Martinspire schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
[...]
Verder vind ik dat er wel erg veel gezeurd wordt om de graphics. Enerzijds vraag ik me af wat voor verwachtingen je had voor een open wereld game in een enorm grote stad met vooral veel hoogte. En anderzijds moet je toch ook zien wat de high-end pc hardware doet en hoe mensen hun systemen gewoon te hoog inschatten. Als je ziet dat een Nvidia 3090 al moeite heeft met raytracing en high of ultra om stabiel op 60fps te houden, dan kun je met een 3060 of een nieuwe console toch niet verwachten dat het daar allemaal top eruit ziet? Het is gewoon een enorm zware game die nog wat optimalisaties nodig heeft voor het een beetje draait. Far Cry 2020 eigenlijk. Als je dan kijkt naar de PS5 en XSX hardware, dan kun je niet anders concluderen dan dat er gewoon nog veel dingen beter kunnen en je vervolgens ook niet teveel van de next-gen patches moet verwachten. Juist omdat die PC hardware het al zo lastig heeft met games als deze.
sorry maar dit vind ik onzin. Open wereld games draaien al vele jaren vele malen beter dan cyberpunk in de huidige technische staat op de playstation consoles.
Als je 70 euro vraagt voor een ps4 console versie en de demos hebt gefaked met pc beelden en geen console demos vooraf toestaat dan weet je als developer dat het onder de maat is.
En dat blijkt ook wel, het is 2020, framerates van 12 tot 15 fps op een base ps4 en 22 fps op een ps4pro, met een minimale resolutie is gewoon volstrekt onacceptabel. Als al je concurrenten het wel kunnen dan had je simpelweg nu niet die console versie uit moeten brengen totdat je je engine op orde hebt voor ide consoles. Far Cry zag er 100 keer beter uit dan wat ik hier op mijn ps5 zie bij die game. Als je kijkt naar de open world games die je tegenwoordig hebt dan is daar geen 1 zo verschrikkelijk slecht van als deze game. En dan kijk ik naar games als :
- Watch Dogs Legion (geweldige graphics in de ps4 versie)
- Assassins Creed Series
- Red Dead Redemption 2
- GTA V
- Fallout 74
- Spiderman (de originele ps4 game)
en ga zo maar door
Allemaal geen enkele issue op dat graphics vlak en met allemaal acceptabele framerates afhankelijk van je console.
In mijn ogen is het volstrekt logisch dat het hele internet (en hier is het nog subtiel, open reddit maar eens) compleet losgaat op deze naar mijn mening kwalitatief teleurstellende game en misleiding van de playstation console players.
Dat er af en toe 1 persoon wel positief is, dat is logisch, ik zou het ook heerlijk vinden als ik zelf minder die problemen ervaar. Maar als zoveel mensen hetzelfde zeggen, dan heeft ontkennen dat er iets grondig mis is geen enkele zin.
Martinspire schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:07:
De game is gewoon erg complex en de komende maanden/jaren gaan we zien wat nieuwe hardware ermee kan. Het is een game waar ik eigenlijk geen goede vergelijkingsmateriaal voor kan bedenken, want het is gewoon heel anders. Tetris draait ook beter dan GTA, maar dat zegt dus helemaal niks. En ik denk dat velen gewoon veel te hoge verwachtingen hadden voor een game als deze. Prima, maar om dan meteen alles op de graphics af te zeiken gaat ook wat ver.
Tsja, dat zeggen veel voorstanders van deze game, het is zo complex en zo verschrikkelijk groot, dus logisch dat het niet goed draait. Ik vraag me af of die mensen die game echt spelen. Wat is er complex aan deze game, ik zie dat totaal niet.
- de omgevingen zijn kaal en leeg met low res textures wat ze verbloemen met wat kleurijke accenttruukjes
- de npc's zijn uit het jaar 2000 zowel hoe ze er uitzien als hoe ze zich gedragen
- de glitches van de npc zijn talloos
- de perkupdates zijn ook al honderden keren gedaan in een game, waarbij ik het een stuk beter vond in deus ex
- de meerdere verhaallijnen klinkt leuk maar zijn gewoon triggers naar verschillende missie volgordes
- de hoeveelheid missies via je telefoon, leuk maar ook al gedaan in gta en watchdogs
Het is een aaneenschakeling van herhalingen in een kleurrijk wazig sfeertje. Dan kun je je niet verschuilen achter dat je game complex is en dat je daardoor zo'n product op de markt brengt.
Het enige wat er tot nu toe echt goed aan is en de manier waarop het verhaal zich ontvouwt, maar dat vind ik niet voldoende van wat ze nu opgeleverd hebben.
Samenvattend:
Ik vind het volkomen terecht dat mensen hier luidkeels op het internet hun ongenoegen over uitspreken. Het waarschuwt de mensen die de game nog niet gekocht hebben zodat die zelf kunnen gaan bepalen op youtube of het voor hun voldoende is. Ik heb hem wel digitaal gekocht op de ps5 omdat ik in de de reviews met 9 en 10-en getrapt ben, maar ik vind het onspeelbaar en als het maar enigzins mogelijk was om digitale aankopen terug te draaien dan had ik dat nu instant gedaan.