Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Speel het spel momenteel op ps5 en tot nu toe amuzeer ik mij echt goed op de game .

Heb wel al 3-4 keer crash gehad naar het beginscherm van de ps5 na langdurig spelen .
Zit nu aan een 30u speeltijd

En in bepaalde gebieden ook frame drops .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Luukwa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:17:
[...]

Het is een constatering. Ik speel zelf op alles ultra met raytracing op medium/high.
Met geen enkele hedendaagse titel framerate problemen maar bij deze game schiet het alle kanten uit.
Met een 3080, I7-8700 en 32gb ram had ik er mee van verwacht.

Ik probeer hier geen discussie te ontketenen, ik deel enkel mijn ervaring.
maar als ik jou ervaring naast die van mij en andere leg dan begin ik te twijfelen of je geen koel pasta vergeten bent of iets dergelijks. Als ik die specs had en die frame rate had ik mijn hele setup uit elkaar getrokken om te kijken wat ik over het hoofd zie.

Er is iets wat niet klopt in je pc lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Wow ok; het begin kan serieus verschillen.

spoiler:
Eerste keer; Royce dood, mealstorm afgemaakt en andere gast gered. Deal met Stout door gebruik te maken van "chip"
Tweede keer: Royce en mealstorm laten leven, gast niet gezien. Geen deal met stout doordat ik als corpo door had dat de chip niet ok was. Alles zelf betaald. Stout niet terug gezien.

Benieuwd wat het effect verder in het verhaal is, als er effect is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXdYy8toTpiA61JexKfnO6Rjm2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/22cw0dIQ7w9PWYvq0kLkX6Dw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Larmoth op 10-04-2021 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Larmoth schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:42:
Wow ok; het begin kan serieus verschillen.

spoiler:
Eerste keer; Royce dood, mealstorm afgemaakt en andere gast gered. Deal met Stout door gebruik te maken van "chip"
Tweede keer: Royce en mealstorm laten leven, gast niet gezien. Geen deal met stout doordat ik als corpo door had dat de chip niet ok was. Alles zelf betaald. Stout niet terug gezien.

Benieuwd wat het effect verder in het verhaal is, als er effect is.

[Afbeelding]
spoiler:
Heb je de chip van Millitech nog weten te encrypten voordat je em aan Royce overhandigd ? Dat brengt weer een hele andere keuze met zich mee. Ik heb Royce verteld dat de chip niet pluis was, wat ze erg waardeerden. Aan het einde kwam ik toen niet Meredith tegen, maar die kerel onder haar die je ook ziet bij de meeting van Millitech vlak daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
DriesNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:44:
[...]

spoiler:
Heb je de chip van Millitech nog weten te encrypten voordat je em aan Royce overhandigd ? Dat brengt weer een hele andere keuze met zich mee. Ik heb Royce verteld dat de chip niet pluis was, wat ze erg waardeerden. Aan het einde kwam ik toen niet Meredith tegen, maar die kerel onder haar die je ook ziet bij de meeting van Millitech vlak daarvoor :)
spoiler:
Ah nee, nog een andere oplossing. Ik heb zelf betaald uit eigen zak :) en de chip geweigerd, ook andere kerel gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tommy50
Hotfix 1.21 is juist uitgekomen .

25 gb groot

https://www.cyberpunk.net/en/news/37984/hotfix-1-21

Top van hun 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

tommy50 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:22:
Hotfix 1.21 is juist uitgekomen .

25 gb groot
25 GB voor een hotfix... Alsof bandbreedte niets is en datalimieten niet bestaan. :P

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Console zeker?
Op Steam issie slechts 1.57GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:31:
[...]

Console zeker?
Op Steam issie slechts 1.57GB
Ja klopt ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fixed an issue where, after the player commits a crime on the roof of a building, NCPD officers would spawn behind the player's back.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Vraag ik me toch af, hoe precies gefixed? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
SinergyX schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:20:
[...]

Vraag ik me toch af, hoe precies gefixed? :P
Hij spawnt nu precies over het randje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat zijn natuurlijk al die mannetjes die je soms uit de lucht ziet vallen te pletter op de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Blijkbaar spawnen ze nu gewoon voor je, de fix is het deel 'behind your back' :D

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Mensen met een AMD CPU: vergeet niet opnieuw de Hex edit door te voeren voor volledig CPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DriesNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:14:
Mensen met een AMD CPU: vergeet niet opnieuw de Hex edit door te voeren voor volledig CPU gebruik.
Dat was toch al gefixed met de eerste update?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:36:
[...]

Dat was toch al gefixed met de eerste update?
Nee, alle patches resetten de code. Was met 1.2 ook het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

DriesNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:42:
[...]

Nee, alle patches resetten de code. Was met 1.2 ook het geval.
Wellicht verwijderd het deze edit, maar zou in 1.05 al gefixed moeten zijn en dus niet meer nodig moeten zijn om deze edit uit te voeren.
nieuws: Cyberpunk 2077-patch verbetert cpu-gebruik met bepaalde AMD Ryzen-cpu...

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
MeNTaL_TO schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:22:
[...]

Wellicht verwijderd het deze edit, maar zou in 1.05 al gefixed moeten zijn en dus niet meer nodig moeten zijn om deze edit uit te voeren.
nieuws: Cyberpunk 2077-patch verbetert cpu-gebruik met bepaalde AMD Ryzen-cpu...
Ik heb net letterlijk zelf mijn CPU verbruik gemeten met MSI Afterburner :') voor en nadat ik de Hex edit had toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
Ik moet op mn PS5 ruim 45 G downloaden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26
DriesNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:30:
[...]

Ik heb net letterlijk zelf mijn CPU verbruik gemeten met MSI Afterburner :') voor en nadat ik de Hex edit had toegepast.
Goed onderbouwd verhaal ook :')

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Nnoitra schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:58:
[...]

Goed onderbouwd verhaal ook :')
Hij zegt, met weinig woorden, dat zonder die edit het aantal gebruikte cores lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Domme brainfart bij een Xbox, zit ook een AMD CPU in, zou daarom de game zo 'matig' draaien? Ging even van Cyberpunk naar Division, niet normaal wat een verschil in framerate (qua gevoel, ze mogen echt een keer fps meters op consoles gooien).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26
418O2 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:27:
[...]

Hij zegt, met weinig woorden, dat zonder die edit het aantal gebruikte cores lager ligt.
Hij kan net zo goed zeggen dat de aarde plat is; kun je ook niets mee.

Hij begint al over dat alle AMD'ers de hex edit moeten doen, want.. waarom exact?
Er komt een normale reactie met een link naar patchnotes waarin staat dat het voor 4- en 6 core AMD cpu's gefixt is en er géén hex edit meer nodig is.

Vervolgens heeft ie dan letterlijk z'n CPU verbruik gemeten.. en komt die sneue " :') " daarom kreeg ie 'm ook terug er bij.
Daar kun je dus echt gewoon helemaal niets mee.
Geef op z'n minst even aan welke CPU je hebt, wát je ziet qua CPU verbruik, óf het impact op je FPS heeft en wat het na een (half) uurtje in-game is omdat de performance na een reboot / herstart van het spel nagenoeg altijd (even) beter is.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
SinergyX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:40:
Domme brainfart bij een Xbox, zit ook een AMD CPU in, zou daarom de game zo 'matig' draaien? Ging even van Cyberpunk naar Division, niet normaal wat een verschil in framerate (qua gevoel, ze mogen echt een keer fps meters op consoles gooien).
Ik weet niet over welke je het hebt, maar die heeft niet zoveel cores toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
418O2 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:50:
[...]

Ik weet niet over welke je het hebt, maar die heeft niet zoveel cores toch?
Series X heeft er 8 op een custom Zen2, maar artikel schrijft over 4 of 6 cores die er baat bij hebben, dus dat zal wel niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 16:07
Amai.. het gaat wel snel nu de laatste dagen... Positief dus! :) Ikzelf ga nog even wachten met een 2nd play through.. eerst nog bezig met een andere game (Immortals Fenyx Rising) en dan wordt het Mass Effect en dan hoop ik we ondertussen nog een hele hoop patches en upgrades/updates verder zijn om dubbel te genieten van het Cyberpunk verhaal :)

Tegen dan ben ik ook wat meer vergeten en voelt het weer meer aan als een "nieuwe" playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Nnoitra schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:44:
[...]

Hij kan net zo goed zeggen dat de aarde plat is; kun je ook niets mee.

Hij begint al over dat alle AMD'ers de hex edit moeten doen, want.. waarom exact?
Er komt een normale reactie met een link naar patchnotes waarin staat dat het voor 4- en 6 core AMD cpu's gefixt is en er géén hex edit meer nodig is.

Vervolgens heeft ie dan letterlijk z'n CPU verbruik gemeten.. en komt die sneue " :') " daarom kreeg ie 'm ook terug er bij.
Daar kun je dus echt gewoon helemaal niets mee.
Geef op z'n minst even aan welke CPU je hebt, wát je ziet qua CPU verbruik, óf het impact op je FPS heeft en wat het na een (half) uurtje in-game is omdat de performance na een reboot / herstart van het spel nagenoeg altijd (even) beter is.
Ik heb zelf een 3700X. Was inderdaad handig geweest van mezelf om dat erbij te zetten :X

In het artikel: "De prestaties op Ryzen-cpu's met acht of meer cores zouden gelijk blijven. Het bedrijf meldt dat het tot die conclusie kwam na eigen prestatietests en dat deze oplossing is ontwikkeld in samenwerking met AMD."

Dit is in mijn ervaring niet waar. Met MSI Afterburner heb ik de CPU usage gemeten voor de hex edit. Dan zie je dat niet elke core wordt benut. Er zijn constant 2/3/4 cores met 0% usage. Na de Hex edit zie je duidelijk dat de belasting over alle 8 cores wordt gesmeerd. De situatie met 2/3/4 cores zonder usage bestaat dan gewoon niet meer. Al met al merk ik een wat meer stabielere base FPS en minder micro stutters.

Ik zou iedereen met een AMD CPU aanraden om naar hun CPU usage te kijken met MSI afterburner. Dan kan je zelf bepalen of de Hex edit nodig is, maar het lijkt er inderdaad op dat het voor de vier/zes core versies niet nodig is. Ik kan dit alleen niet zelf bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy50
QuZyX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:02:
[...]

Amai.. het gaat wel snel nu de laatste dagen... Positief dus! :) Ikzelf ga nog even wachten met een 2nd play through.. eerst nog bezig met een andere game (Immortals Fenyx Rising) en dan wordt het Mass Effect en dan hoop ik we ondertussen nog een hele hoop patches en upgrades/updates verder zijn om dubbel te genieten van het Cyberpunk verhaal :)

Tegen dan ben ik ook wat meer vergeten en voelt het weer meer aan als een "nieuwe" playthrough.
Top 👍
Ben nu zelf bezig met 1ste playthrough en ook de platinum te pakken . 2de playthrough zal ik dan doen als next gen patch er is met vrouwelijk personage . Amuzeer mij er momenteel heel goed op .
Immortals fenyx heb ik ook al gedaan en zeer leuke platinum trouwens 👍 supper game .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:23
DriesNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:29:
[...]

Ik heb zelf een 3700X. Was inderdaad handig geweest van mezelf om dat erbij te zetten :X

In het artikel: "De prestaties op Ryzen-cpu's met acht of meer cores zouden gelijk blijven. Het bedrijf meldt dat het tot die conclusie kwam na eigen prestatietests en dat deze oplossing is ontwikkeld in samenwerking met AMD."

Dit is in mijn ervaring niet waar. Met MSI Afterburner heb ik de CPU usage gemeten voor de hex edit. Dan zie je dat niet elke core wordt benut. Er zijn constant 2/3/4 cores met 0% usage. Na de Hex edit zie je duidelijk dat de belasting over alle 8 cores wordt gesmeerd. De situatie met 2/3/4 cores zonder usage bestaat dan gewoon niet meer. Al met al merk ik een wat meer stabielere base FPS en minder micro stutters.

Ik zou iedereen met een AMD CPU aanraden om naar hun CPU usage te kijken met MSI afterburner. Dan kan je zelf bepalen of de Hex edit nodig is, maar het lijkt er inderdaad op dat het voor de vier/zes core versies niet nodig is. Ik kan dit alleen niet zelf bevestigen.
Maar die hex-edit wsa toch niet meer nodig? Ze hebben usage toch al een keer gepatched? Of nog steeds niet goed genoeg.

Maar mijn 3600x is regelmatig een bottleneck. Vooral met density op high ipv medium. En helemaal erg met raytracing erbij aan (maar ok, dat is op mijn 3060ti sowieso alleen maar voor de grap).

Ik moet zeggen dat hij nu best aardig draait op 4k, met dlss op balanced. Aantal dingen op medium. De laatste versie is echt goed speelbaar. Ja af en toe drops naar 45 fps ofzo. maar dat vind ik nog redelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Adlermann schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:45:
[...]

Maar die hex-edit wsa toch niet meer nodig? Ze hebben usage toch al een keer gepatched? Of nog steeds niet goed genoeg.

Maar mijn 3600x is regelmatig een bottleneck. Vooral met density op high ipv medium. En helemaal erg met raytracing erbij aan (maar ok, dat is op mijn 3060ti sowieso alleen maar voor de grap).

Ik moet zeggen dat hij nu best aardig draait op 4k, met dlss op balanced. Aantal dingen op medium. De laatste versie is echt goed speelbaar. Ja af en toe drops naar 45 fps ofzo. maar dat vind ik nog redelijk prima.
Ik kan alleen spreken vanuit eigen ervaring :) Het enige wat ik kan aanraden is om je CPU gebruik te meten in je eigen systeem. Dan kan je zelf zien of de hex edit nog nodig is. Meten is weten ;)

Mocht iemand niet weten hoe dit te doen, laat het weten, dan leg ik het uit (het is simpel).

Verder misschien handig dat we deze discussie voortzetten in het PC tech help topic? Kan een mod misschien de posts overzetten? Aanvankelijk postte ik mijn eerste berichtje hier alleen vanwege de zichtbaarheid.

[ Voor 18% gewijzigd door DriesNL op 15-04-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Cyberpunk 2077 is een commercieel success:

https://www.tweaktown.com...5-record-highs/index.html

254 miljoen euro winst is geen kattepis. Komt wel goed met alle updates en content gok ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Larmoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKYNHwy7B7K9QFq6OTnwoaBDYZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YrEgbMBKfINcqJeJhEbAOR8J.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LOWBKN19S3mkM_jgEtCdVA9ws0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HTSnWVLHIOP24nA0eeZLiUgv.png?f=fotoalbum_large
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wz2Ga_N16FXH2EHHidOUDToWdpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ClrWATRCyfAqfb5RHqO0LW3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb sinds anderhalve week een nieuwe PC met een 3060Ti erin (kom van een PC met 970 en laptop met 1070), ga 'm zeker weer een keer helemaal doorspelen.

Gok dat er nog voldoende updates en content uit gaan komen voor deze game, dus misschien dat ik nog ff wacht met een replay tot later dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

NLxAROSA schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:39:
Heb sinds anderhalve week een nieuwe PC met een 3060Ti erin (kom van een PC met 970 en laptop met 1070), ga 'm zeker weer een keer helemaal doorspelen.

Gok dat er nog voldoende updates en content uit gaan komen voor deze game, dus misschien dat ik nog ff wacht met een replay tot later dit jaar.
Ik heb hem op pc kort gespeeld toen hij uitkwam maar al snel even on hold gezet vanwege de commotie. Heb momenteel meer dan genoeg te doen incl. andere games. Over een half jaar is ie nog steeds mooi en is het vast nog een stuk verbeterd. Geen probleem om even te wachten op de verdere finetuning.
Enige is dat ie dan misschien ook wat goedkoper is maar goed dat is dan maar zo.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy50
Heb ook een glitch ondekt van de trofeeën ( frequent flyer ) waarbij je alle fast travel points moet zoeken .

Voor patch 1.2 en 1.21 moest je er maar 120 vinden en nu heb ik ze alle 150 en trophy popt niet .

Blijkbaar nog meerdere mensen last van op reddit en youtube .

Wel spijtig dit want alle andere trofeeën lukken wel 😅

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DriesNL
Een greep uit de eigen collectie van de GOTY 2020 (voor mij dan :9) RTX ultra, 4K met DLSS Quality

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pyLK5i9BNvTMcF1N2RA8A_Z7Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y7MyAFe8IIfdMrsUfkZ2qh4Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2opgQwnModHFG5oee9Cagw6X54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4niHrasEBgdqgJbgiKamKWHj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFgFpyoCEKwGpiQRjw7TLOkM50A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eVNNuZ9f2EJ6P8d6Z13gnsji.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNWXilIlz7xzdlQrQ-Uh2L35w_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/val9aQNhDzv7L62MwSZ1AWPH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_4CIVlkkfHSLMRJN8hSuT0HsDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hQQtKzL5Hed5pLa2zzPDima.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ST5GGXkXUGuycwvnHF_DOKkxuu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5JgQjD9u4QiXi3upHfMKGXYB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2k0K3rU4xQ6suGRAkInN7J6dro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A33SwByuVvPEOU6fjJqzK2wF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nS2o0xA2vRpf2l2Pf_pM4vnWal0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iqdPYaDRDkDbEQ9HKRnCMdFm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_FEgQUgkgR5n7lrAkKpWm9fQ-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TVJaqveVcvteLQXDkI8VW3Y.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DriesNL op 22-04-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
https://www.nu.nl/games/6...-voor-cyberpunk-2077.html

30000 refunds valt nog best mee voor CDPR. Had er meer verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 23-04-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Aan de andere kant zijn het alleen de fysieke refunds natuurlijk.
De ontwikkelaar heeft in de cijfers geen mensen opgenomen die geld terugvroegen via andere verkoopkanalen, zoals de online winkel van Microsoft.
Denk dat ze ondanks alles toch flink winst hebben geboekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 23-04-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Op 13 miljoen, zelfs met 1 miljoen refunds, blijft dat nog marginaal. Al vraag ik me af wat ze nu als omzet missen op de Playstation kant, nu daar nog steeds hij niet te koop is. Natuurlijk kan je nog poging 2 sales proberen wanneer hij er weer is, maar je momentum van verkopen zal wel flink zijn ingezakt, dat dit potentieel veel meer had kunnen zijn.

Maarja, met straks nog multiplayer, DLC, GTA SP heeft ook weinig meer gehad maar de game draait tot de dag van vandaag nog steeds zeer populair op de MP kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
GTA geeft volgens mij geen enkele SP DLC gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:08:
GTA geeft volgens mij geen enkele SP DLC gehad.
Inderdaad, alleen wat kleine dingen zoals later die onderzeer dacht ik, plus wat kleine side dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 20:20
Ben wel benieuwd wanneer de volgende update komt, heb het nu sinds kort gekocht, vind dat het nog wel wat beter kan qua performance en visuals.
Heb momenteel een RTX 3070 en een ryzen 5 3600.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:23
timetje100 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:42:
Ben wel benieuwd wanneer de volgende update komt, heb het nu sinds kort gekocht, vind dat het nog wel wat beter kan qua performance en visuals.
Heb momenteel een RTX 3070 en een ryzen 5 3600.
Ik ben eigenlijk wel tevreden met de visuals. Kijk ray-tracing kan ik op 4k niet echt doen op m'n 3060ti (met zware undervolt (2100mhz core en 1000 oc op het geheugen), zit op ongeveer 3070 stock performance)

Maar op 4k/balanced (of performance) is het op m'n tv prima te doen. Het helpt dat ik er dan 3 meter vanaf zit :)

Mijn grootste bottleneck is m'n 3600x; ik moet population density op medium zetten, want anders is m'n cpu behoorlijk de bottleneck op de drukke plekken. (alle threads dan boven de 90% en sommige tikken de 100 aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Timothy3000 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:06:
Denk dat ze ondanks alles toch flink winst hebben geboekt.
Een kwart miljard tot nu toe, zie linkje een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
SinergyX schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:07:
Op 13 miljoen, zelfs met 1 miljoen refunds, blijft dat nog marginaal. Al vraag ik me af wat ze nu als omzet missen op de Playstation kant, nu daar nog steeds hij niet te koop is. Natuurlijk kan je nog poging 2 sales proberen wanneer hij er weer is, maar je momentum van verkopen zal wel flink zijn ingezakt, dat dit potentieel veel meer had kunnen zijn.

Maarja, met straks nog multiplayer, DLC, GTA SP heeft ook weinig meer gehad maar de game draait tot de dag van vandaag nog steeds zeer populair op de MP kant.
Ze waren blijkbaar 42 miljoen kwijt aan teruggaven. Da's best een bedrag. (als je het tegenover de winst zet niet natuurlijk)

https://www.pu.nl/artikel...yberpunk-2077-teruggaven/

Op de PS Store is de game nog steeds niet te koop. Vermoedens zijn dat dit tot de PS5 update / versie gaat duren las ik gisteren op Reddit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DriesNL
Was aan het exploren in Japantown en het begon plots te regenen. Kreeg behoorlijk veel Blade Runner 2049 vibes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW3Q0vR-FzBcIuMpy7CXtqiXRRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pV1noWEequEHCoBt4oox1lui.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Blijft gevaarlijk om deze game te starten! Voordat ik het door heb, is het weer donker buiten! Speel hem met een Suprim X 3080 op een LG GL850 en met de Steelseries 7X ga ik helemaal op in deze game..

Zit nog vrij vooraan in het spel en ben vooral gaan exploren ipv meteen de missies doen..

spoiler:
Ben nu net voorbij het punt dat ik Dex in bescherming heb genomen en hem verteld heb over de andere deal waarop hij mij het licht uitgemaakt heeft, schrok mij kapot toen ik die badkamer uitkwam, fucker!

Qua gameplay pas 1 dingetje gezien wat niet klopte, de auto van V stond berg af horizontaal, waardoor de voorwielen in de lucht hingen :+

Wel ben ik van mening dat je de Engelse taal aardig moet beheren om snel de juiste keuzes te maken en alles goed te begrijpen, soms gaat het mij net iets te snel..
Daarnaast ben ik op het punt aangekomen dat ik wat perks ter beschikking heb en deze wil spenderen, iemand tips?

Al met al een zeer indrukwekkende game waar ik nog heel wat tijd zoet mee zal zijn! :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
CP2077 heb ik uitgespeeld op de PS5, daarna verkocht in de veronderstelling dat de game ook als fysiek exemplaar voor de PS5 zou uitkomen.

Heb ik dit verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:15:
CP2077 heb ik uitgespeeld op de PS5, daarna verkocht in de veronderstelling dat de game ook als fysiek exemplaar voor de PS5 zou uitkomen.

Heb ik dit verkeerd begrepen?
Waarschijnlijk wel, maar dat zal nog wel even duren.

The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition krijgt ook een PS5 fysieke versie (visually and technically enhanced version)

[ Voor 14% gewijzigd door Ike. op 27-04-2021 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
BTFD schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:28:
Blijft gevaarlijk om deze game te starten! Voordat ik het door heb, is het weer donker buiten! Speel hem met een Suprim X 3080 op een LG GL850 en met de Steelseries 7X ga ik helemaal op in deze game..

Zit nog vrij vooraan in het spel en ben vooral gaan exploren ipv meteen de missies doen..

spoiler:
Ben nu net voorbij het punt dat ik Dex in bescherming heb genomen en hem verteld heb over de andere deal waarop hij mij het licht uitgemaakt heeft, schrok mij kapot toen ik die badkamer uitkwam, fucker!

Qua gameplay pas 1 dingetje gezien wat niet klopte, de auto van V stond berg af horizontaal, waardoor de voorwielen in de lucht hingen :+

Wel ben ik van mening dat je de Engelse taal aardig moet beheren om snel de juiste keuzes te maken en alles goed te begrijpen, soms gaat het mij net iets te snel..
Daarnaast ben ik op het punt aangekomen dat ik wat perks ter beschikking heb en deze wil spenderen, iemand tips?

Al met al een zeer indrukwekkende game waar ik nog heel wat tijd zoet mee zal zijn! :)
Als je voor een hacker achtige build gaat, raad ik je aan om z.s.m. de perks te kopen die je RAM chargen tijdens gevechten ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:06
Zou opzich wel een preview oid willen zien van upcoming DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Psyonara schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:21:
Zou opzich wel een preview oid willen zien van upcoming DLC.
ik denk niet dat dat gaat gebeuren, CPR heeft hun lesje wel geleerd qua communiceren op voorhand.
elke pixel wordt als een belofte gezien en op elke bit die anders is in het eindproduct worden ze keihard afgerekend.

ik denk trouwens dat de meesten eerst nog wat patches willen zien voor de DLC's arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:44:
[...]

ik denk niet dat dat gaat gebeuren, CPR heeft hun lesje wel geleerd qua communiceren op voorhand.
elke pixel wordt als een belofte gezien en op elke bit die anders is in het eindproduct worden ze keihard afgerekend.
En dat is na al de marketing rondom de main game ook meer dan terecht natuurlijk. :)

Ik hoop ook op eerst wat meer patches. En dan in het najaar of begin volgend
jaar een mooie nieuwe storyline DLC!

Laat ze daar van te voren dan ook maar
niet al teveel over verklappen. Erg nieuwsgierig wat de DLC gaat zijn. Hoop op een Heart of Stone achtige expansion! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 28-04-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Goed om te zien hoe de patches blijven komen trouwens. Ben een nieuwe playthrough gestart deze week en heb nog geen crash gehad. Mooi nu de game even wat rustiger spelen dan de eerste playthrough. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 28-04-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:06
Kheos schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:44:
[...]

ik denk trouwens dat de meesten eerst nog wat patches willen zien voor de DLC's arriveren.
Wacht toch eerst op een RTX kaart voor ik een nieuwe alternatieve playthrough ga doen.
Dus hou het niet heel erg bij kwa patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 11:29
Voor mij op de PC ook een van de betere spellen van de laatste tijd, ziet er erg mooi uit mits je een goede PC hebt. niet zo heel erg veel last gehad van bugs.
Het enige waar ik tegen aan liep was dat ik wel erg overpowered was toen ik aan de missie begon waarna je niet meer terug kon.

Ik had op dat moment ook alle zijmissies etc gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
DriesNL schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:49:
Was aan het exploren in Japantown en het begon plots te regenen. Kreeg behoorlijk veel Blade Runner 2049 vibes :)

[Afbeelding]
Er zit ook een bladerunner easteregg in de game, ben je m al tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
Equazor_ schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:24:
Voor mij op de PC ook een van de betere spellen van de laatste tijd, ziet er erg mooi uit mits je een goede PC hebt. niet zo heel erg veel last gehad van bugs.
Het enige waar ik tegen aan liep was dat ik wel erg overpowered was toen ik aan de missie begon waarna je niet meer terug kon.

Ik had op dat moment ook alle zijmissies etc gedaan.
En op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Want ik merk op de hoogste moeilijkheidsgraad toch wel dat het soms billenknijpen is als het even anders loopt dan il verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Timba- schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:26:
[...]

Zelfs meer dan één volgens mij ;) jij doelt waarschijnlijk op de “grote”? Maar had je die in de Columbarium ook gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 11:29
stomley schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:33:
[...]

En op welke moeilijkheidsgraad speel je dan? Want ik merk op de hoogste moeilijkheidsgraad toch wel dat het soms billenknijpen is als het even anders loopt dan il verwacht.
Ik speel op de hoogste moeilijkheidsgraad, ook alle vormen van aim assist staan uit.
momenteel 1 shot ik alles met mijn legendary shotgun, behalve bazen met een grote health balk er boven.
Toen ik het laatste stuk speelde was ik level 45.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timba-
DriesNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 08:32:
[...]

Zelfs meer dan één volgens mij ;) jij doelt waarschijnlijk op de “grote”? Maar had je die in de Columbarium ook gevonden?
nee :o Als er zometeen wat cut content terug is in de game en politie leert autorijden, dan toch maar weer eens de game opstarten! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:52

KipCurreh

Nightcrawler

Timba- schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:26:
[...]

Over easter eggs gesproken, ik had de GTA San Andreas one al tegengekomen en overlaatst geheel toevallig de Terminator versie _/-\o_

Echt cool om deze dingen tegen te komen gaandeweg, ik hoop dat ik die Harry Potter nog tegenkom ooit

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik speel op een 1070 (al 5 maanden aan het wachten op mijn 3060ti preorder), 3600xt, 32gb op 1440p en gebruik die Cyberpunk One-Click-Optimizer mod die wat slimme dingen doet, waardoor mijn framerate tussen de 35 en 50fps fluctueert, met visual settings op high. Het is onspeelbaar zonder die mod. Het ziet er nu al mooi uit, dus ik vraag me af hoe prachtig het wordt met ray tracing. Hopelijk kom ik daar dit jaar nog achter... :p

Ik merk wel dat ik de hele tijd erg overpowered ben. Ben nu pas level 18 maar heb veel side missions en jobs gedaan waardoor ik achterlijk veel cyberware en weapon upgrades kon kopen/craften, waardoor het nu net lijkt alsof ik godmode aan heb staan als ik een hoofdmissie speel.

Health is ook letterlijk overal. Ik heb 400 health items in mijn inventory die ik gewoon niet op krijg, en mijn melee wapen doet 1200DPS ofzo. :p Stealth heeft weinig zin als je letterlijk elke vijand met 1 mep uitschakelt. Zelfs vijanden met zo'n doodshoofd boven hun health bar, dus vijanden die een hoger level hebben dan jezelf, zijn geen uitdaging, zeker niet nu ik ook nog die rocket launcher cyberware heb. Combineer dat met die charged jump cyberware en je raast overal in no time doorheen. Nog nooit meegemaakt in een spel, eigenlijk. Veel te makkelijk, en ik speel op de een-na-hoogste moeilijkheidsgraad.

Wat ook hilarisch is, is dat de outfit die je aan hebt altijd een combinatie is van de items met de beste stats. Je outfit customizen a.d.h.v items die er "cool" uitzien is nadelig voor je armor rating. Mijn personage ziet er daarom vaak uit als een kleurenblinde disco travestiet met een rieten hoedje op. :D

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
Negakinu schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:39:
Ik speel op een 1070 (al 5 maanden aan het wachten op mijn 3060ti preorder), 3600xt, 32gb op 1440p en gebruik die Cyberpunk One-Click-Optimizer mod die wat slimme dingen doet, waardoor mijn framerate tussen de 35 en 50fps fluctueert, met visual settings op high. Het is onspeelbaar zonder die mod. Het ziet er nu al mooi uit, dus ik vraag me af hoe prachtig het wordt met ray tracing. Hopelijk kom ik daar dit jaar nog achter... :p

Ik merk wel dat ik de hele tijd erg overpowered ben. Ben nu pas level 18 maar heb veel side missions en jobs gedaan waardoor ik achterlijk veel cyberware en weapon upgrades kon kopen, waardoor het nu net lijkt alsof ik godmode aan heb staan als ik een hoofdmissie speel.

Health is ook letterlijk overal. Ik heb 400 health items in mijn inventory die ik gewoon niet op krijg, en mijn melee wapen doet 500DPS ofzo. :p Stealth heeft weinig zin als je letterlijk elke vijand met 1 mep uitschakelt. Zelfs vijanden met zo'n doodshoofd boven hun health bar, dus vijanden die een hoger level hebben dan jezelf, zijn geen uitdaging, zeker niet nu ik ook nog die rocket launcher cyberware heb. Combineer dat met die charged jump cyberware en je raast overal in no time doorheen. Nog nooit meegemaakt in een spel, eigenlijk. Veel te makkelijk, en ik speel op de een-na-hoogste moeilijkheidsgraad.

Wat ook hilarisch is, is dat de outfit die je aan hebt altijd een combinatie is van de items met de beste stats. Je outfit customizen a.d.h.v van items die er "cool" uitzien is nadelig voor je armor rating. Mijn personage ziet er daarom vaak uit als een kleurenblinde disco travestiet met een rieten hoedje op. :D
Legendary outfit items kunnen de meeste slots hebben, en je kunt ze rerollen (savegame opnieuw laden) totdat je er 4 hebt. Dan gewoon armor inserts craften en daarmee maak je de sterkste kledingstukjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Timba- schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:49:
[...]

Legendary outfit items kunnen de meeste slots hebben, en je kunt ze rerollen (savegame opnieuw laden) totdat je er 4 hebt. Dan gewoon armor inserts craften en daarmee maak je de sterkste kledingstukjes :)
Ik kan nu gewoon naakt rondrennen en dan ben ik nog steeds onverwoestbaar door al die ziljoenen health kits, weapon stats en cyberware. Als ik ook nog gepimped legendary armor heb is het echt net een walking simulator. :p

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
Negakinu schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:59:
[...]

Ik kan nu gewoon naakt rondrennen en dan ben ik nog steeds onverwoestbaar door al die ziljoenen health kits, weapon stats en cyberware. Als ik ook nog gepimped legendary armor heb is het echt net een walking simulator. :p
Haha ja op een gegeven moment kun je letterlijk miljoenen kogels terugkoppen. Maar ach, het blijft allemaal wel sfeervol eruit zien ;)

Je kunt overigens ook andere dingen dan armor erin zetten, bijvoorbeeld minder fall damage, meer crit damage (stackt niet volgens mij) en meer backpcak ruimte enzo. Dus zoveel mogelijk slots is altijd wel een beetje the way to go volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door Timba- op 30-04-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
KipCurreh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:19:
[...]

Over easter eggs gesproken, ik had de GTA San Andreas one al tegengekomen en overlaatst geheel toevallig de Terminator versie _/-\o_

Echt cool om deze dingen tegen te komen gaandeweg, ik hoop dat ik die Harry Potter nog tegenkom ooit
GTA San Andreas easter egg? Waar zit deze? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:52

KipCurreh

Nightcrawler

DriesNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:58:
[...]

GTA San Andreas easter egg? Waar zit deze? :9
spoiler:
Trailer park net buiten Santo Domingo, follow the train tracks ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
KipCurreh schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:14:
[...]

spoiler:
Trailer park net buiten Santo Domingo, follow the train tracks ;)
Dank :)

Dit is ook leuk trouwens: https://maps.piggyback.com/cyberpunk-2077/maps/night-city

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:03
Toch maar weer gaan spelen, wou eerst op de Next Gen patch wachten. Het speel zeker al een stuk beter na alle updates van de afgelopen 4 maand, wel vind ik het zelf een teleurstelling dat zelfs onder Performance mode je nog lag hebt tijdens het rijden.

Verder echt een prachtig spel :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 08:49
G_Dragon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:43:
Toch maar weer gaan spelen, wou eerst op de Next Gen patch wachten. Het speel zeker al een stuk beter na alle updates van de afgelopen 4 maand, wel vind ik het zelf een teleurstelling dat zelfs onder Performance mode je nog lag hebt tijdens het rijden.

Verder echt een prachtig spel :)
Waar speel je op? PC, Xbox of PS? Zelf ben ik nog niet begonnen, wil ook wachten tot dat het een beetje lekker speelt op de XSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:03
Galvatron schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Waar speel je op? PC, Xbox of PS? Zelf ben ik nog niet begonnen, wil ook wachten tot dat het een beetje lekker speelt op de XSX.
Speel op de XSX

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
RTX gebruikers kunnen trouwens zichzelf zien in weerspiegelingen dmv een .ini aanpassing: https://forums.cdprojektr...c.11072282/#post-12704819

Helaas zie je je hoofd niet, maar het kan soms echt wat toevoegen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFuJKy2JA5ZUvOSJixp76J9rizs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ah0TviOrINj0pytYSKrQHDGS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Hoe bevalt Cyberpunk 2077? Is het vergelijkbaar met GTA? Wat is het doel precies..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:02

The Zep Man

🏴‍☠️

turkeyhakan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:58:
Hoe bevalt Cyberpunk 2077? Is het vergelijkbaar met GTA? Wat is het doel precies..
Wat heb je zelf al onderzocht? Reviews? Forums? Online gameplay videos?

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2021 08:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
turkeyhakan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:58:
Het is niet te vergelijken met GTA. Het is zoals The Witcher 3, maar dan fist-person.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:38
DriesNL schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Het is niet te vergelijken met GTA. Het is zoals The Witcher 3, maar dan fist-person.
Gekocht! Ben benieuwd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 20:20
DriesNL schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Ik vind het niet in de buurt komen van witcher 3, vind het nogal leeg aanvoelen, beetje frappant ook zodra je begint te schieten en je draait je om is iedereen ineens verdwenen.... Spel heeft echt nog flink wat updates nodig voordat het misschien in de buurt van witcher 3 komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
Top! Als je The Witcher 3 tof vond om de world-building, quests, sfeer en characters zul je je Cyberpunk ook wel waarderen denk ik.
timetje100 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:08:
[...]

Ik vind het niet in de buurt komen van witcher 3, vind het nogal leeg aanvoelen, beetje frappant ook zodra je begint te schieten en je draait je om is iedereen ineens verdwenen.... Spel heeft echt nog flink wat updates nodig voordat het misschien in de buurt van witcher 3 komt.
speel je op PC? Ik heb zelf op PC de NPC density op High staan en dan is het op sommige plekken echt kei druk. Rond het middaguur in Downtown krioelt het bij mij werkelijk van de mensen en auto's. Overigens vind ik jou minpunt persoonlijk niet eens zo erg. Ik heb bijvoorbeeld meer last van het feit dat auto's soms randomly stil staan op de weg, maar anderen zullen hier dan weer minder last van hebben. Zo heeft iedereen zijn eigen smaak wat minpunten betreft :P

[ Voor 13% gewijzigd door DriesNL op 05-05-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

burgt

Starbass

[...]

In The Witcher kon je ook niet echt schieten... Maar qua spel ervarig vind ik het er wel heel erg op lijken, uiteraard in een andere setting, vond het ook niet echt leeg, soms is het zo druk op straat dat je moeite moet doen om niet mensen omver te beuken of aangereden te worden wanneer je oversteekt (door rood licht).

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• doobieters
  • Laatst online: 10:58
Ik speel de game nu op PC en moet wel zeggen dat het toffer is dan ik had verwacht na al die negativiteit. Wel al 4 crashes gehad maar een driver update van mijn videokaart heeft dat opgelost geloof ik.

Ik vind de sfeer, missies en de muziek toch wel echt top of the bill tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[...]

Heb GTA nooit gespeeld, daar kan ik geen oordeel over geven.

TW3 wel gespeeld, en daar lijkt CP2077 in de verste verte niet op. Althans, dat vind ik dan.

Pace is veel hoger, het RPG element veel minder nadrukkelijk aanwezig, minder ellenlange dialogen.

Setting totaal anders, 3rd person vs. 1st person. Veel minder uitgestrekte map. TW3 was dan veel te doen, ik reed me wel helemaal suf op dat paard. In CP2077 moet je ook wel afstandjes afleggen, maar de verhouding spelen/travel is voor mij veel beter afgestemd dan in TW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
doobieters schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:31:
Ik speel de game nu op PC en moet wel zeggen dat het toffer is dan ik had verwacht na al die negativiteit. Wel al 4 crashes gehad maar een driver update van mijn videokaart heeft dat opgelost geloof ik.

Ik vind de sfeer, missies en de muziek toch wel echt top of the bill tot nu toe.
Die muziek bij de eerste schietpartijnen vind ik echt geweldig. Lekker fokked up ADHD-sfeertje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
De game verschilt nogal per platform.
Ook per pc afhankelijk van de hardware.

Heb je een beetje een pittige pc dan werkt het prima.
De console versies zijn veel leger dan de pc versie valt mij op en de crashes zijn bij console veeel meer aanwezig.
Bij pc zijn crashes aanwezig maar ik zelf heb er nog niet 1 gehad in 40 uur spelen, wel een paar rare bugs maar niks game breaking tot nu toe. (denk aan npc's die glitchen of een auto die verdwijnt in de vloer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kneusteun schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:55:
De game verschilt nogal per platform.
Ook per pc afhankelijk van de hardware.

Heb je een beetje een pittige pc dan werkt het prima.
De console versies zijn veel leger dan de pc versie valt mij op en de crashes zijn bij console veeel meer aanwezig.
Bij pc zijn crashes aanwezig maar ik zelf heb er nog niet 1 gehad in 40 uur spelen, wel een paar rare bugs maar niks game breaking tot nu toe. (denk aan npc's die glitchen of een auto die verdwijnt in de vloer.)
0.0 crashes en 0.0 bugs gehad op de PS5, niet voor en niet na de 1.2 patch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-05-2021 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
ArnoldSmiley schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:01:
[...]

0.0 crashes en 0.0 bugs gehad op de PS5, niet voor en niet na de 1.2 patch ;)
Iets meer grijs zien, meeste mensen in mijn omgeving met ps5 hebben de game terug gedaan vanwege de vele crashes en bugs.
Sommige ook na patch 1.2 dus het betekent niet dat wat ik zeg de ultieme waarheid is, meer vanuit mijn beleving en omgeving.

Maar 0 bugs lijkt me wel heel extreem!? heb je 20 min gespeeld of meer? en heb je het dan over game breaking bugs of gewoon de kleine schoonheidsfoutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
0 bugs op de PS5 is 100% absoluut onmogelijk. Dat of Arnold heeft niet verder gespeeld dan het main menu. :)

Ben vorige week begonnen aan mijn tweede playthrough. Bij mij crasht de game nog steeds en er zitten ook echt nog steeds een hoop schoonheidsfoutjes en bugs in. Iemand die door een auto glitcht als je hem uit de auto gooit. Mensen die door gesloten deuren lopen etc. Maar met de laatste patch is hij wel beter speelbaar dan een paar maanden geleden.

Als je het geduld hebt zou ik gewoon wachten op de officiële PS5 release. Dan speel je met een beetje mazzel de game die ze echt voor ogen hadden.

Game is imo ook totaal niet te vergelijken met de Witcher. Die laatste was een RPG, Cyberpunk is eerder een action adventure shooter.

[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Overigens begin ik de game wel meer te waarderen in die tweede playthrough. Nu de game niet continu crasht en ik niet het gevoel heb dat ik moet rushen is het een stuk leuker. De game is imo ook meer voor een brute shooter playthrough dan een stealth playthrough gemaakt.

Alhoewel het kiezen van je achtergrond blijkbaar helaas echt 0,0 nieuws toevoegd (de speciale dialogen zijn zelfs vrijwel hetzelfde) geniet ik er nu toch echt veel meer van dan bij release. Alleen jammer dat je de BD's niet kan overslaan. :)

Ben heel benieuwd hoe de officiële PS5 versie straks zal zijn. Denk dat ik hem tot dan even wegleg zodat ik het volledig fris weer kan ervaren (al kriebelt het wel steeds om verder te spelen).

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kneusteun schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Iets meer grijs zien, meeste mensen in mijn omgeving met ps5 hebben de game terug gedaan vanwege de vele crashes en bugs.
Sommige ook na patch 1.2 dus het betekent niet dat wat ik zeg de ultieme waarheid is, meer vanuit mijn beleving en omgeving.

Maar 0 bugs lijkt me wel heel extreem!? heb je 20 min gespeeld of meer? en heb je het dan over game breaking bugs of gewoon de kleine schoonheidsfoutjes?
Game uitgespeeld tot 2 x toe. Wel weinig sidemissies gedaan. Kleine schoonheidsfoutjes niet opgemerkt, maar dat kan aan mij liggen.

AC Valhalla heb ik bijv. op de 4 nog gespeeld en dat was echt een bugfestijn. Crashes om de haverklap.

CP2077 draaide 100% probleemloos hiwr op de PS5.

Enige wat mij wel opviel: vrij lege wereld. Dat was jammer, maar niets heel erg : ik ben echt een storygamer. Alhoewel: dat was ik sinds ik me aan Demons Soul gewaagd heb. 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Timothy3000 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:41:
0 bugs op de PS5 is 100% absoluut onmogelijk. Dat of Arnold heeft niet verder gespeeld dan het main menu. :)

Ben vorige week begonnen aan mijn tweede playthrough. Bij mij crasht de game nog steeds en er zitten ook echt nog steeds een hoop schoonheidsfoutjes en bugs in. Iemand die door een auto glitcht als je hem uit de auto gooit. Mensen die door gesloten deuren lopen etc. Maar met de laatste patch is hij wel beter speelbaar dan een paar maanden geleden.

Als je het geduld hebt zou ik gewoon wachten op de officiële PS5 release. Dan speel je met een beetje mazzel de game die ze echt voor ogen hadden.

Game is imo ook totaal niet te vergelijken met de Witcher. Die laatste was een RPG, Cyberpunk is eerder een action adventure shooter.
Waarom is dat onmogelijk? Ik jok er echt niet over. Heb zelf een bloedhekel aan crashes. Mag niet gebeuren in een x miljoen project. Valhalla zoals ik eerder aanhaalde, crashte om de haverklap op de PS4.

CP2077 liep als een zonnentje. Geen centje pijn. Story 2x uitgespeeld, met 2 verschillende eindes. Of 3 als je de
spoiler:
zelfmoord met gun
meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
0 crashes zou kunnen. (jaloers!)

Maar 0 bugs lijkt me gewoon echt onmogelijk. Je had nooit dat mensen door deuren liepen of door omgevingen glitchede ed?

Ik kan geen uur spelen zonder dat ik een paar bugs tegenkom. Niet gamebreakend maar alsnog wel wat irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door Timothy3000 op 06-05-2021 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mocht je de game weer spelen dan zou ik je wel aanraden om zoveel mogelijk sidemissies te spelen! Zitten hele leuke tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@Timothy3000

0 crashes confirned.

Qua bugs: Zaten her en der wat kleine glitch bugs in. Maar dat heb ik wel bij meerdere games, helaas.
Vond het niet schokkend of overmatig ieder geval. Blijft natuurlijk wel dat het niet hoort, mee eens.

Maar wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat ik hoofdzakelijk story-mode speelde: Daar zal meer aandacht aan besteed zijn dan aan de overkill aan side-missions.

Dank voor je suggestie voor de side-missions, maar ik haal hier zelf nooit voldoening uit. Voor mij hebben side-missions geen toegevoegde waarde, en zie het meer als ''opvulling'', maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
De side missions in games als The Witcher en Cyberpunk zijn echt alles behalve opvulling! Helemaal omdat je zei dat je een story based player bent. In veel van die side quests zitten fantastische verhaallijnen. Zijn bijna main quests te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 07-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:30:
De side missions in games als The Witcher en Cyberpunk zijn echt alles behalve opvulling! Helemaal omdat je zei dat je een story based player bent. In veel van die side quests zitten fantastische verhaallijnen. Zijn bijna main quests te noemen.
Dat!
De sidemissies in the Witcher 3 zijn soms beter dan de main story van AAA games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
De sidequest zijn soms echt briljant in deze game. Zeker dat je die jesus dude moet helpen een braindance te maken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:33:
[...]

Dat!
De sidemissies in the Witcher 3 zijn soms beter dan de main story van AAA games.
Ja absoluut. De main story in Witcher is fantastisch, maar de sidequests maken die game.

En niet alleen dat. Volgens mij heb ik ook veel te veel uren in Gwent zitten. :P

In Cyberpunk mis je ook de leukste momenten als je de sidequests overslaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 07-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Smaken verschillen, en wellicht ben ik niet duidelijk geweest: Ik ben vooral main-story speler.

Ik snap wat jullie bedoelen hoor, maar kleine losse stories boeien mij niet zo, ik wil gewoon vooral weten hoe het grote verhaal afloopt.

Ik vond overigens TW3 een draak van een game. Traag, teveel geblabla.
Pagina: 1 ... 64 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!