Beetje late reactie van mijn kant, maar 8.1 loste het probleem ook niet op. Ik heb dmv de Event Viewer (iemand raadde mij dat aan op WPCentral.com) ontdekt dat na iedere SoD er een groot scala aan kernel errors waren.
Heb in de BIOS gekeken en heb bij de "C states" optie C4, C4E en "Enhanced C states" uitgezet.
Al een maand lang géén SoD of vertraagde notificaties. Skype notificaties kwamen soms heel laat door, of hij gaf opeens de melding dat iemand mij belde terwijl ik de oproep allang op mijn pc/telefoon via Skype had geaccepteerd.
De enigste keerzijde is dat de tablet gemiddeld 5-10% meer stroom verliest in sleep modus. Nou is dat voor mij geen ramp...

(dit is gemiddeld over een werkdag verspreid genomen)
Informatie over C states:
http://www.hardwaresecrets.com/article/611
Ik ga nog verder experimenteren met de opties. Het viel mij vooral op dat tijdens de SoD de tablet links-bovenin bij de powerknop merkbaar warm was. Ik dacht dat de CPU 100% belast werdt en de kernel error klonk logisch. Ik vermoed zelf dat er iets niet goed is met de "enhanced c states", dus ik ga straks eerst de C4 en C4E states weer activeren en kijken hoe het loopt.
UPDATE: Enhanced C state werkt prima - ik heb nu een lagere drain. C4 en C4E states blijven op disabled staan... Ik had binnen enkele minuten tot uren weer een SoD en een waslijst aan kernel errors.
[
Voor 7% gewijzigd door
Narathan op 12-08-2013 10:30
. Reden: zinsopbouw aangepast. ]