I don't hate you, I nothing you
Verwijderd
Opleiding(en): MBO Niveau 2 ICT
Certificaten: MCSA2000 + MCSE2000, CCNA R&S + Voice, ITILv3 Foundation, Comptia A+ & Network+ (Vrijdag examen 70-412 bij slagen MCSA 2012)
Werkervaring: +/- 10 jaar
Werkgever: Overheid, Onderwijsinstelling
Huidige functie: ICT-Beheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 50
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Nee
GSM: Ja Acer Liquid E700
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (Betaald 36 uur, 4 uur voor het verlof)
Pensioenregeling: Volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: Nederland
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 15 Minuten
Maand salaris (bruto): €2600 Netto €1800
Werkzaam met 1 collega die 20 uur per week werkt.
Beheer van
- (19 Servers) Microsoft 2003/2008 met Windows 7 Clients (600 Workstations)
- Microsoft TMG Firewalls
- Cisco Unified Communications Manager 6 en Cisco 2811 Gateway met Ongeveer 140 IP Telefoons
- 5 Cisco 3750 Stacks
- Cisco en Aruba Wifi netwerken
- Office 365 Omgeving
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 22:01 ]
Je ontvangt een startersloon, ondanks 4 jaar relevante werkervaring. Vervolgens ga je elders solliciteren, zou je een leuke stap omhoog willen maken, en krijg je een aanbod wat nog onder je huidige loon zit!BolkeBeer schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:21:
[...]
Geen loonstrookje overhandigd, nieuwe werknemer weet wel waar ik nu werk. Maar laten we ervanuitgaan dat ze niet weten wat ik nu verdien.
* geen loonsverhoging (het is gangbaar dat je na een overstap een jaartje vooruit moet met het geboden loon, bij je huidige werkgever zal er waarschijnlijk wel een loonsverhoging komen)
* bonus kwijt
* uur per dag extra reistijd
* reiskostenvergoeding die nauwelijks uit kan voor de afstand
Persoonlijk zou ik er in zo'n situatie voor kiezen om beleefd doch beslist aan te geven dat de geboden arbeidsvoorwaarden niet passen bij je ervaring en achtergrond (en naar ik aanneem het functieprofiel; je zal niet op een startersfunctie hebben gesolliciteerd), en dat verderpraten alleen zin heeft indien er een nieuw en marktconform aanbod wordt gedaan.
Met een beetje mazzel zien ze dan zelf ook in dat ze wel heel laag zitten, en komen ze met een hernieuwd bod dat 10-15% hoger ligt; dat wordt dan het "startbod" vanwaar je kunt gaan onderhandelen. (zij bieden 2200-2300 oid, jij geeft aan dat je bij een bod van 2750 meteen had getekend, maar je begrijpt dat het een moeilijke tijd is blabla en dat je daarom akkoord gaat met 2600, zij doen een "uiterste" bod van 2400-2500 --> jij blij).
Maar goed, ik heb geen idee hoe hoog de nood is om een andere baan te vinden en hoe de (locale) arbeidsmarkt er voor staat voor jouw type functies, dus bovenstaande uiteraard met een grote mate van YMMV.
Het alternatief is dat ze al meteen reageren met "maar wij vinden 2k een marktconform bod", maar dan weet je ook meteen dat je bij dat bedrijf vwb arbeidsvoorwaarden niets hoeft te verwachten.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Inderdaad een erg mooie scoreSeraphin schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:47:
Het zal niemand verbazen dat ik tevreden ben.
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Risk management is eigenlijk best breed, zit je meer aan de automatiserings kant, uitvoerende en welke subsector (credit, market, operational?) Mijn gok is market + uitvoerend (eventjes de toon lezend uit je post) zit ik warm?Seraphin schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:47:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Welke opleiding heb je gedaan eigenlijk? Meest mensen stromen toch met een wiskunde/econometrie achtergrond in.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Momenteel zit ik op stage voor 40 uur in de week en krijg helaas geen stagevergoeding,
voor de rest werk in in me vrijetijd nog in een bouwmarkt, dit bevalt prima alleen zou ik liever wat doen wat daadwerkelijk met IT te maken heeft, helaas kan ik niets vinden voor deeltijd in de IT branche als student zonder papieren.
[ Voor 81% gewijzigd door shoombak op 19-02-2015 10:53 ]
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 5 Jaar
Werkgever: nvt.
Huidige functie: front- backend devver
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 130 bruto op aparte rekening
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Groningen
Reistijd**: 65 minuten
Maandsalaris (bruto): 1950.
------------------
What about it? Collega's en ik hebben dit voorgeschoteld gekregen. IMO veels te weinig.. -_-'
Professioneel Heftruck Syndroom
[ Voor 99% gewijzigd door ATS op 19-02-2015 17:23 . Reden: mod acties van Krisp ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
een beetje rondkijkend op het net lijkt 2500 redelijker. In ieder geval ergens tussen de 2100-2900NeFoRcE schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:59:
Mja, tis hetzelfde bedrijf waar ik al jaren voor werk. Echter was ik tot nu toe student, en sinds kort afgestudeerd. Komen ze hier mee aan.
Verwijderd
Lekker inzetten op 2700-2900, 1950 is een belediging.NeFoRcE schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:02:
Ja precies. Komen ze aan zetten met; 'ja dit is wel marktconform'. Yeah right...
[ Voor 98% gewijzigd door ATS op 19-02-2015 17:23 . Reden: mod acties van Krisp ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
mja, dat is maar hoe je het uitlegt. Ik had toen ik net afgestudeerd was ook een goede 7 jaar ervaring. Was ook standaard een vraag op de sollicitaties. Als je dan uitlegd dat het 20 tot 32 uur is dan zien ze dat vaak als volwaardig (met vaak nog een petje af voor het kunnen combineren met de studies)ATS schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:05:
[...]
Hoe kom je aan vijf jaar werkervaring als je net afgestudeerd bent? Je begrijpt dat een jaar werkervaring full-time is, toch?
[ Voor 99% gewijzigd door ATS op 19-02-2015 17:23 . Reden: mod acties van Krisp ]
Verwijderd
en hoezo geen 7? Ga is uit van 4 jaar BBL opleiding op het MBO, vervolgens deeltijd studie HBO 20 uur werken bij hetzelfde bedrijf als toen op het MBO, HBO opleiding duurt 4 jaar, dan zou je dus al op 8 jaar werkervaring zitten, of zie ik dat verkeerd?ATS schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Als een solicitant dat tegen mij uitlegt, dan denk ik "Dat is dus 4 jaar, geen 7. Wat klopt er nog meer niet op het CV?"
Over het algemeen ga je uit van voltijd (40 uur p/w) werkervaring. 20 uur p/w is dus 2 jaar werken voor 1 jaar "werkervaring". Bij 32 of 36 uur wordt er vaak een oogje dichtgeknepen, maar bij minder uren is het vaak terug rekenen naar 40.Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:10:
[...]
en hoezo geen 7? Ga is uit van 4 jaar BBL opleiding op het MBO, vervolgens deeltijd studie HBO 20 uur werken bij hetzelfde bedrijf als toen op het MBO, HBO opleiding duurt 4 jaar, dan zou je dus al op 8 jaar werkervaring zitten, of zie ik dat verkeerd?
Nooit problemen mee gehad, misschien omdat ik ook wel 20 tot 32 uur werkte naast 2 volwaardige studies en een lichte sportcarriere. (enfin, ze waren vaak wel overtuigd van mijn motivatie en plannings vermogen)ATS schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Als een solicitant dat tegen mij uitlegt, dan denk ik "Dat is dus 4 jaar, geen 7. Wat klopt er nog meer niet op het CV?"
Heb die discussie wel met HR een keer gehad, maar die hebben vaak erg weinig in de melk te brokkellen wat betreft onderhandelingen, dus die laat ik dan maar hun zegje doen. Lekker aanhoren en dan door onderhandelen.
Verwijderd
@ Deveon, ik wist niet dat het zo werkte:) Weer wat geleerd
Ghehe, ik snap je deductie, maar je eindconclusie is niet helemaal spot-on.justice strike schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:29:
[...]
Risk management is eigenlijk best breed, zit je meer aan de automatiserings kant, uitvoerende en welke subsector (credit, market, operational?) Mijn gok is market + uitvoerend (eventjes de toon lezend uit je post) zit ik warm?
Welke opleiding heb je gedaan eigenlijk? Meest mensen stromen toch met een wiskunde/econometrie achtergrond in.
Ik zit aan de Operational Risk kant. Of eigenlijk beter gezegd; "Non-financial" risks. D.w.z. dat we het klassieke operational risk (willen) integreren met het ERM model. Het verschil met het klassieke operational risk is dat ik aanvullend betrokken ben bij de strategiebepaling van het bedrijf.
Ik ben nu inderdaad uitvoerend, ook omdat de organisatie te kleinschalig is om nog 1-2 mensen naast/onder me te zetten. Dit kan echter gaan veranderen zodra een aantal zaken verder zijn samengevoegd (delen van IT security en BCM worden nu door de IT / Operations afdeling verzorgd, iets waar ik verandering in wil brengen).
[edit]
Qua opleidingen; op het HBO heb ik een technisch / ICT gerelateerde opleiding gedaan, WO was finance. Ik zie mezelf niet als een quant (dat zijn inderdaad de econometristen / wiskundigen), maar voel mezelf zeker genoeg in die onderwerpen om oordeelvormend te kunnen zijn (oftewel; ik kan niet zelfstandig een monte carlo model voor ORM capital calculation ontwikkelen / programmeren, maar als ik er één onder ogen krijg, ben ik wel in staat om een sanity check uit te voeren of het een beetje logisch in elkaar zit).
[ Voor 18% gewijzigd door Seraphin op 19-02-2015 11:17 ]
Grappig. Operational risk is toch wel het wat moeilerijke + soft side van risico management. Veel mensen kunnen daar weinig grip op krijgen (en het wordt in finance wereld ook effectief aan de zijlijn gelaten).Seraphin schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:14:
[...]
Ghehe, ik snap je deductie, maar je eindconclusie is niet helemaal spot-on.
Ik zit aan de Operational Risk kant. Of eigenlijk beter gezegd; "Non-financial" risks. D.w.z. dat we het klassieke operational risk (willen) integreren met het ERM model. Het verschil met het klassieke operational risk is dat ik aanvullend betrokken ben bij de strategiebepaling van het bedrijf.
Ik ben nu inderdaad uitvoerend, ook omdat de organisatie te kleinschalig is om nog 1-2 mensen naast/onder me te zetten. Dit kan echter gaan veranderen zodra een aantal zaken verder zijn samengevoegd (delen van IT security en BCM worden nu door de IT / Operations afdeling verzorgd, iets waar ik verandering in wil brengen).
[edit]
Qua opleidingen; op het HBO heb ik een technisch / ICT gerelateerde opleiding gedaan, WO was finance. Ik zie mezelf niet als een quant (dat zijn inderdaad de econometristen / wiskundigen), maar voel mezelf zeker genoeg in die onderwerpen om oordeelvormend te kunnen zijn (oftewel; ik kan niet zelfstandig een monte carlo model voor ORM capital calculation ontwikkelen / programmeren, maar als ik er één onder ogen krijg, ben ik wel in staat om een sanity check uit te voeren of het een beetje logisch in elkaar zit).
Wat ik bedoelde met uitvoerend is. Je kunt een risk manager zijn die zelf de risico's in de gaten houdt, je kunt ook een automatiseerder zijn die het bulk van de systemen stroomlijnt voor Risk management. Ik krijg het gevoel dat je toch wat meer in het laatste zit, alhoewel ik dat niet zeker weet. Enfin, Ik ben wel geinteresserd in je evaringen bij operational risk (mij toch grotendeels een zwarte doos)
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
wat bied een hbo systeem beheer meer dan een mbo? (ik kan me er weinig bij voorstellen).3DDude schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:30:
Members only:
Ik ga maar weer verder studeren aan mijn Microsoft certificeringen, vorige week de 70-410 gehaald!
Verwijderd
Misschien dat je het volgende rijtje in kunt vullen met daarbij het beste aanbod tot nu toe:3DDude schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:30:
Members only:
Ik ga maar weer verder studeren aan mijn Microsoft certificeringen, vorige week de 70-410 gehaald!
Leeftijd:
Opleiding(en):
Certificaten:
Werkervaring:
Werkgever:
Huidige functie:
Vakantiegeld:
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:
GSM:
Leaseauto:
Werkweek:
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:
Regio:
Reistijd:
Maand salaris (bruto):
Waar zoek je dan naar en in welke regio?3DDude schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:30:
Members only:
Aah, ok, in die zin ben ik inderdaad niet uitvoerend. Voor de verdere punten; ik zal je komend weekend ff een PM sturen, gaat hier te ver OT en kost me bovendien net wat te veel tijd om nu tussendoor te posten.justice strike schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:25:
[...]
Grappig. Operational risk is toch wel het wat moeilerijke + soft side van risico management. Veel mensen kunnen daar weinig grip op krijgen (en het wordt in finance wereld ook effectief aan de zijlijn gelaten).
Wat ik bedoelde met uitvoerend is. Je kunt een risk manager zijn die zelf de risico's in de gaten houdt, je kunt ook een automatiseerder zijn die het bulk van de systemen stroomlijnt voor Risk management. Ik krijg het gevoel dat je toch wat meer in het laatste zit, alhoewel ik dat niet zeker weet. Enfin, Ik ben wel geinteresserd in je evaringen bij operational risk (mij toch grotendeels een zwarte doos)
Stel dat we die 5 jaar doormidden breken naar 2,5 jaar (volgens jouw theorie), dan is dit loon wat aangeboden is, nog altijd te laag toch? 2000 euro bruto zou eerder 2300 moeten zijn lijkt me, als ik kijk naar de grenzen op loonwijzer.ATS schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:05:
[...]
Hoe kom je aan vijf jaar werkervaring als je net afgestudeerd bent? Je begrijpt dat een jaar werkervaring full-time is, toch?
Naast reguliere lessen, elk blok een project. Dat komt neer op daadwerkelijk zelf uitzoeken hoe iets in elkaar zit. Bijvoorbeeld verschillende monitorings pakketen uitgebreid testen en daadwerkelijk onderbouwen waarom voor X of Y gekozen is. Ik heb met een Windows project een CAS array + DAG gebouwd met een loadbalancer (werkend).
Ik heb beiden gedaan en het niveau bij MBO ligt wel een stuk lager over het algemeen
Dat verschilt uiteraard ook per persoon.
Ik zoek een baan met een leuke uitdaging, met verschillende projecten op infra gebied. Om bijvoorbeeld een wat complexer vraagstuk uit te zoeken, te testen en te implementeren.
[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 19-02-2015 12:22 ]
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Misschien komt het door gebrek van ervaring van mijn kant, maar is dit niet juist netjes?3DDude schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:46:
@t hierboven:
Naast reguliere lessen, elk blok een project. Dat komt neer op daadwerkelijk zelf uitzoeken hoe iets in elkaar zit. Bijvoorbeeld verschillende monitorings pakketen uitgebreid testen en daadwerkelijk onderbouwen waarom voor X of Y gekozen is.
Ik heb beiden gedaan en het niveau bij MBO ligt wel een stuk lager over het algemeen.
Dat verschilt uiteraard ook per persoon.
Ik zoek een baan met een leuke uitdaging, met verschillende projecten op infra gebied. Om bijvoorbeeld een wat complexer vraagstuk uit te zoeken, te testen en te implementeren.![]()
Members only:
Ik snap wat je bedoeld hoor, de Bruto loon ligt niet heel hoog, andere kant.. Lease+Tankpas, Ik rij zelf een Golf, ik wou dat ik een tankpas had
En natuurlijk niet te vergeten, je opleidingsbudget is vrij hoog! je zou kunnen doorgroeien!
Naar mijn idee is dit een prima aanbod, maar goed, zoals ik zei, ik ben nog student, woon nog thuis etc
Maar ze kwamen met een vacature waarbij een bedrijf op korte termijn iemand zoekt om een hoop servicedesk tickets weg te werken..
Ik zoek liever iets anders dan met leuke werkzaamheden, toen ik vroeg wat de werkzaamheden nou waren werd het een beetje vaag
Doorgroeien kan je overal.
Heb afgelopen jaar ook zelf ITIL, Windows 7, Hyper-V 2012 gehaald en afgelopen week de basis voor Windows Server 2012.
Ik heb het even aangepast hierboven
Heb (zie signature) zelf de system center suite uitgerold met de Powershell Deployment Toolkit en ben omdat ik er toch nog wat meer van wou weten naar wmug.nl geweest afgelopen week (OGD in delft)
[ Voor 69% gewijzigd door 3DDude op 19-02-2015 12:30 ]
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Wat bedoel je precies met Hyper-v 2012? 74-409 of zo?3DDude schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:59:
Aanbod is prima,
Maar ze kwamen met een vacature waarbij een bedrijf op korte termijn iemand zoekt om een hoop servicedesk tickets weg te werken..
Ik zoek liever iets anders dan met leuke werkzaamheden, toen ik vroeg wat de werkzaamheden nou waren werd het een beetje vaag![]()
Doorgroeien kan je overal.
Heb afgelopen jaar ook zelf ITIL, Windows 7, Hyper-V 2012 gehaald en afgelopen week de basis voor Windows Server 2012.
Goed, 2 keer gesprek gehad en ze zijn met het volgende voorstel gekomen:The Executer schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:38:
<knip>
Waar ik op in wil zetten/verandering:
Members only:
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ah, ok. Het moet een opsomtopic blijven. Begrepen.Krisp schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:08:
[modbreak]Een aantal posts zijn verwijderd. We hebben het hier over salarissen en bespreken die, niet allerlei andere zaken zoals opleidingen en CV's.[/]
* ATS is out of here.
Secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ervaring opdoen en cv spekken, is net zo goed wat je "verdient" (zie topic-titel).
Een 1 jarige baan bij McKinsey voor €2000,- is waarschijnlijk meer waard dan 2jaar bij de kruidenier voor €3000,-
En dit verschil hoort ook in dit topic, net zoals dat The Executer nu een bod heeft liggen, input heeft gekregen hier door mensen die er iets over vinden...maar al die input is weg en er mag dus geen commentaar meer geleverd worden?
Dan voor dat soort vragen/adviesjes een eigen topic?
Om het ontopic te houden:Krisp schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:08:
[modbreak]Een aantal posts zijn verwijderd. We hebben het hier over salarissen en bespreken die, niet allerlei andere zaken zoals opleidingen en CV's.[/]
Mijn salaris is rond de €3200,-
Ctrl+k
Verwijderd
Dit dus. We gaan hier en daar wellicht een klein beetje off-topic en soms willen mensen iets te diep ingaan op iets wat minder relevant is, maar het trekt altijd weer bij en dan is het weer "de orde van de dag". De verwijderde posts heb ik gelukkig kunnen lezen (wellicht een aantal niet, ik zal het nooit weten) en hoewel er misschien niet in iedere post een salaris of andere arbeidsvoorwaarde is genoemd, zag ik er veel toegevoegde waarde in.Sibylle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:40:
Wat heb je nu aan dit topic als het niet over andere dingen dan salaris mag gaan...
Secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ervaring opdoen en cv spekken, is net zo goed wat je "verdient" (zie topic-titel).
Een 1 jarige baan bij McKinsey voor €2000,- is waarschijnlijk meer waard dan 2jaar bij de kruidenier voor €3000,-
En dit verschil hoort ook in dit topic, net zoals dat The Executer nu een bod heeft liggen, input heeft gekregen hier door mensen die er iets over vinden...maar al die input is weg en er mag dus geen commentaar meer geleverd worden?
Dan voor dat soort vragen/adviesjes een eigen topic?
[...]
Om het ontopic te houden:
Mijn salaris is rond de €3200,-
Ik vind het jammer.
Mijn salaris is overigens met 5% gestegen van € 2.405,- naar € 2.525,-
Zo kan je alles wel teniet doenVerwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:28:
[...]
Mijn salaris is overigens met 5% gestegen van € 2.405,- naar € 2.525,-Ongeveer wat de kat ons maandelijks kost, dus we blijven stil staan
The devil is in the details.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Verwijderd
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 3
Certificaten: ITIL V3, Binnenkort 70-687
Werkervaring: 4 jaar, waarvan ong. Anderhalf jaar stage
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Werk momenteel via andere detachering, bij nieuwe werkgever nog geen project. (Nu bij retailbedrijf)
vakantiegeld: 8%
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, €55/maand tel + abo
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Leasebak, Certificeringen op kosten van werkgever, Tankpas
Land: NL
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: Maximaal 1 uur, maar ze proberen je zo dicht mogelijk bij huis te plaatsen
Maand salaris (bruto): 1700, na behalen van MCSA 8.1 krijg ik minimaal 100 euro er bovenop
Al met al niet slecht
Ctrl+k
Verwijderd
Krijg een jaarcontract met een auto die de detachering uitkiest. (Onder 150 euro bijtelling in ieder geval) Na het eerst jaar mag ikzelf een auto samenstellen. Krijg eerst een auto die van een oud medewerker is of iemand die zijn eigen auto mag samenstellen.Sibylle schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:51:
Wat is je leasebudget en tankpasregeling? Dat kan nogal verschillen.
Al met al niet slecht
Tankpas mag ik voor zakelijk en prive gebruiken. 1000km per maand prive. Internationaal tanken moet ikzelf betalen.
Zoals je kan lezen lijkt dit een redelijk goede deal. Vooral lease auto, gsm kosten van de zaak... Qua loon, valt mij niets tegen. Helemaal als je vergelijkt wat bijvoorbeeld Centric of Brunel betaalt. Qua exameneis ook niet heel onredelijk, die examens zijn in korte tijd wel te halen. Ga je er qua bedrijf ook op vooruit? Als in: leuker bedrijf, meer groeimogelijkheden?Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:58:
[...]
Krijg een jaarcontract met een auto die de detachering uitkiest. (Onder 150 euro bijtelling in ieder geval) Na het eerst jaar mag ikzelf een auto samenstellen. Krijg eerst een auto die van een oud medewerker is of iemand die zijn eigen auto mag samenstellen.
Tankpas mag ik voor zakelijk en prive gebruiken. 1000km per maand prive. Internationaal tanken moet ikzelf betalen.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Ja, ik ga er een heel stuk op vooruit. Was ook nog vergeten dat ze jaarlijkse tripjes hebben naar het buitenland met partner.The Executer schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:07:
[...]
Zoals je kan lezen lijkt dit een redelijk goede deal. Vooral lease auto, gsm kosten van de zaak... Qua loon, valt mij niets tegen. Helemaal als je vergelijkt wat bijvoorbeeld Centric of Brunel betaalt. Qua exameneis ook niet heel onredelijk, die examens zijn in korte tijd wel te halen. Ga je er qua bedrijf ook op vooruit? Als in: leuker bedrijf, meer groeimogelijkheden?
Heb het zo te zien wel aardig voor elkaar met deze stap.
Opleiding(en): MBO Medewerker beheer Niveau 3
Certificaten: MCSA
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Advocatenkantoor
Huidige functie: Servicedesk Medewerker (breed, o.a. verantwoordelijk voor inkoop)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en max 4% winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: iPhone 6
Werkweek: 36,25u + 1 week p/m standby dienst t/m 23:00 savonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €280 reiskosten vergoeding, €25 Internet vergoeding, €100 p/m telefoonkosten.
Regio: Amsterdam
Reistijd: 50 min enkele reis
Maand salaris (bruto): 3036 + 400 standby vergoeding
Geen doorgroeimogelijkheden, wel veel vrijheid, salaris is goed. Zit prima op m'n plek.
[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 19-02-2015 21:07 ]
Ik denk dat het vooral tijd wordt om terug te keren in een ICT functie. Dan komt dat loon ook wel goed.Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:41:
Members only:
Geen slechte deal gezien je leeftijd en (basis) certificering. Wil je echter niet meer dan "breed" servicedesk medewerker worden? 50 minuten met de auto of OV? Vind het redelijk langImperium schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:04:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO Medewerker beheer Niveau 3
Certificaten: MCSA
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Advocatenkantoor
Huidige functie: Servicedesk Medewerker (breed, o.a. verantwoordelijk voor inkoop)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en max 4% winstuitkering
GSM: iPhone 6
Werkweek: 36,25u + 1 week p/m standby dienst t/m 23:00 savonds
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €280 reiskosten vergoeding, €25 Internet vergoeding, €100 p/m telefoonkosten.
Regio: Amsterdam
Reistijd: 50 min enkele reis
Maand salaris (bruto): 3036 + 400 standby vergoeding
Geen doorgroeimogelijkheden, wel veel vrijheid, salaris is goed. Zit prima op m'n plek.
Reistijd is per auto en begint inderdaad steeds meer tegen te staan. Maarja, daar staat 36u werkweek tegenover ipv 40 wat vaak standaard is.
[ Voor 26% gewijzigd door Imperium op 20-02-2015 10:10 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Opleiding(en): MBO 4 ICT, HBO Bedrijfseconomie met IT
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6,5 jaar relevant
Werkgever: IT consultancy bedrijf Noord-Nederland
Huidige functie: IT consultant
Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering
Laptop: MB Pro
GSM: iPhone 5S, zonder eigen bijdrage en ook privégebruik
Leaseauto: Bijna, nu nog 19 ct per km
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding van €50 p/m
Regio: Noord/Midden
Reistijd: 1 tot 1,5 uur
Maand salaris (bruto): 2100
Werkzaamheden:
Virtualisatie implementatie en storage implementatie
Daarom dus ook de vraag. Je zal dit salaris niet snel nog ergens krijgen. Heb je geen mogelijkheden tot behalen van meer certificeringen?Imperium schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:09:
Tuurlijk wil ik dat, alleen als ik elders solliciteer dan zakt m'n salaris dik 1000 euro bruto. Eigenlijk zou ik voor m'n HBO moeten gaan.
Incl. aankomende lease niet slecht maar ook niet heel veel voor iemand met een HBO denkniveau met 6,5 jaar ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:58:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO 4 ICT, HBO Bedrijfseconomie met IT
Werkervaring: 6,5 jaar relevant
Werkgever: IT consultancy bedrijf Noord-Nederland
Huidige functie: IT consultant
Vakantiedagen: 24 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering
Laptop: MB Pro
GSM: iPhone 5S, zonder eigen bijdrage en ook privégebruik
Leaseauto: Bijna, nu nog 19 ct per km
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding van €50 p/m
Regio: Noord/Midden
Reistijd: 1 tot 1,5 uur
Maand salaris (bruto): 2100
Werkzaamheden:
Virtualisatie implementatie en storage implementatie
[ Voor 57% gewijzigd door _Piwi_ op 20-02-2015 12:22 ]
Verwijderd
Een vast contract met een lease auto en salaris verhoging is toegezegd. Ik moet alleen nog even de onderhandeling in.superbig91 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:20:
[...]
Daarom dus ook de vraag. Je zal dit salaris niet snel nog ergens krijgen. Heb je geen mogelijkheden tot behalen van meer certificeringen?
[...]
Incl. aankomende lease niet slecht maar ook niet heel veel voor iemand met een HBO denkniveau met 6,5 jaar ervaring.
2700 zou toch meer op zijn plek zijnVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:58:
Leeftijd: 28
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Dan zal hij ook certificering moeten behalen, hij heeft er nu geen.
Zeker niet ontevreden over mijn salaris. Enige waar ik niet tevreden over ben was is dat ik door de jaren heen geen tot weinig mogelijkheid heb gehad om cursussen te volgen en examens te doen. We zijn een ontzettend kleine afdeling (We beheren 10 locaties, ~800 gebruikers, ~500 werkplekken en in totaal ~150 servers (virtueel inclusief fysiek)). Ons team bestaat uit slechts 4 mensen; 2x helpdeskmedewerker (1ste lijns) en 2x 2de lijns systeembeheerder waarbij ik me meer bezighoud met de techniek en mijn andere 2de lijns collega met het aansturen/managen van de afdeling. De informatiemanager in de organisatie is tevens mijn leidinggevende. Met hem vorig jaar deal gemaakt dat ik een papiertje wil halen en vandaar dat ik nu bezig ben met bootcamp MCA Windows 2012. Studie wordt betaald door de baas.
is everything cool?
Wederom bijna een jaar verder:Batata007 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:19:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software consultant
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering welke gelijk is aan 1 maandsalaris. Niet in het contract opgenomen,maar tot nu toe elk jaar gekregen
GSM: Ja, iPhone 5s (mag prive gebruikt worden).
Leaseauto: Ja, Audi A3 en onbeperkt prive rijden.
Werkweek: 40uur
Regio: Randstad
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor. 2 a 3 keer per week bij klant overal in 't land.
Maand salaris (bruto): 3225
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Software consultant
Vakantiedagen: 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering welke gelijk is aan 1 maandsalaris. Niet in het contract opgenomem,maar tot nu toe elk jaar gekregen
GSM: Ja, iPhone 5s (mag prive gebruikt worden).
Leaseauto: Ja, Audi A3 en onbeperkt prive rijden.
Regio: Randstad
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor. 1 a 2 keer per week bij klant overal in 't land.
Maand salaris (bruto): 3400
Verwijderd
Ja en nee. Ja, certificaten moeten behaald worden. Nee, voor z'n huidige werkgever is dit niet zo'n punt (tenzij het benodigd is voor een leverancier/partnership). Dit weet ik uiteraard omdat wij een werkgever met elkaar delensuperbig91 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:04:
[...]
Dan zal hij ook certificering moeten behalen, hij heeft er nu geen.
Kijkend naar mijn salaris bij deze werkgever (€ 2.525,-) zou ik inzetten op een soortgelijke beloning. Qua leeftijd verschillen we volgens mij een halfjaartje (ik ben jonger
Overigens zijn de winstuitkeringen zeker niet mals, dus dat levert een erg leuk extraatje op.
Verder is Erik een harde werker die genoeg uren maakt, dus ik heb er alle vertrouwen in dat hij er een mooi salaris uit zal weten te slepen
Dat verschilt gewoon per werkgever en lease regeling hoor.t_captain schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:41:
@Batata007: past de auto binnen budget of heb je een eigen bijdrage?
Ook moet je het natuurlijk willen, ik heb zelf een A3 van 37.5k en betaal zo'n 350 euro netto. (ncl. eigen bijdrage)
Net buiten het budget. Ik betaal 50 euro eigen bijdrage. Het is een 14% bijteller (toen kon het nog) van 40.000 cataloguswaarde. Dus de financiële schade valt maandelijks wel mee.t_captain schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:41:
@Batata007: past de auto binnen budget of heb je een eigen bijdrage?
Ik denk dat het nuttig is om een EB ook te noteren in het overzicht. Dat zou dan zijn : 3400 + A3 - 50.Batata007 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:52:
[...]
Net buiten het budget. Ik betaal 50 euro eigen bijdrage. Het is een 14% bijteller (toen kon het nog) van 40.000 cataloguswaarde. Dus de financiële schade valt maandelijks wel mee.
Dat maakt de getallen wat beter vergelijkbaar.
Je had bijvoorbeeld ook een A6 kunnen rijden met een EB van 600 euro ofzo, en dan had de post gesuggereert 3400 + A6 ipv A3
Wat voor klass auto?shoombak schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:42:
Vorig jaar een stap gemaakt, wel wat meer reizen, maar daar staat een auto tegenover
Members only:
Opleiding(en): VWO, HBO pabo
Werkgever: Primair Onderwijs
Huidige functie: Leerkracht
Vakantiegeld: 1.798,32
Vakantiedagen: geen opneembare vakantiedagen, wel 11 schoolvakantie weken (dus 55)
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur volgens nieuwe CAO, in realiteit wat meer
Pensioenregeling: ABP keuzepensioen OP-NP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris (bruto):2571,95 bruto - 1861,49 netto
Afgaande op de lonen die ik hier af en toe voorbij zie komen had ik toch echt qua loon voor een andere opleiding moeten kiezen na het VWO...
De lonen die hier gepost worden zijn dan ook vaak miraculeus hoger dan wat er te vinden valt in de velen marktonderzoeken (waaronder die van tweakers zelf in: reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt ). Oftewel: dit topic is geen goede graadmeter.tweakerdennis schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
Leeftijd: 30
Vakantiedagen: geen opneembare vakantiedagen, wel 11 schoolvakantie weken (dus 55)
Afgaande op de lonen die ik hier af en toe voorbij zie komen had ik toch echt qua loon voor een andere opleiding moeten kiezen na het VWO...
Ik vind het loon van €2600,- met 55 vakantiedagen en eindejaarsuitkering helemaal niet slecht.
Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat het onderwijs één van de belangrijkste fundamenten van onze samenleving is, en dat onderwijzers in het algemeen fors meer betaald moeten kunnen krijgen. Het bedrijfsleven trekt nu best veel potentieel goede docenten weg van het onderwijs, onder andere doordat de het zogenaamd beter zou verdienen (hetgeen lang niet vanzelfsprekend is).
Ctrl+k
Ikzelf ben enorm tevreden. Ik heb een goed inkomen, leuke collega's en een enorm fijne privé / werk balans.
Natuurlijk moet dat niet de doorslag zijn, maar nu haken er teveel af vanwege het geld.Hahn schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:15:
Ik vind het ook niet zo'n gek salaris inderdaad. Plus dat je geen leraar wordt vanwege het geld, toch?
Vergeet ook niet dat een leraar rustig 50 tot 60 uur kan maken.
Mooie stap,hiervoor zat je met €2700 ook erg netjes als support. Wat deed je precies?shoombak schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:42:
Vorig jaar een stap gemaakt, wel wat meer reizen, maar daar staat een auto tegenover
Members only:
Ik weet het, m'n zus is leerkracht op een basisschool en die steekt er flink wat tijd in, ook in die 11 weken aan schoolvakanties. En ik ben het er ook roerend mee eens dat leraren flink meer zouden mogen verdienen.Deveon schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:33:
[...]
Natuurlijk moet dat niet de doorslag zijn, maar nu haken er teveel af vanwege het geld.
Maar ik vind het geen slécht salaris wat ze verdienen
Velen van ons maken ook 50-60 uur per week. (en mijn uren boven de 40 zijn ook nog eens vaak op on christelijke tijden) Het is bij mij in ieder geval geen uitzondering.Deveon schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:33:
[...]
Natuurlijk moet dat niet de doorslag zijn, maar nu haken er teveel af vanwege het geld.
Toch heb ik die 11 weken vakantie niet
Elk voordeel heeft zijn nadeel blijkbaar.
Opleiding(en): MBO Detailhandel Management, MBO Mediatechnologie
Werkgever: Middin
Huidige functie: Personeelsplanner
Vakantiedagen: 16
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: -
GSM: Ja
Leaseauto: -
Werkweek: 36 (fulltime in de zorg)
Pensioenregeling: Volledig pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerkplek
Regio: Haaglanden
Reistijd: 20 minuten met de fiets
Maand salaris (bruto): 2602
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Je hebt helemaal gelijk, daarom ook geen informatie op dit forum over mijn salaris en arbeidsvoorwaarden, je weet nooit wie er mee kijkt. Maar in de jaren wat geleerd.muffstuff schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:49:
[...]
Ik na velen jaren geleerd, dat eerlijk zijn over je salaris alleen maar in het voordeel van de werkgever is. Ik heb maar een belang te dienen en dat is mijn eigen belang mbt salaris. Het is totaal onnodig om je nieuwe werkgever ik de kaart te spelen mbt je huidige salaris, zodat zij er iets boven op kunnen doen wetende dat jij dat wel zal accepteren. Het gaat puur om wat de functie waard is en of jij die waarde kan invullen. Los daarvan, de enige mensen die zo naief zijn om een loonstrook te tonen zijn vaak jong. Ik heb die fout ook een paar keer gemaakt toen ik begin 20 was. Ik weet gelukkig nu wel beter. Als je goed marktonderzoek doet weet je wel wat een functie behoort te betalen. Soms is de sector wel bepalend, zo hoef je geen dikke salarissen in de toerisme te verwachten.
En het is maar goed dat jij geen werkgever bent, want je komt daaar niet meer weg om iemand om die reden per direct te ontslaan.
En doordat ik eens in mijn leven gewoon hard heb gespeelt en gebluft heb ik in 3 jaar tijd, 1000 euro bruto meer salaris gekregen. Nou ben ik wel van werkgever veranderd, dus dat speelt ook wel mee. Maar geloof mij, door eerlijk te zijn benadeel je alleen jezelf.
Wanneer je naar een andere baan kijkt, dan kijk je naar een aantal zaken:
- Wat is het gemiddelde salaris voor een dergelijke functie in die branche
- Reken alles terug naar 40uur per week voor een goede vergelijking
- Ga je van leaseauto naar mobiliteitsbudget of km vergoeding, reken dat mee. Voorbeeld, ik rij zakelijk en prive zo een 45.000 km per jaar. Prive moet je meerekenen, dan verreken ik dat met ongeveer 20 ct per km, dat moet dus ook gecompenseerd worden. Netto zo een 750 per maand (combi vergoeding + salaris).
- Laat je niet gek maken door "cao"-loonschalen, als ze je willen hebben dan verzinnen ze er maar wat voor
- Let goed op, sommige bedrijven hebben salaris per 4 weken en niet per maand, houd hier rekening mee.
- Ga niet voor 5% extra, want dat is gewoon niet de moeite
- Let op pensioen regelingen
- Communiceer nooit je huidige salaris, want dan denken ze dat je met een habbekrats tevreden bent.
- Bouns regelingen zijn leuk, als het goed gaat, maar let op de kleine lettertjes, zoals geen bonus bij eerste jaar, bonus afhankelijk van totaal bedrijfsresultaat et cetera.
- Wanneer je in de detachering werkt, bereken eens je kostprijs voor je baas en zet dat af tegen je marktprijs, je kostprijs is je salaris + auto + declaraties + kantoor overhead, hoe meer mensen op kantoor hoe hoger je kostprijs. Wanneer je baas je tegen 100K per jaar omzet weg zet en jij op 40K bruto zit is er iets mis.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Als ik vrije dagen verkoop (13 stuks) krijg ik er ~5,2% loon bij.tweakerdennis schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
Als je die 55 vrije dagen vertaald naar het meer gangbare 20-30 dagen per jaar, kunnen we grofweg stellen dat je 2x 13 dagen kan verkopen (houd 29 vakantie dagen over, nog steeds bovengemiddeld) en het loon met 10,4% verhogen. Dan kan je het inhoudelijk beter vergelijken met andere functies.
Je kan daarmee stellen dat jouw loon effectief gelijk is aan ~2840 euro bruto per maand - als je een normale baan zou hebben mbt tot het hebben van 25-30 vrije dagen in plaats van 55.
Dat is niet uitmuntend te noemen, maar wel redelijk OK voor een HBO functie.
Vergis je verder niet dat tweakers over het algemeen aanzienlijk veel meer verdienen dan de gemiddelde Nederlander. En dan helemaal die het hier posten, want er staan hier niet veel zoals vuilnisophaal/schoonmaak/vakkenvuller/..
Om een betere vergelijking te geven: het gemiddelde bruto inkomen van heel Nederland (dus ook werklozen, gepensioneerden etc) ligt rond de 1850 bruto per maand.
Wanneer je alleen kijkt naar mensen met een baan (modaal inkomen), is het rond 2650 bruto per maand.
Dus je kan 2571 bruto/jaar laag vinden, aan de andere kant verdien je (inclusief je eindejaarsuitkering) waarschijnlijk al meer dan gemiddeld - en dan ben je pas 30, niet 60-65.
[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2015 10:38 ]
Je kunt die vrije dagen van een onderwijs-baan niet zomaar omrekenen naar een hypothetisch salaris. Vaak zijn de vrije dagen voor docenten niet volledig vrij en wordt er gewerkt aan voorbereiding, nakijken, enz... Daarnaast zijn de dagen niet zelf te kiezen, waardoor je altijd in de drukke (en dure) vakantieperiode op vakantie moet. De "waarde" van de vakantie-dagen van een onderwijsbaan is dan ook een stuk lager naar mijn idee.Xanaroth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:29:
[...]
Als ik vrije dagen verkoop (13 stuks) krijg ik er ~5,2% loon bij.
Als je die 55 vrije dagen vertaald naar het meer gangbare 20-30 dagen per jaar, kunnen we grofweg stellen dat je 2x 13 dagen kan verkopen (houd 29 vakantie dagen over, nog steeds bovengemiddeld) en het loon met 10,4% verhogen. Dan kan je het inhoudelijk beter vergelijken met andere functies.
Je kan daarmee stellen dat jouw loon effectief gelijk is aan ~2840 euro bruto per maand - als je een normale baan zou hebben mbt tot het hebben van 25-30 vrije dagen in plaats van 55.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben het met je eens dat het redelijk oké is, vooral omdat ik hier ook wel mensen zie posten die minder bruto verdienen. In dat opzicht heb ik geen klagen, het is ruim genoeg om van te leven en te sparen. Het is redelijk OK voor een HBO functie, al had ik met mijn vwo eigenlijk universiteit 'horen' te doen met bijgaand een beter loon (no offence, genoeg mensen met een vmbo of mbo achtergrond hier die meer verdienen)... Alleen vond ik 'maatschappelijk dienstbaar' zijn belangrijker dan een top baan qua salaris!Xanaroth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:29:
[...]
Dat is niet uitmuntend te noemen, maar wel redelijk OK voor een HBO functie.
Dus je kan 2571 bruto/jaar laag vinden, aan de andere kant verdien je (inclusief je eindejaarsuitkering) waarschijnlijk al meer dan gemiddeld - en dan ben je pas 30, niet 60-65.
Vergeet alleen niet dat het beginsalaris met € 2.290,- bruto aan het begin zeer netjes is, maar dat het eindsalaris met € 3.274,- behoorlijk laag ligt.. Het is niet zo dat ik, net als in het bedrijfsleven, met grote bedragen blijf groeien. Ik zit over een jaar of 8 al aan de max. en zal daarna niet meer verder groeien qua loon. Ook zijn de arbeidsmogelijkheden met mijn pabo diploma laag; ik kan in het onderwijs werken en eventueel onderwijsgerelateerde instanties.
Daarbij zijn er ook amper scholingsmogelijkheden; er zijn verplichtingen qua scholingsuren maar hier zijn zelden financiën voor en dit levert ook geen (bekende) certificaten op en heb ik verder ook geen 'bonus' maar gewoon een privé auto, privé telefoon, etc
Desalniettemin haal ik wel voldoening uit mijn werk omdat het 'voor het grote goed is' en hoef ik nooit bang te zijn om mijn baan te verliezen door 'de crisis', een faillissement of een reorganisatie.
Er zijn altijd mogelijkheden als je dat wilt. (adjunct) directeur, intern begeleider (even naam kwijt ervoor), of iets in de overkoepelende organisaties gaan doen.tweakerdennis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:27:
[...]
Ik ben het met je eens dat het redelijk oké is, vooral omdat ik hier ook wel mensen zie posten die minder bruto verdienen. In dat opzicht heb ik geen klagen, het is ruim genoeg om van te leven en te sparen. Het is redelijk OK voor een HBO functie, al had ik met mijn vwo eigenlijk universiteit 'horen' te doen met bijgaand een beter loon (no offence, genoeg mensen met een vmbo of mbo achtergrond hier die meer verdienen)... Alleen vond ik 'maatschappelijk dienstbaar' zijn belangrijker dan een top baan qua salaris!
Vergeet alleen niet dat het beginsalaris met € 2.290,- bruto aan het begin zeer netjes is, maar dat het eindsalaris met € 3.274,- behoorlijk laag ligt.. Het is niet zo dat ik, net als in het bedrijfsleven, met grote bedragen blijf groeien. Ik zit over een jaar of 8 al aan de max. en zal daarna niet meer verder groeien qua loon. Ook zijn de arbeidsmogelijkheden met mijn pabo diploma laag; ik kan in het onderwijs werken en eventueel onderwijsgerelateerde instanties.
Daarbij zijn er ook amper scholingsmogelijkheden; er zijn verplichtingen qua scholingsuren maar hier zijn zelden financiën voor en dit levert ook geen (bekende) certificaten op en heb ik verder ook geen 'bonus' maar gewoon een privé auto, privé telefoon, etc
Desalniettemin haal ik wel voldoening uit mijn werk omdat het 'voor het grote goed is' en hoef ik nooit bang te zijn om mijn baan te verliezen door 'de crisis', een faillissement of een reorganisatie.
Vraag is dan wat je belangrijker/leuker vindt.
Bottomline ging alleen over salaris, en hoewel je met HBO beter KAN doen kwa salaris, lukt de meerderheid van Nederland het niet om op enig moment in hun leven beter te verdienen dan je nu al doet.
[ Voor 6% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2015 11:49 ]
Dat valt op zich wel mee. 2572 bruto voor een HBO opleiding met 4 jaar ervaring is niet slecht.tweakerdennis schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
Ook de schaalmaxima zijn op zich nog wel te doen voor zover het LC betreft.
Het echte 'probleem' is de trage groei. Bij het netjes krijgen van een trede komt het neer op iets van 3% per jaar wat in het bedrijfsleven sneller kan.
Je kunt natuurlijk ook een uitstapje maken naar commerciele dienstverleners in het onderwijs. 4k/mnd is dan wel mogelijk, maar dan zul je ervaren dat de eisen die bij zo'n consultantrol komen een flink stuk zwaarder zijn met name op het vlak van work-life balance (gebaseerd op eigen observaties). Tevens is het wellicht nodig om nog enige extra opleiding te doen bv een master onderwijskunde.
Dat ligt eraan. Als je schoolgaande kinderen hebt, komt het wel goed uit. In sommige andere branches is het lastig om vakantiedagen op te nemen in de schoolvakanties, omdat iedereen dan wil. Dan moet je al in januari je vakantie vastleggen en hopen dat die wordt toegekend. Als je geen kinderen hebt, heb je bij sommige werkgevers sowieso al weinig kans. Dus pech als je met je neefjes en nichtjes weg wilt.Rannasha schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:38:
[...]
Je kunt die vrije dagen van een onderwijs-baan niet zomaar omrekenen naar een hypothetisch salaris. Vaak zijn de vrije dagen voor docenten niet volledig vrij en wordt er gewerkt aan voorbereiding, nakijken, enz... Daarnaast zijn de dagen niet zelf te kiezen, waardoor je altijd in de drukke (en dure) vakantieperiode op vakantie moet. De "waarde" van de vakantie-dagen van een onderwijsbaan is dan ook een stuk lager naar mijn idee.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles

T.o.v. het uitzendbureau ga ik er ongeveer €200 bruto op vooruit voor 4 uur per week minder werken. Volgens mij best redelijk met alleen m'n VMBO.
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Verwijderd
Opleiding(en):MBO systeembeheerder
Certificaten:geen
Werkervaring:4 jaar
Werkgever:Communicatie bedrijf
Huidige functie:Medewerker ICT
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop:Ja
GSM:Ja
Leaseauto:Nee
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Soms lange reizen maken dan 33 cent per kilometer
Land:nederland
Regio:Groningen
Reistijd:20min
Maand salaris (bruto): €1760
Verwijderd
Leeftijd: 30 31
Opleiding(en): VWO, BSc Informatica, MSc Computer Science
Certificaten: MCTS SharePoint 2010 developer, MCTS .NET 4 Windows, MCTS .NET 4 Web, 70-480 HTML5/CSS/JS, 70-486 ASP.NET MVC (nieuw is onderstreept)
Werkervaring: 4 5 jaar
Werkgever: Consultancy/detachering? We leveren over het algemeen teams inclusief projectleiding
Huidige functie: Software engineer
13/14e maand of winstuitkering: 5-10% afhankelijk van bedrijfsresultaat
Laptop: ja, maar zie ik niet als inkomen
GSM: ja, maar zie ik niet als inkomen
Leaseauto: ja, budget 800 incl. brandstof
Werkweek: 40u, effectief 40-50 afhankelijk van drukte
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: overwerk wordt vergoed of tijd voor tijd (maar schrijf ik over het algemeen niet), opleidingen, certificeringen vergoed, 125 netto onkostenvergoeding, restant van leasebudget als brutoloon (momenteel ~175)
Regio: Utrecht (maar detachering, kan verschillen)
Reistijd: afhankelijk van waar de klant zit, meestal 30-60 min. enkele reis
Maand salaris (bruto): 3150 3350
Had eigenlijk gehoopt (en gerekend) op een promotie. Wel een tegenvaller, hoewel de stijging wel ok is...
Overal valt wel iets op aan te merken.... Mijn startsalaris is lager, maar ik leer deeltijd door en mijn doorgroei zal daarom weer hoger zijn.
Het naar je zin hebben weegt zwaarder dan het salaris. Als je €1000-€2000 pm meer verdient maar t niet voor je lol doet, hou je t ook niet vol.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
2.5 in it en wat is je overige ervaring? 2900 is overigens wel netjes. Misschien een studie eruit slepen oid?Desembrood schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:35:
Members only:
Wel 2 uur reistijd. Hoop dat dat niet enkele reis is..justice strike schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:53:
[...]
2.5 in it en wat is je overige ervaring? 2900 is overigens wel netjes. Misschien een studie eruit slepen oid?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Small Business & Retail Management
Werkgever: IT-hardware dienstverlener
Huidige functie: Sales Executive
Vakantiedagen: 27 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Gekoppeld aan het behalen van de afdelingsdoelstellingen.
Norm is een half maandsalaris en dit kan lager zijn naar gelang de behaalde resultaten. Bij een dienstverband korter dan een jaar zal dit naar rato zijn.
GSM: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Openbaar vervoer: volledige vergoeding abonnement 2e klasse.
Reistijd: 15 min enkele reis naar kantoor.
Maand salaris (bruto): 2200
Groot bedrijf met veel doorgroei mogelijkheden.
Dit is geen LC schaal maar LA. Qua opleiding verdient een tweedegraads docent meer (minimaal LB) dan een PO docent (ook HBO).Rukapul schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:03:
[...]
Dat valt op zich wel mee. 2572 bruto voor een HBO opleiding met 4 jaar ervaring is niet slecht.
Ook de schaalmaxima zijn op zich nog wel te doen voor zover het LC betreft.
Vraag me af of LC veel voorkomt in PO? In het VO is dit ongeveer 21 % van de docenten.
Op middelbare scholen moet je ook minimaal 50% lesgeven op bovenbouw, om als bovenbouw docent betaald te krijgen. Scholen roosteren je soms zo in, dat je op 48% uitkomt (en dit gebeurd zeker, op verschillende scholen).ptholemy schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:28:
[...]
Dit is geen LC schaal maar LA. Qua opleiding verdient een tweedegraads docent meer (minimaal LB) dan een PO docent (ook HBO).
Vraag me af of LC veel voorkomt in PO? In het VO is dit ongeveer 21 % van de docenten.
Maar ook in het onderwijs kan je eea doen. Bijv. bij goed functioneren of een overstap kan je evt. vragen om een schaal over te slaan en bijv. voor 2 jaar je verhoging te krijgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Dit topic is gesloten.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.