justice strike schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:54:
Ansich vind ik windows 8 wel handig (heb een windows 8 pc en windows phone

... maar iets zegt mij dat op dit moment de tablets nog een tikje aan de hoge kant zitten en dat ik wellicht beter het kan uitzingen totdat er wat meer keuze is.
Ik heb het tablet 1 week in bezit gehad maar uiteindelijk weer verkocht om een paar redes waaronder het belangrijkste dat ik minder goed zie. Om die rede ben ik uiteindelijk uitgeweken naar een Ipad vanwege het Retina scherm vanwege toch wel de hoge beeldkwaliteit.
Nu was het bovenstaande niet het enigste wat mij eigenlijk tegen viel maar een ander belangrijk punt hetgeen niet direct aan de kwaliteit van het tablet zelf ligt. Ik zelf lees veel maar er is dus geen enkele fatsoenlijk afgewerkte reader app te krijgen die vergelijkbaar is met bijvoorbeeld iBooks of Moon Reader Pro.
Er zijn wel een paar apps maar wat mij al meteen op viel was dat b.v. de woordafbreking bij een groter lettertype totaal de mist in ging. En net dat soort apps waren voor mij belangrijk omdat ik mijn tablet daarvoor hoofdzakelijk wil gebruiken.
Nadeel van de Atom cpu en ook deels de z.n. ssd die in de Smart gebruikt worden zijn eigenlijk een beetje onderbemeten voor een volledige Windows 8. Een voorbeeld hierbij zijn de updates hetgeen bijna een hele nacht in beslag genomen heeft bij de Smart die ik had.
Maar bovenstaande zaken wil niet zeggen dat de Smart een slecht tablet zou zijn en het meer de combinatie is met Windows 8. Wanneer het tablet misschien op Android of Linux zou draaien kwam het denk ik veel meer tot zijn recht qua snelheid.
Overigens wil ik geen discussie wat betreft IOS of Windows want ik ben en blijf een fervente Windows gebruiker en ook zeer tevreden met Windows 8 op de desktop pc. De Ipad heb ik puur gepakt omdat die voldoet aan de eisen die ik stel aan een tablet en verder niks heb met Android widgets en dergelijke.