat perfect kunnen. Wie er vervolgens onder lijden verschilt wel :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PuckStar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:14:
Ja het is misschien vervelend om een paar weken 6 dagen te werken maar in die industrie is het meer gebruikelijk dan niet. Als het dan even de laatste weken moet.....tja.
Vergeet ook niet dat deze werknemers wel gewoon 6 dagen krijgen doorbetaald en ze thuiswerken en dat ze tot nu toe dus blijkbaar amper hoefden over te werken. Dat laatste is dus al best bijzonder in die sector.

En plannen, tja ik ken weinig bedrijven die dat perfect kunnen. Wie er vervolgens onder lijden verschilt wel :).
Er zijn wel wat verzachtende omstandigheden (bij Amerikaanse studio's, of beter gezegd bedrijven, wordt lang niet al het overwerk betaald. En ook hier kan de administratie ook nog sjoemelen.

Maar die 6 dagen werken is niet alleen voor de werknemer lastig, ook voor diens familie. Ga maar eens wat met je familie plannen die weken. Als je een beetje kleine kinderen hebt, dan is dat gewoon erg lastig voor hen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:14:
Schijnt dat dat dus niet de afgelopen weken, maar de afgelopen maanden "moet" terwijl CD heeft gezegd dat ze nooit dat soort praktijken zouden doen.
Vergeet ook niet dat deze werknemers wel gewoon 6 dagen krijgen doorbetaald
Oh wauw! wat een geweldig bedrijf! Je krijgt gewoonweg die hele extra dag betaald, waarvan je onder zware druk wel moet werken. hah, vergeet je rust, familie en geestelijke gezondheid maar, awesome, want ieder mens kan toch 6 dagen in de week werken? (met werktijden van 60+ uur p/dag) :+

Nou daar klap ik echt in m'n handen voor hoor, dat is wel heel netjes vanuit het bedrijf (met een miljardenomzet)...K'hoop dat mijn sarcasme je niet ontgaat 8)
en ze thuiswerken en dat ze tot nu toe dus blijkbaar amper hoefden over te werken. Dat laatste is dus al best bijzonder in die sector.
Waarom neem je het in godsnaam op voor een commercieel bedrijf met een miljardenomzet? je zegt bijna letterlijk "Ja je mag blij zijn als burger dat je bij een zebrapad niet voor je donder wordt gereden, da's best bijzonder"

Wat klaarblijkelijk als "normaal" wordt gevonden in de gaming sector, betekend niet dat het normaal is,en dat moeten wij als klanten ook niet moeten vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:40
Dat overwerk kan je persoonlijk wat van vinden of niet.
Kan zeggen wat ik er zelf van vind maar ben bang dat ik teveel tweakers tegen de benen aan schop hiermee dus dat doe ik niet.
(iets met verschil tussen fysiek arbeid en programmeren, tere zieltjes en millenials)

10% winstdeling terwijl je zo'n mammoet als cyberpunk op de wereld loslaat is wel heel erg netjes...
Dat zijn we vast wel met elkaar eens 👍

[ Voor 48% gewijzigd door PepieNL op 01-10-2020 07:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:21
PepieNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:18:
Dat overwerk kan je persoonlijk wat van vinden of niet.
Kan zeggen wat ik er zelf van vind maar ben bang dat ik teveel tweakers tegen de benen aan schop hiermee dus dat doe ik niet.
(iets met verschil tussen fysiek arbeid en programmeren, tere zieltjes en millenials)

10% winstdeling terwijl je zo'n mammoet als cyberpunk op de wereld loslaat is wel heel erg netjes...
Dat zijn we vast wel met elkaar eens 👍
Ben het helemaal met je eens. Wat een gezeik zeg van sommige hier. En ja wees blij dat ze doorbetaald krijgen, er zijn zat bedrijven in de wereld waar je de overuren niet vergoedt krijgt onder het mom van "het hoort bij je functie". Stap eens uit die bubbel en welkom in de grote mensen wereld.

6 dagen werken, doorbetaald krijgen en aan het eind van het jaar een deel van de 10% van de winst over 2020 is een hele mooie vergoeding.

Ik denk dat er ook weinig werknemers daar echt zo lopen te zeuren zoals menig Tweaker hier. Je werkt bij een prachtig bedrijf en lanceert binnenkort 1 van de grootste games van deze generatie.

Hopelijk kan er een punt achter deze nietszeggende discussie en gaan we het hebben over het spel _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 21:44
kwdtje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:37:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Wat een gezeik zeg van sommige hier. En ja wees blij dat ze doorbetaald krijgen, er zijn zat bedrijven in de wereld waar je de overuren niet vergoedt krijgt onder het mom van "het hoort bij je functie". Stap eens uit die bubbel en welkom in de grote mensen wereld.

6 dagen werken, doorbetaald krijgen en aan het eind van het jaar een deel van de 10% van de winst over 2020 is een hele mooie vergoeding.

Ik denk dat er ook weinig werknemers daar echt zo lopen te zeuren zoals menig Tweaker hier. Je werkt bij een prachtig bedrijf en lanceert binnenkort 1 van de grootste games van deze generatie.

Hopelijk kan er een punt achter deze nietszeggende discussie en gaan we het hebben over het spel _/-\o_
Ik zei dit ook op Reddit en werd daar gelijk gedownvote, mensen die denk ik nog in hun middelbare/studie bubbel zitten. Ik zit in een vrij normale functie en als het moet werken wij hier ook eens over. Best wel eens 13 uur op 1 dag gedaan, niet leuk maar soms moet het. Genoeg mensen die ik ken werken 60-80 uur per week op drukke momenten, meerdere keren per jaar.

Dit is 1-malig lange weken maken voor ~1,5e maand en daar staat een goed salaris en mogelijk 'game van de eeuw' tegenover, het valt allemaal heel erg mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:21

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 04:28:
[...]

Schijnt dat dat dus niet de afgelopen weken, maar de afgelopen maanden "moet" terwijl CD heeft gezegd dat ze nooit dat soort praktijken zouden doen.

[...]

Oh wauw! wat een geweldig bedrijf! Je krijgt gewoonweg die hele extra dag betaald, waarvan je onder zware druk wel moet werken. hah, vergeet je rust, familie en geestelijke gezondheid maar, awesome, want ieder mens kan toch 6 dagen in de week werken? (met werktijden van 60+ uur p/dag) :+

Nou daar klap ik echt in m'n handen voor hoor, dat is wel heel netjes vanuit het bedrijf (met een miljardenomzet)...K'hoop dat mijn sarcasme je niet ontgaat 8)

[...]

Waarom neem je het in godsnaam op voor een commercieel bedrijf met een miljardenomzet? je zegt bijna letterlijk "Ja je mag blij zijn als burger dat je bij een zebrapad niet voor je donder wordt gereden, da's best bijzonder"

Wat klaarblijkelijk als "normaal" wordt gevonden in de gaming sector, betekend niet dat het normaal is,en dat moeten wij als klanten ook niet moeten vinden.
Holy shit, die mensen moeten wel machines zijn.. ik houd 60u per dag werken ook niet vol!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 16:21

Louw Post

Cerenas

Het grote probleem was nu toch dat het niet eenmalig is, maar dat het al meerdere keren gebeurd is?

Overwerken snap ik zelf ook nog wel, vooral voor een deadline, zelf ook mee te maken gehad. Er werd in mijn geval ook een keer de suggestie gemaakt om als team een maand lang 6 dagen te werken, maar we hadden vriendelijk bedankt. Er zijn natuurlijk grenzen, bij sommige mensen liggen die blijkbaar wat hoger, maar ik ga mijn weekend niet opofferen voor werk. Het weekend had ik al nodig om bij te komen van het overwerken namelijk.

In zo'n geval is het gewoon duidelijk dat de deadline te vroeg staat en als dat meerdere keren gebeurd is degene die de deadlines vast zet niet heel goed bezig lijkt me. (In mijn geval waren de deadlines door wetgeving en werd het project gewoon te laat gestart om 'compliant' te raken (en vele tegenvallers tijdens het project).)

CD Projekt Red heeft nu wat meer druk natuurlijk door de komst van de next-gen consoles in dezelfde periode en het een van de weinige games is waar mensen echt op zitten te wachten, maar als Microsoft hun system seller kan uitstellen, waarom zij dan niet met Cyberpunk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

omdat ze het al een paar keer hebben uitgesteld wellicht. En een release date in het najaar wordt duidelijk geprefereerd

Ik snap de hele drukte hier rond niet echt. Als je kijkt naar een bouwvakker, schrijnwerker of dergelijk beroep werken die mannen toch ook minstens 6 dagen in de week, en stuk voor stuk langere werkdagen dan 8u.
Hebben die dan allemaal gezondheidsproblemen, mentaal niet ok en een slechte gezinssituatie ?

Er wordt gevraagd van een extra dag te werken in de week voor een fixed periode, waarvoor ze vergoed worden. Valt wel met te leven denk ik hoor.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit zonder enig overleg tussen bestuur en werknemers is beslist.

Enige onhandige aan dit hele verhaal is dat CD Projekt ooit gezegd heeft dat ze dit nooit gingen doen, en dus nu een klein beetje gezichtsverlies lijden op dat gebied :X

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik vind het ook best meevallen.. 4-5 jaar op een project werken, en dan de laatste maand even een beetje extra gasgeven om de deadline netjes te halen, moet best kunnen toch? 50-60 maanden op 100% capaciteit, en uiteindelijk 1-1,5 maand op 120% capaciteit, dan heb je het al met al aardig gepland imho, als dat de enige ingreep is die je moet doen. Weet niet waar jullie werken, maar volgens mij is het in allerlei branches niet ongebruikelijk, zoiets!

En ja, de deadline is al een paar keer naar achteren geschoven, ik weet het, maar dat hoeft niet persé aan een niet-realistische planning te hebben gelegen, kan er ook gewoon mee te maken hebben dat gedurende het proces de ambities simpelweg opwaarts zijn bijgesteld.

Ik verwacht dat zodra de game 'gold' is er voor veel mensen bovendien een welverdiende vakantie aankomt, of in ieder geval een periode van rustiger vaarwater. Ook hebben ze allemaal een vette cheque in het vooruitzicht, en is het daarmee ook in het belang van de werknemer dat de game een succes wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door B Tender op 01-10-2020 11:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nFo

nFo

Tijd voor een commercial break; :P
https://www.reddit.com/r/...h_keanu_reeves_that_just/

[ Voor 30% gewijzigd door nFo op 01-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

B Tender schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:11:
Ik vind het ook best meevallen.. 4-5 jaar op een project werken, en dan de laatste maand even een beetje extra gasgeven om de deadline netjes te halen, moet best kunnen toch? 50-60 maanden op 100% capaciteit, en uiteindelijk 1-1,5 maand op 120% capaciteit, dan heb je het al met al aardig gepland imho, als dat de enige ingreep is die je moet doen. Weet niet waar jullie werken, maar volgens mij is het in allerlei branches niet ongebruikelijk, zoiets!

En ja, de deadline is al een paar keer naar achteren geschoven, ik weet het, maar dat hoeft niet persé aan een niet-realistische planning te hebben gelegen, kan er ook gewoon mee te maken hebben dat gedurende het proces de ambities simpelweg opwaarts zijn bijgesteld.

Ik verwacht dat zodra de game 'gold' is er voor veel mensen bovendien een welverdiende vakantie aankomt, of in ieder geval een periode van rustiger vaarwater. Ook hebben ze allemaal een vette cheque in het vooruitzicht, en is het daarmee ook in het belang van de werknemer dat de game een succes wordt.
Kort na livegang worden de meeste bugs gevonden, dus daar zullen ze nog wel even een paar maanden op moeten wachten (al hebben ze er zeker recht op ja :D )
In softwareland gebeurd dit gewoon vaker, uiteindelijk blijft het heel moeilijk te plannen om zoiets gigantisch te bouwen zonder fouten/bugs erin.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Weet iemand of dit ook VR ondersteund wordt? Dat zou wel heel erg vet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 04:28:
[...]

Dat is iets wat ik later ook heb begrepen ja. Dat maakt het wel wat negatiever/wranger allemaal.
[...]

Het ging mij om de vergelijking met landen waarbij dat niet gebeurd. Waar je 6 dagen moet werken terwijl je 5 betaald krijgt. Of waar je bijvoorbeeld 60uur werkt en maar 40uur betaald krijgt.

Overigens vergeet ons eigen land niet! Ook al mag het niet, het gebeurd heel erg veel!
Denk eens aan de zorgsector. Onbetaald overwerken, vaak onder druk (al dan niet vanwege de compassie voor de patienten dan wel vanuit management).
[...]
Waarom neem je het op voor een commercieel bedrijf met een miljardenomzet? je zegt bijna letterlijk "Ja je mag blij zijn als burger dat je bij een zebrapad niet voor je donder wordt gereden, da's best bijzonder"

Het is niet dat ik het perse opneem voor het bedrijf. Ik breng alleen wat nuance in wat er nu vaak wordt gezegd en gedacht over dit nieuws.

Het is gewoon zo dat in sommige sectoren en banen overwerk (even losstaand van de regelmaat) erbij hoort. Naar mijn mening is dat dus (vaak) iets wat je kunt weten voordat je ergens gaat werken. Wellicht heeft CDPR het van te voren te rooskleurig gebracht heeft dat het bij hun nooit aan de orde zal zijn, in dat geval is het erg wrang dat mensen nu soort van worden gedwongen.
Maar als dat in het midden lag of als je dat jezelf al kon voorstellen dat het tot de mogelijkheden zou behoren had je gewoon niet voor hun moeten gaan werken.

Wat iedereen ervan vind moet hij zelf weten maar tenzij men het dus absoluut niet van te voren kon zien aankomen vind ik het ook een verantwoordelijkheid van de mensen zelf die er zijn gaan werken.

Als klant zou ik me meer zorgen maken om de smartphone industrie of bijvoorbeeld game developers die in landen zitten waar niet zulke strenge regels gelden. Maar om nu als een soort van beweging in opstand te komen tegen CDPR en ontzettend mee te leven met die arme ontwikkelaars gaat mij echt te ver.

Zeker leef ik mee met degene die het niet zagen aankomen (enigszins naïef dan wel) en al lange tijd onder grote druk overwerken en nu dus ook nog extra gevraagd wordt te werken. Dat wil ik er nog wel nadrukkelijk over zeggen.
Ook zou ik het helemaal prima als ze niet zouden hoeven overwerken en het spel wat later uitkomt. Hoe graag ik het ook wil spelen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Yzord schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:40:
Weet iemand of dit ook VR ondersteund wordt? Dat zou wel heel erg vet zijn.
Wat ik begrepen heb staat dat momenteel totaal niet op de planning.
Maar wie weet gaan anderen er mee aan de slag om het mogelijk te maken.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:29

Ai...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 21:44
Haha oh god gaan we weer, ik trapte hier dus 2 maanden geleden ook al in toen die voorbij kwam op Reddit en nu weer |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:11
Game is goud gegaan: https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1313067011455569921

Pfffff geen uitstel meer.Nu hopen dat hij zonder de next-gen patch[pas 2021] toch netjes gaat draaien op een Series X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Wat zijn de next gen patches? Speel je voor die patches in principe een last gen version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:06:
Game is goud gegaan: https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1313067011455569921

Pfffff geen uitstel meer.Nu hopen dat hij zonder de next-gen patch[pas 2021] toch netjes gaat draaien op een Series X.
Pfoe, gelukkig - heb ik toch goed ingezet met het aanvragen van m'n vrije dagen op 't werk. _/-\o_

Pak 1 week tijdens de release week om tijd met m'n gezinnetje door te brengen en de week erna heb ik een huisje voor mezelf gehuurd om de game in volledige 'peace and quiet' te kunnen ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:16
@jori040 Dank u :) wou de link net gaan posten

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Blaim schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Pfoe, gelukkig - heb ik toch goed ingezet met het aanvragen van m'n vrije dagen op 't werk. _/-\o_

Pak 1 week tijdens de release week om tijd met m'n gezinnetje door te brengen en de week erna heb ik een huisje voor mezelf gehuurd om de game in volledige 'peace and quiet' te kunnen ervaren.
Eerlijk gezegd had ik hem dit jaar niet meer verwacht hoor.Nu ben ik in twijfel of ik de nieuwe AC nog voor deze ga spelen of daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:10
jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Eerlijk gezegd had ik hem dit jaar niet meer verwacht hoor.Nu ben ik in twijfel of ik de nieuwe AC nog voor deze ga spelen of daarna.
Ik zat met hetzelfde dilema, maar heb besloten om eerst Cyberpunk te gaan spelen en later (met de kans op koring) de nieuwe AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bikabob schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:34:
Wat zijn de next gen patches? Speel je voor die patches in principe een last gen version?
Bedoel eigenlijk meer een update. ;)
Ik vemoed dat hij op de PS5/XSX zonder next-gen update 1080p/30fps zal gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Ik vemoed dat hij op de PS5/XSX zonder next-gen update 1080p/30fps zal gaan draaien.
Wat dom, hij is toch ook uncapped op de pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
bikabob schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Wat dom, hij is toch ook uncapped op de pc?
Voor de consoles is nog niets duidelijk.Ik uit mijn vermoeden in het bericht. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Voor de consoles is nog niets duidelijk.Ik uit mijn vermoeden in het bericht. ;)
Ik zet in op 60FPS O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:10

g0tanks

Moderator CSA
Throwback naar de teaser trailer in 2013:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Ik denk dat dit wel leuk/handig is! https://www.purecyberpunk.com/map/

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Zo'n game wil je écht niet op 30fps spelen. Ik mag aannemen dat dit 60fps zal zijn.
Vergeet niet dat de nieuwe consoles veel krachtiger zijn.

Ik speel 'm op de pc. En ook ik ga maar eens een weekje vrij plannen na de release :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Nyarlathotep schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:37:
[...]

Zo'n game wil je écht niet op 30fps spelen. Ik mag aannemen dat dit 60fps zal zijn.
Vergeet niet dat de nieuwe consoles veel krachtiger zijn.

Ik speel 'm op de pc. En ook ik ga maar eens een weekje vrij plannen na de release :)
Zonder die next-gen update gaat 60fps in november nog niet gebeuren op die nieuwe consoles.Laten we hopen dat ik het mis heb. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
Mwahh. Next gen xbox speelt allemaal grote 'hedendaagse' spellen waar de huidige generatie xbox mee worstelt nu ook strak op 60fps (digitalfoundry meen ik), ik verwacht dat dat voor Cyberpunk niet anders zal zijn... Huidige generatie consoles zal 't er wat zwaar mee hebben maar de next gen doet bij release denk ik al lachend 60fps. Denk dat de next-gen upgrade van de game, volgend jaar, met name extra graphicspracht gaat brengen (bij die gelijkblijvende 60 fps).

Edit

[ Voor 12% gewijzigd door B Tender op 05-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

B Tender schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:36:
Mwahh. Next gen xbox speelt allemaal grote 'hedendaagse' spellen waar de huidige generatie xbox mee worstelt nu ook strak op 60fps (digitalfoundry meen ik), ik verwacht dat dat voor Cyberpunk niet anders zal zijn... Huidige generatie consoles zal 't er wat zwaar mee hebben maar de next gen doet bij release denk ik al lachend 60fps. Denk dat de next-gen upgrade van de game, volgend jaar, met name extra graphicspracht gaat brengen (bij die gelijkblijvende 60 fps).

Edit
[YouTube: Xbox Series X Backwards Compatibility Tested - And The Performance Is Extreme]
Ja dat denk ik ook ja, ga hem zelf op de PS5 spelen maar verwacht toch wel van zo'n recente game dat ze op de PS5/XSX op z'n minst de framerate naar 60 kunnen brengen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tEsbTSA2rTx8GxNSHu7n6qs4Xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsYhCTfzJMq7c93v6BTGFxmg.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:58
Hm ja, ligt het aan mij of ziet dit er niet echt indrukwekkend groot uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:45

Kheos

FP ProMod
Blaauw87 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:23:
Hm ja, ligt het aan mij of ziet dit er niet echt indrukwekkend groot uit?
omdat het vooral verticaal groot is.
In The Witcher is elk gebouw pakweg 2, 3 verdiepingen?
Hier zijn het veel hogere gebouwen (oa flatgebouwen) dus vele (tientallen?) verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Maar ik ben benieuwd in hoeveel je daadwerkelijk naar binnen kan. Er moet wel iets te beleven zijn in een flat van 20 hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Divak schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:57:
Maar ik ben benieuwd in hoeveel je daadwerkelijk naar binnen kan. Er moet wel iets te beleven zijn in een flat van 20 hoog.
ik verwacht dat je zo'n flatgebouw kunt vergelijken met een wijk in The Witcher: wat loot, wat quest-givers, wat merchants, paar bedrijven, paar civilians, hier en daar wat shoot-outs en wat parcours-achtervolgingen...

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 06-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
Die treaser is toch nog steeds heerlijk goed. Zot hoe lang het ondertussen al geleden is.

De grote van de map zegt voor mij weinig hoe goed een spel kan worden. Ik heb witcher graag en veel gespeeld maar ik vond alles wel heel groot. Het hoort wel bij die wereld en daarom vond ik het niet storend maar je kon minuten rijden in een leeg bos waar niks te beleven valt. Wederom, dat is ok. Maar als in Cyberpunk de wereld kleiner is maar meer te doen is zie ik dat niet als een nadeel.

[ Voor 36% gewijzigd door Paterpor op 06-10-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

jori040 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:06:

1 dag overwerken en de game is Gold, moeten ze vaker doen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtAX15fnoi2rfjMdJOIAgiiYsgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQTIpOg6jO3pWLUJA6jtD7sS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkBL0btWG9dD9zBTttN4IfJBk3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nD83SdCGaPXV4NRRWpZv7XQx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkgNX4iQg0UyMdydsRsMogWsXaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L41OfDJFctJEQmnqzKHIR78G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door nFo op 09-10-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:02
Waarom valt deze game onder rpg eigenlijks, had het idee dat toch meer onder shooters valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
G.Scholtens schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:39:
Waarom valt deze game onder rpg eigenlijks, had het idee dat toch meer onder shooters valt?
het is een mix natuurlijk (net zoals de fallout games) maar ik begrijp dat heel het shooter gedeelte meer 'RPG' (en nee, geen rocket propelled grenade) is dan fallout.
Dus bijvoorbeeld als je heel de tijd met je shotgun schiet, zul je beter, sneller, preciezer worden met je shotgun. Reload times gaan naar beneden, spread wordt kleiner, afwijkingen worden kleiner...
Ook die skills level je dus door ze veel te gebruiken.

oh ja, en je kunt heel het spel uitspelen zonder iemand neer te schieten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kheos op 07-10-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Kheos schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:48:
[...]

het is een mix natuurlijk (net zoals de fallout games) maar ik begrijp dat heel het shooter gedeelte meer 'RPG' (en nee, geen rocket propelled grenade) is dan fallout.
Dus bijvoorbeeld als je heel de tijd met je shotgun schiet, zul je beter, sneller, preciezer worden met je shotgun. Reload times gaan naar beneden, spread wordt kleiner, afwijkingen worden kleiner...
Ook die skills level je dus door ze veel te gebruiken.

oh ja, en je kunt heel het spel uitspelen zonder iemand neer te schieten :)
Fallout nooit echt gespeeld, niet mijn ding.
Maar inprincipe is het dus gewoon shooter / actie game waarbij je je skills, wapens etc. kan upgraden

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
G.Scholtens schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Fallout nooit echt gespeeld, niet mijn ding.
Maar inprincipe is het dus gewoon shooter / actie game waarbij je je skills, wapens etc. kan upgraden
ik zie het net omgekeerd eigenlijk: het is een first person RPG waarbij je actie scenes hebt en kunt schieten, wapens upgraden...

het schieten is leuk enzo, maar de kern is een RPG, geen shooter.

[ Voor 7% gewijzigd door Kheos op 07-10-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
Omdat het afkomstig is van de Tabletop RPG Cyberpunk 2013/2020/Red (https://rtalsoriangames.com/cyberpunk/).
Ze hebben de stats en skills wel wat vereenvoudigd, maar ik denk dat de basis nog altijd het Interlock mechanisme (Wikipedia: Interlock System) is om te zien of je iets kunt doen of niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Het is een Role Playing Game omdat je de rol aanneemt van een fictioneel persoon waarbij je directe invloed hebt op de verloop van het verhaal en de missies die je onderneemt. Er zijn meerdere eindes mogelijk afhankelijk van welke keuzes jij maakt gedurende het spelen.De manier waarom jij je personage ontwikkeld en kiest welke rol dat personage moet vervullen heeft ook directe invloed op de gameplay.

Of het dan een first of third person ervaring is en of er vuurwapens, magie of zwaarden inzitten is dan vrij irrelevant. In dat opzicht ook niet te vergelijken met games als GTA waar je vaak maar een enkele methode hebt om een missie te volbrengen en je geleefd wordt door het verhaal zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Tsurany schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Het is een Role Playing Game omdat je de rol aanneemt van een fictioneel persoon waarbij je directe invloed hebt op de verloop van het verhaal en de missies die je onderneemt. Er zijn meerdere eindes mogelijk afhankelijk van welke keuzes jij maakt gedurende het spelen.De manier waarom jij je personage ontwikkeld en kiest welke rol dat personage moet vervullen heeft ook directe invloed op de gameplay.

Of het dan een first of third person ervaring is en of er vuurwapens, magie of zwaarden inzitten is dan vrij irrelevant. In dat opzicht ook niet te vergelijken met games als GTA waar je vaak maar een enkele methode hebt om een missie te volbrengen en je geleefd wordt door het verhaal zonder zelf invloed uit te kunnen oefenen.
Bedankt voor deze toelichting, bij rpg denk ik zelf namelijk meer aan games als diablo, world of warcraft etc.
Fallout hoorde ik net dus ook al voorbijkomen.

Maar deze game ga ik zeker inde gaten houden, volgens mij word dit een pareltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
G.Scholtens schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:12:
[...]

Bedankt voor deze toelichting, bij rpg denk ik zelf namelijk meer aan games als diablo, world of warcraft etc.
Fallout hoorde ik net dus ook al voorbijkomen.

Maar deze game ga ik zeker inde gaten houden, volgens mij word dit een pareltje
die hebben imho meer te maken met hack&slash dan met 'pure' (what's in a name) RPG.
RPG is namelijk: je 'bent' een personage en lost zaken op, alsof je dat personage bent. Dikwijls heeft RPG inderdaad een soort 'level-up' systeem waarin je levels omhoog gaat, betere eigenschappen krijgt...
Hack&slash RPG's hebben vooral dat laatste, maar minder het eerste.
The Witcher 3 was imho een mooie combo van beide: ja, je hakt een hoop monsters in de pan maar het gaat toch echt over de keuze's die je als Geralt maakt tijdens de main quest en alle andere zij-quests.

Ik ga er vanuit dat Cyberpunk 2077 diezelfde lijn en diepgang volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
15 oktober een nieuwe stream: https://gamer.nl/artikele...-vindt-15-oktober-plaats/

Neem aan dat er voor release ook nog wat previews komen.

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 08-10-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 15:31
Ze zeggen zelf ook dat het echt een rpg is.
Je kan het spel ook spelen zonder iemand te doden ( niet zonder enige vorm van Geweld).
Er zijn dus heel veel keuze mogelijkheden.
( gelukkig).
Ik ben meer een witcher3 speler en zeker geen fps speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Mariekeb schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:
Ze zeggen zelf ook dat het echt een rpg is.
Je kan het spel ook spelen zonder iemand te doden ( niet zonder enige vorm van Geweld).
Er zijn dus heel veel keuze mogelijkheden.
( gelukkig).
Ik ben meer een witcher3 speler en zeker geen fps speler.
Dit vind ik dus een hele interessante optie in de game, de hele story completen zonder kills.

Die optie had je ook altijd in de Metal Gear Solid games maar vond ik altijd teveel gedoe.. denk dat ik het bij Cyberpunk gewoon ga proberen bij m'n tweede playthrough. Er moet vast een vette unlockable of achievement hiervoor te halen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Meer info aangaande de "crunch".

[ Voor 178% gewijzigd door PuckStar op 09-10-2020 22:01 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2

Deel van het script. Dat is vrij veel content
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ejj3oF3VgAAZp_v?format=jpg&name=large

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 09-10-2020 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

418O2 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:01:
[Twitter]
Deel van het script. Dat is vrij veel content
[Afbeelding]
Tss, als ik dat zo zie denk ik dat je binnen 10 uur het verhaal wel helemaal uitgespeeld hebt. [/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 13:03
Is het een RPG of MMORPG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Er is voorlopig nog geen multiplayer dus gewoon RPG.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Ze werken wel aan een multiplayer module, maar zelfs met die module zou ik het geen MMORPG noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZdRplx-uxdxamhiA9Czw0yUnGs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iZQ6i6ZWJijP6h5bWnc1f2hF.jpg?f=user_large

Vond deze te leuk om niet te posten O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Prachtige nieuwe screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7MTz00O17jPGTr6_O92lel_Fvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2rEmqv4a7jGqq5s1n7XEJeK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzEF6EKlJ3XJ7_PcnmN3_Eng8WQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2OmQAb7uUBrZO7fBCAIaXZq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG_PycIYp8ZipBH43K2Wf0DxU_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzpYFQGsZoOiUEgf5b8ZsArq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0T0oaZN86jyV-sTvZHpzVMGwXdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oHpT7lADLS1o8WGYhO2UYIo.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo

nFo

Porsche in cyberpunk 2077 ? 8)

[Instagram: Not your ordinary night at the Porsche Museum... #ComingSoon]

[ Voor 32% gewijzigd door nFo op 15-10-2020 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 22:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
volgens de short story/adventure "Never fade away" uit de Cyberpunk 2020 sourcebook (en in Cyberpunk RED zou dat ook terug verschijnen) rijdt Johnny Silverhand met een Porsche:
"Yeah." Johnny turns, scoops up the keys to the Porsche. "You chipped for a smargun?" he says. Thompson reaches down to his feet; draps up a long blak nylon bag. "FN-FAL assult, " he says, standing up. "I was in the War. I like lead. Lots of lead."
Rain runs down the front of the speeder. A wall of Corporate glass and steel looms to either side as they pull out into the downtown traffic. The Porsche whistles slightly in the chill air, it's methanol powerplant throwing it against the City night. "So where ae we going, Rocker?" says Thompson.
The reach the Porsche just in time to see the shadow of an unmarked AV-4 sweep over it. Garbage, oil, and filthy water explode into steam as the jet exhaust hit the pavement. Rogue is already down, drawing a bead on the cockpit with her .44. Above her head, Santiago's MAC 10 roars in a deafening staccatto. The tiny red spot of her laser scope pinpoints the AV-4 pilot's forehead, even as she sees the minigun sweep around towards them. She's not going to make it. The canopy's got to be armored. She doesn't even have time to watch her life flash before her eyes.
Dit is de story waar Alt gekidnapped wordt door Arasaka om Soulkiller te maken en waar Johnny haar probeert terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Iets meer dan een maand, zin an! En nu maar hopen dt ik ook mijn PS5 krijg ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
-SaveMe- schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:07:
Iets meer dan een maand, zin an! En nu maar hopen dt ik ook mijn PS5 krijg ....
Als we niet uitkijken zitten we tegen die tijd in een volledige lockdown.Ik houd rekening met een doom scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:29
jori040 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Als we niet uitkijken zitten we tegen die tijd in een volledige lockdown.Ik houd rekening met een doom scenario.
Maakt voor gamen niet uit toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
invine schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Maakt voor gamen niet uit toch? :9
Maar wel om de consoles thuis te krijgen.Nu het in veel landen weer toeneemt is het alles behalve zeker dat dat goed gaat verlopen.

Games is geen probleem die koop ik als het moet gewoon digitaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Straks weer een aflevering van Night City Wire

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nFo

nFo

Auto's ect; https://imgur.com/a/OreRTlf#xm80V5L
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AkzsSbWddAsNWT5OQva8crD488=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MzbCTkXMj8qWBblRDCgHqjzt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 15-10-2020 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaim

Blaim

Cashback kroket

Wat een kneiter van een episode weer zeg. Verbaasd me iedere episode weer hoeveel aandacht en verhaal ze weten te verwerken in letterlijk ieder aspect van de game.

Ook hoe ze dit in de presentatie en build-up richting de release weten te verwerken, zo goed gedaan.

De functie van zo'n cinematic als The Diner snap ik dan weer niet helemaal. Is het simpelweg narratieve expositie? Willen ze hiermee alleen een nieuwe fixer aan ons voorstellen? Ik word er zéér nieuwsgierig van iig.

Edit: ik zie deze easter egg net pas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfon9UOZSFI4d5gIEbYOGJICCEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ToZYU1E1eZP2QpgTG4IBG3KG.png?f=fotoalbum_large

Milfgaard _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Blaim op 15-10-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Laatst online: 08:58
Blaim schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:56:
Wat een kneiter van een episode weer zeg. Verbaasd me iedere episode weer hoeveel aandacht en verhaal ze weten te verwerken in letterlijk ieder aspect van de game.

Ook hoe ze dit in de presentatie en build-up richting de release weten te verwerken, zo goed gedaan.

De functie van zo'n cinematic als The Diner snap ik dan weer niet helemaal. Is het simpelweg narratieve expositie? Willen ze hiermee alleen een nieuwe fixer aan ons voorstellen? Ik word er zéér nieuwsgierig van iig.

Edit: ik zie deze easter egg net pas

[Afbeelding]

Milfgaard _/-\o_ _/-\o_
Verwijzing naar Nilfgaard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PuckStar
Echt een toffe aflevering weer! Hier krijg je alleen maar nog meer zin van om te spelen! :)

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 21:43
Echt super mooi dat hij gelijktijdig op Stadia uitkomt, gelijk m’n PS4 verkocht aangezien die hiermee volledig overbodig is geworden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Katseviool schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:30:
Echt super mooi dat hij gelijktijdig op Stadia uitkomt, gelijk m’n PS4 verkocht aangezien die hiermee volledig overbodig is geworden _/-\o_
Zoveel vertrouwen dan dat hij goed op Stadia gaat draaien ?
Ik moet het nog zien of het een beetje leuk gaat draaien op alle platformen buiten de PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 21:43
Absoluut, ze kwamen ook samen, CD Project Red en Google, met deze announcement. Verder schittert hij ook in de laatste reclames dus ze zullen hoe dan ook zorgen dat het goed draait.

Ik had mijn PS4 echter gehouden omdat het nog onbekend was of CP op Stadia in november zou verschijnen. Met RDR2 en TD2 zat ik het merendeel van mijn tijd toch al op Stadia, veel relaxter zonder al die ellenlange laadtijden en in elke kamer kunnen gamen. Dus met dit goede nieuws verkoop ik snel die console aangezien ik er nu nog iets voor kan vangen :)

[ Voor 55% gewijzigd door Katseviool op 16-10-2020 08:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:47

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Uiteraard, en dus naar de Witcher games.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nFo

nFo

@ 1;20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:10

g0tanks

Moderator CSA
Leuke achtergrondvideo over Arasaka, een van de megacorps die een rol speelt in Night City:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Leuke geschiedenis les over de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik zag toch ook echt vrachtwagens voorbij komen. Er ontbreekt dus nog wel het één en ander. Hoop trouwens dat die 911 ook speelbaar is en dat dan hoeft het niet die zilveren te zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Dit is letterlijk het soort spel waar ik eigenlijk sinds het zien van Blade Runner als 14 jarig jochie op zit te wachten. Een open Cyberpunk wereld, vrij te verkennen, door een echte PC ontwikkelaar. Pfoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist de game ge-pre-ordered via GOG. Weet nog niet welke stijl ik ga spelen. Maar de corporate lijkt mij wel leuk :)

Ben heel benieuwd naar de game. Even geduld nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
PdeBie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:50:
Zojuist de game ge-pre-ordered via GOG. Weet nog niet welke stijl ik ga spelen. Maar de corporate lijkt mij wel leuk :)

Ben heel benieuwd naar de game. Even geduld nog :)
Just for the record er zijn ook legale andere verkooppunten waar je indirect ook bij GOG koopt maar wel korting krijgt.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
De fysieke editie bevat trouwens ook standaard een aantal spullen, zoals een landkaart, boekje over de wereld, stickers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik ga deze game wss ook spelsn bij release, ik volg met opzet niks van dit topic omdat ik het idee heb dat je dan enorme spoilers voor je bakkes krijgt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 29-09 20:28
Ik vind het wel meevallen met de spoilers, maar als je echt niks wilt weten moet je hier niet rondhangen nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jackson6 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:23:
Ik ga deze game wss ook spelsn bij release, ik volg met opzet niks van dit topic omdat ik het idee heb dat je dan enorme spoilers voor je bakkes krijgt, klopt dat?
Ik kijk ook nauwelijks filmpjes hoor, wil zo weinig mogelijk dingen weten. Kijk alleen als ik weet dat het meta is (over verschillende startpunten of auto's bijvoorbeeld)
PuckStar schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:57:
[...]

Just for the record er zijn ook legale andere verkooppunten waar je indirect ook bij GOG koopt maar wel korting krijgt.
maar dan krijgt cdpr ook minder denk ik. En ik gun ze alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik ben nog wel benieuwd wat voor invloed de startpunten hebben op de langere termijn, dus of je nog wat permanente verschillen hebt. Andere intro lijkt me wel leuk om een keer te doen en dan lekker zo te laten, maar als je meteen een bepaalde speelstijl in valt, dan is dat wel handig om te weten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:29
Volgens mij is dat in een eerdere preview al toegelicht, dat je uiteindelijk wel op hetzelfde punt terecht komt (in de garage met Jackie?) en dat het begin dus vooral anders is en je daarna wel dezelfde game volgt (met misschien hier en daar een uitstapje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:47

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Divak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 07:57:
Volgens mij is dat in een eerdere preview al toegelicht, dat je uiteindelijk wel op hetzelfde punt terecht komt (in de garage met Jackie?) en dat het begin dus vooral anders is en je daarna wel dezelfde game volgt (met misschien hier en daar een uitstapje).
Het zou voor het verloop van missies in het spel wel verschil moeten uitmaken is eerder gezegd. Bijvoorbeeld, vanuit een bepaalde background ken je bepaalde personen al en vanuit andere niet, waardoor de missie anders loopt of aangepakt kan worden. Of het echt een ander verhaal oplevert, dat denk ik ook niet... en mezelf kennende gaat een volledige 2e playthrough er toch niet komen. Maar ik kijk zeer uit naar de eerste! :9~

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:08:
Ik ben nog wel benieuwd wat voor invloed de startpunten hebben op de langere termijn, dus of je nog wat permanente verschillen hebt. Andere intro lijkt me wel leuk om een keer te doen en dan lekker zo te laten, maar als je meteen een bepaalde speelstijl in valt, dan is dat wel handig om te weten natuurlijk.
Het zal heeeeeel veel invloed hebben, CDPR kennende. Per startpunt heb je bijvoorveeld unieke dialoogopties voor bepaalde situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Ik wil deze in de toekomst graag op de XBX spelen. Wat me niet helemaal duidelijk is: moet ik dan de current-gen versie kopen waar een next-gen patch voor komt, of komt er ook een aparte next-gen versie (XSX)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
Het lijkt me normaal dat het verloop van het spel anders gaat zijn. De verschillen tussen een nomad/street kid/corp zijn veel te groot om dan heel het spel op dezelfde manier te kunnen spelen.
Persoonlijk vind ik street kid het meest voor de hand liggende pad omdat zij ook de "standaard" edgerunners worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 08:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben bezig met het boek the World of Cyberpunk 2077. Dit boek gaat dieper in op de lore van CP2077. Het beschrijft de oorlogen en de andere gebeurtenissen tussen 1990 en 2077 met behulp van tekst en mooie, grote foto's en artwork. Ik kan in ieder geval niet stoppen met lezen en kijken. Echt een aanrader!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnoeiKoei schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Het zou voor het verloop van missies in het spel wel verschil moeten uitmaken is eerder gezegd. Bijvoorbeeld, vanuit een bepaalde background ken je bepaalde personen al en vanuit andere niet, waardoor de missie anders loopt of aangepakt kan worden. Of het echt een ander verhaal oplevert, dat denk ik ook niet... en mezelf kennende gaat een volledige 2e playthrough er toch niet komen. Maar ik kijk zeer uit naar de eerste! :9~
Ik bedoelde vooral vanuit gameplay perspectief. Heb je bepaalde abilities of gadgets die je anders niet hebt? Heb je bij de ene wel geld en de ander niet? Beter met wapens of niet? Dat soort stuff. Dat de dialogen anders zijn is leuk, maar voor mij niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
Fuujii schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:40:
Ik wil deze in de toekomst graag op de XBX spelen. Wat me niet helemaal duidelijk is: moet ik dan de current-gen versie kopen waar een next-gen patch voor komt, of komt er ook een aparte next-gen versie (XSX)?
Dat eerste.

[ Voor 8% gewijzigd door B Tender op 19-10-2020 10:47 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!