Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Bedenk ook dat je niet verzekerd bent tegen arbeidsongeschiktheid, werkloosheid enz.. Dat moet je opvangen met een hoger uurtarief en sparen/verzekeren. Daarnaast moet je een administratie voeren, zelf doen of uitbesteden. Die detacheerder kan de samenwerking heel makkelijk en heel snel opzeggen.

Allemaal zaken die tijd kosten en je in je uurtarief moet doorberekenen.

Voor de detacheerder een leuke constructie want waarschijnlijk ligt hun tarief veel hoger en verdienen ze veel aan je voor 0 risico en verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dit bovenste ja, zou je eerst maar eens heel goed inlezen. € 3300 wordt geen € 2500 netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

Zoals ik het lees willen ze jou 2500 euro in je handen geven en jij leest dit als netto.
Vandaar je vraag wat er van die 2500 over blijft na loonheffing belasting.

Netto is iets pas als alle dingen zoals loonheffing er af is. En als het zo is dat het hier gaat over 2500 waar jij nog loonheffing over moet gaan betalen zou ik heel snel de andere kant op lopen en elders gaan solliciteren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Shunt schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:52:
Zoals ik het lees willen ze jou 2500 euro in je handen geven en jij leest dit als netto.
Vandaar je vraag wat er van die 2500 over blijft na loonheffing belasting.

Netto is iets pas als alle dingen zoals loonheffing er af is. En als het zo is dat het hier gaat over 2500 waar jij nog loonheffing over moet gaan betalen zou ik heel snel de andere kant op lopen en elders gaan solliciteren.
Ik ga binnenkort eerst maar eens met de belastingdienst bellen om een en ander uit te laten leggen, dan weet ik of het de moeite waard is, nu verdien ik ook niet veel.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik zou zelf eerder met die club in the UK gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Config schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:42:
Ik zou zelf eerder met die club in the UK gaan bellen.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Omdat het aanbod aan de lage kant is volgens de posters boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:54:
Skywalker, ik verdien 2500 netto, het bedrijf dat mij aanneemt zit in Engeland en detacheert mij in Almere en werken via een zzp constructie, opdracht is voor 1 jaar, ziek ben ik eigenlijk nooit, verplichte vakantie dagen worden door hun betaald.
Ik kan het mis hebben, maar bij mij gaan de alarmbellen af. Hoe hebben ze jou gevonden? Heb je al gegoogled op het specifieke bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

celshof schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:46:
[...]
Ik kan het mis hebben, maar bij mij gaan de alarmbellen af. Hoe hebben ze jou gevonden? Heb je al gegoogled op het specifieke bedrijf?
ja http://www.globaltechcoverage.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

'ik ben nooit ziek'
Arbeidsongeschikt =/= ziek. Hieronder valt ook een ski ongeluk, of je breekt je been, of je raakt betrokken in een aanrijding, of je blijkt een of andere aandoening te hebben of te krijgen, you name it. Zonder ben je in ieder geval in no time het haasje.

Je gaat tegen een heleboel administratieve rompslomp aankijken. Alleen al het hebben van een eigen onderneming zorgt er voor dat je kosten gaat maken. Ongeacht of er wel of geen inkomsten zijn. Waarom zou je je dat op je hals halen als je er niet of bijzonder weinig op vooruit gaat?

Ik heb niet gezocht naar je huidige plaatje (voor zover je dat eerder eens gepost hebt), maar me dunkt dat als je zo'n stap maakt in je carriere, dat je toch minimaal 3k netto over wil houden.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:02:
'ik ben nooit ziek'
Arbeidsongeschikt =/= ziek. Hieronder valt ook een ski ongeluk, of je breekt je been, of je raakt betrokken in een aanrijding, of je blijkt een of andere aandoening te hebben of te krijgen, you name it. Zonder ben je in ieder geval in no time het haasje.

Je gaat tegen een heleboel administratieve rompslomp aankijken. Alleen al het hebben van een eigen onderneming zorgt er voor dat je kosten gaat maken. Ongeacht of er wel of geen inkomsten zijn. Waarom zou je je dat op je hals halen als je er niet of bijzonder weinig op vooruit gaat?

Ik heb niet gezocht naar je huidige plaatje (voor zover je dat eerder eens gepost hebt), maar me dunkt dat als je zo'n stap maakt in je carriere, dat je toch minimaal 3k netto over wil houden.
Bedankt, klinkt als je hebt meer rompslomp dan dat je er van profiteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:09:
[...]

Volgens mij was de vuistregel dat je als ZZP'er 2,5 keer het brutoloon hoort over te houden in vergelijking met loondienst bij hetzelfde werk. Dit is de compensatie voor de "rompslomp" en zekerheden die je inlevert.

Misschien even Google'en naar "ZZP worden" oid? Al lijk je in je reacties meer iemand te zijn die alles op een gouden presenteerblaadje krijgt voorgeschoteld. Prima voor loondienst, niet als ondernemer.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 06-03-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 20-09 08:38
K1pje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:42:
Even een tijdelijk contract (verwacht 2 maanden) om geen gat in mijn cv te laten vallen nu ik net klaar ben met de studie. Mij is gevraagd om mijn afstudeeronderzoek af te ronden en in de tussentijd heb ik alle vrijheid om te solliciteren. Ik kan ook grotendeels vanuit huis werken, wat wel tof is omdat ik in de tussentijd wat verder weg ben gaan wonen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Is dat niet vrij weinig voor hetgene je doet? Hetzelfde aan een universiteit in belgie (Leuven) begin je in de laagste trap als assistent(/onderzoeker) met 3145 bruto.
https://admin.kuleuven.be...aadbarema/ap/barema43.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:09:
[...]

Hoeveel verdien je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:En we gaan weer ontopic. Vragen over ZZp-en kunnen hier terecht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 21:40
AndRo555 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Is dat niet vrij weinig voor hetgene je doet? Hetzelfde aan een universiteit in belgie (Leuven) begin je in de laagste trap als assistent(/onderzoeker) met 3145 bruto.
https://admin.kuleuven.be...aadbarema/ap/barema43.pdf
Vergeet niet dat we hier spreken over een Nederlandse Universiteit, er zitten nogal wat verschillen tussen Nederland en België. Ter vergelijking heb ik hier een overzicht van de verschillende schalen en tredes uit de cao:
http://www.vsnu.nl/files/...Salarisschalen%202015.pdf
Merk hierbij op: functieschaal P is hetgeen waarmee een promovendi begint, daar zit ik dus boven met mijn schaal 8 en trede 0 :+ . En nee, veel is het niet, ik hoop straks meer in het bedrijfsleven te kunnen scoren, maar zoals ik al zei: ik zie het als een bonus.

Slotopmerking: Ik snap die percentages bovenaan niet geheel bij jouw pdf.

[ Voor 7% gewijzigd door K1pje op 06-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
https://admin.kuleuven.be...dde/wedde_onderzoekskader
Onderaan de pagina zie je wat het % betekent. Het zijn dus 2013 cijfers, nu moet je naar de 1645 kolom kijken (eigenlijk nog eentje verder).

1990 = 100% nu = 160/164/...%

In BE start je met dergelijk diploma in de Chemie sector rond de 3000-3200, of zelfs nog een stukje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:27
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
AndRo555 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:06:
https://admin.kuleuven.be...dde/wedde_onderzoekskader
Onderaan de pagina zie je wat het % betekent. Het zijn dus 2013 cijfers, nu moet je naar de 1645 kolom kijken (eigenlijk nog eentje verder).

1990 = 100% nu = 160/164/...%

In BE start je met dergelijk diploma in de Chemie sector rond de 3000-3200, of zelfs nog een stukje hoger.
Dank je voor de toelichting :)

Ik hoop hier in Nederland ook rond de 3000 te kunnen gaan scoren straks in het bedrijfsleven. Het is daarentegen wel erg netjes dat de universiteiten het salaris van het bedrijfsleven enigszins matchen daar in België. Dat maakt het al een stuk financieel aantrekkelijker om een aanstelling (promotieonderzoek) bij de universiteit te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Powergrim schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:09:
Members only:
Je bent het in iedergeval wel waard met je profiel, maar kan de detacheerder jou ook opeens voor een hoger tarief weg zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

DJ-Visto schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:26:
Members only:
Inmiddels wel het e.a. verandert:
Members only:

Van de week mijn gesprek, wat vinden jullie redelijk. Ik heb inmiddels 2 stagelopers 4 dagen in de week. 2 stagelopers 1 dag in de week. En die begeleid en leer ik ook van alles. Daarnaast kan en doe ik veel voor het bedrijf. Overwerk etc word wel uitbetaald.
Wat vinden jullie wat ik kan vragen, ik wil vooral geen ruzie. Heb het ontzettend naar mijn zin, maar ik wil wat meer gaan verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Laatst online: 21:27
Deveon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:11:
[...]

Je bent het in iedergeval wel waard met je profiel, maar kan de detacheerder jou ook opeens voor een hoger tarief weg zetten?
Kans zit er dik in van wel, ik wissel vrij regelmatig van klant. Het is ook meer aan hun om mijn profiel te verkopen. Tenminste, zo denk ik er altijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
DJ-Visto schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:13:
[...]

Inmiddels wel het e.a. verandert:
Members only:

Van de week mijn gesprek, wat vinden jullie redelijk. Ik heb inmiddels 2 stagelopers 4 dagen in de week. 2 stagelopers 1 dag in de week. En die begeleid en leer ik ook van alles. Daarnaast kan en doe ik veel voor het bedrijf. Overwerk etc word wel uitbetaald.
Wat vinden jullie wat ik kan vragen, ik wil vooral geen ruzie. Heb het ontzettend naar mijn zin, maar ik wil wat meer gaan verdienen ;)
2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DJ-Visto schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:13:
[...]
2k vragen is heel redelijk, al is een 100% verhoging waarschijnlijk wel een shock, maar het feit dat je (soort van) leiding geeft maakt je wel meer waard. Onder de 1800 zou ik overwegen om te gaan rondkijken bij andere, al zullen niet veel een 19 jarige leiding laten geven over de stagiaires ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Deveon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:30:
[...]

2k vragen is heel redelijk, al is een 100% verhoging waarschijnlijk wel een shock, maar het feit dat je (soort van) leiding geeft maakt je wel meer waard. Onder de 1800 zou ik overwegen om te gaan rondkijken bij andere, al zullen niet veel een 19 jarige leiding laten geven over de stagiaires ;)
Je bedoelt dat is als een kat aan het spek binden? of was dat niet de gedachte erachter.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
justice strike schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 17:16:
[...]

Je bedoelt dat is als een kat aan het spek binden? of was dat niet de gedachte erachter.
Zeker niet, maar als 19 jarig praat je jezelf niet zo maar in een leidinggevende functie (wat sterk meetelt in het salaris van zijn huidige functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Deveon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:00:
[...]

Zeker niet, maar als 19 jarig praat je jezelf niet zo maar in een leidinggevende functie (wat sterk meetelt in het salaris van zijn huidige functie).
begeleiden is wat anders dan leiding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Deveon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Over rondkijken bij een andere ga ik zeker niet doen. Ik heb een contract tot 2017/einde opleiding en een uitzicht op een vast contract daarna. Ik ben baas van mijn eigen agenda, ik heb genoeg vrijheid. Dat is allemaal ook wat waard. Maandag gesprek, ik ga kijken wat eruit komt.
justice strike schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:59:
[...]

begeleiden is wat anders dan leiding geven.
Klopt, maar ik beoordeel ook en heb uiteindelijk de beslissing over een hoop.

[ Voor 15% gewijzigd door DJ-Visto op 06-03-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Maar je zit dus nog op school? Waar leer je voor? En doe je dat in de avond uren?

[ Voor 24% gewijzigd door GrooV op 06-03-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Klopt ik zit nog op school 1 dag in de week. Ik leer MBO niveau 4 netwerkbeheer.

Grappig iets is wel dat ik stagiairs van mijn eigen school begeleid die een leerjaar hoger zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DJ-Visto schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:55:
Klopt ik zit nog op school 1 dag in de week. Ik leer MBO niveau 4 netwerkbeheer.

Grappig iets is wel dat ik stagiairs van mijn eigen school begeleid die een leerjaar hoger zitten :+
O vandaar, ik interpreteerde het alsof je je MBO al binnen had. Dan is 1100 wat mij betreft veel te laag. Is dat niet lager dan het minimumloon overigens?

Ik zou zelf ok aan 1800 als minimum denken bij behalen diploma. Ik denk dat als je een leerjaar verder komt je op 10% verhoging kan rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Fuff schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:40:
[...]

O vandaar, ik interpreteerde het alsof je je MBO al binnen had. Dan is 1100 wat mij betreft veel te laag. Is dat niet lager dan het minimumloon overigens?

Ik zou zelf ok aan 1800 als minimum denken bij behalen diploma. Ik denk dat als je een leerjaar verder komt je op 10% verhoging kan rekenen?
Ik heb inderdaad nog geen diploma. Ik wacht maandag af, ik weet wat ik kan vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
2k is imho erg ruim kijkend naar zijn functie.
  • Weinig werkervaring (minder dan een jaar)
  • Geen diploma
  • begbeleiden van wat extra, goedkope, handjes
Vergeet niet dat stagiaires in principe enkel geld kosten, nu is een goedkope begeleider een mitigatie van die kosten (?) . (al vraag ik mij oprecht af of het hebben van een begeleider met beperkte werk/levens-ervaring het meest ideale is voor de stagiair zelf)
  • Leaseauto
  • 32u
  • Betaalde opleiding
Het streefbedrag zou naar mijn mening ook niet 2k of 1.8k moeten zijn maar een 1.6k zou meer in lijn der verwachting kunnen liggen. Het niet hebben van een diploma zou geen issue meer moeten zijn maar het neemt tijd en geld in netzoals de auto die erbijzit.
DJ-Visto schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:02:
[...]

Ligt er natuurlijk aan waarvoor je beslissingsbevoegd bent. Zonder wat details zegt het bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-09 08:08
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO3
Certificaten: ms 70-680 & ms 70-686
Werkervaring: 3 jaartjes
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Servicedesl

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen:24 + 6 adv dagen
13/14e maand of winstuitkering: niks van gezien
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: ja VW Polo (20% bijtelling) mag 12000km per jaar prive
Werkweek: 5 dagen per week van 8 tot half 5 maar hangt af van het project.
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nope
Land: Nederland
Regio: randstad
Reistijd**: 45 min
Maandsalaris (bruto): €1800

Wat vinden jullie hiervan wil eigenlijk van de servicedesk af en naar werkplekbeheer gaan.
Dus zit stiekem wel verder te kijken naar misschien een mooie kans hebben jullie nog tips of suggesties.
Ben nu wel bezig met MS 70-417.

[ Voor 4% gewijzigd door Dongel op 08-03-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Dongel schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:56:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO3
Werkervaring: 3 jaartjes
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Servicedesl

Vakantiedagen:24 + 6 adv dagen
13/14e maand of winstuitkering: niks van gezien
Leaseauto*: ja VW Polo (20% bijtelling) mag 12000km per jaar prive
Werkweek: 5 dagen per week van 8 tot half 5 maar hangt af van het project.
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nope
Regio: randstad
Reistijd**: 45 min
Maandsalaris (bruto): €1800

Wat vinden jullie hiervan wil eigenlijk van de servicedesk af en naar werkplekbeheer gaan.
Dus zit stiekem wel verder te kijken naar misschien een mooie kans hebben jullie nog tips of suggesties.
Je bent nog jong en doet wel lekker werkervaring op. Ik zou zeggen probeer wat papiertjes erbij te scoren en dan verwacht ik dat je of bij je huidige werkgever een andere functie kan vragen en anders elders op kan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
Bedankt voor je reactie :) Misschien ben ik wat te gretig maar wil zo graag af van de vragen hoe ik me letters in MS Word dik gedrukt maak.
Weet niet of er hier nog andere mensen zijn die van een servicedesk zijn doorgegroeid naar bijvoorbeeld werkplekbeheerder of systeembeheerder en hoelang dat heeft geduurd.
GeeMoney schreef op zondag 08 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Je bent nog jong en doet wel lekker werkervaring op. Ik zou zeggen probeer wat papiertjes erbij te scoren en dan verwacht ik dat je of bij je huidige werkgever een andere functie kan vragen en anders elders op kan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:41
Ik heb meerdere directe collega's die van servicedesk doorgegroeid zijn tot developer, zonder daar direct de goede opleiding voor gehad te hebben.

Gewoon aangeven aan mensen binnen het bedrijf dat je meer zou willen, ambitie tonen zou als het goed is alleen maar gewaardeerd moeten worden :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
Heb het idee zeker ook omdat het project een 'vast team' willen dat dit aangehoord word en vervolgens 'gaan kijken'.
Misschien moet ik wel meer vertrouwen hebben maar na het meerdere keren hebben aangegeven weinig van gezien terwijl ik me in hele korte tijd wel heb waar gemaakt op het project waar ik momenteel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:41
Heb je het ook aangegeven bij mensen die daadwerkelijk over de banen gaan die jij zou willen? Of alleen aan je eigen leidinggevende? Want die laatste heeft er een stuk minder baat bij als jij een andere rol zou gaan vervullen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
Ja bij mijn werkgever niet mijn leidinggevende op het project.
Daar heb ik alleen maar aangegeven dat dit wel heel makkelijk word...
Ben het met je eens dat het weinig nut heeft omdat het door te geven bij het project, tenzij er natuurlijk een mooie positie zou vrijkomen dan is het denk ik altijd goed om aan te geven dat je meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 01:10
Dongel schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:56:

70-417 lijkt me niet echt handig, voor zover ik weet is dit het upgrade examen van Windows Server 2008 (R2) naar Server 2012 (R2) maar je geeft aan deze eerste nog niet te hebben en dat is volgens mij wel een vereiste om het certificaat geldig te laten zijn. Je zou dan beter kunnen kijken naar 70-410, 70-411 en 70-412!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20-09 14:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Als je Hyper-V interessanter vindt zou ik 70-409 volgen ipv 70-412.
You can substitute Exam 346: Managing Office 365 Identities and Requirements, Exam 409: Server Virtualization with Windows Server Hyper-V and System Center, or Exam 462: Administering Microsoft SQL Server 2012 Databases, for Exam 412.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
Ik kan de 70-417 doen omdat ik de 70-680 en 70-686 heb behaalt.
Zag dit bij mij huidige certificaten bij MS zelf vandaar hiervoor lerende.
Maar is het qua kennis handiger om het in 3 stappen te halen ipv de upgrade.
Bedoel je doet meer kennis op maar bent wel langer bezig.

Zal naar de 70-409 kijken bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het in 3 stappen doen is wel makkelijker, ik heb zelf de 70-417 gedaan. Dit is gewoon 3 stukken examen, 1 van elk (410, 411 en 412). Deze worden echter wel apart gescored, dus als je voor het 412 blok bijvoorbeeld onvoldoende hebt ben je voor heel 417 gezakt. Ik heb hem ook een keer over moeten doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongel
Bedankt denk dat ik het examen dan toch in drie delen ga doen.
Misschien wat onzeker maar dan heb ik iets meer zekerheid om te slagen.
Ik heb het idee dat het ook meerwaarde bied.
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:25:
Het in 3 stappen doen is wel makkelijker, ik heb zelf de 70-417 gedaan. Dit is gewoon 3 stukken examen, 1 van elk (410, 411 en 412). Deze worden echter wel apart gescored, dus als je voor het 412 blok bijvoorbeeld onvoldoende hebt ben je voor heel 417 gezakt. Ik heb hem ook een keer over moeten doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
[...]

Over rondkijken bij een andere ga ik zeker niet doen. Ik heb een contract tot 2017/einde opleiding en een uitzicht op een vast contract daarna. Ik ben baas van mijn eigen agenda, ik heb genoeg vrijheid. Dat is allemaal ook wat waard. Maandag gesprek, ik ga kijken wat eruit komt.

[...]

jawel. maar probeer het beestje dan ook bij de naam te noemen. mocht je in een sollicitatie gesprek het moeten uitleggen wordt het als snel heel lastig.

kortom je doet begeleiding en beoordeling van mensen. klinkt ook als een verantwoordelijke baan waarbij je geen woord hoeft te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
[...]

[...]

In je post staat niet onduidelijk, zag ik later dat je nog bezig bent; het werkt de suggestie dat je mbo-opleiding is afgerond. Op basis van dat je 'hogerejaars' hebt en het verwachte eindjaar doe ik even de aanname dat je tweedejaars bent.

Twee dingen:
  • Als 19-jarige nog schoolgaande mbo'er 6 stagiairs überhaupt stagiairs begeleiden; seriously?
  • Met 140% van minimumjeugdloon (en leaseauto) mag je denk ik niet klagen.
Succes met je gesprek, though. Benieuwd wat je eruit weet te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Laatst online: 02-02 17:53
*spam* Zie Tweakers banen.

[ Voor 89% gewijzigd door Krisp op 09-03-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:13
wheel schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:33:
[...]

In je post staat niet onduidelijk, zag ik later dat je nog bezig bent; het werkt de suggestie dat je mbo-opleiding is afgerond. Op basis van dat je 'hogerejaars' hebt en het verwachte eindjaar doe ik even de aanname dat je tweedejaars bent.

Twee dingen:
  • Als 19-jarige nog schoolgaande mbo'er 6 stagiairs überhaupt stagiairs begeleiden; seriously?
  • Met 140% van minimumjeugdloon (en leaseauto) mag je denk ik niet klagen.
Succes met je gesprek, though. Benieuwd wat je eruit weet te slepen.
Klinkt inderdaad prima.
@DJ-Visto ben benieuwd naar de uitkomst :)

[ Voor 88% gewijzigd door GeeMoney op 09-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Na driekwart jaar gewerkt te hebben is het tijd voor de jaarlijkse CAO-loonsverhoging. Niet heel spannend, maar zeker niet vervelend.

Members only:

Gezien ik in FR woon en niet in CH, zijn vrijwel al mijn uitgaven in EUR, waardoor het loslaten van de CHF/EUR wisselkoers door de Zwitserse Centrale Bank nogal prettige gevolgen heeft gehad.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Rannasha schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:44:
Gezien ik in FR woon en niet in CH, zijn vrijwel al mijn uitgaven in EUR, waardoor het loslaten van de CHF/EUR wisselkoers door de Zwitserse Centrale Bank nogal prettige gevolgen heeft gehad.
Maar betaal je dan ook Franse inkomstenbelasting?

Woon zelf ook in CH, dus ben benieuwd naar je oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Black Sparrow schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:34:
[...]

Maar betaal je dan ook Franse inkomstenbelasting?

Woon zelf ook in CH, dus ben benieuwd naar je oplossing.
Nee, ik betaal inkomstenbelasting in CH. Dit is een regeling tussen het kanton Geneve en Frankrijk, waardoor werknemers die in FR wonen en in GE werken enkel Zwitserse belasting afdragen. Ik moet wel gewoon aangifte doen in FR, maar de uitkomst daarvan zal zijn "te betalen: 0".

Kanton Geneve maakt vervolgens zelf een stapel geld over naar FR ter compensatie en daarnaast investeert Geneve in infrastructuur aan de Franse kant van de grens. Zo rijden er bussen van het vervoersbedrijf van Geneve door naar diverse Franse grensdorpjes (waar ik dankbaar gebruik van maak) en zijn er plannen om de tramlijn die nu vlak voor de grens bij CERN stopt door te trekken tot Frankrijk.

Deze regeling is specifiek voor de combi wonen in FR / werken in GE. Werk je in een ander kanton en/of woon je in een ander land, dan verloopt het anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Rannasha op 10-03-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:22
Dat klinkt wel heel erg goed, lekker goedkoop dan winkelen in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Black Sparrow schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Dat klinkt wel heel erg goed, lekker goedkoop dan winkelen in Frankrijk.
Hoewel het leven in FR zeker goedkoper is dan in CH, zijn in de regio waar ik woon de prijzen inmiddels al flink bijgetrokken (wat weer problemen oplevert voor de mensen die in de regio wonen maar geen Zwitsers salaris krijgen). De ontkoppeling van de EUR/CHF koers in januari zit echter niet in de prijzen verwerkt, dus dat is erg voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthium
  • Laatst online: 25-07 11:59
Hi Tweakers,

Ik heb na mijn HBO bachelor Bedrijfskundige Informatica 2 jaar bij een kleine consultancy partij gewerkt als BI consultant. Ben na 2 jaar gestopt en doe nu mijn MSc in Information Systems aan een buitenlandse (goed gerankte) universiteit, waarvan ik in Juni verwacht af te studeren. Ben nu op zoek naar een baan voor als ik terug ga naar NL maar vind het lastig om een salaris indicatie af te geven als daarom wordt gevraagd. Ik geef nu meestal 45k-50k aan, waarmee de HR recruiters vrij gauw instemmen. Betekent dit dat ik te laag inzet? Daarnaast ga ik ook liever niet meer terug naar BI, toch niet zo veel affiniteit mee. Ben nu meer op zoek naar iets in Audit/Compliance/Risk/Implementatie/Processen/Service management, meer de bedrijfskundige kant etc. Heb nauwelijks programmeer ervaring/skills. Omdat ik niet zo thuis ben in de harde techniek heb het idee dat mijn marktwaarde daardoor een stuk minder is, klopt dat? Wat is een realistische salarisindicatie?

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica (Minor in buitenland), MSc Information Systems (MIS) (Volledig in buitenland)

Certificaten: SAP Data Integration Associate, TOEFL 95%
Werkervaring: 2 jaar als BI consultant
Vorige functie: BI Consultant (Junior)
Salaris was: 2850 bruto (na 2 jaar)
Vakantiedagen: 24
Extra: Bonus afhankelijk van prestatie van het gehele bedrijf, rond 5% jaarlijks
Laptop: Ja
GSM: Iphone
Leaseauto: 750 incl. brandstof
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, geen specifieke info maar begreep dat het karig was voor jongere mensen. beter voor de senioren
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 125 euro netto onkostenvergoeding maandelijks
Doorgroeimogelijkheden: Nauwelijks
Reistijd: 30min met auto

Dank :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xanthium op 10-03-2015 13:56 . Reden: Kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Een baan hier die je op tweakers niet vaak terug vindt.
Members only: Spoiler

Gezien de uren doe ik het volgens mij niet slecht al is het lastig te vergelijken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
Nieuwe functie (gericht op projectmanagement) vrijgekomen en na sollicitatie ook gekregen.
Leeftijd: 26 27 29
Opleiding(en): Master of Education
Certificaten: : stagiaires begeleiden, mentor.
Werkervaring: 5,5 6 8 jaar
Werkgever: Voortgezet onderwijs
Huidige functie: docent geschiedenis en coordinator

Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: 65 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, (7,4%)
Laptop: ja (Dell Vostro 3360)
GSM: nee, 25 € netto per maand
Leaseauto*: nee
Werkweek: 1659 in theorie op jaarbasis, praktijk meer.
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: studie/ cursussen volledig betaald, uitruil reiskosten 0,12 ct --> 0,19 ct. lestijdvermindering voor studie.
Land: NL
Regio:Overijssel
Reistijd**: 35 min auto

Maandsalaris (bruto): 2875 2904 3337 3580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Xanthium schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:44:
Ik geef nu meestal 45k-50k aan, waarmee de HR recruiters vrij gauw instemmen. Betekent dit dat ik te laag inzet?
Je zet dan vrij laag of goed in, in hun ogen.
Je kan proberen om wat hoger te gaan zitten 50k-55k of prestatie/ontwikkelafspraken opnemen om zo het eerste jaar sneller te klimmen.

Ik ben ook deeltijd bezig met BI(M) en merk dat er meer vraag is naar de harde technische kant dan de bedrijfskundige kant, dus dat gevoel van jou deel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Mbo niveau 3 en BBL niveau 4 ICT-Beheerder (nog mee bezig)
Certificaten: geen
Werkervaring: Bijna een jaar bij de huidige werkgever
Werkgever: E-Commerce van telecomproviders.
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: schommelt ivm wisselende werkweken (32u/40u)
13/14e maand of bonus: Geen
Laptop: JA
GSM: Nee, vergoeding 20 euro per maand.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32u / 40u in vakanties
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: school word betaald en andere certificaten.
Regio: Brabant
Reistijd: 15 min naar kantoor klanten door heel het land. Soms een halfuur, 2 en halfuur komt ook voor.

Maand salaris (bruto): ~2050euro bij 40u werkweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:29
emregulluoglu schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:29:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Mbo niveau 3 en BBL niveau 4 ICT-Beheerder (nog mee bezig)
Certificaten: geen
Werkervaring: Bijna een jaar bij de huidige werkgever
Werkgever: E-Commerce van telecomproviders.
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: schommelt ivm wisselende werkweken (32u/40u)
13/14e maand of bonus: Geen
Laptop: JA
GSM: Nee, vergoeding 20 euro per maand.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 32u / 40u in vakanties
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: school word betaald en andere certificaten.
Regio: Brabant
Reistijd: 15 min naar kantoor klanten door heel het land. Soms een halfuur, 2 en halfuur komt ook voor.

Maand salaris (bruto): ~2050euro bij 40u werkweek.
Mag ik vragen wat jou taken zijn binnen het bedrijf?
Want een systeembeheerder zonder certificaten die nog bezig met Niv 4 MBO.. klinkt in mijn oren niet als een systeembeheerder. Als je het wel bent.. TOP! en respect!. Want er zijn er niet veel die je het nadoen.

Verder is je salaris redelijk. Wederom omdat je geen certificaten hebt en nog bezig bent met je MBO 4. Ik denk als je je certificering hebt (70-410, 70-411 en 70-412) dat je dan al een stuk omhoog kan gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Wylana schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:33:
[...]

Mag ik vragen wat jou taken zijn binnen het bedrijf?
Want een systeembeheerder zonder certificaten die nog bezig met Niv 4 MBO.. klinkt in mijn oren niet als een systeembeheerder. Als je het wel bent.. TOP! en respect!. Want er zijn er niet veel die je het nadoen.

Verder is je salaris redelijk. Wederom omdat je geen certificaten hebt en nog bezig bent met je MBO 4. Ik denk als je je certificering hebt (70-410, 70-411 en 70-412) dat je dan al een stuk omhoog kan gaan.
Het enige wat ik aan certificaten heb is Aries A+ en binnenkort ITIL, we krijgen wel binnenkort vanuit mijn werkgever een cursus voor Microsoft gold partnership. Verder heb ik kennis opgedaan vanuit het praktijk.

Mijn taken binnen het bedrijf is het oppakken van projecten bijv. een nieuw backup oplossing bedenken en inrichten, het beveiligen van het netwerk en het onderhouden van onze virtuele omgeving (VMWare ESX). Verder houd ik me bezig met het servicedesk tickets en het ondersteunen van interne en externe klanten.

Ik ben hier destijds begonnen als statigere toen ik niveau 3 deed en heb er naderhand een contract aangeboden gekregen toen nadat de oude systeembeheerders allebei een nieuwe baan hadden gevonden. Ik heb een aantal maanden alleen gezeten op de systeembeheer afdeling en nu zitten we met zijn tweeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
ptholemy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:33:
Nieuwe functie (gericht op projectmanagement) vrijgekomen en na sollicitatie ook gekregen.

[...]
Wow. En ik maar denken dat het slecht gaat in het onderwijs?! Of is dit bij een privé-instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik hier mijn verhaal ook even posten.
In de afrondende fase bij mijn huidige werkgever.
Per 1/4 een nieuwe uitdaging!

Ik:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): ing. - Informatiekunde, MSc - Information Science, MSc + RE - IT Auditing
Certificaten: CISA, CISSP
Werkervaring: 2,5 jaar IT Auditor BIG4, bijna 3 jaar interne audit dienst van huidige werkgever

Nu:
Werkgever: een grote bank in Nederland
Huidige functie: (technisch) IT auditor
Vakantiedagen: 20 dagen (dus 5 weken)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 10% budget voor extra vakantiedagen, pensioen etc
Laptop: ja, Dell
GSM: ja, iPhone5
Leaseauto: Nee, declaratie treinkosten
Werkweek: 36 uur, 4x9

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op hypotheekrente
Regio: Utrecht
Reistijd: 10 minuten fiets, 30 minuten trein
Maand salaris (bruto): € 3350,-

Straks, na 1/4:
Werkgever: Die nieuwe
Nieuwe functie: IT Security Consultant / Trainer
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Maximaal 12% van jaarsalaris aan bonus; 50% eigen prestaties, 50% organisatie prestaties
Laptop: Ja, merk/type nog onbekend
GSM: Ja, merk/type nog onbekend
Leaseauto: Ja, budget 1100 euro, eerste jaar 'pool-auto', een aangeklede Renault Megane Estate

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Intern volgen van cursussen
Reistijd: 45 minuten naar kantoor (bij geen file), klant kan overal in NL zitten.
Maand salaris (bruto): € 4500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:34
ID-College schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:37:
[...]

Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (WO)

Bevalt nog steeds goed en erg gezellig team! Zit er prima!
Het is een tijdje geleden, maar ik ben heel benieuwd hoe het er nu voor jou uit ziet. Zelf ben ik ook van plan een soortgelijke master te studeren en ben benieuwd naar de groei in salaris etc. de eerste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:19:

Ik:
Opleiding(en): ing. - Informatiekunde, MSc - Information Science, MSc + RE - IT Auditing
Werkervaring: 2,5 jaar IT Auditor BIG4, bijna 3 jaar interne audit dienst van huidige werkgever

Nu:
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + 10% budget voor extra vakantiedagen, pensioen etc

Straks, na 1/4:
13/14e maand of winstuitkering: Maximaal 12% van jaarsalaris aan bonus; 50% eigen prestaties, 50% organisatie prestaties
Leaseauto: Ja, budget 1100 euro, eerste jaar 'pool-auto', een aangeklede Renault Megane Estate

Reistijd: 45 minuten naar kantoor (bij geen file), klant kan overal in NL zitten.
Mooie stap die je maakt zeg. Dat is de reistijd wel waard :)
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
BFmango schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:06:
[...]

Wow. En ik maar denken dat het slecht gaat in het onderwijs?! Of is dit bij een privé-instelling?
Onderwijs kan altijd beter en mijn ontwikkeling ook. Ik zie mooie dingen gebeuren in het onderwijs waar ik werk. Ik werk overigens bij een reguliere VO school.

Ik vind mijzelf ambitieus, wat in het onderwijs in ieder geval niet erg normaal is. Veel collega's vinden het wel best (en doen ook hun best) maar hebben niet de behoefte hogerop te komen. Ik volg elk jaar wel een langlopende cursus of korte opleiding en dat betaalt zich nu uit naar twee promoties in twee jaar tijd. Salaris is conform LD schaal en dat is voor leraren de hoogst haalbare schaal. Ik groei in de komende 4 jaar door tot het salarisplafond van +/- 5.000 p/m, ervan uitgaande dat ik goed functioneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
ptholemy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:40:
[...]
Ik volg elk jaar wel een langlopende cursus of korte opleiding en dat betaald zich nu uit naar twee promoties in twee jaar tijd.
Dat kan echt niet als docent hoor!

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
assje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:42:
[...]

Dat kan echt niet als docent hoor!
Want? Op scholen zijn geen functies die meer inhouden dan 10jaar lang hetzelfde programma voor de klas draaien? 8)7

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52
Sibylle schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:22:
[...]

Want? Op scholen zijn geen functies die meer inhouden dan 10jaar lang hetzelfde programma voor de klas draaien? 8)7
Ik volg elk jaar wel een langlopende cursus of korte opleiding en dat betaaldt zich nu uit naar twee promoties in twee jaar tijd.
Dat bedoelde ik :+

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:51:
[...]

Mooie stap die je maakt zeg. Dat is de reistijd wel waard :)
Succes !
Zolang het werk leuk is, toffe collega's en meer energie geeft dan dat het kost dan is het al snel een hoop waard!
(het is niet voor niets dat ik het nu tot 2 keer toe maar 2 1/2 à 3 jaar heb volgehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Geen docent Nederlands dus :+

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sibylle schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 08:09:
[...]

Geen docent Nederlands dus :+
Geschiedenis, maar dat had je zelf een paar posts terug ook kunnen lezen })

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
Touché, aangepast, nu weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

jaar verder, een update :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peunage
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:19:

Ik:

Nu:

Straks, na 1/4:

Oh dat is wel een mooi salaris+secundaire arbeidsvoorwaarden. Waar denk je dat je meer aan hebt gehad, CISSP, of je Masters? Als onderhandelingspositie zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Omdat ik momenteel bezig ben met diverse gesprekken omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige salaris, doe ik even mijn duit in het zakje:

Het lijkt mij dat iemand met werkervaring en HBO toch minimaal op de 3500 bruto moet zitten?
Excuus huidige werkgever is dat mijn uurtarief bij de klant daar niet naar is... |:(

Ik ben nu dus op gesprek bij een 3-tal andere detacheerders, wat zou voor mij een redelijke salaris zijn?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

iMars schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:03:
Omdat ik momenteel bezig ben met diverse gesprekken omdat ik niet tevreden ben met mijn huidige salaris, doe ik even mijn duit in het zakje:

Het lijkt mij dat iemand met werkervaring en HBO toch minimaal op de 3500 bruto moet zitten?
Excuus huidige werkgever is dat mijn uurtarief bij de klant daar niet naar is... |:(

Ik ben nu dus op gesprek bij een 3-tal andere detacheerders, wat zou voor mij een redelijke salaris zijn?
Tja afhankelijk van je exacte ervaring en zelf verkoop skills ergens tussen de 3500 en de 4k zou ik zeggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peunage schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:21:
[...]

Oh dat is wel een mooi salaris+secundaire arbeidsvoorwaarden. Waar denk je dat je meer aan hebt gehad, CISSP, of je Masters? Als onderhandelingspositie zeg maar.
Ik heb eigenlijk niet hoeven onderhandelen. Het bod waar ze mee kwamen was al dermate mooi dat ik hier direct mee akkoord ben gegaan.

Als ik kijk wat me het verst heeft gebracht zijn dat uiteindelijk toch de mastertitel(s) en in het verlengde daarvan de IT-audit titel (RE; register EDP-auditor).
Daarnaast is het ook aantonen in gesprekken en onderzoeken dat je verstand hebt van informatiebeveiliging, IT en IT beveiliging.
Het CISSP examen heb ik afgelopen januari pas behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Members only: title

Ben momenteel wat rond zoeken, maar weinig te vinden in mijn omgeving. Salaris in verhouding wat ik doe en moet kunnen is in mijn ogen te laag. Echter krijg ik er niet veel meer uit momenteel. En de werksfeer is momenteel niet je van het.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ma een 24-jarige MBOer met wat losse diploma's die meer dan 2k wil hebben?
Ik vind 5 jaar werkervaring interessant; ben je al op je 19e voltijd begonnen dan? :)

Imo prima salaris, niet iedereen hoeft modaal te verdienen imo.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
K1pje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:28:
[...]

Dank je voor de toelichting :)

Ik hoop hier in Nederland ook rond de 3000 te kunnen gaan scoren straks in het bedrijfsleven. Het is daarentegen wel erg netjes dat de universiteiten het salaris van het bedrijfsleven enigszins matchen daar in België. Dat maakt het al een stuk financieel aantrekkelijker om een aanstelling (promotieonderzoek) bij de universiteit te verkrijgen.
3000 is zelfs vrij karig om te beginnen in de Chemie sector met een Ir, diploma in België. De chemie zit toch vaak richting de 3200-3400 hier als begin als ik de starters barema's mag geloven. (de chemie toch, de rest zit vaak een paar honderd lager)

/ een student van 20 verdient meer dan dat op een maand aan vakantie/werk in de schift in die sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
AndRo555 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 02:10:
[...]

3000 is zelfs vrij karig om te beginnen in de Chemie sector met een Ir, diploma in België. De chemie zit toch vaak richting de 3200-3400 hier als begin als ik de starters barema's mag geloven. (de chemie toch, de rest zit vaak een paar honderd lager)

/ een student van 20 verdient meer dan dat op een maand aan vakantie/werk in de schift in die sector.
Tja, daar zit toch een aardig verschil in tussen Nederland en België, wat dan in jullie voordeel is. Volgens Technisch Weekblad is het startsalaris gemiddeld ongeveer €42.000 bruto per jaar, wat neerkomt op ongeveer 3000 bruto per maand als je enkel een 13de maand extra hebt ;)
Bron:
http://www.technischweekb...derzoek-2014-digitaal.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Renegade666 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:20:
Ben momenteel wat rond zoeken, maar weinig te vinden in mijn omgeving. Salaris in verhouding wat ik doe en moet kunnen is in mijn ogen te laag. Echter krijg ik er niet veel meer uit momenteel. En de werksfeer is momenteel niet je van het.
Ben bang voor je dat wat je wil lastig gaat worden. Je zit niet echt in een omgeving waar veel salaris wordt gegeven en ook de banen zijn erg schaars in het noorden.

Overigens 2k + een auto is niet zo slecht toch? En wat is 40 uur + de rest? Zit je dan wekelijks gemiddeld op 42 of 50? Dat is een groot verschil.

Misschien heb je de mogelijkheid om een ontwikkelplan te maken met je baas of een deeltijd HBO volgen?
Boudewijn schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:12:
Ik vind 5 jaar werkervaring interessant; ben je al op je 19e voltijd begonnen dan? :)

Waarom benieuwd naar die werkervaring? Ik ben ook 26 en zit aan de 7.5 8.5 jaar.

En waarom zou een MBO4'er geen modaal moeten verdienen? Volgens mij is MBO4 juist de modale opleiding, zeker in de ICT. Ik denk dat hij vooral de regio tegen heeft en niet het diploma, de werkervaring of de certificaten. Ik ken meerdere jongeren in het noorden en het is daar echt een ramp.

Dit komt op mij bijna over als een jaloerse reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Niks mis mee, vergeet niet dat mensen meer zijn als hun diploma... Het huidige onderwijssysteem is niet bepaald one size fits all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheBrut3 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:07:

Waarom benieuwd naar die werkervaring? Ik ben ook 26 en zit aan de 7.5 jaar.

En waarom zou een MBO4'er geen modaal moeten verdienen? Volgens mij is MBO4 juist de modale opleiding, zeker in de ICT. Ik denk dat hij vooral de regio tegen heeft en niet het diploma, de werkervaring of de certificaten. Ik ken meerdere jongeren in het noorden en het is daar echt een ramp.

Dit komt op mij bijna over als een jaloerse reactie.
Omdat dat voltijd gewoon bijna niet kan. Ik zie heel veel mensen erg hard hun CV pimpen met niet-bestaande werkervaring, hun school/studie meetellen als ervaring, dat soort gein.

En qua jaloers. Nou nee, niet echt ;). Ik vind persoonlijk dat hier vaak zonder onderbouwing tegen mensen wordt gezegd dat ze een stuk meer kunnen verdienen dan ze nu doen... grappig dat niemand daar op reageert maar wel als je nu en dan een wat kritischer noot plaatst :).
Deveon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Niks mis mee, vergeet niet dat mensen meer zijn als hun diploma... Het huidige onderwijssysteem is niet bepaald one size fits all.
Ma mensen zijn meer dan hun diploma ja, maar in de huidige conjunctuur is een diploma erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als je de basisschool (tussen de 7 en 8 jaar), VMBO (4 jaar) en MBO (2 of 3 jaar) doet kan je op je 17e gewoon klaar zijn met je MBO opleiding en gaan werken. Alleen er zijn veel kinderen die ze lekker een jaar extra laten 'kleuteren' en er zijn ook maar genoeg scholieren die hun MBO in 4 jaar doen terwijl dat veel sneller kan.
Ik zag dat ik een rekenfout heb gemaakt, ben inmiddels 8.5 jaar full-time aan het werk bij deze baas.

Ik zeg overigens ook niet dat iedereen zomaar een bak meer moet/kan verdienen. Maar MBO4 in de richting ICT is echt wel modaal waardig, zeker met de juiste extra certificaten en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:47:
[...]

Ja mensen die meer waard zijn dan hun diploma... en hoeveel mensen zijn dat nou echt? IT is één en al theorie. Hoe kun je dan alleen praktijkervaring hebben en nooit een diploma halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:57:
[...]

Ma mensen zijn meer dan hun diploma ja, maar in de huidige conjunctuur is een diploma erg belangrijk.
Als 25 jarige zonder diploma die rond modaal verdient ligt mijn praktijkervaring met solliciteren toch echt anders. Vorige maand twee aanbiedingen moeten bedanken en getekende bij de derde. Bij alle drie geen woord gesproken over mijn niet-behaalde opleiding...

Voor een HBO diploma ben ik het wel met je eens. Ik vermoed dat ik over een paar jaar nog wel tegen een beperking aan loop dat ik deze niet heb. Misschien toch in de avonduren hier iets mee gaan doen, maar eerst certificaten.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:07:
[...]

Ja mensen die meer waard zijn dan hun diploma... en hoeveel mensen zijn dat nou echt? IT is één en al theorie. Hoe kun je dan alleen praktijkervaring hebben en nooit een diploma halen.
In mijn directe omgeving eigenlijk schikbarend veel... MBO's zijn imho meer tijdverdrijf ipv dat er wat geleerd wordt. Ook gaat de IT veel te snel voor scholen om bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Boudewijn schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:57:
[...]

Omdat dat voltijd gewoon bijna niet kan. Ik zie heel veel mensen erg hard hun CV pimpen met niet-bestaande werkervaring, hun school/studie meetellen als ervaring, dat soort gein.
Tuurlijk kan dat wel! ik ken erg veel IT'ers die rond hun 17/18ste levensjaar klaar waren met hun MBO opleiding en aan de slag gingen. Ik zelf ben ook op mijn 17de begonnen als een Helpdesk Medewerker bij de Hogeschool Rotterdam. Daarnaast een avondopleiding of studie volgen om verder te komen en tegelijk werkervaring op doen is eerder normaal en verwacht als niet, Ik had dus op mijn 22'ste al 4 jaar werkervaring en net m'n HBO op zak.

Ik zie het ook in alle CVs die ik langs zie komen hier. vorig jaar heb ik er +-200 doorgenomen om een nieuwe systeembeheerder aan te nemen en daartussen zat denk ik 70% die rond hun 18de klaar waren met hun opleiding.
En qua jaloers. Nou nee, niet echt ;). Ik vind persoonlijk dat hier vaak zonder onderbouwing tegen mensen wordt gezegd dat ze een stuk meer kunnen verdienen dan ze nu doen... grappig dat niemand daar op reageert maar wel als je nu en dan een wat kritischer noot plaatst :).
Zonder onderbouwing claimen dat iemand meer kan verdienen doet niemand hier. Iedereen kan meer verdienen. Het ligt 100% aan het soort bedrijf en de inzet, en dan bedoel ik natuurlijk inzet over de hele linie waaronder ook opleiding valt, Echter reageer jij altijd bij Tweakers die jong zijn en wel wat werkervaring hebben met "Kan niet! onmogelijk! je liegt!" en dat riekt wel van jaloezie.
[...]

Eens, vooral dat IT een "boekenvak" is. Zoals Mark Russinovich tijdens de vorige MVP mailing heeft gezegd; IT moet je voor studeren, niet een beetje gissen en hopen dat je het goed hebt.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Deveon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:16:
[...]
In mijn directe omgeving eigenlijk schikbarend veel... MBO's zijn imho meer tijdverdrijf ipv dat er wat geleerd wordt. Ook gaat de IT veel te snel voor scholen om bij te houden.
Dat is natuurlijk onzin. Een school moet zich InsHO bezighouden met het aanleren van een degelijke basis. Die basis verandert niet. Het gaat niet om "druk op knop A, dan in menu B optie C selecteren": dat verandert inderdaad veel te snel voor een school om goed bij te houden. Het gaat om het begrip van de basis waarmee je alles wat daarbovenop ligt kan begrijpen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10-2023
Any thoughts on this? :) Werk nu exact vijf jaar bij dit bedrijf en in salaris zo'n 500 bruto om hoog gegaan. Ben op zich wel redelijk tevreden, al ben ik wel zoekende door terug loop van werkzaamheden.

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO3 Medewerker ICT beheer, MBO4 Applicatie ontwikkelaar
Certificaten: -
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: nvt
Huidige functie: Internet ontwikkelaar

Vakantiegeld: yup
Vakantiedagen: 200 uur
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: ja 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 135 netto in de maand reiskosten
Regio: Drenthe
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto): €2367 (= €2492 bij 40 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
zuzel schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:42:
Any thoughts on this? :) Werk nu exact vijf jaar bij dit bedrijf en in salaris zo'n 500 bruto om hoog gegaan. Ben op zich wel redelijk tevreden, al ben ik wel zoekende door terug loop van werkzaamheden.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 135 netto in de maand
Wat bedoel je hiermee? Reiskostenvergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07

Kon na mijn stage daar blijven, dus heb toen werk/leer gedaan (was nog net niet klaar met de opleiding). 40 uur werk, 4 uurtjes school in de avond.
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:07:
[...]

Ben bang voor je dat wat je wil lastig gaat worden. Je zit niet echt in een omgeving waar veel salaris wordt gegeven en ook de banen zijn erg schaars in het noorden.

Overigens 2k + een auto is niet zo slecht toch? En wat is 40 uur + de rest? Zit je dan wekelijks gemiddeld op 42 of 50? Dat is een groot verschil.

Misschien heb je de mogelijkheid om een ontwikkelplan te maken met je baas of een deeltijd HBO volgen?
Tjah, HBO is iets, misschien kan het ook wel.
En qua uren rond de 45, maar bij ons kijken ze alleen factuurabele uren. En daarom mee red ik die uren niet. Want er zit ook service en research dingen bij.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Nou vooruit, hier kom ik:
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 13-03-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TeGek schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Tuurlijk kan dat wel! ik ken erg veel IT'ers die rond hun 17/18ste levensjaar klaar waren met hun MBO opleiding en aan de slag gingen. Ik zelf ben ook op mijn 17de begonnen als een Helpdesk Medewerker bij de Hogeschool Rotterdam. Daarnaast een avondopleiding of studie volgen om verder te komen en tegelijk werkervaring op doen is eerder normaal en verwacht als niet, Ik had dus op mijn 22'ste al 4 jaar werkervaring en net m'n HBO op zak.

Ik zie het ook in alle CVs die ik langs zie komen hier. vorig jaar heb ik er +-200 doorgenomen om een nieuwe systeembeheerder aan te nemen en daartussen zat denk ik 70% die rond hun 18de klaar waren met hun opleiding.

[...]

Zonder onderbouwing claimen dat iemand meer kan verdienen doet niemand hier.
MrFX in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"
Even een voorbeeldje dat ik zo in mijn lunchpauze zie.
Iedereen kan meer verdienen. Het ligt 100% aan het soort bedrijf en de inzet, en dan bedoel ik natuurlijk inzet over de hele linie waaronder ook opleiding valt, Echter reageer jij altijd bij Tweakers die jong zijn en wel wat werkervaring hebben met "Kan niet! onmogelijk! je liegt!" en dat riekt wel van jaloezie.
Mwa ik ga mijn arbeidsvoorwaarden hier niet posten, maar neem aub van me aan dat ik niet jaloers ben op MBOers die 2500E verdienen.

Mijn punt is meer: MBO is kennelijk modaal. Modaal is een normaal inkomen, waarbij mensen in NL substantieel meer verdienen en mensen dus ook minder. Hoe wil je minder verdienen dan een MBOer?
Daarbij: kijk eens rond in de wereld, we hebben 700k werklozen in NL.... ik vind dat veel mensen zonder echt goede CVs zichzelf al snel erg veel waard vinden, en dat wordt imo door dit soort topics fors aangemoedigd.

Begrijp me aub goed, mensen die echt goed zijn dienen ook echt netjes betaald te worden. Echter zijn MBOers in mijn ervaring zelden echt goed/geschikt voor een hogere functie.
Een mooi voorbeeld: ik loop veel bij de overheid rond: een WO rijkstrainee (die worden best streng geselecteerd en de exemplaren die ik ken zijn slim, gemotiveerd en hebben soms zelfs een dubbele master) verdient dat soort bedragen ... ik meen 2700E. En die moeten ook gewoon volle bak hun werk doen. En trainee? Mwa ze worden elk half jaar naar een ander departement gestuurd, maar het is gewoon een werkplek.
Daar zit best een gat in het kennen en kunnen vergeleken met een MBOer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Misschien loont het om eens het arbeitsmarktonderzoek van Tweakers te lezen? Volgens mij heb je een verkeerd beeld van de huidige markt.

reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt

En waarom kan het niet lager dan MBO4 ICT? Ik dacht aan MBO3, 2 en 1of de VMBO scholen waar je al met een beroep af komt. Ook liggen in de IT wereld de basis salarissen vaak hoger dan in de zorg of de bouw.

Overigens vind ik ook dat de persoon uit je voorbeeld ook wel erg weinig bruto heeft op basis van 6.5 jaar relevante ervaring en een HBO B-ICT opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheBrut3 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:33:
Misschien loont het om eens het arbeitsmarktonderzoek van Tweakers te lezen? Volgens mij heb je een verkeerd beeld van de huidige markt.

Die heb ik vorige page zelf aangehaald ;). Dus inderdaad weldegelijk gelezen.
30% van de mensen verdient tussen de 2 en 3k aldus:

Dan lijkt halverwege dat bedrag als laaggeschoolde met relatief weinig ervaring instromen mij gewoon heel optimistisch. That's all.

Maar goed mensen, vraag het vooral... ik zou het er alleen niet heel snel voor over hebben als wg zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:00:

Wat is het inkomen voor iemand in deze functie?
Zoveel als een werkgever er voor wil betalen. :P

Maar even serieus: wat wil je precies met dit topic bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Members only:

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Wat is een "cafetaria model"?

Pagina: 1 ... 99 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.