Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:36
Er komt DLC dat op Witcher 3-formaat is qua grootte... Nice

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:04
Ja dat zag er goed uit allemaal, ben erg onder de indruk van deze game... gaat volgens mij echt een reusachtig grote game worden...

• Catch22

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:17
SkillUp heeft ook zijn gameplay ervaring gedeeld, mogelijk interessant. Ik zit redelijk vaak met hem op één lijn in ieder geval. Hoewel hij hier nogal al erg hyped overkomt :+

YouTube: Cyberpunk 2077 Deserves The Hype - This Is Looking Phenomenal (Hands...

[Voor 35% gewijzigd door Kwistnix op 25-06-2020 19:17]

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 07:42
Gaan zit dit zonder flinke downgrade of andere technische issues fatsoenlijk op een PS4-pro/One X krijgen ?

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Kwistnix
jori040 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:28:
Gaan zit dit zonder flinke downgrade of andere technische issues fatsoenlijk op een PS4-pro/One X krijgen ?
Ik heb een PS4 non-pro en daar maak ik mij ook wel zorgen om. Pre-orderen doe ik sowieso niet (meer), maar een aankoop op dag van release gaat het om die reden ook niet worden. Ik wil eerst zoveel mogelijk ervaringen horen over performance. Grafische downgrades interesseren mij niet heel veel, het zal er alleszins toch wel goed uitzien.

• Catch22
jori040 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:28:
Het gaat op de ps4 pro en one x al een behoorlijke downgrade krijgen vanwege het gebrek aan raytracing

• jori040
Kwistnix schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Ik heb een PS4 non-pro en daar maak ik mij ook wel zorgen om. Pre-orderen doe ik sowieso niet (meer), maar een aankoop op dag van release gaat het om die reden ook niet worden. Ik wil eerst zoveel mogelijk ervaringen horen over performance. Grafische downgrades interesseren mij niet heel veel, het zal er alleszins toch wel goed uitzien.
In het beste geval zal 1080p/30fps max haalbaar zijn denk.

Gezien men het in previews nog over flink wat bugs heeft is het maar goed dat hij weer is uitgesteld.Zie het trouwens ook nog wel gebeuren dat de console versie dit jaar niet haalt.

@Catch22
Als ik te veel ga missen dan ga ik wachten tot de game een next-gen upgrade krijgt.Hoop stiekem dat die tijdens de PS5 launch toch beschikbaar is.

[Voor 9% gewijzigd door jori040 op 25-06-2020 21:48]

• Kwistnix
jori040 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:43:
[...]

In het beste geval zal 1080p/30fps max haalbaar zijn denk.
Ja, maar dat zou wat mij betreft prima zijn, mits die framerate zonder veel drops gehandhaafd kan worden.

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:35

westergas

rikkie_pc

Ik ga hoe dan ook wachten op de nieuwe generatie GPU's voordat ik deze ga spelen dus ben wel blij met de delay. En wel ff halen op GOG uiteraard ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• snefkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-07 19:34
Ik heb even de nieuwe trailers gezien van de game en de preview van Tweakers. Wat mij opvalt is dat ik de facial animaties niet heel erg goed vind. Als mensen spreken beweegt de mond maar op 1 manier. Vrij simplistische manier van facial animatie moet ik zeggen. Dat verwacht je niet van een game die straks ook op de ps5 speelbaar is. Als je dit vergelijk met spellen van Naughty dog bijvoorbeeld is dit een wereld van verschil. Hierdoor komen de personages toch een stuk minder goed over dan bij andere games.

Dit probleem had ik eerlijk gezegd ook bij the witcher 3, ik heb die game niet meer dan 2 uur gespeeld omdat het niks voor mij was. Maar ook daar stoorde ik mij aan de slechte facial animaties eerlijk gezegd.

• westergas

westergas

rikkie_pc

@snefkens Ik kijk geen trailers enz, geen zin in spoilers en destijds met TW3 waren de trailers ook niet echt representatief voor het uiteindelijke product. Maar wel een gemiste kans mbt de facial animaties idd. Merkte met RDR2 ook al dat de karakters niet bijzonder mooi/next gen waren. Hoort misschien bij de (zeer) grote open wereld.

Check voor de gein Control ook eens als je van goede facial animaties houd.

update: Toch stiekem de trailer even aangegluurd en ik snap wat je bedoelt. Karakters komen erg cartoony over. Dat doen ze bij TLOU2 en Control beter. Neemt niet weg dat ik liever een cartoony CDPR spel speel dan een realistischer TLOU(2) :*)

[Voor 22% gewijzigd door westergas op 26-06-2020 09:52]

• snefkens
westergas schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:40:
@snefkens Ik kijk geen trailers enz, geen zin in spoilers en destijds met TW3 waren de trailers ook niet echt representatief voor het uiteindelijke product. Maar wel een gemiste kans mbt de facial animaties idd. Merkte met RDR2 ook al dat de karakters niet bijzonder mooi/next gen waren. Hoort misschien bij de (zeer) grote open wereld.

Check voor de gein Control ook eens als je van goede facial animaties houd.
Control staat inderdaad nog op mijn lijstje om te spelen.Thanks voor de tip! Ik weet ook dat L.A. Noire destijds een speciale techniek gebruikte om Facial animaties goed na te bootsen. Dit was van Rockstar alleen ze hebben dit nooit meer toegepast in andere games. Dat had een mooie kunnen zijn voor RDR2. Erg jammer dat dit soort ontwikkelingen maar eenmalig worden toegepast en dat je er daarna nooit meer wat van hoort. Dit was destijds revolutionair.

• B Tender
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:05
Tijdens de live-presentatie vond ik het heel lastig om de gesproken woorden in de gameplay te verstaan (de dev's en presentatoren waren prima te volgen). Ik vond de spraak in de gameplay heel wollig, grijs, en moest me heel erg concentreren om dat een beetje te volgen. Of lag dat aan mij?

Verder heb ik nu nóg meer zin om heerlijk te gaan dwalen en verdwalen in Night City. De stad komt zo levend, bruisend en 'vol' over. :)

Ik twijfel of ik de game voor PC of voor de XB1X (met later een upgrade naar de nieuwe Xbox, die gaat er wel komen in huize Tender) ga kopen. Onderstaand mijn PC, wat zouden jullie adviseren?

gallery: B Tender

[Voor 42% gewijzigd door B Tender op 26-06-2020 10:52]

iRacing Profiel

• PearlChoco
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 30-06 17:18
OMG Die gamplay fragmenten zien er werkelijk fenomenaal uit. Geleden van RDR2 dat ik nog zo hyped was voor een game!

Hopelijk komt de nieuwe generatie nVidia kaarten (RTX 3080/3090) op tijd uit, want na enkele jaren wachten is het moment weer aangebroken om mijn PC te upgraden: ideaal om van Cyberpunk te genieten en meteen weer klaar voor de volgende consolecyclus van +/- 5 jaar :)

De enige reden dat ik Cyberpunk nog niet preorder is dat volgens mij de kans erg groot is dat deze bij de RTX 30xx (of AMD Navi 2) kaarten zal gratis bijgeleverd worden :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 05-07 21:55
snefkens schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:35:
Ik heb even de nieuwe trailers gezien van de game en de preview van Tweakers. Wat mij opvalt is dat ik de facial animaties niet heel erg goed vind. Als mensen spreken beweegt de mond maar op 1 manier. Vrij simplistische manier van facial animatie moet ik zeggen. Dat verwacht je niet van een game die straks ook op de ps5 speelbaar is. Als je dit vergelijk met spellen van Naughty dog bijvoorbeeld is dit een wereld van verschil. Hierdoor komen de personages toch een stuk minder goed over dan bij andere games.

Dit probleem had ik eerlijk gezegd ook bij the witcher 3, ik heb die game niet meer dan 2 uur gespeeld omdat het niks voor mij was. Maar ook daar stoorde ik mij aan de slechte facial animaties eerlijk gezegd.
Hebben wij dezelfde trailer en gameplay wel gezien?
Ik vind de facial animation juist erg goed, bijvoorbeeld tijdens de in-game scene waar je in de stoel ligt voor 'Braindance'

Dat de facial animation in de speelwereld niet zo uitgebreid is als in de (in-game) cutscenes is een beetje inherent aan grote open wereld games.

En hoewel dit keer met iets meer vrijheid is bijvoorbeeld TLOU2 van Naughty Dog nog steeds een lineaire game.

Edit: vanaf 56 seconden. Let op; dit is real time en geen pre-rendered cutscene.

[Voor 6% gewijzigd door dubbeldekkert op 26-06-2020 12:11]

• westergas

westergas

rikkie_pc

@dubbeldekkert In de voorbeelden die je geeft zie ik precies wat @snefkens bedoelt.
Ziet er prima uit hoor en ik verheug me er zeker op maar het zijn net poppen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dubbeldekkert
westergas schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:15:
@dubbeldekkert In de voorbeelden die je geeft zie ik precies wat @snefkens bedoelt.
Ziet er prima uit hoor en ik verheug me er zeker op maar het zijn net poppen.
Wellicht dat ik het door een roze bril bekijk omdat ik groot fan ben van CDPR, maar mij stoort het niet.

Vind het voor een grote open wereld RPG zelfs meer dan acceptabel.

Het is in ieder geval al een flinke sprong vooruit van wat ze met The Witcher 3 hebben laten zien.

• westergas

westergas

rikkie_pc

@dubbeldekkert Dat ben ik volkomen met je eens. In TW3 stoorde het me ook niet. Zin in dit spel! :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• dubbeldekkert
En eigenlijk de enige preview die er toe doet :+

Ik was al hyped, en dat is nog groter geworden. Deze gaat zo bruut worden. Najaar lekker PS5 en Cyberpunk, die komt voorlopig de console niet meer uit!

Zal straks ook ff wat previews aan de startpost toevoegen ....

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• snefkens
dubbeldekkert schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:56:
[...]

Hebben wij dezelfde trailer en gameplay wel gezien?
Ik vind de facial animation juist erg goed, bijvoorbeeld tijdens de in-game scene waar je in de stoel ligt voor 'Braindance'

[Afbeelding]

Dat de facial animation in de speelwereld niet zo uitgebreid is als in de (in-game) cutscenes is een beetje inherent aan grote open wereld games.

En hoewel dit keer met iets meer vrijheid is bijvoorbeeld TLOU2 van Naughty Dog nog steeds een lineaire game.

Edit: vanaf 56 seconden. Let op; dit is real time en geen pre-rendered cutscene.

[YouTube: Cyberpunk 2077 - Braindance Gameplay]
Dat is inderdaad deze preview. Het lijken dan net poppen. Niet dat ik er minder zin in heb om het spel te spelen. Maar ik denk dat CDprojectred hier nog wel een grote stap in heeft te maken. Want dit is niet Next gen. Next gen is niet alleen graphics, maar ook meer animatie etc.

• PearlChoco
Hmmm de graphics van Cyberpunk niet nextgen noemen.. Dan waren er in de PS5 presentatie geen nextgen games te zien :) (non-gameplay trailers reken ik nooit mee).

• snefkens
PearlChoco schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:05:
Hmmm de graphics van Cyberpunk niet nextgen noemen.. Dan waren er in de PS5 presentatie geen nextgen games te zien :) (non-gameplay trailers reken ik nooit mee).
Dan heb jij mijn bericht niet goed gelezen. Ik zeg dat next gen meer inhoudt dan alleen maar graphics, maar ook animaties etc. Eerlijk gezegd vind ik de animaties van Cyberpunk inderdaad niet next gen. Vergelijk het maar eens met andere games die deze animaties veel beter uitvoeren. Zoals bijvoorbeeld the last of us 2.

Edit: Je noemt nu dan waren de games in de presentatie van de ps5 ook niet next gen. Ik heb daar weinig gameplay gezien, dus ik kan er niet goed over oordelen. Volgens mij hadden we vooral gameplay gezien van Gran turismo 7 en Ratchet and clank. Volgens mij zag dat er wel next gen uit, helemaal wat er mogelijk is met ratchet and clank, geen laadtijden en direct naar een andere wereld gaan. etc.

De volgende next gen is gewoon anders dan we voorheen zijn gewend. We waren vooral gewend om een grote stap te zien in graphics. Die stap is nu veel kleiner, maar je moet het op andere vlakken zien. Bijvoorbeeld die SSD, waardoor je geen laadtijden hebt en op een andere manier werelden kan creëren. Ik weet niet of je wel eens gezien hebt hoeveel moeite ze moesten om de wereld van Spiderman op de ps4 draaiend te krijgen? Dit soort problemen heb je straks niet meer met de next gen consoles. Dus in dit geval moet je niet alleen naar graphics kijken als je het hebt over next gen.

[Voor 45% gewijzigd door snefkens op 26-06-2020 14:32]

• jori040
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:37:
Ik was al hyped, en dat is nog groter geworden. Deze gaat zo bruut worden. Najaar lekker PS5 en Cyberpunk, die komt voorlopig de console niet meer uit!

Zal straks ook ff wat previews aan de startpost toevoegen ....
Zonder die next-gen patch ben ik bang dat de game ook op de PS5/SeriesX veel minder gaat zijn dan de PC versie.Sowieso kan ik me niet voorstellen dat dit op de huidige configuratie fatsoenlijk gaat draaien.

GTA5 was in de laatste fase van de PS3 indrukwekkend qua open-wereld game maar die game was wel puur voor de console ontwikkeld.

• westergas

westergas

rikkie_pc

jori040 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Zonder die next-gen patch ben ik bang dat de game ook op de PS5/SeriesX veel minder gaat zijn dan de PC versie.
Unreal demo gemist op de PS5? Dat beestje is, mits goed geoptimaliseerd, echt wel in staat om een mooi plaatje in real time te renderen. Lees nu pas hoe het zit met die patch.

Neemt niet weg dat ik deze uiteraard lekker op de PC ga spelen 8)

[Voor 4% gewijzigd door westergas op 26-06-2020 14:49]

• jori040
westergas schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Unreal demo gemist op de PS5? Dat beestje is, mits goed geoptimaliseerd, echt wel in staat om een mooi plaatje in real time te renderen. Lees nu pas hoe het zit met die patch.

Neemt niet weg dat ik deze uiteraard lekker op de PC ga spelen 8)
Ja goed ik ben altijd een console mannetje geweest.Als ik hier nu een PC systeem voor zou moeten kopen dan ben ik denk wel 2000 tot 2500 kwijt.

Laten we hopen dat ik het mis heb en dat het toch prima gaat draaien op de console.

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De zin "Probably took a booster just before" had net zo goed "Bla bla bla" kunnen zijn qua lip movement w.m.b.

Maar hey, misschien is deze thirteen-girl wel een van de vele net-iets-meer-dan-random NPC's. Het maakt zeker uit voor de immersion, maar ik stoor me er in TW3 ook niet echt serieus aan. Voor mij zijn het stomme dingen als hele gekke clipping (ellebogen die door staal heensteken of kleding die in het hoofd prikt) die bijvoorbeeld meer "immersion breaking" voelen.

Och, vooralsnog gemierenneuk, ik hoor bij de pre-order dummies en kan niet wachten O-) !

De meeste mensen deugen!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jori040 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:06:
[...]

Ja goed ik ben altijd een console mannetje geweest.Als ik hier nu een PC systeem voor zou moeten kopen dan ben ik denk wel 2000 tot 2500 kwijt.

Laten we hopen dat ik het mis heb en dat het toch prima gaat draaien op de console.
Mwoah, AMD 3700X, GTX1080/RTX2070/5700, 16GB RAM... Een TLC Sata of NVMe SSD, en dan ben je er wel zo'n beetje. Dat het alsnog een stuk meer is dan een console ben ik met je eens, maar voor 2500,- bouw je iets wat nog wel een tand of 6 harder kan dan een PS5 of nieuwe Xbox.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• jori040
Dit zou een stunt zijn: Gezien CD projekt voor deze game een marketing deal heeft met Microsoft heeft zou het wel eens zo kunnen zijn dat er voor de Xbox series X wel meteen een patch beschikbaar is bij launch.

• jori040
Kuusj schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Mwoah, AMD 3700X, GTX1080/RTX2070/5700, 16GB RAM... Een TLC Sata of NVMe SSD, en dan ben je er wel zo'n beetje. Dat het alsnog een stuk meer is dan een console ben ik met je eens, maar voor 2500,- bouw je iets wat nog wel een tand of 6 harder kan dan een PS5 of nieuwe Xbox.
PC monitor komt er ook nog bij hé.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 00:54

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jori040 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:28:
[...]

PC monitor komt er ook nog bij hé.
De TV ook, dusja :+
Maar goed boeit ook niet, ieder heeft zijn voor en nadelen. Ik ga de PS5 sowieso halen, maar voor CP2077 gebruik ik fijn mijn PC. Ik heb voor de grap mijn inventaris op Tweakers eens even opgepoetst en als ik alles nu nieuw moet kopen ben ik voor PC, monitor en toetsenbord/muis een euro of 2400,- kwijt. Nu kun je op een PC ook talloze dingen doen en is dat bij een console weer beperkter, maar ik begrijp waarom mensen eerder geneigd zijn een console te kopen als een PC.

Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat CP2077 een geweldig spel gaat worden, waar je het ook op speelt. Ik bedoel ik heb soms het meeste plezier gehad van games die er niet cutting-edge uitzagen qua graphics en daar heb ik me bij zo'n spel geen seconde aan gestoord.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ik vind het er allemaal goed uitzien. Dat lip sync niet on par is met bijvoorbeeld een The Last of Us 2 is begrijpelijk, dat is voor zo'n grote open world rpg haast ondoenbaar. En andere aspecten zijn veel belangrijker, de wereld, het exploren ervan, levendigheid van de wereld, rpg mechanics, verschillende speelstijlen, etc.
Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat CDPR dat weer uitmuntend gaat uitvoeren!

/EDIT
Startpost met wat previews en releasedatum geupdate. En de nextgen consoles toegevoegd!

[Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 27-06-2020 07:19]

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

-SaveMe- schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:13:
Ik vind het er allemaal goed uitzien. Dat lip sync niet on par is met bijvoorbeeld een The Last of Us 2 is begrijpelijk, dat is voor zo'n grote open world rpg haast ondoenbaar. En andere aspecten zijn veel belangrijker, de wereld, het exploren ervan, levendigheid van de wereld, rpg mechanics, verschillende speelstijlen, etc.
Geen haar op mijn hoofd die er aan twijfelt dat CDPR dat weer uitmuntend gaat uitvoeren!

/EDIT
Startpost met wat previews en releasedatum geupdate. En de nextgen consoles toegevoegd!
Dit is toch ook een wip, dat soort dingen kunnen nog prima glad getrokken worden, volgens mij heeft het geen enkele zin om nu op dat soort details te gaan letten.

Misschien niet handig van ze geweest om nu al beelden te laten zien, mensen verwachten volledig opgepoetste beelden en kunnen slecht met dit soort dingen omgaan.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PearlChoco
Dit soort art intrigeert me enorm:

https://www.reddit.com/r/...ble_to_enter_this_casino/

Mogelijks zijn er nog een pak coole locaties buiten Night City in het spel waar we nog niks over weten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:01
De wereld ziet er echt geweldig uit. Ik hoop oprecht dat er een fatsoenlijk verhaal en leuke gameplay bij zit. Ik vond de witcher 3 echt een verschrikkelijk saaie game namelijk. Kwam er niet doorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:31
giantgiantus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:42:
De wereld ziet er echt geweldig uit. Ik hoop oprecht dat er een fatsoenlijk verhaal en leuke gameplay bij zit. Ik vond de witcher 3 echt een verschrikkelijk saaie game namelijk. Kwam er niet doorheen.
Iedereen heeft recht op z'n eigen mening natuurlijk, maar hoe was The Witcher 3 saai?
Ik vond dat een van de meest boeiende spellen die ik ooit gespeeld heb?
Al moet ik toegeven dat Skellige een wat minder moment was in het spel.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Kheos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Iedereen heeft recht op z'n eigen mening natuurlijk, maar hoe was The Witcher 3 saai?
Ik vond dat een van de meest boeiende spellen die ik ooit gespeeld heb?
Al moet ik toegeven dat Skellige een wat minder moment was in het spel.
Ja. De meeste mensen zijn enorm positief. Ik kwam er zelf echter nooit in. Ben geen boeiende quest tegengekomen, het overkoepelende verhaal vond ik zwak en de gameplay saai. Nu heb ik hoop dat met Cyberpunk ik de wereld al zo gaaf vind dat het rondlopen al veel plezier geeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
giantgiantus schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Ja. De meeste mensen zijn enorm positief. Ik kwam er zelf echter nooit in. Ben geen boeiende quest tegengekomen, het overkoepelende verhaal vond ik zwak en de gameplay saai. Nu heb ik hoop dat met Cyberpunk ik de wereld al zo gaaf vind dat het rondlopen al veel plezier geeft.
Hoe ver ben je geraakt in de main quest?
De meeste mensen (ik incluis) vonden bijvoorbeeld de Bloody Baron een prachtige quest die je dus zeker tegenkomt want main quest en die relatief in het begin zit.
Wat was daar dan saai en niet boeiend aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Ik kan er best in komen als je zegt dat the witcher 3 op sommige punten qua movement wat clonky is, of dat het vechten niet optimaal is, maar met het verhaal was weinig mis. Als je echt alle sidemissions deed, kan ik me voorstellen dat dat repetitief kon worden, maar de main story was echt wel sterk.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:17
Heb zelf altijd moeite gehad met RPG, zodra ik met Stats en Gear aan de slag moet raak ik heel snel immersie kwijt. Dan stop ik ook vrij snel met door spelen.

En wil deze heel graag spelen. Iemand Tips!?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
Psyonara schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:23:
Heb zelf altijd moeite gehad met RPG, zodra ik met Stats en Gear aan de slag moet raak ik heel snel immersie kwijt. Dan stop ik ook vrij snel met door spelen.

Niet met gear en stats aan de slag gaan?
Dat ligt toch echt wel volledig aan jezelf?
Je kunt daar uren aan spenderen en je kunt daar seconden aan spenderen; Ik doe meestal het tweede.

• michaelhetlam
  • Laatst online: 06-07 16:40
Zijn de system reqs eigenlijk al bekend hiervoor?
kom verschillende verhalen tegen, maar nog niks die iets definitiefs zegt.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 02:17
michaelhetlam schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:10:
Zijn de system reqs eigenlijk al bekend hiervoor?
kom verschillende verhalen tegen, maar nog niks die iets definitiefs zegt.
Enige wat tot nu toe bekend is/was waren de e3 Demo Specs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:43
Psyonara schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:23:

Bij de meeste RPGs volstaat het om eens in de zoveel tijd snel je nieuwe gear te selecteren wel als je een easy of medium moeilijkheidsgraad kiest. Hoe moeilijker je hem zet hoe belangrijker het wordt om alles te finetunen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Psyonara schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:18:
[...]

Enige wat tot nu toe bekend is/was waren de e3 Demo Specs.
en veel speculaties.

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04-07 11:25
Heeft iemand al een filmpje gezien van looten?

Het lootsysyeem in TW3 is het beste systeem ooit. Iedere plaats heeft wel loot die interessant is, het loont enorm de moeite om te sparen. Ook zit er, als je zelf OP wordt, een stijgende lijn in zodat loot niet snel verveelt.

Ik hoop dat ze dat voortzetten. En geen "doe kaars aan" actie koppelen aan dezelfde knop als looten ;)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

jmk schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:26:
Heeft iemand al een filmpje gezien van looten?

Het lootsysyeem in TW3 is het beste systeem ooit. Iedere plaats heeft wel loot die interessant is, het loont enorm de moeite om te sparen. Ook zit er, als je zelf OP wordt, een stijgende lijn in zodat loot niet snel verveelt.

Ik hoop dat ze dat voortzetten. En geen "doe kaars aan" actie koppelen aan dezelfde knop als looten ;)
Ik ben bezig met de derde run TW3 (GOTY deze keer, hiervoor eerst vanilla en toen NG+ met HoS en B&W) ... maar toch is dat overpowered worden best een ding als je een sidequester bent (of zowel moeilijkste als een-na-moeilijkste setting).
Zonder upscaling is de NPC uitdaging er snel af (bosses daargelaten) en ik begrijp dat ze het niet voor de 90%+ completionist hebben ontworpen qua balance. Maar toch ... zou het heel tof zijn als die balance een met een speelstijl mee kon schuiven. Een soort algoritme waarin de difficulty/voortgang bepaalt hoe skilled enemies zijn naast hoeveel stats ze hebben. Iets wat NG+ of upscaling overbodig maakt en werkt voor iemand die de main quest speelt en voor iemand die de hele wereld in kaart brengt! Vast lastig te maken, maar lijkt me programmeertechnisch wel een hele gave puzzel :9~ .

De meeste mensen deugen!

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 04-07 11:25
Ja ik vind het ook wel fijn dat je OP wordt van het onderste uit de kan halen uit een spel. Ik ben bijvoorbeeld soms 15 minuten bezig om uit te zoeken hoe ik bij een krat kom. Als daar goede loot in zit heb ik een goede middag :) Lekker rondhangen.

Ik ben heel benieuwd hoe het looten gaat, technisch. En wat je allemaal aan ingrediënten/halffabricaten vinden en hoe je dingen maakt of terugbrengt naar grondstoffen. Ik hoop heel uitgebreid.

Yippie kayak, other buckets!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Kheos schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:
[...]

De meeste mensen (ik incluis) vonden bijvoorbeeld de Bloody Baron een prachtige quest die je dus zeker tegenkomt want main quest en die relatief in het begin zit.
om het even kort te zeggen ?

is dat die quest met die geest ? waar iets later dat bloedspoor moet volgen
iets verder ben ik ook gekomen .. maar in die grote stad toen werd het mij veel te druk met al die questen die je kreeg .. ben niet veel later gestopt

Cyberpunk had ik in het begin ook zo iets van WOW maar hoe meer ik van het spel gaat zien hoe meer ik zo iets heb van... ik heb dit al eerder gezien of gespeeld

:X dus ik hoop een beetje op goede reviews tegen die tijd dan zal ik nog wel eens zien wat ik doet

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

• Kheos
Cassius schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Ik ben bezig met de derde run TW3 (GOTY deze keer, hiervoor eerst vanilla en toen NG+ met HoS en B&W) ... maar toch is dat overpowered worden best een ding als je een sidequester bent (of zowel moeilijkste als een-na-moeilijkste setting).
Zonder upscaling is de NPC uitdaging er snel af (bosses daargelaten) en ik begrijp dat ze het niet voor de 90%+ completionist hebben ontworpen qua balance. Maar toch ... zou het heel tof zijn als die balance een met een speelstijl mee kon schuiven. Een soort algoritme waarin de difficulty/voortgang bepaalt hoe skilled enemies zijn naast hoeveel stats ze hebben. Iets wat NG+ of upscaling overbodig maakt en werkt voor iemand die de main quest speelt en voor iemand die de hele wereld in kaart brengt! Vast lastig te maken, maar lijkt me programmeertechnisch wel een hele gave puzzel :9~ .
Het grote probleem daarbij is dat je dan na een tijd struikrovers krijgt met betere gear en skills dan de stadswacht of de eindbaas (zie TES: Oblivion 8)7 ).
Gear waar je quest na quest voor hebt moeten vechten, exploren, barteren... loopt dan elke nitwit mee rond. Dat haalt je pas compleet uit de game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kheos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 07:49:
[...]

Het grote probleem daarbij is dat je dan na een tijd struikrovers krijgt met betere gear en skills dan de stadswacht of de eindbaas (zie TES: Oblivion 8)7 ).
Als je in 1 franchise OP wordt na een tijdje spelen is het wel in de TES games. Met name door je gear te enchanten... Ik heb Morrowind kapot gemaakt door een set gear met permanente levitation, of Oblivion met een armor set met 100% chameleon. En dan volledig onzichtbaar iedere vijand met een Daedric claymore in het gebit meppen. :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Kheos
SnoeiKoei schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Als je in 1 franchise OP wordt na een tijdje spelen is het wel in de TES games. Met name door je gear te enchanten... Ik heb Morrowind kapot gemaakt door een set gear met permanente levitation, of Oblivion met een armor set met 100% chameleon. En dan volledig onzichtbaar iedere vijand met een Daedric claymore in het gebit meppen. :P
sure, maar als elke low-life schurk in aedric armor rondloopt, en ebony of glass weapons in het rond zwaait is echt elke vorm van realiteitszin er toch compleet uit?

Ik zou eerder verwachten dat ze de ratio's en aantallen van enemies schalen. Dus niet bijvoorbeeld elke wolf qua level laten meeschalen, maar gewoon veel minder wolven en de wolven die er wel nog zijn in grotere groepen. Dus mindere zwakke tegenstanders (want die heb je of al verslagen, of die geven het gewoon op en verhuizen naar ergens anders zodat je ze niet meer tegenkomt) en meer sterkere tegenstanders. Dus niet het level scalen, maar het type. Dat laatste deed Morrowind dat vrij goed als ik me niet vergis, dat eerste helaas niet. Die fucking vlieg-beesten bleven maar komen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michaelhetlam
Vinden jullie het heel erg om on-topic te blijven en posts over TW3 in de juiste thread te plaatsen? ik raak helemaal mesjogge wat nu relevant is voor CP2077 haha

• Kheos
michaelhetlam schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:57:
Vinden jullie het heel erg om on-topic te blijven en posts over TW3 in de juiste thread te plaatsen? ik raak helemaal mesjogge wat nu relevant is voor CP2077 haha
Je hebt zeker een punt, en mijn excuses voor het off topic gaan. :X

Langs de andere kant is dit het eerste grote spel sinds the witcher 3 dat CDPR ontwikkelt, dus gelijkenissen, verschillen, wensen en verbeterpunten tov TW3 zullen nooit echt ver zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michaelhetlam
Kheos schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:22:
[...]

Je hebt zeker een punt, en mijn excuses voor het off topic gaan. :X

Langs de andere kant is dit het eerste grote spel sinds the witcher 3 dat CDPR ontwikkelt, dus gelijkenissen, verschillen, wensen en verbeterpunten tov TW3 zullen nooit echt ver zijn.
Geen excuses nodig hoor. Er zijn ergere dingen in deze wereld.

Uiteraard, alles wat relevant is voor CB 2077 wat gelijkenissen heeft met TW3 kan wellicht dienen als referentiekader, maar tot er nog meer duidelijkheid is omtrent deze potentiele knaller, blijven we gissen en moeten we niet verzanden.

Acties:
  • +5Henk 'm!
SnoeiKoei schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Hoop wel dat Cyberpunk een iets betere balans heeft :)

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06-07 19:59
Ik stuitte op deze gameplayvideo van een paar dagen oud.

YouTube: YouTube

Ik moet zeggen dat ik na het zien van deze video toch heel wat minder onder de indruk ben. De game ziet er mooi uit, maar de wereld voelt heel erg leeg aan. Waar zijn de auto's? Waar zijn de NPC's op straat en in de club? Daarnaast ziet de combat, vooral melee, er bijzonder clunky uit. Goed dat ze de game uitgesteld hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Singels
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:59
Soccer98 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:47:
Ik stuitte op deze gameplayvideo van een paar dagen oud.

YouTube: YouTube

Ik moet zeggen dat ik na het zien van deze video toch heel wat minder onder de indruk ben. De game ziet er mooi uit, maar de wereld voelt heel erg leeg aan. Waar zijn de auto's? Waar zijn de NPC's op straat en in de club? Daarnaast ziet de combat, vooral melee, er bijzonder clunky uit. Goed dat ze de game uitgesteld hebben.
Kijkend naar het stuk video dat je hebt gelinkt is dit een chase sequence in zo te zien een bepaald complex, ik denk niet dat je dit kan vergelijken met hoe het is in de stad zelf. Ik verwacht niet dat hier veel aan zal veranderen. En voor mij ziet dit er prima uit.
Ik denk dat het nieuwe uitstel echt een kwestie van bug fixen en polish is. in de korte tijd die er nog voor ze is zullen er geen major veranderingen kunnen worden doorgevoerd lijkt mij.

“The eye sees only what the mind is prepared to comprehend.” — Robertson Davies

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True