Ik heb 'm nu ook een paar dagen in bezit. Ben zelf meer van de Apple-producten, maar moet nog weleens een applicatie in Windows/IE testen.
Mooie gelegenheid om Windows 8 eens te proberen op een klein scherm, want op twee grote schermen vond ik het maar niks.
Nadat ik de irritatie had overwonnen die ik kreeg om een live-account aan te moeten maken voordat ik de meeste apps kon gebruiken, moet ik zeggen dat het best bevalt. Het aantal applicaties in de Windows-store valt wel echt énorm tegen, maar de aanwezige applicaties zoals Skype en Internet Explorer zijn wel prima. Ben nog wel opzoek naar een goede Twitter-applicatie.
Als Tweaker wilde ik eens zien of het me lukt om er Linux op te krijgen, maar ik loop een beetje vast door het niet kunnen aansluiten van een toetsenbord. Klopt het dat je voor de USB-host functie een extra hub moet hebben voor de stroomvoorziening? Met een simpele micro-USB naar USB-A adapter krijg ik namelijk niks werkend.
Hieronder mijn stappen, wellicht dat iemand anders er verder mee komt:
1. rEFInd installeren, voor handleiding zie
hier. Gezien er een Atom in zit zonder x64-ondersteuning
niet de ia32-meuk verwijderen.
2. Met Disk Management heb ik vervolgens de hoofdpartitie verkleind en een extra FAT32 partitie van 900 MB gemaakt. Hier heb ik de GRUB 2 binary uit een
custom-built ISO getrokken.
3. Deze combinatie laat me in ieder geval booten naar een GRUB2-shell.