Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Jup, ik speel nl op de pc (3600 + 5700XT), en die stad voelt allesbehalve leeg aan.

kan me dan moeilijk vinden in de negatieve berichten over hoe de stad leeg en zielloos aanvoelt, want ik ervaar echt het tegenovergestelde. Jammer dat er zo uiteenlopende versies rondgaan

Ik vind het oprecht een goede game hoor. Geen GOTY materiaal, maar gewoon goed & leuk.

Dat ze veel beloftes niet zijn nagekomen weten we ondertussen ook wel al, maar blijkbaar vinden mensen het echt leuk om dit toch maar te blijven herhalen.
Er is een beetje een cultuur van mee te gaan in de negatieve vibe, wat vrij makkelijk is natuurlijk.
Als je het niet leuk of goed vindt, hoef je het niet te spelen, maar laat de mensen die het wel leuk vinden gewoon ervan genieten.

Geen persoonlijke aanval trouwens, gewoon een beetje moe van al die negatieve shit en vergelijkingen met andere games die het zoooo veel beter doen of deden.

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod
KipCurreh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:42:
Jup, ik speel nl op de pc (3600 + 5700XT), en die stad voelt allesbehalve leeg aan.

kan me dan moeilijk vinden in de negatieve berichten over hoe de stad leeg en zielloos aanvoelt, want ik ervaar echt het tegenovergestelde. Jammer dat er zo uiteenlopende versies rondgaan

Ik vind het oprecht een goede game hoor. Geen GOTY materiaal, maar gewoon goed & leuk.

Dat ze veel beloftes niet zijn nagekomen weten we ondertussen ook wel al, maar blijkbaar vinden mensen het echt leuk om dit toch maar te blijven herhalen.
Er is een beetje een cultuur van mee te gaan in de negatieve vibe, wat vrij makkelijk is natuurlijk.
Als je het niet leuk of goed vindt, hoef je het niet te spelen, maar laat de mensen die het wel leuk vinden gewoon ervan genieten.

Geen persoonlijke aanval trouwens, gewoon een beetje moe van al die negatieve shit en vergelijkingen met andere games die het zoooo veel beter doen of deden.
exact dat!

die lijst die al enige tijd rondgaat met zogenaamde beloftes die niet zijn nagekomen lijkt indrukwekkend, tot je effectief de bronnen bekijkt en interviews leest en dan schiet er echt niet veel van die lijst over.
En die vergelijkingen met GTA komen ook al lang mijn strot uit. De vlakken waarop CyberPunk 2077 beter is dan GTA worden weggeveegd, maar oh wee als de politie 100 meter verder gespawnd wordt ipv 150 meter verder in een poitiewagen. Who cares!
Gta heeft zijn sterk kanten (naar het schijnt, ik heb er nooit wat aan gevonden. Vreselijk saaie games imho) en CyberPunk 2077 heeft die ook. Er staan nog een boel updates en DLS's op het programma dus CyberPunk 2077 kan er alleen maar nog beter van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Sommige punten ben ik het ook niet mee eens, mensen vergelijken bepaalde machincs continu met een GTA bijvoorbeeld, terwijl het toch 2 behoorlijk verschillende genre's zijn voor mijn gevoel, waarbij GTA meer op het gameplay aspect zit, en cyberpunk meer op het storytellen zitten.

Sommige dingen zoals hoe de AI zich gedraagt kan ik mee inkomen dat dat beter moet, maar dat zijn dan ook niet echt punten waar ik me enorm aan kan storen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11:07
De stad op PS5 met de PS4 versie is niet leeg maar voelt wel behoorlijk leeg doordat er enige vorm van werkende AI in de auto's en NPC's ontbreekt. Ik denk dat mensen dat bedoelen wanneer ze Night City vrij leeg en levensloos vinden voelen.
Kheos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:50:
[...] De vlakken waarop CyberPunk 2077 beter is dan GTA worden weggeveegd.
Dat komt ook wel doordat de meningen erover verschillen óf er vlakken zijn waar Cyberpunk GTA wegveegt.
die lijst die al enige tijd rondgaat met zogenaamde beloftes die niet zijn nagekomen lijkt indrukwekkend, tot je effectief de bronnen bekijkt en interviews leest en dan schiet er echt niet veel van die lijst over.
Hoe bedoel je dit precies? Ik denk dat de voornaamste bron waar mensen het over hebben als ze het hebben over de lijst met beloftes die E3 video van CDPR zelf is.

[ Voor 27% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:00:
Dat komt ook wel doordat de meningen erover verschillen óf er vlakken zijn waar Cyberpunk GTA wegveegt.
bedankt om mijn punt te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:02:
[...]
bedankt om mijn punt te maken
Ik maak je punt niet, ik kan persoonlijk in elk geval niets bedenken. Zullen we dit gesprek voortzetten in het andere Cyberpunk topic en zou je daar dan een paar voorbeelden kunnen noemen? Dan kan dit gewoon het topic blijven voor mensen die de game wel leuk vinden. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 10:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

KipCurreh schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:42:
kan me dan moeilijk vinden in de negatieve berichten over hoe de stad leeg en zielloos aanvoelt, want ik ervaar echt het tegenovergestelde.
Het ligt eraan. Soms voelt de stad levendig (eerste keer dat je uit je appartement de straat in stapt), soms voelt het leeg op verschillende manieren (kan geen noodles eten met mijn maat Jackie of ook maar ergens anders, eigenlijk geen interactie met een 'levendige' stad, vanaf een afstand ziet de stad er maar levensloos uit...).

Dat laatste punt is al helemaal duidelijk als je buiten de stad in de woestijn bent. Kijk naar de stad, en je ziet misschien wat bitmap auto's in de verte, maar niets dat het echt levendig maakt. Ook heeft de stad veel nutteloze gebieden (waar geen missies of andere activiteiten in plaatsvinden) die echt leeg aanvoelen, want er komen niet eens auto's langs.

Verder is er natuurlijk het aspect dat je bijna alle missies enkel per telefoon ontvangt. Het voelt als een mismatch dat je veel mensen spreekt, maar nooit echt ontmoet. In het begin van het spel werd ik opgebeld door een (ex?-)Nomad die een fixer was. Zij zei dat ik gerust eens met haar contact mag opnemen buiten het werk om. Daar kreeg ik geen mogelijkheid voor, en heb er nooit meer iets over gehoord.

Met het commentaar ben ik het wel eens. Er zijn zaken die je kan vinden/doen door simpelweg rond te rijden, maar het zijn er niet veel. Qua dat zou het spel baat hebben gehad bij meer (soorten) random events om de wereld levendiger te maken. Misschien ook wat side quests die enkel uit random events kunnen komen. Dan krijg je echt het gevoel dat je nooit weet wat je kan verwachten, zelfs als je nergens naar op zoek bent.

Dit zeg ik als iemand die echt van het spel heeft genoten toen het net uitkwam. Ik ging erin zonder verwachtingen, en was voor het geld dat ik betaald had tevreden. 60 EUR was het echt niet waard. Wel zie ik waar het spel een stuk beter kan, maar twijfel ik of dat ook echt gaat gebeuren. Veel van het spel heeft stemacteurs nodig, en dat maakt het minder flexibel wat met gameplay gedaan kan worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik blijf erbij dat het de game goed had gedaan als het geen open world game was geweest (maar eerder vaste, grote gebieden zoals in Deus Ex), de game meer RPG elementen had gehad (en meer keuzes) en als ze het autorijden eruit hadden geschrapt. Dan was de game ook een stuk beter ontvangen denk ik.

Edit: Patch is hier nu toch aan het downloaden. Ik las dat de crashes niet meer plaatsvinden op PS5 en dat was eigenlijk mijn voornaamste issue. Voor de rest is de game zeker vermakelijk en zal ik hem nu iets rustiger kunnen herspelen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:52
Ik ben blij dat de 2e patch er nu ook is, nog even wachten op de Next Gen patch en dan gaan we ultiem genieten van de game.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06-2024
Sowieso vind ik dat mensen die Cyberpunk spelen als een GTA-rampage simulator uit dit topic geband mogen worden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:10:
Ik blijf erbij dat het de game goed had gedaan als het geen open world game was geweest (maar eerder vaste, grote gebieden zoals in Deus Ex), de game meer RPG elementen had gehad (en meer keuzes) en als ze het autorijden eruit hadden geschrapt. Dan was de game ook een stuk beter ontvangen denk ik.
Eens, maar aan de andere kant denk ik dat er niet veel meer nodig was naast wat gedaan is om de wereld echt 'open' te maken. Het voelt alsof ze 80% van het werk al af hadden. Wat er nu is, is een best wel goed hoofdverhaal voor een open wereld. Met 20% meer moeite was de wereld echt open, inclusief goede voetganger en politie AI, meer winkels en andere zaken waar je naar binnen kan stappen, eten dat je kan eten (mogelijk met tijdelijke boosts voor je stats...), bruikbare taxi's, misschien een gang systeem zoals GTA: San Andreas had, als constant gevecht dat op de achtergrond is als je het negeert, of waar je actief aan deel kan nemen...
DriesNL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:57:
Sowieso vind ik dat mensen die Cyberpunk spelen als een GTA-rampage simulator uit dit topic geband mogen worden :9
In een wereld met cyberpsychos mag je je niet gedragen als een cyberpsycho? :?

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

Willybubba

Nut up or shut up.

Goh, ik ben denk ik de enige die wel blij is met het rijden na de patch?! Veel minder twitchy... XSX hier. En het kan aan mij liggen (want ik heb de game alweer een tijdje niet aangeraakt, juist omdat ik op deze patch wilde wachten) maar het lijkt er ook beter uit te zien.

En ik snap ook de vergelijking met GTA niet helemaal, dit is een actie RPG, geen open wereld crime simulator ding.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:26:
In een wereld met cyberpsychos mag je je niet gedragen als een cyberpsycho? :?
Tuurlijk mag je doen wat je wil. Tis jouw spel, doe wat je niet laten kunt.
Het is gewoon zo dat als je in Tetris probeert om zo weinig mogelijk rijen te vormen, je niet moet klagen dat de gameplay te kort is.
Of dat als je in Hitman-games probeert om iedereen in leven te houden, je niet moet klagen dat het nogal saai is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Tuurlijk mag je doen wat je wil. Tis jouw spel, doe wat je niet laten kunt.
Het is gewoon zo dat als je in Tetris probeert om zo weinig mogelijk rijen te vormen, je niet moet klagen dat de gameplay te kort is.
Of dat als je in Hitman-games probeert om iedereen in leven te houden, je niet moet klagen dat het nogal saai is.
Dus als je in een open world RPG game probeert om role te playen moet je niet moet klagen als dat niet mogelijk is?

Wat een rare vergelijkingen.

Maar nogmaals, dit ''geklaag'' is denk ik meer wat voor het andere Cyberpunk topic. @Kheos open jij de discussie daar met de punten waarin Cyberpunk het beter doet dan GTA? Misschien heb je wel gewoon een punt. Wil nog steeds graag die discussie voortzetten. :)

Edit: Lees overal dat het rijden goed verbeterd is in die patch. Dat is ook wel echt fantastisch. Nu ook snel een patch voor de minimap en ik ben tot de nextgen update wel tevreden. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Waarom wil je uberhaupt GTA vergelijken met CP? Ik snap het niet...

Als je CP gaat spelen als GTA en teleurgesteld bent dat het anders is, waarom ga je dan niet gewoon GTA spelen?

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos zei in zijn post
Kheos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:50:
[...] De vlakken waarop CyberPunk 2077 beter is dan GTA worden weggeveegd.
En ik was gewoon benieuwd welke vlakken dit volgens hem zijn.

Verder snap ik de vergelijking ook niet zo hoor. GTA is een open world sandbox game. Cyberpunk is een open world action adventure game. Totaal verschillende genres. Het enige wat de games gemeen hebben is dat je auto kunt rijden en de game een open wereld heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 12:41
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:08:

Verder is er natuurlijk het aspect dat je bijna alle missies enkel per telefoon ontvangt. Het voelt als een mismatch dat je veel mensen spreekt, maar nooit echt ontmoet. In het begin van het spel werd ik opgebeld door een (ex?-)Nomad die een fixer was. Zij zei dat ik gerust eens met haar contact mag opnemen buiten het werk om. Daar kreeg ik geen mogelijkheid voor, en heb er nooit meer iets over gehoord.
Al jouw fixers zeggen in een telefoon gesprek dat je ze bezoeken kunt. Je kunt ook echt alle fixers (die jou gigs geven) bezoeken en met hun praten. Fixer locaties staan op de map. Die geven jou in de dialogen achtergrond informatie over hun buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Zawaponga schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:01:
Fixer locaties staan op de map. Die geven jou in de dialogen achtergrond informatie over hun buurt.
Heb ik echt naar gezocht, maar toch over het hoofd gezien. Bedankt! Voer voor de volgende playthrough, maar ik wacht nog even totdat de meer substantiële updatesm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:37:
[...]
Maar nogmaals, dit ''geklaag'' is denk ik meer wat voor het andere Cyberpunk topic. @Kheos open jij de discussie daar met de punten waarin Cyberpunk het beter doet dan GTA? Misschien heb je wel gewoon een punt. Wil nog steeds graag die discussie voortzetten. :)
Ik zie absoluut geen enkele reden om dat nog maar te overwegen?
Ten eerste zeg ik al van dag 1 dat het geen zin heeft om de twee te vergelijken, en jij verlangt dat ik de discussie start om de twee te vergelijken?
Ten tweede lijk jij te verwachten dat ik jou van gedachte ga doen veranderen? Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Jij hebt liever GTA? Top! Ik vind GTA ongelofelijk saaie en oninteressante games. Je kunt er zogezegd alles doen, maar ik heb nul incentive om wat dan ook te doen in GTA. Je hebt veel voertuigen, maar ik heb echt geen zin om ze te verzamelen. Als ik de gta games gratis kreeg zou ik ze nog weggeven omdat het anders een waste van diskspace zou zijn.
Tis als een burgerzaak waar ze trots zijn dat je de keuze hebt uit 2000 burgers, 50 aardappel bereidingen en 200 frisdranken. Ze hebben misschien meer keuze dan McDonalds, maar ze smaken absoluut niet beter. Maar terwijl ik hier op mijn gemak mijn 'in mijn ogen perfecte burger' probeer op te eten, staan er letterlijk duizenden rondom mij te roepen hoeveel beter hun burgerzaak is. Ja, ok, that's like your opinion man. Kun je nu gewoon optiefen en mij mijn burger laten eten? Vind je jouw burger van mijn favoriete zaak niet lekker? Jammer, vraag je geld terug en ga dan wat burgers eten in jouw zaak. Afgesproken? Ok, thanks, bye.
Ten derde kan zon discussie maar rond twee zaken draaien: ofwel super saaie getallen (hoeveel quests per vierkante kilometer, ratio van aantal mogelijkheden om een quest te spelen versus het aantal quests...) ofwel pure meningen (ik vind de sfeer in GTA kut, jij vind de politie in Cyberpunk 2077 onvoldoende). Wat levert dat wie dan ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Niet om het één of het ander, maar jij was de eerste sinds pagina's die over GTA begon....
Als je het irritant vindt dat mensen je een vraag stellen op basis van iets dat je zelf aanhaalt dan moet je er in eerste instantie niet over beginnen.

Maar verder prima hoor. Dan laten we het hierbij. :)

Ik denk dat we het er beide over eens zijn dat Cyberpunk een zeer vermakelijke game is trouwens. Dus als je het oké vindt eet ik graag in diezelfde burgerzaak een burgertje mee. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:25:
Niet om het één of het ander, maar jij was de eerste sinds pagina's die over GTA begon....
Als je het irritant vindt dat mensen je een vraag stellen op basis van iets dat je zelf aanhaalt dan moet je er in eerste instantie niet over beginnen.

Ik denk dat dat vooral ook een reactie was op de mensen die onder de frontpage nieuwsberichten gepost
hadden. Daar werd veelvuldig het vergelijk met GTA gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:25:

ik 'begon' er over als reactie op @KipCurreh die "een beetje moe van al die negatieve shit en vergelijkingen met andere games die het zoooo veel beter doen of deden." is, en ik reageer daarop dat ik inderdaad ook die vergelijkingen met GTA in dit topic, op Cyberpunk forum, in al die reacties op letterlijk elk nieuws artikel hier op tweakers beu ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Kheos op 30-03-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Fair enough.

Laten we het dan maar gewoon over de patch en de game hebben. Iemand die de patch op de PS5 al binnen gehengeld heeft? Lees veel positieve berichten over de XsX patch maar kan nog niet veel over de PS5 vinden. Heb wel zin in een tweede playthrough in Night City.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 30-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Kheos schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Op welk platform speel je? Daar schijnt nogal verschil op te zitten hoe vol de stad aanvoelt.
PS5 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Fijn dat die discussie inderdaad is afgesloten, maar ik moet zeggen ik heb wel mega trek gekregen in hamburgers. Heerlijke vergelijking :+

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Weet iemand of alle updated stuff werkt in een reeds bestaande savegame?

Ik las net ergens snel op reddit dat als bv. de quests in een bestaande savegame al begonnen zijn, het spel een andere (oudere) dataset aanspreekt? Klopt hier iets van?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
Hoe is de gameplay nu op de ps4pro na de patch. Heb de game in mijn mandje op bol.com maar twijfel om hem al te kopen als de patch tegenvalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Om heel eerlijk te zijn zou ik 't op de ps4 en xbone gewoon niet doen voor de zekerheid... Tenzij je hem natuurlijk heel goedkoop kan krijgen en je dus het verlies kan pakken als het toch niet de ervaring biedt die je wenst. Maar goed, dat is voor ieder op zich te bepalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:58
Was dit al hier bekend?

Gelekte gratis DLC:

Ripperdocs Expansion
Body Shops Expansion
Fashion Forward Expansion
Gangs of Night City
Body of Chrome
Rides of the Dark Future
The Relic
Neck Deep
Night City Expansion

"In the wake of this new update going live, Reddit user PricklyAssassin appears to have uncovered evidence of the delayed Cyberpunk 2077 expansions. While rummaging through the development-end of Epic Games Store, they came across titles for nine separate DLC expansions, most of which are currently listed as free. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
doobieters schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:24:
Was dit al hier bekend?

Gelekte gratis DLC:

Ripperdocs Expansion
Body Shops Expansion
Fashion Forward Expansion
Gangs of Night City
Body of Chrome
Rides of the Dark Future
The Relic
Neck Deep
Night City Expansion

"In the wake of this new update going live, Reddit user PricklyAssassin appears to have uncovered evidence of the delayed Cyberpunk 2077 expansions. While rummaging through the development-end of Epic Games Store, they came across titles for nine separate DLC expansions, most of which are currently listed as free. "
hoe 'betrouwbaar' is dit?

lijkt trouwens wel veel zaken waar de fans om schreeuwen :D

enkel die relic en neck deep lijken mij nog wat vaag, de rest heb ik wel een idee wat ik kan verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgende keer wel graag een bronvermelding geven.

Waarschijnlijk krijgt de Relic een eigen skill tree.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2021 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25
Timothy3000 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:10:

Edit: Patch is hier nu toch aan het downloaden. Ik las dat de crashes niet meer plaatsvinden op PS5 en dat was eigenlijk mijn voornaamste issue. Voor de rest is de game zeker vermakelijk en zal ik hem nu iets rustiger kunnen herspelen. :)
Ik denk dat dit inderdaad een goede middenweg was geweest qua gameplay/gameworld. Maarja het is wat het is. Persoonlijk zie ik over 6-12 maanden wel. Fijn dat andere mensen er iig wel van kunnen genieten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:58
Ja baas.

Ot: opzich zou het mij niet verbazen als ze kiezen voor gratis DLC. Ze kunnen echt wel wat goodwill gebruiken en met The Witcher 3 gaven ze best wat gratis DLC weg bij launch.

Oh oh, wat was die game marketingstechnisch zoveel beter dan dit treinwrak.. Eeuwig zonde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het zou mij ook niet verbazen als ze gratis DLC doen.

Vooral omdat ze dat al aangekondigd hadden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
doobieters schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Ja baas.

Ot: opzich zou het mij niet verbazen als ze kiezen voor gratis DLC. Ze kunnen echt wel wat goodwill gebruiken en met The Witcher 3 gaven ze best wat gratis DLC weg bij launch.

Oh oh, wat was die game marketingstechnisch zoveel beter dan dit treinwrak.. Eeuwig zonde.
ik meen me te herinneren dat ze in het verleden hadden aangegeven dat die DLC's inderdaad gratis waren net zoals bij the witcher 3.

En ik dacht dat er ook nog een betalende update aankwam, van het niveau Hearts of Stone en Blood & Wine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tijd voor een apart console en pc topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:34:
Tijd voor een apart console en pc topic?
Of gewoon de bugs in het bugs en release topic?
Doen we al maanden zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels 1.2 ook even gespeeld en het besturen van de auto's middels het keyboard gaat nu wel een stuk makkelijker. Heb de sensitivity nu op 80% staan en dat lijkt voor mij de sweetspot.

Verder viel mij op dat er boven vijandjes nu duidelijker wordt weergegeven wat voor type vijandje het is.

Enige wat ik minder prettig vind is de iconen voor de granaten die gewijzigd zijn. Zal kwestie van wennen zijn, maar in eerste instantie herkende ik ze niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Hier ook opnieuw gestart
screenie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPEwKiVB8PFxsBdrfgMWF6XY7lY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jddmXTAFznFzNXnDGpqq8jt6.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDpfkzUDXP184ytv4-WMBEMtM0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRoDNqjQroa01awg8BcMf6lc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Larmoth op 30-03-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren toch eens even getest i.c.m. RT op mijn 6900XT,

Behalve een performance tank visueel niet mega veel verschil t.o.v. zonder RT. Voor mij is het nog niet de trigger om al met mijn 2de playthrough te spelen en ik wacht nog even tot ik over een paar maanden mijn 1440p UW schermpje haal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik blijf bij mijn mening dat het een toffe game is.

Wat ik wel merk, is dat het aantal side missions veeeeel te veel is voor mij.

Ik wil vooral de main story volgen, geweldige verhaallijn ook vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

IGN als bron zou ik met een korrel zout nemen. Ook wat CDPR zegt zou ik met een korrel zout nemen. ;)

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is...

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ign heb ik weinig mee, maar waarom zou je het ontkennen ? Niet dat het veel boeit

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 31-03-2021 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

418O2 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:16:
Ign heb ik weinig mee, maar waarom zou je het ontkennen ? Niet dat het veel boeit
Als het niet veel boeit dan had je het niet gevraagd, noch interesse getoond. ;P

CDPR is sinds het uikomen van het spel in damage control mode. Het kanaal dat deze gegevens lekte lijkt uitmuntend geschikt om DLC te verspreiden, en er is geen andere reden om die informatie daarin als zodanig op te nemen.

Later zal CDPR komen met excuses, iets van 'het heet anders, en dat anders is wel DLC', of 'het is onderdeel van een patch, dus geen DLC'.

Let op dat CDPR ook niet aangeeft dat de informatie nep is. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 31-03-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:01
Even wat snel getest, apart dat je dus nu loot al 'ziet' voordat je uberhaubt een box/kast/body opent, beetje semi no-clip mode :P

De framerate lijkt wel iets raars mee te zijn, heb het gevoel dat op de XSX de framerate gigantisch omlaag is gegaan, of ik heb iets teveel 60fps games zitten spelen, maar het voelt nu meer een 30fps game.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Sorry hoor, heb het spel dan wel zelf niet maar als ik dan op Youtube filmpjes zie dat zelfs met deze patch de framerate 30fps is met voortdurende drops naar 23a24fps.

Dat kan echt niet meer anno 2021 en zo mooi is het spel nou ook weer niet. Is toch niet te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
rutgergron schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:32:
Sorry hoor, heb het spel dan wel zelf niet maar als ik dan op Youtube filmpjes zie dat zelfs met deze patch de framerate 30fps is met voortdurende drops naar 23a24fps.

Dat kan echt niet meer anno 2021 en zo mooi is het spel nou ook weer niet. Is toch niet te spelen.
Da's dan met... RT aan? Uit? Dlss aan? Uit? Welke effecten aan/uit? Welke videokaart? Cpu?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26

Misschien moet je de opinies gewoon overlaten aan de mensen die het spel wél zelf hebben en spelen. :>

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
Nnoitra schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:12:
[...]

Misschien moet je de opinies gewoon overlaten aan de mensen die het spel wél zelf hebben en spelen. :>
Zal ik doen, thanks voor de tip (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Snippertje

Light up your life

Ik heb een kort filmpje gemaakt met de nieuwe patch en resizable bar op 4k hdr. Settings en FPS op 1:05. Draait echt een stuk soepeler moet ik zeggen, heb alles maxed out en DLSS op performance.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

oké doei

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley

Wat ook echt niet meer kan anno 2021, is commentaar geven zonder dat je zelf gespeeld hebt.
Spel is 29.99 Euro deze week bij Bol.com, try it for yourself en geef dan je mening.

Persoonlijk is het gewoon een meer dan prima spel. Sterke verhaallijn, veel te doen, grafisch prima voor elkaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:09:
[...]

Wat ook echt niet meer kan anno 2021, is commentaar geven zonder dat je zelf gespeeld hebt.
Spel is 29.99 Euro deze week bij Bol.com, try it for yourself en geef dan je mening.

Persoonlijk is het gewoon een meer dan prima spel. Sterke verhaallijn, veel te doen, grafisch prima voor elkaar
Dont feed the troll.

Denk je dat iemand met zo'n houding nou echt ooit om kan draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:51
SinergyX schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:29:
Even wat snel getest, apart dat je dus nu loot al 'ziet' voordat je uberhaubt een box/kast/body opent, beetje semi no-clip mode :P

De framerate lijkt wel iets raars mee te zijn, heb het gevoel dat op de XSX de framerate gigantisch omlaag is gegaan, of ik heb iets teveel 60fps games zitten spelen, maar het voelt nu meer een 30fps game.
Heb je Cyberpunk op de XSX in Quality of Performance mode draaien? Voorheen was het zo dat quality mode betere performance leek te geven dan performance mode 8)7 .

Dit is sinds de laatste patch niet meer het geval. Quality mode lijkt constant 30fps te zijn nu, maar performance mode draait wel soepel (als in 60fps) nu heb ik het idee.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Doe. ff. normaal.

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 02-04-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:41
Ik heb ondanks de kritiek toch maar Cyberpunk 2077 gekocht voor de PS4Pro. Stabiel loopt het nog steeds niet, heb nu 1 vastloper gehad en 1x gehad dat ik niet verder kon in een missie. Maar desondanks vind ik het wel een gaaf spel met een gave setting en veel mogelijkheden

Ik zit dus nog redelijk in het begin, maar heeft iemand een tip welke skills en perks ik me het beste op kan focussen in het begin? Of maakt dat niet zoveel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:10:
Ik heb ondanks de kritiek toch maar Cyberpunk 2077 gekocht voor de PS4Pro. Stabiel loopt het nog steeds niet, heb nu 1 vastloper gehad en 1x gehad dat ik niet verder kon in een missie. Maar desondanks vind ik het wel een gaaf spel met een gave setting en veel mogelijkheden

Ik zit dus nog redelijk in het begin, maar heeft iemand een tip welke skills en perks ik me het beste op kan focussen in het begin? Of maakt dat niet zoveel uit?
Hangt enigszins af van de moeilijkheidsgraad, maar vooral van wat je zelf fijn vind om te spelen. Meer stealth of meer gericht op wapens.
Kijk hier eens voor een aantal builds en waar je je dan op moet richten:
https://game8.co/games/Cyberpunk-2077/archives/309681

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat een bazengun is die 'Problem Solver'. Love it 😍

Side missies....mweh. Behalve die met Panam. Eindelijk eens een game waar het goed gelukt is er een lekkee chick in te krijgen 😉

Overige lachte ik me kapot om een recensie Bol.com. Iets in de trant:

' Een game die geweld, drugs en sex verheerlijkt en ik me dus van distantieer'

I love het geweld 😍 Een heel magazijn afknallen op een NPC waar de stukken afspatten, en hem dan nog ff lethal door zijn kop te knallen 👍👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:53:
Wat een bazengun is die 'Problem Solver'. Love it 😍

Side missies....mweh. Behalve die met Panam. Eindelijk eens een game waar het goed gelukt is er een lekkee chick in te krijgen 😉
Nog liever Judy voor mij :9 Helaas wou ze niet met de mannelijke V maar dat maak ik de volgende playthrough wel goed :D Ik had die uitgesteld tot ik een nieuwe 3080 kaart kon kopen met volle RTX erop (heb nu 1080Ti dus geen enkele RTX). Helaas blijkt dat hem nog steeds niet te gaan worden :'( Dus ik ga toch maar weer spelen denk ik. Het is zo'n geweldige game O+ Dan over een jaar nog maar een keer.
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:53:
Overige lachte ik me kapot om een recensie Bol.com. Iets in de trant:

' Een game die geweld, drugs en sex verheerlijkt en ik me dus van distantieer'
:') :X Dit gaat op voor zowat elke game. Laat hij dan Hello Kitty spelen ofzo :w

Deze game doet dat inderdaad uit de kunst (y)
Snippertje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:25:
Ik heb een kort filmpje gemaakt met de nieuwe patch en resizable bar op 4k hdr. Settings en FPS op 1:05. Draait echt een stuk soepeler moet ik zeggen, heb alles maxed out en DLSS op performance.

[YouTube: Cyberpunk 2077 update 1.2 Gameplay | Resizable bar 4k RTX 3090 | Ryzen 3700x | 32GB memory |]
Interessant, op mijn 1080Ti was 4K net niet soepel genoeg voor de patch, voelde een beetje stroperig aan. Misschien toch maar weer eens proberen dan nu met de patch. Maar 2560x1440 ging super en ziet er ook wel goed uit.

PS: Ik zag net toevallig dat de collector's edition voor PS4 en Xbox One nu in prijs gedropt zijn naar 148 euro. Voor degenen die de windows versie al hebben maar de goodies van de CE willen, geen slechte prijs. Zelf heb ik de CE al dus ga het niet doen. Het grote beeldje is inderdaad erg mooi en staat bij mij in de vitrinekast (naast de pip boy van Fallout 4)

[ Voor 45% gewijzigd door GekkePrutser op 02-04-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:01
Maikel64 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:27:
[...]

Heb je Cyberpunk op de XSX in Quality of Performance mode draaien? Voorheen was het zo dat quality mode betere performance leek te geven dan performance mode 8)7 .

Dit is sinds de laatste patch niet meer het geval. Quality mode lijkt constant 30fps te zijn nu, maar performance mode draait wel soepel (als in 60fps) nu heb ik het idee.
Heb ze nu beide geprobeerd, maar het voelt alsof er een FPS cap op zit? Als ik bv uit Division of Outriders kom, merk je gewoon dat er een andere framerate is. Ze zouden bijna verplicht bij elke game een fps counter moeten inbouwen (vaak heeft PC hem in de settings wel).

Ik kan me niet herinneren dat dit precies zo was toen ik van XBX naar XSX ging, dat was toen een 10x betere ervaring. Misschien maar nog eens testen eerst op mijn XBX en dan over, dat solid 30 toch anders voelt dan 60fps uit division.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
GekkePrutser schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:34:
[...]

Nog liever Judy voor mij :9 Helaas wou ze niet met de mannelijke V maar dat maak ik de volgende playthrough wel goed :D Ik had die uitgesteld tot ik een nieuwe 3080 kaart kon kopen met volle RTX erop (heb nu 1080Ti dus geen enkele RTX). Helaas blijkt dat hem nog steeds niet te gaan worden :'( Dus ik ga toch maar weer spelen denk ik. Het is zo'n geweldige game O+ Dan over een jaar nog maar een keer.

[...]

:') :X Dit gaat op voor zowat elke game. Laat hij dan Hello Kitty spelen ofzo :w

Deze game doet dat inderdaad uit de kunst (y)

[...]

Interessant, op mijn 1080Ti was 4K net niet soepel genoeg voor de patch, voelde een beetje stroperig aan. Misschien toch maar weer eens proberen dan nu met de patch. Maar 2560x1440 ging super en ziet er ook wel goed uit.

PS: Ik zag net toevallig dat de collector's edition voor PS4 en Xbox One nu in prijs gedropt zijn naar 148 euro. Voor degenen die de windows versie al hebben maar de goodies van de CE willen, geen slechte prijs. Zelf heb ik de CE al dus ga het niet doen. Het grote beeldje is inderdaad erg mooi en staat bij mij in de vitrinekast (naast de pip boy van Fallout 4)
V got laid.
spoiler:
Net Panam een beurt gegeven

🙈😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

GekkePrutser schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:34:
[...]

[...]

Ik ben net aan m'n tweede playthrough begonnen (of eigenlijk derde, maar eerste nooit afgemaakt) als vrouw en Judy is ook mijn doel :+

Overigens heb ik op 4k met dlss een enorme cpu bottleneck kwam ik achter. Zodra ik die lager zet dan balanced gaat mijn gpu usage omlaag. Hopelijk dit jaar nog upgraden naar een 5900x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Snippertje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:48:
[...]

Ik ben net aan m'n tweede playthrough begonnen (of eigenlijk derde, maar eerste nooit afgemaakt) als vrouw en Judy is ook mijn doel :+

Overigens heb ik op 4k met dlss een enorme cpu bottleneck kwam ik achter. Zodra ik die lager zet dan balanced gaat mijn gpu usage omlaag. Hopelijk dit jaar nog upgraden naar een 5900x.
Wat is lager dan balanced? Performance toch? Dan gaat vanuit DLSS je base resolutie omlaag, dus GPU verbruik dan toch ook? Dit lijkt me gewoon normaal. Dus hoe kom je bij een CPU bottleneck vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

DriesNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:45:
[...]

Wat is lager dan balanced? Performance toch? Dan gaat vanuit DLSS je base resolutie omlaag, dus GPU verbruik dan toch ook? Dit lijkt me gewoon normaal. Dus hoe kom je bij een CPU bottleneck vraag ik me af.
Nou als ik meer cpu performance zou hebben (single core, dus per tick), dan heeft de GPU ook meer te doen. De GPU heeft simpel te weinig werk. Is ook logisch, want de resolutie is idd lager intern. Dus ik zou op performance dlss waarschijnlijk een hogere fps hebben als ik geen cpu bottleneck zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
Snippertje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:09:
[...]

Nou als ik meer cpu performance zou hebben (single core, dus per tick), dan heeft de GPU ook meer te doen. De GPU heeft simpel te weinig werk. Is ook logisch, want de resolutie is idd lager intern. Dus ik zou op performance dlss waarschijnlijk een hogere fps hebben als ik geen cpu bottleneck zou hebben.
Ah, oke... eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dit precies zit :-) misschien iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

DriesNL schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:57:
[...]

Ah, oke... eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dit precies zit :-) misschien iemand anders?
Hier vind je wat meer uitleg: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Uitgespeeld. Wat een dikke dikke dikke game 😍

Eerste game ooit waar ik direct voor een 2e playtrough ga. En ik speel bijna geen games nog een keer.

Echt supertof verhaal. Wat ik me echt afvraag...hoe was het verhaal gelopen als ik bepaalde side missies niet had gedaan?

Hoe zou de game aflopen als ik andere eindkeuzes had gemaakt? Echt heel benieuwd.

Voor mij is dit een van de aller allerbeste games ever geweest.

Schijt aan de niet zo volle stad. Jammer dat ik ook op de PS5 een paar crashjes heb gehad.
Het hele 60 FPS gebeuren boeit mij sowieso niet.
Gewoon non-stop actie, heerlijke karakters om mee te spelen.

Kan iemand mij alleen 1 ding uitleggen? Snap iets voor geen meter, iss wel een mega spoiler:

spoiler:
Waarom staat Johnny Silverhanda construct op die chip? Ik snap het Soulkiller verhaal, ook waarom Johnny de zooi opblaast en hoe die omkomt, maar why in earth heeft Yorinobu Arasaka uitgerekend de construct van Silverhand op chip bij zich?

Over Yorinobu gesproken...ik denk dat ik er nog wel een 3e of 4e playtrough voor nodig heb om uit te volgelen was alle mogelijke einde zijn, en dan heb je ook nog eens de 3 verschillende class typeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23
Een dikke game ? Deze game kan je echt niet meer bejubelen. Natuurlijk kan je van alles verzinnen waarom het wel geslaagd zou zijn. Het is niet alleen een niet volle stad... Een game van deze kwaliteit door je strot laten duwen, omdat je had gehoopt dat het je geld waard was ? Omdat je had gehoopt dat het goed was ? Hou alsjeblieft op. Het is niet voor niets de eerste game die uit de psn store werd gehaald, het krijgt niet voor niets de ene na de andere patch.
Misschien is het op sommige momenten best te pruimen, maar veel meer moet je er niet van willen maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Nol_NL op 05-04-2021 02:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nol_NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 02:43:
Een dikke game ? Deze game kan je echt niet meer bejubelen. Natuurlijk kan je van alles verzinnen waarom het wel geslaagd zou zijn. Het is niet alleen een niet volle stad... Een game van deze kwaliteit door je strot laten duwen, omdat je had gehoopt dat het je geld waard was ? Omdat je had gehoopt dat het goed was ? Hou alsjeblieft op. Het is niet voor niets de eerste game die uit de psn store werd gehaald, het krijgt niet voor niets de ene na de andere patch.
Misschien is het op sommige momenten best te pruimen, maar veel meer moet je er niet van willen maken.
Door je strot laten duwen?
Hoe zie je dat voor je?
Ik dacht dat iedereen de vrije keuze had om deze game te kopen of niet? En dat wie niet tevreden was zijn geld terug kreeg en de game mocht houden. Klinkt dat als door de strot laten duwen?

En wat bedoel je met "het krijgt niet voor niets de ene na de andere patch.". Ken jij dan games die foutloos released worden en na hun release geen updates krijgen? Ik namelijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Spel op de downloads gevonden en met alle horrorverhalen eerst zo eens geprobeerd, na een uur was ik om en heb ik het spel gekocht...

Hoop er nog veel uren mee bezig te zijn :)

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kheos schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:07:
[...]
En wat bedoel je met "het krijgt niet voor niets de ene na de andere patch.". Ken jij dan games die foutloos released worden en na hun release geen updates krijgen? Ik namelijk niet.
Vrijwel alles wat Nintendo published. :p

Verder met je eens. Ieder kiest er zelf voor om de game te kopen. Staan genoeg user reviews e.d. online. De game wordt niemand door de strot geduwd. Je kunt nu zelf nagaan of je de game leuk gaat vinden of niet voordat je hem koopt.

Het is helemaal niet zo vreemd dat mensen de game wel leuk vinden. Helemaal niet als je hem nu koopt denk ik. Dan stap je er met hele andere verwachtingen in en kan het inderdaad alleen maar meevallen. De game is gewoon vermakelijk. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 05-04-2021 09:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben ik niet mee eens. Ik vind het een geweldige game, de wereld is werkelijk super mooi, de interacties voelen geweldig aan.

Er wordt veel geklaagd over de auto's die rustig blijven wachten als je de weg blokkeert en dat soort dingetjes. Zou mooi zijn als dat wat realistischer was, maar de stad is hier een decor voor het verhaal, niet een doel op zich. En dat vind ik gewoon ijzersterk. Het had alleen wat langer mogen zijn.

Overigens speel ik op PC, ik weet niet hoe het nu staat met de console versies.

Ik heb zelfs later nog de (PC) collector's edition gekocht omdat ik het spel zo goed vond. Voor mij is het echt de game van 2020 (okee, naast Half-Life Alyx dat echt baanbrekend was).

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 05-04-2021 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:26
Timothy3000 schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:58:
[...]

Vrijwel alles wat Nintendo published. :p
Vroeger wellicht.
Sinds de Nintendo console opslagruimte en een internetconnectie hebben zijn er ook genoeg updates hoor ;)
Verder met je eens. Ieder kiest er zelf voor om de game te kopen. Staan genoeg user reviews e.d. online. De game wordt niemand door de strot geduwd. Je kunt nu zelf nagaan of je de game leuk gaat vinden of niet voordat je hem koopt.

Het is helemaal niet zo vreemd dat mensen de game wel leuk vinden. Helemaal niet als je hem nu koopt denk ik. Dan stap je er met hele andere verwachtingen in en kan het inderdaad alleen maar meevallen. De game is gewoon vermakelijk. :)
Nollie hierboven is gewoon een beetje gefrustreerd dat het hij spel uiteindelijk niet tof vind. En daarom mag niemand het blijkbaar tof vinden. :/

Wel grappig dat hij zich deze hele situatie had kunnen voorkomen, als hij zijn eigen raad had opgevolgd :+
Wordt hier nog steeds over geklaagd ? Je weet toch wat je koopt, mag ik aannemen... Als je inmiddels nog niet weet dat dit in CoD aanwezig is, dan moet dit je 1e CoD zijn of je hebt een jaar of 5 onder een steen gezeten.
Over updates zeuren is ook een tikkie hypocriet, hij speelt namelijk ook Assassin's Creed: Valhalla.
Gok eens hoeveel updates daar al van zijn? Ook al iets van 5 stuks :D
Die van COD: Modern Warfare en Black Ops Cold War ga ik niets eens tellen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Waar kom die behoefte vandaan om mensen hun geluk en plezier niet te gunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nnoitra schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:00:
[...]
Vroeger wellicht.
Sinds de Nintendo console opslagruimte en een internetconnectie hebben zijn er ook genoeg updates hoor ;)

[...]

Nollie hierboven is gewoon een beetje gefrustreerd dat het hij spel uiteindelijk niet tof vind. En daarom mag niemand het blijkbaar tof vinden. :/

Wel grappig dat hij zich deze hele situatie had kunnen voorkomen, als hij zijn eigen raad had opgevolgd :+

[...]

Over updates zeuren is ook een tikkie hypocriet, hij speelt namelijk ook Assassin's Creed: Valhalla.
Gok eens hoeveel updates daar al van zijn? Ook al iets van 5 stuks :D
Die van COD: Modern Warfare en Black Ops Cold War ga ik niets eens tellen.
Dat Nintendo games updates krijgen spreek ik zeker niet tegen. Maar de games worden over het algemeen wel vrijwel foutloos gereleased. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Timothy3000 schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:02:
[...]

Dat Nintendo games updates krijgen spreek ik zeker niet tegen. Maar de games worden over het algemeen wel vrijwel foutloos gereleased. :)
die hebben natuurlijk wel hun eigen hardware, wat development en testing zoveel makkelijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomason12
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 31-08 17:12
GekkePrutser schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:54:
[...]

Ben ik niet mee eens. Ik vind het een geweldige game, de wereld is werkelijk super mooi, de interacties voelen geweldig aan.

Er wordt veel geklaagd over de auto's die rustig blijven wachten als je de weg blokkeert en dat soort dingetjes. Zou mooi zijn als dat wat realistischer was, maar de stad is hier een decor voor het verhaal, niet een doel op zich. En dat vind ik gewoon ijzersterk. Het had alleen wat langer mogen zijn.

Overigens speel ik op PC, ik weet niet hoe het nu staat met de console versies.

Ik heb zelfs later nog de (PC) collector's edition gekocht omdat ik het spel zo goed vond. Voor mij is het echt de game van 2020 (okee, naast Half-Life Alyx dat echt baanbrekend was).
Het verbaast me niet dat je positieve dingen te zeggen hebt over cyberpunk 2077, omdat je de game op pc speelt, wat op dit moment waarschijnlijk het beste platform is om deze game te spelen. Ik ben het met je eens over de prachtige wereld van Night City die met veel detail is gecreëerd en er is veel te doen op deze geweldige plek. Voor mij is het bereik van de voertuigen niet slecht, ook met een aantal fantastische futuristische auto's zoals Rayfield Aerondight "Guinevere" en fantastische motoren zoals ARCH Nazaré.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hou zelf op joh met je sneue reacties. Ik vind het wel een geweldige game. Jij niet, prima, dan ga je lekker Paaseieren zoeken toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
ArnoldSmiley schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:07:
[...]

Hou zelf op joh met je sneue reacties. Ik vind het wel een geweldige game. Jij niet, prima, dan ga je lekker Paaseieren zoeken toch
Paaseieren zoeken... Welke reactie is er nou sneu ?
Op een forum zijn niet alleen gelijkgestemden, als je daar niet mee om kan gaan, kan je beter niets meer plaatsen.

Ik hoop dat ze er uiteindelijk nog wat van weten te maken, maar dit had natuurlijk nooit in deze staat een release mogen krijgen. Over een half jaartje of wat nog eens kijken hoe het ervoor staat.

[ Voor 18% gewijzigd door Nol_NL op 05-04-2021 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het is een prima game (de pc-versie hier). Is het de grootste game changer ever? Nee. Maar het is prima te spelen. Was voor mij persoonlijk z'n geld meer dan waard. De style is prima, de gameplay is prima, schieten is prima, leuke missies, best aardig verhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Nol_NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:41:
[...]

Op een forum zijn niet alleen gelijkgestemden, als je daar niet mee om kan gaan, kan je beter niets meer plaatsen.

Ik hoop dat ze er uiteindelijk nog wat van weten te maken, maar dit had natuurlijk nooit in deze staat een release mogen krijgen. Over een half jaartje of wat nog eens kijken hoe het ervoor staat.
Prima. Maar dat jij het niet goed genoeg vindt betekent niet dat anderen er niet van kunnen genieten. En als een meeuw in een topic gaan schijten en wegvliegen voegt echt niets toe. Wat probeer je te bereiken? Dat iemand die nu lol heeft met de game denkt 'o ja, hij heeft gelijk' en de game weglegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met de google chromecast ultra en controller erbij voor €50 heb ik mij prima met Cyberpunk weten te vermaken. Sterker nog door patch v1.2 ben ik opnieuw begonnen als corpo male V.

spoiler:
Eerder kon ik Panam niet romancen, dat ga ik nu mooi wel doen. En oh fingers niet in elkaar meppen. Kon het in mijn eerste play through niet laten, waardoor ik nooit echt de sandevistan mod heb benut.

Qua einde ga ik voor dezelfde die ik koos als female V. Die blijf ik het beste passen in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
418O2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:18:
[...]

Prima. Maar dat jij het niet goed genoeg vindt betekent niet dat anderen er niet van kunnen genieten. En als een meeuw in een topic gaan schijten en wegvliegen voegt echt niets toe. Wat probeer je te bereiken? Dat iemand die nu lol heeft met de game denkt 'o ja, hij heeft gelijk' en de game weglegt?
Dat moet iedereen voor zich weten, maar mensen waren niet opzoek naar een refund, omdat het allemaal zo goed was. Ik heb ook niet de intentie om om hier iets mee te bereiken. Vooralsnog is het trekken aan een dood paard. Framerate zakt op de One X met de nieuwe patch nog steeds onder de 20 FPS op sommige momenten. Voor mij is dat nog steeds niet goed genoeg, zoals eerder aangegeven hoop ik dat dit nog gaat veranderen.

Maar goed, eindeloze discussie. Ik wens iedereen veel plezier met Cyberpunk. Ik hoop later nog eens in te stappen. Ik ga snel weer eieren zoeken :>

[ Voor 8% gewijzigd door Nol_NL op 05-04-2021 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Nol_NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:30:
[...]

Dat moet iedereen voor zich weten, maar mensen waren niet opzoek naar een refund, omdat het allemaal zo goed was. Ik heb ook niet de intentie om om hier iets mee te bereiken. Vooralsnog is het trekken aan een dood paard. Framerate zakt op de One X met de nieuwe patch nog steeds onder de 20 FPS op sommige momenten. Voor mij is dat nog steeds niet goed genoeg, zoals eerder aangegeven hoop ik dat dit nog gaat veranderen.
Prima. Maar je stipt allemaal issues aan die iedereen kent, maar niet op elk platform spelen. Dus wat voor nut heeft het om het als zoveelste user weer te posten?

Mocht je nou de onvervulbare behoefte voelen om te zeuren -> [Multi] Release & bug discussie Cyberpunk 2077

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Nol_NL schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:41:
[...]

Gaat mij niet zozeer omdat je andere mening hebt, wel om je vervelende manier om deze kenbaar te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
Nog steeds word ik grafisch compleet weggeblazen door de RTX effecten in de game. Lijkt soms haast foto-realistisch, soms weet ik gewoon niet wat ik zie _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Zo. In de aanbieding maar even gekocht voor de PS4Pro. Jullie gaan me of heel veel zien aankomende tijd hier, of dit duurt nog een paar maanden tot ik mijn PS5 heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Was net bezig met de gig “Backs against the wall”. Als je de goede gesprekopties kiest kun je de combat ontlopen. Het einde van de quest zag ik niet aankomen, sloeg best wel in. Na het lezen van zijn e-mails nog meer. Dit soort dingen doet de game toch echt heel erg goed hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

maartend schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:24:
Zo. In de aanbieding maar even gekocht voor de PS4Pro. Jullie gaan me of heel veel zien aankomende tijd hier, of dit duurt nog een paar maanden tot ik mijn PS5 heb
Hier de game vandaag ook aangeschaft. Heb de ps4 versie gekocht om te spelen op de ps5 (hier schijnt later een gratis ps5 versie van gemaakt te kunnen worden). Als ik de recensies heb gelezen moet dit prima te doen zijn. Voor 25 euro kan ik daar niet echt een buil aan vallen.

Kan eigenlijk niet wachten tot de game morgen binnen komt om de game te gaan ontdekken. De verhalen wat ik voorbij zie komen hier zijn toch wel goed.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Ik heb een nette i7-8700, moet echt niet bottlenecken hoor, dat had ik al uitgezocht.

Soundcloud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Luukwa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:03:
Ik heb een nette i7-8700, moet echt niet bottlenecken hoor, dat had ik al uitgezocht.
Je geeft geen settings, geen framerates, je doet zelf 0 onderzoek, wat wil je dat we zeggen?

Heb je raytracing niet op psycho staan toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesNL
Luukwa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:03:
Dan gaat er iets echt niet goed in je systeem. Zit je GPU in de correcte PCI-e slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

418O2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:23:
[...]

Je geeft geen settings, geen framerates, je doet zelf 0 onderzoek, wat wil je dat we zeggen?

Heb je raytracing niet op psycho staan toevallig?
Het is een constatering. Ik speel zelf op alles ultra met raytracing op medium/high.
Met geen enkele hedendaagse titel framerate problemen maar bij deze game schiet het alle kanten uit.
Met een 3080, I7-8700 en 32gb ram had ik er mee van verwacht.

Ik probeer hier geen discussie te ontketenen, ik deel enkel mijn ervaring.

Soundcloud!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriesNL
Luukwa schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:17:
[...]

Het is een constatering. Ik speel zelf op alles ultra met raytracing op medium/high.
Met geen enkele hedendaagse titel framerate problemen maar bij deze game schiet het alle kanten uit.
Met een 3080, I7-8700 en 32gb ram had ik er mee van verwacht.

Ik probeer hier geen discussie te ontketenen, ik deel enkel mijn ervaring.
Maar we proberen je te helpen he :) Ik heb ook een 3080, 3700X en 32 gb ram en ik kan met DLSS op 4K spelen met alle raytracing opties aan en lighting op Ultra, dus het is gewoon mogelijk. Maar als je tevreden bent met hoe de game nu speel/eruit ziet, dan is dat ook prima uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
reviews: Cyberpunk 2077 - Next-gen game voor next-gen hardware

tweakers haalde 100fps op 1080p met een 3080 met RT aan op ultra.. Er zit echt wat mis in jouw config denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 09-04-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
418O2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 10:51:
reviews: Cyberpunk 2077 - Next-gen game voor next-gen hardware

tweakers haalde 100fps op 1080p met een 3080 met RT aan op ultra.. Er zit echt wat mis in jouw config denk ik.
Jammer dat we niet weten of er Psycho of Ultra RTX lighting is gebruikt. Dit scheelt zomaar 10-15 frames.

Trouwens, voor de échte RTX benchmark: ga naar het park. Zonder meer het "zwaarste" gedeelte van de game. Waarschijnlijk door de bomen die complexe RTX shadows genereren. Daarnaast is er in Japantown (LeLe park ofzo) een luxe lounge gedeelte met veel glas, dus reflecties. Dat zijn eigenlijk de enige plekken waar ik soms nog onder de 30 fps duikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DriesNL schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:12:
[...]

Jammer dat we niet weten of er Psycho of Ultra RTX lighting is gebruikt. Dit scheelt zomaar 10-15 frames.

Trouwens, voor de échte RTX benchmark: ga naar het park. Zonder meer het "zwaarste" gedeelte van de game. Waarschijnlijk door de bomen die complexe RTX shadows genereren. Daarnaast is er in Japantown (LeLe park ofzo) een luxe lounge gedeelte met veel glas, dus reflecties. Dat zijn eigenlijk de enige plekken waar ik soms nog onder de 30 fps duikel.
Er staat ultra, ik denk Ultra. Psycho is niet echt zinnig om te testen. Dat is hun eigen 'can it run crysis'-test. Nauwelijks optisch verschil, gigantisch veel extra load

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 09-04-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesNL
418O2 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:14:
[...]

Er staat ultra, ik denk Ultra. Psycho is niet echt zinnig om te testen. Dat is hun eigen 'can it run crysis'-test. Nauwelijks optisch verschil, gigantisch veel extra load
Doet me denken aan “ubersampling” van The Witcher 2. Werkelijk niemand kon dat aanzetten op release :+ zag er wel werkelijk super uit. Was in basis wel gewoon super-sampling. Volgens mij voor die tijd nog vrij nieuw.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Ik ben me weer ongelooflijk aant amuseren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUrui9qFCP1PTQn6_ZKKgH0OmJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v08aNiF9KhSkKHSMNPCOB8l9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbdh5fJ-LZkBP6FcNlJojISNbTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nirt2R3S2ze07qiJR7wiZhdM.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr-l5zMke_eX07a74NyoRSRHNcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkY1HsRG6QK7mRshO1ACUcH6.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLCNzlewBclJ4ksKPhsMCeLHE6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q7XKEbZls6MqiYuUqQAHeW6b.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 63 ... 92 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!