Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.471 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
RickvN schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:52:
[...]

Bijv. bij goed functioneren of een overstap kan je evt. vragen om een schaal over te slaan en bijv. voor 2 jaar je verhoging te krijgen.
Heb je voorbeelden dat dit ook gebeurt, want wie 'gun' je dat wel/ niet en op basis van welke harde criteria? Onderhandelen over salaristredes in het onderwijs is een no fly zone in de scholen waar ik bekend mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
ptholemy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:56:
[...]

Heb je voorbeelden dat dit ook gebeurt, want wie 'gun' je dat wel/ niet en op basis van welke harde criteria? Onderhandelen over salaristredes in het onderwijs is een no fly zone in de scholen waar ik bekend mee ben.
Mijn vriendin kent ex-collega's die bij een andere school zijn gaan werken en hier 1-2 schalen hoger werden ingeschaald. Dusja, ik heb geen harde criteria op basis waarvan het gebeurt. Maar het komt wel voor.

[ Voor 8% gewijzigd door RickvN op 24-02-2015 14:04 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Waar komt de leeftijd * 100 regel eigenlijk vandaan? :P
Geldt dat alleen in de IT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leeftijd * 100? I wish... :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pistolebob schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:14:
Volgens mij is dat meer een regel die bepaalde mensen hier hebben. En dan zijn het sowieso HBO of WO'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Volgens mij is dat meer een regel die bepaalde mensen hier hebben. En dan zijn het sowieso HBO of WO'ers.
Volgens mij is het ontstaan als vuistregel voor (startende) HBO'ers, maar na de dertig is leeftijd eigenlijk geen middel meer om mee te meten. Dan is het hoofdzakelijk wat je precies gedaan hebt de afgelopen jaren.

Zelf als schoolverlater werkt de vuistregel bij mij nog goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 24-02-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Een tijdje geleden heb ik hier gepost n.a.v. een aanbod van mijn oude stage-bedrijf na mijn afstuderen. Hier kwamen we niet uit en ik ben verder gaan kijken. Uiteindelijk heb ik hiervoor getekend:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2015 16:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
edit: verkeerde topic gequote

[ Voor 99% gewijzigd door markvisser op 24-02-2015 16:16 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:03:
Hallo allen,

Een tijdje geleden heb ik hier gepost n.a.v. een aanbod van mijn oude stage-bedrijf na mijn afstuderen. Hier kwamen we niet uit en ik ben verder gaan kijken. Uiteindelijk heb ik hiervoor getekend:

Members only:
Ik begrijp waarom je er niet uit kwam. Is natuurlijk belachelijk dat een bedrijf zoiets doet...

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desembrood
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:53:
[...]

2.5 in it en wat is je overige ervaring? 2900 is overigens wel netjes. Misschien een studie eruit slepen oid?
Members only:
DeluxZ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Wel 2 uur reistijd. Hoop dat dat niet enkele reis is..
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe situatie
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:12:
Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): MBO ICT 2, 3 en 4. Bezig met Afstudeerjaar HBO Bedrijfskundige informatica deeltijd (Business IT & Managment)
Certificaten: geen
Werkervaring: 1 jaar stage + 1 2.5 werkervaring binnen hetzelfde bedrijf
Werkgever: IT dienstverlener, klein-midden bedrijf
Huidige functie: Starter Junior systeembeheer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 23
13/14e maand of winstuitkering: winst
Laptop: HP Probook 6570b
GSM: Samsung S3 (budget 350 euro per 2 jaar)
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 36 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor: studiekosten school, studiekosten cursussen en examens, internetvergoeding, telefoon abonnement vergoeding. 250 euro bruto per jaar voor elke certificaat
Land: Nederland
Regio: Brabant
Reistijd: 10 min

Maand salaris (bruto): 1650 2450~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Deveon schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:47:
[...]

Volgens mij is het ontstaan als vuistregel voor (startende) HBO'ers, maar na de dertig is leeftijd eigenlijk geen middel meer om mee te meten. Dan is het hoofdzakelijk wat je precies gedaan hebt de afgelopen jaren.

Zelf als schoolverlater werkt de vuistregel bij mij nog goed :)
Ik dacht al. Voor 34 x 100 kom ik mijn bed niet meer uit.
Heb dan ook een all-in salaris, dwz geen overuren en geen reistijd vergoeding. Wel een leaseauto, met eigen bijdrage.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:58:
[...]

Ik dacht al. Voor 34 x 100 kom ik mijn bed niet meer uit.
Heb dan ook een all-in salaris, dwz geen overuren en geen reistijd vergoeding. Wel een leaseauto, met eigen bijdrage.
Dan ben ik benieuwd naar jou lijstje :)

Zelf heb ik er recent weer twee sollicitatierondes op zitten, maar niemand is meer geïnteresseerd in mijn opleiding (die ik niet afgerond heb). Totaal niet over gesproken. Ik heb gemerkt dat mijn persoonlijkheid en 4-5 jaar werkervaring vele mate interessanter zijn. Een HBO opleiding is vaak wel handig om door de eerste selectie heen te komen.

Ik zal mijn eigen lijstje maar weer is updaten als alles rond is.

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 25-02-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Deveon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:26:
[...]

Dan ben ik benieuwd naar jou lijstje :)

Zelf heb ik er recent weer twee sollicitatierondes op zitten, maar niemand is meer geïnteresseerd in mijn opleiding (die ik niet afgerond heb). Totaal niet over gesproken. Ik heb gemerkt dat mijn persoonlijkheid en 4-5 jaar werkervaring vele mate interessanter zijn. Een HBO opleiding is vaak wel handig om door de eerste selectie heen te komen.

Ik zal mijn eigen lijstje maar weer is updaten als alles rond is.
Het heeft bij de initiele inschatting heel erg veel impact. Je wordt vaak hoger ingeschaald bij voorbaat waarna je daarna binnen een range kunt gaan onderhandelen.

Daarbij is het ook zo dat je op een gegeven moment op een bepaalt niveau zit waarbij iedereen impliciet verwacht dat je een studie hebt gedaan, dat hoeft dan niet altijd op je cv te staan.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Inmiddels sinds vorige maand afgerond, stap gemaakt naar intern:

Members only:

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• VFD
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-05-2021

VFD

Members only:

Nu vraag ik mij af, ik werk nu ongeveer al 3 jaar voor verschillende detacheringsbureau's en heb normaal gesproken altijd een leaseauto gehad met een salaris van ongeveer 1950 bruto.
Ik ben hoger gaan zitten in salaris omdat ik een eigen auto heb gekocht.
Toch vraag ik me af, kan ik niet beter vast in dienst gaan bij een bedrijf ipv in de detachering blijven werken(ivm hoger salaris en meer kans op vastigheid).

• Deveon
  • Niet online
Kan je niet aangeven dat je graag deta-vast geplaatst wil worden? Overigens wel apart dat je geen certificaten hebt en al 3 jaar in de detachering zit...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39
Motrax schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:32:
Inmiddels sinds vorige maand afgerond, stap gemaakt naar intern:

Members only:
Je bonus word maandelijks uitgekeerd bij je salaris bedoel je?
Je bonus zal geen onderdeel uitmaken van je pensioen lijkt me, want die is variabel.
(anders is het geen bonus maar gewoon "salaris" )
Verder, erg netjes gedaan!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Volgens mij staat er: bonus was onderdeel van AV bij oude werkgever en is gecompenseerd met vast salaris bij nieuwe werkgever. Dan is het natuurlijk wel pensioengevend.

• Fisheke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 09:50
Kwestie van eens een beeld te geven vanuit het zuiden:
Members only:

Zeker niet ontevreden hier (loon mag gerust wat meer, maar zeer blij met de werkomstandigheden en de secundaire voorwaarden). Verandering naar freelancer zit er echter wel stilaan aan te komen :+ .

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:03:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 4
Certificaten: CCA 6, MCSA 2003 + Windows 2008 70-646
Werkervaring: 9 jaar bij dit bedrijf + 1 jaar elders
Werkgever: Commercieel bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja, 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20 euro internet vergoeding, 130 euro netto reiskosten
Land: NL
Regio: Overijssel
Reistijd: 50 minuten

Maand salaris (bruto): 2675,-

Het kan altijd beter maar goed, ik kan hier prima van rondkomen :)
Dit komt volledig overeen met mijn profiel. Op alle gebied zoals leeftijd, ervaring etc. Dus denk dat je goed zit.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 14:31
Members only:

Mag tevreden zijn denk ik.

• Deveon
  • Niet online
ahuibers schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Dit komt volledig overeen met mijn profiel. Op alle gebied zoals leeftijd, ervaring etc. Dus denk dat je goed zit.
Denk je dat of hoop je dat? ;)

Ik vind overigens 9 jaar bij dezelfde werkgever in dezelfde omgeving op je 30ste echt te lang...

Verwijderd

Ik ga van:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niveau 4
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Klein software huis
Huidige functie: Helpdesk, beetje ontwikkelaar.

13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, klein deel zelf, grotendeels werkgever.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Gelderland
Reistijd**: 10 min

Maandsalaris (bruto): 2650

naar:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niveau 4
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Technisch applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: ja , 13e maand
Laptop: ja
GSM: ja iphone
Leaseauto*: nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten 80 euro vergoed, aanvullend vanuit bruto salaris mogelijk(belastingvrij)
Regio: Gelderland
Reistijd**: 40 min

Maandsalaris (bruto): 2873

Ik ben er wel blij mee, de functie is een stuk uitdagender, en 36 uur is ook wel lekker. Ookal ga ik er netto niet echt op vooruit door de reiskosten, ik heb veel meer het gevoel dat ik hierin kan groeien, waar het bij mijn huidige werkgever flink aan schortte. Ik ben nu van plan hier werkervaring op te bouwen en wat certificaten te halen.

Wat denken jullie?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21
Ik maak aankomende maandag ook een overstap naar een nieuwe werkgever. Bruto stuk op vooruit, netto zal hetzelfde blijven vanwege de reiskosten die ik nu nauwelijks heb en wel ga krijgen.

Daarentegen wel van 40 uur naar 36 uur, hiervoor heb ik ook jaren 36 uur gewerkt en daar raak je toch een soort van aan gewend. :)

Voor mij is het in ieder geval wel wat waard, die vrije dag!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Entity

9000rpm

Members only:

Erg naar mijn zin bij huidige werkgever (bijna 7 jaar alweer) en een mooi salaris en goede voorwaarden. Ik ben tevreden dus :)

• awh84
  • Laatst online: 05-08 13:08
Deveon schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Denk je dat of hoop je dat? ;)

Ik vind overigens 9 jaar bij dezelfde werkgever in dezelfde omgeving op je 30ste echt te lang...
Ik hoop het, heb het goed naar mijn zin. :P
Bij mij is het 3,5 en 6 jaar, dus 1 keer tussentijds overgestapt.

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:59

QinX

Shai-Hulud

Geen reacties gehad, dus dan maar liever niet meer op het net hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door QinX op 14-03-2015 12:40 ]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
Members only:

Tevreden met het salaris. Bijna een jaar in dienst en het verschil tussen de vorige werkgever en deze is E650,-. Daarnaast wordt er jaarlijks een soort van POP opgesteld met een beloning als het gehaald wordt.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

GeeMoney schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:42:
Je bonus word maandelijks uitgekeerd bij je salaris bedoel je?
Je bonus zal geen onderdeel uitmaken van je pensioen lijkt me, want die is variabel.
(anders is het geen bonus maar gewoon "salaris" )
Verder, erg netjes gedaan!
t_captain schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:55:
Volgens mij staat er: bonus was onderdeel van AV bij oude werkgever en is gecompenseerd met vast salaris bij nieuwe werkgever. Dan is het natuurlijk wel pensioengevend.
Veronderstelling geheel correct! Bij de oude werkgever was een fors deel van het inkomen ondergebracht in een bonus.

Als je bij de oude werkgever het vast salaris + bonus per maand berekend en dan kijkt naar wat mijn nieuwe werkgever biedt per maand zonder bonus, dan is de vooruitgang niet heel groot (maar wel weer meer). En over het nieuwe vaste salaris wordt nu wel pensioen opgebouwd.

Effectief vermoed ik dat ik netto er niet eens heel veel op vooruit ga omdat ik een deel van het pensioen zelf betaal.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Don Quijote

El Magnifico

Een mooie stap in mijn carrière gezet door per Mei in dienst te gaan van kantoor New York van mijn huidige werkgever.

Members only:

• justice strike
DivWhis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:12:
Een mooie stap in mijn carrière gezet door per Mei in dienst te gaan van kantoor New York van mijn huidige werkgever.

Members only:
uitgezonden of permanent

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

In principe voor de komende twee jaar als uitzending.

Verwijderd

@DivWhis wat houdt je job eigenlijk in? Ik heb een aantal vacatures gezien voor "Forensic Consultants" en dat lijkt me een enorm boeiende job.

De functieomschrijving is vrij kort: "You'll gather and process huge quantities of miscellaneous and dissimilar electronic information to find conclusive evidence. In other words: you'll help companies in any and all situations where they're confronted with fraud, or you'll assist them to avoid such situations occurring."

Ik kan me er wel wat bij inbeelden, maar van het gezocht profiel moest ik toch even schrikken: "masters in commercial engineering, civil engineering, statistics or computer studies" Er zal dus wel meer bij komen kijken dan gewoon snuffelen in de data en verbanden te leggen tussen cijfermateriaal of data dragers op byte level te gaan onderzoeken naar sporen van fraude.

Is het iets voor wiskundeknobbels misschien? Bij een forensics vacature in een ander bedrijf zocht men mensen met doorgedreven kennis Artificial Intelligence voor data mining. Die kom je niet zo snel tegen denk ik dan?

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:06:
@DivWhis wat houdt je job eigenlijk in? Ik heb een aantal vacatures gezien voor "Forensic Consultants" en dat lijkt me een enorm boeiende job.

De functieomschrijving is vrij kort: "You'll gather and process huge quantities of miscellaneous and dissimilar electronic information to find conclusive evidence. In other words: you'll help companies in any and all situations where they're confronted with fraud, or you'll assist them to avoid such situations occurring."
Op een heel hoog niveau klopt dit wel. Als is het wel iets breder dan dat.Zeker niet ieder onderzoek wat we doen is een fraude onderzoek (denk cyber crime, denk compliance).
Ik kan me er wel wat bij inbeelden, maar van het gezocht profiel moest ik toch even schrikken: "masters in commercial engineering, civil engineering, statistics or computer studies" Er zal dus wel meer bij komen kijken dan gewoon snuffelen in de data en verbanden te leggen tussen cijfermateriaal of data dragers op byte level te gaan onderzoeken naar sporen van fraude.
Het probleem is dat een beetje "snuffelen" tegenwoordig eigenlijk niet meer kan in een fraude onderzoek. Bedrijven generen zo ontzettend veel data dat je wel op een slimme manier de data moet filteren omdat je anders nooit tot de essentie van de zaak weet te komen. Daarom worden, met een hip woord, "Data Scientists" steeds belangrijker. Waar vroeger bijna al het fraude onderzoek door forensic accountants werd gedaan, zijn er nu veel meer verschillende vakgebieden van belang.

In het geval van cyber crime onderzoeken spelen vaak weer andere zaken. Daar komt het vaak meer aan op gedegen kennis van operating systems, malware etc. etc. en process mining in het geval van log onderzoeken.
Is het iets voor wiskundeknobbels misschien? Bij een forensics vacature in een ander bedrijf zocht men mensen met doorgedreven kennis Artificial Intelligence voor data mining. Die kom je niet zo snel tegen denk ik dan?
Zoals ik al aan geef hierboven zijn in de regel de teams vrij multidisciplinair. Zo hebben wij inderdaad enkele mensen met een AI achtergrond, vaak met een specialisatie in bijvoorbeeld computer learning, maar ook mensen met een meer bedrijfskundige achtergrond. Wat dat betreft kijkt het niet zo nauw qua achtergrond. Een gezonde affiniteit met IT en onderzoek kan al voldoende zijn :)

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik kan echt iedereen aanraden ZZP'er te worden, zeker als je in een beroep zit waar erg veel vraag naar is. Ik ontvang nu £475 per dag in West-Londen (Zone 5), maar in Nederland ook regelmatig e-mails gehad om te werken voor €70 per uur. Het schiet gewoon niet zoveel op om langzaam naar de €5000 bruto per maand te groeien, dat is nog maar €3200 per maand netto na belasting.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
chronoz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:54:
dat is nog maar €3200 per maand netto na belasting.
Hoezo "nog maar"? Er zijn heel veel mensen die dat bruto niet op hun loonstrookje zien staan.

• Deveon
  • Niet online
chronoz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:54:
Ik kan echt iedereen aanraden ZZP'er te worden, zeker als je in een beroep zit waar erg veel vraag naar is. Ik ontvang nu £475 per dag in West-Londen (Zone 5), maar in Nederland ook regelmatig e-mails gehad om te werken voor €70 per uur. Het schiet gewoon niet zoveel op om langzaam naar de €5000 bruto per maand te groeien, dat is nog maar €3200 per maand netto na belasting.
3200 bruto is al hoger als modaal en volgens mij ook hoger als gemiddeld, en dan heb jij het over dat 3200 netto peanuts is..

Overigens is ZZP'en pas interessant als je een netwerk hebt en in loondienst tegen een groeicurve aan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
DivWhis schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:12:

Members only:
Is dat voldoende om met 2 van te leven in Manhattan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ben daar inderdaad ook benieuwd naar. Hoeveel moet je verdienen om een beetje normaal te kunnen leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:11

Mystikal

It never hurts to help!

Pistolebob schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:14:
Zo oud ben ik nog niet! :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

koentje115 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 03:17:
[...]

Is dat voldoende om met 2 van te leven in Manhattan?
Ja en nee. Ja we kunnen ons een één-slaapkamer appartement veroorloven in Manhattan of Brooklyn (de enige twee boroughs waar we willen wonen), echter in vergelijking met hoe we nu wonen gaan we tien stappen achteruit. Verder zijn enkele van de typisch hoge kosten zoals zorgverzekering voor mijn werkgever.

Daarnaast doordat we ons huis in NL echter kunnen verhuren tegen +/- drie keer de bruto hypotheek lasten houden we daar gelukkig ook nog wat geld aan over.
Maar al met al is je vraag terecht. Financieel worden we er in ieder geval op dit moment niet beter van, zeker niet wanneer mijn vrouw geen betaald werk kan vinden (wat een hele reële optie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
DivWhis schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:41:
[...]

Ja en nee. Ja we kunnen ons een één-slaapkamer appartement veroorloven in Manhattan of Brooklyn (de enige twee boroughs waar we willen wonen), echter in vergelijking met hoe we nu wonen gaan we tien stappen achteruit. Verder zijn enkele van de typisch hoge kosten zoals zorgverzekering voor mijn werkgever.

Daarnaast doordat we ons huis in NL echter kunnen verhuren tegen +/- drie keer de bruto hypotheek lasten houden we daar gelukkig ook nog wat geld aan over.
Maar al met al is je vraag terecht. Financieel worden we er in ieder geval op dit moment niet beter van, zeker niet wanneer mijn vrouw geen betaald werk kan vinden (wat een hele reële optie is).
Ach.. twee jaar met je partner in NYC wonen & werken en er financieel niet slechter van worden.. ik zou ervoor tekenen, vandaag nog!
Tackleberry schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:01:
[...]

Hoezo "nog maar"? Er zijn heel veel mensen die dat bruto niet op hun loonstrookje zien staan.
Dooddoener dit. Mag er in dit topic dan alleen maar vanuit Jan Modaal worden beredeneerd en niet vanuit jezelf? Zoals ik het lees bedoelt hij bovendien met de ´maar 3.2k´ dat de belastingdruk hoog is en er relatief weinig overblijft van het mooie salaris van 5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad, en sinds wanneer is "modaal" verdienen veel? Nee, het is het salaris wat het meest voorkomt, niet eens het gemiddelde salaris. Ik vind het weinig (wat is modaal nu? 2600 bruto?). Dat gaat er bij mij aan vaste lasten al bijna uit.... Maar een ander zal het veel vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Modaal als alleenverdiener stelt niet veel voor. Als je dan ook nog een gezin hebt, heb je niet veel meer te besteden dan een bijstandmoeder. Zonder vrouw en kinderen ontstaat er een klein beetje lucht, maar eigenlijk wordt het pas comfortabel als je partner ook tenminste een halve baan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 21:59
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Vanaf 1 april:
Members only:

Ben zelf heel tevreden, vooral vanwege de mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 27-02-2015 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Tackleberry schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:01:
[...]

En wat heeft hij met jouw salaris te maken? Ieder zijn ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 09:06
Leeftijd: 22
Opleiding(en): Mbo Elektrotechniek
Certificaten: Geen
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: DSM
Huidige functie: Elektro technicus

Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: Resulataat afhankelijke bonus
Laptop: Nee
GSM: Iphone 4s
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering/sporten/fietsplan ect.
Regio: Limburg
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris (bruto): €2300

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 23:50

Seraphin

Meep?

Smitovic schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 06:08:
Ben daar inderdaad ook benieuwd naar. Hoeveel moet je verdienen om een beetje normaal te kunnen leven?
Moeilijke vraag om in één post te beantwoorden. (eingelijk ook OT, maar aangezien er de laatste pagina's toch aardig wat US-posts zijn langsgekomen hoop ik dat de mods vergevingsgezind zijn :P )

NYC is sowieso een verhaal apart in vergelijking met de rest van de US (silicon valley ook).

Wat leuke weetjes over NYC:
"A police officer with five years’ experience in New York makes about $69,000 a year. A teacher with the same number of years in the city’s public school system makes between $50,812 and $63,534."

"Someone making $70,000 a year in other parts of the country would need to make $166,000 in Manhattan to enjoy the same purchasing power."

Qua housing; in Manhatten zul je niet snel iets onder de $3000 per maand kunnen huren (denk aan een klein 2-kamerappartement Uptown, en dan nog, maybe).

Wat dat betreft zou de genoemde $9000 per maand voldoende moeten zijn om met zn 2en "aardig / redelijk" van rond te komen (@ poster; ik hoop dat je vriendin er een baan bij vindt, dat maakt alles in één klap zó veel makkelijker), qua koopkracht zou ik het vergelijken met een salaris van +/- €4000-4600 bruto voor iemand die binnen de ring in Amsterdam woont. (YMMV)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens numbeo.com is NY (de hele NYC metro area) ongeveer even duur als NL. Maar de kosten zijn wel heel anders verdeeld. Levensonderhoud (boodschappen, auto etc) zijn goedkoper, huisvesting is duurder (sterk afhankelijk van waar je kijkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
voil schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:33:
Members only:
Om de week ben ik op vrijdag vrij. Op jaarbasis komt dat neer op 32,5 dagen, die ik ook gedeeltelijk in kan zetten voor vakantiedagen.

In de 2 jaar dat ik hier werk heb ik 2x een verhoging gehad van 85 euro en 1x een CAO verhoging van 105.

Op zich ben ik wel tevreden..maar ook weer niet helemaal, in het begin van je carrière verwacht je toch iets grotere sprongen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
voil schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:34:
[...]

Om de week ben ik op vrijdag vrij. Op jaarbasis komt dat neer op 32,5 dagen, die ik ook gedeeltelijk in kan zetten voor vakantiedagen.

In de 2 jaar dat ik hier werk heb ik 2x een verhoging gehad van 85 euro en 1x een CAO verhoging van 105.

Op zich ben ik wel tevreden..maar ook weer niet helemaal, in het begin van je carrière verwacht je toch iets grotere sprongen te maken.
Ben je niet om de week vrij op vrijdag omdat je 36uur werkt ipv 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 05:39
shoombak schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:47:
[...]

Ben je niet om de week vrij op vrijdag omdat je 36uur werkt ipv 40?
Ja, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ultimation schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:18:
Members only:
Ik mag over 2 weken op gesprek komen! Dan ga ik mijn 3e periode in (2x half jaar contract). Ik heb een half jaar geleden geen salarisverhoging gehad omdat er wat persoonlijke dingen waren waar ik aan moest werken. Die punten heb ik aan gewerkt middels een POP. Mijn werkgevers en collega's vinden dat ik 180 graden ben veranderd en dat ze graag met mij werken. Ik word ook meer betrokken bij het strategische overleg van projecten en de bedrijfsvoering. Zo ben ik nu ook bezig om de inhoud van de website te beheren, stagiairs te zoeken en een nieuw bedrijfspand. Ik vind het ook niet erg om onderzoekjes te doen in mijn vrije tijd ten behoeve van het bedrijf. Ik kan eerlijk zeggen dat ik graag mijn werk doe en heerlijk op mijn plek zit.

Daarnaast is het zo dat we ongelofelijk veel werk binnen krijgen en haastig opzoek zijn naar nieuwe collega's. Enkel zijn die schaars.

Wat dat betreft heb ik nu een aardig sterke onderhandelingspositie ontwikkeld. Maar qua salaris, wat kan ik vragen? Ik zat zelf richting €2500/€2600 te denken. Het vervelende is denk ik dat zij weten dat ik niet weg wil en ik weet dat zij mij keihard nodig hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultimation op 27-02-2015 14:51 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 23:50

Seraphin

Meep?

Vanuit werkgeversperspectief zou ik me dan afvragen welke additionele activiteiten je hebt ontplooid, en of de toegevoegde waarde van die activiteiten een salarisverhoging van 30% rechtvaardigen.

Goed dat er positieve ontwikkeling is teruggekoppeld, maar wat is er nu exact aan je dagelijkse functie-inhoud veranderd? Dat je meer wordt betrokken bij strategisch overleg / bedrijfsvoering zou een goede ingang kunnen zijn, ik hoop dan wel voor je dat je werkgever jouw input daarin voldoende onderkent en waardeert.

Om direct toch even verwachtingsmanagement toe te passen; salarisverhogingen in dezelfde functie bij hetzelfe bedrijf van meer dan 10% zijn extreem uitzonderlijk (al spreekt wel voor je dat je nog wat aan het begin van de curve staat). Niet onmogelijk, maar de onderbouwing gaat dan doorgaans wel wat verder dan "ik doe mijn werk goed en heb mijn eerdere zwakke punten nu weggepoetst".

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Ook even vanuit een werkgever / leidinggevende realisme:
30% is wat veel voor een medewerker die een half jaar geleden nog in een POP zat.
En dat ze je "keihard nodig hebben" blijkt niet zo uit het feit dat je nog een 1/2 jaar contract hebt.

Zou inzetten voor een vast dienstverband en aangezien je pensioen regeling wat mager is kan je wel 10% vragen extra vragen (en dan mogelijk iets minder ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Laatst online: 23:38
Barrycade schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:51:
30% is wat veel voor een medewerker die een half jaar geleden nog in een POP zat.
En dat ze je "keihard nodig hebben" blijkt niet zo uit het feit dat je nog een 1/2 jaar contract hebt.

Zou inzetten voor een vast dienstverband en aangezien je pensioen regeling wat mager is kan je wel 10% vragen extra vragen (en dan mogelijk iets minder ontvangen).
Ik weet niet of dit wel zo realistisch is. Dit zijn wel momenten waarop er wellicht wat te halen valt, en dan kan je best wat hoger inzetten. Ik heb in mijn carrière meerdere malen > 10% binnen hetzelfde dienstverband gehad, ook recent nog (ben nu 42 :)). Eigenlijk altijd met als argument dat mijn ontwikkeling in salaris wat was achtergebleven bij mijn groei in kennis kunde en ervaring.

Als hij denkt dat hij 30% kan krijgen moet hij er gewoon om vragen. Het lijkt mij ook veel maar misschien haalt hij er 15% uit. Of niets. Maar met 10% vragen komt hij zeker niet hoger uit...

Wat bedoel je met "in een POP zitten". Hij schrijft dat hij een POP heeft, er zijn genoeg bedrijven waar iedereen een ontwikkelplan heeft. Je wil toch altijd beter worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Wellicht verwarring in de term, maar als je bij ons in een ontwikkelingstraject zit om persoonlijke redenen (en dat las ik hier als iets negatiefs) dan mag je blij zijn als je het einde van de rit haalt.

Als je een ontwikkelingstraject door maakt om vooruit te komen, dus trainingen en tijdelijke stages etc dan komen de salarisverhogingen vanzelf wel.

Wij hebben ook doelen, ook op persoonlijke ontwikkeling maar die heten anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:55
Hbeez schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:52:
Dooddoener dit. Mag er in dit topic dan alleen maar vanuit Jan Modaal worden beredeneerd en niet vanuit jezelf? Zoals ik het lees bedoelt hij bovendien met de ´maar 3.2k´ dat de belastingdruk hoog is en er relatief weinig overblijft van het mooie salaris van 5k.
Belasting is net zo goed een dooddoener, daar heeft iedereen last van. Natuurlijk meer naarmate je een hoger inkomen hebt. :)
pennywiser schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:49:
En wat heeft hij met jouw salaris te maken? Ieder zijn ding..
Wie heeft het over mijn salaris?

Als ZZP'er krijg je ineens een heel andere kijk op wat je kunt verdienen, dat snap ik wel. Dan is 3200 ineens "weinig", want dat zou je in een week bruto kunnen verdienen met een tarief van 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Modbreak:De eerstvolgende post bevat weer arbeidsvoorwaarden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Deveon schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:13:
[...]Overigens is ZZP'en pas interessant als je een netwerk hebt en in loondienst tegen een groeicurve aan loopt.
:N 80% van de ZZP-opdrachten gaat sowieso via agents en is niet direct, dat is niet echt je eigen netwerk.
  • Je hoeft niet zo goed te zijn om ZZP'er te worden, je houdt er snel 2x zoveel aan over
  • Je betaalt over groot deel van eerste deel winst geen belasting
  • ICT-kosten alles af te trekken (telefoon, laptop, etc)
  • Geen gezeur meer met bedrijfspolitiek.
  • Je leert veel meer.
  • Je hebt je carrière veel meer in je eigen handen.
Ik begrijp best dat voor een gedeelte ZZP niet interessant is vanwege verschillende redenen, maar ik denk dat veel mensen in bepaalde ICT-vakgebieden er serieus over na zouden moeten denken. Dat het "pas interessant wordt" als je in loondienst niet meer groeit, ben ik ook niet mee eens. Een Java-programmeur kan kiezen om van €2500 naar €4000 te groeien over een lange tijd, maar na 5 jaar werkervaring als Java-programmeur kun je ook voor €2500 per week i.p.v. per maand aan de slag.
Modbreak:Dit is een interessante discussie, maar deze mag een vervolg krijgen in een apart topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 01-03-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Leeftijd: 27
Opleiding(en): -
Certificaten: RHCE
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever:
Huidige functie: DevOps Engineer (ZZP)

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: 0
Laptop: MacBook Pro Retina 2014
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 37,5 uur op papier, praktijk van 09:30 tot 18:00
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: VK
Regio: Londen
Reistijd: 30 minuten (5 minuten wachten, 15 minuten bus, 10 minuten lopen)
Maand salaris (bruto): £475 per dag (~ €14.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4 Systeembeheerder
Certificaten: Server 2003/XP/Exchange 2007/ Broadsoft VOIP (bezig met MCSA)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: ICT service provider (online backup , systeembeheer , voip , cloud) beetje van alles eigenlijk. Vereist veel onderzoek en training.

13/14e maand of winstuitkering: minimale winst per maand gemaakt van 3500 = 200 euro bruto erbij.
Laptop: Elitebook 2540P
GSM: 50% kosten vergoeding op privé telefoon
Leaseauto: A segment (Volvo , BMW , Mercedes) momenteel een V40 D2
Pensioenregeling: 2/3 werkgever / 1/3 zelf
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Brabant
Reistijd: 5 minuten
Maand salaris (bruto): 2100 ( loonsverhoging per half jaar)

Naar mijn mening zit ik best redelijk gezien ik maar een beperkte opleiding heb en certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

chronoz schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:31:
Leeftijd: 27
Huidige functie: DevOps Engineer (ZZP)
Maand salaris (bruto): £475 per dag (~ €14.000)
Dat ziet er uit als een bizar mooie combi... jong, enigszins je eigen uren bepalen en een riant salaris. Ben dan wel benieuwd hoeveel je daar onderaan de streep van overhoudt. Aan ZZP-en zitten toch meestal nog een boel extra kosten waar je rekening mee moet houden. Neemt niet weg... nice :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03
Kaastosti schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Dat ziet er uit als een bizar mooie combi... jong, enigszins je eigen uren bepalen en een riant salaris. Ben dan wel benieuwd hoeveel je daar onderaan de streep van overhoudt. Aan ZZP-en zitten toch meestal nog een boel extra kosten waar je rekening mee moet houden. Neemt niet weg... nice :)
Plus het feit dat het London betreft. Het lijkt me dat dagelijkse kosten als wonen/eten ook wel wat hoger zijn dan hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kaastosti schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Ik ben niet erg onder de indruk van dit tarief. De cost of living is in London zo'n 75% hoger dan in een gemiddelde Nederlandse plaats als Eindhoven (numbeo.com).

Dagtarief 475 GBP = 655 EUR. Corrigeren voor cost of living ==> 375 euro in NL. Dat is een uurtarief van 46 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:39

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

t_captain schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Ik ben niet erg onder de indruk van dit tarief. De cost of living is in London zo'n 75% hoger dan in een gemiddelde Nederlandse plaats als Eindhoven (numbeo.com).

Dagtarief 475 GBP = 655 EUR. Corrigeren voor cost of living ==> 375 euro in NL. Dat is een uurtarief van 46 euro.
True, maar hij heeft het over 'Regio Londen' en een stuk met de bus en lopen... kan natuurlijk zijn dat 'ie het beter aan de rand van de stad zit. In het centrum is inderdaad niet te betalen.

En die berekening naar uurtarief gaan natuurlijk een beetje mank, dat doe je hier in NL ook niet... als je dan een beetje enthousiast met geld strooit en een groot deel van je inkomen aan vaste lasten kwijt bent, blijft er van je 'uurtarief' helemaal niets over.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarom zou de berekening naar uurtarief mank gaan? In NL is het gebruikelijk om een tarief per uur af te spreken en 8 uur per dag te declareren. In de UK is een dagtarief gebruikelijk. De factor is gewoon 1:8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Barrycade schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:51:

Er zitten nu een aantal hele grote opdrachten aan te komen en we zitten al met de handen in het haar qua werkdruk. We willen geen nee verkopen. In dat opzicht hebben ze mij keihard nodig. Betreft de stijging in salaris, ik weet niet zo goed wat ik kan vragen. Wellicht is 30% wat veel, maar zoals anderen al aangeven het is een onderhandeling. Vraag en aanbod.
Barrycade schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:33:
Wellicht verwarring in de term, maar als je bij ons in een ontwikkelingstraject zit om persoonlijke redenen (en dat las ik hier als iets negatiefs) dan mag je blij zijn als je het einde van de rit haalt.
Ik heb geen zin om in de details te duiken maar het was ook iets negatiefs. Enkel heb ik dat negatieve kunnen ombuigen in iets positiefs. Men spreekt actief uit dat ik mijzelf positief heb verandert en dat ik op deze tour door moet gaan.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
t_captain schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:48:
[...]

1 gpb spendeer je ongeveer als 1 eur. Cost of living is hoog misschien, maar je houdt natuurlijk ook meer spaargeld over. Dat is dan ook weer meer waard in het buitenland.

daarbij, ik zou graag een loon van 14.000 pond willen hebben. Belasting is doorgaans een stuk lager in London.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
justice strike schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:18:
[...]

1 gpb spendeer je ongeveer als 1 eur. Cost of living is hoog misschien, maar je houdt natuurlijk ook meer spaargeld over. Dat is dan ook weer meer waard in het buitenland.

daarbij, ik zou graag een loon van 14.000 pond willen hebben. Belasting is doorgaans een stuk lager in London.
Uurtarief van 80 euro kan je hier ook halen, het is hoog maar niet onmogelijk. Helemaal niet als je richting de financiele sector gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
GrooV schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Uurtarief van 80 euro kan je hier ook halen, het is hoog maar niet onmogelijk. Helemaal niet als je richting de financiele sector gaat
en dan zit je nog steeds met de hoge belasting in nl tov uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
#uurtarief:

Een relatief prijsniveau van 1 GPB : 1 euro komt overeen met een factor 1.38 (gelijk aan de wisselkoers). Dat is in lijn de getallen die uit numbeo.com komen voor de cost of living excl housing. Housing zal een hogere factor hebben.

Maar ook als je de factor 1:1 op alles rekent, 475 / 8 is een uurtarief van 60, geen 80.

#belasting
Ik weet niet wat de belastingdruk in UK is. In NL is die voor ZZP-ers ook niet extreem hoog. 60 per uur zal leiden tot een fiscale winst van 90 a 100k per jaar. Je geniet 7k aan zelfstandigenaftrek en 12 aan winstvrijstelling. Integrale belastingdruk tussen 30 en 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
t_captain schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:37:
#uurtarief:

Een relatief prijsniveau van 1 GPB : 1 euro komt overeen met een factor 1.38 (gelijk aan de wisselkoers). Dat is in lijn de getallen die uit numbeo.com komen voor de cost of living excl housing. Housing zal een hogere factor hebben.

Maar ook als je de factor 1:1 op alles rekent, 475 / 8 is een uurtarief van 60, geen 80.

#belasting
Ik weet niet wat de belastingdruk in UK is. In NL is die voor ZZP-ers ook niet extreem hoog. 60 per uur zal leiden tot een fiscale winst van 90 a 100k per jaar. Je geniet 7k aan zelfstandigenaftrek en 12 aan winstvrijstelling. Integrale belastingdruk tussen 30 en 35%.
Ik denk dat die 80 komt uit het reken sommetje:
(80*40*52)/12 = 13867 ~ 14000

overigens werk je in uk 35 uur geen 40. (hoewel overtijd inbegrepen zit, maar dat is in nl ook zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
justice strike schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:41:
[...]

Ik denk dat die 80 komt uit het reken sommetje:
(80*40*52)/12 = 13867 ~ 14000

overigens werk je in uk 35 uur geen 40. (hoewel overtijd inbegrepen zit, maar dat is in nl ook zo)
Errrr. niet als ZZP'er hoor, dat is gewoon uurtje factuurtje.

Overigens gaan we een beetje offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Uiteindelijk ipv Brunel gekozen voor een kleine detacheerder. Situatie zal de volgende nu worden:

Members only:

Al met al erg blij dat ik bij mijn huidige detacheerder in dienst kan komen. Brunel bood een 7-7-8 constructie, krijg nu een jaarcontract en indien opdracht doorloopt en goede bevindingen zal ik een contract voor onbepaalde tijd krijgen :*) .

[ Voor 12% gewijzigd door The Executer op 02-03-2015 14:07 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Wat is je functie? € 2100 voor zeven jaar ervaring is niet heel veel. Niks gekregen via linkedin? Wat is een 7-7-8 constructie?

[ Voor 62% gewijzigd door Wackmack op 02-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:35:
Wat is je functie? € 2100 voor zeven jaar ervaring is niet heel veel. Niks gekregen via linkedin? Wat is een 7-7-8 constructie?
7 jaar helpdesker met amper diploma's hè... Redelijk normaal salaris denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 21:40
Even een tijdelijk contract (verwacht 2 maanden) om geen gat in mijn cv te laten vallen nu ik net klaar ben met de studie. Mij is gevraagd om mijn afstudeeronderzoek af te ronden en in de tussentijd heb ik alle vrijheid om te solliciteren. Ik kan ook grotendeels vanuit huis werken, wat wel tof is omdat ik in de tussentijd wat verder weg ben gaan wonen :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Versteegrob schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:35:
2 maal een contract van 7 maanden, 1 maal een contract van 8 maanden. Daarna er eventueel uit of contract voor onbepaalde tijd. Dan zit ik bij mijn huidige detacheerder beter. Deze baas heb ik via o.a. LinkedIn ontmoet. Reacties op LinkedIn heb ik eigenlijk nooit gekregen, wel bij een paar recruiters op gesprek geweest maar uiteindelijk nooit weer wat van gehoord, ook niet na herhaaldelijk contact. Overigens is de beloning niet heel hoog, maar komt inderdaad o.a. door mijn certificaten. Zag overigens dat ik mijn Itil vergeten ben, maar dit betreft een foundations V2 wat dus alweer verouderd is.

Overigens zou het loon elders in het land wel wat hoger liggen, vermoedelijk rond de € 2400.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Laatste post was meer dan een jaar geleden. Veel kunnen groeien en stap kunnen maken naar mooie functie.

Leeftijd: 26 27
Opleiding(en): MBO, HBO
Certificaten: Microsoft, Citrix, RES, VMware
Werkervaring: 8
Werkgever: Klein/midden-groot detacheringsbureau IT Dienstverlener (Projectbasis)
Huidige functie: Junior System Engineer Medior System Engineer Citrix Specialist

GSM: Ja Nee
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: Collectief Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Stand-by vergoeding Maandelijkse bonus, telefoonvergoeding €60, onbeperkte studiemogelijkheden
Regio: Noord-Brabant Noord-Holland, Flevoland
Reistijd: Momenteel 45 minuten enkele reis, afhankelijk van klant Afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 2650 2703 3550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
Vorige:
Members only:

Nu:
Members only:

Al met al, zeer blij met dit contract.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
BaZnGaNL schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:19:
Nu:
Members only:

Al met al, zeer blij met dit contract.
Flinke stap! 32 uur en 25 vakantiedagen en een flinke verhoging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:00

Falastine

Think about my signature...

tweakerdennis schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): VWO, HBO pabo
Certificaten: -
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Primair Onderwijs
Huidige functie: Leerkracht

Vakantiegeld: 1.798,32
Vakantiedagen: geen opneembare vakantiedagen, wel 11 schoolvakantie weken (dus 55)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur volgens nieuwe CAO, in realiteit wat meer
Pensioenregeling: ABP keuzepensioen OP-NP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris (bruto):2571,95 bruto - 1861,49 netto

Afgaande op de lonen die ik hier af en toe voorbij zie komen had ik toch echt qua loon voor een andere opleiding moeten kiezen na het VWO...
Members only:

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Laatst online: 20-04 19:25
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT - Niv2 - Niv3
Certificaten: ITIL, SQL, CCNA 1, CCNA 2
Werkgever: IT in Agrarishe Sector
Huidige functie: Onderhoud, Storingdienst, New plaatsen -Van systeemen, High-End Wifi Solutions, IP-Camera solution.

Vakantiegeld: 240
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: -
Leaseauto: Auto van de zaak ( 0,0Km Prive )
Werkweek: 40 uur Contract ( 55+ met overuren per week )
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet meer dan 2vrijdagen op één volgend aanvragen van opgeteld overuren.
Regio: Nederland, Belgium, Duitsland
Reistijd: 10min tot 4+uur..

Maand salaris (bruto): 1.750

[ Voor 4% gewijzigd door DeadlyGast op 05-03-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:24
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Desmoos op 05-03-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewpewlazors
  • Laatst online: 20-04 09:37
Na 3 jaar in dienst te zijn promotie gemaakt. Erg tevreden met mijn (eerste) werkgever :)

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: .NET applicatiebeheerder / consultant

Vakantiegeld: 8,3%
13/14e maand of winstuitkering: 8% winstuitkering
Leaseauto: Ja, complete Renault Megane Coupé GT line, 20.000 km privé p.j.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120,- p.m. netto onkostenvergoeding, mogelijkheid tot cursussen
Regio: Voornamelijk op vaste locatie in Veenendaal, consultancy door heel Nederland
Reistijd: 50 min of afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 2757 3146

[ Voor 6% gewijzigd door pewpewlazors op 05-03-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

pewpewlazors schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:58:
Na 3 jaar in dienst te zijn promotie gemaakt. Erg tevreden met mijn (eerste) werkgever :)

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkgever: IT dienstverlener
Huidige functie: .NET applicatiebeheerder / consultant

Vakantiegeld: 8,3%
13/14e maand of winstuitkering: 8% winstuitkering
Leaseauto: Ja, complete Renault Megane Coupé GT line, 20.000 km privé p.j.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 120,- p.m. netto onkostenvergoeding, mogelijkheid tot cursussen
Regio: Voornamelijk op vaste locatie in Veenendaal, consultancy door heel Nederland
Reistijd: 50 min of afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 2757 3146
InfoSupport ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewpewlazors
  • Laatst online: 20-04 09:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Members only:

wordt

Members only:

Fijne upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Twee vakantiedagen minder maar in ruil daarvoor alle reistijd kwijt, een extra 13e maand en 300 bruto meer per maand. Goede upgrade :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Als die reistijd enkele reis was, dan win je er elke week meer dan een dag mee, dus die vakantiedagen is een peulenschilletje :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Ik kan een nieuwe baan krijgen, deze werkgever wil mij inhuren voor een klant van hun, ik zou dan voor het eerst van mijn leven als zelfstandige aan het werk gaan, dat betekend dus dat ik de loonheffingskorting zelf moet betalen, hoe gaat dit in zijn werk, en stel ik verdien €2500,- brutto wat houd ik dan netto over?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:01
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:38:
Ik kan een nieuwe baan krijgen, deze werkgever wil mij inhuren voor een klant van hun, ik zou dan voor het eerst van mijn leven als zelfstandige aan het werk gaan, dat betekend dus dat ik de loonheffingskorting zelf moet betalen, hoe gaat dit in zijn werk, en stel ik verdien €2500,- brutto wat houd ik dan netto over?
Dat is lekker, iemand wil jou aannemen maar d.m.v. een constructie het risico bij jouw neerleggen. Als je ZZP' er wordt kan je natuurlijk niet voor dat zelfde geld aan het werk.

Het hang van de werkzaamheden af maar dat word dus wel ongeveer 85,- per uur ex. BTW.

Want je moet niet alleen belasting betalen maar ook pensieon verzekering afsluiten. Geld achteruit leggen voor als je ziek wordt, verzekering afsluiten voor als je langduring ziek wordt enz.

Je gaat het met 2500 bruto niet redden daar hou je misschien in het mooiste geval 1000 euro van over. een ZZP'er moet al snel minimaal 4000 euro bruto per maand binnen krijgen om van te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Skywalker, ik verdien 2500 netto, het bedrijf dat mij aanneemt zit in Engeland en detacheert mij in Almere en werken via een zzp constructie, opdracht is voor 1 jaar, ziek ben ik eigenlijk nooit, verplichte vakantie dagen worden door hun betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:54:
Skywalker, ik verdien 2500 netto, het bedrijf dat mij aanneemt zit in Engeland en detacheert mij in Almere en werken via een zzp constructie, opdracht is voor 1 jaar, ziek ben ik eigenlijk nooit, verplichte vakantie dagen worden door hun betaald.
Is dat geen verkapte dienstverband? Gezien je slechts 1 opdrachtgever hebt en geen verantwoordelijkheid draagt (detachering is enkel urenverantwoording).

Verdien je nu 2500 netto en ga je naar 2500 bruto als ZZP'er?:/ Dat is onwerkelijk veel inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Deveon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:08:
[...]

Is dat geen verkapte dienstverband? Gezien je slechts 1 opdrachtgever hebt en geen verantwoordelijkheid draagt (detachering is enkel urenverantwoording).

Verdien je nu 2500 netto en ga je naar 2500 bruto als ZZP'er?:/ Dat is onwerkelijk veel inleveren...
Nee ik ga 2500 netto verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Dat is dan ongeveer 3600 bruto, wat dan weer neer komt op een uur tarief van 20 euro bruto.

Als je daar voor in de IT wil ZZP'en ben je echt gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
racoon schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Ik raad aan om je wat meer in de materie te gaan verdiepen. Als ZZP'er kan/mag je niet gaan denken in netto loon. En al helemaal niet in de war gooien met brutoloon (post van nog geen uur geleden).
Pagina: 1 ... 98 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.