Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Persoonlijk wacht ik tot iets anders komt met volwaardige Windows 8 en een afneembaar toetsenbord met verbinding zoals de RT versie van deze tablet. Iets zoals de Asus TX300, maar dan wel in 11 inch.
reviews: Asus TX300: Zenbook èn Transformer

Als ik voor de huidige Vivo iets zou moeten kopen, dan kocht ik 3rd party, waarschijnlijk MS Wedge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Iemand al problemen ondervonden bij de nieuwe Live Update applicatie? Bij mij krijg ik constant unzip failed en dan krijg ik opnieuw een melding dat er een update is voor Live Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
@micheltenhove de file is corrupt. Dit probleem had ik ook. Problem solved (iig geen meldingen meer) door de zip file in C:\Program Files(x86)\Asus\LiveUpdate\Downloads te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb 'm nu ook een paar dagen in bezit. Ben zelf meer van de Apple-producten, maar moet nog weleens een applicatie in Windows/IE testen.
Mooie gelegenheid om Windows 8 eens te proberen op een klein scherm, want op twee grote schermen vond ik het maar niks.
Nadat ik de irritatie had overwonnen die ik kreeg om een live-account aan te moeten maken voordat ik de meeste apps kon gebruiken, moet ik zeggen dat het best bevalt. Het aantal applicaties in de Windows-store valt wel echt énorm tegen, maar de aanwezige applicaties zoals Skype en Internet Explorer zijn wel prima. Ben nog wel opzoek naar een goede Twitter-applicatie.

Als Tweaker wilde ik eens zien of het me lukt om er Linux op te krijgen, maar ik loop een beetje vast door het niet kunnen aansluiten van een toetsenbord. Klopt het dat je voor de USB-host functie een extra hub moet hebben voor de stroomvoorziening? Met een simpele micro-USB naar USB-A adapter krijg ik namelijk niks werkend.

Hieronder mijn stappen, wellicht dat iemand anders er verder mee komt:
1. rEFInd installeren, voor handleiding zie hier. Gezien er een Atom in zit zonder x64-ondersteuning niet de ia32-meuk verwijderen.
2. Met Disk Management heb ik vervolgens de hoofdpartitie verkleind en een extra FAT32 partitie van 900 MB gemaakt. Hier heb ik de GRUB 2 binary uit een custom-built ISO getrokken.
3. Deze combinatie laat me in ieder geval booten naar een GRUB2-shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
d.baars schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:24:
Ik heb 'm nu ook een paar dagen in bezit. Ben zelf meer van de Apple-producten, maar moet nog weleens een applicatie in Windows/IE testen.
Mooie gelegenheid om Windows 8 eens te proberen op een klein scherm, want op twee grote schermen vond ik het maar niks.
Nadat ik de irritatie had overwonnen die ik kreeg om een live-account aan te moeten maken voordat ik de meeste apps kon gebruiken, moet ik zeggen dat het best bevalt. Het aantal applicaties in de Windows-store valt wel echt énorm tegen, maar de aanwezige applicaties zoals Skype en Internet Explorer zijn wel prima. Ben nog wel opzoek naar een goede Twitter-applicatie.

Als Tweaker wilde ik eens zien of het me lukt om er Linux op te krijgen, maar ik loop een beetje vast door het niet kunnen aansluiten van een toetsenbord. Klopt het dat je voor de USB-host functie een extra hub moet hebben voor de stroomvoorziening? Met een simpele micro-USB naar USB-A adapter krijg ik namelijk niks werkend.

Hieronder mijn stappen, wellicht dat iemand anders er verder mee komt:
1. rEFInd installeren, voor handleiding zie hier. Gezien er een Atom in zit zonder x64-ondersteuning niet de ia32-meuk verwijderen.
2. Met Disk Management heb ik vervolgens de hoofdpartitie verkleind en een extra FAT32 partitie van 900 MB gemaakt. Hier heb ik de GRUB 2 binary uit een custom-built ISO getrokken.
3. Deze combinatie laat me in ieder geval booten naar een GRUB2-shell.
volgens mij werkt linux niet vanwege het ontbreken van secure uefi boot. Maar dat is wellicht een voorbarige conclusie.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12

EraZor

Don't mention the war

Waarom een windows 8 tablet aanschaffen voor een paar honderd € als je a) meer een Apple fan bent, en b) geen liefhebber van Windows 8?

Om te reageren op de ongemakken die jij ervaart:

- een live account aanmaken: dat moet je voor apple toch ook? (een apple ID)
- het aantal apps is uiteraard minder dan bij apple / android. ik vind ze kwalitatief echter niks onderdoen voor de apple varianten. Kun je wat concrete voorbeelden noemen?
-je Linux issues: sorry: kan ik je niet mee helpen.

Niet om nou een apple/windowsdiscussie te starten (alstjeblief niet: gebruik wat je wil), maar ik snap je aanschaf gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Hoe zijn de ervaringen mbt het vuil worden van de tablet zelf? Van het scherm had ik al gelezen dat dat echt een finger-magnet was, maar dat het bijgeleverde doekje wonderen doet om dat beetje netjes te houden, maar hoe zit het met de body zelf? Wordt die vlug vuil / vettig?

En heeft iemand toevallig de witte versie van deze tablet en wat zijn zijn / haar bevinden daaromtrent mbt het vuil worden? De vrouw des huizes ziet liever een witte versie, maar weet dus niet hoe vlug die er vuil gaat uit zien (omdat ik denk dat je op wit veel vlugger vuiligheid ziet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Wat betreft vuil worden kun je beter de witte nemen. Ik heb een zwarte en mijn vrouw een witte. De zwarte is van een iets ander materiaal, bijna beetje rubberachtig waardoor er snel vette vingervegen op te zien zijn. Op 1 plek achterop, waar ik vaak met mijn vingertoppen zit, zit als een plek die niet meer geheel te verwijderen is. De witte is van een harder soort plastic en heeft dit in het geheel niet. Bovendien zie je vanwege de witte kleur geen enkele vetveeg of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Lijkt erop dat in mijn tablet de magneten voor de sleeve verkeerd inzitten (polariteit verkeerd om). Heeft iemand hier dat al bij de hand gehad? En wat gedaan dan?

Ik vergeleek met het winkelmodel bij Paradigit hier in Apeldoorn (dank!) en zij vertelden me dat ze het toevallig eerder vandaag ook bij een Vivotab Smart geconstateerd hadden. Ook hier lees ik dat het een bekend probleem is: http://forum.tabletpcrevi...-me400-experience-22.html .

Heb niet zo'n zin m'n tablet ervoor terug te sturen, maar ik vind het daar geschetste open prutsen van de sleeve ook zo wat. Ik vraag me zelf af of er niet een scharnier af te trekken valt. Voor beide geldt natuurlijk: kan ik de sleeve niet meer redden, dan kan ik een nieuwe kopen en heb ik nog steeds het probleem..
justice strike schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:24:
ik zie dat de ASUS 90XB00HP-BSL000 op verschillende plekken al wordt verkocht

(goedkoopste is 80 euro). Dit zou de transleeve moeten zijn met het keyboard. Maar de foto's spreken elkaar nogal tegen. Op de ene foto zie je idd de smartcover achtige transleeve:
[afbeelding]

Bij de andere foto zie je een andere soort cover:
[afbeelding]

Iemand enig idee of dit idd de smartcover achtige cover is?
Dat typenummer heb ik ook. Is de bovenste foto. Die onderste lijkt veel op waar michel naar linkt:
micheltenhove schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:29:Ik schrok alleen toen ik mijn tablet neerlegde op mijn sleeve en plots het scherm uitging. Wanneer ik mijn tablet vervolgens weer oppakte ging het scherm uit zichzelf weer aan. Dit probleem (of feature die ik nog niet ontdekt heb) kan ik niet herproduceren op een ander oppervlak. Misschien heeft 't iets te maken met de magneet?

Hierbij nog een link naar de betreffende sleeve: http://shop.asus.nl/shop/...US-Pad-VersaSleeve-X.aspx
Hij reageert inderdaad op de magneet. Verwarrende verborgen feature :(. Zie die draad op tabletpcreview voor meer details.

Wat is trouwens het nut van die micro-USB <-> male USB kabel? Die zit ook bij de tablet (voor de lader). Ik had een female verwacht, voor aansluiten muis, USB stick, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 16:04
bij mij zit ook de polariteit verkeerd om best vevelend.... morgen eens een mailtje sturen naar bol.com kijken wat ze eraan kunnen doen,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Whoa! Dat is behoorlijk knullig als de magneten verkeerd om zitten. Dat mag je toch niet verwachten van Asus. Echt erg slordig van ze.
Maarja, voor zover ik gelezen heb is het eigenlijk de moeite niet eens waard. Die sleeve lijkt me helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 16:04
ik heb geprobeerd de magneten om te draaien maar... die zitten heel goed vast:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:59

Jelte,89

Woodworking

Voor de mensen die de sleeve nu hebben, hoe vervoer je het totaalpakket? wat ik ervan begrijp zit het scherm nu tegen het toetsenbord wanneer dichtgeklapt, dit lijkt me toch wel erg gaan beschadigen

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 20-09 17:01

Reley

Zoom Zoom

Kan er iemand eens wat foto's maken van de combi transleeve en tablet? Ben wel benieuwd hoe het er in het echt uitziet en niet in een verkoopfoto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Als vervanger voor mijn laptop ben ik aan het kijken voor een windows 8 tablet. (Geen RT)

Ik twijfel of ik de vivotab smart nu moet kopen (of evt de Acer w510) of nog even moet wachten. De windows tablets zijn nog allemaal erg nieuw.

Weet iemand of er nog mooie tablets zijn aangekondigd waarop het wachten de moeite waard is?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Als laptopvervanger zou ik toch wachten op iets als de Surface Pro of de Asus Transformer Book. In principe kan de Smart alles maar ik heb gemerkt dat sommige taken toch wel wat te zwaar voor hem zijn. Bijvoorbeeld, een eenvoudig document bewerken in Word gaat prima, maar een document bewerken met track changes aan trekt hij eigenlijk niet. Je moet dan wachten op de cursor als je die verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 03:09
bramv82 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:39:
Als vervanger voor mijn laptop ben ik aan het kijken voor een windows 8 tablet. (Geen RT)

Ik twijfel of ik de vivotab smart nu moet kopen (of evt de Acer w510) of nog even moet wachten. De windows tablets zijn nog allemaal erg nieuw.

Weet iemand of er nog mooie tablets zijn aangekondigd waarop het wachten de moeite waard is?
Als laptop vervanger moet je helemaal geen tablet aanschaffen. Tablets zijn daar simpelweg niet krachtig genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Ik wil de tablet gebruiken voor wat surfen en nzbtjes downloaden om deze vervolgens door de mediaplayer te laten verwerken.
Voor zwaardere dingen zoals misschien een spelletje, het maken van een foto album enz komt de laptop uit de kast...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
bramv82 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:02:
Ik wil de tablet gebruiken voor wat surfen en nzbtjes downloaden om deze vervolgens door de mediaplayer te laten verwerken.
Voor zwaardere dingen zoals misschien een spelletje, het maken van een foto album enz komt de laptop uit de kast...
Daar is hij uitermate geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Laatst online: 22-06 18:24
Huit schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:45:
Als laptopvervanger zou ik toch wachten op iets als de Surface Pro of de Asus Transformer Book. In principe kan de Smart alles maar ik heb gemerkt dat sommige taken toch wel wat te zwaar voor hem zijn. Bijvoorbeeld, een eenvoudig document bewerken in Word gaat prima, maar een document bewerken met track changes aan trekt hij eigenlijk niet. Je moet dan wachten op de cursor als je die verplaatst.
Niet met track changes, dat valt dan wel weer tegen. Goede info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand met succes al geprobeerd deze tab te upgraden naar Win8 pro? Zou toch probleemloos moeten gaan (via USB)? Of zie ik iets over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
sta op punt deze tablet te bestellen, maar vraag me af wat standaard garantie is? op bepaalde website zag ik "twee jaar collect-and-return" garantie, wat uiteraard wel praktisch is.

is dit standaard zo vanuit Asus, of is dit iets specifieks voor die webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
EraZor schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:36:
Heeft iemand met succes al geprobeerd deze tab te upgraden naar Win8 pro? Zou toch probleemloos moeten gaan (via USB)? Of zie ik iets over t hoofd?
Bij mij (en diverse anderen op internet) ontstond een probleem met de connected standby functie.
Na 15 minuten minuten gaat de tablet in hibernate of crasht zelfs.

Contact met asus hielp niet, zij weigeren ondersteuning te leveren voor windows 8 pro op deze tablet.

Enige werkende optie tot nu toe, volledige factory reset terug naar windows 8 zonder pro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

jorritv schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:27:
[...]

Bij mij (en diverse anderen op internet) ontstond een probleem met de connected standby functie.
Na 15 minuten minuten gaat de tablet in hibernate of crasht zelfs.

Contact met asus hielp niet, zij weigeren ondersteuning te leveren voor windows 8 pro op deze tablet.

Enige werkende optie tot nu toe, volledige factory reset terug naar windows 8 zonder pro :(
Hmm, ok, minder. Laten we t even zoals t is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jelte,89 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:12:
Voor de mensen die de sleeve nu hebben, hoe vervoer je het totaalpakket? wat ik ervan begrijp zit het scherm nu tegen het toetsenbord wanneer dichtgeklapt, dit lijkt me toch wel erg gaan beschadigen
Nee, het toetsenbord zit magnetisch tegen de andere kant van de sleeve. Het pakketje is dus: tablet, sleeve, toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:08
Gwaihir schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:25:
[...]

Nee, het toetsenbord zit magnetisch tegen de andere kant van de sleeve. Het pakketje is dus: tablet, sleeve, toetsenbord.
Dan vervoer jij dat toch anders dan mij hoor. Bij mij is het wel degelijk tablet - toetsenbord - sleeve. Ik heb hem nog niet veel meegenomen, maar heb nog niets van krasjes ontdekt. Al lijkt mij dat zeker ook een risico.

Zie ook hier: YouTube: Exploring the ASUS VivoTab™ Smart

[ Voor 14% gewijzigd door Mee_ op 20-03-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Na het installeren van de nieuwste live update versie, stond er een nieuwe Bios versie 0403 klaar. Het installeren hiervan ging goed. Helaas blijft live update nu iedere keer de al geïnstalleerde update als nieuw melden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben en/of misschien een oplossing weten?

Zojuist heb ik trouwens een tablet standaard bij Blokker gehaald voor €4,-. Het ding werkt prima met de Vivotab Smart. Misschien een aardige tip voor wie nog zo'n ding zou willen aanschaffen tegen een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vraag mij af. zou een cover voor de vivotab rt ook werken met de vvivotab smart? Kwa afmetiingen is alleen de dikte echt een verschil (1.4 mm dikker).

ik heb mijn ook laten vallen voor de een gecko cover maarr ik vaag me afof dat gaat passen

Afbeeldingslocatie: http://motivs.lv/images/covers/tf600_black_4_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://motivs.lv/images/covers/tf600_black_4_02.jpg

ik sta uiteraard ook open voor andeere suggesties. Maar het ziet er naar uit dat de transsleeve hem waarschijnlijk niet gaat worden als er geen magneet catch op zit.

oor de info:

vivotab rt: 262.5 x 170.9 x 8.3 mm
vivotab smart: 262.5 x 171 x 9.7 mm

[ Voor 8% gewijzigd door justice strike op 20-03-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

HNDG schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:42:
Na het installeren van de nieuwste live update versie, stond er een nieuwe Bios versie 0403 klaar. Het installeren hiervan ging goed. Helaas blijft live update nu iedere keer de al geïnstalleerde update als nieuw melden. Zijn er meer mensen die daar last van hebben en/of misschien een oplossing weten?

Zojuist heb ik trouwens een tablet standaard bij Blokker gehaald voor €4,-. Het ding werkt prima met de Vivotab Smart. Misschien een aardige tip voor wie nog zo'n ding zou willen aanschaffen tegen een zacht prijsje.
Is een bekend probleem idd. Kun je gewoon negeren (niet chique, maar t is ff niet anders)

Check dit draadje voor meer info
http://forum.tabletpcrevi...-me400-experience-49.html

[ Voor 7% gewijzigd door EraZor op 21-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
EraZor schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:38:
[...]

Is een bekend probleem idd. Kun je gewoon negeren (niet chique, maar t is ff niet anders)

Check dit draadje voor meer info
http://forum.tabletpcrevi...-me400-experience-49.html
Dat wordt blijkbaar wachten tot de volgende bios update, misschien is het dan opgelost.
Het draadje kwam me bekend voor en is inderdaad nuttig. Meteen maar even bij mijn bookmarks gezet.

"Dont't mention the war". Dat roept als (redelijk) ouwe lul zijnde enige jeugdherinneringen op. "You invaded Poland."!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Heeft deze tablet ook GPS ? Op google vond ik nogal tegenstrijdige antwoorden.
Er was iemand die het al eerder vroeg maar nooit definitief antwoord gehad.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:33:
Heeft deze tablet ook GPS ? Op google vond ik nogal tegenstrijdige antwoorden.
Er was iemand die het al eerder vroeg maar nooit definitief antwoord gehad.
Broadcom GNSS Geolocation Sensor zit er op (dus ja gps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

HNDG schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:25:
[...]

Dat wordt blijkbaar wachten tot de volgende bios update, misschien is het dan opgelost.
Het draadje kwam me bekend voor en is inderdaad nuttig. Meteen maar even bij mijn bookmarks gezet.

"Dont't mention the war". Dat roept als (redelijk) ouwe lul zijnde enige jeugdherinneringen op. "You invaded Poland."!!
ik denk dat 't eerder in de liveupdate software van Asus zit, dan aan het bios zelf. We gaan 't zien!

offtopic:
Yep...ouwe l*llen onder elkaar dan ;-)

"Hors d'oeuvres... vich must be obeyed at all times vitout qvestion!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Dat is sowieso een brak programma. Vraagt continu om je admin wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
justice strike schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:32:
[...]

Broadcom GNSS Geolocation Sensor zit er op (dus ja gps)
ah oke ja die informatie zag ik nergen staan, asus.com vermeld daar ook niks over.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
[...]

ah oke ja die informatie zag ik nergen staan, asus.com vermeld daar ook niks over.
Klopt, ik zag op het internet ook niet meteen staan dat er een GPS-module in zit. We zijn blijkbaar al op het punt dat dat zo normaal is dat het zelfs niet meer wordt vermeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
justice strike schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:21:
vraag mij af. zou een cover voor de vivotab rt ook werken met de vvivotab smart? Kwa afmetiingen is alleen de dikte echt een verschil (1.4 mm dikker).
Dat dacht ik dus ook, de foto die je gepost hebt is van geckocovers.
Ik heb hem thuis gehad en die 1,4mm zorgt ervoor dat je de hoekjes niet over de tablet heen krijgt, waardoor het geheel net niet werkt, het dichtklappen van de cover werkt dan net niet, waardoor deze niet dicht blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
EraZor schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:47:
[...]

ik denk dat 't eerder in de liveupdate software van Asus zit, dan aan het bios zelf. We gaan 't zien!

offtopic:
Yep...ouwe l*llen onder elkaar dan ;-)

"Hors d'oeuvres... vich must be obeyed at all times vitout qvestion!"
Dacht ik ook. Mijn idee was dat bij een volgende update van het Bios, het vlaggetje in Live update misschien wel "goed" gezet wordt. In de nieuwe versie is er immers een aparte sectie voor het Bios met historie en een andere sectie voor de software.
Hopelijk fixt Asus het eerder met een update van liveupdate.
Maar inderdaad: "We gaan 't zien!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
jorritv schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:00:
[...]

Dat dacht ik dus ook, de foto die je gepost hebt is van geckocovers.
Ik heb hem thuis gehad en die 1,4mm zorgt ervoor dat je de hoekjes niet over de tablet heen krijgt, waardoor het geheel net niet werkt, het dichtklappen van de cover werkt dan net niet, waardoor deze niet dicht blijft zitten.
gelukkig heb ik ook een gevonden die met een vivotab smart werkt van het merk ivso... kijk maar of je deze kunt vinden. Ik denk dat ik die wel ga halen. Hoewel ik de versasleeve mooier vind is deze cover wat praktischer

IVSO ® ASUS VivoTab Smart ME400 ME400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je het "klik" geluidje afzet als je op de (hardware) Windows toets duwt?
Telkens je op die toets duwt, hoor je een "muis" klik geluidje?!

Dit is er sinds de laatste update van Asus Live Update precies bij gekomen.
Bij configuratiescherm => geluid het geluidsschema op geen zetten helpt niet.
Enkel mute helpt.

Tevens zijn er bij mij ook gekende problemen voorgekomen:
  • Asus Live Update blijft bios versie 0403 aanbieden |:(
  • Asus Live Update wou in het begin niet updaten(kon geen verbinding met de Asus servers maken)
Dit heb ik kunnen oplossen door:
  1. de wifi af te zetten
  2. naar updates te zoeken
  3. Als hij dan de melding gaf dat er geen internet verbinding was, dan terug de wifi opzetten en naar updates zoeken
  4. Daarna ging het wel
Ik vind ook wel dat hij redelijk snel leegloopt als hij in slaapstand staat.
Zijn er daar eventueel een paar tweaks/oplossingen voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magneten verkeerd om bij sleeve?

Heb ik opgelost door het mechanisme uit elkaar te trekken (2 kleine schroevendraaiers er doorheen steken en trekken maar). Dus dan ligt aan een kant het kleine metalen stukje, waarin de lange pen zit een een kleine pen eraf. De Magneet-bar draai je om en je drukt het weer in elkaar, paar tikjes met een kleine hamer op het deel met de lange pen en problem solved!

Die magneten zaten bij mij ook veel te vast om te verwijderen, het breekt eerder dan dat het loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update, wat brengt het eigenlijk? Ik lees alleen maar gedoe. Ik heb Live update er af gegooid en geen bios update gedaan. Alles draait als een zonnetje.

Problemen met sleep functie heb ik ook niet, als ik hem iets langer weg leg, gaat ie gewoon uit. Cold boot is enkele seconden! Batterij gaat zo dagen mee.

Erg blij met dit apparaatje!

Sleeve werkt dus nu ook bij mij. Ik vind het wel vreemd dat bij het neerzetten in origami stand er maar 1 magneet zit. Hebben jullie dit ook? Als je tablet neerzet merk je er niks van overigens, maar viel me gewoon op. Productiefoutje bij mij of standaard?

Toetsenbord werkt ook erg goed, alleen trackpad is niet fantastich, maar ja, het is niet voor niks een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:08:
Ik heb zojusit geprobeerd om de tablet op mijn tv aan te sluiten via een micro-HDMI -> HDMI kabel.
Het is een erg fragiele poort die je denk ik niet dagelijks moet gebruiken.
De TV werd wel herkend als een PnP-device, maar ik kreeg het niet voor elkaar om beeld te krijgen op mijn tv.
In eerste instantie dacht ik dat het zou kunnen liggen aan het gevraagde vermogen, dus de netstroom aan gesloten...
Helaas zelfs toen geen beeld.
Iemand wel gelukt om beeld te krijgen uit de Micro-HDMI uitgang?
Het is gelukt. Blijkbaar is mijn TV te oud of iets dergelijks. Op een nieuwe Samsung TV werkte het direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:20:
Sleeve werkt dus nu ook bij mij. Ik vind het wel vreemd dat bij het neerzetten in origami stand er maar 1 magneet zit. Hebben jullie dit ook? Als je tablet neerzet merk je er niks van overigens, maar viel me gewoon op. Productiefoutje bij mij of standaard?
Hier is dat ook zo. Ik had kunnen zweren dat er de eerste keer wél 2 magneetjes inzaten, maar ik zal ergens anders gezeten hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 09:20:
Bios update, wat brengt het eigenlijk? Ik lees alleen maar gedoe. Ik heb Live update er af gegooid en geen bios update gedaan. Alles draait als een zonnetje.

Problemen met sleep functie heb ik ook niet, als ik hem iets langer weg leg, gaat ie gewoon uit. Cold boot is enkele seconden! Batterij gaat zo dagen mee.

Erg blij met dit apparaatje!

Toetsenbord werkt ook erg goed, alleen trackpad is niet fantastich, maar ja, het is niet voor niks een touchscreen.
heeft hij nu een magnetic catch of is het een flap die aan 1 kant vast blijft zitten? (en gaat hij in slaapstand als de flap dicht zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
justice strike schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:41:
[...]

heeft hij nu een magnetic catch of is het een flap die aan 1 kant vast blijft zitten? (en gaat hij in slaapstand als de flap dicht zit)
Eén van de hoeken die omgeplooid terug naar de sleeve komt zit magnetisch vast aan de sleeve.
Hij gaat enkel automatisch in- en uit slaapstand met het toetsenbord er tussenin bij mij, niet met de sleeve alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Mee_ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:48:
[...]

Eén van de hoeken die omgeplooid terug naar de sleeve komt zit magnetisch vast aan de sleeve.
Hij gaat enkel automatisch in- en uit slaapstand met het toetsenbord er tussenin bij mij, niet met de sleeve alleen.
Krast dat niet ontzettend?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Mee_ schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:48:
[...]

dat is om hem als stand neer te zetten. Maar hoe zit het als je de cover op het scherm dichtklapt. Zit hij dan vast aan het scherm (aan beide kanten) of zit hij los als een flap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 11:43
Jelte,89 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Krast dat niet ontzettend?
Waarom zou dat krassen?

Een laptopscherm krast toch ook niet wanneer deze dichtgeklapt zit? De magneten in de hoes houden het toetsenbord netjes op zijn plek en het is een stevig pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
justice strike schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:13:
[...]

dat is om hem als stand neer te zetten. Maar hoe zit het als je de cover op het scherm dichtklapt. Zit hij dan vast aan het scherm (aan beide kanten) of zit hij los als een flap.
Dat is een losse flap dan. Ik vind dat geen probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uileggen waarom deze tablet niet altijd aan de netstroom mag hangen. Zijn er andere oplossingen voor? Zou hij werkelijk de geest gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:42:
Kan iemand mij uileggen waarom deze tablet niet altijd aan de netstroom mag hangen. Zijn er andere oplossingen voor? Zou hij werkelijk de geest gaan geven?
wie zegt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Bon, heb er eentje besteld en nu me aan het oriënteren naar een hoes:

Ik zie de smart transleeve, maar daarvan begrijp ik dat die soms magneten heeft verkeerd zitten, waardoor hij niet goed verbindt met de vivotab.
Klopt het dat die ook niet dicht blijft, maw dat die openvalt en niet aan het scherm "plakt" als je hem dicht doet? Of omgekeerd, als je de hoes omplooit dat die dan ook niet blijft zitten en je die dus met je handen op zijn plaats moet houden?

Daarnaast bestaat er de Versasleeve, maar daar begrijp ik van dat die echt een opberghoes is. Klopt het als je hem wilt gebruiken, dat je dan het toestel er uit moet nemen.

wat zijn jullie ervaringen met deze hoezen en zijn er nog alternatieven voor die transleeve die wel goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleeve 'plakt' inderdaad niet vast op het scherm, wel/alleen bij het scharnier, de rest niet. Het toetsenbord echter wel aan de sleeve, dan zit het geheel goed vast en heb je een mooi pakketje vanwege het scharnier dat in hoogte kan varieren. Maar ook dan zit het niet vast aan de tablet. Ik stop daarom het geheel in een stoffen sleeve, neemt ook makkelijk mee.

Kortom, ideaal is het niet. Maar de sleeve werkt wel erg goed als standaard en een los toetsenbord is handiger dan ik eerst dacht.

Continu opladen van een polymeer accu schijnt niet goed voor de accu te zijn, maar de vraag is of de software dit goed genoeg regelt. Volgens mij is het ondanks de lithium goed om regelmatig van vol naar (bijna) leeg te gaan en weer terug. Maar hierover zijn voldoende fora en meningen te vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanavond doet de tab een beetje vreemd. Na 3 minuten wordt het scherm zwart en lijkt ie helemaal uit te zijn. Ik krijg hem alleen weer aan door 8-10 seconden op de powerbutton te drukken, waarna de tab opnieuw opstart.

Energie settings aangepast, maar lijkt niet veel uit te halen. Opnieuw opstarten duurt ook een eeuwigheid, geeft even een blauw scherm en daarna draait het ding weer goed. Heel apart. Toch maar weer de liveupdate erop zetten en draaien ?!

driver_power_state_failure

Hellup?! Google geeft meer dan voldoende hits, geen goed teken... en ik was zo blij met dit apparaatje.

Laatste software er ook maar afgegooid. Was aan het experimenteren met VNC tools, misschien was dat het. Daarover nog een vraag. Ik wil de tablet als kloon van mijn HT PC instellen, incl werkende touch etc. RDP gooit het originele scherm op zwart en ik wil niet via een webserver om nog een beetje performance te houden. Ideeen welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om deze te halen ik heb enkel wat vraagjes voor de mensen die hem hier al hebben..

Zou je er old school strategie games op kunnen spelen? (Denk Dungeon keeper 2, commando's, red alert 2, TA etc)

Is er iemand die dat getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driver_power_state_failure

Lijkt opgelost door een paperclip reset (>10sec indrukken naast volume buttons). Dan moet je wel even geduld hebben, 2-3 uur. Alles opnieuw instellen natuurlijk, maar hij lijkt het weer te doen ...

Alle softwarematige functies om te resetten etc werkten niet overigens. Nu maar hopen dat het een software conflict is geweest qua oorzaak en geen structureel (HW) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:21:
Ik zit te twijfelen om deze te halen ik heb enkel wat vraagjes voor de mensen die hem hier al hebben..

Zou je er old school strategie games op kunnen spelen? (Denk Dungeon keeper 2, commando's, red alert 2, TA etc)

Is er iemand die dat getest heeft?
Ik wil het wel even testen voor je!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb nu ook de Asus Vivotab, is er iemand hier die zijn foto's/muziek/video's die op een synology NAS staan in de metro apps gekregen ?
Heb alles afegoogled wat ik tot nu toe las is dat het niet kon maar er zou aan gewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeeel graag :) dat zijn een beetje de games die ik erop wilt spelen

Gelijk nog een vraagje, is de rightmousebutton met touch te binden aan een specifiek slide / vinger commando?

(zodat ik die games kan spelen met alleen touch)
Jelte,89 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Ik wil het wel even testen voor je!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Cyrus The Virus schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:59:
Ik heb nu ook de Asus Vivotab, is er iemand hier die zijn foto's/muziek/video's die op een synology NAS staan in de metro apps gekregen ?
Heb alles afegoogled wat ik tot nu toe las is dat het niet kon maar er zou aan gewerkt worden.
Ik gebruik Gallery HD voor mijn foto's (die op mijn Synology NAS staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Huit schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:54:
[...]

Ik gebruik Gallery HD voor mijn foto's (die op mijn Synology NAS staan).
hmm eens proberen is er zoiets ook voor muziek en video's ? want XBMC werkt niet vlekkenloos met touchscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:10
De rechtermuisknop is dacht ik te bedienen door met je vinger een seconde of 2 op dezelfde plek op het scherm te blijven. Age of Empires 2 draait erop zo werkt de rechtermuisknop.

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:29:
Heeeeel graag :) dat zijn een beetje de games die ik erop wilt spelen

Gelijk nog een vraagje, is de rightmousebutton met touch te binden aan een specifiek slide / vinger commando?

(zodat ik die games kan spelen met alleen touch)

[...]
Sorry, had het gisteravond willen doen, Maar ik zie hier dat AOE ook werkt... Lijkt me dat RA2 ook geen moeite moet zijn?!

Word het weekend dat ik het test!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Heb die Gallery HD geïnstalleerd maar zie alleen maar alle foto's niet in mappen. Is dat te fixen dat hij standaard mappen laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:38:
Heb die Gallery HD geïnstalleerd maar zie alleen maar alle foto's niet in mappen. Is dat te fixen dat hij standaard mappen laat zien.
Sorteren op datum aanzetten. Is wel even wennen, maar tot nu is het wel werkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Huit op 30-03-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Huit schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 09:22:
[...]

Sorteren op datum aanzetten. Is wel even wennen, maar tot nu is het wel werkbaar.
hmm vind ik niet handig daar heb ik iets teveel foto's voor. Hij begint ook bij de oudste datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:18:
[...]

hmm vind ik niet handig daar heb ik iets teveel foto's voor. Hij begint ook bij de oudste datum.
Als ik datum sorteren aanzet, zie ik alleen de mappen waar de foto's in staan. Wel alle mappen in 1 scherm, helaas.

Enige alternatief is Photo Vast Viewer, maar die doet erg lang over het genereren van thumbnails en doet dit helaas regelmatig opnieuw, ook voor mappen waar hij dat al eerder gedaan heeft. Bekijk hem maar eens, is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Huit schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:38:
[...]

Als ik datum sorteren aanzet, zie ik alleen de mappen waar de foto's in staan. Wel alle mappen in 1 scherm, helaas.

Enige alternatief is Photo Vast Viewer, maar die doet erg lang over het genereren van thumbnails en doet dit helaas regelmatig opnieuw, ook voor mappen waar hij dat al eerder gedaan heeft. Bekijk hem maar eens, is gratis.
Ja die Photo Fast Viewer had ik al gevonden, dat past meer bij mijn eisen. Vind gewoon krom dat de standaard app dat niet kan. Steeds meer mensen hebben een NAS thuis. Ze zijn er wel mee bezig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Misschien domme vraag, maar moet je op deze tablet ook virusscanner installeren feitelijk ? Is tenslotte windows waar je ook mee op internet kan en dat was in verleden niet altijd meest veilige combinatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Nu online
Ik heb ms security essentiële erop staan. Verder staat bij andere soorten tablets veiligheid nog niet voorop de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leffunk schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:42:
Misschien domme vraag, maar moet je op deze tablet ook virusscanner installeren feitelijk ...
Op Windows 8 draait standaard Windows Defender mee. Merk je als gebruiker helemaaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog de kans gehad om het te testen? :)
Jelte,89 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:28:
[...]

Sorry, had het gisteravond willen doen, Maar ik zie hier dat AOE ook werkt... Lijkt me dat RA2 ook geen moeite moet zijn?!

Word het weekend dat ik het test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:01:
Nog de kans gehad om het te testen? :)

[...]
Nope, heb niet aan het paasweekend gedacht, ik zet het voor vanavond in de agenda...

*edit, het word lastig, ik kan alleen maar Iso's vinden en ik krijg geen virtuele drive werkend....

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte,89 op 02-04-2013 19:17 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
Jelte,89 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:58:
[...]

*edit, het word lastig, ik kan alleen maar Iso's vinden en ik krijg geen virtuele drive werkend....
Je weet toch dat je in Windows 8 ISO-bestanden gewoon standaard kunt mounten hè? :)
Rechtermuisklik op de ISO -> 'Koppelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En anders gewoon iets simpels zoals Rollercoaster tycoon? voor games zonder de iso's zoek ff op GoG.com games :) genoeg zoals TA / DK2 etc

Bedankt dat je het even wilt proberen btw :)
Jelte,89 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:58:
[...]

Nope, heb niet aan het paasweekend gedacht, ik zet het voor vanavond in de agenda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:14:
[...]

Ja die Photo Fast Viewer had ik al gevonden, dat past meer bij mijn eisen. Vind gewoon krom dat de standaard app dat niet kan. Steeds meer mensen hebben een NAS thuis. Ze zijn er wel mee bezig geloof ik.
Als je de folder(s) op je nas toevoegt aan de 'pictures' library (rechtsklikken op de pictures shortcut) dan komen ze toch gewoon in de std foto viewer te staan?

Met een Windows server (2012 essentials in mijn geval) werkt dat iig prima. Of kan je die share niet zo benaderen? (anders gewoon munten en alsnog toevoegen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
EraZor schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:28:
[...]

Als je de folder(s) op je nas toevoegt aan de 'pictures' library (rechtsklikken op de pictures shortcut) dan komen ze toch gewoon in de std foto viewer te staan?

Met een Windows server (2012 essentials in mijn geval) werkt dat iig prima. Of kan je die share niet zo benaderen? (anders gewoon munten en alsnog toevoegen?)
ja met een windows server werkt dat maar met een NAS niet. Op mijn windows 7 PC ik heb de foto's toegevoegd en op mijn tablet kan ik die foto's wel zien met de standaard app (Thuisgroepen). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:56:
En anders gewoon iets simpels zoals Rollercoaster tycoon? voor games zonder de iso's zoek ff op GoG.com games :) genoeg zoals TA / DK2 etc

Bedankt dat je het even wilt proberen btw :)

[...]
Ik zal, indien ik tijd heb even kijken of dat direct mounten lukt, let you know

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
krijgt iemand wireless N aan de praat ?

Ik had mijn Linksys E4200 op alleen Wireless N ingesteld, tablet ziet hem wel maar krijgt geen verbinding alleen als de router op gemengd staat. Laptop en telefoons werken wel gewoon op alleen N. Dit geld voor 2.4G en 5G. Ik haal nu maximaal 25mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
EraZor schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:28:
[...]

Dat gaat niet, omdat deze folders volgens Windows niet geindexeerd zijn. Werkt in eerdere versies van Windows ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb een vraag over de Vivotab Smart.

Ik gebruik mijn PC vooral voor Internet, muziek en media af te spelen. Af en toe speel ik eens een oud spelletje (van voor 2005). Is dat allemaal goed te doen op deze tablet? (er van uitgaande dat ik het toetsenbord erbij neem).

Kan je in die micro USB, ook een adapter steken dat je ineens 2 USB poorten hebt en zo een muis hebt en eventueel een gewoon toetsenbord?

Wat zijn voor jullie zowat de pijnpunten van dit ding? Ik heb zelf nog een eerste generatie netbook met een Atom n270 en youtube filmpjes zijn eigenlijk al een drama op dat ding, hoe doet deze atom het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unrealiac schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:51:
Ik heb een vraag over de Vivotab Smart.

Ik gebruik mijn PC vooral voor Internet, muziek en media af te spelen. Af en toe speel ik eens een oud spelletje (van voor 2005). Is dat allemaal goed te doen op deze tablet? (er van uitgaande dat ik het toetsenbord erbij neem).

Kan je in die micro USB, ook een adapter steken dat je ineens 2 USB poorten hebt en zo een muis hebt en eventueel een gewoon toetsenbord?

Wat zijn voor jullie zowat de pijnpunten van dit ding? Ik heb zelf nog een eerste generatie netbook met een Atom n270 en youtube filmpjes zijn eigenlijk al een drama op dat ding, hoe doet deze atom het?
Ja
Geen idee, niet geprobeerd
Super. Atom is eigenlijk geen goede naam voor de Clovertrail SOC. Niet handig van Intel om de naam Atom weer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:43:
[...]

Ja
Geen idee, niet geprobeerd
Super. Atom is eigenlijk geen goede naam voor de Clovertrail SOC. Niet handig van Intel om de naam Atom weer te gebruiken.
Atom lijkt mij gewoon een goede naam. Hij is vergeleken met een core i3 gewoon hopeloos underpowered.

Je kunt de performance vergelijken met een Intel® Pentium® Processor T2060 van 2007. Voor een tablet is dat wel gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik denk dat ik er mij eentje ga aanschaffen dan om mijn EEEpc met atom n270 te vervangen. En ik heb ook wel wat interesse in het tablet gebeuren gekregen nu dat allemaal wat meer op punt staat. Al neig ik meer op een tweedehands aankoop. (Moest iemand zijn Vivotab Smart willen verkopen, laat maar iets weten via DM)

Het is die naam "Atom" die mij inderdaad gewoon doet afschrikken, en ik geloof ook meerdere mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen want ik heb niet alle pagina's gelezen. Ik heb heel wat reviews gelezen en ook wat youtube filmpjes bekeken en ik had heel veel zin in deze tablet.

Tot ik gisteren bij Mediamarkt in Alexandrium was. Daar heb ik hem in het echt gezien. En ik schrok gewoon van het scherm. Zo verschrikkelijk flets - hele slechte kleuren op het startscherm. De andere W8 tablets zagen er gewoon veel beter uit. Nu weet ik dat de Smart geen full HD heeft, maar dit was zo'n tegenvaller. Kan het zijn dat het scherm niet goed ingesteld was? Hoe hebben anderen dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:02:
zijn dat het scherm niet goed ingesteld was? Hoe hebben anderen dit ervaren?
Waarschijnlijk een te lage helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de helderheid stond op maximaal en auto was ook uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:59:
Nee, de helderheid stond op maximaal en auto was ook uit ...
Defect apparaat dus. Als je een beetje reviews gelezen had, dan wist je dat er een mooi IPS scherm in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vandaag denk ik bij Saturn kijken. Misschien dat daar een goed apparaat staat. Of Mediamarkt Beijerlandse laan. Ik heb er eigenlijk wel trek in voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Zijn er meer mensen hier met wifi problemen? Ik heb deze tablet voor mijn pa zijn verjaardag gekocht. Updaten van bios en drivers ging goed, maar windows update en apps installeren wilt totaal niet lukken na de reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
vali schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:00:
Zijn er meer mensen hier met wifi problemen? Ik heb deze tablet voor mijn pa zijn verjaardag gekocht. Updaten van bios en drivers ging goed, maar windows update en apps installeren wilt totaal niet lukken na de reboot...
Kan enorm lang duren dat had ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:01:
[...]

Kan enorm lang duren dat had ik ook.
Weet niet wat het is met het wifi kaartje, maar wifi punten die geen ssid uitzenden pakt tijdelijk (na een reboot is hij hem kwijt) en updaten van apps/windows updates duurt tevens ook erg lang. Er moet iets mis zijn met het wifi adapter en breng hem daarom weer terug naar de winkel.

Sta al 10 minuten te wachten op het updaten van 15 apps. Snap natuurlijk dat het niet 1.2.3 gaat maar bij mijn surface ging het echt stukken sneller.

Ervaren andere mensen dit ook?

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 16-04-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mee_
De wifi is in ieder geval (bij mij toch) dikke crap. Als ik bestanden kopieer is de transfersnelheid zo onstabiel als maar kan, met dat nieuwe file transfer-venster van W8 is dat goed te zien. Van een ppaar 100 KB/s naar een paar MB/s, heel de tijd fluctuerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee_ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:13:
De wifi is in ieder geval (bij mij toch) dikke crap.
Ben eens gaan kijken/testen. En ik zie een relatief constante 4 MB/s. Bij zowel het kopieren van 4 GB aan MP3's als bij een ISO van 4GB.
Aan je WiFi netwerk kan ik niks aan doen natuurlijk. Welke driver gebruik je voor de Broadcom WiFi adapter? Ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://lmam2g.dm1.livefilestore.com/y1pQ5E4uQnTU6iKj0Cve9lk1mtMULuLdRDgSYavHdpI05Z6fGVmuSRvevWKupQtyPa5f8twAS3UoPnI8hgxLP7zbPNLXBLKLflW/BroadcomDriver.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Ik heb even getest met een 800MB file vanaf mijn laptop. Dat gaf 2à2.5 MB/s voor mij. Geloof dat dit eerder ook al zo was bij andere files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Het mooie is dat er een N kaartje inzit maar de SDIO bus kan niet meer doen dan 65Mbit. Ik kom nooit verder dan 25Mbit met mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Ik krijg geen usb apparaten aan de praat op m'n vivo smarttab. Krijg geen verbinding met m'n phone, niet met een usb cardreader, usb stick en niet met m'n draadloze muis dongle.

Gebruik deze er tussen.
http://www.allekabels.nl/...usb-b-verloopstekker.html

Iemand enig idee wat er mis gaat? Anderen al ervaring met de usb poort?
Misschien ligt het aan m'n adapter, maar heb niks anders om te testen..

[ Voor 28% gewijzigd door nils_vdg op 25-04-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
nils_vdg schreef op donderdag 25 april 2013 @ 22:11:
Ik krijg geen usb apparaten aan de praat op m'n vivo smarttab. Krijg geen verbinding met m'n phone, niet met een usb cardreader, usb stick en niet met m'n draadloze muis dongle.

Gebruik deze er tussen.
http://www.allekabels.nl/...usb-b-verloopstekker.html

Iemand enig idee wat er mis gaat? Anderen al ervaring met de usb poort?
Misschien ligt het aan m'n adapter, maar heb niks anders om te testen..
Ik heb de mijne van http://www.usb-otg-kabel.nl/ en heb hier tot nu toe enkel goede ervaringen mee: muis, toetsenbord, luidsprekers, usb stick getest.

Wel wat problemen met de micro hdmi, die mag niet te veel bewegen want dan verliest die zijn connectie. Kan ook aan de kabel liggen, maar dat kan ik niet testen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Thnx voor de tip. Ik heb hem gelijk besteld, hoop dat deze wel werkt...

Kan je daarmee ook gewoon bijvoorbeeld je Phone koppelen om te synchroniseren (via Samsung Kies).
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste