Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Beavbusi schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:45:
Ik heb een 3700x en een 1080 ti. Hebben mensen met een soortgelijke setup al een ideale graphics setting gevonden ? Dan hoor ik hoor het graag ! :)
Er zijn inmiddels ook wat benchmarks te vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQq4mgyZVi-8zpocp-dJa9GqgNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ia3bthZa7DVG5IXmUAhWtKrS.png?f=fotoalbum_large

Meer: https://www.guru3d.com/ar...f_benchmark_review,6.html

Hier zie je in elk geval dat een 1080 Ti op high settings niet heel soepel speelt. Dus ik denk dat je met medium settings wel tegen de 60 fps moet kunnen aantikken.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 11-12-2020 13:49 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
Dit is toch echt niet acceptabel in 2020, hell dit had ik onacceptabel in 2013 op og PS4 gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8CfJff87iXEGYeO71yN1QePiGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NFoEYxleQ0QbtwnNRlGE7aR.jpg?f=fotoalbum_large

Slechts 1080p prima, maar wel scherp en met goede textures. Waar zijn die 110GB (!!!) op de PS5 aan opgegaan? Niet aan textures want die zien er niet uit en zijn veelal erg low res.

Games als Valhalla zien er stukken beter uit, en dat terwijl die ook nog duidelijk last gen is. Ik weet werkelijk niet waar alle power voor nodig is, ik zie het niet ...

En die NPCs, daar hadden ze toch speciale technieken voor gebruik zodat ze levendig zouden zijn en goede lip sync, etc. Ik zie alleen maar erg slechte paspoppen met slechte lipsync.

Ik be gisteren uit pure ontzetting gestopt met spelen... Vanavond de gameplay nog eens een kans geven, maar CDPR wat stel je een hoop mensen teleur, dit is ver onder niveau (tenzij je een killer PC hebt)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Tsurany schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:46:
[...]

Dat wisten we ver van te voren al toch? Je kon al heel snel een contrast zien tussen de screenshots en promofilmpjes en de eerste echte gameplay beelden. Een promo met tientallen voetgangers maar in de echte gameplay beelden zag je er niet meer dan een handvol.
En dat is aan de ene kant wel jammer maar aan de andere kant begrijpelijk. Het is ontzettend lastig om heel veel van dat soort agents te introduceren zonder dat het te zwaar wordt of het voor allerlei andere problemen gaat zorgen.
is te zien waar je bent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjKIhJOu6NazBm5XV6uiS7HCMew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vsddINuvJGfXeHpIr6nhfAcq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:09
Ok..
Hij is binnen via bol

Ps4 slim wat is jullie advies?

Ik twijfel om hem retour te sturen...

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 12:44
Nick25 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:01:
Ok..
Hij is binnen via bol

Kijk op YT op oordeel zelf.

Ik heb hem retour gestuurd. Wacht wel tot ik een next gen console heb en de next gen patch er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 14:14
Ok..
Hij is binnen via bol

Ik heb een PS5, nu toch maar aan het installeren maar lang getwijfeld! Ben benieuwd hoe hij draait

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 08:28
Grappig hoe mensen die een iets oudere grafische kaart hebben zich volledig bewust zijn dat het spelen weldegelijk moeilijk zal worden, maar de mensen met een 7 jaar oude console moord en brand roepen.

[ Voor 3% gewijzigd door jmignolet op 11-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 14:14
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:03:
Grappig hoe mensen die een iets oudere grafische kaart hebben zich volledig bewust zijn dat het spelen weldegelijk moeilijk zal worden, maar de mensen met een 7 jaar oude console moord en brand roepen.
Omdat PS4 uit of te box zou moeten werken, echter een oudere videokaart misschien niet in de minimal requirements stond!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:17

OMD

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:03:
Omdat je geen zin hebt in dat gezeik.

Je koop een console om van dit gezeik af te zijn. Geen controle welke videokaart je hebt/nodig hebt, geen 1000 settings die je moet veranderen om die magical 60fps te halen. Geen 144hz schermen die niet benut worden. Aansluiten en gaan. Dat is de bedoeling van een console, hoe oud die ook is. Wat ik vaker heb gezegd, ze hadden dan het spel niet uit moeten brengen. 720p in 2020 slaat gewoon helemaal nergens op.

[EDIT]

PS4 is absoluut GEEN mini-pc. Complete andere programmeertaal en instructieset.

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 11-12-2020 14:08 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
easy-cloud schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:05:
[...]

Omdat PS4 uit of te box zou moeten werken, echter een oudere videokaart misschien niet in de minimal requirements stond!
Begrijp ik, maar in mijn ogen is een PS4 ook een mini pc en zit je net met die change naar next-gen consoles. Het is alsof je in het verleden zou zeggen dat textures op je FIFA 14 op PS3 zoveel slechter waren dan FIFA 14 op de PS4. Logisch toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Atmosfeer schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:16:
[...]

Oef, dat gaat nog wat worden dan gezien alle screenshots die nu op Reddit verschijnen van tieten en geslachtsdelen die uit de kleding hangen...

Volgens mij moet iemand je wel eerst reporten.
Als je automatisch je screenshots naar je tijdlijn post en ze autosharen en vervolgens zit iemand zijn kind lekker te browsen, dan kan ik me voorstellen dat je die afbeelding report.

Dus opletten hoe je die screenshots en video's deelt en wie ze kan kijken!

Verder vind ik dat er wel erg veel gezeurd wordt om de graphics. Enerzijds vraag ik me af wat voor verwachtingen je had voor een open wereld game in een enorm grote stad met vooral veel hoogte. En anderzijds moet je toch ook zien wat de high-end pc hardware doet en hoe mensen hun systemen gewoon te hoog inschatten. Als je ziet dat een Nvidia 3090 al moeite heeft met raytracing en high of ultra om stabiel op 60fps te houden, dan kun je met een 3060 of een nieuwe console toch niet verwachten dat het daar allemaal top eruit ziet? Het is gewoon een enorm zware game die nog wat optimalisaties nodig heeft voor het een beetje draait. Far Cry 2020 eigenlijk. Als je dan kijkt naar de PS5 en XSX hardware, dan kun je niet anders concluderen dan dat er gewoon nog veel dingen beter kunnen en je vervolgens ook niet teveel van de next-gen patches moet verwachten. Juist omdat die PC hardware het al zo lastig heeft met games als deze.

En verder zijn screenshots nog maar het halve werk. Je kunt leuk met je loep gaan inzoomen op de pixels, maar voor mij maakt dat echt geen reet uit als de wereld eenmaal beweegt. Kan het beter en zijn er games die dit wellicht beter doen? Sure, maar er zit ook weer veel tech in deze game die je weer nergens anders ziet. Sure GTA 5 en RDR draaien beter, maar die hebben dan ook 2x meer budget en 4x meer personeel gehad. Een stad met wolkenkrabbers en veel neonlichten gaat nou eenmaal veel performance eisen, maar je verwacht van zo'n 2077 stad toch ook niet minder. En daarbij, waar de fuck let je op als je nou bezig bent. Ik hoor mensen praten over stuff die ze in de verte zien of NPC's die wellicht wat blurry zijn. Who the fuck cares. Je wordt beschoten, bent in een bespreking over een missie of een activiteit aan het doen, hoezo zit je dan te pixelneuken? Ga de game nou gewoon eens spelen joh.

Daarbij hebben de devs ook nog aangegeven dat als je rare dingen ziet gebeuren, dan heb je gewoon je settings te hoog staan. Ja de FPS kakt niet meteen in, maar je moet toch ook erkennen dat deze game wat zwaar is en je beter op medium of high kunt zitten met een stabiele FPS dan dat je hem echt onder de 30 gooit en dan verbaasd bent dat het toch niet zo stabiel is...

De game is gewoon erg complex en de komende maanden/jaren gaan we zien wat nieuwe hardware ermee kan. Het is een game waar ik eigenlijk geen goede vergelijkingsmateriaal voor kan bedenken, want het is gewoon heel anders. Tetris draait ook beter dan GTA, maar dat zegt dus helemaal niks. En ik denk dat velen gewoon veel te hoge verwachtingen hadden voor een game als deze. Prima, maar om dan meteen alles op de graphics af te zeiken gaat ook wat ver.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2020 14:09 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-09 13:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpcV3QysF-h4T6ZwR2SQVbKu6LM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EgTlGLLswvB4hBTcvZkL3fbx.png?f=fotoalbum_large

Ff ook eens fotomode getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Martinspire schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
[...]

Als je automatisch je screenshots naar je tijdlijn post en ze autosharen en vervolgens zit iemand zijn kind lekker te browsen, dan kan ik me voorstellen dat je die afbeelding report.

Dus opletten hoe je die screenshots en video's deelt en wie ze kan kijken!

Verder vind ik dat er wel erg veel gezeurd wordt om de graphics. Enerzijds vraag ik me af wat voor verwachtingen je had voor een open wereld game in een enorm grote stad met vooral veel hoogte. En anderzijds moet je toch ook zien wat de high-end pc hardware doet en hoe mensen hun systemen gewoon te hoog inschatten. Als je ziet dat een Nvidia 3090 al moeite heeft met raytracing en high of ultra om stabiel op 60fps te houden, dan kun je met een 3060 of een nieuwe console toch niet verwachten dat het daar allemaal top eruit ziet? Het is gewoon een enorm zware game die nog wat optimalisaties nodig heeft voor het een beetje draait. Far Cry 2020 eigenlijk. Als je dan kijkt naar de PS5 en XSX hardware, dan kun je niet anders concluderen dan dat er gewoon nog veel dingen beter kunnen en je vervolgens ook niet teveel van de next-gen patches moet verwachten. Juist omdat die PC hardware het al zo lastig heeft met games als deze.

En verder zijn screenshots nog maar het halve werk. Je kunt leuk met je loep gaan inzoomen op de pixels, maar voor mij maakt dat echt geen reet uit als de wereld eenmaal beweegt. Kan het beter en zijn er games die dit wellicht beter doen? Sure, maar er zit ook weer veel tech in deze game die je weer nergens anders ziet. Sure GTA 5 en RDR draaien beter, maar die hebben dan ook 2x meer budget en 4x meer personeel gehad. Een stad met wolkenkrabbers en veel neonlichten gaat nou eenmaal veel performance eisen, maar je verwacht van zo'n 2077 stad toch ook niet minder. En daarbij, waar de fuck let je op als je nou bezig bent. Ik hoor mensen praten over stuff die ze in de verte zien of NPC's die wellicht wat blurry zijn. Who the fuck cares. Je wordt beschoten, bent in een bespreking over een missie of een activiteit aan het doen, hoezo zit je dan te pixelneuken? Ga de game nou gewoon eens spelen joh.

Daarbij hebben de devs ook nog aangegeven dat als je rare dingen ziet gebeuren, dan heb je gewoon je settings te hoog staan. Ja de FPS kakt niet meteen in, maar je moet toch ook erkennen dat deze game wat zwaar is en je beter op medium of high kunt zitten met een stabiele FPS dan dat je hem echt onder de 30 gooit en dan verbaasd bent dat het toch niet zo stabiel is...
Doet geen moeite, alles moet out of the box werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:21
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:06:
[...]

Begrijp ik, maar in mijn ogen is een PS4 ook een mini pc en zit je net met die change naar next-gen consoles. Het is alsof je in het verleden zou zeggen dat textures op je FIFA 14 op PS3 zoveel slechter waren dan FIFA 14 op de PS4. Logisch toch?
Nee. Er zijn nog geeneens next gen consoleversies van deze game. Deze game had op base consoles gewoon normaal moeten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AstaVista
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-04 08:48
Er zijn echt wel delen in de stad waar het echt druk is hoor. Nog een stuk drukker dan op deze afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55

Martinspire

Awesomeness

Timothy3000 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:08:
[...]

Nee. Er zijn nog geeneens next gen consoleversies van deze game. Deze game had op base consoles gewoon normaal moeten draaien.
De game had niet 3x uitgesteld geweest als de game zo lekker stabiel was...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoe kan ik HDR uitschakelen in Cyberpunk 2077 voor de Xbox series X? Ik krijg het namelijk nergens gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ok..
Hij is binnen via bol

Uit de youtube videos die er rondgaan, En nee niet de lollige maar ook de serieuze is de resolutie iets van 720p-960p. Oh en je zal te maken hebben met dat er veel minder details zijn en npc's en autos.
Dus je kan het spelen maar het is duidelijk niet next-gen!

Digital Foundry Video ;(

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 11-12-2020 14:19 . Reden: linkje toegevoegd ]

There is no place like ::1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
Timothy3000 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:08:
[...]

Hoe kunnen ze dit in godsnaam doen met verouderde hardware? Ik word hier gewoonweg kwaad van.
En dan klagen console gebruikers dat ze PC gebruikers hun 'peasants' noemen. Kan toch niet anders? Het is erg naief denken zo.

Los van een console, het blijft hardware. Kan je toch niet onderuit? En het is 7 jaar oud. Hell, we spraken toen nog over GTX 780's. En uiteraard zal de PC gebruiker met die kaart beseffen dat dit niet zal werken.

Nu, dat de uitgever beslist om het uit te brengen, is niet verstandig maar zit waarschijnlijk meer achter. Maar als consument dien je je ook te informeren en niet zomaar blind te kopen. We weten als Tweaker beter dan dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:59

Audione0

Strijdt der titanen

Gisteren gestart met CP2077.

Alles op ultra getest om te zien hoe het spel er in al zijn pracht en praal uitziet.

Motion blur en film gain uit, maar moet zeggen dat ik het spel er wazig uit vind zien. Scherp in de focus maar het beeld om de focus heen ziet er in mijn optiek wazig uit. Net of de grayscale te hoog staat en dat het beeld er niet crispy, op lage textures uitziet.

Of is het een instelling die dit doet?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JkQLpqB/Knipsel.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 11-12-2020 14:23 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:17:
[...]

Hoe kunnen ze dit in godsnaam doen met verouderde hardware? Ik word hier gewoonweg kwaad van.
En dan klagen console gebruikers dat ze PC gebruikers hun 'peasants' noemen. Kan toch niet anders? Het is erg naief denken zo.

Los van een console, het blijft hardware. Kan je toch niet onderuit? En het is 7 jaar oud. Hell, we spraken toen nog over GTX 780's. En uiteraard zal de PC gebruiker met die kaart beseffen dat dit niet zal werken.

Nu, dat de uitgever beslist om het uit te brengen, is niet verstandig maar zit waarschijnlijk meer achter. Maar als consument dien je je ook te informeren en niet zomaar blind te kopen. We weten als Tweaker beter dan dit?
Je wordt er gewoonweg kwaad van dat mensen met een PS4 of Xbox die de game kopen een werkend product verwachten? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.

Heb je die Digital Foundry video gezien? Een game op deze manier op console releasen is gewoon onacceptabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 11-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20:46
Ok..
Hij is binnen via bol

Goh.. ik ben nu er ff mee bezig. Visueel.. het is niveau ps3 om eerlijk te zijn; dichtbij valt het nog mee maar als je de achtergrond ed gaat bekijken is het nogal 'blurrig'. De bediening an sich is te doen zij het nogal wennen aangezien je veel loot moet selecteren ed. Kwa laadtijden valt het al bij al nog mee; soms duurt het pak 5 à 10 sec maar dat went wel (moet wel :)). Nog maar 1 crash tot nu toe (jawel)..
Het spel an sich is wel interessant en ik snap de vibe wel.
Ik heb deze versie nu omdat ik dan gratis op de ps5 kan upgraden maar eerlijk gezegd had ik het beter niet gekocht. Dus.. ik zou hem terugsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
HDR is dus echt kapot op de consoles. Ik laat t voorlopig lekker uit.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
Timothy3000 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:21:
[...]

Je wordt er gewoonweg kwaad van dat mensen met een PS4 of Xbox die de game kopen een werkend product verwachten? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.

Heb je die Digital Foundry video gezien? Een game op deze manier op console releasen is gewoon onacceptabel.
Wait what? Werkt jouw spel dan niet? Jouw spel start toch op maar met een zeer lage framerate en lelijkere textures. Je mag van mij moord en brand roepen als jouw spel voortdurend crasht en niet opstart. Dan heb je spel dat niet werkt. Maar je ziet toch ook geen PC gebruiker met zijn 1660 Ti zeggen dat zijn spel niet werkt omdat hij alles op ultra en RT aanzet en 15 fps haalt?

Te wijten aan CD Projekt of te wijten aan jouw hardware? :O

Edit: we kunnen het ook anders zeggen: Huh, angry birds blijft wat vasthangen op mijn iPhone 5 maar speelt prima op mijn iPhone XS. Ik ben er volledig van overtuigd dat je dit als Tweaker wel begrijpt. Maar de vergelijking hier met PS4 - PS5 mist.

[ Voor 14% gewijzigd door jmignolet op 11-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:27:
[...]

Wait what? Werkt jouw spel dan niet? Jouw spel start toch op maar met een zeer lage framerate en lelijkere textures. Je mag van mij moord en brand roepen als jouw spel voortdurend crasht en niet opstart. Dan heb je spel dat niet werkt. Maar je ziet toch ook geen PC gebruiker met zijn 1660 Ti zeggen dat zijn spel niet werkt omdat hij alles op ultra en RT aanzet en 15 fps haalt?

Komop. Een beetje begrip. Je begrijpt toch wel dat een praktisch onspeelbare game op consoles onacceptabel is?

Het is inderdaad te wijten aan Cd Projekt dat ze het niet voor elkaar hebben gekregen om op base consoles een normaal speelbare game af te leveren.

Je vergellijking slaat ook kant noch wal.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 11-12-2020 14:30 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
[...]

sorry maar dit vind ik onzin. Open wereld games draaien al vele jaren vele malen beter dan cyberpunk in de huidige technische staat op de playstation consoles.

Als je 70 euro vraagt voor een ps4 console versie en de demos hebt gefaked met pc beelden en geen console demos vooraf toestaat dan weet je als developer dat het onder de maat is.

En dat blijkt ook wel, het is 2020, framerates van 12 tot 15 fps op een base ps4 en 22 fps op een ps4pro, met een minimale resolutie is gewoon volstrekt onacceptabel. Als al je concurrenten het wel kunnen dan had je simpelweg nu niet die console versie uit moeten brengen totdat je je engine op orde hebt voor ide consoles. Far Cry zag er 100 keer beter uit dan wat ik hier op mijn ps5 zie bij die game. Als je kijkt naar de open world games die je tegenwoordig hebt dan is daar geen 1 zo verschrikkelijk slecht van als deze game. En dan kijk ik naar games als :
- Watch Dogs Legion (geweldige graphics in de ps4 versie)
- Assassins Creed Series
- Red Dead Redemption 2
- GTA V
- Fallout 74
- Spiderman (de originele ps4 game)
en ga zo maar door

Allemaal geen enkele issue op dat graphics vlak en met allemaal acceptabele framerates afhankelijk van je console.

In mijn ogen is het volstrekt logisch dat het hele internet (en hier is het nog subtiel, open reddit maar eens) compleet losgaat op deze naar mijn mening kwalitatief teleurstellende game en misleiding van de playstation console players.

Dat er af en toe 1 persoon wel positief is, dat is logisch, ik zou het ook heerlijk vinden als ik zelf minder die problemen ervaar. Maar als zoveel mensen hetzelfde zeggen, dan heeft ontkennen dat er iets grondig mis is geen enkele zin.

De game is gewoon erg complex en de komende maanden/jaren gaan we zien wat nieuwe hardware ermee kan. Het is een game waar ik eigenlijk geen goede vergelijkingsmateriaal voor kan bedenken, want het is gewoon heel anders. Tetris draait ook beter dan GTA, maar dat zegt dus helemaal niks. En ik denk dat velen gewoon veel te hoge verwachtingen hadden voor een game als deze. Prima, maar om dan meteen alles op de graphics af te zeiken gaat ook wat ver.
Tsja, dat zeggen veel voorstanders van deze game, het is zo complex en zo verschrikkelijk groot, dus logisch dat het niet goed draait. Ik vraag me af of die mensen die game echt spelen. Wat is er complex aan deze game, ik zie dat totaal niet.

- de omgevingen zijn kaal en leeg met low res textures wat ze verbloemen met wat kleurijke accenttruukjes
- de npc's zijn uit het jaar 2000 zowel hoe ze er uitzien als hoe ze zich gedragen
- de glitches van de npc zijn talloos
- de perkupdates zijn ook al honderden keren gedaan in een game, waarbij ik het een stuk beter vond in deus ex
- de meerdere verhaallijnen klinkt leuk maar zijn gewoon triggers naar verschillende missie volgordes
- de hoeveelheid missies via je telefoon, leuk maar ook al gedaan in gta en watchdogs

Het is een aaneenschakeling van herhalingen in een kleurrijk wazig sfeertje. Dan kun je je niet verschuilen achter dat je game complex is en dat je daardoor zo'n product op de markt brengt.

Het enige wat er tot nu toe echt goed aan is en de manier waarop het verhaal zich ontvouwt, maar dat vind ik niet voldoende van wat ze nu opgeleverd hebben.

Samenvattend:
Ik vind het volkomen terecht dat mensen hier luidkeels op het internet hun ongenoegen over uitspreken. Het waarschuwt de mensen die de game nog niet gekocht hebben zodat die zelf kunnen gaan bepalen op youtube of het voor hun voldoende is. Ik heb hem wel digitaal gekocht op de ps5 omdat ik in de de reviews met 9 en 10-en getrapt ben, maar ik vind het onspeelbaar en als het maar enigzins mogelijk was om digitale aankopen terug te draaien dan had ik dat nu instant gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:13

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:27:
[...]

Edit: we kunnen het ook anders zeggen: Huh, angry birds blijft wat vasthangen op mijn iPhone 5 maar speelt prima op mijn iPhone XS. Ik ben er volledig van overtuigd dat je dit als Tweaker wel begrijpt. Maar de vergelijking hier met PS4 - PS5 mist.
CDPR idd beter de beslissing kunnen nemen PS4 helemaal niet te ondersteunen, dan hadden we dat hele gezeik niet gehad. Oh wacht, ja dan had je ook gezeik gehad want mensen willen zeiken. Je kunt het tegenwoordig niet meer goed doen ook.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:31:
[...]

CDPR idd beter de beslissing kunnen nemen PS4 helemaal niet te ondersteunen, dan hadden we dat hele gezeik niet gehad. Oh wacht, ja dan had je ook gezeik gehad want mensen willen zeiken. Je kunt het tegenwoordig niet meer goed doen ook.
Exact. "Je PS4 zou het niet aankunnen" - ''EN DAN! Het werd aangekondigd op PS4, het MOET er zijn!''

Ik ga hier ook stoppen. Als men niet wilt begrijpen dat hier ook technologie vooruitgaat, dan kan er eigenlijk niet over gebabbeld worden. Het is alsof men tegen muren spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:33:
[...]

Exact. "Je PS4 zou het niet aankunnen" - ''EN DAN! Het werd aangekondigd op PS4, het MOET er zijn!''

Ik ga hier ook stoppen. Als men niet wilt begrijpen dat hier ook technologie vooruitgaat, dan kan er eigenlijk niet over gebabbeld worden. Het is alsof men tegen muren spreken.
"Maar Doom draait zelfs op mijn magnetron dus CDPR heeft gefaald :( :( :( "

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 21:10
Ik zou me als PS4 speler (heb zelf een PS5), ook erg genaaid vinden.

CDPR wist precies wat ze deden door geen previews van PS4 materiaal mogelijk te maken. Ze wisten dat het onspeelbaar was met 18FPS...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:33:
[...]

Allemachtig zeg.

CDPR verkoopt op dit moment doelbewust amper speelbare games. Ze hebben er doelbewust alles aan gedaan om niet te laten merken dat de consoleversies amper draaien. Mochten ze de game uiteindelijk alleen voor PC en nextgen hadden uitgebracht dan hadden ze in elk geval niet mensen geld laten uitgeven voor een amper speelbaar product.

Als je je game voor de PS4 of Xbox verkoopt moet je game op de PS4 of Xbox gewoon normaal speelbaar zijn. Het grootste gedeelte gamers heeft op dit moment een vrijwel onspeelbaar spel gekocht. Dat moet niet kunnen. Lijkt me inderdaad niet bijzonder moeilijk om te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 11-12-2020 14:36 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Alle reacties hier, en op andere sites... Het gaat écht precies zoals ik het had verwacht.

Verwend gedrag, nitpicking, shaming, moord en brand schreeuwen, je verongelijkt voelen, ongefundeerde kritiek... Welkom in 2020.

Gelukkig ben ik zelf eerst gaan spelen voordat ik mij in het rattenhol dat internet heet waagde, maar man o man. Wat ik lees stemt mij droevig. En ik weet daarom direct weer waarom ik niet veel meer op andere websites kijk dan Tweakers. En Reddit sowieso al mijdt als de plaag.

Na een uur of zes spelen (PC versie) is het wel duidelijk dat het spel de torenhoge (veel te hoge?) verwachtingen niet waar kan maken.
Maar als inmiddels 41-jarige gamer vermaak ik mij prima. En ga ik niet actief op zoek naar de tekortkomingen. Want waarom zou ik? Gewoon gaan spelen. Zoals het hoort.

Het is even inkomen. Veel opties, veel GUI dingetjes, en heel veel skill trees die je kunt uitbreiden. Ook vind je veel wapens en mods, en junk. Het lijkt allemaal wat overweldigend, maar het kost gewoon wat tijd.
Gliches zijn er, maar niks dat mij uit de immersie haalt.
Lopen NPC's dezelfde rondjes? Geen idee. De straten zijn redelijk druk, maar ik ben meer bezig met het spel dan rondjes van NPC's checken, alleen maar om zo een hatelijke post te kunnen maken op 1 of ander forum.
Vanavond weer lekker verder. Ik kom hier later nog wel eens terug, als men weer normaal kan nadenken en de boze kiddie modus heeft overwonnen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Timothy3000 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:35:
[...]

Allemachtig zeg.

CDPR verkoopt op dit moment doelbewust amper speelbare games. Ze hebben er doelbewust alles aan gedaan om niet te laten merken dat de consoleversies amper draaien. Mochten ze de game uiteindelijk alleen voor PC en nextgen hadden uitgebracht dan hadden ze in elk geval niet mensen geld laten uitgeven voor een amper speelbaar product.

Als je je game voor de PS4 of Xbox verkoopt moet je game op de PS4 of Xbox gewoon normaal speelbaar zijn. Het grootste gedeelte gamers heeft op dit moment een vrijwel onspeelbaar spel gekocht. Dat moet niet kunnen. Lijkt me inderdaad niet bijzonder moeilijk om te begrijpen.
Precies, dat er geen review codes waren voor de consoles zegt al genoeg. Als dit vantevoren bekend was dan zouden de meeste console gamers afhaken, nu kan CDPR lekker cashen. Ze hebben letterlijk vantevoren gezegd dat de game goed draait op last gen consoles. Dit is gewoon oplichting.

Ik ben groot van TW3, en die liep eerst ook slecht op de consoles, maar dat is na patches wel opgelost, dat zie ik bij de huidige versie van CBP2077 niet gebeuren. De kwaliteit is gewoon bedroevend, elke console gamer weet dat het er niet uit gaat zien als op een high end pc, maar dit is wel het andere uiterste.

CDPR had dit allang in moeten zien en de ontwikkeling voor de last gen consoles moeten stoppen. Als men zich volledig had gericht op een PS5 en Series X versie dan hadden ze een mooie en goedlopende game kunnen afleveren en ook nog eens gelijktijdig met de PC versie.

[ Voor 89% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2020 14:49 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nyarlathotep schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:39:
Maar als inmiddels 41-jarige games vermaak ik mij prima. En ga ik niet actief op zoek naar de tekortkomingen. Want waarom zou ik? Gewoon gaan spelen. Zoals het hoort.

Het is even inkomen. Veel opties, veel GUI dingetjes, en heel veel skill trees die je kunt uitbreiden. Ook vind je veel wapens en mods, en junk. Het lijkt allemaal wat overweldigend, maar het kost gewoon wat tijd.
Lopen NPC's dezelfde rondjes? Geen idee. De straten zijn redelijk druk, maar ik ben meer bezig met het spel dan rondjes van NPC's checken, alleen maar om zo een hatelijke post te kunnen maken op 1 of ander forum.
Vanavond weer lekker verder. Ik kom hier later nog wel eens terug, als men weer normaal kan nadenken en de boze kiddie modus heeft overwonnen :)
ik heb niet veel vooraf opgezocht, na release ook niet veel gelezen/gezien; tot nu toe vermaak ik me prima, vind het een geslaagd concept - her en der een kleine bug of glitch, maar niets ''gamebreaking/dealbreaker"

dat er 1001 opties en dingen zijn, maakt het wat indrukwekkend. maar zoals ook jij schrijft, daar moet je draai in vinden, heeft wat tijd nodig om uit te doktoren (dat vind ik vaak wel leuk - wat diepgang/keuzes/complexiteit)

beetje gta meets fallout meets bladerunner :P top!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Doe es niet trollen

[ Voor 93% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:44:
[...]

And yet here we are, je hebt het spel gekocht. Zegt meer over jou dan over hun.
Wijst naar tekst onder username. O-)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben nu een paar uurtjes aan het spelen. Heb eigenlijk van te voren me niet heel erg ingelezen, maar zag alleen dat het spel overal veel aandacht krijgt en vraag me toch af waardoor dat komt. Tot nu toe vind ik er vrijwel niets aan. Enorm trage en saaie monologen waarvan een groot deel niet te skippen is. Alles skippen is waarschijnlijk ook onhandig omdat je dan weer geen idee hebt waar het verhaal om draait.

Het spel ziet er wel gaaf uit, maar draait slecht. Ik heb een RTX2080 Super, ik draai het spel zeker niet op max settings op een 1440p scherm en ik heb regelmatig frame drops naar 25 fps. Over het algemeen speelt het spel op een (onacceptabele) 50 fps.

De besturing van voertuigen vind ik tot nu toe echt waardeloos, zit te twijfelen om een controller aan te sluiten, waarschijnlijk werkt dat beter. En dan de bugs, op zich valt het me mee na het lezen van sommige reviews, maar ik had er in de 1e missie als Nomad al last van, ik moest die radio toren in, daarn toen ik beneden kwam lag mijn auto ineens op zijn dak, ik moest de auto in. Toen ben ik maar ver weg gegaan van de auto, toen ik terug kwam stond hij gelukkig weer op zijn wielen. Niet wereldschokkend, maar wel zeer iritant.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Mijn hemel ik reageer nooit op dit forum maar dit is wel echt tranentrekkende logica. Kan er met m'n hoofd niet bij dat iemand zo erg een ontwikkelaar moet verdedigen die bewust alleen maar PC versies stuurde om te reviewen omdat t gewoon amper speelbaar is op PS4 en Xbox. En dan nog de schuld geven aan de kopers terwijl de ontwikkelaar zelf heeft gezegd dat het goed loopt op PS4 en Xbox.

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 21:10
Alle reacties hier, en op andere sites... Het gaat écht precies zoals ik het had verwacht.

Verwend gedrag, nitpicking, shaming, moord en brand schreeuwen, je verongelijkt voelen, ongefundeerde kritiek... Welkom in 2020.

Gelukkig ben ik zelf eerst gaan spelen voordat ik mij in het rattenhol dat internet heet waagde, maar man o man. Wat ik lees stemt mij droevig. En ik weet daarom direct weer waarom ik niet veel meer op andere websites kijk dan Tweakers. En Reddit sowieso al mijdt als de plaag.

Na een uur of zes spelen (PC versie) is het wel duidelijk dat het spel de torenhoge (veel te hoge?) verwachtingen niet waar kan maken.
Maar als inmiddels 41-jarige games vermaak ik mij prima. En ga ik niet actief op zoek naar de tekortkomingen. Want waarom zou ik? Gewoon gaan spelen. Zoals het hoort.

Ik denk dat veel van de (gefundeerde) kritiek komt van console players. Die verwachten terecht dat als een spel wordt uitgebracht op oa de PS4 en XBOX One dat deze speelbaar is. We weten van RDR2 dat die consoles nog zeer goed in staat zijn pracht en praal te tonen, en CDPR heeft nooit laten doorschemeren dat het niet goed zou werken (ze hebben zelfs een video laten zien waar het soepel loopt op de basisconsoles).

Als eigenaren nu 60 euro neerploppen en in 920p en 20FPS moeten spelen, dan snap ik dat je boos bent. Een console is een makkelijke manier om spellen te spelen zonder gehannes met resoluties en graphic settings. Dat maakt CDPR nu totaal niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:09
Derbiss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:22:
[...]

Goh.. ik ben nu er ff mee bezig. Visueel.. het is niveau ps3 om eerlijk te zijn; dichtbij valt het nog mee maar als je de achtergrond ed gaat bekijken is het nogal 'blurrig'. De bediening an sich is te doen zij het nogal wennen aangezien je veel loot moet selecteren ed. Kwa laadtijden valt het al bij al nog mee; soms duurt het pak 5 à 10 sec maar dat went wel (moet wel :)). Nog maar 1 crash tot nu toe (jawel)..
Het spel an sich is wel interessant en ik snap de vibe wel.
Ik heb deze versie nu omdat ik dan gratis op de ps5 kan upgraden maar eerlijk gezegd had ik het beter niet gekocht. Dus.. ik zou hem terugsturen.
Thanks is retour gemeld (kon ik zelf niet doen was in juni 2019 al besteld :p )

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ach... over een jaar werkt alles naar behoren en een volgende game word gewoon weer keihard gepreordered.
Klaag klaag klaag maar wel blijven kopen, eigen schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:44
Audione0 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:18:

Alles op ultra getest om te zien hoe het spel er in al zijn pracht en praal uitziet.

Motion blur en film gain uit, maar moet zeggen dat ik het spel er wazig uit vind zien. Scherp in de focus maar het beeld om de focus heen ziet er in mijn optiek wazig uit. Net of de grayscale te hoog staat en dat het beeld er niet crispy, op lage textures uitziet.

[Afbeelding]
Heb je DLSS aanstaan? Naar mijn idee maakt dat de boel ook wazig. Ik heb het bij mij uitgezet, en alles ziet er behoorlijk scherp uit. Ik heb RT en DLSS uit staan want dat vind m'n pc (I7 6700 2070Super) niet zo leuk :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXWuMPxdt9E3e_soJ3YWbUrnskA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/07sQDnqTfXS1t7L5vY4Q6UZb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDpphO2CywanFxSdV60Z5gkWUbQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yn74LpJgsfYKM8YmgAhSs7cP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bn2co3rKSWBhqWNW09wkxfGCReI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nk7SLK3HeV338hpmjSu12spu.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09aiLc338Frw5d9qOX5bd4n-TrE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Y5GFK615Xxgtzu9PwUCKP47T.png?f=fotoalbum_tile

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
robinez schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:29:
[...]

sorry maar dit vind ik onzin. Open wereld games draaien al vele jaren vele malen beter dan dit wangedrocht op de consoles.

Als je 70 euro vraagt voor een ps4 console versie en de demos hebt gefaked met pc beelden en geen console demos vooraf toestaat dan weet je als developer dat het onder de maat is.

En dat blijkt ook wel, het is 2020, framerates van 12 tot 15 fps op een base ps4 en 22 fps op een ps4pro, met een minimale resolutie is gewoon volstrekt onacceptabel. Als al je concurrenten het wel kunnen dan had je simpelweg nu niet die console versie uit moeten brengen totdat je je engine op orde hebt voor ide consoles. Far Cry zag er 100 keer beter uit dan wat ik hier op mijn ps5 zie bij die game. Als je kijkt naar de open world games die je tegenwoordig hebt dan is daar geen 1 zo verschrikkelijk slecht van als deze game. En dan kijk ik naar games als :
- Watch Dogs Legion (geweldige graphics in de ps4 versie)
- Assassins Creed Series
- Red Dead Redemption 2
- GTA V
- Fallout 74
- Spiderman (de originele ps4 game)
en ga zo maar door

Allemaal geen enkele issue op dat graphics vlak en met allemaal acceptabele framerates afhankelijk van je console.

Dus je kunt je eraan irriteren maar in mijn ogen is het volstrekt logisch dat het hele internet (en hier is het nog subtiel, open reddit maar eens) compleet losgaat op deze in mijn ogen wanprestatie en moedwillig bedonderen van de playstation console players.

Dat er af en toe 1 persoon wel positief is, dat is logisch, ik zou het ook heerlijk vinden als ik zelf minder die problemen ervaar. Maar als zoveel mensen hetzelfde zeggen, dan heeft ontkennen dat er iets grondig mis is geen enkele zin.

[...]

Tsja, dat zeggen als voorstanders van deze game, het is zo complex en zo verschrikkelijk groot, dus logisch dat het niet goed draait. Ik vraag me af of die mensen die game echt spelen. Wat is er complex aan deze game, ik zie dat totaal niet.

- de omgevingen zijn kaal en leeg met low res textures wat ze verbloemen met wat kleurijke accenttruukjes
- de npc's zijn uit het jaar 2000 zowel hoe ze er uitzien als hoe ze zich gedragen
- de glitches van de npc zijn talloos
- de perkupdates zijn ook al honderden keren gedaan in een game, waarbij ik het een stuk beter vond in deus ex
- de meerdere verhaallijnen klinkt leuk maar zijn gewoon triggers naar verschillende missie volgordes
- de hoeveelheid missies via je telefoon, leuk maar ook al gedaan in gta en watchdogs

Het is een aaneenschakeling van herhalingen in een kleurrijk wazig sfeertje. Dan kun je je niet verschuilen achter dat je game complex is en dat je daardoor zo'n product op de markt brengt.

Het enige wat er tot nu toe echt goed aan is en de manier waarop het verhaal zich ontvouwt, maar dat vind ik niet voldoende van wat ze nu opgeleverd hebben.

Samenvattend:
Ik vind het volkomen terecht dat mensen hier luidkeels op het internet hun ongenoegen over uitspreken. Het waarschuwt de mensen die de game nog niet gekocht hebben zodat die zelf kunnen gaan bepalen op youtube of het voor hun voldoende is. Ik heb hem wel digitaal gekocht op de ps5 omdat ik in de de reviews met 9 en 10-en getrapt ben, maar ik vind het onspeelbaar en als het maar enigzins mogelijk was om digitale aankopen terug te draaien dan had ik dat nu instant gedaan.
Helemaal mee eens! Die games zien er allemaal prachtig uit, hebben grote open werelden en spelen als een droom. CDPR heeft niet eens effort egdaan om de PS5 versie iets te verbeteren tov de PS4 versies, alleen de framerate ligt hoger. En Nee, ik heb geen 7 jaar oude console maar een gloednieuwe PS5 met 10TF rekenkracht en veel meer memory dan een PS4 pro. Wat CDPR hier wegzet is echt om te janken. Die is nu wel af mijn lijst met favoriete devs, dit vind ik echt een schande en een rip off!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gekke Linus speelt op een 88" 8K OLED van LG met een PC. Halverwege komen ze achter de nieuwe drivers. Geeft opzich wel weer dat ultra-wide en 4k zou kunnen, maar 8k nog lang niet. Dit met een RTX 3080 en RTX 3090 op waterkoeling.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:53:
Ach... over een jaar werkt alles naar behoren en een volgende game word gewoon weer keihard gepreordered.
Klaag klaag klaag maar wel blijven kopen, eigen schuld.
Wat een gel*l. Je mag toch wel een bepaalde kwaliteit van een product verwachten en al helemaal als het van een gerenommeerd merk komt!?! 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Volgens Steam heb ik er nu tien uur in zitten. Ben nog steeds bezig met de proloog en het zijn zeker geen tien uur echt gespeeld. Ik heb echt heel veel tijd verspild aan key bindings en ik heb nog steeds werkelijk geen idee hoe ik mijn inventaris open buiten mijn controller. Heb dus ook aardig wat vuurgevechten gehad waar mijn wapens ongeveer de helft aan damage deden van wapens op niveau.

Maar ik weet niet wat ik van deze game moet vinden. Het heeft potentie, maar ik heb absoluut niet dat magische moment gehad waar de game me er echt introk. Games zoals RDR2, ACII of helemaal the Witcher 3 waren er veel beter in met hun proloog gebieden. Daar wist je binnen tien minuten dat je iets bijzonders zit te spelen en die blijven me ook bij. De proloog is ook grotendeels bekend omdat ze dit al aardig hebben laten zien in demo's.

Als ik niet loop te kloten met mijn key bindings, dan merk ik wel dat het schieten vrij goed in elkaar zit. Het is tenminste niet zo makkelijk dat je niet kan missen. Ben alleen geen fan van het ogenschijnlijk wel heel erg snel opschalende schademodel met levels en het upgraden van wapens. Upgraden is fijn, het constant moeten doen niet. Rijden is alleen dramatisch omdat het veel te overgevoelig is. De stad zelf leeft, maar door de andere problemen heb ik er nog maar weinig naar gekeken.

Grafisch heb ik ook het een en ander op te merken. Ik vind de game erg blurry zelfs met alle blurry instellingen uit en FidelityFX CAS aan. Veel effecten heb ik ook laag of uit staan vanwege framerates. Dat helpt niet in de belichting van veel gebieden. Ik vind de game toch ook al snel te donker tot het punt dat ik de game denk ik bewust veel te licht af ga stellen. Kijken of dat beter is.

Qua consoles denk ik dat iedereen hier serieus moet stoppen met verwijten en eens moet observeren. Je hoeft weinig te verwachten van een XBONE of PS4, maar textures is zo ongeveer het laatste dat omlaag gezet zou moeten worden. Ik denk dat de oude consoles eerder een serieuze hoeveelheid aan lichteffecten hadden moeten verliezen tot een punt ver onder low settings op PC. Dat zal de ervaring weinig goeds doen, maar het is denk ik alsnog beter dan blurry textures. De game is toch al niet scherp.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:01:
[...]

Helemaal mee eens! Die games zien er allemaal prachtig uit, hebben grote open werelden en spelen als een droom. CDPR heeft niet eens effort egdaan om de PS5 versie iets te verbeteren tov de PS4 versies, alleen de framerate ligt hoger. En Nee, ik heb geen 7 jaar oude console maar een gloednieuwe PS5 met 10TF rekenkracht en veel meer memory dan een PS4 pro. Wat CDPR hier wegzet is echt om te janken. Die is nu wel af mijn lijst met favoriete devs, dit vind ik echt een schande en een rip off!
Ik denk dat er een next-gen patch uitkomt? Het zal misschien niet voor mirakels zorgen, maar betere graphics?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geronimous
Speel m zelf nu op de PS5, dus doorgaans op 60 fps, maar toch nog met zat crashes en uiteraard de nodige bugs. Als ik de DF analyse op de last gen console bekijk, had ik ook veel liever gezien dat ze de game niet meer op die platformen hadden uitgebracht, maar zich hadden gericht op de next gen consoles. Dat had ze deze PR bespaard gebleven.

CDPR kennende fixen ze de game wel op PC en PS5/XSX, maar of ze dat gaat lukken op PS4/XBO vrag ik me af. Ik zou de game op die platformen ook niet willen spelen eigenlijk, de game is teveel op next-gen gericht.

Maar goed, het is dan wel zo dat je gratis upgrades krijgt naar next-gen, en in de loop van de komende maanden zullen nog veel meer last-gen console spelers overgaan naar de next-gen versies. Ik hoop dan ook dat de next-gen versie van de game niet op zich gaat laten waten tot het laatste kwartaal van 2021...

De discussie mag overigens wel wat minder hard. Ik zie weer veel mensen veel te hoog in de emotie zitten en met krachttermen gooien als "wangedrocht". Als je een kritische discussie wil voeren helpt dat niet, want dan gaat de discussie alleen nog maar over hoe extreem je er in zit. Het lokt weer reacties uit.

Wil je dus een fatsoenlijke discussie voeren, laat die overdreven krachttermen weg, en discussier vanuit een intellectueel standputn, niet een emotionele.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat er een next-gen patch uitkomt? Het zal misschien niet voor mirakels zorgen, maar betere graphics?
Nou als ze dat al niet eens voor elkaar krijgen bij CDPR? Spiderman heeft inmiddels een 60FPS mode met raytracing, die hardware kan het gewoon. Maar ik ga de game pas kopen als de PS5 patch er is en wanneer deze ook daadwerkelijk getest is door bijvoorbeeld DF.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:39

SomerenV

It's something!

@Nyarlathotep Ik sta er hetzelfde in. Ja, ik ben al vanaf de eerste teaser geïnteresseerd in de game en ja ik keek er heel erg naar uit. Alle trailers gezien, alle gameplay-previews bekeken en noem maar op. Tegelijkertijd wist ik ook wel dat het een zware game zou worden en dat m'n 1060 het zwaar zou krijgen. Om die reden ben ik dan ook gewoon blij met de ~40fps die ik haal op medium. Game ziet er prachtig uit en draait goed genoeg.

Ook kon je van te voren wel voorspellen dat het op consoles drama zou worden. Op de PC heb je voor 1080p op Low het volgende minimaal nodig: een 3e generatie i5, 8GB RAM en een GTX780 met 3GB. En dat is dan waarschijnlijk voor 30fps. Een PS4 of Xbox One ziet daar behoorlijk ver onder. Dat het überhaupt nog draait zoals het nu draait is in mijn ogen best een knappe prestatie. Als je serieus gehoopt had op een vlekkeloze, scherpe ervaring zonder al teveel bugs, dan ben je gewoon ontzettend naïef. In dat opzicht snap ik @jmignolet wel. Van de andere kant wist CDPR dit ook verdomd goed. Het is wat ik eerder al een keer zei, dat deze game eigenlijk nooit op de huidige consoles uit had moeten komen. Te oude hardware voor wat Cyberpunk probeert te doen op 't scherm.

Overigens, zijn mensen GTA V alweer vergeten op de PS3 en Xbox 360? Dat was ook echt huilen met de pet op. Belachelijk lage resolutie, lage framerates, lage resolutie textures en meer van dat soort ongein. Met cross-gen games heb je gewoon de kans dat een game te ambitieus is voor de 'oude' generatie. Dat draait niet lekker dus krijg je gezeur. Het niet uitbrengen is dan een optie, maar daar last minute voor kiezen levert ook genoeg gezeur op. Je kunt het simpelweg niet goed doen in dit soort situaties.

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 11-12-2020 15:17 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:14
Geronimous schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:06:

[mbr]De discussie mag overigens wel wat minder hard. Ik zie weer veel mensen veel te hoog in de emotie zitten en met krachttermen gooien als "wangedrocht". Als je een kritische discussie wil voeren helpt dat niet, want dan gaat de discussie alleen nog maar over hoe extreem je er in zit. Het lokt weer reacties uit.

Wil je dus een fatsoenlijke discussie voeren, laat die overdreven krachttermen weg, en discussier vanuit een intellectueel standputn, niet een emotionele.
[/mbr]
Je hebt wel gelijk, ik heb die term aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
Chaoss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:08:
[...]

Nou als ze dat al niet eens voor elkaar krijgen bij CDPR? Spiderman heeft inmiddels een 60FPS mode met raytracing, die hardware kan het gewoon. Maar ik ga de game pas kopen als de PS5 patch er is en wanneer deze ook daadwerkelijk getest is door bijvoorbeeld DF.
Euhm ga je nu een exclusive only spel vergelijken met een spel die op 6 verschillende platformen moet uitkomen?

[ Voor 5% gewijzigd door jmignolet op 11-12-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 21:50
Moet je nagaan dat the witcher 3 zelfs speelbaar is op de Nintendo switch ! Zelfs daar is de fps nog beter dan cyberpunk op de ps4

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:24
jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:15:
[...]

Euhm ga je nu een exclusive only spel vergelijken met een spel die op 6 verschillende platformen moet uitkomen?
Cyberpunk zal dat niveau niet gaan halen op de PS5, maar tussen dat niveau en de huidige status zit een hele wereld te winnen aan kwaliteit. Dat moet CDPR toch wel kunnen lijkt mij.

Blizzard: Speakerrrr#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:02:
[...]

Wat een gel*l. Je mag toch wel een bepaalde kwaliteit van een product verwachten en al helemaal als het van een gerenommeerd merk komt!?! 8)7
Je mag ook leren van het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jmignolet schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:15:
[...]

Ja en nee, maar ik verwacht wel dat CDPR er met een PS5 patch flink wat meer uit gaat halen dan alleen `iets` mooiere graphics. Ik heb beelden gezien CPB2077 op een PC met 2080 en dat ziet er gewoon goed uit, dat moet de PS5 of Series X ook gemakkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-10 13:38
SomerenV schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:11:
Als je serieus gehoopt had op een vlekkeloze, scherpe ervaring zonder al teveel bugs, dan ben je gewoon ontzettend naïef. In dat opzicht snap ik @jmignolet wel. Van de andere kant wist CDPR dit ook verdomd goed. Het is wat ik eerder al een keer zei, dat deze game eigenlijk nooit op de huidige consoles uit had moeten komen. Te oude hardware voor wat Cyberpunk probeert te doen op 't scherm.
Ik snap wat je zegt, maar dat is natuurlijk niet helemaal fair. Ik speel hem op de base PS4 en ik verwacht echt geen pracht en praal die ik zie bij de PC versie maar ik verwacht wel een normaal speelbare game en dat is het gewoon niet met max 15fps. Ik ben van mening, zoals hier ook al eens geopperd is, als je weet dat de oudere consoles de game amper kunnen draaien, breng hem daar dan niet op uit.

Ik snap dat CDPR dat wel doet gezien de markt van de PS4 en Xbox One op dit moment nog veel groter is dan die van de next-gen consoles maar dat is louter en alleen commercieel denken en dat kun je naar mijn mening ook niet maken naar je fans.

Maar goed, ik hoop dat ze dit op één of andere manier nog kunnen patchen en zo niet dan ga ik hem sws op de PS5 nog een keer spelen volgend jaar als ik die in huis heb. Ik speel hem nu overigens gewoon door hoor omdat het echt wel een vette game is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:20:
[...]

Je mag ook leren van het verleden.
Ja maar er is in de afgelopen 25 jaar van console games nog nooit een game geweest die zo slecht presteert als CBP2077 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Mensen die het een "zware" game noemen, waar zit dat zwaar hem dan in? Op de PS5 zie ik alleen maar low resolution textures (en toch 110Gb groot, WTF?), low resolution assets, amper 1080p algemene resolutie, etc.
Generic npcs, lege straten. ik verwacht geen raytracing, maar 1440p met high res assets en textures mag je toch wel verwachten op een PS5 (en 4 Pro). Er is werkelijk niks zwaar aan in mijn ogen, ik snap het echt oprecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:55

Vis

Iemand die het gelukt is via een HDMI kabel vanuit game laptop of PC naar tv te sturen? Ik krijg geen beeld, wel van desktop maar kan niet op het openstaande spel klikken.. wtf doe ik verkeerd

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menkoro
  • Laatst online: 14-10 10:52
Ik heb tot groot verdriet mijn ps4 versie maar geretourneerd. In potentie een fantastische game, maar deze versie had nooit in deze staat gereleased mogen worden. Bugs kan ik me nog overheen zetten en een enkele crash ook, maar upscaled 480p tot 720p beelden met een framerate die nooit boven de 20 uitkomt kun je niet maken. Niet in 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
Het is zo slecht dat ik denk dat mijn PS5 defect is en op half vermogen draait ofzo. Zit serieus te overwegen om nu Miles Morales of Demon Souls te kopen om te zien of my console wel lekker draait :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hier sla je imo de plank mis.

- Het is een ding om onrealistische verwachtingen te hebben, iets anders als de basisonderdelen stuk zijn. Iedereen met meer dan 2 hersencellen had kunnen voorspellen dat de hype niet zou worden waargemaakt maar het product wat nu voor handen ligt is ondermaats en onaf, ongeacht hype.
- Bugs. Heel veel bugs. Game breaking bugs.
- 15 fps op base console is niet nitpicking. Game wordt verkocht voor ps4 dus moet het speelbaar zijn. Had het anders dan enkel voor PC en next gen verkocht.
- Ons was een levendige stad beloofd. Dat is niet waar gemaakt. Crappy AI speelt daar wel degelijk een rol. Zie Rdr2 voor hoe het wel kan.

Fijn dat jij je vermaakt. Maar ik vind het niet ok dat je kritiek wegzet als gehaat. :/ Ik game minstens net zo lang, en imo is CP gewoon onaf. Ik heb het maar te doen met PS4 en Xbox gamers...

Mijn indruk is dat CDPR ergens tijdens ontwikkelfase een andere koers is gaan varen; onderdelen heeft moet strippen en onder paniek en tijdsdruk een beta product heeft geleverd.

Ik heb wel hoop dat het op termijn beter wordt. Op dit moment is kritiek echter wel gerechtvaardigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:24:
Het is zo slecht dat ik denk dat mijn PS5 defect is en op half vermogen draait ofzo. Zit serieus te overwegen om nu Miles Morales of Demon Souls te kopen om te zien of my console wel lekker draait :X
Je PS5 is in orde... Als ik zie wat een PS5 patch kan doen met een game: Destiny2 draait nu op 4k 60fps (120Hz in PvP), met veel snellere laadtijden voor menu's en werelden: een wereld van verschil. Ddan zie ik het met deze game ook wel goed komen (zeker als er een locked 30fps modus komt vs. een 60fps modus).

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 11-12-2020 15:29 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Laatst online: 14:59

Audione0

Strijdt der titanen

Remy!!!! schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:00:
[...]

Heb je DLSS aanstaan? Naar mijn idee maakt dat de boel ook wazig. Ik heb het bij mij uitgezet, en alles ziet er behoorlijk scherp uit. Ik heb RT en DLSS uit staan want dat vind m'n pc (I7 6700 2070Super) niet zo leuk :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja indd,zeg, bij jou ziet het er wel scherp uit! Ik ga je screenshotjes een bestuderen en kijken wat het doet.

Ik speel overigens op 3440x1440, wellicht is dit nog niet helemaal geoptimaliseerd...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Audione0 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:18:

[Afbeelding]
Cyberpunk gebruikt (iig op de PC) TAA en dat is niet uit te zetten. Dat zorgt voor het blurry effect.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 17:20
Het is een grote release, maar ik vind echt niet dat deze game in bescherming genomen moet worden. Ik zou ook direct de reviewers op hun donder geven dat ze alsnog de game een 9 durven geven.

Ik heb de proloog inmiddels gedaan, en ik heb ook veel zij-missies gedaan, ca. 15 uur gespeeld.

Het verhaal is wel aardig, op zijn tijd meeslepend, qua keuzes zijn het inderdaad verschillende triggers die de uitkomst bepalen. Wat dat betreft voelt de hele game voor mij nog als een opvolger van Fallout 4. Er wordt in ieder geval niets vernieuwends gedaan. Gameplay en gunplay is een beetje een mix tussen de houterigheid van Fallout 3 en het iets vloeiendere Fallout 4. Idem qua perks en skills eigenlijk, niets bijzonders of geweldige toevoeging ten opzichte van Fallout 4 of Watch Dogs als het om hacken gaat bijvoorbeeld. Cameraatje hier, turret daar, that's it.

Buiten de verhaallijn is de hele minimap bezaaid met icoontjes voor zij-missies. Men had commentaar op de negatieve reviewers dat ze alleen voor de main story gingen, en dat Cyberpunk vooral om de zij-missies zal draaien. Nou, laat ik iedereen meteen uit die droom helpen. Zij-missies zijn niets anders dan een telefoontje dat je krijgt van iemand zodra je een bepaalde wijk in komt, met de opdrachten om een aantal vijanden af te maken. Niets meer, niets minder. Nog slechter dan de zij-missies van Ubisoft games. Stelt totaal niets voor en komt vooral neer op hersenloos bad guys neerschieten of neersteken.

En dan de wereld zelf.. tja. Totaal niet geplaytest, dat is wel duidelijk. Behalve dat de hele game van begin tot eind stikt van de bugs, is de wereld totaal niet ingericht op een open wereld.

Auto's hebben geen idee hoe ze zich op de weg moeten gedragen. Als je er snel langs loopt valt het niet op, maar als je gaat 'free roamen' kom je er achter dat auto's direct verdwijnen als je de andere kant op kijkt, weten auto's niet eens hoe ze links- of rechtsaf moeten slaan, staan ze soms stil midden op de snelweg, rijden ze 'op rails' en botsen overal tegenaan als het scripten van de rails niet is goed gegaan (direct bij de voordeur van het appartement), blijven ze stil staan voor stoplichten. Alles op rails/scripted zonder enige vorm van AI.

Voetgangers weten ook niet wat ze aan het doen zijn. Lopen constant tegen elkaar, volgen ook duidelijk 'rails' die langs de stoep zijn getekend, hebben geen enkele interactie met elkaar of met de speler.. Als je iemand zie staan die graffiti aan het spuiten is, en je gaat tussen de muur en de NPC staan, spuit hij of zij vrolijk verder. Iemand die aan het bellen is loopt stug door als jij tegen hem of haar aan sprint.. totaal geen interactie met de omgeving. Ze lopen allemaal doelloos rond, draaien rondjes om elkaar heen, en lijken allemaal dezelfde richting op te lopen. Daarnaast kom je in 3 minuten tijd wel 10x dezelfde NPC tegen en/of hebben ze allemaal last van hun rechter schouder...? Alleen maar opvulling, totaal geen sprake van een wereld.

Dan nog alle winkeltjes, kraampjes, ook allemaal lege opvulling waar niemand ooit een praatje maakt of een donut koopt. Het zegt ook wel genoeg dat er een audio-bandje begint te spelen als je in een winkelstraat komt om het kletsen van mensen te simuleren. Echt ontzettend slecht.

En zo open is de wereld helaas niet. Heel veel doodlopende gangen, nietszeggende balkonnetjes. Vanaf het appartement van V naar de begane grond heb je heel veel 'schijn' locaties (gangen, hallen, trappetjes) die uiteindelijk nergens naartoe leiden. Ja, na een gesloten poort waar NPC achter spawnen en dwars door de poort de wereld in komen lopen (dit gebeurt op 100 m van V's appartement)

Zelfs GTA 3 maakte de wereld en levendigheid al vele malen beter. Bijna 20 jaar geleden. En Ubisoft krijgt het voor elkaar om 2 à 3 van dit soort games ELK JAAR uit te brengen waarbij ze de open wereld beter voor elkaar hebben. Dit is echt niet de release van het decennium waar wij met zijn allen al 8 jaar op wachten.. echt heel, heel erg slecht.

Grafisch valt het ook erg tegen. Schaduwen zijn niet op orde, ontzettend veel low res textures.

En dan de vele bugs en glitches.. tja. Het feit dat je alleen in de proloog al zoveel bugs en glitches tegen komt die geen enkele speler kan missen (zoals die crashende auto's vlak voor je appartement) denk ik dat CDPR gewoon geen tijd/zin heeft gehad om dit op te lossen omdat de game voor de kerstvakantie in de winkels moest liggen.

Al met al, het is speelbaar, het verhaal is leuk, ik ga zeker door met spelen. Maar de game kan zich niet eens meten aan een Assassin's Creed game die elk jaar uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41
SomerenV schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:11:

Overigens, zijn mensen GTA V alweer vergeten op de PS3 en Xbox 360? Dat was ook echt huilen met de pet op. Belachelijk lage resolutie, lage framerates, lage resolutie textures en meer van dat soort ongein. Met cross-gen games heb je gewoon de kans dat een game te ambitieus is voor de 'oude' generatie. Dat draait niet lekker dus krijg je gezeur. Het niet uitbrengen is dan een optie, maar daar last minute voor kiezen levert ook genoeg gezeur op. Je kunt het simpelweg niet goed doen in dit soort situaties.
Maar voor wat er beschikbaar was op de PS3 en X360, was het een zeer imposante game, daar ga je mis. De maatstaaf voor die generatie waren de games die al waren, en in dat straatje was GTA 'voor zijn tijd' een prima game. En diezelfde game is ook de 'benchmark' geworden voor de XBO/PS4, en ook voor de XBX/Pro, en straks ook voor XSX/PS5, die laten zien wat een openworld kan doen qua performance/textures/framerate/etc.

Maar, zoals ik eerder heb aangehaald, het gaat mij niet enkel om framerate en graphics, de hele game zelf is 'vaag en matig' in z'n geheel, de uitwerking van, de manier waarom, het principe achter, alles is eerder gedaan, maar gewoon vaag of matig uitgevoerd.

Zoals ik nu nog steeds niet snap, instappen doe je met X, maar uitstappen is Hold-B.. waarom? Je loopt standaard 'zonder' handen, Y voor weapon-draw, Y voor holster, maar nu loop je opeens 'boxing style' waarom? Menu is standaard d-pad, maar behalve als je analoog aantikt, dan moet je 'muis style' navigeren.. waarom? In een 'volg' scene is RB slow-motion, maar in een 'vecht' scene realtime, hoezo?

Ik heb echt het idee dat Cyberpunk gemaakt is voor de PC, en ze ergens op de rit dachten.. meh gooi er ook maar een console versie bij, leuk voor de verkopen. Niets wat ik nu kan vinden in de game laat zien dat dit een 'native' console build is.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2020 15:34 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Geronimous schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:26:
[...]

Je PS5 is in orde... Als ik zie wat een PS5 patch kan doen met een game: Destiny2 draait nu op 4k 60fps (120Hz in PvP), met veel snellere laadtijden voor menu's en werelden: een wereld van verschil. Ddan zie ik het met deze game ook wel goed komen (zeker als er een locked 30fps modus komt vs. een 60fps modus).
Maar ik snap werkelijk niet, kan er met mijn kop niet bij, waar die 110GB install size naar toe gaat. De textures zijn echt zo low quality, dus no way near 4k, zelfs geen 1080p, daar kan het niet naar toe zijn gegaan. Zitten ze wel in de package, maar gebruikt de PS5 versie gewoon de low res textures en assets van de base PS4 versie? Waarom dan, dat moet toch niet zo moeilijk zijn aan te passen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:22:
[...]

Ja maar er is in de afgelopen 25 jaar van console games nog nooit een game geweest die zo slecht presteert als CBP2077 :P
Kan ze inmiddels al niet meer op mijn handen tellen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:03:
Ik heb echt heel veel tijd verspild aan key bindings en ik heb nog steeds werkelijk geen idee hoe ik mijn inventaris open buiten mijn controller.
I opent inventory. Net zoals M voor map een vrij standaard instelling tegenwoordig. Helaas echter niet ingame te rebinden.

Je kunt het zelf rebinden door \Cyberpunk 2077\r6\config\inputUserMappings.xml te editen.
Je vind daar:
code:
1
2
3
4
<mapping name="Inventory_Button" type="Button" >
        <button id="IK_I" />
        <button id="IK_Pad_Back_Select" />
    </mapping>

Maar ook al verander je de button id daar lijkt het toch niet te werken en blijft alleen I werken om je inventory to openen.

Wat ik heb gedaan is het onderstaande aanpassen in hetzelfde bestand.
code:
1
2
3
<mapping name="OpenInventoryMenu_Button" type="Button" > 
        <button id="IK_O" />
    </mapping>

Een aanpassing hier wordt wel ingame gepakt. Normaliter opent 'O' opent een soort submenu van de inventory. Ik heb hem zelf op X gezet en healthboost (die eerst op X stond) op mouse4 gezet.
Werkt prima voor mij en een mega verbetering.

[ Voor 17% gewijzigd door K-Wulf op 11-12-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoe zet je HDR uit op de Xbox series X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Ik ga Valhalla wel eerst uitspelen en dan andere games in optie nemen, dit doet gewoon pijn zo erg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

K-Wulf schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:34:
[...]

I opent inventory. Net zoals M voor map een vrij standaard instelling tegenwoordig. Helaas echter niet ingame te rebinden.

Je kunt het zelf rebinden door \Cyberpunk 2077\r6\config\inputUserMappings.xml te editen.
Je vind daar:
code:
1
2
3
4
<mapping name="Inventory_Button" type="Button" >
        <button id="IK_I" />
        <button id="IK_Pad_Back_Select" />
    </mapping>

Maar ook al verander je hem daar lijkt het zo niet te werken en blijft alleen I werken.

Wat ik heb gedaan is
code:
1
2
3
<mapping name="OpenInventoryMenu_Button" type="Button" > 
        <button id="IK_O" />
    </mapping>

Editen. Die gaat wel en opent een soort submenu van de inventory.
Dat klinkt logisch ja. :P
Maar het blijft slecht dat dit niet in de key bindings staat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 20:56

Kheos

FP ProMod
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:37:
Ik ga Valhalla wel eerst uitspelen en dan andere games in optie nemen, dit doet gewoon pijn zo erg ...
je hebt jouw punt gemaak hoor. al een keer of 20 ondertussen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taker1987
als ps4 gamer mag je toch wel verwachten dat alles wat anno 2020 uitkomt beter is dan 7 jaar geleden ..
GTA 5 , RDR2 , assasins creed genre , watch dogs legion ,last of us 2 .. alles draait perfect op de ps4 / pro .. spiderman die misschien nog wel groter is kwa graphics en gameplay speelt nog beter . en zoals ik eerder al zei . the witcher 3 draait zelfs goed op een nintendo switch . tuurlijk met een downscale , maar het draait goed genoeg .. cyberpunk 2077 is op de ps4 pro haast onspeelbaar .. camera switchen of een radio zender veranderen lagt zelfs al , soms duurt het 10 seconden voor je in het radio menu zit , camera reageert soms niet eens en moet je echt op het rechterpijltje spammen om van camera te veranderen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Kheos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:42:
[...]

je hebt jouw punt gemaak hoor. al een keer of 20 ondertussen
de opmerking dat hij valhalla gaat doen vind ik meer waard dan ... ik heb een 30 serie kaart en alles draait perfect en het ziet er fantastich uit .. CDPR moet zich schamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Je punt was al lang duidelijk, nu is het gewoon flamen. Bewust of onbewust..

[ Voor 77% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Don't feed the flame ..
...

[ Voor 95% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 20:34
Ga dan nu eens beginnen met dat uitspelen van Valhalla en die andere games in plaats van rond te blijven hangen in een topic over een spel dat je voorlopig en misschien wel nooit meer gaat spelen.
Jij blij, wij blij.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
knip

[ Voor 114% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2020 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:55:
[...]

[...]

Presies, op een high end PC draait het prima, maar op een PS5 niet. En dat mag best gezegd worden al is het maar om anderen voor dezelfde teleurstelling te behoeden. En JIJ zou ook klagen als je de beelden hebt die ik op mijn TV zie! Dus niet zo hypocriet zijn! Beetje all mighty high PC elite hier :X
ik heb er geen probleem mee dat je klaagt. Doe gerust!
Maar om hetzelfde punt te maken opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw...
Daar help je echt niemand mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
klend schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:51:
[...]

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar men zegt dat als je op Android bestelt, en je hebt een paypal account als voorkeur voor google pay ingesteld, je het via paypal kunt betalen, maar, nogmaals, niet gedaan. Zelf heb ik het via een CC gekocht in de chromebrowser.
Ik heb in mijn Google account Paypal ingesteld. Maar hij blijft om de creditcard vragen in de Google Store.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:35
Ik vind het vooral achterbaks dat alleen de PC versie gereviewed mocht worden. Dit had ik niet verwacht van CDPR die toch altijd veel om de community geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Kheos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:57:
[...]

Maar om hetzelfde punt te maken opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw...
In het Valhalla topic klaagt die weer over Valhalla en de buggyness daarvan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Kheos schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:57:
[...]

Toch wel! PS5 (en 4Pro) owners. Die kunnen deze game voorlopig beter mijden. En ik ben helemaal geen klagert. Ik speel altijd obscure games zoals Elex, Gothic, etc, die vol met bugs zitten en niet moeders mooiste zijn. De reden dat ik nu zo klaag is omdat het ECHT HEEL slecht is, zo erg dat ik het amper geloof. Ik denk niet dat er veel games zijn op de PS4 die slechter eruit zien en performen dan dit.

En een vriend van me heeft een nieuwe Series X en die heeft ook van die lage resolutie textures. Wel is de resolutie algemeen daar beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
*knip* kap eens met dat kinderachtige op-de-man gedoe

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 11-12-2020 17:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:09
-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:55:
[...]

[...]

Presies, op een high end PC draait het prima, maar op een PS5 niet. En dat mag best gezegd worden al is het maar om anderen voor dezelfde teleurstelling te behoeden. En JIJ zou ook klagen als je de beelden hebt die ik op mijn TV zie! Dus niet zo hypocriet zijn! Beetje all mighty high PC elite hier :X

En ik blijf hier gewoon rondhangen. Gaan we hier nu ook al afwijkende meningen weren? Waar gaat dat heen?
@Kheos heeft gewoon een punt. Je mening is inmiddels wel duidelijk. Het voegt niets toe aan de discussie om jouw mening keer op keer te herhalen in een iets andere vorm. Dat heeft met 'meningen weren' niets te maken. Ik speel het ook op een PS5 en alhoewel het er niet perfect uitziet, is het prima speelbaar. Natuurlijk zijn er bugs en glitches. Die worden ongetwijfeld snel gepatcht door CDPR. Als je daar op dit moment niet mee kunt leven, dan moet je het spel (tijdelijk) terug in de kast leggen.

De performance op de PS4 en PS4 Pro lijkt daarentegen wel écht flink tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
JDFS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:00:
[...]

In het Valhalla topic klaagt die weer over Valhalla en de buggyness daarvan :+
Valhalla is ook buggy. En zeker geen nextgen qua graphics, ook geen 4k textures, maar wel scherp, goede resolutie, acceptabele textures en zier er doorgaans prima uit en draait goed! Stukken, stukken beter dan Cyberpunk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
VeeGee schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:02:
[...]

@Kheos heeft gewoon een punt. Je mening is inmiddels wel duidelijk. Het voegt niets toe aan de discussie om jouw mening keer op keer te herhalen in een iets andere vorm. Dat heeft met 'meningen weren' niets te maken. Ik speel het ook op een PS5 en alhoewel het er niet perfect uitziet, is het prima speelbaar. Natuurlijk zijn er bugs en glitches. Die worden ongetwijfeld snel gepatcht door CDPR. Als je daar op dit moment niet mee kunt leven, dan moet je het spel (tijdelijk) terug in de kast leggen.

De performance op de PS4 en PS4 Pro lijkt daarentegen wel écht flink tegen te vallen.
Ik heb geen probleem met bugs en glitches, maar wel met games met een sub par resolutie en nintendo64 type textures op een 2020 apparaat!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:04:
[...]

Ik heb geen probleem met bugs en glitches, maar wel met games met een sub par resolutie en nintendo64 type textures op een 2020 apparaat!
23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
*knip* kappen met dat op-de-man gebekvecht

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 11-12-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@-SaveMe- Klopt, ben ik met je eens hoor. Vaak zat bij mij nu gebeurd dat het spel er opeens mee stopte. Mooiste was de keer dat ik een Zealot had verslagen - mocht ik die weer mooi opnieuw doden.

On: ik wacht nog even, aangezien ik AC Valhalla bijna heb uitgespeeld en ga dan starten met Cyberpunk op Stadia. Ben zeer benieuwd hoe het draait, heb er in ieder geval zin in! Sinds kort ook een iPad Pro en Stadium werkt daar echt perfect op, dus voor onderweg of op een andere plek CP spelen lijkt me heel leuk :)

Corpo lifepath ga ik nemen; past wel bij mij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JDFS op 11-12-2020 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20

D4NG3R

kiwi

:)

Zojuist m'n eerste grote bug gehad, leuke spawns van de politie. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nu verwar je CP met AC. :+

Ik snap wel dat het frustrerend is dat een game niet lekker draait of anderszins niet aan de verwachtingen voldoet maar het is de trieste waarheid dat games tegenwoordig bijna standaard buggy as hell worden uitgebracht en achteraf worden gefixt. Als ik de berichten over de PC-versie lees zitten er al lang zoveel bugs niet meer in als bij de previewversies waarmee de media aan de slag konden. Dat komt allemaal echt wel goed, ook op de PS5. Maar verwachten dat een game waarbij je een vrij moderne PC nodig hebt om aan de minimum systeemeisen voldoet ook vlot draait op een console uit 2013 is echt niet realistisch en dat geklaag wordt wel vermoeiend, ook al had je de eerste keer misschien een punt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dit is wel weer zo'n game waarbij je aan het begin 100 miljard namen van mensen en organisaties op je dak krijgt en ik moet zeggen dat ik er best wat moeite mee heb het allemaal meteen te onthouden.. wie ervaart dit ook zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Jackson6 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:12:
Dit is wel weer zo'n game waarbij je aan het begin 100 miljard namen van mensen en organisaties op je dak krijgt en ik moet zeggen dat ik er best wat moeite mee heb het allemaal meteen te onthouden.. wie ervaart dit ook zo?
Lijkt mijn leven wel toen ik voor het eerst op mijzelf ging wonen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:11:
[...]

Nu verwar je CP met AC. :+

Ik snap wel dat het frustrerend is dat een game niet lekker draait of anderszins niet aan de verwachtingen voldoet maar het is de trieste waarheid dat games tegenwoordig bijna standaard buggy as hell worden uitgebracht en achteraf worden gefixt. Als ik de berichten over de PC-versie lees zitten er al lang zoveel bugs niet meer in als bij de previewversies waarmee de media aan de slag konden. Dat komt allemaal echt wel goed, ook op de PS5. Maar verwachten dat een game waarbij je een vrij moderne PC nodig hebt om aan de minimum systeemeisen voldoet ook vlot draait op een console uit 2013 is echt niet realistisch en dat geklaag wordt wel vermoeiend, ook al had je de eerste keer misschien een punt.
;)

Maar, voor de laatste keer, ik heb die verwachting helemaal niet. Maar ik speel het op een amper 3 weken oude PS5, dat is echt geen antieke hardware en is tot veel beter in staat dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JDFS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:13:
[...]

Lijkt mijn leven wel toen ik voor het eerst op mijzelf ging wonen :*)
LOL
Pagina: 1 ... 33 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!